Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojo19
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 17:52
Hier ook bijzonder genoten van Foundation. Interessante verhaallijn die halverwege S2 toch wel de neiging gaf om alles meteen te willen zien. Me ook een paar keer afgevraagd hoe groot het budget moet zijn met zulke visuele pracht en praal.

Ohh en de rol van general Riose (Ben Daniels) vond ik, naast de eerder genoemde, ook top
spoiler:
vooral zijn laatste half uur in de serie.

[ Voor 4% gewijzigd door Jojo19 op 21-09-2023 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:54
G_Dragon schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:44:
[...]

Ze hebben het aangepast maar niet goed..

[Afbeelding]
offtopic:
Dat moet toch haast een klein opzetje geweest zijn om ons te plagen? :+ O+

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Jojo19 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:41:
Hier ook bijzonder genoten van Foundation. Interessante verhaallijn die halverwege S2 toch wel de neiging gaf om alles meteen te willen zien. Me ook een paar keer afgevraagd hoe groot het budget moet zijn met zulke visuele pracht en praal.

Ohh en de rol van general Riose (Ben Daniels) vond ik, naast de eerder genoemde, ook top
spoiler:
vooral zijn laatste half uur in de serie.
S1 had een budget van 45 miljoen USD.

Niet erg veel voor zo'n serie. Als je weet waar je op moet letten dan is het te zien. Ze zijn heel zuinig met grootse omgevingen en wanneer je wel iets megalomaans ziet dan is het vaak maar een (onder)deel. En veel dingen zijn zo in elkaar geplakt tijdens de edit dat je eerst iets "groots" ziet dat relatief makkelijk als 3d scene te maken is en dan opgevolgd wordt door een klein vertrek met simpele attributen in een studio.

Zodra je er op gaat letten is het zichtbaar :Y

Hopelijk helpt zo'n "laag" budget om de serie vaker terug te laten komen!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op donderdag 21 september 2023 @ 01:43:
@Vrijdag:

Gezien de datum van je review: hopelijk volledig gekeken op 19 september? ;)
Toevallig wel de laatste aflevering op 19 september gekeken, dat dan wel 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
OMG Foundation S2E09

spoiler:
Day, you utter prick!!! :(

Oh and yea Hari!

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-09-2023 10:43 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zit nog maar bij aflevering 7 van foundation. Maar de serie is goed geschreven, goed gecast en goed vertaald van het bronwerk met bijzonder goede vondsten (genetic dynasty).

Het is ook niet vaak dat alle kampen een kennisvoorsprong lijken te hebben, meestal loopt er voor het plot een kant wat achter de feiten aan.

Bijzonder leuke serie, kost een bak geld om te maken maar ik zie het terug. Kan niet wachten de rest te zien. 8 seizoenen was het doel van de regisseur, nu al zin

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Foundation (2021–)Foundation (2021–)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Toen seizoen 1 van Foundation uitkwam een paar jaar terug was dat met gematigd enthousiasme van reviewers, en volgens mij bleef de serie bij het grote publiek ook enigszins onder de radar. Daar is met seizoen 2 verandering in gekomen geloof ik.

Hari Seldon (Jared Harris) is een professor die het einde van de beschaving, en specifiek dat van het heersende galactische Imperium voorspelt. Dergelijke opruiende voorspellingen passen niet in het straatje van de Cleons, de drie genetisch identieke keizers. Brother Day (Lee Pace), de middelste van de drie, verbant Hari samen met zijn protege Gaal Dornik (Lou Lobell) naar de afgelegen planeet Terminus.

Foundation doet in zijn eerste seizoen hier en daar denken aan Game of Thrones in space, maar is qua pacing een stuk trager. Heel veel trager. Sec genomen gebeurt er relatief weinig in het eerste seizoen. Dat valt echter weinig op omdat de dialogen sterk zijn en het acteerwerk sterker.

Seizoen 2 verbetert een hoop. De basis en de world building uit seizoen 1 staan en er is meer focus op narrative drive en vooral karakterontwikkeling. De serie voegt ook een krat extra karakters toe, en met name Hober, Bel en Constant ( O+ ) zijn super en verhogen de binge factor enorm. De humor is ook wat sterker aanwezig,

Toch blijft Foundation nog weg van de grote hoogten van seizoenen 2-4 van GoT, voor mij de gold standard in dit genre en dat komt vooral vanwege het narrative. Dat blijft zo nu en dan wat vaag.

Foundation maakt echter andere keuzes dan GoT; de opzet schijnt te zijn om meer een anthology aanpak te hanteren, contained storylines per seizoen met deels vaste, deels wisselende cast members. Seizoen twee laat zien dat de makers even goed zijn in het uitdiepen van de vaste cast als het verzinnen van nieuwe karakters, dus mijn verwachtingen voor seizoen drie zijn hoog.

S1 een 8, S2 een 9.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de eerste aflevering van Walking Dead : Daryl Dixon gekeken.
En, ook na 10 minuten ook weer uitgezet.

spoiler:
Eerste scene begint goed en mysterious.
Wakker worden op een vreemde strand, wat is er gebeurd?
Dan, gaat meneer Dixon kijken voor vooraden.

Hij gaat een boot in, en vind
- Vers Water
- Schoon/nieuw verband
- Batterijen

Dus, jij wilt mij vertellen dat in 10 jaar looten in een gebied waar blijkbaar heel erg veel mensen zijn.
(Waarbij in de normale show altijd heel duidelijk werd gemaakt "Alles is al geloot, het is op.")
Dat "toevallig" ze net eventjes die ene boot zijn vergeten?

Als het nou in een rugzak zat van een vertrokken scavenger of een zombie, prima dan kan ik het nog begrijpen.
Maar dit was gewoon in de normale opbergruimtes van de boot.

Ook al was deze boot pas geleden aangemeerd (wat niet het geval is.)
Dan is dat de eerste plek waar mensen gaan kijken.

Dit gaf mij al niet heel veel hoop voor de rest van de aflevering en heb hem maar uitgezet.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51

Elvhenk

/me hartje GO

Alvast een heeeele vroege thumbs up voor Anansi Boys. >:)
Naar een boek van Neil Gaiman.
Ja, nog lang niet af, maar noteer alvast. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nooit van gehoord, maar alvast toegevoegd aan de lijst. Thanks!

Voor nu eerst even verder met Good Omens S2 :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:53

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:07:
Ik heb gisteren de eerste aflevering van Walking Dead : Daryl Dixon gekeken.
En, ook na 10 minuten ook weer uitgezet.

spoiler:
Eerste scene begint goed en mysterious.
Wakker worden op een vreemde strand, wat is er gebeurd?
Dan, gaat meneer Dixon kijken voor vooraden.

Hij gaat een boot in, en vind
- Vers Water
- Schoon/nieuw verband
- Batterijen

Dus, jij wilt mij vertellen dat in 10 jaar looten in een gebied waar blijkbaar heel erg veel mensen zijn.
(Waarbij in de normale show altijd heel duidelijk werd gemaakt "Alles is al geloot, het is op.")
Dat "toevallig" ze net eventjes die ene boot zijn vergeten?

Als het nou in een rugzak zat van een vertrokken scavenger of een zombie, prima dan kan ik het nog begrijpen.
Maar dit was gewoon in de normale opbergruimtes van de boot.

Ook al was deze boot pas geleden aangemeerd (wat niet het geval is.)
Dan is dat de eerste plek waar mensen gaan kijken.

Dit gaf mij al niet heel veel hoop voor de rest van de aflevering en heb hem maar uitgezet.
jammer genoeg zijn ze bij TWD veel te veel afgeweken van het bronmateriaal, wat echt vele malen beter is dan wat ze hebben opgeleverd.

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Murder in the Heartland (2017 - nu)
IMDB: Murder in the Heartland (TV Series 2017– )

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vTDLqD8L/19280.jpg

Aangrijpende en sterke documentaire serie over oude moordzaken in de US.

Het opvallende dat het geen typische oppervlakkige Amerikaanse 911 serie is maar alles gaat rustig en uitgebreid met interviews, fraai camerawerk en steeds 1 zaak per aflevering.

Gruwelijke en fascinerende zaken die wel even bij je blijven hangen.

Te zien op Discovery+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Good Omens (2019–2023)Good Omens (2019–2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 328 min | MPAA: TV-MA
Een engel en een demoon komen samen in een bar :p

Terry Pratchett en Neil Gaiman schreven Good Omens over dit stel dat samen op een geheel eigen wijze de mensheid probeert te redden omdat ze inzien dat we toch niet zo slecht zijn.

Het behandelt de bekende religieuze boeken met een absurde humor en toont in deze bijbehorende verfilming de uitstekende David Tennant en Michael Sheen als demoon en engel.

Na een leuk eerste seizoen dat wat vaker het bronmateriaal ter hand neemt is er nu ook een tweede seizoen. Hierin wordt het helaas wat losser en voelt het richting de laatste afleveringen alsof men niet zeker weet wat ervan gemaakt moet worden. De missende hand van Pratchett, die helaas na de gevolgen van een soort dementie overleed in 2015, lijkt duidelijk merkbaar te zijn.

Soms heeft de serie een soort Monthly Python-achtige stijl. Lekker overdreven en bizar qua gebeurtenissen zonder er doekjes omheen te winden. Voor de kenners en vanwege de aanwezigheid van David Tennant zit deze serie daarnaast vol met (let op: spoilers) verwijzingen naar Doctor Who :Y
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Stukfruit schreef op zondag 24 september 2023 @ 01:53:
Good Omens (2019–2023)[Afbeelding: Good Omens (2019–2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 328 min | MPAA: TV-MA
Een engel en een demoon komen samen in een bar :p

Terry Pratchett en Neil Gaiman schreven Good Omens over dit stel dat samen op een geheel eigen wijze de mensheid probeert te redden omdat ze inzien dat we toch niet zo slecht zijn.

Het behandelt de bekende religieuze boeken met een absurde humor en toont in deze bijbehorende verfilming de uitstekende David Tennant en Michael Sheen als demoon en engel.

Na een leuk eerste seizoen dat wat vaker het bronmateriaal ter hand neemt is er nu ook een tweede seizoen. Hierin wordt het helaas wat losser en voelt het richting de laatste afleveringen alsof men niet zeker weet wat ervan gemaakt moet worden. De missende hand van Pratchett, die helaas na de gevolgen van een soort dementie overleed in 2015, lijkt duidelijk merkbaar te zijn.

Soms heeft de serie een soort Monthly Python-achtige stijl. Lekker overdreven en bizar qua gebeurtenissen zonder er doekjes omheen te winden. Voor de kenners en vanwege de aanwezigheid van David Tennant zit deze serie daarnaast vol met (let op: spoilers) verwijzingen naar Doctor Who :Y
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Erg leuke serie inderdaad. Als ik echter per seizoen zou moeten scoren:
S1: 9
S2: 6,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoTimeRemains schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:25:
[...]

jammer genoeg zijn ze bij TWD veel te veel afgeweken van het bronmateriaal, wat echt vele malen beter is dan wat ze hebben opgeleverd.
"Veel te veel afgeweken van het bron materiaal."

Helaas een beetje het verhaal van de afgelopen jaren met bijna alle boekverfilmingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:51
Gisteren seizoen 2 van The Bear afgekeken. Het eerste seizoen vond ik leuk en knap gemaakt, maar miste ook diepgang in de karakters en had moeite met de continue hectiek in die afleveringen. Dat is dit seizoen gelukkig (voor mij) helemaal anders: de pacing is veel rustiger en er is meer ruimte om alle personages uit te diepen. Sowieso voelde ik bij dit seizoen veel meer emoties. Van 'feel good' naar 'doe eens normaal' en oprecht meeleven met mensen die het zichzelf (en anderen) onnodig moeilijk maken. Prachtig verhaal dat audiovisueel ook nog eens geweldig wordt ondersteund.

Seizoen 1 was een 7, seizoen 2 een dikke 9. Hoop dat seizoen 3 de toon van het tweede seizoen voortzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Good Omens vond ik bij vlagen wel amusant maar het verhaal pakte me niet. Tennant en Sheen daarentegen waren erg, erg amusant. Mogelijk S2 een kans geven dan maar.

Nu eerst verder met Breaking Bad. S4E02 vond ik zowaar een beetje saai; de intro met de gun merchant is erg leerzaam, als ik ooit nog eens een wapen wil kopen ga ik naar hem toe :) De rest van de ep een beetje meh. We zijn even aan het bouwen zullen we maar zeggen.

Ik had trouwens wel wat een major issue met S2 van Foundation:

spoiler:
Aan het eind van S1 wordt er veel van gemaakt dat Terminus zo afgelegen is en dat ze door een fake explosie aan de aandacht van het empire kunnen ontsnappen. Zo geschiedt het ook, in S2 blijkt dat ze niet alleen Terminus maar ook een paar andere planeten bij de Foundation trekken en empire ze 150 jaar met rust heeft gelaten. Top.

Maar als empire er dan toch achter komt dat ze er nog zijn lijkt het wel erg simpel om even een kijkje op Terminus te nemen. In no time is Day ter plekke. En vreemder nog, als Rue en Dusk de robot prison vinden kan Demerzel in wat lijkt op een paar minuten van Terminus naar Trantor reizen. Dat maakt het m.i. ongeloofwaardig dat de Foundation 150 jaar aan de aandacht ontsnapt. En het maakt het galaxy waar alles zich afspeelt erg klein aanvoelen.

[ Voor 50% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-09-2023 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:47:
Good Omens vond ik bij vlagen wel amusant maar het verhaal pakte me niet. Tenant en Sheene daarentegen waren erg, erg amusant. Mogelijk S2 een kans geven dan maar.
Dan is er een kans dat je S2 minder gaat vinden. Niet om wat veel klagers zeggen
spoiler:
(je ziet wat "seksuele" activiteiten),
maar omdat het een beetje warrig is.

Maar Tennant en Sheen zijn inderdaad goud :Y
Ik had trouwens wel wat een major issue met S2 van Foundation:

spoiler:
...
Er zitten nog veel meer van dat soort fouten en shortcuts in :p

Dat is wat ik bedoelde met Star Wars-invloed. Of misschien toch door een te laag budget. Het uitwerken van de andere lagen kost natuurlijk meer tijd dan het zoveelste basisverhaal (wat in deze serie trouwens ook aanwezig is, maar niemand is perfect :p).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Stukfruit schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:47:
[...]

Dan is er een kans dat je S2 minder gaat vinden. Niet om wat veel klagers zeggen
spoiler:
(je ziet wat "seksuele" activiteiten),
maar omdat het een beetje warrig is.

Maar Tennant en Sheen zijn inderdaad goud :Y
Oh bah nee daar kan ik helemaal niet tegen :P

Het is opvallend hoe preuts mensen nog zijn. Net My Neigbour Totoro weer gekeken en zelfs daar zit een scène in die een significant deel van de mensheid blijkbaar objectionable vindt. Ongelooflijk.
Er zitten nog veel meer van dat soort fouten en shortcuts in :p

Dat is wat ik bedoelde met Star Wars-invloed. Of misschien toch door een te laag budget. Het uitwerken van de andere lagen kost natuurlijk meer tijd dan het zoveelste basisverhaal (wat in deze serie trouwens ook aanwezig is, maar niemand is perfect :p).
Ach ja het hinderde me niet heel erg en ik ben zeker niet iemand die plot holes gaat opzoeken (noem een film of serie die er vrij van is) maar dit viel me echt meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:14:
[...]

Oh bah nee daar kan ik helemaal niet tegen :P

Het is opvallend hoe preuts mensen nog zijn. Net My Neigbour Totoro weer gekeken en zelfs daar zit een scène in die een significant deel van de mensheid blijkbaar objectionable vindt. Ongelooflijk.
Klopt, maar het gaat hier om:
spoiler:
Twee mannen ;)

Dan weet je bij voorbaat al dat mensen losgaan.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:38
jeroenkb schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:00:
[...]

Erg leuke serie inderdaad. Als ik echter per seizoen zou moeten scoren:
S1: 9
S2: 6,5
Seizoen twee ging helemaal nergens over helaas, boeide mij totaal niet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
mister_S schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:26:
[...]

Ik had vooral graag meer van die intro's gezien. Of iets wat daar meer mee zou doen dan het uiteindelijk werd.

Voor mij zit daar het grootste probleem met S2: er wordt opgebouwd naar iets wat niet echt interessant of schokkend is.

Het voelt als een lange intro voor een S3.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000

Elvhenk

/me hartje GO

mister_S schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:26:
[...]

Ja, daar had ik ook last van. Wel afgekeken, want leuke personages, maar het verhaal was flut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Tourist (2022–2023)The Tourist (2022–2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Man met geheugenverlies wordt wakker in Australië en komt in een reeks met onwaarschijnlijke gebeurtenissen terecht die allemaal slecht aflopen. Wie is hij en waarom heeft men het op hem gemunt?

Ziet er anders uit dan de gemiddelde serie omdat het niet per se standaard dingen doet qua cinematografie en omdat het zich afspeelt in Australië, maar wordt opgevolgd door minder logische beslissingen en het is zelfs voor zes afleveringen eigenlijk een beetje teveel van hetzelfde.

Hier had meer in kunnen zitten dan zes afleveringen met een getergde Jamie Dornan.

Te zien op HBO Max.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Omniscient (2020)Omniscient (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 1 min | MPAA: N/A
Middelvinger richting corporate culture en de autoritaire maatschappij van dezelfde makers als 3%.

Gaat over een meisje dat een superl33t h4xx0rz is en werkt voor een bedrijf dat de hele stad kan controleren via nanotech drones en hiermee bijna alle misdaden kan voorkomen. Op een dag komt ze thuis en treft haar vader dood aan in een plas met bloed, waarna ze op zoek gaat naar de dader die niet werd gezien door de persoonlijke minidrone.

Als je 3% iets vond dan kan deze Portugese serie iets voor je zijn, maar de nanodrones zijn nano omdat het budget geen tracking en integratie met de echte camerabeelden toeliet. Het acteerwerk is zoals dat van de gemiddelde Nederlandse acteur. De dialoog wordt gebracht alsof het wordt voorgelezen en dat irriteert snel.

De aankleding is niet verkeerd, al komt dit meer over als een soort vrolijke Amélie dan het spannende scifi-drama dat het pretendeert te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
The Continental: From the World of John Wick (2023)The Continental: From the World of John Wick (2023)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Gisteravond eerste aflevering bekeken en ik vond het soms wat verwarrend qua verhaal, maar in het algemeen wel een aanrader voor de actie liefhebber, zelfde soort "gore" als in de John Wick films wat natuurlijk te verwachten viel als de subtitel "From the World of John Wick" is.

Technisch geluid en beeld op zeer hoog niveau. Aflevering 1 duurt 1,5 uur! Had dat niet door, na iets meer dan een uur verwachte ik een cliffhanger, maar die bleef maar uit, tot ik zag dat ik nog bijna een half uur te gaan had.

Aanrader voor de John Wick type film liefhebber.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Opvallend genoeg vond ik deze aflevering sneller gaan dan de eerste anderhalve uur van de laatste film :p

Dat zegt iets.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Quantor schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:53:
The Continental: From the World of John Wick (2023)[Afbeelding: The Continental: From the World of John Wick (2023)]
Tweakers: 0.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Gisteravond eerste aflevering bekeken en ik vond het soms wat verwarrend qua verhaal, maar in het algemeen wel een aanrader voor de actie liefhebber, zelfde soort "gore" als in de John Wick films wat natuurlijk te verwachten viel als de subtitel "From the World of John Wick" is.

Technisch geluid en beeld op zeer hoog niveau. Aflevering 1 duurt 1,5 uur! Had dat niet door, na iets meer dan een uur verwachte ik een cliffhanger, maar die bleef maar uit, tot ik zag dat ik nog bijna een half uur te gaan had.

Aanrader voor de John Wick type film liefhebber.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Deze serie gaat over het hotel als ik het zo goed begrijp? Ik vond de John Wick familie zeer goed (heb deze ook pas heel laat ontdekt dus kon 3 delen achter elkaar kijken). Gaat op mijn watchlist!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kecin schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:32:
[...]

Deze serie gaat over het hotel als ik het zo goed begrijp? Ik vond de John Wick familie zeer goed (heb deze ook pas heel laat ontdekt dus kon 3 delen achter elkaar kijken). Gaat op mijn watchlist!
Juist, The Continental is de naam van het hotel in de John Wick films, voor degene die de films hebben bekeken, weten welke speciale status het hotel en de beheerder ervan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Quantor schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:50:
[...]

Juist, The Continental is de naam van het hotel in de John Wick films, voor degene die de films hebben bekeken, weten welke speciale status het hotel en de beheerder ervan heeft.
Nog een uurtje en dan is de kleine naar bed. Dan ga ik er eens even voor zitten liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Quantor schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:50:
[...]

In de echte wereld ook bekend als het strijkijzergebouw (Nederlands). Nog altijd een cool stukje architectuur :Y

Jammer genoeg is de binnenkant van het gebouw gefilmd op andere locaties.

Dat zit wel Schnorr.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:38:
[...]

Jammer genoeg is de binnenkant van het gebouw gefilmd op andere locaties.
Waarom is dat jammer? Weet je hoe de binnenkant er in het echt uitziet en zou dat beter/mooier zijn geweest dan de locaties die ze nu gekozen hebben?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Succession (2018–2023)Succession (2018–2023)
Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Wat mij betreft één van de beste shows ooit gemaakt. Je begrijpt meteen in welke wereld je bent, de parallellen aan ons huidig leefklimaat qua media en politiek worden haarscherp weergegeven. Macht, geld, de interactie tussen die twee. De onschendbaarheid die macht met zich meebrengt. De megalomanie die werkelijkheid wordt door de gouden lepel waar je mee geboren bent. Dan is er ook nog de muziek, het acteerwerk, de scenario's, de locaties, alles klopt als een bus.Ik heb de laatste aflevering maanden laten staan, want dan was er tenminste nog één. Ook één van de weinige shows waar ik na sommige afleveringen er echt nog wel even mee bezig was, vooral als de parallelen aan de huidige politieke omstandigheden in de VS weer eens haarscherp werden weergegeven. Wat mij betreft verplicht kijkvoer voor een ieder. Je wordt er een rijker mens van.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb Succession geprobeerd te kijken, eerste vier of vijf afleveringen doorgekomen.

Het is een goed geacteerde serie, en ook degelijk geschreven, maar wat me enorm tegenstaat is de karakters. Het zijn stuk voor stuk mensen waar ik me op geen enkele manier kan mee identificeren en daardoor creeërt de serie voor mij geen moment de nieuwsgierigheid over hoe het verhaal verder loopt. Na vier afleveringen had ik nog steeds het gevoel dat ze gewoon allemaal de Hudson in mochten springen.

Ik weet niet of dit verandert later in de serie; ik heb vaker series gezien met karakters die niet sympathiek waren in het begin en op een gegeven moment een andere dimensie kregen (Jamie Lannister in GoT is het beste voorbeeld), en die werden daarnaast altijd afgezet tegen karakters waar je wel voor kon rooten. Dat heb ik in Succession niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:04:
Ik heb Succession geprobeerd te kijken, eerste vier of vijf afleveringen doorgekomen.

Het is een goed geacteerde serie, en ook degelijk geschreven, maar wat me enorm tegenstaat is de karakters. Het zijn stuk voor stuk mensen waar ik me op geen enkele manier kan mee identificeren en daardoor creeërt de serie voor mij geen moment de nieuwsgierigheid over hoe het verhaal verder loopt. Na vier afleveringen had ik nog steeds het gevoel dat ze gewoon allemaal de Hudson in mochten springen.

Ik weet niet of dit verandert later in de serie; ik heb vaker series gezien met karakters die niet sympathiek waren in het begin en op een gegeven moment een andere dimensie kregen (Jamie Lannister in GoT is het beste voorbeeld), en die werden daarnaast altijd afgezet tegen karakters waar je wel voor kon rooten. Dat heb ik in Succession niet kunnen ontdekken.
Dat is natuurlijk het hele idee van de serie ;) Allemaal arrogante miljonairs (/miljardairsfamilie) die ver van de gewone mens vandaan staan.

• Stukfruit
  • Niet online
Smultie schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:24:
[...]

Waarom is dat jammer? Weet je hoe de binnenkant er in het echt uitziet en zou dat beter/mooier zijn geweest dan de locaties die ze nu gekozen hebben?
Oh nee, ik bedoelde dat het daardoor niet mogelijk is om dat gebouw bijvoorbeeld eens echt te bezoeken en die binnenkant tegen te komen :)

Het neemt de "magie" van het filmen een beetje weg.

Overigens heb ik het nooit in het echt gezien, dus ik ben er nu eigenlijk sowieso wel nieuwsgierig naar!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:04:

Nee, dat wordt niet beter. In Succession is eigenlijk iedereen wel door- en door verrot :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
RobertMe schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:15:
[...]

Dat is natuurlijk het hele idee van de serie ;) Allemaal arrogante miljonairs (/miljardairsfamilie) die ver van de gewone mens vandaan staan.
Mja en dat is waarom ik de serie niet vat; ik heb genoeg films en series gezien met abominabele karakters in de hoofdrollen maar er moet altijd een angle zijn waardoor ik enig begrip, sympathie of medelijden met dergelijke personen krijg, anders vind ik het saai en deprimerend worden.
Stukfruit schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:15:
[...]

Oh nee, ik bedoelde dat het daardoor niet mogelijk is om dat gebouw bijvoorbeeld eens echt te bezoeken en die binnenkant tegen te komen :)

Het neemt de "magie" van het filmen een beetje weg.

Overigens heb ik het nooit in het echt gezien, dus ik ben er nu eigenlijk sowieso wel nieuwsgierig naar!
Zijn maar weinig van dergelijke locaties die buiten én binnen gebruikt kunnen worden. In de meeste gevallen lijkt de binnenkant niet eens op wat er in werkelijkheid staat. En het is vaak ook niet practisch om er te filmen vanuit belichting, ruimte en beschikbaarheidsoogpunt.

Ik weet nog dat mijn beste vriend en ik op vacantie in Italië een dag naar Venetië gingen om daar de kerk uit Indiana Jones and the Last Crusade te zoeken. Kerk was makkelijk te vinden, in een van de scenes van de film komt een straatnaambordje goed leesbaar in beeld (dit was trouwens voor internet waarmee je in drie seconden op google maps die locatie kan vinden, maar ik dwaal af).

Wij naar de kerk... bleek het gewoon een kerk te zijn die niks leek aan de binnenkant op wat er in de film te zien was. Geen bibliotheek, geen leeuwen, geen glas in lood raam met roman numerals, geen geheime gang met aan het eind een skelet van een ridder en vooral geen duizenden liters petroleum. Echt een bummer hoor :P

[ Voor 58% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-09-2023 15:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:16

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

One Piece (2023–)One Piece (2023–)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Wij zijn ooit begonnen aan de anime maar kwamen er niet doorheen omdat mijn vriendin snel afhaakt door het geschreeuw en langdurige vechtscenes, hier loopt ze ook bij Dragon ball tegenaan dus laten we zeggen dat het gewoon niet iets voor haar is! Waardoor we dus na een seizoen zijn gestopt, maar hebben het tenminste wel de kans gegeven. Opeens kwam Netflix met een Live action serie van One Piece dus ach waarom niet nog een kans geven? Na het kijken van het volledige eerste seizoen zijn wij positief verrast en hebben we erg genoten, want wat zit dit toch ontzettend goed in elkaar wauw!

Je volgt als kijker het verhaal van Monkey D. Luffy en zijn bende van strohoeden. Luffy wil vanaf kind al graag een piraat worden maar werd steeds buiten de crew gesloten omdat hij nog een kind is, totdat hij het op een gegeven moment niet meer pikt en hij een mysterieus fruit opeet die hem magische krachten geeft. In de huidige tijd is Luffy opzoek naar een legendarische schat en begint hij aan zijn grootse avontuur om de volgende piratenkoning te worden, in dit groot avontuur krijgt Luffy langzaam vrienden maar ook vijanden erbij.

spoiler:
Ik vond het verhaal van Nami erg verrassend en heel droevig

Nu wachten op het tweede seizoen, maar tegen de tijd dat deze uit is gaan we gewoon weer bij het eerste seizoen beginnen _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:41:
[...]

Mja en dat is waarom ik de serie niet vat; ik heb genoeg films en series gezien met abominabele karakters in de hoofdrollen maar er moet altijd een angle zijn waardoor ik enig begrip, sympathie of medelijden met dergelijke personen krijg, anders vind ik het saai en deprimerend worden.
Heel herkenbaar. Heb de eerste seizoen van Succession ook altijd met dubbel gevoel gekeken: duidelijk goed gemaakt en sterk verhaal dat prima in elkaar steekt. Toch 'boeide' het me niet wat er met de karakters gebeurde. Het laatste seizoen bracht daar verandering in. Gezien de manier waarop ik jou in diverse fora heb 'leren kennen', denk ik dat je er goed aan doet om door te zetten en alle seizoenen te kijken. Het laatste seizoen maakt het de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
Wolf (2023–)Wolf (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Leuke serie die lekker wegkijkt en me na elke aflevering toch weer benieuwd maakte naar wat er nu ging gebeuren. De twee verhaallijnen die naast elkaar uiteen worden gezet, zijn beide voldoende interessant om je als kijker aan het 'puzzelen' te zetten. Er zit ook voldoende spanning in de serie en een aantal keer word je toch verrast door een ontwikkeling. Het jammere is dat de makers in dat laatste op sommige momenten ook te ver doorslaan, waardoor het ongeloofwaardig wordt. Datzelfde geldt voor bepaalde gedragingen van de hoofdpersonages. Als je door alle plotholes en 'wat the f*ck doe je'-momenten heen kunt kijken, dan is dit een prima misdaadserie die met slechts zes afleveringen van een klein uurtje bovendien niet te veel tijd vergt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:41:
[...]

[...]
Dat heb ik ook maar dat had ik niet met Dexter. Heel vreemd, een hoofdrolspeler die mensen vermoorde omdat dat zijn drijfveer was en toch heb ik alle originele afleveringen gekeken. En enorm gewaardeerd.

Echter vind ik Breaking Bad om die reden heel moeilijk om door te komen terwijl ik erken dat gewoon fuckin' goed bedacht en uitgevoerd is. Ik mis te veel de connectie met iemand waarmee ik kan identificeren. Of iemand die ik wil zijn.

Met Succession weer hetzelfde gevoel als met Breaking Bad. De kwaliteit is heel hoog maar waar is mijn hero??

Ik heb ze nog even op de plank staan omdat ik denk (hoop) dat ik er straks beschouwend van kan genieten zonder dat ik te veel meeleef (of last krijg van plaatsvervangende schaamte).

Ik merk dat ik wel anders naar dingen kijk nu ik ouder wordt, dus ik geef het eens in de zoveel tijd weer eens een kans.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:24
The Continental deel 2 valt een beetje tegen vind ik. Ik heb het gevoel dat het knallen - opbouwen - knallen wordt, en dat is helemaal niet erg, maar de vecht scènes waren gewoon niet goed. Hopelijk wordt deel 3 dan een eindknal.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Iemand hier die The Boys heeft gekeken? Vast wel. Spin-off: Gen V. Zit pas in episode 2 en het is fantastisch en een leuke overbrugging voor een nieuw seizoen The Boys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

sig69 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:08:
The Continental deel 2 valt een beetje tegen vind ik. Ik heb het gevoel dat het knallen - opbouwen - knallen wordt, en dat is helemaal niet erg, maar de vecht scènes waren gewoon niet goed. Hopelijk wordt deel 3 dan een eindknal.
Ik vond hem juist wel aardig. Wil geen spoilers weggeven maar er worden wel wat klappen uitgedeeld in het verhaal (excessief geweld zelf is natuurlijk erg John Wick. )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:45
One Piece (2023–)One Piece (2023–)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Ik had nooit verwacht dat iemand ooit met een goede anime-adaptie zou komen, maar op één of andere manier is het Netflix gelukt. Ik ben slecht zijdelings bekend met het bronmateriaal, maar het lijkt er op dat er geen aanpassingen zijn gedaan om de serie meer behapbaar te maken voor een Westers publiek. Wat mij betreft zorgt dat er juist voor dat deze serie zo goed is geslaagd. Nu maar hopen dat ze dit in seizoen 2 ook vol weten te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Walter White is natuurlijk gewoon een moderne Michael Corleone. Iemand die vanuit een herkenbare drijfveer, het beschermen van je familie, zijn moreel kompas volledig kwijtraakt.

Ik wil niet zeggen dat dat herkenbaar is (dat zou niet best zijn :P) maar het roept wel de voor mij noodzakelijke empathie met de hoofdpersoon op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar Dexter en Breaking Bad trekken me echt totaal niet. Mijn ex keek die series wel en af en toe keek ik met een schuin oog mee, maar ik vond er echt niks aan.

Het is niet dat ik de premisse niet leuk vind. Want goede mensen die nare dingen doen, of slechte mensen die nare dingen doen op fascinerende wijze kan mijn interesse wel pakken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Van Dexter begrijp ik dat wel.

Breaking Bad heb je gewoon niet genoeg van gezien :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Stukfruit schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:14:
Van Dexter begrijp ik dat wel.

Breaking Bad heb je gewoon niet genoeg van gezien :+
Gisteren weer een ep gezien met een geniale quote van Skyler:
Someone has to protect this family from the man who protects this family.
_/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-10-2023 15:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:25
Sex Education ()Sex Education ()
IMDb: n/a
Afgelopen seizoenen altijd met veel plezier naar gekeken.
Ik vond in seizoen 4 het hele WOKE gedoe teveel de aandacht krijgen. Zo'n beetje elk spectrum van de lhbtqia doelgroep werd behandeld met een onderliggende boodschap richting acceptatie. Op zich prima natuurlijk, maar het lag er te dik bovenop.
IMDb -- Sex Education () Zoek meer informatie over Sex Education () op Google Zoek trailer van Sex Education () via Google
Afbeeldingslocatie: https://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Special Ops: Lioness (2023–)Special Ops: Lioness (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Voor diegenen die nog wel eens een singleplayer campaign van een "militaire shooter" spelen: Deze serie voelt als een soort hele uitgebreide cutscène van een willekeurige Call of Duty campagne. Koele, afstandelijke leidinggevenden, clandestiene operaties, massa's wapens en geschiet, drama aan het thuisfront en vreselijk over the top en stereotype "operators".
Desondanks is het een leuke serie om te kijken. Als Reacher of Jack Ryan je ligt, kan je deze ook wel waarderen denk ik.

Het draait om het speciale Lioness programma. In het leven geroepen om het de Amerikanen in het Midden Oosten wat eenvoudiger te maken, omdat mannen het cultureel niet is toegestaan om (lokale) vrouwen te onderzoeken/fouilleren. In deze serie is het uitgebreid naar een meer actievere rol en doen de vrouwen ook aan (contra)spionage en invallen/extracties.

Om een groot doelwit te pakken te krijgen, zoekt de CIA agent Joe (Saldana) naar een geschikte kandidate om te infiltreren in het netwerk van de terroristen. In Cruz wordt de ideale kandidaat gevonden. Single, geen familie, sterk, intelligent en ook nog eens niet onplezierig om naar te kijken. Ook wel zo handig is dat Cruz al behoorlijk getraumatiseerd is en daardoor mooi te kneden is. Door de serie lopen een aantal verhaallijnen en de grote spelers krijgen ook meer diepte en achtergrond. Helaas (maar begrijpelijk) zijn de overige karakters eigenlijk niets meer dan naamloze NPC's en plotdevices. Wel is de serie spannend en met krap 40/45 minuten per aflevering is het tempo ook behoorlijk hoog. Ondanks dat het thema wel uitgekauwd is, blijft de serie verrassend gematigd patriottistisch en is het gelukkig niet "America fuck yeah" wat de klok slaat.

Wat mij betreft zet Laysla De Oliveira als Cruz een mooie prestatie neer. Ja, ze is vrouwelijk en lang en slank en absoluut aantrekkelijk, maar ze komt niet over als een teer mooipopje dat op onverklaarbare wijze toch makkelijk tegenstanders die twee keer zo groot en sterk zijn aankan, omdat ze eenvoudig in zichzelf is gaan geloven. Niets van dat al. Ze krijgt een hero's journey en moet zich letterlijk door tegenslagen heen slaan. Hierbij raakt zelf vaak genoeg gewond, staat mentaal onder enorme stress en gaat letterlijk en figuurlijk regelmatig op haar bek. Kortom, het komt geloofwaardig over (voor zover zoiets mogelijk is natuurlijk) en maakt dat je oprecht met haar kan meeleven.
Strong female character? Absoluut. Mary Sue? Absoluut niet.

Ik hoop op een tweede seizoen, maar ben er nog niet uit of dit een vervolg moet zijn of meer een anthologie.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mick3112 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:25:
Sex Education ()[Afbeelding: Sex Education ()]
IMDb: n/a
Afgelopen seizoenen altijd met veel plezier naar gekeken.
Ik vond in seizoen 4 het hele WOKE gedoe teveel de aandacht krijgen. Zo'n beetje elk spectrum van de lhbtqia doelgroep werd behandeld met een onderliggende boodschap richting acceptatie. Op zich prima natuurlijk, maar het lag er te dik bovenop.
[Afbeelding: IMDb -- Sex Education ()] [Afbeelding: Zoek meer informatie over Sex Education () op Google] [Afbeelding: Zoek trailer van Sex Education () via Google]
[Afbeelding] 6 / 10
Neee toch?! Please ... nog erger dan Seizoen 3? Want dan gaat deze serie direct van onze watchlist :F

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:01:
Warrior (2019–)[Afbeelding: Warrior (2019–)]
Tweakers: 4.2 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Dit had ik eigenlijk nooit verwacht...
Fantastische serie die heerlijk wegkijkt. Het begint een beetje onsamenhangend in seizoen 1, maar vrij snel wordt een en ander dan toch een beetje duidelijk(er) en wordt je steeds meer in het verhaal gezogen. Bruce Lee schrijft hier wat mij betreft echt iets tofs. Momenteel heb ik ook seizoen 2 al gezien. Ik wil zo graag seizoen 3 gaan kijken, maar misschien dat ik even wacht, totdat seizoen 4 er ook is. Er is namelijk zover ik kon vinden nog niet bekend of er een seizoen 4 gaat komen.

De serie zelf...
De serie zelf speelt zich in Chinatown, San Francisco, ergens 1800-1900. Een wijk waar eigenlijk heel veel gebeurd, wat heel veel problemen heeft.
Hierdoor zijn er een aantal groepen ontstaan, die maar wat graag op de vuist gaan, o.a. voor macht in de wijk en de verkoop van opium.
Mensen worden vanuit China over gevaren naar deze wijk en regelmatig komt er ook een 'nieuwe lichting' mensen aan.

Deze groep wordt langzaam steeds groter, doet werk goedkoper dan andere lui die ook in de stad wonen, zoals de Ieren, die ook naar USA gehaald waren als goedkope kracht in de Onafhankelijkheids Oorlog.
Een stuk politiek in de stad is er natuurlijk ook, met (in mijn ogen) toch wel een corrupte (loco) burgemeester bijvoorbeeld.
En natuurlijk zijn er ook allerlei schimmige zaakjes die opgeknapt moeten worden, de ene keer bij de Chinezen, andere keer weer elders.
Hier zit niet echt een balans in; de Chinezen worden eigenlijk van alles wel verdacht, omdat ze (vaak) toch geen Engels spreken of weerwoord geven.
Dit maakt ze ook een gemakkelijk doelwit af en toe en daar komt de hoofdrol speler al vrij snel achter in zijn zoektocht naar zijn zus en de macht binnen de Tong waar hij zich aangesloten heeft.

Hoe nu verder?
Ik heb nog helemaal geen idee, maar de serie is vooralsnog best heftig met tijd en wijlen, je moet wel tegen het geweld, bloed en 'gore' kunnen, er zitten scenes bij die niet bij iedereen goed valt, zal ik maar even zeggen. Desalniettemin zet Cinemax (al is de serie ook te zien op HBO Max) hier wel een toffe serie neer, al begrijp ik niet helemaal waar de lage Tweakers score vandaan komt, al vermoed ik doordat het de eerste keer is dat ik de UBB generator tool heb gebruikt en bij de eerste keer was vergeten om een score in te vullen. :+
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Intussen seizoen 3 ook gezien. Man, wat een seizoen! Zoveel gebeurd, ik hoop echt dat seizoen 4 door gaat, want ik ben benieuwd of Ah Sahm op zoek gaat naar de dame waar hij in dit seizoen een oogje op had en of zij dan dus in een andere stad iets anders gaan doen. Ook wel tof waren de Duitsers die geintrocudeerd zijn, maar jammere vond ik dan weer wel wel dat die vrij snel weer weggewerkt waren uit de serie / het seizoen.

Al met al is er genoeg food for thought en hoop ik dat Bruce Lee verder gaat schrijven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sig69 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:08:
Ik vond deel 2 juist veel beter dan het eerste deel. Het diept het verhaal van Winston nog verder uit en ik ben dus serieus benieuwd hoe Winston dus
spoiler:
de macht grijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
G_Dragon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Neee toch?! Please ... nog erger dan Seizoen 3? Want dan gaat deze serie direct van onze watchlist :F
Ik heb dat in S3 niet zo heel erg (bewust) ervaren. Ik heb mij echt zitten irriteren tijdens S4. Je wilt als kijker toch weten hoe het tussen Otis & Maeve verder gaat, maar dat leek wel bijzaak in S4.
Als jij je tijdens S3 hebt gestoord dan ga je het zeker krijgen tijdens S4.

Maar start hem maar eens en dan krijg je snel genoeg het idee of je ermee verder wilt of niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:49
Mick3112 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:42:
[...]

Ik heb dat in S3 niet zo heel erg (bewust) ervaren. Ik heb mij echt zitten irriteren tijdens S4. Je wilt als kijker toch weten hoe het tussen Otis & Maeve verder gaat, maar dat leek wel bijzaak in S4.

Maar start hem maar eens en dan krijg je snel genoeg het idee of je ermee verder wilt of niet. :)
Het was (voor mij|) af en toe even twijfelen wie er nou ook al weer zichzelf identificeerde als welke gender, los van alle psychische en relationele issues.
Hielp vast niet mee dat ik de serie niet echt volg, maar zo nu en dan een aflevering met mijn vrouw heb meegekeken.

Not my cup of tea.

[ Voor 3% gewijzigd door breew op 06-10-2023 14:54 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
The Wire (2002–2008)The Wire (2002–2008)
Tweakers: N/A | IMDb: 9.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 59 min | MPAA: TV-MA
Serie over de drug scene in Baltimore. Hierbij wordt het zowel vanuit het standpunt van de politie getoond, als vanuit de drugshandelaren, zowel de verkopers op straat als de mensen daar achter. Ik heb nog niet alle afleveringen gezien, maar er zijn meerdere afleveringen waarbij je denkt: wat gebeurd hier?
Rode draad door de serie is de politie die probeert de mobieltjes van de drugshandelaren af te luisteren, en de tegenmaatregelen die zij dan weer nemen.
Het verhaal is goed geschreven en er wordt goed geacteerd. Zeker de moeite waard.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
kzin schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:04:

Rode draad door de serie is de politie die probeert de mobieltjes van de drugshandelaren af te luisteren, en de tegenmaatregelen die zij dan weer nemen.
En je pakt meteen de opkomst van de mobiele telefoon mee. Het begint nog met de telefooncellen en zo anoniem bellen, en eindigt met mobieltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hoe lang heb je erover gedaan om hoe ver te komen? :P

* Stukfruit is ook al een tijd bezig

Het is alleen een échte serie met échte seizoenen en lange afleveringen. Bingen is een uitdaging :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mick3112 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:42:
[...]

Ja daar werd je eerlijk gezegd doodgegooid met Erik en zijn liefde, naar mijn mening een beetje teveel. Dat maakte het persoonlijk voor ons echt een minder seizoen, dus hoopte dat seizoen 4 weer zoals Seizoen 1 en 2 zouden zijn maar als ik je reactie hierboven las ben ik bang van niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Stukfruit schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:37:
Hoe lang heb je erover gedaan om hoe ver te komen? :P

* Stukfruit is ook al een tijd bezig

Het is alleen een échte serie met échte seizoenen en lange afleveringen. Bingen is een uitdaging :+
Volgens mij heb ik die eerder dit jaar op een maand of 2, 3 gebinged :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
G_Dragon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:39:
[...]

Ja daar werd je eerlijk gezegd doodgegooid met Erik en zijn liefde, naar mijn mening een beetje teveel. Dat maakte het persoonlijk voor ons echt een minder seizoen, dus hoopte dat seizoen 4 weer zoals Seizoen 1 en 2 zouden zijn maar als ik je reactie hierboven las ben ik bang van niet..
ah ja. Daar zaten ook zeker scenes in die mij een bedenkelijk gevoel gaven. Dat als iemand zou binnenkomen dat je je de vraag krijgt van waar zit jij nou naar te kijken? :o
Toch kon ik dat in s3 nog wel hebben aangezien Erik natuurlijk een van de leadcharacters is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Continental: From the World of John Wick (2023)The Continental: From the World of John Wick (2023)
Tweakers: 4.2 | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Wicked TV-serie met 3 afleveringen van een tot anderhalf uur per stuk over hoe de hotelmanager uit de films aan zijn positie is gekomen.

Pluspunten: goede muziek, overdreven actie, sfeershots.
Minpunten: qua physics gaat het dezelfde kant op als de recente films.

Je kijkt dit niet voor Keanu Reeves, Ian McShane of Lance Reddick (RIP :/). Desondanks doet de nieuwe crew het niet slecht. Zoals altijd met dit soort werk kijk je het eigenlijk voor het hondje van John wick, maar bij gebrek aan diepere verhaallijnen blijft het redelijk oppervlakkig en duikt men nooit ver tot in de materie. Het is een beetje jammer, omdat ik denk dat er veel meer mee gedaan zou kunnen worden.

Voor de liefhebber van gore, schietwerk, coole verlichting en sfeershots van het Strijkijzergebouw in New York dat dienst doet als The Continental is de serie echter uitstekend. Ironisch genoeg blinkt Mel Gibson uit in het combineren van zijn publieke imago en het karakter. It takes one to (apparently) know one en hij weet hier effectief gebruik van te maken met een soort vreemde humor die voor de persoon in de serie wel werkt.

Het verhaal is net zo levend als het hondje, de voorspelbaarheid is gegarandeerd zoals een kogel uit de handen van de heer Wick. Kun je door zulke dingen heenkijken, dan is het wel vermakelijk.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Changeling (2023–)The Changeling (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Acht uur met oeverloos gewauwel over generationeel leed, huwelijksproblemen en metaforische demonen die worden uitgebeeld met anamorfische lensflares in te gele omgevingen met een zeer sterke hang naar spiritualiteit.

Het is een soort toneelstuk, met een soort real-life sprookje en soms karakters die op de voorgrond iets vertellen terwijl op de achtergrond een verleden wordt geprojecteerd. Op zich origineel, maar zo erg traag en overdreven dat het vanzelf slaperige buien opwekt.

Ondanks de constante gele gloed ziet het er wel ok uit, maar de rest was beter af geweest als toneelstuk van twee uur. De laatste aflevering komt volgende week pas, maar het is inmiddels duidelijk dat er niet echt een conclusie gaat komen en het teveel zweeft.

Leuk voor als je de wereld om ons heen met een magische bril bekijkt. Helaas niet mijn cup of tea!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Invasion (2021–)Invasion (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Aarde wordt aangevallen door aliens in de stijl van 28 Days Later en de Britse versie van War of the Worlds.

Deze serie toont aan dat het tegenwoordig te makkelijk is geworden om mooie beelden zonder inhoud te genereren. De karakters nemen domme beslissingen, gebruiken hun hersenen niet en er zijn natuurlijk de gebruikelijke irritante kinderen waar men op moet focussen.

Omdat het soms een paar afleveringen duurt voordat er iets gebeurt is de serie enorm traag en vergeet je vaak dat er überhaupt iets gaande was.

Het probeert soms een soort Arrival zonder de inhoud te zijn, maar voelt voornamelijk aan als het levensverhaal van een groep mieren wiens eigen verhaal onder een vergrootglas wordt gelegd terwijl geen van deze verhalen relevant is en cliche bovenop cliche stapelt.

Goed voor fans die al 100 seizoenen half levend naar The Walking Dead kijken en wat zeep in hun leven nodig hebben (sorry but not sorry :p). Helaas heb ik daar al zoooooooóóo in mijn sas met een douchegel voor. Dat houdt mij schoner dan een wekelijkse onderdompeling in de sh*t uit levensverhalen van oninteressante karakters.

Wat mij betreft mogen de aliens in deze serie de planeet overnemen om ons als mensheid te redden van oppervlakkige kitsch.

Met Simon Kinberg (X-Men: Dark Phoenix) en David Weil (Citadel op Amazon) aan het roer als schrijvers was dit overigens een beetje te verwachten. Ik zag dit later pas en ben er daardoor onbevlekt ingestapt, maar ook zonder voorkennis is duidelijk dat deze oud-producers geen Denis Villeneuve zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
En Breaking Bad S4 zit erop.
spoiler:
Ouch, Gus
. Wat een serie blijft dit toch. Top opening, dan een paar eps even bouwen, en dan gewoon een tweede helft die permanent als een rollercoaster aanvoelt.

spoiler:
Het uit de weg ruimen van het volledige kartel vond ik een zwak punt, dat was een nogal ongeloofwaardig plan en ook niet echt origineel.

Geen idee hoe S5 er nu uit gaat zien, ben benieuwd naar het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:14:
En Breaking Bad S4 zit erop.
spoiler:
Ouch, Gus
. Wat een serie blijft dit toch. Top opening, dan een paar eps even bouwen, en dan gewoon een tweede helft die permanent als een rollercoaster aanvoelt.

spoiler:
Het uit de weg ruimen van het volledige kartel vond ik een zwak punt, dat was een nogal ongeloofwaardig plan en ook niet echt origineel.

Geen idee hoe S5 er nu uit gaat zien, ben benieuwd naar het slot.
Genomineerd voor 7 welverdiende Primetime Emmy Awards _/-\o_
Die ene aflevering dus.

Dus je gaat ook snel aan de slag met BCS? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:17

Tijntje

Hello?!

G_Dragon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:39:
[...]

Tot en met seizoen 3 was het een comedy die voor "iedereen" leuk was. Seizoen 4 is inderdaad doorgeslagen naar de andere kant. Wij zijn tot aflevering 3 gekomen van het seizoen en hebben de rest weggegooid.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Stukfruit schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:40:
The Changeling (2023–)[Afbeelding: The Changeling (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Acht uur met oeverloos gewauwel over generationeel leed, huwelijksproblemen en metaforische demonen die worden uitgebeeld met anamorfische lensflares in te gele omgevingen met een zeer sterke hang naar spiritualiteit.

Het is een soort toneelstuk, met een soort real-life sprookje en soms karakters die op de voorgrond iets vertellen terwijl op de achtergrond een verleden wordt geprojecteerd. Op zich origineel, maar zo erg traag en overdreven dat het vanzelf slaperige buien opwekt.

Ondanks de constante gele gloed ziet het er wel ok uit, maar de rest was beter af geweest als toneelstuk van twee uur. De laatste aflevering komt volgende week pas, maar het is inmiddels duidelijk dat er niet echt een conclusie gaat komen en het teveel zweeft.

Leuk voor als je de wereld om ons heen met een magische bril bekijkt. Helaas niet mijn cup of tea!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Met name aflevering vonden wij lastig te plaatsen en veel te vaag
IMDB: "The Changeling" Stormy Weather (TV Episode 2023)

Wel benieuwd hoe het afloopt, maar verwacht er niet heel veel meer van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tijntje schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:28:
[...]

Met name aflevering vonden wij lastig te plaatsen en veel te vaag
IMDB: "The Changeling" Stormy Weather (TV Episode 2023)

Wel benieuwd hoe het afloopt, maar verwacht er niet heel veel meer van
Die had ik inderdaad ook net gezien toen ik de review schreef :Y

Wat ik vooral lastig vind is dat het zo verschillend is. Niet per se verkeerd, en het is juist toe te juichen dat ze experimenteren met iets nieuws, maar wat aan het begin van het seizoen werd beloofd (en ook interessant was) is valse reclame voor de rest van de afleveringen. Het is alsof ze vijf verschillende ideeën hadden voor een serie en die hebben samengeperst tot een incoherent geheel.

Op IMDb zie ik in de review voor bovenstaande aflevering staan dat de mensen die het zo slecht beoordelen racistisch zouden zijn, maar misschien is het gewoon niet zo goed qua opzet.

Ze moeten iets heel bijzonders gaan doen als het nog wat wil worden met die laatste aflevering.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Stukfruit schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:45:
[...]

Die had ik inderdaad ook net gezien toen ik de review schreef :Y

Wat ik vooral lastig vind is dat het zo verschillend is. Niet per se verkeerd, en het is juist toe te juichen dat ze experimenteren met iets nieuws, maar wat aan het begin van het seizoen werd beloofd (en ook interessant was) is valse reclame voor de rest van de afleveringen. Het is alsof ze vijf verschillende ideeën hadden voor een serie en die hebben samengeperst tot een incoherent geheel.

Op IMDb zie ik in de review voor bovenstaande aflevering staan dat de mensen die het zo slecht beoordelen racistisch zouden zijn, maar misschien is het gewoon niet zo goed qua opzet.

Ze moeten iets heel bijzonders gaan doen als het nog wat wil worden met die laatste aflevering.
Ik zie nu de review staan inderdaad :o .
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P9uiEDV.png

Wij vonden het echt een te vage aflevering die weinig tot niks met het plot te maken had (tenzij wij echt ergens iets gemist hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
* Stukfruit vindt het knap dat mensen pas uit racistische motieven een lage score zouden geven na het kijken van 6 volledige afleveringen met dezelfde soort onderwerpen

Maar goed, haters gonna hate. Ik heb notabene maar drie vinkjes ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Stukfruit schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:06:
* Stukfruit vindt het knap dat mensen pas uit racistische motieven een lage score zouden geven na het kijken van 6 volledige afleveringen met dezelfde soort onderwerpen

Maar goed, haters gonna hate. Ik heb notabene maar drie vinkjes ;(
Zag dat de laatste aflevering er is, heb jij hem al bekeken en worden de verwachtingen ingelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:45:
[...]

Zag dat de laatste aflevering er is, heb jij hem al bekeken en worden de verwachtingen ingelost?
Vanavond ga ik 'm even snel opzetten. Wat wel vreemd is: de aflevering zou 29 minuten duren.

Dat hadden ze, ondanks het acteerwerk, beter bij de vorige kunnen doen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
De laatste aflevering maakt je niet veel wijzer. Misschien in seizoen 2?

Grootste probleem blijft nog steeds het tempo. Als je twee seizoenen nodig hebt om te doen wat je in de teaser voor seizoen 1 hebt beloofd dan is dat imho te traag.

Blijft jammer. Het heeft potentie, maar doet teveel denken aan Lovecraft Country (de serie).

Wie dat mooi vond zal met deze serie denk ik wel goed zitten :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:16
kzin schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:04:
The Wire (2002–2008)[Afbeelding: The Wire (2002–2008)]
Tweakers: N/A | IMDb: 9.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 59 min | MPAA: TV-MA
Serie over de drug scene in Baltimore. Hierbij wordt het zowel vanuit het standpunt van de politie getoond, als vanuit de drugshandelaren, zowel de verkopers op straat als de mensen daar achter. Ik heb nog niet alle afleveringen gezien, maar er zijn meerdere afleveringen waarbij je denkt: wat gebeurd hier?
Het verhaal is goed geschreven en er wordt goed geacteerd. Zeker de moeite waard.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Rode draad is meer dat good guys/bad guys in de real world niet echt bestaan. 1 en al grijs. Geen oplossing, geen hoop maar leven wordt bepaald in milieu waar je in opgroeit. Zoveel memorabele karakters. Omar Little, Prop Joe, Stringer Bell, Mc Nulty, Bubs, en natuurlijk seizoen 4 met de kids en Marlo Stanfield. Lester Freamon. Tommy Carcetti. 26 keer herhaald en pas na 3 of 4 rewatches kreeg ik karakter Ziggy van seizoen 2 door. The Wire is net als The Sopranos de blueprint van alle serieuze bingable tv series imo.

Jamie Hector en Lance Reddick spelen ook in Bosch. Dat is meer een rechtoerechtaan crime maar desalniettemin niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 19:25

Honesty

kattenneus!

Vrijdag schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:11:
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar Dexter en Breaking Bad trekken me echt totaal niet. Mijn ex keek die series wel en af en toe keek ik met een schuin oog mee, maar ik vond er echt niks aan.

Het is niet dat ik de premisse niet leuk vind. Want goede mensen die nare dingen doen, of slechte mensen die nare dingen doen op fascinerende wijze kan mijn interesse wel pakken.
Ik kwam de eerste keer ook niet door BB paar jaar later nog een keer geprobeert en toen kwam ik er wel doorheen. Dus geef het een tweede kans en misschien trek je het nu wel.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Stukfruit schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:05:
De laatste aflevering maakt je niet veel wijzer. Misschien in seizoen 2?

Grootste probleem blijft nog steeds het tempo. Als je twee seizoenen nodig hebt om te doen wat je in de teaser voor seizoen 1 hebt beloofd dan is dat imho te traag.

Blijft jammer. Het heeft potentie, maar doet teveel denken aan Lovecraft Country (de serie).

Wie dat mooi vond zal met deze serie denk ik wel goed zitten :)
Helemaal mee eens.
Het idee heeft echt wel potentie, en het is ook geen probleem dat je het wat artistieker wil brengen maar dit is inderdaad te traag met te veel omzwervingen.
Vooral het allerlaatste shot verlangde ik naar meer, dat had niet het laatste shot van het seizoen moeten zijn.
Er is eigeblijk het hele seizoen niets uitgelegd of verteld, anders dan baby is weg/vermoord en iets met heksen.

Lovecraft country vond ik dan nog wel een redelijk samenhangend verhaal hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ok, nog zes afleveringen Breaking Bad te gaan. Mijn vrouw is een weekend weg. Dus wat gaan we doen?

Juist, met de kinderen naar Paw Patrol: The Mighty :X

Edit: quote uit de film: ‘Wie steelt er nu een electromagneet van tien ton?’

Papa: HEISENBERG!!! :D

[ Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-10-2023 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:38
Twee afleveringen van de laatste seizoen van What we do in the shadows gezien, blijft een briljante serie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
The Offer (2022)The Offer (2022)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.6 | Genre: Biography, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
The Offer biedt een kijkje achter de schermen van een van de beste films allertijden: The Godfather. We kijken voornamelijk door de ogen van de producer van die film, hoe hij de functie krijgt, hoe hij in het project rolt en welke weerstand hij allemaal ondervindt. De uitkomst weten we natuurlijk al maar toch is de totstandkoming bijzonder en nergens saai. Sommige rollen worden een beetje overacted (b.v. Bluhdorn) maar dat zorgt ook wel weer voor wat humor. Al met al is het veel vermakelijker dan ik tevoren had ingeschat. Natuurlijk is e.e.a. gedramatiseerd maar er zal wel een kern van waarheid in zitten. Sowieso een must see voor alle fans van The Godfather. Ik raad aan The Godfather te kijken voordat je aan deze serie begint tenzij de film nog vers in je geheugen zit. Dat laatste is namelijk echt van toegevoegde waarde omdat er dan veel herkenning zal zijn van locaties en acteurs. Ontzettend leuke miniserie!

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Breaking Bad (2008–2013)Breaking Bad (2008–2013)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 9.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 49 min | MPAA: TV-MA
Het zit erop. Na jarenlang uitstel was het een paar maanden geleden zover, ik begon aan wat door velen de beste TV serie ooit genoemd werd. Gisteren in de trein de laatste vier afleveringen er doorheen gejaagd. De trein was op tijd helaas, een paar minuten voor het einde van de laatste aflevering moest ik eruit. De laatste momenten van Breaking Bad heb ik op een bankje op het perron gekeken.

Breaking Bad vertelt het verhaal van Walter White (Bryan Cranston), een high school scheikundeleraar die hoort dat hij kanker heeft. Hij ontdekt ook dat hij een talent heeft; een talent dat hem kan helpen zijn familie wat mee te geven voor als hij er niet meer is. Samen met zijn oud-leerling en partner Jesse Pinkman (Aaron Paul) zuigt het hem echter een maalstroom van geweld in en laat het zijn morele kompas doldraaien.

Cranston is fenomenaal. Anthony Hopkins bingede door Breaking Bad heen en schreef hem een brief waarin hij zijn acteerwerk prees als het beste dat hij ooit gezien had. De man kan het weten, en ook al ben ik zelf geen expert, het is waanzinnig fascinerend om te zien hoe Walter evolueert over vijf seizoenen van een sullige scheikundeleraar naar een meedogenloos crimineel, en toch… op geen enkel moment verlies je zijn menselijkheid uit het oog. Het is razend knap.

En wat loopt er een talent om hem heen. Ik kan zowat alle recurring roles hier wel noemen. Skyler, Gus, Hank, Marie, Saul, Mike… ik ga jullie missen de komende tijd. Misschien wel tot ik de serie ga herkijken. Want dat gaat zeker gebeuren. En Jesse… arme Jesse. Zelden een karakter gezien dat zoveel crap over zich heen krijgt als hij. Jesse is het morele centrum van de serie.

Ik heb nooit iets gezien als Breaking Bad. Vijf seizoenen lang perfectie in acteerwerk en screenwriting. Geen zwakke aflevering. Zoveel momenten waarop dingen net anders gaan dan je verwacht. Ik kan maar een score geven hiervoor.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/10.png10 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
Misschien wel de beste serie ooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Niet misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ja, die vele schokkende sleutelmomenten waren fantastisch.
spoiler:
De grootste moeite met de 1e moord, Tuco’s hangout opblazen, die dealers omverrijden, dat meisje laten stikken in haar kots, I am the one who knocks, Gale vermoorden, Hank die voor z’n ogen vermoord wordt, die meedogenloze aanslagen in de gevangenis, en zo veel meer.
Zo veel “holy shit!” gezegd.

Zeker de beste serie die ik ooit gezien heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Meest schokkende vond ik
spoiler:
Andrea, die zag ik niet aankomen en vond ik zelfs aan het einde van de serie nog even een uitroepteken over hoe erg alles uit de hand gelopen is. Maar het was noodzakelijk vanuit een screenplay perspectief; Jesse had iets nodig om zijn haat voor Walter even opzij te zetten. Enter Todd the Psycho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wanneer komt de review voor BCS? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja ja, ben al begonnen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Manifest (2018–2023)Manifest (2018–2023)
Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 43 min | MPAA: TV-14
Manifest, de serie die gered is door Netflix en dit zeggen we volgens mij niet snel.

Het eerste seizoen van Manifest is gewoon heel sterk en neemt je als kijker mee in een bijzondere reis die de levens van een groep mensen veranderd omdat ze een andere vlucht pakken dan hun geliefden / vrienden. Alleen hebben ze het zelf niet eens in de gaten en ervaren ze de vlucht als een normale vlucht met turbulentie, pas bij aankomst op het vliegveld ontdekken ze dat het vliegtuig 5 jaar weg is geweest en hun geliefden / vrienden 5 jaar ouder zijn. Hoe kan dit?

Dit word verteld in een sterk en overzichtelijk eerste seizoen, die word opgevolgd door een goed en mooi tweede seizoen. Waarin je als kijker dezelfde kwaliteit ervaart en het allemaal nog prima kan volgen, want pas bij het derde seizoen raak je echt de draad kwijt. Als kijker waren we zelfs bang dat de makers van deze serie hun eigen verhaal uit het oog waren verloren en zagen we het somber in voor een goed eind van deze serie, ook nog kwam het nieuws dat Manifest geen vierde seizoen zou gaan krijgen.

Gelukkig zag Netflix er wel potentie in om de serie op te gaan pakken en durfden ze een vierde seizoen te maken, ondanks het verhaal onmogelijk een goed en sterk eind kon krijgen na alles wat ze in seizoen 3 lieten zien. Maar na lang twijfelen zijn wij thuis dan toch ook maar begonnen aan het vierde seizoen met weinig hoop, gelukkig hadden wij het compleet mis en heeft Netflix deze serie gered met een prachtig vierde seizoen. Hiervoor zijn wij hun echt dankbaar!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tieske1988
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:36
Euphoria (2019)Euphoria (2019)
IMDb: 8.3
Dit is voor mij echt het beste wat ik het afgelopen jaar heb gezien. Over het algemeen zijn amerikanen nogal preuts en krijgt het al snel een 18+ stempel maar dit is wel een serie waar dat van toepassing is. Een goede serie verrast en doet dingen die je niet eerder gezien hebt en dat gebeurt hier ook zeker.

Net als Game of Thrones worden hier naar mijn mening dingen gedaan die ik niet eerder gezien heb. Het zal in het rijtje Highschool vallen waardoor mensen deze serie mogelijk over het hoofd zien of overslaan.
IMDb -- Euphoria (2019) Zoek meer informatie over Euphoria (2019) op Google Zoek trailer van Euphoria (2019) via Google Schrijf zelf een recensie over Euphoria (2019)
Afbeeldingslocatie: https://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
BCS?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ja. Één van de weinige spinoffs die misschien wel beter was dan de serie waaruit het ontstond :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

G_Dragon schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:14:
Maar na lang twijfelen zijn wij thuis dan toch ook maar begonnen aan het vierde seizoen met weinig hoop, gelukkig hadden wij het compleet mis en heeft Netflix deze serie gered met een prachtig vierde seizoen. Hiervoor zijn wij hun echt dankbaar!
Wat drinken jullie bij jou thuis? Daar wil ik ook wel wat van :+
Grappig om te zien dat we het over S1 en misschien ook S2 nog eens zijn en daarna echt allebei de andere kant op gaan met onze mening. Smaken verschillen zullen we maar zeggen :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Superkiwi schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:05:
[...]

Wat drinken jullie bij jou thuis? Daar wil ik ook wel wat van :+
Grappig om te zien dat we het over S1 en misschien ook S2 nog eens zijn en daarna echt allebei de andere kant op gaan met onze mening. Smaken verschillen zullen we maar zeggen :)
Vaak water of Cola O-)
Ja dat is zeker heel grappig om te zien hoe smaken kunnen verschillen, ik mis wel een klein ding hoor in de serie aan het eind.

spoiler:
Een verklaring voor alles en waarom ze nu weer helemaal terug zijn bij het moment hoe ze oorspronkelijk geland zouden moeten zijn. Dit is voor mij wel het enige waarbij ik dacht hmm.. had dit nog even goed uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wel even een vraagje over BCS. Mijn vrouw wilde na de pilot niet verder kijken bij BB omdat het haar een naar gevoel gaf, te donker. Denk terecht, zeker de latere seizoenen zijn echt een tragedie in veel opzichten. De vraag dus: Is BCS vergelijkbaar qua toon of kan ik haar overhalen mee te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:55:
Wel even een vraagje over BCS. Mijn vrouw wilde na de pilot niet verder kijken bij BB omdat het haar een naar gevoel gaf, te donker. Denk terecht, zeker de latere seizoenen zijn echt een tragedie in veel opzichten. De vraag dus: Is BCS vergelijkbaar qua toon of kan ik haar overhalen mee te kijken?
BCS is imho iets donkerder en serieuzer, dus ik vrees het ergste voor je.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
BCS is veel minder spektakel, wat langdradig, maar wel een lonend tragisch verhaal. Echt totaal anders dan BB. En donker vind ik een wat vage term, maar BCS speelt zich in de periferie van de misdaad af dus minder meedogenloos geweld en andere ellende. Maar het is zeker geen vrolijk verhaal, de teloorgang van een advocaat.

[ Voor 23% gewijzigd door jodeltje op 20-10-2023 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:23
Mijn vrouw trekt BB ook niet, maar BCS heeft ze uiteindelijk naar het einde toe wel meegekeken en van genoten.

BCS is inderdaad minder op spektakel gericht, en trager. Maar het grootste verschil maakt mijns inziens dat het makkelijker meeleven is met Jimmy en Kim. Beide series hebben sowieso wel hun zwarte humor. Maar Breaking Bad had in de latere seizoenen ook bijna cartoonesk, rauw geweld, zover gaat het in BCS niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Jovatov op 20-10-2023 20:01 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.