Vrijdag schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:30:
Ik ben een tijdje terug begonnen met Monarch: Legacy of monsters. Trailer zag er gaaf uit, setting leek me tof, en natuurlijk titans/Kaiju.
Maar wat we krijgen is standaard Lollywood crap. Onuitstaanbare, onwetende girlbosses, sneue kereltjes, een aaneenschakeling van domme beslissingen, arrogante prietpraat, incompetente huurlingen, een alwetend digitaal orakel en meer deux ex machina's dan bij The Passion. Ohja, per aflevering misschien een seconde of dertig een titan. Als je geluk hebt. Want het is véééél interessanter om aflevering na aflevering gewauwel aan te moeten horen van emotioneel geconstipeerde token-karakters.
Vergeleken met deze drek is zelfs Siren van Shakeperiaans niveau.
Ik stop er mee, ik kan het niet meer aan. Alleen de vader en zoon Russel zijn tof, maar ook zij kunnen dit niet redden. Had het zich volledig afgespeeld in de jaren 50, dan was het nog wel interessant. Nu niet. Maar dan echt gewoon niet.
Daarom geen cijfer maar een waarschuwing: Zonde van je tijd.
Ik moet alleen de laatste aflevering nog, maar ik vind het op zich wel ok. Ik vind de diverse cast eigenlijk best prima. Ik kan niet zeggen dat het slecht acteerwerk is verder.
Ik snap je comments, although a bit harsh
De trailer word je flink warm mee gemaakt, maar kep misschien in 3 afleveringen even 10 seconde een monster gezien. Dus qua actie blijft het echt wel uit.
En ze hebben wat mij betreft wel wat zaken van Supernatural gekopieerd:
- absentee hero father: de vader van Sam & Dean is tijdens zijn mysterieuze afwezigheid uiteraard het subject van de zoektocht en wordt totdat hij gevonden wordt wel door zijn kids als mogelijke held gezien, waarbij 1 kind pissing is en 1 kind respect blijft houden voor vaderlief. De vader van de 2 hoofdpersonen in Monarch wordt hier ook als soort van held neergezet omdat zijn doel natuurlijk is om "de wereld te redden van monsters". Maar eigenlijk is het gewoon een douchebag. Bij Supernatural was John Winchester een douchebag omdat hij wraak op de monsters wilde nemen die zijn vrouw vermoordde maar de opvoeding van zijn kids als een militante soldaat aanpakte, en in Monarch is Hiroshi gewoon een vent die vreemd is gegaan op zijn vrouw, een ander kind maakt bij een andere vrouw en vervolgens zijn kids in de steek laat zonder verklaring.
- constante geswitch van allegiance door de "badass" Monarch dame (muscle) en heer (brein);
- constant heen-en-weer van de timeline; ik kan het wel volgen, maar ik vind het gewoon bloedirritant.
- in de Hell (Supernatural) gaat de tijd anders. Bij Monarch gaat de tijd dus ook anders in het monster-realm/hollow earth/hoe de dimensie dan ook heet.
Kortom: ik vind het niet zo slecht als jij, maar herken wel wat je zegt. Vooruitgang in de verhaallijnen gaat traag en action time van de monsters is echt veel te weinig. Ik kijk em gewoon af, en ik zou er niet met een superslecht gevoel op terugkijken, maar als er geen 2e seizoen zou komen, zou ik dat ook geen ramp vinden.