Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Den Deze schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:53:
Ik was van plan om voor de iPad mini retina 32gb te gaan, maar nu twijfel ik toch tussen deze en de air.
Prijsverschil is 90€.
Ik heb nog een iPad 1 dus qua gewicht gaan beiden volgens mij al een énorm verschil geven :)
De mini is wel handiger met het kleinere scherm, maar de air is dan weer overzichtelijker door het grotere scherm...
Zijn er mensen die de overgang van een ipad naar een ipad mini hebben gedaan?
Zo ja, positieve of negatieve ervaring?
Ja ik heb dat gedaan, was geen goede ervaring. Ik had de iPad 3 en heb de mini er bij gekocht destijds. Ik was van plan de 3 in de verkoop te doen, later is dat toch de mini geworden die weg ging :)

Redenen waren: Slechte resolutie (is nu opgelost), lastiger typen (en ik gebruik hem veel als mini laptop voor mijn werk). En het kleinere scherm, elke keer als ik de iPad 3 weer oppakte was het toch wel een verademing.

Dat was het eigenlijk. Sinds de retina is alleen het typen nog van belang als nadeel.

Als je hem alleen als consumptieapparaat gebruikt is het verschil helemaal niet zo groot. Ik heb ze naast elkaar gehouden, bleek dat qua beeldhoek het beeld van de mini en de 3 even groot waren als ik de 3 ongeveer 5cm verder weg van mijn hoofd hield. De mini is een stuk lichter dus die hou je makkelijker dichtbij.

Toch ga ik nu ook weer voor de grote iPad als ik ga upgraden. Als mini laptop en voor reizen (op het tafeltje in het vliegtuig) is het gewoon super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Mij leek het typen op een mini juist lekkerder omdat het toch wat dichter bij elkaar zit, niet dus?

Heeft verder niemand hier een jailbreak op de iPad die geniet van gewoon .x264 afspelen? Als dat dus mogelijk is. Ik geloof dat ik hier nog geen harde antwoorden op heb gelezen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Volgens mij kan XBMC dat, maar heb het zelf nooit geprobeerd.

Voor niet jailbreak vind ik HD Player Pro het fijnst, maar deze staat niet meer in de App Store. Wel een andere variant oid genaamd HD Player (van Khoa Tran Anh), maar heb wederdom geen ervaring met deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-07 14:20

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heb een 4 en een mini, ik vind het topapparaten maar heb over allebij wel wat te zeuren.
4 is te zwaar tot op het punt dat mijn armen aardig gaan protesteren, en ik heb geen kleine spieren.
Mini is perfect, ligt lekker in de hand maar de resolutie stoort me, 1280x720 zou al een heel stuk beter zijn geweest.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 20:56
PatrickG schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:23:
Hallo allen,

Ik ben al een tijdje in de markt voor een tablet en ik wil er eigenlijk voornamelijk op surfen, muziek luisteren en films/series kijken. Nu is dat laatste natuurlijk precies het moeilijke punt bij een iphone of ipad. Ik gebruik al 4 jaar een iphone en ik ben er in principe heel tevreden mee. Ik gebruik iTunes gewoon voor muziek en ik mis niet echt functionaliteiten. Nu ga je natuurlijk niet echt films kijken op je iphone, wel op je tablet.

En dat werkt via iTunes toch wel omslachtig. Dus: serie of film downloaden (vaak .mkv), omzetten via iFlicks of Handbrake naar .mp4, vervolgens in iTunes laden en iTunes synchroniseren met je tablet. Om deze reden twijfelde ik erg aan een Nexus 7 tablet, maar het is natuurlijk niet een apple product (afwerking en looks) en de ipad mini heeft een aangenamere beeldverhouding (iets groter).

Hoe doen jullie het, of doen jullie dat helemaal niet. Is er een snelle manier om films/series te kijken met behulp van bijvoorbeeld een camera connection kit of zonder de .mkv's om te zetten?

Ben benieuwd :)
En ik wacht natuurlijk sowieso op de iPad mini 2.
Zelf heb ik hiervoor al een paar jaar een put.io account. Al je films in de cloud en vervolgens op je iOS device streamen of direct lokaal downloaden om onderweg te bekijken via de bijbehorende app. Werkt ook voor native .mkv bestanden. En dat alles zonder iTunes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:01

Laguna

Connaisseur

PatrickG schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:11:
Mij leek het typen op een mini juist lekkerder omdat het toch wat dichter bij elkaar zit, niet dus?

Heeft verder niemand hier een jailbreak op de iPad die geniet van gewoon .x264 afspelen? Als dat dus mogelijk is. Ik geloof dat ik hier nog geen harde antwoorden op heb gelezen namelijk..
Ja, mij is ook nog niet helemaal duidelijk hoe fijn die 3rd party apps werken om .avi en .mkv af te kunnen spelen. Mocht ik de Mini 2 kopen, dan wil ik daar zonder jailbreak, zonder streamen en zonder omzetten, films en series mee kunnen afspelen, net als met de Nexus 7 kan zeg maar (Nexus 7 vind ik de verhouding van het schermformaat niet fijn, lees te smal).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
PatrickG schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:11:
Hangt er van af hoe je typt. Als je typt met je duimen dan is het idd beter op de mini (ongeveer net zo als met de grote iPad in portrait mode, of met split keyboard in landscape).

Maar als je hem neerlegt en typt als een toetsenbord op tafel dan gaat er niks boven de grote iPad wat mij betreft. Om dezelfde reden dat de 9" netbookjes nooit lekker typten, het zit gewoon te dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Laguna schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

Ja, mij is ook nog niet helemaal duidelijk hoe fijn die 3rd party apps werken om .avi en .mkv af te kunnen spelen. Mocht ik de Mini 2 kopen, dan wil ik daar zonder jailbreak, zonder streamen en zonder omzetten, films en series mee kunnen afspelen, net als met de Nexus 7 kan zeg maar (Nexus 7 vind ik de verhouding van het schermformaat niet fijn, lees te smal).
Er zijn tig apps die probleemloos alle videobestanden af kunnen spelen, waaronder .avi . mkv. mp4 Alleen even een kwestie van de beste voor jou vinden kwa extra opties.

Zelf heb ik CineXplayer HD, AVPlayerHD VLC (laatste alleen streaming geloof ik)

Maar ik gebruik alleen maar AirVideo om te streamen vanaf mijn Macbook, ik gebruik het namelijk vooral binnen huis om via de Apple TV series en films te kijken. (MBP>IDevice>ATV)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:10
Ik stream alles vanaf de nas zonder te converten. VLC kan momenteel upnp en ftp streamen, en nPlayer kan via samba, webdav, ftp, cifs, upnp, dnla en direct streaming streamen.
VLC is de enige app die gratis ook DTS kan afspelen, maar heeft pas waarschijnlijk vanaf de volgende versie samba erin gebouwd.

[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 25-10-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
±Het probleem met VLC is dat deze settings niet onthoudt en het onmogelijk is te sorteren. Oftewel, als je een zwik filmpjes op je iPad gooit, dan komt het allemaal in de grote video library terecht.

En ftp-gegevens vergeet ie bij mij ook elke sessie. heel irri.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
SidewalkSuper schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:45:
Ik stream alles vanaf de nas zonder te converten. VLC kan momenteel upnp en ftp streamen, en nPlayer kan via samba, webdav, ftp, cifs, upnp, dnla en direct streaming streamen.
VLC is de enige app die gratis ook DTS kan afspelen, maar heeft pas waarschijnlijk vanaf de volgende versie samba erin gebouwd.
Ik heb nPlayer aangeschaft en van alle players die ik heb getest (en dat zijn er nogal wat) is dat inderdaad de enige die moeiteloos afspeelt over een netwerk. De enige uitzondering zijn DTS files, die werken niet. En laat ik nu net erg veel films met DTS hebben. De VLC player werkt bij mij niet goed. Stotteren en haperen of totaal niet afspelen is het enige wat deze doet (UPNP/ FTP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Heb gisteren een Ipad Mini aangeschaft. Wat een heerlijk apparaat! Gelukkig was ik nog niet zo gewend aan iOS 6, heb de update namelijk naar 7 gedaan en het is ongeveer helemaal verandert..lol.

Waar ik benieuwd naar ben, is of ik via Apple TV series op mijn tablet kan kijken.. :) Ik ga het vanavond even lekker uitvogelen. Kan niet wachten om er weer lekker mee te gaan pielen.

Wat ik ook lees op Fora over de concurrent: Nexus 7 vs de Ipad Mini.. Maakt mij geen snars meer uit, nu ik deze Tablet heb, ga ik waarschijnlijk nooit meer terug naar Android. Ben zelf een bezitter van een Samsung S3, werkt ook erg mooi allemaal. De volgende telefoon wordt met uitstek een Iphone!!!

P.S. Ik heb zojuist nog een toetsenbord + magic mouse aangeschaft, had begrepen dat deze ook erg goed werkt met de Tablets. Op termijn komt er namelijk ook een DEkstop van Apple in mijn huiskamer te staan, dan heb ik het toetsenbord en muis alvast :)

EDIT:
PS Als ik de hardware van Apple tablets (Ipad mini) vergelijk met andere aanbieders, zoals de Nexus 7. Zie ik dat de Apple toch wel wat slomer zou moeten zijn. Volgens mij heeft Apple zo een sterk besturingsysteem gebouwd, dat de hardware hier perfect voor gemaakt is. Wel vind ik de Apple producten aardig aan de mep..

Wat mij als Apple ''Beginner'' over de drempel trok:
-Functionaliteit
-Design & Kwaliteit
-Compatible met alle Apple producten (Zie je bij Android wel eens anders :()
-Waardebehoud!
-Je hoort bij een soort ''Apple'' familie, ik geloof dat dit een lifestyle is

Ik hoop dat ik in het jaar 2014 mijn gehele huis voorzien heb van Apple producten en dat alle Android meuk eruit is!! :)

Gr,
Boeles.

[ Voor 27% gewijzigd door Dr.Root op 28-10-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:29
Je hebt zojuist een ouder model iPad mini gekocht? Of is de nieuwe al uit in Nederland? En de Magic Mouse werkt niet icm een iPad en ik neem aan dat je een keyboard en muis er trouwens gewoon bij krijgt als je een iMac koopt...

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 17:14

Niku

Alagaesii

boeles schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:30:

Wat mij als Apple ''Beginner'' over de drempel trok:
-Je hoort bij een soort ''Apple'' familie, ik geloof dat dit een lifestyle is
Really? Dit is een van de punten die je over de streep trok? :+
KW25 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:39:
Je hebt zojuist een ouder model iPad mini gekocht? Of is de nieuwe al uit in Nederland? En de Magic Mouse werkt niet icm een iPad en ik neem aan dat je een keyboard en muis er trouwens gewoon bij krijgt als je een iMac koopt...
Moet het oude model zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

boeles schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:30:
Heb gisteren een Ipad Mini aangeschaft. Wat een heerlijk apparaat! Gelukkig was ik nog niet zo gewend aan iOS 6, heb de update namelijk naar 7 gedaan en het is ongeveer helemaal verandert..lol.

P.S. Ik heb zojuist nog een toetsenbord + magic mouse aangeschaft, had begrepen dat deze ook erg goed werkt met de Tablets. Op termijn komt er namelijk ook een DEkstop van Apple in mijn huiskamer te staan, dan heb ik het toetsenbord en muis alvast :)
Een toetsenbord werkt prima op de iPad, een muis werkt voor zover ik weet niet op de iPad.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 22:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Voor degenen die graag makkelijk willen streamen naar hun iPad: indien je toevallig een server thuis hebt of wellicht een computer die toch 24/7 aanstaat kun je ook Plex Mediaserver gebruiken. Ik heb al mijn series op mijn server thuis staan en kan ze overal ter wereld kijken vanaf mijn iPhone, iPad of Mac/PC. Alles wordt automatisch getranscoded naar het juiste formaat voor je toestel. Werkt echt bril-jant!

Alles wordt mooi geindexeerd inclusief metadata en cover images en weet-ik-veel-wat. Ik heb zelfs homevideo's uit de jaren 80 op mijn Plex Mediaserver staan wat onlangs nog een gigantische hit was op een familiereünie toen ik ze vanaf mijn server thuis ging streamen op de Apple TV bij mijn schoonmoeder. :P (Streamen vanaf de Apple TV kan via Plex Connect, wat een vernuftige 'hack' is voor de Apple TV zonder jailbreak.)

[ Voor 34% gewijzigd door gday op 01-11-2013 10:20 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Collaborator schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:00:
[...]

Een toetsenbord werkt prima op de iPad, een muis werkt voor zover ik weet niet op de iPad.
Inderdaad. En als je een iMac koopt krijg zit daar natuurlijk al een muis en toetsenbord bij :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:26

Nitai

Live the life you love.

gday schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:16:
Voor degenen die graag makkelijk willen streamen naar hun iPad: indien je toevallig een server thuis hebt of wellicht een computer die toch 24/7 aanstaat kun je ook Plex Mediaserver gebruiken. Ik heb al mijn series op mijn server thuis staan en kan ze overal ter wereld kijken vanaf mijn iPhone, iPad of Mac/PC. Alles wordt automatisch getranscoded naar het juiste formaat voor je toestel. Werkt echt bril-jant!

Alles wordt mooi geindexeerd inclusief metadata en cover images en weet-ik-veel-wat. Ik heb zelfs homevideo's uit de jaren 80 op mijn Plex Mediaserver staan wat onlangs nog een gigantische hit was op een familiereünie toen ik ze vanaf mijn server thuis ging streamen op de Apple TV bij mijn schoonmoeder. :P (Streamen vanaf de Apple TV kan via Plex Connect, wat een vernuftige 'hack' is voor de Apple TV zonder jailbreak.)
Werkt ideaal, als je Plex Pass hebt dan heb je toegang tot meer leuke functie op zowel iOS als Android.
\[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:01
De originele Apple case is vanaf vandaag te bestellen.
Ben benieuwd naar dat leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:10
Scon schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:13:
[...]

Ik heb nPlayer aangeschaft en van alle players die ik heb getest (en dat zijn er nogal wat) is dat inderdaad de enige die moeiteloos afspeelt over een netwerk. De enige uitzondering zijn DTS files, die werken niet. En laat ik nu net erg veel films met DTS hebben. De VLC player werkt bij mij niet goed. Stotteren en haperen of totaal niet afspelen is het enige wat deze doet (UPNP/ FTP).
Ja, erg irritant inderdaad.
DTS is blijkbaar speciaal ivm patenten enzo, waardoor alle apps het eruit hebben gehaald of niet hebben geïmplementeerd. VLC kan ook geen DTS bestanden spelen als je regio-settings op USA staan, maar wel als je in de USA bent en regio-settings op Canada zet :? 8)7
Fijn dat nPlayer voor jou ook zo goed werkt, ik kijk alle tv series op de plee met die app :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:35
Nog een duit in het zakje voor Plex Media Server. Ik vind het werkelijk waar ideaal. Thuis staat een Mac Mini die ik aan de TV heb hangen, maar ook dienst doet als Plex Server. Als ik voor werk onderweg of in het buitenland zit is het ideaal. Overal waar ik wifi heb kan ik m'n films streamen, zonder gezeik met converteren en syncen met iTunes.

Voorheen gebruikte ik XBMC icm een gejailbreakte iPad (die enkel gejailbreakt werd voor XBMC). Dit is een veel robuustere oplossing. Vrienden kunnen via hun TV's, AppleTV's, Desktops, Laptops etc. connecten met m'n Plex Server en via Plex Pass kan ik alles ook lokaal opslaan voor als ik geen wifi heb. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
In de mediamarkt Emmen staat de iPad mini 16gb voor 249 euro.

http://mmnl.nu/m75luw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Dat is wel een lekkere aanbieding zeg. Hopelijk blijft het niet bij Emmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sinds deze week doet mijn iPad Mini raar. Bij het minste of geringste restart hij spontaan. Draaide nog op iOS 6, dus deze geupdatet naar versie 7, maar mocht niet baten.

Settings herstellen, hele iPad leeghalen maakt ook niet uit.

Nu heb ik nog wel garantie, maar de winkel wil hem opsturen en dan kan ik hem zo zes weken kwijt zijn. Zijn er nog andere opties die ik kan proberen om het zelf op te lossen?

Dit gebeurt er;

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 14:40

Scrummie

Think different

Niku schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:34:
Dat is wel een lekkere aanbieding zeg. Hopelijk blijft het niet bij Emmen.
Ga er maar wel van uit, want die aanbieding van Emmen zijn openingsaanbiedingen.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Gunner schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:15:
Sinds deze week doet mijn iPad Mini raar. Bij het minste of geringste restart hij spontaan. Draaide nog op iOS 6, dus deze geupdatet naar versie 7, maar mocht niet baten.

Settings herstellen, hele iPad leeghalen maakt ook niet uit.

Nu heb ik nog wel garantie, maar de winkel wil hem opsturen en dan kan ik hem zo zes weken kwijt zijn. Zijn er nog andere opties die ik kan proberen om het zelf op te lossen?

Dit gebeurt er;

[video]
Binnen 1e jaar. Ga een dagje naar Adam en bezoek de Apple Store.

Mijn ouders hadden ong. hetzelfe met iPad 3. Die had dit na 1,5 jaar. Gekocht bij A-Mac. Werd opgestuurd, maar na 1 week een nieuwe terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 137811 op 08-11-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 137811 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:24:
[...]

Binnen 1e jaar. Ga een dagje naar Adam en bezoek de Apple Store.

Mijn ouders hadden ong. hetzelfe met iPad 3. Die had dit na 1,5 jaar. Gekocht bij A-Mac. Werd opgestuurd, maar na 1 week een nieuwe terug.
Toevallig ga ik morgen naar Amsterdam en nu was ik dat al van plan ja. Zouden zij minder moeilijk doen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Als je naar de Apple Store daar wilt moet je van te voren een afspraak maken met de genius bar.

Ik zou echter eerst even proberen om de software er helemaal nieuw, leeg (zonder backup) er op te zetten, een update is niet altijd voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Scrummie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:18:
[...]

Ga er maar wel van uit, want die aanbieding van Emmen zijn openingsaanbiedingen.
Ah zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Muthas schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:35:
Als je naar de Apple Store daar wilt moet je van te voren een afspraak maken met de genius bar.
Hele lange telefonische wachtrij heb ik al gemerkt. Maar het kan ook online zie ik, dat heb ik gedaan voor donderdag.
Ik zou echter eerst even proberen om de software er helemaal nieuw, leeg (zonder backup) er op te zetten, een update is niet altijd voldoende.
Na de iOS update heb ik binnen iOS al een echte reset gedaan. Ik ga het eerst nog even via iTunes proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 08-11-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk bij je diagnose en gebruik. Staat er panic.plist dan ruilen ze hem zo om hoor in het 1e jaar. Waar heb je hem gekocht en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Zouden de prijzen van de oude Mini nog gaan zakken verwachten jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niku schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:39:
Zouden de prijzen van de oude Mini nog gaan zakken verwachten jullie?
Dat is toch al gebeurd?
Anoniem: 137811 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:29:
Kijk bij je diagnose en gebruik. Staat er panic.plist dan ruilen ze hem zo om hoor in het 1e jaar. Waar heb je hem gekocht en wanneer?
24-11-2012 bij Dixons. Die geven zelfs drie jaar garantie, en ze werken ook wel mee (medewerker heeft het probleem zelf ook geconstateerd), maar tot zes weken wachten op een reparatie vind ik een beetje te lang.

[ Voor 52% gewijzigd door Gunner op 08-11-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Nog verder, want hij gaat er toch uit. Of blijft het hier bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niku schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:50:
[...]

Nog verder, want hij gaat er toch uit. Of blijft het hier bij?
Apple en hun prijsbeleid kennende denk ik niet, twee prijsverlagingen kort na elkaar.... hoogst onwaarschijnlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 08-11-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:46:
[...]

Dat is toch al gebeurd?

[...]

24-11-2012 bij Dixons. Die geven zelfs drie jaar garantie, en ze werken ook wel mee (medewerker heeft het probleem zelf ook geconstateerd), maar tot zes weken wachten op een reparatie vind ik een beetje te lang.
Voor de 24e naar Amsterdam gaan. Krijg je een nieuwe/refurbished die wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 137811 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:29:
Kijk bij je diagnose en gebruik. Staat er panic.plist
Na de laatste crash even gekeken, die panic.plist staat er inderdaad.
Anoniem: 137811 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:32:
[...]

Voor de 24e naar Amsterdam gaan. Krijg je een nieuwe/refurbished die wel goed werkt.
Heb een afspraak gemaakt voor donderdag, maar ik probeer morgen gewoon 'op de dolle plof' wat geregeld te krijgen als ik toch in Amsterdam ben.

[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 08-11-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:46:
[...]

Na de laatste crash even gekeken, die panic.plist staat er inderdaad.

[...]

Heb een afspraak gemaakt voor donderdag, maar ik probeer morgen gewoon 'op de dolle plof' wat geregeld te krijgen als ik toch in Amsterdam ben.
Laat weten hoe t afloopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ging op zich prima, kreeg zonder problemen een 'nieuwe' ipad mee (re-manufactured). Maar deze werkt prima dus ik vind het uitstekend opgelost. bedankt voor je hulp d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:01

Laguna

Connaisseur

Zo te lezen gaat het nog wel even duren eer de Mini 2 te koop is:

http://www.nu.nl/tech/362...-ingebrande-schermen.html

Dit soort berichten zorgt er wel voor dat mensen straks een Mini 2 met een Samsung of LG scherm willen hebben en niet met een Sharp scherm.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:51
Mini nu te bestellen met leverdatum 26 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 16:03
Besteld! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is het eigenlijk wel slim dat ding te bestellen, wetende van de scherm problemen van de iPad Air?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonoskar schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:04:
Is het eigenlijk wel slim dat ding te bestellen, wetende van de scherm problemen van de iPad Air?
Niet alle apparaten hebben het probleem. En als je er een hebt. Vervelend. Maar een bezoekje aan Adam en je krijgt een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hij is op te halen in Oberhausen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 21:26
Eerste indrukken van de mini retina bij Macstories; http://www.macstories.net...d-mini-first-impressions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 21:52
Als ik nu een iPad mini (non-retina) koop, hoe groot is dan de kans dat er iOS 6 op zit ipv iOS 7 ivm jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MintyDoerak schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:17:
Als ik nu een iPad mini (non-retina) koop, hoe groot is dan de kans dat er iOS 6 op zit ipv iOS 7 ivm jailbreaken?
Bij A-Mac heb je misschien nog een zwarte met iOS6. Bij Apple Store Adam zijn de 1e gen Minis ook Space Gray met iOS7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:19
MintyDoerak schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:17:
Ik heb zaterdag 5 zwarte ipad mini's 16Gb gehaald bij Saturn.
Alles 5 stonden ze op 6.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kan zo m'n retina mini ophalen bij apple. Benieuwd of het wat is. Schijnbaar kan je hem binnen twee weken terugbrengen, dus mocht het tegenvallen dan wordt het alsnog de Air, want dat is sowieso een super apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-07 12:39
matthijst schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:35:
Kan zo m'n retina mini ophalen bij apple. Benieuwd of het wat is. Schijnbaar kan je hem binnen twee weken terugbrengen, dus mocht het tegenvallen dan wordt het alsnog de Air, want dat is sowieso een super apparaat!
Ik heb hem nu een dag in mijn bezit en ben heel erg onder de indruk! Kom van een iPad 2 dus het retina display voegt heel veel toe voor mij. Ook de handzaamheid vind ik heerlijk, gisteravond de hele avond op de bank gezeten met dat ding en geen last van lamme armen of vingers wat ik met de iPad 2 regelmatig had bij langdurig gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Retina Mini opgehaald een uurtje mee geklooid, maar die gaat terug naar de winkel :)
Verschil in gewicht met een Air voel je haast niet meer. Mini lijkt net zo zwaar, doordat het wat compacter is. Scherm van de Air heeft mooiere kleuren en kan helderder. Retina Mini wordt warm bij normaal gebruik.
Jammer, maar nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:34

swv

Ik vind dan weer het tegenovergestelde. Ik vind de nieuwe Mini Retina echt waanzinnig. Dat verschil in kleur is mij niet opgevallen. Heb ze naast elkaar gehouden en een tijdje zitten twijfelen maar het feit dat de Air en Mini Retina haast identiek zijn, (ik vind de frontpage van Tweakers altijd een goede test: je ziet precies hetzelfde alleen is) het beeld 'geschaald' en ik de Mini beter vast kan houden in een hand heeft mij de keuze voor de Mini Retina doen maken. Dat laatste heb ik gisteren gemerkt in de trein. Waar mijn vorige iPads log en groot waren is de Mini je ideale reisgenoot. Ook wat rickjehh zegt, is het perfect voor thuis op de bank.

Batterijduur is trouwens ook top! Ik zit momenteel op 11:41 uur gebruik en 1,5 standby en heb nog 16% over. Die 11:41 uur zal wel iets lager zijn omdat de tijd dat het scherm aangestaan heeft ongetwijfeld lager is, hoewel ik hem veel gebruikt heb. Op mijn iPhone geeft ie ook altijd een hoger gebruik aan dan dat ik hem daadwerkelijk gebruikt heb.

Edit: overigens is de Air in mijn ogen absoluut geen slechte keuze hoor. Maar doordat er zo weinig verschil is, is het gewoon een kwestie van proberen en dan kom je er vanzelf achter wat het beste voor je is :)

[ Voor 9% gewijzigd door swv op 16-11-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 13:46

JK

Daar was vorige week toch al een bericht van? Dat zou ook de leverdatum beïnvloeden. Vond het al vreemd dat ze dan toch leverbaar waren. Ik wacht nog een paar weken en dan denk ik zo'n Mini retina voor de kerst te kopen. Kijken wat iedereen er van vind, al hoort deze niet echt warm te worden bij normaal gebruik. Ik heb nu een Samsung Galaxy Tab 7.0 Plus (en die gaat ook niet weg), maar wil mijn iPod Touch 4G 'upgraden' naar zo'n Mini retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:43
Nee nauwelijks. Bij mij moet je goed kijken nadat de test na 10 minuten klaar is. Gelukkig maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:13
net de laatste space Grey 16gb ipad mini retina opgehaald bij de mediamarkt in alkmaar, ze hebben nog een aantal witte varianten en anders de 32gb varianten. Je moet wel naar de apple medewerker vragen want de rest weet niet eens dat ze al binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
matthijst schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:56:
Retina Mini opgehaald een uurtje mee geklooid, maar die gaat terug naar de winkel :)
Verschil in gewicht met een Air voel je haast niet meer. Mini lijkt net zo zwaar, doordat het wat compacter is. Scherm van de Air heeft mooiere kleuren en kan helderder. Retina Mini wordt warm bij normaal gebruik.
Jammer, maar nee...
Dat idee had ik ook, ook al heb ik de Ipad mini retina nog niet in mijn hand gehouden.
Alleen deed de prijs mij toch twijfelen. Wil toch wat goedkoper ook al betekent het een kleiner scherm.
De prijs van de Air staat gelijk aan dubbel geheugen op de mini retina.
Twijfel werd weggenomen dankzij de Dixons prijsfout (589 voor mini retina 64gb + 4G)
Voor dat bedrag zou het anders een 32gb wifi Ipad Air zijn. En 4g wilde ik altijd al graag hebben, alleen bleef het bij een droom omdat 120 euro extra voor 4g wel erg duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Hebben meer mensen last van een soort blauwe gloed aan de bovenkant van het scherm bij de mini retina? Vooral op een witte achtergrond is het vrij goed zichtbaar bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door rickjehh op 18-11-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Dan zou ik hem terug brengen denk ik. Heb je een foto ervan?

Ik denk zelf dat ik toch wellicht beter een 32 gig versie had kunnen kopen.
Als je wat appjes en itunes U video's download zit je al snel aan de 16 gig.
Maar het kan ook komen omdat ik natuurlijk als een dolle allemaal apps en games en dingen ben gaan downloaden. Als je een beetje opruimt ben je ook zo weer 3 gig kwijt.
Overigens vind ik het echt k*t dat Photostream altijd makkelijk 1 gig inneemt...

Verder: iPad mini retina, AWESOME! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 556116

Mijn agenda wist alle activiteiten vOOr de helft van de vorige maand. Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:46

Ethirty

Who...me?

Worden de afspraken echt gewist, of alleen niet meer gesynced? In dat laatste geval kan je natuurlijk de sync termijn aanpassen in de instellingen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 556116

Ik ben niet zo'n apple wonder ;) ben gaan kijken bij instellingen. Bij synchroniseren staat 'laatste 1 maand'. Ik vermoed dat het hieraan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-07 14:35
Anoniem: 556116 schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:04:
Ik ben niet zo'n apple wonder ;) ben gaan kijken bij instellingen. Bij synchroniseren staat 'laatste 1 maand'. Ik vermoed dat het hieraan ligt?
Dat ligt inderdaad daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Review bevestigt dat de kleuren vrij kut zijn: http://www.macrumors.com/...color-gamut-and-accuracy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22:21
Ik lees overal dat de kleuren IETS slechter zijn dan de iPad Air, maar dat voor de rest het een pracht product is!
Dus ja "vrij kut" is heel bot gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iPad mini with Retina Display unfortunately comes in with a distant 3rd place finish behind the innovative displays on the Kindle Fire HDX 7 and new Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

matthijst schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 01:54:
iPad mini with Retina Display unfortunately comes in with a distant 3rd place finish behind the innovative displays on the Kindle Fire HDX 7 and new Nexus 7.
Inderdaad, het volledige artikel al gelezen via twitter en het is ook niet door zomaar iemand geschreven. De auteur weet waar hij over praat. Ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld in de Mini qua helderheid. In de winkel twijfelde ik al over de Air of de Mini, ik denk dat ik ook voor de Air ga en de Mini terug breng.

Mijn oude Mini heb ik al verkocht maar als ik deze Mini naast m'n iPad 3e generatie leg dan lijkt het beeld van m'n iPad veel beter. Dat komt denk ik met name door het lichtopbrengst of helderheid (ben hier geen expert in, puur zoals mijn ogen het waarnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik heb de nieuwe Mini nu week in mijn bezit. Mij valt het niet op. Ik kan dan ook niet teleurgesteld zijn als iemand schrijft dat de nieuwe mini minder is dan de overige iPads. Hoeveel verstand deze persoon er ook van heeft. Blijf toch van mening eigen ervaring is belangrijker dan alles wat op internet word geschreven. !

En als ik deze naast de iPad4 leg dan vind ik het persoonlijk nog wel meevallen...

[ Voor 11% gewijzigd door Daan_ op 19-11-2013 08:21 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Superdaantje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:20:
Ik heb de nieuwe Mini nu week in mijn bezit. Mij valt het niet op. Ik kan dan ook niet teleurgesteld zijn als iemand schrijft dat de nieuwe mini minder is dan de overige iPads. Hoeveel verstand deze persoon er ook van heeft. Blijf toch van mening eigen ervaring is belangrijker dan alles wat op internet word geschreven. !

En als ik deze naast de iPad4 leg dan vind ik het persoonlijk nog wel meevallen...
Nee ik ben niet teleurgesteld vanwege de review. Ik had meer verwacht ten opzichte van mijn vorige iPad mini en de iPad 3 die ik in m'n bezit heb. Dat gecombineerd met een hogere prijs dan is dat wel balen.

Gisteren wel een aantal pagina's uit een ebook gelezen en dan zie je de meerwaarde van retina wel. Misschien is het vanwege de grootte van het scherm dat het niet opvalt t.o.v. van m'n andere iPad en Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:49
Ja maar als je het begin van de review leest is het panel qua kleuren niet veranderd t.o.v. de eerste mini......kortom dat de kleuren niet heel jofel zijn t.o.v. de nieuwere panelen van anderen was ook al een jaar geleden bij de normale mini gebleken.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:17
SpoekGTi schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:29:
[...]

Ja maar als je het begin van de review leest is het panel qua kleuren niet veranderd t.o.v. de eerste mini......kortom dat de kleuren niet heel jofel zijn t.o.v. de nieuwere panelen van anderen was ook al een jaar geleden bij de normale mini gebleken.
Klopt. En daarnaast is hij in Nederland maar €60 duurder dan vorig jaar. Daarvoor krijg je wel een veel snellere iPad (A7>>A5) en retina-schern. Vind het best prima hoor.

Ja, een Nexus 7 is veel goedkoper, maar dat is gewoon een grote telefoon. Leuk om onderweg series te kijken of als ereader, maar als echte tablet heb je er niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Superdaantje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:20:
Ik kan dan ook niet teleurgesteld zijn als iemand schrijft dat de nieuwe mini minder is dan de overige iPads. Hoeveel verstand deze persoon er ook van heeft. Blijf toch van mening eigen ervaring is belangrijker dan alles wat op internet word geschreven. !

Uiteraard is eigen mening belangrijker; dat jij er blij mee bent is het enige dat belangrijk is!
Daarom heb ik hem teruggebracht: voor mij was de Air een beter optie, o.a. door de mooiere kleuren en het kleine verschil in extra gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:49
rickjehh schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:49:
Hebben meer mensen last van een soort blauwe gloed aan de bovenkant van het scherm bij de mini retina? Vooral op een witte achtergrond is het vrij goed zichtbaar bij mij.
Ik merk hetzelfde Rick, ik dacht dat het misschien aan mijzelf zou liggen. Ik ga hier wel even mee terug denk ik, al is het maar om te controleren of andere Mini's dit ook hebben. Ik wil eigenlijk niet voor een Air gaan, dat is me gewoon te groot maar ik ken mezelf en als dit zo blijft erger ik me helemaal kapot en zie ik niets anders meer dan een gloed aan de zijkanten.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo. Ik heb de iPad rMini ook binnen.
Het scherm is heel scherp, comics zijn nog steeds prachtig. Ik kan magazines gewoon in landscape nog prima lezen.

Maar ik mis inderdaad de WOW bij foto's vergeleken met mijn iPad3. Wat betreft kleur vind ik het prima meevallen dat wel, maar het feit dat het scherm veel kleiner is, mis ik toch de details die ik op de iPad3 zag. Details die me echt een WOW-gevoel gaven.

Maar dat betekent niet dat ik de rMini niet zou houden. Het blijft een prachtapparaat. Het is dan ook vooral bedoeld voor onderweg.

(wel iets raars ontdekt. Als ik royal revolt2 start, dan switch de game naar een low-res versie. En dan ook nog trager ook nog. Maar dat zal wel aan de game liggen)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Why, oh why, Apple? Steve would have not agreed!

" should be a wakeup call for Apple, as the company is clearly no longer leading the industry in display quality "

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 20-11-2013 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
bokkow schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:45:
[...]

Ik merk hetzelfde Rick, ik dacht dat het misschien aan mijzelf zou liggen. Ik ga hier wel even mee terug denk ik, al is het maar om te controleren of andere Mini's dit ook hebben. Ik wil eigenlijk niet voor een Air gaan, dat is me gewoon te groot maar ik ken mezelf en als dit zo blijft erger ik me helemaal kapot en zie ik niets anders meer dan een gloed aan de zijkanten.
Ik krijg vandaag als het goed is de mini retina binnen die ik via de Apple Store besteld heb. Ga die even vergelijken met de mini die ik bij de BCC gekocht heb en als die van de Apple Store beter is breng ik die van de BCC terug. Als ik geen verschil zie gaat die van de Apple Store retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22:21
Ik vind mijn iPadMini2 echt super! Maarja, ik vind hem eigenlijk alweer te zwaar.
Heel lastig, of ik mijn iPad Mini 1 hou of dat ik mijn iPad Mini 2 hou. Vind het scherm zo super!
smoken schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:57:
^^ serieus ....? Tuurlijk voel je een grammetje of 30 vast wel .... maar het kan niet opwegen (;-)) tegen beter scherm, betere processor etc toch?!
Ik ben voor de iPad Mini gegaan vooral om het gewicht ipv de iPad4 toen de tijd.
En nu is de iPad Mini eigenlijk net té zwaar na mijn mening. Vind hem niet meer zo prettig vast te houden als de Mini1, mja kan gewenning zijn ;).

[ Voor 57% gewijzigd door Ryur op 20-11-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 07:25
^^ serieus ....? Tuurlijk voel je een grammetje of 30 vast wel .... maar het kan niet opwegen (;-)) tegen beter scherm, betere processor etc toch?!

[ Voor 3% gewijzigd door smoken op 20-11-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Na jullie reacties ga ik toch twijfelen... de Mini Retina 32GB ligt voor me klaar bij Dixons maar vind Mini of Air toch lastig. Ik heb nu een iPad 4 en vind deze vaak erg zwaar om in 1 hand te houden en de redelijk scherpe rand speelt ook een rol in de prettigheid van vasthouden. Morgen nog maar eens rustig de Air en Mini vergelijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik gebruik hem nu een paar dagen, maar zou persoonlijk niet meer terug willen naar een fullsize ipad. Voor mijn doeleinden is het tot nu toe alles wat ik in een iPad zocht. Handzaam, krachtig, retescherpe tekst, ik vind hem top. Dat de kleuren minder zouden zijn dan bij de concurrent merk ik echt niet. Vind de apps en beeldverhouding juist een pre ten opzichte van Android concurrenten.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• matthijst
Het is meer dat de kleuren ook minder zijn t.o.v. hun eigen fullsize iPad :)

• Cartman!
  • Niet online
Ik ga ze vanavond even naast elkaar houden en dan maak ik een beslissing, de iPad 4 die ik heb neem ik ook even mee ter vergelijking.
Ik heb de rMini al een paar dagen in gebruik. Zoals ik al zei, qua kleuren merk ik er niet veel van. M'n iPad3/iPhone5s staan op 30-40% helderheid. De rMini op 45-50%. Dan is er wat mij betreft weinig verschil. De rMini heb ik helderder gezet omdat dat op een of andere manier wat lekkerder leest

Foto's e.d. zijn alleen wat minder indrukwekkend vergeleken met de 9.7" scherm, puur omdat ze kleiner zijn. Een foto uitgeprint op a4 ziet er nou eenmaal wat beter uit dan een standaard fotoalbumformaat.

Ik heb wel wat meer moeite met de buttons aan de randen van het scherm. BV de eerste bookmark onder de backknop van safari. Ik klik dan vaak mis, of ik raak de backknop aan.

Qua performance is het inderdaad veel beter dan m'n iPad3. maar dit merk ik vooral bij de laadtijden. In-game merk je er weinig van omdat de apps sowieso al soepel draaien.

Wel heb ik wel meer crashes meegemaakt met safari. Dat ie er uitvliegt. Wellicht komt dat door de 64-bit versie, of gewoon omdat de restore niet helemaal goed is verlopen.

Ik heb nu een 64GB rMini van dixons. Maar ik denk dat ik het terug ga geven.
Omdat de bestelling bij de Apple store ook aankomt. Ik wil er nog wat langer mee werken voordat ik besluit of ik voor 64GB ga of 128GB.

Het verschil met m'n iPad3 (64GB) is dat de rMini zo mobiel is. Ik zal deze dus vaker mee naar buiten nemen, waar ik geen (stabiel) toegang heb tot m'n nas. Ik zal er dus meer dingen in moeten opslaan.

• rickjehh
Gisteravond de mini van de Apple Store binnen gekregen en die heeft totaal geen issues wat betreft kleurweergave. Geen blauwe rand aan de bovenkant van het scherm en toen ik ze naast elkaar hield zag ik dat de mini van de BCC gewoon helemaal een blauwe waas had. Dus die gaan we maar even terug brengen dit weekend.

• matthijst
Kmf, heb je de Air al geprobeerd?
Ik weet dat die groter is, maar dat ding is zoooooveel lichter dan de iPad3.
de air mag dan veel lichter zijn, hij past nog steeds niet in m'n binnenzak.
Dus ik zal voor onderweg en reis toch de rMini nemen.

• Cartman!
  • Niet online
Net even bij Dixons geweest, ondanks de "In behandeling" die momenteel nog steeds op de site staat op de site was deze inderdaad gisteren binnen gekomen in het filiaal. Ik heb even de Air en Mini vergeleken en miste inderdaad de 'punch' van kleuren toen ik ze naast elkaar hield. Los zou het misschien niet veel opvallen maar vind het toch een twijfelaar... ze houden de Mini een week voor me vast dus ik denk er nog even over.

Hoe zit dat met proberen? Kun je bij Dixons gewoon dat ding binnen 2 weken terugbrengen als je het in de winkel hebt gekocht ook :?

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-06 23:17
Ik heb de rMini nu ook een paar dagen (128GB/WiFi) - ik maakte mij eerst ook zorgen over de kleuren, het scherm etc. Nu ik het gebruik voor mijn doeleinden - internetten, lezen, mail af en toe een game dan valt het eigenlijk helemaal niet op - ik moet eerlijk zeg dat de hoge PPI een betere pay-off is bij de zaken die ik doe op de rMini dan die hogere gamut op de Air.

Dus voor met all intends and purposes de juiste keus denk ik zo. :)

• miles
  • Laatst online: 23:05
Ik las dat je iMovie bij een nieuwe apple aanschaf erbij krijgt.
Filmpjes maken en bewerken lijkt me wel leuk (heb nu videocamera en m'n telefoon waarmee ik filmpjes maak, maar die bewerkt ik verder niet.)
Is er iemand die "iets" doet met filmpjes op de mini, of is 'ie daar echt te klein voor? (ik twijfel ook tussen de mini of de Air, heb nu een 1 die eigenlijk wel heel zwaar en traag is)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Niet alleen iMovie, ook iPhoto en hun hele "office" suite. Doe er zelf nog niks mee, maar wil het binnenkort eens proberen. Eerst even de USB dongle regelen zodat ik mijn GoPro rechtstreeks kan aansluiten en dan een beetje klooien om te zien hoe bruikbaar iMovie is op een iPad.

#team_UTC+1

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 13:46

JK

Merken jullie nog dat de Mini retina warm is tijdens normaal gebruik?
Ik baal een beetje van de verhalen over het display, ondanks dat je er weinig van merkt als je er geen ander naast houd, is het niet iets voor Apple. Of er moet nog een batch komen met betere schermen. Ik kijk nog even een beetje de berichten aan en dan keuze maken tussen Mini of Air. Voorkeur heeft de mini, omdat deze mooi klein is, prima te gebruiken naast mijn 7" Samsung.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Warm wil ik het niet noemen, eerder lauw. Gewoon net de kou uit het aluminium. Maar ik heb hem nog niet echt zwaarder belast dan wat internetten en mail etc. Kan me wel voorstellen dat hij bij een spelletje wat warmer wordt. Maar goed, dat was bij mijn iPad 2 niet anders.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:06
Ik moet zeggen dat tie bij mij totaal niet warm wordt. Zelfs bij het spelen van een game niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zolang ik hem in mijn bezit heb gehad (1 week) werd hij hier ook niet warm. Hij ligt inmiddels in de vuilnisbak, aangezien hij van de bank is gevallen. Wachtend op de vervanger (besteld) :D

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superdaantje schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:26:
Zolang ik hem in mijn bezit heb gehad (1 week) werd hij hier ook niet warm. Hij ligt inmiddels in de vuilnisbak, aangezien hij van de bank is gevallen. Wachtend op de vervanger (besteld) :D
http://www.aliexpress.com...Apple-iPad/902687205.html
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Laatst online: 23:05
Ethirty schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:43:
Niet alleen iMovie, ook iPhoto en hun hele "office" suite. Doe er zelf nog niks mee, maar wil het binnenkort eens proberen. Eerst even de USB dongle regelen zodat ik mijn GoPro rechtstreeks kan aansluiten en dan een beetje klooien om te zien hoe bruikbaar iMovie is op een iPad.
Ja, die andere producten ook, maar ik ben gewoon benieuwd of er iemand ervaringen heeft met "videobewerken" op toch wel een klein (touch) screen, of het een beetje te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 07:25
Gisteren heb ik mijn iPad Mini Retina (Silver 16GB) opgehaald bij de A-Mac.
Niet gereserveerd of zo, ze hadden hem gewoon op voorraad.

Eerste conclusies: scherm is super! Heb ook een iPhone 5 en een iPad 3, maar ik vindt de kleuren prima. Ze zullen iets minder "verzadigd" zijn, maar het valt me niet op. Side-by-side heb ik niet gedaan....als het me niet stoort tijdens gebruik van enkel de Mini, waarom zou ik dan op zoek willen gaan naar iets dat me gaat storen ;-)

Wel een iets gele tint over het onderste deel van het scherm, althans zo lijkt het. Vooralsnog ga ik geen actie ondernemen. Kan altijd later nog.

Qua snelheid: super! Gisteren een tijdje Real Racing 3 gedaan (waar de originele mini altijd moeite mee had) maar de Retina loopt vloeiend. Wordt ook totaal niet warm.

Zijn er trouwens al leuke ipad apps die gebruik maken van de M7 processor?

[ Voor 4% gewijzigd door smoken op 22-11-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Dat vraag ik mij ook af. Er zit een M7 in maar ik wacht nog op de app die daar gebruik van maakt op een iPad.

Heb je een foto van je gele gloed? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105

Xeanor schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:05:
Ik heb een iPad 3... ik zou graag het formaat van de Mini hebben, maar wil ook niet die stap terug doen in resolutie. Ik wacht wel gewoon op de iPad Mini 2 met hogere resolutie en A6X ;)
Is de A7 ook snel genoeg? :)
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.