Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MtLpI.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CsRyd.png
iPad mini
Welkom in het allereerste iPad mini (ervaringen & discussie) topic!

De iPad mini is Apple's kleine variant van de grotere 9.7" iPad en werd geïntroduceerd tijdens een speciale persconferentie op dinsdag 23 oktober 2012. De iPad mini is de kleinste en goedkoopste iPad tot dusver en heeft zowel functionaliteiten van de iPad 2 uit 2011, de iPad 3 en iPad 4 uit 2012.

De iPad mini kost in Nederland €329,00 (inclusief 21% BTW) en zit in de eerste 'batch' van de lancering: de iPad mini is hier, net zoals in de Verenigde Staten, vanaf 2 november 2012 beschikbaar.

Een compleet overzicht van specificaties - inclusief directe vergelijkingen met eerste iPads - vind je onderaan deze post!

Foute informatie? Verbeteringen? Overige suggesties? Stuur me een PM/DM!
Alle [iPad mini] Ervaringen & Discussie delen
Links:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pnl6j.png
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qL0UlqpfuQc&hd=1]
7.9" scherm
De iPad mini heeft een kleiner scherm dan de iPad die we tot nu toe kennen: namelijk een 7.9" scherm. We hebben het hier over een 1024 x 768 scherm met IPS technologie en een pixeldichtheid van 163 pixels per inch. Daarnaast zouden we minder last van reflecties hebben en ziet alles er nog net een tikje scherper uit dankzij dunner glas (vermoedelijke Gorilla Glass 2) en een dunnere touchlaag.

Het scherm is nog niet zo scherp als het Retina display dat je vindt op de iPad 3 en de iPad 4, maar de iPad mini heeft wel een duidelijk beter scherm dan de iPad 2 dankzij de hogere pixeldichtheid, het dunnere glas en de dunnere touchlaag.

Design: kleiner, dunner en lichter
De iPad mini heeft een ander design dan we gewend zijn. De vorm is anders, het aluminium is (in het geval van het zwarte model gekleurd) en het heeft ook een kenmerk van de iPhone 5: de schuine, glimmende aflopende rand. Daarnaast is het model een stuk handzamer: de iPad mini is een stuk kleiner dan de grotere iPad, het apparaat is een stuk dunner en het apparaat is ook nog eens een stuk lichter.

A5 chip
De iPad mini maakt gebruik van de A5 chip die je ook in de iPad 2 vindt: een dual-core 1 GHz CPU, een krachtige dual-core GPU en 512 MB RAM. Aangezien de iPad (nog) geen retina display heeft, betekent dit dat de iPad mini, relatief gezien, dezelfde prestaties levert als de iPad 4 met de A6X chip en twee keer betere prestaties dan de iPad 3 met de A5X chip.

FaceTime HD & iSight
De iPad mini heeft ook een FaceTime HD camera: dit is een 1.2 megapixel front facing camera die onder andere in 720p HD kan filmen en videobellen. Daarnaast is er betere ruisonderdrukking en vangt de front facing camera meer licht op dan de oude camera.

Aan de achterkant zit een vijf megapixel camera - of een iSight camera, zoals Apple het noemt. Dit is dezelfde camera die je vind in de iPad 3 en iPad 4 en is van goede kwaliteit.

Siri & Lightning (dock) connector
De iPad mini ondersteunt, in tegenstelling tot de iPad 2, ook Siri - Apple's eigen Voice Control-systeem. Siri is op het moment nog niet in het Nederlands beschikbaar, maar je kan er wel gebruik van maken als je een andere taal spreekt zoals Engels, Duits, Japans en meer.

De iPad mini heeft verder ook, in tegenstelling tot de iPad 2, de nieuwe kleine dock connector: de Lightning connector. Dit betekent dat je iPad mini ready is voor alle nieuwe accessoires die uit zullen komen voor de nieuwste iOS apparaten.

Accuduur
Een iPad mini gaat 10 uur lang mee op één acculading - net zo lang als een grote iPad!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/diU5L.png
Reviews
Je vindt hieronder een klein aantal reviews met bijbehorende citaties en URLs. De iPad mini wordt in het algemeen erg goed ontvangen: alhoewel men teleurgesteld is dat de iPad mini geen Retina scherm heeft, is men tevreden over het formaat en de overige hardware. De iPad mini wordt hardware matig gezien als een flink verbeterde iPad 2 of licht verbeterde iPad 3 zonder Retina scherm.
quote: TheVerge
http://www.theverge.com/2...78/apple-ipad-mini-review

There's no tablet in this size range that's as beautifully constructed, works as flawlessly, or has such an incredible software selection. Would I prefer a higher-res display? Certainly. Would I trade it for the app selection or hardware design? For the consistency and smoothness of its software, or reliability of its battery? Absolutely not. And as someone who's been living with (and loving) Google's Nexus 7 tablet for a few months, I don't say that lightly.
http://www.nu.nl/gadgets/...-kleine-compromissen.html

De iPad Mini wint het van de 7 inch-tablets van concurrenten op het gebied van snelheid, gewicht, stevigheid, accuduur en apps, maar moet wat betreft schermkwaliteit terrein prijsgeven. Een eenvoudige overwinning dus.

(...)

De iPad Mini is een uitstekende en snelle tablet met veel apps. Het is jammer dat de uitmuntende schermkwaliteit van de iPad 3 en 4 niet beschikbaar is, maar Apple weet ondanks een iets lagere prijs toch het high end-gevoel te behouden.
quote: TechCrunch
http://techcrunch.com/2012/10/30/ipad-mini-review/

As someone who is used to a “retina” display on my phone, tablet, and even now computer, the downgrade to a non-retina display is quite noticeable. This goes away over time as you use the iPad mini non-stop, but if you switch back to a retina screen, it’s jarring. (...) If you can get beyond that (and again, I can), it’s hard to find another fault with the iPad mini. When Apple claims that they’ve essentially taken an iPad 2 and put it in this new form factor, they’re not lying. That’s perhaps the most remarkable thing about this device. It’s an iPad 2 — a brilliant device in its own right, still — at a fraction of the size.

In fact, it’s even better than an iPad 2 in a few respects. The cameras (both front and back) are much better. The WiFi technology found inside is better. There’s an option to get LTE connectivity (though the model I tested did not have this included). The Bluetooth is better. You can get more storage space (up to 64 GB).

I still can’t believe it has the same 10 hours of battery life, but it does. In fact, the battery may even be a little better than the larger iPad. Insane.
quote: Loop Insight
http://www.loopinsight.com/2012/10/30/review-ipad-mini/

I was really surprised with how much I used the iPad mini in my daily routine — more than the 10-inch iPad. There are a couple of things you have to remember with the iPad mini. First, it isn’t just a smaller iPad, but rather it feels like its own device.

Anything that is simply shrunk down or scaled up feels amateurish. The iPad mini feels like an iPad, it’s something you can have fun with and accomplish tasks on.

The second thing is that what seems like a little bit of extra screen real estate on the iPad mini makes a huge difference. Everything just works on the mini — all of your old apps, iCloud, everything. It works.

The iPad mini is a well thought out device and it’s exactly what you would expect from Apple.
Andere site's met reviews:
- CNet
- Engadget
- The Guardian
- Daring Fireball
- The Wall Street Journal
- The New York Times

Hands-on
quote: TheVerge
http://www.theverge.com/2...le-new-ipad-mini-hands-on

We won't know the full details about the iPad mini until we put it through its paces in a proper review, but at first glance, it's an impressive device that helps to remind the industry just how very good Apple is at two things: creating gorgeous hardware, and creating a spectacle.
quote: TechCrunch
http://techcrunch.com/201...do-come-in-small-packages

I’ve long been a believer that smaller form factor tablets have a real place in the market, but I’ve been consistently disappointed by the experience on competing platforms, including BlackBerry and Android. But the iPad mini feels like a revelation: proof that a diminutive tablet works, and works well.
http://www.nu.nl/tech/294...betaalbare-toptablet.html

Concluderend kunnen we zeggen dat de iPad Mini qua uiterlijk (dikte, gevoel en behuizing) de betaalbare concurrentie eenvoudig achter zich laat. Ook het aantal apps pakt in het voordeel van Apple uit. De tablet is snel en heeft een goed scherm.
http://www.t3.com/reviews/ipad-mini-review/

We'd go as far as saying it's our favourite iPad yet. The smaller size, thinner shape and lighter weight makes for a much better mobile experience. It's easy to hold and manipulate in the hand but feels durable and well-built enough to accompany you throughout the day. It's definitely more premium that we were expecting.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/esybr.png
In deze tabel vind je een korte vergelijking tussen alle iPad modellen die op dit moment te koop zijn. Scroll verder naar de volgende tabel om een (gedetailleerde) vergelijking te zien tussen alle uitgekomen iPads ooit.
iPad miniiPad 2iPad met Retina scherm
Prijs€329,00€399,00€499,00
Aankondiging23 oktober 20122 maart 201123 oktober 2012
Capaciteit16 GB, 32 GB en 64 GB16 GB GB16 GB, 32 GB, 64 GB en 128 GB
Dimensies, gewicht en design200 x 134.7 x 7.2 mm - 308/312 gram241.2 x 185.7 x 8.8 mm - 601/607 gram241.2 x 185.7 x 9.4 mm - 652/662 gram
In de tabel hieronder vind je een vergelijking tussen alle iPad's die ooit zijn uitgekomen.
iPad 1 (2010)iPad 2 (2011)iPad 3 (begin 2012)iPad 4 (eind 2012)iPad mini 1 (2012)
BeschikbaarheidNiet meer te koopBeschikbaarNiet meer te koopBeschikbaarBeschikbaar
PrijsVerkoop gestoptVanaf €399Verkoop gestoptVanaf €499Vanaf €329
Capaciteit16 GB, 32 GB en 64 GB16 GB, 32 GB en 64 GB16 GB, 32 GB en 64 GB16 GB, 32 GB, 64 GB en 128 GB16 GB, 32 GB en 64 GB
Dimensies & gewicht242.8 x 189.7 x 13.4 mm - 680/730 gram241.2 x 185.7 x 8.8 mm - 601/607 gram241.2 x 185.7 x 9.4 mm - 652/662 gram241.2 x 185.7 x 9.4 mm - 652/662 gram200 x 134.7 x 7.2 mm - 308/312 gram
Aankondiging26 januari 20102 maart 20117 maart 201223 oktober 201223 oktober 2012
Update cycle1-400 dagen371 dagen230 dagen-
Design stamt uitbegin 2010begin 2011begin 2011begin 2011eind 2012
Scherm21024 x 768, 9.7", 132 ppi1024 x 768, 9.7", 132 ppi 2048 x 1536, 9.7", 264 ppi 2048 x 1536, 9.7", 264 ppi1024 x 768, 7.9", 163 ppi
SpeakersMonoMonoMonoMonoStereo
CPU + RAM3Single-core 1 GHz
Cortex A8-architectuur

256 MB RAM
Dual-core 1 GHz
Cortex A9-architectuur

512 MB RAM
Dual-core 1 GHz
Cortex A9-architectuur

1 GB RAM
Dual-core 1.4GHz
Swift-architectuur

1 GB RAM
Dual-core 1 GHz
Cortex A9-architectuur

512 MB RAM
GPU4200 MHz PowerVR SGX535MP1250 MHz PowerVR SGX543MP2250 MHz PowerVR SGX543MP4300 MHz PowerVR SGX554MP4 (2x iPad 3 GPU kracht)250 MHz PowerVR SGX543MP2
GPU factor t.o.v. iPad 151x9x krachtiger4.5x krachtiger9x krachtiger9x krachtiger
FaceTime / Videobellengeen camera640 x 480, standaard640 x 480, standaard1280 x 960, HD1280 x 960, HD
Camera (foto's)geen cameraVGA-kwaliteit5 MP foto's, autofocus, IR filter5 MP foto's, autofocus, IR filter5 MP foto's, autofocus, IR filter
Camera (filmen)geen camera720p HD1080p HD, videostabilisatie1080p HD, videostabilisatie1080p HD, videostabilisatie
DraadloosBluetooth 2.1, Wi-Fi (802.11 a/b/g/n (2.4 GHz-only))Bluetooth 2.1, Wi-Fi (802.11 a/b/g/n)Bluetooth 4.0, Wi-Fi (802.11 a/b/g/n)Bluetooth 4.0, Wi-Fi (802.11 a/b/g/n (dual-band, tot 150 Mbps))Bluetooth 4.0, Wi-Fi (802.11 a/b/g/n (dual-band, tot 150 Mbps))
Mobiel netwerk-model62G, 3G en GPS2G, 3G en GPS2G, 3G, '3G+', 4G (enkel VS), GPS en GLONASS2G, '2G+', 3G, '3G+', 4G (wereldwijd), GPS en GLONASS2G, '2G+', 3G, '3G+', 4G (wereldwijd), GPS en GLONASS
Simkaart (3G/4G modellen)MicroSIMMicroSIMMicroSIMMicroSIMNanoSIM
SiriNeeNeeJaJaJa
Laatste iOS versieiOS 5iOS 6iOS 6iOS 6iOS 6
Accuduur10 uur10 uur10 uur10 uur10 uur
Connector30-pins dock connector30-pins dock connector30-pins dock connectorLightning dock connectorLightning dock connector

1 Het aantal dagen tussen twee aankondigingen, en dus niet lanceringen, is geteld.

2 iPad 1 en iPad 2 staan in het rood en de iPad mini niet, omdat de iPad mini een hogere pixeldichtheid heeft plus betere kleuren en minder last van reflecties (doordat de glaslaag en touchlaag sterk is verdund).

3 iPad 4 en iPad mini kloksnelheid zijn nog onbekend. iPad 4 en iPad mini RAM geheugen zijn nog onbekend.

4 Quad-core GPU van de iPad 3 niet in het groen, Retina display vereist meer kracht dus uiteindelijk leveren de iPad 2 en iPad mini hetzelfde resultaat als de iPad 3. In ruwe kracht (zonder naar de andere factoren te kijken), is de iPad 3 krachtiger. iPad 4 GPU is nog onbekend; wel 'twee keer sneller dan de iPad 3'.

5 GPU factor: hoeveel sterker is de iPad t.o.v. de eerste generatie iPad (A4-chip). Er is al rekening gehouden met de Retina displays van de iPad 3 en iPad 4. De iPad 3 is, relatief gezien, minder krachtig dan de iPad 2 of de iPad mini. De iPad 4 is, relatief gezien, even krachtig als de iPad 2 of iPad mini.

Ondersteuning van argumentatie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MUnxO.png

Links iPad 3 met Retina display (2048 x 1536), rechts iPad 2/iPad mini (1024 x 768)

De iPad 3 moet 4x zoveel pixels besturen als de iPad 2 en iPad mini. De GPU van de iPad 3 is echter maar twee keer zo krachtig. Het gevolg: de iPad 3 is relatief gezien minder krachtig dan de iPad 2/iPad mini. We kunnen daardoor effecten missen zoals depth-of-field effects of in dit geval effecten zoals explosies, vuur en rook.

6 Er zijn meerdere netwerk-modellen die wereldwijd verkocht worden. Dit heeft te maken met de verschillende netwerk frequenties. Er wordt hier vergeleken tussen het model dat in Europa te koop is.

iPad 2 ondersteunt snellere data-uploads t.o.v. de iPad 1. 2G+ slaat op CDMA ondersteuning (niet in gebruik in Nederland). 3G+ slaat op de snellere varianten van 3G, sommige providers adverteren in dat geval al zelfs met '4G'.

[ Voor 255% gewijzigd door Uniciteit op 27-03-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Is het nog handig om te vermelden dat op de nieuwe iPads dual band 802.11n zit? Dat zat niet op de oude :)

[ Voor 14% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-10-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Dat was me dus mooi even ontgaan. Ik heb het meteen aangepast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:00
Kan niet wachten tot ik de mini zelf kan proberen.
Ik vind 10" gewoon te groot. Alternatief zou de Galaxy Tab 7.7 zijn, maar deze is zo slecht verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-07 14:15
Dus de iPad 3 is niet meer te koop, maar de iPad 2 wel?! Waarom vernieuwen ze de iPad 3 als die voor iedereen nog snel genoeg is (wat de 2 trouwens ook is). Apple gebruikers gaan niet op specs af, ze gaan op beleving en design af. Dan heeft het echt geen nut om elk jaar de ingewanden even te verversen. Doe dan gelijk het uiterlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Ze vernieuwen hem om hem de Lightning Connector te geven, daarbij doen ze dan gelijk even een spec updateje. Net zo makkelijk, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand of de behuizing aan de achterkant bij de witte variant van hetzelfde materiaal is als o.a. iPhone 5 en MacBook Air?

Of is het hetzelfde als de iPad 2? Daar zit namelijk verschil in en vind persoonlijk dat van de iPad 2 niet mooi.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
kx22 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:54:
Dus de iPad 3 is niet meer te koop, maar de iPad 2 wel?! Waarom vernieuwen ze de iPad 3 als die voor iedereen nog snel genoeg is (wat de 2 trouwens ook is). Apple gebruikers gaan niet op specs af, ze gaan op beleving en design af. Dan heeft het echt geen nut om elk jaar de ingewanden even te verversen. Doe dan gelijk het uiterlijk!
Aan de andere kant... de iPad 3 is in geen enkel opzicht sneller dan de iPad 2 uit begin 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:21
De ipad 3 was niet in alle opzichten een stap vooruit vanaf de ipad 2, en ik denk dat apple dat zsm recht wilde zetten. Ik heb nog een ipad 1 (sinds de releasedatum), en waar ik een upgrade naar de 3 niet de moeite waard vond overweeg ik nu wel om over te stappen op de 4. Overigens is de tijd tussen de ipad 3 en 4 (voor Nederland althans) niet veel korter dan tussen de ipad 1 en 2, dus met de snelheid van de pdate valt het ook wel mee.

En on-topic: de ipad mini heeft ook wel zijn charmes. Voor spelletjes en media (evt. in combinatie met een apple tv) lijkt hij me wel fijner dan de grote ipad, voornamelijk vanwege het (veel) lagere gewicht. 300 gram is voor iedereen goed te hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
Ik vraag me af hoeveel scherper het scherm van de mini t.o.v. de iPad 2 (welke ik gehad heb) is. Ik "werk" regelmatig met een iPad 3 van een vriend en het scherm daarvan is zo mooi scherp dat ik niet meer terug kan naar een iPad 2. Ik vraag me dan ook af hoe groot het verschil is tussen 132 ppi (2) en 163 ppi (mini).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Het zal nog steeds wel een stapje terug zijn, maar in combinatie met de dunnere glaslaag en de dunnere touchlaag zal het scherm toch wel heel acceptabel zijn voor velen. Ik denk dat je het wel zult zien als je van iPad 3/4 naar de iPad mini gaat, maar het lijkt me een veel kleinere stap terug dan van iPad 3/4 naar iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
Ik heb een iPad 3... ik zou graag het formaat van de Mini hebben, maar wil ook niet die stap terug doen in resolutie. Ik wacht wel gewoon op de iPad Mini 2 met hogere resolutie en A6X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Xeanor schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:05:
Ik heb een iPad 3... ik zou graag het formaat van de Mini hebben, maar wil ook niet die stap terug doen in resolutie. Ik wacht wel gewoon op de iPad Mini 2 met hogere resolutie en A6X ;)
In het slechtste geval duurt dat nog twee jaar, maar aangezien ze dan 326 ppi-schermen nodig hebben zullen ze de iPhone-lijnen vast wel redelijk gemakkelijk kunnen aanpassen voor grotere schermen (zoals ze de iPhone-lijnen nu ook hebben aangepast [van 3.5" naar 4" schermen]).

Ik heb trouwens de 'GPU factor' toegevoegd. Ik vergelijk hiermee hoeveel krachtiger alle iPads zijn, in verhouding met de allereerste generatie iPad met de A4 chip. Ik heb ook een rijtje toegevoegd waarbij rekening wordt gehouden met het Retina scherm: daarbij heb ik de GPU factor van de iPad 3 en 4 door vier gedeeld (omdat de Retina schermen vier keer zoveel pixels hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:47
Misschien leuk om een poll te verwerken in de OP? Of je de iPad mini gaat kopen of niet? Met natuurlijk een aantal andere opties van het hoe en waarom erbij..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Xeanor schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:05:
Zit met hetzelfde: de iPad Mini lijkt me een cool apparaatje, vooral door afmetingen en gewicht. Maar of dat scherm nog gaat wennen na iPad 3 en iPhone 4S/5?
Zal hem in ieder geval niet preorderen maar eerst eens gaan bekijken op 2 november :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik had nog een iPad 2 (64gb 3g) en zal al een tijdje te wachten op deze kleinere iPad.
Ik gebruik de iPad2 veel in bed en om hem dan omhoog te houden met 1 hand is gewoon onhandig, ben daarom erg benieuwd hoe dat met de iPad Mini zal worden.

Heb hem vandaag besteld bij een Apple Reseller hier in de buurt (64gb Wifi black), deze heeft al de afgelopen releases altijd keurig geleverd dus dat zit wel snor volgende week.

Kan haast niet wachten ;)

Edit: Heb voor een zwarte gekozen trouwens, ben wel benieuwd of ze een andere coating hebben gebruikt als bij de iPhone 5, heb liever niet dat mijn iPad na 2 x op de tafel leggen kaal wordt >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 24-10-2012 22:31 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Oude iphones hadden zelfde resolutie trouwens: 163ppi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Donstil schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:30:
Ik had nog een iPad 2 (64gb 3g) en zal al een tijdje te wachten op deze kleinere iPad.
Ik gebruik de iPad2 veel in bed en om hem dan omhoog te houden met 1 hand is gewoon onhandig, ben daarom erg benieuwd hoe dat met de iPad Mini zal worden.

Heb hem vandaag besteld bij een Apple Reseller hier in de buurt (64gb Wifi black), deze heeft al de afgelopen releases altijd keurig geleverd dus dat zit wel snor volgende week.

Kan haast niet wachten ;)

Edit: Heb voor een zwarte gekozen trouwens, ben wel benieuwd of ze een andere coating hebben gebruikt als bij de iPhone 5, heb liever niet dat mijn iPad na 2 x op de tafel leggen kaal wordt >:)
Ik heb hem ook besteld bij mijn lokale APR. Wifi, 16GB, Wit, omdat ik als me abbo afloopt, ook een witte iPhone5 wil. Ben alleen wel huiverig voor het feit of ze bestellingen wel mogen opnemen.. Weet nog dat reserveringen bij de iPad2 werden terug gedraaid en je gewoon voor de shop mocht wachten op dag vd release,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven

Misschien dat het officieel zo wel gaat (lijkt me sterk hoor) maar mijn collega is een bekende van de winkel dus met of zonder reservering komt dat altijd wel goed,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Tot nu toe weinig hype om de mini, en vorige ipads waren ook wel goed verkrijgbaar, dus zou me daar niet zo druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
matthijst schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:18:
Tot nu toe weinig hype om de mini, en vorige ipads waren ook wel goed verkrijgbaar, dus zou me daar niet zo druk om maken.
Ik denk uiteindelijk wel dat de mini booming zal gaan worden. De iphone5 is bijvoorbeeld ook een ongekend succes qua verkoopcijfers en daar wist iedereen alles al van voor de keynote

[ Voor 8% gewijzigd door crazylegs op 24-10-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Vast wel, bedoelde meer dat hij op releasedag vast wel te krijgen zal zijn: Dixons, Mediamarkt, APR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 21:13
Ik hoop dat dat dit product makkelijkm te verkrijgen is want ik wacht nog steeds op mijn iphone 5!

[ Voor 3% gewijzigd door Mouse_NL op 24-10-2012 23:59 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
iPad 5 gaat vast nog ff duren.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door crazylegs op 25-10-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
Hij zal wel prima te verkrijgen zijn op de releasedag ja. iPad 3 hielden ze nachtelijke verkopen voor en daar kwam geen hond opdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Heh, ik moet altijd lachen om die Jony Ive in reclamefilmpjes. Daar kan je geen persiflage meer van maken, dat doet hij zelf eigenlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:15

Nitai

Live the life you love.

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 02:56:
Heh, ik moet altijd lachen om die Jony Ive in reclamefilmpjes. Daar kan je geen persiflage meer van maken, dat doet hij zelf eigenlijk al.
Mjah, dit keer had ik er geen eens zin in zijn interview. Toen z'n filmpje werd aangekondigd dacht ik, 'Daar gaan we weer'....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Vanaf morgen bestel ik er een, ondanks dat ie 80€ duurder is dan de Nexus lijkt het me toch een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Zal de zwarte niet zoals de iPhone 5 snel krassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
A5 chip
De iPad mini maakt gebruik van de A5 chip die je ook in de iPad 2 vindt. Het is nog onbekend hoeveel RAM er in zit - vermoedelijk 512 GB, maar 1 GB blijft een optie - en de kloksnelheid is ook nog onbekend (vermoedelijk 1 GHz, maar hoger is ook een optie). Aangezien de iPad nog geen retina display heeft, betekent dit dat de iPad mini dezelfde prestaties levert als de iPad 3 met de A5X chip.
Volgens mij moet dit in de OP 512 MB zijn ipv 512 GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353061

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 02:56:
Ha, eindelijk iemand die hetzelfde dacht als ik. Hij zou zelfs enthousiast kunnen vertellen over het ontwerpen van een dakpan. Het verbaast me dat er nog steeds geen meme van de beste man is ontstaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/03/jony-ive-10-20-09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 13:38
Anoniem: 137811 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:25:
Zal de zwarte niet zoals de iPhone 5 snel krassen?
Goede vraag. Ik heb een zwarte iPhone 5 en wil graag een iPad mini aanschaffen. Ik overweeg een witte aan te schaffen om dit mogelijke euvel te voorkomen. Een alternatief is een smart case aanschaffen, welke niet zijn aangekondigd voor de mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Afgaand op de fotos zou ik zeggen dat de achterkant gelijk is aan de iPhone 5. Ik vraag me echter af of dit met een witte anders is? Is dat niet gewoon het zelfde materiaal? Een smart case zou een mooie oplossing zijn, mijn iPad 1 heb ik ook sinds dag 1 in een cover. Ze zullen er ongetwijfeld komen, als niet van Apple dan wel van third parties.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

De vraag waar ik nu een beetje mee zit, ik wilde upgraden van een ipad 1 naar een ipad 4 in maart. Althans ik was in de verwachting dat er in maart 2013 gewoon een nieuw model zou komen. Dat lijkt nu een beetje op losse schroeven te staan met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

En je vraag is? iPad mini of 4? Nu of wachten? ;)

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:00
Je kan alsnog in maart upgraden naar een iPad4, echter de iPad4 is nu al verschenen ipv in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
iPad3 van een goeie vriendin van me ook maar ff in de V&A gezet.. baalt als een stekker nu haha! iPad net binnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353274

Iemand enig idee vanaf hoe laat de iPad mini besteld kan worden? Is dit vanaf morgenochtend of gaat de verkoop al om 0:00 van start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 12:25
Anoniem: 353061 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:08:
[...]

Ha, eindelijk iemand die hetzelfde dacht als ik. Hij zou zelfs enthousiast kunnen vertellen over het ontwerpen van een dakpan. Het verbaast me dat er nog steeds geen meme van de beste man is ontstaan.

[afbeelding]
"Aliens" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Anoniem: 353274 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:33:
Iemand enig idee vanaf hoe laat de iPad mini besteld kan worden? Is dit vanaf morgenochtend of gaat de verkoop al om 0:00 van start?
Ik denk zo rond een uur of 15.00. Meestal is het 26 oktober, westkust Amerika wat aangehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-07 12:16
iPad Mini kan morgenochtend vanaf 08:00 besteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Goodie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:28:
iPad Mini kan morgenochtend vanaf 08:00 besteld worden.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
De A6x is denk ik ook goedkoper te produceren. De lijn draait daar al volle toeren i.v.m de iPhone 5. Dat is ook hun volledige in house ontwikkelde en te produceren chip. Mensen die een iPhone 5 hebben zullen beetje een vreemd gevoel hebben bij de iPad 3 als die nog de oudere connector gebruikt en een "tragere" cpu. Die wachten met kopen tot er een nieuw model komt, nu wellicht niet meer. Dus ik snap de upgrade wel.

Komt allemaal kwa tijd wat ongelukkig uit. De vernieuwingen gaan nu ene beetje op een erg rap tempo. De iPad 2 is nu ook opeens een vreemde eend geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

duncanvdlinden schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:54:
Komt allemaal kwa tijd wat ongelukkig uit. De vernieuwingen gaan nu ene beetje op een erg rap tempo.
Als ik zie hoezeer mensen al klagen over de Nexus 7 die met meer geheugen uitgebracht wordt, kan ik me niet voorstellen dat dat bij de iPad 4 niet zal gebeuren. Veel mensen willen toch gewoon het nieuwste hebben (wat ik een beetje jammer vind, een goed product blijft gewoon een goed product, maar zo werkt het blijkbaar niet bij iedereen) en als er dan na een handvol maanden alweer een nieuwere iPad is − na goed geld neergelegd te hebben voor de iPad 3 − zal dat niet in goede aarde vallen.

Ik heb eerlijk gezegd ook het gevoel dat de iPad 3 gewoon niet uitgebracht had moeten worden. Die viel toen tegen door de mindere performance (i.v.m. scherm), warmte en dikte. Ik denk dat als de 3 overgeslagen en de 4 gelijk uitgekomen was die geluiden veel minder te horen waren geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zoals ik eerder aangegeven heb, is het volgens mij een onjuiste gedachte dat vanaf 8:00 besteld kan worden. Die 8:00 slaat op de fysieke store.

Ik heb nog niet eerder een iPad gekocht. Zaten bij de vorige versies ook geen oortjes?

Ik ga om 00:00 de online store checken. Anders duik ik in bed en check ik morgenochtend weer :)

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/9F48BA53-451D-42FB-94C1-A4A3E146F914-3386-0000043181065F55.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 25-10-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Crisis...? Hoezo financiële crisis..!?!
Het is absurd hoe gefixeerd mensen zijn op een product! Ze hebben de Ipad 3 net in handen en ze zien net een nieuwe en moeten die gelijk hebben!
Collega op me werk ook! Wilt de Ipad 4 en Ipad mini halen en de iMac mini en de iPhone 5 had ie al op bestelling.
Hij zegt dat ie niet wilt achterblijven want bang is dat hij spijt ervan krijgt als iemand anders een Ipad 4 heeft en hij nog met de Ipad 3 rond loopt.

Goh wat zijn wij Nederlanders toch verwaand met de soort dingen. Maar goed, zal wel in de aard van het beestje zitten.

Ontopic: Ipad mini, tja leuk apparaat maar alsnog zal het je denk toch tegen vallen betreft de scherpte van het beeld en details zoals foto's vergeleken Ipad 3 of 4!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xtr3me4me schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:28:
Goh wat zijn wij Nederlanders toch verwaand met de soort dingen. Maar goed, zal wel in de aard van het beestje zitten.
Het heeft weinig met Nederlanders te maken en volgens mij meer met een bepaald soort mensen :) Ik heb het laatst ook nog geprobeerd bij iemand (uit de VS) die helemaal over de zeik was toen de Droid 4 niet heel lang na de Droid 3 uitkwam. Geen beginnen aan, nu er iets nieuws uit was was het oude apparaat opeens helemaal waardeloos.

Volgens mij kopen die mensen iets ook helemaal niet omdat ze het product willen, ze willen het begrip nieuw hebben. Dure hobby bij high-end hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Crisis...? Hoezo financiële crisis..!?!
Het is absurd hoe gefixeerd mensen zijn op een product!
Mensen hebben bepaalde dingen gewoon als Hobby en die kosten soms geld. iPad/iPhone hobby is dan nog goed te betalen, mijn fotografie hobby is veel duurder, nog maar te zwijgen over reizen of de auto.

Nou is het natuurlijk overdreven om bij elke refresh ook je iMac/MabcookPro/MacMini enz te updaten maar devices die je dagelijks gebruikt (Gsm en iPad in mijn geval) mogen best jaarlijks geüpdate worden.

Edit:
Collega op me werk ook! Wilt de Ipad 4 en Ipad mini halen en de iMac mini en de iPhone 5 had ie al op bestelling.
Hij zegt dat ie niet wilt achterblijven want bang is dat hij spijt ervan krijgt als iemand anders een Ipad 4 heeft en hij nog met de Ipad 3 rond loopt.

Goh wat zijn wij Nederlanders toch verwaand met de soort dingen.
Dat is wel erg zielig, maar goed Apple heeft wel meer van zulke gebruikers.
Dat heeft niets met Nederlanders te maken.

Ik zat persoonlijk erg te wachten op de iPad Mini en heb er daarom al een besteld, mensen zeggen dan tegen me "jij hebt altijd het nieuwste" maar dat baseren ze eigenlijk op niets, ik had nog een iPad 2 welke ik op release heb gekocht dus al een tijd niet had vernieuwd.

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 25-10-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:27
Donstil schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:29:
[...]

Ik zat persoonlijk erg te wachten op de iPad Mini en heb er daarom al een besteld
Waar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Apr hier in de buurt, de afgelopen releases erg betrouwbaar gebleken en een collega is er bekend dus kon al op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bij Central Point ook te 'pre-orderen'

http://www.centralpoint.n...art-md528nf-a-num-1578690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwachte voorraad datum: donderdag 15 november 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:25
[...]

[afbeelding]
Het mooiste vind ik nog die niks zeggende zinnen die heel veel lijken te zeggen... :

"If all that we have done was take the original iPad and just reduce it, all that you would be aware of was everything that was just missing. That there is inherent loss in just reducing a product in size" [..] "And we designed a product that was a concentration of, and not a reduction of the original."

Of uit de retina-trailer:

"To create something that is genuinely new, you have to start again. And I think with great intent, you disconnect from the past".

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/03/jony-ive-10-20-09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.bluegartr.com/bucket/gallery/c60914425b0cdbac5b319c54d4a39561.jpg

Ik zie overeenkomsten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-07 20:49
Ik ben ook van plan de iPad Mini te pre-orderen. Op Cult of Mac zeggen ze dat het 12:01AM Pacific Time begint. Dat zou betekenen dat het hier om 9 uur 's ochtends start. Lijkt me vreemd, de iPhone 5 starte toch ook om 8 uur 's ochtends?

[ Voor 24% gewijzigd door Ratjetoe92 op 25-10-2012 22:47 ]

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:43
Ratjetoe92 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:41:
Ik ben ook van plan de iPad Mini te pre-orderen. Op Cult of Mac zeggen ze dat het 12:01AM Pacific Time begint. Dat zou betekenen dat het hier om 9 uur start. Lijkt me vreemd, de iPhone 5 starte toch ook om 8 uur?
Is dat hier des ochtend of avond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Ik heb in ieder geval een wekker om 07.45 :) Witte 32GB voor mijn lieftallige wederhelft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er zal toch wel een en ander beschikbaar zijn in de Store in Amsterdam? Of heeft dat geen zin?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ratjetoe92 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:41:
Ik ben ook van plan de iPad Mini te pre-orderen. Op Cult of Mac zeggen ze dat het 12:01AM Pacific Time begint. Dat zou betekenen dat het hier om 9 uur 's ochtends start. Lijkt me vreemd, de iPhone 5 starte toch ook om 8 uur 's ochtends?
iPhone was ergens midden in de nacht. En volgens mij meteen levertijden van 3-4 weken.

edit: sorry, in de war: was geen preorder met de 5, maar de 28e vanaf 02:00 online te bestellen, wel direct 3-4 weken levertijd:
Slowchat - iPhone 5 release topic

Altijd het proberen waard natuurlijk en anders volgende week ff de Dixons of MM in de gaten houden. Volgens mij gaat Dixons nog weleens om 00:00 uur open voor een release:
http://www.ipadclub.nl/36...ste-de-nieuwe-ipad-kopen/

[ Voor 28% gewijzigd door matthijst op 25-10-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
Nou, 00.01 niks dus. Store had het wel even moeilijk had ik het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-07 21:10
Ik denk dat deze pas vanaf morgenvroeg 08:00 uur te bestellen is?

[ Voor 83% gewijzigd door Sandman I op 26-10-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Ratjetoe92 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:02:
Nou, 00.01 niks dus. Store had het wel even moeilijk had ik het idee...
Met iedereen die op f5 zat te rammen ja :)
Ik ga echt niet tot 02.00 wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
Zullen de cmd + r'ers voorrang krijgen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:12

Turfschipper

Hup NAC

Heb enkele maanden een iPad 3, helemaal tevreden. Maar na de aankondiging van de mini toch wel gaan denken over het formaat, dat zou denk net iets handiger zijn.

Maar ik wil niet terug in specs. Ik denk dat de volgende mini wel over de specs van de 3 heen gaat hè? Of die dan in maart komt of later dat zien we dan wel weer.

Maar ik sluit dan niet uit dat ik mijn 3 vermarktplaats en een opgevoerde retina mini aan schaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Apple store wordt op dit moment bijgewerkt en is dus niet beschikbaar. Moet nu snel te bestellen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Als ik het een en ander zo nalees zal er vanaf 12.01 am Pacific Time Zone te preorderen zijn. Volgens mij is dat dan bij ons 09.01. Nog anderhalf uur geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:18
stalscu schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 04:31:
Heb enkele maanden een iPad 3, helemaal tevreden. Maar na de aankondiging van de mini toch wel gaan denken over het formaat, dat zou denk net iets handiger zijn.

Maar ik wil niet terug in specs. Ik denk dat de volgende mini wel over de specs van de 3 heen gaat hè? Of die dan in maart komt of later dat zien we dan wel weer.

Maar ik sluit dan niet uit dat ik mijn 3 vermarktplaats en een opgevoerde retina mini aan schaf.
het verschil in snelheid tussen de 2 en 3 is toch te verwaarlozen (mede vanwege de aansturing van de veel hogere resolutie) de mini is minimaal net zo snel als de 2 dus ik vermoed niet dat je er op achter uit gaat.
ik zelf ga ook voor de mini (kom van de iPad 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee of je met iDeal kunt betalen na het plaatsen van je bestellen? Of accepteert de NL apple store alleen creditcards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Hooguit verschil in ppi.

Mini zou wel goed in een jaszak passen, dus mooi voor op vakantie onderweg denk ik.
Hele dag met een normale iPad sjokken heb je dan toch weer een tas/rugzak voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 22:32

iMars

Full time prutser

De bovenste kijkt echt gefixeerd naar het denkbeeldige object tussen zijn handen, de onderste heeft alleen de blik, maar ongefocussed ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Besteld :D

Apple store. Stond verzending over 2 weken.

[ Voor 70% gewijzigd door Cheesy op 26-10-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier werkt de Appstore nog steeds niet hoor?... Andere mensen al wel succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
vrijdag 16 november pas voorraad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Apple store app. iPad mini :)

Online winkel zit nog dicht zie ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Cheesy op 26-10-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
2 weken :D
Wat een knuppels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 22:44
Ik ben er persoonlijk nog niet helemaal uit, Ik twijfel nog steeds of 7.9 inch groot genoeg zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:53
gebruik de app op je iphone, daar is de store al wel open en kun je de ipad mini bestellen

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254582

Online store is ook open nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
2 weken haha terwijl ze 2 november beloofden...., Amac en andere premium resellers hebben hem volgende week ruim op voorraad!

[ Voor 16% gewijzigd door alwaysleft op 26-10-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Cheesy schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:03:
Apple store app. iPad mini :)

Online winkel zit nog dicht zie ik.
inmiddels open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bewijs ;)

2 weken is wel lang :(

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/249F8132-5D51-474C-983D-08AC4E3287C2-3999-000004DCB80FE91C.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
In US en Duitsland staat wel: Levering 2/11....

Edit: Duitsland nu ook 2 weken.

[ Voor 27% gewijzigd door Ratjetoe92 op 26-10-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
volgende week fluitend in een mediamarkt naar buiten lopen met een ipad mini, waarom doe je dat niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
nu ook besteld. de winkel app op ios was idd eerder up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ratjetoe92 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:07:
In US en Duitsland staat wel: Levering 2/11....
nope, net duitsland bekeken...ook 2 wochen ;)Wat een faalhazen, zeg dan niet dat die 2 november uitkomt ;)Gisteren rondje winkels gebeld, die krijgen ruim voorraad op 2 november :)

[ Voor 24% gewijzigd door alwaysleft op 26-10-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
Ik ga vrijdag gewoon naar de Media Markt / Reseller en annuleer dan mijn bestelling als het daar lukt.

Op mijn orderstatus staat dit: "Verzendklaar: 2 weeks Levert 15 Nov, 2012"

[ Voor 28% gewijzigd door Ratjetoe92 op 26-10-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
alwaysleft schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:07:
[...]

volgende week fluitend in een mediamarkt naar buiten lopen met een ipad mini, waarom doe je dat niet? ;)
Als dat lukt doe ik dat. Dan deze annuleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254582

Besteld! 16gb wifi zwart. Nu hopen dat die 2 weken nog wat worden ingekort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:36
Besteld, 16 GB wifi wit. Twee weken is wel wat lang, maar annuleren en in de winkel ophalen kan altijd nog natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:18
ik ga denk ik gewoon m'n geluk beproeven bij de apple store in Amsterdam. ben er toch nog niet geweest dus meteen een mooi moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Hopelijk een paar van die nachtopeningen weer, dan gewoon ff om 00:00 ophalen.
Ze voorspellen regen volgende week, dus zal hopelijk niet zo druk zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik zie dat er al meerdere mensen een zwarte mini hebben besteld, ik ben wel benieuwd hoe duurzaam die coating zal zijn. In de media markt een zwarte iPhone 5 bekeken (die worden natuurlijk ook mishandeld), maar daar waren de gebruikssporen wel al op te zien. Ik overweeg zelf om daarom 'maar een witte te halen'. Een uniforme grijze achterkant voor alle modellen had ik toch fijner gevonden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 23:33

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Voor levertijden en bestelstatus posts hebben we al een topic. Laten we dit topic schoon houden en uitsluitend gebruiken voor ervaringen met en discussie over de iPad mini.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-06 17:06
Ik ben zelf wel een beetje teleurgesteld in de iPad Mini. Het grootste punt voor mij is dat hij niet echt mini genoeg is. Hij pas in 1 jaszak van de 4 jassen die ik heb. Betekend dat hij nog steeds net zo ongemakkelijk is mee te nemen als de grote. Daarnaast had ik verwacht dat het een volwaardige iPad zou zijn. Dat is het naar mijn mening niet helemaal. Zeker voor games is het kleinere formaat naar mijn idee handzamer, echter zit er een chip in de grafisch niet de mooiste games aan zal kunnen. Zoals de iPad 4/3 dat wel zal kunnen. Ik snap dat ze dat gedaan hebben om het voor ontwikkelaars makkelijker te maken, maar zeker nu ik ook de snelheid van mijn iPhone 5 gewend ben, wil ik daar niet een stap op achteruit doen. Ook met internet pagina's zal je dit gaan merken dat het toch allemaal wat langer duurt dan je gewend bent.

Ik wil hem eerst eens proberen voor ik over ga tot aankoop.

[ Voor 3% gewijzigd door -NRG- op 26-10-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
De iPad Mini zal grafisch zeker wel de mooiste games aan kunnen, hoeft nml veel minder pixels aan te sturen. De rest wat je opnoemt kan natuurlijk wel een rol spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ach ja, gamen op een tablet is sowieso niet alles natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:54:
Ach ja, gamen op een tablet is sowieso niet alles natuurlijk.
Nee dat is zo idd, je mag het op een Tablet of Smartphone niet echt "Gamen" noemen, meer "een spelletje spelen".

Helaas merk ik ook aan mezelf wel dat ik sneller en makkelijker een simpel Spelletje speel op de iPad terwijl ik wat koffie drink dan dat ik helemaal de PS3 aanslinger en me uren in een Verhalende game stort.

Dat is naar mijn mening wel de kracht van de Spelletjes op de iPad, het is makkelijk, leuk , snel maar vooral kort vermaak.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 26-10-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:25
Donstil schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:24:
[...]
Nee dat is zo idd, je mag het op een Tablet of Smartphone niet echt "Gamen" noemen, meer "een spelletje spelen".
Ik vind dat dit de laatste tijd toch echt wel veranderd is. Veel games in de AppStore zijn vaak volledige spellen van 'vroeger' wat toen wel 'Gamen' werd genoemd. En het 'gat' wordt steeds kleiner.

Ik kijk bv. ontzettend uit naar Baldur's Gate voor op m'n iPad. Dat is echt wel 'gamen' op je tablet...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.