Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 22:26
In mijn ogen echt een luxeprobleem.. Lezen op mn Mini gaat prima en afbeeldingen komen ook mooi over.

Lage resolutie verbond ik vroeger automatisch met minder "informatie" op het scherm, nu is het zo dat we daarin verwend worden; dezelfde hoeveelheid informatie als op een lagere resolutie maar dan scherper. Effectief zie je op iedere iPad maar informatie die maximaal 1024x768 in beslag neemt.

Edit:
Neemt overigens niet weg dat ik ook gelijk een Retina variant ga kopen zodra die beschikbaar zou zijn

[ Voor 12% gewijzigd door bokkow op 27-02-2013 23:14 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:43
Mini zou ik alleen nu kopen als je hem goedkoop kunt aanschaffen (VS, Hong Kong etc), dan verkoop je hem met bijna geen verlies en upgrade je naar een retina mini in het najaar.
Zit ook met een iPad3 te wachten op de 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
bokkow schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:13:
In mijn ogen echt een luxeprobleem.. Lezen op mn Mini gaat prima en afbeeldingen komen ook mooi over.

Lage resolutie verbond ik vroeger automatisch met minder "informatie" op het scherm, nu is het zo dat we daarin verwend worden; dezelfde hoeveelheid informatie als op een lagere resolutie maar dan scherper. Effectief zie je op iedere iPad maar informatie die maximaal 1024x768 in beslag neemt.
Dat is waar, bij het 'normale' zoomlevel zie je evenveel maar dan scherper. Maar het helpt wel om kleine tekst goed te kunnen lezen. Ik merk zelf wel dat ik veel minder in/uit loop te zoomen sinds ik een retina iPad heb.

• FlashM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 12:45
Mizojojo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:47:
Had je alle aps gesloten, Mss een app die niet goed in suspend wordt gezet. Ook is het handig om even te controleren of je push en locatie instellingen nog staan zoals je ze eerst had staan. Je kan het testen door vannacht te controleren hoeveel gebruik hij aangeeft, alle apps sluiten en dan morgenvroeg weer kijken.
Yep, had alles afgesloten.
Maandag weer opgeladen en nu vandaag geeft ie aan 1 dag en 2 uur gebruikt en nog 15% over.

Nu heb ik hem zeker gisteren en vandaag veel gebruikt, maar zeker niet meer dan een dag.
Ik heb de indruk dat het gebruik op een andere manier bepaald wordt dan voorheen.

Ik krijg mijn werk mail ook op m'n mini binnen. Zou je al die ontvangen mails ook als effectief gebruik registreren....?

Iemand een idee? :?

• matthijst
Niet gejailbreakt toevallig?
Vroegah wilde openssh je accu nogal eens leegtrekken. Op te lossen met sbsettings.
En wat ze hierboven zeiden: locatieservices ff uitzetten voor alles behalve maps en camera.
En via dubbelklikken op je home toets programma's op de achtergrond sluiten (zou niet moeten, maar goed, misschien kom je er zo achter welke je accu gebruikt).
Mail lijkt me niet echt een probleem, tenzij je dagelijks ladingen grote mails, of heel veel mails gepusht krijgt en hij steeds bezig is. Gaat je scherm aan als er een mailtje binnenkomt? Anders die notificaties uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 09:38
http://www.vandaag.be/ent...phone-5s-in-augustus.html

Hopelijk is dit juist en dan gaat mijn Ipad mini in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iMore has been spot on with recent Apple releases, reporting the Lightning connector several months before it was released and predicting both the iPad mini launch date and the announcement date of the iPhone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372084

Ik ben van plan zometeen een iPad mini aan te schaffen. Heb het een aantal weken aangekeken in verband met de geruchten omtrent een nieuwe mini, maar aangezien iedere site wat anders meld en ik me geen voorstelling kan maken bij het feit dat Apple nu (nog geen halfjaar na de vorige) alweer een nieuwe zou lanceren, heb ik toch de keuze gemaakt om er alvast een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:21
Ik heb vandaag een zwarte ipad mini gekocht, en die bleek uit de doos helaas al een kras te hebben in de linkerbovenhoek. Hij zit ook net op een plek waar je oog er voortdurend op valt, op het schuine randje tgen het scherm aan. Ik heb er wel nog een half uurtje mee gespeeld, maar het blijft storen. Die gaat morgen dus retour. Ik laat nog wel even weten of ze moeilijk doen over omruilen.

Edit: omruilen was gelukkig geen probleem. Vanavond maar eens kijken of het nieuwe exemplaar nog gebreken heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Vistajevski op 21-03-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507677

Hi people... net nieuwe ipad mini... deed het echt prima. Toen ontdekte ik iets raars. Ik kon opeens niet meer goed typen, ik druk letters in en andere letters worden ingedrukt... ik tik bv iets aan bij instellingen, en dan wordt iets 5cm eronder ingedrukt, hele touchscreen in de war. Ik had net ontdekt dat hij alleen zo doet wanneer het aan de lader zit... paar keer uitgeprobeerd. Hebben jullie dit probleem eerder gezien?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Anoniem: 507677 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:18:
Hi people... net nieuwe ipad mini... deed het echt prima. Toen ontdekte ik iets raars. Ik kon opeens niet meer goed typen, ik druk letters in en andere letters worden ingedrukt... ik tik bv iets aan bij instellingen, en dan wordt iets 5cm eronder ingedrukt, hele touchscreen in de war. Ik had net ontdekt dat hij alleen zo doet wanneer het aan de lader zit... paar keer uitgeprobeerd. Hebben jullie dit probleem eerder gezien?? :/
Is je iPad aangesloten op een geaard of niet-geaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ik weet niet of het hier thuishoort. Maar mis ik iets waarom deze zo goedkoop moet zijn?

http://www.orange-gsm.nl/...uct&path=74&product_id=76

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Nu online
kevinl schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:56:
Ik weet niet of het hier thuishoort. Maar mis ik iets waarom deze zo goedkoop moet zijn?

oppassen :) te mooi om waar te zijn. overigens een ZZP'er met 06 nummer en adres = rijtjeshuis
http://www.orange-gsm.nl/index.php?route=information/contact

maps

[ Voor 10% gewijzigd door gekke-gerrit op 23-03-2013 16:04 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Ja, dat het te mooi om waar te zijn. Snap ik wel. Maar ik bedoel als je ophaalt en contant afrekent dan moet dat toch geen probleem zijn? Trouwens ik zie meerdere aanbieders met nieuwprijzen. Is het mogelijk dat ze tegen groothandelsprijzen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Nu online
kevinl schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:07:
[...]

Ja, dat het te mooi om waar te zijn. Snap ik wel. Maar ik bedoel als je ophaalt en contant afrekent dan moet dat toch geen probleem zijn? Trouwens ik zie meerdere aanbieders met nieuwprijzen. Is het mogelijk dat ze tegen groothandelsprijzen verkopen?
Nee want het zijn apple producten :) enige wat ik me kan bedenken is smokkelen uit Japan of Honkong oid waar bijvoorbeeld (in japan ) een ipad mini 16GB 230,- kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Dat zou kunnen, maar dan kunnen ze deze producten niet in grote getallen leveren.

Ik vind het een beetje lastig nu. Ben nu aan het rondkijken voor een mini met 3g. Een vriendin is momenteel in Hong Kong en kan de 16GB 3g voor me meenemen voor 350 euro. Dat lijkt me geen slechte prijs. Maar als ik hem hier op marktplaats zie voor 279 euro dan moet ik toch wel achter mijn oren krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nep. Denk nou ff na mensen.
Waarom zou hij ze goedkoop wegdoen als hij ze ook voor 310 kan verkopen en dan nog goedkoop is. Pffffff, alleen al dat er nog sukkels zijn die zich afvragen of zoiets kan. Sjezus...
Betaalmethode: overschrijving. Dan weet je het toch al?

Japan inderdaad 230 euro, maar als iemand er 2 meeneemt moet hij met pech al invoerrechten en BTW betalen, dus kan sowieso niet uit. Oftewel...

Gewoon die vriendin hem mee laten nemen, goedkoper krijg je m niet.

[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 23-03-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Nu online
kevinl schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:29:
Dat zou kunnen, maar dan kunnen ze deze producten niet in grote getallen leveren.

Ik vind het een beetje lastig nu. Ben nu aan het rondkijken voor een mini met 3g. Een vriendin is momenteel in Hong Kong en kan de 16GB 3g voor me meenemen voor 350 euro. Dat lijkt me geen slechte prijs. Maar als ik hem hier op marktplaats zie voor 279 euro dan moet ik toch wel achter mijn oren krabben.
Lekker je vriendin mee laten nemen! als het goed is komt mijn schoonvader rond 30 maart ook uit hongkong met een ipad mini 16 GB voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Heb de Mini 32 Gb vorige week op de cruise in Azie gekocht voor 260 euro. In Hong Kong bij de Apple store kost deze rond de 330 euro, nog steeds veel goedkoper dan hier.

Mij bevalt de mini veel beter dan de grote broer. Ik gebruik hem voor mijn piano, bladmuziek, internetten, fotos etc. Ook typen gaat lekker snel met de duimen. Licht, scherp, snel, eerste Apple product waar ik echt gecharmeerd van ben, en dat als Apple hater ;) Echt beste portable tablet op decmarkt voor mij.

[ Voor 48% gewijzigd door Sheik op 24-03-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels enkele dagen in het bezit van een iPad Mini 16GB en hij bevalt prima. Erg licht, makkelijk mee te nemen en alle andere verkoopargumenten zijn in de praktijk ook zeker waar. Ook heeft de snelheid mij in positieve zin verrast. De kwaliteit van het scherm is mij bijzonder meegevallen, ondanks dat ik in het bezit ben van een iPhone met retina scherm.

Vandaag enkele uurtjes aan school gezeten en het is een ideaal apparaatje om erbij te hebben dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

5183 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:24:
Hum, voor 284 te halen bij de Saturn. Ik heb echter al een iPad 3 en een iPhone 5. Vrouw heeft een iPhone 4S. Er is wel altijd 'ruzie' op de bank om de iPad...

Grrrr, ik weet niet of ik nu moet wachten op een nieuwe mini, een nieuwe iPad 5 of gewoon niks doen.
Waar zie jij een prijs van 284 euro bij saturn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Anoniem: 372084 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:50:
Inmiddels enkele dagen in het bezit van een iPad Mini 16GB en hij bevalt prima. Erg licht, makkelijk mee te nemen en alle andere verkoopargumenten zijn in de praktijk ook zeker waar. Ook heeft de snelheid mij in positieve zin verrast. De kwaliteit van het scherm is mij bijzonder meegevallen, ondanks dat ik in het bezit ben van een iPhone met retina scherm.

Vandaag enkele uurtjes aan school gezeten en het is een ideaal apparaatje om erbij te hebben dan!
Erbij? Mijn MacBook zwengel ik bijna niet meer aan, alleen voor downloaden en tekstverwerken. Al het andere kan via mn Mini :D. En met een app als Splashtop 2 hoef ik niet meer fysiek achter mn laptop te gaan zitten hiervoor. Ik moet oppassen dat ik nog wel een reden heb om mn Air te houden want wegdoen doe ik niet graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bokkow schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:35:
[...]

Erbij? Mijn MacBook zwengel ik bijna niet meer aan, alleen voor downloaden en tekstverwerken. Al het andere kan via mn Mini :D. En met een app als Splashtop 2 hoef ik niet meer fysiek achter mn laptop te gaan zitten hiervoor. Ik moet oppassen dat ik nog wel een reden heb om mn Air te houden want wegdoen doe ik niet graag
Ja, erbij haha. Moest een aantal enquêtes uitwerken in excel. Had dus de vragenlijst open op de mini en kon de antwoorden zo invullen op mijn MBP. Vandaag op school overigens nog een reden gevonden waarom de mini niet geheel een MacBook vervanger kan zijn, de prezi app werkt namelijk waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

kevinl schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:30:
[...]

Waar zie jij een prijs van 284 euro bij saturn?
Nergens meer, was een actie slimmerd.

kevinl schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:56:

Zoals gezegd: oplichting. Dat zie je al aan de producten en de webwinkel (die poppen met bosjes op de laatste tijd). Adres zit wel een telecom winkel iets (gsm exclusive vof) en het keurmerk moet ook echt lijken.

Heb ze gelijk gemeld bij het Keurmerk, voor de rest gewoon geen aandacht meer aan geven.

[ Voor 59% gewijzigd door 5183 op 26-03-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Anoniem: 372084 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:47:
[...]

Ja, erbij haha. Moest een aantal enquêtes uitwerken in excel. Had dus de vragenlijst open op de mini en kon de antwoorden zo invullen op mijn MBP. Vandaag op school overigens nog een reden gevonden waarom de mini niet geheel een MacBook vervanger kan zijn, de prezi app werkt namelijk waardeloos.
Probeer Haicku Deck daar eens voor? Niet zozeer cloudbased maar ideaal om presentaties mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

iPad mini aangeschaft vandaag (2e hands) maar nu word hij door mijn pc met windows 7 64bit niet herkend.
Ook op een andere pc met windows 8 64bit word hij niet herkend.

Zodra de usb stekker in de pc gesoken word krijg ik de melding "het usb apparaat word niet herkend"

Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 04-07 21:09
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:34:
iPad mini aangeschaft vandaag (2e hands) maar nu word hij door mijn pc met windows 7 64bit niet herkend.
Ook op een andere pc met windows 8 64bit word hij niet herkend.

Zodra de usb stekker in de pc gesoken word krijg ik de melding "het usb apparaat word niet herkend"

Iemand tips ?
iTunes al geïnstalleerd?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ja itunes erop en er weer af, op nog een andere pc geprobeert, ge-reset naar fabriekswaarden, helpt allemaal niks.

Opladen gaat in ieder geval wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bokkow schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 00:25:
[...]

Probeer Haicku Deck daar eens voor? Niet zozeer cloudbased maar ideaal om presentaties mee te maken.
Bedankt voor de tip! Ziet er zeker goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:31:
Ja itunes erop en er weer af, op nog een andere pc geprobeert, ge-reset naar fabriekswaarden, helpt allemaal niks.

Opladen gaat in ieder geval wel goed.
Vanmorgen even een andere kabel geleend, en die werkte wel in een keer goed.
Apple gebeld en de nieuwe kabel is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:56
Ben in de markt voor 2 x 32 GB Ipad mini's , maar kom steeds geruchten tegen over een nieuwe versie in April. Hoe realistisch zijn deze geruchten volgen jullie ? Heb echt geen zin om nu een grote uitgave te doen en binnen een maand een verouderd model te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:07

PBP

Bij Apple weet je het nooit 100% zeker, er is nog niet heel veel uitgelekt. Ik denk zelf dat April te vroeg is. Dit jaar komt er natuurlijk sowieso een upgrade met waarschijnlijk een retina scherm. Ik wacht zelf nog even, ik zit nog met een 1e gen iPad. Als de iPad 5 en mini2 uit is ga ik mijn beslissing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279971

Specs van de nieuwe ipad mini die volgende maand uitkomt :

- nieuwe A8 cortex quadcore processor met vernieuwde grafische kern die 4GB intern geheugen ondersteunt
- 8" Retina 3D display, werkt zonder bril.
- Improved touch, bestaat uit 2 lagen waarbij een laag al op 10mm afstand werkt.
- verkrijgbaar in 32, 64, 128 en 256 GB
- SImshare, gebruik je 4G of 3G zonder simkaart als een iphone met actieve simkaart en geregistreerd op hetzelfde apple account in de buurt is. (IoS 7)
- 3D camera 2x8mpics met dubbele flits
- front 3D camera 4x3mpics met cameras in elke hoek.
- 50% langere batterij performance
- iPaint inclusief druk gevoelige pen (IoS 7)
- Nieuwe GPS met GLONAS (russisch) en GALILEO ondersteuning
- game controller accesoire, maakt van je ipad mini een gaming device, vastklikken aan beide zijkanten en gamen maar. (IoS 7 supported)
- ingebouwde remote client waardoor je je MAC OSX of Windows8 desktop krijgt op je ipad mini. (IoS 7)
- Zelfde afmetingen als de ipad mini maar weegt net iets minder dan 300 gram
- nieuwe smart cover met ingebouwd blauwtand toetsenbord
- Widgets (of iets dat er op lijkt) onder het search scherm.. (IoS 7)
- Actieve of geannimeerde icoontjes, die inapp informatie kunnen weergeven. (IoS7)
- lokale reclames, loop door de winkelstraat en zie wat er in de aanbieding is (IoS7) (Uitschakelbaar door user)
- iSigns herkent handbewegingen en gezichts akties die gebruikt kunnen worden in apps.
- 1 April detectie en waarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:57

RnB

Anoniem: 279971 schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:04:

- nieuwe A8 cortex quadcore processor met vernieuwde grafische kern die 4GB intern geheugen ondersteunt
- 8" Retina 3D display, werkt zonder bril.
- Improved touch, bestaat uit 2 lagen waarbij een laag al op 10mm afstand werkt.
- verkrijgbaar in 32, 64, 128 en 256 GB
- SImshare, gebruik je 4G of 3G zonder simkaart als een iphone met actieve simkaart en geregistreerd op hetzelfde apple account in de buurt is. (IoS 7)
- 3D camera 2x8mpics met dubbele flits
- front 3D camera 4x3mpics met cameras in elke hoek.
- 50% langere batterij performance
- iPaint inclusief druk gevoelige pen (IoS 7)
- Nieuwe GPS met GLONAS (russisch) en GALILEO ondersteuning
- game controller accesoire, maakt van je ipad mini een gaming device, vastklikken aan beide zijkanten en gamen maar. (IoS 7 supported)
- ingebouwde remote client waardoor je je MAC OSX of Windows8 desktop krijgt op je ipad mini. (IoS 7)
- Zelfde afmetingen als de ipad mini maar weegt net iets minder dan 300 gram
- nieuwe smart cover met ingebouwd blauwtand toetsenbord
- Widgets (of iets dat er op lijkt) onder het search scherm.. (IoS 7)
- Actieve of geannimeerde icoontjes, die inapp informatie kunnen weergeven. (IoS7)
- lokale reclames, loop door de winkelstraat en zie wat er in de aanbieding is (IoS7) (Uitschakelbaar door user)
- iSigns herkent handbewegingen en gezichts akties die gebruikt kunnen worden in apps.
- 1 April detectie en waarschuwing
Ik had al bijna mijn mini op V&A gezet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Anoniem: 279971 schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:04:
Waar heb je deze info vandaan? Ik zie op heel veel fora dat de aankondiging op z'n minst in augustus plaatsvindt. Dit zijn wel vette specs. Nog beter dan de Ipad specs. :/ Denk dat Apple zijn eigen kanaal aan het afbreken is. En eind van de week heb ik me 16gb Cellular mini vanuit Hongkong binnen. Pff hopelijk kan ik het nog doorverkopen voor 350 als deze info waar is. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
8)7
kevinl schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:44:
[...]

Waar heb je deze info vandaan? Ik zie op heel veel fora dat de aankondiging op z'n minst in augustus plaatsvindt. Dit zijn wel vette specs. Nog beter dan de Ipad specs. :/ Denk dat Apple zijn eigen kanaal aan het afbreken is. En eind van de week heb ik me 16gb Cellular mini vanuit Hongkong binnen. Pff hopelijk kan ik het nog doorverkopen voor 350 als deze info waar is. :-(
8)7

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:56
Haha mooi die mensen die geen idee hebben welke datum het vandaag is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Nu online
kevinl schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:44:
[...]

Serieus?? 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Hoezo? Heb je interesse dan? Een Ipad mini met Retina alleen al is zo veel meer mini dan wat het nu is. Ben je toch een dief van je eigen portemonnee om een Ipad eerste generatie nog te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

kevinl schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:30:
[...]

Hoezo? Heb je interesse dan? Een Ipad mini met Retina alleen al is zo veel meer mini dan wat het nu is. Ben je toch een dief van je eigen portemonnee om een Ipad eerste generatie nog te halen.
Kijk eens naar de laatste regel van de lijst met specs, plus de datum van vandaag = "grapjesdag"

[insert captain obvious plaatje]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RnB schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:29:
[...]

Ik had al bijna mijn mini op V&A gezet... :+
Zal nog wel een paar jaar duren voor de ipad mini met zo´n feature set uitkomt, terwijl het eigenlijk technisch allemaal al mogelijk is... Ach ja met een beetje wishfull en out of the box thinking, komen we er wel.

had trouwens niet verwacht dat er mensen zouden intrappen... was meer bedoelt om een glimlach op te roepen bij t lezen van de laatste zin, zoals in jou geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Anoniem: 279971 schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:20:
[...]

Zal nog wel een paar jaar duren voor de ipad mini met zo´n feature set uitkomt, terwijl het eigenlijk technisch allemaal al mogelijk is... Ach ja met een beetje wishfull en out of the box thinking, komen we er wel.

had trouwens niet verwacht dat er mensen zouden intrappen... was meer bedoelt om een glimlach op te roepen bij t lezen van de laatste zin, zoals in jou geval. :)
Gelukkig nog 2 uurtjes dan is 1 april afgelopen en kunnen we tot de orde van de dag komen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje, de android fans zijn helemaal weg van hun 16:10 verhouding. Zelf vind ik bij elke andere toepassing dan het kijken van HD films net de apple 4:3 verhouding perfect. Das weer een reden om niet over te stappen op iets anders.

Wat ik trouwens bij de afmetingen van de mini helemaal perfect vind is het double thumbs typing.

Hoe denken jullie over de 4:3 verhoudingen van de ipads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
4:3 is prima toch?

Had ondertussen al een aankondiging van een nw. iPad (en evt. Mini) verwacht, maar helaas :(
In dubio of ik nou een Mini moet halen of niet.
Mensen hier die een retina iPad hebben en daarnaast een Mini?
Of die van retina naar Mini zijn gegaan?

Hoe bevalt ie dan?
Ik kijk in de winkel altijd ff naar Fok of Tweakers frontpage, maar dan moet je op een mini toch wel zoomen om de teksten te kunnen lezen volgens mij, waar het op een iPhone bv. wel direct goed leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

matthijst schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:47:

Had ondertussen al een aankondiging van een nw. iPad (en evt. Mini) verwacht, maar helaas :(

Hoe bevalt ie dan?
Ik kijk in de winkel altijd ff naar Fok of Tweakers frontpage, maar dan moet je op een mini toch wel zoomen om de teksten te kunnen lezen volgens mij, waar het op een iPhone bv. wel direct goed leesbaar is.
Ik heb onlangs een Ipad mini cellular gehaald. Gewoon voor erbij. Naast de Ipad Retina. De Ipad Retina laat ik thuis voor op de bank. De mini neem ik nu altijd mee voor onderweg. Zoomen moest ik toch al met me Iphone 4S. Maar met de mini zoom ik minder vaak in. Zeker als deze ook in landscape staat tijdens surfen.

Ik zou zeggen als je al voor een mini aan het kijken ben. Gewoon nemen. Want die aankondiging komt al dan niet in nu of in de zomer. Dus als je nu wilt spelen, moet je nu spelen. Ik verkoop de mini door als ik de mini retina heb. Vraag voor jezelf af hoeveel je er voor over hebt om nu met de mini te spelen. Ik reken op 100 euro voor het gebruik. Als ik dat aftrek van mijn aanschafprijs van 350. Zou ik het de ipad mini moeten doorverkopen voor 250 euro. Ik denk dat dat een haalbare zaak is. Zeker gezien de verwachting dat de mini retina duurder zal zijn als de huidige prijzen. Zelfs als de prijzen niet verhoogd worden dan nog verwacht ik dat 250 voor een ipad mini cellular een goede prijs zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijst schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:47:

Hoe bevalt ie dan?
4.3 is perfect...

Zelf een mini, en gebruikte mijn ipad 3 niet meer, heb hem maar verkocht. Wel stap ik straks over als er een ipad mini met retina display komt want je hebt gelijk dat ik op gote websites wel altijd een beetje inzoom om prettig te lezen, Maar dat het ding maar de helft weegt maakt t volledig acceptabel. met een retina scherm moet dat tot t verleden behoren.

Afwachten op nieuw spul van apple hoeft echt niet, 2e hands brengt het (ouwe spul) zat op om een overstap niet in de weg te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ok. Dat hoopte ik wel een beetje ook: dat de mini ondanks het scherm mooi is voor onderweg :)
Toch maar een halen dan. Binnenkort in Japan en de yen is flink gekelderd. Dus rond de 230 euro voor de wifi versie. Eind bij jaar vast wel voor 175 te verkopen als d'r toch een retina versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijst schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:19:
Ok. Dat hoopte ik wel een beetje ook: dat de mini ondanks het scherm mooi is voor onderweg :)
Toch maar een halen dan. Binnenkort in Japan en de yen is flink gekelderd. Dus rond de 230 euro voor de wifi versie. Eind bij jaar vast wel voor 175 te verkopen als d'r toch een retina versie komt.
Das een strak plan.... De ipad mini heeft eigenlijk maar echt een zwak punt... En dat is Itunes (PC versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Anoniem: 279971 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:19:
[...]

Das een strak plan.... De ipad mini heeft eigenlijk maar echt een zwak punt... En dat is Itunes (PC versie)
de Mac versie vind ik niet echt beter hoor. Hij werkt vlotter en sneller maar desondanks blijft het een rot gedoe versus drag en drop.

Grootste nadeel imo het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425603

Beste lezers.
De prijs van een iPad 4-16gb is in pricewatch 436 bij Dutchcoms.nl
Als dan de site van Dutchcoms.nl toe gaat is de prijs 512
Wie past zo iets aan in pricewatch ?

Hans

P.S. ik weet niet of dit de juiste plaats is voor prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

DaemonAngel schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:21:
[...]

de Mac versie vind ik niet echt beter hoor. Hij werkt vlotter en sneller maar desondanks blijft het een rot gedoe versus drag en drop.

Grootste nadeel imo het scherm.
PC heeft als grootste voordeel dat je Copytrans kunt draaien. Heb je je drag and drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:36:
[...]

PC heeft als grootste voordeel dat je Copytrans kunt draaien. Heb je je drag and drop.
Copytrans werkt goed, behalve als je in-app-data zoals epubs wil uploaden naar een ios app als blue reader

Het feit dat. Copytrans er is ontslaat apple niet van de verplichting om eindelijk eens een fatsoenlijke versie van iTunes op de markt te brengen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 279971 op 11-04-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Anoniem: 279971 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:52:
[...]

Copytrans werkt goed, behalve als je in-app-data zoals epubs wil uploaden naar een ios app als blue reader

Het feit dat. Copytrans er is ontslaat apple niet van de verplichting om eindelijk eens een fatsoenlijke versie van iTunes op de markt te brengen.
Tsjah, het is nu eenmaal zo. Ik vind het allemaal beroerd werken en zou het liefst heel geen tools gebruiken. Maar het is gewoon zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-07 21:36
Ik kan een ipad mini overnemen. mijn enigste vraag is kan op de ipad mini ook gewoon Fifa 13 gespeeld worden net als op de ipad 3? Kunnen in het algemeen alle apps die op de ipad 3 staan ook op de ipad mini worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
zeve schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:36:
Ik kan een ipad mini overnemen. mijn enigste vraag is kan op de ipad mini ook gewoon Fifa 13 gespeeld worden net als op de ipad 3? Kunnen in het algemeen alle apps die op de ipad 3 staan ook op de ipad mini worden gebruikt?
Fifa weet ik niet, maar ik vermoed van wel.

Op de andere vraag - Ja

Maak een backup via de icloud van de iPad 3. Wanneer je de mini opstart kies je dan 'via icloud backup' en alles is klaar :-). Ik heb niets meer moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:25
Over het algemeen is de grafische performance van de iPad Mini grofweg gelijk aan die van de iPad 3. Dit komt puur omdat de A5X in de iPad 3 4x zoveel pixels aan moet sturen. Dus FIFA 13 zou geen probleem moeten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door RobbieB op 23-04-2013 17:20 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
RobbieB schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:20:
Over het algemeen is de grafische performance van de iPad Mini grofweg gelijk aan die van de iPad 3. Dit komt puur omdat de A5X in de iPad 3 4x zoveel pixels aan moet sturen. Dus FIFA 13 zou geen probleem moeten zijn.
Je kan beter zeggen dat het precies gelijk is aan de iPad 2, aangezien dat ook zo is.

iPad mini = iPad 2 in kleinere behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
TMC schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:23:
[...]
Je kan beter zeggen dat het precies gelijk is aan de iPad 2, aangezien dat ook zo is.

iPad mini = iPad 2 in kleinere behuizing.
Nee is niet correct. Bronnen en specs vind je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Sheik schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:00:
[...]

Nee is niet correct. Bronnen en specs vind je genoeg.
Jawel, hardware is gelijk hoor. Beide dual-core A5 chip.

Ook het scherm is qua aantal pixels gelijk, enkel op een 7,9" ipv een 9,7"

[ Voor 14% gewijzigd door DaemonAngel op 24-04-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
DaemonAngel schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:03:
[...]

Jawel, hardware is gelijk hoor. Beide dual-core A5 chip.

Ook het scherm is qua aantal pixels gelijk, enkel op een 7,9" ipv een 9,7"
Dat zijn ook de enige overeenkomsten.

iPad Mini heeft betere camera's (voor- en achter)
1080p video-opnamen ipv 720p
Bluetooth 4.0 ipv 2.1
evt. met HSPA+, DC-HSPA en 4G verkrijgbaar
lightning connector
nano-sim ipv microsim.

Dat noem ik geen gelijke hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
RobbieB schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:27:
[...]

Dat zijn ook de enige overeenkomsten.

iPad Mini heeft betere camera's (voor- en achter)
1080p video-opnamen ipv 720p
Bluetooth 4.0 ipv 2.1
evt. met HSPA+, DC-HSPA en 4G verkrijgbaar
lightning connector
nano-sim ipv microsim.

Dat noem ik geen gelijke hardware...
Het gaat over het kunnen spelen van Fifa. Daar komt niets van de zaken die je opsomt hierboven bij te pas.
Tenzij ik iets belangrijk mis :p.

Anyway vind ik geen van die zaken een nuttige toevoeging. En ik ben zelf van de iPad 2 naar de iPad mini gegaan vorige maand.
Camera, never used
Nano sim, heb geen 3G --> danku smartphone met hotspot :-)
lightning connect, ik was in staat mijn connector er correct in te steken. Niet echt een toevoeging voor mij dus :p. Behalve dat ik nu maar 1 kabel heb die pas ipv de 3 die hier thuis liggen.
etc.

Maar de reactie ging dus over het aansturen van fifa zoals je in de op ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
De chip van de Mini is gelijk aan de iPad 2 mits deze van de latere revisies is, dus de 32nm. Daarnaast is de audio processor gelijk aan de iPad 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07 23:22
Vandaag voor de zoveelste keer met de iPad 4 en de mini gespeeld in de winkel.

Ik vind de 4 toch echt te zwaar, maar ja, dat scherm he.
En de mini is ideaal qua formaat, maar ja, dat scherm he...

;) 8)7

Ik sluit me aan bij de wachtenden voor de mini retina, of misschien wel de 5 als die echt een stuk lichter wordt.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik gebruik de iPad 4 nauwelijks nog, ik loop continu met de iPad mini rond :) Het scherm is gewoonweg superscherp, ik zie geen echt verschil tussen mijn iPad 4 en de iPad mini. De iPad 2 daarentegen is wel een paar stappen terug qua beeldkwaliteit.
Wat me opvalt is dat de iPad mini in een groot aantal gevallen sneller is dan de iPad 2 en in de buurt van de iPad 4 komt. Ik heb ze naast elkaar gelegd en dezeflde apps gestart. Metname browsen scoort de iPad Mini beter dan de iPad 2, toch wel opmerkelijk en niet te verklaren zo 1 2 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je hebt een bril nodig denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Sheik schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:59:
Ik gebruik de iPad 4 nauwelijks nog, ik loop continu met de iPad mini rond :) Het scherm is gewoonweg superscherp, ik zie geen echt verschil tussen mijn iPad 4 en de iPad mini. De iPad 2 daarentegen is wel een paar stappen terug qua beeldkwaliteit.
Wat me opvalt is dat de iPad mini in een groot aantal gevallen sneller is dan de iPad 2 en in de buurt van de iPad 4 komt. Ik heb ze naast elkaar gelegd en dezeflde apps gestart. Metname browsen scoort de iPad Mini beter dan de iPad 2, toch wel opmerkelijk en niet te verklaren zo 1 2 3.
Bril is inderdaad vermoedelijk aan de orde :p

Maar het kan zijn dat je een iPad 2 hebt van toen die uitkwam. De processor die daarin zit is niet dezelfde als die in de iPad 2 op het einde. Via een ander proces gemaakt als ik me het goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
DaemonAngel schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:41:
[...]
Bril is inderdaad vermoedelijk aan de orde :p

Maar het kan zijn dat je een iPad 2 hebt van toen die uitkwam. De processor die daarin zit is niet dezelfde als die in de iPad 2 op het einde. Via een ander proces gemaakt als ik me het goed herinner.
Dat klopt maar die andere processor was wel precies even snel, hij was alleen zuiniger :)

Ik zie trouwens ook veel verschil tussen de mini en de iPad 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GekkePrutser schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:01:
[...]

Dat klopt maar die andere processor was wel precies even snel, hij was alleen zuiniger :)

Ik zie trouwens ook veel verschil tussen de mini en de iPad 3!
Belangrijker is welke stap Apple zet met de Mini 2.... met een retinascherm moet je dus ook minimaal de processingpower hebben van de 4, maar dan zuiniger omdat de batterij van de mini fysiek kleiner is maar je wel dezelfde batterijduur wilt houden...

Ben benieuwd hoe apple dit compromisloos tot stand weet te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het scherm is nog altijd energievreter nummer 1 volgens mij. Als je die kleiner maakt dan verbruik je minder energie. En een moderne processor is vaak krachtiger en toch zuiniger dan een voorganger.

[ Voor 25% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 25-04-2013 11:31 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Anoniem: 279971 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:09:
[...]

Belangrijker is welke stap Apple zet met de Mini 2.... met een retinascherm moet je dus ook minimaal de processingpower hebben van de 4, maar dan zuiniger omdat de batterij van de mini fysiek kleiner is maar je wel dezelfde batterijduur wilt houden...

Ben benieuwd hoe apple dit compromisloos tot stand weet te brengen...
Het kleinere scherm gaat zoals aangegeven al veel doen.
Maar ook door het nieuwe proces van de schermen maken winnen ze ruimte waar ze dan batterij kunnen steken.
Met de nieuwere en zuinigere processors moet dit wel lukken.
We zullen zien he. Misschien wordt het zoals de macbook retina's een flop op prestatie vlak (lag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Inmiddels heb ik het zelf kunnen ondervinden. Fifa bijv is goed op de ipad mini te spelen.
Uiteraard ziet het op de ipad 3 het er nog beter uit. Maar ik moet zeggen dat het scherm van de ipad mini naar mijn smaak absoluut niet tegenvalt. En de overall performance is zover ik nu heb kunnen zien ook gelijk.
Kortom goede keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
nog een klein vraagje over de stekker. Hier zat een andere soort stekker die in het stopcontact gaat bij dan bij de ipad 3. Is deze van de zelfde voltage of is deze minder. En kan ik dan stekker van de ipad 3 gebruiken in combo met het lighting gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
zeve schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:42:
nog een klein vraagje over de stekker. Hier zat een andere soort stekker die in het stopcontact gaat bij dan bij de ipad 3. Is deze van de zelfde voltage of is deze minder. En kan ik dan stekker van de ipad 3 gebruiken in combo met het lighting gedeelte?
De stekker is overal hetzelfde. Niet om je te trollen, maar even verwarring verder te vermijden.
In de stekker steek je een USB kabel in die dan naar de iPad gaat.
Bij de iPad 4 en iPad mini heb je de lightning connector. Bij de andere iPads de voorgaande nog. Deze zijn niet onderling compatibel (de kabel).
De kabels zijn hetzelfde bij de iPhone 5 als bij de iPad 4 en iPad mini.

Als ik me niet vergis zijn ze altijd compatibel qua voltage. Maar laadt je iPad trager op.

De iPad mini en deze van de iPhone (stekker) gaan bij mij even snel. De iPad 3 en iPad 2 hadden een zwaardere stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Met zwaarder wordt dus ook bedoeld meer vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
DaemonAngel schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:07:
[...]

De stekker is overal hetzelfde. Niet om je te trollen, maar even verwarring verder te vermijden.
In de stekker steek je een USB kabel in die dan naar de iPad gaat.
Bij de iPad 4 en iPad mini heb je de lightning connector. Bij de andere iPads de voorgaande nog. Deze zijn niet onderling compatibel (de kabel).
De kabels zijn hetzelfde bij de iPhone 5 als bij de iPad 4 en iPad mini.

Als ik me niet vergis zijn ze altijd compatibel qua voltage. Maar laadt je iPad trager op.

De iPad mini en deze van de iPhone (stekker) gaan bij mij even snel. De iPad 3 en iPad 2 hadden een zwaardere stekker.
Oke heldere uitleg. Op zich maakt het dus niet uit welk kabel ik aan de stekker bevestig. De lighting kabel kan op de stekker de meegeleverd bij de oudere ipads en de 30 pins kabel kan op de stekker van de ipad mini.
bedankt voor de uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
De iPad Mini en iPad4 maken gebruik van een 12W stekker ipv de 10W van de iPad2. Ik heb het apparaat in Hongkong gekocht en gebruikte in eerste instantie de stekker van de iPad2 (niet kabel) en werd getipt door een vriend dat ik beter de 12W kon gebruiken. Echt vele malen sneller is de mini opgeladen.
Dus mocht iemand het apparaat over de landsgrenzen kopen, denk aan de juiste Wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Sheik schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:40:
De iPad Mini en iPad4 maken gebruik van een 12W stekker ipv de 10W van de iPad2. Ik heb het apparaat in Hongkong gekocht en gebruikte in eerste instantie de stekker van de iPad2 (niet kabel) en werd getipt door een vriend dat ik beter de 12W kon gebruiken. Echt vele malen sneller is de mini opgeladen.
Dus mocht iemand het apparaat over de landsgrenzen kopen, denk aan de juiste Wattage.
Op mijn lader van de ipad mini staat 5V - 1A
Heb jij een andere dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:33:
[...]

Op mijn lader van de ipad mini staat 5V - 1A
Heb jij een andere dan ?
Als er maar 12W opstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Alleen 5V - 1A

Heb jij een orginele apple adapter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ja, dat is een originele, 5V 1A staat voor 5Watt, 5V 2.4A is gelijk aan 12Watt, de een is zo'n smal blokje de ander zo'n vierkant blokje. Het is al een paar keer voorbij gekomen maar vooruit, ik ben de kwaadste niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-07 11:28
Mijn iPad mini is kapot gevallen :(
Nou ben ik m twee weken kwijt omdat de achterkant vervangen moet worden (de power knop werkt niet lekker meer) dan merk je pas hoeveel je je iDevice eigenlijk gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fibao
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-01-2022
Ipad mini vind ik zelf handig omdat ik hem alleen 's avonds gebruik, de grote is best irritant, zeker in een klein bed als die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
iPad mini heeft niet de 12 watt lader van de iPad 4 maar de 5 watt lader van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 04-07 13:14
fibao schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:24:
Ipad mini vind ik zelf handig omdat ik hem alleen 's avonds gebruik, de grote is best irritant, zeker in een klein bed als die van mij.
Slaap jij in een kabouterbed waar een tablet niet in past? _O-

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07 23:22
In bed heb je je tablet vaak niet op schoot, dus moet je 'm omhoog houden. Dan is de lichtere en kleinere iPad mini wel in het voordeel.

Wel oppassen dat je het niet te laat maakt ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fibao
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-01-2022
Xyphoid schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:40:
[...]

Slaap jij in een kabouterbed waar een tablet niet in past? _O-
Onder mijn deken want als ik een klein lichtje in mijn kamer heb ziet het hele huis het... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Bestaat ook een kleine 12W oplader in de vorm van de mini oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:05:
Bestaat ook een kleine 12W oplader in de vorm van de mini oplader?
Nee, die is er niet. Niet van Apple zelf in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Die is er wel degelijk in Hongkong in Apple store, wordt verkocht met icm de Apple Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
ik heb momenteel een ipad 3. maar wil eigenlijk op het formaat mini overstappen. ben alleen zo bang dat het scherm een downgrade is tov wat ik nu heb en ik me er aan ga irriteren. Is dit iets wat meevalt in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee, scherm is behoorlijk ruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:45:
Nee, scherm is behoorlijk ruk :)
Helemaal mee eens, ik ben ook na een tijdje teruggekeerd naar de iPad 3... Als je retina gewend bent dan wen je niet meer zomaar terug :) Ik niet in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Laatst online: 11:04
Ik heb zowel een ipad 3 als mini's gehad..
Ik vind de mini zoveel voordelen bieden ten opzichte van de ipad, ik ga dus absoluut niet meer terug.

Sterker nog, ik kreeg van mijn werkgever een ipad 4 16gb aangeboden, maar heb deze vriendelijk gevraagd een ipad mini 64gb hiervoor in de plaats te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Formaat van de mini is wel perfect, net als het gewicht.
Maar dat scherm is redelijk ruk.
Leuk voor erbij, maar zal er weinig op gaan lezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:11
Ik vind dat scherm dus juist ontzettend meevallen. Het is geen Retina inderdaad, maar ruk vind ik 'm zeker niet. Kan ook komen doordat ik van een iPad1 naar een Mini ben gegaan, dus geen Retina iPad had hiervoor. Ik heb echter wel de iPhone4 en nu de iPhone5, beiden met Retina dus weet hoe mooi dat is, maar mis het zeker niet op de Mini...

Neemt niet weg dat ik wel denk om te willen ruilen wanneer er een Retina Mini komt, al vraag ik me af of die er snel gaat komen. Ik zie de issues met resolutie (en de app compatibiliteit), battery life en prijs als dealbreakers die voorkomen dat deze er snel komt.

[ Voor 28% gewijzigd door virofi op 10-05-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Sheik schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:27:
Die is er wel degelijk in Hongkong in Apple store, wordt verkocht met icm de Apple Mini
Dat is wel apart, want overal ter wereld verschipt de iPad mini met een 5 W lader, maar in Hong Kong uds - in de kleine variant - als 12 W lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
En het overlijden van de iPad mini :(

Er heeft ergens iets te hard iets op gedrukt want er is intern iets gebroken. Een grote grijze streep over het scherm in het midden. Onbruikbaar geworden.
Toch een winkel zover gekregen het naar Apple op te sturen, maar drukschade doen ze niets aan.

Geen schade aan het toestel van buiten en nooit gevallen. Dus ik raad iedereen wel aan super op te letten met die iPad mini. Die nieuwe techniek voor het scherm is dan toch niet zo super ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

DaemonAngel schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 02:03:
En het overlijden van de iPad mini :(

Er heeft ergens iets te hard iets op gedrukt want er is intern iets gebroken. Een grote grijze streep over het scherm in het midden. Onbruikbaar geworden.
Toch een winkel zover gekregen het naar Apple op te sturen, maar drukschade doen ze niets aan.

Geen schade aan het toestel van buiten en nooit gevallen. Dus ik raad iedereen wel aan super op te letten met die iPad mini. Die nieuwe techniek voor het scherm is dan toch niet zo super ...
Een enkele barst zonder vertakkingen? Ik weet dat er bij iPhones een policy is/was die alle zogenaamde 'single cracks' altijd verving. Ik weet niet of dat ook geld voor de iPad/iPad mini.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:57

RnB

z0rk0l schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:20:
ik heb momenteel een ipad 3. maar wil eigenlijk op het formaat mini overstappen. ben alleen zo bang dat het scherm een downgrade is tov wat ik nu heb en ik me er aan ga irriteren. Is dit iets wat meevalt in de praktijk?
Je zal dat toch echt even zelf moeten ervaren, aangezien dat persoonlijk is.
Ik vind het scherm van mijn mini prima. Ik lees er tijdschriften op, ik browse wat en ik gebruik wat apps. Niks mis met het scherm.
En dat terwijl ik ''normale'' laptopschermen / computerschermen ruk vind, wanneer ik van mijn rMBP afkom.

Dus, loop even een Mediamarkt / Dixons / noem maar op binnen en kijk even zelf wat je ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Uniciteit schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:27:
[...]

Dat is wel apart, want overal ter wereld verschipt de iPad mini met een 5 W lader, maar in Hong Kong uds - in de kleine variant - als 12 W lader?
Correct, sterker nog, op het cruiseschip was een Apple reseller en verkocht hem ook met de 12W. Was een VS geregistreerd schip.

Overigens, wie het scherm van de mini ruk vindt is echt zwaar aan het overdrijven. Ik lees er even prettig op qua scherpte als op mijn ipad 4 en heb heus niet de staar in mijn ogen. Ja het is geen retina, maar is wel retescherp.
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.