Oke, dan doe dat zoiezo even. zal mijn vriendin met een iPad air ook nog zeggen even te wachten.
Momenteel probeer ik mijn iPad mini retina te updaten naar iOS8, maar ik heb niet genoeg ruimte (16 gb versie...). In usage geeft ie aan dat de camera roll nog 3.3 GB aan data bevat, terwijl ik op ~100 fotos na alles heb verwijders om meer ruimte te maken. Die 100 foto's zijn echt geen 3 GB lijkt me; iemand hier een oplossing voor? Nu kan ik nog steeds niet upgraden naar iOS8...
Edit: Zie net dat er al voorgaande topics zijn aangemaakt over dit probleem. Ik zal daar even gaan rondneuzen.
Edit: Zie net dat er al voorgaande topics zijn aangemaakt over dit probleem. Ik zal daar even gaan rondneuzen.
[ Voor 13% gewijzigd door Viccers op 22-09-2014 16:01 ]
Heb je misschien photostream aanstaan? Dat rekent 'ie namelijk ook mee in de bestandsgrootte.
Overigens kan je de update ook uitvoeren via iTunes.
Overigens kan je de update ook uitvoeren via iTunes.
Inderdaad, de update bekabeld via iTunes uitvoeren, dan is het niet nodig een belachelijk aantal gb's vrij te hebben.
Zijn er al mensen met een mini retina die de update naar iOs8 uitgevoerd hebben, zoja wat zijn de ervaringen? Ik heb in eerste instantie gewacht tot tijdschrift.nl app en de telegraaf krant app compatibel zouden zijn. Deze zijn nu beschikbaar, maar voor de rest hoor ik niet hele positieve verhalen over iOs8 (ook geen zwaar negatieve overigens zoals toendertijd de update naar iOs 7)
Zijn er al mensen met een mini retina die de update naar iOs8 uitgevoerd hebben, zoja wat zijn de ervaringen? Ik heb in eerste instantie gewacht tot tijdschrift.nl app en de telegraaf krant app compatibel zouden zijn. Deze zijn nu beschikbaar, maar voor de rest hoor ik niet hele positieve verhalen over iOs8 (ook geen zwaar negatieve overigens zoals toendertijd de update naar iOs 7)
Ik heb de upgrade uitgevoerd.hellboy123 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:44:
Zijn er al mensen met een mini retina die de update naar iOs8 uitgevoerd hebben, zoja wat zijn de ervaringen?
Weinig problemen tot nu toe. Enige waar ik tegenaan loop is de het beeld niet altijd mee kantelt als ik van landscape naar portrait draai.
Ook de upgrade uitgevoerd. Ik kom wel wat haperingen tegen in het openen van apps en mijn wifi was een stuk langzamer (bekend probleem, en op te lossen door de netwerkinstellingen te wissen), maar ben nog niet tegen major dingen aangelopen.hellboy123 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:44:
Inderdaad, de update bekabeld via iTunes uitvoeren, dan is het niet nodig een belachelijk aantal gb's vrij te hebben.
Ik heb met de update dat mijn Mini Retina met cellular heel vaak de melding dat ik geen sim kaart heb geinstalleerd.hellboy123 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:44:
Ik heb er ook geen sim kaart in zitten dus de melding klopt wel maar ik had met iOS 7 deze melding alleen na het opnieuw opstarten.
Verder heb ik eigenlijk geen problemen met iOS 8.
XboxLive: Dave 130R
Ik heb al dus een hele tijd een iPad Mini en ik ben er erg tevreden over, normaal gesproken heb ik een voorkeur voor Windows & Android. Behalve bij Tablets. Ik heb even een Android Tablet gebruikt, maar ik vond het toch niet lekker werken, dus toen ben ik over gestapt naar een iPad Mini Retina, en die werkt wel naar mijn wensen.
Maar er zit dus een rare bug in mijn iPad Mini Retina en het is al bij de verschillende iOS versies voorgekomen. Eerst 7, nu bij 8. Het probleem komt niet heel erg vaak voor, maar het is wel irritant. Aangezien ik het probleem alleen kan verhelpen als ik de tablet opnieuw opstart.
Het probleem luid:
Als ik mijn scherm kantel en mijn tablet ga gebruiken, en na gebruik hem weer lock en wegleg (Terwijl het scherm nog gekanteld is), en een tijd later weer pak en unlock, dan draait het scherm niet meer terug. Dit is in heel iOS, niet alleen bij bepaalde apps.
Dit ligt niet eraan dat ik de kantelvergrendeling(Of hoe wil je het noemen?
) heb aangezet. Want deze staat gewoon uit.
Meer mensen die dit probleem hebben of ooit hebben gehad, en is er een oplossing voor?
Maar er zit dus een rare bug in mijn iPad Mini Retina en het is al bij de verschillende iOS versies voorgekomen. Eerst 7, nu bij 8. Het probleem komt niet heel erg vaak voor, maar het is wel irritant. Aangezien ik het probleem alleen kan verhelpen als ik de tablet opnieuw opstart.
Het probleem luid:
Als ik mijn scherm kantel en mijn tablet ga gebruiken, en na gebruik hem weer lock en wegleg (Terwijl het scherm nog gekanteld is), en een tijd later weer pak en unlock, dan draait het scherm niet meer terug. Dit is in heel iOS, niet alleen bij bepaalde apps.
Dit ligt niet eraan dat ik de kantelvergrendeling(Of hoe wil je het noemen?
Meer mensen die dit probleem hebben of ooit hebben gehad, en is er een oplossing voor?
Verwijderd
Ik heb gewacht om een iPad mini aan te schaffen tot na het Apple Event. Ik zie nu alleen dat de iPad mini 3 tov de iPad mini 2 alleen een Touch ID heeft. Voor de rest is er geen verschil, zie ik iets over het hoofd? Anders neem ik gewoon de iPad mini 2, voor 299 euro een mooie prijs.
De mini 2 zal er wel alleen als 16GB versie zijn, wil je meer dan moet je de mini 3 kopen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
Ik dacht dat ze zeiden dat er ook een A8 in zat met ac Wifi. Ik ben ook verward. Kan het me niet voorstellen.
Mini 2 ook als 32 gb nog verkrijgbaar
Mini 2 ook als 32 gb nog verkrijgbaar
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2014 21:14 ]
Same here. Is de Mini 3 niet een grote 'aanfluiting' qua updated specs. Het is de Mini 2 met TouchID. Als je dan ook nog de 64gb versie wil zit je op de prijs van een Air 2 die wezenlijk is geüpdatet..... LastigVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:48:
Ik heb gewacht om een iPad mini aan te schaffen tot na het Apple Event. Ik zie nu alleen dat de iPad mini 3 tov de iPad mini 2 alleen een Touch ID heeft. Voor de rest is er geen verschil, zie ik iets over het hoofd? Anders neem ik gewoon de iPad mini 2, voor 299 euro een mooie prijs.
Eerlijk gezegd lijkt het me niet zo lastig. Je betaalt €100,- meer voor Touch ID (misschien dat scherm ook verbeterd is, dat moet uit reviews blijken). Touch ID is leuk, maar mijn iPad unlock ik lang niet zo vaak als mijn iPhone, dus lijkt me die winst ook marginaal. Ik zou die €100 in mijn zak steken en lekker voor de Mini 2 gaan. Of voor de nieuwe iPad Air uiteraard.matthijsg schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:43:
[...]
Same here. Is de Mini 3 niet een grote 'aanfluiting' qua updated specs. Het is de Mini 2 met TouchID. Als je dan ook nog de 64gb versie wil zit je op de prijs van een Air 2 die wezenlijk is geüpdatet..... Lastig
Dat dacht ik dus ook. De Mini 3 is net te duur voor wat je 'extra' krijgt in mijn optiek. De keuze breng ik voor mezelf terug op Mini 2 of Air 2 (of Air 1).....
Verwijderd
Ik vind het vreemd dat ze de iPad Mini 2 nog verkopen naast de 3 aangezien er zo goed als niks is vernieuwd.matthijsg schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:59:
Dat dacht ik dus ook. De Mini 3 is net te duur voor wat je 'extra' krijgt in mijn optiek. De keuze breng ik voor mezelf terug op Mini 2 of Air 2 (of Air 1).....
Om mezelf ff te quoten vanaf de frontpage:Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:01:
[...]
Ik vind het vreemd dat ze de iPad Mini 2 nog verkopen naast de 3 aangezien er zo goed als niks is vernieuwd.
Kortom: ik vind dat Apple dit spelletje ijzersterk speelt.Wat mij betreft gaan een heleboel mensen voorbij aan hoe slim Apple hier zijn productgamma heeft uitgebreid.
iPad mini (16 GB) 249 euro (met 4G 369 euro)
iPad mini 2 (16 GB) 299 euro (met 4G 419 euro)
iPad mini 2 (32 GB) 349 euro (met 4G 469 euro)
iPad Air (16 GB) 399 euro (met 4G 519)
iPad mini 3 (16 GB) 399 euro (met 4G 519)
iPad Air (32 GB) 449 euro (met 4G 569)
iPad Air 2 (16 GB) 499 euro. (met 4G 619)
Dan de grote concurrent:
Nexus 9 (16 GB) 399 euro
Nexus 9 (32 GB) 389 euro (Met 4G 569 Euro)
De rest van het programma laat ik even buiten beschouwing, omdat het gros van de tablets verkocht lijkt te worden in het onderste segment. In dat marktsegment is Apple in één klap ijzersterk vertegenwoordigd! Voor 50 euro minder dan een Nexus 9 (16 GB) heb je een tablet met vergelijkbare specificaties en dubbel zoveel opslagcapaciteit. Ga je de vergelijking tussen de iPad Air en de Nexus 9 met 32 GB maken, komt de iPad Air er nog steeds goedkoper uit. Je moet wel héél erg graag een Android tablet willen om 40 euro méér te betalen voor een kléinere tablet...
De Nexus 9 gaat het heel moeilijk krijgen, en de verkopen van de 'oude' iPad mini 2 zullen de komende maanden wéér torenhoog zijn. En ook beide 'oude' generaties iPad met 4G zijn een ijzersterke concurrent voor de 4G versie van de Nexus 9. (zou het toevallig zijn dat de iPad Air 32 GB met 4G exact dezelfde prijs krijgt als de Nexus 9 32 GB met 4G? Ik vermoed van niet...)
De enige reden dat Apple daar zelf zo weinig aandacht aan lijkt te besteden kan volgens mij maar één oorzaak hebben: ze verkopen qua marges liever de duurdere iPad Air 2.
Natuurlijk volgt er nu vast een hele discussie over specs en over dat de Nexus 9 in benchmarks iets sneller zal lijken(en Android zal in de praktijk er voor zorgen dat daar in het gebruik niets van te merken zal zijn...), maar dat zal voor de gewone consument echt bar weinig uitmaken: hij koopt voor hetzelfde of minder geld nu een 'echte' iPad.
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Over hoe Apple zijn line up brengt dit jaar qua iPad's is, vanuit Apple's standpunt, geniaal.
Verwijderd
Als ik het goed begrepen heb, dan is de ipad mini 3 exact dezelfde als de ipad mini 2 op de vinger touch na.
voor die touch heeft men 100 euro extra te betalen.
volgens nu.nl riekt het naar oplichting.
Ik sta op de rand om van android over te stappen naar apple en heb de event afgewacht.
het is er niet gemakkelijker op geworden...
Ik sta op de rand om van android over te stappen naar apple en heb de event afgewacht.
En vergeet de mogelijkheid voor een gouden kleurtje niet!Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:09:
Als ik het goed begrepen heb, dan is de ipad mini 3 exact dezelfde als de ipad mini 2 op de vinger touch na.
Misschien toch maar een Nexus 9 dan? YouTube: iPad Air 2 vs Nexus 9 (overigens wordt in deze video gezegd dat de Nexus 9 een quad-core processor heeft, maar dit is niet het geval.. het is een 2.3Ghz Tegra K1 dualcore)
Of een iPad mini 2, die in prijs is verlaagd. Kun je alsnog bv. over 1-2 jaar een duurdere iPad kopen die je wél de moeite waard vindt.
[ Voor 9% gewijzigd door WickedWizard op 17-10-2014 16:19 ]
Verwijderd
Nexus 9 is android en ik wilde overstappen omdat volgens zeggen apple het prive gedeelte van de gebruiker beter beschermt.
Android heeft wel meer keuze, mogelijkheden en lagere prijzen.
Ik heb mijn besluit nog niet gemaakt.
Ipad mini 2 lijkt mij financieel een betere keuze dan de ipad mini 3.
Hoewel ik nog wel ff kijk bij de iphone 6 plus, lijkt mij het toch wat klein in vergelijk met de mini.
In android zou voor mij dan de keuze vallen op de Note 4.
Android heeft wel meer keuze, mogelijkheden en lagere prijzen.
Ik heb mijn besluit nog niet gemaakt.
Ipad mini 2 lijkt mij financieel een betere keuze dan de ipad mini 3.
Hoewel ik nog wel ff kijk bij de iphone 6 plus, lijkt mij het toch wat klein in vergelijk met de mini.
In android zou voor mij dan de keuze vallen op de Note 4.
Verwijderd
Ik heb gewoon gekozen voor een normale Iphone 6 en koop er een Air 2 of Mini bij. Ook een Plus is voor te klein om even een filmpje te kijken in bed, dan liever een Ipad.
Verwijderd
Mijn plan is een macbook air en een ipad mini aan te schaffen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:33:
Ik heb gewoon gekozen voor een normale Iphone 6 en koop er een Air 2 of Mini bij. Ook een Plus is voor te klein om even een filmpje te kijken in bed, dan liever een Ipad.
Voor een filmpje kan ik dan ook de mba pakken maar lijkt mij niet handig voor in bed, vandaar ook die mini.
heb een 13 inch laptap, samsung, samsung s4, en ipad air. Ik denk erover een ipad mini 2 bij de kopen, dit voor de ochtend en avond, voor slapen gaan, bij wakker worden. S4 scherm is veel te klein, hoewel wel erg scherp en leesbaar. En heel licht om zo even op te pakken, de ipad air vind ik een groot en lomp ding, gebruik hem nauwelijks, wat een lichtbak in bed. Natuurlijk ga ik niet voor een 16 Gb, ios 9 zal er niet op passen, maar voor de
[b]32 Gb die is €349,=
Trouwens de update van ios 7 naar 8 gisteren op mijn ipad, hij zegt ''ik heb 6,5Gb vrije ruimte nodig anders lukt installeren van ios8 niet''. Kon bijna alles van mijn 16Gb ipad af gaan halen, wat een extra werk ineens.
32gb bij de volgende aanschaf geen 16
[b]32 Gb die is €349,=

[ Voor 42% gewijzigd door redparrotnl op 17-10-2014 18:27 ]
Je kunt ook via Itunes updaten, dan heb je die ruimte niet nodig.
Het werkt inderdaad niet optimaal om in bed een film te kijken op een MBA/rMBP, heb ik zelf ook ondervonden.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:38:
[...]
Mijn plan is een macbook air en een ipad mini aan te schaffen.
Voor een filmpje kan ik dan ook de mba pakken maar lijkt mij niet handig voor in bed, vandaar ook die mini.
Ik heb zelf een rMBP 13'', en die doet qua mobiliteit totaal niet onder voor een MBA, wat mij betreft. Gebruik hem dagelijks naast mijn (game)pc (zie sig), in de trein, colleges etc. en dat werkt gewoon subliem. Qua gewicht doet de Pro ook niet echt meer onder voor de Air.
Wat de iPads betreft, de Mini is geweldig ja
Het is echter de vraag of een iPad (Mini) nog iets toevoegt als je al een smartphone hebt én een MacBook. In mijn geval heb ik m'n iPad maar verkocht, omdat ik voor de kleine dingen m'n smartphone (HTC M8 en nu iPhone 6) gebruik en voor de belangrijke grote dingen m'n MacBook.
Maar, toegegeven, voor een film te kijken in bed is een iPad geweldig
Tesla M3LR '21
Via iTunes dus. Okee bedankt, scheelt voor volgende keer weer dan.
Heb het event afgewacht op de Mini 3 die ik in eerste instantie wilde maar de meerprijs t.o.v. de Mini 2 is mij teveel. Ga de Mini 2 32gb halen en het die eerst eens lekker proberen. Mocht volgend jaar een major upgrade komen kan je alsnog overstappen. Qua prijs lijkt mij dit de beste oplossing.
De mini 2 is op dit moment de beste koop, maar ik weet niet hoe het met de kleurechtheid zit op de mini 3. Dat is nog een minpuntje voor de mini 2. Was voor mij reden om m toen voor de air te ruilen.matthijsg schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:39:
Heb het event afgewacht op de Mini 3 die ik in eerste instantie wilde maar de meerprijs t.o.v. de Mini 2 is mij teveel. Ga de Mini 2 32gb halen en het die eerst eens lekker proberen. Mocht volgend jaar een major upgrade komen kan je alsnog overstappen. Qua prijs lijkt mij dit de beste oplossing.
Ik las een reactie dat het riekt naar oplichting, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Hysterisch geblaat van een overijverige journalist. Apple wil in iedere prijsklasse een iPad hebben, maar wel zoveel mogelijk mensen richting de duurdere air duwen.
Vind het een alleen beetje sneu dat het er zo dik boven op ligt, geen soc update voor de mini drie en het laten verdwijnen van de 32gb versie om maar zoveel mogelijk de 64gb versie te verkopen...
Denk eerder dat Apple vorig jaar een 'fout' heeft gemaakt door de Mini 2 qua specs bijna zo goed als gelijk te trekken met de Air 1. Zat weinig verschil qua specs tussen toen. Was eigenlijk logisch geweest als de Mini 2 (het kleine broertje) gewoon op hardware gebied een stapje achter de grote broer bleef. Dat trekken ze nu een beetje recht.
Tja, het blijft toch speculeren, maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze met de A8X niet de 10u batterijduur haalden door het formaat van de behuizing. Maar dan hadden ze nog prima voor de A8 kunnen gaan.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
Ik wil een tablet gaan kopen met als belangrijkste reden het lezen van een krant (NRC) hierop. Heeft iemand ervaring met het lezen van kranten/magazines op de ipad mini?
Ik heb een aboonement op The Economist (heeft een goede app voor de ipad mini) en NRC (geen ervaring met deze app). Twijfel vooral of ik voor de Ipad Air ga of voor de mini. Iemand ervaringen?
Ik heb een aboonement op The Economist (heeft een goede app voor de ipad mini) en NRC (geen ervaring met deze app). Twijfel vooral of ik voor de Ipad Air ga of voor de mini. Iemand ervaringen?
Ik lees vaak NRC op de iPad mini. Mijn ogen zijn prima en voor de korte berichten hoef ik niet te zoomen. Op langere artikelen zoom ik wel vaak in en dan schuif ik door de kolommen. De app (ik gebruik de losse NRC-app, niet de Newsstand-app omdat die veel overbodige bladeranimaties heeft) werkt snel en goed.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:17:
Ik wil een tablet gaan kopen met als belangrijkste reden het lezen van een krant (NRC) hierop. Heeft iemand ervaring met het lezen van kranten/magazines op de ipad mini?
Er is ook een leesweergave voor artikelen, het geselecteerde artikel wordt dan in één kolom getoond in een soort lightbox. Ik lees eigenlijk altijd in krantenweergave.
Verder vind ik de overzichtsbalk bovenin erg handig, daarmee kun je direct naar een katern/rubriek.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik moet hier even op inhaken, ik lees zelf de telegraaf via de kios app (neem aan dat dat de newsstand app is). Ik zie hier geen overbodige bladeranimaties, is dit iets wat de verschillende kranten zelf toe kunnen voegen? Het bladeren bij de telegraaf is gewoon het schuiven van de pagina, net zoals het lezen van een pdf in iBook.Canaria schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:45:
[...]
[knip]De app (ik gebruik de losse NRC-app, niet de Newsstand-app omdat die veel overbodige bladeranimaties heeft) werkt snel en goed. [/knip]
Over de leesbaarheid, inderdaad wanneer je geen slechte ogen hebt kan je een pagina zo lezen, soms is inzoomen nodig/handig bij grotere artikelen. Dit geld dan wel alleen voor de portrait modus, want in landscape komen 2 pagina's naast elkaar en dan wordt de tekst wel te klein om fijn te lezen.
[ Voor 19% gewijzigd door hellboy123 op 21-10-2014 11:43 ]
Vrijdag de Ipad Mini 2 gehaald met 32 gig. Kom zelf vanaf een Ipad 2, maar het kleinere schem oogt prima. Beeld kwaliteit is erg mooi
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik heb vorige week vrijdag mijn eerste iPad gekocht namelijk een iPad mini2 (retina) 32GB voor 349 euro kon ik het niet aan me voorbij laten gaan. Zeer tevreden met mijn aanschaf en performance van het apparaat. Na een paar dagen gebruiken mis ik wel een paar applicaties die ik wel op mijn iPhone (4S) heb (dat wist ik overigens al wel hoor), maar ik blijf het een vreemd concept vinden (bijvoorbeeld geen weer en calculator). Er zijn gelukkig aardige alternatieven.
Wat ik wel heb gemerkt en jammer vind is dat:
- Apps die je opnieuw als aparte iPad versie moet aanschaffen (non-Universal):
Tweetbot 3, Week Calendar, Path Input
- geen iPad app hebben, waardoor je moet gaan zoomen in de iPhone app:
zoals Bergfex Pro, Buienalarm, iCulture, iMore.
Het is te hopen dat daar nog meer verandering in gaat komen.
Deze iPad magazines zijn wel erg fijn: Trvl (in Kiosk), Anton, Snowplaza, Zin in Sneeuw en Allerhande Koken.
Overigens plaats ik net onderstaand ook in het andere centrale cover topic. Misschien ook hier erg welkom om te melden:
Ik kwam er vorige week woensdag achter dat de officiële Apple iPad mini case (enkel zwart) voor 38 euro verkocht werd bij Paradigit en MediaMarkt. Normaal kost deze complete case (voor/achterkant bescherming) 68 euro.
Inmiddels is de case niet meer leverbaar bij Paradigit. Ik had zaterdag avond besteld (toen stond er nog dat er voorraad was) inmiddels na vandaag bellen blijkt dat mijn order niet uitgeleverd kan worden (na zelf bellen). Ik krijg nu z.s.m. geld terug gestort. Maar zojuist de MediaMarkt in Dordrecht binnen gelopen en gewezen op prijs op de MediaMarkt site (38 euro) en zodoende voor 38 euro aangepast in lokale systeem en daarvoor meegenomen. Bij het schap stond ook nog zo'n 68 euro vermeld. Top deal.
Wat ik wel heb gemerkt en jammer vind is dat:
- Apps die je opnieuw als aparte iPad versie moet aanschaffen (non-Universal):
Tweetbot 3, Week Calendar, Path Input
- geen iPad app hebben, waardoor je moet gaan zoomen in de iPhone app:
zoals Bergfex Pro, Buienalarm, iCulture, iMore.
Het is te hopen dat daar nog meer verandering in gaat komen.
Deze iPad magazines zijn wel erg fijn: Trvl (in Kiosk), Anton, Snowplaza, Zin in Sneeuw en Allerhande Koken.
Overigens plaats ik net onderstaand ook in het andere centrale cover topic. Misschien ook hier erg welkom om te melden:
Ik kwam er vorige week woensdag achter dat de officiële Apple iPad mini case (enkel zwart) voor 38 euro verkocht werd bij Paradigit en MediaMarkt. Normaal kost deze complete case (voor/achterkant bescherming) 68 euro.
Inmiddels is de case niet meer leverbaar bij Paradigit. Ik had zaterdag avond besteld (toen stond er nog dat er voorraad was) inmiddels na vandaag bellen blijkt dat mijn order niet uitgeleverd kan worden (na zelf bellen). Ik krijg nu z.s.m. geld terug gestort. Maar zojuist de MediaMarkt in Dordrecht binnen gelopen en gewezen op prijs op de MediaMarkt site (38 euro) en zodoende voor 38 euro aangepast in lokale systeem en daarvoor meegenomen. Bij het schap stond ook nog zo'n 68 euro vermeld. Top deal.
Verwijderd
Ook niet meer leverbaar bij de Mediamarkt, vandaag ook een mini gekocht, maar de hoes was er niet meer voor 38 euro. Ook niet online.
Verwijderd
Zaterdag een witte Mini 2 16gb bij Dixons gekocht (retinascherm), ik vond het de 99 euro extra voor de Mini 3 met vingerafdrukherkenning en het wachten niet waard. Het apparaatje loopt qua snelheid echt rondjes om m'n lompe iPad 3. Overigens eerst georiënteerd op de Mini 1 vanwege het al twee iPads hebben, maar deze is naast de iOS 8 ondersteuning toch echt vergelijkbaar met m'n iPad 1 qua scherm. Als je eenmaal retina gewend ben dan ga je niet meer zonder en zeker voor die paar tientjes extra's (specs van de Mini 1 liggen ook 5x lager qua snelheid). Overigens past gewoon alles op het scherm, je hebt niet eens door dat je op een kleintje zit 
Qua hoes heb ik zaterdag bij de Xenos een apple ripoff gekocht met achterkant bescherming voor 12,95- deze reageert met lock & unlock bij het openen en sluiten van de "smart cover" alleen sluit deze niet vast (volgens mij sluit de originele wel via magneten?), maar voorlopig een prima oplossing: http://www.xenos.nl/assor...ccessoires/ipad-mini-hoes
Qua hoes heb ik zaterdag bij de Xenos een apple ripoff gekocht met achterkant bescherming voor 12,95- deze reageert met lock & unlock bij het openen en sluiten van de "smart cover" alleen sluit deze niet vast (volgens mij sluit de originele wel via magneten?), maar voorlopig een prima oplossing: http://www.xenos.nl/assor...ccessoires/ipad-mini-hoes
Dan zijn ze er toch achter gekomen dat het denk ik een foutje was in beide systemen (MediaMarkt, Paradigit) het was ook alleen voor de zwarte. Ik kreeg gekgenoeg nog wel e-mail van Paradigit dat de hoes toch nog op de post is. Heb jij anders interesse om m over te nemen als ie vandaag ook nog wordt bezorgd?Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:57:
Ook niet meer leverbaar bij de Mediamarkt, vandaag ook een mini gekocht, maar de hoes was er niet meer voor 38 euro. Ook niet online.
Verwijderd
Mini 2 32GB nu een dag in bezit.
Meteen geupdate naar iOS 8.1 en hij draait als een tierelier. Wat een topapparaatje en voor mij het perfecte formaat.
Normaal wil ik altijd het nieuwste model, maar om nou 100 euro neer te leggen voor alleen Touch ID dat was het mij niet waard. Ik wist toch dat ik voor een Space Grey zou gaan (Ik heb graag al mijn iDevices in dezelfde kleur), dus het gouden kleurtje van de 3 kon mij ook niet overhalen.
Ik heb ook nog nooit een apparaat van Apple gehad met een groter geheugen dan 16GB dus ik ben benieuwd of ik ooit de 32GB volkrijg.
Meteen geupdate naar iOS 8.1 en hij draait als een tierelier. Wat een topapparaatje en voor mij het perfecte formaat.
Normaal wil ik altijd het nieuwste model, maar om nou 100 euro neer te leggen voor alleen Touch ID dat was het mij niet waard. Ik wist toch dat ik voor een Space Grey zou gaan (Ik heb graag al mijn iDevices in dezelfde kleur), dus het gouden kleurtje van de 3 kon mij ook niet overhalen.
Ik heb ook nog nooit een apparaat van Apple gehad met een groter geheugen dan 16GB dus ik ben benieuwd of ik ooit de 32GB volkrijg.
Verwijderd
Nu al 4 keer een iPad mini retina (mini 2) moeten terugsturen! 3 hadden een gele tint aan de onderkant van het scherm. Tevens had ik er 1 met deuken in de behuizing. Slechte kwaliteitscontrole, Apple doe hier iets aan!
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 13:38 ]
Doe er een of ander comic app en video-app op en je hebt het zo volVerwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:19:
Mini 2 32GB nu een dag in bezit.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Ik denk niet dat ik die ooit ga downloaden. Ik heb er wat games op, netflix, spotify en misschien wat video's en meer dan dat kan ik niet bedenken wat ik nodig heb.
Alle iPad mini's hebben in meer of mindere mate last van een gele waas onder in het scherm.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:30:
Nu al 4 keer een iPad mini retina (mini 2) moeten terugsturen! 3 hadden een gele tint aan de onderkant van het scherm. Tevens had ik er 1 met deuken in de behuizing. Slechte kwaliteitscontrole, Apple doe hier iets aan!
Ook de maximale helderheid verschilt sterk per exemplaar.
Ik heb na 3x omruilen eindelijk een goed scherm kunnen krijgen.
Succes!
Ik heb nu al een tijdje een erg vervelend probleem met Google Chrome op m'n Mini2,
de Google voice search knop valt over de bovenste rij van het toetsenbord.
Het probleem is ontstaan met de komst van iOS8, maar intussen heeft zowel iOS als Chrome een update gehad. Meer mensen hier last van en is hier een fix voor? Andere toetsenbord, landscape, niet gesplitst toetsenbord is allemaal niet de oplossing.
de Google voice search knop valt over de bovenste rij van het toetsenbord.
Het probleem is ontstaan met de komst van iOS8, maar intussen heeft zowel iOS als Chrome een update gehad. Meer mensen hier last van en is hier een fix voor? Andere toetsenbord, landscape, niet gesplitst toetsenbord is allemaal niet de oplossing.

Zou het verstandig zijn om nu een iPad Mini te kopen? In verband met de feestdagen enzo.
Ik wil opzich wel een Mini 1 of 2 voor wat serietjes en/of krantje lezen, maar weet niet hoe aannemelijk het is dat er winkels met hoge kortingen geen strooien de komende maand.
Ik wil opzich wel een Mini 1 of 2 voor wat serietjes en/of krantje lezen, maar weet niet hoe aannemelijk het is dat er winkels met hoge kortingen geen strooien de komende maand.
Tesla M3LR '21
Eind november is het Black Friday: Dan geeft Apple vaak ook in Nederland korting op haar producten. Vorig jaar gaf Apple ongeveer €30 korting op de iPads.
http://www.iculture.nl/apple-black-friday-2013/
Ik ga binnenkort (lees eind deze maand) ook een iPad mini 2 halen.
Simpele reden normale prijs voor 32GB en het formaat en toch duidelijke software updates.
Heb nu een Nexus 7 2012 en die draait met lollipop redelijk. Alleen wil een nieuwe tablet nu na 2 jaar en een N9 is mij te duur. Dan maar een iPad
Meld mij hier dus alvast
Moet alleen nog een fatsoenlijke case erbij halen. Mooie Miniot ofzo
Simpele reden normale prijs voor 32GB en het formaat en toch duidelijke software updates.
Heb nu een Nexus 7 2012 en die draait met lollipop redelijk. Alleen wil een nieuwe tablet nu na 2 jaar en een N9 is mij te duur. Dan maar een iPad
Meld mij hier dus alvast
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ipad mini gaat je goed bevallen, vooral de schermverhouding vind ik een groot voordeel bij browsen (wat weer een nadeel is met video kijken uiteraard...). Prachtig handzaam apparaat, als ik jou was zou ik niet voor een te dikke case gaan, het gewicht en de dikte vind ik 1 van de pluspuntenTouchdomex schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:13:
Heb nu een Nexus 7 2012 en die draait met lollipop redelijk. Alleen wil een nieuwe tablet nu na 2 jaar en een N9 is mij te duur. Dan maar een iPad![]()
Meld mij hier dus alvastMoet alleen nog een fatsoenlijke case erbij halen. Mooie Miniot ofzo
![]()
Ik heb nu een Norevecase om mijn Nexus 7 die hem in verhouding echt enorm dik maken en ik vind dat zelf geen probleem. Uiteindelijk als die maar veilig en goed vervoerd kan worden vind ik het prima.hellboy123 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:19:
[...]
Ipad mini gaat je goed bevallen, vooral de schermverhouding vind ik een groot voordeel bij browsen (wat weer een nadeel is met video kijken uiteraard...). Prachtig handzaam apparaat, als ik jou was zou ik niet voor een te dikke case gaan, het gewicht en de dikte vind ik 1 van de pluspunten
Overigens is een Norevecase ook een optie maar wil graag gewoon wat anders.
Video ben ik mij bewust van maar daar moet ik heel erg op inleveren. Sowieso zelf films erop zetten ga ik niet doen want iTunes op de PC blijft kutsoftware en zal het ook altijd blijven. Dus streaming via Youtube of Netflix.
Wil vooral wat meer gaan doen met de muzieksoftware zoals synthemulatoren en dat soort dingen. Om daar wat meer mee te spelen en dan is een iPad veel beter dan Android.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik kom ook van een Nexus 7 2012 en ben sinds maandag over op een iPad Mini 2...wat een verschil! Het formaat is prima, maar toch is de iPad breder dan de Nexus 7 en dat is even wennen. Het verschil in snelheid is echt ongelooflijk, wat was de Nexus 7 dan traaaaaagTouchdomex schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:13:
Heb nu een Nexus 7 2012 en die draait met lollipop redelijk. Alleen wil een nieuwe tablet nu na 2 jaar en een N9 is mij te duur. Dan maar een iPad![]()
Meld mij hier dus alvastMoet alleen nog een fatsoenlijke case erbij halen. Mooie Miniot ofzo
![]()

Ja maar wat wil je met 2 jaar verschilCubic X schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:59:
[...]
Ik kom ook van een Nexus 7 2012 en ben sinds maandag over op een iPad Mini 2...wat een verschil! Het formaat is prima, maar toch is de iPad breder dan de Nexus 7 en dat is even wennen. Het verschil in snelheid is echt ongelooflijk, wat was de Nexus 7 dan traaaaaag. Ik heb nog geen nadelen van iOS tegenover Android gevonden, behalve dan dat je het verschrikkelijke iTunes nodig hebt voor de simpelste dingen...dat slaat echt nergens op, zeker niet omdat het alleen werkt op Windows en Mac en ik alleen Linux PC's heb
.
Nadelen zijn er genoeg in iOS, ook voor mij. Vooral het gebrek aan widgets op je homescreen vind ik jammer want dat voegt in mijn geval erg veel toe aan mijn homescreens. Zo kan ik nog wel meer zeggen. Echter ben ik ook gewoon benieuwd en ik weet dat alles wat ik wil ik ook op een iPad kan en kom ik teveel nadelen tegen verkoop ik hem ook net zo makkelijk
Heb jij er een hoes omheen? daar ben ik wel benieuwd naar of mensen er een hoes omheen hebben en hem ook eventueel vervoeren...?
Heb er een smartcover om (niet origineel maar werkt prima). Voor onderweg heb ik er skinny sleeve omheen.
Volgens Apple en Dixons kon de smartcover er dan niet in maar gaat prima.
Touchdomex in "[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming"Marc3l schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:57:
Heb er een smartcover om (niet origineel maar werkt prima). Voor onderweg heb ik er skinny sleeve omheen.
Ik had deze combinatie in gedachten echter weet ik het niet. Wil sowieso een wat exclusiever materiaal, hout of leer of iets in die richting. Gewoon voor gevoel en ik weet dat de duurzaamheid hoog staat dan. Huidige hoes van Noreve is gewoon na 2 jaar en grof gebruik nog in vorm. Heeft de nodige sporen maar dat komt ook omdat hij oranje is en bijzonder besmettelijk
Wil er echter wat anders eromheen. Ben erg zoekende vooral.
Saddleback heeft mooi spul maar weet niet of het samengaat met andere dingen.
Ik heb een smartcover erbij. Ik zou toch wel voor een soort hoes gaan als ik jou was, want ik ben nu bang om de achterkant te beschadigen. Ik denk dat ik hem in een soort 'sok' ga bewaren i.p.v. alleen een smartcover.Touchdomex schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:13:
[...]
Ja maar wat wil je met 2 jaar verschilZet een iPad 2 tegen een iPad 4 en de iPad 2 is ook gewoon traag
Nadelen zijn er genoeg in iOS, ook voor mij. Vooral het gebrek aan widgets op je homescreen vind ik jammer want dat voegt in mijn geval erg veel toe aan mijn homescreens. Zo kan ik nog wel meer zeggen. Echter ben ik ook gewoon benieuwd en ik weet dat alles wat ik wil ik ook op een iPad kan en kom ik teveel nadelen tegen verkoop ik hem ook net zo makkelijkDie kans acht ik alleen heel klein.
Heb jij er een hoes omheen? daar ben ik wel benieuwd naar of mensen er een hoes omheen hebben en hem ook eventueel vervoeren...?
Wat ik wel een nadeel en irritant vind aan iOS is dat je voor elke app uit de appstore je wachtwoord opnieuw moet intikken, ik snap het idee maar het is gewoon storend.
Ik wil sowieso een smartcover achtige oplossing echter heb je daar ook al zoveel keuze inCubic X schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:06:
[...]
Ik heb een smartcover erbij. Ik zou toch wel voor een soort hoes gaan als ik jou was, want ik ben nu bang om de achterkant te beschadigen. Ik denk dat ik hem in een soort 'sok' ga bewaren i.p.v. alleen een smartcover.
Wat ik wel een nadeel en irritant vind aan iOS is dat je voor elke app uit de appstore je wachtwoord opnieuw moet intikken, ik snap het idee maar het is gewoon storend.
Vervolgens voor vervoer een hoes eromheen waar ook die smartcover in past. Zodat die mooi in de rugtas op de fiets mee kan.
Kun je niet voor een kwartier je wachtwoord aan de kant laten?

Anders misschien toch een iPad mini 3 halen
Ik heb nog een originele zwarte iPad mini case (volledige bescherming rondom) over die normaal 68 euro kost die ik voor 38 euro heb gekocht. Je kunt m voor dat bedrag ophalen of voor een paar euro meer kan ik m verzenden (zie ook de advertentie hier). Zie ook eerdere discussie in dit topic van tijdelijke (foutje?) prijs bij Paradigit en MediaMarkt.Touchdomex schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:13:
Moet alleen nog een fatsoenlijke case erbij halen. Mooie Miniot ofzo![]()
Ik heb een NAS in netwerk hangen en kan je de VidOn Player HD (gratis) of beter nog nPlayer (4,49 euro) of Infuse 3 (8,99 in-app aankoop) apps aanraden om zo (HD) via UPNP/DLNA video te streamen over je netwerk zonder reclame banners en vrijwel alle mp4/mkv e.d werken heerlijk alleen losse srt werkt bij mij niet (mogelijk oorzaak bij NAS). In gebruik m alleen thuis dus prima oplossing, maar voor onderweg (trein/auto) natuurlijk geen oplossing.Touchdomex schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:25:
[...]
Video ben ik mij bewust van maar daar moet ik heel erg op inleveren. Sowieso zelf films erop zetten ga ik niet doen want iTunes op de PC blijft kutsoftware en zal het ook altijd blijven. Dus streaming via Youtube of Netflix.
Ik heb ook een bloedhekel aan iTunes en heb dan ook mijn iPad mini 2 (en iPhone 4S) niet aan iTunes via desktop/laptop gehangen. Alle updates over WIFI en rest qua streaming audio/video. Ook foto's zet ik over via Dropbox cloud naar desktop.
[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 17-11-2014 13:42 ]
Ik wil echt alleen een smartcover omdat ik de achterkant vol wil plakken met stickersfunrider schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:28:
[...]
Ik heb nog een originele zwarte iPad mini case (volledige bescherming rondom) over die normaal 68 euro kost die ik voor 38 euro heb gekocht. Je kunt m voor dat bedrag ophalen of voor een paar euro meer kan ik m verzenden (zie ook de advertentie hier). Zie ook eerdere discussie in dit topic van tijdelijke (foutje?) prijs bij Paradigit en MediaMarkt.
[...]
Ik heb Plex hier draaien op mijn desktop. Ook vanwege mijn Chromecast. Dat werkt perfect dus heb daar gelukkig al een oplossing voorIk heb een NAS in netwerk hangen en kan je de VidOn Player HD (gratis) of beter nog nPlayer (4,49 euro) of Infuse 3 (8,99 in-app aankoop) apps aanraden om zo (HD) via UPNP/DLNA video te streamen over je netwerk zonder reclame banners en vrijwel alle mp4/mkv e.d werken heerlijk alleen losse srt werkt bij mij niet (mogelijk oorzaak bij NAS). In gebruik m alleen thuis dus prima oplossing, maar voor onderweg (trein/auto) natuurlijk geen oplossing.
Ik heb ook een bloedhekel aan iTunes en heb dan ook mijn iPad mini 2 (en iPhone 4S) niet aan iTunes via desktop/laptop gehangen. Alle updates over WIFI en rest qua streaming audio/video. Ook foto's zet ik over via Dropbox cloud naar desktop.
Ik heb de ipad Mini 2, maar als ik een videorecensie op tweakers willen bekijken kan ik geen 720p of 1080p versie bekijken,
Ik krijg ze niet aangeklikt, op een laptop en zelfs me oude ipad 2 werkt dit wel, waarom zou dit niet werken op de ipad mini?
Werkt dit wel bij jullie ipad mini?
Ik krijg ze niet aangeklikt, op een laptop en zelfs me oude ipad 2 werkt dit wel, waarom zou dit niet werken op de ipad mini?
[ Voor 7% gewijzigd door Mars18 op 19-11-2014 08:18 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Nooit opgevallen, 720p wordt gewoon afgespeeld. Wat wel vervelend is, wanneer het scherm gemaximaliseerd is en je dan op gereed klikt blijft het beeld zwart door een fullscreen videoplayer, geen actie meer mogelijk.Mars18 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:17:
Ik heb de ipad Mini 2, maar als ik een videorecensie op tweakers willen bekijken kan ik geen 720p of 1080p versie bekijken,
Zijn er mensen hier die weten of er uberhaupt lederen smartcovers zijn? Kan alleen smartcases vinden
Wanneer zou dit ongeveer zijn eigenlijk?Enit schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:09:
Eind november is het Black Friday: Dan geeft Apple vaak ook in Nederland korting op haar producten. Vorig jaar gaf Apple ongeveer €30 korting op de iPads.
Ik wacht eigenlijk op deze aanbiedingen voor het aanschaffen. Als die toch niet gaan komen haal ik er morgen desnoods eentje
Vraag is vooral of die gaat komen.Domino schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:56:
Black friday is volgens mij volgende week. 28-11.
Zo niet ga ik nog gewoon braaf een weekje wachten
Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan ook geen andere resolutie kiezen bij een videorecensie op Tweakers.Mars18 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:17:
Ik heb het gemeld bij Tweakers.
Voor zover ik weet zijn de officiële Apple smartcases (volledige bescherming) enkel in leer en de smartcovers (voorkant) juist enkel in polyurethaan zie ook de Apple site. Er zijn vast andere merken die ook een cover verkopen in een leer vorm.Touchdomex schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:39:
Zijn er mensen hier die weten of er uberhaupt lederen smartcovers zijn? Kan alleen smartcases vinden
[ Voor 43% gewijzigd door funrider op 21-11-2014 15:08 ]
Komende week de Ipad mini 2 16 GB voor 285 euro bij de Media Markt, lijkt me erg netjes?
Net nu ik afgelopen week de 32GB heb gekocht
ja kon mij niet inhouden + de Nexus 7 werd gewoon echt te traag
en ja hij is erg fijn vooral in formaat. Dus een krantje lezen of een artikeltje gaat echt als de brandweer
ja kon mij niet inhouden + de Nexus 7 werd gewoon echt te traag
en ja hij is erg fijn vooral in formaat. Dus een krantje lezen of een artikeltje gaat echt als de brandweer
[ Voor 31% gewijzigd door Touchdomex op 23-11-2014 08:57 ]
http://www.bcc.nl/compute...-16gb--spacegrijs-(73422)
239 bij de BCC, daar ga ik hem vandaag voor halen!
Hmmmm, niet op voorraad en niet te bestellen......
[ Voor 19% gewijzigd door Kapot op 23-11-2014 10:58 ]
Hoezo niet te bestellen? Heb hem in de winkel kunnen bestellen!
Inmiddels heb ik een mini 2 in bezit, naar ik begrepen heb is garageband een gratis app, als ik deze opzoek in de appstore kost de app 4,49...
Toen ik de appstore voor het eerst startte (met IoS 7) kreeg ik een lijst met apps die ik aangeraden werden en die gratis waren, ik denk dat garageband hierbij zat want in de disclaimer stond dat garageband in app uitgaven kon hebben, ik heb de apps toen niet geïnstalleerd.
Iemand enig idee hoe ik hier weer naar terug ga, het aanbod verschijnt niet meer als ik de appstore in ga...
Ondertussen heb ik ook geupdate naar 8.1....
Toen ik de appstore voor het eerst startte (met IoS 7) kreeg ik een lijst met apps die ik aangeraden werden en die gratis waren, ik denk dat garageband hierbij zat want in de disclaimer stond dat garageband in app uitgaven kon hebben, ik heb de apps toen niet geïnstalleerd.
Iemand enig idee hoe ik hier weer naar terug ga, het aanbod verschijnt niet meer als ik de appstore in ga...
Heb net even gekeken op mijn Mini, en ik zie GarageBand (van apple, ook in de essentials lijst) als gratis te downloaden. Andere apps zijn wel 4.49, maar als ik op Garageband of Garage Band zoek, is het de eerste zoekresultaat en gratis... Try again dus?Kapot schreef op zondag 23 november 2014 @ 18:58:
Inmiddels heb ik een mini 2 in bezit, naar ik begrepen heb is garageband een gratis app, als ik deze opzoek in de appstore kost de app 4,49...
www.youtube.com/DerOllie
Bedankt dat je even gekeken hebt!
Ik heb nog steeds dit:
Ik heb nog steeds dit:

Welk land zit je? zou dat uitmaken?
Nederland, heb ik ook in mijn account staan....
Als ik van boven naar beneden sleep komt de agenda te voorschijn, de datum staat echter in het Spaans?!?!?!?!?
Als ik van boven naar beneden sleep komt de agenda te voorschijn, de datum staat echter in het Spaans?!?!?!?!?
[ Voor 54% gewijzigd door Kapot op 23-11-2014 20:02 ]
Helaas weer de oude prijs.Kapot schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:48:
http://www.bcc.nl/compute...-16gb--spacegrijs-(73422)
dank jefunrider schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:55:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan ook geen andere resolutie kiezen bij een videorecensie op Tweakers.
Ik heb het gemeld bij Tweakers.
[...]
Voor zover ik weet zijn de officiële Apple smartcases (volledige bescherming) enkel in leer en de smartcovers (voorkant) juist enkel in polyurethaan zie ook de Apple site. Er zijn vast andere merken die ook een cover verkopen in een leer vorm.
Soortgelijke prijzen (279 euro) bij bijvoorbeeld Dixons en daar krijg je 3 jaar garantie op Apple producten in tegenstelling tot MediaMarkt. Voor zes tientjes (vanaf 342 euro) meer heb je overigens een 32GB dat is zeker aan te raden.Kapot schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:44:
Komende week de Ipad mini 2 16 GB voor 285 euro bij de Media Markt, lijkt me erg netjes?
Klopt, de Ipad is niet voor mij, zelf zou ik wat meer opslag willen maar mijn moeder waar de mini voor is heeft hier ruim voldoende aan!
Wellicht korting op de ipad's vrijdag bij apple store i.v.m. Black Friday
Ik weet niet of ik in het goede topic zit, maar hier leek het me de beste plek om m'n vraag te stellen.
Zijn er meer mensen die niet op de header van Tweakers kunnen klikken op hun iPad, met de laatste versie iOS 8.1.1. Ik kan wel klikken alleen gebeurt er niks.
Als je een DM heb gekregen, verschijnt er altijd een geel bolletje. Op de pc en met de vorige versie van iOS, kon ik daar gewoon op klikken, nu gebeurt er helemaal niets.
Zijn er meer mensen die niet op de header van Tweakers kunnen klikken op hun iPad, met de laatste versie iOS 8.1.1. Ik kan wel klikken alleen gebeurt er niks.
Als je een DM heb gekregen, verschijnt er altijd een geel bolletje. Op de pc en met de vorige versie van iOS, kon ik daar gewoon op klikken, nu gebeurt er helemaal niets.
PSN: Curvaa_
Ik heb de ipad mini retina nu bijna een jaar, is helemaal prima.
Ik ga binnenkort een lange busreis maken, nu las ik dat de ipad 9 uur meegaat als je films kijkt.
Is het mogelijk om nog een externe batterij mee te nemen? zodat je na die 9 uur nog verder kan?
Ik ga binnenkort een lange busreis maken, nu las ik dat de ipad 9 uur meegaat als je films kijkt.
Is het mogelijk om nog een externe batterij mee te nemen? zodat je na die 9 uur nog verder kan?
http://www.mi.com/sg/pb16000/Mars18 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:04:
Ik heb de ipad mini retina nu bijna een jaar, is helemaal prima.
Should work perfect en is niet zo bijster duur
Thx, heb een Cube Array besteld, nu overleef ik de rit naar spanjeTouchdomex schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:07:
[...]
http://www.mi.com/sg/pb16000/
Should work perfect en is niet zo bijster duur
Ik weet niet of er iemand nog actief is hier maar ik ga dinsdag de ipad mini 2 halen bij de mediamarkt voor 270 euro, zit toch gewoon 1 of 2 jaar garantie op? Wat las ik nou qua dixons, krijg je daar een langere garantie?
Dixons geeft inderdaad 3 jaar garantie op apple productenBSOD baby schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:23:
Ik weet niet of er iemand nog actief is hier maar ik ga dinsdag de ipad mini 2 halen bij de mediamarkt voor 270 euro, zit toch gewoon 1 of 2 jaar garantie op? Wat las ik nou qua dixons, krijg je daar een langere garantie?
Ik zit er ook over te denken om een ipad mini 2 te halen, maar kreeg het advies om even te wachten omdat de kans groot is dat deze binnen 1/2 maanden aanzienlijk in prijs gaat dalen ivm de presentatie van nieuwe iPads.BSOD baby schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:23:
lol, ik heb hem een paar uur geleden gehaal. Ik vond 269 bij de mediamarkt niet zo verschrikkelijk veel. Het is een erg mooi scherm overigensBertP schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:41:
[...]
Ik zit er ook over te denken om een ipad mini 2 te halen, maar kreeg het advies om even te wachten omdat de kans groot is dat deze binnen 1/2 maanden aanzienlijk in prijs gaat dalen ivm de presentatie van nieuwe iPads.
[ Voor 5% gewijzigd door BSOD baby op 18-08-2015 19:07 ]
Een collega van mij heeft hem ook, inderdaad een erg mooi scherm. Even benieuwd wat de prijs gaat doen.BSOD baby schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:06:
[...]
lol, ik heb hem een paar uur geleden gehaal. Ik vond 269 bij de mediamarkt niet zo verschrikkelijk veel. Het is een erg mooi scherm overigens
Zit er nu ook over na te denken. Lees wel dat de iPad Mini 4 eraan zit te komen, maar dat deze waarschijnlijk niet een al te grote vooruitgang zal bieden.BertP schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:41:
[...]
Ik zit er ook over te denken om een ipad mini 2 te halen, maar kreeg het advies om even te wachten omdat de kans groot is dat deze binnen 1/2 maanden aanzienlijk in prijs gaat dalen ivm de presentatie van nieuwe iPads.
En de Mini 2 runt nu alles gewoon nog lijkt me
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Ik vermoed dat ze in de Mini 4 een chip van zeker 2 generaties nieuwer erin stoppen en meer ram voor meer multitasking dus ik vermoed zelf dat het in verhouding tot de Mini 2 een redelijke vooruitgang zal zijn in pure rekenkracht. Of je daar in de praktijk veel van gaat merken geen idee. De Mini 2 is op dit moment rap zat voor alles wat je er maar mee zou willen doen.Peter_Aragorn schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:18:
[...]
Zit er nu ook over na te denken. Lees wel dat de iPad Mini 4 eraan zit te komen, maar dat deze waarschijnlijk niet een al te grote vooruitgang zal bieden.
En de Mini 2 runt nu alles gewoon nog lijkt me?
Er zal vooral lekker in een hoekje op de bank mee gespeeld worden, denk ik zo. Soms keertje filmpje streamen, spelletje hier en daar. Zullen we vast de nieuwste chip niet voor nodig hebben.Touchdomex schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:24:
[...]
Ik vermoed dat ze in de Mini 4 een chip van zeker 2 generaties nieuwer erin stoppen en meer ram voor meer multitasking dus ik vermoed zelf dat het in verhouding tot de Mini 2 een redelijke vooruitgang zal zijn in pure rekenkracht. Of je daar in de praktijk veel van gaat merken geen idee. De Mini 2 is op dit moment rap zat voor alles wat je er maar mee zou willen doen.
Nee maar des te nieuwer de chip des te langer die ook ondersteund gaat worden. Dat is denk ik het enige echte belangrijke dan.Peter_Aragorn schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:40:
[...]
Er zal vooral lekker in een hoekje op de bank mee gespeeld worden, denk ik zo. Soms keertje filmpje streamen, spelletje hier en daar. Zullen we vast de nieuwste chip niet voor nodig hebben.
Overigens krijg de iPad 2 nog steeds gewoon updates, nu ook gewoon op 8.4.1.. Dus 'langer ondersteund' is een beetje een nonargument. Qua snelheid en grafisch verouderd, maar gewoon ondersteund dus prima voor facebook, kruiswoordjes, email en internet.Touchdomex schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 14:29:
[...]
Nee maar des te nieuwer de chip des te langer die ook ondersteund gaat worden. Dat is denk ik het enige echte belangrijke dan.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
De iPad 1 was gewoon serieus underpowered voor een high end tablet en werd vrij snel niet meer ondersteund na de release van de iPad 2. De iPad 2 daarentegen had al een fijne dual core en zal mede daardoor veel langer kunnen genieten van updates.
Er zijn gewoon veel mensen gepikeerd over de snelle drop van de eerste generatie. Dat niet alle IOS functies erop konden bij een hogere IOD, oke, maar had dan niet ontwikkelaars semi-geforceerd apps te locken op 'minstens IOS 6'.. terwijl de app niet ingrijpend gewijzigd was en eigenlijk makkelijk op de eerste iPad had kunnen draaien.. Zeker voor mensen die de eerste iPad nog net voor de release van de iPad 2 kochten (nee, niet iedereen volgt het nieuws), was de support dus een tegenvaller.
Er zijn gewoon veel mensen gepikeerd over de snelle drop van de eerste generatie. Dat niet alle IOS functies erop konden bij een hogere IOD, oke, maar had dan niet ontwikkelaars semi-geforceerd apps te locken op 'minstens IOS 6'.. terwijl de app niet ingrijpend gewijzigd was en eigenlijk makkelijk op de eerste iPad had kunnen draaien.. Zeker voor mensen die de eerste iPad nog net voor de release van de iPad 2 kochten (nee, niet iedereen volgt het nieuws), was de support dus een tegenvaller.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
iPad Mini 2 it is dus
Sinds een tijdje vergrendeld de ipad niet altijd. Als ik het hoesje dichtklap blijft het scherm aan, ook de vergrendel knop werkt dan niet (ik kan de ipad dan wel uitzetten door de vergrendel knop in te houden). Het enige wat ik dan kan doen is wachten tot dat die vanzelf vergrendeld. En daarna doet hij het vaak wel weer, maar op een ander tijdstip weer niet? Is dit probleem zelf op te lossen? Of een hardware probleem, en moet ik hem terugbrengen naar de winkel?
Ik zou eens proberen een complete factory reset te doen (al je data kwijt dus maak eerst een backup!)Linkje3 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:09:
Sinds een tijdje vergrendeld de ipad niet altijd. Als ik het hoesje dichtklap blijft het scherm aan, ook de vergrendel knop werkt dan niet (ik kan de ipad dan wel uitzetten door de vergrendel knop in te houden). Het enige wat ik dan kan doen is wachten tot dat die vanzelf vergrendeld. En daarna doet hij het vaak wel weer, maar op een ander tijdstip weer niet? Is dit probleem zelf op te lossen? Of een hardware probleem, en moet ik hem terugbrengen naar de winkel?
Waarschijnlijk is er gewoon iets rot in het OS. Het klinkt niet als een hardware probleem omdat zowel de magneetsensor als de aan/uit knop het niet doen.
Ik vind het wel schandalig dat er voor de Mini 4 geen Smart Cases meer worden gemaakt.
Je moet nu als je volledige bescherming wilt zowel de Siliconen Cover kopen voor de achterkant (69 euro) en de Smart Cover voor de voorkant (45) euro.
Je reinste geldklopperij
Je moet nu als je volledige bescherming wilt zowel de Siliconen Cover kopen voor de achterkant (69 euro) en de Smart Cover voor de voorkant (45) euro.
Je reinste geldklopperij

Tesla M3LR '21
Genoeg alternatieven die mooier en/of goedkoper zijn. Om eerlijk te zijn heb ik die van Apple nooit zo heel mooi gevonden.
Twijfel nog of de mini 4 de moeite waard is tov de mini 2, de multitask opties van IOS9 zijn misschien wel interessant, maar komen denk ik niet tot hun recht op het kleine scherm.
Twijfel nog of de mini 4 de moeite waard is tov de mini 2, de multitask opties van IOS9 zijn misschien wel interessant, maar komen denk ik niet tot hun recht op het kleine scherm.
#team_UTC+1
Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.