Dit had ik eigenlijk nooit verwacht...
Fantastische serie die heerlijk wegkijkt. Het begint een beetje onsamenhangend in seizoen 1, maar vrij snel wordt een en ander dan toch een beetje duidelijk(er) en wordt je steeds meer in het verhaal gezogen. Bruce Lee schrijft hier wat mij betreft echt iets tofs. Momenteel heb ik ook seizoen 2 al gezien. Ik wil zo graag seizoen 3 gaan kijken, maar misschien dat ik even wacht, totdat seizoen 4 er ook is. Er is namelijk zover ik kon vinden nog niet bekend of er een seizoen 4 gaat komen.
De serie zelf...
De serie zelf speelt zich in Chinatown, San Francisco, ergens 1800-1900. Een wijk waar eigenlijk heel veel gebeurd, wat heel veel problemen heeft.
Hierdoor zijn er een aantal groepen ontstaan, die maar wat graag op de vuist gaan, o.a. voor macht in de wijk en de verkoop van opium.
Mensen worden vanuit China over gevaren naar deze wijk en regelmatig komt er ook een 'nieuwe lichting' mensen aan.
Deze groep wordt langzaam steeds groter, doet werk goedkoper dan andere lui die ook in de stad wonen, zoals de Ieren, die ook naar USA gehaald waren als goedkope kracht in de Onafhankelijkheids Oorlog.
Een stuk politiek in de stad is er natuurlijk ook, met (in mijn ogen) toch wel een corrupte (loco) burgemeester bijvoorbeeld.
En natuurlijk zijn er ook allerlei schimmige zaakjes die opgeknapt moeten worden, de ene keer bij de Chinezen, andere keer weer elders.
Hier zit niet echt een balans in; de Chinezen worden eigenlijk van alles wel verdacht, omdat ze (vaak) toch geen Engels spreken of weerwoord geven.
Dit maakt ze ook een gemakkelijk doelwit af en toe en daar komt de hoofdrol speler al vrij snel achter in zijn zoektocht naar zijn zus en de macht binnen de Tong waar hij zich aangesloten heeft.
Hoe nu verder?
Ik heb nog helemaal geen idee, maar de serie is vooralsnog best heftig met tijd en wijlen, je moet wel tegen het geweld, bloed en 'gore' kunnen, er zitten scenes bij die niet bij iedereen goed valt, zal ik maar even zeggen. Desalniettemin zet Cinemax (al is de serie ook te zien op HBO Max) hier wel een toffe serie neer, al begrijp ik niet helemaal waar de lage Tweakers score vandaan komt, al vermoed ik doordat het de eerste keer is dat ik de UBB generator tool heb gebruikt en bij de eerste keer was vergeten om een score in te vullen.