Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RobbieB schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:28:
[...]

Ik vind dat dit de laatste tijd toch echt wel veranderd is. Veel games in de AppStore zijn vaak volledige spellen van 'vroeger' wat toen wel 'Gamen' werd genoemd. En het 'gat' wordt steeds kleiner.

Ik kijk bv. ontzettend uit naar Baldur's Gate voor op m'n iPad. Dat is echt wel 'gamen' op je tablet...
Ik bedoel meer de uitgebreidere games van de 360 of de PS3. Ik zie Assassin's Creed 3 (om maar iets te noemen) niet zo snel op de iPad verschijnen bv.

Die games van vroeger worden idd steeds beter, de eerste poorten waren soms drama (de eerste C&C bv) maar de huidige worden steeds beter.

Veel van die Games (RollerCoaster Tycoon, SimCity, Hospital Tycoon, transport tycoon, enz enz) zouden het perfect doen. Ik begrijp alleen niet goed waarom het perse de 3d versie's moeten zijn, pak gewoon de fatsoenlijke 2d versie's en je hebt knallers van Games. RedAlert en RedAlert2 zouden het waarschijnlijk geweldig doen.

Edit: Op mijn Mac speel ik nu onder OSX weer Hospital Tycoon, geweldige Tycoon en natuurlijk erg leuk door het Jeugdsentiment gehalte.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 26-10-2012 14:41 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:42
Ik blijf die fysieke controllers missen en vind het irritant dat je steeds met je klauwen in de weg zit :(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Wat jammer dat de iPad mini geen GPS heeft in de gewone versie. Ik wil een kleine tablet voor GPS wandelingen, maar met de mini kom ik dan al boven de 400 euro uit...... jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Zou de mini wel Airplay ondersteunen? Dat heb ik nog niet echt terug kunnen vinden, is wel een van de key features voor mij icm m'n apple tv..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:09
crazylegs schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:59:
Zou de mini wel Airplay ondersteunen? Dat heb ik nog niet echt terug kunnen vinden, is wel een van de key features voor mij icm m'n apple tv..
http://www.apple.com/ipad-mini/specs/

Staat er tussen hoor ;)

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Nu online
Big oops, #fail voor mij haha! gewoon dom overheen gekeken. Thnx in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
crazylegs schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:29:
iPad3 van een goeie vriendin van me ook maar ff in de V&A gezet.. baalt als een stekker nu haha! iPad net binnen :-)
Wat een onzin...verschil tussen beide merkt ze echt niet hoor, slechts minimale aanpassingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Boontjes op 26-10-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Donnie Darko schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:05:
[...]

het verschil in snelheid tussen de 2 en 3 is toch te verwaarlozen (mede vanwege de aansturing van de veel hogere resolutie) de mini is minimaal net zo snel als de 2 dus ik vermoed niet dat je er op achter uit gaat.
ik zelf ga ook voor de mini (kom van de iPad 2)
I know. Maar het scherm wordt toch minder, en daarom had ik juist de 3 gehaald ipv een 2.

Ik zal nog een jaar of zo geduld moeten hebben, maar ben er al eigenlijk al wel uit. Als de mini een iPad 3, maar dan kleiner wordt, of hopelijk nog iets beter. Dan ga ik er voor. Denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:48:
Wat jammer dat de iPad mini geen GPS heeft in de gewone versie. Ik wil een kleine tablet voor GPS wandelingen, maar met de mini kom ik dan al boven de 400 euro uit...... jammer.
Dan zou ik eens gaan kijken voor de Nexus 7, ben je voor minder dan 250 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lol, deze circuleert op FB ;)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/559619_545071252186424_1659425565_n.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
-NRG- schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:28:
Ik ben zelf wel een beetje teleurgesteld in de iPad Mini. Het grootste punt voor mij is dat hij niet echt mini genoeg is. Hij pas in 1 jaszak van de 4 jassen die ik heb. Betekend dat hij nog steeds net zo ongemakkelijk is mee te nemen als de grote. Daarnaast had ik verwacht dat het een volwaardige iPad zou zijn. Dat is het naar mijn mening niet helemaal. Zeker voor games is het kleinere formaat naar mijn idee handzamer, echter zit er een chip in de grafisch niet de mooiste games aan zal kunnen. Zoals de iPad 4/3 dat wel zal kunnen. Ik snap dat ze dat gedaan hebben om het voor ontwikkelaars makkelijker te maken, maar zeker nu ik ook de snelheid van mijn iPhone 5 gewend ben, wil ik daar niet een stap op achteruit doen. Ook met internet pagina's zal je dit gaan merken dat het toch allemaal wat langer duurt dan je gewend bent.

Ik wil hem eerst eens proberen voor ik over ga tot aankoop.
In de vergelijkingstabel kun je zien dat dat de iPad 2/iPad mini relatief betere graphics heeft t.o.v. de iPad 3 en de iPad 4, relatief gezien, gelijke graphics heeft. Dit heeft te maken met het retina display.

Tja, wat betreft de nieuwe CPU. Dat is geen verassing dat die er nu nog niet in zit. CPU zal waarschijnlijk net zo snel zijn als in de iPad 3 (of mogelijk nog net iets sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 17:54
Voor de iPad Mini vind ik eigenlijk dat je wel de 3G variant nodig hebt. Het is mobiel, zal dus ook vaak (altijd) meegenomen worden. Natuurlijk kun je de internetverbinding van je Smartphone gebruiken, maar dan gaat dat weer ten koste van de accu. Dan vind ik 'm wel vrij prijzig: 460 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Da's inderdaad een lastige afweging: wil zelf een mini voor op vakantie onderweg, maar 460 euro (plus simkaart aanschaf/abonnement) is wel erg duur voor een week of 6 per jaar als je al een iPad 3 hebt. Dus denk dat tetheren met iPhone dan het handigst is.
Zal m toch niet de hele dag gebruiken en op veel plaatsen heb je tegenwoordig wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Die afweging maakte ik dus ook, ben een aantal weken perjaar in de vs, daar had ik een 3g iPad voor,
Nu ik een Android phone heb kan de IPad sim daar wel in (iPhone accepteerde de data niet) dus is de WiFi versie voldoende

Daarom een 64gb WiFi only genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik twijfel nog tussen een iPad mini Wi-Fi met 16GB of 32GB. Heb een iPhone 5 met 32GB. Hier op staat muziek, foto's en apps. Geen films. En dat is op dit moment totaal: 14GB.

De iPad mini gebruik ik voornamelijk onderweg, via Personal Hotspot wil ik af en toe een internetverbinding maken. En toch vind ik het handig als alle muziek en foto's op die iPad staan. Ik wil liever niet hoeven na te denken: 'op welk apparaat staat wat?'.

Maar het belachelijke verschil van 100 euro voor 16GB houdt me nog tegen. Als ik een iPad mini met 16GB neem moet ik gaan kiezen wat ik er op zet aan muziek en foto's, moet ik oppassen met grote applicaties en kan er nooit eens een keer een film op komen.

Redeneer ik zo juist?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is duidelijk wat je eigenlijk wilt, maar ook wat je er uit voor wilt geven. Dat matcht niet. Ben je eerlijk naar je portemonnee toe neem je 16 GB, laat je dat gaan neem je 32 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

@THE_BASE dit was ook mijn overweging toen ik de iPad 1 kocht, ik heb toen ook de 32gb (+3G) gehaald. Maar eigenlijk luister ik helemaal niet zo vaak muziek via mijn iPad, onderweg altijd iPhone en thuis iMac. Daarnaast, als ik thuis ben kan ik via iTunes alle muziek van mijn iMac afspelen op mijn iPad. Ik heb een aantal smart playlists aangemaakt in iTunes en die sync ik nu naar mijn iPad, zo heb ik altijd de laatst toegevoegde muziek (= wat je vaak wil luisteren) op mijn iPad. Ik ga daarom dit keer dan ook voor de 16gb wifi versie, ookal heb ik nog steeds een 32gb iPhone.

Ook 3g heb ik niet nodig, op zoveel plekken (zelfs op de camping! 8)7) waar je komt is wifi dat je 3g niet meer nodig bent. Die aantal keren dat je zonder wifi zit kun je altijd nog een hotspot maken met je telefoon. De €10 prepaid die ik 2 jaar geleden heb gekocht voor mijn iPad is nog steeds niet op.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ook een iphone5 met 32GB. Neem een 16 mini aangezien ik muziek en foto's wel op m'n iPhone maak en luister. Kan me niet voorstellen dat ik daar een iPad voor zou gebruiken (telefoon toch altijd bij je). Mini zou ik gebruiken voor films in het vliegtuig eventueel en internetten onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 08:46:
[...]

Het is duidelijk wat je eigenlijk wilt, maar ook wat je er uit voor wilt geven. Dat matcht niet. Ben je eerlijk naar je portemonnee toe neem je 16 GB, laat je dat gaan neem je 32 GB.
Helder. Portemonnee trekt het wel. Maar aangezien mijn redenatie is dat die iPad mini slechts bedoelt is voor het snel even internetten, Facebooken en Twitteren op de bank zou 16GB genoeg moeten zijn.

Wat de overigen aangeven om smart playlists te maken is een optie, maar ben te lui om alles verschillend te gaan aangeven.

Dan maar 32GB kiezen en als ik hem ooit verkoop hopen dat het nog enige meerwaarde heeft.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Ik zit nu ook te twijfelen om een iPad Mini te nemen. Ik ben erg tevreden met mijn iPad 3, maar vind het af en toe toch iets te groot. Vooral de bezel maakt het (onnodig) groot in mijn ogen.

Ik zal kijken of ik vrijdag even langs de Apple Store kan gaan om het te bekijken. Het enige wat mij tegenzit is de DPI - ik lees veel boeken en tekst op de iPad. Dat is ook een van de redenen dat ik voor de iPad 3 ben gegaan en niet voor de 2.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zouden apr's hem donderdag al hebben liggen om te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bij twijfel altijd de gene nemen met meer geheugen, je kan het voor die 100,- maar hebben. Mocht je het ooit nodig hebben dan zit het erin, streamen en online opslag is leuk maar op openbare Wi-Fi netwerken werkt dat vrijwel zelden vlekkeloos.
matthijst schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:04:
Zouden apr's hem donderdag al hebben liggen om te bekijken?
Ze krijgen waarschijnlijk de voorraad donderdag binnen maar ze zullen je nog niets laten zien.

[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 28-10-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:04:
Bij twijfel altijd de gene nemen met meer geheugen, je kan het voor die 100,- maar hebben. Mocht je het ooit nodig hebben dan zit het erin, streamen en online opslag is leuk maar op openbare Wi-Fi netwerken werkt dat vrijwel zelden vlekkeloos.
Helemaal eens. Van iTunes Match of Spotify houd ik persoonlijk niet. Ik wil alles fysiek hebben. Ik ga toch voor de 32GB. Krijg 12% korting via een relatie die bij Apple werkt dus dan is het 'slechts' 88 euro verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Zo, ik heb de vergelijkingstabel geüpdated. Ik heb onder andere erbij gezet hoeveel RAM geheugen in elk apparaat zit en een betere uitleg over de GPU factor (hoeveel keer krachtiger is de GPU t.o.v. de iPad 1 (rekeninghoudend met het Retina scherm)).

Hebben jullie nog tips voor de tabel? Wordt het niet te druk? Ik had bijvoorbeeld al aardig wat moeite om de ondersteunde netwerken (LTE, UMTS, etc.) duidelijk aan te geven. Ik heb er uiteindelijk maar voor gekozen om de termen als 2G en 3G in het zwart en dikgedrukt te plaatsen.

Aan de ene kant wil ik namelijk wel volledig zijn (dus op z'n minst de ondersteunde netwerken in de tabel zetten (ik laat de frequenties al weg)), maar aan de andere kant wil ik het ook simpel en duidelijk houden).

Alle tips zijn dus welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 22:35

The Chosen One

Zie signature!

Kzou de details allemaal in zo'n klein mogelijk formaat doen. Als het je echt interesseert lees je het wel.

En welke game staat er trouwens in de OP (screens)? Is dat die ME ios titel? Flits van gezien in youtube vid.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
The Chosen One schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:32:
Kzou de details allemaal in zo'n klein mogelijk formaat doen. Als het je echt interesseert lees je het wel.
Ik zal 't overwegen. :)
En welke game staat er trouwens in de OP (screens)? Is dat die ME ios titel? Flits van gezien in youtube vid.
N.O.V.A. 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 22:35

The Chosen One

Zie signature!

Dank. En bedoelde dus met details alles wat na de 2/3/4G komt en zo.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:26:
Dan maar 32GB kiezen en als ik hem ooit verkoop hopen dat het nog enige meerwaarde heeft.
Reken daar maar niet op, laten we zo eerlijk maar zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Amazon slaat ook terug:

Afbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/kindle/merch/gw/C1_compare-06_final._V402589423_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig!

De Fire is helaas veel te veel gericht op pure Amazon content.
Verder is 7.9 inch wat mij betreft aangenamer dan een een 7inch scherm.

Ben zelf overigens geen Ipad bezitter (meer). Gebruik tot volle tevredenheid een Galaxy tab 8.9 en 10.1 (van de wehkamp actie (180 euri).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Beetje onnozele foto van Amazon: door die zwarte rand + achtergrond lijk het scherm stukken kleiner dan de iPad Mini. Is natuurlijk ook wel kleiner, maar dit ziet er wel heel verlept uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:47:
Beetje onnozele foto van Amazon: door die zwarte rand + achtergrond lijk het scherm stukken kleiner dan de iPad Mini. Is natuurlijk ook wel kleiner, maar dit ziet er wel heel verlept uit.
Ik zie het probleem niet. De display is nu eenmaal kleiner, maar heeft een hogere kwaliteit qua pixels en ppi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Doel van reclame lijkt me om jouw product er beter uit te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:53:
Doel van reclame lijkt me om jouw product er beter uit te laten zien?
Dat doet het ook. Als groter beter was stond er wel een iPad 3 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Pff, whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Er staan genoeg onwaarheden in. Apple laat zich door zijn plastic leesplankje echt niet uit het veld slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Een kennis staat op het punt de Ipad 2 te kopen bij de MM voor 333,- Wat denken jullie? De Ipad2 of voor bijna hetzelfde geld een Mini? Stel dat het formaat geen issue is. Dan is de levensduur de enige reden om voor de Mini te gaan. Je ziet nu nl dat er al apps zijn die b.v. de Ipad1 niet meer supporten. De Ipad Mini is dan met het oog op de toekomst de beste keus?

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Nowa schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:07:
Een kennis staat op het punt de Ipad 2 te kopen bij de MM voor 333,- Wat denken jullie? De Ipad2 of voor bijna hetzelfde geld een Mini? Stel dat het formaat geen issue is. Dan is de levensduur de enige reden om voor de Mini te gaan. Je ziet nu nl dat er al apps zijn die b.v. de Ipad1 niet meer supporten. De Ipad Mini is dan met het ook op de toekomst de beste keus?
Naja wat je zegt. de Mini heeft betere camera's, Siri etc.
Ik denk dat je beter voor de mini kan kiezen.Maar dat ligt natuurlijk ook een beetje aan de toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Rhndy schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:09:
[...]

Naja wat je zegt. de Mini heeft betere camera's, Siri etc.
Ik denk dat je beter voor de mini kan kiezen.Maar dat ligt natuurlijk ook een beetje aan de toepassing.
Zou het lullig vinden als al over een jaar blijkt dat de Ipad 2 beperkingen krijgt mbt App updates en IOS updates zoals bij de Ipad1. De verschillen in specs zijn bij doorsnee gebruik echt te verwaarlozen. Denk dat het dan van 2 zaken af gaat hangen. Screen size op de Ipad 2 of Support op de Ipad Mini. Zo te zien de vraag wel beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Nowa schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:13:
[...]

Zou het lullig vinden als al over een jaar blijkt dat de Ipad 2 beperkingen krijgt mbt App updates en IOS updates zoals bij de Ipad1. De verschillen in specs zijn bij doorsnee gebruik echt te verwaarlozen. Denk dat het dan van 2 zaken af gaat hangen. Screen size op de Ipad 2 of Support op de Ipad Mini. Zo te zien de vraag wel beantwoord.
Misschien ook iets om rekening mee te houden:
Heeft deze kennis spullen met de oude dock-connector die hij/zij wil gebruiken?
De iPad mini heeft Lightning. Wellicht weegt dit ook mee.

Ik heb zelf gister mijn iPad 1 verkocht om een mini te gaan kopen. Puur om de reden dat het device kleiner is en deze wat meer futureproof is. Bij mij was de handigheid om het apparaat mee te nemen doorslaggevend. Ik vind de 9,7 inch iPad niet mobieler dan mijn 11,6 MBA en nam dus ook liever m'n MBA mee omdat daar gewoon meer op kan. De iPad Mini daarentegen lijkt me een mooi formaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Had inderdaad gekunt maar er zijn verder nog geen apple produkten in huis dus hier zal het niet aan liggen. Zal vooral binnenshuis gebruik zijn dus neigen toch meer naar de Ipad2 vanwege het grotere scherm. Dit dus evt. laten varen voor meer futureproof zijn... lastig lastig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nowa op 29-10-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang Clash of Clans niet op een Amazon device draait hebben ze bij mij zowiezo een probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een kennis staat op het punt de Ipad 2 te kopen bij de MM voor 333,- Wat denken jullie? De Ipad2 of voor bijna hetzelfde geld een Mini? Stel dat het formaat geen issue is. Dan is de levensduur de enige reden om voor de Mini te gaan. Je ziet nu nl dat er al apps zijn die b.v. de Ipad1 niet meer supporten. De Ipad Mini is dan met het oog op de toekomst de beste keus?
Is dit de prijs bij alle MM? Ben voor mijn moeder ook opzoek naar een iPad2 en de goedkoopste op dit moment is €354,- (Saturn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Geen idee of dit afhankelijk is van de vestiging. Het leek er niet op maar heb de folder hier niet liggen.

Edit:
Zie http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/gekkenhuis_teaser.html Vanaf woensdag "Gekkenhuis".

[ Voor 32% gewijzigd door Nowa op 29-10-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:59
net even bij MediaMarkt Den Haag langsgeweest. niet veel wijzer geworden die weten niet hoeveel iPad's ze binnen gaan krijgen. doen ook niks speciaals qua openingstijden etc.
het wordt dus echt een ritje naar Amsterdam vrijdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Mocht ik onverhoopt niet tevreden zijn met de mini, het volgende:
Je hebt ruim de tijd om te beslissen of je een artikel wel of niet wilt ruilen. Als je ruilt binnen 14 dagen, krijg je het aankoopbedrag terug en hoef je verder geen kosten te betalen. We zorgen er zelfs voor dat de artikelen bij je worden opgehaald.
Vervolgens lees ik het volgende als ik doorklik:
Als klanten gedurende de bedenkperiode van veertien dagen ongewenste goederen willen retourneren, worden de kosten voor het ophalen en verwerken in rekening gebracht. Raadpleeg sectie 7 van onze voorwaarden voor uitgebreide informatie over welke artikelen kunnen worden geretourneerd, en eventuele retourkosten.
Weet iemand of het wél of niet gratis is om retour te zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het ooit mogelijk zijn als de mini jailbreaked word. XBMC kunnen draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nowa schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:00:
Geen idee of dit afhankelijk is van de vestiging. Het leek er niet op maar heb de folder hier niet liggen.

Edit:
Zie http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/gekkenhuis_teaser.html Vanaf woensdag "Gekkenhuis".
Thanks, even in de gaten houden morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:18:
Zou het ooit mogelijk zijn als de mini jailbreaked word. XBMC kunnen draaien ?
Dat lijkt mij vanzelfsprekend, op dit moment werkt XBMC ook op andere gejailbreakte iOS devices. Aangezien de resolutie hetzelfde is als bij de iPad 2 hoeft er vanuit XBMC ook niets verandert te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Software ondersteuning is voor de mini misschien langer (zeker als er misschien meer RAM in zit en de CPU hoger geklokt is t.o.v. de iPad 2). Zoals ook in de vergelijking site zien (allereerste post), heeft de iPad mini in veel opzichten betere specs dan de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Ik zag op Twitter dat Media Markt Den Haag vrijdag om 08.00 open gaat i.v.m. een lancering van een belangrijk product.. Ik denk dat we allemaal weten wat dat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Uniciteit schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:10:
[...]

Software ondersteuning is voor de mini misschien langer (zeker als er misschien meer RAM in zit en de CPU hoger geklokt is t.o.v. de iPad 2). Zoals ook in de vergelijking site zien (allereerste post), heeft de iPad mini in veel opzichten betere specs dan de iPad 2.
Ram is inderdaad nog niet zeker. Zou een punt kunnen zijn. Ik heb zelf het gevoel dat hij gewoon 512 zal hebben. Cpu hoger geklokt heb ik ook nog niet kunnen achterhalen. Nog 2 dagen wachten en dan weten we het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Waarschijnlijk weten we het morgen al, ik dacht dat morgen de embargos op de reviews aflopen.

[ Voor 7% gewijzigd door PBP op 30-10-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
http://allthingsd.com/20121030/sizing-up-the-new-ipad-mini/
The screen resolution is a big step backwards from the Retina display on the current large iPad.

http://www.telegraaf.nl/d..._Review__iPad_Mini__.html
De eerste keer dat ik de iPad Mini aanzette, moest ik even slikken: het scherm is van een stuk mindere kwaliteit dan die van de laatste twee iPads of de laatste drie iPhones. Van de lage resolutie (1024 bij 768) werd ik niet vrolijk

http://www.engadget.com/2012/10/30/apple-ipad-mini-review/
Text isn't anywhere near as sharp as on the newer iPads, but this is still a very nice-looking display.

http://www.nu.nl/gadgets/...-kleine-compromissen.html
In de praktijk valt dit direct op bij het lezen van tekst en bekijken van grote en scherpe foto’s. Uitgezoomd ziet de tekst op een iPad Mini er wat waziger uit. Ook al doet het scherm van de kleine iPad op het eerste gezicht scherp aan, de concessie is duidelijk en merkbaar.

http://www.telegraph.co.u...ple-iPad-mini-review.html
Having used a retina display iPad and iPhone for so long, the iPad mini screen just looks a little blurry.

http://www.loopinsight.com/2012/10/30/review-ipad-mini/
If there was one thing I was surprised with, it would be that the iPad mini doesn’t have a Retina display. It surely gives Apple some room to upgrade the device if they want to next year, but that’s the only thing I would really add to the mini.

http://reviews.cnet.com/ipad-mini/
I wanted that display to be as good as the one on the iPhone 5, iPod Touch, and Retina iPad. It isn't, not now. It mars the product for me, because otherwise, the screen size and its aspect ratio is perfect for handling comics, magazines, and reading apps.

http://www.theverge.com/2...78/apple-ipad-mini-review
There's no question that to the naked eye this screen does look lower in resolution than its nearest competition. Pixels are noticeable, especially in webpages, books, and when viewing email — and that can be distracting sometimes.

http://techcrunch.com/2012/10/30/ipad-mini-review/
Let’s not beat around the bush — if there is a weakness of this device, it’s the screen. But that statement comes with a very big asterisk. As someone who is used to a “retina” display on my phone, tablet, and even now computer, the downgrade to a non-retina display is quite noticeable. This goes away over time as you use the iPad mini non-stop, but if you switch back to a retina screen, it’s jarring.

http://www.bloomberg.com/...e-than-rivals-review.html
If you’ve got eyesight at all like mine, be prepared to do a lot of pinching and zooming.

Dat is alles. Geannuleerd.
Je annuleringsverzoek is geslaagd. Er wordt niets in rekening gebracht voor geannuleerde bestellingen.

Sowieso sneller in de winkel te krijgen dan via Apple online, dus zaterdag eerst maar 's bekijken.

[ Voor 134% gewijzigd door matthijst op 31-10-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
Rhndy schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:34:
Ik zag op Twitter dat Media Markt Den Haag vrijdag om 08.00 open gaat i.v.m. een lancering van een belangrijk product.. Ik denk dat we allemaal weten wat dat is :)
dat is ook weer apart maandag wisten ze niet eens of ze wel wat binnen zouden krijgen :')

overigens over de telegraaf review:
Natuurlijk ben ik als reviewer ook gewoon verwend en is het probleem relatief: iemand die nog een iPad of iPad 2 gebruikt, zal juist een verbetering van beeldkwaliteit zien. En eerlijk is eerlijk: na een paar dagen alleen de Mini gebruikt te hebben, merk ik het niet eens meer.
voor mij zou het scherm dus niet echt tegenvallen, zit nu nog op een iPad2 (heb wel een iPhone 5 maar goed daar vind ik de overgang naar iPad 2 ook niet vervelend bij)

het enige waar ik nog over twijfel is of mijn favoriete bezigheid op de iPad (comics lezen) wel zo goed zal gaan op de mini.

[ Voor 46% gewijzigd door Donnie Darko op 31-10-2012 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Nu online
Donnie Darko schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 07:50:
[...]

dat is ook weer apart maandag wisten ze niet eens of ze wel wat binnen zouden krijgen :')

overigens over de telegraaf review:

[...]

voor mij zou het scherm dus niet echt tegenvallen, zit nu nog op een iPad2 (heb wel een iPhone 5 maar goed daar vind ik de overgang naar iPad 2 ook niet vervelend bij)

het enige waar ik nog over twijfel is of mijn favoriete bezigheid op de iPad (comics lezen) wel zo goed zal gaan op de mini.
Ik denk dat de overgang voor mij een beetje hetzelfde zal zijn, ik heb een iPad 2 gehad, heb al een tijd een iPhone 4, dus qua snelheid zal ik het sowieso niet gaan merken en qua beeld ook niet heel erg denk ik, gezien ik mijn iPhone voor heel andere dingen gebruik dan waar ik mijn iPad mini voor zal gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ben benieuwd hoe het er in het echt uit ziet:
Vreemde is dat een Macbook Air 135 ppi heeft en dat ziet er, vind ik, gewoon scherp uit.

Afbeeldingslocatie: http://assets.sbnation.com/assets/1659111/iPad_screen_compare.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door matthijst op 31-10-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Ik heb wat reviews gelezen en wordt steeds enthousiaster over de mini.
Ik ga zaterdag een kijkje nemen en hopen dat ik er gelijk eentje mee kan nemen bij Dixons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De reviews stromen binnen. Iedereen lijkt positief, behalve over het scherm. Maar een Retina zou het apparaat een stuk duurder hebben gemaakt, omdat er ook direct een andere processor in zou moeten. Uiteraard hoeft de prijs niet omhoog, maar het schijnt al dat Apple concessies heeft gedaan betreffende de marge op een iPad Mini.

Ik ben nog steeds enthousiast tot ik het met eigen ogen gezien heb. Mijn MacBook Air heeft PPI 128 en dat vind ik al redelijk scherp. Misschien omdat je er net iets verder vanaf zit. Maar een iPad Mini met PPi 163 moet toch beter zijn?

Daarnaast twijfel ik nog steeds over 16GB of 32GB. De eerste omdat het puur voor erbij is: Twitter, Facebook, YouTube en surfen. De tweede omdat het ding ook mee gaat in de trein. Ik zou er dan een tv-serie of film op kunnen zetten. Plus al mijn muziek en foto's (10GB).

Hoeveel gaat er af voor iOS? Als je dat 2GB zou zijn, hou je van 16GB nog 14GB over. Muziek en foto's er op en ik hou 4GB over. Daar dan nog de applicaties op en een film? Lukt nooit. Of ik zou moeten kiezen welke muziek er op moet. Maar dat vind ik onhandig.

Ik zou 16GB kiezen ook omdat er ongetwijfeld volgend jaar wel een Retina uit zal komen. En een 16GB verkopen lijkt mij aantrekkelijker dan een 32GB. Of heb ik dit fout?

Het verschil is 100 euro, krijg je wel een ruime dubbele geheugen voor. Geld is het probleem niet, de noodzaak wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:58:
Ik zou 16GB kiezen ook omdat er ongetwijfeld volgend jaar wel een Retina uit zal komen. En een 16GB verkopen lijkt mij aantrekkelijker dan een 32GB. Of heb ik dit fout?
Dit heb je absoluut niet fout, ik had een 64gb Wifi + 3g en moest daar onwijs mee leuren op Marktplaats.
Voor 50,- minder zag ik 16gb Wifi's gewoon zonder moeite verkocht worden.

Neemt niet weg dat die extra ruimte gewoon lekker is, ik zou 75% van de tijd ook gewoon met een 16gb uit de voeten kunnen maar de keren dat ik wat mee wil nemen (Serie's en films) moet het passen, daarom kies ik steeds het 64gb model (zoals nu dus weer). Werkt trouwens echt ideaal, ik haal mijn serie's dan door Handbrake als ik een paar weken weg ga zonder Macbook, past er iets van 4dagen materiaal op een 64gb zonder dat de kwaliteit achteruit gaat.
matthijst schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:36:
Ben benieuwd hoe het er in het echt uit ziet:
Vreemde is dat een Macbook Air 135 ppi heeft en dat ziet er, vind ik, gewoon scherp uit.

[afbeelding]
Zo valt het wel weer mee, uiteraard is de iPadMini minder dan de Retina iPad maar die is dan ook een stuk duurder.

Ik had een iPad2 dus het Mini scherm wordt "scherper" naar mijn beleving. Even over je Air, ik heb een MBP 2011 met een 15" High-res mat scherm, dat is naar mijn beleving prima scherp maar als ik dan achter de MBPR van een Collega ga zitten is dat toch wel echt waanzinnig veel scherper.

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 31-10-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:19:
[...]

Neemt niet weg dat die extra ruimte gewoon lekker is, ik zou 75% van de tijd ook gewoon met een 16gb uit de voeten kunnen maar de keren dat ik wat mee wil nemen (Serie's en films) moet het passen, daarom kies ik steeds het 64gb model (zoals nu dus weer). Werkt trouwens echt ideaal, ik haal mijn serie's dan door Handbrake als ik een paar weken weg ga zonder Macbook, past er iets van 4dagen materiaal op een 64gb zonder dat de kwaliteit achteruit gaat.
Blijf hem lastig vinden. Maar neem aan dat 32GB Wifi ook nog wel redelijk te verkopen is als ik er wat op toe leg? Ik investeer nu 100 euro voor ruimte waar ik plezier van heb en eventueel ga ik 50 euro lager zitten. Waar hebben we het dan over. :9

Straks maar eens wat reviews lezen. Ben benieuwd naar de echte mensen ervaringen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nee natuurlijk krijg je hem verkocht maar niet voor 100,- meer dan een 16gb,

Maar ach idd het schrijft af dus waar lullen we over, zien we dan wel weer,
Als een iPad Mini2 16gb €329,- blijft dan is een eerste gen tweede hands zo weinig waard dan maak ik er liever iemand blij mee tegen die tijd, mijn Oma ofz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
50 euro 2ehands voor 32GB moet nog wel lukken ja :)

Zou het liefst een retinaversie hebben natuurlijk. Aan de andere kant: over een half jaartje is zo'n mini vast nog wel te verkopen voor 225, dus dan ruil je hem voor 100 euro extra zo weer in voor een retina.
Dus 100 eurootjes om een half jaar lol te hebben, is ook wel te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:25
Donstil kun je dan niet beter zo'n camera connection kit kopen en met een kaartje daarop je series en films meesleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:59:
Donstil kun je dan niet beter zo'n camera connection kit kopen en met een kaartje daarop je series en films meesleuren?
Nee alles moet in 1 device, werken met HDD's/ verloopjes/sd kaarten enz enz. Is niet mijn ding.

Daarbij komt ook dat MP4 (Omgecodeerd via Handbrake) veel energie zuiniger is via de standaard player.

Ik vloog onlangs naar Las vegas, 1 vlucht van 12 uur en na die vlucht had de iPad (iPad2) nog ongeveer 40% over (Brightnes wel erg laag). Dat gaat je met een player die MKV ondersteund via SD absoluut niet lukken.

Valt dus helaas af, maar je input is wel gewaardeerd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 31-10-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik heb een aantal reviews in de OP toegevoegd. Daarnaast heb ik de specs aangepast: meerdere reviewers melden 1 GB aan RAM en ik heb ook een review voorbij zien komen waar een kloksnelheid van 1.1 GHz werd gesuggereerd. In beide gevallen gaat het om speculatie, vooral als het over de kloksnelheid gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Hoe kom je bij 1GB ram? Zie het nergens terug, lees bijv. op the Verge 512mb ram. En de geekbench resultaten toonde dat toch ook aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
1 GB las ik in twee reviews terug. Ik zal het echter aanpassen naar wat Engadget aangeeft, aangezien zij altijd wel betrouwbaar zijn.

Opvallend trouwens: de iPad mini heeft stereo speakers. Dat hebben de andere iPads niet (wellicht de iPad 4 ook).

[ Voor 30% gewijzigd door Uniciteit op 31-10-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Net ff de stad in geweest: Amac gaat niet eerder open.
Bij Dixons wisten ze nog niet wat ze binnen zouden kregen. Ik had m daar online gereserveerd en die reservering (het papiertje, niet de iPad) hadden ze liggen, samen met 1 andere, omdat die reserveringspagina weer snel offline was gehaald.
Bij Amac had de verkoper 'm zelf al achter liggen en hij was er enthousiast over, al had hij nu een iPad 2, dus retina was dan geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Uniciteit schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:18:
Ik heb een aantal reviews in de OP toegevoegd. Daarnaast heb ik de specs aangepast: meerdere reviewers melden 1 GB aan RAM en ik heb ook een review voorbij zien komen waar een kloksnelheid van 1.1 GHz werd gesuggereerd. In beide gevallen gaat het om speculatie, vooral als het over de kloksnelheid gaat.
Ik zie nergens 1GB RAM staan, overal praat men over 512MB. Dit vind ik persoonlijk toch wel jammer. Als ze er 1GB in hadden gezet met A5 was het volgens mij al een boost.

Het firmware bestand van iPad Mini is 918 MB groot. Is dit ook wat het van de 16GB afsnoept?

[ Voor 14% gewijzigd door THE_BASE op 31-10-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:59:
Net ff de stad in geweest: Amac gaat niet eerder open.
Bij Dixons wisten ze nog niet wat ze binnen zouden kregen. Ik had m daar online gereserveerd en die reservering (het papiertje, niet de iPad) hadden ze liggen, samen met 1 andere, omdat die reserveringspagina weer snel offline was gehaald.
Bij Amac had de verkoper 'm zelf al achter liggen en hij was er enthousiast over, al had hij nu een iPad 2, dus retina was dan geen issue.
Ooh dat is ook vreemd, de A-Mac hier gaat om 08:00 open.

Ze verwachten trouwens maar 3x5 stuks (16/32/64) alleen in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Amac Apeldoorn was ik geweest.
Alleen maar zwart ja?
Dixons/Mycom ook al schijnt het :(
Wilde een witte hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
In Frankrijk heeft iemand zijn iPad mini al ontvangen.

http://www.macrumors.com/...livery-surface-in-france/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Ik ga waarschijnlijk de Ipad Mini kopen, dit wordt mijn 1e tablet. Heb wel een smartphone Lumia 800 Windows Phone .

De enige ervaring heb met apple is mijn Ipod uit 2007, welke nog steeds perfect werkt!
Ik vroeg mij af kun je met de Ipad mini ook films streamen vanaf een Windows 7 PC naar een Ipad mini dus bv met een app zoals Twonky ofzo?

En ik neem aan dat zodra ik mijn Ipad mini aansluit op mijn windows 7 PC dat ik geen foto's, films, office documenten etc kan kopieeren via Windows Verkenner naar mijn Ipad Mini?
Dus eigenlijk net als mijn Ipod dat dit via Itunes moet?

Kun je ook via Bluetooth bestanden versturen naar een Windows Phone of Windows PC? Maw wat kan ik met de Bluetooth functionaliteit op de Ipad Mini?

Wat is de beste winkel in NL qua service, omruilen, garantie etc om de Ipad Mini te kopen?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wat betreft streamen kan gewoon via iTunes, instelling thuisdeling. De app Remote (van Apple) is ook handig, soort afstandsbediening.

[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 31-10-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
De zwarte zijn nu te bestellen bij Dixons.nl
Morgen afhalen of thuisgeleverd.
Voor witte is nog geen levertijd bekend.

Wel klote, benieuwd of er ergens witte geleverd gaan worden. Mycom niet volgens mij.
En Amac schijnbaar ook niet?

[ Voor 32% gewijzigd door matthijst op 01-11-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Kogel is door de kerk: ga morgen gewoon de Mini halen als opvolger van ipad 1....!
Verwacht geen mega rijen, in Almere zijn een aantal mogelijkheden om hem morgen te scoren.

Adviesje gevraagd: mijn backup staat in de icloud. Ipad 1 draaitd ios 5.2 , ipad mini ios 6.... zal restoren mij een ipad met IOS 5.2 opleveren, of kunnen alleen apps worden overgezet. Online: hoor ik vooral dat het alles of niets is...

Hoe pakken jullie het aan, fresh install of restore?

Komen de backups ipad 1 (ios 5.2) en ipad mini (ios 6) niet met elkaar in strijd?

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:47
Hee. morgen ook de ipad mini ophalen. Gisteren even gereserveerd zodat ik er morgen zeker van was.
Gewoon lekker bij media markt middelburg ophalen. Ze hadden er 33 binnen gekregen (zwart) en 3 witte dus dat is minder..

Maargoed morgen maar eens spelen met het nieuwe speeltje ;) Afgelopen maandag ook de 1e levering gekregen van de apple online store betreft iphone 5 dus ben helemaal voorzien nu!

Morgen (vrijdag) zullen ze voldoende voorraad hebben overal enkel de witte is heel beperkt.

greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Fresh install; wil op de Mini andere apps hebben dan op de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of hebben ze het snoer langer gemaakt van de kabel die bij de iPad mini wordt geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Merlijn_merlin schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:39:
Kogel is door de kerk: ga morgen gewoon de Mini halen als opvolger van ipad 1....!
Verwacht geen mega rijen, in Almere zijn een aantal mogelijkheden om hem morgen te scoren.

Adviesje gevraagd: mijn backup staat in de icloud. Ipad 1 draaitd ios 5.2 , ipad mini ios 6.... zal restoren mij een ipad met IOS 5.2 opleveren, of kunnen alleen apps worden overgezet. Online: hoor ik vooral dat het alles of niets is...

Hoe pakken jullie het aan, fresh install of restore?

Komen de backups ipad 1 (ios 5.2) en ipad mini (ios 6) niet met elkaar in strijd?
Alleen al je apps en instellingen en dergelijke worden teruggezet. Dus je krijgt geen Mini met ios 5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:52
epamel schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:47:
Hee. morgen ook de ipad mini ophalen. Gisteren even gereserveerd zodat ik er morgen zeker van was.
Gewoon lekker bij media markt middelburg ophalen. Ze hadden er 33 binnen gekregen (zwart) en 3 witte dus dat is minder..

Maargoed morgen maar eens spelen met het nieuwe speeltje ;) Afgelopen maandag ook de 1e levering gekregen van de apple online store betreft iphone 5 dus ben helemaal voorzien nu!

Morgen (vrijdag) zullen ze voldoende voorraad hebben overal enkel de witte is heel beperkt.

greetz,
raar dat je kon reserveren, dat mag namelijk niet.
Net met de dixons gebeld in utrecht want je kunt gewoon online de boel bestellen, maar volgens die knakker aan de lijn is je bestelling dan uiteindelijk niet geldig.
dat word morgen toch voor 10uur voor 1 of andere winkel gaan liggen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:30
Dixons krijgt ze inderdaad alleen maar in het zwart. Wilde de witte, maar goed een zwarte is ook niet heel erg. Ga niet voor een winkel liggen voor een product.
Mijn online reservering was de enige en wel geldig. Dus kan hem morgen gewoon komen ophalen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Nu online
de mijne heb ik gereserveerd bij iCentre, ook niks gehoord over dat reserveren niet mag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik heb mijne online besteld en de verwachte leverdatum is de 15e. Ik ga morgen ochtend direct even langs de MediaMarkt/Saturn/MacMe en als ik daar geluk heb dan annuleer ik mijn bestelling wel. Ik heb geen moeite met een paar dagen wachten, maar 2 week vind ik een beetje teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Vanochtend om 9 uur gelijk de iPad mini besteld bij Dixons. Er waren er volgens de site nog 65. Ik heb ze al een twitter-bericht gestuurd of zeker is dat die morgen binnenkomt dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dixons: online bestellen om morgen af te halen of thuisbezorgd te krijgen. Krijgen alleen zwarte, witte komen pas half november. Nog voorraad genoeg (bron: dixons.nl).

Mycom: online reserveren, zijn morgen af te halen. Krijgen alleen zwarte, witte komen pas half november. Ruim voldoende voorraad (bron: 0900-8101)

Amac: niet te reserveren, morgen af te halen. Krijgen alleen zwarte (Amac Apeldoorn / Deventer).

Mediamarkt: alleen zwarte, ruim voldoende voorraad. (bron: gebeld met Arnhem, Ede, Deventer en Zwolle).

Lijkt erop dat er tot nu toe niet zo heel veel animo voor is (vergeleken met iPhone 5); allemaal zeggen ze voldoende voorraad te hebben, al worden de witte dus pas half november nageleverd. Voor een witte kan je het best naar Apple Amsterdam gaan of je online order laten staan :)
Ik ga zelf morgen in de middagpauze bij Amac kijken, dan kan je hem tenminste fatsoenlijk testen (en eventueel kopen). Kan altijd nog naar Dixons of Mycom lopen als Amac 'm niet meer heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 01-11-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

iPad3 was ook goed te verkrijgen met de launch. Ze hebben hun voorraad waarschijnlijk weer goed op orde. Ik loop morgen gewoon de winkel binnen en zie het wel. Wil hem ook eerst nog even in de winkel zelf vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Weet iemand wat de Apple Store doet met je creditcard tijdens bestellen? Wordt het bedrag afgeschreven op moment van shipping? of op moment van bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Moment van shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Je betaling wordt wel al geverifieerd met je bank.
Met andere woorden, je limiet is lager.
Ik had mijn iPhone 5 besteld en heb 1000 euro limiet maar m'n cc werd in de store geweigerd toen ik m'n iPhone kon ophalen en m'n bestelling nog niet had geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Oh kijk dat is 'goed' nieuws, gezien de kans groot is dat ik morgen ochtend wel kan slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:09
Net een bij Dixons besteld. Even naar lokale filiaal gebeld om te vragen of het uberhaupt zin had. Volgens de medewerker had het zin, dus morgen kan ik om 10.00 uur mijn iPad Mini Black 16GB ophalen! :D

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:52
Ratjetoe92 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:16:
Net een bij Dixons besteld. Even naar lokale filiaal gebeld om te vragen of het uberhaupt zin had. Volgens de medewerker had het zin, dus morgen kan ik om 10.00 uur mijn iPad Mini Black 16GB ophalen! :D
wat een onzin. Die mederwerk van het filiaal in utrecht vertelde me dat het geen zin had en dat de bestelling nep zou zijn.
Iig zelf maar voor de zekerheid een 'nepbestelling' gedaan :D

Btw, dixons geeft 3 jaar garantie tegen dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
3jaar garantie is wel een lekkere optie bij de Dixons.
Helaas krijgen ze morgen de 64gb's niet binnen, althans aldus de Dixons website.

Laat ik mijn A-Mac bestelling maar staan, die gaat nog eerder open ook (08:00 ) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Mijn iPad Mini is zojuist verzonden! (besteld bij Dixons vanochtend)

[ Voor 30% gewijzigd door Rhndy op 01-11-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Laatst online: 11-09 10:28

NvU

Ik ga morgen even langs bij onze dixons.
Kijken of het wat is, weten jullie toevallig of elke dixons ook een showmodel krijgt?

Want ik ga vooral om te kijken ik wil graag wachten op 1 met simkaart. Aangezien ik er graag in de trein mee wil internetten en mijn bb geen hotspot functie heeft behalve voor mn Playbook.
Daarnaast twijfel ik nog tussen een iPad4 of een iPad mini.

Er zijn er trouwens nog maar 4 zwarte 32GB op voorraad bij Dixons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Ik ga morgen ook maar eens kijken bij dixons, of er vanavond al een bestellen. De rooie smart cover ziet er wel mooi uit bij de zwarte iPad Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
NvU schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:24:
Ik ga morgen even langs bij onze dixons.
Kijken of het wat is, weten jullie toevallig of elke dixons ook een showmodel krijgt?

Want ik ga vooral om te kijken ik wil graag wachten op 1 met simkaart. Aangezien ik er graag in de trein mee wil internetten en mijn bb geen hotspot functie heeft behalve voor mn Playbook.
Daarnaast twijfel ik nog tussen een iPad4 of een iPad mini.

Er zijn er trouwens nog maar 4 zwarte 32GB op voorraad bij Dixons.
De meeste treinen hebben inmiddels toch WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
NeuroticaPills schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:47:
[...]

De meeste treinen hebben inmiddels toch WiFi?
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat overal onderhand WiFi is. Scholen, Winkels etc..
Want mijn data gebruik is van 800mb 3G naar 200mb 3G in n maand.. En WiFi van 300mb naar 7GB (Ik houd mijn datagebruik van elke maand bij)
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.