Anoniem: 97273

Ik heb een new ipad voor thuis en een mini met 3g voor onderweg.. Ik nam eerst altijd de grote ipad mee, maar nu ik een mini heb, weet ik pas hoeveel fijner die is onderweg. Veel lichter, neemt minder ruimte in en ik heb nog steeds alles bij de hand.

Thuis vind ik juist het grotere scherm van de new ipad fijner.. Dus het is helemaal aan jou of je de mini wil of de ipad 2 houdt. Ligt eraan wat je ermee doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 09:48
Mensen even een vraagje voor jullie, want ik kom er niet meer uit en kan er ook niks over vinden op diverse fora. Ik heb mijn Ipad mini nu al weer een paar maandjes in huis maar begint nu toch 2 rare kuren te vertonen

Mijn ipad mini vertoont in eens problemen met het toetsenbord als ik wat in tik (pop-up verwijder tekst of annuleer) en als tweede dat mijn rotatie niet meer werkt of ik moet de ipad eerst in sluimer stand plaatsen.

Ik heb hem al terug gezet naar de basis maar dat helpt ook niet. Iemand nog een idee?

O ja de vergrendeling staat er niet op ;)

[ Voor 4% gewijzigd door masterbas op 30-08-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 13:59
masterbas schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:47:
Mensen even een vraagje voor jullie, want ik kom er niet meer uit en kan er ook niks over vinden op diverse fora. Ik heb mijn Ipad mini nu al weer een paar maandjes in huis maar begint nu toch 2 rare kuren te vertonen

Mijn ipad mini vertoont in eens problemen met het toetsenbord als ik wat in tik (pop-up verwijder tekst of annuleer) en als tweede dat mijn rotatie niet meer werkt of ik moet de ipad eerst in sluimer stand plaatsen.

Ik heb hem al terug gezet naar de basis maar dat helpt ook niet. Iemand nog een idee?

O ja de vergrendeling staat er niet op ;)
welke ios versie gebruik je? 6 of 7?

Ik ben nog steeds blij met mijn mini, mis het retina helemaal niet. ook niet na 5 maanden:)
als de ipad mini 2 zonder retina komt zou ik het best begrijpelijk vinden.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Qualixo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:26:
[...]

welke ios versie gebruik je? 6 of 7?

Ik ben nog steeds blij met mijn mini, mis het retina helemaal niet. ook niet na 5 maanden:)
als de ipad mini 2 zonder retina komt zou ik het best begrijpelijk vinden.
Ik zou dat niet begrijpelijk vinden omdat je met internetten echt wel een mindere ervaring hebt. Gezien Apple de gebruikerservaring voorop stelt zou ik me niet kunnen voorstellen dat ze de tweede mini bewust zonder retina zouden uitbrengen. Ik kan niet eens tweakers in portrait mode lezen met notificatiebar ernaast. Dan is het onleesbaar. De mini wordt nu gepositioneerd in de markt als een minder krachtige iPad terwijl mijn voorkeur zou krijgen dat de mini gewoon kleiner is met dezelfde hardware als dat zou kunnen. Je merkt met ios 7 ook echt dat de processor van de mini er moeite mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 09:48
Ik gebruik de laatste versie van IOS 6 en verders ben ik er juist ook heel tevreden mee en voldoet hij goed als als ik hem naast een ipad met retina scherm neer leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:53
Ik kwam net de ipad mini tegen op Stapels.nl tegen voor € 247,-- ?? Is dat een foutje ??

( EDIT ; is ex btw dus.... overheen gelezen 8)7 )

[ Voor 23% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 02-09-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 17:14

Niku

Alagaesii

Ik zit te denken om een iPad mini aan te schaffen, maar twijfel of ik niet beter kan wachten totdat de iPad mini 2 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Gisteren de Logitech Ultra Thin toetsenbord gekocht voor m'n Mini. Ik heb er al veel versleten maar iedereen die op zoek is naar een lekker toetsenbord kan ik deze aanraden. De aanslag is heerlijk direct, het design past perfect bij de Mini, het werkt gewoon! Je kan snel switchen tussen apps, de Mini ook uitzetten en weer snel aanzetten (incl. sneller dan met touchkeyboard je Mini unlocken). Het is weliswaar een cover, maar als je Mini valt zal het weinig bescherming bieden.

@Niku, ik denk dat je beter op de Mini 3 kan wachten. Die schijn je te kunnen opvouwen en dat allemaal in HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Sheik schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:31:

@Niku, ik denk dat je beter op de Mini 3 kan wachten. Die schijn je te kunnen opvouwen en dat allemaal in HD!
Ik wil alleen geen 2 jaar wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06 12:36

Blerf

VroomVroom

ik zit dus echt te twijfelen of ik er 1tje moet halen of niet.
Zit in heel veel brainstorm sessies en dacht met Logitech ultra toetsenbordje kan dat best wel eens heel handig zijn. IPV alles op papier kalken en dan weer opnieuw moeten typen en doen,,,,,

iemand ervaringen?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Blerf schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:49:
ik zit dus echt te twijfelen of ik er 1tje moet halen of niet.
Zit in heel veel brainstorm sessies en dacht met Logitech ultra toetsenbordje kan dat best wel eens heel handig zijn. IPV alles op papier kalken en dan weer opnieuw moeten typen en doen,,,,,

iemand ervaringen?
Ik heb de zagg keyboard gekocht voor de mini en kan echt niet meer zonder. Ik heb ook de logitec overwogen en geprobeerd maar komt met alle respect niet eens in de buurt van de zagg. Backlit keyboard en heel gemakkelijk. Kijk op : http://www.zagg.com/ipad-mini-cover.php#7978

Ik had hem binnen een week binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 19:57
Niku schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:49:
Ik zit te denken om een iPad mini aan te schaffen, maar twijfel of ik niet beter kan wachten totdat de iPad mini 2 komt?
Ik zou zeker wachten.
De mini 2 komt met retina scherm met een resolutie van 2048 x 1536 tegenover 1024 x 798 van nu en natuurlijk een snellere processor etc.
De release zeggen ze, is laat oktober, begin november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:33
Zijn dat geruchten of feiten ? Er zijn namelijk ook genoeg geruchten dat het geen retinascherm wordt. Ik hoop het wel, want ik wacht al maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 18:18

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Van wat ik hier en daar lees duurt het nog wel even tot de Mini 2 hier in de winkels ligt. Zeker aangezien de levering van de Mini 1 pas begin 2013 op gang kwam, terwijl hij volgens mij al eind 2012 uitgebracht is. Ik zou er eerlijk gezegd vanuit gaan dat je niet voor 2014 hier een Mini 2 kan aanschaffen..
Waarschijnlijk kunnen we het beste 10 september afwachten en hopen dat daarin informatie over de Mini 2 gegeven wordt. Is dat niet het geval, duurt het waarschijnlijk nog wel even.

Wat ik me wel afvraag is wanneer de prijsverlagingen voor de Mini 1 in gang zullen worden gezet.

[ Voor 32% gewijzigd door Zinu op 07-09-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Zinu schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:39:

Wat ik me wel afvraag is wanneer de prijsverlagingen voor de Mini 1 in gang zullen worden gezet.
Gaat dat gebeuren dan? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 21:12
Als ze de iPad Mini behouden als de 2 uitkomt (met nadruk op 'als'), dan zal de Mini 1 pas in prijs omlaag gaan als de Mini 2 er is. Gok ik zomaar.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:25
Het zou me niet verbazen als ze de Mini 16GB naar €249 knallen en de Mini met retina naar €349. Prijs van het 'nieuwe' product gaat omhoog, maar om dat de compenseren zetten ze de oude goedkoper in de markt. Zou wel een briljante zet zijn imo.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:31
Zou mooi zijn, al ben ik benieuwd wat de meerwaarde van een mini nog is als de 5 een stuk lichter zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
matthijst schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:48:
Zou mooi zijn, al ben ik benieuwd wat de meerwaarde van een mini nog is als de 5 een stuk lichter zal zijn.
De grootte? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een Mini nam omdat 'ie de normale iPad te zwaar vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Huh? Wat zou dan de reden zijn om een mini te nemen?
Had hem zelf iig om die reden gekocht; hele dag rondlopen met een normale iPad vond ik geen pretje. Maar slechte scherm van de mini deed me hem weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:25
matthijst schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:28:
Had hem zelf iig om die reden gekocht; hele dag rondlopen met een normale iPad vond ik geen pretje. Maar slechte scherm van de mini deed me hem weer verkopen.
Toch grappig hoe het 5 jaar geleden geen probleem was om een laptop van 3 kilo rond te zeulen en veel mensen nu liever een iPad Mini nemen omdat de iPad retina te zwaar zou zijn om mee te nemen...

Is natuurlijk wel waar hoor, de mini is gewoon veel handzamer, ik zit zelf ook te twijfelen of dat ik m'n iPad 3 ga vervangen voor een Mini Retina of iPad 5. Als het gewicht van de 5 rond de 450-500 gram zit gaat het die in ieder geval worden.

1 van de belangrijkste redenen voor de mini is overigens de prijs (geloof me, ik verkoop ze ;). De 170 euro die de Mini goedkoper is, is voor veel mensen echt wel een belangrijk argument. En je krijgt toch een 'volwaardige' iPad. Daarnaast zie ik ook veel kinderen een iPad Mini kopen ipv bv. een iPod Touch, die vrijwel dezelfde prijs heeft.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
OK, had iid nooit verwacht dat het de prijs zou zijn, maar ik ben dan ook een verwend ventje ;)

Mij ging het vooral om het gewicht. Pakte thuis eigenlijk altijd de normale iPad, dus daarom weer verkocht.
Die normale vind ik voor langdurig thuisgebruik ook nog iets te zwaar, maar dat wordt vast beter, als je ziet dat de iPhone 5 een groter scherm heeft en toch lichter is dan de 4S moet er nog wel wat mogelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
matthijst schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:28:
Dat zeg ik toch? De grootte. Mensen kopen kleine tablets voor de grootte, daarom worden het ook kleine tablets genoemd en niet lichte tablets :+

De gemiddelde consument kijkt echt niet naar hoe zwaar een tablet is. (Wel naar de prijs natuurlijk)

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 08-09-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
RobbieB schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:23:
Het zou me niet verbazen als ze de Mini 16GB naar €249 knallen en de Mini met retina naar €349. Prijs van het 'nieuwe' product gaat omhoog, maar om dat de compenseren zetten ze de oude goedkoper in de markt. Zou wel een briljante zet zijn imo.
Inderdaad en bovendien hebben ze dat al eens gedaan met de iPad 2 en verschillende iPhones. Lijkt me ook erg waarschijnlijk. Want hij zal ook echt wel meer kosten om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hahn schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:08:
[...]

Dat zeg ik toch? De grootte. Mensen kopen kleine tablets voor de grootte, daarom worden het ook kleine tablets genoemd en niet lichte tablets :+

De gemiddelde consument kijkt echt niet naar hoe zwaar een tablet is. (Wel naar de prijs natuurlijk)
Ik heb het over mezelf wijsneus. Ik kocht hem omdat een normale te zwaar is.
Als er een lichtere iPad5 geweest was had ik nooit een mini gekocht.

"The best thing about the iPad mini is its weight".
"However, I got a mini iPad because I wanted to reduce weight."
"You pick up this device and it feels feather-light, perfectly weight-balanced.
"The iPad mini's other big advantage is its weight."
"The mini's main advantage is its weight"

[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 08-09-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
matthijst schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:40:
[...]

Ik heb het over mezelf wijsneus.
Je zegt letterlijk "Wat zou dan de reden zijn om een mini te nemen?", daar blijkt helemaal niet uit dat je het over jezelf hebt, dus dat 'wijsneus' had je achterwege mogen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je roept, alsof er iets heel debiels gezegd wordt:
"De grootte? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een Mini nam omdat 'ie de normale iPad te zwaar vond."
Vreemd genoeg heb je met de eerste de beste googlesearch ladingen reviews die hetzelfde zeggen:

"The best thing about the iPad mini is its weight".
"However, I got a mini iPad because I wanted to reduce weight."
"You pick up this device and it feels feather-light, perfectly weight-balanced.
"The iPad mini's other big advantage is its weight."
"The mini's main advantage is its weight"

Maar goed. Waar hebben we het over. Ik hoop dat de 5 zoveel lichter is dat dat een mooie vervanger is van de 3. En zo niet, dan maar een retina mini erbij.

[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 08-09-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:44
Afgelopen week terug geweest met mijn iPad mini bij de Applestore. Aan de bovenkant van het scherm, links van het camera'tje deed een gedeelte van mijn touchscreen het niet meer. In de store hadden ze dit bij de mini nog niet eerder gezien. Ook had ik regelmatig last van een trippende iPad, hij ging dan vanzelf allerlei zaken openen of sluiten en wanneer je probeerde te typen kreeg je alles 10x. Gelukkig een nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik van de prijs van de Mini moet vinden. Ben 'm zoals gezegd pas net aan het overwegen, dus vraag me dit voor het eerst af zo'n beetje. CoolBlue heeft 'm voor 329 liggen. Dat is toch een pak duurder dan de (in NL) een week oude Nexus 7. Maar goed, Apple, dus het ligt wel in de lijn der verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

Als je goed kijkt in o.a. de Pricewatch (klik is de iPad voor 300 ongeveer te krijgen.

Zelf zit ik ook te wachten op een eventuele opvolger of aankondiging in elk geval. Dinsdag zullen we het zien. Als het dan niet is dan haal ik een 32gb mini of retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iPad worden in oktober verwacht volgens mij. Zou nu geen mini meer halen met een nieuwe over een week of 6-8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06 12:36

Blerf

VroomVroom

Tnx for alle reacties :) denk dat ik inderdaad maar even ga wachten met wat ze geloof ik morgen gaan vertellen. Bedoel retina zou wel echt heel fijn zijn.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:23
Heeft iemand al een mini geupdate naar ios 7? Hoe is de performance?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Performance is prima wat mij betreft. Alleen een erger puntje is het wijzigen van de achtergrond, dit duurt een tijdje voordat de wijziging is doorgevoerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Er is alleen lag merkbaar in de animaties op de homescreens, ik bedoel dus niet de bewegende achtergronden. Die lag zal hopelijk in een update worden opgelost want de animaties wordt door de schokken niet echt mooi weergegeven. Ditzelfde heb ik overigens ook aan de hand op de iPad 4. Verder is de performance gewoon goed gebleven.

Nog even inhakend op de discussie tussen Mini en iPad 3-4(5). Ik gebruik de iPad 4 nauwelijks nog nu ik de Mini gewend ben. Het apparaat is zo lekker licht en qua grootte ideaal. Zelfs op mijn piano gebruik de ik Mini en daarmee wil ik zeggen dat het scherm groot genoeg is om noten en tekst af te lezen van een normale afstand. De iPad 4 is toch wel een zwaar en log apparaat en op den duur voel je het echt wel als je het lang in je handen hebt.

De prijzen van de Mini zijn hier wel een stukkie hoger dan in de VS en Hongkong. Dus voor diegenen die daar naartoe gaan binnenkort raad ik aan hem ook daar te kopen. Ik heb voor de 32GB zeker 100,- euro minder betaald in de officiele Apple Store in Hongkong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Sheik schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:18:
De prijzen van de Mini zijn hier wel een stukkie hoger dan in de VS en Hongkong. Dus voor diegenen die daar naartoe gaan binnenkort raad ik aan hem ook daar te kopen. Ik heb voor de 32GB zeker 100,- euro minder betaald in de officiele Apple Store in Hongkong.
Laat me raden: je hebt geen invoerrechten en/of btw betaald?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 01-07 23:29
Hoeft ook niet, je hebt een vrijstelling tot 430,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
RobV schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:18:
[...]

Laat me raden: je hebt geen invoerrechten en/of btw betaald?
Waarom zou ik? Hoeft inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:01
iOS 7 performt prima op de iPad mini. De animatie die je krijgt als je de 'home'gesture gebruikt is nog niet helemaal soepel (op alle iPads) dus daar moet nog even wat aan bijgeschaafd worden, maar verder werkt het prima op de mini. De batterijduur is bij mij zelfs nog iets beter geworden dan onder iOS6. Ook werken alle grafische effecten zoals bedoeld, transparancy, blur, dynamische backgrounds, etc.

Als je er ff aan gewend bent, ziet het er ook best fraai uit allemaal.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:33

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik gebruik nu ongeveer 3 jaar de Samsung Galaxy Tab 7.0 (P1000), 16 Gb, 2 camera's, gorilla-glas, automatische licht-aanpassing, G3, Wifi. Als e-reader, als game-console, als opslagmedium (werkte net als 'n USB-stick), als telefoon, als foto-toestel, als agenda, als zo'n beetje alles wat je kon bedenken. Met veel plezier, maar ook met een paar opmerkingen (hij is bijv. 'n keer gecrashed waardoor ik alle persoonlijke data kwijt was) maar ik merk dat hij wat traag begint te worden. Om diverse redenen denk ik erover om over te stappen naar de iPad Mini. Echter, ik heb altijd veel belang gehecht aan het kunnen tweaken van je soft- en hardware. Om zélf te kunnen bepalen wat er met je data gebeurt (anoniem Gmail account, geen synchronisaties etc.). Ik heb een grote hekel gehad aan Apple, met z'n beperkingen, z'n "betaal overal teveel voor" en z'n "wij eisen dat je iTunes gebruikt". En ja, ik keek (kijk?) ook een beetje "neer" op mensen die blind achter Apple aanlopen, dus zal me echt niet heel erg fijn voelen met zo'n ding de eerste tijd. Maar goed... nu zijn er dan toch goede redenen om wel over te stappen: een achteruitgaande tablet en een teruglopende belangstelling voor tweaken (ik word lui), in combinatie met een verslaving aan een aantal spelletjes - die op iOS véél meer functionaliteiten hebben. Al met al voor mij voldoende reden om te kijken naar de iPad Mini.

Uiteraard heb ik de nodige reviews gelezen, en de cijfers uitgepluist, maar waar ik niet achter kom, zijn de persoonlijke verhalen van mensen die overgestapt zijn. Zijn er mensen (liefst fanatieke Android-gebruikers) die zijn overgestapt en hoe verliep en beviel dat?

En een paar concrete vragen: kun je de iPad Mini (net als de Galaxy Tab) als USB-stick gebruiken of heb je 'n speciaal programma daarvoor nodig? Kun je de iPad Mini zonder iTunes gebruiken? Zijn er andere programma's om je tablet te beheren?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ardana schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:40:
Ik heb een grote hekel gehad aan Apple, met z'n beperkingen, z'n "betaal overal teveel voor" en z'n "wij eisen dat je iTunes gebruikt". En ja, ik keek (kijk?) ook een beetje "neer" op mensen die blind achter Apple aanlopen, dus zal me echt niet heel erg fijn voelen met zo'n ding de eerste tijd.
Misschien eerst op zoek naar een personal coach voordat je aan de overstap begint?

Op de eerste vraag kan ik je geen antwoord geven op de laatste drie wel nee, nee en nee (mits geen jailbreak) maar daar is genoeg info over te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Crawl NL op 26-09-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 14:17
Ardana schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:40:
Ik gebruik nu ongeveer 3 jaar de Samsung Galaxy Tab 7.0 (P1000), 16 Gb, 2 camera's, gorilla-glas, automatische licht-aanpassing, G3, Wifi. Als e-reader, als game-console, als opslagmedium (werkte net als 'n USB-stick), als telefoon, als foto-toestel, als agenda, als zo'n beetje alles wat je kon bedenken. Met veel plezier, maar ook met een paar opmerkingen (hij is bijv. 'n keer gecrashed waardoor ik alle persoonlijke data kwijt was) maar ik merk dat hij wat traag begint te worden. Om diverse redenen denk ik erover om over te stappen naar de iPad Mini. Echter, ik heb altijd veel belang gehecht aan het kunnen tweaken van je soft- en hardware. Om zélf te kunnen bepalen wat er met je data gebeurt (anoniem Gmail account, geen synchronisaties etc.). Ik heb een grote hekel gehad aan Apple, met z'n beperkingen, z'n "betaal overal teveel voor" en z'n "wij eisen dat je iTunes gebruikt". En ja, ik keek (kijk?) ook een beetje "neer" op mensen die blind achter Apple aanlopen, dus zal me echt niet heel erg fijn voelen met zo'n ding de eerste tijd. Maar goed... nu zijn er dan toch goede redenen om wel over te stappen: een achteruitgaande tablet en een teruglopende belangstelling voor tweaken (ik word lui), in combinatie met een verslaving aan een aantal spelletjes - die op iOS véél meer functionaliteiten hebben. Al met al voor mij voldoende reden om te kijken naar de iPad Mini.

Uiteraard heb ik de nodige reviews gelezen, en de cijfers uitgepluist, maar waar ik niet achter kom, zijn de persoonlijke verhalen van mensen die overgestapt zijn. Zijn er mensen (liefst fanatieke Android-gebruikers) die zijn overgestapt en hoe verliep en beviel dat?

En een paar concrete vragen: kun je de iPad Mini (net als de Galaxy Tab) als USB-stick gebruiken of heb je 'n speciaal programma daarvoor nodig? Kun je de iPad Mini zonder iTunes gebruiken? Zijn er andere programma's om je tablet te beheren?
Ik heb zelf een SIII telefoon en een galaxy note 10.1 3g. Daarvoor in principe altijd android gehad (sinds het bestaan ervan), met uitzondering van een week een iphone 4.

Voor het werk heb ik sinds enkele weken een ipad 3 3g.
De overgang vond ik niet zo heel groot. ff een dagje (of twee) wennen. Voor de rest gaat het gewoon vanzelf. Hij is natuurlijk minder te tweaken dan android, maar het besturingssysteem loopt goed en soepel dus die noodzaak is er ook niet echt.

De mini kan je zonder itunes configureren, als je maar wifi hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:33

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Een steek onder water over een personal coach (of is 't 'n persoonlijke aanval?) is echt niet nodig hoor. Het is geenszins m'n bedoeling om een Apple vs Android flame-war te starten, ik heb enkel geprobeerd uit te leggen waarom ik ooit voor Android gekozen heb, en wat ik niet fijn vind aan Apple. Zonder toelichting over achtergrond en voorkeuren (en redenen voor die voorkeuren) is een vraag "moet ik wel voor Apple gaan?" niet echt te beantwoorden. Overigens is die sowieso niet te beantwoorden door anderen, dat zul je altijd nog zelf moeten bepalen.

Vandaar dat ik ook vroeg naar ervaringen van mensen die overstapten, dat kan ik wel meenemen in m'n keuze :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb een iPhone 5, kwam van een Galaxy S. Ik gebruik momenteel een iPad (2), maar had hiervoor een Galaxy Tab 7.0 Plus (gekocht in Amerika) en recent een Xperia Tablet Z. Ik ben zelf erg benieuwd naar de iPad mini retina. Voor mij persoonlijk kort samengevat:

Android: veel mogelijkheden om aan te passen, breedbeeld, grote keuze aan hardware (waterdichte Xperia tablet is echt geniaal), lichter (again, Xperia vs iPad), video playback koning.

iPad: "smooth", accu is de beste (mijn iPhone sinds iOS 7 helaas dramatisch, ik ga ook niks meer updaten naar 7), apps en games echt veel beter dan Android, bouwkwaliteit.

Mijn mening is dat de iPad op alle fronten beter is op tablet gebied dan welke Android tablet dan ook, behalve met video afspelen. Smartphone daarentegen gaat mijn voorkeur wel naar Android (Samsung).

• matthijst
Waterdicht lijkt me wel relaxt :)
iPad in bad is nu wat link als je in slaap valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:33
Misschien leuke dingen kijken en/of doen ? Kan me er niks bij voorstellen dat je in slaap valt terwijl je een ipda beet hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105

Als Apple, zoals vermoed wordt, 15 oktober weer een event heeft (voor de iPad 5 en hopelijk iPad mini 2 Retina), dan zal vandaag de aankondiging daarvan moeten komen (het event bijna altijd op dinsdag en de aankondiging 8 dagen er voor). Ik wacht met gezonde spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508019

matthijst schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:08:
Waterdicht lijkt me wel relaxt :)
iPad in bad is nu wat link als je in slaap valt...
Is dit een wens of een gerucht? Lijkt mij inderdaad ook wel gaaf! Ik moet nu altijd erg oppassen dat hij niet nat wordt in bad maar kijk er toch graag zo tv op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 07:47:
Als Apple, zoals vermoed wordt, 15 oktober weer een event heeft (voor de iPad 5 en hopelijk iPad mini 2 Retina), dan zal vandaag de aankondiging daarvan moeten komen (het event bijna altijd op dinsdag en de aankondiging 8 dagen er voor). Ik wacht met gezonde spanning af.
Geen aankondiging gisteren van Apple. :| We schuiven weer een week op ...
We gaan de 14e maar weer eens kijken voor de 22e. Tot die tijd: :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:38
22e it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-07 13:20
Ik ben zelf niet een 'overstapper' maar voor het werk heb ik sinds een aantal dagen een ipad mini ter beschikking 'ter evaluatie' en ik moet zeggen dat mij aan ipad mini met IOS 7 toch een aantal bizarre zaken opvallen:

- Spotlight kan zoeken enkel in je ipad - in tegenstelling tot de google search die in je tablet en ook op het web zoekt
- De weergave toetsenbord verandert niet automatisch in uppercase en lowercase, je dient dus naar de shift toets te kijken om te weten of je nu in uppercase of lowercase aan het typen bent, klein detail maar nogal raar, zeker als je wachtwoorden aan het typen bent
- je kan op het hoofdtoetsenbord niet rechtstreeks cijfers intikken (op android houd je gewoon de toets lang in en het cijfer verschijnt)
- Ik slaag er niet in om via het notificatiecentrum een agenda item aan te passen of de details te krijgen.
"Er is morgen 1 activiteit gepland' Ja, goed en wat? Ik kan van daar niet verder naar het betreffende item
- De standaard mail client vind ik behoorlijk ingewikkeld. Meerdere mails selecteren en verplaatsen of deleten vraagt veel meer stappen (wijzig->selecteer->verplaats->vuilbak) terwijl op android je gewoon op de gekleurde letter van elke mail klikt en je ze in de vuilbak kan gooien (selecteren-> verwijderen)
- Zelfde met de foto op (eerst wijzigen, dan selecteren, dan pas acitie) dit gaat op Android veel eenvoudiger
- Veel apps zijn inconsistent wat betreft te layout: terug is soms swipen, soms is staat het linksboven (Safari 'back' - waar je ook kan swipen), soms rechtsboven (facebook - 'klaar'), soms in het midden (instellingen menu), soms ontbreekt een aanduiding en dien je naast het item te klikken (en dus op de achtergrond van de app, bvb iTunes) dit in tegenstelling tot Android waar je gewoon op de terug toets drukt,
- iets zoeken in een webpagina gebeurt blijkbaar via het adresveld, als je dit doet verdwijnt de pagina waarop je wil zoeken, pas na het ingeven van de zoekterm krijg je 'op deze pagina' te zien. Heel gebruiksvriendelijk vind ik dat niet

Misschien heb ik een aantal zaken nog niet juist ingesteld of zullen bepaalde zaken logischer aanvoelen naarmate de tijd vordert, maar tot zover lijkt Android mij, in tegenstelling tot wat ik verwachtte, veel makkelijker (lees directer) in gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door DinoBe op 12-10-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 13:14
DinoBe schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:00:
[...]

Ik ben zelf niet een 'overstapper' maar voor het werk heb ik sinds een aantal dagen een ipad mini ter beschikking 'ter evaluatie' en ik moet zeggen dat mij aan ipad mini met IOS 7 toch een aantal bizarre zaken opvallen:

- Spotlight kan zoeken enkel in je ipad - in tegenstelling tot de google search die in je tablet en ook op het web zoekt
- De weergave toetsenbord verandert niet automatisch in uppercase en lowercase, je dient dus naar de shift toets te kijken om te weten of je nu in uppercase of lowercase aan het typen bent, klein detail maar nogal raar, zeker als je wachtwoorden aan het typen bent
- je kan op het hoofdtoetsenbord niet rechtstreeks cijfers intikken (op android houd je gewoon de toets lang in en het cijfer verschijnt)
- Ik slaag er niet in om via het notificatiecentrum een agenda item aan te passen of de details te krijgen.
"Er is morgen 1 activiteit gepland' Ja, goed en wat? Ik kan van daar niet verder naar het betreffende item
- De standaard mail client vind ik behoorlijk ingewikkeld. Meerdere mails selecteren en verplaatsen of deleten vraagt veel meer stappen (wijzig->selecteer->verplaats->vuilbak) terwijl op android je gewoon op de gekleurde letter van elke mail klikt en je ze in de vuilbak kan gooien (selecteren-> verwijderen)
- Zelfde met de foto op (eerst wijzigen, dan selecteren, dan pas acitie) dit gaat op Android veel eenvoudiger
- Veel apps zijn inconsistent wat betreft te layout: terug is soms swipen, soms is staat het linksboven (Safari 'back' - waar je ook kan swipen), soms rechtsboven (facebook - 'klaar'), soms in het midden (instellingen menu), soms ontbreekt een aanduiding en dien je naast het item te klikken (en dus op de achtergrond van de app, bvb iTunes) dit in tegenstelling tot Android waar je gewoon op de terug toets drukt,
-

Misschien heb ik een aantal zaken nog niet juist ingesteld of zullen bepaalde zaken logischer aanvoelen naarmate de tijd vordert, maar tot zover lijkt Android mij, in tegenstelling tot wat ik verwachtte, veel makkelijker (lees directer) in gebruik.
Dat zijn nogal grote minpunten.
Ik ben zelf een Android gebruiker, dus kan niks zeggen over IOS.
Maar mijn vrouw gebruikt een Samsung Galaxy en een iPad maar zij schakelt zonder gezeur over op allebei de apparaten. _/-\o_

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AllThingsD en The Loop zijn al langer hele betrouwbare bronnen gebleken.
Apple zal vandaag (of morgen) dan wel zo rond 19u met een aankondiging komen ...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 339105 op 14-10-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Hallo allen,

Ik ben al een tijdje in de markt voor een tablet en ik wil er eigenlijk voornamelijk op surfen, muziek luisteren en films/series kijken. Nu is dat laatste natuurlijk precies het moeilijke punt bij een iphone of ipad. Ik gebruik al 4 jaar een iphone en ik ben er in principe heel tevreden mee. Ik gebruik iTunes gewoon voor muziek en ik mis niet echt functionaliteiten. Nu ga je natuurlijk niet echt films kijken op je iphone, wel op je tablet.

En dat werkt via iTunes toch wel omslachtig. Dus: serie of film downloaden (vaak .mkv), omzetten via iFlicks of Handbrake naar .mp4, vervolgens in iTunes laden en iTunes synchroniseren met je tablet. Om deze reden twijfelde ik erg aan een Nexus 7 tablet, maar het is natuurlijk niet een apple product (afwerking en looks) en de ipad mini heeft een aangenamere beeldverhouding (iets groter).

Hoe doen jullie het, of doen jullie dat helemaal niet. Is er een snelle manier om films/series te kijken met behulp van bijvoorbeeld een camera connection kit of zonder de .mkv's om te zetten?

Ben benieuwd :)
En ik wacht natuurlijk sowieso op de iPad mini 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 21:09
Plex....http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/software/plex-instellen-iphone-ipad-mediaserver/

Zelf heb ik een synology 213+ en icm ds video werkt dit best goed tenzij je te zware mkvs gaat spelen! dat trekt de huidige mini. 720p gaat prima, ik ga er vanuit dat de mini2 1080p prima zal spelen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Bedankt! Ik ga er eens mee stoeien aangezien ik al een macbook en iphone heb.

Als je nou eens simpelweg het slepen van videos op je computer naar je iOS-device mogelijk maken ben ik een gelukkig mens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 21:09
PatrickG schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:02:
Bedankt! Ik ga er eens mee stoeien aangezien ik al een macbook en iphone heb.

Als je nou eens simpelweg het slepen van videos op je computer naar je iOS-device mogelijk maken ben ik een gelukkig mens ;)
Met plex stream je, wil je het fysiek op je ipad dan moet je echt iTunes gebruiken. Wil je dat niet, dan zul je écht moeten jailbreaken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Jailbreak vind ik op zich geen probleem op een iPad. Op m'n iPhone doe ik het liever niet in verband met online bankieren.
De nieuwe LG G-pad is ook een interessante optie, zeker omdat er een SD-slot in zit. Eerst 22 oktober maar eens afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:25
Zijn hier mensen die voorheen een iPad hadden en nu een iPad Mini en veel ebooks lezen op de Mini?
Is dat een verademing tov de 'gewone' iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Qua gewicht wel, qua kutscherm niet.
Met een beetje mazzel heeft de mini2 retina, dan zou het perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
matthijst schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 10:18:
Qua gewicht wel, qua kutscherm niet.
Met een beetje mazzel heeft de mini2 retina, dan zou het perfect zijn.
Nee, daar ga ik wel vanuit, anders valt de Mini 2 zonder meer af.

Kun je een screenshot posten vanuit iBooks met een geopend boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heb geen mini meer (verkocht wegens scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:32

Laguna

Connaisseur

PatrickG schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:23:

En dat werkt via iTunes toch wel omslachtig. Dus: serie of film downloaden (vaak .mkv), omzetten via iFlicks of Handbrake naar .mp4, vervolgens in iTunes laden en iTunes synchroniseren met je tablet. Om deze reden twijfelde ik erg aan een Nexus 7 tablet, maar het is natuurlijk niet een apple product (afwerking en looks) en de ipad mini heeft een aangenamere beeldverhouding (iets groter).

Hoe doen jullie het, of doen jullie dat helemaal niet. Is er een snelle manier om films/series te kijken met behulp van bijvoorbeeld een camera connection kit of zonder de .mkv's om te zetten?
Je kan toch gewoon een app installeren om .mkv's te bekijken?

Bijvoorbeeld: Playable, HD MKV Player, HD Player, AVPlayerHD of CineXPlayer HD

Omzetten is echt niet meer van deze tijd en mocht dat nog steeds nodig zijn dan wordt het sowieso geen iPad Mini 2 voor mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Laguna op 20-10-2013 19:10 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Voor het eerst dat ik echt uitkijk naar de aankondiging van een Apple product. Ben geen Apple user, maar de iPad mini trekt me enorm. Ben benieuwd naar de details, specs en de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Idd, gewoon een app insalleren. Gebruik zelf cinexplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Laguna schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:27:
[...]

Bijvoorbeeld: Playable, HD MKV Player, HD Player of AVPlayerHD

Omzetten is echt niet meer van deze tijd en mocht dat nog steeds nodig zijn dan wordt het sowieso geen iPad Mini 2 voor mij.
Ben wel benieuwd hoe de films dan in je bibliotheek komen te staan, of is dit streaming? iTunes laadt geen .mkv's lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-07 11:28
Roodey schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 09:30:
Zijn hier mensen die voorheen een iPad hadden en nu een iPad Mini en veel ebooks lezen op de Mini?
Is dat een verademing tov de 'gewone' iPad?
Ik ben zo iemand ;)
het is gewoon veel handzamer, en idd je merkt het verschil in gewicht eht wel.
Ik lees op de mini qua grote net zo makkelijk als op de normale ipad, ben wat dat betreft wel "blij" dat ik m omgewisseld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-07 11:28
PatrickG schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:45:
[...]

Ben wel benieuwd hoe de films dan in je bibliotheek komen te staan, of is dit streaming? iTunes laadt geen .mkv's lijkt me.
Zelf heb ik gewoon een gedeelde share op mijn TimeCapsule, daarin zet ik alle films en die kijk ik dan via Goodplayer.
Geen "gedoe" met omzetten etc. gewoon naar de TC kopieeren vanaf mn mac, en dan in bed films kijken op de ipad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
PatrickG schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:45:
[...]

iTunes laadt ze niet, maar je kan ze wel dmv iTunes direct via usb naar je iPad kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

[...]

Ik gebruik subler op mijn mac om mkv films om te zetten in m4v zonder kwaliteit verlies. Hij zet ze niet om, maar muxt ze ofzo. Werkt heel snel. Zo kan ik de films streamen naar mijn apple tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
matthijst schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:32:
[...]

iTunes laadt ze niet, maar je kan ze wel dmv iTunes direct via usb naar je iPad kopieren.
Oké.. Dat moet ik dan nog eens met mijn iphone proberen.

Je kunt zeker nog steeds niet met die camera-connection-kit films bekijken vanaf een SD-kaartje? Of wel via jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geen idee...

Wvb die apps: itunes openen, iPhone selecteren, rechts naar tabblad apps gaan, dan naar onderen scrollen en de app selecteren waar je wat naar toe wilt kopieren. Add klikken en opzoeken in verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:07
Anoniem: 137811 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:29:
[...]

Ik gebruik subler op mijn mac om mkv films om te zetten in m4v zonder kwaliteit verlies. Hij zet ze niet om, maar muxt ze ofzo. Werkt heel snel. Zo kan ik de films streamen naar mijn apple tv.
Ik doe hetzelgde met xmedia recode voor windows. Meeste mkv's bevatten al het juiste videospoor en vaak ook de juiste audio. Kwestie van remuxen naar m4v en klaar is keer. Duurt maar een paar minuten per film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:32

Laguna

Connaisseur

loeberce schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:44:
[...]

Ik doe hetzelgde met xmedia recode voor windows. Meeste mkv's bevatten al het juiste videospoor en vaak ook de juiste audio. Kwestie van remuxen naar m4v en klaar is keer. Duurt maar een paar minuten per film.
Waarom zou je die wijze verkiezen boven het gebruik van een app, app is toch makkelijker?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het met de iPad Mini en beschadigingen? Nu het design van alle iPads behalve de iPad 2 ongeveer gelijk is aan de iPhone 5. Hebben iPad Mini gebruikers last van loslatende lak? Op mijn iPhone 5 heb ik aan de achterkant op de schuine randjes lak schade, dit terwijl ik hem gewoon normaal gebruik en nooit op harde oppervlakken leg. Is dit bij de Mini minder/niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Even vermelden dat de nieuwe iPad mini retina in België al bestelbaar is via officiële resellers. Ik heb mijne net in bestelling geplaatst bij Easy-M. Tegen mijn verwachtingen in waren de codes al beschikbaar in hun systemen (wat bij eerdere launches wel eens even kon duren).
Code Omschrijving Aantal Eenh.prijs Totaal BTW
APPME856NF/A IPAD MINI RETINA DISPLAY WI-FI 128 GB - SPACE GREY 1 659,00 659,00 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337854

Welke datum komt de mini uit in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Mm. De nieuwe of de oude mini. Qua specs natuurlijk de nieuwe, qua prijs de oude. Even afwachten en nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Anoniem: 137811 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:37:
Hoe zit het met de iPad Mini en beschadigingen? Nu het design van alle iPads behalve de iPad 2 ongeveer gelijk is aan de iPhone 5. Hebben iPad Mini gebruikers last van loslatende lak? Op mijn iPhone 5 heb ik aan de achterkant op de schuine randjes lak schade, dit terwijl ik hem gewoon normaal gebruik en nooit op harde oppervlakken leg. Is dit bij de Mini minder/niet het geval?
Op mijn ipad mini heb ik geen last van lostlatende lak aan de achterkant op de schuine randjes.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Anoniem: 337854 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:24:
Welke datum komt de mini uit in Nederland?
Officieel antwoord van mijn leverancier is "vanaf november". Probleem is dat er geen dag bij vermeld wordt, en gezien zelfs de Amerikanen moeten wachten tot "Later in November", vrees ik dat het koffiedik kijken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Niku schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:49:
Mm. De nieuwe of de oude mini. Qua specs natuurlijk de nieuwe, qua prijs de oude. Even afwachten en nadenken.
Eens, ik neig heel erg naar de Nexus 7, maar die is wel klein en niet mijn favo besturingsysteem, wel "makkelijker" met films en series kijken. Toch is qua formaat dan de LG G-pad lekkerder.. En de iPad Mini 2 heeft nog een beter scherm, dus het is ergens wel te verantwoorden omdat je de software van Apple meer waard is dan Android en de bouwkwaliteit. Je krijgt een veel completer pakket.

En dan toch: die verdraaide prijs! Daardoor ga ik nu dus weer twijfelen of ik überhaupt wel zo'n ding nodig heb of dat het luxe is (dat is het natuurlijk gewoon). Misschien stel ik de aankoop wel uit tot de volgende vakantie, dan heb je er pas echt baat bij.

Maar het komt er eigenlijk op neer dat als je al hier op tweakers zit, je eigenlijk niet de oude wilt vanwege het scherm. Een filmpje kijkt zoveel mooier weg.

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickG op 23-10-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

PatrickG schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:10:
[...]

Eens, ik neig heel erg naar de Nexus 7, maar die is wel klein en niet mijn favo besturingsysteem, wel "makkelijker" met films en series kijken. Toch is qua formaat dan de LG G-pad lekkerder.. En de iPad Mini 2 heeft nog een beter scherm, dus het is ergens wel te verantwoorden omdat je de software van Apple meer waard is dan Android en de bouwkwaliteit. Je krijgt een veel completer pakket.

En dan toch: die verdraaide prijs! Daardoor ga ik nu dus weer twijfelen of ik überhaupt wel zo'n ding nodig heb of dat het luxe is (dat is het natuurlijk gewoon). Misschien stel ik de aankoop wel uit tot de volgende vakantie, dan heb je er pas echt baat bij.
"Beter scherm": Het begint nu op Megapixels met compact camera's en MHz met processors te lijken: Meer pixels is niet perse beter. Het scherm van de Nexus 7 is zo haarscherp, je ziet de pixels niet. Dan kun je je afvragen of nog meer pixels beter is, aangezien het doorgaans een negatief effect heeft op de snelheid (kost meer GPU power om zaken op het scherm te toveren) en de backlight moet harder branden.

Apple stelt dat de iPad mini2 net zo lang met de batterij doet als de iPad mini. Dat is mooi, maar in zekere zin zou de nieuwe mini er langer mee moeten kunnen doen bij een lager aantal pixels.

Apple houdt niet zo van variabele scaling, dus vandaar de resolutie, maar ik zou dat niet zo hard mee laten wegen met je voorkeur wat beter en slechter is.

de iPad mini2 en de nexus 7 hebben beide een fantastisch scherm.

Zelf ben ik overigens nog prima blij met mijn iPad mini met " lage" resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Je hebt gelijk dat op een zeker punt hogere resolutie meer onnodig is dan nodig. En het is natuurlijk ook hebberigheid. Mis je het niet met films kijken dan?

Overigens las je wel redelijk wat fouten in de units van de Nexus 7 op dit forum, van pixelfouten tot backlight bleeding.

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickG op 23-10-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:24
Hann1BaL schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:16:
[...]

"Beter scherm": Het begint nu op Megapixels met compact camera's en MHz met processors te lijken: Meer pixels is niet perse beter. Het scherm van de Nexus 7 is zo haarscherp, je ziet de pixels niet. Dan kun je je afvragen of nog meer pixels beter is, aangezien het doorgaans een negatief effect heeft op de snelheid (kost meer GPU power om zaken op het scherm te toveren) en de backlight moet harder branden.
Ik heb de Nexus 7 2013 hier voor mij liggen en ik ben er nog niet zo blij mee hoor. Qua resolutie is het scherp, maar daar is het meeste ook mee gezegd. Kijkhoeken komen tekort bij een iPad, kleurreproductie mwoah en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het scherm niet fatsoenlijk gradients kan weergeven. Snel voorbeeld, start de Facebook (telefoon) app maar eens op. Overigens hoeft die backlight niet harder te werken dan in een iPhone, aangezien de DPI precies hetzelfde ligt. Non-argument dus. De A7 kan qua pixels de iPad Retina-resolutie met gemak aan.
Apple stelt dat de iPad mini2 net zo lang met de batterij doet als de iPad mini. Dat is mooi, maar in zekere zin zou de nieuwe mini er langer mee moeten kunnen doen bij een lager aantal pixels.
Ze zouden hem ook een centimeter dikker kunnen maken. 8)7

Enfin, ik kan niet wachten tot de Mini Retina beschikbaar is. De Nexus die ik momenteel heb als tussenmodel voor mijn iPad 3 en Mini Retina is geen slecht apparaat, maar je mist gewoon het Apple-ecosysteem wat zo heerlijk werkt. Enige waar ik nog benieuwd naar ben is de hoeveelheid RAM in de Mini Retina. Die zal, denk ik, lager liggen dan in de iPad Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

me_mrtn schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:36:

Enfin, ik kan niet wachten tot de Mini Retina beschikbaar is. De Nexus die ik momenteel heb als tussenmodel voor mijn iPad 3 en Mini Retina is geen slecht apparaat, maar je mist gewoon het Apple-ecosysteem wat zo heerlijk werkt. Enige waar ik nog benieuwd naar ben is de hoeveelheid RAM in de Mini Retina. Die zal, denk ik, lager liggen dan in de iPad Air.
Kan ook niet wachten. Ga mijn iPad 3 16GB updaten naar een iPad Mini Retina 32GB. Ik denk toch dat er 1GB RAM in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dope hoor, die nieuwe Mini :D
Wil 'm nog ff in de winkel zien, maar denk dat ik met zo'n meesterlijk scherm m'n 3 inwissel voor een Mini 2 (ipv de iPad Air).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
[...]

Ik gebruik nPlayer.
Dat vind ik veruit de beste app om streaming series en films (incl AC3) te kijken. Het enige probleem is dat DTS audio niet werkt, net als bij de andere apps. Het wachten is op VLC, die in de volgende versie Samba ingebouwd zouden hebben, zodat we VLC kunnen gebruiken voor DTS films. :)
- Support OFFICIALLY Dolby audio codec (AC3, E-AC3) !!!
- Support Dolby Mobile Surround Sound
- Support H.264/MPEG4 Hardware acceleration for MKV, AVI, FLV and so on over Local, HTTP, FTP, and SMB protocols
- Support almost of any video files : MP4, MOV, MKV, AVI, WMV, ASF, FLV, OGV, RMVB, TP etc...
- Support almost of any audio files : MP3, WAV, WMA, FLAC, APE etc...
- Support subtitle files : SMI, SRT, SSA, IDX, SUB, LRC etc...
- Support image files : JPG, PNG, BMP, GIF, TIFF etc...
- Support embedded subtitle
- support CUE file
- Play video and music files in iPod library
- Play video files in Albums
- Built-in WebDAV client to stream and download media files
- Built-in FTP client to stream and download media files
- Built-in UPnP/DLNA client to stream and download media files
- Built-in SMB client to stream and download media files
- HTTP, FTP, SMB Streaming
- Aspect ratio : Default, 1:1, 3:2, 4:3, 5:3, 16:9 etc
- Support SAMI(SMI) Tag
- Support SSA/ASS with full styling
- Support multi-track subtitle
- Support multi-track audio
- Speed control : 0.5x ~ 2.0x
Zoals jullie kunnen zien is DTS echt het enige gemis :)

[ Voor 33% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-10-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Hallo allemaal. Ik probeer al geruime tijd 1080p films te streamen van mijn Synology nas naar mijn iPad mini. Ik heb al ontzettend veel spelers van derden geprobeerd (o.a. VLC, Playable, HD MKV Player, HD Player, AVPlayerHD, Oplayer, CineXPlayer HD etc.) maar op de één of andere manier wil het maar niet lukken. Of er zit geen geluid bij of het beeld ontbreekt of hapert enorm. Het lijkt wel alsof de iPad mini hardware technisch niet voldoende in huis heeft om full hd fatsoenlijk af te spelen. Mijn Android tablet van Asus (TF201) had hier nauwelijks moeite mee en dat terwijl deze slechte wifi ontvangst heeft. De enige manier om fatsoenlijk af te spelen is door een aplicatie te draaien als Plex waarbij mijn PC fungeert als mediaserver... maar dat is een oplossing die ik liever niet gebruik.

Kan iemand mij vertellen of mijn zoektocht tervergeefs is? En als het hardwaretechnisch niet lukt, is de iPadAir dan de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
1080p x264 streamen is hier nog nooit een probleem geweest, tenzij er DTS in zit, zoals ik hierboven heb vermeld.
nPlayer (streamen) en VLC (lokaal op device) voldoen aan alles, behalve DTS (nPlayer) en via samba streamen (VLC).

Als één van beide de oplossing van de ander krijgt is die app af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik was van plan om voor de iPad mini retina 32gb te gaan, maar nu twijfel ik toch tussen deze en de air.
Prijsverschil is 90€.
Ik heb nog een iPad 1 dus qua gewicht gaan beiden volgens mij al een énorm verschil geven :)
De mini is wel handiger met het kleinere scherm, maar de air is dan weer overzichtelijker door het grotere scherm...
Zijn er mensen die de overgang van een ipad naar een ipad mini hebben gedaan?
Zo ja, positieve of negatieve ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik gebruik op het werk een ipad mini en thuis een gewone ipad (3). De mini is prima maar foto's, websites en vooral games zijn toch echt prettiger op een groter scherm. Voor mij is de gewone ipad precies goed qua formaat en koop je de mini alleen als het nog meer draagbaar moet zijn, of je echt voor het lage gewicht gaat.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Den Deze schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:53:
Ik was van plan om voor de iPad mini retina 32gb te gaan, maar nu twijfel ik toch tussen deze en de air.
Prijsverschil is 90€.
Ik heb nog een iPad 1 dus qua gewicht gaan beiden volgens mij al een énorm verschil geven :)
De mini is wel handiger met het kleinere scherm, maar de air is dan weer overzichtelijker door het grotere scherm...
ik ga beide nemen. Ben je van die onzekerheid af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Den Deze schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:53:
Prijsverschil is 90€.
Ik heb mijn iPad 3 (64GB) vorige week verkocht om voor een handzamer formaat te gaan.
De iPad Mini met retina zou de opvolger moeten worden. Echter de prijs houdt mij een beetje tegen.
Zeker omdat ik toch wel minimaal 32GB wil.
Het gebruik van de iPad 3 werd minder ivm gewicht, maar aangezien de Air nu flink wat lichter is ga ik ze beide in de praktijk testen. Mocht de Mini eind november komen dan ga ik of voor de iPad Air of de G Pad van LG.
Iedereen is lovend over de Nexus 7, dus qua multimedia en browsen zal de Mini ook zeker top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

me_mrtn schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:36:
[...]

Overigens hoeft die backlight niet harder te werken dan in een iPhone, aangezien de DPI precies hetzelfde ligt. Non-argument dus. De A7 kan qua pixels de iPad Retina-resolutie met gemak aan.

[...]

Ze zouden hem ook een centimeter dikker kunnen maken. 8)7

Wat een rare redenaties. Waarom de vergelijking met een iPhone? Het is heel simpel: een scherm met meer pixels verbruikt meer voor dezelfde helderheid en performance. Schermen komen nu qua resolutie in het gebied waarbij je pixels niet meer ziet en de de DPI hoger ligt afzonderlijk waarneembaar met het blote oog. Het enige wat ik dus zeg: Als het gaat om resolutie van de schermen hebben de extra pixels geen meerwaarde, maar hooguit minder waarde. Dat er verschillen in kijkhoek zouden kunnen zitten: Ik heb gene ipad mini2 en nexus 7 om te vergelijken.

Ik heb wel op een Nexus 7 gewerkt en kijkhoek is op geen enkele manier een belemmering tijdens het gebruik.

Als je geen baat meer hebt bij hogere resolutie, kun je beter de batterij gebruiken voor andere zaken of dat ding dunner maken of de GPU power gebruiken voor nuttigere zaken, mooie graphics etc..

Dat geldt in meer algemene zin ook voor de mobiele telefoons. De resolutie hoeft echt niet hoger en in dagelijks gebruik is een 720p scherm prima, als dat een betere batterijduur kan geven dan een 1080p scherm die ik nu heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 23-10-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

PatrickG schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:10:
Dat is het punt inderdaad, het is (voor mij) puur een luxe artikel, dus dan wordt de prijs ineens wel een belangrijke factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Dan zou ik het niet kopen. Geen discussie meer mogelijk. Als je het geld niet hebt, moet je het ook niet uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb huidig een iPad 3e generatie en gebruik deze bijna exclusief om manga op te lezen naast de occasional web-browsing, maar vindt hem nogal zwaar om comfortabel langdurig te gebruiken. Dus toen een jaar geleden de iPad Mini werd aangekondigd dacht ik meteen "Die wil ik!" maar toen kwam het, er zat een non HiDPI ("retina") display in terwijl dit voor mij juist de reden was om voor de 3e gen. iPad te gaan. Vervolgens heb ik een hele tijd geroepen dat ik de Mini zou nemen zo snel als er een Retina display in kwam, lo and behold, deze wordt aangekondigd!
Maar ik begin nu toch twijfels te krijgen of dit scherm niet te klein is om fatsoenlijk als tablet te gebruiken en of ik niet beter voor een Nexus 7 (2013) kan gaan. Die laatste is voor mij makkelijk om te tegen argumenteren (4:3 is eigenlijk al niet vierkant genoeg in portrait, ik heb gezocht maar kan geen goede comics app vinden voor Android die op kan tegen Comicglass etc.) maar hij is natuurlijk wel een stuk goedkoper.

Goed, terug naar de vraag die ik wou stellen: Zijn er hier mensen met een iPad Mini die manga/comics lezen en wat feedback kunnen geven over hoe dit is? Misschien zelfs in vergelijking met een een "normale/grote" iPad? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Niku schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:49:
Twijfel ook nog. Had vlak na de release ook een Mini gekocht destijds, en dat beviel meer dan goed, met name met lezen. Het niet hebben van een retina scherm was voor mij geen gemis (na vergelijkingen met de Retina iPad van m'n moeder). Helaas toen toch m'n Mini van de hand gedaan omdat ik het geld beter kon gebruiken.

Inmiddels heb ik een krachtige desktop, Macbook Air 2013 en een iPhone 5, maar nu zit ik toch weer naar Mini's te kijken :D Mis het lezen van eBooks wel namelijk, en ook gewoon de handzaamheid. Maar hoe pas je zo'n tablet in tussen al dat andere apparatengeweld he :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

kevinl schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:29:
Dan zou ik het niet kopen. Geen discussie meer mogelijk. Als je het geld niet hebt, moet je het ook niet uitgeven.
Ik zeg toch nergens dat ik het geld niet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
SidewalkSuper schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:33:
1080p x264 streamen is hier nog nooit een probleem geweest, tenzij er DTS in zit, zoals ik hierboven heb vermeld.
nPlayer (streamen) en VLC (lokaal op device) voldoen aan alles, behalve DTS (nPlayer) en via samba streamen (VLC).

Als één van beide de oplossing van de ander krijgt is die app af :)
I.t.t. mijn eerdere post moet ik het anders formuleren. Het is niet zo zeer 1080P wat ik wil streamen het is inderdaad een lokale player (dus op de tablet) die de bestanden moet afspelen die op een NAS staan... dus eigenlijk is dat geen streaming denk ik.

Ik heb de meeste van deze applicaties geprobeerd (alleen AVplayer HD niet) maar geen enkele speelt lekker vlot af (een android tablet doet het wel). Of het beeld stottert enorm of er is een probleem met het geluid etc. Kortom wie heeft een goede oplossing. Wellicht zijn de problemen verledentijd als ik een iPad air aanschaf met snellere hardware?
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.