Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
PatrickG schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:38:
[...]

Vind ik ook, dat beweren ze nu eenmaal, dus dan moet je er maar voor op de blaren zitten als je het fout doet ook.

Ik vind het nog wel een moeilijk om een doel voor de iPad vast te stellen. Wat moet ik ermee doen dat ongemakkelijker is op mijn Macbook of iPhone. Op welke manier verdient het apparaat een plek in het huishouden? Misschien moet ik er niet teveel naar zoeken, maar anderzijds is het natuurlijk onzin een onnodig apparaat van veel geld in huis te nemen.

E-mail? Kijken misschien en hele korte antwoorden typen, met een toetsenbord gaat dat veel makkelijker. Dan pak je eigenlijk weer veel makkelijker een Macbook… Ik ben er nog steeds een ambivalente relatie mee als ik het even duur moet uitdrukken ;)
Voor dat ik een Ipad had, had ik echt precies hetzelfde.
Echt exact.

En vanaf het moment dat ik het heb kan ik niet meer zonder.
Tv kijken erop, email op een redelijk normaal scherm lezen op de bank ipv buro.
Surfen, kleine games, eigelijk heeft het voor mij dus me laptop vervangen.
Me laptop gaat alleen nog aan voor iets zwaarder werk en als ik iets moet downloaden ofzo.

Het is gewoon veel handzamer en makkelijker en ik doe eerder me laptop weg dan me Ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Toch, een Macbook Air is volgens mij veel beter geschikt voor dat gebruik. Maar ik blijf hem gewoon nog even gebruiken :)
Ik vind dat ze sowieso een normaal bestandsbeheer mogelijk moeten maken en er meer geheugen in moeten stoppen. Ik zie nog wel wat het doel ervan gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even vooropgesteld: ik heb een normale iPad, geen mini. Maar even voor het idee.

Het is ook lastig definieerbaar en is per persoon weer anders. Tegen alle verwachtingen in bijvoorbeeld, vind ik games op de ipad erg leuk. Niet alles natuurlijk, maar heb me toch flink vermaakt met Plants vs Zombies bijvoorbeeld. Moet er niet aan denken om dat met een muis of touchpad te spelen op een laptop (als dat al zou bestaan, weet het eigenlijk niet).

Internet is ook heerlijk, mail ook: op een iphone kan ik mijn werkmail mel vergeten met toch altijd wel groete bijlagen, dan zit ik op zo'n klein schermpje in- en uit te zoomen om het te lezen, het reageren erop gaat onhandiger, even wat kleine bewerkingen van bestanden, spreadsheets in Google Drive, op de ipad werkt dat een stuk comfortabeler.

Wij gebruiken hem ook in de keuken, voor recepten e.d. Zo'n ipad zet je zo even ergens neer waar 'ie niet in de weg staat, een laptop neemt dan toch aanzienlijk meer ruimte in op het aanrecht, er kan troep in de toetsen komen enz.

En het gemak, luiheid, noem het hoe je wilt :) ik heb vaak helemaal geen zin om 's avonds mijn laptop weer helemaal uit de tas te halen. Die ipad ligt toch al op de bank. En ik heb een haat-haat verhouding met touchpads, dus pak dan toch ook snel weer de muis erbij, kortom: ipad is dan een stuk laagdrempeliger.

Vakantiefoto's erop en doorgeven die ipad aan het bezoek: ideaal.

Enzovoorts :)

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 16-01-2014 11:58 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Doe alles op m'n iPad. Laptop gaat alleen nog aan voor lange stukken tekst tikken of om intensief dingen uit te zoeken (hotels voor een vakantie bijvoorbeeld, waarbij je ff shift-klikt en 10 recensiespagina's openknalt). En voor iets als Photoshop en Officespul, maar verder; iPad :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Misschien moet het ook nog gewoon ontstaan, het natuurlijke gebruik ervan. Wel leuk om te horen waar anderen hem mee gebruiken. Hebben jullie dan ook voornamelijk een case met toetsenbord erop?

Hopelijk komt er bij de volgende iOS update met multiple-user integratie, want nu is het echt een individueel apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nee, juist geen toetsenbord. Red me prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
matthijst schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:00:
Doe alles op m'n iPad. Laptop gaat alleen nog aan voor lange stukken tekst tikken of om intensief dingen uit te zoeken (hotels voor een vakantie bijvoorbeeld, waarbij je ff shift-klikt en 10 recensiespagina's openknalt). En voor iets als Photoshop en Officespul, maar verder; iPad :)
Voor hotels boeken etc is dan een Ipad minder geschikt dan een PC/Laptop? Bv booking.com moet toch ook lukken via een Ipad al dan niet via de app.

Ik twijfel nog steeds tot de aanschaf van een Ipad Air, zit totaal in een Windows omgeving maar volgens mij moet dat niet veel uitmaken. Foto's kan ik via Skydrive binnen krijgen op de Ipad of via Itunes. Wat ik mij wel afvroeg, stel je leent je Ipad uit kan degene dan ook in je mailbox etc. Wat al beschreven is het echt een individueel apparaat...Of kun je toch bepaalde dingen afsluiten, maibox of Facebook toegang...

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
PatrickG schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:38:
[...]
Ik vind het nog wel een moeilijk om een doel voor de iPad vast te stellen. Wat moet ik ermee doen dat ongemakkelijker is op mijn Macbook of iPhone. Op welke manier verdient het apparaat een plek in het huishouden? Misschien moet ik er niet teveel naar zoeken, maar anderzijds is het natuurlijk onzin een onnodig apparaat van veel geld in huis te nemen.
Moet alles een doel hebben in het leven? Plezier is ook belangrijk mits het financieel kan natuurlijk.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cruzer schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:38:
[...]

Voor hotels boeken etc is dan een Ipad minder geschikt dan een PC/Laptop? Bv booking.com moet toch ook lukken via een Ipad al dan niet via de app.

Ik twijfel nog steeds tot de aanschaf van een Ipad Air, zit totaal in een Windows omgeving maar volgens mij moet dat niet veel uitmaken. Foto's kan ik via Skydrive binnen krijgen op de Ipad of via Itunes. Wat ik mij wel afvroeg, stel je leent je Ipad uit kan degene dan ook in je mailbox etc. Wat al beschreven is het echt een individueel apparaat...Of kun je toch bepaalde dingen afsluiten, maibox of Facebook toegang...
Ligt zoals altijd aan het doel. Als je een hoop schermen wilt openen zodat je de reviews e.d. wilt lezen, dan is een PC makkelijker. Je kan dan immers met toetsencombinaties werken. (shift+click. ctrl+w)

De app van bv booking.com is daarentegen weer wel heel goed uitgewerkt en handiger in gebruik dan de website vind ik.

Maar voor veel "windowshopping" gebruik ik een PC. Daar kan ik met 16GB RAM immers tientallen tabbladen snel openen en sluiten.

En ja. als je uitleent, dan kan degene natuurlijk ook bij je mailbox. Net zoals dat je je laptop uitleent met maar 1 account erop...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
kmf schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:15:
[...]

Ligt zoals altijd aan het doel. Als je een hoop schermen wilt openen zodat je de reviews e.d. wilt lezen, dan is een PC makkelijker. Je kan dan immers met toetsencombinaties werken. (shift+click. ctrl+w)

De app van bv booking.com is daarentegen weer wel heel goed uitgewerkt en handiger in gebruik dan de website vind ik.

Maar voor veel "windowshopping" gebruik ik een PC. Daar kan ik met 16GB RAM immers tientallen tabbladen snel openen en sluiten.

En ja. als je uitleent, dan kan degene natuurlijk ook bij je mailbox. Net zoals dat je je laptop uitleent met maar 1 account erop...
Ok helder

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Joepv schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:12:
[...]

Moet alles een doel hebben in het leven? Plezier is ook belangrijk mits het financieel kan natuurlijk.
Ja, anders zou het functieloos zijn. Plezier is ook een doel :) De gedachte erbij is dan ook: Is het aantrekkelijker om de iPad te pakken in plaats van de iPhone of MacBook. Zo niet, is het zonde als hij niet wordt gebruikt.
Vaak wil je bijvoorbeeld toch een linkje delen met je vrienden, op je iPad heb je geen Whatsapp en moet je dus weer je telefoon pakken om die link weer op te zoeken en te delen. Mailen gebruik je daarvoor niet altijd, dat is dan ook weer omslachtig.

Het zijn natuurlijk persoonlijke afwegingen en ik wil wel dat de iPad z'n plaats een beetje kan rechtvaardigen in het huishouden. Het is wel makkelijker om hem te pakken dan een laptop ja, maar de Macbook Air vervaagt die grenzen toch ook wel een beetje. Misschien sla ik door, maar ik vind het zonde om geld uit te geven aan iets dat ik niet gebruik, dus hoop ik dat ik bepaalde dingen toch leuker ga vinden op een iPad.

Youtube bekijken is daar één van. Maar dan kan ook met een Nexus bij wijze van spreken. Maar goed, dat is dus een persoonlijke kruistocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nou, je kunt (als je Gmail hebt) je mail bijv. gebruiken in de Gmail app, en daarin kun je je uitloggen. En andere mail apps kunnen dat ongetwijfeld ook wel voor andere accounts. Dan kan er niemand bij je mail zonder inloggegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickG schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:00:
[...]

Ja, anders zou het functieloos zijn. Plezier is ook een doel :) De gedachte erbij is dan ook: Is het aantrekkelijker om de iPad te pakken in plaats van de iPhone of MacBook. Zo niet, is het zonde als hij niet wordt gebruikt.
Vaak wil je bijvoorbeeld toch een linkje delen met je vrienden, op je iPad heb je geen Whatsapp en moet je dus weer je telefoon pakken om die link weer op te zoeken en te delen. Mailen gebruik je daarvoor niet altijd, dat is dan ook weer omslachtig.

Het zijn natuurlijk persoonlijke afwegingen en ik wil wel dat de iPad z'n plaats een beetje kan rechtvaardigen in het huishouden. Het is wel makkelijker om hem te pakken dan een laptop ja, maar de Macbook Air vervaagt die grenzen toch ook wel een beetje. Misschien sla ik door, maar ik vind het zonde om geld uit te geven aan iets dat ik niet gebruik, dus hoop ik dat ik bepaalde dingen toch leuker ga vinden op een iPad.

Youtube bekijken is daar één van. Maar dan kan ook met een Nexus bij wijze van spreken. Maar goed, dat is dus een persoonlijke kruistocht :P
zelfs de macbook air heeft even tijd nodig om wakker te worden. Ja zelfs uit sleep mode.
Daarnaast heeft die een mindere gebruiksduur en onhandiger formfactor voor op de bank.

Of een iPad, of eigenlijk een willekeurig tablet meerwaarde heeft, dat moet iedereen zelf bepalen. Er zijn geen dingen die een iPad kan wat een ander machine niet kan. Een mooie anologie vond ik altijd de magnetron. Elke keuken heeft wel een fornuis. Waarom zou je nog een magnetron hebben? Is dat nodig, of is het meer handig?

De iPad is nou gewoon dat. Hetzelfde doel kan bereikt worden, alleen sneller en makkelijker. Is het resultaat even goed? Nou nee. Maar je moet een magnetron ook niet gebruiken om een kippetje te bakken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Ik gebruik mijn ipad veel om ebooks, strips en de virtuele krant te lezen. Lezen gaat ook wel op een pc/macbook maar niets zo leuk omdat lui in de zetel te doen. En tussendoor kan ik er wat op surfen en chatten. Een tablet blijft toch wel het leukste om met in de zetel te zitten. Een laptop zet je toch nog het liefst op een tafel.

Een link mailen is toch ook wel snel gedaan op een ipad. Gewoon op het icoontje drukken met de pijl uit het vierkant, mail kiezen, contactpersoon invullen. En hopla, verzenden.

En als je denkt, tja ik doe die dingen toch met de electronica die ik al heb, dan koop je gewoon geen ipad. Zo simpel is het ;-)

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
En als je denkt, tja ik doe die dingen toch met de electronica die ik al heb, dan koop je gewoon geen ipad. Zo simpel is het ;-)
True, en juist datgene heb ik nog niet vastgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Cruzer schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:38:
[...]

Het kan wel op een iPad, maar werkt allemaal iets minder rap dan op een PC of laptop. Dan heb ik het vooral over het zoeken van dingen; dus dat je een half uur aan het klikken en vergelijken bent :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

Ik deel jouw mening PatrickG, daarom heb ik ook nog steeds geen tablet aangeschaft. Al heb ik mij er wel regelmatig in verdiept om vervolgens tot een mogelijke aankoop over te gaan. Het blijft een luxe artikel.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogue
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:28
Sinds enige tijd heb ik een Ipad Mini retina 16GB WiFi, na lang twijfelen en vergelijken moet ik zeggen. Het formaat van de mini + de prijs t.o.v. de 'gewone' Ipad hebben de doorslag gegeven. Ik heb hem zakelijk aangeschaft en gebruik hem als testdevice voor apps, maar ook voor het testen van responsive designs op webinterfaces e.d. Daarnaast past de Mini perfect op mijn bureau en heb ik vaak documentatie in PDF of als webpage open staan.
Het formaat van de Ipad Air zou dit minder makkelijk maken doordat mijn bureau al redelijk bezet is met tobo, muis, macbook pro, extra scherm, Wacom Intuos4s etc.

De taken die ik beschreef gaan echt prima, het scherm leest erg prettig, en vergeleken met de vorige mini maakt het retina element dat teksten goed leesbaar zijn, en dat na langere tijd de ogen niet vermoeid raken.

Het formaat is niet alleen erg handig op het bureau, maar ook onderweg met het OV is het toch wat compacter, ik kan hem makkelijk met één hand vasthouden dat is qua gewicht toch ook nét iets beter te doen als met de Ipad air.
Een klein minpuntje vind ik dat ik bij klanten niet zo snel de Ipad zal gebruiken voor presentaties en voortgangsbesprekingen. Nu heeft mijn collega een Ipad 2 die dan meestal meegaat, of ik zet mijn MBPr in. Dus het is geen enorm probleem, maar mocht dat van belang zijn dan zou ik eerder de Air aanschaffen.

Kortom de Ipad mini is echt een volwaardig alternatief voor de Air, in mijn persoonlijke opinie vind ik het kleinere scherm, maar überhaupt de kleinere formfactor een pre. Daarnaast is de prijs net iets beter te behappen voor veel mensen, voor mij was het ook een prettige bijkomstigheid. Al had ik bij tegenvallende indrukken de €100 extra voor de air zonder problemen kunnen missen, en had dat ook zeker gedaan. Maar de mini stelde me tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:34
Mijn huidige iPad mini te koop gezet, gisteren even met de retina gespeeld, die is toch wel heel erg tof :)

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:32
Hoera, heb zojuist een Mini Retina gekocht bij Dixons waarvan het scherm oke is! 32GB, silver, serienummer begint met F4KL. De algehele tint lijkt wat blauw, maar in ieder geval zo goed als geen gele verkleuring richting de home knop. Goeie service daar trouwens, mocht 'm voor aankoop uit de gesealde doos halen.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel erg tussen de iPad mini 16GB en iPad mini 32. Er is 60€ verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:33

NSG

Je weet niks!

Wat een gekut weer zeg met die Apple producten. Afgelopen vrijdag dan mijn eerste iPad gekocht (Mini Retina) bij de dixons, ik blij dat ik geen geel tint kon zien na al die berichten, maar paar minuten later zag ik stof onder het scherm..

Vandaag omgeruild zonder problemen, pak ik deze thuis uit en zie direct dat het onderste gedeelte een geel tint heeft :(

Serienummer 1e iPad: DLXM..
Serienummer 2e iPad: DQTL..

Edit: vandaag zonder gezeur omgeruild boor een F4KL, tot dusver geen problemen kunnen ontdekken.

[ Voor 10% gewijzigd door NSG op 04-02-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik zou graag een willen weten of iemand zijn iPad Mini met 3G als telefoon gebruikt. Mijn huidige abonnement moet bijna verlengd worden en ik overweeg een iPad Mini.

Ik weet dat er verschillende mogelijkheden zijn op met een dergelijk apparaat te bellen. Naast de standaard software als Facetime, kan ik via Skype (via abonnement) bellen naar vast en mobiel en met Skype Number kan ik ook bereikbaar. Ik heb ook nog een VOIP oplossing waarmee hetzelfde kan. Ik weet alleen niet of het praktisch is. Ik gebruik op het moment weinig belminuten, dus over data maak ik me geen zorgen.

Is er iemand die zijn iPad (Mini) volledig als telefoon gebruikt en wat vind je de voordelen/nadelen? Welke software gebruik je naast of ipv wat ik al genoemd heb? Gebruik je geen iPad als telefoon, reageer dan ook gerust als je voordelen of nadelen ziet.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Ik heb zelf een rMini, maar als telefoon lijkt het me niet echt ideaal..
ik zelf zou het toch te groot vinden daarvoor, hetzelfe bij die Samsung notes.

Wel gebruik ik m veel voor facetime enzo, maarja dan kun je m neer zetten.
Je kan natuurlijk ook een bluetooth oortje er aan hangen, maar dat is toch niet helemaal mijn ding :)

Als jij m als telefoon wil gaan gebruiken, hoe ben je dan van plan dat te doen?
De mini aan je oor hangen? of een bluetooth module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 21:18
Via een bluetooth oortje of eventueel speaker, handen vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 10:15
Zit te twijfelen in mijn nexus 7 - 2013 versie in te ruilen voor een ipad mini retina. De Android werkt goed maar je ziet toch teveel apps die niet geschikt zijn voor een tablet. Denk dat apple dan beter is. Twitch als app is slecht op Android bv. Heb wel een Android telefoon maar heb dan gewoon beide ecosystemen. Denk alleen dat de Gmail app beter zal zij. Op Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 12:27
jandirks schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:35:
Ik zou graag een willen weten of iemand zijn iPad Mini met 3G als telefoon gebruikt. Mijn huidige abonnement moet bijna verlengd worden en ik overweeg een iPad Mini.

Ik weet dat er verschillende mogelijkheden zijn op met een dergelijk apparaat te bellen. Naast de standaard software als Facetime, kan ik via Skype (via abonnement) bellen naar vast en mobiel en met Skype Number kan ik ook bereikbaar. Ik heb ook nog een VOIP oplossing waarmee hetzelfde kan. Ik weet alleen niet of het praktisch is. Ik gebruik op het moment weinig belminuten, dus over data maak ik me geen zorgen.

Is er iemand die zijn iPad (Mini) volledig als telefoon gebruikt en wat vind je de voordelen/nadelen? Welke software gebruik je naast of ipv wat ik al genoemd heb? Gebruik je geen iPad als telefoon, reageer dan ook gerust als je voordelen of nadelen ziet.

Alvast dank!
Let wel, bij geen of slecht 3g bereik is het dan niet of nauwelijks mogelijk om te bellen.
De interne antenne van de mini is goed maar niet super sterk, dus dat kan voor problemen gaan zorgen.

Verwijderd

Hi
Ik heb mij ipad mini retina nou zo een maand, en ben r erg blij mee. Maar toch valt het me op als ik tussen de mini en de iphone 5 switch, dat de mini een stukje trager is. Dit merk ik vooral met typen en het openenen v. pagina's. Mijn vraag.is dit normaal, omdat ik er vanuit ging, dat ze beiden over dezelfde proccesor beschikten??

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:36:
Hi
Ik heb mij ipad mini retina nou zo een maand, en ben r erg blij mee. Maar toch valt het me op als ik tussen de mini en de iphone 5 switch, dat de mini een stukje trager is. Dit merk ik vooral met typen en het openenen v. pagina's. Mijn vraag.is dit normaal, omdat ik er vanuit ging, dat ze beiden over dezelfde proccesor beschikten??
De Iphone 5s bedoel je? De 5 is namelijk een jaar ouder en zou dus niet sneller mogen zijn dan je Ipad mini retina eigenlijk. Zelf heb ik een Iphone 5 en een ipad air (zelfde processor/gpu als de mini) en ik merk toch dat de air wel een stukje sneller is dan de iphone 5 hoor.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:33

NSG

Je weet niks!

Het viel mij in het begin ook erg op dat de Mini Retina beduidend trager is dan mijn iPhone 5. Heb veel last van "lag" tijdens het scrollen (ook bijv. in settings menu) en ook tijdens het typen op het toetsenbord. Heb verder geen ervaring met andere iPad versies, maar kan wel zeggen dat alle 3 de mini Retina's die ik in huis heb gehad dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Het viel mij in het begin ook erg op dat de Mini Retina beduidend trager is dan mijn iPhone 5. Heb veel last van "lag" tijdens het scrollen (ook bijv. in settings menu) en ook tijdens het typen op het toetsenbord. Heb verder geen ervaring met andere iPad versies, maar kan wel zeggen dat alle 3 de mini Retina's die ik in huis heb gehad dit probleem hebben."

Ja, dit merk ik ook, ik heb een iPhone 5, wel raar dat je dat bij je andere mini's ook had idd, maar ik zie het probleem verder nergens terug op apple sites. Nog meer mensen die dit probleem herkennen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Nee ik herken dit probleem totaal niet op mijn mini retina.
Ik merk de lag gewoon op mijn Surface RT. Dat is pas crap

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik zit op de mini retina van m'n moeder en wilde even wat foto's op Flickr laten zien, maar ik kan geen foto's openen..
Navigeren door Flickr gaat prima en ik kan de thumbnails wel zien, maar openen gaat niet.
Ik kan er verder niks over vinden op Google of in dit topic, behalve cookies en geschiedenis verwijderen, maar dat helpt ook niets.
Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb hier wel last van Safari die regelmatig crashed, vooral bij snel scrollen en inzoomen. Dat is eigenlijk het enige hinderlijke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Iemand een idee hoe je de persoonlijke hotspot van de iPad Mini Retina 64 gb (4G) aan de praat krijgt in combinatie met een Vodafone abonnement?

Volgens de verkooppraatjes van Apple is het activeren van de hotspot afhankelijk van de provider. Vodafone zojuist gebeld; men zegt dat de hotspot is uitgeschakeld in iOS....

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:58
Kunnen de providers die hotspot functionaliteiten niet uitzetten met een carrier update?
Weet niet of de iPad die ook krijgt. Ik weiger ze altijd op m'n iPhone... if it ain't broken enzo

Ik heb overigens alleen een wifi iPad, dus kan je verder niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-08 22:11

Bear

wench

MeesterBas schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:50:
Iemand een idee hoe je de persoonlijke hotspot van de iPad Mini Retina 64 gb (4G) aan de praat krijgt in combinatie met een Vodafone abonnement?

Volgens de verkooppraatjes van Apple is het activeren van de hotspot afhankelijk van de provider. Vodafone zojuist gebeld; men zegt dat de hotspot is uitgeschakeld in iOS....
heb daar destijds een topic over gestart op het vodafone forum en gevraagd met welke carrier / instellingen dit gaat werken, maar nooit een werkend antwoord gekregen..

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sinds n paar weken komen ik niet meer op wifi boven, beneden op ander AP geen probleem. Ik heb geen updates uitgevoerd en ook beide APs draaien zonder problemen op andere debices (ipad 4, ipad air, laptop en 2 android telefoons). De truc van airplane mode, netwerkinstellingen resetten werkte ook niet. Iemand een idee hoe dit te fixen is of moet ik met dat ding terug naar Dixons? :{

Update: uit frustratie nog 10 keer op Verbind geramd en ineens deed ie t :?

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 02-03-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceetje13
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-06-2023
MeesterBas schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:50:

Ik heb zelf de ipad Mini Retina 16 gb (4G), ook in combinatie met een Vodafone abonnement (Multi-sim kaartje van mijn Iphone Red Abonnement), en bij mij werkt de hotspot functie gewoon naar behoren!

Instellingen zover ik kan zien zijn:
APN: office.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: Niet zichtbaar (puntjes)

Verder heb ik als IPCC: vf nl 15.6, ik ben wel benieuwd naar welke versie jij in dit geval dan hebt!

Hopelijk kan je er wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Begin toch te twijfelen of ik wel mijn nexus in moet ruilen voor een ipad mini retina... Het scherm is een stukje groter maar hoor steeds meer dat ios en de apps voor ios niet altijd beter zijn dan die van Android. Wilde over vanwege het iets grotere scherm en de zogenaamde betere apps. Maar als de apps echt niet beter zijn is de 7 inch ook goed en scheelt toch een heleboel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

jaydenjarno schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:27:
Begin toch te twijfelen of ik wel mijn nexus in moet ruilen voor een ipad mini retina... Het scherm is een stukje groter maar hoor steeds meer dat ios en de apps voor ios niet altijd beter zijn dan die van Android. Wilde over vanwege het iets grotere scherm en de zogenaamde betere apps. Maar als de apps echt niet beter zijn is de 7 inch ook goed en scheelt toch een heleboel geld
Ik heb ze beiden nu een paar maanden, dus ik zal mijn ervaringen met deze apparaten delen:

App kwaliteit verschilt behoorlijk. GMail op iOS is vrij sneu en langzaam vergeleken met Android bijvoorbeeld, is nu wel iets beter geworden met background mail ontvangen. Terwijl Android weer geen geweldige Reddit client heeft zoals AlienBlue. Wel een paar die OK zijn.
1Password op Android is gewoon zielig. Google now op iOS voelt als een gare hack vergeleken met Nexus. Twitter en facebook zijn op beide apparaten prima, Spotify is mooier en werkt beter op Android (background sync zonder muziek aan te hoeven houden en prachtig lockscreen als Spotify speelt bijvoorbeeld). Notifications op Android zijn zoveel meer bruikbaar, krachtig en up tot date op Android. Typen met Android's eigen swype is erg fijn.

Lezen vind ik fijner op de Nexus, vanwege het betere scherm (Kan feller, echt wit, geen kleurverloop), terwijl browsen weer fijner is op de mini vanwege de 4:3 schermverhouding.

Qua build en hardware zijn ze beide erg goed, maar niets kan tippen aan de feel van een iPad. Auto-rotate schakelaar mis ik op de Nexus. Nexus wifi model heeft GPS, mini wifi niet. Beide apparaten hebben wat hardware quirks:
Speaker van elke Nexus heeft (quantization) noise op laagste volumes vanwege kostenbesparing, speakers van mini gaan niet echt hard, koptelefoon-out van mini is beter. Touchscreen van Nexus doet soms raar, schijnt aan brakke kabel te liggen. Pas bij m'n 5e mini retina had ik er 1 zonder stof/haar onder het scherm, allen hadden de gele waas onderin.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Klinkt eigenlijk dat de nexus het betere apparaat is. De onscreen buttons vind ik wel vervelend. Maar op zich te doen. Maakt wel het scherm een stuk kleiner. Misschien toch maar wachten op de nexus 8 en dan mn 7 verkopen

Edit: toch na ervaringen van vrienden de iPad mini retina gehaald. Moet zeggen dat dit een veel beter formaat is. Paps zijn echt beter en wat is dir. ding snel zeg. Geen spijt van

[ Voor 29% gewijzigd door jaydenjarno op 12-03-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 17:06
Voor de geïnteresseerden: Zojuist de iPad Mini 64GB Wi-Fi aangeschaft voor €299,- bij Saturn Groningen. Lagen nog zowel zwarten als witten. De 64GB + 3G was €329,-

Zelfde model is 492,- bij Media Markt. :)

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Helaas is mijn iPad Mini gevallen op een tegelvloer. Ik pas er altijd heel goed op, maar hij gleed zo door mijn handen naar beneden... Gelukkig is het scherm nog helemaal intact, maar de behuizing is van boven ingedeukt en wat krasjes. Ook valt de schemrand niet helemaal goed meer in de behuizing op sommige plekken. Weet iemand toevallig hoeveel Apple vraagt voor het vervangen van de behuizing? Heb geen verzekering of iets, dus moet het dan zelf betalen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Graizie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:27:
Voor de geïnteresseerden: Zojuist de iPad Mini 64GB Wi-Fi aangeschaft voor €299,- bij Saturn Groningen. Lagen nog zowel zwarten als witten. De 64GB + 3G was €329,-

Zelfde model is 492,- bij Media Markt. :)
Dit zal wel een aanbieding geweest zijn voor enkel dat filiaal, want kan er verder nergens iets over vinden. Desalniettemin schitterende aanbieding :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb afgelopen week in de VS een Mini Retina gekocht voor in de auto.
Allemaal goed en aardig maar als ik hem naast mijn iPad air hou valt me wel duidelijk op dat het scherm een stuk fletser is.

Is dit een bekende klacht? Of is dit alleen bij mijn retina aan de hand?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:40:
Ik heb afgelopen week in de VS een Mini Retina gekocht voor in de auto.
Allemaal goed en aardig maar als ik hem naast mijn iPad air hou valt me wel duidelijk op dat het scherm een stuk fletser is.

Is dit een bekende klacht? Of is dit alleen bij mijn retina aan de hand?
Ja, is bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen die hun Mini als Car system gebruiken?

Ik heb dit sinds een paar dagen en is goed aan te raden.
Ik heb tussen mijn radio en het dashboard een SmartCover kunnen krijgen dus "klik" mijn Mini er nu zo aan. Werkt verdomde handig moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/ea5m9fnxt/2014_03_30_16_45_36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/bfg6ykwm9/2014_03_30_16_49_25.jpg
na een paar dagen wordt het scherm steeds beter.

Lees: Ik zie het steeds minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Toffe oplossing. Heb je het geluid via bluetooth naar je radio lopen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Fietsbel schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:40:
Toffe oplossing. Heb je het geluid via bluetooth naar je radio lopen?
Ja klopt idd, dat deed ik normaal met de iPhone maar nu dus met de iPad.

Ik heb een Lightning dock in mijn dashboardkastje. Daar klik ik de iPhone nu in en zet ik persoonlijke hotspot aan. Zo heb ik toch 4G op de Mini in de auto. Snel genoeg voor Spotify enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
justin1992 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:00:
Helaas is mijn iPad Mini gevallen op een tegelvloer. Ik pas er altijd heel goed op, maar hij gleed zo door mijn handen naar beneden... Gelukkig is het scherm nog helemaal intact, maar de behuizing is van boven ingedeukt en wat krasjes. Ook valt de schemrand niet helemaal goed meer in de behuizing op sommige plekken. Weet iemand toevallig hoeveel Apple vraagt voor het vervangen van de behuizing? Heb geen verzekering of iets, dus moet het dan zelf betalen.

Alvast bedankt!
Ik heb mijn mini ook een keer laten vallen, krassen bovenin en de aan/uit knop werkte niet.
Mij werd verteld dat vervangen zo moeilijk gaat worden, dat je gewoon een andere krijgt.
Ik heb idd een gloednieuwe mini mee gekregen, moest wel wat geld bijbetalen maar ach :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik denk dat het justin juist ging om de "wel wat geld", hoeveel was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:00

RnB

Ik heb nu een aantal keren gehad dat mijn iPad mini retina niet volledig wordt opgeladen.
In tegenstelling tot mijn iPhone 5s, krijg ik na verloop van tijd "Not charging" in beeld. Wanneer ik de iPad van het net haal, zie ik meestal 100% staan, dus vond ik het niet zo erg.
Maar net haal ik de iPad van het net en zie ik maar 70% in beeld staan. De voorgaande keren dat dit zich voordeed, bleef de iPad haken op 90% of meer (maar <100%).
Ik kan de oorzaak maar niet vinden, aangezien het vaak wel gewoon goed gaat. Daarnaast deed deze situatie zich voor bij meerdere laadapparatuur (10W lader of MacBook, originele kabel of 3rd party MFI certified kabel). Ik zou bijna zeggen dat mijn iPad defect is, maar ook dat is een rare conclusie, omdat het vaker wel goed gaat.

Zijn er anderen waarbij dit verhaal bekend voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Cartman! schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:20:
Ik denk dat het justin juist ging om de "wel wat geld", hoeveel was dat?
Uit mijn hoofd, de helft van de nieuwprijs.
Maar in mijn geval werd het door de verzekering vergoed, dus eerlijk gezegd heb ik niet echt naar prijzen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn Ipad mini retina 3g als volwaardige telefoon gaan gebruiken en ben op zoek naar een app
die dit mogelijk kan maken.
Alleen het probleem is dat ik geen app kan vinden die het mogelijk maakt om ook gebeld te worden
en dit vanaf eender welk toestel.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:10:
Ik wil graag mijn Ipad mini retina 3g als volwaardige telefoon gaan gebruiken en ben op zoek naar een app
Alleen het probleem is dat ik geen app kan vinden die het mogelijk maakt om ook gebeld te worden

Iemand een tip?
Voor zover mij bekend is kan dat alleen met VoIP/SIP constructies.
Is dat toereikend kijk dan eens naar google voice icm talkatone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:16:
[...]

Voor zover mij bekend is kan dat alleen met VoIP/SIP constructies.
Is dat toereikend kijk dan eens naar google voice icm talkatone.
Klinkt ingewikkeld allemaal, is er nou niemand die het telefoon " appje" uit een iPhone kan kopieëren naar een ipad? Of een andere app ontwikkeld zodat het mogelijk is om met je gewone abonnement te bellen.

Of zou ik de enige zijn ipad als telefoon zou willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Er zal vast meer bij komen dan een "appje". Je mist ongetwijfeld ook een stukje hardware. Als je een hele grote telefoon wil, zal je bij Samsung moeten zijn ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:10:

Iemand een tip?
Er kan helaas niet gebeld worden met een gsm sim kaart via een I-pad mini, mij een raadsel waarom apple dit tegenhoudt.

Zelf heb ik een 4G abonnement bij Hi afgesloten met 1,5gb per maand zonder belminuten voor 16 euro per maand. Bellen doe ik op mijn GSM met een prepaid kaartje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:10:
.
Ik heb tussen mijn radio en het dashboard een SmartCover kunnen krijgen dus "klik" mijn Mini er nu zo aan. Werkt verdomde handig moet ik zeggen.

Lees: Ik zie het steeds minder :)
Ik denk dat je zo'n Ipad mini ook met zo'n ''Tetrax Xway'' kan plaatsen in de auto.

In ieder geval werkt het bovenstaande systeem prettig met mijn Nokia 620.

http://www.tetrax.com/en

http://www.tetrax-shop.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden deze is vandaag in de aanbieding.

http://www.1dayfly.com/nl/nl/sale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Heb al gezocht, maar kwam geen passend antwoord tegen op mijn vraag:

Ik wil de 16GB Mini Retina kopen, maar krijg van meerdere mensen te horen dat ik daar niet genoeg aan ga hebben en beter de 32GB kan gaan. De iPad zal voor mij echter uitsluitend een bankhang unit worden waar ik alleen op ga browsen/YouTuben en gamen. 16GB lijkt me echt meer dan voldoende aangezien ik er geen muziek op foto's op ga zetten. Alles loopt via cloud services en mijn NAS.

Zie ik iets over het hoofd?
Games van ≥1GB zijn eerder een uitzondering dan regel, voor zover ik zo kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Ik zat met dezelfde overweging. Uiteindelijk gekozen voor de 16 Gb.
Dit omdat mijn iPhone slechts 8Gb is en ik me daar ook mee red. Zo nu en dan de foto's en muziek opschonen en ik heb ruimte zat. Zeker nu ik meer Spotify gebruik.
Ik gebruik de iPad ook voornamelijk voor internet, mail en enkele games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Klinkt goed. Bedankt voor de info. Bij mij komen er geen foto's of muziek op, dus denk ik wel genoeg te hebben aan de ˜13GB beschikbare opslagruimte. Dan uninstall ik wel gewoon één of meerdere spellen. Speel er toch maximaal 5 tegelijk.. denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:00

RnB

Ken. schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:44:

Ik wil de 16GB Mini Retina kopen, maar krijg van meerdere mensen te horen dat ik daar niet genoeg aan ga hebben en beter de 32GB kan gaan. De iPad zal voor mij echter uitsluitend een bankhang unit worden waar ik alleen op ga browsen/YouTuben en gamen. 16GB lijkt me echt meer dan voldoende aangezien ik er geen muziek op foto's op ga zetten. Alles loopt via cloud services en mijn NAS.

Games van ≥1GB zijn eerder een uitzondering dan regel, voor zover ik zo kan zien.
Voor puur browsen, youtube, cloud services gebruik is 16GB meer dan voldoende. Ik heb ongeveer hetzelfde gebruik en samen met wat games, heb ik zo'n 6GB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Thanks. Mooi dat ik hier gelijk andere verhalen hoor. Heb tot nu toe uitsluitend mensen gehoord die me met klem adviseerden dat ik absoluut spijt zou gaan krijgen als ik niet de 32GB versie zou nemen.

De tijd zal het me leren ;)

EDIT: Worst case scenario kom ik uiteindelijk toch ruimte te kort, zet ik 'm op V&A/Marktplaats, neem ik mijn verlies en ga alsnog voor de 32GB.

[ Voor 24% gewijzigd door Ken. op 21-05-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Laatst online: 05-09 23:09
Geldt ook voor de eerste generatie Mini dat deze niet gebruikt kan worden op het 4G netwerk van KPN? Ik had begrepen dat een aantal LTE producten van Apple in Nederland maximaal op 3G werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Gisteren heb ik mijn iPad mini van nog geen maand oud op de tegelvloer laten vallen en nu zit er een barst in het glas (alleen ter hoogte van de bezel).
Ik heb al een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in de Apple Store, gelukkig werk ik vlakbij het Leidseplein.
Twee jaar geleden heb ik in een soortgelijke situatie met mijn iPhone 4s tegen betaling van €200 een vervangende iPhone meegenomen. Ik heb gelezen dat iPhones nu vaak ter plaatse gerepareerd kunnen worden. Weet iemand of dat ook voor iPads geldt en wat de kosten van een schermvervanging zijn? En is de vervanging van de gehele iPad door een gereviseerde iPad tegen betaling ook mogelijk?

Het is maar goed dat ik een inboedelverzekering met kostbaarhedenuitbreiding heb, dat maakt het iets minder zuur.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb onder het glas van mijn iPad mini retina een zwart puntje/stofje zitten. Best groot dus je ziet hem behoorlijk.

Weet iemand hier of Apple daar wat mee doet? Scherm zou toch geseald moeten zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Lichtelijk off-topic, maar is er hier ergens een topic voor goeie games/apps voor de iPad?
Bij het Android-gedeelte is zo'n topic waar best wat goede dingen langskomen. Hoop dat dat hier ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Canaria schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:14:
Gisteren heb ik mijn iPad mini van nog geen maand oud op de tegelvloer laten vallen en nu zit er een barst in het glas (alleen ter hoogte van de bezel).
Ik heb al een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in de Apple Store, gelukkig werk ik vlakbij het Leidseplein.
Twee jaar geleden heb ik in een soortgelijke situatie met mijn iPhone 4s tegen betaling van €200 een vervangende iPhone meegenomen. Ik heb gelezen dat iPhones nu vaak ter plaatse gerepareerd kunnen worden. Weet iemand of dat ook voor iPads geldt en wat de kosten van een schermvervanging zijn? En is de vervanging van de gehele iPad door een gereviseerde iPad tegen betaling ook mogelijk?

Het is maar goed dat ik een inboedelverzekering met kostbaarhedenuitbreiding heb, dat maakt het iets minder zuur.
Voor 110 euro krijg je meteen een nieuwe (refurb) iPad mee.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ken. schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:23:
Lichtelijk off-topic, maar is er hier ergens een topic voor goeie games/apps voor de iPad?
Bij het Android-gedeelte is zo'n topic waar best wat goede dingen langskomen. Hoop dat dat hier ook het geval is.
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1 en [iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2 :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Joepv schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:32:
[...]

Voor 110 euro krijg je meteen een nieuwe (refurb) iPad mee.
Was het maar zo. Vervangende iPad kostte €239 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dank je! Leeft allebei niet zo, helaas. Verklaart ook waarom ik ze niet zo 1-2-3 kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Canaria schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:33:
[...]

Was het maar zo. Vervangende iPad kostte €239 :(
40 eur erbij en je hebt een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Ik was in de veronderstelling dat je het instapmodel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken. schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:44:

Als je de iPad Mini alleen wilt gebruiken om een beetje rond te surfen en te spelen heb je genoeg aan 16GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Goedendag,

Ik heb de volgende vraag als Apple noob. Dit is m'n 2e ios device. Een ipad mini. Deze heb ik aangesloten net op m'n pc en hij geeft een update aan van 7.1.1 naar 7.2 geloof ik. Nu zegt hij dat ik aankopen heb die nog niet in m'n bibliotheek staan. Nu heb ik een paar gesynced en dat is het ook niet dus was ik gaan googlen. Rechtermuisknop op ipad logo in itunes...ok maar dit doet dus niets of ik doe het op de verkeerde plek? Ik heb dus geen idee vroeger zag ik bij itunes gewoon een lijst waarin m'n iphone 3g stond. Dit is dus nergens meer te vinden.

Nog eens bewijs gekregen een apple noob te zijn :) Menubalk in itunes stond uit. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mike30 op 04-07-2014 02:45 ]

• Nord1n
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:54
Ethirty schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:03:
Er zal vast meer bij komen dan een "appje". Je mist ongetwijfeld ook een stukje hardware. Als je een hele grote telefoon wil, zal je bij Samsung moeten zijn ;)
En binnenkort ook bij iPhone, want die volgen Samsung met grotere schermen/telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Video Rotate van http://www.gadgetjuice.com/ laat wel zelfgemaakte videos zien maar geen videos die met iTunes weer geimporteerd zijn. Blijkbaar maakt iOS hier onderscheid in. Hoe krijg ik deze videos toch in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf een iPad mini en een iPad Air. De iPad mini gebruik ik met name onderweg. Lekker licht en handzaam. Ik heb een 16GB geheugen, en dit is ruim voldoende. Ik heb namelijk al mijn gegevens in de Cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik heb zelf een paar jaar een Ipad 2 gehad. Deze beviel mij prima, dacht altijd dat deze een laag gewicht had (vergeleken met een laptop is dit nog steeds zo) tot ik een paar weken terug een Ipad mini in mijn handen had.

Heb mijn Ipad 2 voor een mooie prijs weten te verkopen en wil deze week een Ipad mini kopen.
Doordat de Ipad 2 mij nog steeds goed beviel zou ik gewoon het oude model willen halen. Zie ik nog iets over het hoofd om toch wel voor de ritina versie te gaan?

Ik gebruik hem alleen om wat te surfen/mail checken op de bank, filmpje kijken in de trein en soms even een simpel spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Het scherm van de Retina versie is echt wel een groot pluspunt. Daarnaast heb je ook nog eens een betere processor en meer RAM. Ik snap je link alleen niet helemaal met je iPad 2. We zijn inmiddels een goed aantal modellen verder?

Afbeeldingslocatie: http://cnet1.cbsistatic.com/hub/i/2013/11/27/0421c87d-6de4-11e3-913e-14feb5ca9861/c95a09a1d7d542836b7cb898d356ae21/ipad-mini-v-retina-small.jpg

Ik zou voor de nieuwste unit gaan. Zeker als je een goede prijs hebt weten te krijgen.
Als je een inferieur model wilt kopen, be my guest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Nu online
Ken. schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:32:
Het scherm van de Retina versie is echt wel een groot pluspunt. Daarnaast heb je ook nog eens een betere processor en meer RAM. Ik snap je link alleen niet helemaal met je iPad 2. We zijn inmiddels een goed aantal modellen verder?

[afbeelding]

Ik zou voor de nieuwste unit gaan. Zeker als je een goede prijs hebt weten te krijgen.
Als je een inferieur model wilt kopen, be my guest :P
Link met de Ipad 2 leg ik volgens mij uit in mijn bericht
Doordat de Ipad 2 mij nog steeds goed beviel
Ipad 2 heeft dezelfde specs dus vandaar.

Natuurlijk mooi een snellere processor en meer ram maar daar laden de websites toch niet heel veel sneller van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Lijkt me eigenlijk wel, maar dat zul je waarschijnlijk alleen merken als je twee apparaten naast elkaar houdt.
Maar bij spellen merk je het toch zeker wel.

Mij hoef je niet te overtuigen hoor :)
Als je het geld hebt, zou ik gewoon voor de laatste versie gaan, maar dan spreek ik voor mezelf.
Als je die "ik moet het beste hebben" mindset niet hebt - en zo klinkt het - dan zou ik gewoon de non-Retina pakken. Werkt ook zeker prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Nu online
Ken. schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:17:
Lijkt me eigenlijk wel, maar dat zul je waarschijnlijk alleen merken als je twee apparaten naast elkaar houdt.
Maar bij spellen merk je het toch zeker wel.

Mij hoef je niet te overtuigen hoor :)
Als je het geld hebt, zou ik gewoon voor de laatste versie gaan, maar dan spreek ik voor mezelf.
Als je die "ik moet het beste hebben" mindset niet hebt - en zo klinkt het - dan zou ik gewoon de non-Retina pakken. Werkt ook zeker prima.
Thanks probeer niemand te overtuigen, eerder mijzelf dat ik niets over het hoofd zie.
Spelletjes zijn meestal toch eenvoudige puzzle games (Wordfeud enz) dat lijkt mij wel voldoende.

Klopt, hoef inderdaad niet het beste, dan blijf je ook aan de gang. Heb de Ipad 2 ook met alle tevreden gebruikt, gewicht is eigenlijk de enige reden waarom ik hem verkocht heb.

Aan de andere kant denk ik misschien dat het toch wel verstandig is om voor de nieuwe te gaan. Weet dat nog wel met oudere Iphones, dat die met updates van besturingssysteem trager worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dan zou ik nog even een paar dagen wachten tot ze misschien de nieuwe versie aankondigen. Misschien komt dat wel helemaal niet, maar het is nog maar een weekje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
sinds ik de overstap heb gemaakt naar een ipad air, ben ik nog 1 keer teruggegaan naar een ipad mini, omdat mijn partner de air meehad naar haar cursus voor een paar dagen.

Ikw as toen aangewezen op haar mini zonder retina en ja, dan erger je je aan de vale letters, de osncherpte en de beelden.
Gek eigenlijk, want toen ik die had, was ik daar lyrisch over.

Verwend vrees ik ;)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ja, dat is het hem nou juist. Zolang je niet weet wat je mist, is alles ok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Nu online
Ken. schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:05:
Ja, dat is het hem nou juist. Zolang je niet weet wat je mist, is alles ok :P
Precies als ik die mini niet had opgepakt, zat ik hier nog steeds met de Ipad2 :)

• crazylegs
Ik ga zeker weten voor een iPhone 6 plus. iPad mini retina is nu overbodig dus reeds tekoop aangeboden :D *zie advertentie voor meer info mocht je dr belang bij hebben

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

crazylegs schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:12:
Ik ga zeker weten voor een iPhone 6 plus. iPad mini retina is nu overbodig dus reeds tekoop aangeboden :D *zie advertentie voor meer info mocht je dr belang bij hebben
Hoop dat je daar geen spijt van gaat krijgen :P
Verkijk je niet op die 3" extra.

Ik had een Galaxy Note, maar ik zit thuis gewoon elke dag nog op mijn iPad Mini Retina.
Maar goed, misschien werkt het wel voor jou :)

• crazylegs
Heb ook nog een macbook pro welke ik standaard gebruik op de bank :)

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik ook :P Maar het kan prima inderdaad.

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Precies ipad mini is maar 8 inch maar maakt zo'n berg verschil zelfs met een Galaxy note en iphone6. Voor telefoon is het groot genoeg maar voor uitgebreid browsen en whatever zou ik toch een groter scherm willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Laatst online: 13-09 19:49
Ben vandaag eigenaar geworden van een iPad Mini (1), deze draait nu nog op ios7. Is het aan te raden om te updaten naar 8, of word hij hier een stuk trager van?

Ik zie voor mij nog geen echte meerwaarde aan 8, maar ben toch wel graag up-to-date. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

IOS 8 zal de ipad iets langzamer maken.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Laatst online: 13-09 19:49
Fietsbel schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:59:
IOS 8 zal de ipad iets langzamer maken.
Maar is de update het wel waard? Of kan ik beter kiezen omhet niet te doen en mijn snelheid te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Ik zou sowieso nog even wachten op de eerste update van IOS8, ik ben nog niet 100% te spreken over de RTM-versie.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.