Ook een liefhebber van UK misdaadseries. Enkele toevoegingen die me nu zo te binnen schieten.
Luther
Happy Valley
Foyle's War
Luther
Happy Valley
Foyle's War
Slow Horsespdukers schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:27:
Ook een liefhebber van UK misdaadseries. Enkele toevoegingen die me nu zo te binnen schieten.
Luther
Happy Valley
Foyle's War
[ Voor 7% gewijzigd door Exocet op 08-12-2023 08:38 ]
Zeker, wij hebben een hele rits gekeken, zal later vandaag wel wat het één en ander de door de UBB-generator heen trekkenDr. Strangelove schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:04:
Zijn er hier meer fans van Britse detectives? Mijn vrouw en ik zijn alle Morse afleveringen chronologisch aan het kijken. Ik vind dat echt nog steeds fantastisch. Uitstekend acteerwerk en die heerlijke Oxford sfeer; ik heb in de UK gewoond en herken die mentaliteit die mensen hebben ook echt. Zelfde met Touch of Frost, meer gericht op een andere sociale klasse maar net zo scherp neergezet.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ik vond oa Broadchurch zeker de moeite waard. Vrij ingetogen, dus redelijk British.Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:04:
Zijn er hier meer fans van Britse detectives? Mijn vrouw en ik zijn alle Morse afleveringen chronologisch aan het kijken. Ik vind dat echt nog steeds fantastisch. Uitstekend acteerwerk en die heerlijke Oxford sfeer; ik heb in de UK gewoond en herken die mentaliteit die mensen hebben ook echt. Zelfde met Touch of Frost, meer gericht op een andere sociale klasse maar net zo scherp neergezet.
Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:04:
A Spy Among Friends (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA In England in 1963, Nicholas Elliott works for MI6 but is left in turmoil when he learns his close friend and colleague Kim Philby had been secretly working as a double agent for the KGB and has defected to the Soviet Union. Gebaseerd op een waar gebeurd verhaal tijdens de Koude Oorlog. Dit is een slow burn, waar niet alles voor je wordt uitgekauwd, maar waar je zelf somde de linkjes moet leggen. Het is ook mooi om te zien hoe de MI6 spionen het allemaal zien als een spelletje schaak op het wereldtoneel met zichzelf natuurlijk als onfeilbaar. Verwacht geen snelle actie spy serie want dat is het zeker niet. Zoals altijd zet Damian Lewis weer een goede performance neer (heb volgens mij nog nooit iets slecht van hem gezien). Guy Pierce als getergde dubbel spion is ook fenomenaal. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
[ Voor 10% gewijzigd door Tijntje op 08-12-2023 10:37 ]
The Responder (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA A crisis-stricken, morally-compromised first-responder tackles a series of night shifts on the beat in Liverpool. Een rauwe kijk op het leven van een agent in Liverpool, dit is een serie waar niet alles zwart of wit is, maar er zijn vele grijstinten. Martin Freeman zet een solide performance neer, al begin ik wel een beetje zijn acteer trekjes te ontdekken wat je vaak bij hem terug ziet en wat soms een beetje begint af te leiden. | |
Landscapers (2021) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 2 min | MPAA: TV-MA A devoted and mild-mannered British couple become the focus of an extraordinary investigation when two dead bodies are discovered in the back garden of a house in England. Gemaakt door HBO Max, maar wel echt Engels. Dit bizarre verhaal is waargebeurd en met Olivia Colman en David Thewlis kan het eigenlijk al niet meer verkeerd gaan. Buiten de geweldige acteerprestaties is ook de cinematografie van een hoog niveau waar bij af en toe heel artistieke shots en sets worden gebruikt om het verhaal en emotie beter over te brengen. Als je deze nog niet gezien hebt kan ik hem met klem aanraden. | |
Dublin Murders (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA In the Dublin Murder Squad, Garda detectives Rob Reilly and Cassie Maddox investigate murder cases that tap into Ireland's past and also touch on their own personal lives. Fijne slow burn over een oude moord zaak die gelinked lijkt te zijn aan een nieuwe. Mooie beelden en prima acteer prestaties. | |
Two Weeks to Live (2020) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Comedy, Crime | Runtime: 47S min | MPAA: TV-MA A woman sets out on a secret mission to honour her father, who died under mysterious circumstances when she was a young girl. Over the top actie op zijn Engels, heeft af en toe een beetje weg van een Guy Ritchie film. | |
Wanderlust (2018) | ![]() |
Tweakers: 0.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Drama | Runtime: 2 min | MPAA: TV-MA A therapist tries to save her marriage after a cycling accident causes them to reassess their relationship. Op Netflix dus misschien niet echt Engels maar deze kijkt ook heerlijk weg. Slice of life drama met de nodige droge Britse humor. Met Toni Collette in de hoofdrol, dus acteer werk is is van hoog niveau (al heb ik moeite haar te zien in een normale rol na Hereditary | |
The Little Drummer Girl (2018) | ![]() |
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA As a Palestinian assassin is targeting prominent Israelis, a young English actress is recruited by Mossad to infiltrate the assassin's terrorist cell, requiring all of her acting talents but also putting her at considerable risk. Misschien beetje "on the nose" in de huidige turbulente tijden in het Midden-Oosten, maar zeker de moeite waard. Dit is denk ik wel de rol die Florence Pugh op de kaart heeft gezet, hierna schitterde ze in Midsommar en Little Women. Buiten Florence schitteren Michael Shannon en Alexander Skarsgård. Ook dit is geen actie spy serie maar een langzaam uitvouwend gecompliceerd plot Het is niet waargebeurd, maar zo komt het wel over. | |
A Very English Scandal (2018) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 2 min | MPAA: TV-14 British Liberal Party leader Jeremy Thorpe is accused of conspiracy to murder his gay ex-lover and forced to stand trial in 1979. Dit is een waargebeurd verhaal en soms is het leven vreemder dan een verzonnen verhaal, dat geldt ook zeker hiervoor. Dit is een miniserie met maar 3 afleveringen, dus je bent er zo doorheen. Na Paddington wist ik dat Hugh Grant ook iets anders kon spelen dan de bumbling romatic idiot, ook hier zet hij een heerlijke rol neer. | |
A Very British Scandal (2021) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA The story of events surrounding the notorious divorce of the Duke and Duchess of Argyll during the 1960s. De spirtuele opvolger van "A Very English Scandal", met Claire Foy en Paul Bettany in de hoofdrol, ook deze is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Dit is "slut shaming at its most British" in de jaren 60. | |
[ Voor 26% gewijzigd door Tijntje op 11-12-2023 21:21 ]
Barry (2018–2023) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 2 min | MPAA: TV-MA Nav een bericht hier ben ik deze serie van kijken Het bestaat uit 4 seizoenen van ongeveer een 8 afleveringen van elk een half uur. Ik heb genoten. Het eerste seizoen was goed maar de daarop volgende seizoenen zelfs nog beter. Het is een serie wat van alles bevat:tiepetjes,drama,actie, spanning en vooral ook veel humor. Verder ook heel onvoorspelbaar. Vooral de humor vond ik erg goed. Er zaten een paar scènes in waarbij ik dacht, tjonge, wat verschrikkelijk origineel en grappig bedacht. Aanrader wat mij betreft. | |
NoHo Hank!Harribo schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:39:
Genereer je eigen UBB code review
Barry (2018–2023) [Afbeelding: Barry (2018–2023)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 2 min | MPAA: TV-MA Nav een bericht hier ben ik deze serie van kijken
Het bestaat uit 4 seizoenen van ongeveer een 8 afleveringen van elk een half uur.
Ik heb genoten. Het eerste seizoen was goed maar de daarop volgende seizoenen zelfs nog beter.
Het is een serie wat van alles bevat:tiepetjes,drama,actie, spanning en vooral ook veel humor. Verder ook heel onvoorspelbaar.
Vooral de humor vond ik erg goed.
Er zaten een paar scènes in waarbij ik dacht, tjonge, wat verschrikkelijk origineel en grappig bedacht.
Aanrader wat mij betreft.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Nomen nescio
[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-12-2023 09:54 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Heel grappig karakter inderdaad:)
The Fall of the House of Usher (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Gebaseerd op de werken van Edgar Allan Poe, heeft Mike Flanagan weer een nieuwe serie. Wellicht ken je Flanagan van werken als The Haunting of Hill House en Bly Manor, Midnight Mass, Doctor Sleep en Gerald's Game. Donkere setting, zowel letterlijk als figuurlijk, een verhaal onder het verhaal en onderwerpen als liefde, verlies, familie, schuldgevoel, leven en dood en vooral een hele rustige opbouw naar de absolute apotheose. Nu is het geen volledige vertelling van Poe's verhalen, maar meer een combinatie van verschillende elementen, gekoppeld aan een moderne setting. Wat zo briljant is aan deze serie, is dat het de gothische horror plaatst in deze tijd (en de jaren 80 van de vorige eeuw) zonder dat dit afbreuk doet aan de sfeer. De familie Usher, geregeerd door de patriarch Roderick Usher en zijn net zo meedogenloze zus Madeline Usher is immens rijk en succesvol in de pharmaceutische industrie. De kinderen van Roderick hebben verschillende moeders maar zijn desondanks één familie onder de vader. Hun biologische moeders zijn letterlijk afgekocht. Ook deze kinderen zijn bijzonder succesvol in hun werk. Teven hebben ze de nare karaktereigenschappen van hun vader geërfd. Narcisme, egoïsme, hedonisme, wreedheid en een ongebreidelde zucht naar macht en geld. De hele familie is bijzonder disfunctioneel en het begrip liefde kennen ze eigenlijk niet, behalve voor zichzelf. Partners, vrienden en zelfs hun kinderen zijn voor hen slechts gereedschappen. Maar dan is daar advocaat en aanklager Auguste Dupin. Zijn missie is om het familiebedrijf van de Ushers', Fortunato, aan te klagen voor meerdere zaken. De belangrijkste reden is dat hun meest populaire geneesmiddel eigenlijk sterk verslavend is en heeft gezorgd voor duizenden doden, verslaafden, daklozen en nog meer variaties van menselijk leed. Dit terwijl Usher heel goed wist wat hun middel deed. Dit is de vonk die ervoor zorgt dat de familie, toch al een nest adders, zich nóg vijandiger naar elkaar gaat gedragen. Want allemaal willen ze de nieuwe leider van de familie worden. Deze drive wordt uitgesmeerd over de afleveringen, waarbij we per Usher lid meekrijgen waar ze zich mee bezig houden en vooral, wat ze er voor overhebben. Geen enkele van Roderick's kinderen is onschuldig, allemaal zijn het tot op het bot nare mensen. Maar in kleine hints wordt het toch duidelijk dat ze niet zo zijn geboren maar letterlijk zo zijn "gemaakt" door hun vader en tante. Dat maakt dat wat ze overkomt niet alleen "verdiend" aanvoelt, maar ook een tragisch element heeft. Zoals het Warhammer 40k spreekwoord zegt: "Innocence proves nothing". De rode draad in het verhaal zijn de broer en zus Usher. Hoe hebben zij zo ver kunnen komen en wat is het geheim achter hun succes? Gaandeweg in de serie komen we er achter dat dit te maken heeft met een mysterieuze vrouw, voortreffelijk gespeeld door de altijd prachtige Carla Gugino. Alle Usher kinderen komen haar tegen en ze wordt ook opgemerkt door de familie advocaat sans-scrupules, Arthur Pym (een geweldige Mark Hamil). Zijn taak is er achter te komen wie ze is en wat ze te maken heeft met de dood van de familieleden. Zoals we gewend zijn van Flanagan, zijn er in de afleveringen diverse verwijzingen en signalen verstopt naar latere gebeurtenissen (en in dit geval ook referenties naar Poe's verhalen). Deze elementen zijn vrijwel altijd subtiel en worden terloops getoond of uitgesproken en je herkent de betekenis vaak pas later. Uiteindelijk komt alles samen en wordt het kristalhelder. Qua sfeer is het ook een topserie. Gothische doom en gloom, gemixt met moderne omgevingen. Horror, drama en sporadische jumpscares en geweldige acteerprestaties. | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als je deze inderdaad zo goed vind (en dat vind ik ook!) is Mr. Inbetween (https://www.imdb.com/title/tt7472896/) zeker ook een aanrader!! Iets harder, iets minder absurdistisch, maar ook een pareltje!Harribo schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:39:
Barry (2018–2023) [Afbeelding: Barry (2018–2023)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 2 min | MPAA: TV-MA Nav een bericht hier ben ik deze serie van kijken
Het bestaat uit 4 seizoenen van ongeveer een 8 afleveringen van elk een half uur.
Ik heb genoten. Het eerste seizoen was goed maar de daarop volgende seizoenen zelfs nog beter.
Het is een serie wat van alles bevat:tiepetjes,drama,actie, spanning en vooral ook veel humor. Verder ook heel onvoorspelbaar.
Vooral de humor vond ik erg goed.
Er zaten een paar scènes in waarbij ik dacht, tjonge, wat verschrikkelijk origineel en grappig bedacht.
Aanrader wat mij betreft.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Geweldige tip!GurbY{nl} schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:39:
[...]
Als je deze inderdaad zo goed vind (en dat vind ik ook!) is Mr. Inbetween (https://www.imdb.com/title/tt7472896/) zeker ook een aanrader!! Iets harder, iets minder absurdistisch, maar ook een pareltje!
Te zien op Disney+
De mooiste stukjes vond ik toch echt de therapie-sessiesAramiss schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:23:
[...]
Geweldige tip!
De hoofdrolspeler heeft de serie zelf bedacht en geschreven alle 26 afleveringen.
The Outlaws (2021–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 2 min | MPAA: TV-MA Deze comedy/drama/actie gaat over een groep totaal verschillende mensen die samen als werkstraf een oud buurtgebouw moeten opknappen. Dit gaat goed totdat ze een grote tas met geld van drugdealers vinden. Het is niet echt een sitcom, maar er zitten wel leuke momenten in, bijvoorbeeld: spoiler: De ene drugsdealer geeft de andere op zijn kop omdat hij een pizzadoos bij het oud papier heeft gestopt; "Dat kan niet, want door het vet kan het niet verwerkt worden". Seizoen 2 gaat verder waar S1 ophoudt. In IMDB is ruimte gemaakt voor S3, maar zonder inhoudt. Het kan dus best bij 2 seizoenen blijven. Al met al een leuke serie om te kijken | |
Mee eens dat het seizoen raar eindigde, maar het is niet het einde van de serie he?GurbY{nl} schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:49:
Het is al eerder genoemd, maar wat een achterlijk einde van 1923..
Lijkt me duidelijk dat de oorzaak iets met de strike van de WGA te doen heeft, anders kan ik het me niet voorstellen.
To dare is to do
Helaas wel. Is gecanceld.Slaapje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:05:
[...]
Mee eens dat het seizoen raar eindigde, maar het is niet het einde van de serie he?
[ Voor 12% gewijzigd door Stukfruit op 13-12-2023 21:38 ]
Dat zit wel Schnorr.
Wij kijken Yellowstone en hebben beide prequels nog staan om te kijken.
Meen je... Dat is wel echt jammer.
[ Voor 15% gewijzigd door Slaapje op 13-12-2023 21:02 ]
To dare is to do
Ik vond vooral 1883 zeker de moeite waard. 1923 is zeker leuk maar, nogmaals naar mijn smaak, een stuk minder dan 1883. Van Yellowstone heb ik de eerste paar afleveringen gezien en ik vind de prequels beter. Maar voor mijn mening ieder ander.Tijntje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:19:
[...]
Is het wel de moeite om te kijken of is de nasmaak te vies?
Tijntje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:19:
[...]
Is het wel de moeite om te kijken of is de nasmaak te vies?
Agh, ik was in de war. Je reactie kwam overeen met iets wat paste, maar dat is een hele andere serie: 1899Slaapje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:36:
[...]
Meen je... Dat is wel echt jammer.
Maar ik lees nergens dat ie gecancelled is? Wel flink uitgesteld.
Dat zit wel Schnorr.
Nou.... HIER lees ik wat anders....Stukfruit schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:37:
[...]
[...]
Agh, ik was in de war. Je reactie kwam overeen met iets wat paste, maar dat is een hele andere serie: 1899
Sorry, er zijn teveel series met jaartallen
En dan is er ook nog 1883LA-384 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:07:
@GurbY{nl} Het ging over 1899 wat gecancelled was. De verwarring ontstond door diverse series met een jaartal als naam. 1923 is een andere serie en werd door @Stukfruit verward met 1899.
Mede doordat de reacties over het einde 1:1 toepasbaar zijnLA-384 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:07:
@GurbY{nl} Het ging over 1899 wat gecancelled was. De verwarring ontstond door diverse series met een jaartal als naam. 1923 is een andere serie en werd door @Stukfruit verward met 1899.
Dat zit wel Schnorr.
Foundation (2021–) | ![]() |
Tweakers: 8.7 | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-14 Goede serie , ipv letterlijk de boeken te volgen (wat zo goed als onmogelijk was gezien dat je dan 1000 acteurs nodig hebt) hebben ze een soort van "what if" ervan gemaakt dat zich in hetzelfde universum afspeelt met wat slimme veranderingen om het begrijpbaar en beheersbaar te maken. Het verhaal gaat rond een wetenschapper Seldon die wiskundig de toekomst in grote lijnen kan voorspellen en die een volledige instorting van het galactische imperium voorspelt, hij zet dan uit niet om het te stoppen maar om de "middeleeuwen" die erop gaan volgen zo kort mogelijk te maken door een stichting (foundation) op te richten die de kennis en wetenschap moet bewaren. En na de instorting terug moet verspreiden. Gebaseerd op de boeken van Isaak Asimov. Zeker de keizers , Dornick en seldon spelen echt goed hun rol. | |
[ Voor 11% gewijzigd door k995 op 15-12-2023 17:39 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Coenen op 15-12-2023 19:03 ]
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Wegzetten en bewaren voor saaie tijden.C00P schreef op zondag 17 december 2023 @ 05:08:
Hoe doen jullie dat, toch doorbijten na die eerste aflevering, of wat strenger zijn met series toevoegen? Wanneer hebben jullie door als een serie niets voor jullie is?
Dat zit wel Schnorr.
Voor mij is het heel simpel: als de eerste aflevering mij niet weet te boeien dan kijk ik niet verder. Een pilot is namelijk bedoeld om mij als kijker geïnteresseerd te doen raken.C00P schreef op zondag 17 december 2023 @ 05:08:
Hoe doen jullie dat, toch doorbijten na die eerste aflevering, of wat strenger zijn met series toevoegen? Wanneer hebben jullie door als een serie niets voor jullie is?
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 17-12-2023 06:31 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Als ik niet meer kijk. Klinkt stom maar zo is het gewoon. Als het niks voor me is ben ik niet benieuwd hoe het verder gaat en ga ik vanzelf door naar andere dingen. Dat kan halverwege de eerste aflevering zijn of na vier seizoenen.C00P schreef op zondag 17 december 2023 @ 05:08:
[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-12-2023 08:33 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Tijntje op 17-12-2023 10:37 ]
Dat zit wel Schnorr.
[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 18-12-2023 18:09 ]
Reacher (2022–) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA S01 was erg vermakelijk en gisteren begonnen aan S02. Het seizoen heeft een doorlopend verhaal met als achtergrond zijn verleden als majoor in de 110 Special Investigators. De actie is weer prima (wat een klerenkast is Reacher/Alan Ritchson) en de dialogen prima. Voor mij doen er weinig verdere bekende namen mee, ik ben niet van de young adult series, Bruce McGill (Rizzoli and Isles) doet mee en Robert Patrick (Terminator) speelt met Shane Langston weer zijn big bad dog behind the scenes. Het loopt wel een beetje langs de voorspelbare plaatjes, maar het kijkt prima weg. Ik moest erg lachen toen spoiler: … Jack en Frances in een hotel ingechecked waren onder de namen van een sporter en Sarah Connor en Shane precies wist wie de sporter was maar “I don’t care who Sarah Connor is”. @Coenen Nee hoor, het juiste topic @OMD Eindelijk gefixed | |
[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 23-12-2023 17:24 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Je hebt jack reacher ingeladen. Das een film met Tom cruiseGeeBee schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:21:
Jack Reacher (2012) [Afbeelding: Jack Reacher (2012)] Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 S01 was erg vermakelijk en gisteren begonnen aan S02.
Het seizoen heeft een doorlopend verhaal met als achtergrond zijn verleden als majoor in de 110 Special Investigators. De actie is weer prima (wat een klerenkast is Reacher/Alan Ritchson) en de dialogen prima.
Voor mij doen er weinig verdere bekende namen mee, ik ben niet van de young adult series, Bruce McGill (Rizzoli and Isles) doet mee en Robert Patrick (Terminator) speelt met Shane Langston weer zijn big bad dog behind the scenes.
Het loopt wel een beetje langs de voorspelbare plaatjes, maar het kijkt prima weg.
Ik moest erg lachen toen
spoiler:… Jack en Frances in een hotel ingechecked waren onder de namen van een sporter en Sarah Connor en Shane precies wist wie de sporter was maar “I don’t care who Sarah Connor is”.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Oeps… later handmatig maar even aanpassen. Eindelijk gefixedOMD schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:23:
[...]
Je hebt jack reacher ingeladen. Das een film met Tom cruise
[ Voor 5% gewijzigd door GeeBee op 23-12-2023 17:24 ]
Als de som der delen (setting, de acteerprestaties, verhaallijn etc.) mij aanstaat wil ik een serie best een kans geven. Maar als ik na drie afleveringen mijn interesse kwijt ben stop ik er gewoon mee. Mijn vrije tijd is schaars en als ik iets niet leuk vind kijk ik het gewoon niet verder. Ik wil vermaakt worden, niet iets door moeten ploeteren. Als ik mezelf wil uitdagen ga ik wel met mijn laptop op woensdagmiddag in Monkeytown proberen te werkenC00P schreef op zondag 17 december 2023 @ 05:08:
Ik lees graag mee in dit topic, en ik voeg dan ook wekelijks wel een paar series toe die jullie beschrijven en mijn nieuwsgierigheid prikkelt.
Maar ik ben nu zeker 5 series aan het kijken, en ik kom vaak niet verder dan 1 of 2 afleveringen.
Enkel the white lotus kon mij nog eens echt vasthouden, en daar heb ik enorm van genoten.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik ga eens even jouw posts verder terug zoeken, want jouw opsomming over gestopte series is bij mij exact dezelfde (vaak nog eerder gestopt). Ook beide langlopende series volledig afgekeken. Dus wellicht kom ik nog wel pareltjes tegen die ik nog niet ken.Vrijdag schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:02:
[...]
Als de som der delen (setting, de acteerprestaties, verhaallijn etc.) mij aanstaat wil ik een serie best een kans geven. Maar als ik na drie afleveringen mijn interesse kwijt ben stop ik er gewoon mee. Mijn vrije tijd is schaars en als ik iets niet leuk vind kijk ik het gewoon niet verder. Ik wil vermaakt worden, niet iets door moeten ploeteren. Als ik mezelf wil uitdagen ga ik wel met mijn laptop op woensdagmiddag in Monkeytown proberen te werkenHetzelfde heb ik met films trouwens.
Wat niet wil zeggen dat het allemaal oppervlakkig moet zijn, het mag best diepgaand en wat langzamer, maar dan moet het me wel boeien.
Series waar ik gewoon ben afgehaakt omdat het me allemaal niets meer deed waren onder andere See (halverwege seizoen twee), The Boys (krap seizoen 1 afgemaakt), The Walking Dead (zit nog steeds ergens bij seizoen 9), Game of Thrones (na vier vond ik het het genoeg), Love and Death, American Horror Story, Yellowjackets en Westworld. Dan zijn er nog een heleboel series die me gewoon niet interesseren.
Ik kan me eigenlijk maar twee vrij lang lopende series herinneren die ik ook daadwerkelijk heb afgekeken. Dat waren The Sopranos en Sons of Anarchy.
To dare is to do
Best wel goede series waar je mee gestopt bent, misschien gewoon weinig intresse in lang lopende series?Vrijdag schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:02:
[...]
Als de som der delen (setting, de acteerprestaties, verhaallijn etc.) mij aanstaat wil ik een serie best een kans geven. Maar als ik na drie afleveringen mijn interesse kwijt ben stop ik er gewoon mee. Mijn vrije tijd is schaars en als ik iets niet leuk vind kijk ik het gewoon niet verder. Ik wil vermaakt worden, niet iets door moeten ploeteren. Als ik mezelf wil uitdagen ga ik wel met mijn laptop op woensdagmiddag in Monkeytown proberen te werkenHetzelfde heb ik met films trouwens.
Wat niet wil zeggen dat het allemaal oppervlakkig moet zijn, het mag best diepgaand en wat langzamer, maar dan moet het me wel boeien.
Series waar ik gewoon ben afgehaakt omdat het me allemaal niets meer deed waren onder andere See (halverwege seizoen twee), The Boys (krap seizoen 1 afgemaakt), The Walking Dead (zit nog steeds ergens bij seizoen 9), Game of Thrones (na vier vond ik het het genoeg), Love and Death, American Horror Story, Yellowjackets en Westworld. Dan zijn er nog een heleboel series die me gewoon niet interesseren.
Ik kan me eigenlijk maar twee vrij lang lopende series herinneren die ik ook daadwerkelijk heb afgekeken. Dat waren The Sopranos en Sons of Anarchy.
Pistol (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Wel een reeks dat op mijn to see lijstje stond en ze stelt zeker niet telleur. Het gaat natuurlijk om een wilde periode in de Rock geschiedenis, waar ik niet bijster veel van ken, maar toch wel eens graag iets uit zie. Ik ben er vrij blind ingegaan en wist enkel dat we Massie Williams haar borsten eens bloot gingen zien, de aflevering met dat er in krijgt zo al een +2 voor mij, want dit stukje hadden we toch wel moeten zien in GoT Maar daar naast is het echt wel een goede reeks. De ruigheid van de Punk straalt er van af, het stelletje ongeregelden is geniaal gecast & de rollen worden gewoon prachtig goed gespeelt. Ook het verhaal blijft boeien en je ziet de evolutie van de band heel mooi. Ik moet de laatste aflevering nog bekijken, maar de reeks van 6 aflevering van ongeveer 50 min doet perfect wat ze moet doen. Ik heb er van genoten en kon zo eens proeven van een tijd waar ik nog niet geboren was en bitter weinig van wist. Ik vermoed dat het allemaal vrij waarheidsgetrouw is, maar natuurlijk hier en daar zal er een laagje drugs en rock & roll op liggen en dat mag gerust van mij Een welverdiende 8/10 ! | |
Zou aanraden om toch nog 2 afleveringen te gaan kijken ;-)GurbY{nl} schreef op zondag 17 december 2023 @ 07:41:
Van iedereen om mij heen moest en zou ik Peaky Blinders ook gaan zien inderdaad, maar kwam niet verder dan 1 of 2 afleveringen.
Tja, ik heb omennabij 2 seizoenen gezien maar toen had ik het ook wel gehad. Soms pakt een serie je gewoon niet. Zo snap ik bijvoorbeeld niet wat mensen zo geweldig vinden aan sons of anarchy. Vind dat op allerlei fronten een verschrikkelijk slechte serie.GurbY{nl} schreef op zondag 17 december 2023 @ 07:41:
Van iedereen om mij heen moest en zou ik Peaky Blinders ook gaan zien inderdaad, maar kwam niet verder dan 1 of 2 afleveringen.
Aan de andere kant: ondanks de al jaren doorgaande tips voor Breaking Bad leek me dat ook niks. Man wat ben ik blij dat ik daaraan begonnen ben!! Daarna BCS er achteraan en dan in een groot gat vallen....
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Sons of Anarchy staat in mijn top 5, maar ik begrijp wel wat je bedoelt... ik had het in het begin ook lastig, maar die reeks wordt echt zeer goed. Zo goed zelfs.. dat je deze wilt bench watchen maar 23 aflevering per seizoen is natuurlijk wel een lastig verhaalDwarlorf schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:36:
[...]
Tja, ik heb omennabij 2 seizoenen gezien maar toen had ik het ook wel gehad. Soms pakt een serie je gewoon niet. Zo snap ik bijvoorbeeld niet wat mensen zo geweldig vinden aan sons of anarchy. Vind dat op allerlei fronten een verschrikkelijk slechte serie.
Je kunt het natuurlijk op een later tijdstip nog een keer proberen, mss dat het dan wel bevalt. Of toch nog even doorkijken. Zo had ik de neiging om na 2 afleveringen Succession te stoppen maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Vind het de 2e "beste serie ooit"'.
Dat had ik met Breaking Bad, 3 keer aan begonnen, steeds na twee afleveringen gestopt. De laatste keer daarentegen pakte het wel en de volledige serie gebingedDwarlorf schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:36:
[...]
Tja, ik heb omennabij 2 seizoenen gezien maar toen had ik het ook wel gehad. Soms pakt een serie je gewoon niet. Zo snap ik bijvoorbeeld niet wat mensen zo geweldig vinden aan sons of anarchy. Vind dat op allerlei fronten een verschrikkelijk slechte serie.
Je kunt het natuurlijk op een later tijdstip nog een keer proberen, mss dat het dan wel bevalt. Of toch nog even doorkijken. Zo had ik de neiging om na 2 afleveringen Succession te stoppen maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Vind het de 2e "beste serie ooit"'.
To dare is to do
Dat zit wel Schnorr.
Ben je die ook gestoipt met kijken?Stukfruit schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:57:
Volgend op bovenstaande discussie hoef ik maar twee woorden te schrijven:
The Wire.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ja, maar vooral omdat de seizoenen zo enorm lang zijn en HBO Max in het buitenland niet meer werkt
Dat zit wel Schnorr.
Waren die zo lang? Kan ik me eigenlijk niet herinneren. Ik vond het echt een hele goede serie. Vond wel dat seizoen 2 een carbon copy van seizoen 1 was maar heb van alles genoten.Stukfruit schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:45:
[...]
Ja, maar vooral omdat de seizoenen zo enorm lang zijn en HBO Max in het buitenland niet meer werkt
Het eerste seizoen vond ik namelijk erg goed, terwijl ik behoorlijk ben gevallen over die eerste paar afleveringen.
Vooral het script leek goed in elkaar te zitten. Het is nog steeds niet mijn smaak, maar dat het goed is kan ik nu niet ontkennen
Zonder spin-offs is het toch zo'n 60 uur aan materiaal om op te zettenDwarlorf schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:49:
[...]
Waren die zo lang? Kan ik me eigenlijk niet herinneren. Ik vond het echt een hele goede serie. Vond wel dat seizoen 2 een carbon copy van seizoen 1 was maar heb van alles genoten.
Dat zit wel Schnorr.
Zijn er spin-offs?Stukfruit schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:58:
[...]
Zonder spin-offs is het toch zo'n 60 uur aan materiaal om op te zetten
https://www.tvmaze.com/shows/28285/the-wire-the-chroniclesArjantje72 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:15:
[...]
Zijn er spin-offs?
Dat had ik jaren eerder moeten weten
Dat zit wel Schnorr.
Misschien niet echt een spin off maar minimaal een ode aan:Arjantje72 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:15:
[...]
Zijn er spin-offs?
Dat had ik jaren eerder moeten weten
Yippie kayak, other buckets!
[ Voor 27% gewijzigd door Cheezborger op 20-12-2023 14:46 ]
Is Mayans nu ergens te streamen in NL?Slaapje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:45:
[...]
Dat had ik met Breaking Bad, 3 keer aan begonnen, steeds na twee afleveringen gestopt. De laatste keer daarentegen pakte het wel en de volledige serie gebinged![]()
P.s. SoA was geweldig, die serie mis ik nog steeds (en nee, Mayans komt niet in de buurt).
Op Disney aldus JustWatchMarlyNL schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:39:
[...]
Is Mayans nu ergens te streamen in NL?
Lange tijd gezocht in het verleden, maar niks kunnen vinden...
Ik denk op Disney+MarlyNL schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:39:
[...]
Is Mayans nu ergens te streamen in NL?
Lange tijd gezocht in het verleden, maar niks kunnen vinden...
Night Sky (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14 Aan begonnen voordat ik wist dat ie gecancelled was. Helaas dus maar 1 seizoen. Heerlijke slow burner met een sterke cast. Het is drama met een vleugje sci-fi welke het mysterie goed weet op te bouwen. Serie gaat over o.a. een ouder echtpaar dat ergens in de afgelegen in de VS woont en jaren geleden een teleportatiemachine hebben gevonden in de achtertuin. De machine leidt naar een gebouw op een andere planeet. "Helaas" levert het verder weinig meer dan een mooi uitzicht. Ze gebruiken het dus regelmatig om van het uitzicht te genieten maar houden het verder geheim voor de buitenwereld. Tot het moment dat er ineens een persoon zich in de buitenaardse kamer bevindt. Gaandeweg de serie blijkt de machine deel uit te maken van iets groters. Het verhaal is dus redelijk sci-fi maar in de praktijk ligt de nadruk op de ontwikkeling en relaties van de hoofdpersonen. De 2 oudjes zijn erg likeable en spelen erg sterk. Het spel tussen de nuchtere/mopperige personages en hoe ze omgaan met de enorme ontdekking is mooi om te zien. Mix er nog wat humor in met een wat vreemde buurman en een zoon die jong is overleden en je hebt genoeg diepgang voor een mooi verhaal. Maar helaas blijft het dus maar bij 1 seizoen | |
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Dat klinkt alsof er geen echt einde aan de serie zit en je nog teveel vragen overhoudt. Is het einde nog wel een beetje met voldoening of niet?MrFl0ppY schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:19:
Night Sky (2022) [Afbeelding: Night Sky (2022)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14 Aan begonnen voordat ik wist dat ie gecancelled was. Helaas dus maar 1 seizoen. Heerlijke slow burner met een sterke cast. Het is drama met een vleugje sci-fi welke het mysterie goed weet op te bouwen.
Serie gaat over o.a. een ouder echtpaar dat ergens in de afgelegen in de VS woont en jaren geleden een teleportatiemachine hebben gevonden in de achtertuin. De machine leidt naar een gebouw op een andere planeet. "Helaas" levert het verder weinig meer dan een mooi uitzicht. Ze gebruiken het dus regelmatig om van het uitzicht te genieten maar houden het verder geheim voor de buitenwereld. Tot het moment dat er ineens een persoon zich in de buitenaardse kamer bevindt. Gaandeweg de serie blijkt de machine deel uit te maken van iets groters.
Het verhaal is dus redelijk sci-fi maar in de praktijk ligt de nadruk op de ontwikkeling en relaties van de hoofdpersonen. De 2 oudjes zijn erg likeable en spelen erg sterk. Het spel tussen de nuchtere/mopperige personages en hoe ze omgaan met de enorme ontdekking is mooi om te zien. Mix er nog wat humor in met een wat vreemde buurman en een zoon die jong is overleden en je hebt genoeg diepgang voor een mooi verhaal.
Maar helaas blijft het dus maar bij 1 seizoen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Frasier (2023–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A Groot fan van de originele serie hier, mijns inziens nog steeds zeer kijkbaar door met name de interactie van Kelsey Grammer en David Hyde Pierce, maar ook de andere rollen van John Mahoney, Peri Gilpin en Jane Leeves droegen veel bij aan het succes. Deze reboot mist op Grammer na al die mensen dus het was van tevoren voor mij erg onzeker of het leuk zou worden. Na het eerste seizoen te kijken is het antwoord: Kind of. Om met de goede dingen te beginnen: Het schrijfwerk is best goed en bevat de wat mij betreft tijdloze humor van het origineel. De verhaallijnen zijn dun maar wat wil je, het bijft een sitcom. De nieuwe acteurs zijn overwegend best goed, Nicholas Lyndhurst is een uitstekend karakter als Frasier's beste vriend Alan en Jack Cutmore-Scott als zijn zoon Freddy en Jess Salgueiro als diens (tot nu toe) platonische vriendin Eve zijn ook grappig. Toch merk je wel een gebrek aan inspiratie nog. De serie leunt heel sterk op de interactie tussen Frasier en Freddy. Dit hebben we echter allemaal al 12 seizoenen lang gezien tussen Frasier en Martin en daarin werd die dynamiek afgewisseld door de aanwezigheid van Niles, die veel verhaallijnen droeg. Dit maakte de originele serie een stuk gevarieerder aanvoelen. Een tweede seizoen is nog niet aangekondigd maar ik hoop dat het er wel komt; je merkt dat de cast beter op elkaar ingespeeld raakt dus het zou zonde zijn als het na slechts een kort seizoen al gedaan is. | |
Zo, jij leest oude posts uit 2012RCBL schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:48:
@rachez
Het verhaal is elk seizoen erg sterk en ook de acteurs zijn mijns inziens erg goed. Daarnaast heb ik een zwak voor Oz,
Had nog nooit van Oz gehoord. Ben er aan begonnen nadat ik alle 6 seizoenen heb kunnen plukken van Usenet. Heerlijk nog in 4:3 formaat. Het is een serie die mij wel gepakt heeft [figuurlijk..:)] Veel acteurs die zeer herkenbaar zijn in soortgelijke opvolgers zoals The Wire, Breaking Bad, SOA.
Inmiddels bijna klaar met seizoen 4. Bingwatchen blijft leuk als je in een serie zit..
Aanrader..!!!
Dat klopt, ik doe wel eens een rare zoekopdracht in dit topic en kwam het tegen. .rachez schreef op maandag 25 december 2023 @ 19:10:
[...]
Zo, jij leest oude posts uit 2012. Maar dat was inderdaad een leuke serie: Underbelly (2008) Zelf ook maar weer eens kijken.
Foundation (2021–) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-14 Ik heb dan eindelijk seizoen 2 afgerond van deze serie. Het tweede seizoen is wat mij betreft veel beter dan het eerste. Dat was (voor mij althans) meer een introductie op het universum (ik heb de boeken niet gelezen, ik ben totaal geen lezer). Ook dit seizoen komt het seizoen pas later op gang, net als het eerste. Maar dit wetende, was het voor mij wel gemakkelijker om eigenlijk stug door te kijken. Dit is een serie die je eigenlijk wel moet bingen, of in elk geval de tweede helft, wanneer het echt spannend wordt! Wat mij betreft is deze serie een blijvertje en komt Apple met nog meer seizoenen, een derde zal er vast in zitten! | |
Faraway Downs (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: N/A Een Disney+/Hulu serie. Helaas maar zes afleveringen, ik gok omdat het een miniserie is, met Nicole Kidman en Hugh Jackman. Tot nu toe alleen de eerste twee afleveringen gezien en de setting is op zich wel duidelijk. Een boederij in de "outback" van Australie vlak voor en tijdens de uitbraak van WWII. De grafische stijl en het acteerwerk is wat anders dan anders misschien, maar alles valt wel in een goede manier bij elkaar. Het resultaat mag er wezen, ik ga de laatste vier afleveringen zeker ook kijken! | |
Is dit niet gewoon hetzelfde als de film 'Australia', maar dan opgesplitst in enkele afleveringen? Of is dit echt nieuw?CH4OS schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:49:
Faraway Downs (2023) [Afbeelding: Faraway Downs (2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: N/A Een Disney+/Hulu serie. Helaas maar zes afleveringen, ik gok omdat het een miniserie is, met Nicole Kidman en Hugh Jackman. Tot nu toe alleen de eerste twee afleveringen gezien en de setting is op zich wel duidelijk. Een boederij in de "outback" van Australie vlak voor en tijdens de uitbraak van WWII. De grafische stijl en het acteerwerk is wat anders dan anders misschien, maar alles valt wel een goede manier bij elkaar. Het resultaat mag er wezen, ik ga de laatste vier afleveringen zeker ook kijken![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
De coverart die ik hier zie, heeft het inderdaad ook over deze film, dit wist ik echter niet. Het doel is in elk geval wel hetzelfde als ik het zo lees.Dingdong schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:01:
Is dit niet gewoon hetzelfde als de film 'Australia', maar dan opgesplitst in enkele afleveringen? Of is dit echt nieuw?
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 26-12-2023 22:07 ]
Wat ik begreep, is het de film met wat extra scènes die ze hebben opgenomen, vandaar dat het af en toe wat vreemd er uit zie, omdat de acteurs de-aged zijn voor de recente opnames.Dingdong schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:01:
[...]
Is dit niet gewoon hetzelfde als de film 'Australia', maar dan opgesplitst in enkele afleveringen? Of is dit echt nieuw?
Obliterated (2023–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Action, Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA De serie gaat over een special forces team die in Las Vegas opzoek zijn naar een bom waarmee een terroristische organisatie Las Vegas wil opblazen. Goed, de humor is van het niveau "Dude, where's my care?", en het is allemaal nogal over de top, maar toch vermaak ik mezelf er wel prima mee. Voor de mensen die op zoek zijn naar een cheesy actie/comedie serie kan ik hem aanbevelen. | |
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Bodies (2023) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Een politieagente stuit in een Londens steegje op een naakt lijk met een vreemde markering op zijn pols. Op zich niets vreemds, totdat we er al vrij snel achter komen dat dit lijk in 1941 ook al is gevonden, op exact dezelfde plek. En daar blijft het niet bij. In eerste instantie dacht ik te maken te hebben met een serie van de makers van Dark en 1899 maar nee, Bodies is afkomstig uit de hoed van Paul Tomalin. De serie bestaat uit 8 afleveringen en is in het begin goed te volgen omdat de gebeurtenissen in de verschillende tijdlijnen op een rustig tempo aan de kijker voorgeschoteld worden. Naarmate de serie vordert gaan de draden steeds meer door elkaar lopen waardoor ik er tijdens de laatste 2 afleveringen geen touw meer aan vast kon knopen, al denk ik dat dat eerder komt door (gebrek aan) mijn eigen intellect (Bij Dark en 1899 was ik tegen het eind ook al een beetje de draad kwijt). Wellicht zou het geholpen hebben de laatste afleveringen af en toe te pauzeren om de boel te ontrafelen en dat ik de plotgaten, waar Stukfruit het in zijn review over had, dan ook had kunnen ontdekken. Aan de andere kant is het misschien beter dat ik er niet veel van begrijp en het plot gewoon slik als zoete koek. Als ik de reviews op IMDB mag geloven schort er namelijk wel een en ander aan de logica hier en daar. Het helpt ook niet dat ik tegelijk bezig was met allerlei vragen die niet veel met het verhaal te maken hebben: spoiler: -Waarom heeft de agente in 2023 een hoofddoek op maar in 2051 niet meer? -Waarom rijdt de broer van de agente in 2051 nog in een vervuilend benzinebusje? -Blijkbaar heeft de campagne tegen overgewicht niets geholpen; de buurvrouw van de politieagente in 2051 is veel te dik. -Wat voegt het toe dat de agent in 1941 homo is? Die vraag werd uiteindelijk wel beantwoord en bleek wel enigszins nodig voor het verhaal. -Waarom is de ene elektrische Renault muisstil en bromt de andere als een sportwagen? Het enige wat ik niet begreep was waarom spoiler: de oudere versie van Shahara uiteindelijk ook niet meer bestaat Al met al een zeer interessante serie die zeker op de kijklijst hoort als je Dark en/of 1899 tof vond. Buiten Stephen Graham een voor mij volledig onbekende cast, wat het ook verfrissend maakte om te kijken. 7.8/10. | |
Fool Me Once (2024–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A Een weduwe ziet haar overleden man terug op een nannycam. Is hij dood of is zijn dood in scene gezet? Een mooi verhaal (Harlan Coben kan dat) met gedegen acteerwerk. Een kostschool met een donker geheim uit het verleden, een getroubleerde Apache piloot met nachtmerries (Michelle Keegan), een matres familia (Joanna Lumley) die investeringen en 'de familie' beschermt en een geweldige Adeel Akhtar als ervaren rechercheur met blackouts. Wat een een geweldige mimiek heeft die man! De verhaallijnen komen uiteindelijk mooi bij elkaar. De gebeurtenissen uit het verleden hebben allemaal invloed op de uiteindelijke slotscene, geen nutteloze sidelines waarvan je denk Wat had dat er nou mee te maken? Een paar fijne cliffhagers hier en daar, heerlijk om te bingen in de vakantie | |
[ Voor 12% gewijzigd door GeeBee op 03-01-2024 12:39 . Reden: Aangevuld ]
Aan de hand van deze maatschappelijke waarschuwing het hele seizoen ongezien verwijderd.Vrijdag schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:30:
Ik ben een tijdje terug begonnen met Monarch: Legacy of monsters. Trailer zag er gaaf uit, setting leek me tof, en natuurlijk titans/Kaiju.
Maar wat we krijgen is standaard Lollywood crap. Onuitstaanbare, onwetende girlbosses, sneue kereltjes, een aaneenschakeling van domme beslissingen, arrogante prietpraat, incompetente huurlingen, een alwetend digitaal orakel en meer deux ex machina's dan bij The Passion. Ohja, per aflevering misschien een seconde of dertig een titan. Als je geluk hebt. Want het is véééél interessanter om aflevering na aflevering gewauwel aan te moeten horen van emotioneel geconstipeerde token-karakters.
Vergeleken met deze drek is zelfs Siren van Shakeperiaans niveau.
Ik stop er mee, ik kan het niet meer aan. Alleen de vader en zoon Russel zijn tof, maar ook zij kunnen dit niet redden. Had het zich volledig afgespeeld in de jaren 50, dan was het nog wel interessant. Nu niet. Maar dan echt gewoon niet.
Daarom geen cijfer maar een waarschuwing: Zonde van je tijd.
Vind het nog steeds een schande dat Oz niet beschikbaar is op HBO Max. Heb de serie ooit op rtl5 gevolgd, en het eerste seizoen op dvd, maar zou de rest graag nog eens kijken.RCBL schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:48:
@rachez
Het verhaal is elk seizoen erg sterk en ook de acteurs zijn mijns inziens erg goed. Daarnaast heb ik een zwak voor Oz,
Had nog nooit van Oz gehoord. Ben er aan begonnen nadat ik alle 6 seizoenen heb kunnen plukken van Usenet. Heerlijk nog in 4:3 formaat. Het is een serie die mij wel gepakt heeft [figuurlijk..:)] Veel acteurs die zeer herkenbaar zijn in soortgelijke opvolgers zoals The Wire, Breaking Bad, SOA.
Inmiddels bijna klaar met seizoen 4. Bingwatchen blijft leuk als je in een serie zit..
Aanrader..!!!
Knowledge reigns supreme over nearly anything
The Curse of Oak Island (2014–) | ![]() |
Tweakers: 0.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Documentary, Reality-TV | Runtime: 60 min | MPAA: TV-PG Een boeiende mix van geschiedenis, avontuur en mysterie. Voor degenen die al gegrepen zijn door de eerdere seizoenen, zal deze voortzetting van het verhaal zeker aan de verwachtingen voldoen. Daarnaast nog even een minpunt, elke aflevering bestaat ongeveer voor 50% uit herhaling van eerdere afleveringen. | |
eerste aflevering gezien, maar toen kwam ik erachter dat ik teveel dingen er naast had gedaan zodat ik bepaalde dingen al niet meer goed kon volgen. Dus maar even besloten om hem te stoppen en het de aandacht te geven die het verdientGeeBee schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 00:45:
Fool Me Once (2024–) [Afbeelding: Fool Me Once (2024–)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A Een weduwe ziet haar overleden man terug op een nannycam. Is hij dood of is zijn dood in scene gezet?
Een mooi verhaal (Harlan Coben kan dat) met gedegen acteerwerk.
Een kostschool met een donker geheim uit het verleden, een getroubleerde Apache piloot met nachtmerries (Michelle Keegan), een matres familia (Joanna Lumley) die investeringen en 'de familie' beschermt en een geweldige Adeel Akhtar als ervaren rechercheur met blackouts. Wat een een geweldige mimiek heeft die man!
De verhaallijnen komen uiteindelijk mooi bij elkaar. De gebeurtenissen uit het verleden hebben allemaal invloed op de uiteindelijke slotscene, geen nutteloze sidelines waarvan je denk Wat had dat er nou mee te maken? Een paar fijne cliffhagers hier en daar, heerlijk om te bingen in de vakantie
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
There are no secrets, only information you do not yet have
Je moet er inderdaad even bijblijven. Ik heb hem wel met alle aandacht gekeken.zeroday schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:26:
[...]
eerste aflevering gezien, maar toen kwam ik erachter dat ik teveel dingen er naast had gedaan zodat ik bepaalde dingen al niet meer goed kon volgen. Dus maar even besloten om hem te stoppen en het de aandacht te geven die het verdient
Hier precies hetzelfde. Keek er al naar uit en Jodie Foster in een thriller is altijd mooi!Dr. Strangelove schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:35:
Nieuwste seizoen van True Detective is uit en krijgt ontzettend sterke reviews. Met Jodie Foster, dus dit mag meteen naar de top of the watch list voor mij.
Eerste aflevering is pas 15 januari.GurbY{nl} schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:57:
Op HBO gaat True Detective slechts tm S03 en op Prime zegt ie dat dit in mijn land niet te zien is...??
After Life (2019–2022) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 8.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 30 min | MPAA: TV-MA In deze serie van en met Ricky Gervais speelt hij een man van middelbare leeftijd (Tony) die net zijn vrouw verloren is aan kanker, een gebeurtenis die hem de zin van het leven lijkt te ontnemen. Door zijn cynische persoonlijkheid en dito kijk op de wereld lijkt hij iedereen om zich heen mee te sleuren in deze negatieve spiraal maar dat is slechts schijn; onder het omhulsel van deze met sarcastische humor gevulde beer blijkt een klein hartje schuil te gaan. Zijn omgeving heeft soms moeite om door de groffe buitenkant heen te prikken maar als ze er eenmaal doorheen zijn zien ze dat er een hele lieve, zorgzame man onder verstopt zit. De combinatie van zwaar drama (het omgaan met het verlies van zijn vrouw) aan de ene kant en de typische sarcastische, cynische humor van Gervais aan de andere kant maakt van After Life een achtbaan aan emoties. Met de hoeveelheid brokken in de keel zou je een jaarvoorraad Frolic kunnen vullen. Zelden heeft een film of serie me zo ongemakkelijk laten voelen; de serie kwam behoorlijk hard binnen. De eerste twee seizoenen was ik zo doorheen, daarna heeft het door constant uitstellen lang geduurd voordat ik aan seizoen drie ben begonnen. Jammer genoeg haalt seizoen drie het qua impact het niet bij de eerste twee seizoenen, al zitten er nog genoeg momenten in die de oogjes doen wateren. De cast, verscheidenheid aan typetjes en de sarcastische humor zijn fantastisch, iets wat Britse series naar mijn mening vaak beter voor elkaar hebben dan de meeste Amerikaanse series. Na drie seizoenen wordt de serie waardig afgesloten dus verheug je op een korte maar heftige rit. Voor mij een dikke 8. | |
Jurassic World: Camp Cretaceous (2020–2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 1 min | MPAA: TV-PG Net seizoen 1 gekeken, het speelt zich af als een soort side-story van Jurassic World, 6 kinderen mogen naar Jurassic World zomerkamp dat nog niet is opengesteld voor het publiek. Zij zijn aanwezig tijdens alle dingen die fout gaat bij de Jurassic World film maar maken het net op een andere manier mee. Als je van de Jurassic Park/World films houdt is dit een leuke animatieserie in hetzelfde universum. Geen hoogstandje in welke zin dan ook maar ik vermaak mij er prima mee. | |
[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 08-01-2024 15:42 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq