Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Leuk filmpje toch? Ik moest er wel om lachen in elk geval.

Maar anyway, ik typ dit nu vanaf mijn mini. Vanmiddag gehaald bij de dixons. Mijn eerste ervaringen zijn overwegend positief. Ik kom zelf vanaf de nexus 7 en dit is mijn eerste iPad. De reden om te switchen was voor mij het grotere scherm. Het apparaat heeft ongeveer dezelfde afmetingen, maar het scherm is echt aanzienlijk groter. De resolutie is wel een beetje storend als ik veel lees, maar daar wen ik wel aan. Wat me verder in negatieve zin opvalt is dat sommige interface knoppen soms priegelig zijn. Daar merk je wel aan dat dit een verkleinde iPad 2 is. Dat probleem had ik op de nexus 7 nooit.

Nu ben ik voornamelijk nog op zoek naar leuke apps. Ik ben wat minder bekend met de iOS AppStore dan met de playstore. Helaas is de tweakers app onbruikbaar. Op android schalen telefoonapps meestal goed mee, de x2 mode op de iPad is echt no-go voor mij. Gelukkig zijn er wel veel meer iPad specifieke apps beschikbaar. Het tablet aanbod in de playstore was echt bedroevend laag.

Tijd om de AppStore weer in te duiken :)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-06 06:13
voxxel schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:43:
Leuk filmpje toch? Ik moest er wel om lachen in elk geval.

Maar anyway, ik typ dit nu vanaf mijn mini. Vanmiddag gehaald bij de dixons. Mijn eerste ervaringen zijn overwegend positief. Ik kom zelf vanaf de nexus 7 en dit is mijn eerste iPad. De reden om te switchen was voor mij het grotere scherm. Het apparaat heeft ongeveer dezelfde afmetingen, maar het scherm is echt aanzienlijk groter. De resolutie is wel een beetje storend als ik veel lees, maar daar wen ik wel aan. Wat me verder in negatieve zin opvalt is dat sommige interface knoppen soms priegelig zijn. Daar merk je wel aan dat dit een verkleinde iPad 2 is. Dat probleem had ik op de nexus 7 nooit.

Nu ben ik voornamelijk nog op zoek naar leuke apps. Ik ben wat minder bekend met de iOS AppStore dan met de playstore. Helaas is de tweakers app onbruikbaar. Op android schalen telefoonapps meestal goed mee, de x2 mode op de iPad is echt no-go voor mij. Gelukkig zijn er wel veel meer iPad specifieke apps beschikbaar. Het tablet aanbod in de playstore was echt bedroevend laag.

Tijd om de AppStore weer in te duiken :)
Ha. hier exact dezelfde ervaring. Wat ik er direct op heb gezet:

- Dropbox
- Quickoffice
- IAnnotate
- Powerpoint remote
- Evernote
- Scanner pro
- Flipboard
- Pinterest
- VLC streamer
- Fuze
- Kindle
- OV apps (NS, 9292)

En nog wat games: o.a. punchquest (briljant), jetpack en infinity blade2.

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 11:43
rimave schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:55:
Ja, ik ben overstag gegaan. Hij lag toch wel erg lekker in de hand. Ik moet er alleen nog wel even op wachten, want ik heb hem bij bol besteld. Via de 10% kortingsbon die hier nog wel ergens op GoT zweeft scheelt dat op de 32GB variant toch bijna 45 euro.
Daar heb ik hem nu ook besteld. Nice! Had er bij de Media Markt even mee gespeeld en het is toch wel een tof apparaat. Meteen een gekocht voor m'n moeder. Het formaat en gewicht is ideaal voor haar. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Disfigured op 09-11-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Van de week ook maar de iPad mini aangeschaft, nadat ik mijn iPad 1 had verkocht. Wanneer ik het scherm vergelijk met mijn iPhone 5, is de scherpte inderdaad niet van deze tijd. Ik kan mij er echter niet aan storen, gezien ik van tevoren wist dat het geen retina scherm is en ik de onscherpte nog wel mee vind vallen. Voorts ben ik alleen maar tevreden met de aankoop. De iPad 1 vond ik te groot om overal mee naartoe te nemen (ik gebruik de iPad voornamelijk als vluchtvoorbereiding en het gebruik van vliegkaarten).

De iPad mini is licht, dun en ligt lekker in de hand. Ik heb tevens een aantal spellen geïnstalleerd. Het valt mij op dat de mini geen moeite heeft met het zwaardere grafische werk. Ook fijn is de aanwezigheid van Siri, facetime en een aardige camera. Mede gezien ik tevens de beschikking heb over een Macbook Air, zie ik niet in waarom ik ooit nog een classic iPad zou moeten aanschaffen. Wel zal ik volgend jaar bij de komst van de mini met een retina-scherm een nieuwe mini kopen.

De accuduur is vergelijkbaar met de iPad 1. Teleurstellend vind ik dat Apple een vrij zwakke lader bij de mini heeft geleverd. Gelukkig had ik nog een zwaar exemplaar van de iPad 1 liggen. Tevens teleurstellend vind ik wederom de onmogelijkheid de iPad via een USB poort van een computer op te laden.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-07 18:46

Nitai

Live the life you love.

MeesterBas schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:52:Tevens teleurstellend vind ik wederom de onmogelijkheid de iPad via een USB poort van een computer op te laden.
Dat zal aan de usb poort van je computer liggen. Hier ligt de Mini van een collega gewoon op te laden via high-powered usb poort van zijn desktop.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:29

RnB

MeesterBas schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:52:
De accuduur is vergelijkbaar met de iPad 1. Teleurstellend vind ik dat Apple een vrij zwakke lader bij de mini heeft geleverd. Gelukkig had ik nog een zwaar exemplaar van de iPad 1 liggen. Tevens teleurstellend vind ik wederom de onmogelijkheid de iPad via een USB poort van een computer op te laden.
Dat laatste, waar je zegt dat je je iPad miet via de usb poorten van je computer kan opladen, is niet de normale stand van zaken. Ik zou daar dus even naar gaan kijken, je usb poorten zullen dan niet genoeg stroom leveren of er is iets mis met de drivers.

Heb je iTunes wel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481361

*snip* spam

[ Voor 81% gewijzigd door Daedalus op 09-11-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:15
MeesterBas schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:52:
Tevens teleurstellend vind ik wederom de onmogelijkheid de iPad via een USB poort van een computer op te laden.
Windows computer zeker? Windows levert eigenlijk minder stroom via USB dan wat hij kan. Via een patch kan je de volledige stroom doorsturen. Moet je maar even googlen, ik heb zo geen toegang meer tot intranet waar wij de patch hebben.

Hadden de Samsung's Nexussen (of zoiets, let er niet echt op) ook last van. Zodra de patch was geinstalleerd konden ze goed opgeladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Fijn dat het opladen via USB op zich wel kan. De iPhone 5 laadt prima op. Bus powered harde schijven eveneens. Zal wel even google'en om te kijken hoe ik de mini via USB kan opladen. Bedankt voor de reacties.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:15
Ik vind het heeeel lastig, zit enorm te dubben.

Ben bang dat ik me toch ga ergeren aan gebrek van Retina.
Maar als de iPad mini een retina scherm zou gaan krijgen (najaar 2013 wss), dan wordt hij waarschijnlijk veeeelste duur voor mij. (Ook de reden waarom ik geen retina MBP heb, maar nog de 'oude').
Twijfels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
GoTCoast schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:13:

Maar als de iPad mini een retina scherm zou gaan krijgen (najaar 2013 wss), dan wordt hij waarschijnlijk veeeelste duur voor mij. (Ook de reden waarom ik geen retina MBP heb, maar nog de 'oude').
Twijfels
Er zit denk ik wel een limiet aan hoe duur hij kan worden, ik verwacht niet dat hij duurder wordt dan de grote iPad, zelfs met retina scherm. Maar ik verwacht wel dat ze er een aardig bedrag bovenop gooien en dan de oude houden als 'goedkopere' optie zonder retina. Misschien 80-100 euro ofzo... Best wel te doen op zich, het voegt veel toe. Ik hoop alleen niet dat ze hem dikker en zwaarder gaan maken in de retina versie. Misschien hoeft dat niet met die IZGO schermen.

Ik begin de retina resolutie zelf steeds minder te missen, de portabiliteit is wel heel erg super. En het is inderdaad minder 'erg' dan met de iPad 2. Je kijkt er na een tijdje wel doorheen. Het is inderdaad wel een beetje ergerlijk (zeker omdat ik er een iPad 3 naast heb op het moment) maar er is gewoon niets anders met iOS in die form factor. Dus het is wel het beste dat je kan krijgen op het moment als je de grote iPad te groot vindt. Je moet er alleen wel tegen kunnen als er snel een retina versie uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik geloof nooit dat er volgens jaar al een Retina versie uit komt. In mijn optiek is het volgend jaar eerst tijd voor een A6-processor. Het jaar er op een nieuw display. Apple kennende doen ze alles rustig aan en op eigen tempo en niet wat de markt wil. Dat is nu ook wel gebleken, anders had er nu wel ineen retina in gezeten of had iPad mini 279 euro gekost met 8GB. ;)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is iemand al een Chinese aanbieder tegengekomen van de Lightning to SD Card Camera Reader?
DX en eforchina hebben m volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

THE_BASE schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 08:14:
Ik geloof nooit dat er volgens jaar al een Retina versie uit komt. In mijn optiek is het volgend jaar eerst tijd voor een A6-processor. Het jaar er op een nieuw display. Apple kennende doen ze alles rustig aan en op eigen tempo en niet wat de markt wil. Dat is nu ook wel gebleken, anders had er nu wel ineen retina in gezeten of had iPad mini 279 euro gekost met 8GB. ;)
Tenzij de concurrentie met een hogere resolutie komt natuurlijk, dan zit het er wel in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik snap die heisa over het ontbreken van het retina scherm niet helemaal. Het is geen must, het is een luxe.
Ik snap de denkwijze wel, de iPhones hebben een retina scherm, de grote iPads hebben een retina scherm, de nieuwste Macbooks hebben een retina scherm, dus dan zal een nieuwe iPad ook wel een retina scherm hebben.

Ik heb een retina Macbook Pro 15'', een iPhone 4s en sinds kort een iPad mini. Op mijn laptop kan ik echt niet meer zonder retina, maar het scherm van de iPad mini is zo mooi op zoveel vlakken (scherpte, kijkhoeken, zwartwaarde, kleuren), dat de lage resolutie echt geen punt is.
Tuurlijk, op bepaalde momenten zijn de pixels goed te zien (task manager), maar bij het surfen, mailgebruik, applicaties en eigenlijk gewoon met alles, valt het niet op dat je geen retina scherm voor je neus hebt. Pas wanneer je er een retina iPad naast legt, zie je het (grote) verschil. Maar dat is logisch, geen big deal als je alleen de iPad mini gebruikt.

Dus als je per se een retina scherm wilt hebben op je iPad, koop je lekker een grote iPad en klaag je er niet over, want Apple doet in mijn ogen hier niks fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:25
Ja nu ja..
Het is ook geen must en het gaat er ook niet om of apple iets fout doet of niet, maar ik vind het wel jammer (heb een ipad3) dat er geen retina scherm in zit.
Ik heb er gister en vandaag even mee gespeeld en vind het een erg gaaf ding. Ik reis regelmatig met het vliegtuig en dan lijkt het me wel wat, net iets handzamer dan de grotere broer.
Ik snap dan ook wel de twijfels die mensen hier hebben, ik twijfel ook, maar denk dat ik nog eventjes wacht dit keer (ben normaal gesproken wel van het kopuh kopuh) tot de retina versie, hopelijk komt ie volgend jaar, en anders maar niet. Maaaarrr.... toch wel n erg leuk ding hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:11
GoTCoast schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:13:

Twijfels
De huidige iPad mini zal volgend jaar, wanneer de nieuwe iPad mini uitkomt, aardig in prijs worden verlaagd. De nieuwe iPad mini zal de huidige prijs behouden. Zo bedient Apple volgend jaar in het mini segment weer 2 markten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
De batterij gaat lekker lang mee zeg. Ik zit nu na een keer te hebben opgeladen naar 100% op 8%. Gebruik 12 uur en 6 minuten. Standby 1 dag en 13 uur. Dat is met veel YouTube, browsen en veel apps testen incl games. Zeer netjes, op de nexus 7 kwam ik daar met dit gebruik niet mee in de buurt.

Het scherm begint al heel erg te wennen en de mini begint me steeds meer te bevallen. In het begin had ik toch wel mijn twijfels op het wel verstandig was om mijn nexus 7 in te ruilen. Maar alle twijfel is volledig weggenomen. Ik kan me goed voorstellen dat mensen liever voor de nexus 7 gaan, maar met mijn gebruik is de mini echt een betere keus.

Gamen is echt heel lekker. Door de dunne bezel en de 4:3 verhouding komen games naar mijn mening veel beter tot zijn recht. Hij houdt ook echt lekker vast. Video's kijken gaat ook heel prima, de balken boven en onder zijn vrij dun als je QuickTime video's kijkt. Ik maak nu ook veel meer gebruik van de pulse reader. Voor mijn gevoel is het beginscherm met deze app overzichtelijker dan op de nexus. En flipboard is ook echt een aanrader, die kende ik voor deze week nog niet. Jammer alleen dat mijn favorite feeds niet heel vaak updaten in de format die flipboard nodig heeft.

Beetje offtopic, maar een aanrader is de toucharcade app. Hierin kan je games die je wel zou willen maar te duur vindt in je watchlist zetten. Zodra er een aanbieding is, krijg je een notificatie.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lazzzx
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-07 02:31
Ik heb nu een ipad 3 en ga een ipad mini nemen want ik vind het scherm van de drie te groot maar ik vraag me af of ik me ga irriteren aan de lagere resolutie... Is het echt een verschil of alt het wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Lazzzx schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:59:
Ik heb nu een ipad 3 en ga een ipad mini nemen want ik vind het scherm van de drie te groot maar ik vraag me af of ik me ga irriteren aan de lagere resolutie... Is het echt een verschil of alt het wel mee :)
Ik zou zeggen lees het topic even door, is al veel over gezegd. Verder hangt het natuurlijk af van je eigen wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Lazzzx schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:59:
Er is zeker wel een verschil, maar afhankelijk van hoe goed je ogen zijn zal het verschil groot of klein zijn. Het scherm van de iPad mini is scherper dan dat van de iPad 2, maar dus minder scherp dan dat van de iPad 3.

Je zult er verder eigenlijk nergens op achteruit gaan als je de vergelijkingstabel in de eerste post bekijkt. In sommige gevallen zul je er zelfs op vooruit gaan (fris, nieuw design - stereo speakers - snellere Wi-Fi - FaceTime HD - Lightning connector - dimensies).

De beste tip die er is: bekijk het scherm van de iPad mini zelf eens in de winkel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hebben mensen ook een instabiele connectie met hun lightning kabel?
Wanneer ik mijn iPad aan mijn Macbook of aan het net hang, dan valt de connectie al weg wanneer ik een beetje wiebel aan de kabel (bijv door de iPad op te pakken). Dan wiebel ik weer aan de kabel totdat de connectie weer is gemaakt.
Dat vind ik erg vervelend, aangezien ik dat ding ook wil gebruiken wanneer ie aan mijn Macbook of aan het net hangt... Vraag me af of het aan mij ligt of dat het gewoon een but connector is.

[ Voor 8% gewijzigd door RnB op 12-11-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

RnB schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:24:
Hebben mensen ook een instabiele connectie met hun lightning kabel?
Wanneer ik mijn iPad aan mijn Macbook of aan het net hang, dan valt de connectie al weg wanneer ik een beetje wiebel aan de kabel (bijv door de iPad op te pakken). Dan wiebel ik weer aan de kabel totdat de connectie weer is gemaakt.
Dat vind ik erg vervelend, aangezien ik dat ding ook wil gebruiken wanneer ie aan mijn Macbook of aan het net hangt... Vraag me af of het aan mij ligt of dat het gewoon een but connector is.
Hij floept er wel makkelijk uit, ja. Paar gehad dat ik de connector bij oppakkken van mini los schoot. Hij zit er niet zo diep in is mijn idee.

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Fuck, ik kom net thuis en zie dat mijn iPad (weer) geen connectie heeft, waardoor ie niet is opgeladen...
Dat zuigt wel behoorlijk, ben bang dat ie niet helemaal lekker is. Hopelijk ligt het aan de oplader (heb nog 2 iPhone laders liggen), dus ik ga dat even uitzoeken.

Ligt waarschijnlijk aan het kabeltje zelf... Morgen maar naar de Genius bar.

[ Voor 14% gewijzigd door RnB op 12-11-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Tot op heden positieve ervaringen met de lightning aansluiting. De kabel zit erg stevig in zowel de iPhone 5 als in de mini.

Het is mij nog niet gelukt de mini op te laden via de USB van mijn Windows 7 pc. Het moederbord is zodanig oud, dat geen nieuwe drivers vindbaar zijn waarmee de stroomsterkte wordt verhoogd. De poorten leveren nu 500 milliampere. Weet iemand een patch te vinden?

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Iets met een Asus tool als ik me niet fout herriner. Deze werkte op alle computers.

Update:
Aah eerste hit op google: http://event.asus.com/mb/2010/ai_charger/

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 12-11-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466206

*O* iPad Mini komt morgen binnen :)

Kheb zelf al een iPhone 4 en een Macbook Pro, ben dus wel een Apple fanaat zo onderhand (vraag me niet hoe, nog geen 3 jaar geleden kotste ik op Mac & Apple) maar de iPad Mini heeft mij overtuigd een iPad te halen. Vorige iPads vond ik net ff wat te groot om dan toch maar een Macbook erbij te pakken.

Maar goed, welke apps raden jullie mij aan om er direct op te zetten om optimaal van een tablet te genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Anoniem: 125123 schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:07:
Iets met een Asus tool als ik me niet fout herriner. Deze werkte op alle computers.

Update:
Aah eerste hit op google: http://event.asus.com/mb/2010/ai_charger/
Gelukt. De mini laadt nu op. Bedankt voor de hulp!

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Maar goed, welke apps raden jullie mij aan om er direct op te zetten om optimaal van een tablet te genieten?
Ha. hier exact dezelfde ervaring. Wat ik er direct op heb gezet:

- Dropbox
- Quickoffice
- IAnnotate
- Powerpoint remote
- Evernote
- Scanner pro
- Flipboard
- Pinterest
- VLC streamer
- Fuze
- Kindle
- OV apps (NS, 9292)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-07 09:36
Net mijn iPad mini binnen (wit). Mooi dingetje maar mijn homebutten komt aan de bovenkant een beetje omhoog, niet gelijk met het glas, waardoor je een scherp randje voelt. Meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53
Martijn schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:25:
Net mijn iPad mini binnen (wit). Mooi dingetje maar mijn homebutten komt aan de bovenkant een beetje omhoog, niet gelijk met het glas, waardoor je een scherp randje voelt. Meer mensen dit?
iPad van vriend van me heeft dat ook een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Mijn zwarte versie heeft daar geen last van.

Leuk linkje met uitleg over het afwezig zijn van een retina display op de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:06:
Mijn zwarte versie heeft daar geen last van.

Leuk linkje met uitleg over het afwezig zijn van een retina display op de mini.
Eveneens geen last van een opstaande home button.

Als het klopt wat in het artikel staat over de technische beperkingen bij het fabriceren van een mini met retina, kan ik Apple geen ongelijk geven. Wat ik enorm waardeer aan de mini is de draagbaarheid. Ik sleep 'm overal mee naartoe en je pakt 'm eenvoudig met één hand vast. Wanneer de iPad mini wèl een retina scherm had gehad, maar dikker was, zwaarder was en misschien een kortere accuduur had, had ik 'm niet gekocht. Dan had ik of gewacht of een iPad 3 of 4 gekocht. Wat mij betreft goed over nagedacht door Apple. Het ontbreken van retina stoort mij niet. Wel is het natuurlijk jammer.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-07 17:24
Het is voor de hand liggend dat een retinascherm (nog) niet kan in de mini. Als je kijkt naar het verschil tussen de ipad 2 enerzijds en de 3 en 4 met het retinascherm anderzijds zie je dat de retina tablets een bijna 2x zo grote batterij hebben (resp 6944 en 11666 mAh) terwijl de batterijduur gelijk is.
Dat komt omdat de retinaschermen minder licht doorlaten en daardoor een veel krachtiger backlight nodig hebben, en dat vreet stroom.
Zo'n zware batterij zou het concept van de mini compromiteren, het lage gewicht is een belangrijke factor, terwijl ook de ongeveer 10 uur batterijduur gehandhaafd dient te worden volgens Apple. En de mini moest goedkoper worden dan de Ipad 4.
Maar schermtechnologie is enorm in beweging, wat nu niet haalbaar is kan volgend jaar wellicht wel.

Dat is in een notendop het verhaal waar de link van RnB hierboven naar verwijst.

[ Voor 17% gewijzigd door dura op 13-11-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466206

iPad Mini vandaag binnen gekregen. Wat een slick ding zeg. Maakt mijn verwachtingen meer dan waar. Snel, handzaam (!) en gewoonweg een heerlijk apparaat. Totaal 0 spijt van mijn aankoop. Later miss een grotere review, maar eerst... GENIETEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Cheesy schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:53:
Is iemand al een Chinese aanbieder tegengekomen van de Lightning to SD Card Camera Reader?
DX en eforchina hebben m volgens mij niet.
Dit moet toch werken icm de oude?

http://dx.com/p/iphone-30...male-adapter-white-166521

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Volgens mij heeft Apple op het gebied van het scherm van de mini niet alleen op de resolutie bezuinigd.

Ik zie namelijk duidelijk een soort dithering patroon bij sommige kleuren, ik heb het gevoel dat ze een scherm hebben gebruikt met 6 bits per kleur in plaats van 8 bits zoals bij de eerdere iPads. Ik zie namelijk hetzelfde patroon als wat je ook op een TN scherm ziet (en niet op de duurdere IPS schermen). Dit is natuurlijk wen een IPS scherm gezien de kijkhoeken, en 'normaal' gezien is IPS meestal gewoon 8 bit maar dat hoeft niet per se natuurlijk. Misschien is het een e-IPS of gewoon een IPS met 6 bit per kleur.

Ik vind het wel een beetje storend maar dat vind ik het op TN schermen ook, maar ik ben ook wel een pietje precies op het gebied van schermen. Ik zie ook gelijk dat de VGA aansluiting van mijn werk laptop een klein beetje onscherp is ten opzichte van de DVI, mijn collega's kan ik de symptomen aanwijzen maar ze zien het gewoon niet :+ Ik zie het gelijk zodra ik een window naar het andere scherm schuif.

Verder ben ik er nog steeds niet uit of ik de mini ga houden of mijn iPad 3. Ze hebben allebei hun (flinke) voordelen en toepassingsgebieden, de 3 gebruik ik liever op de bank en de mini heb ik liever onderweg mee, maar naast een iPhone en een laptop er ook nog eens twee iPads op na houden is me ook weer een beetje te veel :)

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:03
GekkePrutser schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:39:
Volgens mij heeft Apple op het gebied van het scherm van de mini niet alleen op de resolutie bezuinigd.

Ik zie namelijk duidelijk een soort dithering patroon bij sommige kleuren, ik heb het gevoel dat ze een scherm hebben gebruikt met 6 bits per kleur in plaats van 8 bits zoals bij de eerdere iPads. Ik zie namelijk hetzelfde patroon als wat je ook op een TN scherm ziet (en niet op de duurdere IPS schermen). Dit is natuurlijk wen een IPS scherm gezien de kijkhoeken, en 'normaal' gezien is IPS meestal gewoon 8 bit maar dat hoeft niet per se natuurlijk. Misschien is het een e-IPS of gewoon een IPS met 6 bit per kleur.

Ik vind het wel een beetje storend maar dat vind ik het op TN schermen ook, maar ik ben ook wel een pietje precies op het gebied van schermen. Ik zie ook gelijk dat de VGA aansluiting van mijn werk laptop een klein beetje onscherp is ten opzichte van de DVI, mijn collega's kan ik de symptomen aanwijzen maar ze zien het gewoon niet :+ Ik zie het gelijk zodra ik een window naar het andere scherm schuif.
Ik zie laatste paar dagen inderdaad exact hetzelfde. 'T viel me vooral op in de FB app met t 'FB' blauw. Schuine strepen. Wellichtvdat niet iedreen het ziet, maar het irriteert mij maaateloos. Alsof t scherm kapot aan t gaan is. Voor de rest ben ik er nog steeds razend enthousiast over. Het formaat is just perfect. Stiekem ga ik toch een hogere resolutie verlangen maar ach, er moeten toch verbeteringen over blijven voor de mini 2.

• RnB

RnB

Ik snap niet helemaal wat jullie bedoelen, van dithering is er bij mij geen sprake. Ik ben ook erg gevoelig voor "slechte" beeldschermen, een eigenschap wat me al 8 Macbook wissels heeft gekost.
Mijn iPad mini is daarentegen feilloos qua kleur, backlight en algeheel beeld.
Misschien eens andere mini's gaan bekijken om te zien of die er ook last van hebben? Dan kan je de jouwe misschien nog ruilen voor een goed exemplaar.

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ben toch zeer aan het twijfelen tussen de Nexus 7 en Mini, kunnen misschien de Apple fans mij uitleggen, als Android gebruiker, waarom ik zou moeten gaan voor de Mini?

Ik persoonlijk twijfel aan het scherm, ik vrees dat dit net iets te klein is voor mij. Maar daarnaast schrikt de resolutie van de Mini mij weer af.

-= Very annoying forum person =-

• voxxel
master_viper schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:14:
Ben toch zeer aan het twijfelen tussen de Nexus 7 en Mini, kunnen misschien de Apple fans mij uitleggen, als Android gebruiker, waarom ik zou moeten gaan voor de Mini?

Ik persoonlijk twijfel aan het scherm, ik vrees dat dit net iets te klein is voor mij. Maar daarnaast schrikt de resolutie van de Mini mij weer af.
Ik denk dat je vraag eerder thuishoort in het mobiele aankoop advies forum. Hier is een leuk topic waar deze vraag ook gesteld wordt: Tablet tot 330 euro

Tip: Ga naar de winkel en probeer ze allebei.

[ Voor 3% gewijzigd door voxxel op 15-11-2012 09:55 ]

Zonnepanelen

• GekkePrutser
  • Niet online
timowouters schreef op donderdag 15 november 2012 @ 00:57:
[...]
Ik zie laatste paar dagen inderdaad exact hetzelfde. 'T viel me vooral op in de FB app met t 'FB' blauw. Schuine strepen. Wellichtvdat niet iedreen het ziet, maar het irriteert mij maaateloos. Alsof t scherm kapot aan t gaan is. Voor de rest ben ik er nog steeds razend enthousiast over. Het formaat is just perfect. Stiekem ga ik toch een hogere resolutie verlangen maar ach, er moeten toch verbeteringen over blijven voor de mini 2.
Ah dus ik ben niet de enige. Wel vervelend dat je er ook last van hebt. Ja ik zie het vooral als 'brokkelige' oppervlakken bij bepaalde (felle, primaire) kleuren, en inderdaad bij Facebook blauw ook. Ik zie het vooral tijdens het kantelen, als ik hem stil hou valt het minder op. Bij de iPad 1 zag ik dit trouwens nooit.

Het zou inderdaad kunnen dat sommige modellen het minder hebben. Apple gebruikt meestal meer dan 1 leverancier voor de schermen. Er zijn meerdere manieren om meer kleuren te simuleren, namelijk door snel tussen 2 omliggende kleuren te schakelen (wat tot knipperende vlakken kan leiden), of ditheren met omliggende pixels (wat brokkeliger lijkt), of een combinatie van beiden. Het kan zijn dat sommige leveranciers het anders doen. Maar ik denk wel dat als ze inderdaad 6-bit schermen gebruiken, dat dat dan voor alle schermen geldt, Apple is wel zo precies in hun specificaties. Maar het kan wel zijn dat ze er op een andere manier mee om gaan.

Ik zal van het weekend wel proberen om het op de foto te krijgen met een macro lens. Maar het wordt lastig.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Heb na veel twijfelen toch gekozen voor de Ipad. Mn eerste apple product. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor browsen, wat games, ereading en ook kranten. Hoe is de connectie met een NAS?
Is de standaard browser een beetje goed?

• GekkePrutser
  • Niet online
master_viper schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:00:
Heb na veel twijfelen toch gekozen voor de Ipad. Mn eerste apple product. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor browsen, wat games, ereading en ook kranten. Hoe is de connectie met een NAS?
Is de standaard browser een beetje goed?
Wat wil je met een NAS doen? Als je bijv. samba/windows shares wil benaderen dan moet je naar third-party apps gaan kijken. Maar als je NAS een web interface hebt dan kan je daarmee misschien al wat doen.

Ik vind zelf de standaard browser uitstekend, gewoon desktop kwaliteit eigenlijk.

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Als ik de Facebook app gebruik krijg ik geen optie om b.v. een foto te delen met mijn vrienden. Enigste 2 opties zijn 'vind ik leuk' en 'reageren'. Houd dit in dat ik de optie 'delen' alleen kan krijgen door in te loggen op Facebook d.m.v. de website?
Andere vraag: het on screen toetsenbord heeft geen cursortoetsen. Is er een manier om b.v. toch de cursor 1of meerdere posities naar links te krijgen zonder gebruik te moeten maken van de 'backspace' toets? het is nl. verdomd lastig om b.v. ergens midden in een woord een letter aan te raken die je wilt veranderen.

• RnB

RnB

Een foto delen kan inderdaad niet vanuit de app, zowel op de iPhone als op de iPad. Dan moet je echt via de website inloggen.
Het standaard toetsenbord heeft inderdaad geen cursortoetsen en volgens mij kan je er geen 3rd party toetsenbord op zetten. Maar heb je de feature al uitgevonden dat wanneer je je vinger op een woord houd, er een vergrootglas te zien is waardoor je makkelijker naar de plek kan swipen.

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:03
ronaldinho schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:33:
Als ik de Facebook app gebruik krijg ik geen optie om b.v. een foto te delen met mijn vrienden. Enigste 2 opties zijn 'vind ik leuk' en 'reageren'. Houd dit in dat ik de optie 'delen' alleen kan krijgen door in te loggen op Facebook d.m.v. de website?
Andere vraag: het on screen toetsenbord heeft geen cursortoetsen. Is er een manier om b.v. toch de cursor 1of meerdere posities naar links te krijgen zonder gebruik te moeten maken van de 'backspace' toets? het is nl. verdomd lastig om b.v. ergens midden in een woord een letter aan te raken die je wilt veranderen.
Wacht maar tot de iPad mini is gejailbreakt, dan heb je de mogelijk tot swipeSelection . Dit is voor mij nog steeds de belangrijkste reden om mijn iPad 3 gejailbreaked te houden. Het werkt echt zo ontzettend handig, je zou het bijna vergeten dat dit niet standaard is.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• MeesterBas
  • Niet online
timowouters schreef op donderdag 15 november 2012 @ 00:57:
[...]

Totaal geen last van. De gradient van het facebookblauw in de app is vloeiend. Gevalletje terug naar de winkrl?

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Laatst online: 09-07 10:04

NvU

RnB schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:48:
Een foto delen kan inderdaad niet vanuit de app, zowel op de iPhone als op de iPad. Dan moet je echt via de website inloggen.
ronaldinho schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:33:
Daar is net een update voor gedaan door Facebook. Als je de app update is dit wel degelijk mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 02:49
MenN schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:11:
[...]

Wacht maar tot de iPad mini is gejailbreakt, dan heb je de mogelijk tot swipeSelection . Dit is voor mij nog steeds de belangrijkste reden om mijn iPad 3 gejailbreaked te houden. Het werkt echt zo ontzettend handig, je zou het bijna vergeten dat dit niet standaard is.
Hmmm, ik heb dat inderdaad ook gebruikt, maar na een aantal dagen eraf gegooid. Ik had nogal vaak, en dan erg vaak, dat ik snel aan het typen was en opeens de cursor ergens anders stond en ik dus ergens anders aan het typen was. Erg irritant. In theorie is het echter wel een geniale toevoeging. Apple zou er hoe dan ook iets mee moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Ik kan mijn iPad 2 goed verkopen, ik twijfel tussen en iPad 4 en een Mini.

Kun je PDF's van magazines (o.a. T3 Magazine etc.) goed bekijken op een Mini?
Of moet je in de meeste gevallen zoomen?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
De resolutie van een iPad mini is hetzelfde als van een iPad 2. De content neemt dus in ieder geval even veel pixels in beslag. Het hangt er dus vanaf of je het dan nog goed genoeg ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Mooooody schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:51:
Ik kan mijn iPad 2 goed verkopen, ik twijfel tussen en iPad 4 en een Mini.

Kun je PDF's van magazines (o.a. T3 Magazine etc.) goed bekijken op een Mini?
Of moet je in de meeste gevallen zoomen?
Ik ben nog geen situaties tegengekomen waarbij ik in moet zoomen. Ik heb wat pdfjes van leerboeken die we gebruiken op mijn studie, waarbij het lettertype zeer klein en oud is (afbeelding), maar dat is op mijn mini nog prima te lezen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lEskLNhqJAEFr5baygJcmjpM/full.png

Echter denk ik dat het zeer persoonlijk is, aangezien de een wat beter kan zien dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:55
@Hierboven: Zinio, binnenkort met Black Friday deals.
Geen gekut met pdf-jes downloaden en scherper:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/A706sGzCEAAUM30.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Wat heb ik aan Zinio als ik mijn leerboeken nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:55
Was voor Mooooooooooooody bedoeld.
Die het niet over jouw leerboeken, maar over pdfjes van tijdschriften had.

[ Voor 52% gewijzigd door matthijst op 16-11-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
Ik zit hier erg te twijfelen tussen de nieuwe ipod touch en de ipad mini.
Aangezien dat ik vaak muziek luister op mijn 1 jaar oude ipad 2 omdat de muziek uit mijn ipod touch 4g een beetje raar klinkt, je hoort zegmaar minder de achtergrond tonen op de ipod.

Heeft er iemand hier nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Waarom twijfel je dan?

Wil je een groot scherm --> iPad.
Wil je dat niet --> iPod touch.

Volgens mij zijn ze verder hetzelfde.

8)7 Onzin natuurlijk.

Waar wil je dat ding voor gebruiken? Het is wel erg mager zo, hoe kunnen wij die tips gaan geven?

Wil je veel lezen/browsen/documenten typen/weetikveel?

[ Voor 41% gewijzigd door RnB op 16-11-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
Gisteren heb ik een Ipad mini gekocht, als vervanger voor mijn Ipad 2 waar ik nog een leuk prijsje voor kon krijgen. Vanochtend heb ik 'm teruggebracht, ik vond internetten net wat te kleine lettertjes geven om ontspannen van te lezen.
Het ligt aan mij; ik ben vijftigplusser en heb de lens van mijn niet-dominante oog een punt terug laten zetten, zodat ik zonder leesbril door het leven kan. Nu heb ik de Ipad 4, het scherm is een flinke verbetering tov de 2. Dus let erop, Zit je tegen de leesbril aan maar wil je die dingen niet gebruiken, dan is de mini waarschijnlijk niet de beste keuze. Met de 2 en nu de 4 heb ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37
dura schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:33:
Gisteren heb ik een Ipad mini gekocht, als vervanger voor mijn Ipad 2 waar ik nog een leuk prijsje voor kon krijgen. Vanochtend heb ik 'm teruggebracht, ik vond internetten net wat te kleine lettertjes geven om ontspannen van te lezen.
Het ligt aan mij; ik ben vijftigplusser en heb de lens van mijn niet-dominante oog een punt terug laten zetten, zodat ik zonder leesbril door het leven kan. Nu heb ik de Ipad 4, het scherm is een flinke verbetering tov de 2. Dus let erop, Zit je tegen de leesbril aan maar wil je die dingen niet gebruiken, dan is de mini waarschijnlijk niet de beste keuze. Met de 2 en nu de 4 heb ik geen probleem.
Ik heb mijn oude ipad2 doorgeschoven naar mijn ouders. Vooral van mijn moeder is het zicht matig. Merk jij een verschil tussen de ipad2 en de ipad4? Ik merk dat b.v. Dat bij windows een lage resolutie beter voor hen is dan een hogere. Dit heeft vooral te maken met het verkleinen van iconen e.d. Wat op de ipad eigenlijk niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
STIMPPYYY schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:05:
[...]

Ik heb mijn oude ipad2 doorgeschoven naar mijn ouders. Vooral van mijn moeder is het zicht matig. Merk jij een verschil tussen de ipad2 en de ipad4? Ik merk dat b.v. Dat bij windows een lage resolutie beter voor hen is dan een hogere. Dit heeft vooral te maken met het verkleinen van iconen e.d. Wat op de ipad eigenlijk niet het geval is.
De 4 is duidelijk scherper dan de 2 en heeft ook wat levendigere kleuren. Ik vind het prettiger, het leest lekkerder omdat de letters minder vaag/meer gestoken zijn, maar ik was met de 2 ook best gelukkig. Op windows kun je icon- en fontgrootte prima instellen. Ik weet niet of dat nou beter of slechter is voor mensen met slecht zicht (ik heb met mijn lenzen in zeer scherp zicht, alleen heb ik voor kleine lettertjes bij slecht licht eigenlijk een leesbril nodig, maar op de grote ipads gat het prima zonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik heb niks te klagen over de batterijduur! :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qo66NbnjoPzUiwG46yal77IT/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45

Turfschipper

Hup NAC

Wat ik me af vraag, bv dit topic. Als je naar bv pagina 16 wil, dan moet je op zo heel klein linkje drukken.

Dat vind ik op de ipad 3 al lastig. Maar dat is toch niet te doen op de mini zonder te zoomen?

Is op veel sites, kleine linkjes, vaak painganummers. Dat lijkt me minder op de mini, of ie nu geen of straks wel retina heeft.

Kunnen mensen eens vertellen wat ze er van vinden? Kan je met de mini nog overal op sites op kleine links drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom denk je dat die zoom uitgevonden is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ok, die heb je dus wel nodig? Nou, dat vind ik dus matig. Dat is voor mij echt een nadeel voor de mini.

Vind het niet handig en fijn steeds te moeten zomen. Maar ja, het formaat, dat is toch echt handig.

Nouja, heb nog wel een half jaar minimaal om te beslissen op een mini 2 voor mij zinvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stalscu schreef op zondag 18 november 2012 @ 04:08:
Ok, die heb je dus wel nodig? Nou, dat vind ik dus matig. Dat is voor mij echt een nadeel voor de mini.
Volgens mij is het niet per se nodig, maar als je al moeite hebt met dergelijke linkjes op een volwassen iPad denk ik dat je het wel nodig gaat hebben. Eerlijk gezegd heb ik wel het geval dat dat ook aan jou ligt, aangezien zulke links op kleinere hardware (telefoons) al geen probleem hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
stalscu schreef op zondag 18 november 2012 @ 04:08:

Vind het niet handig en fijn steeds te moeten zomen. Maar ja, het formaat, dat is toch echt handig.

Nouja, heb nog wel een half jaar minimaal om te beslissen op een mini 2 voor mij zinvol is.
Ik heb af en toe wel moeite met op de juiste link drukken, maar de pagina nummers op de GoT lukken mij prima. De enige die ik consequent mis is het kruisje van het zoekvakje in de AppStore. Die kost me 1-10 pogingen :+

Verder is het enige zoomen dat ik doe dubbel tab op het scherm, zodat er op een tekst blok wordt ingezoomd. Maar dat doe ik op elk mobiel apparaat en dat gaat zo automatisch, dat ik er niet eens over na denk.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik heb grote handen en dikke vingers, maar krijg wel steeds meer handigheid in b.v. het sluiten van een tab door te klikken op het kruisje, dus het kan ook gewenning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ok, thanks. Nou, wacht even de mini twee af, en dan stap ik denk wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 134% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 10:49
Met gps en 32gb en handiger om gaan met je opslag. Foto's naar je dropbox of iCloud, tijdschriften verwijderen als je er klaar mee bent. Apps eraf indien niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 07:26

Maduth

Probeersel

OK.. zal wat topics gelezen te hebben, vraag ik het toch maar [weer].

Zelf had ik besloten om een Ipad [4] te kopen met 32g and WIFI [E. 599] en dat leek me voldoende. Totdat ik het verschil zag met de mini [64g voor E. 549]. Aangezien de Ipad eigenlijk de vervanger wordt van mijn Ipod [muziek en films], is 64g natuurlijk heel lekker. Maar dan heb je volgens de reviews, wel een minder en kleinere scherm [7.9 vs 9.7].

Wat is wijsheid?

Op dit forum zitten nu natuurlijk allemaal mensen die het zelfde dilemma hadden :) dus ik vraag jullie raad/ervaringen. Kies je voor de Ipad of de Mini?

Achtergrond informatie: Muziek luisteren, series kijken, interpretten, appen/gamen [maar het echte gamen gebeurd op de PC :P]. Dus wie heeft er een keuze gemaakt en heeft wat ervaringen te delen?

Laatst, ga natuurlij ook nog in de winkel zelf kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Maduth schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:30:

Laatst, ga natuurlij ook nog in de winkel zelf kijken :)
Doe dat vooral! Ga je voor handzaam, compact en licht of voor comfort en zwaar? Aan jou de keuze.

[ Voor 21% gewijzigd door Merlijn_merlin op 20-11-2012 15:45 ]

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Maduth schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:30:
Op dit forum zitten nu natuurlijk allemaal mensen die het zelfde dilemma hadden :) dus ik vraag jullie raad/ervaringen. Kies je voor de Ipad of de Mini?
Ik heb beide naast elkaar (de oudere iPad 3 en dus de mini). Ik ben van plan om er eentje in de verkoop te doen. Ik ben ze nu sinds de release dag van de mini aan het testen welke me het meest bevalt.

Ik vind het formaat van de mini echt heel fijn, hij is erg super om mee te nemen, en het kleinere scherm is veel prettiger in een hand te houden, veel beter ook om boeken op te lezen (al vind ik hem daarvoor niet zo fijn als mijn e-paper kindle). Ik gebruik de portrait stand ook veel meer, al moet je dan wel inzoomen op de meeste websites.

Aan de andere kant is de resolutie van de grote iPad zo veel mooier, en het grotere scherm is veel prettiger om op te typen en om films/series op te kijken. Gamen doe ik helemaal nooit op de iPad dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Maar, aan de andere kant blijft het scherm me wel wat storen, en het typen ook. Zeker ook gezien de prijs, als hij 249 of minder had gekost zou ik hem misschien wel 'voor erbij' houden. Dus ik denk dat het er op uit gaat draaien dat de mini in de verkoop gaat. Maar het blijft een persoonlijke beslissing. Ik denk wel dat als de mini een retina scherm had gehad, dat de keuze anders uit zou pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Vindt zelf het formaat van de Mini perfect. Normale iPad is voor mij imho te groot voor bank/bed gebruik. Het scherm is inderdaad lagere res, maar dit merk je niet zo erg als ik had verwacht. Verder is de accuduur echt bizar, ik had niet verwacht dat je zo lang kon doorgaan met zon apparaatje. Ook iOs draait gewoon erg smooth zonder enige stutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hebben mensen die actie van Conrad al gezien?
10% op he hele aanbod, dus ook de iPads. Scheelt je op de basis iPad mini ruim €30,-! Ik als student heb mijn oude weer opgestuurd en de nieuwe gekocht bij Conrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 09:05
Leuke tip, iemand enig idee hoe het zit met de garantie bij Conrad? Je kan namelijk wel 48 maanden kopen voor 29 euro, maar als het standaard al 2/3 jaar is. Ben ik er ook wel tevreden mee.

Hoe zit het met reparaties? Moet je deze op eigen kosten opsturen naar Conrad? Ik neig toch eigenlijk naar Dixons. Kost me dan wel 3300 airmiles, maar dan kan ik elke winkel binnenstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik weet niet waar je woont, maar je kan altijd naar de Apple Store gaan met je problemen/vragen. Ik weet dat uit ervaring en van horen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Apple Store biedt maar 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Maar in dat ene jaar (wat je uit kan breiden naar 3 jaar) kan je wel gewoon naar de Apple store gaan ipv dat ding naar Conrad op te sturen. Dat is namelijk wat ie vroeg. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RnB op 20-11-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
kx22 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:53:
Leuke tip, iemand enig idee hoe het zit met de garantie bij Conrad? Je kan namelijk wel 48 maanden kopen voor 29 euro, maar als het standaard al 2/3 jaar is. Ben ik er ook wel tevreden mee.

Hoe zit het met reparaties? Moet je deze op eigen kosten opsturen naar Conrad? Ik neig toch eigenlijk naar Dixons. Kost me dan wel 3300 airmiles, maar dan kan ik elke winkel binnenstappen.
Garantie is twee jaar als ik het goed begrijp en je kan er dan nog eens 48 maanden bovenop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:10
Apple Store biedt 1 jaar fabrieksgarantie en in het 2e jaar kun je je beroepen op het consumentenrecht. Ik kan je uit ervaring vertellen dat ze hier (tegenwoordig) in 95% v/d gevallen gewoon mee akkoord gaan.

Let wel, consumentenrecht is géén fabrieksgarantie, dus bv. je accu valt hier niet onder omdat ze hier wettelijk maar 6 maanden garantie op hoeven te geven. Dit dek je dan weer met AppleCare.

Het is allemaal vrij complex en Apple maakt het er niet makkelijker op, maar in principe hoef je geen AppleCare bij te kopen. De enige toegevoegde waarde daarvan bij de iPad Mini is wereldwijde dekking en zeer goede telefonische ondersteuning.

Let overigens ook op dat bv. de Dixons ook geen 3 jaar garantie geeft op accu's/adapters etc.
Dixons geeft vanaf 1 mei 2012 maar liefst 3 jaar garantie op alle Apple producten: iMac’s, MacBooks, iPad’s, iPod’s en randapparatuur. Uitzondering hierop zijn (ingebouwde) accu’s/batterijen, stroomadapters en andere bijgeleverde accessoires.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483855

Vandaag iPad mini ontvangen. Snel in gebruik, apps heel erg goed voor de iPad en het formaat is echt super. Echter heb ik helaas pech en reageert het scherm niet echt goed. Soms ineens helemaal niet meer. Pas ik een keer naar het volgende scherm swipe en weer terug is het scherm weer responsive. Iemand ervaring met dit probleem? Factory settings maar eens geprobeerd, hielp verder niet.

Heb hem online via Apple besteld dus ga ze morgen maar eens bellen. Geen wereldramp maar best belabberd om 'n iPad mini te ontvangen die niet goed werkt. Apparaten, let the fun begin! Verder heel tof ding, zeker het formaat is echt een grote plus.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:28
RnB schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 22:20:
Ik heb niks te klagen over de batterijduur! :)

[afbeelding]
Ik kan " time Since last full chance" niet zien op mijn ipad 3 (IOS 5.1.1). Moet ik het ergens instellen of is alleen beschikbaar met IOS 6?

• RnB

RnB

Zit je wel in het goede menu? Want dit zit gewoon standaard ingebakken in iOS.

Je moet bij General/Usage zijn. Daar kan je ook je geheugengebruik zien (hoeveel apps innemen, vrije geheugen, ingenomen geheugen).

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RnB schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:22:
Zit je wel in het goede menu? Want dit zit gewoon standaard ingebakken in iOS.

Je moet bij General/Usage zijn. Daar kan je ook je geheugengebruik zien (hoeveel apps innemen, vrije geheugen, ingenomen geheugen).
Nee hij heeft wel gelijk. Dit zit wss vanav iOS 6 er pas in; ik kan het in 5.1.1 ook niet vinden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

RnB schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:38:
Hebben mensen die actie van Conrad al gezien?
10% op he hele aanbod, dus ook de iPads. Scheelt je op de basis iPad mini ruim €30,-! Ik als student heb mijn oude weer opgestuurd en de nieuwe gekocht bij Conrad.
Als je iets in je winkelmandje hebt en je steeds op die 10% button klikt krijg je er steeds meer korting bij! Ik begreep eerst niet wat er nou gebeurde toen ik opeens ruim 300 euro korting kreeg op een iPad mini 64GB 3G..

Helaas pakt ie hem niet als je vervolgens gaat bestellen omdat hij blijkbaar maar 1 kortingscode tegelijk aan kan. Tenzij iemand een loophole kan vinden? ;)

• RnB

RnB

Gunner schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:25:
[...]
Nee hij heeft wel gelijk. Dit zit wss vanav iOS 6 er pas in; ik kan het in 5.1.1 ook niet vinden.
Ah oké, apart. Ik ging ervanuit dat het vanaf iOS 5 erin zit, aangezien ik dat al wel kon zien toen mijn iPhone op 5.0 draaide. Ik heb geen ervaring met iOS 5 op een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Heb vandaag de ipad mini (zwart) aangeschaft,
bij de unboxing merkte ik meteen al dat de on/off switch een beetje los zit,
is dat bij jullie ook het geval ? (of zit hij bij jullie goed vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Fantasio7 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 00:00:
Mijn eerste gevoel zei muurvast, maar nu ik het even checkte: er zit wat speling als de knop omhoog staat, dan kun je em een beetje van links naar rechts schuiven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84479

Ik ben over gestapt van Android naar de iPad mini en bevalt prima maar begrijp het volgende niet.

Bij instellingen in algemeen is de gebruikte tijd van de accu af te lezen.
Dat heeft de tijd te zijn na volledig opladen van de accu.

Ik begrijp hier uit dat na een volledige accu lading deze waarde wordt gereset en dus weer bij nul begint maar dat zie ik niet gebeuren.
ik heb hem inmiddels drie keer volledig geladen en de teller telt maar door.

heb ik iets over het hoofd gezien en elders nog iets in te stellen/resetten.

Overigens, in mijn on/of knopje zit geen speling behalve nodig om in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
Fantasio7 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 00:00:
Is ook zo bij mijn iPad 3 en iPhone 4S, is heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Anoniem: 84479 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 02:48:
Ik ben over gestapt van Android naar de iPad mini en bevalt prima maar begrijp het volgende niet.

Bij instellingen in algemeen is de gebruikte tijd van de accu af te lezen.
Dat heeft de tijd te zijn na volledig opladen van de accu.

Ik begrijp hier uit dat na een volledige accu lading deze waarde wordt gereset en dus weer bij nul begint maar dat zie ik niet gebeuren.
ik heb hem inmiddels drie keer volledig geladen en de teller telt maar door.

heb ik iets over het hoofd gezien en elders nog iets in te stellen/resetten.

Overigens, in mijn on/of knopje zit geen speling behalve nodig om in te drukken.
Wanneer je je iPad volledig oplaadt, zie je dan een stekkertje of een bliksemschicht in het batterijtje staan? Wanneer ie op 100% lading is, is ie nog niet volledig opgeladen wanneer er nog een bliksemschicht te zien is. Het kan best zijn dat jij de lader er te snel uithaalt, want hij zou uit zichzelf moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij staat inderdaad op 100% na ongeveer 5 uur laden.
ik zal hem bij de volgende lading hem eens wat langer aan de lader hangen.
Weet je hoelang de mini ongeveer heeft op te laden voor hij helemaal vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hm, hij zou er minder dan 4u over moeten doen met een originele lader, dus na 5u moet ie wel klaar zijn. Maar kijk even naar dat icoontje rechtsboven, wat je ziet. Anders is er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Wow, die batterij werkt toppie joppie! Gebruik: 14 uur en 45 minuten, Stand-bye: 3 dagen en 12 uur met nog 12% batterijduur over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
RnB schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 06:53:
[...]

Wanneer je je iPad volledig oplaadt, zie je dan een stekkertje of een bliksemschicht in het batterijtje staan? Wanneer ie op 100% lading is, is ie nog niet volledig opgeladen wanneer er nog een bliksemschicht te zien is. Het kan best zijn dat jij de lader er te snel uithaalt, want hij zou uit zichzelf moeten resetten.
Wat ik net heb gedaan is kijken bij instellingen ->algemeen ->gebruik en dan zie ik onderaan dat mijn tellers allerijl op nul staan en de batterij staat rechts bovenaan op 100 % en het stekkertekentje staat weergegeven in de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de iPad Mini vannacht 6 uur geladen en de tellers staan nu ook op nul.
het verschil met de vorige keren is het aanlaten van de iPad onder het laden.
ik weet niet of dat het is maar zal bij de volgende lading dit testen door de iPad uit te doen.

volgens de batt gegevens heb ik een gebruikerstijd van 11 uur en dat vind ik best netjes.
dan te weten dat de accu pas na ongeveer tien keer laden zich pas netjes gaat nestelen. (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:28
Gunner schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:25:
[...]
OK, bestaat een app waar de gebruikerstijd kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Waarom niet naar iOS 6 upgraden?
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.