Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Destiny schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:37:
[...]

Ik vind het een rare serie. Na aflevering 10 lijkt het verhaal ten einde en begint er een hele nieuwe verhaallijn alsof het siezoen 2 is. En de "bad boy" routine van Jensen Ackles begint me ook de keel uit te hangen. Hij kan maar een soort rol spelen.
Dat van aflevering 10 is inderdaad wat ik o.a. bedoelde. Het is een zeer vreemde overgang. En daarna gebeurt er alsnog niets omdat ze er het budget niet voor hebben :P

spoiler:
En ik begrijp nog steeds niet waarom Ackles' karakter een tumor had en na die maanden weer rondliep alsof hij nooit behandeld is geweest en het gewoon de volgende werkdag was. Hoe heeft zoiets een toegevoegde waarde? Waarom zat het er in? Waarom werd er naartoe gewerkt? Wat had het voor invloed op het verhaal?

Man man man, hoe langer ik erover nadenk hoe slechter het wordt :N

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Foundation begint meer Star Wars te worden dan Star Wars zelf :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52
IMDb: Peacemaker (TV Series 2022– )
Is weer heerlijk hoor!
IMDb: The Terminal List: Dark Wolf (TV Series 2025– )
Bevalt ook prima.
IMDb: Chief of War (TV Mini Series 2025– )
Vind ik ook goed gemaakt. Beetje Hawaii-Shogun vibe.
IMDb: Twisted Metal (TV Series 2023– )
Heb ik vond ik ook geinig, zo bizar dat het leuk wordt.
IMDb: Invasion (TV Series 2021–2025)
Ook al weer twee afleveringen, wordt ik ook blij van. Meer scifi is fijn.

[ Voor 85% gewijzigd door sig69 op 29-08-2025 22:47 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
The Institute (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Eigenlijk moet hier volgende week nog een laatste aflevering van komen, maar het is ondertussen duidelijk genoeg wat de score gaat worden voor deze nieuwe serie die gebaseerd is op een verhaal van Stephen King en o.a. geregisseerd door Jack Bender.

--
Serie binnengehengeld en in twee rukken uitgekeken.
Juist de 'abilities' van de ontvoerde jongeren zijn nodig voor het doel na de ontvoerders.
Ze hebben of sterke TP (telepathie) of sterke TK (telekinese) als specialiteit.

Ik geef ze een 7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Bear (2022–)The Bear (2022–)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Hands!

Oh Jeremy Allen White... het zou zomaar de verloren zoon van William Fichtner kunnen zijn. Maar laten we beginnen met het opdienen van de soep.

Want waar gaat The Bear eigenlijk over? Om gelijk met de beer in huis te vallen: nee, het gaat niet direct over beren die broodjes smeren. Wel indirect: het draait om de familie Berzatto die sandwiches smeert. Fair enough. Spreek de familienaam uit en je hebt een antwoord.

Vanaf de eerste aflevering bevat deze "Succession in de keuken" een duidelijke bron van ergernissen: familie. Ieder familielid ziet beren op de weg en men heeft een gezamenlijk verleden vol uitdagingen. Het is zoals de bekende uitspraak luidt: "kom bij ons werken, wij zijn als familie!". In deze serie gaat dat dubbel op.

Zo was Carmen "Carmy" Berzatto (White) in een stressvol vorig leven chefkok bij een Michelinsterrestaurant. Hij heeft een stap terug gedaan om in de broodjeszaak deli van z'n familie in Chicago te gaan werken onder leiding van Richard "Richie" Jerimovich (Ebon Moss-Bachrach).

Laatstgenoemde weet weinig van koken, maar in een zaak voor broodjes hoef je natuurlijk niet te roepen dat het clobbering time is. Het is broodjestijd. Broodje? Ja, broodje! Het treurige lot wil echter dat de mede-eigenaar van de zaak recent is overleden. De broer van Carmy en beste vriend van Richie: Michael "Mikey" Berzatto. Carmy de topchef liep er voor weg, maar heeft nu Ayo Edebiri als topchef Sydney Adamu aangenomen om de keukenfamilie uit te breiden en van de broodjeszaak een echt restaurant te maken. Onderweg doet men aannames over elkaars motivaties en voordat je het weet is het feest.

Feest is het in sommige afleveringen van deze serie zeker.
spoiler:
Waar je in Breaking Bad de beruchte "Fly"-episode had, heeft The Bear er ééntje (ik noem met opzet niet de naam van de aflevering om spoilers te voorkomen) met een totaal tegenovergesteld uitgangspunt: "wat zou er gebeuren als we eens niet een aflevering van ~30 minuten maken maar plotseling een uur lang doorgaan met een boel bekende gastacteurs, datzelfde verleden vol problemen en een gevoel alsof er een beer in je buik zit te graven?"
Boy, that escalated quickly. De ene kijker haat het, de andere kijker prijst de makers de lucht in vanwege het onnavolgbare gemak waarmee ze een familie in beeld brengen die onder de nagels heel wat bloed en tranen heeft zitten.

De rest van de serie volgt een beetje hetzelfde beeld. Hoewel het over een restaurant gaat is het eigenlijk ordinair smerige zeep. "If you can't stand the heat, get out of the kitchen!" is een beruchte uitspraak, maar wat als het buiten die keuken heter is?

Na seizoen twee zakt alles in met een wat opmerkelijk experimenteel derde seizoen, om vervolgens met seizoen vier weer terug in vorm te komen: de beer is back. En weet je? Soms is wat zeep ook weer niet zo erg. Zonder zeep(sop) heb je tenslotte geen schone vorken en wrijving is nodig om die ellendige strepen weg te krijgen. Ik vergeef het de makers.

Kijkbaar? Yes, chef!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:22
Mooi verwoord @Stukfruit, in grote lijnen ook mijn ervaring.
Seizoen 3 had inderdaad meerdere episodes die mijn aandacht niet konden vasthouden. Maar toch blijven kijken en onder de streep een uitstekende serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Punkrocker schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 23:18:
[...]

(quote)
@Witlof schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:47:
King And Conqueror gaat 28 augustus in première op HBO Max:
[YouTube: King & Conqueror | Trailer | HBO Max]
(/quote)

Net eps 1 gezien op de BBC.
Ziet er sowieso geweldig uit. Belooft een mooie serie te worden.

Jammer dat William een snor heeft en Harold niet. Voor de authenticiteit zou dat net andersom moeten :+
Ik was te enthousiast... Wellicht omdat ik blij was om weer eens een historisch spektakel te zien van de BBC.
Maar of dat nu door hun samenwerking met HBO komt of niet: Historisch klopt het, naast de haardacht, op wel meer punten niet helemaal. Jammer! Van de echte gebeurtenissen valt ook een mooie serie te maken. Hoeft niet opgeleukt te worden.
CGI is niet top maar op mijn TV stoor ik me daar niet zo aan. Wel storend is dat veel scenes in IJsland zijn opgenomen: zonde! In het VK zijn nog genoeg locaties die je als authentiek kan gebruiken hiervoor.

Er wordt volop in gevochten. Ik zie het maar als een leuke actieserie.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-09 14:52
Player1S schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:26:
Silo (2023–)[Afbeelding: Silo (2023–)]
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Had hier al op oa tiktok short van voorbij zien komen en dit weekend toch maar eens gaan zitten en zo in anderhalve dag heel seizoen 1 gekeken.

De serie heeft mij positief verrast en ik wou zeker meer kijken. Bepaalde twists zag ik zelf ook niet direct aankomen. Zeker het einde van S1 niet.
spoiler:
Ik was hele tijd aan het wachten waarom ze de gezonde aarde verborgen hielden voor iedereen maar blijkt dus dat de gezonde aarde een illusie was om te zorgen dat men de lens schoon zou maken als ze naar buiten worden gezet.

Heel erg benieuwd naar S2. Hopelijk wat meer antwoorden over het hoe en waarom.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Heb het boek gelezen, en vond het best goed.
Maar de serie was van Amazon afgehaald, hopelijk binnenkort terug te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 17:30
Anastanax schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:23:
[...]

Hij staat op AppleTV+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Anastanax schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:23:
[...]

Silo is een AppleTV serie. Lijkt mij sterk dat het dan op Amazon heeft gestaan? Kan uiteraard wel, net zoals dat Paramount content ook regelmatig op Amazon staat en niet op SkyShowtime, of WarnerBross content op Amazon i.p.v. op HBO Max. Maar bij mijn weten komt dat bij AppleTV content niet voor (net zoals je Netflix originals nooit bij een ander vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
emeralda schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:07:
Kingdom op Netflix. Een Koreaanse serie over zombies die zich afspeelt in het Korea van de 16e eeuw.
Het is echt een hele geweldige serie.

Ik probeer minder Amerikaanse televisie te kijken en er zijn veel goede buitenlandse series op Netflix. Ze investeren echt goed geld.
Ik heb de eerste afleveringen bekeken.
Helaas moet mijn vrouw niks weten van zombies, want ik brand om de serie uit te kijken.
Het heeft niet de productiekwaliteit van een Game Of Thrones, maar het is voor mij voldoende van kwaliteit om het als "goed" te bestempellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
RobertMe schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:26:
[...]

Silo is een AppleTV serie. Lijkt mij sterk dat het dan op Amazon heeft gestaan? Kan uiteraard wel, net zoals dat Paramount content ook regelmatig op Amazon staat en niet op SkyShowtime, of WarnerBross content op Amazon i.p.v. op HBO Max. Maar bij mijn weten komt dat bij AppleTV content niet voor (net zoals je Netflix originals nooit bij een ander vind).
Dacht dat het erop had gestaan, maar ik durf er geen eed op zweren.
AppleTV hebben we niet.
Jammer, is wel iets wat ik graag zou zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Anastanax schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:28:
[...]

Dacht dat het erop had gestaan, maar ik durf er geen eed op zweren.
AppleTV hebben we niet.
Jammer, is wel iets wat ik graag zou zien.
AppleTV kun je natuurlijk wel afnemen, ook als je geen Apple apparaat hebt. Heeft gewoon een app voor, bv Android (TV).

En daarnaast is Silo vast ook op de zeven zeeën te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Poldark 2015 imdb

Hmm de ubb generators kreeg helaas de oude Poldark, vandaar op deze manier.
Plot
Na zijn terugkeer uit de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog probeert Ross Poldark zijn leven in Cornwall opnieuw op te bouwen. Terwijl hij een nieuwe onderneming start, komt hij voor uitdagingen te staan, ontmoet nieuwe mensen en ontdekt onverwachte kansen voor liefde en vriendschap. De serie volgt zijn strijd om succes en geluk te vinden in een tijd van sociale en politieke veranderingen.

Oordeel
Ik ben nu met seizoen 3 bezig en geniet erg van deze serie. De serie is gebaseerd op de boeken van Winston Graham. Het is van bbc en ik vind zelf de kwaliteit erg goed. Kijk ook altijd weer uit na de nieuwe afleveringen. Komt ook wel een beetje door Eleanor Tomlinson <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 17:30
Het kan wel dat het plaatje er op heeft gestaan je kan via Prime abo's afsluiten voor andere platformen ook AppleTV. Voor F1 staat er nu ook een koppeling op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Goed, ik heb de laatste aflevering van Countdown ook nog even gekeken.

De conclusie is dat er geen logische conclusie komt. Niet in de zin van "oh wat spannend ik wil meer zien", maar vooral "waarom zit ik naar een serie gebeurtenissen te kijken die nergens op slaan?"
spoiler:
En als je wegrent voor een kogel moet je altijd in een rechte lijn vooruit blijven rennen zodat de schutter beter kan richten.
Absoluut geen vervanger voor 24 :N Het is bijna ondenkbaar dat de makers hier een budget voor hebben gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 07-09-2025 21:18 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 21:51

jmk

Ik hoorde vandaag op de radio dat Kiefer Sutherland HEEL graag het verhaal van Jack Bauer wil afmaken. Mijn zegen heeft ie. Lijkt me echt heel erg kicken en oldschool.

Er is al een script. Fingers crossed

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zou leuk zijn als het weer eens een kans wordt gegeven. Maar hij gaat er niet inhoudelijk op in, dammit :P

Na al het afgeven op Countdown moet ik trouwens ook even melden dat ik hoop dat dit niet persoonlijk wordt genomen door de originele tipgever (@loekf2) :) De tip was prima, de serie bleek alleen niet de belofte te vervullen die het deed.

Dus toch bedankt :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Stukfruit schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:17:
Goed, ik heb de laatste aflevering van Countdown ook nog even gekeken.

De conclusie is dat er geen logische conclusie komt. Niet in de zin van "oh wat spannend ik wil meer zien", maar vooral "waarom zit ik naar een serie gebeurtenissen te kijken die nergens op slaan?"
spoiler:
En als je wegrent voor een kogel moet je altijd in een rechte lijn vooruit blijven rennen zodat de schutter beter kan richten.
Absoluut geen vervanger voor 24 :N Het is bijna ondenkbaar dat de makers hier een budget voor hebben gekregen.
Ik ben ook heel benieuwd of er een seizoen 2 komt. Het is bijzonder dat ze na het oplossen van de zaak in aflevering 10, ze in 11-13 met een nieuw verhaal beginnen, maar dat niet afronden. En Amazon Prime stil blijft over seizoen 2.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:36
Eindelijk Andor seizoen 2 kunnen kijken. Seizoen 1 is geweldig, maar seizoen 2 blaast het gewoon weg. Het is wel een investment: de eerste afleveringen gebeurd er weer niet zoveel, maar de pay off zit later. Mooi dat dit nog kan in deze tijden van alles moet snel en instant opleveren.
Spijtig dat de 4 seizoenen in 1 zijn geperst want er zijn backstories die ik wel had willen zien. Aan de andere kant: misschien hielp het ook wel. Less is more
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.