Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2021
Hallo

Ik ben opzoek naar een goede tablet, Heb een max budget van 330 euro en mijn voornaamste activiteiten zijn gamen en browsen. Ik zat al te twijfelen tussen een ipad mini en een Nexus 7. Als je een andere goede tablet weet mag je hem ook posten. Alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zou voor de iPad mini gaan: het apparaat is 1,5 cm breder dan de Nexus 7, maar heeft wel een stuk groter scherm is dunner en verder ongeveer even lang.

Daarnaast heeft de iPad mini een krachtigere GPU en heeft iOS naar mijn mening veel meer games.

Meer advies kan ik je niet echt geven want je vraagt ook niet echt voor meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312728

Uniciteit schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:19:
Ik zou voor de iPad mini gaan: het apparaat is 1,5 cm breder dan de Nexus 7, maar heeft wel een stuk groter scherm is dunner en verder ongeveer even lang.

Daarnaast heeft de iPad mini een krachtigere GPU en heeft iOS naar mijn mening veel meer games.

Meer advies kan ik je niet echt geven want je vraagt ook niet echt voor meer. ;)
Klinkt alsof een FANboy aan het praten is! Het voordeel van de Nexus 7 is de resolutie, deze is 1280x800 vs 1024x768! De Nexus 7 heeft een veeeel krachtigere CPU/GPU ;) Vooral gezien prijs/kwalitweits verhouding! Android heeft binnnen nu en een jaar de superioriteit kwa apps kwantiteit :*) (bron: http://www.computable.nl/...an-appleapps-in-2012.html, nieuws: Google evenaart Apple met 700.000 apps in Play Store)

Overigens Ontopic; Ik zou de Nexus 7 aanraden vanwege de BETERE handzaamheid. BTW met allebei de tablets doe je ABSOLUUT GEEN miskoop!!

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 312728 op 04-11-2012 18:27 . Reden: spelfoutjes verbetering nr.1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
Is het scherm van de nexus niet te klein. En zijn ios gAmes niet beter voor tablets geoptimaliseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-07 09:22
elpookie schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:44:
Is het scherm van de nexus niet te klein. En zijn ios gAmes niet beter voor tablets geoptimaliseerd
Dit inderdaad, hierboven wordt superioriteit in kwantiteit aangegeven. Het nut hiervan is complete kul, aangezien 99% van de Apps niet voor de Nexus 7 zijn geoptimaliseerd. Lees de reviews over de iPad mini maar eens. Daar zie je dat wat Apps betreft de iPad echt mijlenver voorligt. Ik ben misschien wat bevooroordeeld wat Apple betreft, maar lees reviews van onafhankelijke site's en die zullen dit beamen. Ik meen me te herinneren dat er zelfs een reviewer was die zelf een Nexus 7 had, en de iPad mini beter vond puur en alleen om de Apps al :).

Edit : een random voorbeeld uit een review :
Millions of customers will likely buy the iPad mini, largely because of the App Store. Though Google Play is nothing to sneeze at, Apple's marketplace has a much larger selection of native tablet apps. They will all run in the same resolution (1024 x 768) as they do on the first two iPads.
Omdat de iPad mini dezelfde resolutie heeft als de iPad 1 en iPad 2 zijn alle iPad app's in de Appstore altijd geschikt voor de iPad mini.

[ Voor 24% gewijzigd door Bloemstukje op 04-11-2012 18:56 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 22:21

Bullet NL

Eigen Wijs

SanderPS3 schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:52:
[...]

Dit inderdaad, hierboven wordt superioriteit in kwantiteit aangegeven. Het nut hiervan is complete kul, aangezien 99% van de Apps niet voor de Nexus 7 zijn geoptimaliseerd. Lees de reviews over de iPad mini maar eens. Daar zie je dat wat Apps betreft de iPad echt mijlenver voorligt. Ik ben misschien wat bevooroordeeld wat Apple betreft, maar lees reviews van onafhankelijke site's en die zullen dit beamen. Ik meen me te herinneren dat er zelfs een reviewer was die zelf een Nexus 7 had, en de iPad mini beter vond puur en alleen om de Apps al :).
Met alle respect, bepaalde apps maken een tablet niet goed of slecht. Het kan namelijk maar zo zijn dat de TS die zogenaamde goede apps helemaal niet gebruikt. Daarbij komt ook nog dat Android en iOS even groot zijn qua aantal apps, Android is een OS wat veel meer vrijheid aan de gebruiker geeft. iOS is daar veel strikter in. Android is nu verreweg marktleider wanneer je het in het totaal bekijkt, het heeft 75% van de mobile markt in handen. Kwalitatief goede apps is relatief, helemaal omdat veel bedrijven voorheen alleen iOS schreven omdat dit het grootste platforum was in hun ogen. Tegenwoordig is er veel meer ruchtbaarheid aan het merk Android, Android is ook zeker niet slechter dan iOS, het is wel een ander systeem....

Wanneer je naar een iPad mini vergelijkt met een Nexus 7 is vooral de prijs veel hoger (70 euro) de Tablet kan niets extra's t.o.v. een Nexus 7, welke wel weer een scherm met een hogere resolutie heeft (erg fijn om naar te kijken, en ja je merkt het verschil echt!)

Veel bekende apps onder Android en iOS lijken heel erg op elkaar, als voorbeeld kan je hier de RTL Nieuws 365 en de Ziggo TV app in nemen. Nogmaals, Android is veel groter en je ziet aan alles dat Apple het moeilijk heeft, Was Steve Jobs namelijk niet de man die pertinent tegen een 7" tablet was? 9,7" was volgens hem het minimale waarbij een tablet goed kon functioneren....

Ik voorspel dat Android ook het komende jaar op app gebied een enorme inhaalslag zal maken, niet in de minste plaats omdat de Nexus 7 en de Nexus 10 zeer succes vol zullen zijn!

Prik bij de aanschaf a.u.b. door het wollige verhaal heen dat de apps onder iOS beter zijn, mensen vergeten te vertellen dat iOS apps vaak duurder zijn dan Android apps en dat heel veel ontwikkelaars bezig zijn om hun Android app steeds naar een hoger niveau te tillen, iets wat veel makkelijker gaat bij Android dan iOS, omdat bij die laatste veel vaker toestemming van Apple nodig is.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Bullet NL schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:05:
[...]

Met alle respect, bepaalde apps maken een tablet niet goed of slecht. Het kan namelijk maar zo zijn dat de TS die zogenaamde goede apps helemaal niet gebruikt. Daarbij komt ook nog dat Android en iOS even groot zijn qua aantal apps, Android is een OS wat veel meer vrijheid aan de gebruiker geeft. iOS is daar veel strikter in. Android is nu verreweg marktleider wanneer je het in het totaal bekijkt, het heeft 75% van de mobile markt in handen. Kwalitatief goede apps is relatief, helemaal omdat veel bedrijven voorheen alleen iOS schreven omdat dit het grootste platforum was in hun ogen. Tegenwoordig is er veel meer ruchtbaarheid aan het merk Android, Android is ook zeker niet slechter dan iOS, het is wel een ander systeem....

Wanneer je naar een iPad mini vergelijkt met een Nexus 7 is vooral de prijs veel hoger (70 euro) de Tablet kan niets extra's t.o.v. een Nexus 7, welke wel weer een scherm met een hogere resolutie heeft (erg fijn om naar te kijken, en ja je merkt het verschil echt!)

Veel bekende apps onder Android en iOS lijken heel erg op elkaar, als voorbeeld kan je hier de RTL Nieuws 365 en de Ziggo TV app in nemen. Nogmaals, Android is veel groter en je ziet aan alles dat Apple het moeilijk heeft, Was Steve Jobs namelijk niet de man die pertinent tegen een 7" tablet was? 9,7" was volgens hem het minimale waarbij een tablet goed kon functioneren....

Ik voorspel dat Android ook het komende jaar op app gebied een enorme inhaalslag zal maken, niet in de minste plaats omdat de Nexus 7 en de Nexus 10 zeer succes vol zullen zijn!

Prik bij de aanschaf a.u.b. door het wollige verhaal heen dat de apps onder iOS beter zijn, mensen vergeten te vertellen dat iOS apps vaak duurder zijn dan Android apps en dat heel veel ontwikkelaars bezig zijn om hun Android app steeds naar een hoger niveau te tillen, iets wat veel makkelijker gaat bij Android dan iOS, omdat bij die laatste veel vaker toestemming van Apple nodig is.....
Ben het deels met je eens, maar grootendeels met je oneens. Waarom koop je een Tablet puur om het aantal Apps? Dat is natuurlijk kul. Kijk je naar het huidige aanbod aan Nexus 7 Apps die er goed uitzien/tablet geoptimaliseerd zijn, is dat gewoon klein, erg klein. Het is heel leuk dat je noemt dat er waarschijnlijk (!!) betere Apps komen, en dat er toekomst is voor Android, maar vergeet niet dat je de tablet nu koopt.

TS heeft er imo helemaal niks aan als er over 3 jaar betere Apps zijn. Je koopt een Tablet nu, en wil er nu gebruik van maken. Niet 3 jaar wachten tot er eindelijk betere Apps beschikbaar zijn.

En punt twee; over 1/2 jaar is de Nexus 7 waarschijnlijk niet meer ondersteund door google wat updates betreft, want dan zijn er namelijk alweer 3 nieuwe versies van Android die niet meer draaien op de Nexus 7. Of stel nou dat de Nexus 7 the one and only blijft/is in zijn schermgrootte. Dan gaat het aantal Apps helemaal niet van de grond komen.

En kwaliteit goede Apps relatief? Kan wezen, maar internet staat er op het moment vol mee dat qua Apps de iPad Mini mijlenver voorloopt. En vergeet niet de hoofdpunten he, waar gebruik je een Tablet voor? Juist; de Apps, dat lijkt me dus wel degelijk een van de meest belangrijke weegfactoren voor je keuze ;). Het enige waar de Nexus het op wint is de prijs, en het scherm. Maar die twee zou ik voor geen goud willen ruilen voor een Tablet waarmee ik grootendeels smartphone Apps op kan gaan draaien omdat hij vaker gezien word als een Telefoon dan een Tablet door de Apps.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

SanderPS3 schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:15:
[...]

En punt twee; over 1/2 jaar is de Nexus 7 waarschijnlijk niet meer ondersteund door google wat updates betreft, want dan zijn er namelijk alweer 3 nieuwe versies van Android die niet meer draaien op de Nexus 7. Of stel nou dat de Nexus 7 the one and only blijft/is in zijn schermgrootte. Dan gaat het aantal Apps helemaal niet van de grond komen.
Dit is pure speculatie, alle Nexus apparaten van Google hebben een update gekregen tot op de laatste Android uitvoering, zo zal het ook met de Nexus 7 gaan.... Sterker, analytici hebben geschreven dat Google haar producten langer zou ondersteunen dan Apple dit zal doen met haar iOS apparaten. Iets wat ook blijkt door de update van de Galaxy Nexus e.d.

Geloof me, dit argument verlies je aan alle kanten.
En kwaliteit goede Apps relatief? Kan wezen, maar internet staat er op het moment vol mee dat qua Apps de iPad Mini mijlenver voorloopt. En vergeet niet de hoofdpunten he, waar gebruik je een Tablet voor? Juist; de Apps, dat lijkt me dus wel degelijk een van de meest belangrijke weegfactoren voor je keuze ;). Het enige waar de Nexus het op wint is de prijs, en het scherm. Maar die twee zou ik voor geen goud willen ruilen voor een Tablet waarmee ik grotendeels smartphone Apps op kan gaan draaien omdat hij vaker gezien word als een Telefoon dan een Tablet door de Apps.
Apple loopt helemaal niet mijlenver voor, het was zo dat een jaar geleden als er over een App gesproken werd er in de media al vrij snel een iOS app bedoeld. Dit ligt tegenwoordig heel anders, vaak zie je bij nieuwe apps al "App beschikbaar voor iOS en Android". Geloof me, ik heb hier een iPad2 liggen, en ik weet dondersgoed wat er qua Android apps is te krijgen voor Tablets (heb een Asus TF300 en Infinity TF700) het verschil waar jij het over hebt is er al lang niet meer, sterker.... Elke dag wordt Android sterker, het is nu al veruit het grootste OS.....

Overigens ben ik het niet met je stelling eens dat een Tablet veel voor apps wordt gebruikt, volgens verschillende onderzoeken word op een Tablet nog steeds heel veel met de browser naar informatie gezocht. Meer dan een App van één en de zelfde informatie bron. Geloof mij maar, met een uurtje surfen via een browser krijg je veel meer info binnen dan wanneer je uitsluitend apps zou gebruiken. Een app is vooral aantrekkelijk in specifieke toepassingen. Denk aan games, tools en/of informatie die je specifiek van één bron wil betrekken. Maar nogmaals, Tweakers.net, Nu.nl en/of de website van een grote krant lees je veel sneller achter elkaar via de browser dan via een app.

Het punt wat jij aangeeft wat in jou ogen als nadeel zou zijn voor een Tablet is juist een voordeel, een Nexus 7 kan bijna alle apps uit de Google Play store weergeven, iets wat een Apple Tablet dus niet kan, omdat de ontwikkelaar specifiek een App voor een tablet moet maken zijn er voor de Apple Tablets veel minder apps beschikbaar dan de totaal meer dan 700.000 apps waar Apple mee schermt..... Je wil trouwens niet weten in welke duizend wekkende snelheid veel Appmakers hun Android app ombouwen tot een tablet resolutie, wat vooral een voordeel is voor Android ontwikkelaars is dat ze niet een specifieke (nieuwe) app hoeven te schrijven, gewoon een aantal parameters in de app veranderen en de resolutie staat ook voor tablets goed.

Echt, ook op het punt van de Apps is Apple het aan Android verliezen..... Iets wat overigens niet vreemd is, Android is een vrij systeem, Apple geeft veel meer restricties aan haar ontwikkelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
Nu ben ik nog altijd aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
elpookie schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:35:
Hallo

Ik ben opzoek naar een goede tablet, Heb een max budget van 330 euro en mijn voornaamste activiteiten zijn gamen en browsen. Ik zat al te twijfelen tussen een ipad mini en een Nexus 7. Als je een andere goede tablet weet mag je hem ook posten. Alvast bedankt voor de moeite
Als gamen en browsen het enige is wat je met een tablet doet dan zou ik je de Nexus 7 aanraden.
Aantal games op iOS en Android zijn hetzelfde. Daarnaast kun je met de Nexus 7 ook Tegra HD games spelen en die zien er erg strak uit. Ook haal je veel voordeel uit de betere scherm van de nexus.

Vooral browsen zal makkelijker gaan met een hogere resolutie.

Niet te vergeten de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

elpookie schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:23:
Nu ben ik nog altijd aan het twijfelen.
Hoeft niet, ga gewoon voor een Nexus 7, wanneer ze weer leverbaar zijn heb je 32Gb voor 249 euro, de rest van je centen kan je in een leuke cover steken en je bent klaar. Wil je 3G er bij? dat kan, 299 euro en je kan overal het internet op.... Daar kunnen ze Apple alleen maar van dromen..... >:) :+

Bovendien, Steve Jobs heeft zelf gezegt, 7" tablets zijn niet handig, je weet dan ook direct waarom Apple met een 7,9" Tablet is gekomen..... Om te zeggen dat hij bijna 8" is :P Zo kunnen ze altijd terug vallen op 8" om Steve Jobs z'n woorden niet te ontkrachten ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
Maar zijn er niet veel games exclusief voor ios? En eig vind ik de ipad mini er wel mooier uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nature
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 20:50
Als je de ipad mini mooier vind moet je die vooral halen!
Het zijn beide geweldige apparaten, heb zelf de nexus7 en een iPad3, op ios vind ik zelf het meeste wat soepeler draaien, maar niets weegt (in mijn ogen) op tegen de vrijheid die een nexus7 je geeft. Alle opties zijn open. Maar als je bang bent dat je een game niet kan spelen, kun je inderdaad beter gaan voor een iPad mini, ookal is die veel duurder voor wat mindere hardware, gewoon omdat het altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Bullet NL schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:18:
[...]

Dit is pure speculatie, alle Nexus apparaten van Google hebben een update gekregen tot op de laatste Android uitvoering, zo zal het ook met de Nexus 7 gaan.... Sterker, analytici hebben geschreven dat Google haar producten langer zou ondersteunen dan Apple dit zal doen met haar iOS apparaten. Iets wat ook blijkt door de update van de Galaxy Nexus e.d.

Geloof me, dit argument verlies je aan alle kanten.

[...]

Apple loopt helemaal niet mijlenver voor, het was zo dat een jaar geleden als er over een App gesproken werd er in de media al vrij snel een iOS app bedoeld. Dit ligt tegenwoordig heel anders, vaak zie je bij nieuwe apps al "App beschikbaar voor iOS en Android". Geloof me, ik heb hier een iPad2 liggen, en ik weet dondersgoed wat er qua Android apps is te krijgen voor Tablets (heb een Asus TF300 en Infinity TF700) het verschil waar jij het over hebt is er al lang niet meer, sterker.... Elke dag wordt Android sterker, het is nu al veruit het grootste OS.....

Overigens ben ik het niet met je stelling eens dat een Tablet veel voor apps wordt gebruikt, volgens verschillende onderzoeken word op een Tablet nog steeds heel veel met de browser naar informatie gezocht. Meer dan een App van één en de zelfde informatie bron. Geloof mij maar, met een uurtje surfen via een browser krijg je veel meer info binnen dan wanneer je uitsluitend apps zou gebruiken. Een app is vooral aantrekkelijk in specifieke toepassingen. Denk aan games, tools en/of informatie die je specifiek van één bron wil betrekken. Maar nogmaals, Tweakers.net, Nu.nl en/of de website van een grote krant lees je veel sneller achter elkaar via de browser dan via een app.

Het punt wat jij aangeeft wat in jou ogen als nadeel zou zijn voor een Tablet is juist een voordeel, een Nexus 7 kan bijna alle apps uit de Google Play store weergeven, iets wat een Apple Tablet dus niet kan, omdat de ontwikkelaar specifiek een App voor een tablet moet maken zijn er voor de Apple Tablets veel minder apps beschikbaar dan de totaal meer dan 700.000 apps waar Apple mee schermt..... Je wil trouwens niet weten in welke duizend wekkende snelheid veel Appmakers hun Android app ombouwen tot een tablet resolutie, wat vooral een voordeel is voor Android ontwikkelaars is dat ze niet een specifieke (nieuwe) app hoeven te schrijven, gewoon een aantal parameters in de app veranderen en de resolutie staat ook voor tablets goed.

Echt, ook op het punt van de Apps is Apple het aan Android verliezen..... Iets wat overigens niet vreemd is, Android is een vrij systeem, Apple geeft veel meer restricties aan haar ontwikkelaars
Alle 700.000 Apps kun je installeren op een iPad. Zowel iPhone App's als alle iPad Apps. Als jij een iPad 2 hebt liggen, dan moet je dat toch echt "donders goed" weten ;). Wat betreft het ombouwen van de Apps en dergelijke, ik blijf bij mijn argument dat je een tablet koopt voor het heden en niet voor wat er over 3 jaar beschikbaar is.

Ook blijf je met dat "ombouwen" zitten met de resolutie. De Nexus 7 heeft nu resolutie x*y. Maar er komen straks meer tablets van ~7", maar dan met resolutie y*z etc etc. Fragmentatie voorkom je niet bij een systeem wat letterlijk op 1001 apparaten moet draaien. Het is een probleem en het zal altijd een probleem blijven. Oftewel; Android mag groeien en groeien maar op die manier gaan ze ten onder aan hun eigen succes. App bouwers zullen altijd moeten blijven updaten updaten updaten. 90% van de Appbouwers zal op een gegeven moment echt niet meer al die resoluties willen ondersteunen. Resultaat; 1 resolutie die wordt uitgerekt. Precies eigenlijk wat nu al het probleem is met de Nexus 7 ;).

Wat jij noemt als voordeel dat de Play store vrij en open is. Leuk, totdat je een keylogger of virus op je Tablet hebt. En ga niet vertellen dat dit onzin is, want er zijn verschillende meldingen van geweest ;). Dit is op de iPad nog nooit voorgekomen. En ja; een echte tweaker zal dit nooit gebeuren, tuurlijk niet. Maar 99% van de gebruikers van zo'n ding is digibeet eersteklas, die zit niet te wachten op zulk soort ongein.
Bullet NL schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:32:
[...]

Hoeft niet, ga gewoon voor een Nexus 7, wanneer ze weer leverbaar zijn heb je 32Gb voor 249 euro, de rest van je centen kan je in een leuke cover steken en je bent klaar. Wil je 3G er bij? dat kan, 299 euro en je kan overal het internet op.... Daar kunnen ze Apple alleen maar van dromen..... >:) :+

Bovendien, Steve Jobs heeft zelf gezegt, 7" tablets zijn niet handig, je weet dan ook direct waarom Apple met een 7,9" Tablet is gekomen..... Om te zeggen dat hij bijna 8" is :P Zo kunnen ze altijd terug vallen op 8" om Steve Jobs z'n woorden niet te ontkrachten ;) :P
De ontwikkeling van de iPad Mini is sowieso wel gestart waar Steve Jobs bij was. Zo'n ding ontwikkelen ze niet in 1 dag. Als je menig blog mag geloven ligt het business plan van Apple al voor de komende 10 jaar vast, nog van Steve Jobs zelf.

En dat dromen van die lage prijs is natuurlijk kul. Ik hoop altijd nog een keer dat Apple gewoon de prijzen omhoog gooit zodat niet elke gare hippie er mee loopt. Laat die goedkope Android zooi maar voor iedereen zijn, kan Apple weer wat exclusiever worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Bloemstukje op 04-11-2012 21:54 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Anoniem: 312728 schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:26:
[...]

Klinkt alsof een FANboy aan het praten is! Het voordeel van de Nexus 7 is de resolutie, deze is 1280x800 vs 1024x768! De Nexus 7 heeft een veeeel krachtigere CPU/GPU ;) Vooral gezien prijs/kwalitweits verhouding! Android heeft binnnen nu en een jaar de superioriteit kwa apps kwantiteit :*) (bron: http://www.computable.nl/...an-appleapps-in-2012.html, nieuws: Google evenaart Apple met 700.000 apps in Play Store)

Overigens Ontopic; Ik zou de Nexus 7 aanraden vanwege de BETERE handzaamheid. BTW met allebei de tablets doe je ABSOLUUT GEEN miskoop!!
Nu klinkt het alsof jij de fanboy bent. Ik zal maar even voor al je argumenten een tegenargument geven.

Ten eerste de GPU. De GPU in de iPad mini is weldegelijk krachtiger dan die in de Nexus 7.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph6054/47745.png

De CPU is wel iets (maar niet veeeeel zoals jij claimt) krachtiger inderdaad (iets hogere kloksnelheid, zelfde architectuur), maar dit is NIET terug te zien in het resultaat. Ik haal de review van Tweakers.net aan: de iPad 2 (met dezelfde chip) is sneller in het laden van de frontpagina dan de Nexus 7. De Nexus 7 draaide op Android 4.1 en de iPad op iOS 4.3 uit begin 2011! Op iOS 5 is de iPad bijna dubbel zo snel en op iOS 6 volgens mij nog sneller maar daarvan kan ik geen directe nummers vinden.

Dat is dus je eerste argument waar ik het niet mee eens ben: de GPU van de iPad mini is flink krachtiger dan die van de Nexus 7. De Nexus 7's CPU is wel iets krachtiger, maar dat is niet terug te zien in de resultaten: de iPad 2 is op verouderde software nog steeds sneller.

Je tweede argument: de resolutie is hoger en da's een groot voordeel.

Ik ben het met je eens dat het wel een voordeel is dat de resolutie hoger is, en ik verwacht dan ook dat de iPad mini volgend jaar een 2048 x 1536 scherm krijgt, maar je vergeet één punt: de iPad mini is volledig compatibel met de honderdduizenden iPad specifieke apps plus nog eens honderdduizenden iPhone apps.
De Nexus 7 komt wat dat betreft nog niet eens in de buurt.

Je volgende argument: het totaal aantal items in Google Play zal binnen een jaar meer zijn dan bij iOS.

Dat kan mogelijk zijn, maar op dit moment loopt iOS nog voor. Daarnaast zijn er meer games voor iOS en komen games ook vaak eerder uit voor iOS. We hebben het over de situatie nu.

Je handzaamheid argument vind ik ook niet echt top: de iPad mini is slechts 1.5 cm breder en 2 mm langer - en een stuk dunner en lichter.

Qua houdbaarheid gaan ze dus ongeveer gelijk op.

Zoals je trouwens zegt zal hij in beide gevallen wel een goede keuze maken: het zijn allebei goede tablets.

Ik vind de iPad iets beter, jij de Nexus - dat verschil moet natuurlijk bestaan! :) Deze post was dan ook eigenlijk meer een reactie op de onjuiste claim van de GPU (en vervolgens heb ik maar meteen op de ret gereageerd). :)

(En Bullet_NL maakt hier rare vergelijkingen: volgens analytici zal Google de Nexus 7 langer ondersteunen dan Apple de iPad mini? Analytici? Serieus? Voorlopig ga ik er vanuit dat de iPad mini 2 grote iOS updates krijgt (2 jaar software ondersteuning) zoals elke iPad heeft gehad. Apple heeft zich qua software ondersteuning al bewezen, Google minder).

SanderPS3 gaat er op zijn beurt weer iets teveel (of te sterk) op in.

Ik reageerde in mijn eerste post trouwens alleen op het game gebeuren. Ik gaf aan dat de iPad mini een krachtigere GPU heeft en dat, op dit moment in ieder geval, iOS meer echte games heeft en dat games vaak ook eerder voor iOS dan voor Android worden uitgebracht.

Het is moeilijk hier advies over te geven: de keuze is namelijk tussen een iOS tablet of een Android tablet (altijd een zwaar beladen onderwerp) en wij worden gevraagd tussen één van de twee te kiezen. De een zal voor de iPad gaan (zoals ik), de ander voor de Nexus (zoals Bullet_NL).

De beste tip die ik kan geven: probeer de twee toestellen eens uit (of in ieder geval de software zodat je weet wat je van de software kan verwachten). ;) Koop vervolgens het apparaat waar jij het beste of fijnste gevoel bij hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
elpookie schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:40:
Maar zijn er niet veel games exclusief voor ios? En eig vind ik de ipad mini er wel mooier uitzien.
Als er iets op dit moment exclusief voor de iPad is, dan is dat meestal omdat de developers eerst de iOS versie maakten. Dit heeft te maken met het feit dat iOS devices veel meer verkocht werden dan android devices.

Dit is echter veranderd. In September maakt Apple bekend 700.000 apps te hebben op iOS.
Een maand later maakt Google bekend 700.000 apps te hebben op Android.

Dat terwijl iOS toch wel bijna 2 jaar ouder is. Je zult ook zien dat binnen 2 maanden Android meer apps zal hebben dan iOS. Android maakt een inhaalslag.

Developers maken nu games voor zo wel Android als iOS op het zelfde moment. Dus verschil in release date gaat zeer snel afnemen.

Voor de Nexus 7 zijn er ook exclusieve games. Games die geoptimalizeerd zijn voor de Tegra 3 chip.
Dit zijn games die goed gebruik maken van de grafische kracht van de tegra 3.

THD Games Videos

Het kan idd zijn dat je de design van de iPad mini mooier vindt. Al wil ik er wel bij zeggen dat beide apparaten degelijk gebouwd zijn.

---

Nexus 7 - 244 euro voor 32GB
+ Resolutie
+ Beeldverhouding (16:9 ipv 4:3. Zorgt voor fullscreen beeld met de meeste films/youtube etc)
+ Open OS

iPad Mini - 335 euro voor 16GB
+ Mooier design (dunner/lichter etc)
+ Hoger accuduur

Je moet vooral begrijpen dat er een prijsverschil tussen zit van 90 euro.
Ook moet je begrijpen dat de Nexus 7 dubbel zo veel schijfruimte heeft en dat je bij beide apparaten de geboden schijfruimte niet zelf kan upgraden met een microSD oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uniciteit schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:56:
[...]

Nu klinkt het alsof jij de fanboy bent. Ik zal maar even voor al je argumenten een tegenargument geven.

Ten eerste de GPU. De GPU in de iPad mini is weldegelijk krachtiger dan die in de Nexus 7.

[afbeelding]

De CPU is wel iets (maar niet veeeeel zoals jij claimt) krachtiger inderdaad (iets hogere kloksnelheid, zelfde architectuur), maar dit is NIET terug te zien in het resultaat. Ik haal de review van Tweakers.net aan: de iPad 2 (met dezelfde chip) is sneller in het laden van de frontpagina dan de Nexus 7. De Nexus 7 draaide op Android 4.1 en de iPad op iOS 4.3 uit begin 2011! Op iOS 5 is de iPad bijna dubbel zo snel en op iOS 6 volgens mij nog sneller maar daarvan kan ik geen directe nummers vinden.

Dat is dus je eerste argument waar ik het niet mee eens ben: de GPU van de iPad mini is flink krachtiger dan die van de Nexus 7. De Nexus 7's CPU is wel iets krachtiger, maar dat is niet terug te zien in de resultaten: de iPad 2 is op verouderde software nog steeds sneller.

Je tweede argument: de resolutie is hoger en da's een groot voordeel.

Ik ben het met je eens dat het wel een voordeel is dat de resolutie hoger is, en ik verwacht dan ook dat de iPad mini volgend jaar een 2048 x 1536 scherm krijgt, maar je vergeet één punt: de iPad mini is volledig compatibel met de honderdduizenden iPad specifieke apps plus nog eens honderdduizenden iPhone apps.

Je volgende argument: het totaal aantal items in Google Play zal binnen een jaar meer zijn dan bij iOS.

Dat kan mogelijk zijn, maar op dit moment loopt iOS nog voor. Daarnaast zijn er meer games voor iOS en komen games ook vaak eerder uit voor iOS. We hebben het over de situatie nu.

Je handzaamheid argument vind ik ook niet echt top: de iPad mini is slechts 1.5 cm breder en 2 mm langer - en een stuk dunner en lichter.

Qua houdbaarheid gaan ze dus ongeveer gelijk op.

Zoals je trouwens zegt zal hij in beide gevallen wel een goede keuze maken: het zijn allebei goede tablets.

Ik vind de iPad iets beter, jij de Nexus - dat verschil moet natuurlijk bestaan! :) Deze post was dan ook eigenlijk meer een reactie op de onjuiste claim van de GPU (en vervolgens heb ik maar meteen op de ret gereageerd). :)

(En Bullet_NL maakt hier rare vergelijkingen: volgens analytici zal Google de Nexus 7 langer ondersteunen dan Apple de iPad mini? Analytici? Serieus? Voorlopig ga ik er vanuit dat de iPad mini 2 grote iOS updates krijgt (2 jaar software ondersteuning) zoals elke iPad heeft gehad. Apple heeft zich qua software ondersteuning al bewezen, Google minder).

SanderPS3 gaat er op zijn beurt weer iets teveel (of te sterk) op in.

Ik reageerde in mijn eerste post trouwens alleen op het game gebeuren. Ik gaf aan dat de iPad mini een krachtigere GPU heeft en dat, op dit moment in ieder geval, iOS meer echte games heeft en dat games vaak ook eerder voor iOS dan voor Android worden uitgebracht.

Het is moeilijk hier advies over te geven: de keuze is namelijk tussen een iOS tablet of een Android tablet (altijd een zwaar beladen onderwerp) en wij worden gevraagd tussen één van de twee te kiezen. De een zal voor de iPad gaan (zoals ik), de ander voor de Nexus (zoals Bullet_NL).

De beste tip die ik kan geven: probeer de twee toestellen eens uit (of in ieder geval de software zodat je weet wat je van de software kan verwachten). ;) Koop vervolgens het apparaat waar jij het beste of fijnste gevoel bij hebt ;)
Je hebt helemaal gelijk (kwa fanboy, MAAR absoluut GEEN diehard fanboy! Ik durf ook best toe te geven dat IOS kwa sommige punten beter is! Kwa support is het beter mbt fragmentatie van het OS en daarmee de support!), Maar kwa prijs/prestatie kan een Ipad (BTW: als ik er 1 gratis kan krijgen sta ik als eerste in de rij ;) )niet opboksen tegen de Nexus 7. Vandaar dat ik de Nexus ook beter noem!!

Ontopic: Kijk eens naar de Windows 8 tables, dat lijken mij ook mooie (en functionele) tablets! ik heb daar geen ervaring mee maar wat ik ervan gezien heb absoluut het wachten waardt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
W8 tablets zijn denk ik te duur,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
Dus eigenlijk kan ik afleiden dat de ipad mini met het Ios op dit moment zeer goed is en dat de nexus 7 hem met android probeert of is ingehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elpookie schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:32:
Dus eigenlijk kan ik afleiden dat de ipad mini met het Ios op dit moment zeer goed is en dat de nexus 7 hem met android probeert of is ingehaald?
Eigenlijk zijn ze beide gelijk!! Probeer ze eens en neem degene waarbij JIJ het beste gevoel hebt!! (overigens ik hoop voor je dat er geen flame ware onstaat, de tablets zijn beide waar voor je geld ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Anoniem: 312728 schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:23:
[...]

Je hebt helemaal gelijk (kwa fanboy, MAAR absoluut GEEN diehard fanboy! Ik durf ook best toe te geven dat IOS kwa sommige punten beter is! Kwa support is het beter mbt fragmentatie van het OS en daarmee de support!), Maar kwa prijs/prestatie kan een Ipad (BTW: als ik er 1 gratis kan krijgen sta ik als eerste in de rij ;) )niet opboksen tegen de Nexus 7. Vandaar dat ik de Nexus ook beter noem!!

Ontopic: Kijk eens naar de Windows 8 tables, dat lijken mij ook mooie (en functionele) tablets! ik heb daar geen ervaring mee maar wat ik ervan gezien heb absoluut het wachten waardt! ;)
Ah, oké. :)
elpookie schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:32:
Anoniem: 312728 schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:33:
[...]

Eigenlijk zijn ze beide gelijk!! Probeer ze eens en neem degene waarbij JIJ het beste gevoel hebt!! (overigens ik hoop voor je dat er geen flame ware onstaat, de tablets zijn beide waar voor je geld ;) )
Je zult in beide gevallen een mooi apparaat in huis halen en ik blijf bij mijn eerder gegeven tip: probeer beide apparaten eens uit. Of probeer in ieder geval beide besturingssystemen eens uit. ;)

Ik vind, persoonlijk, de iPad mini een betere keus als je het geld hebt - maaarrrrrrrrrr, zoals je ondertussen vast wel hebt gemerkt zijn er ook genoeg mensen die voor een Nexus 7 zouden gaan.

Wat betreft Windows 8 tablets
Ik zou op dit moment nog niet voor een Windows 8 tablet gaan. Alhoewel ik Windows 8 tablets persoonlijk érg interessant vind, moeten we niet vergeten dat Windows 8 zich nog niet heeft bewezen en dat daar nog veel minder applicaties voor zijn (op de tablet) - je kan op Windows 8 tablets niet de 'oude', normale software draaien zoals op je PC.

Daarnaast zijn alle Windows 8 tablets eerste generatie producten: meestal wel een nadeel, aangezien eerste generatie producten vaak de eerste 'try-outs' zijn van fabrikanten en de software ondersteuning vaak kort is.

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 06-11-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Hoe zit het met de connectiviteit van beide tablets? Als minpunt van de Nexus 7 wordt overal geroepen dat er geen extra opslag op aangesloten kan worden, denk aan SD kaartjes en USB-pen. Is dit waar en kan dit dan wel bij bv de iPad mini?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:53
DJ Chicken schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:43:
Hoe zit het met de connectiviteit van beide tablets? Als minpunt van de Nexus 7 wordt overal geroepen dat er geen extra opslag op aangesloten kan worden, denk aan SD kaartjes en USB-pen. Is dit waar en kan dit dan wel bij bv de iPad mini?
Dat heeft nog nooit bij welke iPad, iPhone of iPod dan ook gekund en dus ook bij de Mini niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Hahn schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:43:
[...]

Dat heeft nog nooit bij welke iPad, iPhone of iPod dan ook gekund en dus ook bij de Mini niet.
Voor mij heeft de Nexus 7 de voorkeur, gezien de prijs en 32GB versie die er aan komt (€250!!! :9~ :). Verder een Open OS en dus een zeer aantrekkelijke prijs en goede specs.

Ik ben een tablet noob dus nog een vraag: Hoe in hemelsnaam krijg je dan foto's van je PC naar je Nexus 7 of iPad verkast en vice versa?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:53
Via 't bijgeleverde USB-kabeltje? :P En anders via wifi, bijvoorbeeld mailen of Dropbox. Mogelijkheden genoeg.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Hahn schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:49:
Via 't bijgeleverde USB-kabeltje? :P En anders via wifi, bijvoorbeeld mailen of Dropbox. Mogelijkheden genoeg.
Nice!

Hopelijk ligt de Nexus 7 snel in de winkel, ga ik dat ding eens bekijken/ervaren.

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:48
Zijn beide gewoon prima tablets. De enige manier om een goede keuze te maken is om beide apparaten dan ook in je handen te hebben gehad en te kijken welke naar jouw mening voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-07 20:23
Ik zou gewoon kiezen op basis van uiterst persoonlijke dingen, niet van specs oid. Ik heb geen idee hoe het bij een iPad zit, maar ik heb een Android tablet en alle apps werken gewoon goed, ik heb totaal geen last van slechte apps. Bang voor malware hoef je ook echt niet te zijn, volgens mij heeft <1% van de Androidtelefoons/tablets daar last van gehad; en ik denk dat je gevaar toeneemt op het moment dat je zelf apk's gaat instaleren. (dus wel grappig dat iemand hier zegt dat het juist niet bij Tweakers gebeurd, maar juist bij de consument; ik denk dat het namelijk echt andersom ligt)

Ik snap ook niet dat mensen zo continu updates willen krijgen, als je toestel werkt, dan werkt ie; Hij stopt echt niet met werken op het moment dat je een bepaalde update niet krijgt. Het kan alleen zijn dat er soms wat compleet nieuwe apps niet werken, maar dat is echter sporadisch. (tenzij hij dus wellicht héél oud is, als in 5+ jaar)

Zo te horen maakt het voor jou die 70 euro niet uit, dus daar hoef je al niet naar te kijken. Ga gewoon zelf even kijken welke je het fijnst vindt, vind je scherpte belangrijk dan ga je voor de Nexus, vind je een groot scherm belangrijk dan ga je voor de iPad. En weeg daarbij al je persoonlijke dingen af. Er is absoluut geen groot verschil meer tussen een Android en iOS device, alleen maar hele kleine dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Junia schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:22:
Zijn beide gewoon prima tablets. De enige manier om een goede keuze te maken is om beide apparaten dan ook in je handen te hebben gehad en te kijken welke naar jouw mening voldoet.
Mee eens! Ieder zo zijn eigen wensen/eisen.

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Prijs verschil is wel behoorlijk groot zeg zie ik nu.

Nexus 7 32GB = €249
iPad mini 32GB = €429

€180 euro verschil! Dat is behoorlijk wat mij betreft en maakt voor mij de keuze een stuk makkelijker, Nexus 7 in het voordeel voor mij.

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Hoe denken jullie over dit prijs verschil? Beinvloed dit jou ook in de keuze tussen een ipad mini of nexus 7?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tja, ik zou persoonlijk nog voor een iPad mini gaan vanwege het grote aanbod van tablet-specifieke apps en de, naar verwachting, lange software ondersteuning (zeker iOS 7 volgend jaar nog, mogelijk ook nog iOS 8 en in het best-case scenario iOS 9). Daarnaast denk ik dat ik het grotere scherm van de iPad mini zou waarderen: beide apparaten zijn qua dimensies ongeveer even groot, maar de iPad mini heeft wel een stuk groter scherm.

Maar zoals eerder aangegeven: het is persoonlijk en iedereen zal naar andere dingen kijken.

Die 32 GB variant is trouwens nog niet beschikbaar in Nederland voor €249 (volgens de Tweakers pricewatch). Momenteel kan je alleen nog die 16 GB variant voor €249 kopen (versus de 16 GB iPad mini voor €329).

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Ik heb zelf nu een ipad mini gekocht, nadat ik mijn nexus 7 na 6 weken gebruik heb teruggebracht. Beiden zijn hele mooie apparaten.

Mijn voorkeur gaat uit naar de mini. Ik vind het aanbod in de appstore van Apple voor tablets beter dan het aanbod in de playstore van Google. 90% van de apps overlappen, maar qua games heeft iOS een voorsprong. Er zijn veel games die op android pas later of helemaal niet uitkomen. Ook vind ik het 7,9" scherm met 4:3 verhouding lekkerder gamen dan het 7" scherm met 16:9 verhouding.

Zonnepanelen

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 19:19

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

voxxel schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:32:
Ik heb zelf nu een ipad mini gekocht, nadat ik mijn nexus 7 na 6 weken gebruik heb teruggebracht. Beiden zijn hele mooie apparaten.

Mijn voorkeur gaat uit naar de mini. Ik vind het aanbod in de appstore van Apple voor tablets beter dan het aanbod in de playstore van Google. 90% van de apps overlappen, maar qua games heeft iOS een voorsprong. Er zijn veel games die op android pas later of helemaal niet uitkomen. Ook vind ik het 7,9" scherm met 4:3 verhouding lekkerder gamen dan het 7" scherm met 16:9 verhouding.
Wat was je main reden om voor de Mini te gaan? Ik twijfel zelf ook erg tussen deze 2, ik vind de Mini hoog geprijst en zal dan ook voor de 16GB gaan, maar het blijft een Apple product met weinig waardeverlies. Daarnaast is het scherm weer wat groter.
Maar de Nexus daarentegen is een Nexus, wat betekent dat de nieuwste updates erop komen. En deze heeft een scherm met een hogere PPI.
Wat voor mij belangrijk is; even snel op de bank internetten, wat facebook/etc, lange accuduur, eventueel ebooks (iemand ervaring hiermee?), het apparaat moet licht en snel zijn en alles moet gewoon goed werken.

-= Very annoying forum person =-

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

{quote]....maar je vergeet één punt: de iPad mini is volledig compatibel met de honderdduizenden iPad specifieke apps plus nog eens honderdduizenden iPhone apps.
[/quote]

Ik vind dat je bij ipads niet kuns spreken dat het volledig compatible is met de iphone apps. Iets waar android echt veel beter scoort dan iOS devices is de schaalbaarheid. Nog steeds verbaas is mij over de kwaliteit van van iphone apps op een ipad. Het ziet er daadwerkelijk verschrikkelijk uit. Met een beetje rendering en omzetting moet dit toch eenvoudig beter kunnen. Je wilt kortgezegd gewoon GEEN iphone apps op je ipad draaien.

• voxxel
master_viper schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:45:
[...]

Wat was je main reden om voor de Mini te gaan? Ik twijfel zelf ook erg tussen deze 2, ik vind de Mini hoog geprijst en zal dan ook voor de 16GB gaan, maar het blijft een Apple product met weinig waardeverlies. Daarnaast is het scherm weer wat groter.
Maar de Nexus daarentegen is een Nexus, wat betekent dat de nieuwste updates erop komen. En deze heeft een scherm met een hogere PPI.
Wat voor mij belangrijk is; even snel op de bank internetten, wat facebook/etc, lange accuduur, eventueel ebooks (iemand ervaring hiermee?), het apparaat moet licht en snel zijn en alles moet gewoon goed werken.
Mijn voornaamste reden is het scherm formaat. Het scherm van de mini is aanzienlijk groter, terwijl het apparaat zelf ongeveer even groot is. Ik vind een 4:3 verhouden echt prettiger bij browsen (mijn bezigheid nr.1 op de tablet). Ik vond de ppi in het begin ook tegenvallen, maar daar kan ik persoonlijk goed mee leven. Ik moet wel zeggen dat ik ook erg twijfelde. Ik ben denk ik 3 keer naar de winkel geweest om de mini te testen voor ik de knoop heb doorgehakt. (geen moment spijt gehad)

De accu van mijn ipad mini is trouwens veel beter dan de accu in mijn nexus. Ik haal nu consequent 11+ uur met veel browsen, youtube en games. Op de nexus was dat eerder 9+ uur.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talis
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2022
Ben ook serieus aan het twijfelen. IK heb nu al paar dagen elke videobekeken en review gelezen van de Nexus 7 en de ipad mini maar geraak er maar niet uit.

De nexus 7 verslaat de ipad mini in alle opzichten op vlak van hardware! Maar ... het klopt inderdaad dat de meeste apps, gewoon opgeblazen versies zijn van de telefoonveries. Ik heb van een kameraad zijn Archos G9 101 Turbo edition tablet mogen lenen voor paar weken en dan ook paar keer gespeeld mij Ipad 2.

Hoewel de specs veel hoger lagen bij de Archos, voelde de ipad toch soepeler aan,alles werkte vlotter. Desondanks de de ipad een "tragere" processor had en lager RAM geheugen.

Ik denk dat ik mij bij deze keuze ga laten leiden door het moto: Het is niet de kwantiteit die telt maar de kwaliteit.
En de apps en webbrowsing zijn meer geoptimaliseerd voor de Ipad mini ... dus zal waarschijnlijk voor deze gaan.

Iemand een idee wanneer er een smart case beschikbaar is voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
elpookie mocht je in het oosten des land wonen kun je wel bij mij langs komen om beide apparaten te testen. stuur me maar een DM

Ik zelf geef voorkeur voor de iPad mini puur en alleen omdat hij gewoon sneller reageert dan de Nexus 7. Voordeel is wel dat je met de Nexus 7 meer dingen kunt aanpassen. Wat betreft games zoals GTA 3 en Max Payne vind ik deze toch fijner spelen op een iPad. Mocht je echt veel willen lezen dan zou ik voor de Nexus 7 gaan.

Zoals je ziet ligt het maar net aan je gebruik welke je zou moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Talis schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 00:04:
Ben ook serieus aan het twijfelen. IK heb nu al paar dagen elke videobekeken en review gelezen van de Nexus 7 en de ipad mini maar geraak er maar niet uit.

De nexus 7 verslaat de ipad mini in alle opzichten op vlak van hardware! Maar ... het klopt inderdaad dat de meeste apps, gewoon opgeblazen versies zijn van de telefoonveries. Ik heb van een kameraad zijn Archos G9 101 Turbo edition tablet mogen lenen voor paar weken en dan ook paar keer gespeeld mij Ipad 2.

Hoewel de specs veel hoger lagen bij de Archos, voelde de ipad toch soepeler aan,alles werkte vlotter. Desondanks de de ipad een "tragere" processor had en lager RAM geheugen.

Ik denk dat ik mij bij deze keuze ga laten leiden door het moto: Het is niet de kwantiteit die telt maar de kwaliteit.
En de apps en webbrowsing zijn meer geoptimaliseerd voor de Ipad mini ... dus zal waarschijnlijk voor deze gaan.

Iemand een idee wanneer er een smart case beschikbaar is voor dit toestel?
Over de smartcase gaan geruchten voor eind november.

Verder ben ik niet met je eens dat de nexus 7 de mini qua hardware op elk vlak verslaat. De GPU van de de mini is sneller dan de GPU in de nexus 7. In veel benchmarks wint de mini het ook van de nexus. Hardware is leuk, maar het gaat uiteindelijk om de optimalisatie van de software. Maar goed in de praktijk merk je weinig verschil.

De afweging lijkt mij:

- prijs 250€ vs 330€ voor de goedkoopste modellen
- schermformaat 7" in 16:9 vs 7,9" in 4:3
- resolutie/ppi
- android vs ios
- design/bouwkwaliteit/materialen

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talis
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2022
Na -+50 reviews en videos eindelijk overtuigd van om Ipad mini te kopen in plaats van Nexus 7 en nergens in Leuven nog beschikbaar... Easy M, Fnac, MyCom ... te search goes on.

Iemand idee wanneer volgende levering van apple is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 00:12

Chiron

Moderator Discord
Ik heb vanmiddag een mini gehaald op het Leidseplein. Waren gewoon op voorraad in de Apple Store. Zat enorm te dubben tussen de mini en een Nexus 7.
Uiteindelijk toch voor de mini gegaan vooral vanwege de bouwkwaliteit (de Nexus 7 doet er niet veel voor onder, dat moet gezegd worden), schermverhouding, dikte (of beter gezegd absurde dunheid) van het apparaat, en dat voor mijn gevoel de apps beter zijn afgestemd op het scherm inzake de layout. Door de enorme diversiteit aan resoluties, schermgroottes en beeldverhoudingen bij de android tablets blijft dat helaas toch wat halfbakken met een hoop gescalede apps, ondanks dat ze hard onderweg zijn dat in te halen. Ook vind ik ondanks project butter, wat echt een enorme verbetering is, en ondanks dat ie meer cpu power zou hebben de Nexus 7 soms nog net even haperen en minder soepel reageren op touch input.
Dat is mede te danken aan imho het sterke punt (tot nu toe) van Apple, de software. Ik krijg de indruk dat er net even wat meer aandacht is besteed aan details en slimmigheidjes, het ziet er enorm gelikt uit en voor mijn gevoel 'klopt' en werkt het gewoon. Dat heb ik met android tot nu toe toch wat minder, maar dat is puur persoonlijk.

Alles hangt er maar net vanaf wat je met een compacte tablet wil gaan doen. Surfen, mailen, youtube kijken, maw. de basics kan met allebei de tablets wel prima.
Ga je voornamelijk video kijken en hou je van de vrijheid om alles te customizen, gebruik te maken van widgets en bijvoorbeeld meer flexibiliteit als je het ding aan een computer wil hangen om bestanden uit te wisselen, en heb je per se 32GB storage nodig (het prijsverschil van 32GB mini vs Nexus 7 is bijna absurd) dan ben je beter af met de Nexus 7.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:32
Mocht je nog niet besloten hebben. Ik denk ook wel enig recht van spreken heb. In mijn werk maken wij o.a. apps voor Android en iOS devices. Daardoor hebben wij veel van deze devices liggen om te testen. Varierend van Galaxy tab's,Galaxy S smartphones, Google Nexus phones etc. Daarnaast hebben we ipad 1,2,3, iphone 3,4,4s etc.

Zoals al eerder aangehaald blijft het een beetje aankloten met Android. Veel makers van hardware customizen hun android software en de hardware is zo afwijkend per tablet dat de apps gewoon onmogelijk op alle apparaten even goed werken. Verschillende resoluties, verschillende gpu's, verschillende cpu's. Om nog maar te zwijgen over dingen als standard video players. Ook de bediening van de android devices kan nog weleens verschillen. De ene maker heeft een mooie HTC sense schil er overheen gegooid, de andere maker gebruikt vanilla android etc.

Wat mij betreft is het heel duidelijk: Als je gewoon casual wil browsen/gamen is de beste optie: Apple tablets. Niet zozeer vanwege het browsen, want dat werkt ook prima op Android (Ik stoor me overigens nog wel steeds aan het niet smooth scrollen van websites (ook al heb je de dikste hardware)) .Welke mag je zelf bepalen, maar de eenvoud (mede veroorzaakt door), de uniformiteit in alle devices en de kwaliteit van de apps is ongeevenaard.

Zoals al vaker aangegeven: als je er niet uitkomt, gebruik dan beide tablets een dagje. Ik weet zeker dat je dan tot de conclusie zult komen dat een iPad vele malen soepeler en lekkerder werkt. Ook raad ik deze tablets aan voor leken.

Ter afsluiting: Ik ben zelf in het bezit van zowel Android als IOS tablets en telefoons. Na mijn bovenstaande verhaaltje mogen jullie raden welke apparaten stof liggen te happen in de kast. Ik wou dat het anders was en ik gun Android een hogere kwaliteit, maar met de verschillen in hardware en software en het gebrek aan controle hierop ben ik bang dat dit niet snel gaat gebeuren.

Overigens klaagt men weleens dat flash niet op een ipad werkt. Op een android tablet is dat ook niet altijd het geval. Zeker wanneer men Flash en/of DRM en/of HTTP Dynamic streaming wil gebruiken. De flash player op android is nog steeds maar beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Chiron schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 00:53:
Ik heb vanmiddag een mini gehaald op het Leidseplein. Waren gewoon op voorraad in de Apple Store. Zat enorm te dubben tussen de mini en een Nexus 7.
Uiteindelijk toch voor de mini gegaan vooral vanwege de bouwkwaliteit (de Nexus 7 doet er niet veel voor onder, dat moet gezegd worden),
< knip >
Gezien de op diverse fora gemelde screen separation issue met de Nexus 7 16GB en helaas ook met de 32GB is dat voor mij een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 19:21
(Mocht je nog geen keuze gemaakt hebben in de tussentijd)

Heb nu de Nexus 7 zo'n bijna 2 weken en ben er ontzettend blij mee. Na de iPad 2 te hebben gehad en nog nooit een android device in huis had, ben ik voor de Nexus 7 gegaan na lang denken en ik kan hem je echt aanraden.

Ten eerste natuurlijk het prijsverschil, voor 250,-- heb je 32GB tegenover de 400+ euro die je uit je zak moet gaan trekken voor de 32GB iPad mini.

Ten tweede is het scherm echt geweldig: wat een verschil met de iPad 2 (en dus de Mini omdat de Mini gewoon een verkleinde iPad is). Alles is scherp genoeg, maar nee, het is nog geen retina-display kwaliteit maar die krijg je ook niet bij de mini.

Het aanbod aan apps vind ik prima, je gaat gewoon simpelweg niet meer dan 10 a 20 apps op je device zetten die je dagelijks gebruikt. Facebook, twitter en hooguit wat 2/3 andere apps zal ik gebruiken. Natuurlijk wil je wel wat games op je tablet hebben, en die zul je ook vinden. Mocht je nou echt een hardcore-app user zijn die zijn 32GB vol wilt proppen met apps, dan kan je beter voor de mini gaan.

Succes! :)

[ Voor 9% gewijzigd door yannickzz op 08-01-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zelf in het bezit van een nexus 7, er is door glu hem gameloft een groot scala gemaakt aan gratis en goedkope android had games die perfect draaien op de nexus 7, apparaat typt makkelijk met 2 duimen en is ontzettend snel en heel vloeiend met het menu, browsen is ook ontzettend ssnel, verder is volgens een bron deze tablet over te klokken naar 2.0 ghz(!) vraag maar naar de bron, mocht u deze willen zien, en een klein aantal goed werkende apps op de nexus 7 is klets, alles word perfect aangepast hem de hogere resolutie zorgt voor haarscherpe tekst, betaal geen 70 euro meer voor een lagere resolutie en groter scherm wat er samen nog minder nooit uitziet omdat er minder pixels worden verspreid over een groter achter, wat bij de nexus precies andersom is, dit hele verhaal typ ik in 1 minuutje via de ingebouwde swype functie via mn nexus 7 en natuurlijk krijg je alle nieuwste updates van Google meteen door, ik zeg nexus!

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

mobstaa schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:36:
Zelf in het bezit van een nexus 7, er is door glu hem gameloft een groot scala gemaakt aan gratis en goedkope android had games die perfect draaien op de nexus 7, apparaat typt makkelijk met 2 duimen en is ontzettend snel en heel vloeiend met het menu, browsen is ook ontzettend ssnel, verder is volgens een bron deze tablet over te klokken naar 2.0 ghz(!) vraag maar naar de bron, mocht u deze willen zien, en een klein aantal goed werkende apps op de nexus 7 is klets, alles word perfect aangepast hem de hogere resolutie zorgt voor haarscherpe tekst, betaal geen 70 euro meer voor een lagere resolutie en groter scherm wat er samen nog minder nooit uitziet omdat er minder pixels worden verspreid over een groter achter, wat bij de nexus precies andersom is, dit hele verhaal typ ik in 1 minuutje via de ingebouwde swype functie via mn nexus 7 en natuurlijk krijg je alle nieuwste updates van Google meteen door, ik zeg nexus!
Op welke taal heb jij de autocorrectie van je keyboard staan? Ik haal met mijn TF700 en TF300 betere resultaten dan wat jij hier boven weet te swypen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik heb zelf de Nexus 7 16GB en ben er erg blij mee, maar persoonlijk zou ik geen enkel iOS apparaat in overweging nemen omdat ze gewoon veel duurdere zijn.

Als je zorgen maakt om games? Dan hoef je daar bij de Nexus 7 geen zorgen om te maken, want Nvidia de maker van de Tegra 3 speelt een vies spelletje en zorgt ervoor dat sommige games in de playstore alleen met beste graphics op een Tegra device te spelen zijn, al is Tegra 3 echt niet de best quadcore a9 chipset.

De iPad mini ziet er leuk uit, maja dat hele iOS is het hem net niet, ik snap de simpelheid wel allemaal icoontjes en geen widgets, maar persoonlijk wil ik meer vrijheid, dus wel mijn device als opslag kunnen koppelen aan me computer, bij Apple heb je dat gewoon niet.

Maar het klopt inderdaad dat er wel wat problemen met de Nexus 7 zijn, maar kan me moeilijk voorstellen dat er bij de iPad mini geen problemen zijn.

Ik heb zelf twee keer mijn Nexus 7 geruild, de eerste keer was de auto helderheid stuk, de tweede keer had ik een irritante dode pixel en de derde keer was het vrij wel helemaal in orde, maar heb ik toch nog een minimale screenlift kunnen ontdekken, maar dat stoort mij totaal niet.

Kwa prijs en hardware is de Nexus 7 gewoon de overduidelijke winnaar en updates is ook helemaal in orde, bij Apple krijg je sowieso altijd halve updates van nieuwe iOS versies, de volledige nieuwe iOS versie kun je meestal alleen hebben op een nieuw iOS toestel.
Pagina: 1