Ja ik heb dat gedaan, was geen goede ervaring. Ik had de iPad 3 en heb de mini er bij gekocht destijds. Ik was van plan de 3 in de verkoop te doen, later is dat toch de mini geworden die weg gingDen Deze schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:53:
Ik was van plan om voor de iPad mini retina 32gb te gaan, maar nu twijfel ik toch tussen deze en de air.
Prijsverschil is 90€.
Ik heb nog een iPad 1 dus qua gewicht gaan beiden volgens mij al een énorm verschil geven
De mini is wel handiger met het kleinere scherm, maar de air is dan weer overzichtelijker door het grotere scherm...
Zijn er mensen die de overgang van een ipad naar een ipad mini hebben gedaan?
Zo ja, positieve of negatieve ervaring?
Redenen waren: Slechte resolutie (is nu opgelost), lastiger typen (en ik gebruik hem veel als mini laptop voor mijn werk). En het kleinere scherm, elke keer als ik de iPad 3 weer oppakte was het toch wel een verademing.
Dat was het eigenlijk. Sinds de retina is alleen het typen nog van belang als nadeel.
Als je hem alleen als consumptieapparaat gebruikt is het verschil helemaal niet zo groot. Ik heb ze naast elkaar gehouden, bleek dat qua beeldhoek het beeld van de mini en de 3 even groot waren als ik de 3 ongeveer 5cm verder weg van mijn hoofd hield. De mini is een stuk lichter dus die hou je makkelijker dichtbij.
Toch ga ik nu ook weer voor de grote iPad als ik ga upgraden. Als mini laptop en voor reizen (op het tafeltje in het vliegtuig) is het gewoon super.