Er waren vorige week wat geruchten over een nieuwe iPad mini in maart. Is dat reden om een aankoop uit te stellen? Ik verwacht eigenlijk dat als er een nieuw model komt, deze duurder zal zijn (vanwege retina enz)
De normale iPad was ook niet duurder toen 'ie van 2 naar 3 ging, ondanks het Retina-scherm. Maart lijkt me wel erg snel, maar áls 'ie er komt, dan verwacht ik niet dat 'ie duurder wordt, juist de prijs (lager dan normale iPad) zorgt ervoor dat 'ie aantrekkelijk is.
[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 03-01-2013 23:46 ]
The devil is in the details.
Ik zou nog wel ff drie maandjes wachten, of in ieder geval nog een week of 6, dan zouden er toch wel wat dingen gelekt kunnen zijn...
Op dit moment zit de ipad2 tussen de mini en de retina, op 405eu. Zou die er niet uitgegooid worden en zou daar dan niet een ipad mini retina voor in de plaats kunnen komen?Hahn schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:45:
De normale iPad was ook niet duurder toen 'ie van 2 naar 3 ging, ondanks het Retina-scherm. Maart lijkt me wel erg snel, maar áls 'ie er komt, dan verwacht ik niet dat 'ie duurder wordt, juist de prijs (lager dan normale iPad) zorgt ervoor dat 'ie aantrekkelijk is.
Ik denk dat ze eerder voor dit systeem gaan:
$499 - nieuwste 9.7" iPad, nieuwste functionaliteit
$399 - 9.7" iPad van het jaar ervoor
$329 - vergelijkbaar met $399 model maar kleiner, pikt misschien iets mee van het $499 model
Ik zie ze héél misschien nog een vorige generatie iPad mini voor $249 verkopen, maar dan in je wel met extreem oude hardware (die Apple misschien zelf niet eens wilt ondersteunen).
Denk er maar overna: stel in 2014 had je de A8 chip in het $499 9.7" model. In 2015 krijgt de iPad mini de A8 chip, 9.7" iPad de A9 chip. Het jaar erop, 2016, beginnen ze diezelfde iPad mini als budget $249-model te kopen, maar met A8 chip - de A10 is ondertussen uit. In 2017 gaat het budget model er pas uit, ondertussen duikt de eerste iPad met A11 chip op.
Ik denk dat, zelfs voor Apple, dat teveel is: oude hardware en risico met slome, laggy software.
$499 - nieuwste 9.7" iPad, nieuwste functionaliteit
$399 - 9.7" iPad van het jaar ervoor
$329 - vergelijkbaar met $399 model maar kleiner, pikt misschien iets mee van het $499 model
Ik zie ze héél misschien nog een vorige generatie iPad mini voor $249 verkopen, maar dan in je wel met extreem oude hardware (die Apple misschien zelf niet eens wilt ondersteunen).
Denk er maar overna: stel in 2014 had je de A8 chip in het $499 9.7" model. In 2015 krijgt de iPad mini de A8 chip, 9.7" iPad de A9 chip. Het jaar erop, 2016, beginnen ze diezelfde iPad mini als budget $249-model te kopen, maar met A8 chip - de A10 is ondertussen uit. In 2017 gaat het budget model er pas uit, ondertussen duikt de eerste iPad met A11 chip op.
Ik denk dat, zelfs voor Apple, dat teveel is: oude hardware en risico met slome, laggy software.
[ Voor 58% gewijzigd door Uniciteit op 05-01-2013 01:36 ]
Ik heb inmiddels mijn ipad mini 16gb wifi+3g vandaag teruggebracht.
Kreeg sinds ik hem in bezit heb ( 2 weken ) continu fouten met synchroniseren. Dusdanig dat ik hem tot 3x toe leeg heb moeten halen en opnieuw instellen.
Vanmorgen zag ik ineens vette pixelvegen onderin het scherm. Hij is dus ter reparatie/onderzoek aangeboden bij apple.. ben hem max 2 weken kwijt
Kreeg sinds ik hem in bezit heb ( 2 weken ) continu fouten met synchroniseren. Dusdanig dat ik hem tot 3x toe leeg heb moeten halen en opnieuw instellen.
Vanmorgen zag ik ineens vette pixelvegen onderin het scherm. Hij is dus ter reparatie/onderzoek aangeboden bij apple.. ben hem max 2 weken kwijt
Sinds een maandje de Ipad mini in mijn bezit en er meteen maar een smart cover voor gekocht. Lekker licht en gemakkelijk.
Wat mij trouwens nu opvalt is dat de laklaag aan de zijkant van de onderzijde (je houdt de ipad in portret mode) dat ik kleine spikkels zie waarvan de lak af is. Precies op de punten waar je palmen van je hand zitten. Hebben hier meer mensen al last van? Even voor de goede orde, de ipad ligt nooit blood zonder bescherm cover op zijn voorkant.

wat je op het scherm ziet zijn geen krassen, dan zijn "vette" vegen.
Wat mij trouwens nu opvalt is dat de laklaag aan de zijkant van de onderzijde (je houdt de ipad in portret mode) dat ik kleine spikkels zie waarvan de lak af is. Precies op de punten waar je palmen van je hand zitten. Hebben hier meer mensen al last van? Even voor de goede orde, de ipad ligt nooit blood zonder bescherm cover op zijn voorkant.

wat je op het scherm ziet zijn geen krassen, dan zijn "vette" vegen.
Daar heb ik geen last van, maar ik merk wel dat die laag erg fragiel is. Ik heb al een stukje lak eraf weten te krijgen door mijn ring.
ik zie er vaak huidschilfers tussen zitten, dat lijkt op wat jij hebt op de foto, maar dat is meer tussen de lak en het scherm
[ Voor 22% gewijzigd door bakkie1985 op 07-01-2013 20:10 ]
mijne is zoals je leest terug bij apple na 2 weken ondanks ik over het werken met de mini als super ervaar, ik neem m overal mee naartoe, navigeer ermee enz enz. als hij terug komt ( als ik geen nieuwe krijg ) zal ik het eens gaan checken!
Ik heb op mijn ipad mini last van de scuffgate zoals ze bij de iphone 5 ook hebben. net 2 dagen in bezit.
Online gekocht bij de dixons, wat kan ik daar aan doen? Het plastic is van het scherm af gehaald, en die heb ik niet meer.
Online gekocht bij de dixons, wat kan ik daar aan doen? Het plastic is van het scherm af gehaald, en die heb ik niet meer.
[ Voor 28% gewijzigd door Slasher op 07-01-2013 21:47 ]
Elect a clown, expect a circus.
Ondertussen heb ik zelf ook 2 weken een iPad min. Wat een geniaal apparaatje! Fantastisch formaat en een goede toevoeging voor mensen die een iPhone + Macbook hebben en veel met het openbaar vervoer reizen. Heerlijk om in de trein een 7,9" iPad uit je zak te pakken inplaats van een 13" laptop of veel te kleine telefoon.
Enige verbeterpunt in mijn ogen is het scherm. Maar ik stoor me er niet echt aan.
Enige verbeterpunt in mijn ogen is het scherm. Maar ik stoor me er niet echt aan.
Anoniem: 151407
ik heb zojuist een mini met 3g 16gb besteld.
Heb een ipad 3 met 3g maar sinds zien/gebruiken van een mini vind ik het verschil tussen gewicht of retina dat gewicht voormij meer een issue is.
Mini is perfect formaat en ik vind het scherm prima zat.
Gamen doe ik niet, althans de zware games, beetje angry birds is wel leuk voor tussendoor. voornamelijk gebruik ik plex client met series en beetje internet en remote server management.
tegen de tijd dat er een mini met retina komt stap ik wel over naar die
nu nog een nieuw baasje zoeken voor mijn ipad 3.
Heb een ipad 3 met 3g maar sinds zien/gebruiken van een mini vind ik het verschil tussen gewicht of retina dat gewicht voormij meer een issue is.
Mini is perfect formaat en ik vind het scherm prima zat.
Gamen doe ik niet, althans de zware games, beetje angry birds is wel leuk voor tussendoor. voornamelijk gebruik ik plex client met series en beetje internet en remote server management.
tegen de tijd dat er een mini met retina komt stap ik wel over naar die
nu nog een nieuw baasje zoeken voor mijn ipad 3.
Naar de Dixons gaan. Of je het plastic er nu afgehaald hebt of niet, dat de laklaag eraf bladdert klopt niet. Slim van Apple, die prachtige diamond cut bezel....Slasher schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:40:
Ik heb op mijn ipad mini last van de scuffgate zoals ze bij de iphone 5 ook hebben. net 2 dagen in bezit.

Mee eens, maar ja wie zegt dat de volgende dit probleem niet gaat hebben?virofi schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:13:
[...]
Naar de Dixons gaan. Of je het plastic er nu afgehaald hebt of niet, dat de laklaag eraf bladdert klopt niet. Slim van Apple, die prachtige diamond cut bezel....
Kan toch niet in het oneindige blijven omruilen?
[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 08-01-2013 15:16 ]
Elect a clown, expect a circus.
Haha, tsja, ik zit inmiddels al aan mijn vijfde iPhone5 door hetzelfde probleem. Apple erkent het probleem, maar gezien de problemen blijven bestaan is er nog geen oplossing. Apple heeft me gevraagd te wachten tot begin februari om nogmaals om te ruilen...Slasher schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:16:
[...]
Mee eens, maar ja wie zegt dat de volgende dit probleem niet gaat hebben?
Omruilen voor een wit exemplaar?Slasher schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:16:
[...]
Mee eens, maar ja wie zegt dat de volgende dit probleem niet gaat hebben?
Ik heb het idee dat eventuele scuffs daarop veel minder opvallen. Een van de redenen waarom ik ook een witte ga halen. Maar ik vind de witte variant mooier, dus dat is sowieso de hoofdreden.
Anoniem: 472231
Vreemd, zowel mijn iPad mini als mijn iPhone 5 (beide zwart) hebben nergens last van.virofi schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:38:
[...]
Haha, tsja, ik zit inmiddels al aan mijn vijfde iPhone5 door hetzelfde probleem. Apple erkent het probleem, maar gezien de problemen blijven bestaan is er nog geen oplossing. Apple heeft me gevraagd te wachten tot begin februari om nogmaals om te ruilen...
Dan heb je gelukkig niet een van de crappy batches ;-)Anoniem: 472231 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:48:
[...]
Vreemd, zowel mijn iPad mini als mijn iPhone 5 (beide zwart) hebben nergens last van.
ik moet eerlijk bekennen er met mijn iphone 5 ook geen last van te hebben na 1 maand in gebruik
Ik met de Mini ook niet, en ik mik hem nogal eens op tafel... of schuif hem van de ene naar de andere kant over tafel.. zonder hoes. En krassen heb ik geen een. Ik ben er dus niet echt zuinig mee...
Maar de iPhone 5 toestellen die hier op het werk rondzweven hebben allemaal putjes. Niet dat het ernstig is, of dat jet het heel goed ziet. Maar als je heel goed kijkt dan zie je hier en daar een micro butsje...
Maar de iPhone 5 toestellen die hier op het werk rondzweven hebben allemaal putjes. Niet dat het ernstig is, of dat jet het heel goed ziet. Maar als je heel goed kijkt dan zie je hier en daar een micro butsje...
FreeReef.nl
Anoniem: 423237
Het gaat om een massaproductie he... Ze ondergaan wss juist een software test om te kijken of alles werkt maar wat er gebeurt met de behuizing testen of bekijken ze volgens mij niet echt meer. Als je dan de pech hebt dat er juist iets mis ging...
Je zou natuurlijk ook veel pech moeten hebben om 5 keer een slecht model te krijgen...
Maar ja dat is mijn mening... Kan er ook volledig naast zitten he, weet niet veel af van het productieproces.
Je zou natuurlijk ook veel pech moeten hebben om 5 keer een slecht model te krijgen...
Maar ja dat is mijn mening... Kan er ook volledig naast zitten he, weet niet veel af van het productieproces.
Sinds vandaag ook trotse eigenaar van een iPad mini. Ben eerlijk gezegd niet zo gecharmeerd van iOS, maar de hoofdreden dat ik voor een iPad ben gegaan is dat de ondersteuning voor pro audio non-existant is op Android en ik mijn tablet daar toch wel voor wil inzetten.
Ik had pas nog een Nexus 7 gekocht en hoewel het voor die prijs een beste tablet is, kan deze mijns inziens niet tippen aan de iPad mini. Zodra je de iPad mini en Nexus 7 vast hebt gehouden weet je wat ik bedoel. Ik heb nu pas echt het gevoel dat ik een hoogwaardig product in mijn handen heb en iOS blijft zoveel smoother dan Android...het is echt een behoorlijk verschil.
Erg fijn apparaatje!
Ik had pas nog een Nexus 7 gekocht en hoewel het voor die prijs een beste tablet is, kan deze mijns inziens niet tippen aan de iPad mini. Zodra je de iPad mini en Nexus 7 vast hebt gehouden weet je wat ik bedoel. Ik heb nu pas echt het gevoel dat ik een hoogwaardig product in mijn handen heb en iOS blijft zoveel smoother dan Android...het is echt een behoorlijk verschil.
Erg fijn apparaatje!
net mn ipad mini opgehaald. Apple kon geen defecten of storingen vaststellen... hou mn hart vast.. als het weer gebeurt gelijk weer terug

Als ik iets inzoom tijdens het browsen, past de balk zich niet automatisch aan..
Elke keer als je scrollt of beweegt over het scherm zie je hem dus midden op je pagina

In dit geval boven de knop 'verstuur bericht'
Iemand ervaringen?
:O
Gebeurt btw niet all the time, na wat experimenteren..armano schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:02:
[afbeelding]
Als ik iets inzoom tijdens het browsen, past de balk zich niet automatisch aan..
Elke keer als je scrollt of beweegt over het scherm zie je hem dus midden op je pagina
In dit geval boven de knop 'verstuur bericht'
Iemand ervaringen?
:O
Nog geen een keer tegengekomen, althans; niet bewust dan
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Anoniem: 270507
Sinds kort in het bezit van een Mini. bevalt zeker goed op 1 minpunt na dan...
Ik gebruik veelvuldig Facetime via de iPhone, en als ik iemand bel via Facetime dan hoor ik altijd een telefoongeluidje. Op die manier weet ik dat de iPhone "aan het bellen is".
Bij de ipad hoor ik niks, en gebeurd er ook niks. Beide apparaten gebruiken hetzelfde Apple ID, en facetime is geactiveerd op de iPad.
Ik gebruik veelvuldig Facetime via de iPhone, en als ik iemand bel via Facetime dan hoor ik altijd een telefoongeluidje. Op die manier weet ik dat de iPhone "aan het bellen is".
Bij de ipad hoor ik niks, en gebeurd er ook niks. Beide apparaten gebruiken hetzelfde Apple ID, en facetime is geactiveerd op de iPad.
Je probleem.Anoniem: 270507 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:41:
Beide apparaten gebruiken hetzelfde Apple ID
Hoezo? Je kunt prima Facetime op meerdere apparaten die hetzelfde AppleID ingesteld hebben gebruiken toch? Facetime werkt op m'n iPhone en iPad prima, ook op m'n Macbook en ze hebben overal hetzelfde Apple ID.
Ik had het even verkeerd gelezen. Ik dacht dat hij naar zijn eigen Apple ID zat te facetimen.virofi schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:41:
[...]
Hoezo? Je kunt prima Facetime op meerdere apparaten die hetzelfde AppleID ingesteld hebben gebruiken toch? Facetime werkt op m'n iPhone en iPad prima, ook op m'n Macbook en ze hebben overal hetzelfde Apple ID.
Apple kwartaaloverzicht gisteren. Ze zeiden dat ze eind van dit kwartaal verwachten voldoende iPad Mini's te kunnen maken om aan hun gewenste voorraad te kunnen voldoen.
Zou dus denken dat de retina Mini sowieso niet al in maart gaat komen.
Zou dus denken dat de retina Mini sowieso niet al in maart gaat komen.
Inmiddels heb ik een ander account aangemaakt. Mij iPad mini heeft géén 3g. De facetime account welke ik probeerde te bereiken was enkel aangemeld met een telefoonnummer. Dat werkte niet.virofi schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:41:
[...]
Nu is het account dat ik probeerde te facetimen ook bekend met een email adres en daarna werkte het wel.
Mijn conclusie: een WIFI (zonder 3g) apparaat kan enkel facetimen naar een email adres ( en niet naar een 06 nr).
behoorlijk vreemd eigenlijk. Imessage werkt namelijk wel gewoon.
Je kan zoveel email adressen toevoegen aan je facetime zoals je wilt. Het is juist enorm handig. Zo heb je zelf in de hand op welk apparaat je gebeld wilt worden door facetime met dat nummer of email adres en welke niet.
email adressen pakt ie overal, maar zoals ik aangeef...
mijn ipad mini wifi only kan geen facetime gesprek starten naar een facetime account waar enkel een telefoonummer op bekend is.
mijn ipad mini wifi only kan geen facetime gesprek starten naar een facetime account waar enkel een telefoonummer op bekend is.
Vind ik niet. Facetime is een gesprek via internet. Het telefoonnummer is enkel een 'account'.
Vreemd, dit zou gewoon moeten werken hoor. Weet je zeker dat er bij het ontvangende apparaat wel staat ingesteld dat die op een 06-nummer bereikbaar is via FaceTime? Ik denk dat dat het is.Anoniem: 270507 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:49:
email adressen pakt ie overal, maar zoals ik aangeef...
100% zeker dat ik op mijn iPad zonder 3G naar een 06-nummer kan FaceTimen. Vaak genoeg gedaan.
[ Voor 26% gewijzigd door TMC op 24-01-2013 17:17 ]
Nog meer mensen er last van dat gebruikersnamen/wachtwoorden niet worden opgeslagen bij het webbrowsen?
Ik heb het al geprobeerd met Safari, Chrome, Dolphin etc maar bij geen enkele browser werkt het. Ik heb al in de instellingen gedoken en daar de optie aangezet (via Settings -> Safari -> AutoFill, maar ook in bijvoorbeeld Chrome zelf). Ook geprobeerd om de cache te legen zonder resultaat. Ook het uitvinken en weer aanvinken van de optie (in de hoop dat dat iets triggert) helpt niet.
In eerste instantie hoef ik na het sluiten en opnieuw openen van bijvoorbeeld Safari niet opnieuw het wachtwoord in te voeren, ik krijg dan helemaal geen prompt. Maar waar het juist mis gaat is na een herstart van de iPad. Ik krijg dan weer een user/ww prompt en die zou dan toch al ingevuld moeten zijn, maar dat gebeurt dus niet.
Heb al op het web gezocht, maar krijg weinig resultaten. De voorgestelde oplossingen die ik daar vind heb ik al geprobeerd. Ja, behalve een factory reset dan, maar dit probleem heb ik al sinds het begin, dus een factory reset kan niet de oplossing zijn lijkt me.
Ik heb het al geprobeerd met Safari, Chrome, Dolphin etc maar bij geen enkele browser werkt het. Ik heb al in de instellingen gedoken en daar de optie aangezet (via Settings -> Safari -> AutoFill, maar ook in bijvoorbeeld Chrome zelf). Ook geprobeerd om de cache te legen zonder resultaat. Ook het uitvinken en weer aanvinken van de optie (in de hoop dat dat iets triggert) helpt niet.
In eerste instantie hoef ik na het sluiten en opnieuw openen van bijvoorbeeld Safari niet opnieuw het wachtwoord in te voeren, ik krijg dan helemaal geen prompt. Maar waar het juist mis gaat is na een herstart van de iPad. Ik krijg dan weer een user/ww prompt en die zou dan toch al ingevuld moeten zijn, maar dat gebeurt dus niet.
Heb al op het web gezocht, maar krijg weinig resultaten. De voorgestelde oplossingen die ik daar vind heb ik al geprobeerd. Ja, behalve een factory reset dan, maar dit probleem heb ik al sinds het begin, dus een factory reset kan niet de oplossing zijn lijkt me.
Kan volgens mij alleen als de persoon die je wilt bereiken zijn/haar 06-nummer samen met een e-mailadres gekoppeld heeft aan zijn/haar Apple accountTMC schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:14:
[...]
100% zeker dat ik op mijn iPad zonder 3G naar een 06-nummer kan FaceTimen. Vaak genoeg gedaan.
Mijn mini geeft sinds vandaag weer het probleem waar hij al eerder voor weggeweest is. Toen kon Apple niets vinden. nu foto's van gemaakt, ga mijn geld terug halen want hier heb ik geen zin in!
100% zeker niet. Je kunt vanuit een iPad enkel naar email adressen FaceTimen.TMC schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:14:
[...]
Dat dit emailadres OOK gekoppeld is aan een 06 nummer kan, en dan kan het lijken alsof je naar een 06 belt, maar dat is niet.
Dus als de ontvanger in zijn FaceTime instellingen het email adres weghaalt, en enkel bereikbaar instelt op zijn 06 nummer... dan komt jouw FaceTime niet aan.
FreeReef.nl
Getest (op een 9.7" iPad) en ik kan ook gewoon naar een 06-nummer FaceTimen (dus zónder dat ik een e-mail adres in de contactlijst heb staan).World Citizen schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:29:
[...]
100% zeker niet. Je kunt vanuit een iPad enkel naar email adressen FaceTimen.
Dat dit emailadres OOK gekoppeld is aan een 06 nummer kan, en dan kan het lijken alsof je naar een 06 belt, maar dat is niet.
Dus als de ontvanger in zijn FaceTime instellingen het email adres weghaalt, en enkel bereikbaar instelt op zijn 06 nummer... dan komt jouw FaceTime niet aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 29-01-2013 15:56 ]
zal straks even een foto uploaden... toestel wordt weer opgestuurd, nu wel gemeld dat ik hem niet terug wil met de melding dat ze niks kunnen vinden want er is wel degelijk iets aan de hand.
Vandaag voor het eerst de ipad mini in m'n handen gehad, ontzettend dun en prachtig vormgegeven. Een stuk handzamer dan z;n grote broer.
Wanneer de ipad mini een retina scherm krijgt ga ik die zeker halen, ik snap wel waarom de mensen zo enthousiast zijn over de mini
Wanneer de ipad mini een retina scherm krijgt ga ik die zeker halen, ik snap wel waarom de mensen zo enthousiast zijn over de mini
39
De ontvanger moet het email adres weghalen in zijn facetime opties... en dan gaat het niet meer.Uniciteit schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:56:
[...]
Getest (op een 9.7" iPad) en ik kan ook gewoon naar een 06-nummer FaceTimen (dus zónder dat ik een e-mail adres in de contactlijst heb staan).
Het is dus niet afhankelijk wat er in jouw contact lijst staat, het is afhankelijk van de ontvanger zijn facetime instellingen.
Jij belt in jouw voorbeeld NIET naar een 06 nummer.
Op de server van Apple is het 06 gekoppeld aan een emailadres (mits de ontvanger dat aangegeven heeft)
Dus als jij belt naar dat 06 nummer dan word er gekeken of er ook een emailadres aangemeld is bij de ontvanger.. Als dat zo is, dan schakelt hij automatisch over naar email en LIJKT het alsof je naar 06 belt.
Als er geen email bekend is bij apple dan werkt het dus niet.
Dus als jouw ontvanger naar
- instellingen/ facetime gaat
en daar zijn email adressen uitvinkt... dan kun jij hem niet meer bellen vanuit je iPad.
(het duurt trouwens even voordat de wijziging doorgevoerd is bij Apple... dus als je dit test ... geef het een uurtje nadat je de instellingen hebt veranderd. )
[ Voor 7% gewijzigd door World Citizen op 29-01-2013 16:36 ]
FreeReef.nl
Lekker dan. Na de 6.1 update werkt (video) airplay niet meer.
Anoniem: 87302
Dank u wel, betatester voor appleAmonTobin schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:25:
Lekker dan. Na de 6.1 update werkt (video) airplay niet meer.
* Anoniem: 87302 cancelt update.
Hehe...nou ja, ik heb nog niet echt veel tijd genomen om het probleem te troubleshooten, dus het zou een probleem bij specifieke toepassingen kunnen zijn.Anoniem: 87302 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:46:
[...]
Dank u wel, betatester voor apple![]()
* Anoniem: 87302 cancelt update.
Ik probeer in dit geval Youtube filmpjes naar XBMC Eden te streamen.
Edit: Lijkt idd een bekende bug van iOS 6.1 te zijn.
Wtf man....Hoe zie je dit tijdens het testen over het hoofd....waardeloos dit zeg
[ Voor 14% gewijzigd door AmonTobin op 30-01-2013 23:10 ]
http://www.bluelounge.com/products/kicks/
Bluelounge heeft deze voor de iPad maar niet voor de iPad mini. Weet iemand een alternatief? Gekeken op eBay maar vind niks
Bluelounge heeft deze voor de iPad maar niet voor de iPad mini. Weet iemand een alternatief? Gekeken op eBay maar vind niks
Anoniem: 364208
Als je op zoek bent naar iets dat anti-slip is, dan is de smart cover van Apple ook goed. Het binnenste van die smart cover is ook wat ruw. Moet wel zeggen dat die Kicks er ook goed uit zien!MmarkM schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:47:
http://www.bluelounge.com/products/kicks/
Anoniem: 14124
Heeft iemand al een nette dock gevonden voor de Ipad Mini? Apple levert schijnbaar geen dock meer, echt heel vreemd.
Er is wel veel uit china op de markt met connectors die of te groot zijn of te fragiel, en ik betaal graag iets meer voor kwaliteit.
Er is wel veel uit china op de markt met connectors die of te groot zijn of te fragiel, en ik betaal graag iets meer voor kwaliteit.
De smart cover van Apple beschermd de achterkant niet. Daar ben ik juist naar op zoek, naar zulke kicks!Anoniem: 364208 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:29:
[...]
Als je op zoek bent naar iets dat anti-slip is, dan is de smart cover van Apple ook goed. Het binnenste van die smart cover is ook wat ruw. Moet wel zeggen dat die Kicks er ook goed uit zien!
De Smart Case welMmarkM schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:50:
[...]
De smart cover van Apple beschermd de achterkant niet. Daar ben ik juist naar op zoek, naar zulke kicks!
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Die is er niet voor de Mini, en daarnaast kan ik niet zeggen dat dit een perfect passend en werkend product is. Ik heb er hier een met een iPad 4, en het is eigenlijk gewoon niet goed tot slecht.
De hoes past niet helemaal lekker, uitsnedes zitten niet precies in het midden (camera bv), en rechtop zetten is niet heel erg goed te doen, want dan valt hij voorover...
FreeReef.nl
Weet iemand hoe ik mij iphone 5 als hotspot instel en deze standaard als primair wordt gepakt ipv alle andere draadloze netwerken in mijn omgeving?
nvm
[ Voor 152% gewijzigd door World Citizen op 06-02-2013 01:33 ]
FreeReef.nl
Meer mensen met zowel een iPad 3/4 en een iPad Mini? Ik was altijd verliefd op mijn iPad 3 maar sinds ik in een impuls aankoop de iPad Mini heb meegenomen uit Amerika merk ik dat ik vrijwel altijd naar mijn Mini grijp en de iPad 3 altijd links laat liggen. Alleen als ik een paar dagen naar mijn ouders ga of lang in de trein zit neem ik mijn 3 mee om een film op te kijken. Verder gebruik ik eigenlijk overal de Mini voor...het formaat, gewicht en de handzaamheid zijn zo fantastisch!!
Ja 100%, me neefje heeft een iPad 3, maar die moet je altijd ergens op laten steunen na een tijdje omdat je dan een lamme arm krijgt. Zelf zat ik te twijfelen of ik een iPad 4 zou aanschaffen maar er was niet een sterke motivatie om hem aan te schaffen voornaamste reden vanwege het hoge gewicht. Echter toen me pa na kerst uit amerika thuis kwam met een iPad mini dacht ik eerst ik ruil hem om.. voor een iPad 4 vanwege het kleine scherm. Die 7.9" is groot genoeg voor mij.. (keek hiervoor alles op een iPhone) en dat je hem met gemak met 1 hand vast kan houden is het grootste plus punt. Als je er mee kon bellen hield ik gewoon die mini aan me oormonnick schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:14:
Meer mensen met zowel een iPad 3/4 en een iPad Mini? Ik was altijd verliefd op mijn iPad 3 maar sinds ik in een impuls aankoop de iPad Mini heb meegenomen uit Amerika merk ik dat ik vrijwel altijd naar mijn Mini grijp en de iPad 3 altijd links laat liggen. Alleen als ik een paar dagen naar mijn ouders ga of lang in de trein zit neem ik mijn 3 mee om een film op te kijken. Verder gebruik ik eigenlijk overal de Mini voor...het formaat, gewicht en de handzaamheid zijn zo fantastisch!!

done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Vandaag bij de winkel geweest om de Ipad mini weer is te bekijken. Het formaat is echt super voor mij en het gewicht is heerlijk. Maar toen ik 1 afbeelding opende op de New Ipad en de Ipad Mini viel het verschil met retina me pas op. En omdat ik de ipad mini vooral ga gebruiken voor mijn portfolio vind ik het belangrijker om nog even te wachten... Maar de vraag is hoe lang. Hoe lang zou ik nog moeten wachten op een Ipad Mini met retina. Ik kan nog best 2 maanden wachten maar als het nog een half jaar duurt dan ga ik toch de stap zetten voor de huidige mini.
BTC €96.871
Zal wel oktober worden. Apple zei in januari dat ze eind maart verwachten bij te zijn qua productie en vraag naar mini's. Je kan eventuee, nog ff een week of 3 wachten, neem aan dat als er dan nog geen duidelijkheid is de mini niet ververst gaat worden in maart.
Verwacht het niet maart. Ik zie de grote versie van de iPad tijd voor Apple om tijd uit te stellen. Denk dat je inderdaad eind het jaar kijk verwachten
na een aantal dagen kreeg ik weer melding dat mijn mini klaar was... echter was hij niet meer te repareren en heb een nieuwe gekregen! deze service verwachtte ik eigenlijk de 1e keer al omdat het toestel pas 3 dagen uit de verpakking was, maargoed opgelost dus!
Wat zijn julie ervaringen met de update van 6.1 op de ipad mini, zijn daar nog problemen mee ?
Cloud ☁️
Vooralsnog hoor ik m'n vrouw nergens over. En dan is het meestal wel goedDownloader91 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:45:
Wat zijn julie ervaringen met de update van 6.1 op de ipad mini, zijn daar nog problemen mee ?
niks mis mee, geen enkele bug of tegenslag gehad tot nu toe... vind m eerder soepeler draaienDownloader91 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:45:
is altijd verstandig. Echter kun je met de backup niet downgraden, dat zul je op een andere manier moete realiseren.Downloader91 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:02:
Is het verstandig om eerst nog een back-up te maken ?
Ik heb besloten morgen een Ipad mini te gaan kopen 16 of 32gb weet ik nog niet zeker ik wil er op gaan gamen en ik wil er foto's mee gaan bekijken. Verder wil ik er een mooie sleeve of volledige bescherming bij kopen maar wat dat gaat worden weet ik nog niet. Ik hoopte op de volledige smart case maar die is er blijkbaar niet .. iemand een alternatief hiervoor..
Verder hoop ik op een goede screen brightness en jaren plezier
Verder hoop ik op een goede screen brightness en jaren plezier
BTC €96.871
Ik kon niet meer wachten. ik heb een iPad mini 32gb white gekocht
ben er harstikke blij mee en mocht er twijfel komen bij zijn opvolger dan lever ik wel een paar tientjes in
BTC €96.871
Grotere plaatjes betekend ook meer ruimte, kijk dus maar rustig naar een 32GB model.koelebobes schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:42:
Vandaag bij de winkel geweest om de Ipad mini weer is te bekijken. Het formaat is echt super voor mij en het gewicht is heerlijk. Maar toen ik 1 afbeelding opende op de New Ipad en de Ipad Mini viel het verschil met retina me pas op. En omdat ik de ipad mini vooral ga gebruiken voor mijn portfolio vind ik het belangrijker om nog even te wachten... Maar de vraag is hoe lang. Hoe lang zou ik nog moeten wachten op een Ipad Mini met retina. Ik kan nog best 2 maanden wachten maar als het nog een half jaar duurt dan ga ik toch de stap zetten voor de huidige mini.
Is het met IOS6 nog mogelijk om de Kiosk in een map te plaatsen dmv het befaamde trucje? Met mijn iPhone lukte het toendertijd wel maar met mijn iPad Mini met 6.1 krijg ik het maar niet voor mekaar.
Zie: YouTube: Trick for iPhone 5 iOS 6.0.2 - 6.1 Hide Newsstand into folder without Jailbreak :
maak een folder op je 2e pagina en zet kiosk ook op die page
home button indrukken en kiosk-icon tappen en vasthouden,
zodra je naar de 1 page gaat, terug swipen naar de 2e pagina zonder los te laten,
tap de folder waarin je kiosk icon wilt hebben,
home butten indrukken en voila..
Het kan even lukken voordat je de timing goed hebt
maak een folder op je 2e pagina en zet kiosk ook op die page
home button indrukken en kiosk-icon tappen en vasthouden,
zodra je naar de 1 page gaat, terug swipen naar de 2e pagina zonder los te laten,
tap de folder waarin je kiosk icon wilt hebben,
home butten indrukken en voila..
Het kan even lukken voordat je de timing goed hebt
[ Voor 165% gewijzigd door tmoel op 03-04-2013 17:34 ]
Op mijn laptop en computer maak ik gebruik van een Keepass database, maar is deze ook te gebruiken op de Ipad? Ik zie wel allerlei applicaties die het ondersteunen, maar omdat je ervoor moet betalen wil ik graag een product die het goed doet.
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Ik hoor toevallig net op het werk dat er problemen zijn tussen 6.1 en exchange.Downloader91 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:45:
6.1 zou een aanslag doen op de storage van de server.
Onlangs kwam ik er achter dat een 16gb instapmodel iPad Mini in Maleisie omgerekend slechts 240 euro kost (http://store.apple.com/my/browse/home/shop_ipad) (in Singapore ongeveer 270 euro geloof ik).
Nu is mijn vraag of ik een ipad in een van deze landen kan kopen om vervolgens in Nederland een nederlandse adapter te halen en gebruiken, aangezien in deze landen gebruik gemaakt wordt van een adapter met drie pinnen.
Ik denk zelf van wel, maar wil het uiteraard even zeker weten voordat ik iets koop. Zoeken in de topics op tweakers en googlen heeft mij niet duidelijk een antwoord opgeleverd.
Alvast bedankt.
Nu is mijn vraag of ik een ipad in een van deze landen kan kopen om vervolgens in Nederland een nederlandse adapter te halen en gebruiken, aangezien in deze landen gebruik gemaakt wordt van een adapter met drie pinnen.
Ik denk zelf van wel, maar wil het uiteraard even zeker weten voordat ik iets koop. Zoeken in de topics op tweakers en googlen heeft mij niet duidelijk een antwoord opgeleverd.
Alvast bedankt.
Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1
Yep. Werkt prima, zelf iPads uit hk en Japan.
ok bedankt. ik wist dus niet zeker of eventuele verschillen in bijv. voltages van invloed waren op de componenten die in de ipad zelf werden toegepast of dat dit allemaal in de adapter wordt aangepast.matthijst schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 06:43:
Yep. Werkt prima, zelf iPads uit hk en Japan.
Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1
Kan je die via de online Apple store laten verzenden naar Nederland dan? Of vanuit een andere winkel uit die contreien?
De 'Yep, werkt prima' gaat natuurlijk over het daadwerkelijk in dat land zelf een winkel binnenlopen en de iPad de winkel uitdragen. Niet via Apple Maleisie een iPad naar Nederland laten sturen.
Zo ver ik weet niet is dat helaas niet mogelijk, dan zou namelijk de hele wereld zijn apple producten laten verschepen vanuit het land met de laagste prijzen.readytoflow schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:51:
Kan je die via de online Apple store laten verzenden naar Nederland dan? Of vanuit een andere winkel uit die contreien?
Ik zit momenteel voor mijn stage in Jakarta en kan dus zelf in deze omgeving iets aanschaffen, vandaar mijn vraag.
Ah...Ik dacht al: 'dat kan toch niet...'. Nou veel plezier in de Apple store daar dan!
Ik wilde gisteren de ipad mini van mijn vrouw updaten, omdat er een melding stond dat er een nieuwe update beschikbaar was. Ik klik dus op updaten, maar krijg de melding dat ie niet verder kan, omdat ie niet verbonden is met internet. Met de internetverbinding is niks aan de hand, dus ben naar oplossingen gaan zoeken.
Maar de enige oplossing die ik kan vinden, is om via itunes te updaten. Ik heb echter geen zin om itunes te installeren alleen om een update te doen. Kan ook niet ff via sdcard doen, want die is er niet. Weet iemand hiervoor een oplossing?
Pfff z'n duur apparaat en dan werkt een update niet eens...
Maar de enige oplossing die ik kan vinden, is om via itunes te updaten. Ik heb echter geen zin om itunes te installeren alleen om een update te doen. Kan ook niet ff via sdcard doen, want die is er niet. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Pfff kort door de bocht hoor...
Gaat bij altijd prima...en itunes kan echt handig zijn.
Gaat bij altijd prima...en itunes kan echt handig zijn.
Heb je m al gereset en opnieuw geprobeerd?Xyphoid schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:32:
Ik wilde gisteren de ipad mini van mijn vrouw updaten, omdat er een melding stond dat er een nieuwe update beschikbaar was. Ik klik dus op updaten, maar krijg de melding dat ie niet verder kan, omdat ie niet verbonden is met internet. Met de internetverbinding is niks aan de hand, dus ben naar oplossingen gaan zoeken.
Anoniem: 502728
ik moet eerlijk bekennen er met mijn iphone 5 ook geen last van te hebben na 1 maand in gebruik
Alleen gereset. Ik ga hem vanavond maar leeg gooien en resetten.
Hopelijk hoeft dat niet bij elke update.
Ik vraag me af hoe mijn vrouw hem heeft laten hangen. Aangezien ze nooit in de settings komt. Enige setting die ze verandert, is het volume...
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Heeft iemand de hotspot functie vanaf de iPad mini werkend? Ik heb op de iPad vf nl 14.0 carrier staan maar de functie is geblokkeerd
Op m'n iPhone 4 werkt het wel met 13.1 carrier
Op m'n iPhone 4 werkt het wel met 13.1 carrier
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Ipad mini 16gb wit nu 284 euro! bij saturn webshop. Blijkbaar doet deze wel mee met de 15 euro korting per 100 euro.
Dat zal wel een foutje zijn, want de witte is inderdaad €284, terwijl de zwarte gewoon €329 is. Maar je kan het altijd proberen (maar oh wee als ze 'm niet opsturen voor €284 en er gepiept gaat worden dat dat niet eerlijk is, ik heb nu al zin om daarover uit m'n plaat te gaan
).
Yep, ik gebruik daarvoor MiniKeepass Het laden van je Keepass database kan eenvoudig via Dropbox.Hari-Bo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:25:
Op mijn laptop en computer maak ik gebruik van een Keepass database, maar is deze ook te gebruiken op de Ipad? Ik zie wel allerlei applicaties die het ondersteunen, maar omdat je ervoor moet betalen wil ik graag een product die het goed doet.
Gratis. Ik gebruik 'm veel en ben er blij mee!
Vandaag online besteld en op kunnen halen voor m'n zusje. Er komt wel 6 euro verwijderingsbijdrage bij, dus 290 euro.Hahn schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:29:
Dat zal wel een foutje zijn, want de witte is inderdaad €284, terwijl de zwarte gewoon €329 is. Maar je kan het altijd proberen (maar oh wee als ze 'm niet opsturen voor €284 en er gepiept gaat worden dat dat niet eerlijk is, ik heb nu al zin om daarover uit m'n plaat te gaan).
Sinds gisteren heb ik een update van m'n iPad mini gedraaid: van 6.0 naar 6.1.2. Omdat bij 6.1.1 al snel geluiden kwamen over problemen met Echange heb ik die overgeslagen.
Gisteren na de update kreeg ik de indruk dat het percentage van m'n batterij sneller terugliep dan voorheen. Nu vanavond pakte ik m'n mini er weer bij, nadat ik hem een hele dag niet heb gebruikt en controleerde ik even m'n gebruik.
Blijkt ineens dat ie 20 uur gebruik aangeeft.... Gisterochtend heb ik hem van de lader gehaald en misschien 6 of 7 uur gebruikt en vandaag dus niet. M'n batterij stond ook op 28%. Gisteren heb ik hem weggelegd met ca 50% batterij
Ik heb dus de indruk dat m'n mini terwijl ik hem niet gebruik toch van alles aan het doen is.....
Heeft iemand dezelfde ervaring (gehad) (sinds de laatste update)?
Of weet iemand of je een activity log kunt inkijken?
Gisteren na de update kreeg ik de indruk dat het percentage van m'n batterij sneller terugliep dan voorheen. Nu vanavond pakte ik m'n mini er weer bij, nadat ik hem een hele dag niet heb gebruikt en controleerde ik even m'n gebruik.
Blijkt ineens dat ie 20 uur gebruik aangeeft.... Gisterochtend heb ik hem van de lader gehaald en misschien 6 of 7 uur gebruikt en vandaag dus niet. M'n batterij stond ook op 28%. Gisteren heb ik hem weggelegd met ca 50% batterij
Ik heb dus de indruk dat m'n mini terwijl ik hem niet gebruik toch van alles aan het doen is.....
Heeft iemand dezelfde ervaring (gehad) (sinds de laatste update)?
Of weet iemand of je een activity log kunt inkijken?
Had je alle aps gesloten, Mss een app die niet goed in suspend wordt gezet. Ook is het handig om even te controleren of je push en locatie instellingen nog staan zoals je ze eerst had staan. Je kan het testen door vannacht te controleren hoeveel gebruik hij aangeeft, alle apps sluiten en dan morgenvroeg weer kijken.
5183
Hum, voor 284 te halen bij de Saturn. Ik heb echter al een iPad 3 en een iPhone 5. Vrouw heeft een iPhone 4S. Er is wel altijd 'ruzie' op de bank om de iPad...
Grrrr, ik weet niet of ik nu moet wachten op een nieuwe mini, een nieuwe iPad 5 of gewoon niks doen.
Grrrr, ik weet niet of ik nu moet wachten op een nieuwe mini, een nieuwe iPad 5 of gewoon niks doen.
Persoonlijk wacht ik op z'n minst op een retina scherm. Het formaat lijkt me ideaal, maar ik wil niet meer terug naar zo'n relatief lage resolutie. Ik gebruik de iPad vooral om te lezen (internet, boeken, tijdschriften) en dan is het scherm vooral van belang.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.