Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:12:
Geen scuffs out of the box bij de Mini?
Niet bij mij! Ik zou zo mijn iPad 3 inwisselen voor een 4 als deze hetzelfde design had als de iPad mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Hij is aalglad en de randen zijn wat scherp. Verder past hij net niet in 1 hand daar is hij te breed voor.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:38
Vmu schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:32:
Hij is aalglad en de randen zijn wat scherp. Verder past hij net niet in 1 hand daar is hij te breed voor.
Ik denk dat dat vrij persoonlijk is, mij lukt het makkelijk eerlijk gezegd. Het toetsenbord is overigens in portrait prima te bedienen met 2 handen (zoals een smartphone), in landscape formaat voelt dat erg vreemd: dan moet je toch met één hand eronder en met één vinger typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
In landscape-mode kan je overigens het toetsenbord splitsen, zodat je niet met 1 vinger hoeft te typen en met de andere hand de tablet vast te houden. Rechts onderin het toetsenbord symbool even vast blijven houden en dan kiezen voor splitsen. Wil je later weer terug, kies dan voor combineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Ik kon de iPad mini perfect in één hand houden. Heb jij kleine handjes. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
ronaldinho schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:08:
In landscape-mode kan je overigens het toetsenbord splitsen, zodat je niet met 1 vinger hoeft te typen en met de andere hand de tablet vast te houden. Rechts onderin het toetsenbord symbool even vast blijven houden en dan kiezen voor splitsen. Wil je later weer terug, kies dan voor combineer.
Je kunt ook gewoon gestures gebruiken (pinch to zoom) om van keyboard te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Rivanov schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:16:
[...]

Ik kon de iPad mini perfect in één hand houden. Heb jij kleine handjes. ;)
Nou ja het past wel maar zit niet echt ontspannen zeg maar ;)

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Nou, gisteren even met de mini gespeeld in een super drukke Mediamarkt in Zwolle, maar het beeld viel me helemaal niet tegen, vergeleken met de iPad 3 die ik zelf heb. Ik mag graag Marktplaats bezoeken en als je die foto`s van de advertenties bekijkt op een iPad 3 dan zien ze er vaak wat wazig uit, en op de mini viel me dat niet op. Maar ja de tijd om uitgebreid te testen was er niet.
Het gewicht is perfect.

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 21:34
Vandaag weer even naar de MM geweest in Utrecht. Was alleen nog een 64GB over in zwart. Niet genomen omdat het toch buiten mijn budget is. Scherm ook even goed vergeleken met een iPad 3. Moet toch zeggen dat je dan wel duidelijk verschillen ziet. De kleuren van retina zijn veel mooier en helderder. Als je lang naar de 3 kijkt en vervolgens naar de mini, zie je ook pixels.

Alleen dat gewicht......

Ik sta ook voor een keus. Of iPhone 5 en mijn huidige 4s verkopen of die behouden en Mini erbij kopen.
Ik neig naar optie 2. De batterij van mijn 4s gaat toch snel leeg als je voetbalwedstrijden zit te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Ik ben om vanwege het gewicht, had reeds de iPad 2, maar de mini voldoet voor mij aan alle wensen en is eigenlijk hoe ik de ipad me voorstelde. De grote iPad doet nu wel zeer lomp aan. Vriendin is inmiddels ook aan de mini. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
kx22 schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:54:
Vandaag weer even naar de MM geweest in Utrecht. Was alleen nog een 64GB over in zwart. Niet genomen omdat het toch buiten mijn budget is. Scherm ook even goed vergeleken met een iPad 3. Moet toch zeggen dat je dan wel duidelijk verschillen ziet. De kleuren van retina zijn veel mooier en helderder. Als je lang naar de 3 kijkt en vervolgens naar de mini, zie je ook pixels.

Alleen dat gewicht......

Ik sta ook voor een keus. Of iPhone 5 en mijn huidige 4s verkopen of die behouden en Mini erbij kopen.
Ik neig naar optie 2. De batterij van mijn 4s gaat toch snel leeg als je voetbalwedstrijden zit te streamen.
Als je keuze is óf een iPhone 5, óf je 4S houden en een iPad mini, dan zou ik zeker voor die tweede combinatie gaan.

De iPhone 5 is leuk, natuurlijk, maar het verschil qua functionaliteit is natuurlijk niet immens groot in vergelijking met de iPhone 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:22
Sinds vrijdag een zwarte iPad mini 16gb wifi in gebruik, wat een geniaal apparaat zeg! Vandaag ook nog is een product red smartcover erbij op de kop kunnen tikken. Geweldige combi vind ik.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Persoonlijk vind ik het wel fijn dat je met 4 of 5 vingers tegelijk kan switchen tussen andere, geopende apps d.m.v. een veegbeweging. Dit idee kende ik al van de bb playbook, alleen hoefde je daar maar 1 vinger voor te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick04
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
Heb in 'Diagnose en Gebruik' de fout gevonden waardoor hij soms spontaan opnieuw opstart, een 'panic.plist' dus even gegoogled en het schijnt een hardware probleem te zijn. Morgen dus even terug naar de Dixons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 11:15
Kan er al iemand zijn ervaringen delen over films/series kijken op de Ipad mini? in de icentre waar ik was hadden ze alleen een crappy video op de ipad mini staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Al een weekend de ipad mini hier. Over het algemeen tevreden maar de wifi.... webpagina's laden niet lekker door.... op de desktop en macpro staat geen problemen.... is dit een reden om hem te mogen ruilen?

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Merlijn_merlin schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:09:
Al een weekend de ipad mini hier. Over het algemeen tevreden maar de wifi.... webpagina's laden niet lekker door.... op de desktop en macpro staat geen problemen.... is dit een reden om hem te mogen ruilen?
Moet zeggen dat ik dit ook ervaar. Op andere apparaten geen enkel probleem, lijkt aan mini te liggen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

THE_BASE schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:17:
[...]

Moet zeggen dat ik dit ook ervaar. Op andere apparaten geen enkel probleem, lijkt aan mini te liggen.
Compleet uitzetten (home plus aan /uitknop tegelijk indrukken ) en opnieuw opstarten biedt nu weer normale snelle wifi verbinding.... Ik hou het in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
Compleet uitzetten kan je ook door de aan/uit knop een paar seconden ingedrukt te houden :)
Anders doe je een harde reset.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:50
mn ipad zit nu al onder de krasjes op het scherm. en putjes aan de randjes ! op tafel leggen en in je broekzak stoppen is al gevaarlijk voor de mini :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Laatst online: 11-09 10:28

NvU

Ik heb gisteren nog even goed kunnen spelen bij de Dixons met een iPad mini en heb wel besloten dat ik er 1 wil, ze waren helaas niet meer op voorraad behalve de 64Gb.
Maar ik mis toch een klein beetje het retina scherm dus als er een nieuwe uitkomt denk ik toch dat ik snel een nieuwe halen als deze uitkomt en denk dat ik die extra investering van 200 euro totaal niet terug ga verdienen.

Daarnaast heb ik nog wel een vraag over eventuele bescherming. Hij is klein genoeg om in mijn jaszak te passen (iig mijn winterjas) maar ben bang voor krassen.
Ik twijfel nog over welke hoes er echt goede bescherming zal bieden om geen krassen op de zijkant en het scherm te krijgen. Bied een smartcover genoeg bescherming daarvoor?
Iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
crazylegs schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:45:
Vandaag ook nog is een product red smartcover erbij op de kop kunnen tikken. Geweldige combi vind ik.
Dat lijkt mij ook een mooie combi, heb er een besteld in de AppleStore maar helaas nog niet binnen,

Nu alleen nog een Sleeve waar hij met SmartCover en al in kan. Had voor de iPad een mooie SenaCase maar die zijn er voor de Mini helaas nog niet.
Merlijn_merlin schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:09:
Heb ik ook last van, ruilen is niet nodig het lijkt me meer een Wifi bug oid,
Ip release werkt en ik heb het eigenlijk alleen als de iPad even niet gebruikt is
ronaldinho schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:08:
Moet je eens met je duimen vanaf het midden het toetsenbord " uit elkaar trekken" ;)
Wat past er niet in 1 hand? Mijn iPad mini past prima in een hand, zelf bij mijn vriendin met veel kleinere handen, randjes zijn wat scherp maar Aal glad is de mijne niet, althans gewoon als een iPhone of andere iPad

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
[quote]Donstil schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:32:
[...]

"Dat lijkt mij ook een mooie combi, heb er een besteld in de AppleStore maar helaas nog niet binnen,

Nu alleen nog een Sleeve waar hij met SmartCover en al in kan. Had voor de iPad een mooie SenaCase maar die zijn er voor de Mini helaas nog niet."

Ik had ook een Sena bij m'n iPad waar ie met cover en al in paste. Welke kleur sena neem jij er bij? Ik zit zelf te denken aan een rode, echter als de kleur rood teveel vd smartcover afwijkt neem ik een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Met geluk net de 64GB Zwarte mini kunnen bemachtigen, maar ben nog opzoek naar een 16GB zwart. Iemand een idee in de buurt van Amersfoort? Utrecht ben ik al geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik hoor toch meer en meer mensen die erg enthousiast zijn over het formaat van de Mini. Wat ik me nog steeds afvraag (en eigenlijk steeds meer door de positieve reacties), is in hoeverre het nou ook nog lekker werkt met apps als Flipboard, Wired Magazine (en andere magazines/kranten), iBooks en het kijken van films of series?

Met name voor deze dingen gebruik mijn iPad (1) vrij veel en ik merk dat met name bij het lezen die 10" erg goed van pas komt en door apps als wired ook optimaal benut wordt. Films en Series kan ik me ook zo voorstellen dat een groter scherm toch wel wat toegevoegde waarde heeft. Iemand real-life ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik ben een van die mensen die heel gelukkig is met het formaat en het gewicht. Man, wat een verschil met de iPad(2) die ik had!

Vond het ook wel een voordeel dat het scherm van mijn (13") notebook nu weer zo groot lijkt. Had ik eigenlijk niet verwacht, maar nadat ik een paar uurtjes met de iPad had gespeeld (boek lezen, surfen, spelletjes spelen etc) was ik vrij goed gewend aan het kleinere scherm. Pakte vervolgens mijn laptop en dacht 'holy cow, dat is een massive scherm!'. Was helemaal grappig toen ik vervolgens achter de iMac ging zitten :D (Heb gewoon de 21.5")

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:33:
Ik hoor toch meer en meer mensen die erg enthousiast zijn over het formaat van de Mini. Wat ik me nog steeds afvraag (en eigenlijk steeds meer door de positieve reacties), is in hoeverre het nou ook nog lekker werkt met apps als Flipboard, Wired Magazine (en andere magazines/kranten), iBooks en het kijken van films of series?

Met name voor deze dingen gebruik mijn iPad (1) vrij veel en ik merk dat met name bij het lezen die 10" erg goed van pas komt en door apps als wired ook optimaal benut wordt. Films en Series kan ik me ook zo voorstellen dat een groter scherm toch wel wat toegevoegde waarde heeft. Iemand real-life ervaringen?
Ik heb hem sinds vrijdag, en ik wil niks anders meer. Flipboard, Pocket, Digg etc -> dit formaat is perfect voor deze apps. Ik heb nog geen series gekeken, maar aan wat youtube filmpjes te zien gaat dit erg goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik begin vanavond aan een boek in iBooks. Voor het eerst dat ik op een tablet een boek ga lezen, ben benieuwd. Maar volgens mij is dit prime te doen. Het is toch net zo groot als een normaal boek?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:52
Ik vind het lezen van boeken niet te doen. Ben blij dat ik daar een aparte e-reader voor heb (Kindle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:09:
Ik begin vanavond aan een boek in iBooks. Voor het eerst dat ik op een tablet een boek ga lezen, ben benieuwd. Maar volgens mij is dit prime te doen. Het is toch net zo groot als een normaal boek?
Voor boeken idd, maar voor tijdschriften is dit niet het geval, vandaar dat ik wel benieuwd ben naar iemand die een Wired subscription heeft of bijv dagelijks de krant leest op zijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Sander schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:33:
[...]

Voor boeken idd, maar voor tijdschriften is dit niet het geval, vandaar dat ik wel benieuwd ben naar iemand die een Wired subscription heeft of bijv dagelijks de krant leest op zijn iPad.
Dat is zometeen de bedoeling! Heb hem met een abonnement op de NRC genomen.
Alleen beetje belachelijke levertijden. Pas vanaf 17 dec. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Sander schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:33:
[...]

Boeken (epubs) zijn prima te lezen, lekker licht in de hand, je krijgt er geen moeë klauwen van. Ik las op 1pad landscape, 2 pagina's op de ipad mini doe ik het portraitstand 1 pagina tegelijk.
Voor langdurig lezen is misschien wel echte e-reader te overwegen. Nog lichter en vriendelijker voor je ogen.
Pdfjes (tijdschrften met name) zijn soms wel lastiger te lezen, vooral die met meerdere kolommen. Wat meer scrollen en zoomen.

Lees de Volkskrant (de echte krant) gewoon op de ipad mini , daarvoor op de ipad 1, zelfde ervaring, dus goed.

Websites lees ik zonder in te zoomen in landscape. Zoals nu GOT en frontpage, 8)

Maar dit is allemaal persoonlijk, kijk in de winkel even wat je eigen ervaring is.
Aanvankelijk was ik door negatieve berichten ("slechte resolutie" en de "onleesbaarheid" van webpagina's) van met name retina-ipadbezitters te geschrokken om vrijdag direct naar de winkel te hollen. .
Maar zaterdag zagen mijn ogen de webpagina's zelf en ze jubelden: ik kan ze met gemak lezen, en mijn handen zeiden wat een fantastisch formaat en wat licht! Ipad mini een nobrainer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:50
lezen op de mini is gewoon goed te doen, deed het eerst op mn ipad 1 maar werd al snel zwaar en moest dus ergens op leunen. maar met de mini is het dus veel fijner lezen ik lees voornamelijk magazines trouwens zoals GQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagtoralik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-03-2023
Van het weekend ook even gespeeld in de Store met de nieuwe Ipad Mini, qua scherm snap ik wat men bedoeld maar dat is voor mij geen reden om hem niet te kopen. Nu kom ik van een Ipad 1 (Zwart) en nu was ik benieuwd of er nog voors of tegens zijn voor de zwarte of witte versie. Iphone 4 is ook zwart maar de witte versie heb ik nog niet in mijn handen gehad.

Anyone?

Thanks,

@lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Het lukt me al aardig om apps te openen d.mv. de Engelse spraakherkenning. Zijn er plannen in de toekomst voor Nederlandse spraakherkenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
ronaldinho schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:10:
Het lukt me al aardig om apps te openen d.mv. de Engelse spraakherkenning. Zijn er plannen in de toekomst voor Nederlandse spraakherkenning?
Ze hebben wel gezegd dat het eraan komt, maar niet precies wanneer.
Bij de introductie is geloof ik eind 2012/begin 2013 gezegd, maar zoals je gewend bent van Apple is er verder geen informatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
Nagtoralik schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:24:
Nu kom ik van een Ipad 1 (Zwart) en nu was ik benieuwd of er nog voors of tegens zijn voor de zwarte of witte versie.

@lex
Neu, alleen persoonlijke smaak.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Ik sla hem nog ff over.
Ineens geen retina. Dat snap ik wel qua developers en apple, oude app's die makkelijk werken nu meteen resolutie gewijze, maar ik ben cosument en sinds iphone 4 en ipad 3 retina fan.
Komt apple met wat 'nieuws', kwakken ze er een oud scherm op...

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakkie123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 22:19
Mijn ipad mini bevalt prima het enigste nadeel is het scherm. Ik gebruik de Belkin Striped Cover with Stand case biedt voldoende bescherming en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Donstil schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:32:
Wat past er niet in 1 hand? Mijn iPad mini past prima in een hand, zelf bij mijn vriendin met veel kleinere handen, randjes zijn wat scherp maar Aal glad is de mijne niet, althans gewoon als een iPhone of andere iPad
Zal wel vloeken in de kerk zijn om dat soort dingen op dit forum te zeggen maar dat is wat ik er van vind. Een soort zeepblokje. Ik zeg niet dat hij helemaal niet past in mijn hand maar wel dat hij net iets te breed is om comfortabel langere tijd vast te houden en glad, scherp en koud metaal is hij wel degelijk. Waarschijnlijk is dat allemaal beter met een hoesje. Wat dat betreft denk ik dat de nexus 7 prettiger zal zijn. Als ik in bed een beetje zit te surfen is het nog steeds het prettigst om hem dan maar niet vast te houden en gewoon weer als de grote ipad ergens op te laten leunen.
Natuurlijk hou ik de mini wel, hij is best ok voor flipboard en zo en lekker vlot. Ik denk zelfs prettiger dan de grote ipad voor simpele dingen. Anders pak ik toch mijn laptop of pc.

[ Voor 5% gewijzigd door Vmu op 05-11-2012 19:01 ]

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft iemand nog tips voor covers met een redelijke prijs?
Persoonlijk wil ik geen 40 euro uitgeven aan een smart case van Apple.

De meeste aanbieders op internet hebben nog geen bescherming voor de mini. Suggesties voor covers tussen 20-30 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de mini gezien. Mooi design. Apple waardig. Scherm viel me erg mee. Had t niet zo mooi verwacht. Zonder de 3 en de mini naast elkaar te leggen zie ik bijna geen verschil. Vind t heel scherp en helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Batterijverbruik is trouwens echt netjes!
Op dit moment bijvoorbeeld:
Gebruik: 8 uur, batterijpercentage 28%
Standby: 2 dagen, 8 uur
Zet je dit door dan doe je 11 uur met een volle lading.
Met m'n iPhone 4s haal ik krap de helft met moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 12:45
Sinds dit weekend heb ik een IPad mini in bezit.
Heb erg getwijfeld tussen de Mini en de Nexus 7. Met name vanwege de prijs, scherm, formfactor, bouwkwaliteit en het gewicht. Plus dat ik een Androidphone heb.

Vooral de formfactor ( de Nexus 7 is smaller plus dat Android ook nog een balk met functieknoppen onderin beeld heeft, maakt het scherm nog smaller) heeft me over de streep getrokken. Het scherm wat een groot deel van de beleving van een tablet bepaald, is bij de Mini minder scherp, maar op leesafstand valt dat eigenlijk niet op en is alles goed leesbaar. Turkije Tuurlijk Retina is scherper en dat verschil is duidelijk als je dat direct vergelijkt, maar ik heb zelf verder geen retina schermen en daarom went het scherm van zelf. Al met al vond ik het geen showstopper om de Mini niet aan te schaffen. ;)

Inmiddels dus een paar dagen aan het uitproberen en opzoek naar de nodige Apps. Maar weet iemand ook een handige 'office'-app? Wat gebruiken jullie zoal?

Ik heb nu Cloudon gedownload, maar vind dat programma niet heel handig omdat dat via een mailaccount/clouddienst loopt.

[ Voor 0% gewijzigd door FlashM op 06-11-2012 13:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Cheesy schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:54:
Batterijverbruik is trouwens echt netjes!
Op dit moment bijvoorbeeld:
Gebruik: 8 uur, batterijpercentage 28%
Standby: 2 dagen, 8 uur
Zet je dit door dan doe je 11 uur met een volle lading.
Met m'n iPhone 4s haal ik krap de helft met moeite!
Sinds aankoop heb ik 15 uur gebruik en standby van 2 dagen en 8 uur. Onwijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
Sinds aankoop heb ik 15 uur gebruik en standby van 2 dagen en 8 uur. Onwijs!
En hoe lang duurt het opladen ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:48
Cheesy schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:53:
Heeft iemand nog tips voor covers met een redelijke prijs?
Persoonlijk wil ik geen 40 euro uitgeven aan een smart case van Apple.

De meeste aanbieders op internet hebben nog geen bescherming voor de mini. Suggesties voor covers tussen 20-30 euro?
www.eforchina.com/view/12...oc-veDV2GEf8RkEorYHU1dlAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:24

RnB

Nooit gedacht dat ik de iPad mini wat zou vinden.
Ik heb die vandaag in het echt gezien en vastgehouden en natuurlijk een beetje mee gespeeld en ik was op slag verliefd. Waar ik de iPad niet als aanvulling zie (rMBP en iPhone 4S in mijn bezit), zie ik dat bij de iPad mini zeker wel. Misschien is het de prijs, maar het is vooral de grootte en het gewicht van het ding.
Helaas kon ik hem niet gelijk meenemen bij de Mediamarkt, maar ik zag vanavond dat ie bij Mailamac direct leverbaar is, dus ik heb er daar eentje besteld.
Kan niet wachten totdat ie binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlashM schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:10:
[...]

Net geen 4h bij mij
Iets van 3h45 om van 0 naar 100 te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
FlashM schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:10:
[...]

Niet opgelet. Gebeurde 's nachts. Maar bij mijn iPhone 5 valt het op dat het binnen een dik uur vol is. Zou aan lightning kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RnB schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:42:
Nooit gedacht dat ik de iPad mini wat zou vinden.
Ik heb die vandaag in het echt gezien en vastgehouden en natuurlijk een beetje mee gespeeld en ik was op slag verliefd. Waar ik de iPad niet als aanvulling zie (rMBP en iPhone 4S in mijn bezit), zie ik dat bij de iPad mini zeker wel. Misschien is het de prijs, maar het is vooral de grootte en het gewicht van het ding.
Helaas kon ik hem niet gelijk meenemen bij de Mediamarkt, maar ik zag vanavond dat ie bij Mailamac direct leverbaar is, dus ik heb er daar eentje besteld.
Kan niet wachten totdat ie binnen is!
Ik had juist het compleet tegenovergestelde. Ik dacht dat ik het wel iets zou vinden. Bij de Amac stonden en er paar waar je mee kon spelen. Het is zeker een mooi apparaatje, maar het was het voor mij gewoon net niet.

Hij reageert verder wel vlot en het scherm is best aardig, maar had totaal geen "wauw" gevoel. Enige grote voordeel is het gewicht, maar ik zou mijn iPad 3e generatie er niet voor inruilen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:24

RnB

Ja grappig is dat, dan zie je toch dat iedereen andere eisen stelt. Logisch ook.

Al moet ik wel zeggen dat wanneer ik een iPad 3e gen in mijn bezit had, ik ook geen mini zou halen.
Nu is het puur ter aanvulling van mijn Macbook en mijn iPhone. Heerlijk op de bank/bed/toilet een beetje lezen zonder mijn Macbook te hoeven sjouwen of te moeten pielen op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb een MacBook Air. Ik heb een iPhone 5. En nu een iPad Mini. De ideale combinatie in mijn ogen. Alles flexibel mee te nemen, maar toch een eigen plaats.

Ooit had ik een MacBook Pro, een iPhone 3G en een iPad 1. Heb die iPad vrij snel verkocht. Het ding vond ik niets toevoegen ten opzichte van een iPhone en een MacBook Pro. Het formaat al helemaal niet. Toen heb ik altijd gezegd: als Apple met een kleiner formaat komt, koop ik hem.

Daarbij opgeteld dat 329,- euro een prima prijs is voor een Apple-product in mijn ogen. Niet iedereen zal er zo over denken. En ook ik had er liever een Retina-display in gehad. Maar het is voor mij geen issue. Zodra dat er is over twee jaar, kopen we die versie wel weer.

Ik heb liever dat iOS een flinke upgrade krijgt zodat het er allemaal weer wat vernieuwender uit gaat zien. Alle hoop is gevestigd op Ive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
Iets van 3h45 om van 0 naar 100 te gaan
Thnx!
Gelukkig is het een tablet en geen auto :+

Ik heb de mijne vanacht ook maar opgeladen... Nu eens mijn gebruiksgegevens in de gaten houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

THE_BASE schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:00:

Ik heb liever dat iOS een flinke upgrade krijgt zodat het er allemaal weer wat vernieuwender uit gaat zien. Alle hoop is gevestigd op Ive.
Ive, heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Forstall is eruit gebonjourd, Ive neemt de leiding van Human Interface op zich. Federighi neemt iOS en OS X voor zijn rekening, Cue doet Maps en Siri erbij en Mansfield gaat het nieuwe Technologies opzetten.

http://www.apple.com/pr/l...re-Software-Services.html

[ Voor 24% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-11-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlashM schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:17:
Sinds dit weekend heb ik een IPad mini in bezit.
Heb erg getwijfeld tussen de Mini en de Nexus 7. Met name vanwege de prijs, scherm, formfactor, bouwkwaliteit en het gewicht. Plus dat ik een Androidphone heb.

Vooral de formfactor ( de Nexus 7 is smaller plus dat Android ook nog een balk met functieknoppen onderin beeld heeft maakt het scherm nog smaller) heeft me over de streep getrokken. Het scherm wat een groot deel van de beleving van een tablet bepaald is bij de Mini minder scherp, maar op leesafstand valt dat eigenlijk niet op en is alles goed leesbaar. Turkije Retina is scherper en dat verschil is duidelijk als je dat direct vergelijkt, maar ik heb zelf verder geen retina schermen en daarom went het scherm van zelf. Al met al vond ik het geen showstopper om de Mini niet aan te schaffen. ;)

Inmiddels dus een paar dagen aan het uitproberen en opzoek naar de nodige Apps. Maar weet iemand ook een handige 'office'-app? Wat gebruiken jullie zoal?

Ik heb nu Cloudon gedownload, maar vind dat programma niet heel handig omdat dat via een mailaccount/clouddienst loopt.
Ik heb Quickoffice al vanaf de iPad 1. Kost wel wat, maar werkt super. Er was een tijd dat hij niet overweg kon met de nieuwere office docs. Maar sinds laatste updates werkt t perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:12
Ik hem hem vrijdag bij MM gehaald zonder hem gezien of gevoeld te hebben. Een beetje op de gok dus. Maar voor mij is het na 5 dagen wel duidelijk: hij is perfect voor mij! 't kleinere scherm wen je ontzettend snel aan en na een tijdje heb je niet door dat je een kleinere ipad hebt. Ik heb een ipad 1 gehad en deze weggedaan omdat hij niet zoveel toevoegde. De Mini is veel makkelijker mee te nemen en haal je sneller tevoorschijn.
Ik gebruik hem voornamelijk als veredelde agenda. Daarnaast vermaakt hij me in de trein en bus met spotify en internet (via mn iphone). Ik had niet verwacht dat ik hem zo ideaal zou vinden. Eerlijk gezegd het idee dat het een nutteloze gadget zou zijn.Zeker icm icloud is t super om je agenda hierop bij te houden door t veel betere overzicht.
Vwb het scherm ben ik nirt positief en niet negatief. Tis een prima schermpje. Dat mensen zeuren om een jarenoud scherm.... Daar reageer ik maar niet op. T ipad 3 scherm is subliem van scherpte maar dit stelt mij zeker niet teleur. Meer dan scherp genoeg. Ik heb er op de ipad 1 en 2 ook nooit over geklaagd dat t scherper moest.
Enige is de 5 watt lader. Waarom niet voor deze iPad ook een 10/12watt lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
Zodat je dan 19 euro extra gaat uitgeven aan de 12watt lader :)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Marxje1981 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:01:
Zodat je dan 19 euro extra gaat uitgeven aan de 12watt lader :)
True! Maar in de nacht aan de lader heb je er geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie een case gekocht voor de iPad mini? Mij leek deze wel iets. Lijkt volgens mij op die van Apple, maar dan beide kanten beschermd. 40 euro.

http://www.xtrememac.com/...r-new-ipad-nano-licorice/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:42:
Hebben jullie een case gekocht voor de iPad mini? Mij leek deze wel iets. Lijkt volgens mij op die van Apple, maar dan beide kanten beschermd. 40 euro.

Deze is vergelijkbaar qua ontwerp/functie maar goedkoper: € 23,00 incl BTW maar niet op voorraad...

http://www.kensington.com...otective-cover-stand.aspx

Heb zelf deze gekocht omdat ik mn ongeduld niet kon bedwingen...:

http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=18842

maar daar zit zo'n dingetje aan dat als je de cover omvouwt, naar achter uitsteekt en in de hand minder fijn is... Verder mooie leren omslag wat nog wel wat moet uitrekken want nu krijg ik de cover niet zo makkelijk dicht.... (Waarom heb ik dat uberhaupt gekocht :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
JFS schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:02

Ik heb Quickoffice al vanaf de iPad 1. Kost wel wat, maar werkt super. Er was een tijd dat hij niet overweg kon met de nieuwere office docs. Maar sinds laatste updates werkt t perfect.
Ja, die had ik ook gezien. Opzich als die goed werkt dan is het het geld wel waard. Hoe werkt het opslaan van bestanden in die app?
Dat van Cloudon vind ik niet fijn werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlashM schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:51:
[...]

Ja, die had ik ook gezien. Opzich als die goed werkt dan is het het geld wel waard. Hoe werkt het opslaan van bestanden in die app?
Dat van Cloudon vind ik niet fijn werken...
Werkt veel sneller en makkelijker. Je kan ook meteen opslaan in Dropbox e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:42:

Die leek mij ook wel wat, maar wel té log...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Accu van de mini is erg goed, zit nu op 11h 17m gebruik bij een stand by van 2d 4h en nog 35% over!

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
crazylegs schreef op maandag 05 november 2012 @ 08:08:

Ik had ook een Sena bij m'n iPad waar ie met cover en al in paste. Welke kleur sena neem jij er bij? Ik zit zelf te denken aan een rode, echter als de kleur rood teveel vd smartcover afwijkt neem ik een zwarte.
Ja die had ik ook idd, Mooie sleeve was dat.
Ik wilde eigenlijk voor een zwarte gaan dit keer (iPad2 had ik in het wit, zwart leren cover, witte sleeve).

Helaas zie ik ze bij Sena nog niet op de website, meestal zijn ze er wel vroeg bij (voor release zelfs vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Donstil schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:13:
[...]

Ja die had ik ook idd, Mooie sleeve was dat.
Ik wilde eigenlijk voor een zwarte gaan dit keer (iPad2 had ik in het wit, zwart leren cover, witte sleeve).

Helaas zie ik ze bij Sena nog niet op de website, meestal zijn ze er wel vroeg bij (voor release zelfs vaak).
Het is ook de enige sleeve die ik zal kopen.. Dan nog maar een tijdje wachten tot ie er is, maar ik wil een rode SENA O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven.

Ik heb ze even gemaild, of ze in de planning staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
WFG schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:56:
Accu van de mini is erg goed, zit nu op 11h 17m gebruik bij een stand by van 2d 4h en nog 35% over!
Hé, apart: als ik me niet vergis kon je onder iOS 5 nog inet je verbruik en stand-by tijd bekijken op een iPad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Dat klopt, is een nieuwe feature in iOS 6.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee?

Zowel bij iPad mini als iPhone 5 met iOS 6 heb ik het idee dat de automatische helderheid-functie niet goed werkt. Heb vanalles geprobeerd. Krijg het niet goed werkend...

Daarnaast kwam het op mijn iPad mini vandaag tot twee maal toe voordat het toetsenbord wel omhoog kwam, maar het scherm niet naar boven schoof. Ik kon dus niet zien waar ik, bv. in Skype, typte...

[ Voor 80% gewijzigd door THE_BASE op 06-11-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
De helderheids-functionaliteit is in iOS 6 helemaal omgegooid. Als je in een ruimte bent, pas dan de helderheid aan naar een helderheid die je fijn vindt, en op basis van die instelling past-ie dan de helderheid van je scherm aan.

Het werkt een beetje apart, maar ik zou me er niet teveel zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
THE_BASE schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:23:
[...]

Daarnaast kwam het op mijn iPad mini vandaag tot twee maal toe voordat het toetsenbord wel omhoog kwam, maar het scherm niet naar boven schoof. Ik kon dus niet zien waar ik, bv. in Skype, typte...
Dit laatste heb ik ook wel eens gehad, best vervelend. Als iemand daar een oplossing voor heeft hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
ronaldinho schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:13:
[...]

Dit laatste heb ik ook wel eens gehad, best vervelend. Als iemand daar een oplossing voor heeft hoor ik het graag :)
Het toetsenbord kent 3 "standen"

- in basis
- splits
- combineer

Alleen bij de bovenste optie is het toetsenbord "vergrendeld" aan de onderkant van het scherm. Dan schuift dus ook de webpagina naar boven. Uiteraard onthoudt de iPad welk toetsenbord het laatst gebruikt is.

Edit: ik merk dat er ook een naamloze optie is: toetsenbord splitsen maar wel onderin beeld houden, resulteert ook in het schuiven van de webpagina.

[ Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 06-11-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Bedankt voor je antwoordt, toppie! Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:30:
[...]

Het toetsenbord kent 3 "standen"

- in basis
- splits
- combineer

Alleen bij de bovenste optie is het toetsenbord "vergrendeld" aan de onderkant van het scherm. Dan schuift dus ook de webpagina naar boven. Uiteraard onthoudt de iPad welk toetsenbord het laatst gebruikt is.

Edit: ik merk dat er ook een naamloze optie is: toetsenbord splitsen maar wel onderin beeld houden, resulteert ook in het schuiven van de webpagina.
Geweldig. Nu werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
crazylegs schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:21:
[...]

Het is ook de enige sleeve die ik zal kopen.. Dan nog maar een tijdje wachten tot ie er is, maar ik wil een rode SENA O-)
Update for Case #79639 - "iPad Mini Ultra Slim Sleeve"

Hello Menno,

There will indeed be an Ultraslim case for the mini.

However, we do not have any updates if there will be a smartcover one available.

Please check back on the website for updates mid-late November.

Sincerely,

Jonathan Healy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Donstil schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:52:
@Hierboven.

Ik heb ze even gemaild, of ze in de planning staan.
laat maar weten als je een reply hebt :)

Edit: nevermind.. had je reactie niet zo snel gezien... Nog ff wachten op de sleeves dus :)

[ Voor 17% gewijzigd door crazylegs op 07-11-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik ben even langs de Macme winkel in Leeuwarden gelopen om de mini in het echt te bewonderen. Hij ziet er prima uit! Valt me niets tegen. Ook qua scherm niet in vergelijking met de iPad 4 die ernaast lag. Ok, het scherm van de iPad 4 is duidelijk scherper, maar ik vind het scherm van de mini niet extreem slecht.

Qua gewicht is het echt een groot verschil. De mini is heel duidelijk een stuk lichter dan de iPad 4.
Alleen de mini in 1 hand houden dat lukt mij dus niet. :*) Da's geen ramp. Sterker nog ik overweeg de mini serieus aan te schaffen. Eerst maar eens de iPad 2 te koop zetten en kijken wat ik daarvoor krijg.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gevonden!

Afbeeldingslocatie: http://www.ipadclub.nl/wp-content/uploads/2012/11/Mujjo-iPad-mini.jpeg?8d6dc9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Sweet! Ziet er nice uit!
Hoe, wat, waar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Net de Rode Smartcover binnengekregen welke ik vrijdag op Apple.nl had besteld.
Valt me op dat het product een mooie update heeft gekregen sinds de iPad2 (waar ik ook een cover op had).

Alles is mooier afgewerkt zo lijkt het en die metalen voetjes zijn verdwenen.
Erg fraai ja, ik heb die kleurstelling en materiaalkeuze om mijn MBP.

Ik kan je een handgemaakte van ETSY.com aanraden. Heb hem daar gekocht, mooier afgewerkt (met de hand gemaakt) en mijn initialen in het leer.

Edit: Zelf ga ik waarschijnlijk deze of deze bestellen.

1.
Afbeeldingslocatie: http://img2.etsystatic.com/006/0/6740216/il_570xN.392231934_2gx5.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://img1.etsystatic.com/005/0/6855541/il_570xN.390012665_4zre.jpg

Erg fraai voor als ik hem mee neem.

[ Voor 50% gewijzigd door Donstil op 07-11-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Op die ETSY zie ik echt té veel mooie. Nu weet ik niet welke ik moet bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Ben ik er toch ingetuind. Sinds 20 minuten ook een trotse bezitter van een zwarte 16 GB mini. Nu dit topic doorspitten voor mooie hoesjes.

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
TTHEEBO1 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:20:
Ben ik er toch ingetuind. Sinds 20 minuten ook een trotse bezitter van een zwarte 16 GB mini. Nu dit topic doorspitten voor mooie hoesjes.
als ik me niet vergis is dit het ervaringen en discussie topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Welke app gebruiken jullie om je iMac/MacBook/Mac mini op afstand te bedienen? Vind zelf Logmein niet een heel erg relaxte app dus op zoek naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
jfversluis schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:13:
[...]

Sweet! Ziet er nice uit!
Hoe, wat, waar?!
http://www.mujjo.com/ipad-mini-sleeve-brown-wool-felt

Ook in grijs met wit dus. :)

Heb mijn zinnen er toch wel op gezet. Vind een sleeve ontzettend fijn, in tegenstelling tot de ook wel handige Smart Cover.

[ Voor 19% gewijzigd door THE_BASE op 07-11-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Ik zou wel graag een goede bescherming voor de achterkant willen. Dit weekend eens in de stad kijken of er al wat is.

Een hoesje heb ik al, was zeer betaalbaar, ook andere kleuren verkrijgbaar:
https://www.dropbox.com/s...12-11-07_20-06-51_HDR.jpg

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Vmu schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:11:
Ik zou wel graag een goede bescherming voor de achterkant willen. Dit weekend eens in de stad kijken of er al wat is.

Een hoesje heb ik al, was zeer betaalbaar, ook andere kleuren verkrijgbaar:
https://www.dropbox.com/s...12-11-07_20-06-51_HDR.jpg
:')

Heb zelf deze besteld met een kleine toevoeging van mezelf; http://www.etsy.com/listi...ther-sleeve-in-full-grain

Maar geloof dat we hier in het verkeerde topic voor zitten eigenlijk.. Dus uh.. Fijn ding he! Die iPad?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb mijn iPad mini nu een paar dagen, had hem naast mijn iPad 3 gekocht met het idee beiden een tijdje te gebruiken en er dan 1 van te verkopen. Ik ga dat sowieso na een paar weken pas doen, dat zeker, want ik wil het eerst even goed de tijd geven.

Maar komende van een iPad 3 is het scherm nog steeds erg wennen. Vreemd genoeg merk ik vooral de zwakkere kleuren, als je ze naast elkaar houdt is het erg duidelijk. Bijvoorbeeld het nieuwe logootje van de nu.nl app is op de iPad 3 heel mooi kobaltblauw, op de mini zie je die nuance niet. En de pixels natuurlijk, al went de resolutie na een tijdje werken eigenlijk wel. Maar pak dan weer even de iPad 3 op en je bent gelijk weer verpest. Zonder retina zit je ook veel meer te scrollen en zoomen merk ik omdat je bij kleine lettertypes de tekst anders niet goed kan lezen. Bij de grote iPad kan ik een website gewoon uitgezoomd laten en alles lezen.

Maar verder, het gewicht bevalt me steeds meer, Gisteren zat ik een lang topic te lezen en het viel me opeens op dat ik de iPad al minutenlang in de lucht hield met 1 hand. Met de iPad 3 krijg ik daar echt lamme armen van. De grote iPad moet ik altijd ergens op steunen. Daarom gebruik ik de portrait stand op de mini veel meer, bij de grote steun ik hem altijd op de smart cover en dat gaat niet in portrait. Met reizen gaat de mini ook erg fijn zijn, en ik reis best veel voor werk de laatste tijd.

Alleen ondanks dat hij bijna even licht (en groot) is als mijn Kindle 3 vind ik hem lastiger vast te houden, ik moet hem vrij strak vasthouden omdat hij anders uit mijn handen glijdt door de gladde achterkant. De Kindle houdt makkelijker vast door de rubberen achterkant. Maar ik heb er nog geen Smart Cover voor (die zijn hier nog nergens te krijgen), als ik die heb dan klap ik hem wel om en dan denk ik dat het beter gaat. Of ik doe er zo'n gelaskin op ofzo.

De reflecties zijn iets feller en dat merk je ook wel, al zijn alle iPads bijna spiegels vind ik. Waar ik vooral bang voor was, dat het lastiger te lezen zou zijn door de kleinere tekst van veel vaste schermteksten (die je niet kan zoomen), valt me weer heel erg mee. Vooral omdat hij zo licht is dat je hem vanzelf omhoog kan houden en dus weer dichter bij de ogen.

Maargoed dat zijn mijn ervaringen tot nu toe :) Ik moet wel zeggen, als er een retina versie van komt (met 326dpi en betere kleuren) dan wordt dat echt ultiem voor mij. Dan ga ik echt de grote niet meer overwegen. Maar aan de andere kant, als ze de grote een flink stuk lichter kunnen maken dan wordt dat hem ook wel.. Het blijft lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Welke app gebruiken jullie om websites te openen op de iPad welke eigenlijk alleen maar IE ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
crazylegs schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:32:
Welke app gebruiken jullie om websites te openen op de iPad welke eigenlijk alleen maar IE ondersteunen?
Zijn die er dan?
En misschien heel flauw maar; websites die alleen maar IE ondersteunen zou ik persoonlijk niet bezoeken.

En meer onderbouwend: het maakt niet uit welke browser je pakt want ze maken allemaal gebruik van dezelfde engine, dus qua weergave van de daadwerkelijke pagina zul je geen verschil zien.

[ Voor 21% gewijzigd door jfversluis op 08-11-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
jfversluis schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:03:
[...]

Zijn die er dan?
En misschien heel flauw maar; websites die alleen maar IE ondersteunen zou ik persoonlijk niet bezoeken.

En meer onderbouwend: het maakt niet uit welke browser je pakt want ze maken allemaal gebruik van dezelfde engine, dus qua weergave van de daadwerkelijke pagina zul je geen verschil zien.
site waar ik mn rooster in kan zien voor mn werk, werkt alleen maar op IE..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Precies, vaak van die intranet sites inderdaad, heel vervelend.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Dat is dan waarschijnlijk ook op basis van Microsoft producten?
Tijd voor andere oplossingen dus! Wat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan is.. Maar eerlijk gezegd is dat niet meer van deze tijd. Alleen dat is weer een hele andere discussie :)

Maar ben dus bang dat je daar voor op je iDevice geen oplossing voor gaat vinden helaas.

Wat werkt er niet dan? Echt de weergave bagger? Of op voorhand al een melding dat de browser niet wordt ondersteund?
In het laatste geval zou je misschien nog kunnen kijken naar een app (browser) waarmee je de user-agent kunt veranderen. Geen idee of die bestaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
inloggen wil niet.. maven browser deed het voorheen wel, maar sinds een tijdje ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
jfversluis schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:30:
Dat is dan waarschijnlijk ook op basis van Microsoft producten?
Tijd voor andere oplossingen dus! Wat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan is.. Maar eerlijk gezegd is dat niet meer van deze tijd. Alleen dat is weer een hele andere discussie :)

Maar ben dus bang dat je daar voor op je iDevice geen oplossing voor gaat vinden helaas.

Wat werkt er niet dan? Echt de weergave bagger? Of op voorhand al een melding dat de browser niet wordt ondersteund?
In het laatste geval zou je misschien nog kunnen kijken naar een app (browser) waarmee je de user-agent kunt veranderen. Geen idee of die bestaan overigens.
Wat je met intranet sites en bedrijfsapplicaties veel ziet is dat ze ActiveX gebruiken. Dat zijn Windows DLL's die door de website meegestuurd worden en dan lokaal uitgevoerd. Dat gaat natuurlijk nooit werken op een iPad (zelfs niet op andere PC browsers dan IE trouwens).

Binnen bedrijfsapplicaties zie je dat nog erg veel, bij ons op het werk heb ik er al 4 die zo werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
Ja, ik ben overstag gegaan. Hij lag toch wel erg lekker in de hand. Ik moet er alleen nog wel even op wachten, want ik heb hem bij bol besteld. Via de 10% kortingsbon die hier nog wel ergens op GoT zweeft scheelt dat op de 32GB variant toch bijna 45 euro.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Bwhaha, typisch dit....
WE ARE HERE WE ARE HERE/!!!!! LOOK AT US !!!! PLEASE LOOK!!!!

FreeReef.nl

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.