Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
For All Mankind (2019–)For All Mankind (2019–)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Alternatieve geschiedenis van de maanlandingen, waardoor de ruimte-race door blijft gaan.

Seizoen 1 is echt brilliant. De verrassing en spanning zit er goed in, zowel in de ruimte als in het Johnson Space Centre in Houston. Ook de soap opera rond de karakters is (nog) prima te pruimen en past goed bij het verhaal.

Seizoen 2 is goed, maar begint wat scheuren te tonen. Hier en daar zitten er fouten in de fysica (waar men in seizoen 1 wel heel scherp op was) en de soap opera, met name aan het einde van het seizoen, is slecht. Ook het plot begint hier en daar wat gaten te vertonen, met name het incident rond de kist op de maan was ongeloofwaardig.

Seizoen 3 gooit het op een andere boeg. Veel meer soap opera en actie, met een hogere verhaalsnelheid als de eerste twee seizoenen. De spanningsopbouw ontbreekt daardoor. Het verhaal wordt ongeloofwaardiger, het aantal natuurkunde fouten neemt toe en het begint meer op Star Trek te lijken.

Seizoen 4 heb ik nog niet gezien.

Toch een 9 voor het eerste seizoen en een deel van het tweede seizoen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10
Genereer je eigen UBB code review

[ Voor 3% gewijzigd door Skyaero op 08-01-2024 16:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Mr Bates vs. The Post Office (2024–)Mr Bates vs. The Post Office (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Mr. Bates versus The Post Office is een vierdelige Engelse serie. Elke aflevering duurt ongeveer 45 tot 50 minuten.

De serie is gebaseerd op feiten: een soort toeslagkostenaffaire, maar dan in Engeland.

Mr. Bates werkt met plezier in een postagentschap. Totdat The Post Office (de Engelse PostNL) een computersysteem verplicht om administratie bij te houden. Dit speelt zich begin jaren 2000 af. In de software, gemaakt door Fujitsu en genaamd Horizon, zitten echter bugs, waardoor postagentschaphouders ten onrechte een tekort op de balans krijgen te zien.

The Post Office claimt echter dat het computersysteem onfeilbaar is en vervolgt zonder medogen de postagentschaphouders die (niet bestaande) verliezen laten zien. Zij worden verantwoordelijk gehouden voor dat verlies, moeten dat terug betalen en worden ontslagen. Het gaat om honderden mensen en per postkantoor om duizenden tot tienduizenden Ponden. De postagentschaphouders kunnen niet opboksen tegen de bodemloze juridische zak(k)en van TPO en sommigen plegen zelfmoord of moeten hun huis verkopen en dergelijke.

In de serie gaat Bates de ongelijke strijd met TPO aan. De strijd speelt ook nu, in 2024, nog.

Het verhaal is triest en beklemmend. Het is goed dat deze serie er is, want daardoor worden, in Engeland, ogen geopend en geaccepteerd dat institutities niet zo onfeilbaar zijn als ze zich zelf achten. En dat de burger ten onrechte vermalen kunnen worden in bureaucratische machines.

Het acteerwerk is echter slecht, de karakters zijn behoorlijk ééndimensionaal, ook hoe het verhaal verteld wordt. Daarom een laag cijfer als score. Desalniettemin, vanwege het belang van het probleem dat aan de kaak wordt gesteld, wel een must-see.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.7.png4.7 / 10

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
Gisteren de pilot aflevering van Mr. Robot gekeken (ja ik weet het, ik loop hopeloos achter, maar deze serie is nooit in mijn vizier geweest).

Holy moly wat een gave aflevering. Als de rest van de serie ook zo is, dan heb ik er weer een binge-verslaving bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 11:55
PdeBie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:03:
Gisteren de pilot aflevering van Mr. Robot gekeken (ja ik weet het, ik loop hopeloos achter, maar deze serie is nooit in mijn vizier geweest).

Holy moly wat een gave aflevering. Als de rest van de serie ook zo is, dan heb ik er weer een binge-verslaving bij.
Wordt alleen maar beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

Deathchant

Don't intend. Do!

Vrijdag schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:30:
Ik ben een tijdje terug begonnen met Monarch: Legacy of monsters. Trailer zag er gaaf uit, setting leek me tof, en natuurlijk titans/Kaiju.

Maar wat we krijgen is standaard Lollywood crap. Onuitstaanbare, onwetende girlbosses, sneue kereltjes, een aaneenschakeling van domme beslissingen, arrogante prietpraat, incompetente huurlingen, een alwetend digitaal orakel en meer deux ex machina's dan bij The Passion. Ohja, per aflevering misschien een seconde of dertig een titan. Als je geluk hebt. Want het is véééél interessanter om aflevering na aflevering gewauwel aan te moeten horen van emotioneel geconstipeerde token-karakters.
Vergeleken met deze drek is zelfs Siren van Shakeperiaans niveau.

Ik stop er mee, ik kan het niet meer aan. Alleen de vader en zoon Russel zijn tof, maar ook zij kunnen dit niet redden. Had het zich volledig afgespeeld in de jaren 50, dan was het nog wel interessant. Nu niet. Maar dan echt gewoon niet.

Daarom geen cijfer maar een waarschuwing: Zonde van je tijd.
Ik moet alleen de laatste aflevering nog, maar ik vind het op zich wel ok. Ik vind de diverse cast eigenlijk best prima. Ik kan niet zeggen dat het slecht acteerwerk is verder.

Ik snap je comments, although a bit harsh ;)
De trailer word je flink warm mee gemaakt, maar kep misschien in 3 afleveringen even 10 seconde een monster gezien. Dus qua actie blijft het echt wel uit.
En ze hebben wat mij betreft wel wat zaken van Supernatural gekopieerd:

- absentee hero father: de vader van Sam & Dean is tijdens zijn mysterieuze afwezigheid uiteraard het subject van de zoektocht en wordt totdat hij gevonden wordt wel door zijn kids als mogelijke held gezien, waarbij 1 kind pissing is en 1 kind respect blijft houden voor vaderlief. De vader van de 2 hoofdpersonen in Monarch wordt hier ook als soort van held neergezet omdat zijn doel natuurlijk is om "de wereld te redden van monsters". Maar eigenlijk is het gewoon een douchebag. Bij Supernatural was John Winchester een douchebag omdat hij wraak op de monsters wilde nemen die zijn vrouw vermoordde maar de opvoeding van zijn kids als een militante soldaat aanpakte, en in Monarch is Hiroshi gewoon een vent die vreemd is gegaan op zijn vrouw, een ander kind maakt bij een andere vrouw en vervolgens zijn kids in de steek laat zonder verklaring.

- constante geswitch van allegiance door de "badass" Monarch dame (muscle) en heer (brein);

- constant heen-en-weer van de timeline; ik kan het wel volgen, maar ik vind het gewoon bloedirritant.

- in de Hell (Supernatural) gaat de tijd anders. Bij Monarch gaat de tijd dus ook anders in het monster-realm/hollow earth/hoe de dimensie dan ook heet.

Kortom: ik vind het niet zo slecht als jij, maar herken wel wat je zegt. Vooruitgang in de verhaallijnen gaat traag en action time van de monsters is echt veel te weinig. Ik kijk em gewoon af, en ik zou er niet met een superslecht gevoel op terugkijken, maar als er geen 2e seizoen zou komen, zou ik dat ook geen ramp vinden.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:05

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Skyaero schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:33:
For All Mankind (2019–)[Afbeelding: For All Mankind (2019–)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Alternatieve geschiedenis van de maanlandingen, waardoor de ruimte-race door blijft gaan.

Seizoen 1 is echt brilliant. De verrassing en spanning zit er goed in, zowel in de ruimte als in het Johnson Space Centre in Houston. Ook de soap opera rond de karakters is (nog) prima te pruimen en past goed bij het verhaal.

Seizoen 2 is goed, maar begint wat scheuren te tonen. Hier en daar zitten er fouten in de fysica (waar men in seizoen 1 wel heel scherp op was) en de soap opera, met name aan het einde van het seizoen, is slecht. Ook het plot begint hier en daar wat gaten te vertonen, met name het incident rond de kist op de maan was ongeloofwaardig.

Seizoen 3 gooit het op een andere boeg. Veel meer soap opera en actie, met een hogere verhaalsnelheid als de eerste twee seizoenen. De spanningsopbouw ontbreekt daardoor. Het verhaal wordt ongeloofwaardiger, het aantal natuurkunde fouten neemt toe en het begint meer op Star Trek te lijken.

Seizoen 4 heb ik nog niet gezien.

Toch een 9 voor het eerste seizoen en een deel van het tweede seizoen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Zo ervoer ik het ook, alhoewel ik een 9 wel heel erg veel vind, eerder een 7 ofzo. Heb gister de eerste aflevering van seizoen 4 gezien en het kon me eigenlijk helemaal niet meer boeien. Denk niet dat ik verder kijk, vorig seizoen heb al ik plichtmatig afgekeken en kan me er eigenlijk niks meer van herinneren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
Mr Inbetween (2018–2021)Mr Inbetween (2018–2021)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 30 min | MPAA: TV-MA
Deze stond ook op mijn lijstje.
Eerste wat ik dacht... Hey! Erik ten Hag als huurmoordenaar!
Hij blijkt het toch niet te zijn ...

Serie gaat dus over een huurmoordenaar die naast zijn opdrachten ook een ander leven heeft met oa zijn kleine dochtertje.
Vandaar de titel neem ik aan.

De serie kijkt lekker weg, het is niet echt spannend of eng, het is gewoon goed in elkaar gezet met een vleugje goede gevatte humor. En ook leuke tiepetjes, daar hou ik van.

Ik zit nu halverwege seizoen twee en het valt mij op dat er niet altijd een hoofdverhaal is die door alle afleveringen dan loopt. Sommige afleveringen kun je op zichzelf kijken zonder wat te missen.

Eigenlijk niks negatiefs over deze serie, zeer onderhoudend en het verveelt tot nu toe geen moment.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Ps. Mag de ubb generator link weer in de toelichting onderin hier? Scheelt zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-07 08:35
Dwarlorf schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:23:
[...]

Zo ervoer ik het ook, alhoewel ik een 9 wel heel erg veel vind, eerder een 7 ofzo. Heb gister de eerste aflevering van seizoen 4 gezien en het kon me eigenlijk helemaal niet meer boeien. Denk niet dat ik verder kijk, vorig seizoen heb al ik plichtmatig afgekeken en kan me er eigenlijk niks meer van herinneren.
Dat heb ik ook. Eerste twee seizoenen waren leuk omdat het nog dicht bij de "werkelijke" geschiedenis lag. Het was ook leuk om bekende namen in de serie te zien (Wubbo Ockels bijvoorbeeld, maar die kwam een beetje naar aan zijn einde). Met seizoen 3 en 4 wijkt dit steeds verder af van hoe gegaan is. Hoewel dit begrijpelijk is maakt het de herkenbaarheid een stuk minder. Het voelt allemaal ook een beetje kunstmatig. Als ze weer iets groots aan gaan pakken dan weet je al dat het mis zal gaan. Ook voelt het soap-drama steeds meer als filler. Ik ben er ook wel klaar mee na seizoen 4 (ik loop nog paar afleveringen achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-07 10:26
Mick3112 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:25:
Sex Education ()[Afbeelding: Sex Education ()]
IMDb: n/a
Afgelopen seizoenen altijd met veel plezier naar gekeken.
Ik vond in seizoen 4 het hele WOKE gedoe teveel de aandacht krijgen. Zo'n beetje elk spectrum van de lhbtqia doelgroep werd behandeld met een onderliggende boodschap richting acceptatie. Op zich prima natuurlijk, maar het lag er te dik bovenop.
[Afbeelding: IMDb -- Sex Education ()] [Afbeelding: Zoek meer informatie over Sex Education () op Google] [Afbeelding: Zoek trailer van Sex Education () via Google]
[Afbeelding] 6 / 10
Ik heb met moeite de eerste aflevering gezien, ik zou bijna denken dat dit een parodie van de serie is. Ze zijn helemaal doorgeslagen vind ik. Wordt het beter, of zet de eerste aflevering de toon van dit seizoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:11
mister_S schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:06:
[...]

Ik heb met moeite de eerste aflevering gezien, ik zou bijna denken dat dit een parodie van de serie is. Ze zijn helemaal doorgeslagen vind ik. Wordt het beter, of zet de eerste aflevering de toon van dit seizoen?
Nee dat wordt alleen maar erger, het laatste seizoen is niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:19
mister_S schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:06:
[...]

Wordt het beter, of zet de eerste aflevering de toon van dit seizoen?
Nee, ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Eerste aflevering van True Detective seizoen 4 doet mij aan The Thing denken. Hopelijk wordt dit net zo spannend als die film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 21:23

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

De eerste aflevering van True Detective was goed, snel meer! Wil weten wat er aan de hand is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 07:16

Tijntje

Hello?!

Klinkt veel belovend, de beelden in de trailer zagen er alweer likkebaardend uit.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:28
Ik ga hem bingen, geen zin om old school elke week te moeten wachten :P

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Fool Me Once (2024–)Fool Me Once (2024–)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Goed gemaakte, prima geacteerde wegkijker met een kolderieke ontknoping. Tot en met aflevering 6 prima, een 6,5. Wel intrigerend, maar nooit spannend. Daarna dondert het verhaal een klif af waarbij ik moeite moest doen om de twee laatste afleveringen nog met mijn vrouw mee te kijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dr. Strangelove schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:24:
Same, dat doe ik eigenlijk altijd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:34
Harribo schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:46:
Mr Inbetween (2018–2021)[Afbeelding: Mr Inbetween (2018–2021)]
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 30 min | MPAA: TV-MA
Deze stond ook op mijn lijstje.
Eerste wat ik dacht... Hey! Erik ten Hag als huurmoordenaar!
Hij blijkt het toch niet te zijn ...

Serie gaat dus over een huurmoordenaar die naast zijn opdrachten ook een ander leven heeft met oa zijn kleine dochtertje.
Vandaar de titel neem ik aan.

De serie kijkt lekker weg, het is niet echt spannend of eng, het is gewoon goed in elkaar gezet met een vleugje goede gevatte humor. En ook leuke tiepetjes, daar hou ik van.

Ik zit nu halverwege seizoen twee en het valt mij op dat er niet altijd een hoofdverhaal is die door alle afleveringen dan loopt. Sommige afleveringen kun je op zichzelf kijken zonder wat te missen.

Eigenlijk niks negatiefs over deze serie, zeer onderhoudend en het verveelt tot nu toe geen moment.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10

Ps. Mag de ubb generator link weer in de toelichting onderin hier? Scheelt zoeken
Waar heb je deze gekeken dan? Hij zou op Prime staan maar kan hem niet afspelen, niet beschikbaar geeft hij aan....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 18:51
ramrodwillem schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:49:
[...]

Waar heb je deze gekeken dan? Hij zou op Prime staan maar kan hem niet afspelen, niet beschikbaar geeft hij aan....?
Disney+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:03
ramrodwillem schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:49:
[...]

Mooie app om te gebruiken is JustWatch. Kan je precies zien op welke streamingdienst een film / serie staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:42

Vrijdag

De Zwarte

Dingdong schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:21:
Eerste aflevering van True Detective seizoen 4 doet mij aan The Thing denken. Hopelijk wordt dit net zo spannend als die film!
Gaf mij ook The Thing vibes, samen met een heel licht Lovecraftiaans sausje, wat 30 Days of Night en volgens mijn vriendin ook wat Wind River.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:24:
Ben je al klaar met Better Call Saul? En, wat vind je?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Slow Horses (2022–)Slow Horses (2022–)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA
Wat een heerlijke serie is dit. Dik een jaar terug seizoen 1 gekeken, vorig weekend en gisteren seizoen 2 gebinged. Top entertainment.

De Slow Horses zijn een club met disgraced MI-5 agenten onder leiding van Jackson Lamb (Gary Oldman). Lamb bezit social skills noch enige standaarden voor persoonlijke hygiëne maar hij is wel een ervaren spymaster. Zijn Slow Horses zijn dan wel disgraced maar niet noodzakelijk volledig incompetent. Ze clashen daarom nogal eens met de reguliere MI-5 club onder leiding van Diana Taverner (Kristin Scott Thomas).

De serie slaat een mooie balans tussen spanning, drama en humor. De Horses hebben allemaal hun eigen specialisaties maar ook character defects en dat speelt erg goed tegen elkaar af. Toch voelt het nooit oppervlakkig zoals in Amerikaanse politieseries. Het helpt ook dat de verhaallijn doorloopt over zes afleveringen en het net als in Britse detective series mogelijk is de diepte in te gaan. Dit is story telling op zijn best.

Ik vond seizoen 1 goed en 2 nog net wat beter. Seizoen 3 gaat snel volgen en ik ben blij te kunnen meedelen dat seizoen 4 al gefilmd is en er dus ook aankomt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
RoRoNL schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:15:
[...]

Ben je al klaar met Better Call Saul? En, wat vind je?
Nee, niet echt aan toegekomen. Wel een aflevering of vijf gezien en dat smaakte naar meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
The Bear (2022–)The Bear (2022–)
Tweakers: 4.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Carmy (Jeremy Allen White) is een Michelinsterren niveau chef die in de knoop zit met zichzelf door de zelfmoord van zijn broer Michael. Mike heeft hem zijn restaurantje in Chicago nagelaten en Carmy voelt zich verplicht de leiding over te nemen, inclusief de motley crew van werknemers die daarbij hoort, o.a. de jonge maar getalenteerde Sydney (Ayo Edebiri) en de losgeslagen Richie (Ebon Moss-Bachrach).

The Bear deed me even denken aan de fantastische sitcom Chef uit de jaren 90 met Lenny Henry; maar dat verdween al gauw. The Bear is zeker humoristisch maar het is ook een scherpe kijk op de karakters van Carmy en de mensen om hem heen. Dit is een serie die focust op mensen en niet verhalen. Alles wat er in het restaurant en daaromheen gebeurt is niet meer dan een catalyst om de mensen die er werken te leren kennen en hen zien te botsen met elkaar.

Het is daarom denk ik ook zeker niet een serie voor iedereen; als je een lekker lopend plot zoekt dan val je misschien wel in slaap bij The Bear. Als je daarentegen ontroerd wil worden, mee wil leven met mensen die écht overkomen en niet cardboard characters zijn, dan kan je eigenlijk niet veel beter vinden dan deze serie.

Seizoen 1 gezien, begin gemaakt met seizoen 2 dat zojuist overladen is met roem bij zowel de Golden Globes als de Emmy's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:01:
Slow Horses (2022–)[Afbeelding: Slow Horses (2022–)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA
Wat een heerlijke serie is dit. Dik een jaar terug seizoen 1 gekeken, vorig weekend en gisteren seizoen 2 gebinged. Top entertainment.

De Slow Horses zijn een club met disgraced MI-5 agenten onder leiding van Jackson Lamb (Gary Oldman). Lamb bezit social skills noch enige standaarden voor persoonlijke hygiëne maar hij is wel een ervaren spymaster. Zijn Slow Horses zijn dan wel disgraced maar niet noodzakelijk volledig incompetent. Ze clashen daarom nogal eens met de reguliere MI-5 club onder leiding van Diana Taverner (Kristin Scott Thomas).

De serie slaat een mooie balans tussen spanning, drama en humor. De Horses hebben allemaal hun eigen specialisaties maar ook character defects en dat speelt erg goed tegen elkaar af. Toch voelt het nooit oppervlakkig zoals in Amerikaanse politieseries. Het helpt ook dat de verhaallijn doorloopt over zes afleveringen en het net als in Britse detective series mogelijk is de diepte in te gaan. Dit is story telling op zijn best.

Ik vond seizoen 1 goed en 2 nog net wat beter. Seizoen 3 gaat snel volgen en ik ben blij te kunnen meedelen dat seizoen 4 al gefilmd is en er dus ook aankomt.
Ik heb deze recentelijk ook gekeken en na het eerste seizoen ben ik in één rits doorgegaan.

Oldman is geweldig in deze serie.

Wel enigszins afschrikwekkend met zijn gekauw voor de mensen onder ons met misofonie, maar desondanks een prachtig karakter.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 12:48

jmk

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:01:
Slow Horses (2022–)[Afbeelding: Slow Horses (2022–)]

Eens met je eindcijfer. Van iedere aflevering genoten in seizoen 3.

Kijktip voor wie seizoen 3 gaat kijken: Zet de video na het einde van de laatste aflevering direct af. Bevat spoilers voor Seizoen 4.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:11
jmk schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:46:
Kijktip voor wie seizoen 3 gaat kijken: Zet de video na het einde van de laatste aflevering direct af. Bevat spoilers voor Seizoen 4.
Maar dat was bij 1 & 2 ook al? Alle drie de seizoenen eindigen met een trailer voor het volgende seizoen. Of bevatte die voor S04 echte spoilers?

Heb ze zelf rond nieuwjaar alle drie gekeken, en was er ook op een paar dagen doorheen. Was wel bingewaardig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:35

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Special Ops: Lioness (2023–)Special Ops: Lioness (2023–)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Ik zag deze serie laatst voorbij komen op Skyshowtime, een serie met Zoe Saldana, Nicole Kidman en Morgan Freeman, die moet ik gewoon zien. En ik moet zeggen ik vond het een aardige serie, eerste 2 afleveringen moest ik even doorheen bijten, maar daarna keek het zich lekker weg. Ik heb letterlijk 5 afleveringen achter elkaar gekeken toen ik er een keer inzat, en ik vond het jammer dat hij toen al afgelopen was. Deze serie laat echt wel dingen goed naar voren komen die wat gewoon de werkelijkheid zijn, en dan vraag ik me toch wel soms af, in wat voor wereld leven we. De serie is maar slechts 8 afleveringen lang, maar deze vraag zeker naar meer, hopelijk krijgen we naderhand nog een 2de seizoen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:11:
The Bear (2022–)[Afbeelding: The Bear (2022–)]
Tweakers: 4.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Carmy (Jeremy Allen White) is een Michelinsterren niveau chef die in de knoop zit met zichzelf door de zelfmoor van zijn broer Michael. Mike heeft hem zijn restaurantje in Chicago nagelaten en Carmy voelt zich verplicht de leiding over te nemen, inclusief de motley crew van werknemers die daarbij hoort, o.a. de jonge maar getalenteerde Sydney (Ayo Edebiri) en de losgeslagen Richie (Ebon Moss-Bachrach).

The Bear deed me even denken aan de fantastische sitcom Chef uit de jaren 90 met Lenny Henry; maar dat verdween al gauw. The Bear is zeker humoristisch maar het is ook een scherpe kijk op de karakters van Carmy en de mensen om hem heen. Dit is een serie die focust op mensen en niet verhalen. Alles wat er in het restaurant en daaromheen gebeurt is niet meer dan een catalyst om de mensen die er werken te leren kennen en hen zien te botsen met elkaar.

Het is daarom denk ik ook zeker niet een serie voor iedereen; als je een lekker lopend plot zoekt dan val je misschien wel in slaap bij The Bear. Als je daarentegen ontroerd wil worden, mee wil leven met mensen die écht overkomen en niet cardboard characters zijn, dan kan je eigenlijk niet veel beter vinden dan deze serie.

Seizoen 1 gezien, begin gemaakt met seizoen 2 dat zojuist overladen is met roem bij zowel de Golden Globes als de Emmy's.
Die aflevering ( meen seizoen 2 episode 6 van The bear) met het kerstdiner is de beste, meest beklemmende aflevering van een serie die ik ken. Kreeg echt een dik half uur last van plaatsvervangende stress… Emmies zijn meer dan op hun plaats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MIckelClark
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22-01-2024
Fool Me Once (2024–)Fool Me Once (2024–)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Fool Me Once heeft me vanaf de eerste aflevering tot het einde verslaafd gemaakt. Het verhaal toont een ex-militaire vrouw die de waarheid ontdekt over zijn man en de misdaden die hij in het verleden heeft begaan. In eerste instantie dacht ze dat haar man onschuldig was en niets kon doen dat anderen pijn zou kunnen doen, maar wanneer haar zus op brute wijze wordt vermoord, komt ze thuis en onderzoekt ze persoonlijk de moord, wat haar naar een persoon leidt die ze niet had verwacht.

Het verhaal wordt op een gegeven moment saai en ik voelde de weerstand, maar over het algemeen is het een goede serie om naar te kijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/0.png0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

RobertMe schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:50:
[...]

Maar dat was bij 1 & 2 ook al? Alle drie de seizoenen eindigen met een trailer voor het volgende seizoen. Of bevatte die voor S04 echte spoilers?

Heb ze zelf rond nieuwjaar alle drie gekeken, en was er ook op een paar dagen doorheen. Was wel bingewaardig.
Ja er zat dit keer een hele grote spoiler in die ik liever niet gezien had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:11
Linksquest schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:40:
Special Ops: Lioness (2023–)[Afbeelding: Special Ops: Lioness (2023–)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Ik zag deze serie laatst voorbij komen op Skyshowtime, een serie met Zoe Saldana, Nicole Kidman en Morgan Freeman, die moet ik gewoon zien. En ik moet zeggen ik vond het een aardige serie, eerste 2 afleveringen moest ik even doorheen bijten, maar daarna keek het zich lekker weg. Ik heb letterlijk 5 afleveringen achter elkaar gekeken toen ik er een keer inzat, en ik vond het jammer dat hij toen al afgelopen was. Deze serie laat echt wel dingen goed naar voren komen die wat gewoon de werkelijkheid zijn, en dan vraag ik me toch wel soms af, in wat voor wereld leven we. De serie is maar slechts 8 afleveringen lang, maar deze vraag zeker naar meer, hopelijk krijgen we naderhand nog een 2de seizoen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Deze heb ik vorige week gekeken. Vrijdagavond de eerste, zaterdag 6 stuks en toen werd het tijd om te stoppen met kijken, en zondagmorgen de laatste. Vrijwel "in een ruk" dus.

Enige wat tegenviel vond ik het prive verhaal van Joe. Dat er prive in zit, sure. Maar dit was wel heel erg overdreven / over the top.
spoiler:
Dochter van 14 die betrokken is bij auto ongeluk, geopereerd moet worden, en bij onderzoek vooraf blijkt dat ze ook nog eens zwanger is.

En eigenlijk wil ik de serie nu, een week later, nog eens kijken :X.

Origineel was deze overigens blijkbaar bedoeld voor een seizoen. Maar gezien de reviews / populariteit zou het zomaar kunnen dat er een tweede komt. Maar ben benieuwd hoe ze dan verder gaan.
spoiler:
Nieuw team met nieuwe operatie? Zelfde team met nieuwe operatie? Wellicht dezelfde groep met een nieuwe lioness en "promotie" van de vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-07 19:59
https://www.imdb.com/title/tt2802850/

Season 5. Beetje gaap. Jon Hamm is goed en ook Sam Spruell, zo ook June Temple maar verhaal is toch beetje been there done that.

https://www.imdb.com/title/tt2356777/?ref_=fn_al_tt_1

Nieuwe seizoen True Detective idem. Niets nieuws.

https://www.imdb.com/titl..._tt_7_nm_1_q_the%2520Wire

The Wire weer gestart, blijft veel beter plakken, zelfs na rerun 8 of 9. Echt, zo bizar na zoveel jaar toch echt David Simon's beste werk.

Ook Mad men, de eerste paar seizoenen weer gedraaid. Allemaal ex-Sopranos productie dus blijft gewoon ace.

https://www.imdb.com/titl...0_tt_8_nm_0_q_mad%2520men

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:38

Superkiwi

Hoi doei

Barbarians (2020–)Barbarians (2020–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 280 min | MPAA: TV-MA
Drie Germaanse jeugdvrienden (Arminius, Thusnelda en Folkwin) nemen het samen op tegen het machtige Romeinse rijk in deze tweedelige serie die veel weg heeft van Rome en Vikings maar dat niveau niet kan evenaren.
Ik hou van dit genre en tijdens het eerste seizoen vroeg ik mezelf meermaals af of ik deze serie niet al eerder gezien had, omdat de
spoiler:
Romeinse Adelaar wordt gestolen. Na enig speurwerk bleek dat in de serie Rome ook het geval, vandaar de verwarring

Barbaren werkt toe naar één van de grootste veldslagen uit de Duitse geschiedenis: de Slag bij het Teutoburgerwoud in 9 na Chr, onder leiding van Arminius en gezien vanuit het oogpunt van de Barbaren. Om het verhaal op gang te brengen moeten er eerst wat gebeurtenissen in gang gezet worden en Thusnelda (je kunt haar een beetje vergelijken met Lagartha uit Vikings) zorgt hier hoogstpersoonlijk voor. Sterker nog, ze is zo'n beetje verantwoordelijk voor alles wat er fout gaat:
spoiler:
haar broertje dat kreupel geslagen wordt, haar vader die boos wordt en onder één hoedje met de Romeinen gaat spelen, de represailles door de Romeinen nadat zij met het idee kwam de adelaar te stelen...

Het enige verschil met Lagartha is dat Thusnelda nergens zelf verantwoordelijkheid voor neemt en de hele serie alles en iedereen de schuld geeft behalve zichzelf. Zoals haar broer Folkwin het mooi omschreef: "die vrouw is als een vogel die overal haar ongeluk schijt".
Maar goed, ondanks haar naïviteit is seizoen 1 gewoon goed, deze heb ik dan ook vrij snel achter elkaar gekeken.

Dan seizoen 2... daar gaat alles bergafwaarts. Er worden opeens liefdesverhalen in de serie gepropt waardoor het hoofdverhaal een beetje naar de achtergrond verdwijnt en dat is zeer jammer. Natuurlijk wordt er hier en daar nog wel veel bloed vergoten maar omdat er niet aan goede karakterbinding wordt gedaan boeit het voor de kijker niet echt wie er dood gaan. Zelfs de 'Game of Thrones momentjes' waarbij belangrijke spelers dood gaan hebben weinig impact.
Wat opvalt is dat vrouwen in s2 meer naar de voorgrond worden geschoven en waar Vikings liet zien dat stoere vrouwen prima een sterke, leidende hoofdrol kunnen spelen hebben de vrouwen in Barbaren net iets teveel DrPhil issues. Ze stoken, maken domme beslissingen, schreeuwen om niks en gedragen zich als een stel pubers. Kort gezegd: de vrouwen zijn vergif in s2, niet wat je van doorgewinterde Germaanse barbaarse vrouwen zou verwachten. Hier zie je duidelijk de moderne agenda van Netflix terug.

Voor wat betreft het cijfer vind ik dit een lastige. Seizoen 1 is goed voor een 7,5, terwijl s2 niet meer dan een 6 verdient. Ik ga er, afgerond naar beneden, tussenin zitten en geef het een met enig pijn in het hart een 6,5. Of er hierna nog een seizoen komt weet ik niet, het (verrassende) open einde laat daar wel ruimte voor.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Net het laatste seizoen van Slow Horses gezien. Goed maar niet zo sterk als 1 en 2 vond ik; met name de bijna 2 episodes durende climax vond ik wat action-heavy / plot-light. Dat is niet waar ik deze serie voor kijk.

Niettemin weer veel gelachen ook en ik kijk uit naar S4.

Nu verder met The Bear S2, Culprits en Poker Face.

En The Curse. Heeft iemand die al gezien? Ik alleen de eerste aflevering maar wow... super. Echt een messcherpe satire van white privilege. Emma Stone is fantastisch.

[ Voor 34% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-01-2024 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Dr. Strangelove schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:47:
Net het laatste seizoen van Slow Horses gezien. Goed maar niet zo sterk als 1 en 2 vond ik; met name de bijna 2 episodes durende climax vond ik wat action-heavy / plot-light. Dat is niet waar ik deze serie voor kijk.

Niettemin weer veel gelachen ook en ik kijk uit naar S4.
Naar aanleiding van berichten hier op tweakers ook de eerste 2 seizoenen van Slow Horses gekeken. Ik ben geen binge-watcher maar hier ging ik wel erg snel doorheen. De rol van Lamb is Gary Oldman op het lijf geschreven. Ook wel grappig omdat Oldman de keurige Smilley speelde in Tinker,Tailor, Soldier, Spy en Lamb zo ongeveer het compleet tegenovergestelde is van Smilley. Het zijn niet beste spionnen maar ook geen complete idioten. Ze maken fouten en het gaat maar net goed (of niet). Daardoor blijf het verrassend en leuk om te kijken. Gelukkig heb ik seizoen 3 nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
En seizoen 3 van Slow Horses valt ook niet tegen, wel meer effectbejag en een paar afleveringen tegen het einde van het seizoen dat ze Hollywood na gaan spelen tijdens ‘de grote ontsnapping’, maar dit mag de pret niet drukken. Een echte aanrader dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:37

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik ben inmiddels bezig met S02 van Banshee. Ik blijf kijken, alleen begrijp ik niet goed waarom. Het is zó zwaar over de top, en zo ongeloofwaardig dat het haast comedy wordt. En toch blijf ik kijken.. Wonderlijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• breew
GurbY{nl} schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:32:
Ik ben inmiddels bezig met S02 van Banshee. Ik blijf kijken, alleen begrijp ik niet goed waarom. Het is zó zwaar over de top, en zo ongeloofwaardig dat het haast comedy wordt. En toch blijf ik kijken.. Wonderlijk.
Omdat het verhaal en de ontwikkeling van de hoofdpersonen zo gaaf in elkaar steekt.. vond ik in ieder geval.
En aan het eind van het laatste seizoen krijgt ook iedereen een passend einde van zijn/haar verhaallijn (meen ik me te herinneren... is al weer heel wat jaartjes geleden).
Tuurlijk is er, net als in elke serie, voor een aantal (hoofd)personen sprake van plot armour.. Maar het is zeker niet zo dat de hoofdpersonen ongeschonden (fysiek en/of mentaal) uit de strijd komen.

IMO één van de betere actieseries. Was ook één van de eerdere waar de gevechten niet zo 'clean' waren (albino gevecht bijvoorbeeld _/-\o_ ).

Waar ik bij een re-run wel last van kreeg was dat, wanneer je alles kort achter elkaar kijkt, er enige herhaling op lijkt te treden door de seizoenen heen. Vandaar ook terecht (en wat mij betreft op tijd) gestopt en het bij de huidige seizoenen gehouden.

persoonlijke favoriet: Job.

Krijg nog steeds zin om weer te kijken nu in de intro weer hoor/zie :)

[ Voor 21% gewijzigd door breew op 24-01-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Het heeft ongetwijfeld iets, ik bedoel, anders blijf ik niet kijken. Maar qua ongeloofwaardigheid scoort dit natuurlijk direct een 10. Dan was bv een Mr Inbetween stukken realistischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
RoRoNL schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:40:
En seizoen 3 van Slow Horses valt ook niet tegen, wel meer effectbejag en een paar afleveringen tegen het einde van het seizoen dat ze Hollywood na gaan spelen tijdens ‘de grote ontsnapping’, maar dit mag de pret niet drukken. Een echte aanrader dus.
Gisterenavond seizoen 3 gekeken. Met je eens, die laatste afleveringen waarin ze opeens een soort action hero's zijn doet afbreuk aan de characters en de serie. Ook van Webb werd een karikatuur gemaakt, veel te overdreven.
Minste seizoen van de drie maar nog steeds een topserie. Helaas nog een tijd wachten op seizoen 4, maar ik heb begrepen dat seizoen 5 ook al besteld.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Rogue Heroes (2022–2024)Rogue Heroes (2022–2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Wait wot? Niemand heeft Rogue Heroes gereviewed? Kwam deze bij het opruimen tegen, ik had wel verwacht dat er wat van te vinden was hier.

Rogue Heroes is een gedramatiseerde vertelling van het onstaan van de legendarische Britse commando's, de Special Air Service. De nadruk ligt op gedramatiseerd want Rogue Heroes heeft een heel eigen stijl; met een anachronistische maar compleet fantastische 70s rock soundtrack en een aantal fast-talking macho hoofdrolspelers (Connor Swindells, Alfie Allen en Jack O'Connell, die alledrie hiermee auditie doen voor de nieuwe James Bond) is dit een ontzettend kijkbaar geschiedenislesje. Humor en actie zijn belangrijk maar het plot loopt ook nog eens als een trein.

Ik heb niets dan lof voor Rogue Heroes. Liefhebbers van Slow Horses, waarvan er hier blijkbaar genoeg zijn, komen hiermee ruimschoots aan hun trekken. Kijken. Nu.

Edit: Serie komt trouwens uit de koker van Steven Knight, ook verantwoordelijk voor Peaky Blinders. Die heb ik zelf nog steeds niet gezien...

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-01-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:15:
Rogue Heroes (2022–2024)[Afbeelding: Rogue Heroes (2022–2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Wait wot? Niemand heeft Rogue Heroes gereviewed? Kwam deze bij het opruimen tegen, ik had wel verwacht dat er wat van te vinden was hier.

Rogue Heroes is een gedramatiseerde vertelling van het onstaan van de legendarische Britse commando's, de Special Air Service. De nadruk ligt op gedramatiseerd want Rogue Heroes heeft een heel eigen stijl; met een anchronistische maar compleet fantastische 70s rock soundtrack en een aantal fast-talking hoofdrolspelers (Connor Swindells, Alfie Allen en Jack O'Connell, die alledrie hiermee auditie doen voor de nieuwe James Bond) is dit een ontzettend kijkbaar geschiedenislesje. Humor en actie zijn belangrijk maar het plot loopt ook nog eens als een trein.

Ik heb niets dan lof voor Rogue Heroes. Liefhebbers van Slow Horses, waarvan er hier blijkbaar genoeg zijn, komen hiermee ruimschoots aan hun trekken. Kijken. Nu.
Die staat hier ook al een hele tijd klaar op de backlog om te kijken, probleem is alleen dat de backlog sneller groeit dan wij kunnen wegwerken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Screw the backlog. Deze moet bovenaan staan :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

1883 (2021–2022)1883 (2021–2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Western | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
The post-Civil war generation of the Dutton family travels to Texas, and joins a wagon train undertaking the arduous journey west to Oregon, before settling in Montana to establish what would eventually become the Yellowstone Ranch.

Wij volgen als sinds het begin Yellowstone, en beide prequals 1883 en 1923 staan al tijden in onze backlog klaar.
Nu was eindelijk 1883 aan de beurt
Yellowstone zelf wordt in de latere seizoenen steeds meer soapie en over de top. Gelukkig is dat bij deze standalone niet zo, dit is een drama zonder over de top actie.

Tim McGraw is de vader James Dutton en Faith Hill de moeder Margaret Dutton (kende beide alleen als zangers), acteren een stevig potje weg en weten geloofwaardige drama en intense pijn en verdriet op het scherm te toveren
Isabel May speelt de dochter (Elsa Dutton) doet het prima als rebelse dochter die haar eigen pad wil bewandelen, het is maar al te makkelijk om in een script de rebelse dochter neer te zetten als dom wicht wat keer op keer de raarste beslissingen neemt. Dat is hier gelukkig niet het geval.
Waar ik wel wat moeite mee had/kreeg was haar enorm aangezette Southern drawl, aangezien ze ook de voice-over voor haar rekening neemt aan het begin en eind van de aflevering werd dat soms wat vermoeiend.

De star of the show is voor mij wel Sam Elliott die Shea Brennan speelt, die getergde captain speelt.
Tegen beter weten in probeert hij de mensen te helpen en te beschermen tijdens de tocht.
Een blik van hem, en je voelt de intense interne strijd die hij heeft.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/owVkD8c.png

De cinematografie is geweldig, iedere locatie en vista is prachtig om te zien en voegt bij aan het verhaal wat wordt verteld.
Het is een mooi "afgesloten" verhaal wat in mijn ogen veel beter is dan Yellowstone, nu heel benieuwd naar 1923
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

@Tijntje 1923 is zeker de moeite waard, alhoewel ik em net ietsje minder vond dan 1883. Sowieso een aanrader, wel even lastig om nu wie-is-wie goed te plaatsen. Bv. de jonge John Dutton (dat mannetje van 6? 8?) komt hier weer als volwassen man in voor, met weer een aantal kids die dus de kleinzoon etc van James Dutton zijn. Er zijn complete family trees te vinden inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-07 13:14
Moving (2023–)Moving (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Leuke Koreaanse serie die me enigszins deed denken aan het oude Heroes. Eerste seizoen telt twintig afleveringen, waarvan enkel het 'tussengedeelte' (met een aantal flashback-afleveringen) me minder kon bekoren. Verder een aantrekkelijk verhaal met voldoende tempo en spanning. Aandoenlijke karakters ook die zich realistisch ontwikkelen en geen 'gewoon omdat het beter in het plot past'-dingen ondernemen.
Aanrader die via DIsney+ te bekijken is.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Moving (2023–)Moving (2023–)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Na de review hierboven ook grotendeels gekeken.

De productiewaarde ligt inderdaad wat hoger dan bij de gemiddelde Koreaanse serie en het is te zien dat ze er met passie aan hebben gewerkt, maar verwacht niet altijd de beste effecten.

Zelf vond ik er teveel standaard drama en navelgestaar in zitten. Het is redelijk vervelend om te moeten wachten op uitgerekte scenes waarin de één smachtend naar de ander staart zoals men voor soaps zoals The Bold and the Beautiful reeds geperfectioneerd heeft.

Tevens wordt het overal neergezet als een Koreaanse Heroes. Dat begrijp ik. Wat de makers echter niet begrepen is dat Heroes een aantal elementen had die in deze serie niet gereproduceerd konden worden: mysterie, Sylar en "Yattaaaa!!" Hiro.

Met name het gebrek aan een goede vijand, welke gezien de uitwerking toch best serieus is, vind ik jammer. Misschien hadden ze (betere) metaforen kunnen gebruiken zodat ze meer creatieve vrijheid hadden gehad. De huidige oplossing werkt in ieder geval niet.

Moving pakt voornamelijk de elementen van Heroes die laatstgenoemde serie juist steeds minder populair maakte en het geheel kopje onder liet gaan door te focussen op iets anders dan een gestoorde kannibaal. Dat je superkrachten hebt is geen garantie voor een goede serie.

Wel een zesje, maar hier had echt meer in kunnen zitten!

Sorry @mefjoew :p Toch bedankt voor de tip!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
Death's Game (2023–)Death's Game (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
is koreaanse Drama met 8 afleveringen die een uur duren.

hoe minder je over de serie weet hoe beter.
het is echt een emotionele rollercoaster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-07 13:14
Stukfruit schreef op zondag 28 januari 2024 @ 23:19:
Moving (2023–)[Afbeelding: Moving (2023–)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Na de review hierboven ook grotendeels gekeken.

De productiewaarde ligt inderdaad wat hoger dan bij de gemiddelde Koreaanse serie en het is te zien dat ze er met passie aan hebben gewerkt, maar verwacht niet altijd de beste effecten.

Zelf vond ik er teveel standaard drama en navelgestaar in zitten. Het is redelijk vervelend om te moeten wachten op uitgerekte scenes waarin de één smachtend naar de ander staart zoals men voor soaps zoals The Bold and the Beautiful reeds geperfectioneerd heeft.

Tevens wordt het overal neergezet als een Koreaanse Heroes. Dat begrijp ik. Wat de makers echter niet begrepen is dat Heroes een aantal elementen had die in deze serie niet gereproduceerd konden worden: mysterie, Sylar en "Yattaaaa!!" Hiro.

Met name het gebrek aan een goede vijand, welke gezien de uitwerking toch best serieus is, vind ik jammer. Misschien hadden ze (betere) metaforen kunnen gebruiken zodat ze meer creatieve vrijheid hadden gehad. De huidige oplossing werkt in ieder geval niet.

Moving pakt voornamelijk de elementen van Heroes die laatstgenoemde serie juist steeds minder populair maakte en het geheel kopje onder liet gaan door te focussen op iets anders dan een gestoorde kannibaal. Dat je superkrachten hebt is geen garantie voor een goede serie.

Wel een zesje, maar hier had echt meer in kunnen zitten!

Sorry @mefjoew :p Toch bedankt voor de tip!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Kan volgen wat je zegt en je brengt me er bijna toe mijn beoordeling een punt naar beneden bij te stellen -O- Maar vond het 'navelgestaar' in dit geval juist goed passen bij het introverte, verlegen karakter die daarbij betrokken is. En hoe dit seizoen eindigde sprak me ook aan.

Met je eens dat de serie tegenover Heroes geen stand houdt, maar die serie heb ik dan ook een 9 gegeven. Moving zou voor mij op een 7,5 komen, maar IMDB werkt niet met halve cijfers. En die gebruik ik hier dus ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
mefjoew schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:32:
[...]

Kan volgen wat je zegt en je brengt me er bijna toe mijn beoordeling een punt naar beneden bij te stellen -O- Maar vond het 'navelgestaar' in dit geval juist goed passen bij het introverte, verlegen karakter die daarbij betrokken is. En hoe dit seizoen eindigde sprak me ook aan.

Met je eens dat de serie tegenover Heroes geen stand houdt, maar die serie heb ik dan ook een 9 gegeven. Moving zou voor mij op een 7,5 komen, maar IMDB werkt niet met halve cijfers. En die gebruik ik hier dus ook niet :+
Het is wat het is :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Superkiwi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:43:
Barbarians (2020–)[Afbeelding: Barbarians (2020–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 280 min | MPAA: TV-MA
Drie Germaanse jeugdvrienden (Arminius, Thusnelda en Folkwin) nemen het samen op tegen het machtige Romeinse rijk in deze tweedelige serie die veel weg heeft van Rome en Vikings maar dat niveau niet kan evenaren.
Ik hou van dit genre en tijdens het eerste seizoen vroeg ik mezelf meermaals af of ik deze serie niet al eerder gezien had, omdat de
spoiler:
Romeinse Adelaar wordt gestolen. Na enig speurwerk bleek dat in de serie Rome ook het geval, vandaar de verwarring

Barbaren werkt toe naar één van de grootste veldslagen uit de Duitse geschiedenis: de Slag bij het Teutoburgerwoud in 9 na Chr, onder leiding van Arminius en gezien vanuit het oogpunt van de Barbaren. Om het verhaal op gang te brengen moeten er eerst wat gebeurtenissen in gang gezet worden en Thusnelda (je kunt haar een beetje vergelijken met Lagartha uit Vikings) zorgt hier hoogstpersoonlijk voor. Sterker nog, ze is zo'n beetje verantwoordelijk voor alles wat er fout gaat:
spoiler:
haar broertje dat kreupel geslagen wordt, haar vader die boos wordt en onder één hoedje met de Romeinen gaat spelen, de represailles door de Romeinen nadat zij met het idee kwam de adelaar te stelen...

Het enige verschil met Lagartha is dat Thusnelda nergens zelf verantwoordelijkheid voor neemt en de hele serie alles en iedereen de schuld geeft behalve zichzelf. Zoals haar broer Folkwin het mooi omschreef: "die vrouw is als een vogel die overal haar ongeluk schijt".
Maar goed, ondanks haar naïviteit is seizoen 1 gewoon goed, deze heb ik dan ook vrij snel achter elkaar gekeken.

Dan seizoen 2... daar gaat alles bergafwaarts. Er worden opeens liefdesverhalen in de serie gepropt waardoor het hoofdverhaal een beetje naar de achtergrond verdwijnt en dat is zeer jammer. Natuurlijk wordt er hier en daar nog wel veel bloed vergoten maar omdat er niet aan goede karakterbinding wordt gedaan boeit het voor de kijker niet echt wie er dood gaan. Zelfs de 'Game of Thrones momentjes' waarbij belangrijke spelers dood gaan hebben weinig impact.
Wat opvalt is dat vrouwen in s2 meer naar de voorgrond worden geschoven en waar Vikings liet zien dat stoere vrouwen prima een sterke, leidende hoofdrol kunnen spelen hebben de vrouwen in Barbaren net iets teveel DrPhil issues. Ze stoken, maken domme beslissingen, schreeuwen om niks en gedragen zich als een stel pubers. Kort gezegd: de vrouwen zijn vergif in s2, niet wat je van doorgewinterde Germaanse barbaarse vrouwen zou verwachten. Hier zie je duidelijk de moderne agenda van Netflix terug.

Voor wat betreft het cijfer vind ik dit een lastige. Seizoen 1 is goed voor een 7,5, terwijl s2 niet meer dan een 6 verdient. Ik ga er, afgerond naar beneden, tussenin zitten en geef het een met enig pijn in het hart een 6,5. Of er hierna nog een seizoen komt weet ik niet, het (verrassende) open einde laat daar wel ruimte voor.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
OT: Van de week was ik er weer even op de Autobahn en kwam ik langs Osnabrück; een minuut of 20 naar het noorden is de zeer, zeer waarschijnlijke locatie van de 'Varusschlacht'. Een mooi museum en een strak in het landschap ingepaste wandeling over het slagveld.

Het gaf me kippevel om op een plek te lopen die bijna mythische proporties heeft aangenomen in de geschiedenis. Ik ben op de slagvelden van WW1/2 en een aantal middeleeuwse slagen geweest maar deze ligt zo ver in het verleden dat het op een of andere manier is alsof er een legende tot leven komt als je daar loopt.

Kort gezegd, aanrader om eens te bezoeken als je ook maar een onsje interesse in geschiedenis hebt.

https://www.kalkriese-varusschlacht.de/nl/de-varusslag.html

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-07 17:45
This Is Going to Hurt (2022)This Is Going to Hurt (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Serie over een jonge dokter die werkt in een Engels ziekenhuis. Geen serie die laat zien hoe mooi het leven van een dokter is, maar een die laat zien hoe zwaar het kan zijn, met lange dagen, constant opgepiept worden en klagende patienten. Het werk heeft ook invloed op je privé leven. Toch is het ook een komedie.

Na de eerste aflevering dacht ik even: ik weet het niet, maar de afleveringen werden steeds beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:03
kzin schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:06:
This Is Going to Hurt (2022)[Afbeelding: This Is Going to Hurt (2022)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Serie over een jonge dokter die werkt in een Engels ziekenhuis. Geen serie die laat zien hoe mooi het leven van een dokter is, maar een die laat zien hoe zwaar het kan zijn, met lange dagen, constant opgepiept worden en klagende patienten. Het werk heeft ook invloed op je privé leven. Toch is het ook een komedie.

Na de eerste aflevering dacht ik even: ik weet het niet, maar de afleveringen werden steeds beter.
Hele bijzondere serie met heel veel humor. Laat inderdaad de prachtige donkere kanten zien van het ziekenhuis leven in Engeland.

spoiler: title
Het stuk met dolfijn tattoo was uniek en super geestig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mr Bates vs. The Post Office (2024)Mr Bates vs. The Post Office (2024)
Tweakers: 4.7 | IMDb: 9.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Met dank @Tha Deo die deze serie onder mijn aandacht bracht. Reviews gelezen op RT die uitstekend waren dus ik was benieuwd hoe ik er zelf tegenaan zou kijken.

De eerdere review heeft al goed omschreven waar de serie over gaat, dit is er eentje in het genre 'evil corporation fucks up little peoples' lives'. Net als de betere films en series in dit genre kaart deze een misstand aan die onderbelicht is. Ik had er in elk geval nooit over gehoord maar dankzij deze serie krijgen de honderden mensen die decennia lang gepakt zijn nu eindelijk meer aandacht. Dus dat is goed.

Helaas kan ik dat niet zeggen over de serie zelf. Verspreid over een slordige drie uur TV meanderen we strak chronologisch door events heen. Wat dit soort verhalen interessant maakt om naar te kijken zijn emotie, onthullingen en hier en daar wat bravoura acteerwerk. Mr Bates levert het eerste meer dan genoeg maar de rest niet.

De serie focust terecht op de slachtoffers maar de meeste van hen worden nogal abominabel neergezet door de acteurs. Ik ben dergelijk matig acteerwerk niet gewend van een Britse serie. Toby Jones is goed in de titelrol maar ook hij lijkt wat op de automatische piloot te acteren.

Vuurwerk is er dus ook niet echt. Het gevecht met Post Office en haar henchwomen voelt nogal slap en saai aan. Als procedural werkt het allemaal niet echt omdat er vaak geen heldere conclusies getrokken worden aan het einde van scenes. De Post Office board members zien er nogal 'deer in headlights' uit en zijn slappe antagonisten. Het doet af aan de stakes. Kijk Dopesick en hoe die serie inkijk gaf in wat er aan de andere kant van de tafel gebeurde. Day and night.

Mr Bates vs the Post Office is een serie die ongegeneerd op gevoel speelt maar daarbij vergeet dat we niet alleen medelijden horen te voelen met de slachtoffers, maar ook vermaakt willen worden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:35

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Halo (2022–)Halo (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Gisteren deze serie voor de 2de keer gezien, had hem via een omweg op release gezien, toen hij nog niet in Nederland te kijken was, en het leek me leuk om hem nog eens te kijken nu seizoen 2 ieder moment eraan komt. HALO Seizoen 1 begint heel sterkt, en heeft een mooi eind gevecht, maar daar tussen in is het voornamelijk de personages leren kennen. Dit trekt zich een beetje lang, en ze wijken inderdaad op bepaalde punten af van het spel, zoals de manier hoe Cortana met MasterChief verbonden is.

Toch vond ik het geen slechte serie, je ziet nu veel achtergrond verhaal van hoe de spartans tot stand zijn gekomen, en hoe de UFC een beetje in elkaar zit. Zelf hoop ik nu we dit gehad hebben, dat het 2de seizoen meer op de actie en spanning gefocust gaat worden. Ook hoop ik dat we niet naar nog een liefdes scene van MasterChief hoeven te kijken, niet dat ik er wat op tegen heb, maar het past niet bij MasterChieft :D
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

Rogue Heroes is een gedramatiseerde vertelling van het onstaan van de legendarische Britse commando's, de Special Air Service. De nadruk ligt op gedramatiseerd want Rogue Heroes heeft een heel eigen stijl; met een anachronistische maar compleet fantastische 70s rock soundtrack en een aantal fast-talking macho hoofdrolspelers (Connor Swindells, Alfie Allen en Jack O'Connell, die alledrie hiermee auditie doen voor de nieuwe James Bond) is dit een ontzettend kijkbaar geschiedenislesje. Humor en actie zijn belangrijk maar het plot loopt ook nog eens als een trein.

Edit: Serie komt trouwens uit de koker van Steven Knight, ook verantwoordelijk voor Peaky Blinders. Die heb ik zelf nog steeds niet gezien...
Had er nooit van gehoord. Zojuist seizoen 1 van deze serie gekeken. 1e 2 afleveringen moest ik wennen aan het stijltje, ik ben meer van het viezige en vuige tijdens WW2 in Europa. Maar laat dat los en je hebt een fijn weg kijkende serie die qua toon en sfeer meer tegen Inglorious Basterd leunt dan tegen Band of Brothers. Je vliegt de 6 afleveringen zo door.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29

Wat een heerlijke serie! Nou jouw recensie begonnen met kijken en binnen no time uitgekeken.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Fijn dat hij bevalt :) Er komt ook een tweede seizoen maar daar heb ik nog niet veel over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ja ik ben ook begonnen aan Rogue Heroes, echt heel erg van S1 genoten.

Dat tweede seizoen mag ook wel want het verhaal is helemaal niet af. Ik had achteraf gezien graag het hele verhaal in 1 keer af willen kijken,

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Bear (2022–)The Bear (2022–)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Na wat berichten op Tweakers gelezen te hebben werd ik nieuwsgierig voor de serie en ben ook maar overstag gegaan.
Ik heb hier eigenlijk geen seconde spijt gehad om deze serie op te zetten. In het begin was het voor mij wel wat awkward,
maar uiteindelijk is dit een goede drama, over oppakken, doorzetten, leren van fouten en blijven verbeteren.
Om eerlijk te zijn begrijp ik niet helemaal waarom de score op Tweakers zo laag is voor deze serie.
Ik vond zelf dat er best veel herkenbare zaken in zitten, al ben ik zelf geen kok, heb ik zelf geen restaurant, laat staan er voet in gezet als een werknemer.
Ik moet toegeven, hierin zit goed acteer en schrijfwerk, ik had in elk geval best vaak het gevoel alsof ik er zelf bij was.
Al met al blij om deze serie te hebben gezien, dank voor de tips en reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
In het geval van The Bear zijn er vier reviews geplaatst in dit topic met vier negens. Dus die 6,0 klopt inderdaad niet.

De T.net score is gebaseerd op alle reviews die gemaakt zijn in de ubb generator. Je hoeft die review echter niet te posten in het topic natuurlijk. Daarmee creëer je dan wel een discrepantie tussen wat het topic laat zien en wat de generator bijhoudt.

Ik kan alleen gissen naar de reden dat de score lager uitvalt maar het is altijd lager. Mijn vermoeden is dat wanneer je een review genereert maar de score niet invult, de generator dit ziet als een 0 en die meeneemt in het gemiddelde.

@Webgnome misschien dat jij hier meer licht over kan laten schijnen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-02-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik snap dat de score op Tweakers altijd lager is, natuurlijk kunnen mensen ook iets niet leuk vinden bijvoorbeeld, maar ik had niet verwacht dat de score dan zo laag zou zijn, al is het met een 6je natuurlijk ook nog net voldoende. :) Daar doel ik meer op, simpelweg omdat ik die score niet verwacht had.

Ik heb zelf ook bij eerdere reviews vergeten een cijfer in te vullen (bij mijn kleine review van Warrior was dat geloof ik) en toen werd de score inderdaad 0 en meegenomen in de berekening van het gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Natuurlijk kan je een lage score geven maar het punt van de generator is dat je die dan wel post in het topic ;)

En ja, je kan natuurlijk review bomben maar ik heb voldoende vertrouwen in de T.net community om dat uit te sluiten.

[ Voor 34% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-02-2024 18:18 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-07 13:46
@Dr. Strangelove / @CH4OS. Dat is een soort van bugje. De score word berekend nadat de review is opgeslagen in de database. Echter op dat moment heb je al de ubb code gehad die je hier neer kan zetten. Dat is dus de code voordat die score word geüpdatet met je eigen review.

Als ik nu in de DB kijk zie ik voor tt14452776 namelijk een 6.8. Dit is uit 4 reviews. Drie reviews hebben een 9, de een na laatste heeft een 0. En dan komt je op een 6,75 uit, dat word naar boven afgerond => 6.8. Dat is wel iets wat ook in de volgende versie gaat worden opgelost. Maar goed, zoals ik een paar weken schreef dat ik nog tijd had werd ik een dag later verrast door ziekte en ben nu weer volledig aan de bak dus moet weer even kijken wanneer ik deze versie in beta kan gooien. :'(

offtopic:
We zijn bijna de 9500 reviews gepasseerd..

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 04-02-2024 19:10 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Webgnome schreef op zondag 4 februari 2024 @ 19:09:
@Dr. Strangelove / @CH4OS. Dat is een soort van bugje. De score word berekend nadat de review is opgeslagen in de database. Echter op dat moment heb je al de ubb code gehad die je hier neer kan zetten. Dat is dus de code voordat die score word geüpdatet met je eigen review.

Als ik nu in de DB kijk zie ik voor tt14452776 namelijk een 6.8. Dit is uit 4 reviews. Drie reviews hebben een 9, de een na laatste heeft een 0. En dan komt je op een 6,75 uit, dat word naar boven afgerond => 6.8. Dat is wel iets wat ook in de volgende versie gaat worden opgelost. Maar goed, zoals ik een paar weken schreef dat ik nog tijd had werd ik een dag later verrast door ziekte en ben nu weer volledig aan de bak dus moet weer even kijken wanneer ik deze versie in beta kan gooien. :'(

offtopic:
We zijn bijna de 9500 reviews gepasseerd..
Naar om te horen, hoop dat je snel weer op de been bent! De generator maakt reviews schrijven leuk :)

Fantastisch zeg, 10.000 reviews... well done us :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 11:55
Zijn mijn vriendin en ik de enige die The Bear geen reet aan vinden?

Seizoen 1 konden we ons niet eens meer herinneren, dat zegt al genoeg, toch maar seizoen 2 proberen want is de beste serie ooit.

We zijn gestopt na het kerst?eten bij moeders, mijn god wat zit ik te kijken, waar gaat het ook alweer over?
Ik kan er helemaal niks mee, maar dat drukke kersteten was de top. Ik werd letterlijk misselijk van het geschreeuw en camerawerk.
De rest gaan we niet eens meer kijken, dit is een van de weinige series, de eerste denk ik, die ik voortijdig heb gestopt.

Daarna ALF opgezet voor mijn dochtertje, dat was veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:15:

Seizoen 1 konden we ons niet eens meer herinneren, dat zegt al genoeg, toch maar seizoen 2 proberen want is de beste serie ooit.

We zijn gestopt na het kerst?eten bij moeders, mijn god wat zit ik te kijken, waar gaat het ook alweer over?
Ik kan er helemaal niks mee, maar dat drukke kersteten was de top. Ik werd letterlijk misselijk van het geschreeuw en camerawerk.
De rest gaan we niet eens meer kijken, dit is een van de weinige series, de eerste denk ik, die ik voortijdig heb gestopt.

Ik vond The Bear ook maar zozo. Erg overdreven (wel goed geacteerd, overigens). En het verhaal was ongeloofwaardig. Dus de tweede serie laat ik aan me voorbij gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Wij hebben het eerste seizoen ook niet afgemaakt. Volgens mij in dit of het andere TV topic ook al eens gemeld.
Tijntje in "Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]"

Het was te veel ruzie en discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

Elvhenk

/me hartje GO

Ik vond The Bear wel oké, maar niet riveting. Maar aan het einde van seizoen 2 knapte ik erop af, omdat dan ineens uit het niks iedereens issues opspelen, zodat ze weer genoeg voer hebben voor seizoen 3.

Bookie vond ik erg lachen, jammer dat er maar 8 afleveringen waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 02:45

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Halo (2022–)Halo (2022–)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Een serie over het succesvolle spel Halo, ik twijfelde heel erg of dit wel een succes kon worden. Want de hoofdrolspeler zou net zoals in de spellen ten aller tijden zijn helm op moeten blijven houden, want anders zou het in mijn ogen niet kloppen met de spellen. Toen ik de serie een paar maand geleden dan toch maar een kans gaf, deed Masterchief al direct in de eerste aflevering zijn helm af. Mijn directe reactie was dat ik deze serie niet meer verder wou gaan kijken en het nu al geen succes was als je kijkt naar het originele verhaal, maar ben toch verder gaan kijken. Waarom? Geen idee want ik was immers diep teleurgesteld over deze grote verandering...

Als ik nu terugkijk op het hele eerste seizoen, dan ben ik toch heel blij dat ik de teleurstelling niet heb laten winnen en gewoon door ben gegaan met kijken. Want met elke aflevering werd de serie alleen maar sterker en mooier, vooral de laatste 3 afleveringen waren toch echt wel prachtig! Het verhaal en de personages kloppen door het hele seizoen heen, je merkt echt dat er veel energie en moeite in deze serie is ingestoken. Ik hoop wel dat we nu allemaal weten hoe de UFC in elkaar zit en de focus in het tweede seizoen meer op andere elementen word gelegd, al was Dr. Halsey geen straf om naar te kijken :D .

Seizoen 2 is inmiddels uit en daar moet ik nog aan beginnen maar ik wacht eerst even tot hij er volledig opstaat.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
The Bear is echt zo'n serie die op de acteurs en de karakters die ze neerzetten drijft. Ik vind het eindeloos fascinerend om te zien hoe ze dat doen maar kan me voorstellen dat het anderen absoluut niet aanspreekt. Qua plot is het erg dun en vrij uitgekauwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:25:
The Bear is echt zo'n serie die op de acteurs en de karakters die ze neerzetten drijft. Ik vind het eindeloos fascinerend om te zien hoe ze dat doen maar kan me voorstellen dat het anderen absoluut niet aanspreekt. Qua plot is het erg dun en vrij uitgekauwd.
Kan mij daar ook wel in vinden. Het F**k you here, there en everywhere was op enig moment ook niet meer om aan te horen. Voegt ook helemaal niets toe. Als ik dat wil horen kijk ik wel gezellig naar Gordon Ramsey of naar de F**k scene uit The Wire

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vrijdag schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:30:
Ik ben een tijdje terug begonnen met Monarch: Legacy of monsters. Trailer zag er gaaf uit, setting leek me tof, en natuurlijk titans/Kaiju.

Maar wat we krijgen is standaard Lollywood crap. Onuitstaanbare, onwetende girlbosses, sneue kereltjes, een aaneenschakeling van domme beslissingen, arrogante prietpraat, incompetente huurlingen, een alwetend digitaal orakel en meer deux ex machina's dan bij The Passion. Ohja, per aflevering misschien een seconde of dertig een titan. Als je geluk hebt. Want het is véééél interessanter om aflevering na aflevering gewauwel aan te moeten horen van emotioneel geconstipeerde token-karakters.
Vergeleken met deze drek is zelfs Siren van Shakeperiaans niveau.

Ik stop er mee, ik kan het niet meer aan. Alleen de vader en zoon Russel zijn tof, maar ook zij kunnen dit niet redden. Had het zich volledig afgespeeld in de jaren 50, dan was het nog wel interessant. Nu niet. Maar dan echt gewoon niet.

Daarom geen cijfer maar een waarschuwing: Zonde van je tijd.
Ik ben nu ook met deze serie begonnen maar het is inderdaad erg wisselend. Er zit ergens een leuk mysteryverhaal in verstopt maar het is wel erg veel gezwets en uitgekauwde tropes, vooral in het 2015 deel. Wel leuk om een serie te zien die deels in het japans is en zich afspeelt in Tokyo.

Wat me vooral irriteert zijn het karakter van Cate en May. Anna Sawai is een absurd mooie dame maar haar gedrag is tenenkrommend irritant. En May is niet veel beter.

Persoonlijk heb ik geen issue met het gebrek aan monsters, CGI val ik meestal bij in slaap, ik heb liever een lekker thrillerachtig verhaaltje en zeker het jaren '50 spul doet dat.

Maar goed, ik weet niet of dit volhou. Ik kan altijd het geluid nog uitzetten en naar Anna kijken. Die trouwens erg goede reviews krijgt voor de nieuwe versie van Shogun; dat schijnt een goede serie te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-02-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, de kerstviering bij moeders vond ik ook een vreemde aflevering, voelde voor mij ook meer aan om tijd te vullen voor het echte verhaal en wat diepgang te geven aan Mikey en hoe de relatie met moeders is. Maar de serie kon op zich ook best zonder deze speciale kerstaflevering. Vreemd genoeg is het juist een van de best scorende afleveringen op IMDb. Dat begrijp ik dus ook niet helemaal. Maar juist de afleveringen erna maakte het seizoen voor mij althans helemaal goed.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 12-02-2024 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:23
CH4OS schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:20:
[...]
Ja, de kerstviering bij moeders vond ik ook een vreemde aflevering, voelde voor mij ook meer aan om tijd te vullen voor het echte verhaal en wat diepgang te geven aan Mikey en hoe de relatie met moeders is. Maar de serie kon op zich ook best zonder deze speciale kerstaflevering. Vreemd genoeg is het juist een van de best scorende afleveringen op IMDb. Dat begrijp ik dus ook niet helemaal. Maar juist de afleveringen erna maakte het seizoen voor mij althans helemaal goed.
Ik vond het een prachtige aflevering. Ontzettend intens en daarnaast een interessante kijk in de verhoudingen en relaties. De intensiteit en het drukkende gevoel dat ik kreeg tijdens het kijken deed me heel erg denken aan Battle of the Bastards van Game of Thrones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 19-07 01:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

(jarig!)
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Rogue Heroes (2022–2024)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: Rogue Heroes (2022–2024)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
[justify]Wait wot? Niemand heeft Rogue Heroes gereviewed? Kwam deze bij het opruimen tegen, ik had wel verwacht dat er wat van te vinden was hier.

Eens met de review, maar alleen al vanwege dit zou ik hem minimaal 1 punt lager scoren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiybyNw6T_WxV0EQuKH1kGecP4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lnq8qAxWmKDIMBPrG9iWv1WD.png?f=fotoalbum_large
een M60 tank op dramatisch slechte wijze vermomd als Duitse tank. Man wat slecht, hadden ze geen plaatstaal liggen om er iets avna te maken :')

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als dat het enige is ;)

Rogue Heroes is m.i. niet bedoeld om een realistische weergave van WOII te zijn, het is meer in de stijl van Inglorious Basterds :) Bedoel, heb je de soundtrack gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb ook genoten van Rogue Heroes, ik had alleen een miniserie verwacht, kwam er pas heel laat achter dat het verhaal nog lang niet af was.

Kan dus een overweging zijn om het op te sparen en het verhaal achter elkaar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dan kan je lang wachten want er is nog niks officieels aangekondigd over een seizoen 2. Kan wel leuk zijn, het enige overgebleven karakter heeft tijdens Market-Garden heel wat beleefd.

Edit: niet waar, einde dit jaar hopelijk dus:

https://www.digitalspy.co...es-season-2-release-date/

Dan wijkt het wel af van de realiteit want Swindells karakter zat de rest van de oorlog in een POW kamp.

[ Voor 39% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-02-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Zo lang kan ik nog net wachten :P

Maar wel blij met je kijktip, was echt een verrassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 00:38

Superkiwi

Hoi doei

Who Killed Sara? (2021–2022)Who Killed Sara? (2021–2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Originele titel: Quién mató a Sara?

Wie heeft Sara vermoord? Dat is de grote vraag in deze initieel spannende 3-delige Mexicaanse serie die naarmate de seizoenen vorderen steeds meer weg begint te krijgen van Goede Tijden, Slechte Tijden en dat bedoel ik, logischerwijs, niet in positieve zin.
Het begint allemaal met een stel jeugdvrienden die tijdens een vakantieweekend besluiten om te gaan parasailen. Dat loopt voor Sara, de titel verraadt het al, niet goed af. Alex Guzman, de broer van Sara, neemt op aandringen van de rijke familie Lazcano de schuld op zich met de belofte dat 'rijke papa' Cesar Lazcano hem met zijn invloed binnen een aantal weken wel weer vrij krijgt. Als dank doet Cesar onder andere de belofte om een dure levensreddende operatie voor Alex' moeder te bekostigen. Maar wat er toen gebeurde zal je verbazen...
Tijdens de rechtszaak hoort Alex 30 jaar cel tegen zich geëist worden, zonder enige tegenspraak van de familie Lazcano. Na 18 jaar staat hij alweer op straat en wil hij nog maar een ding: wraak!

Wat volgt is een minutieus uitgedachte wraakmissie die vooral tijdens het eerste seizoen weet te boeien. Blijkbaar was de serie in veel Spaanstalige landen een succes, hetgeen betekent dat het niet bij één seizoen blijft en dat is jammer. Zoals het een echte telenova betuigt worden er in s2 allerlei nieuwe verhaallijnen uitgedacht om het maar spannender en sappiger te maken. Iets wat de kwaliteit en geloofwaardigheid meestal geen goed doet en dat is ook hier het geval. In s3 wordt er overal nog een schepje bovenop gedaan waardoor het op een gegeven moment ook niet meer boeit wie Sara nou precies vermoord heeft. Je wil gewoon dat het stopt, hoe eerder hoe beter.

De serie is gevuld met mooie mensen, de nodige onnodige seksscènes en het bekende zuiderse temperament. Karakters willen elkaar op het ene moment vermoorden om elkaar een halve aflevering later huilend in de armen te vallen. Maar goed, dat hoort nu eenmaal bij dit soort series zullen we maar denken.
Het acteerwerk is niet altijd goed, al valt dat in het eerste seizoen nog niet zo heel erg op, omdat spanning daar de boventoon voert.

De meesten van jullie zullen deze waarschijnlijk niet gaan kijken en ik neem het jullie niet kwalijk; je mist er niet heel veel aan. Voor degenen die hem toch op gaan zoeken: kijk alleen het eerste seizoen. Het zal je met een hoop vragen achterlaten maar dat is beter dan overspoeld te worden met de onzin die ze daarna over je beeldscherm uitsmeren.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ben nog steeds bezig met Monarch maar intussen gedegradeerd tot achtergrond tv bij het gamen. Vind het echt geen beste serie maar kijk het nu maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:42

Vrijdag

De Zwarte

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:53:
Ben nog steeds bezig met Monarch maar intussen gedegradeerd tot achtergrond tv bij het gamen. Vind het echt geen beste serie maar kijk het nu maar uit.
Van Monarch naar Peasant. Wie had dat gedacht :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 23:03

GeeBee

Oddball

Mr. & Mrs. Smith (2024–)Mr. & Mrs. Smith (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een leuke actie-serie van 8 afleveringen..
Hoewel.. actie... Er zit heel veel psychologisch gepraat in, soms zweverig geneuzel (mening), de actie is vaak een kort moment per aflevering.

Twee huurmoordenaars zien elkaar voor het eerst in een lift en blijken als 'echtpaar' aan elkaar gekoppeld te zijn om missies uit te voeren.
De dialogen zijn scherp en leuk, de karakters goed getroffen.
Met de film heeft het verder niet heel veel te maken, behalve...
spoiler:
... dat ze in de laatste afleveringen toch wel tegenover elkaar komen te staan. Misschien is er sprake van concurrerende organisaties?

Al met al hoop ik op een seizoen 2.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Counterpart (2017–2019)Counterpart (2017–2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Howard Silk (J.K. Simmons) is een low level ambtenaar die een werk doet waar hij zelfs geen idee van heeft wat het betekend. Als zijn promotie weeral maar eens niet erdoor komt word hij toch tot zijn verbazing uitgenodgid bij hoger managment. Dit opent voor Howard een duistere wereld vol gevaarlijke gebeurtenissen, waar niets is wat het lijkt.

Een heel goede serie over een parrallele wereld aan de onze die hetzelfde is maar toch anders en wat de gevolgen daarvan zijn. Niet de eenvoudigste maar als je wat goed oplet krijg je er wel veel voor terug. Uitstekend acteerwerk en een goed script maken het af.

Aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07 19:06
k995 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:59:
Counterpart (2017–2019)[Afbeelding: Counterpart (2017–2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Howard Silk (J.K. Simmons) is een low level ambtenaar die een werk doet waar hij zelfs geen idee van heeft wat het betekend. Als zijn promotie weeral maar eens niet erdoor komt word hij toch tot zijn verbazing uitgenodgid bij hoger managment. Dit opent voor Howard een duistere wereld vol gevaarlijke gebeurtenissen, waar niets is wat het lijkt.

Een heel goede serie over een parrallele wereld aan de onze die hetzelfde is maar toch anders en wat de gevolgen daarvan zijn. Niet de eenvoudigste maar als je wat goed oplet krijg je er wel veel voor terug. Uitstekend acteerwerk en een goed script maken het af.

Aanrader

Inderdaad aanrader, en er zit een normaal einde aan zonder cliffhangers enzo, als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
2 seizoenen met 100% positive reviews op Rottentomatoes.

Up yours, Monarch, ik kijk wat anders vanavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online

Aanrader

Inderdaad, deze serie is een dikke aanrader. Zeker door het acteerwerk van Simmons.
Tip: even door de eerste aflevering heen en vasthouden aan het idee dat het heeeeel goed wordt.
PS. Een geslaagde serie met een knappe dubbelrol er in!

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 13-02-2024 18:15 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dingdong
The Night Of (2016)The Night Of (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 525 min | MPAA: TV-MA
Een jonge man gaat op stap en ontmoet daar een vrouw. Ze brengen samen de nacht door, maar de volgende ochtend ligt ze dood naast hem in bed. Hij heeft geen idee wat er is gebeurd.

Erg goede serie met John Turturro, die hier één van zijn betere personages neerzet. Hij speelt de advocaat die de jongen moet bijstaan, echter mede door cultuurverschillen gaat dit niet soepeltjes.

De serie blijft van begin tot eind mysterieus, is niet voorspelbaar en op sommige momenten ook erg grappig dankzij Turturro. Het fijne is dat het een mini-serie is, dus na 1 seizoen is het duidelijk en klaar.

Te zien op HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Die heb ik toevallig net gebookmarked na wat gebrowse op Rottentomatoes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:15:
Ja, krijgt daar ook goede kritieken gelukkig. Dit soort pareltjes mogen ze van mij wel vaker maken en het dan lekker bij 1 seizoen houden. Heerlijk om te kijken in een regenachtig weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aanrader

Ik blijf het jammer vinden dat de serie slechts 2 seizoenen gekregen heeft. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:15:
Zeker zien, fantastische serie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:22

franssie

Save the albatross

GeeBee schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:27:
Mr. & Mrs. Smith (2024–)[Afbeelding: Mr. & Mrs. Smith (2024–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een leuke actie-serie van 8 afleveringen..
Hoewel.. actie... Er zit heel veel psychologisch gepraat in, soms zweverig geneuzel (mening), de actie is vaak een kort moment per aflevering.

Twee huurmoordenaars zien elkaar voor het eerst in een lift en blijken als 'echtpaar' aan elkaar gekoppeld te zijn om missies uit te voeren.
De dialogen zijn scherp en leuk, de karakters goed getroffen.
Met de film heeft het verder niet heel veel te maken, behalve...
spoiler:
... dat ze in de laatste afleveringen toch wel tegenover elkaar komen te staan. Misschien is er sprake van concurrerende organisaties?

Al met al hoop ik op een seizoen 2.
Wij vonden het begin erg leuk, maar uiteindelijk werd het geneuzel ons te veel. Wat ook niet meewerkt is dat je eerst het geneuzel hebt, en dan achteraf pas in een flashback ziet waar dat nu precies over ging. Ik had dat andersom gemonteerd willen zien.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

franssie schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:52:
[...]

Wij vonden het begin erg leuk, maar uiteindelijk werd het geneuzel ons te veel. Wat ook niet meewerkt is dat je eerst het geneuzel hebt, en dan achteraf pas in een flashback ziet waar dat nu precies over ging. Ik had dat andersom gemonteerd willen zien.
De laatste 2 afleveringen zijn gelukkig wel weer meer actie-gericht.

[ Voor 29% gewijzigd door GeeBee op 14-02-2024 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Tracker (2024–)Tracker (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een poor lonesome cowboy speurt mensen (of dieren) op voor de uitgeloofde beloning.
Alleen is hij niet zo eenzaam, hij heeft een team van 2 achter zich, en qua financiën heeft hij een hele dikke GMC patserbak met een Airstream erachter.
De pilot is leuk en het smaakt naar meer. Er loopt nog ergens een ex rond (advocaat) en het ademt een beetje de sfeer van de Lincoln Lawyer en Reacher met minder geweld.
Uiteraard een schimmig verleden (jeugd) en een dito opvoeding die in de komende afleveringen wel het achtergrondverhaal zullen vullen.
Hij scoorde in de pilot meteen een nachtje met een agente maar moest uiteraard wel weer meteen op pad naar de volgende klus. Afwachten of dat zo blijft of dat er wel een soort thuisbasis-idee is. Het lastige is dat je de geografie van de US of A niet zo goed kent, dus geen idee hebt of de klussen een beetje bij elkaar liggen of niet...

Prettig om op een avond na een dag werken ff te volgen. Voorlopig niks hoogdravends, maar lekker kijkvoer.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-07 20:32
Kin (2021–)Kin (2021–)
Tweakers: 4.8 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Wij zijn bezig met het 2e seizoen via de NPO. We waren ontzettend fan van het eerste seizoen, en het tweede seizoen doet daar absoluut niet voor onder.
Het gaat over een Ierse misdaadfamilie en hun schimmige zaakjes. De mannelijke hoofdrol wordt gespeeld door Charlie Cox (Daredevil) en komt in het eerste seizoen net uit de gevangenis. Hij lijkt daarna terughoudend om zich weer in de familiezaken te mengen, maar komt als dat nodig is meedogenloos in actie.

In het tweede seizoen komt een ander familielid vrij, wat een grote invloed heeft op de machtsverhoudingen binnen de familie. Wij kijken elke week weer vol spanning uit naar de nieuwe aflevering, want er zit een goede spanningsopbouw door het seizoen heen.

Aanrader!

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:05

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Malfunctions schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:41:
Kin (2021–)[Afbeelding: Kin (2021–)]
Tweakers: 4.8 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Wij zijn bezig met het 2e seizoen via de NPO. We waren ontzettend fan van het eerste seizoen, en het tweede seizoen doet daar absoluut niet voor onder.
Het gaat over een Ierse misdaadfamilie en hun schimmige zaakjes. De mannelijke hoofdrol wordt gespeeld door Charlie Cox (Daredevil) en komt in het eerste seizoen net uit de gevangenis. Hij lijkt daarna terughoudend om zich weer in de familiezaken te mengen, maar komt als dat nodig is meedogenloos in actie.

In het tweede seizoen komt een ander familielid vrij, wat een grote invloed heeft op de machtsverhoudingen binnen de familie. Wij kijken elke week weer vol spanning uit naar de nieuwe aflevering, want er zit een goede spanningsopbouw door het seizoen heen.

Aanrader!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Ja, topserie. Zeker een aanrader.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.