Precies, ik zie zelf ook minder en minder de noodzaak voor 3G. Prima ontwikkeling. Houdt m'n nieuwe iPad (mini of 4th, zwevende kiezer) in ieder geval goedkoper door enkel WiFi te nemen
ik zie op de dixons site dat je hem bij heel veel fillialen al kan ophalen. heeft iemand dat al gedaan ?
Ja dat zijn vooral intercity's. Ik ga elke dag heen en weer met een sprinter en daar is nooit wifi aanwezig. daarnaast vind ik het hebben van GPS wel aardig prettig zeker aangezien wij vaak de iPad als navigatie in de Auto gebruiken. (iPad 1).NeuroticaPills schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:47:
[...]
De meeste treinen hebben inmiddels toch WiFi?
Het verkrijgen van een data sim is via mijn familie heel makkelijk te regelen zonder al teveel kosten dus daarom is het voor mij nog een overweging.
Al vind ik het verschil in prijs wel dusdanig groot dat ik nog wel wat twijfel.
Nee kan helaas niet. Morgen pas.syntesia schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:06:
ik zie op de dixons site dat je hem bij heel veel fillialen al kan ophalen. heeft iemand dat al gedaan ?
Dixons heeft volgens de site per filiaal 2 ipad mini's, zwart 16gb en 32gb. Als je die wilt hebben zal je al voor openingstijd klaar moeten gaan staan ^^. Je kan ze ook niet reserveren...syntesia schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:06:
Ik weet in ieder geval zeker dat ik hem morgen half 10 heb. YAY!
But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.
De posts over levertijden en beschikbaarheid horen niet thuis in dit topic. Om dit topic interessant te houden, mogen die posts in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat zal waarschijnlijk gewoon onzin zijn. Hadden ze met FIFA 13 ook op de site geplaatst en je kon 'm toch pas vanaf de release ophalen.syntesia schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:06:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik zit nog wel te dubben of 16 GB genoeg is, mijn ipad1 64gb is volgens iTunes al voor de helft vol.... 429 euro voor een 32gb versie vind ik wel veel geld...
Wat zijn de ervaringen van mensen met een 16gb iPad?
Af en toe gamen, films bekijken en boeken lezen wil ik wel.
Ik zit met ditzelfde. Wilde voor de 32GB gaan, toch een 16GB. Het is voor mij echt voor erbij als internetdevice. Muziek houdt ik wel op iPhone 5 en selecteer wel wat leuke albums. Het zal overigens wel opletten worden!Merlijn_merlin schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:58:
Ik zit nog wel te dubben of 16 GB genoeg is, mijn ipad1 64gb is volgens iTunes al voor de helft vol.... 429 euro voor een 32gb versie vind ik wel veel geld...
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Op voorraad hebben en daadwerkelijk verkopen is een groot verschil. Zeker bij Apple zijn de richtlijnen ZO STRENG. Volgens mij krijgen winkeliers echt boetes in de 9 cijfers als ze Apple producten voor de release verkopen. (Hetzelfde geld voor games etc, maar daarvan zijn de fabrikanten meestal wat minder streng).Rivanov schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:44:
[...]
Dat zal waarschijnlijk gewoon onzin zijn. Hadden ze met FIFA 13 ook op de site geplaatst en je kon 'm toch pas vanaf de release ophalen.
Apple heeft nu eenmaal een machtspositie en gebruikt dit ook

Dixons website gaf aan 'direct af te halen'. Niet alleen 'op voorraad'. Ben zelf geweest, dacht misschien heb ik geluk en verkopen ze hem inderdaad al meer helaas niet dus. Ze hadden op de site gewoon moeten zetten 'Morgen af te halen'. Nu zijn er genoeg mensen voor niks gegaan in de hoop hem mee te krijgen.po1son schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:55:
[...]
Op voorraad hebben en daadwerkelijk verkopen is een groot verschil. Zeker bij Apple zijn de richtlijnen ZO STRENG. Volgens mij krijgen winkeliers echt boetes in de 9 cijfers als ze Apple producten voor de release verkopen. (Hetzelfde geld voor games etc, maar daarvan zijn de fabrikanten meestal wat minder streng).
Apple heeft nu eenmaal een machtspositie en gebruikt dit ook.
Medewerker van MyCom vertelde me dat er vlak vóór product releases Apple mensen langs kunnen komen om de voorraad te controleren en dat ze inderdaad zoals jij zegt een hele dikke boete kunnen krijgen als het niet klopt.
edit: dit hoort eigenlijk niet in dit topic. Excuus.
Nou de ipad mini is binnen
De scherpte van het scherm bevalt me goed. ik heb dan ook amper een ipad3/4 vast gehad, dus ik mis het ook niet 
Bij de a-mac in utrecht hadden ze maar 5x16gb en 5x32gb, dus veel is er niet geleverd. bij de iamstore was er helemaal niks.
Ipads 4 zijn er genoeg.
Meest jammere vond ik dat er zoveel personeel 2uur eerder aanwezig moest zijn voor de 8 mensen die buiten stonden te wachten
Bij de a-mac in utrecht hadden ze maar 5x16gb en 5x32gb, dus veel is er niet geleverd. bij de iamstore was er helemaal niks.
Ipads 4 zijn er genoeg.
Meest jammere vond ik dat er zoveel personeel 2uur eerder aanwezig moest zijn voor de 8 mensen die buiten stonden te wachten
mini's niet meer, ipad4 wel. na 8uur kwam er meer volk langs.kx22 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:41:
Dus bij de A-mac in Utrecht hebben ze nog 2 iPads over, als het goed is....
Zo ik heb hem net opgepikt l, helaas heeft Apple geen 64gb modellen uitgeleverd dus is het een 32gb geworden.
Formaat is perfect, en het gewicht bevalt nu al geweldig,
Later meer
Later meer

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja zeg! Lekker makertje! Kom op!Donstil schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:43:
Zo ik heb hem net opgepikt l, helaas heeft Apple geen 64gb modellen uitgeleverd dus is het een 32gb geworden.
Later meer
[afbeelding]
Nice!
Ben erg benieuwd, mijne duurt nog even voor ie komt waarschijnlijk dus verheug me vandaag nog maar even met alle verhalen hier
Net bij Amac Deventer geweest. Was geen hond (3 man totaal).
Scherm was mij gewoon TE lelijk, dus niet meegenomen.
't is gewoon terug naar de iPhone 3G.
Heb ff wat sites geprobeerd, Fok bijvoorbeeld is het nieuws in de linkerbalk belabberd te lezen en zit je al snel weer in te zoomen.
Helaas, wilde dat ding graag hebben, want het is wel een mooie gadget; leuk formaat, mooi afgewerkt, maar goed, als het scherm kut is, tjsa.....
--> kom van 4S --> 5 en iPad 3.
Als je geen retina gewend bent zal het wel mooi zijn.
Heb ff wat sites geprobeerd, Fok bijvoorbeeld is het nieuws in de linkerbalk belabberd te lezen en zit je al snel weer in te zoomen.
Helaas, wilde dat ding graag hebben, want het is wel een mooie gadget; leuk formaat, mooi afgewerkt, maar goed, als het scherm kut is, tjsa.....
[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 02-11-2012 08:56 ]
Haters everywhere but I don’t really care
In de rij gestaan bij Apple Store. Koffie van Starbucks. Vrolijke mensen. En twee mini's rijker!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik heb tot nu toe alleen Gsm's met Retina gehad (iPhone 4/4s/HTC One X) en zie daardoor dit scherm niet als minpunt, tuurlijk is het Retina scherm veel mooier maar ik vind persoonlijk dit scherm wel fraai vind (Komend van een iPAd2)matthijst schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:51:
Net bij Amac Deventer geweest. Was geen hond (3 man totaal).
Ik heb hem gehaald bij de A-Mac in Spijkenisse, ook geen hond, 4 man totaal en er waren maar 7 iPad's binnen gekomen, geen 64gb en alles in het Zwart.
Het scherm gezien. Niets slechts aan en zeker geen stap terug. Uiteraard is Retina mooier, maar het is zelfs beter dan MacBook Air 13"! Ik zie weinig pixels.
En wat wil je toch voor 329 euro?
En wat wil je toch voor 329 euro?
4x zo lage resolutie?THE_BASE schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:26:
Niets slechts aan en zeker geen stap terug.
Of kom je van een iPad2.
Ik wil niks: daarom heb ik 'm ook niet gekochtEn wat wil je toch voor 329 euro?
Hopla bij mij is er al een stukje zwart vanaf. Heb hem in de auto (direct na aanschaf) helemaal nagelopen en was onbeschadigd maar nu onder bij de aansluiting een heel klein stukje lak weg.
(Mijn eigen schuld dus ergens).
Snel maar een Sleeve kopen voor de momenten dat ik hem niet gebruik.
(Mijn eigen schuld dus ergens).
Snel maar een Sleeve kopen voor de momenten dat ik hem niet gebruik.
Ik had nog geen iPad. :-)matthijst schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:31:
[...]
4x zo lage resolutie?
Of kom je van een iPad2.
[...]
Ik wil niks: daarom heb ik 'm ook niet gekocht
Ah, OK, dat scheelt.
Ik ga zelf maar eens kijken of ik dit iets vind.
Het formaat lijkt me wel fijn (heb nog een Galaxy Tab 7 liggen), alleen ben ik ook bang dat de resolutie me gaat tegenstaan (heb nu een 4S en een iPad3). De snelheid van een iPad2 vind ik al prima, dus dat lijkt me hier geen probleem.
Apple heeft iig nog een mogelijkheid tot upgraden, iPad Mini S (ofzo, zal wel 2 worden, of The New iPad Mini) met een retina scherm.
Het formaat lijkt me wel fijn (heb nog een Galaxy Tab 7 liggen), alleen ben ik ook bang dat de resolutie me gaat tegenstaan (heb nu een 4S en een iPad3). De snelheid van een iPad2 vind ik al prima, dus dat lijkt me hier geen probleem.
Apple heeft iig nog een mogelijkheid tot upgraden, iPad Mini S (ofzo, zal wel 2 worden, of The New iPad Mini) met een retina scherm.
Ik heb de mijne (zwart, 16GB) vanmorgen bij de Apple store in Amsterdam gehaald. Komende van een iPad2 is het scherm qua kleur beter en het aantal pixels is weliswaar gelijk, maar op een veel kleiner scherm: dus mooier. :-)
Vind het materiaal op de achterzijde erg mooi, voelt ook een beetje stug aan en het formaat lijkt vooralsnog perfect! Hups iPad2 naar de vrouw en door met de mini!
Vind het materiaal op de achterzijde erg mooi, voelt ook een beetje stug aan en het formaat lijkt vooralsnog perfect! Hups iPad2 naar de vrouw en door met de mini!
Bericht hierboven
Ik ga hem zo halen maar ben eigenlijk helemaal niet enthousiast ofzo.. weet toch al dat het scherm me tegen gaat vallen (kom van iPad 3). Maar goed, dat zal wennen zijn denk ik/hoop ik
Waarom ga je hem dan kopen?Benny schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:58:
Ik ga hem zo halen maar ben eigenlijk helemaal niet enthousiast ofzo.. weet toch al dat het scherm me tegen gaat vallen (kom van iPad 3). Maar goed, dat zal wennen zijn denk ik/hoop ik
Net een iPad mini gekocht voor mijn vrouw , formaat is echt bijzonder goed moet ik zeggen
Ik ga pas voor een mini upgrade als er een retina versie is met A6X (o.id.) dus een mini iPad 4 zeg maar
Ik ga pas voor een mini upgrade als er een retina versie is met A6X (o.id.) dus een mini iPad 4 zeg maar
Het formaat en gewicht he..
Edit: en de prijs natuurlijk. Scheelt 170 euro in vergelijking met iPad 4.
[ Voor 17% gewijzigd door Benny op 02-11-2012 11:26 ]
ipad4.... die bestaat helemaal niet of is de ipad mini de ipad4? Dat lijkt mij toch niet?sharkzor schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:37:
Nou de ipad mini is binnenDe scherpte van het scherm bevalt me goed. ik heb dan ook amper een ipad3/4 vast gehad, dus ik mis het ook niet
bestaat blijkbaar wel een gepimte ipad3, heb dan wat gemist
[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 02-11-2012 11:39 ]
Elect a clown, expect a circus.
De iPad 4, die officieel niet zo heet, is tegelijk gepresenteerd met de iPad mini.Slasher schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:35:
[...]
ipad4.... die bestaat helemaal niet of is de ipad mini de ipad4? Dat lijkt mij toch niet?
bestaat blijkbaar wel een gepimte ipad3, heb dan wat gemist
Te laat
Vanochtend bij de mediamarkt in Groningen geweest, daar hadden ze nog een redelijke voorraad van alle modellen. Ik was er een kwartier na openingstijd, niets geen drukte. De iPad mini 16Gb meegenomen plus een rode smart cover. Kom van de iPad 1 dus dit is een redelijke stap vooruit. Vooral het formaat bevalt erg goed.
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
Vanochtend opgehaald een iPad mini 16gb bij iCentre ik was de enige.
Wel met koffie en croissantjes ;-)
Wel met koffie en croissantjes ;-)
Ik heb ook mijne kunnen scoren bij de MediaMarkt in groningen. Alles ruim voorradig. Ik heb nog even de smartcover bekeken maarvind het teveel geld voor hele beperkte bescherming. Er stond ook een belkin nepleer hoesje naast, deze heb ik maar meegenomen. Bevalt prima maar de straps die het ding op zen plek moeten houden vallen deels over het scherm. Maar de ipad zit er wel goed stevig in vast. Deze kostte 25 euro.
Ik ben altijd wel tevreden geweest over kensington hoesjes, beschermd de achterkant en de voorkant klapt in 2 delen om, voegt weinig bulk toe.
Tussen de middag nog een keer wezen klooien ermee. Formaat is echt fantastisch, gewicht is super.
Maar dat scherm... daar ga ik niet aan wennen.
Ben wel benieuwd naar de verkoopcijfers van de mini. Hopelijk valt het allemaal een beetje tegen en kom Apple in april met de Mini 2 en iPad 5
Ben wel benieuwd naar de verkoopcijfers van de mini. Hopelijk valt het allemaal een beetje tegen en kom Apple in april met de Mini 2 en iPad 5
Verwijderd
Formaat is super,maar net als jij wil ik Retina, alles minder dan dat ga ik mij echt aan irriteren.matthijst schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:26:
Tussen de middag nog een keer wezen klooien ermee. Formaat is echt fantastisch, gewicht is super.
Vind het scherm van b.v. de Nexus 7 echt matig, pixels en kwaliteit is slecht.
Hopelijk snel een Mini met een A6 en Retina, en/of een iPad 5 welke net zo afgeslankt is als de i
Phone5 of de Mini.
Heb hem ook sinds vanmorgen, scherm is inderdaad wel even wennen. Sinds ik een Retina MBP heb en een iPhone 5 valt alles wat daaronder zit natuurlijk een beetje tegen. Maar goed, heb hem er voor erbij, en ben er behoorlijk blij mee. Waar ik de iPad te groot qua scherm is deze gewoon super handig.
Ik kom van een iPad 3 en ik moet zeggen het scherm valt me best mee. Het verschil met Retina is zeker wel aanwezig maar het is minder storend dan ik had verwacht. Ik lees toch geen boeken erop en voor wat gamen, surfen en af en toe een serie of filmpje kijken denk ik dat het prima te doen is 
Een stapje terug in schermkwaliteit maar het formaat en gewicht compenseren dat voor mij ruimschoots
Een stapje terug in schermkwaliteit maar het formaat en gewicht compenseren dat voor mij ruimschoots
Ik mag de mijne vanavond halen, ben echt super benieuwd! Vooral de formfactor lijkt me geniaal :-)
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
De form factor is geniaal, wel een beetje wennen aan het kleine keyboard in portait, daar kan ik nog niet echt mee uit de voeten.. Hij ligt precies goed in mijn handen verder, dus dat is wel erg prettig!
Enige nadeel dat ik verder verzinnen kan is dat ik nu al mijn apps weer in moet stellen
Enige nadeel dat ik verder verzinnen kan is dat ik nu al mijn apps weer in moet stellen
Bericht hierboven
We hebben onze ipad mini vanochtend gekocht. Na even ermee gespeeld te hebben in de winkel.
Het scherm dat was onze twijfel. Zelf vond ik het niet storend we konden alle verschillende modellen ernaast houden en vergelijken. Het valt wel op dat het scherm iets minder is maar dan moet je van heel dichtbij kijken.
Wat mij vooral heeft overgehaald is het formaat, en dan is het scherm bijzaak. De tablet zelf is snel zat.
En ik denk dat je de ipad mini sneller pakt dan zo''n grotere ipad.
Ze hebben overal voldoende voorraad.
Het scherm dat was onze twijfel. Zelf vond ik het niet storend we konden alle verschillende modellen ernaast houden en vergelijken. Het valt wel op dat het scherm iets minder is maar dan moet je van heel dichtbij kijken.
Wat mij vooral heeft overgehaald is het formaat, en dan is het scherm bijzaak. De tablet zelf is snel zat.
En ik denk dat je de ipad mini sneller pakt dan zo''n grotere ipad.
Ze hebben overal voldoende voorraad.
Ik heb hem net even getest bij de amac. Echt een heel mooi apparaat. Het formaat, gewicht en schermgrootte zijn echt perfect. Hij voelt echt heel goed in de hand.
Voor mij valt het scherm echter wel behoorlijk tegen. Ik heb geen ipad, maar ik had tot voor kort wel een nexus 7. De tekst op websites is uitgezoomd gewoon niet zo mooi en een beetje wazig. Met een hogere resolutie zouden websites echt veel mooier leesbaar zijn zonder dat je hoeft in te zoomen.
Het is geen dealbreaker voor mij, maar bij een update naar een retina scherm zou de mini nagenoeg perfect zijn. Ik ga er nog even een weekje over na denken
Voor mij valt het scherm echter wel behoorlijk tegen. Ik heb geen ipad, maar ik had tot voor kort wel een nexus 7. De tekst op websites is uitgezoomd gewoon niet zo mooi en een beetje wazig. Met een hogere resolutie zouden websites echt veel mooier leesbaar zijn zonder dat je hoeft in te zoomen.
Het is geen dealbreaker voor mij, maar bij een update naar een retina scherm zou de mini nagenoeg perfect zijn. Ik ga er nog even een weekje over na denken
Net even getest in de BCC bilderdijk. Wat een geniaal formaat! Zit qua investering in apps redelijk vast aan android, maar vind dit formaat wel iets fijner dan de 7 inch van de nexus 7. Het naar mijn mening minder mooie scherm icm met de (veel) hogere prijs van een 32gb versie laten mij toch meer naar de nexus neigen. LASTIG!
psn: jagermeistertim
Wat ik een verademing vind in vergelijk met de Nexus is dat de iPad mini geen dikke rand/bezel heeft.
Dat is nl. niet nodig bij dit formaat.
Dat is nl. niet nodig bij dit formaat.
Heb je geen last dat je met je duim aan de zijkant op het scherm duwt dan, zodat daar een aanraking geregistreerd wordt?
Zoals hier: http://images.apple.com/e...tures/images/wireless.png
[ Voor 28% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 02-11-2012 15:22 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
nee, dat is softwarematig opgelost speciaal voor de mini. totaal geen last van.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:22:
Heb je geen last dat je met je duim aan de zijkant op het scherm duwt dan, zodat daar een aanraking geregistreerd wordt?
De iPad registreert idd je vinger (duim) op het scherm, als je dan scrollt negeert ie je vinger die em vasthoudt
[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 02-11-2012 15:41 ]
heb toch maar een iPad 4 gehaald, de mini is voor mij te klein om goed comics te kunnen lezen.
Ik heb dit even getest met mijn iPad1 en iPad Mini en ik merk eigenlijk geen verschil. De iPad1 reageert ook niet op een duim die over het scherm komt terwijl je hem vasthoud.sharkzor schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:37:
[...]
nee, dat is softwarematig opgelost speciaal voor de mini. totaal geen last van.
Grappig, dat doet de iPad 3 dan weer niet goed.
Kan een van jullie kijken of streaming full hd lukt (zonder haperungnen)? Vanaf een NAS (synology) bijvoorbeeld.
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Vanmiddag de iPad mini ontvangen. De iPad Had heel erg last van backlight bleeding. Direct met Dixons gebeld en kon direct in de winkel de iPad omruilen!
Nu wat apps geïnstalleerd en vind het een heerlijk apparaat!
Nu wat apps geïnstalleerd en vind het een heerlijk apparaat!
Vanmiddag even met de iPad mini staan spelen, van de 5 minuten heb ik mijzelf 4,5 minuten staan ergeren aan het slechte scherm. Ik ben dan misschien verwend net een retina iPhone 5 en een iPad 3. Maar ik snap echt niet dat Apple dit durft uit te brengen na zoveel bombarie te hebben gemaakt over retina Macbooks, iPads en iPhones. Regelrechte misser helaas. Voor 329 euro zou ik hem lekker laten liggen en doorsparen voor een iPad 4.
Dit is gewoon niet het technische hoogstandje waar Apple om bekend staat. Jammer.
Dit is gewoon niet het technische hoogstandje waar Apple om bekend staat. Jammer.
Verwijderd
Ik heb hem vandaag in me hand gehad hij voelt lekker licht aan ik wacht nog wel paar maanden
Verwijderd
Het is vind ik meer een iPad voor de beginnende iPaders.FiXeR.nl schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:49:
Vanmiddag even met de iPad mini staan spelen, van de 5 minuten heb ik mijzelf 4,5 minuten staan ergeren aan het slechte scherm. Ik ben dan misschien verwend net een retina iPhone 5 en een iPad 3. Maar ik snap echt niet dat Apple dit durft uit te brengen na zoveel bombarie te hebben gemaakt over retina Macbooks, iPads en iPhones. Regelrechte misser helaas. Voor 329 euro zou ik hem lekker laten liggen en doorsparen voor een iPad 4.
Daar is plex voor uitgevondenshaowoo schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:21:
Kan een van jullie kijken of streaming full hd lukt (zonder haperingnen)? Vanaf een NAS (synology) bijvoorbeeld.
Maar een standaart synology is niet krachtig genoeg daarvoor.
Ik snap eerlijk gezegd het 'gezeik' niet zo goed over de schermen. Als je erover nadenkt is het 1000x700 echt een ridicuul hoog aantal pixels voor een 7 inch schermpje...
Ik kan persoonlijk ook echt niet het verschil zien tussen een ipad 2 en 3 naast elkaar, en ik heb 100% goede ogen ><.
Ik vind het schermpje van de Ipad Mini echt adembenemend mooi, wat een prachtig ding!
Ik kan persoonlijk ook echt niet het verschil zien tussen een ipad 2 en 3 naast elkaar, en ik heb 100% goede ogen ><.
Ik vind het schermpje van de Ipad Mini echt adembenemend mooi, wat een prachtig ding!
Ook hier aan de iPad mini, kom zelf van de iPad 1, dus ik heb voordeel met wat meer snelheid, Cam en ios6. Siri nog niet geprobeerd. Ben niet verwend met retina schermen, dus ik mis dus niets. Kan in de binnenzak van colbert! Ben tevreden!
Ik heb precies hetzelfde! In de winkel kan ik een ipad 2 of 3 moeilijk herkennen. Als de mini retina had, was deze nooit 329 geweest. Hoe kleiner het scherm, hoe duurder. Dat is gewoon moeilijker te maken. Iets voor volgend jaar.po1son schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:57:
Ik snap eerlijk gezegd het 'gezeik' niet zo goed over de schermen. Als je erover nadenkt is het 1000x700 echt een ridicuul hoog aantal pixels voor een 7 inch schermpje...
Ik heb er net ook even mee zitten spelen. Het is een mooi ding, afwerking is weer prima. Momenteel heb ik een iPad 1 maar ik kreeg niet het gevoel dat die iPad Mini echt een stap vooruit is. Snelheid natuurlijk wel, maar als ik zou upgraden wil ik wel de stap naar Retina willen maken. Ook de schermgrootte, ik vind het een stap terug. Een website met linkjes is net iets te klein om met je vinger te bedienen zonder in te zoomen.
Mijn iPad 1 gebruik ik vooral thuis op de bank en daar is het 10 inch formaat prima voor. Ook op reis is de normale iPad handzaam genoeg. Van mij hoeft het niet kleiner. Grootste voordeel van de iPad Mini is dan z'n gewicht. De iPad 1 is bij langdurig gebruik aan de zware kant... zo'n iPad Mini is daardoor een stuk handzamer.
Kortom: ik vind het een mooi apparaat, maar zie het wel als de instapper bij Apple. Ook begrijp ik wel waarom Steve Jobs tegen deze iPad was... ondanks dat er ongetwijfeld een markt voor is en de iPad Mini goed zal verkopen. De prijs is denk ik best netjes te noemen, het is wel echt een Apple product qua afwerking/beleving.
Mijn iPad 1 gebruik ik vooral thuis op de bank en daar is het 10 inch formaat prima voor. Ook op reis is de normale iPad handzaam genoeg. Van mij hoeft het niet kleiner. Grootste voordeel van de iPad Mini is dan z'n gewicht. De iPad 1 is bij langdurig gebruik aan de zware kant... zo'n iPad Mini is daardoor een stuk handzamer.
Kortom: ik vind het een mooi apparaat, maar zie het wel als de instapper bij Apple. Ook begrijp ik wel waarom Steve Jobs tegen deze iPad was... ondanks dat er ongetwijfeld een markt voor is en de iPad Mini goed zal verkopen. De prijs is denk ik best netjes te noemen, het is wel echt een Apple product qua afwerking/beleving.
Ga eens naar een opticien zou ik zeggen.po1son schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:57:
Toevallig nog geen 2 maanden geleden een uitgebreide oogtest ondergaan maar toch bedankt voor de bezorgdheidmatthijst schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:38:
[...]
Ga eens naar een opticien zou ik zeggen.
Wat ik maar wil zeggen is dat het verschil bijna niet te zien is, behalve als je ontzettend begint te mierenneuken.
Een verbetering op microscopisch vlak is natuurlijk heel interessant voor mensen die HD-foto's en -films bewerken, maar het zou me verbazen als ook maar 10% van de mensen die een ipad koopt het verschil ziet...
Oh en ga me nu niet zeggen dat alle kritiek op het retinascherm en 'de onnodige hoeveelheid pixels' die voorheen is geproduceerd hier op tweakers nu opeens ongegrond is?

Is een Ipad mini ook geschikt voor gewoon thuis op de bank? Of kun je dan beter voor een grotere ipad gaan? Ik heb nog geen tablet maar ben wel aan het orienteren twijfel nog een beetje tussen het formaat. De Mini lijkt mij prettiger vast te houden en hij is lekker licht en strak design. En qua retina scherm ik heb nooit eerder een Apple product in mijn handen gehad die zo'n scherm had... Wat ik er vooral mee doe is wat surfen / apps en wat lezen en films / foto's kijken Facebook.
When the pink is snookered, Go for the brown
Dan is een iPad mini voldoende. Ik deed dat altijd op m'n iPhone, maar die is daar net te klein voor
Groter kan natuurlijk ook, het is maar net wat jij fijn vindt.
[ Voor 23% gewijzigd door Cheesy op 02-11-2012 22:58 ]
Het verschil is zeker wel te zien als je ze naast elkaar legt. Maar als je een iPad mini in je handen hebt is het scherm absoluut niet slecht! De resolutie is prima op een 7" scherm.matthijst schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:38:
[...]
Ga eens naar een opticien zou ik zeggen.
Oké als je retina gewend bent van de iPad 3 en retina MacBook Pro dan is het misschien niet super maar verder overdrijf je dan behoorlijk.
€329 is voor deze specs misschien iets aan de hoge kant, €299 was realistischer. Maar met een retina scherm was een realistische prijs minimaal €349 geweest en dan had Apple er €399 voor gevraagd. En dan zit je te veel in het vaarwater van de iPad 2 en iPad 4.
Dit. Ik denk dat velen een duidelijk verschil kunnen zien als ze een iPad 3 gebruiken en dan teruggaan naar de iPad 2 (of omgekeerd, of als je ze naast elkaar legt).Brm-G schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:15:
[...]
Het verschil is zeker wel te zien als je ze naast elkaar legt. Maar als je een iPad mini in je handen hebt is het scherm absoluut niet slecht! De resolutie is prima op een 7" scherm.
Oké als je retina gewend bent van de iPad 3 en retina MacBook Pro dan is het misschien niet super maar verder overdrijf je dan behoorlijk.
De iPad mini heeft echter geen slecht display. De pixeldichtheid is nog altijd hoger dan dat van de iPad 2 + er zijn meerdere lagen weggewerkt (maakt scherm nog helderder) (touchlaag stuk dunner, glaslaag stuk dunner).
Yep. Voor een iPad 2 zou ik al echter niet meer gaan (kijk maar naar de specs vergelijking in de OP).Cheesy schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:57:
Dan is een iPad mini voldoende. Ik deed dat altijd op m'n iPhone, maar die is daar net te klein voor![]()
Als je dan moet kiezen tussen een iPad mini van €329 of een iPad 4 van €499 dan is €329 een stuk minder risicovol. Het zal een kwestie van voorkeur zijn.
Het is geen slecht scherm en 329 is er ook een redelijke prijs (voor afwerking van het apparaat alleen al), maar persoonlijk vind ik het nu niet interessant om er 1 te halen, omdat ik me de hele tijd zou ergeren aan die blurry letters. Dan wacht ik wel op een eventuele retinaversie die ongetwijfeld gaat komen. Misschien houden ze de prijs nu wel expres wat hoger aan; gooien ze straks de normale naar 279 en een retina voor 379.
Discussies over teveel pixels hier heb ik denk ik gemist, want ik vind die retina schermen super. Zou niet weten wat je daar op aan te merken kunt hebben ook trouwens; tekst op een beeldscherm alsof het gedrukt is, wie wil dat nou niet?
Wat hierboven ergens gezegd werd: het is een mooie instap iPad.
Als je het verschil simpel wilt zien moet je gewoon even in portraitstand naar fok.nl browsen in de winkel en dan de letters linksboven gaan lezen. Of open ibooks.
Discussies over teveel pixels hier heb ik denk ik gemist, want ik vind die retina schermen super. Zou niet weten wat je daar op aan te merken kunt hebben ook trouwens; tekst op een beeldscherm alsof het gedrukt is, wie wil dat nou niet?
Wat hierboven ergens gezegd werd: het is een mooie instap iPad.
Als je het verschil simpel wilt zien moet je gewoon even in portraitstand naar fok.nl browsen in de winkel en dan de letters linksboven gaan lezen. Of open ibooks.
[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 02-11-2012 23:32 ]
Zojuist een 32 gig zwarte iPad mini gekocht, geweldig om het iPad gevoel op kleiner formaat en gewicht te ervaren!
Wat me wel opvalt is dat de overgang tussen scherm en achterkant een beetje scherp is. Lijkt haast wel of er een beschermende plastic sticker op het scherm zit die nog losgepeuterd moet worden.
Verder (komend van iPad 2 en iPhone 4S) absoluut geen klachten over het scherm. Scherp genoeg en volgens mijn eerste gevoel een stuk helderder dan de iPad 2. En wat een heerlijk apparaat om even snel erbij te pakken
Wat me wel opvalt is dat de overgang tussen scherm en achterkant een beetje scherp is. Lijkt haast wel of er een beschermende plastic sticker op het scherm zit die nog losgepeuterd moet worden.
Verder (komend van iPad 2 en iPhone 4S) absoluut geen klachten over het scherm. Scherp genoeg en volgens mijn eerste gevoel een stuk helderder dan de iPad 2. En wat een heerlijk apparaat om even snel erbij te pakken
Na een dagje spelen met de iPad Mini ben ik helemaal om, dit is het formaat wat de iPad altijd al had moeten zijn.
Dun, ligt, klein.
Valt me ook op dat games met Onscreen knoppen hier wel lekker op spelen, de iPad is daar net te groot voor en de iPhone/PodTouch te klein.
Volgend jaar een Retina scherm erin en hij is af, komend van een iPad2 ziet dit scherm er wel super uit trouwens, ik weet hoe retina is enz maar omdat ik nooit een retina iPad had stoor ik me er nu niet aan.
Dun, ligt, klein.
Valt me ook op dat games met Onscreen knoppen hier wel lekker op spelen, de iPad is daar net te groot voor en de iPhone/PodTouch te klein.
Volgend jaar een Retina scherm erin en hij is af, komend van een iPad2 ziet dit scherm er wel super uit trouwens, ik weet hoe retina is enz maar omdat ik nooit een retina iPad had stoor ik me er nu niet aan.
Verwijderd
Hier de luxe van een iPad mini en een iPad 3. (4 sla ik over vrees voor nieuwe update in maart met igzo scherm en zelfde stijl als mini.
iPad mini is echt een handzamer formaat Normale iPad voelt als een baksteen nu. Groot voordeel vind ik ook typen op een iPad mini de toetsen zijn makkelijker bereikbaar.
Gemis blijft retina scherm. Maar dat duurt nog wel even aangezien ze dan 7,9 inch scherm met 324 ppi moeten maken anders moeten app bouwers weer een andere resolutie ondersteunen!
Ik ben fan van de mini denk ook dat de iPad er zeker minder door verkocht gaat worden!
iPad mini is echt een handzamer formaat Normale iPad voelt als een baksteen nu. Groot voordeel vind ik ook typen op een iPad mini de toetsen zijn makkelijker bereikbaar.
Gemis blijft retina scherm. Maar dat duurt nog wel even aangezien ze dan 7,9 inch scherm met 324 ppi moeten maken anders moeten app bouwers weer een andere resolutie ondersteunen!
Ik ben fan van de mini denk ook dat de iPad er zeker minder door verkocht gaat worden!
Het ligt er denk ik heel erg aan waar je de ipad voor gebruikt. Op het homescreen of bij plaatjes en dergelijken is het verschil moeilijker te zien. Ga je bijvoorbeeld browsen of iets met veel tekst doen, dan is het verschil erg groot.po1son schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:45:
[...]
Wat ik maar wil zeggen is dat het verschil bijna niet te zien is, behalve als je ontzettend begint te mierenneuken.
Een verbetering op microscopisch vlak is natuurlijk heel interessant voor mensen die HD-foto's en -films bewerken, maar het zou me verbazen als ook maar 10% van de mensen die een ipad koopt het verschil ziet...
Oh en ga me nu niet zeggen dat alle kritiek op het retinascherm en 'de onnodige hoeveelheid pixels' die voorheen is geproduceerd hier op tweakers nu opeens ongegrond is?
Ik vergeleek de tweakers website bijvoorbeeld in de winkel tussen de ipad mini, 2 en 3/4. Je ziet bij het laden van de pagina op elke ipad evenveel van de pagina. Het verschil zit hem in de tekst. Op de ipad 3/4 is de tekst heel scherp en uitgezoomd heel goed leesbaar. Op de ipad 2 en mini is de tekst wel leesbaar, maar het is heel wazig/blurry, omdat de letters te weinig pixels hebben om volledig afgebeeld te worden.
Voor iemand die zoals ik voornamelijk leest op een tablet kan dat toch wel storend zijn. Met filmpjes en games vind ik het verschil dan weer totaal niet boeiend.
Het absurde aantal pixels van het retina scherm is echt niet nodig om alles scherp te krijgen. 1200x900 zou zelfs al veel schelen. Maar aangezien je bij de ipad maar 2 opties hebt in resolutie, zullen veel mensen daarom liever het retina scherm hebben.
Voor mij is het geen dealbreaker, omdat ik zelf een kleine lichte ipad wil en sinds vorige week helemaal geen tablet meer heb. Maar ik snap heel goed dat mensen deze laten liggen en wachten op de retina revisie.
Gisterochtend heb ik een iPad mini gehaald en ik moet zeggen dat ik het een geweldig dingetje vind! Ik had hiervoor de Nexus 7 en ik merkte dat ik toch veel tekort kwam qua Apps (vooral als al je huisgenoten allemaal een iPad hebben). Nu een avond ermee gespeeld te hebben, merk ik vooral dat hij een stuk lichter is dan de Nexus. Dit komt natuurlijk ook doordat het gewicht beter verdeelt is, hij is immers groter.. Ook vind ik het een voordeel dat hij langer mee gaat op 1 charge..
Verder heb ik nog geen retina devices en daarom merk ik nog geen verschil in resolutie. Ik snap voor sommigen dat dit belangrijk is ,maar zelf vind ik het wel meevallen als je komt van een Nexus 7.
Het enige nadeel is dat hij soms niet reageert, dit had ik ook al in de reviews gelezen. Ik kon gister bijvoorbeeld een paar keer geen dingen opslaan omdat hij de touch niet herkende..
Al met al vind ik de iPad mini toch een stuk fijner werken, hij is echt enorm licht en dat merk je als je hem zeker langer vast houd. Ik ben tevreden ermee
Verder heb ik nog geen retina devices en daarom merk ik nog geen verschil in resolutie. Ik snap voor sommigen dat dit belangrijk is ,maar zelf vind ik het wel meevallen als je komt van een Nexus 7.
Het enige nadeel is dat hij soms niet reageert, dit had ik ook al in de reviews gelezen. Ik kon gister bijvoorbeeld een paar keer geen dingen opslaan omdat hij de touch niet herkende..
Al met al vind ik de iPad mini toch een stuk fijner werken, hij is echt enorm licht en dat merk je als je hem zeker langer vast houd. Ik ben tevreden ermee
Verwijderd
Wat miste je?BTBoy schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 09:30:
ik merkte dat ik toch veel tekort kwam qua Apps (vooral als al je huisgenoten allemaal een iPad hebben).
Het zal echt een persoonlijke voorkeur zijn. De mini lijkt voor mij te klein om hierop gewoon even een krant te lezen zonder al te veel hoeven scrollen oid, maar voor gaming met OSC zal hij wel fijner werken. De normale ipad is daar net te groot voor. Daarnaast zie ik mijzelf niet zo snel een remote desktop app gebruiken op een mini.
Voor op reis/ vakantie is de mini wel weer geschikt omdat je simpelweg minder hoeft mee te zeulen. Qua capaciteit doet hij niet onder aan de ipad.
Dat je dan wel weer een nieuwe camerakit/accessoires moet kopen is dan wel weer jammer...
Al met al blijf ik bij de 3.
Voor op reis/ vakantie is de mini wel weer geschikt omdat je simpelweg minder hoeft mee te zeulen. Qua capaciteit doet hij niet onder aan de ipad.
Dat je dan wel weer een nieuwe camerakit/accessoires moet kopen is dan wel weer jammer...
Al met al blijf ik bij de 3.
Vooral applicaties voor aantekeningen tijdens college, ik weet dat ze er zijn voor android alleen vond ze niet fijn werken. Verder zit ik ook in de muziek en er zijn veel meer DJ applicaties voor de iPad dan de android.
En iCloud is mooi meegenomen omdat ik zelf ook een MacBook pro heb...
Ik heb nu 1 dag de iPad Mini en ik wil mijn iPad2 niet meer terug.
* Typen gaat een stuk sneller, portrait mode
* camera is een stuk beter
* krijg geen lamme handen van een tijdje op de bank internetten
* scherm is mooi helder, goeie kijkhoek
Nadeeltje, tweakers.net heeft wat kleine letters in portrait mode, lastiger te lezen.
* Typen gaat een stuk sneller, portrait mode
* camera is een stuk beter
* krijg geen lamme handen van een tijdje op de bank internetten
* scherm is mooi helder, goeie kijkhoek
Nadeeltje, tweakers.net heeft wat kleine letters in portrait mode, lastiger te lezen.
Hello fellow humans
Wellicht dat deze vraag thuishoort in een algemeen IOS ervaringen topic, maar aangezien het voor mij gerelateerd is aan de eventuele aanschaf van de mini zet ik m toch maar hier neer. Ik heb voldoende ervaring met alle drie de grote mobiele OSen maar zit momenteel alweer een tijdje vast een android met een Galaxy Nexus en een Acer Iconia A500. De logische keuze zou dus zijn om een Nexus 7 aan te schaffen, maar gister even met beide gespeeld te hebben heb ik toch moeilijk. Vooral het formaat van de mini vind ik geniaal. In de verschillende reviews komen alle voor en nadelen mooi naar voren dus die hoef ik hier niet allemaal te noemen. Ik heb wel een aantal praktische vragen over het OS.
Aangezien ik op verschillende plekken werk maak ik regelmatig gebruik van de drag & drop mogelijkheden van mijn Acer: USB kabeltje erin en slepen maar. Op de verschillende plekken waar ik werk heb ik niet altijd de mogelijkheid om programma's als Itunes te installeren. Is het nog steeds noodzakelijk om bijvoorbeeld PDFjes en E-boeken via Itunes op de tablet te krijgen? Of is er inmiddels (naast de cloud-oplossingen) een makkelijkere mogelijkheid?
Verder vroeg ik me af of er hier mensen zijn die bijvoorbeeld werken met een android telefoon en een Ipad. Hoe zit het met de synchronisatie tussen de OSen, zoals bijvoorbeeld met Evernote? Het is voor mij heel belangrijk dat daar geen problemen tussen ontstaan.
Dan nog twee vragen over gmail en calendar, werken de notificaties daarvan naar behoren? en de apps in het algemeen? werkt dat allemaal zoals het zou moeten werken?
Tenslotte vroeg ik me af of er iemand al gewerkt heeft met word-documenten met comments op de mini. Ik moet voor mijn werk aan de universiteit veel papers nakijken en voorzien van feedback. Is dat voor iemand met goede ogen een beetje te doen op dit formaat scherm?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Aangezien ik op verschillende plekken werk maak ik regelmatig gebruik van de drag & drop mogelijkheden van mijn Acer: USB kabeltje erin en slepen maar. Op de verschillende plekken waar ik werk heb ik niet altijd de mogelijkheid om programma's als Itunes te installeren. Is het nog steeds noodzakelijk om bijvoorbeeld PDFjes en E-boeken via Itunes op de tablet te krijgen? Of is er inmiddels (naast de cloud-oplossingen) een makkelijkere mogelijkheid?
Verder vroeg ik me af of er hier mensen zijn die bijvoorbeeld werken met een android telefoon en een Ipad. Hoe zit het met de synchronisatie tussen de OSen, zoals bijvoorbeeld met Evernote? Het is voor mij heel belangrijk dat daar geen problemen tussen ontstaan.
Dan nog twee vragen over gmail en calendar, werken de notificaties daarvan naar behoren? en de apps in het algemeen? werkt dat allemaal zoals het zou moeten werken?
Tenslotte vroeg ik me af of er iemand al gewerkt heeft met word-documenten met comments op de mini. Ik moet voor mijn werk aan de universiteit veel papers nakijken en voorzien van feedback. Is dat voor iemand met goede ogen een beetje te doen op dit formaat scherm?
Kleine bestanden kun je altijd nog via de email omweg naar je device sturen, mits je uiteraard over een internetverbinding beschikt. Synchen van een Droid is me nog niet gelukt op mijn iPad. Ze vinden elkaar wel (Bluetooth), maar praten niet met elkaar. Ik heb dan wel geen mini, maar de mini heeft dezelfde OS als mijn iPad, dus die zal het niet beter doen.TTHEEBO1 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:31:
Wellicht dat deze vraag thuishoort in een algemeen IOS ervaringen topic, maar aangezien het voor mij gerelateerd is aan de eventuele aanschaf van de mini zet ik m toch maar hier neer. Ik heb voldoende ervaring met alle drie de grote mobiele OSen maar zit momenteel alweer een tijdje vast een android met een Galaxy Nexus en een Acer Iconia A500. De logische keuze zou dus zijn om een Nexus 7 aan te schaffen, maar gister even met beide gespeeld te hebben heb ik toch moeilijk. Vooral het formaat van de mini vind ik geniaal. In de verschillende reviews komen alle voor en nadelen mooi naar voren dus die hoef ik hier niet allemaal te noemen. Ik heb wel een aantal praktische vragen over het OS.
Notificaties van Gmail en de Google Calendar zijn geen problem.
Juist om ongeveer de redenen die jij hier opgeeft ben ik erg geneigd om over te stappen naar Windows 8.
Dank voor de antwoorden. Wat betreft de bestandsoverdracht ging het mij om een niet internetgebaseerde manier, dat vind ik te omslachtig en is bovendien niet altijd mogelijk. Windows 8 is voor mij zeker een kanshebber, maar daar ga ik me pas in storten zodra het OS wat volwassener is. Heb het met 7.5 geprobeerd, maar het gebrek aan apps en de vele bugs (destijds in whatsapp bijvoorbeeld) behoeden mij ervoor om me weer onder de early adapters te scharen.Kleine bestanden kun je altijd nog via de email omweg naar je device sturen, mits je uiteraard over een internetverbinding beschikt. Synchen van een Droid is me nog niet gelukt op mijn iPad. Ze vinden elkaar wel (Bluetooth), maar praten niet met elkaar. Ik heb dan wel geen mini, maar de mini heeft dezelfde OS als mijn iPad, dus die zal het niet beter doen.
Notificaties van Gmail en de Google Calendar zijn geen problem.
Juist om ongeveer de redenen die jij hier opgeeft ben ik erg geneigd om over te stappen naar Windows 8.
Nja, een optie zou kunnen zijn om Dropbox te gebruiken: je sleept de bestanden die je op je iPad wilt in de Dropbox-map op je PC en via de Dropbox app op de iPad kan je er meteen weer bij. Maar zoals je al zei wil je niet via internet dus dan blijft er weinig over dan iTunes gebruiken.TTHEEBO1 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:55:
[...]
Dank voor de antwoorden. Wat betreft de bestandsoverdracht ging het mij om een niet internetgebaseerde manier, dat vind ik te omslachtig en is bovendien niet altijd mogelijk. Windows 8 is voor mij zeker een kanshebber, maar daar ga ik me pas in storten zodra het OS wat volwassener is. Heb het met 7.5 geprobeerd, maar het gebrek aan apps en de vele bugs (destijds in whatsapp bijvoorbeeld) behoeden mij ervoor om me weer onder de early adapters te scharen.
Een cloud oplossing lijkt mij dus de handigste manier.
[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 03-11-2012 13:22 ]
Gisteren even met de iPad mini gespeeld bij Mediamarkt Eindhoven. Hij is ongelofelijk dun en licht. Het scherm viel me niet tegen, had het erger verwacht. Maar met een iPhone 5, iPad 3 en 15" Retina MacBook Pro wil ik gewoon niet lager meer dan Retina. Dus ik wacht mooi tot de iPad mini met Retina.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ah, alleen itunes blijft dan over. Minpunt. Zou iemand kunnen testen hoe het is om word docs met commentaar erbij te lezen?Uniciteit schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:21:
[...]
Nja, een optie zou kunnen zijn om Dropbox te gebruiken: je sleept de bestanden die je op je iPad wilt in de Dropbox-map op je PC en via de Dropbox app op de iPad kan je er meteen weer bij. Maar zoals je al zei wil je niet via internet dus dan blijft er weinig over dan iTunes gebruiken.
Een cloud oplossing lijkt mij dus de handigste manier.
Als je ergens een voorbeeld documentje hebt, wil ik best wel op mijn iPad 3 kijken hoe het eruit ziet en daarvan een screenshot maken. (Ja, het is een iPad 3 maar het zou er effectief hetzelfde uit moeten zien op een iPad mini).TTHEEBO1 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:36:
[...]
Ah, alleen itunes blijft dan over. Minpunt. Zou iemand kunnen testen hoe het is om word docs met commentaar erbij te lezen?
Thanks voor het aanbod, ga zo bij iemand op bezoek met een ipad3 dus dat kan ik zo zelf zien. Gaat mij meer om of het werkbaar is op het kleinere scherm.Uniciteit schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:39:
[...]
Als je ergens een voorbeeld documentje hebt, wil ik best wel op mijn iPad 3 kijken hoe het eruit ziet en daarvan een screenshot maken. (Ja, het is een iPad 3 maar het zou er effectief hetzelfde uit moeten zien op een iPad mini).
Net even in de apple store gespeeld. Scherm valt me totaal niet tegen, maar bij muziek of films trilt het hele ding. Je voelt zelfs de ruis in je handen. Ik twijfel of ik hem nog wil....
Is wel extreem ligt. De iPad lijkt nu een enorme baksteen met zijn gewicht.
Is er dan serieus ook maar iemand die de speakers gebruikt bij muziek of films?kx22 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:31:
Net even in de apple store gespeeld. Scherm valt me totaal niet tegen, maar bij muziek of films trilt het hele ding. Je voelt zelfs de ruis in je handen. Ik twijfel of ik hem nog wil....
Ik heb 'm ook even vastgehad in de winkel vandaag. Het gewicht is zo vreselijk fijn dat ik het liefst vandaag nog m'n iPad 3 inruil voor de Mini, maar ik ben de scherpte van de 3 gewend... ik wacht wel op de Mini met retina scherm, die zou ik meteen kopen.
Ja, als ik in bed of in de keuken radio of TV kijk via de iPad.Xeanor schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:54:
[...]
Is er dan serieus ook maar iemand die de speakers gebruikt bij muziek of films?
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Ik heb naast mijn iPad3 ook de beschikking over een Samsung Tab 8.9lte. Die is net een slagje kleiner dan de iPad en een slagje groter dan de iPad mini.TTHEEBO1 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:54:
[...]
Thanks voor het aanbod, ga zo bij iemand op bezoek met een ipad3 dus dat kan ik zo zelf zien. Gaat mij meer om of het werkbaar is op het kleinere scherm.
Om heel eerlijk te zeggen vind ik het op beide formaten geen feest om tekstbestanden te verwerken. Dat zit hem mede in de schermgrootte en de onscreen toetsenborden.
Korte berichten is geen probleem, maar grotere bestanden nakijken en markeringen maken is niet echt joepie joepie. Zijn toch zaken die ik veel liever op een PC doe.
Meeste via AirPlay, maar in de slaapkamer niet.Xeanor schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:54:
[...]
Is er dan serieus ook maar iemand die de speakers gebruikt bij muziek of films?
Ik heb sinds gisteren al vier keer een spontane reboot gehad. De pixels vallen dan van boven naar beneden uit. Als hij dan weer opgestart is moet ik hem eerst een keer vergrendelen en ontgrendelen, want anders reageert het touchscreen niet. Meer last van?
Terug naar de winkel.
Voor degene die 'm hebben. Waar ik benieuwd naar ben, is het nu zo dat je de iPad Mini sneller meeneemt (dan de iPad 4). En wanneer gebruik je nog steeds gewoon je Smartphone en wanneer is het handiger om de Mini uit je tas of jaszak te halen?
Bedankt voor het antwoord. Ik ben niet van plan om uren achter elkaar te gaan typen, meer tussendoor even in de trein bijvoorbeeld. Ben me er bewust van dat het altijd meer een consumptie dan een productie apparaat zal blijven. Na een tweede testronde vandaag ben ik er toch wel van overtuigd dat het voor consumptie een fantastisch product is :-)Poops_McGhee schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:24:
[...]
Ik heb naast mijn iPad3 ook de beschikking over een Samsung Tab 8.9lte. Die is net een slagje kleiner dan de iPad en een slagje groter dan de iPad mini.
Om heel eerlijk te zeggen vind ik het op beide formaten geen feest om tekstbestanden te verwerken. Dat zit hem mede in de schermgrootte en de onscreen toetsenborden.
Korte berichten is geen probleem, maar grotere bestanden nakijken en markeringen maken is niet echt joepie joepie. Zijn toch zaken die ik veel liever op een PC doe.
Volgens mij kan dat alleen met de app Office2HD. Daar werkt het iig wel in, dat heb ik zelf gezien.TTHEEBO1 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:36:
[...]
Ah, alleen itunes blijft dan over. Minpunt. Zou iemand kunnen testen hoe het is om word docs met commentaar erbij te lezen?
https://photune.blogspot.com/
Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.