Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:55:
Wel even een vraagje over BCS. Mijn vrouw wilde na de pilot niet verder kijken bij BB omdat het haar een naar gevoel gaf, te donker. Denk terecht, zeker de latere seizoenen zijn echt een tragedie in veel opzichten. De vraag dus: Is BCS vergelijkbaar qua toon of kan ik haar overhalen mee te kijken?
Het is wat rustiger, maar het camerawerk, de kleuren zijn fantastisch.
Mijn vriendin die echt een hekel had aan Skylar(het acteren) vond deze serie geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Stukfruit schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:31:
[...]

BCS is imho iets donkerder en serieuzer, dus ik vrees het ergste voor je.
Nog donkerder en serieuzer dan BB? Ik vond het laatste seizoen van BB wel erg zwart en op het randje van wat ik trek, maar het was justified vanwege de koers die ingezet werd over de eerste vier seizoenen. Ik weet niet of ik zes seizoenen van die ellende trek. Eerste aflevering van BCS was prima trouwens, merk wel dat ik net als in alle prequels minder interesse heb in het verleden dan het heden. Eigenlijk meer geïnteresseerd in hoe het Saul na BB vergaat.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:38:
[...]

Nog donkerder en serieuzer dan BB? Ik vond het laatste seizoen van BB wel erg zwart en op het randje van wat ik trek, maar het was justified vanwege de koers die ingezet werd over de eerste vier seizoenen. Ik weet niet of ik zes seizoenen van die ellende trek. Eerste aflevering van BCS was prima trouwens, merk wel dat ik net als in alle prequels minder interesse heb in het verleden dan het heden. Eigenlijk meer geïnteresseerd in hoe het Saul na BB vergaat.
Klopt, eerst moet je er even inkomen. Maar na de eerste helft van het seizoen zit je zo weer aan de buis gekluisterd :Y

En donkerder ivm dingen die gebeuren. Het is niet per se de hele tijd. En het wordt natuurlijk getoond met prachtige shots. BCS heeft ook weer wat iconische shots.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 10:42
Dr. Strangelove schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:30:
[...]

Fantastische serie inderdaad. Helaas vanwege de writer's strike toen (die er nu ook is trouwens) en de hoge productiekosten ingekort van een geplande 4 of 5 naar slechts 2 seizoenen. Is te merken ook, seizoen 2 raffelt alles af. Nog knap dat ze het kijkbaar hebben weten te houden, maar er had zoveel meer in gezeten.
Eigenlijk was er nog een reden dat deze reeks maar 2 seizoen kreeg. De hele set is namelijk door een grote brand in vlammen opgegaan, waardoor er ook geen mogelijkheid was om nog verder te gaan. In die tijd was het de grootste set ooit voor een TV-serie gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 10:42
Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:24:
Breaking Bad (2008–2013)[Afbeelding: Breaking Bad (2008–2013)]
Tweakers: 9.0 | IMDb: 9.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 49 min | MPAA: TV-MA
Het zit erop. Na jarenlang uitstel was het een paar maanden geleden zover, ik begon aan wat door velen de beste TV serie ooit genoemd werd. Gisteren in de trein de laatste vier afleveringen er doorheen gejaagd. De trein was op tijd helaas, een paar minuten voor het einde van de laatste aflevering moest ik eruit. De laatste momenten van Breaking Bad heb ik op een bankje op het perron gekeken.

Breaking Bad vertelt het verhaal van Walter White (Bryan Cranston), een high school scheikundeleraar die hoort dat hij kanker heeft. Hij ontdekt ook dat hij een talent heeft; een talent dat hem kan helpen zijn familie wat mee te geven voor als hij er niet meer is. Samen met zijn oud-leerling en partner Jesse Pinkman (Aaron Paul) zuigt het hem echter een maalstroom van geweld in en laat het zijn morele kompas doldraaien.

Cranston is fenomenaal. Anthony Hopkins bingede door Breaking Bad heen en schreef hem een brief waarin hij zijn acteerwerk prees als het beste dat hij ooit gezien had. De man kan het weten, en ook al ben ik zelf geen expert, het is waanzinnig fascinerend om te zien hoe Walter evolueert over vijf seizoenen van een sullige scheikundeleraar naar een meedogenloos crimineel, en toch… op geen enkel moment verlies je zijn menselijkheid uit het oog. Het is razend knap.

En wat loopt er een talent om hem heen. Ik kan zowat alle recurring roles hier wel noemen. Skyler, Gus, Hank, Marie, Saul, Mike… ik ga jullie missen de komende tijd. Misschien wel tot ik de serie ga herkijken. Want dat gaat zeker gebeuren. En Jesse… arme Jesse. Zelden een karakter gezien dat zoveel crap over zich heen krijgt als hij. Jesse is het morele centrum van de serie.

Ik heb nooit iets gezien als Breaking Bad. Vijf seizoenen lang perfectie in acteerwerk en screenwriting. Geen zwakke aflevering. Zoveel momenten waarop dingen net anders gaan dan je verwacht. Ik kan maar een score geven hiervoor.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Wat je zeker niet mag vergeten is na BB de film nog kijken : El Camino: A Breaking Bad Movie - https://www.imdb.com/title/tt9243946/ Deze hoort zeker en vast bij de reeks en ga je ook van genieten.

BCS is anders dan BB, je zit echt in het vel van de advocaat en hoe hij geworden is wat je in BB ziet. Pas op de eerste 3-4 afleveringen was het er even in komen. Maar nadien zit je weer vol in de reeks en ga je wederom genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Kecin schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:27:
Iemand hier die The Boys heeft gekeken? Vast wel. Spin-off: Gen V. Zit pas in episode 2 en het is fantastisch en een leuke overbrugging voor een nieuw seizoen The Boys!
[Video: Gen V | Final Trailer | Prime Video]
Ik heb het geprobeerd maar ik kan er niet inkomen. Al die kinderen met krachten... Allemaal niet echt charismatisch.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dinictus208 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:33:
[...]

Ik heb het geprobeerd maar ik kan er niet inkomen. Al die kinderen met krachten... Allemaal niet echt charismatisch.
Dat is juist het beetje het ding denk ik, hoever ben je gekomen? En The Boys gekeken?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Shadow_J schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:45:
[...]

Wat je zeker niet mag vergeten is na BB de film nog kijken : El Camino: A Breaking Bad Movie - https://www.imdb.com/title/tt9243946/ Deze hoort zeker en vast bij de reeks en ga je ook van genieten.
:)

Dr. Strangelove in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

Gisteren trouwens met de kinderen Zootopia gekeken. Leuke scène na dik een uur voor de BB fans :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-10-2023 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Dinictus208 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:33:
[...]
Ik zie het als tussendoortje, wachtend op The Boys. Gen V zal geen originaliteitsprijs winnen: good guys, bad guys, bad guys die good guys worden, good guys die bad guys zijn, BigCorp die de wereld wil overheersen etc. Veel bloed/gore en wat onderbroekenlol en heb geloof ik zelfs een (side?)boob gezien. Ook veel woke, er zit weer van alles tussen (niet op een vervelende manier).
Prima voor op vrijdagavond, drankje, nootjes er bij. Als een soort voorprogramma voor het echte werk!
7tje.
En die krimpende dame is toch wel schattig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Kecin schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:55:
[...]

Dat is juist het beetje het ding denk ik, hoever ben je gekomen? En The Boys gekeken?
ja de boys vond ik geweldig. 2 ep van genv

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:24:
Breaking Bad (2008–2013)[Afbeelding: Breaking Bad (2008–2013)]
Tweakers: 9.0 | IMDb: 9.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 49 min | MPAA: TV-MA
Het zit erop. Na jarenlang uitstel was het een paar maanden geleden zover, ik begon aan wat door velen de beste TV serie ooit genoemd werd. Gisteren in de trein de laatste vier afleveringen er doorheen gejaagd. De trein was op tijd helaas, een paar minuten voor het einde van de laatste aflevering moest ik eruit. De laatste momenten van Breaking Bad heb ik op een bankje op het perron gekeken.

Breaking Bad vertelt het verhaal van Walter White (Bryan Cranston), een high school scheikundeleraar die hoort dat hij kanker heeft. Hij ontdekt ook dat hij een talent heeft; een talent dat hem kan helpen zijn familie wat mee te geven voor als hij er niet meer is. Samen met zijn oud-leerling en partner Jesse Pinkman (Aaron Paul) zuigt het hem echter een maalstroom van geweld in en laat het zijn morele kompas doldraaien.

Cranston is fenomenaal. Anthony Hopkins bingede door Breaking Bad heen en schreef hem een brief waarin hij zijn acteerwerk prees als het beste dat hij ooit gezien had. De man kan het weten, en ook al ben ik zelf geen expert, het is waanzinnig fascinerend om te zien hoe Walter evolueert over vijf seizoenen van een sullige scheikundeleraar naar een meedogenloos crimineel, en toch… op geen enkel moment verlies je zijn menselijkheid uit het oog. Het is razend knap.

En wat loopt er een talent om hem heen. Ik kan zowat alle recurring roles hier wel noemen. Skyler, Gus, Hank, Marie, Saul, Mike… ik ga jullie missen de komende tijd. Misschien wel tot ik de serie ga herkijken. Want dat gaat zeker gebeuren. En Jesse… arme Jesse. Zelden een karakter gezien dat zoveel crap over zich heen krijgt als hij. Jesse is het morele centrum van de serie.

Ik heb nooit iets gezien als Breaking Bad. Vijf seizoenen lang perfectie in acteerwerk en screenwriting. Geen zwakke aflevering. Zoveel momenten waarop dingen net anders gaan dan je verwacht. Ik kan maar een score geven hiervoor.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Nice, en nu kan je gelijk door met de spinoff Better Call Saul. Niet zo goed als BB maar zeker erg de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Mijn vrouw kijkt heel veel series en binged ze vooral. Ik kan dat echt niet, maar kijk zo nu en dan lekker mee.

Op dit moment is ze bezig met het één na laatste seizoen van Boy Meets World. :+
Maar moet zeggen dat daar dingen besproken worden die tegenwoordig nauwelijks meer voorkomen in series.
Best heftig zo nu en dan met de komische noot er doorheen. Inclusief de nodige traan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
Arunia schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:33:
Mijn vrouw kijkt heel veel series en binged ze vooral. Ik kan dat echt niet, maar kijk zo nu en dan lekker mee.

Op dit moment is ze bezig met het één na laatste seizoen van Boy Meets World. :+
Maar moet zeggen dat daar dingen besproken worden die tegenwoordig nauwelijks meer voorkomen in series.
Best heftig zo nu en dan met de komische noot er doorheen. Inclusief de nodige traan. :)
Ik ken de serie niet. Welke dingen worden gesproken die tegenwoordig niet meer voor zouden komen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:22
Arunia schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:33:

Boy meets world bespreekt behoorlijk volwassen thema's (kindermishandeling, alcoholisme etc..) in een lkinder/tienerserie. Dat deden in die tijd wel meer series, maar tegenwoordig moeten kinderen daartegen beschermd worden, en worden dergelijke thema's minder prominent besproken en dat soort series.

Maar Boy meets world was heel tof vroeger. Met Mr. Feeney en vooral Topanga <3

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20

Tijntje

Hello?!

Malfunctions schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:47:
[...]

Boy meets world bespreekt behoorlijk volwassen thema's (kindermishandeling, alcoholisme etc..) in een lkinder/tienerserie. Dat deden in die tijd wel meer series, maar tegenwoordig moeten kinderen daartegen beschermd worden, en worden dergelijke thema's minder prominent besproken en dat soort series.

Maar Boy meets world was heel tof vroeger. Met Mr. Feeney en vooral Topanga <3
Alles moet inderdaad rond en zacht zijn, geen scherpe randjes meer waar je je aan kan openhalen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
@Malfunctions Wat er onder je ook uitgelegd is. Het is een tienerserie waar echt van alles besproken werd. Ook een leerkracht welke zichzelf (niet over the top hoor) opdringt aan de verloofde van de hoofdrolspeler en waarna hij die leerkracht door de ruit heen werkt. Met als gevolg een bespreking met het hoofd en schorsing.

Overlijden van een vader, gescheiden ouders, noem maar op.
Tegenwoordig is het allemaal erg handschoentjes aan en eerlijk? dat is vaak best wel jammer.
Noem maar een troetelbeertjes van vroeger of My Little Pony en zet dit tegenover de nieuwere versies. Allemaal heel zoetsappig en een slechterik is er ook niet echt meer. Eerder een beetje stout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
-Moondust- schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:25:
The Leftovers (2014–2017)[Afbeelding: The Leftovers (2014–2017)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
om maar met de deur in huis te vallen: een steengoede serie. Ik wilde de tip toch maar ff ergens de wereld inslingeren. Sinds ik The Sopranos heb gezien is dit naast Game of Thrones weer de eerste serie die dat hoge niveau bereikt. The Leftovers daagt je als kijker uit.......constant. Veel vragen en weinig echte antwoorden. Doet me denken aan Lost hoor ik je denken. Ja, maar dit is geen vergelijking. Waar Lost zichzelf totaal verloor in een kinderachtig goed vs kwaad verhaaltje blijft The Leftovers strak bij de les. Genoeg twists and turns, een rijk en gevarieerd spectrum aan emoties en geregeld heen en weer in de tijd zonder aan focus en kracht in te boeten. Werkelijk volwassen drama net als The Sopranos en daar loop ik erg warm voor. Bij een vriend klaagde ik nog over het gebrek aan closure t.a.v. de vreemde gebeurtenissen maar terecht zei hij dat een goede serie geen closure nodig heeft. Het gaat niet om de eindbestemming, het gaat om de reis. En die reis is groots en meeslepend en toch voelt het echt mede dankzij het sterke acteerwerk van de cast. Dus kan je een goed kwaliteitsdrama wel pruimen dan mag je The Leftovers niet laten schieten!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Wij hebben nu 2 van de 3 seizoenen gezien en vermaken ons ook prima met The Leftovers. Lekker mysterieus ook! Wel stoor ik mij soms aan de mensen in die witte kleding, die ten koste van alles en iedereen hun boodschap willen gaan opdringen. Een beetje zoals die mensen die nu de A12 steeds blokkeren ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Gen V (2023–)Gen V (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
The Boys, maar dan op een high school in de VS.

Hoewel het op sommige momenten wat slimme vindingen heeft wordt het nergens meer dan de spinoff van The Boys.

Voor de diehard fan van The Boys zal dit een mooie uitbreiding van het universum zijn. Voor degene die meer wil dan voornamelijk geweld met een redelijk herkenbare verhaallijn had hier meer in moeten zitten.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
Stukfruit schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:44:
Gen V (2023–)[Afbeelding: Gen V (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
The Boys, maar dan op een high school in de VS.

Hoewel het op sommige momenten wat slimme vindingen heeft wordt het nergens meer dan de spinoff van The Boys.

Voor de diehard fan van The Boys zal dit een mooie uitbreiding van het universum zijn. Voor degene die meer wil dan voornamelijk geweld met een redelijk herkenbare verhaallijn had hier meer in moeten zitten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Ik ben niet verder dan een halve aflevering gekomen, en vriend die wat makkelijker kijkt tot aflevering twee. Wat is dit slecht, alweer te veel woke, jammer.
Haalt echt niet misschien het niveau van The Boys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Boys is imho ook nooit echt goed geweest hoor. Dat hangt behoorlijk vast op de gimmick waarbij alles met extreem geweld wordt getoond.

Voor Gen V is dat niet echt anders. Als je de laatste afleveringen kijkt dan past het binnen het plaatje, behalve dat het basisverhaal hier ook nog eens een beetje saai en cliche is :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Orphan Black: Echoes (2024–)Orphan Black: Echoes (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Waar ik het "woke" aandeel in Gen V prima vond en het daarin paste, gaat het in deze serie met een gestrekt been door de bocht.

Vooraf heb ik niet gekeken wie de makers waren omdat ik de show niet met een vooroordeel wilde opzetten. Tijdens het kijken bleek echter wel een heel groot deel van de karakters bi- of homoseksueel, poly, queer, trans of verschrikkelijk knap te zijn, samen met talloze verwijzingen per aflevering die weinig aan het verhaal toevoegen.

Helaas blijven de meeste karakters gemaakt van bordkarton en gaat het einde niet verder dan "scriptschrijven voor dummies 101", waarmee het een aanfluiting tegenover de originele serie is.

Is het provocatief? Jazeker. Is het vooruitstrevend? Neen. Ironisch genoeg zit men binnen deze serie vast in hokjes met stereotypes en bestaat er weinig ruimte voor een goed verhaal, wat zich ergens op de achtergrond verschuilt en tot wees is gemaakt om plaats te maken voor ideologisch gemijmer. Zelfs Krysten Ritter kan daar weinig mee.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Lessons in Chemistry (2023–)Lessons in Chemistry (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een autistische vrouw in de jaren vijftig is slimmer dan iedereen om zich heen en eindigt alsnog in de minder gewenste keuken, tot groot ongemak van...

...mij als mannelijke kijker.

Dit is een voorbeeld van een serie waarin dingen "on the nose" zijn, maar het voelbaar maakt voor de kijker. Het is hier zo gedaan dat het onafhankelijk is van of je wel of niet onderdeel uitmaakt van het gewenste onderwerp. Je kunt je er als het ware mee identificeren en deze serie doet dit goed.

Daarnaast leer je er als kijker iets van dankzij de gebruikte terminologie die beter blijft hangen omdat het opvallend grappig is, ook al is het onderliggende verhaal eigenlijk een treurig drama.

Zoals Brie Larson als haar karakter Elizabeth Zott zegt na een ongepaste opmerking van een mannelijke werkgever: "do surgeons smile when they do their job?".

Ik heb het nooit mogen aanschouwen omdat ik op zulke momenten onder anesthesie lag, maar ik hoop ernstig dat het antwoord op die vraag "nee" is.

Alleen een puntje aftrek omdat het soms misschien te lang duurt en omdat het cinematografisch wel mooi maar helaas ook geen BCS is :)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
En ondertussen heeft mijn vrouw ook Girl Meets World afgekeken. :+
Zelf een groot deel meegekeken en volgens ons wel dezelfde vibe als Boy Meets World.
Gaat daar over vooral de dochter van Corry en Topanga (terwijl ze wel ook een zoontje hebben) en de vriendin van deze dochter welke zo'n beetje bij hen in huis woont.
Ook de zware keuzes en dergelijke komen aan bod, maar minder "heftig" dan het origineel. Wel met liefde gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:34
Iemand al naar “Ferry de serie” gekeken? Op zich wel boeiende prequel van Undercover, maar zo verschrikkelijk slecht verstaanbaar gesproken… of ligt dat aan mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 22:25

Honesty

kattenneus!

rob079 schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:02:
Iemand al naar “Ferry de serie” gekeken? Op zich wel boeiende prequel van Undercover, maar zo verschrikkelijk slecht verstaanbaar gesproken… of ligt dat aan mij?
Gewoon met ondertiteling kijken,. Vond het wel oké, lang niet zo goed als undercover 1 maar beter dan het derde seizoen.

Festina lente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
Lessons in Chemistry (2023–)Lessons in Chemistry (2023–)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Heb de serie nog niet helemaal af gezien. Net aflevering drie achter de rug. Het kijkt prettig weg, maar sleurt je wel van de ene emotie in de andere. Wat waren sommige dingen toch zwart/ wit in de jaren 50. Ervanuitgaande dat dat toch wel redelijk accuraat is zoals het in de serie weggezet wordt. Hierdoor ontstaat bij jou als kijker ook dezelfde machteloosheid die de hoofdpersoon (prachtig vertolkt door Brie Larson) ervaart. Alleen zou ik meer met de vuist op tafel slaan. Toch bekruipt me het gevoel dat ze het wel gaat redden met haar aanpak.

Tot nu toe vindt ik aflevering drie heel mooi neergezet waarin je door de ‘ogen’ van de hond kijkt. Veel emotie, maar zo prachtig neergezet.

In zijn algemeenheid is het decor waarin de serie zich afspeelt ook prachtig met onder andere de mooie jaren 50 auto’s. Stiekem hoop ik nog steeds dat Brie een grote middelvinger gaat maken naar de Universiteit waar ze werkt. Ik kijk lekker verder.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Bodies (2023)Bodies (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
In vier verschillende tijdsdelen door de eeuwen heen wordt hetzelfde lichaam gevonden. Het blijkt om een moord te gaan.

Dat is het uitgangspunt van deze nieuwe serie op Netflix, die zich afspeelt in het centrum van Londen en oud met nieuw combineert.

Rond de eerste afleveringen duurt het nog even voordat het interessant wordt. Daarna gaat het los met alles waar je als fan van dit soort genres je hoofd over wil breken. Is het dit? Of is het toch dat? Nee, dat kan niet. Het kan wel. Maar alleen... *head explosion*

Wel netjes gemaakt. Niet per se vanwege het plot, wel omdat het na die eerste afleveringen een nachtje bingen wordt.

spoiler:
Het plot zit helaas wel vol met gaten en paradoxen en soms waren de effecten bij AliExpress besteld :p
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nu heb ik jarenlang gedacht dat ik Breaking Bad helemaal niks vond. Lang geleden ooit eens de eerste twee afleveringen gekeken en bij in slaap gevallen.

Afgelopen maand maar weer eens een poging gedaan om eraan te beginnen omdat ik niks anders kon vinden.

Holy cow! Ik werd er helemaal door gegrepen, en in een paar weken tijd ben ik door de 5 seizoenen + film gegaan. Moet mezelf inhouden om niet gelijk door te gaan met de 6 seizoenen van Better call Saul :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Merci mannen en vrouwen, zonder jullie was ik nooit op the white lotus uitgekomen.
Heerlijke serie, zowel visueel als verhaal. En dan dat geluid, op mijn 5.1 installatie klinkt dit echt super, ik heb echt genoten!

Dikke 9 op 10 voor mij.

Ervoor heb ik righteous gemstones gekeken,ook super!

Nu ga ik aan exit beginnen, hoor hier ook veel goeds over.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Stukfruit schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 05:39:
Bodies (2023)[Afbeelding: Bodies (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
In vier verschillende tijdsdelen door de eeuwen heen wordt hetzelfde lichaam gevonden. Het blijkt om een moord te gaan.

Dat is het uitgangspunt van deze nieuwe serie op Netflix, die zich afspeelt in het centrum van Londen en oud met nieuw combineert.

Rond de eerste afleveringen duurt het nog even voordat het interessant wordt. Daarna gaat het los met alles waar je als fan van dit soort genres je hoofd over wil breken. Is het dit? Of is het toch dat? Nee, dat kan niet. Het kan wel. Maar alleen... *head explosion*

Wel netjes gemaakt. Niet per se vanwege het plot, wel omdat het na die eerste afleveringen een nachtje bingen wordt.

spoiler:
Het plot zit helaas wel vol met gaten en paradoxen en soms waren de effecten bij AliExpress besteld :p
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Oh damn Stephen Graham, must watch :) Die gast rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:03:
[...]

Oh damn Stephen Graham, must watch :) Die gast rules.
Hij is eng :+

Maar mee eens.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
IMDB: The Irrational (TV Series 2023– )
Twee afleveringen gezien, dit wordt elke aflevering hetzelfde ben ik bang. Dunne rode draad waar niet veel mee gedaan wordt en de rest is elke aflevering een trucje uitleggen. Aflevering twee wist ik ook binnen 5 minuten al hoe het zat en dan moet je dus nog 45 minuten uitzitten. Ga ik niet mee verder.
IMDB: Lawmen: Bass Reeves (TV Mini Series 2023– )
Heeft me na twee afleveringen nog niet echt gepakt. De setting spreekt me wel aan en heeft potentie, dus kijk ik nog even aan.

[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 07-11-2023 23:52 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:30

Elvhenk

/me hartje GO

Eens!
Met bovenmenselijke inspanning heb ik niet op de spoiler geklikt, want ik ben net halverwege. :P

Wel weer typisch dat, zoals altijd, mensen in de toekomst lelijke kapsels moeten hebben en kleding die eruit ziet alsof het op de Mao Modeakademie is ontworpen...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Elvhenk schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:55:
[...]

Eens!
Met bovenmenselijke inspanning heb ik niet op de spoiler geklikt, want ik ben net halverwege. :P
Het is vooral een spoiler over de overkoepelende verhaallijn :Y Geen details over het einde ofzo.

Maar ik benijd de bovenmenselijke inspanning :p
Wel weer typisch dat, zoals altijd, mensen in de toekomst lelijke kapsels moeten hebben en kleding die eruit ziet alsof het op de Mao Modeakademie is ontworpen...
8)7
Dat is inderdaad jammer. De toekomst moet blijkbaar altijd lekker acreatief alternatief zijn :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren begonnen met seizoen 3 van Upload. Erg leuk grappige serie.
We zijn halverwege seizoen 2 vorig jaar gestopt omdat deze opstond toen mijn schoonvader overleed.

Maar erg leuke serie welke gigantisch de draak steekt met reclame en monetization.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
TripleQ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:17:
Nu heb ik jarenlang gedacht dat ik Breaking Bad helemaal niks vond. Lang geleden ooit eens de eerste twee afleveringen gekeken en bij in slaap gevallen.

Afgelopen maand maar weer eens een poging gedaan om eraan te beginnen omdat ik niks anders kon vinden.

Holy cow! Ik werd er helemaal door gegrepen, en in een paar weken tijd ben ik door de 5 seizoenen + film gegaan. Moet mezelf inhouden om niet gelijk door te gaan met de 6 seizoenen van Better call Saul :+
Ik vond Better Call Saul in het begin vrij saai. Het duurde wel 5 afleveringen of zo voordat ik het iets begon te waarderen.
Daarna...geen Breaking Bad... maar ook echt top.

[ Voor 114% gewijzigd door Harribo op 09-11-2023 09:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
Het Beest van Harkstede (2019)Het Beest van Harkstede (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Documentary | Runtime: 40 min | MPAA: N/A
Ik ben niet van de documentaires en ook niet de criminele.
Maar aangezien ik in het noorden woon, wilde ik deze documentaire wel eens zien. Documentaire van Sytze van der Zee.
Het bestaat uit 3 afleveringen van elk een+- 40 minuten.

Het gaat over de seriemoordenaar Willem van Eijk.
Eerst wonende in Kortenaar en Ter Aar. Later wonende in Harkstede, Groningen.

Vooral de eerste aflevering vond ik vrij heftig. Zo gedetailleerd als de daden van de seriemoordenaar verteld worden , heel indrukwekkend. En ook de beelden erbij ondersteunen het verhaal goed.

Ook vond ik het interessant te zien hoe zo iemand toch uit de gevangenis wist te komen en verder kon gaan waar hij gebleven was.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Under the Banner of Heaven (2022)Under the Banner of Heaven (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
A devout detective's faith is tested as he investigates a brutal murder seemingly connected to an esteemed Utah family's spiral into LDS fundamentalism and their distrust in the government.

Gisteren de laatste aflevering gezien van deze serie en ik ben onder de indruk. Het is een op waarheid gebaseerd verhaal https://time.com/6171741/...ner-of-heaven-true-story/

Andrew Garfield zet met verve een detective neer van het mormoonse geloof (of LDS, Latter Day Saints) die geduurde het onderzoek ook steeds meer in de knoop komt met zijn eigen overtuiging.
Met het verstrijken van iedere aflevering vraag je je af hoe mensen toch zo kunnen verdwalen in geloof.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:51

koelebobes

Wen BTC €100K

Honesty schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:05:
[...]

Gewoon met ondertiteling kijken,. Vond het wel oké, lang niet zo goed als undercover 1 maar beter dan het derde seizoen.
Ik vond Ferry de serie ijzersterk, inderdaad beter dan het 3de seizoen, De Ferry film had ik vorige keer na 30 minuten uitgezet... maar in der serie refereren ze naar de film dus toch weer opgezet...

Perfect, kijkt lekker weg

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:19:
[...]

Ik vond Better Call Saul in het begin vrij saai. Het duurde wel 5 afleveringen of zo voordat ik het iets begon te waarderen.
Daarna...geen Breaking Bad... maar ook echt top.
Inmiddels bij seizoen 2 van BCS, je hebt wel gelijk. moest er inderdaad even inkomen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Loki (2021–)Loki (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Loki is de God uit het MCU die altijd verliest. Hij is eigenlijk de punchline van iedere grap. De ene keer letterlijk, de andere keer figuurlijk. Deze serie draait om hoe hij hiermee omgaat: with glorious purpose!

Toen deze serie werd aangekondigd was Loki absoluut niet mijn favoriete karakter. Tom Hiddleston is een leuke acteur, maar de Thor-films deden mij niet veel. Wellicht komt dit doordat de films in kwestie in de beginperiode van het MCU zich al begaven op hetzelfde vlak als de films van de laatste paar jaar. Het was een saai script, ze hadden op wat cameo's na weinig diepgang en de vernieuwde aanpak van Taika Waititi was leuk, maar humor alleen maakt geen script.

Met WandaVision nog vers in het geheugen als voorbeeld van hoe het grotendeels moet, begon ik aan Loki. De oubollige omgevingen van de TVA, het spelen met tijd, de humor van Hiddleston, de charme van Owen Wilson... het was alsof de ingrediënten ook hier eindelijk bij elkaar kwamen om er een overheerlijke spaghetti van te maken ipv de zoveelste keer patat met kartonsmaak van de McDonalds.

Ook het einde van S1 was prima. Waar WandaVision een saai standaard einde had zoals je dat van alle recente Marvel-producties zou verwachten, deed Loki iets anders.

Vandaag is de laatste aflevering van seizoen 2 beschikbaar gemaakt. Nadat ik aan het begin van dit seizoen nog twijfelde omdat de TVA nu niet meer zo cool, uitgebreid en lekker vreemd in beeld werd gebracht dankzij o.a. een nieuw team (de makers, niet de acteurs), bleek de twijfel ongegrond. Hoewel het verhaal nog altijd de standaard scripts volgt, is er net genoeg diepgang toegevoegd om Loki waardig uit de strijd te laten komen. Niet met een standaard gevecht, wel met... tja, in een andere tijdlijn had je hier nu een spoiler gelezen :+

Ook al hebben de grafische effecten nog steeds te leiden onder het budget (de laatste aflevering is echter 56 minuten lang), er kan weinig discussie over zijn: deze serie was en is vermakelijk. Deels omdat het je op een goede manier enigszins verward achterlaat met al die tijdlijnen.

Het is jammer dat dit soort films en series voornamelijk worden gemaakt voor de massamarkt en diehard fans, waardoor het soms te campy wordt en veel pseudo-wetenschap bevat, maar als ik moet kiezen tussen Thor: Love and Thunder, Quantumania of Loki, dan kies ik in alle tijdlijnen voor die laatste.

Solide achtje dus. Niet vanwege een diepgaand verhaal of karakters (overigens wel aanwezig, het wordt alleen niet ver genoeg uitgediept). Wel omdat het tot nu toe het enige recente MCU-werk is dat niet volledig standaard of tot op de minuut voorspelbaar is.

spoiler: Einde van aflevering 6 uit seizoen 2
Eindelijk een God geworden, compleet met de bijbehorende lasten. Dubbel einde :'(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Tulsa King (2022–)Tulsa King (2022–)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Following his release from prison, Mafia capo Dwight "The General" Manfredi is exiled to Tulsa, Oklahoma, where he builds a new criminal empire with a group of unlikely characters.

Tot de laatste aflevering gezien en het is oké, geen hoogvlieger maar het weet wat het is en wat het niet is. Sly kan met zijn 77 jaar nog steeds niet acteren maar het wel knap dat hij met zijn leeftijd nog een formidabel karakter weet neer te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

FUBAR (2023–)FUBAR (2023–)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
A C.I.A. operative on the edge of retirement discovers a family secret and is called back into the field for one last job.

Hier zijn we naar 3 afleveringen mee opgehouden te kijken.
Het is niet serieus genoeg voor een actie serie, niet grappig genoeg voor een komedie, het is vlees noch vis.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.5.png3.5 / 10

[ Voor 31% gewijzigd door Tijntje op 10-11-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
MCU? TVA?
Sorry maar snap die afkortingen echt niet 🙄

[ Voor 86% gewijzigd door Harribo op 11-11-2023 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Harribo schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:54:
MCU? TVA?
MCU is in ieder geval Marvel Cinematic Universe. Wat dus is begonnen met allemaal die films (Iron Man, Hulk, Thor, Avengers, ...). Later zijn er ook weer series bijgekomen zoals dus Loki & WandaVision, maar bv ook Hawkeye en Secret Invasion. Wat ook weer allemaal karakers zijn die origineel in de films zijn geïntroduceerd. Waarbij je dus ook soort van verplicht bent alles in volgorde te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zit nu Reacher te kijken. Op het randje van ‘te Amerikaans’ voor me maar drie hoofdrolspelers die de boel kijkbaar houden. Ongeveer op de helft van S1 nu. Oordeel kan nog alle kanten op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:54:
MCU? TVA?
Marvel Cinematic Universe en Time Variance Authority :)

Wibbly wobbly, timey wimey stuff :p Op zich hoef je niet de rest van de films te kijken. Er zit een uitgebreide intro bij en de rest wordt gewoon uitgelegd.

Je zal alleen veel easter eggs missen. Net als ondergetekende die het ook alleen maar later terugleest :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:03:
Ik zit nu Reacher te kijken. Op het randje van ‘te Amerikaans’ voor me maar drie hoofdrolspelers die de boel kijkbaar houden. Ongeveer op de helft van S1 nu. Oordeel kan nog alle kanten op :P
Hebben we een tijd geleden ook gekeken, en net als mijn oordeel van de King of Tulsa, Reacher weet wat het is. Echt een serie waar je je verstand op 0 moet zetten en genieten van de geweld explosies :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:37

GurbY{nl}

GurbY{nl}

In ieder geval een stuk geloofwaardiger Reacher dan Tom Cruise, voor degene de de boeken kent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

GurbY{nl} schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:26:
In ieder geval een stuk geloofwaardiger Reacher dan Tom Cruise, voor degene de de boeken kent...
Daar is geen twijfel over :p
De boeken zijn ook lastig te verfilmen.
Om te lezen is het simpel leuk vermaak, maar het wordt, denk ik heel snel ridicuul als je het 1 op 1 verfilmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Tijntje schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:31:
[...]

Daar is geen twijfel over :p
De boeken zijn ook lastig te verfilmen.
Om te lezen is het simpel leuk vermaak, maar het wordt, denk ik heel snel ridicuul als je het 1 op 1 verfilmd.
Mwoah. Kweenie. Zelfde idee met Jason Bourne natuurlijk, of Bond, John Wick, etc om maar eens wat te noemen. Hoofdrolspeler in zijn uppie tegen een wereldbedreigende macht en die iedereen omlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

GurbY{nl} schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:34:
[...]

Mwoah. Kweenie. Zelfde idee met Jason Bourne natuurlijk, of Bond, John Wick, etc om maar eens wat te noemen. Hoofdrolspeler in zijn uppie tegen een wereldbedreigende macht en die iedereen omlegt.
Klopt, maar de voorbeelden die jij noemt zit er vaak wel meer intelligentie in het geweld en de confrontatie.
Bij Reacher is het wat meer domme kracht en geweld, en is het een redelijk 1 dimensionaal karakter.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle boeken gelezen tijdens de vakanties en me daar zeer mee vermaakt.
Vind het lastig uit te leggen, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
GurbY{nl} schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:34:
[...]

Ken de boeken niet. Maar hoe ik het eens gelezen meen te hebben is dat Reacher in de boeken "een beer van een vent" is, oftewel: breed / "spierbundel". En dat is de Reacher in de serie wel en Tom Cruise zeer zeker niet (nu zal Tom Cruise best wel gespierd zien, maar " gewoon op straat" in normale kleding zie je dat er niet aan af, terwijl de Reacher in de serie altijd bijna uit zijn t-shirt scheurt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

RobertMe schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:57:
[...]

Ken de boeken niet. Maar hoe ik het eens gelezen meen te hebben is dat Reacher in de boeken "een beer van een vent" is, oftewel: breed / "spierbundel". En dat is de Reacher in de serie wel en Tom Cruise zeer zeker niet (nu zal Tom Cruise best wel gespierd zien, maar " gewoon op straat" in normale kleding zie je dat er niet aan af, terwijl de Reacher in de serie altijd bijna uit zijn t-shirt scheurt).
Dit is zoals hij ook de boeken beschreven wordt
Reacher is described as being 6 feet 5 inches (1.96 m) tall, weighing 210–250 pounds (95–113 kg) and having a 50-inch (130 cm) chest.
In Never Go Back, he is described as having "a six-pack like a cobbled city street, a chest like a suit of NFL armor, biceps like basketballs, and subcutaneous fat like a Kleenex tissue."
In his youth, his physical appearance was likened to that of a "bulked-up greyhound".
He also reveals that his size is purely genetic; he states in Persuader and Never Go Back that he is not much of an exercise enthusiast.

Ik herken daar Tom Cruise niet echt in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Tijntje schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:46:
[...]

Klopt, maar de voorbeelden die jij noemt zit er vaak wel meer intelligentie in het geweld en de confrontatie.
Bij Reacher is het wat meer domme kracht en geweld, en is het een redelijk 1 dimensionaal karakter.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle boeken gelezen tijdens de vakanties en me daar zeer mee vermaakt.
Vind het lastig uit te leggen, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Dan trek ik John Wick weer in... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
Tijntje schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:46:
Tulsa King (2022–)[Afbeelding: Tulsa King (2022–)]
Tweakers: 6.5 | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Following his release from prison, Mafia capo Dwight "The General" Manfredi is exiled to Tulsa, Oklahoma, where he builds a new criminal empire with a group of unlikely characters.

Tot de laatste aflevering gezien en het is oké, geen hoogvlieger maar het weet wat het is en wat het niet is. Sly kan met zijn 77 jaar nog steeds niet acteren maar het wel knap dat hij met zijn leeftijd nog een formidabel karakter weet neer te zetten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10

FUBAR (2023–)[Afbeelding: FUBAR (2023–)]
Tweakers: 6.2 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
A C.I.A. operative on the edge of retirement discovers a family secret and is called back into the field for one last job.

Hier zijn we naar 3 afleveringen mee opgehouden te kijken.
Het is niet serieus genoeg voor een actie serie, niet grappig genoeg voor een komedie, het is vlees noch vis.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3.5 / 10
Fubar was inderdaad tenenkrommend. Het acteren van Arnold was vaak om niet aan te zien. Had er ook meer van verwacht na de trailer. Ik heb hem wel afgekeken maar kostte wel veel moeite.

Naar Tulsa King ben ik wel benieuwd, die lijkt mij een heel stuk beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:02
Your Honor (2020)Your Honor (2020)
IMDb: n/a
Vreemd dat hier nog geen review over is geschreven, terwijl dit wel een goede reeks is.

Ik heb hem ondekt via VRT Max, daar staat seizoen 2 beschikbaar, maar seizoen 1 was nergens te vinden, dus dan maar oldskool manier gebruikt.

Ik zit nu aan halverwege aflevering 3, maar we waren allebei gisterenavond moe, dus beetje vroeger gaan slapen.

Normaal valt mijn vrouw in slaap tijdens het kijken van een reeks, maar bij deze bleef ze wakker wegens de spanning en nerveusisteit.

De zoon (Adam - Hunter Doohan van o.a. Wednesday) van een rechter Michael Desiato gespeeld door Bryan Cranston pleegt vluchtmisdrijf tijdens een aanrijding, komt thuis en vertelt dit aan zijn vader. Vader beslist om naar de politie te stappen en ziet op het politiekantoor de ouders (familie Baxters), de grootste crimineel van Chicago gespeeld door Michel Stuhlbarg, die in Dopesick Richard Sackler vertolkte, en dus beslist om de aanrijding niet aan te geven. Wat dan volgt kan je al raden, maar het wordt erger en erger... Ik vermaak mij prima met deze reeks en we zitten nog maar aan het begin.
IMDb -- Your Honor (2020) Zoek meer informatie over Your Honor (2020) op Google Zoek trailer van Your Honor (2020) via Google
Afbeeldingslocatie: https://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

GurbY{nl} schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:18:
[...]

Dan trek ik John Wick weer in... ;-)
Heel eerlijk vond ik John Wick 1 erg goed en vernieuwend, daarna vond ik ze steeds minder.
De laatste duurde mij echt te lang, 1 lange aan een schakeling van actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Tijntje schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:46:
[...]

Heel eerlijk vond ik John Wick 1 erg goed en vernieuwend, daarna vond ik ze steeds minder.
De laatste duurde mij echt te lang, 1 lange aan een schakeling van actie.
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
RigolleM schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:02:
Your Honor (2020)[Afbeelding: Your Honor (2020)]
IMDb: n/a
Vreemd dat hier nog geen review over is geschreven, terwijl dit wel een goede reeks is.

Ik heb hem ontdenk via VRT Max, daar staat seizoen 2 beschikbaar, maar seizoen 1 was nergens te vinden, dus dan maar oldskool manier gebruikt.

Ik zit nu aan halverwege aflevering 3, maar we waren allebei gisterenavond moe, dus beetje vroeger gaan slapen.

Normaal valt mijn vrouw in slaap tijdens het kijken van een reeks, maar bij deze bleef ze wakker wegens de spanning en nerveusisteit.

De zoon (Adam - Hunter Doohan van o.a. Wednesday) van een rechter Michael Desiato gespeeld door Bryan Cranston pleegt vluchtmisdrijf tijdens een aanrijding, komt thuis en vertelt dit aan zijn vader. Vader beslist om naar de politie te stappen en ziet op het politiekantoor de ouders (familie Baxters), de grootste crimineel van Chicago gespeeld door Michel Stuhlbarg, die in Dopesick Richard Sackler vertolkte, en dus beslist om de aanrijding niet aan te geven. Wat dan volgt kan je al raden, maar het wordt erger en erger... Ik vermaak mij prima met deze reeks en we zitten nog maar aan het begin.
[Afbeelding: IMDb -- Your Honor (2020)] [Afbeelding: Zoek meer informatie over Your Honor (2020) op Google] [Afbeelding: Zoek trailer van Your Honor (2020) via Google]
[Afbeelding] 8 / 10
Heb tijdje terug een poging gewaagd, maar te veel momenten die onlogisch zijn maar moeten om het verhaal verder te brengen. En dan haak ik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus2000
  • Laatst online: 19-08 18:31
_jero_813 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:06:
[...]

Fubar was inderdaad tenenkrommend. Het acteren van Arnold was vaak om niet aan te zien. Had er ook meer van verwacht na de trailer. Ik heb hem wel afgekeken maar kostte wel veel moeite.

inderdaad Fubar is slecht. Tulsa daarin tegen vind ik wel goed. Seizoen 1 gezien en ik wacht nu op seizoen 2. Alleen beetje jammer van de plastic chirurgie bij "Sly"
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:28
_jero_813 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:06:
[...]

Tulsa king is echt een top serie, één van mijn favo series van de afgelopen tijd, kan niet wachten op seizoen 2. Fubar is erg matig idd.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Agree, Tulsa King is echt top. Fubar geinig, maar niet goed genoeg om af te kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

I Know This Much Is True (2020)I Know This Much Is True (2020)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: 378 min | MPAA: TV-MA
Following the parallel lives of identical twin brothers Dominick and Thomas Birdsey in a story of betrayal, sacrifice, and forgiveness.

Geen serie om te kijken als je niet tegen ellende en algehele treurigheid kan.
Mark Ruffalo zet hier een fantastische prestatie neer door de 2 broers te spelen, waarvan 1 met psychische problemen.

The Staircase (2022)The Staircase (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Tells the story of Michael Peterson, a crime novelist accused of killing his wife Kathleen after she is found dead at the bottom of a staircase in their home, and the 16-year judicial battle that followed.

Het verhaal is gebaseerd op ware gebeurtenissen, waardoor het des te intrigerender wordt.
Als je nog niet op de hoogte bent van de details, is het sterk aan te raden om geen informatie op te zoeken over de echte gebeurtenissen en de uitkomst ervan. Dit draagt aanzienlijk bij aan het kijkplezier, omdat je voortdurend wordt heen en weer geslingerd tussen de vraag of Michael Peterson wel of niet schuldig is aan de dood van zijn vrouw Kathleen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
Ik vond Tulsa King erg leuk aan het begin, maar kakte zeker in de laatste (2?) aflevering flink in. Ik vond met name het verhaal met zijn "vijand" erg afgeraffeld overkomen, alsof er diverse scenes mistte. Ook de personages van zijn nieuwe "crew" leken eerst zus geschreven te worden, om vervolgens zo geschreven te worden. Alsof er ineens iemand anders aan het roer stond qua script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
GurbY{nl} schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:26:
Mwoah. Geloofwaardig is niet een woord dat ik binnen een straal van 25km rondom Reacher zou gebruiken, of hij nou gespeeld wordt door Tom Cruise, Alan Ritchson of Peter Dinklage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Dr. Strangelove schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:57:
[...]

Mwoah. Geloofwaardig is niet een woord dat ik binnen een straal van 25km rondom Reacher zou gebruiken, of hij nou gespeeld wordt door Tom Cruise, Alan Ritchson of Peter Dinklage.
Niet? Dan haal je volgens mij wat dingen door elkaar. Als je het boek leest is een Peter Dinklage nou niet direct het figuur wat je je voorstelt bij de geschetste fysieke eigenschappen. Dan is de serie acteur, wat mij betreft, wél geloofwaardig. In de rol als acteur.
De figuur Reacher in de boeken is wat anders, qua geloofwaardigheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Reacher (2022–)Reacher (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Jack Reacher (Alan Ritchson) is een ex-militair met 1337 5k177z die in een podunk town in Georgia gearresteerd wordt op verdenking van moord. Hij teamed up met een paar politie-agenten om het criminele plot dat het dorp in zijn greep houdt op te lossen.

Reacher is een typisch Amerikaanse actie serie in de zin dat het een simpel verhaal is met weinig verrassingen waarvan we leren dat geweld in de meeste gevallen de meest effectieve manier is om problemen op te lossen. Ik heb daar normaal gesproken absoluut geen geduld mee maar Reacher stijgt boven de middelmaat uit door Ritchson maar met name ook zijn kornuiten, gespeeld door Willa Fitzgerald en Malcolm Goodwin.

Om hen heen is het helaas grotendeels armoe troef. De meeste acteurs zijn matig tot slecht en het verhaal is erg banaal. Op zich waardeer ik de anthology aanpak van Reacher; het geeft wat meer ruimte voor een verhaal, maar dat moet dan wel goed zijn. De 8 afleveringen die gebruikt worden voelen dan ook wat lang aan en halverwege begon kijkmoeheid me wel te bekruipen.

Al met al redelijk goed dom vermaak. Een mager zeventje.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10
GurbY{nl} schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:23:
[...]

Niet? Dan haal je volgens mij wat dingen door elkaar. Als je het boek leest is een Peter Dinklage nou niet direct het figuur wat je je voorstelt bij de geschetste fysieke eigenschappen
Oh echt niet? 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-11-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Boeken nooit gelezen natuurlijk... :+

Maar eens, serie is inderdaad aardig vermaak maar zeker niet meer dan dat. Doorgaans zit er in de boeken toch iets meer plot en redelijk tempo. Ik kan me het verhaal van de serie niet eens meer herinneren, dus heel veel indruk heeft ie niet gemaakt. Maar nogmaals, deze figuur van Reacher sluit beter aan bij mijn voorstelling zoals ik de figuur in de boeken lees dan een Tom Cruise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mijn sarcastisch bedoelde maar blijkbaar niet zo opgepikte comment was meer dat in een serie met een absurd verhaal en nog absurdere actiescenes het nogal beside the point voelt om een discussie te hebben over hoe geloofwaardig het fysieke voorkomen van de hoofdrolspeler is. Er is niks in Reacher dat valt of staat met het voorkomen van de acteur. Ik ken de boeken inderdaad niet maar heb wel de eerste film met Cruise gezien en vond hem, binnen de absurde kaders van het genre, volledig op zijn plek. Ritchson is prima gecast trouwens. Ben benieuwd wat hij kan met ander materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
[b]Tijntje schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:35:

The Staircase (2022)[Afbeelding: The Staircase (2022)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Tells the story of Michael Peterson, a crime novelist accused of killing his wife Kathleen after she is found dead at the bottom of a staircase in their home, and the 16-year judicial battle that followed.

Het verhaal is gebaseerd op ware gebeurtenissen, waardoor het des te intrigerender wordt.
Als je nog niet op de hoogte bent van de details, is het sterk aan te raden om geen informatie op te zoeken over de echte gebeurtenissen en de uitkomst ervan. Dit draagt aanzienlijk bij aan het kijkplezier, omdat je voortdurend wordt heen en weer geslingerd tussen de vraag of Michael Peterson wel of niet schuldig is aan de dood van zijn vrouw Kathleen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Sterke serie inderdaad, perfect werk van Colin Firth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:17:
[...]

Sterke serie inderdaad, perfect werk van Colin Firth.
De maniertjes en intonatie van spreken die hij zich eigen heeft gemaakt was echt knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:15:
Mijn sarcastisch bedoelde maar blijkbaar niet zo opgepikte comment was meer dat in een serie met een absurd verhaal en nog absurdere actiescenes het nogal beside the point voelt om een discussie te hebben over hoe geloofwaardig het fysieke voorkomen van de hoofdrolspeler is. Er is niks in Reacher dat valt of staat met het voorkomen van de acteur. Ik ken de boeken inderdaad niet maar heb wel de eerste film met Cruise gezien en vond hem, binnen de absurde kaders van het genre, volledig op zijn plek. Ritchson is prima gecast trouwens. Ben benieuwd wat hij kan met ander materiaal.
We praten langs elkaar heen. Wat je hierboven stelt, ben ik het totaal mee eens. Alleen is de serie gebaseerd op een reeks boeken waarin de hoofdpersoon fysiek nogal afwijkt van de door Cruise geportretteerd figuur. En Ritchson veel beter aansluit bij de beschrijvingen, qua fysiek. Dat er nogal ongeloofwaardige actiescènes inzitten, eens. Maar daar zijn nogal flink wat meer van. Dit terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vind het gewoon grappig dat er zoveel aandacht uitgaat naar iets wat, mijns inziens, totaal onbelangrijk is. Er is vrijwel geen boekverfilming te vinden waarbij je geen verschillen ziet tussen het uiterlijk van de acteur en de beschrijving in het boek. Waarom dat bij deze serie zo'n punt is weet ik niet. Het is niet alleen hier, ook op andere filmfora zie ik deze discussie over Reacher. Ik vraag me gewoon af wat deze serie nou zo speciaal maakt dat er over gestruikeld wordt.

Mind you, het is niet beperkt tot Reacher. Er is natuurlijk een bredere discussie tegenwoordig over hoe 'trouw' je aan source material moet zijn, een discussie die ik over het algemeen ook niet echt kan begrijpen. Twee weken terug kreeg was Ridley Scott's Napoleon nog onderdeel van een minor twitterstorm over de historische authenticiteit van de haardracht van Marie Antoinette. Tja. En gisteren kwam het nieuws dat Denzel Washington de hoofdrol gaat spelen in een biopic over Hannibal (de veldheer, niet de kannibaal). Prima casting lijkt me, topacteur, maar berg je maar voor de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:00

Superkiwi

Hoi doei

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:42:
Jack Reacher (Alan Ritchson) is een ex-militair met 1337 5k177z (...)
Ik heb even moeten googelen wat je hier nu precies mee bedoelt. Je kunt nog goed met de jonkies mee, meneer Strangelove :P

Dat gezegd hebbende vond ik Cruise in beide Reacher films overtuigend overkomen, ondanks dat ik niet zo'n fan ben van Tom.

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 14-11-2023 11:01 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:57:
Ik vind het gewoon grappig dat er zoveel aandacht uitgaat naar iets wat, mijns inziens, totaal onbelangrijk is. Er is vrijwel geen boekverfilming te vinden waarbij je geen verschillen ziet tussen het uiterlijk van de acteur en de beschrijving in het boek. Waarom dat bij deze serie zo'n punt is weet ik niet. Het is niet alleen hier, ook op andere filmfora zie ik deze discussie over Reacher. Ik vraag me gewoon af wat deze serie nou zo speciaal maakt dat er over gestruikeld wordt.

Mind you, het is niet beperkt tot Reacher. Er is natuurlijk een bredere discussie tegenwoordig over hoe 'trouw' je aan source material moet zijn, een discussie die ik over het algemeen ook niet echt kan begrijpen. Twee weken terug kreeg was Ridley Scott's Napoleon nog onderdeel van een minor twitterstorm over de historische authenticiteit van de haardracht van Marie Antoinette. Tja. En gisteren kwam het nieuws dat Denzel Washington de hoofdrol gaat spelen in een biopic over Hannibal (de veldheer, niet de kannibaal). Prima casting lijkt me, topacteur, maar berg je maar voor de discussie.
Ik struikel nergens over en vind het ook geen punt; mijn opmerking was alleen dat het postuur en de fysiek van Richson beter bij het in de boeken beschreven personage past dan de iele Cruise. Niets meer, niets minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Superkiwi schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:59:
[...]

Ik heb even moeten googelen wat je hier nu precies mee bedoelt. Je kunt nog goed met de jonkies mee, meneer Strangelove :P

Dat gezegd hebbende vond ik Cruise in beide Reacher films overtuigend overkomen, ondanks dat ik niet zo'n fan ben van Tom.
Cruise speelt Cruise. Doet hij heel vaak. Doet hij ook goed, het is heel kijkbaar. Maar hij kan zoveel meer, ik vind hem eindeloos interessanter in bijvoorbeeld Magnolia. Of die extended cameo in Tropic Thunder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Bosch (2014–2021)Bosch (2014–2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 51 min | MPAA: TV-MA
An L.A.P.D. homicide detective works to solve the murder of a 13-year-old boy while standing trial in federal court for the murder of a serial killer.

Altijd met veel plezier de boeken gelezen, dus toen deze serie werd aangekondigd in 2014 was ik erg benieuwd.
Gelukkig stelde het niet teleur en voelde de serie ook als de boeken. Vooral in de eerste 4 seizoenen was de cinematografie en muziek score perfect passend en tilde het geheel naar een hoger niveau.
Die eerste seizoenen hadden ook verrassende verhaallijnen en waren er meerder zaken die tegelijk speelde waarvan sommige pas worden opgelost in het volgende seizoen.
Latere seizoenen waren de verhaallijnen wat minder sterk.

Net als in de boeken is Bosch een detective die een heel sterk rechtsgevoel heeft en heel ver zal gaan om zijn zaak te maken, maar wel altijd aan de juiste zijde van de wet blijft (dit is belangrijk voor de review van Legacy :))

Bosch: Legacy (2022–)Bosch: Legacy (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Bosch embarks on the next chapter of his career and finds himself working with his one-time enemy, Honey Chandler.

Dit is bij lange na niet dezelfde kwaliteit, de serie is verder gegaan vanuit Amazon naar Freevee (Amazon Freevee, voorheen IMDb TV, is een gratis streaming service) en duidelijk is dat het budget enorm gekrompen is. Dit is heel duidelijk te merken in de volgende zaken:
  • Bespaard op schrijvers, alle dialogen zijn houterig en heel onnatuurlijk
  • Cinematografie en muziekscore is ongeïnspireerd en het voelt aan dat de editing door een AI is gedaan. Bij ieder dialoog is het een continu switchen van een "over-the-shoulder shot" naar de persoon die praat. Dat in combinatie met de houten dialogen maakt dat het heel onnatuurlijk aanvoelt.
  • Het schitterende huis van Bosch waar hij een prachtig uitzicht had op L.A. is weg, dit wordt in de eerste aflevering makkelijk uitgelegd door een aardbeving die zijn huis onbewoonbaar zou hebben gemaakt.
  • Het aantal castleden is dramatisch gekrompen en niet alle nieuwe acteurs zijn A list kwaliteit.
Dan hebben we nog het verhaal, waar Bosch altijd een heel sterk moreel kompas had en ver ging om zijn zaken op te lossen bleef hij altijd aan de juiste zijde van de wet. Dat is nu het raam uit gekieperd. Hij breekt in, haalt bewijsmateriaal weg van een crime scenes, plaatst illegale trackers op voertuigen, en ik kan nog wel een tijdje doorgaan.
Hetzelfde geldt voor Honey Chandler die in de voorgaande serie als supporting character een geraffineerde, slimme, top advocaat was bij een groot advocaten kantoor.
Nu ineens is het een vloekende tierende vrouw die bij een klein advocaten kantoortje werkt.

Er zit nu uiteraard ook een 1337 hacker in die als een plot device gebruikt wordt, moet er ergens worden ingebroken, geen probleem, hij schakelt het alarm wel uit. Moeten auto worden getracked, geen probleem, hij fixed dat in 5 seconden. Moeten we iemand afluisteren, maar kunnen we het niet horen, geen probleem, hij heeft een gizmo die gesprekken vanaf grote afstanden kan oppikken, etc, etc, etc.

We zijn halverwege het eerste seizoen nu maar ik denk niet dat we dit nog heel lang verder gaan kijken, heel jammer.

Dat dit nog zo'n hoog punt heeft op IMDb is zeeeeeeeer verdacht :P
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Star Trek: Picard (2020–2023)Star Trek: Picard (2020–2023)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 46 min | MPAA: TV-MA
Lastige serie om te reviewen zonder te spoileren. Ik denk dat ik vrij kort kan zijn. Als je bent opgegroeid met Star Trek The Next Generation dan ga je genieten van deze revisit. Een beetje vreemd dat alle karakters van The Next Generaion op de cover staan want dat is een behoorlijke spoiler. Maar goed, ze komen dus allemaal voorbij uiteindelijk en dat is echt heel tof gedaan. Soms cheesy, ook de nodige plot holes en geregeld vreemde onwaarschijnlijkheden (b.v.
spoiler:
sommige phaser fights
) maar weer heerlijk vol met filosofische Star Trek bespiegelingen, de typische Star Trek humor en de authentieke Star Trek vibes, vooral seizoen 3. Heeft Star Trek je nooit geboeid dan moet je ook van deze serie afblijven want het is meer van hetzelfde. Voor mij was het een geweldig feest van herkenning en de vele verwijzingen naar episodes uit de The Next Generation en Voyager een nostalgische reis. Super genoten ondanks alle tekortkomingen maar ik realiseer me dat deze serie niet iedereen zo kan bekoren.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:31
Ik ben de naam van een serie kwijt, wellicht dat jullie weten welke ik bedoel.

Serie is op NPO uitgezonden, denk al wel een jaar of 10 geleden, humor/drama. Dacht uitgebracht door de BBC. dacht 4 seizoenen.
Amerikaan in dacht ik London komt in hotel vrouw tegen, hebben een klik duiken een kamer in en daarna wordt het steeds meer een relatie samen wonen in London, met up en downs, trouwen krijgen kinderen. Ik heb op de NPO gekeken maar ben hem daar niet meer tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:51
ramrodwillem schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:54:
Ik ben de naam van een serie kwijt, wellicht dat jullie weten welke ik bedoel.

Serie is op NPO uitgezonden, denk al wel een jaar of 10 geleden, humor/drama. Dacht uitgebracht door de BBC. dacht 4 seizoenen.
Amerikaan in dacht ik London komt in hotel vrouw tegen, hebben een klik duiken een kamer in en daarna wordt het steeds meer een relatie samen wonen in London, met up en downs, trouwen krijgen kinderen. Ik heb op de NPO gekeken maar ben hem daar niet meer tegengekomen.
catastrophe?

Irish primary school teacher Sharon is single and lives in London. She meets single American advertising executive Rob in a bar whilst he is visiting London on a business trip. They have a six-day fling and he returns to his home town, Boston. She discovers that she is pregnant by him. After she informs him of that, he moves to London and they become a couple. They marry shortly before she gives birth to their son. They later have a daughter.

[ Voor 25% gewijzigd door breew op 21-11-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ah top dat is snel , ja die, eens kijken of die nog ergens terug te zien is, vond het toen een leuke serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Catastrophe is geniaal. Eerder dit jaar gebinged.

Zit vol met subtiele maar hilarische grapjes, ik lachte me steeds rot als hij een telefoontje van haar krijgt en op zijn telefoon verschijnt ‘Sharon London Sex’ terwijl ze al jaren getrouwd zijn 😂

[ Voor 67% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-11-2023 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:18:
Catastrophe is geniaal. Eerder dit jaar gebinged.

Zit vol met subtiele maar hilarische grapjes, ik lachte me steeds rot als hij een telefoontje van haar krijgt en op zijn telefoon verschijnt ‘Sharon London Sex’ terwijl ze al jaren getrouwd zijn 😂
Ik zie dat hij alleen op Amazon staat maar krijg deze melding " Deze video kan momenteel niet
bekeken worden op jouw locatie"

Waar heb jij hem in zn geheel gekeken?

[ Voor 10% gewijzigd door ramrodwillem op 21-11-2023 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MFEr5IjSX53uEzHOcsHZPiCEKY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kna9xyPRiobmMC2tyL5CqGzn.webp?f=fotoalbum_large

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bezig met (/bijna door) Hunters. Speelt zich af in de jaren 70 en gaat over een groepje (met Joden) die jagen op (oud) Nazis die na de Tweede Wereldoorlog in Amerika zijn gekomen. Sowieso geen onaardige serie. Maar S02E07 "The Home" is wel een heel erg bijzondere aflevering en vermeldingswaardig. Begint met een variant op "er was eens" waarbij je vrij snel ook in dat verhaal komt, gewoon uitgebeeld (niet verteld). En hoe het verhaal zich ontrafeld, de cinematografie*, het acteerwerk, etc is echt geweldig.

*
spoiler:
De "POV" vanuit de Duitsers die letterlijk neer kijken op het oude echtpaar en zij letterlijk omhoog naar de Duitsers, etc.

• Dr. Strangelove
Eerste seizoen gekeken, tweede seizoen kwam ik niet echt in. Misschien nog eens een kans geven.

Ik vond het een serie die niet helder wilde worden over wat het nou was; persiflage, humor, actie, thriller... het voelt als vlees noch vis.

• RobertMe
Dr. Strangelove schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:39:
Eerste seizoen gekeken, tweede seizoen kwam ik niet echt in. Misschien nog eens een kans geven.

Ik vond het een serie die niet helder wilde worden over wat het nou was; persiflage, humor, actie, thriller... het voelt als vlees noch vis.
Het is inderdaad wel een beetje van alles wat. Er zitten wat echte zaken in (Operation Paperclip) maar verder veel fictie. Echt humor vind/vond ik er niet in zitten. Tot ergens halverwege het tweede seizoen dat ze met "flauwe" dingen komen aanzetten.
spoiler:
Mindy / oud vrouwtje met krakende stem die ineens in the middle of nowhere met C4 komt aanzetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Ik ben nu halverwege S04 van Star Trek: Enterprise.
Het is een leuk seizoen met veel verhalen van meerdere afleveringen.

Bijzonder grappig vond ik

spoiler:
dat Dr. Soong zich na het mislukte experiment met The Augments gaat weiden aan kunstmatige intelligentie met de mijmering dat dat nog wel een generatie of 2 (dus TOS en TNG) gaat duren…

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

IMDB: Shrinking (TV Series 2023– )

Shrinking is een comedy over een psychiater die het over de ander boeg gooit en zijn patienten exact vertelt hoe hij over ze denkt.
De karakters zijn leuk, de dialogen snappy en Harrison Ford speelt een heerlijke grumpy old man.
Geen sitcom-humor, maar wel erg vermakelijk.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:06

zeroday

There is no alternative!

Beacon 23 ..

ben ik de enige die er eigenlijk geen donder meer van snapt waar het verhaal nu over gaat ..
ik heb gisteren de 'terug naar het begin' aflevering gekeken maar het einde laat me met net zoveel vraagtekens zitten als toen ik begon met de aflevering..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
LA-384 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:36:
[...]

Zo te zien hoort 1923 dan ook nog in het rijtje thuis.
Ik heb afgelopen jaar (we kijken hier niet veel TV) eerst 1883 gekeken, daarna S1 van 1923. Waarbij het einde van S1 wel een beetje een domper was:
spoiler:
vooral heel erg open, geen onderwerpen afgerond.

...en toen kwamen we er achter dat er NOG een vervolg op 1883/1923 is: Yellowstone. Afgelopen week S01E01 gekeken, maar we weten nog niet of we hier mee verder willen. Het voelde toch net wat te modern: helicopters, mobiele telefoons enzo. Het mist een beetje het geschiedenis-aspect.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:00

Superkiwi

Hoi doei

Lucifer (2016–2021)Lucifer (2016–2021)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Fantasy | Runtime: 42 min | MPAA: TV-14
De afgelopen maanden heb ik mij door de 6 seizoenen van Lucifer heen gewerkt. Vanaf de eerste aflevering was ik direct verkocht: humor, sarcasme, fantasie, luchtigheid, een leuke cast... kortom, een zeer vermakelijk geheel. Toch kwam al vrij snel de vraag opzetten hoe lang dit leuk zou blijven. Nu, 93 afleveringen later, kan ik zeggen: oneindig :)

De serie draait grotendeels om, de naam zegt het al, Lucifer, die besluit om een tijdje vrij te nemen van zijn baantje als opzichter in de hel met als motivatie om de mensheid beter te leren begrijpen. Hij komt al gauw terecht bij therapeute Dr. Linda Martin die hem niet alleen helpt met zijn queeste maar hem vooral helpt zichzélf beter te begrijpen.
Naast Lucifer en Dr. Linda zijn er hoofdrollen weggelegd voor "detective" Chloe Decker, haar ex-man Dan "detective Douche" Espinoza, forensisch expert Ella Lopez, Mazikeen en Amenadiel. Ik zeg bewust hoofdrollen omdat deze karakters elk een flinke bijdrage leveren aan het verhaal.

De opzet van de serie is vrij simpel en lijkt qua opzet op series als Bones en CSI; elke aflevering dient zich een nieuwe moordzaak aan terwijl de afleveringen bij elkaar gehouden worden door een goed te volgen rode draad. Door de bovennatuurlijke invalshoek en sarcastische humor van Lucifer heeft de serie toch een leuke, verfrissende insteek. Nieuwe ontwikkelingen die zich aandienen zijn nergens vervelend lang, ook een prettig gegeven.

De eerste 4 seizoenen zijn heel goed. Er is duidelijk nagedacht over karakterontwikkeling waardoor je na verloop van tijd met elk van de personages een bepaalde band voelt. Deze ontwikkeling zorgt er tevens voor dat er naast humor ook plaats is voor emotie, wat de band tussen de kijker en de karakters alleen maar versterkt.
In de eerste 4 seizoenen wordt er hier en daar een nieuw karakter geïntroduceerd en de manier waarop dit gedaan wordt is creatief en vaak verrassend. Ook deze karakters worden voldoende uitgediept waar nodig.

Na seizoen 4 gaat het helaas bergafwaarts...
Het begint met de introductie van
spoiler:
god

waarna de serie soms steeds meer op een musical lijkt. Een enkele aflevering worden bijna non-stop liedjes gezongen, dan ben je mijn aandacht al snel kwijt.
Dit karakter duikt vanaf de introductie ook echt overal op, waarvan ik de ironie/intentie dan wel weer kan inzien.
Een tweede karakter die vooral in s5 nogal vervelend overkomt is
spoiler:
Eva

Gelukkig is zij niet constant aanwezig en zwakt haar irritatie-factor in s6 wel wat af.
Seizoen 6 wordt me allemaal wat te zoetsappig, daar vieren de emotionele momenten hoogtij. Absoluut hoogtepunt hierin is de laatste aflevering, die aanvoelt als een lang emo feelgood Scrooge moment. Net iets te veel als je het mij vraagt, al wordt de serie wel mooi afgesloten. Ook wordt tegen het einde van de serie racisme binnen het politiekorps nog even kort aangekaart, iets wat in deze serie niet echt nodig is imo. Ik kreeg het gevoel alsof de schrijvers het na seizoen 4 ook niet meer wisten en dus maar snel iets verzonnen om de serie maar te rekken.

Wat verder opvalt en wat ik zelf heel sterk vind is dat de goddelijke wezens in de loop van de serie niet ouder lijken te worden, terwijl de stervelingen dat juist wel worden (al proberen ze dat met botox enigszins te verbloemen).
Degene bij wie dit het meest opvalt is Chloe Decker, die de eerste seizoenen nog als een mooie Denise Richards lookalike door het beeldscherm wandelt en vooral in seizoen 5 steeds meer op Olcay Gulsen gaat lijken. In seizoen 6 lijkt dat weer wat minder te worden, al kan dit ook gewenning zijn.

Kort samengevat: Het is een politieserie, het is komisch, er zijn emoties, er is karakterontwikkeling.
Onder de streep een 8, ondanks het mindere 5e en 6e seizoen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
vanaalten schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:37:
[...]

Ik heb afgelopen jaar (we kijken hier niet veel TV) eerst 1883 gekeken, daarna S1 van 1923. Waarbij het einde van S1 wel een beetje een domper was:
spoiler:

...en toen kwamen we er achter dat er NOG een vervolg op 1883/1923 is: Yellowstone. Afgelopen week S01E01 gekeken, maar we weten nog niet of we hier mee verder willen. Het voelde toch net wat te modern: helicopters, mobiele telefoons enzo. Het mist een beetje het geschiedenis-aspect.
Yellowstone is juist geen vervolg. 1883 & 1923 zijn juist pre-quels waarbij je er achter komt hoe de familie daar terecht is gekomen, en waarom ze, ook nu nog, de boel zo met hand en tand verdedigen. 1883 en 1923 zijn juist "fillers" om de periodes tussen de seizoenen van Yellowstone te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
vanaalten schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:37:
[...]

spoiler:

Het duurde even voordat ik de context van de quote doorhad :+ Bericht van januari dit jaar.

Ik heb een paar afleveringen van yellowstone gekeken, maar ik vind er geen likable karakters tussen zitten dus het verhaal er omheen interesseert me dan ook compleet niet. Ik heb de sequels helemaal niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

rob079 schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:02:
Ha grappig. Kom zojuist je bericht tegen via de search. Luister jij via 5.1 ook? Dacht dat het aan mijn centre lag. Accent zal ook meespelen. Vind je keuze voor standaard niet (ipv gedeeltelijk) ondertitelen niet logisch.
Maar vraag me ook af of de boel wel lekker gemixed is…

Verder leuke serie hoor. Koesteren dit van eigen bodem

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:51
Love & Death (2023)Love & Death (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Dit verhaal speelt zich af in een klein, rustig stadje. De mensen gaan naar de kerk, zitten in het koor en alles kabbelt rustig voort. Totdat twee getrouwde mensen een relatie beginnen. Als dit uit komt, grijpt er uiteindelijk iemand naar een bijl, met grote gevolgen.

Goed geschreven verhaal, en ook goed geacteerd. Iedere avond keek ik er naar uit om de volgende aflevering te zien, want de vorige eindigde met een cliffhanger.
HBO serie, dus waarschijnlijk op dit moment slechts op 1 plaats te bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:06

Punkrocker

Mostly harmless

N.a.v. de Sunneklaas perikelen op Ameland een oude aflevering van Midsomer Murders gekeken :
The Night Of The Stage.

Over twee dorpjes die tijdens de nacht van Beltane oude tradities laten herleven. De vrouwen moeten binnen blijven en de mannen gaan erop uit. Gewapend met stokken.

MM is een knusse serie. Deze aflevering met Warren Clarke (bekend van zijn rol als Dalziel en natuurlijk als Dim in A Clockwork Orange) is een van de leukere van de reeks.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zijn er hier meer fans van Britse detectives? Mijn vrouw en ik zijn alle Morse afleveringen chronologisch aan het kijken. Ik vind dat echt nog steeds fantastisch. Uitstekend acteerwerk en die heerlijke Oxford sfeer; ik heb in de UK gewoond en herken die mentaliteit die mensen hebben ook echt. Zelfde met Touch of Frost, meer gericht op een andere sociale klasse maar net zo scherp neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:04:
Zijn er hier meer fans van Britse detectives? Mijn vrouw en ik zijn alle Morse afleveringen chronologisch aan het kijken. Ik vind dat echt nog steeds fantastisch. Uitstekend acteerwerk en die heerlijke Oxford sfeer; ik heb in de UK gewoond en herken die mentaliteit die mensen hebben ook echt. Zelfde met Touch of Frost, meer gericht op een andere sociale klasse maar net zo scherp neergezet.
Jazeker! Morse is een van mijn favorieten, zowel de TV serie als de boeken. Andere favorieten o.a. Inspector Dalgliesh (met Roy Marsden), DCI Banks, Prime Suspect en Scott & Bailey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:06

Punkrocker

Mostly harmless

Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:04:
Wij zijn nu drie keer op vakantie geweest in Oxford. Leuke, mooie gezellige stad. We huurden een chalet daar en de eigenaar leek sprekend op David Jason :Twee detectives in één vakantie ! Morse en Frost! _O-

Opvolger Lewis en prequal Endeavour zijn ook goeie series.

Gisteren laatste aflevering van Shetland. Totaal anders dan Morse maar ook zeer de moeite waard.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.