Ja, goeie vraag maar ik heb nu een JB en bevalt me primaRnB schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:10:
Waarom niet naar iOS 6 upgraden?
Ik was gisteren bij een kameraad en nadat ik hem vertelde dat ik thuis heel relaxt epubs gewoon mail naar de Ipad en die vervolgens open in Ibooks, wilde hij dat ook wel.
Dus ik mail enkele epubs naar zijn mini maar de mail ziet ze alleen als Zip en wanneer ik 'open in ibooks' kies gebeurd er niets?
Zijn mini draait 6.01 met Ibooks 3.0 en mijn Ipad (3) thuis draait ook 6.01 met Ibooks 3.0.
Heeft iemand hier enig idee of Apple iets veranderd heeft waardoor epubs via de mail op de Ipad zetten niet meer werkt?
Dus ik mail enkele epubs naar zijn mini maar de mail ziet ze alleen als Zip en wanneer ik 'open in ibooks' kies gebeurd er niets?
Zijn mini draait 6.01 met Ibooks 3.0 en mijn Ipad (3) thuis draait ook 6.01 met Ibooks 3.0.
Heeft iemand hier enig idee of Apple iets veranderd heeft waardoor epubs via de mail op de Ipad zetten niet meer werkt?
Misschien komt het door de mailclient?
Die zal dan automatisch die .epubs (en mss andere attachments) omzetten naar een .zip bestand.
Die zal dan automatisch die .epubs (en mss andere attachments) omzetten naar een .zip bestand.
Het zal komen door jouw mailserver of de mailserver van de ontvanger. Een van beide zal automatisch attachments comprimeren als zip om bandbreedte/opslagcapaciteit te besparen.
Je kan ook dropbox gebruiken als alternatief. Vanuit dropbox kan je ook heel makkelijk epubs naar ibooks overzetten.
Je kan ook dropbox gebruiken als alternatief. Vanuit dropbox kan je ook heel makkelijk epubs naar ibooks overzetten.
Ik gebruik ook de Dropbox methode voor Epubs en dat werkt prima. Het eerste boek is inmiddels uit, het apparaatje is prima geschikt om lange tijd achter elkaar te lezen.
Hmm mail client had ik nog niet aan gedacht aangezien ik het op dezelfde manier thuis ook verstuur.
Ik gebruik een gmail adres om het vanaf te versturen en thuis komt het op een hotmail adres binnen op de ipad en gisteren kwam het op een icloud mail adres binnen op zijn ipad.
Dan zou je toch denken dat het icloud is dat er een zip van maakt.
Ik gebruik een gmail adres om het vanaf te versturen en thuis komt het op een hotmail adres binnen op de ipad en gisteren kwam het op een icloud mail adres binnen op zijn ipad.
Dan zou je toch denken dat het icloud is dat er een zip van maakt.
Tevreden ben ik 100%, had ook niet anders verwacht. Hetgeen waar het mij om ging was bladmuziek.
Ik heb dit met de grote iPad gedaan en dat ging goed op de piano en het drumstel... Maar met een Sax moet je hem echt op een stand zetten. Een mini kan ik direct aan mijn Sax vastmaken... en dan kan ik lekker rondlopen onder het blazen... (ik ben nogal een rondlopert)
Bladmuziek word netjes weergeven, en de nodig apps helpen het nog te verbeteren. Aflezen van bladmuziek gaat perfect. Een hele pagina erop is net te doen. Ik werk liever met een App die de muziek die ik maak volgt, en zo langsaam over een pagina heen scrolt... Je moet daar gruwelijk aan wennen, maar eenmaal gewend werkt het goed.
Dus voor blad muziek is het een aanrader
Ik heb dit met de grote iPad gedaan en dat ging goed op de piano en het drumstel... Maar met een Sax moet je hem echt op een stand zetten. Een mini kan ik direct aan mijn Sax vastmaken... en dan kan ik lekker rondlopen onder het blazen... (ik ben nogal een rondlopert)
Bladmuziek word netjes weergeven, en de nodig apps helpen het nog te verbeteren. Aflezen van bladmuziek gaat perfect. Een hele pagina erop is net te doen. Ik werk liever met een App die de muziek die ik maak volgt, en zo langsaam over een pagina heen scrolt... Je moet daar gruwelijk aan wennen, maar eenmaal gewend werkt het goed.
Dus voor blad muziek is het een aanrader
FreeReef.nl
Anoniem: 84479
heb je een linkje voor een Demo bladmuziek op de mini?
Ik wil het wel eens bekijken..
tnx
tnx
Een beetje offtopic, maar is er iemand van plan om een iPad mini accesoires-topic te openen? Anders open ik er een.
Ik ben zelf op zoek naar een cover, waarvan ik maar een paar heb gezien op DX.com en Banggood, een smartcover (zo'n flapje) met sleep/wake functie. En naar een dock (wat ik echt helemaal niet kan vinden) waarbij mijn iPad wordt opgeladen en misschien met audio. Voor de 30-naar-8pins connector wacht ik wel even tot de prijzen ervoor zakken, vind ze momenteel echt iets té prijzig.
bestaat toch al! [iPad Mini] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming Alleen vraag ik die van de dock nog steeds af.
Ik ben zelf op zoek naar een cover, waarvan ik maar een paar heb gezien op DX.com en Banggood, een smartcover (zo'n flapje) met sleep/wake functie. En naar een dock (wat ik echt helemaal niet kan vinden) waarbij mijn iPad wordt opgeladen en misschien met audio. Voor de 30-naar-8pins connector wacht ik wel even tot de prijzen ervoor zakken, vind ze momenteel echt iets té prijzig.
bestaat toch al! [iPad Mini] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming Alleen vraag ik die van de dock nog steeds af.
[ Voor 13% gewijzigd door karimmm op 02-12-2012 16:59 ]
Die batterij is echt geweldig!
Gebruik: 15 uur en 31 minuten
Stand-by: 5 dagen en 14 uur
over: 14%
Na een maand nog steeds zeer tevreden met mijn aankoop. Zit inmiddels redelijk vastgegroeid aan het apparaat. Het enige wat ik nog steeds mis t.o.v. mijn android tablet is het direct via usb/mini usb verplaatsen van bestanden, maar ook het gebruik van dropbox/favorieten begint te wennen. Wellicht dat ik me in de kerstperiode even ga storten op mijn eerste tweakers.net review
Gebruik: 15 uur en 31 minuten
Stand-by: 5 dagen en 14 uur
over: 14%
Na een maand nog steeds zeer tevreden met mijn aankoop. Zit inmiddels redelijk vastgegroeid aan het apparaat. Het enige wat ik nog steeds mis t.o.v. mijn android tablet is het direct via usb/mini usb verplaatsen van bestanden, maar ook het gebruik van dropbox/favorieten begint te wennen. Wellicht dat ik me in de kerstperiode even ga storten op mijn eerste tweakers.net review
psn: jagermeistertim
Ik vindAnoniem: 84479 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 19:59:
heb je een linkje voor een Demo bladmuziek op de mini?
tnx
- Musicnotes
- Forscore
- Etidude
Erg handig voor piano/noten muziek. Er zit eens store aanvast waar je muziek kunt kopen, maar er zijn ook altijd wat Demo liedjes te downloaden... gratis.
Beatsheets voor het drummen open ik een .pdf in Forscore.
Voor de Gitaar vind ik Tabtoolkit erg goed.
Wil je even snel gratis checken of je het fijn vind dan kun je de gratis app VirtualSheetMusic proberen... maar dit is een hele summiere app. Het is handig als je even wilt kijken hoe bladmuziek eruit ziet, maar als het fijn vind dan zou ik toch voor Muscinotes of Forscore gaan.
Tonure werkt prettig als je een optreden doet, en je wilt niet handmatig pagina's omslaan. Het word wat moeilijker als je in een band staat, maar met een microfoontje naar je piano of gitaar gaat het wel goed.
FreeReef.nl
tnx
Musicnotes bevalt me (tot nu toe) het best.
Ondanks het kleine formaat van de mini kan ik het nog prima lezen.
Moet wel gezegd, ik draag een leesbril.
Nu ik zie dat het goed gaat, denk ik er over om mijn bestaande muziek te scannen.
Nog even kijken hoe ik dat het best op mijn mini kan organiseren.
Musicnotes bevalt me (tot nu toe) het best.
Ondanks het kleine formaat van de mini kan ik het nog prima lezen.
Moet wel gezegd, ik draag een leesbril.
Nu ik zie dat het goed gaat, denk ik er over om mijn bestaande muziek te scannen.
Nog even kijken hoe ik dat het best op mijn mini kan organiseren.
Anoniem: 328026
Hebben jullie trouwens de witte of zwarte ipad? Stoort de witte rand echt tijdens het filmkijken of valt het allemaal wel mee?
Ik ben voor wit gegaan en heb er geen spijt van. Ik heb geen last van de rand als ik iets doe op de iPad.. Ik had ooit een zwarte (grote), en zie het verschil in gebruikersgemak nergens terug.Anoniem: 328026 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:40:
Hebben jullie trouwens de witte of zwarte ipad? Stoort de witte rand echt tijdens het filmkijken of valt het allemaal wel mee?
Ik vind de witte ook beter bij de rest van de Apple producten passen. Een felle kleur iPod is altijd wel leuk, maar de Macbook, iMac, Mac mini en Mac Pro zijn zilver... De toetsenborden en muizen zijn wit met zilver... en alle kabels zijn wit.
Als ik dan over mijn bureau heen kijk passen de witte varianten van de iPad en iPhone gewoon beter bij het geheel....
En pffff iedereen heeft zwart
FreeReef.nl
Anoniem: 108824
We hebben thuis sinds enkele dagen ook een mini thuis. Wat ons opvalt is dat het wifi signaal veel slechter is dan andere apparaten (Laptops, iPhones etc). Nog meer mensen die hetzelfde ervaren?
Ik ben ook super blij met m'n Mini! Pas als ik weer de ''grote'' iPad 3 in m'n hand heb, merk ik dat ik niet meer zonder m'n Mini kan. Zo heerlijk licht en handzaam, I love it!
Heb ook de witte trouwens, stukken mooier dan de zwarte (hoewel persoonlijk
).
Accu nu 5 uur 55 minuten gebruikt sinds volledig opgeladen, en 1 dag & 13 uur stand-by. 62% over, zéér netjes!
Heb ook de witte trouwens, stukken mooier dan de zwarte (hoewel persoonlijk
Accu nu 5 uur 55 minuten gebruikt sinds volledig opgeladen, en 1 dag & 13 uur stand-by. 62% over, zéér netjes!
Tesla M3LR '21
Ja bij mij ook... De mini is veel slechter qua wifi, zelfs slechter dan de grote iPad. Ik denk dat dat komt omdat de antennes alleen richting de voorkant werken: Het appeltje bij de grote iPad is een WiFi antenne, bij de kleine zitten ze alleen achter het scherm (de hele achterkant is van metaal dus daar kunnen ze niet doorheen 'kijken').Anoniem: 108824 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 22:24:
We hebben thuis sinds enkele dagen ook een mini thuis. Wat ons opvalt is dat het wifi signaal veel slechter is dan andere apparaten (Laptops, iPhones etc). Nog meer mensen die hetzelfde ervaren?
Wat slechter dan een laptop is op zich wel normaal omdat je nooit een 3x3 antenne oplossing kwijt kan in een iPad zoals in een laptop wel kan. Maar ik heb boven op de mini helemaal geen bereik waar het op alle andere apparaten wel lukt.
[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 06-12-2012 23:19 ]
Ik heb hier en bij mijn moeder (slechte router) geen problemen met wifi. Soms heeft mijn iPad zelfs een betere verbinding dan mijn rMBP (die dan wel weer in een soort dode hoek staat, maar niet ver van mij met mijn iPad).
Toevalig beide een witte? Misschien iemand met slate model die ook wifi problemen heeft? Zou kunnen dat de slate achterkant beter wifi signalen doorlaat.GekkePrutser schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:18:
[...]
Ja bij mij ook... De mini is veel slechter qua wifi, zelfs slechter dan de grote iPad. Ik denk dat dat komt omdat de antennes alleen richting de voorkant werken: Het appeltje bij de grote iPad is een WiFi antenne, bij de kleine zitten ze alleen achter het scherm (de hele achterkant is van metaal dus daar kunnen ze niet doorheen 'kijken').
Wat slechter dan een laptop is op zich wel normaal omdat je nooit een 3x3 antenne oplossing kwijt kan in een iPad zoals in een laptop wel kan. Maar ik heb boven op de mini helemaal geen bereik waar het op alle andere apparaten wel lukt.
Ik heb een witte iPad mini, maar nog geen wifi-problemen geconstateerd. Tenminste, niet meer na iOS 6.0.1, dus geen idee wat er minder aan zou moeten zijn.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Klopt! Een witte. Ik zal straks eens ff kijken welke FW ik erop heb staan. Oplossingen die op verschillende fora staan hebben iig niet geholpen.
Anoniem: 97273
Ik heb een zwarte, maar totaal geen problemen met wifi.. Hij doet het even goed overal als mijn ipad 3.
Same here, zwart, 6.0.1 en nog totaal geen problemen gehad met WiFi.Anoniem: 97273 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:02:
Ik heb een zwarte, maar totaal geen problemen met wifi.. Hij doet het even goed overal als mijn ipad 3.
Nee, een zwarte.Sander schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 07:35:
[...]Toevalig beide een witte? Misschien iemand met slate model die ook wifi problemen heeft? Zou kunnen dat de slate achterkant beter wifi signalen doorlaat.
Ik heb hem trouwens net verkocht
Ik heb hem sinds de launch dag, maar ik kon niet aan de resolutie wennen, vooral niet naast de iPad 3 en de iPhone. Vooral het weer moeten in/uitzoomen stoort me, bij de iPad 3 hoeft dat niet meer omdat je alles toch prima kan lezen. En ik vind het iets lastiger typen (en ik gebruik mijn iPad daar best veel voor). Verder vind ik het een super apparaat hoor, heerlijk om van te lezen of even gauw wat op te zoeken. Maar ik vond het gewoon te gek worden om 2 iPads naast elkaar te hebben, en daar naast ook nog een laptop en desktop computer.
Als er een mini met retina komt dan ga ik zeker voor de deur staan wachten, dat wordt voor mij de perfecte iPad. Aan dat typen wen ik wel maar ik ben gewoon te verwend met de goede schermen tegenwoordig.
Voor de mensen die een zwarte ipad mini hebben: Ziet deze er nog steeds mooi uit of zijn de gebruikerssporen toch wel duidelijk zichtbaar?
39
Totaal geen gebruikssporen gelukkig. Enige wat ik zie zijn vingervlekjesFietsbel schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:56:
Voor de mensen die een zwarte ipad mini hebben: Ziet deze er nog steeds mooi uit of zijn de gebruikerssporen toch wel duidelijk zichtbaar?
-= Very annoying forum person =-
Geen enkele vorm van gebruikssporen op de mijne na 3 weken gebruik.Fietsbel schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:56:
De achterkant is duidelijk anders dan die van de iphone5. Geen krassen hier.Fietsbel schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:56:
Ik heb ook geen krassen na een paar weken. Ik ben er wel zuinig op, ik leg hem vrijwel nooit zomaar op een hard oppervlak neer (mijn vriendin wel..).
Gechecked, en heb ook 6.0.1 (witte-versie), maar hier dus wel slecht bereik op plekken waar andere apparatuur (Air's, iPhone's) geen last hebben.jfversluis schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:39:
[...]
Same here, zwart, 6.0.1 en nog totaal geen problemen gehad met WiFi.
Heb een Zwart exemplaar. Vind ik prettiger kijken net zo ook bij TV of Film.
Wifi is prima en gelijk aan mijn andere apparatuur zoals pad 2&3 en acer netbook.
Heb hem iedere dag zo een 10 uur in gebruik en geen enkele gebruiks spoor op vingervlekken na.
Ik ben meer dan tevreden over mijn Mini.
ik gebruik hem dagelijks vooral voor...
... internet
... agenda
... tekst opmaak
... slow spelletjes (kaarten enz.)
... email
... tekenen /schilderen
... Foto bewerking ( het is geen retina maar ik kan er goed mee werken )
... Reader
... Fotoboek
... Youtube films ( ook via iTV zoals politiek 24 )
... enz.
Wifi is prima en gelijk aan mijn andere apparatuur zoals pad 2&3 en acer netbook.
Heb hem iedere dag zo een 10 uur in gebruik en geen enkele gebruiks spoor op vingervlekken na.
Ik ben meer dan tevreden over mijn Mini.
ik gebruik hem dagelijks vooral voor...
... internet
... agenda
... tekst opmaak
... slow spelletjes (kaarten enz.)
... tekenen /schilderen
... Foto bewerking ( het is geen retina maar ik kan er goed mee werken )
... Reader
... Fotoboek
... Youtube films ( ook via iTV zoals politiek 24 )
... enz.
Ik heb gemerkt dat de zwart glimmende rand (schuin aflopend randje aan de buitenkant) wel snel krast. Ik ben ook erg zuinig op mijn iPad, maar er zitten al 2 krasjes op die glimmende laag. Ik heb het idee dat die laag hetzelfde laagje is als bij de iPhone 5 (scuffgate).Fietsbel schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:56:
Verder is ie prima hoor, voor- en achterkant is erg krasvast.
Anoniem: 137811
Op de iPhone 5 krijg je ook geen krassen bij normaal gebruik. Ik tenminste niet.sharkzor schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:07:
[...]
De achterkant is duidelijk anders dan die van de iphone5. Geen krassen hier.
Nog maar even een update wat accu betreft.
9% over
Gebruik: 15 uur & 41 minuten
Stand-by: 4 dagen & 3 uur
Ik ben er tevreden mee!
9% over
Ik ben er tevreden mee!
Tesla M3LR '21
Anoniem: 423237
Ik heb een iPad mini, een zwarte van 16gb enkel wifi en heb soms wat problemen om men wifi signaal te vinden
maar als ik bij wifi mijn lease vernieuw of gewoon mijn ipad eens heropstart dan is dat opgelost...
Anders ben ik zeer tevreden over het toestel! Super handig, eventjes op het gemakje wat surfen in m'n zetel
Anders ben ik zeer tevreden over het toestel! Super handig, eventjes op het gemakje wat surfen in m'n zetel
Bestaat er een kabel voor iphone 4s -> ipad mini? Wil ik graag hebben voor tethering. Via Wifi en Bluetooth gaat de batterij van mijn iphone 4s erg gauw leeg. Via USBkabel wat minder.
Wifi is extreem goed en apparaat is super qua gewicht en snelheid. Wel bijzonder dat mijn iPad 2 sinds ik hem update naar 6.0.1 erg traag is geworden in safari... iPad mini heeft er geen last van en bijna dezelfde processor.
Wifi is extreem goed en apparaat is super qua gewicht en snelheid. Wel bijzonder dat mijn iPad 2 sinds ik hem update naar 6.0.1 erg traag is geworden in safari... iPad mini heeft er geen last van en bijna dezelfde processor.
wat mij niet duidelijk is, is of je nu zonder jailbrake of andere dingen een divx filmpje kan kijken op de mini? Als ik de app van VLC download is het dan mogelijk zonder conversie de divx'jes te kijken?
Die VLC is volgens mij alleen streamen, goede alternatieven zijn CineXPlayerHD 3.0 of AcePlayer.Waypoint schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:10:
wat mij niet duidelijk is, is of je nu zonder jailbrake of andere dingen een divx filmpje kan kijken op de mini? Als ik de app van VLC download is het dan mogelijk zonder conversie de divx'jes te kijken?
zelfde status ongeveer, maar dan gwn nog 42% over. Bizar.Las Vegas schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:20:
Nog maar even een update wat accu betreft.
9% over
Ik ben er tevreden mee!
Anoniem: 466206
Ligt er natuurlijk ook wel aan wat je doet op dat dinng maar je hebt gelijk. Accuduur is echt bizar goed. Zal overigens nog wel een mooie review droppen want k heb veel te vertellen over de mini.master_viper schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:41:
[...]
zelfde status ongeveer, maar dan gwn nog 42% over. Bizar.
Heeft iemand al de Cellular versie? Ik ben geïnteresseerd in deze versie, aangezien er GPS in zit en dat is natuurlijk handig als je het als navigatie apparaat wilt gebruiken
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
ik heb nog altijd, een ipad 1. De mini ga ik vrijdag hebben. Toch serieus aan het twijfelen geslaan, nog altijd trouwens tussen de ipad 4 en de mini. Ik vind het gewicht en de grootte enorm handig, vandaar toch nog gezwicht voor de mini. Maar weet niet hoe het praktisch zal zijn om op te lezen want het in-en uitzoomen wil ik wel vermijden. Maar anderzijds: bijna alles is tegenwoordig aangepast aan de ipad, waardoor in en uitzoomen niet meer hoeft. Tenzij je bv een krant in pdf-vorm krijgt om te lezen.GekkePrutser schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:49:
[...]
Nee, een zwarte.
Ik heb hem trouwens net verkochtIk vind het een geweldig produkt, de vorm en gewicht vind ik veel beter dan de grote iPad. Maar het gebrek aan retina resolutie stoort me nu gewoon te veel. Ik heb ook een iPad 3 en ik had de mini er bij genomen om te kijken welke me het best zou bevallen (de mini is toch nog moeilijk verkrijgbaar dus makkelijk te verkopen).
Ik heb hem sinds de launch dag, maar ik kon niet aan de resolutie wennen, vooral niet naast de iPad 3 en de iPhone. Vooral het weer moeten in/uitzoomen stoort me, bij de iPad 3 hoeft dat niet meer omdat je alles toch prima kan lezen. En ik vind het iets lastiger typen (en ik gebruik mijn iPad daar best veel voor). Verder vind ik het een super apparaat hoor, heerlijk om van te lezen of even gauw wat op te zoeken. Maar ik vond het gewoon te gek worden om 2 iPads naast elkaar te hebben, en daar naast ook nog een laptop en desktop computer.
Als er een mini met retina komt dan ga ik zeker voor de deur staan wachten, dat wordt voor mij de perfecte iPad. Aan dat typen wen ik wel maar ik ben gewoon te verwend met de goede schermen tegenwoordig.
Vraagje..: Ik wil mijn iPhone in gaan stellen als wifi acces point en dan navigeren op m'n iPad mini met de navigatie app waze (werkt middels locatievoorziening).
Kan dit?
Kan dit?
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Voor mij was het gewicht en de omvang van de mini echt de doorslaggevende factor. De 4 kan je gewoon niet, tenminste ik, in 1 hand houden en dan ook nog een lange tijd. Dit is met de mini wel mogelijk. In- en uitzoomen heb ik weinig last van, zoals je ook zegt is alles aangepast.pina schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:54:
[...]
ik heb nog altijd, een ipad 1. De mini ga ik vrijdag hebben. Toch serieus aan het twijfelen geslaan, nog altijd trouwens tussen de ipad 4 en de mini. Ik vind het gewicht en de grootte enorm handig, vandaar toch nog gezwicht voor de mini. Maar weet niet hoe het praktisch zal zijn om op te lezen want het in-en uitzoomen wil ik wel vermijden. Maar anderzijds: bijna alles is tegenwoordig aangepast aan de ipad, waardoor in en uitzoomen niet meer hoeft. Tenzij je bv een krant in pdf-vorm krijgt om te lezen.
Nope internet delen gaat prima maar, je kunt je GPS signaal niet delen tussen de apparaten, en de Mini Wifi versie heeft geen GPS chip aan boord.crazylegs schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:29:
Vraagje..: Ik wil mijn iPhone in gaan stellen als wifi acces point en dan navigeren op m'n iPad mini met de navigatie app waze (werkt middels locatievoorziening).
Kan dit?
Waze werkt niet met GPS maar via online kaarten..Sander schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:00:
[...]
Nope internet delen gaat prima maar, je kunt je GPS signaal niet delen tussen de apparaten, en de Mini Wifi versie heeft geen GPS chip aan boord.
http://www.consumentenbon.../waze/waze-autonavigatie/
[ Voor 17% gewijzigd door crazylegs op 12-12-2012 14:37 ]
Je wilt toch weten waar je bent als je Waze gebruikt? Daar heb je GPS voor nodig.
Als je Waze puur als digitale kaart wilt gebruiken, kan je net zo goed Maps gebruiken.
Als je Waze puur als digitale kaart wilt gebruiken, kan je net zo goed Maps gebruiken.
Waze werkt wel ff anders dan apple maps...RnB schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:40:
Je wilt toch weten waar je bent als je Waze gebruikt? Daar heb je GPS voor nodig.
Ik zie inderdaad dat Waze een navigatieprogramma is, maar daar heb je toch echt wel GPS voor nodig om je locatie te bepalen op die online kaarten..crazylegs schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:45:
[...]
Waze werkt wel ff anders dan apple maps...
Maar de locatiebepaling in Waze gaat net zoals in Apple Maps met GPS en als je iPad Mini geen GPS-module heeft ga je er niet mee kunnen navigeren.crazylegs schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:45:
[...]
Waze werkt wel ff anders dan apple maps...
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Vandaag een IPad mini gehaald. Voor mij echt een perfect formaat om lekker op de bank wat te browsen, facebooken ed. Ik heb ook een IPod G5 maar vind de mindere resolutie tot nu toe geen probleem. Maar op de IPod doe ik dan ook niet veel browsen ivm het kleine scherm.
Ik heb wel een vraag: hoe krijg ik in de standaard mailapp zover dat hij al mijn gmail labels toont? Momenteel krijg ik namelijk maar een gedeelte te zien.
Ik heb wel een vraag: hoe krijg ik in de standaard mailapp zover dat hij al mijn gmail labels toont? Momenteel krijg ik namelijk maar een gedeelte te zien.
Anoniem: 415187
Ik heb er eentje. GPS werkt perfect. Direct signaal! Al heb ik de GPS nog niet zoveel gebruikt!azt33 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:01:
Heeft iemand al de Cellular versie? Ik ben geïnteresseerd in deze versie, aangezien er GPS in zit en dat is natuurlijk handig als je het als navigatie apparaat wilt gebruiken
Sinds gister een iPad mini.. iCloud en iMessage ingesteld.. alles werkt goed tot een uur terug.. Ik kan geen iMessage bestanden sturen via mijn iPad. Op de Macbook Pro werkt het wel gewoon goed.
iMessage restart, wifi restart.. echt van alles gedaan maar niks. Wanneer ik iMessage aan/uit zet via instellingen dan geeft mijn Macbook Pro wel aan dat mijn iPad mini op mijn @me.com account is aangesloten voor iMessage.. dus verifieren werkt wel.
Iemand ook hiermee gezeik gehad of?
iMessage restart, wifi restart.. echt van alles gedaan maar niks. Wanneer ik iMessage aan/uit zet via instellingen dan geeft mijn Macbook Pro wel aan dat mijn iPad mini op mijn @me.com account is aangesloten voor iMessage.. dus verifieren werkt wel.
Iemand ook hiermee gezeik gehad of?
Ik heb net hetzelfde probleem gehad met iMessage maar plots was het dan weer opgelost... snap niet echt waarom of hoe het komt.
Soms komt het probleem weer even opdagen maar ik zie echt geen reden.
Klopt hij deed t opeens weer.. en nu weer niet.. ligt dit aan mijn iPad of iMessage?Anoniem: 423237 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 23:19:
Ik heb net hetzelfde probleem gehad met iMessage maar plots was het dan weer opgelost... snap niet echt waarom of hoe het komt.
Bedankt voor je reactie! Ik neem aan dat je de iPad Mini niet gebruikt voor navigatie? Merk je veel verschil met batterij vergeleken met WiFi-only?Anoniem: 415187 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:12:
[...]
Ik heb er eentje. GPS werkt perfect. Direct signaal! Al heb ik de GPS nog niet zoveel gebruikt!
Ik ga morgen even kijken of er al voorraad is, kan ik er gelijk eentje meenemen
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Vreemd wifi-probleem: de mini wil niet auto connecten op mijn home netwerk. Maar als ik mijn SSD wijzig naar een andere naam, kan hij plots wel auto joinen. Als ik hem dan terug wijzig naar de oude naam, werkt het weer niet
die optie staat er zelfs niet bij... zelfs de optie om auto te joinen staat er niet bij... het is echt vreemd...matthijst schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:26:
"Vergeet dit netwerk al geprobeerd"?
en als ik dan terug naar de oude SSD ga, werkt het weer niet. ipad volledig resetten, router volledig resetten en nog wil hij onder die naam niet auto joinen. Onder eender welke naam dan weer wel... ik snap er echt niks van. Ik wil graag die naam behouden omdat al mijn toestellen daarop zijn afgestemd.
Ik ben net ook geslaagd voor een ipad mini 16gb 3g.. lekker voor onderweg tevens een goede navigatie voor in de auto!
Die van mij gaat terug - ik stoor me te erg aan het scherm in vergelijking met mijn iPad 3. En dat is best jammer, aangezien ik het gewicht en het formaat wel ideaal vind! Hopelijk komt er een retina variant ergens volgend jaar
Ik heb een app genaamd Compass op mijn iPad mini. Ondanks dat ik de wifi-only versie heb, ziet de app gek genoeg hoe ik mijn iPad houd ten opzichte van het noorden. Hoe is dit mogelijk?
Anoniem: 472231
Volgens mij is het enige verschil met de Cellular versie dat je geen GPS hebt (buiten de Cellular functies).RnB schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:07:
Ik heb een app genaamd Compass op mijn iPad mini. Ondanks dat ik de wifi-only versie heb, ziet de app gek genoeg hoe ik mijn iPad houd ten opzichte van het noorden. Hoe is dit mogelijk?
Locatie: Digitaal kompas.RnB schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:07:
In de iPad Mini zit een digitaal kompas waardoor hij je het noorden in de Compass app kan laten zien. Zit al enige tijd in veel iDevices, vooral handig bij navigeren, maar aangezien je iPad geen GPS/GLONASS heeft kan hij dat dan weer niet.
Top, bedankt! Ik dacht dat het digitale compas alleen in de cellularversie zat, maar dat had ik dus verkeerd.
Ben van plan de mini aan te schaffen. Een kennis van mij die een echte techneut (vooral wat de iPads betreft) is zegt dat ik altijd de cellular-versie moet nemen, zelfs als je geen mobiel internet neemt (wat ik ook niet van plan ben) en ik ook niet aan jailbreak ga doen. Voordelen zouden vooral zijn meer mogelijkheden voor WIFI-ontvangst en boost van WIFI.
Bovendien zouden er in de toekomst mogelijkheden zijn van gratis bellen etc.
Hij heeft mij nog niet overtuigd. Maar is er iemand uit het forum die hierover meer weet en mij kan overtuigen altijd de cellular-versie te kopen?
Bedankt alvast!
Hij heeft mij nog niet overtuigd. Maar is er iemand uit het forum die hierover meer weet en mij kan overtuigen altijd de cellular-versie te kopen?
Bedankt alvast!
Nou, ik heb een Wifi-only Mini en totaal geen problemen met mn verbinding.
Overigens zijn er wel problemen geweest (staan hier boven ook wel genoemd) en zijn bevestigd door het feit dat Apple gisteren een iOs-update heeft uitgebracht om Wifi-problemen te voorkomen:
http://www.macrumors.com/...pad-mini-fixes-wi-fi-bug/
Overigens zijn er wel problemen geweest (staan hier boven ook wel genoemd) en zijn bevestigd door het feit dat Apple gisteren een iOs-update heeft uitgebracht om Wifi-problemen te voorkomen:
http://www.macrumors.com/...pad-mini-fixes-wi-fi-bug/
Hij denk zelf zeker de techneut te zijn.eivissa100 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:24:
Ben van plan de mini aan te schaffen. Een kennis van mij die een echte techneut (vooral wat de iPads betreft) is zegt dat ik altijd de cellular-versie moet nemen, zelfs als je geen mobiel internet neemt (wat ik ook niet van plan ben) en ik ook niet aan jailbreak ga doen. Voordelen zouden vooral zijn meer mogelijkheden voor WIFI-ontvangst en boost van WIFI.
Bedankt alvast!
Wat voor mogelijkheden moet je hebben met wifi ontvangst? Je hebt met de wifi-only al de 802.11a/b/g/n op 2,4GHz en de 802.11a/n op 5GHz. Naar mijn weten heb je geen andere keuzes (nog). En mogelijkheden om in de toekomst gratis te bellen? Wat denk je van Facetime, Viber, Skype, etc? Er zullen er nog wel meer zijn.
Daarnaast kan je met de cellular versie niet bellen.
Ik zou lekker geld in je zak houden en voor de wifi-only versie gaan en die kerel moet zich eens gaan inlezen voordat hij zich techneut op het gebied van iPads noemt.
Ik weet ook niet alles, maar zo'n advies (altijd cellular versie nemen) is echt bullshit en daar kan ik niet tegen. Net als dat zogenaamde Geniuses en ''adviseurs'' in de grote elektronica ketens je vaak bullshit verkopen.
[ Voor 8% gewijzigd door RnB op 19-12-2012 11:29 ]
Één groot voordeel heeft de 3G versie wél altijd t.o.v. de Wifi versies: ondersteuning voor GPS.
Dat wetende, heb ik zelf ook gewoon een wifi-only iPad mini gekocht. GPS heb ik wel op mijn telefoon.
Dat wetende, heb ik zelf ook gewoon een wifi-only iPad mini gekocht. GPS heb ik wel op mijn telefoon.
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Het is trouwens een Cellular versie. 3G heeft volgens mij alleen betrekking op de oudere modellen met 3G.
Lekkere techneut. Apple kennende zal bellen met de iPad nooit mogelijk worden en vraag me af of het technisch gezien uberhaubt wel mogelijk is.
De enige reden dat ik voor de Cellular versie heb gekozen is omdat ik de navigatie kan gebruiken (tomtom). Daarnaast heb ik een 2e sim kaart in de ipad mini gestopt zodat wanneer mijn iPhone leeg is, ik op de iPad verder kan internetten.
Gebruik je geen navigatie, is geotagging niet belangrijk en kan je altijd je telefoon gebruik voor een hotspot dan zie ik geen reden om een Cellular versie te halen.
edit: typo's
Lekkere techneut. Apple kennende zal bellen met de iPad nooit mogelijk worden en vraag me af of het technisch gezien uberhaubt wel mogelijk is.
De enige reden dat ik voor de Cellular versie heb gekozen is omdat ik de navigatie kan gebruiken (tomtom). Daarnaast heb ik een 2e sim kaart in de ipad mini gestopt zodat wanneer mijn iPhone leeg is, ik op de iPad verder kan internetten.
Gebruik je geen navigatie, is geotagging niet belangrijk en kan je altijd je telefoon gebruik voor een hotspot dan zie ik geen reden om een Cellular versie te halen.
edit: typo's
Anoniem: 279971
Zijn er mensen die de ípad mini mobiel gebruiken in combinatie met tethering en een iphone 4 of 5?
Ben op zoek naar iets waarmee ik een hele dag mobiel online kan zijn en zelfs de Galaxy note is te klein om prettig te browsen. Dus ik denk niet dat een single device optie mogelijk is, maar wil ook geen 2 mobiele abbos.
Hoe zit t met batterij gebruik? Wat verbruikt de mini bij zwaar gebruik en kan de iphone 5 dat bijhouden als ie continue aan t tetheren is en dus zowel 4g als wifi bij staat.. Gelukkig geen scherm.
Past de mini eigenlijk wel in de binnenzak van een jas?
Eigenlijk ben ik vooral benieuwd naar jullie eigen plus en min punten van deze combinatie.
Ben op zoek naar iets waarmee ik een hele dag mobiel online kan zijn en zelfs de Galaxy note is te klein om prettig te browsen. Dus ik denk niet dat een single device optie mogelijk is, maar wil ook geen 2 mobiele abbos.
Hoe zit t met batterij gebruik? Wat verbruikt de mini bij zwaar gebruik en kan de iphone 5 dat bijhouden als ie continue aan t tetheren is en dus zowel 4g als wifi bij staat.. Gelukkig geen scherm.
Eigenlijk ben ik vooral benieuwd naar jullie eigen plus en min punten van deze combinatie.
Ik krijg de mini net in mijn jaszak als er geen smartcover aan vast hangt. Handig en ook niet want de smartcover is wel de bescherming.... Die kan ik niet gebruiken... Ook niet zo handig om zo'n stuk in je jas te steken wanneer je eens moet buigen ofzo... Het houd je wat tegen.Anoniem: 279971 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:44:
Als ik gewoon even wandel dan zou ik dit wel eens doen maar niet voor 'transport'.
Greetz.
Ik gebruik mijn mini regelmatig met mijn 4s en dat werkt prima. Enig nadeel is dat de accu van mijn 4s wat sneller dan normaal leeg gaat. De iPad kan zelf rustig een dagje gebruikt worden.Anoniem: 279971 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:44:
Zijn er mensen die de ípad mini mobiel gebruiken in combinatie met tethering en een iphone 4 of 5?
Je zou de cellular versie kunnen halen en een 2e simkaart aanvragen van je huidige mobiele abonnement. Wanneer je telefoon bijna leeg is kan je tijdelijk switchen naar je ipad en daarop verder gaan.Anoniem: 279971 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:44:
Ik zie geen reden om een 2e abbo te nemen, vind de abbos momenteel veel te duur, en de iphone uitschakelen is geen optie omdat ik altijd mobiel telefonisch bereikbaar wil en moet zijn.Anoniem: 472231 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:38:
[...]
Je zou de cellular versie kunnen halen en een 2e simkaart aanvragen van je huidige mobiele abonnement. Wanneer je telefoon bijna leeg is kan je tijdelijk switchen naar je ipad en daarop verder gaan.
Zie me eerder een extra externe batterij (hoesje) voor de iphone meenemen zodat ik nooit zonder prik kom te zitten.
Dan moet je naar Bliep gaan. Kan je online voor 50 cent per dag en kan je elke dag aan of uit zetten.
Ik ben hier ook mee bezig, en kan nog geen goed plan vinden. Voor mij gaat het echter om de auto. Ik heb een steun gemaakt zodat de Mini onder mijn radio hangt. Ik wil dan graag via iTunes Match muziek streamen naar de radio over BT. Maar ik merk dat mijn abbo er snel doorheen is. Dus, wellicht dacht ik mijn Wifi Mini in te ruilen voor een 3G Mini... maar toen zag ik de prijzen van de abbo's. Serieus, ik weet niet waar de "controle" instanties mee bezig zijn, maar de 3g abbo's voor tablets, zijn echt crimineel duur. Ik kies nog steeds voor VF ivm stabiliteit, maar als er een concurrent met genoeg masten bij komt.. is het afgedaan. Ik ventileer graag even mijn afgunst naar de providers.Anoniem: 279971 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:42:
[...]
Ik zie geen reden om een 2e abbo te nemen, vind de abbos momenteel veel te duur, en de iphone uitschakelen is geen optie omdat ik altijd mobiel telefonisch bereikbaar wil en moet zijn.
Zie me eerder een extra externe batterij (hoesje) voor de iphone meenemen zodat ik nooit zonder prik kom te zitten.
Dus, ik denk dat ik mijn telefoon abbo aanpas naar meer MB's, en dan via Hotspot ga werken. Echter stroom is dan een probleem als ik niet in de auto zit. In de auto heb ik een 12 volt adapter.. maar op het strand, of whatever waar dan ook, niet. Een externe accu... is eigenlijk not done, maar het zal de enigste oplossing zijn die ik kan bedenken. De conclusie is eigenlijk dat mijn provider de iTunes Match dienst zwaar belemmerd.
Hou me op de hoogte als je iets handigs vind.
FreeReef.nl
Waarschijnlijk heb je het niet helemaal goed gelezen. Hij had het over een tweede simkaart aanvragen van je HUIDIGE abo.Anoniem: 279971 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:42:
[...]
Ik zie geen reden om een 2e abbo te nemen, vind de abbos momenteel veel te duur, en de iphone uitschakelen is geen optie omdat ik altijd mobiel telefonisch bereikbaar wil en moet zijn.
Hij begreep hem wel, maar het nadeel is dat je dan niet meer kunt bellen als je op de iPad aan het internetten bent.ronaldinho schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:53:
[...]
Waarschijnlijk heb je het niet helemaal goed gelezen. Hij had het over een tweede simkaart aanvragen van je HUIDIGE abo.
FreeReef.nl
Waarom heb ik hier nog nooit van gehoord. https://www.bliep.nl/#/video klinkt geweldig. Dat wil ik er wel bij hebben, en dan is een 3G ipad mini dus de enige oplossing.MmarkM schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:41:
Dan moet je naar Bliep gaan. Kan je online voor 50 cent per dag en kan je elke dag aan of uit zetten.
Op normale dage n via tethering, en als het dan toch te veel wordt, dan even een dagje Bliepen.
Ik ben helemaal om, wel benieuwd of de provider Bliep het lang vol gaat houden.
Bliep is nu al een tijdje in de lucht en ideaal voor dit soort dingen. Lees alleen maar positieve reacties op internet en zijn erg coulant richting de klanten. Je kan de app installeren op je mobiel, of desnoods op je ipad (als je nog thuis zit me wifi natuurlijk) en vervolgens de dag aanzetten. Gaat heel simpel zoals je in het filmpje kan zien. Werkt prima met de iPad!Anoniem: 279971 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:08:
[...]
Waarom heb ik hier nog nooit van gehoord. https://www.bliep.nl/#/video klinkt geweldig. Dat wil ik er wel bij hebben, en dan is een 3G ipad mini dus de enige oplossing.
Op normale dage n via tethering, en als het dan toch te veel wordt, dan even een dagje Bliepen.![]()
Ik ben helemaal om, wel benieuwd of de provider Bliep het lang vol gaat houden.
Heb nog wat research gedaan:MmarkM schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:13:
[...]
Bliep is nu al een tijdje in de lucht en ideaal voor dit soort dingen. Lees alleen maar positieve reacties op internet en zijn erg coulant richting de klanten. Je kan de app installeren op je mobiel, of desnoods op je ipad (als je nog thuis zit me wifi natuurlijk) en vervolgens de dag aanzetten. Gaat heel simpel zoals je in het filmpje kan zien. Werkt prima met de iPad!
Bij het € 0,50 tarief krijg je onbeperkt internet met 384 kbps
download- en 64 kbps uploadsnelheid. Er is dus geen maxi-
mum aantal MB’s.
Bij het € 1 tarief krijg je 2 gigabyte (GB) internet met 3,6 Mbps
download- en 1 Mbps uploadsnelheid. Die 2 gigabyte wordt
gemeten per kalendermaand. Vrijwel alle gebruikers zullen
meer dan genoeg hebben aan 2 GB per maand. Ga je hier
toch overheen? Dan krijg je een sms’je en kun je verder inter-
netten met 384 kbps download- en 64 kbps uploadsnelheid.
We raden je dan aan om de rest van de kalendermaand terug
te gaan naar het € 0,50 tarief.
Als je de hele maand online bent ben je dus 30 euro kwijt voor je 2GB, das niet echt goedkoop.
Maar als je het een enkele keer gebruikt per maand omdat je Iphone batterij met al dat getether hard leeg gaat, of je iphone data bunde+ onder zware last staat tegen het einde van de maand, dan is het lijkt mij echt een ideale oplossing.
Nu nog wachten op de Ipad mini HD met rettina (als ie dan wel maar de zelfde snelle processor (A6) als zn grote broertje krijgt), want dat heb je met Retina resolutie dan wel weer nodig.
HEb al 3 jaar een Ipad 1 en vind dat 1024 resolutie toch wel een beetje een manco worden, maar ja, we zijn met zn allen ook zo verwend de laatste jaren.
16 euro, 10GB:
https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/4405
https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/4405
Ik wil mijn foto's met een App via mijn Apple mini Airprint op A4 uitprinten (of ander groot formaat)
Airprint met fotos werkt in direct mode prima maar alleen in klein formaat.
Ik heb inmiddels Print Agent gevonden en die print goed maar is zeer omslachtig.
Kan maar 1 foto tegelijk opgegeven worden en dan moet eerst de vorige foto ook nog met de hand worden verwijderd uit het bestand.
Heeft iemand goede ervaringen Met een Foto Airprint App voor B.v. A4 formaten?
tnx
Ik heb inmiddels Print Agent gevonden en die print goed maar is zeer omslachtig.
Kan maar 1 foto tegelijk opgegeven worden en dan moet eerst de vorige foto ook nog met de hand worden verwijderd uit het bestand.
tnx
De app die bij je printer hoort, weet dat mijn Canon app printen op A4 gewoon ondersteunt.Anoniem: 84479 schreef op zondag 23 december 2012 @ 06:02:
Ik wil mijn foto's met een App via mijn Apple mini Airprint op A4 uitprinten (of ander groot formaat)
tnx
Waar gebruiken jullie de Ipad mini voor?
Zelf bezit ik momenteel een iphone en een standaard Ipad. Ik gebruik eigenlijk de phone bijna overal voor behalve voor het lezen van boeken en documenten, recepten enz.. en het browsen op internet. Voor gaming vind ik de ipad 9,7 gewoon te groot en te zwaar.
Zoals al aangeeven vind ik de Ipad te groot om mee rond te rijzen, dus wil ik er voor mobiel gebruike een ipad mini bij. Ik vind full internet browsing en lezen op een iphone gewoon niet te doen, dus de Ipad mini is daar ideaal voor.
maar voor wat voor zaken gebruiken jullie de Ipad mini nog meer ipv je Iphone. En wordt de IPad maxi overbodig als ik een Ipad mini heb?
Zelf bezit ik momenteel een iphone en een standaard Ipad. Ik gebruik eigenlijk de phone bijna overal voor behalve voor het lezen van boeken en documenten, recepten enz.. en het browsen op internet. Voor gaming vind ik de ipad 9,7 gewoon te groot en te zwaar.
Zoals al aangeeven vind ik de Ipad te groot om mee rond te rijzen, dus wil ik er voor mobiel gebruike een ipad mini bij. Ik vind full internet browsing en lezen op een iphone gewoon niet te doen, dus de Ipad mini is daar ideaal voor.
maar voor wat voor zaken gebruiken jullie de Ipad mini nog meer ipv je Iphone. En wordt de IPad maxi overbodig als ik een Ipad mini heb?
Als je grote ipad een ipad 1 of 2 is zal je deze waarschijnlijk niet meer gebruiken. Ik heb mijn ipad1 aan de muur gehangen en dat is voor spotify en wellicht binnenkort de interface voor een domotica project.Anoniem: 279971 schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:08:
Waar gebruiken jullie de Ipad mini voor?
Een ipad 3 heeft een hogere resolutie wat voor browsen en tekst lezen meerwaarde heeft.
Een ipad 4 is daarnaast ook veel sneller.
Ik gebruik mijn mini eigenlijk altijd. Behalve als ik op "de troon" zit. En voor whatsapp, omdat die simpelweg niet te krijgen is op een ipad. Maar er is geen enkele situatie waarin ik liever de smartphone gebruik dan de ipad mini. Maar soms is het niet anders, omdat de ipad mini niet klein genoeg is om altijd bij je te hebben.
gebruik de iPad mini om af en toe te gamen (gister Bastion nog "uitgespeeld"), lees er boeken op en browsen op het internet wanneer mijn mbp niet toegankelijk is. Voor het lichtere werk gebruik ik mijn iPhone voor.
iPad mini:
- mind mappen
- pages/keynote/numbers
- ibook
- games
- (mobiel) surfen op web
iPhone:
- imessage/whatsapp
- (kleine) bankzaken
- tomtom
- parkmobile
- muziek
- bellen
- fotos
- pathe
- enz
Persoonlijk vind ik iPad 4th gen overbodig. Te zwaar/groot om mee te nemen en thuis is de MBP een betere optie.
iPad mini:
- mind mappen
- pages/keynote/numbers
- ibook
- games
- (mobiel) surfen op web
iPhone:
- imessage/whatsapp
- (kleine) bankzaken
- tomtom
- parkmobile
- muziek
- bellen
- fotos
- pathe
- enz
Persoonlijk vind ik iPad 4th gen overbodig. Te zwaar/groot om mee te nemen en thuis is de MBP een betere optie.
Heb hem gewoon gekocht, kan er eigenlijk geen bult mee vallen, 32Gb model en als de nieuwe veel beter is, dan brengt deze altijd nog 300 euro op via martkplaats.
Das wel lekker dat dat apple spul zo waardevast is.
Das wel lekker dat dat apple spul zo waardevast is.
Nou, ik heb zojuist bij Saturn in zaandam een ipad mini gekocht. 16 gb..
De verkoper zei heel mooi dat hij er drie had gereserveerd voor klanten en dat ie ze wel kon bellen..als ze niet opnamen had ik geluk en mocht ik hem!....Dus ik loop een rondje en tot mijn verbazing liggen er ineens 5x een zwarte ipad mini 16gb in de bak.. de '3' klanten namen niet op en ze mochten de verkoop in..wel grappig dat hij er 3 had en er ineens 5 lagen..
anyway, ik had me voorgenomen geen ipad te kopen..en te wachten op de ipad mini met een A6 ofzo als die volgend jaar misschien komt..maar ik nam een ipad mini in mijn handen en begon er mee te spelen..toen pakte ik een ipad 4..man wat een gedrocht met die dikke randen..en zo groot ook! 10 inch!..
kortom, ik ben in de val gelopen..en heb een ipad mini gekocht met een mooie apple smart cover..
en ik ben er tot op heden tevreden over.. werkt fijn, snel en een perfect formaatje!
De verkoper zei heel mooi dat hij er drie had gereserveerd voor klanten en dat ie ze wel kon bellen..als ze niet opnamen had ik geluk en mocht ik hem!....Dus ik loop een rondje en tot mijn verbazing liggen er ineens 5x een zwarte ipad mini 16gb in de bak.. de '3' klanten namen niet op en ze mochten de verkoop in..wel grappig dat hij er 3 had en er ineens 5 lagen..
anyway, ik had me voorgenomen geen ipad te kopen..en te wachten op de ipad mini met een A6 ofzo als die volgend jaar misschien komt..maar ik nam een ipad mini in mijn handen en begon er mee te spelen..toen pakte ik een ipad 4..man wat een gedrocht met die dikke randen..en zo groot ook! 10 inch!..
kortom, ik ben in de val gelopen..en heb een ipad mini gekocht met een mooie apple smart cover..
en ik ben er tot op heden tevreden over.. werkt fijn, snel en een perfect formaatje!
Sinds zaterdag ook een trotse bezitter van de iPad Mini 16GB, cadeau voor m'n verjaardag! Nu vroeg ik mij af of je ergens ook de optie kan aanzetten dat als je een letter intoetst dat je hem in het groot erboven krijgt in een ballonnetje net als op de iPhone. Op de 1 of andere manier kan ik sneller typen omdat k beter zie welke letter ik intoets haha, iemand enig idee of dit mogelijk is?
Heb al zitten zoeken in het menu bij toetsenbord of toegankelijkheid maar helaas.. Ik denk dat het niet mogelijk is.
Heb al zitten zoeken in het menu bij toetsenbord of toegankelijkheid maar helaas.. Ik denk dat het niet mogelijk is.
Een klein bevinding van mijn kant.
Ik heb de iPad mini op 8 december gekocht bij Mycom in Utrecht. Toevallig kwamen de reserveringen hem de vorige dag niet ophalen en zodoende waren er 2 over voor vrije verkoop. Ik kon zelfs kiezen uit wit of zwart. Voor de zwarte gekozen omdat de witte iPad een identieke achterkant heeft als alle vorige iPad's.
Sinds de lancering heb ik altijd de iPad afgezworen. Voor mijn ouders wel een iPad 2 gehaald, maar zelf vond ik het totaal niets. Ik had al een mooie Macbook Air en iPhone en dan is een iPad geen toevoeging.
Het enige waar ik me aan stoorde was de batterij van de iPhone. In de trein pak je minder gauw een laptop uit je tas (drukke trein in de spits). Toch leek me de 10 inch geen verbetering.
Nu kwam de iPad mini uit en stond ik voor de keuze om een iPhone 5 te halen (en 4s te verkopen) of alleen de iPad mini te halen.
.....
Ik heb er geen seconden spijt van gehad! Ik heb dan wel een Wifi model, maar met mijn 10GB internet Vodafone abonnement tether ik zoveel als ik kan. Mijn telefoon gebruik ik eindelijk waarvoor hij bedoeld is..... als modem
Tethering kost veel batterij, maar nog altijd minder dan 5 uur intensief internetten of spelletjes erop spelen.
Het beste aan de iPad mini is dat hij in al mijn jaszakken past. Het maakt hem de ideale reisgenoot. Op vakantie neem ik nooit een camera mee, want ik geloofde heilig in de kwaliteiten van mijn iPhone, echter is de iPad nog veel handiger. Meer batterij en veel groter scherm. Het maken van foto's gaat ook veel sneller en het bekijken is ook veel leuker dan op de iPhone.
Natuurlijk is het jammer dat er geen Retina op zit, maar de keren dat ik daadwerkelijk een verschil zie, zijn minimaal. Mijn ogen zijn zo gewend op de kleine iPhone scherm dat je al gauw blij bent dat je iets groter ziet. Daarnaast heeft de Macbook air ook geen retina display. Ik denk dat het zeker een achteruitgang is voor mensen met een iPad 3/4 maar voor de rest is het zeker geen stapje terug.
Natuurlijk zou ik liever Retina hebben, maar als er een meerprijs voor komt, zou ik het nog niet nemen.
De prijs van 329 maakt het gewoon betaalbaar. 480 euro voor een iPad 4 is toch een groot verschil!
Ik heb de iPad mini op 8 december gekocht bij Mycom in Utrecht. Toevallig kwamen de reserveringen hem de vorige dag niet ophalen en zodoende waren er 2 over voor vrije verkoop. Ik kon zelfs kiezen uit wit of zwart. Voor de zwarte gekozen omdat de witte iPad een identieke achterkant heeft als alle vorige iPad's.
Sinds de lancering heb ik altijd de iPad afgezworen. Voor mijn ouders wel een iPad 2 gehaald, maar zelf vond ik het totaal niets. Ik had al een mooie Macbook Air en iPhone en dan is een iPad geen toevoeging.
Het enige waar ik me aan stoorde was de batterij van de iPhone. In de trein pak je minder gauw een laptop uit je tas (drukke trein in de spits). Toch leek me de 10 inch geen verbetering.
Nu kwam de iPad mini uit en stond ik voor de keuze om een iPhone 5 te halen (en 4s te verkopen) of alleen de iPad mini te halen.
.....
Ik heb er geen seconden spijt van gehad! Ik heb dan wel een Wifi model, maar met mijn 10GB internet Vodafone abonnement tether ik zoveel als ik kan. Mijn telefoon gebruik ik eindelijk waarvoor hij bedoeld is..... als modem
Tethering kost veel batterij, maar nog altijd minder dan 5 uur intensief internetten of spelletjes erop spelen.
Het beste aan de iPad mini is dat hij in al mijn jaszakken past. Het maakt hem de ideale reisgenoot. Op vakantie neem ik nooit een camera mee, want ik geloofde heilig in de kwaliteiten van mijn iPhone, echter is de iPad nog veel handiger. Meer batterij en veel groter scherm. Het maken van foto's gaat ook veel sneller en het bekijken is ook veel leuker dan op de iPhone.
Natuurlijk is het jammer dat er geen Retina op zit, maar de keren dat ik daadwerkelijk een verschil zie, zijn minimaal. Mijn ogen zijn zo gewend op de kleine iPhone scherm dat je al gauw blij bent dat je iets groter ziet. Daarnaast heeft de Macbook air ook geen retina display. Ik denk dat het zeker een achteruitgang is voor mensen met een iPad 3/4 maar voor de rest is het zeker geen stapje terug.
Natuurlijk zou ik liever Retina hebben, maar als er een meerprijs voor komt, zou ik het nog niet nemen.
De prijs van 329 maakt het gewoon betaalbaar. 480 euro voor een iPad 4 is toch een groot verschil!
Hoe gaat het typen op een iPad mini? Is de grootte van de toetsen te doen?
Ik gebruik mijn iPad 2 erg veel voor het maken van notities in Daily Notes en voor mailen. Is alles gewoon een fractie verkleind? Of hebben het toetsenbord en de apps andere verhoudingen op de iPad Mini?
Ik gebruik mijn iPad 2 erg veel voor het maken van notities in Daily Notes en voor mailen. Is alles gewoon een fractie verkleind? Of hebben het toetsenbord en de apps andere verhoudingen op de iPad Mini?
[ Voor 7% gewijzigd door Jo-re-mi op 02-01-2013 14:01 ]
De verhoudingen zijn gelijk gebleven, het is dus alleen verkleind. Ik kan de mini tussen twee handen gebruiken en typen met mn duimen; ideaal. Ik zit in dezelfde situatie als kx22, alleen, ik gebruik mn air nu ook veel minder. Ik vind de mini een echte aanrader en het gemis aan Retina kan ik geen gemis noemen, contentwise zie je net zoveel.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Het valt me op dat in de online Apple store de iPad mini 16GB duurder is geworden (335 euro tov 329 euro). De retailers (iCentre, Dixons) blijven wel 329 euro voeren.
WTF?!?
WTF?!?
Retailers zullen wel volgen.._Erikje_ schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:51:
Het valt me op dat in de online Apple store de iPad mini 16GB duurder is geworden (335 euro tov 329 euro). De retailers (iCentre, Dixons) blijven wel 329 euro voeren.
WTF?!?
Die prijsverhoging is de thuiskopieer heffing die er sinds 1 januari boven op zit.
Ik heb voor 30 euro een accu pak besteld waaruit ik zowel de Iphone als de Ipad mini kan opladen. het hele pak is net zo zwaar als een mobiele telefoon.kx22 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:59:
Een klein bevinding van mijn kant.
.....
En het gemis van dat Retina scherm valt best wel mee, als je niet anders gewent bent merk je het niet. Maar als ze later dit jaar met een versie uitkomen die retina scherm (en dus ook de processor van zn grote broer) en dezelfde batterijduur als de huidige heeft zal ik zeker updaten.
De mini is zo lekker licht en je merkt bijna niet dat je scherm kleiner is als zn grote broer. Dus ideaal voor onderweg met tethering en een Imodem 5
Tja, als je eens wist voor hoeveel de iPhone en de iPad mini écht verkoopt. De werkelijke verkoopprijs is niet hoger dan €271.90 - en dan hou ik alleen rekening met BTW en de thuiskopieheffing - het zou me niet verbazen als er ergens down the road nog meer heffingen overheen komen._Erikje_ schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:51:
WTF?!?
Die 63 euro die je extra betaalt zijn gewoon puur heffingen van de staat. In werkelijkheid kost de iPad mini hier dus $359 (op dit moment €272.00). Die extra $30 is relatief makkelijk te verklaren: Apple moet rekening houden met koerswisselingen dollar/euro en het verschepen naar Europa is duurder.
Zelfde verhaal voor een 16 GB iPhone 5: die kost in werkelijkheid net iets meer dan €550, maar de heffingen doe de staat er overheen gooit zorgen ervoor dat een iPhone 5 nu al bijna 680 euro kost. Als je naar een 64 GB iPhone 5 kijkt wordt het nog erger: daarvan zegt de staat ook "gooi er maar €160" bovenop.
Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.