Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

GeeBee schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:11:
Tracker (2024–)[Afbeelding: Tracker (2024–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een poor lonesome cowboy speurt mensen (of dieren) op voor de uitgeloofde beloning.
Alleen is hij niet zo eenzaam, hij heeft een team van 2 achter zich, en qua financiën heeft hij een hele dikke GMC patserbak met een Airstream erachter.
De pilot is leuk en het smaakt naar meer. Er loopt nog ergens een ex rond (advocaat) en het ademt een beetje de sfeer van de Lincoln Lawyer en Reacher met minder geweld.
Uiteraard een schimmig verleden (jeugd) en een dito opvoeding die in de komende afleveringen wel het achtergrondverhaal zullen vullen.
Hij scoorde in de pilot meteen een nachtje met een agente maar moest uiteraard wel weer meteen op pad naar de volgende klus. Afwachten of dat zo blijft of dat er wel een soort thuisbasis-idee is. Het lastige is dat je de geografie van de US of A niet zo goed kent, dus geen idee hebt of de klussen een beetje bij elkaar liggen of niet...

Prettig om op een avond na een dag werken ff te volgen. Voorlopig niks hoogdravends, maar lekker kijkvoer.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Klinkt goed, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Malfunctions schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:41:
Kin (2021–)[Afbeelding: Kin (2021–)]
Tweakers: 4.8 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Wij zijn bezig met het 2e seizoen via de NPO. We waren ontzettend fan van het eerste seizoen, en het tweede seizoen doet daar absoluut niet voor onder.
Het gaat over een Ierse misdaadfamilie en hun schimmige zaakjes. De mannelijke hoofdrol wordt gespeeld door Charlie Cox (Daredevil) en komt in het eerste seizoen net uit de gevangenis. Hij lijkt daarna terughoudend om zich weer in de familiezaken te mengen, maar komt als dat nodig is meedogenloos in actie.

In het tweede seizoen komt een ander familielid vrij, wat een grote invloed heeft op de machtsverhoudingen binnen de familie. Wij kijken elke week weer vol spanning uit naar de nieuwe aflevering, want er zit een goede spanningsopbouw door het seizoen heen.

Aanrader!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Klinkt ook erg goed. Weer een hoop te kijken zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:45
Sinds een aantal weken kijken we hier thuis ‘Shameless’ (Netflix). Wat een fantastische serie! *O*

Oh, en Emmy Rossum. <3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Racierox schreef op woensdag 6 november 2013 @ 16:24:
Modern Family (2009)[Afbeelding: Modern Family (2009)]
IMDb: 8.6 | Genre: Comedy | Runtime: 30min. | MPAA: PG
Plot: Three different, but related families face trials and tribulations in their own uniquely comedic ways.
Geweldige serie, tijdje geleden de eerste 4 seizoen gekeken en nu overnieuw begonnen samen met mijn vriendin. Als we zover zijn kunnen we seizoen 5 er achteraan kijken.

Sterke humor, personages zijn goed neergezet. De verhoudingen binnen de familie zijn goed uitgedacht en zorgen voor een extra dosis humor.

Al met al weinig op aan te merken.
[Afbeelding: IMDb -- Modern Family (2009)] [Afbeelding: Wikipedia -- Modern Family (2009)] [Afbeelding: Bekijk trailer van Modern Family (2009) op YouTube] [Afbeelding: Bekijk showinfo van Modern Family (2009)] [Afbeelding: Schrijf zelf een recensie over Modern Family (2009)]
[Afbeelding] 9 / 10

@ Krusher: Thanks!
Ik reageer op een wat oude post, maar schijnbaar zijn er geen andere recensies van Modern Family. Erg leuke serie inderdaad, met ook een geweldige 'Al Bundy' _/-\o_
Fijne serie om gewoon tussendoor of tijdens het eten te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik ga me hier gelijk verontschuldigen want ik begin nu pas aan Suits. Moet daar nog een review over komen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-09 23:39
Ik ben nu bezig met The New Look. Interessant verhaal (alhoewel mode ontwerpers niet echt een hobby is), en leuk om een WW2 project te zien dat niet zozeer om de oorlog zelf gaat. Verzet en het dagelijks leven verdient ook wel eens aandacht. En kwalitatief ziet het er ook prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:24

Superkiwi

Hoi doei

Stimulate14 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:57:
Ik ga me hier gelijk verontschuldigen want ik begin nu pas aan Suits. Moet daar nog een review over komen?
Er is een heel korte review te vinden in dit deel. In deel 1 van deze topicreeks vind je twee, mogelijk nog kortere reviews.
Als ik je vraag verkeerd geïnterpreteerd heb en je bedoelt of jij er een review over moet schrijven: als je de tijd hebt en wil nemen, ga je gang. Misschien trekt het mij over de streep om hem ook te gaan kijken ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Star Trek: Discovery (2017–2024)Star Trek: Discovery (2017–2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-14
ST:D heeft een behoorlijke bak kritiek over zich gekregen en daarom (pas) gisteren S04 afgekeken.
S01 tm 03 was al weer een poosje geleden en daar was ik al met al niet van onder de indruk. Veel geneuzel en weinig SF, behalve de setting, hele beroerde ‘nieuwe’ Klingons, noem maar op.

Maar S04 is gewoon goed. Goeie SF, de schrijvers en CGI-afdeling gaan voluit om een nieuwe wereld te creëren met zwevende holointerfaces en what not. Een universum-brede dreiging met goede interpersoonlijke verhalen (ik hou alleen niet van de combo Adira/Gray en ook Tilly heeft een aangenaam kleine rol…) waarin de lijnen van S01 tm S03 behoorlijk verder uitgewerkt werden.
Kovich (dé David Kronenberg) speelt goed, Reno heeft een goeie rol en ook Saru is goed op dreef.
De ‘eindmonsters’ in de laatste aflevering zijn geweldig.

Prima genoten en op deze manier mag er zeker wel een S05 komen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Superkiwi schreef op maandag 19 februari 2024 @ 01:00:
[...]

Er is een heel korte review te vinden in dit deel. In deel 1 van deze topicreeks vind je twee, mogelijk nog kortere reviews.
Als ik je vraag verkeerd geïnterpreteerd heb en je bedoelt of jij er een review over moet schrijven: als je de tijd hebt en wil nemen, ga je gang. Misschien trekt het mij over de streep om hem ook te gaan kijken ;)
Huh? Ik dacht zelf nog de enige te zijn hier die het niet gezien heeft. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black Orange
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-09 09:41
The Defenders (2017)The Defenders (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 50 min | MPAA: TV-MA
Momenteel bezig met het kijken van oa. de Marvel Netflix series in volgorde van uitbrengen, waarvan deze de eerste is die afgelopen is, aangezien het maar 1 seizoen heeft. Dit is niet een serie die ik zou aanraden om los te bekijken, al hoewel dat wel kan, maar je haalt er het meeste uit als je de andere Netflix series ook gezien hebt. Defenders speelt af na 2 seizoenen Daredevil en 1 seizoen van Jessica Jones, Luke Cage en Iron Fist. Alle vier komen ze hier bij elkaar om het grote gevaar wat in voorgaande seizoenen is opgebouwd te verslaan.

De eerste helft van de serie vond ik het beste, de manier waarop iedereen bij elkaar kwam zat goed in elkaar, iets waar ik wel over in zat gezien de lengte van de serie. De chemie tussen de hoofdrolspelers was goed gedaan en het was ook leuk om te zien hoe de “secundaire” personages uit de series met elkaar omgingen.

De tegenstanders in de tweede helft van de serie vond ik wat tegenvallen, vooral omdat ze heel goed opgebouwd waren in de voorgaande seizoenen van de eerdergenoemde series. Dat lag vooral aan het schrijfwerk, want de actiescènes waren goed gedaan en het was wel te merken dat dezen gedaan waren door het team van Daredevil, die toch wel de beste actiescènes van alle series heeft.

Al met al een leuke serie.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:18
Is er een nieuwe wetgeving ingegaan waarbij streamingdiensten verplicht hun ondertiteling moeten aanpassen voor slechthorende/dove mensen?

Ik heb net Ferry afgekeken, en vanwege het Brabantse accent wat soms moeilijk te verstaan is keek ik het graag met ondertiteling aan maar man wat is het storend en een sfeer verpester wanneer elk geluidje of achtergrondmuziek in de ondertiteling aangekondigd en beschreven wordt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9saHHU189G90MhV5WhzDLhp0IdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEDx5d3A2yai8K4X0bnxdTei.jpg?f=fotoalbum_large
Er zijn ook geen meerdere versies van de NL taal beschikbaar dus je hebt helemaal geen optie.

[ Voor 26% gewijzigd door Bobo221 op 20-02-2024 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:02
Bobo221 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:03:
Is er een nieuwe wetgeving ingegaan waarbij streamingdiensten verplicht hun ondertiteling moeten aanpassen voor slechthorende/dove mensen?

Ik heb net Ferry afgekeken, en vanwege het Brabantse accent wat soms moeilijk te verstaan is keek ik het graag met ondertiteling aan maar man wat is het storend en een sfeer verpester wanneer elk geluidje of achtergrondmuziek in de ondertiteling aangekondigd en beschreven wordt:

[Afbeelding]
Er zijn ook geen meerdere versies van de NL taal beschikbaar dus je hebt helemaal geen optie.
Dat is eigenlijk vrij standaard? Dat de ondertiteling in de originele taal direct met audio descriptie is (oftewel: voor doven en slecht horenden). Waarschijnlijk dus ook juist omdat de mensen die er gebruik van maken overwegend ook doof of slecht horend zullen zijn.

En ook terecht dat het bij Ferry zo is. Als Limburger erger ik mij mateloos aan dat zogenaamd elke Limburger die op TV komt ondertiteld moet worden maar een onverstaanbare Amsterdammer die wat binnensmonds mompelt moet voor de rest van het land ineens maar wel verstaanbaar zijn want die wordt niet ondertiteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:40

Tijntje

Hello?!

[Afbeelding]
En dit is de reden dat ik buiten een Netflix Abbo alles ook download :P
Wij willen graag de engelse ondertitels maar dan zonder de hearing impaired toevoeging, en dat gaat inderdaad niet.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[Afbeelding]
Geen idee maar ik vind dat er wel een keus moet blijven tussen normale ondertiteling en ondertiteling voor slechthorende/dove mensen, ik irriteer me er kapot aan dat alles benoemd word :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobo221
RobertMe schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:02:
[...]

Dat is eigenlijk vrij standaard? Dat de ondertiteling in de originele taal direct met audio descriptie is (oftewel: voor doven en slecht horenden). Waarschijnlijk dus ook juist omdat de mensen die er gebruik van maken overwegend ook doof of slecht horend zullen zijn.

En ook terecht dat het bij Ferry zo is. Als Limburger erger ik mij mateloos aan dat zogenaamd elke Limburger die op TV komt ondertiteld moet worden maar een onverstaanbare Amsterdammer die wat binnensmonds mompelt moet voor de rest van het land ineens maar wel verstaanbaar zijn want die wordt niet ondertiteld.
Maar wat is er dan mis mee om beide opties aan te bieden aangezien je toch al beide in bezit hebt:

1. met audio descriptie
2. zonder audio descriptie

Ik ben all in voor inclusiviteit maar nu moeten alle niet slechthorenden/doven zich aanpassen aan alle slechthorenden/doven.
G_Dragon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Geen idee maar ik vind dat er wel een keus moet blijven tussen normale ondertiteling en ondertiteling voor slechthorende/dove mensen, ik irriteer me er kapot aan dat alles benoemd word :P
Ja ik dus ook, het is niet alleen mateloos irritant en storend maar het verpest ook de "vibe" van de hele aflevering omdat je al op voorhand kunt lezen dat er een spannende scene aan zit te komen: "onheilspellend muziek speelt af"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Bobo221 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Maar wat is er dan mis mee om beide opties aan te bieden aangezien je toch al beide in bezit hebt:

1. met audio descriptie
2. zonder audio descriptie

Ik ben all in voor inclusiviteit maar nu moeten alle niet slechthorenden/doven zich aanpassen aan alle slechthorenden/doven.
Precies bied gewoon een keuze aan zoals je hierboven beschrijft :)
Zo kan iedereen zelf bepalen wat hij / zij fijner vinden.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bobo221 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Ja ik dus ook, het is niet alleen mateloos irritant en storend maar het verpest ook de "vibe" van de hele aflevering omdat je al op voorhand kunt lezen dat er een spannende scene aan zit te komen: "onheilspellend muziek speelt af"
Maar die muziek hoor je dan niet? Immers vond je anders die muziek wel net zo verpestend. Waarmee je de ondertiteling voor doven en slechthorenden eigenlijk dus toch nodig hebt :+

En v.w.b. waarom ze niet beiden aanbieden aangezien ze beiden hebben. Waarom zouden ze beiden hebben? Ze hebben de teksten, waar ze de audio descriptie uit kunnen halen. Maar dan klopt tegelijkertijd ook de timing mogelijk niet meer. Of mogelijk dat de tekst voor de variant met audio descriptie soms iets afwijkt (/korter is) omdat er meer informatie weergegeven moet worden in dezelfde tijd. Dus dat de ondertiteling niet 100% klopt met wat gesproken wordt, om het in te korten. Bij de gewone ondertiteling wil je dan echter (mogelijk) weer wel de volledige tekst weergeven omdat er dan wel de tijd/ruimte is om dat te tonen en te lezen. Dus twee keer een volledige ondertiteling, een met en een zonder audio descriptie, zal effectief vrijwel net zo veel werk zijn als 2 keer dezelfde ondertiteling maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bobo221
RobertMe schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:29:
[...]

Maar die muziek hoor je dan niet? Immers vond je anders die muziek wel net zo verpestend. Waarmee je de ondertiteling voor doven en slechthorenden eigenlijk dus toch nodig hebt :+
Ja en dat is juist het hele probleem, ik lees eerst dat de muziek start en een seconde later hoor je de muziek.

Hieronder letterlijk een scene van 1.5 minuut uit de serie:

[Ambientmuziek start]
[Ferry snikt en snottert
[hijgt van inspanning]
[Ferry snottert]
[zucht diep]
[huilt onderdrukt]
[hoest]
[Ferry kreunt]
[geluid van deur die opent]
[geluid van schoenen op vloer]
[ambientmuziek stopt]

11 keer dat je aandacht naar de ondertiteling gaat en de scene in mijn ogen verpest waar het voor 95% van de mensen geen toegevoegde waarde heeft
RobertMe schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:29:
[...]
En v.w.b. waarom ze niet beiden aanbieden aangezien ze beiden hebben. Waarom zouden ze beiden hebben? Ze hebben de teksten, waar ze de audio descriptie uit kunnen halen. Maar dan klopt tegelijkertijd ook de timing mogelijk niet meer. Of mogelijk dat de tekst voor de variant met audio descriptie soms iets afwijkt (/korter is) omdat er meer informatie weergegeven moet worden in dezelfde tijd. Dus dat de ondertiteling niet 100% klopt met wat gesproken wordt, om het in te korten. Bij de gewone ondertiteling wil je dan echter (mogelijk) weer wel de volledige tekst weergeven omdat er dan wel de tijd/ruimte is om dat te tonen en te lezen. Dus twee keer een volledige ondertiteling, een met en een zonder audio descriptie, zal effectief vrijwel net zo veel werk zijn als 2 keer dezelfde ondertiteling maken.
Waarom zou de timing niet meer kloppen? Ze gebruiken nu al [input audio descriptie] voor audio descriptie. Het is geen rocketscience om dit eruit te knippen a la "Find [ ] & Replace".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
@Black Orange Vergeet the punisher vooral niet :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Bobo221 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:45:
[...]

Ja en dat is juist het hele probleem, ik lees eerst dat de muziek start en een seconde later hoor je de muziek.

Hieronder letterlijk een scene van 1.5 minuut uit de serie:

[Ambientmuziek start]
[Ferry snikt en snottert
[hijgt van inspanning]
[Ferry snottert]
[zucht diep]
[huilt onderdrukt]
[hoest]
[Ferry kreunt]
[geluid van deur die opent]
[geluid van schoenen op vloer]
[ambientmuziek stopt]

11 keer dat je aandacht naar de ondertiteling gaat en de scene in mijn ogen verpest waar het voor 95% van de mensen geen toegevoegde waarde heeft

[...]

Waarom zou de timing niet meer kloppen? Ze gebruiken nu al [input audio descriptie] voor audio descriptie. Het is geen rocketscience om dit eruit te knippen a la "Find [ ] & Replace".
Ik gebruik daar zelf: https://github.com/SubtitleEdit/subtitleedit
Is via de command line te bedienen, dus al mijn downloads worden de subs automatisch opgeschoond en verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:43

Daniel36

vernieuwde formule

Yonix schreef op zondag 18 februari 2024 @ 08:43:
Sinds een aantal weken kijken we hier thuis ‘Shameless’ (Netflix). Wat een fantastische serie! *O*

Oh, en Emmy Rossum. <3
Shameless ftw.

Mijn broer had al langer deze serie genoemd als aanrader, een paar dagen geleden begonnen en wauw...

Inmiddels halverwege seizoen 3.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-09 16:05

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik heb True Detective seizoen 4 gezien. Vond de sfeer en setting heel goed, het mysterie gedurende de afleveringen ook wel maar de uiteindelijke clou nogal matig. Een 7,5 voor de uitwerking een 6,5 voor het mysterie inclusief clou, een 7 gemiddeld.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:31

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Even een vraag, een Documentaire die uit meerdere afleveringen bestaan, mag dit ook gezien worden als een TV-serie? Of moet dat ergens anders.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Linksquest schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:54:
Even een vraag, een Documentaire die uit meerdere afleveringen bestaan, mag dit ook gezien worden als een TV-serie? Of moet dat ergens anders.
Volgens mij worden er in het filmtopic ook wel eens documentaires gepost. Als ze als een serie worden uitgezonden op TV of stream dan zou je het kunnen opvatten als een genre?

offtopic:
Gefeliciteerd!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Documentaires worden tegenwoordig meestal als films gemarket. Ik vind dat zelf heel storend.
Wmt krijgen documentaires hier op Tweakers een eigen topic. Mss is die er al wel?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09
Dat hangt van het materiaal af natuurlijk. Maar als een documentaire als documentaire gemarked word en meerdere afleveringen kent dan is het volgens mij gewoon een serie. Is het een eenmalige actie dan is het wat mij betreft een film van het Genre documentaire..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Constellation (2024–)Constellation (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Ik heb gisteren de eerste 3 pilot episodes gekeken van deze nieuwe sci-fi - thriller. Je volgt austronaut Jo. Ze zijn bezig aan een nieuw experiment, zoektocht naar een nieuwe materie. En dan plotseling is er een botsing met het ruimtestation. Daarna begint het lekker trippy te worden! Hoge production value, vette visuals. Mike van Breaking Bad speelt de mad scientist. Men gebruikt eigen taal wanneer dat ook logisch is (Jo is Zweeds, ISS project chief is Russisch..) Het lijkt een beetje de "many worlds" kant op te gaan met dat nieuwe experiment. Er zijn politieke intriges. En Jo begint lekker te trippen! Dikke aanrader! Ik ben in ieder geval al heel benieuwd naar episode 4 volgende week..
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technewbie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-03 00:38
Travelers (2016)
11.22.63 (2016)

Ik heb ooit de pilot van Travelers gezien en ben het daarna vergeten. Er kwam daarna toch een hele serie van 3 seizoenen. En heb deze kort geleden pas gezien. 11.22.63 gaat ook over tijdreizen en de moord op kennedy. Naar een boek van Stephen King. Beide series staan in mijn top-25.

[ Voor 4% gewijzigd door Technewbie op 22-02-2024 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Webgnome schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:50:
Dat hangt van het materiaal af natuurlijk. Maar als een documentaire als documentaire gemarked word en meerdere afleveringen kent dan is het volgens mij gewoon een serie. Is het een eenmalige actie dan is het wat mij betreft een film van het Genre documentaire..
Ze kunnen in de Films.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78227860

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 21:21

Zeror

Ik Henk 'm!

Avatar: The Last Airbender (2024)Avatar: The Last Airbender (2024)
IMDb: n/a
Gisteren en vandaag de serie helemaal gekeken. Ben best onder de indruk. De serie zit goed in elkaar en de casting is best goed te noemen. Bijna iedereen past in de rol die ze spelen. Het enige minpuntje wat ik heb is dat ze iets te snel door het verhaal heen gaan. Nu heeft de serie slechts 8 afleveringen en ik ben ervan overtuigd dat de serie beter was geweest als deze 10 afleveringen had gehad. Dan hadden ze bepaalde onderwerpen net even wat beter kunnen belichten.
Maar desalniettemin heb ik mij prima vermaakt met de nieuwe serie en ben nu al benieuwd naar seizoen 2.
IMDb -- Avatar: The Last Airbender (2024) Zoek meer informatie over Avatar: The Last Airbender (2024) op Google Zoek trailer van Avatar: The Last Airbender (2024) via Google Schrijf zelf een recensie over Avatar: The Last Airbender (2024)
Afbeeldingslocatie: https://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

[ Voor 52% gewijzigd door Zeror op 08-03-2024 17:12 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:10
Technewbie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:28:
Travelers (2016)
11.22.63 (2016)

Ik heb ooit de pilot van Travelers gezien en ben het daarna vergeten. Er kwam daarna toch een hele serie van 3 seizoenen. En heb deze kort geleden pas gezien. 11.22.63 gaat ook over tijdreizen en de moord op kennedy. Naar een boek van Stephen King. Beide series staan in mijn top-25.
Ik vond Travelers een geweldige serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:43
durian schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:31:
[...]

Ik ga die idd ook nog eens opnieuw bekijken. Ik herinner me het ook als leuke serie.
Een beetje in dezelfde categorie zit IMDB: Continuum (TV Series 2012–2015)

Ik ben ook weer begonnen met Banshee, herinner ik me ook als top-serie.

[ Voor 16% gewijzigd door LA-384 op 23-02-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:03
durian schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:31:
[...]

Inderdaad, helaas te vroeg gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Het einde van Travelers was wel waardig, Hele mooie serie waar ik enorm van genoten heb. Leefde echt met de mensen mee.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:17
jmk schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:02:
Het einde van Travelers was wel waardig, Hele mooie serie waar ik enorm van genoten heb. Leefde echt met de mensen mee.
Ik vond het einde juist een beetje zwak.

spoiler:
De hele premisse van de serie was juist dat je nooit verder terugkon dan de laatste aankomst, dus dat je niet eindeloos fouten kan herstellen, en toen bleek dat aan het eind ineens wel te kunnen. Het was IMO sterker geweest als de boodschap was geweest "we zijn gewoon verloren ongeacht wat we doen". Maar ja, het blijft wel Hollywood.

Tot aan de allerlaatste aflevering inderdaad een hele goede serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Compuchip87 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:19:
[...]

spoiler:
De hele premisse van de serie was juist dat je nooit verder terugkon dan de laatste aankomst, dus dat je niet eindeloos fouten kan herstellen, en toen bleek dat aan het eind ineens wel te kunnen. Het was IMO sterker geweest als de boodschap was geweest "we zijn gewoon verloren ongeacht wat we doen". Maar ja, het blijft wel Hollywood.
Het was toch een Canadese serie? Of ben ik in de war met Continuum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:43
dumbledore schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:08:
Constellation (2024–)[Afbeelding: Constellation (2024–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Ik heb gisteren de eerste 3 pilot episodes gekeken van deze nieuwe sci-fi - thriller. Je volgt austronaut Jo. Ze zijn bezig aan een nieuw experiment, zoektocht naar een nieuwe materie. En dan plotseling is er een botsing met het ruimtestation. Daarna begint het lekker trippy te worden! Hoge production value, vette visuals. Mike van Breaking Bad speelt de mad scientist. Men gebruikt eigen taal wanneer dat ook logisch is (Jo is Zweeds, ISS project chief is Russisch..) Het lijkt een beetje de "many worlds" kant op te gaan met dat nieuwe experiment. Er zijn politieke intriges. En Jo begint lekker te trippen! Dikke aanrader! Ik ben in ieder geval al heel benieuwd naar episode 4 volgende week..
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ik had gehoopt op wat meer sci-fi, tot nu is het echt een thriller/drama. Het sci-fi gedeelte is ook bijzonder vaag. Ik vind het vooralsnog maar wat onnodig traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
LA-384 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:00:
[...]

Ik had gehoopt op wat meer sci-fi, tot nu is het echt een thriller/drama. Het sci-fi gedeelte is ook bijzonder vaag. Ik vind het vooralsnog maar wat onnodig traag.
🤔, daar had ik nou niet zoveel last van. Misschien heb ik wat meer geduld. Maar denk wel dat er al voldoende hints zijn gedropt dat het sci-fi gedeelte er wel aan zit te komen..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 10:42
The Walking Dead (2010–2022)The Walking Dead (2010–2022)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 44 min | MPAA: TV-MA
Bijna 15 jaar geleden was ik gestart met te kijken naar deze reeks. Ik heb toen de eerste 5 seizoenen gezien en dan was het stil gevallen bij mij. Ondertussen zag ik dat de serie 'compleet' is en afgesloten. Maw het was eens de moment om deze helemaal te kijken. Ik denk dat velen deze reeks ondertussen wel gezien hebben, of toch een deel ervan.

Ik ben hiermee half januari gestart & ik heb nog enkele episodes te gaan van het laatste seizoen, maar ben toch wel blij dat ik deze serie eens opnieuw opgepikt heb. Sommige zeggen dat het beetje herhaling is, maar toch bleven de seizoenen mij boeien. Er zat voldoende variatie in en de snelheid van de gebeurtenissen zat gewoon goed voor mij.

Er beginnen nu enkele spin-offs te komen waarvan ik hoor dat deze ook goed zijn: The Walking Dead: Daryl Dixon / The Walking Dead: Dead City /The Walking Dead: The Ones Who Live. Het gaat allemaal verder in de lijn van enkele toppers in de serie. Het zijn series dat ik zeker in de gaten hou.
Daarnaast is er ook al een hele grote spin-off gekomen: Fear the Walking Dead en deze is ondertussen compleet. Dus ik denk dat ik deze ook wel dit jaar ga bekijken als ik terug wat honger in doden krijg :p

Van mij krijgt deze reeks alvast een mooie 8.5/10
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ik ben net begonnen aan IMDB: The Gentlemen (TV Series 2024– )
Nog maar 1 aflevering gezien, maar erg veelbelovend. Interessante mix van upperclass Engeland en veel misdaad/geweld. Want Guy Ritchie. 8)

De serie IMDB: Renegade Nell (TV Series 2024– ) lijkt me erg leuk. Ik heb ik op m'n lijstje gezet, want die is nog niet uit.
Met Orla uit IMDB: Derry Girls (TV Series 2018–2022) :*)
Ook een dikke vette aanrader! Tienermeisjes in Noord-Ierland in de jaren 90. Hysterisch grappig.

Is er geen nieuw topic met series 2024? Kon het niet vinden. Of heb ik een gevalletje van alzheimer light? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Elvhenk op 09-03-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53

Vrijdag

De Zwarte

Begonnen met Halo seizoen twee. Maar na aflevering drie laat ik het maar voor wat het is.

Noem het dan Hello. Zo. Veel. Geouwehoer.

Ik kijk wel de samenvatting op YouTube.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Iemand hier al The Gentlemen (van Guy Ritchie) op Netflix gezien ?

Ik vind het briljant, een van de betere series van Netflix de laatste jaren.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Elvhenk schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:49:
Is er geen nieuw topic met series 2024? Kon het niet vinden. Of heb ik een gevalletje van alzheimer light? :+
Dit is het doorlopende reviewtopic ;)

Voor het 2023-2024 topic voor buitenlandse series:
VirinR in "Buitenlandse TV Series 2022-2023"

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Stukfruit schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:54:
[...]

Dit is het doorlopende reviewtopic ;)

Voor het 2023-2024 topic voor buitenlandse series:
VirinR in "Buitenlandse TV Series 2022-2023"
Aha, dus toch semi alzheimer light, want niet goed gelezen. 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
loekf2 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:38:

Op de lijst als eerstvolgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:40

Honesty

kattenneus!

loekf2 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:38:

Ik vond de laatste aflevering een beetje te lang maar voor de rest inderdaad top. Echt een guy Ritchie maar dan wat langer en verrassende keuze voor de acteurs.
Gisteren een brakke dag en in een ruk afgekeken.

Festina lente

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 11:35
Shogun (2024)Shogun (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 9.2 | Genre: Adventure, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Shogun is een nieuwe interpretatie van het gelijknamige boek van James Clavell. Het speelt aan het begin van de 17de eeuw en vertelt het verhaal van John Blackthorne (Cosmo Jarvis), een zeeman die strandt in Japan. Het land is in chaos na het overlijden van de Keizer en de macht wordt gedeeld door vijf regenten, die met elkaar overhoop liggen. Blackthorne wordt opgenomen in de entourage van een van hen, Toranaga (Hiroyuki Sanada).

Er zijn pas vier afleveringen van de tien uitgekomen; recensenten hebben de hele serie al gezien en de reviews liegen er niet om, 99% rating op Rottentomatoes. Ik heb de eerste drie delen gezien en ik kan niet anders dan het ermee eens zijn vooralsnog: Dit is een van de beste TV series die ik ooit gezien heb. Wat maakt Shogun zo goed dan?

Het eerste wat opvalt is de production values. De serie ziet er fantastisch uit en neemt je meteen mee naar een andere wereld, meer dan enige andere serie die ik ooit gezien heb en effectiever dan de meeste film met budgetten van honderden miljoenen.

Vervolgens merk je dat je de tijd krijgt om je in deze wereld te verdiepen; de karakters worden met geduld uitgewerkt en langzaam uitgediept waardoor je met mensen te maken voelt te hebben en geen card board characters. Niet alleen de hoofdpersonen maar ook de supporting characters krijgen deze treatment en het werkt zo ontzettend goed. Shogun voelt levend aan.

De acteurs zijn ook voortreffelijk. Ik kende Cosmo Jarvis niet maar ik ben meteen fan van de man. Maak hem maar de nieuwe James Bond. Hij tekent Blackthorne met een innemende combinatie van kracht, respect, agressie en humor. Sanada is indrukwekkend als Lord Taranaga en Anna Sawai, waarvan ik in het tegenvallende Monarch - Legacy of Monsters met mijn scherpe perceptie al had vastgesteld dat ze werkelijk adembenemend mooi is, laat hier zien dat ze ook een erg goede actrice is.

Wat me verder opviel is dat deze Shogun meer dan de originele serie een balans vindt tussen de Japanse en Westerse culturen. Beiden worden gelijkwaardig gepresenteerd en zowel respect als onbegrip beide kanten uit krijgen de ruimte; niet altijd prettig, wel zo realistisch. Ook dit aspect draagt bij aan de immersie.

Shogun is the real deal. Een intelligente serie met een sterk verhaal dat je meeneemt naar een andere wereld. Nog zeven afleveringen genieten, kom maar door.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-03-2024 23:12 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Berlin (2023–)Berlin (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Ik schrijf niet zo vaak iets, maar de discrepantie tov van de IMDB reviews zijn zo groot, dat ik wel moest :p Wat een slechte serie. Wat een ongelooflijk ongeloofwaardig verhaal. Het is sowieso meer een liefdesverhaal dan heist. Er zijn wel 100 rare dingen, maar:

spoiler:
Berlin is helemaal niet bij de Heist betrokken omdat hij opeens verliefd wordt :? En ze weten alles, maar dan ook alles van de kluis en de mensen, maar hij had even gemist dat hij een mooie vrouw had?

Na de heist gaan ze allemaal midden in de nacht nog even op pad? Om een auto te stelen, te racen en vliegen. Ohja, met een ketting van 5 miljoen om die je net gestolen hebt.

En dan is het allemaal gelukt en krijg je het meest rare ontsnappingsplan ooit. En vanuit het niets zijn ze opeens in het landhuis en zegt de politie: He jammer, niet gelukt

Het is 90% relaties en verliefdheid en 10% heist.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:53:
Shogun (2024)[Afbeelding: Shogun (2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 9.2 | Genre: Adventure, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: TV-14

De acteurs zijn ook voortreffelijk. Ik kende Cosmo Jarvis niet maar ik ben meteen fan van de man. Maak hem maar de nieuwe James Bond. Hij tekent Blackthorne met een innemende combinatie van kracht, respect, agressie en humor. Sanada is indrukwekkend als Lord Taranaga en Anna Sawai, waarvan ik in het tegenvallende Monarch - Legacy of Monsters met mijn scherpe perceptie al had vastgesteld dat ze werkelijk adembenemend mooi is, laat hier zien dat ze ook een erg goede actrice is.

Mooie review en voor 99% mee eens. Ik zie in Cosmo Jarvis alleen geen James Bond en hij wist mij persoonlijk wat minder te overtuigen. Doet het zeker niet slecht, maar vond hem een stuk minder overtuigend dan bijvoorbeeld Sanada, die wat meer emotie liet zien.

Ik moet aflevering 4 nog zien, maar kijk daar ook erg naar uit. Heerlijke serie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

The Librarians (2014–2018)The Librarians (2014–2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 1 min | MPAA: TV-14
Mijn vriendin kwam met het idee om deze serie samen te gaan kijken, dus ik heb hem opgezocht en geregeld. Er zijn intotaal 4 seizoenen en daarover hebben we bijna 3 maanden gedaan omdat het na seizoen 2 al vrij snel wat moeilijk weg begon te kijken. Het was alsof de makers een beetje zoekende werden naar inspiratie, want dit was duidelijk te merken bij seizoen 3 omdat het een soort mix van echt van alles door elkaar werd en je soms echt zomaar in een verhaal gegooid zonder dat echt duidelijk was voor de kijker wat er nou gaande was.

Ik vond dat de visuals voor die tijd wel erg goed waren neergezet, op 1 aflevering na waar ze een soort fee hadden gevangen. Deze Fee zag er vergeleken bij andere magische dingen een stuk slechter uit, terwijl deze aflevering met de fee als een stuk later in de serie was. Maar de aflevering hierna waren de geesten dan wel weer ontzettend goed en sterk weggezet.

Ondanks de kleine minpuntjes, was de serie wel echt de moeite waard om te gaan kijken en kijk ik er nu ook op terug met een goed gevoel. Dankzij mijn vriendin haar tip ken ik deze leuke serie nu en daar ben ik heel blij om, want het is gewoon een heerlijke serie met hier en daar veel goede humor. We hebben zeker veel gelachen om hoe de groep Librarians met elkaar omgaat, alsof het een stel kleine kinderen bij elkaar zijn of een moeder die haar kinderen op hun plek zet.

Als je de serie nog niet kent, zou ik het een keer een kans geven. Helaas is hij niet te vinden op een van de streamingdiensten, om die vraag gelijk even weg te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GCkgiCPaQdVEQ0xqzQeaQcvNb0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t6MEpg0wm57Mr7WMkzx2yDmY.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Is het een soort Dan Brown light?
Ik zie Christian Kane (Leverage, Leverage: Redemption) in de cast, dus hoogdravend kan het niet zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
GeeBee schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:07:
Is het een soort Dan Brown light?
Ik zie Christian Kane (Leverage, Leverage: Redemption) in de cast, dus hoogdravend kan het niet zijn...
Deze serie was een spin-off van de tv-films uit 2004/2006/2008 waar Noah Wyle (bekend van ER) de Librarian speelde:

The Librarian: Quest for the Spear, met Kyle MacLachlan.

The Librarian: Return to King Solomon's Mines, blijkbaar geregisseerd door Jonathan Frakes (Star Trek: TNG).

The Librarian III: The Curse of the Judas Chalice, met Stana Katic (Castle/Absentia) en ook geregisseerd door Jonathan Frakes.

Allemaal niet heel hoogwaardig, meer wat Veronica/Net5/RTL7 gebruikte om de avond te vullen, maar ik vond zowel de films als de serie best aardig tijdverdrijf. De serie en de films staan op IMDb als Action/Adventure/Comedy te boek: de eerste films waren een soort Indiana Jones Light, maar dan meer (overdreven) komisch, de serie ging dacht ik wat meer de fantasy-kant op.

Ook de films zijn helaas niet op de streamingsdiensten te vinden.

@G_Dragon
Er schijnt een reboot in ontwikkeling te zijn:
The Librarians: The Next Chapter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Reacher (2022–)Reacher (2022–)
Tweakers: 3.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Met moeite door het tweede seizoen gekomen, het eerste seizoen was nog wel leuk. Maar het plot in het tweede is zo dun als enkel glas in Lapland in de winter.

spoiler:
Zeker de drie laatste afleveringen, niemand wordt doelbewust vermoord. Iedereen z'n kogels gaan op en ze worden gered omdat hun vijand dan net niet snel genoeg schiet en iemand anders die afschiet. De helicopterscene is helemaal dramatisch, maar daarvoor had iedereen al vijftien keer vermoord kunnen worden. Met een geweer de bewakers uitschakelen, maar niemand hoort dat. En tevens ziet de bewaker die dat komt controleren die twee lijken ook niet.

Ik denk niet dat een derde seizoen aan kan terwijl ik normaliter wel fan ben van dit soort domme actieseries.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

franssie schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:52:
[...]

Wij vonden het begin erg leuk, maar uiteindelijk werd het geneuzel ons te veel. Wat ook niet meewerkt is dat je eerst het geneuzel hebt, en dan achteraf pas in een flashback ziet waar dat nu precies over ging. Ik had dat andersom gemonteerd willen zien.
Ik kan dit onderschrijven, op zich wel een leuke serie, maar kijkt niet makkelijk genoeg weg. Daarbij ook her en der van die productiefoutjes dat ze iets oppakken en dan in een ander shot het in een andere hand vast hebben of zo, ik kan daar slecht tegen. :X afgehaakt na aflevering 4.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Oh echt? Ben benieuwd, want wij vinden de serie verrassend goed en het kijkt lekker weg! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 21:21

Zeror

Ik Henk 'm!

Afgelopen weekend de musical animatieserie Hazbin Hotel gekeken op Amazon Prime. Grappige en leuke serie wel. Deze serie is gemaakt naar aanleiding van een pilot in 2019 en de serie staat sinds januari dit jaar op Amazon Prime.
Het gaat over een Charlie, wie de dochter is van Lucifer, de heerser van de hel. Echter vind Charlie dat zielen in de hel een tweede kans verdienen dmv haar hotel, maar niet iedereen is het daar mee eens.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Ik ben van t weekend begonnen aan Halo S2. Ik hou ervan om zelf te bepalen hoe snel ik een serie afkijk dus heb even opgespaard. Morgen de laatste aflevering dus dit was een goed moment om te beginnen.

S1 vond ik heel leuk en S2 vind ik nog leuker. Van alle Star Wars series vond ik Andor verreweg het beste en ik moest een beetje denken aan die serie bij het kijken van dit seizoen. Best maatschappij kritisch. Het beklemmende sfeertje is ook genieten.

Ben nu net klaar met Aflevering 3 en kijk uit naar de rest van het seizoen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-09 15:16
Halo S2 is inderdaad een stuk beter dan het eerste seizoen.
Ik ben er alvast van aan het genieten :)

Ik had wat Starship Troopers vibes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Halo S2 finale gezien, met een aantal bekenden uit de games. Dit was echter een beter seizoen dan Halo S1. Ik heb met in ieder geval goed vermaakt met dit seizoen.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

MatHack schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:01:
Halo S2 finale gezien, met een aantal bekenden uit de games. Dit was echter een beter seizoen dan Halo S1. Ik heb met in ieder geval goed vermaakt met dit seizoen.
Die ga ik morgen op me gemak kijken, vandaag werken en thuis nog wat dingen doen, maar ben erg benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 12-09 13:08
1883: The Road West (2022)1883: The Road West (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Documentary, Western | Runtime: 40 min | MPAA: N/A
Ik hou oa van westerns dus deze maar eens kijken.

Een groep Duitsers (ja echt) willen een reis maken door het wilde westen.
Ze worden daarbij begeleid door de hoofdpersonen.

De serie is heel mooi gemaakt met elke aflevering die ongeveer een uur duurt.
Het lijkt daardoor meer op een lange film. Af en toe wordt het verhaal verteld op een zweverige manier door een vrouwelijke hoofdpersoon.
Het verhaal is prima, de types geloofwaardig. Er gebeurt genoeg.
Het mooiste aan deze serie vond ik de prachtige natuurbeelden. Dat was echt genieten!
Mogen ze van mij een prijs voor krijgen.

Maarrrrr... De standaard sentimenten en zogenaamde diepgang mogen ze wat mij betreft weglaten. Ik word er echt niet goed van. Lijkt soms wel een soap voor vrouwen. Voor mij is dat snel geneuzel en helaas vult dat ook een deel van de serie.
Kan me voorstellen dat de meesten dat wel waarderen of trekken maar ik niet.
Ga me dan vervelen en denken is er nog voetbal op?

Dus prachtige serie voor velen denk ik, laat je door mijn review niet weerhouden het te proberen, maar voor mij persoonlijk is het iets minder. Dat ligt wat aan mij.
Snap de 8.6 op imdb wel.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:42
PWM schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:16:
Berlin (2023–)[Afbeelding: Berlin (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Ik schrijf niet zo vaak iets, maar de discrepantie tov van de IMDB reviews zijn zo groot, dat ik wel moest :p Wat een slechte serie. Wat een ongelooflijk ongeloofwaardig verhaal. Het is sowieso meer een liefdesverhaal dan heist. Er zijn wel 100 rare dingen, maar:

spoiler:
Berlin is helemaal niet bij de Heist betrokken omdat hij opeens verliefd wordt :? En ze weten alles, maar dan ook alles van de kluis en de mensen, maar hij had even gemist dat hij een mooie vrouw had?

Na de heist gaan ze allemaal midden in de nacht nog even op pad? Om een auto te stelen, te racen en vliegen. Ohja, met een ketting van 5 miljoen om die je net gestolen hebt.

En dan is het allemaal gelukt en krijg je het meest rare ontsnappingsplan ooit. En vanuit het niets zijn ze opeens in het landhuis en zegt de politie: He jammer, niet gelukt

Het is 90% relaties en verliefdheid en 10% heist.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Serie ook gekeken omdat ik de orginele money heist wel geweldig vond. Maar sluit me aan bij deze review. Ontzettend ongeloofwaardig.

Kan niet tippen aan het orgineel.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
_NooT_ schreef op zondag 23 januari 2022 @ 01:36:
The Great (2020–)[Afbeelding: The Great (2020–)]
Tweakers: 0.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 45 min | MPAA: TV-MA
Onlangs beide seizoenen van The Great gekeken.
Briljante serie. Echt een aanrader.
Per toeval ontdekt via de blog van George Martin die er erg over te spreken was en het is me wel duidelijk waarom.

The Great is een komische serie met een historische setting in Rusland, 18e eeuw.
De serie pretendeert nergens historisch correct te zijn, integendeel zelfs. De personages zijn behoorlijk over de top, maar het is erg goed en leuk geacteerd. Met een paar leuke moderne invloeden.

Het verhaal volgt Elizabeth, een jonge vrouw uit een adellijke familie die uitgehuwelijkt is aan Peter, zoon van Peter the Great en huidige tsaar van Rusland.
Ze gaat naar Rusland met het idee van een romantisch huwelijk in een renaissance-achtige omgeving.
Valt dat even tegen. De tsaar blijkt een bot, oversekst en ongemanierd te zijn en zich totaal niet te interesseren in het welzijn van zijn volk.
Nadat de spanningen oplopen, besluit Elizabeth de touwtjes in eigen handen te nemen en zichzelf op de troon te krijgen om de Rusland 'uit de duisternis' te halen.

Politieke spelletjes, sex, gevloek en erg leuke karakters.
De hele productie is van een erg hoog niveau en geen moment saai.
Erg sterk gecast en fantastische (incorrecte) humor.
Zowel mijn vrouw als ik hebben hier echt van genoten.
Hier inmiddels bijna het tweede seizoen afgekeken en gaan beginnen aan het derde en laatste seizoen, echt een fantastische serie die we niet "weg kunnen leggen" om iets anders te kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
net Halo Season 2 afgekeken en ik moet zeggen, waaaw :)
leuke 2e season, het eerste was gemiddeld at best maar van deze 8 episodes ben ik heel blij verrast

hoop dat er een derde komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Yankee (2019)Yankee (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Drama | Runtime: 40 min | MPAA: TV-MA
Drugsdealer Malcolm 'Yankee' Moriarty, woonachtig in Tuscon Arizona, slaat een iets te nieuwsgierige agent in coma en vlucht richting Mexico, waar hij al snel in contact komt met de lokale kartelbaas Cara Sucia. Langzaam werkt hij zich steeds meer omhoog op de kartel-ladder, tot grote frustratie van meneer Sucia.

Vergeleken met Narcos en Queen of the South (de top als het gaat om series in dit genre) valt Yankee wat tegen. Het acteerwerk, het plot, de karakters (ook het gebrek aan uitdieping hiervan), het is allemaal een stuk minder. Toch gebeurt er genoeg om de aandacht tot het einde vast te houden. Over het einde gesproken: dat komt nogal abrupt. Alsof de schrijvers dachten: "na 25 episodes is het wel mooi geweest, tijd om er snel een eind aan te breien". Dat semi open eind laat wel ruimte voor een vervolg maar gezien we al 5 jaar verder zijn zie ik dat niet meer gebeuren. Het einde was ook wel prima eigenlijk.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:32
_NooT_ schreef op zondag 23 januari 2022 @ 01:36:
The Great (2020–)[Afbeelding: The Great (2020–)]
Tweakers: 0.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 45 min | MPAA: TV-MA
Onlangs beide seizoenen van The Great gekeken.
Briljante serie. Echt een aanrader.
Per toeval ontdekt via de blog van George Martin die er erg over te spreken was en het is me wel duidelijk waarom.

The Great is een komische serie met een historische setting in Rusland, 18e eeuw.
De serie pretendeert nergens historisch correct te zijn, integendeel zelfs. De personages zijn behoorlijk over de top, maar het is erg goed en leuk geacteerd. Met een paar leuke moderne invloeden.

Het verhaal volgt Elizabeth, een jonge vrouw uit een adellijke familie die uitgehuwelijkt is aan Peter, zoon van Peter the Great en huidige tsaar van Rusland.
Ze gaat naar Rusland met het idee van een romantisch huwelijk in een renaissance-achtige omgeving.
Valt dat even tegen. De tsaar blijkt een bot, oversekst en ongemanierd te zijn en zich totaal niet te interesseren in het welzijn van zijn volk.
Nadat de spanningen oplopen, besluit Elizabeth de touwtjes in eigen handen te nemen en zichzelf op de troon te krijgen om de Rusland 'uit de duisternis' te halen.

Politieke spelletjes, sex, gevloek en erg leuke karakters.
De hele productie is van een erg hoog niveau en geen moment saai.
Erg sterk gecast en fantastische (incorrecte) humor.
Zowel mijn vrouw als ik hebben hier echt van genoten.
DANK JE!!! Net aan begonnen, nu bij s01e03 en vind dit nu al een topserie 👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Halo (2022–)Halo (2022–)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Net het 2de Seizoen van HALO afgekeken, en ik moet zeggen, deze was geweldig. De belofte dat Seizoen 2 velen malen sterker moest zijn, klopt op alle punten.

Het seizoen was kort, maar krachtig, en dam wat een rot open einde, nu maar geduldig wachten op Seizoen 3, die echt moet komen met dit einde.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

The Forest (2017)The Forest (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 313 min | MPAA: TV-MA
Spannende Franse mini drama/politieserie waarin een meisje vermist raakt in het bos. In tegenstelling tot wat we gewend zijn krijgen we in afl1 al heel wat puzzelstukjes toegespeeld. Zo weten we wie er iets mee te maken hebben, wie een dubieuze rol in het geheel speelt én wie er (voor de kijker althans) de hoofdverdachte is.

De plaatselijke, nogal lakse politieagente gelooft het allemaal wel; als het aan haar ligt is er geen enkele reden om een onderzoek te starten. Een net nieuw geplaatste hoofdcommissaris denkt daar anders over en haalt gelijk alles uit de kast, wat al snel vruchten afwerpt.
Dat de puzzelstukjes daarmee op hun plaats vallen, nou nee. Sterker nog, er komen er nog een aantal bij en het plaatje wordt alleen maar onduidelijker waardoor het tot het einde spannend blijft.

De cast bestaat uit voor mij onbekende acteurs die allen overtuigend overkomen. De enige bekende is Frédéric Diefenthal, beter bekend als 'Emilien' uit Taxi, leuk om hem eens in een totaal andere rol te zien.
Prima gefilmd, goed passende muziek, al met al een zeer spannende miniserie die de moeite van het kijken zeker waard is.

Dit zijn de pareltjes die je hoopt in de oneindige berg (mini)series te vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Godless (2017)Godless (2017)
Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 452 min | MPAA: TV-MA
We volgen in deze interessante western miniserie een aantal verschillende personen, waarvan onderstaande het voornaamste zijn:
  • -Bendeleider Frank Griffin met zijn 31 rovers;
  • -Frank's ex-protege Roy Goode die een fikse buit van Frank heeft gestolen;
  • -De inwoners van het stadje LaBelle, die na een ongeluk in de mijn louter uit vrouwen bestaan;
  • -Sherrif Scoot McNairy, die op jacht is naar Frank en zijn bende.
De serie speelt in het Midwesten in 1884. Het plot: Frank en zijn bende maken na de overval op een trein een flink geldbedrag buit. Roy Goode begaat muiterij en weet te ontsnappen aan de bende, waarna hij uiteindelijk toevlucht zoekt in het stadje LaBelle. Aan de inwoonsters van LaBelle de taak om zich te verdedigen tegen alles dat komen gaat.

Een hele puike western dit. De eerste twee afleveringen was het even wennen aan het relatief lage tempo maar het past perfect in deze setting. Met acteurs als Jeff Bridges, Scoot McNairy, Thomas Brodie-Sangster, Kim Coates, Sam Waterston heeft Netflix een zeer aardige cast weten te strikken. Tel daar de fraaie kostuums, de passende muziek, de mooie setting en het uitstekende script aan toe en je hebt een meer dan prima westernserie.

Ik kan in dit topic en deel 1 van deze topicreeks geen review vinden, toch wordt deze serie op tweakers met een 9,5 beoordeeld. Rara.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Constellation (2024–)Constellation (2024–)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Drama over een astronaut(e?) die door een ongeval op het ons allen welbekende ruimtestation ISS van gedachten verandert over hoe de wereld in elkaar zit.

Is ze gek? Heeft het te maken met twee katten in een doos? Zijn het de drastische gevolgen van te lang zwøten in een Zwødse zwøthût?

Terwijl ze na thuiskomst haar best doet om kaas te maken van de situatie volgt ze haar dochter Alice naar de rand van het bestaan. Deze keer zonder het gebruik van een koekje of drankje om mee te groeien en krimpen, alhoewel sommige scènes in deze serie wel duidelijk maken dat we hier niet met een scifi-verhaal te maken hebben en het voornamelijk een psychologische thriller met enig horrorelement lijkt te willen zijn.

Zoals anderen reeds hebben gezegd op deze en andere sites wordt het verhaal helaas te langdurig uitgerekt voordat eindelijk dat konijn door de spreekwoordelijke "rabbit hole" wordt gegooid.

Op zich heeft de serie wel potentie. Net zoals in 2012 de serie "Awake" met Jason Isaacs dit duidelijk ook had voordat het werd gecanceld voor een tweede seizoen. Waar laatstgenoemde voornamelijk een politieserie was, zit Constellation een beetje in het midden en vervangt het de politieonderzoeken door een Zweedse thriller met bijbehorende sfeer.

Mocht er een tweede seizoen komen, dan is er een kans dat de score enorm zal stijgen, of juist hard gaat dalen door niet wat verder de scifi-kant op z'n Nolans wat uit te buiten. Daarom geef ik het voor nu een stabiele zeven. Wellicht is er in de toekomst een gebruiker die niet Stukfruit maar Fruitstuk heet en het geheel uit balans haalt door een 9 te geven.

Begrijp je bovenstaande tekst niet? Check dan eerst even het ondergewaarde Awake. Je gaat er niet meer van begrijpen, maar je gaat er wel meer van balen dat er nooit een tweede seizoen van is gekomen en pikt daarom Constellation maar op in de hoop dat deze serie wél door mag gaan van de hoge dames en heren in de raad der appeligen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
3 Body Problem (2024–)3 Body Problem (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een redelijk unieke kijk op de wereld door de ogen van o.a. een mevrouw uit het vroegere China, die hier de gevolgen van de toenmalige veranderingen moest ondergaan.

spoiler: Dikke spoiler over het einde
You either die a hero, or you live long enough to see yourself become a villain...

Batman!!! Na-na-na-na-na-na-na.. Batmaaaannn!! Na-na-na-na-na-na-na-na.. Batmaaaan... Baatmaaan!! Baatmaann! Batmaan!!!

YouTube: Batman Opening and Closing Theme 1966 - 1968 With Snippets

Bijzondere opmerkingen daargelaten; dit was eigenlijk wel een mooie serie. Het scriptwerk is niet altijd even fijn omdat het bijvoorbeeld totaal niet geloofwaardig overkomt dat iemand van de getoonde leeftijd met incoherente opmerkingen daadwerkelijk een gevierde wetenschapper is, maar het werkt goed genoeg om mee te worden gezogen in een verhaal dat interessanter wordt door een ander perspectief op een uitgekauwd genre te mengen met moderne technologie.

Zodra de Vision Pro die paar petabytes met data aankan dan zou ik de tech graag eens een keer uitproberen. Tot die tijd houd ik mezelf graag aanbevolen voor een tweede en derde seizoen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 12-09 13:08
Squid Game (2021–)Squid Game (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Deze serie is vast razend populair maar ik zie hem nu pas.

Dit is een lugubere maar toch zéér goede serie vind ik.
Heel bijzonder om te zien hoe mensen zich kunnen gedragen en hoe creatief ze kunnen zijn als het er op aan komt.

Absoluut geen serie voor kinderen of the fainted hearted. Ook niet voor als je vrolijk wilt slapen daarna.

Paar kleine zaken vond ik wat onlogisch of ongeloofwaardig maar dat doet niks af aan deze geweldige serie die heel goed en boeiend in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Harribo schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:14:
Squid Game (2021–)[Afbeelding: Squid Game (2021–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Deze serie is vast razend populair maar ik zie hem nu pas.

Dit is een lugubere maar toch zéér goede serie vind ik.
Heel bijzonder om te zien hoe mensen zich kunnen gedragen en hoe creatief ze kunnen zijn als het er op aan komt.

Absoluut geen serie voor kinderen of the fainted hearted. Ook niet voor als je vrolijk wilt slapen daarna.

Paar kleine zaken vond ik wat onlogisch of ongeloofwaardig maar dat doet niks af aan deze geweldige serie die heel goed en boeiend in elkaar steekt.
Die serie was top kijk al uit naar het 2de seizoen, er is ook normale spelshow gebaseerd op serie, maar die heb ik naar een half uur uitgezet, dat was pas een slechte rip off.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

American Horror Story (2011–)American Horror Story (2011–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Net seizoen 11 gezien van American Horror Story, maar wat een wazig seizoen is dat. Voor de mensen die de serie niet kennen, elk seizoen is een ander verhaal, dus je kunt rustig seizoen 4 bijvoorbeeld kijken zonder de andere gezien te hebben. Er zijn goede seizoen, en minder seizoenen, maar seizoen 11 weet ik echt even niet wat ik ervan moet denken. Het heeft met Homo's te maken die specifiek het doelwit zijn om vermoord te worden, tevens is er ook een virus die nog onbekend is aan het rondgaan. Wat ik vooral in dit seizoen vond was dat er meer focus op geslachtsgemeenschap tussen mannen was, dan op het verhaal. Dat ik al zo lang kijk wilt wel zeggen dat er goede seizoenen zijn, maar seizoen 11 was dit zeker niet. Score wat ik geef is gebaseerd op seizoen 11 en niet de hele serie. Seizoen 12 is nog niet volledig online, dus daar wacht ik dan nog even mee, maar hopelijk is die stukken beter.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Superkiwi schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:43:
The Forest (2017)[Afbeelding: The Forest (2017)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 313 min | MPAA: TV-MA
Spannende Franse mini drama/politieserie waarin een meisje vermist raakt in het bos. In tegenstelling tot wat we gewend zijn krijgen we in afl1 al heel wat puzzelstukjes toegespeeld. Zo weten we wie er iets mee te maken hebben, wie een dubieuze rol in het geheel speelt én wie er (voor de kijker althans) de hoofdverdachte is.

De plaatselijke, nogal lakse politieagente gelooft het allemaal wel; als het aan haar ligt is er geen enkele reden om een onderzoek te starten. Een net nieuw geplaatste hoofdcommissaris denkt daar anders over en haalt gelijk alles uit de kast, wat al snel vruchten afwerpt.
Dat de puzzelstukjes daarmee op hun plaats vallen, nou nee. Sterker nog, er komen er nog een aantal bij en het plaatje wordt alleen maar onduidelijker waardoor het tot het einde spannend blijft.

De cast bestaat uit voor mij onbekende acteurs die allen overtuigend overkomen. De enige bekende is Frédéric Diefenthal, beter bekend als 'Emilien' uit Taxi, leuk om hem eens in een totaal andere rol te zien.
Prima gefilmd, goed passende muziek, al met al een zeer spannende miniserie die de moeite van het kijken zeker waard is.

Dit zijn de pareltjes die je hoopt in de oneindige berg (mini)series te vinden.
Gefilmd in België trouwens :)B

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Bad Sisters (2022–)Bad Sisters (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
De Ierse gezusters Garvey hebben allemaal een hekel aan hun zwager (en wat mij betreft terecht), behalve de zus die met hem getrouwd is. De zussen haten hem zo erg dat ze hem willen vermoorden.
Aan het begin van aflevering 1 is die zwager inderdaad dood (daarom geen spoiler-alert :D ) en de rest van de afleveringen gaat het om de vragen Hoe? en Wie?
De zwager overleeft de nodige moordpogingen, maar uiteindelijk legt hij dus wel het loodje.
Uiteraard komen er nog wat verklarende lijntjes uit het verleden naar boven, bijvoorbeeld Hoe komt die ene zus aan dat ooglapje? en zijn er wat verwikkelingen in de relationele sfeer.
Een leuke zwarte comedy uit 2022 alweer die met één minuut de toon zet met een bijzondere vorm van lijkstijfheid...

Toen al wel gezien maar volgens mij nog niet hier besproken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:58
The Walking Dead (2010–2022)The Walking Dead (2010–2022)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 44 min | MPAA: TV-MA
Heb er denk ik 12 jaar over gedaan om deze serie te kijken, maar dat maakt het niet minder goed. Een van de GOAT's. Ik had het denk ik een 9 gegeven als het einde iets bevredigender was. Nu verder met The Fear of the Walking Dead wat ook wel lekker wegkijkt.

Zojuist de helft van de eerste aflevering van Renegade Nell gekeken. Vrij kinderlijk. Niet per se iets slechts, want Disney slaat ook aan bij volwassenen, maar deze in ieder geval niet bij mij. Voor de zekerheid nog een beetje doorgespoeld richting het einde van de aflevering waar meestal de spanning is ingezet voor de rest van het seizoen, maar het boeide me alsnog vrij weinig.

[ Voor 5% gewijzigd door RazorMaron op 01-04-2024 10:38 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Curse (2023–)The Curse (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Emma Stone draagt deze keer niet de hersenen van haar overleden kind (wie dit niet begrijpt: check haar filmverleden :P) maar gaat als hoofdrolspeler deze keer eens gewoon door de normale perikelen van het leven heen. Samen met vriendje Nathan Fielder proberen ze een kleine te produceren en zijn ze er erg op gebrand om het leven zo goed mogelijk te doen. Voor hunzelf en voor de omgeving. Ze willen anders zijn dan hun ouders.

Deze serie valt duidelijk in de categorie politieke satire en gaat over "witte voordelen". Met iedere aflevering wordt deze pijn groter. Ze zijn er prima in geslaagd om dat duidelijk te maken. Helaas is die pijn ook heel erg saai. Is het slim? Ja hoor, maar is het interessant? Nee, niet als het 10 afleveringen lang blijft voortstrompelen.

Ook al is het einde iets wat je nog niet eerder in een serieuze serie zal hebben gezien, het is niet genoeg om de rest van de tijd door te brengen met saai werk. Zelfs niet als dit juist het punt is.

Als de serie korter was geweest dan had ik wellicht de ingeniositeit ervan kunnen inzien, maar de serie in kwestie wil een soort The White Lotus zijn en haalt dit niveau bij lange na niet.

Helaas niet aan mij besteed. Hoe slim het ook moge zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:58
The Serpent (2021)The Serpent (2021)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 58 min | MPAA: TV-MA
Ik heb deze serie ondertussen 2,5 jaar geleden gezien, maar nooit in de generator gezet. Ik vond het echt een hele vette serie. Het gaf me een beetje Dexter-vibes. Het is wel een akelig gevoel als je bewust bent van het feit dat dit allemaal zich daadwerkelijk heeft afgespeeld. Verder zit er een dik Nederlands tintje aan deze film, maar ivm spoilers ga ik daar niet op in.

[ Voor 4% gewijzigd door RazorMaron op 03-04-2024 14:51 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Stukfruit schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:08:
The Curse (2023–)[Afbeelding: The Curse (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Emma Stone draagt deze keer niet de hersenen van haar overleden kind (wie dit niet begrijpt: check haar filmverleden :P) maar gaat als hoofdrolspeler deze keer eens gewoon door de normale perikelen van het leven heen. Samen met vriendje Nathan Fielder proberen ze een kleine te produceren en zijn ze er erg op gebrand om het leven zo goed mogelijk te doen. Voor hunzelf en voor de omgeving. Ze willen anders zijn dan hun ouders.

Deze serie valt duidelijk in de categorie politieke satire en gaat over "witte voordelen". Met iedere aflevering wordt deze pijn groter. Ze zijn er prima in geslaagd om dat duidelijk te maken. Helaas is die pijn ook heel erg saai. Is het slim? Ja hoor, maar is het interessant? Nee, niet als het 10 afleveringen lang blijft voortstrompelen.

Ook al is het einde iets wat je nog niet eerder in een serieuze serie zal hebben gezien, het is niet genoeg om de rest van de tijd door te brengen met saai werk. Zelfs niet als dit juist het punt is.

Als de serie korter was geweest dan had ik wellicht de ingeniositeit ervan kunnen inzien, maar de serie in kwestie wil een soort The White Lotus zijn en haalt dit niveau bij lange na niet.

Helaas niet aan mij besteed. Hoe slim het ook moge zijn.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Ik vond de eerste twee afleveringen erg sterk. Superb acteerwerk van Stone, die met alleen haar oogopslag al een verhaal kan vertellen. Ben nog niet verder gekomen alleen.
GeeBee schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:33:
Bad Sisters (2022–)[Afbeelding: Bad Sisters (2022–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
De Ierse gezusters Garvey hebben allemaal een hekel aan hun zwager (en wat mij betreft terecht), behalve de zus die met hem getrouwd is. De zussen haten hem zo erg dat ze hem willen vermoorden.
Aan het begin van aflevering 1 is die zwager inderdaad dood (daarom geen spoiler-alert :D ) en de rest van de afleveringen gaat het om de vragen Hoe? en Wie?
De zwager overleeft de nodige moordpogingen, maar uiteindelijk legt hij dus wel het loodje.
Uiteraard komen er nog wat verklarende lijntjes uit het verleden naar boven, bijvoorbeeld Hoe komt die ene zus aan dat ooglapje? en zijn er wat verwikkelingen in de relationele sfeer.
Een leuke zwarte comedy uit 2022 alweer die met één minuut de toon zet met een bijzondere vorm van lijkstijfheid...

Toen al wel gezien maar volgens mij nog niet hier besproken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Nog zo'n serie waar ik aan begonnen ben maar nog niet in verder ben gegaan. Ook deze vond ik zeer amusant na één aflevering. Ben wel fan van Sharon Horgan geworden. Catastrophe is een van de beste comedies ooit en ze schreef Motherland die misschien nog wel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:52:
[...]

Ik vond de eerste twee afleveringen erg sterk. Superb acteerwerk van Stone, die met alleen haar oogopslag al een verhaal kan vertellen. Ben nog niet verder gekomen alleen.
Dan is de vraag nu natuurlijk of je niet verder bent gekomen doordat het ondanks Emma te saai is of door een gebrek aan tijd :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zeker het laatste. Ik heb veel te weinig tijd om alle goede series te kijken die ik wil.

Stone is zonder enige twijfel de beste actrice die er rondloopt op moment. Heel erg kijkbaar in alle opzichten.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Space: Above and Beyond (1995)Space: Above and Beyond (1995)
We spreken in de jaren 1995, een tijdperk waar er geen sprake is van een Battlestar Galactica reboot, een tijdperk waar utopische werelden zoals Star Trek de overhand hadden, tezamen met de X-files.
Uit deze kluwen is een serie geboren, een franchise geboren die zijn tijd ver, maar dan ook heel ver vooruit was.

Het gaat hier over de Serie : Space : Above and Beyond, met een magistrale soundtrack erbij en een productie cost die uiteindelijk het concept science fiction op netwerk tv (22+ afleveringen) niet kon overleven.

In de toekomst na de AI oorlogen is er een tijd van rust en expansiedrang die ervoor zorgt dat de mensen zijn eerste benen strekt in het universum.
Met kolonies op Vesta en eentje op gang naar Telus ziet het ernaar uit dat de mensheid niet langer beperkt is tot 1 zonnestelsel.
Echter op een bepaald moment verliezen we alle contact met Vesta, en is er een incident bij het landen op Telus van het 2e kolonieschip dat vragen oproept.
Zijn we alleen ?

In de hoofdrollen zien we voornamelijk James Morrison die we wellicht kennen uit de serie 24. En Tucker Smallwood, (ST Voyager / Embers / Contact)
De andere cast leden zijn zeker niet ongeschikt voor de job maar hebben later niet zo een verdere carriere uitgebouwd zoals Morrison (TC McQueen)

Verder in de hoofdrollen hebben we de Hammerhead, en de Sarratoga die op mijn heel jeugdige geest een ENORME indruk nagelaten hebben.

Doordat er sprake is van een reboot van de franchise heb ik beslist deze nogmaals te zien.
Het blijft een steengoede serie die vooral gecanceled werd omdat het zodanig veel koste om deze neer te zetten.

Met de "In Vitro's" de "AI's" en de "Chigs" zijn er protagonisten genoeg om een heel interessante nieuwe franchise ervan te maken.

Jammer genoeg zijn de rechten van deze reeks bij Disney, en we weten helaas allemaal hoe erg Disney, Willow, een van mijn favoriete franchises op enkele maanden tijd volledig vakkundig de nek heeft omgewrongen.
Ik hoop op beterschap, anders heb ik liever dat ze van deze Franchise afblijven.

R. Lee Ermey die de dril sergeant speelt in het begin van de series is EPIC en leuk om te zien, zorgt voor humor, dat voor de rest niet echt in de serie voorkomt
IMDb -- Space: Above and Beyond (1995) Zoek meer informatie over Space: Above and Beyond (1995) op Google Zoek trailer van Space: Above and Beyond (1995) via Google Schrijf zelf een recensie over Space: Above and Beyond (1995)
Afbeeldingslocatie: https://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Si1AQatAGKS03k3pScZaaMnaTU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7i9PTWP7lNCqkJzSNMQRy80I.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pN4mr6T1QuNjJu5gC0jLmSFuJog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2xjNkP3SD3zeTPz9Tlh6jwlU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQ8gNFEWzFHTyZW-sL0JNO8JYCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pjuqGUT7Sg7zGNigDXBlQlv7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Perry Mason (2020–2023)Perry Mason (2020–2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
In booming 1932 Los Angeles, a down-and-out defense attorney takes on the case of a lifetime.

We hadden een aantal jaar geleden seizoen 1 al eens gezien en onlangs seizoen 2 uit de backlog weggekeken, beide seizoenen zijn op zich zelfstaand, maar lopen wel door.

Synopsis voor de beide seizoenen ik vind het niet echt een spoiler maar het zekere voor het onzekere
spoiler:
Seizoen 1
Perry Mason season 1 follows the murder case of baby Charlie Dodson, who was kidnapped and killed as part of a city-wide conspiracy. Perry Mason is a private investigator who becomes a lawyer to defend Charlie's mother, Emily Dodson, who is accused of the crime. Along the way, he uncovers the involvement of a religious cult, a corrupt police force, and a powerful businessman.

Seizoen 2
Months after the Dodson case has come to an end, the scion of a powerful oil family is brutally murdered. Perry will be working with Della and Paul to sway the prosecution's hand. The Gallardo brothers are initially pegged for the McCutcheon murder, and Perry initially resists taking the case.

Wat een bijzondere sterke serie is dit, van de cinematografie, locaties, het script, acteren, alles klopt hier aan voor mij.
Alleen al de aandacht hoe de title card iedere aflevering "in" de scene wordt getoond geeft mij het gevoel dat hier mensen aan hebben gewerkt die van deze serie houden.

Iedere aflevering genoeg gebeurt om de spanning er in te houden, maar het gehele plot ontvouwt zich langzaam.

Ik was al fan van Matthew Rhys sinds IMDB: The Americans (TV Series 2013–2018) (wat ook een top serie is overigens :)), en ook deze rol is op zijn lijf geschreven. Hij weet een advocaat neer te zetten die worstelt met de wereld en nog belangrijker met het rechtssysteem waar hij onderdeel van is.

Het lijkt er op dat HBO geen derder seizoen meer zal maken, gelukkig is het geen open einde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:22
Wolfp4ck schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:35:
Space: Above and Beyond (1995)[Afbeelding: Space: Above and Beyond (1995)]
We spreken in de jaren 1995, een tijdperk waar er geen sprake is van een Battlestar Galactica reboot, een tijdperk waar utopische werelden zoals Star Trek de overhand hadden, tezamen met de X-files.
Uit deze kluwen is een serie geboren, een franchise geboren die zijn tijd ver, maar dan ook heel ver vooruit was.

Het gaat hier over de Serie : Space : Above and Beyond, met een magistrale soundtrack erbij en een productie cost die uiteindelijk het concept science fiction op netwerk tv (22+ afleveringen) niet kon overleven.

In de toekomst na de AI oorlogen is er een tijd van rust en expansiedrang die ervoor zorgt dat de mensen zijn eerste benen strekt in het universum.
Met kolonies op Vesta en eentje op gang naar Telus ziet het ernaar uit dat de mensheid niet langer beperkt is tot 1 zonnestelsel.
Echter op een bepaald moment verliezen we alle contact met Vesta, en is er een incident bij het landen op Telus van het 2e kolonieschip dat vragen oproept.
Zijn we alleen ?

In de hoofdrollen zien we voornamelijk James Morrison die we wellicht kennen uit de serie 24. En Tucker Smallwood, (ST Voyager / Embers / Contact)
De andere cast leden zijn zeker niet ongeschikt voor de job maar hebben later niet zo een verdere carriere uitgebouwd zoals Morrison (TC McQueen)

Verder in de hoofdrollen hebben we de Hammerhead, en de Sarratoga die op mijn heel jeugdige geest een ENORME indruk nagelaten hebben.

Doordat er sprake is van een reboot van de franchise heb ik beslist deze nogmaals te zien.
Het blijft een steengoede serie die vooral gecanceled werd omdat het zodanig veel koste om deze neer te zetten.

Met de "In Vitro's" de "AI's" en de "Chigs" zijn er protagonisten genoeg om een heel interessante nieuwe franchise ervan te maken.

Jammer genoeg zijn de rechten van deze reeks bij Disney, en we weten helaas allemaal hoe erg Disney, Willow, een van mijn favoriete franchises op enkele maanden tijd volledig vakkundig de nek heeft omgewrongen.
Ik hoop op beterschap, anders heb ik liever dat ze van deze Franchise afblijven.

R. Lee Ermey die de dril sergeant speelt in het begin van de series is EPIC en leuk om te zien, zorgt voor humor, dat voor de rest niet echt in de serie voorkomt
[Afbeelding: IMDb -- Space: Above and Beyond (1995)] [Afbeelding: Zoek meer informatie over Space: Above and Beyond (1995) op Google] [Afbeelding: Zoek trailer van Space: Above and Beyond (1995) via Google] [Afbeelding: Schrijf zelf een recensie over Space: Above and Beyond (1995)]
[Afbeelding] 9 / 10

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze serie was briljant. Durf ik te vragen via welke bron je deze hebt terug gekeken?

Ik vond het altijd jammer dat Rodney Rowland daarna nooit meer een grotere rol heeft gehad. Ik was fan.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wolfp4ck schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:35:
Space: Above and Beyond (1995)[Afbeelding: Space: Above and Beyond (1995)]

Zijn we alleen ?

[Afbeelding: IMDb -- Space: Above and Beyond (1995)] [Afbeelding: Zoek meer informatie over Space: Above and Beyond (1995) op Google] [Afbeelding: Zoek trailer van Space: Above and Beyond (1995) via Google] [Afbeelding: Schrijf zelf een recensie over Space: Above and Beyond (1995)]
[Afbeelding] 9 / 10

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kristen Cloke <3

Ik ga deze zeker eens kijken. Ik was toen 12 en kon het amper volgen, hier en daar zag ik een aflevering.
Dank voor deze trip down memory lane.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
@Malfunctions
Heb ze onderandere op Youtube gevonden :)
YouTube: Space: Above and Beyond (1995) - E09 - Hostile Visit (1) - HD AI Rem...
En inderdaad Hawke zette in die serie echt een KNAL prestatie neer,
de main lead was wel minder met "West"

@DaWizza ik had eigenlijk een Crush op Damphousse die blijkbaar ook in TNG zat blijkbaar voor enkele keren aan de helm van de enterprise te zitten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:05
Recent het eerste seizoen van For All Mankind gekeken. Erg enthousiast over. Goede acteurs, prima verhaal en sterke effects. Benieuwd naar de drie resterende seizoen, maar dit smaakt naar meer! Beoordeling tot dusver 8/10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Wolfp4ck schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:30:
@Malfunctions
Heb ze onderandere op Youtube gevonden :)
YouTube: Space: Above and Beyond (1995) - E09 - Hostile Visit (1) - HD AI Rem...
En inderdaad Hawke zette in die serie echt een KNAL prestatie neer,
de main lead was wel minder met "West"

@DaWizza ik had eigenlijk een Crush op Damphousse die blijkbaar ook in TNG zat blijkbaar voor enkele keren aan de helm van de enterprise te zitten :)
Ik vond Doug Hutchison als silicate Elroy fenomenaal. Heel creepy.

Ik vind het cool dat er een reboot komt. Was echt teleurgesteld in het open eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 22:42

Player1S

Probably out in the dark

mefjoew schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:37:
Recent het eerste seizoen van For All Mankind gekeken. Erg enthousiast over. Goede acteurs, prima verhaal en sterke effects. Benieuwd naar de drie resterende seizoen, maar dit smaakt naar meer! Beoordeling tot dusver 8/10.
Zeker leuke serie. Inmiddels zelf aan seizoen 3 begonnen. Apple heeft best goede series erop staan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 10:40

Honesty

kattenneus!

From (2022–)From (2022–)
Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Lost vibes en een vleugje Stephen King, natuurlijk valt er hier en daar wat op te merken maar het grootste probleem vind ik dat de serie een open einde heeft, waarschijnlijk komen er nog tig seizoenen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ben nu bezig met For All Mankind maar de eerste twee afleveringen vallen me niet mee. Ontzettend stereotype karakters die hele domme dingen doen en er door lazy screenwriting weer uit gered worden. Een astronaut die dronken in een bar zijn hele organisatie affikt? Never gonna happen.

Daarnaast vond ik de hele plotlijn rond Von Braun echt super hypocriet. Het is nooit een geheim geweest dat Von Braun op Peenemünde gebruik maakte van slave labor. Maar het was altijd belangrijker om de space race te winnen dan om hem in de bak te gooien. In deze serie wordt gedaan alsof dat een groot geheim was dat opeens aan het licht komt, waardoor de hele cast om Von Braun heen smetteloos schoon en geschokt kan doen als ze horen dat hij bij de SS zat. Arme Margo, zo voor de gek gehouden.

Dit soort zwart-witte verhalen trek ik echt moeilijk. Het is juist mooi om die ambivalentie in beeld te brengen lijkt me. Maar nee, onze Amerikaanse helden moeten daarboven staan. Bah.

Het is dat de serie beter schijnt te worden en de subject matter interessant is anders was ik nu al gestopt met kijken. Ik weet dat het een alternative reality is maar dit is gewoon white washing van je eigen geschiedenis.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-04-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:05
Heb zelf het idee dat de serie wel 'grijzer' wordt in de loop van seizoen 1, maar moet daarbij toegeven dat ik minder ingevoerd ben in deze materie dan jij. Zoals bij praktisch elke serie moest ik er wel ook even inkomen. Aflevering 5 was de eerste die me echt greep. Daarna is het een beetje af en aan, maar vind ik de serie tot op heden (aflevering 3 van seizoen 2) vermakelijk en bij vlagen ook spannend. Ondanks het af en toe tergende 'wat zijn we toch goed'-Amerikaanse element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik worstel me naar aflevering 5, had al gehoord dat het daarna een beetje gaat lopen. Maar het is echt dat, een worsteling. Bijna alle karakters zijn unlikable clichés, en ze lijken op alles behalve astronauten. Bijna elke scène hebben ze een glas met sterke drank in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:45
Daarnet de eerste aflevering van ‘Fallout’ gezien. :O

Skip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

The Woman in the Wall (2023–2024)The Woman in the Wall (2023–2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Per toeval met de vrouw op deze serie gestuit, na het lezen van het complot hem toch eens gekeken, en ik moet zeggen, het is geen verkeerde serie. Het verhaal begint met Lorna Brady, die op een ochtend midden op straat wakker word en vindt een lijk in haar huis zonder enig idee wie de dode vrouw is. Ze twijfelt aan zichzelf, want ze heeft al lang last van extreme aanvallen van slaapwandelen. Dit heeft te maken met haar verleden, en net als veel andere vrouwen in het dorp die het zelfde mee gemaakt hebben. Ook een agent die een moord op een priester probeert op te lossen, blijkt een diep verleden met het zelfde probleem te hebben. Serie is kort, slechts 6 afleveringen, hij staat op Skyshowtime en is zeker een aanrader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:06

Punkrocker

Mostly harmless

This Town (2024–)This Town (2024–)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
"An Extended family and four young people are drawn into the world of ska and two-tone music, which exploded from the grass roots of Coventry and Birmingham in the late '70s and early '80s which united black, white and Asian youths."
Er zijn nu drie van de acht episodes uitgezonden en ik vind het een goede serie. Speelt zich af in de late jaren 70, begin jaren 80. Armoede, IRA en ellende troef in de UK.
Een dromerige jonge dichter, een zwarte jongen met een broer die in het leger momenteel in Ierland patroules loopt.
Een skinheadmeisje wil hem helpen zijn gedichten op muziek te zetten.
Een Ierse jongen, zijn neef, kan goed zingen maar zijn vader wil hem de actieve tak van de IRA in krijgen.
En dat voorzien van een prachtige soundtrack van ska en two tone songs. Vanavond deel vier! *O*

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Wat vinden jullie trouwens dat veel streamingsdiensten weer voor een wekelijkse aflevering gaan bij nieuwe series? Ik zelf merk dat ik bingen fijner vindt maar dan moet je dus eerst weer weken wachten. Per week vergeet ik het te kijken of alweer vergeten wat ik heb gezien, zeker bij meerdere series per week volgen of loop je de kans overal spoilers tegen te komen waardoor je eigenlijk niet meer aan de serie hoeft te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Deezers schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:44:
Wat vinden jullie trouwens dat veel streamingsdiensten weer voor een wekelijkse aflevering gaan bij nieuwe series? Ik zelf merk dat ik bingen fijner vindt maar dan moet je dus eerst weer weken wachten. Per week vergeet ik het te kijken of alweer vergeten wat ik heb gezien, zeker bij meerdere series per week volgen of loop je de kans overal spoilers tegen te komen waardoor je eigenlijk niet meer aan de serie hoeft te beginnen...
Ik vergeet altijd alles, en dan vergeet ik zelf te kijken :-) , dus ik vind het maar niks! Ik kijk het liefst iedere dag een aflevering van een serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Deezers schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:44:
Tsja, de streamingdiensten kunnen enerzijds ervoor zorgen dat ze een fatsoenlijke dienst leveren voor een redelijke prijs waarvoor mensen willen (blijven) betalen, of ze komen met dit soort "oplossingen" om je te "dwingen" om maar klant te blijven voor het (veel te) hoge maandbedrag.

* RobertMe heeft de laatste tijd alleen nog maar diensten opgezegd. Prime opgezegd met de prijsverhoging. Netflix heb ik al ~2 jaar terug opgezegd en soms 1 of 2 maanden afgenomen. En Disney heb ik met de beta gehad en daarna ook nog maar incidenteel. Heb nu alleen HBO Max en SkyShowtime, beide met de 50% korting.
Voordeel is wellicht wel dat ik niet zo op de socials zit en dus ook geen spoilers tegen kom :)
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.