Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Destiny schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:37:
[...]

Ik vind het een rare serie. Na aflevering 10 lijkt het verhaal ten einde en begint er een hele nieuwe verhaallijn alsof het siezoen 2 is. En de "bad boy" routine van Jensen Ackles begint me ook de keel uit te hangen. Hij kan maar een soort rol spelen.
Dat van aflevering 10 is inderdaad wat ik o.a. bedoelde. Het is een zeer vreemde overgang. En daarna gebeurt er alsnog niets omdat ze er het budget niet voor hebben :P

spoiler:
En ik begrijp nog steeds niet waarom Ackles' karakter een tumor had en na die maanden weer rondliep alsof hij nooit behandeld is geweest en het gewoon de volgende werkdag was. Hoe heeft zoiets een toegevoegde waarde? Waarom zat het er in? Waarom werd er naartoe gewerkt? Wat had het voor invloed op het verhaal?

Man man man, hoe langer ik erover nadenk hoe slechter het wordt :N

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Foundation begint meer Star Wars te worden dan Star Wars zelf :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
IMDb: Peacemaker (TV Series 2022– )
Is weer heerlijk hoor!
IMDb: The Terminal List: Dark Wolf (TV Series 2025– )
Bevalt ook prima.
IMDb: Chief of War (TV Mini Series 2025– )
Vind ik ook goed gemaakt. Beetje Hawaii-Shogun vibe.
IMDb: Twisted Metal (TV Series 2023– )
Heb ik vond ik ook geinig, zo bizar dat het leuk wordt.
IMDb: Invasion (TV Series 2021–2025)
Ook al weer twee afleveringen, wordt ik ook blij van. Meer scifi is fijn.

[ Voor 85% gewijzigd door sig69 op 29-08-2025 22:47 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
The Institute (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Eigenlijk moet hier volgende week nog een laatste aflevering van komen, maar het is ondertussen duidelijk genoeg wat de score gaat worden voor deze nieuwe serie die gebaseerd is op een verhaal van Stephen King en o.a. geregisseerd door Jack Bender.

--
Serie binnengehengeld en in twee rukken uitgekeken.
Juist de 'abilities' van de ontvoerde jongeren zijn nodig voor het doel na de ontvoerders.
Ze hebben of sterke TP (telepathie) of sterke TK (telekinese) als specialiteit.

Ik geef ze een 7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Bear (2022–)The Bear (2022–)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Hands!

Oh Jeremy Allen White... het zou zomaar de verloren zoon van William Fichtner kunnen zijn. Maar laten we beginnen met het opdienen van de soep.

Want waar gaat The Bear eigenlijk over? Om gelijk met de beer in huis te vallen: nee, het gaat niet direct over beren die broodjes smeren. Wel indirect: het draait om de familie Berzatto die sandwiches smeert. Fair enough. Spreek de familienaam uit en je hebt een antwoord.

Vanaf de eerste aflevering bevat deze "Succession in de keuken" een duidelijke bron van ergernissen: familie. Ieder familielid ziet beren op de weg en men heeft een gezamenlijk verleden vol uitdagingen. Het is zoals de bekende uitspraak luidt: "kom bij ons werken, wij zijn als familie!". In deze serie gaat dat dubbel op.

Zo was Carmen "Carmy" Berzatto (White) in een stressvol vorig leven chefkok bij een Michelinsterrestaurant. Hij heeft een stap terug gedaan om in de broodjeszaak deli van z'n familie in Chicago te gaan werken onder leiding van Richard "Richie" Jerimovich (Ebon Moss-Bachrach).

Laatstgenoemde weet weinig van koken, maar in een zaak voor broodjes hoef je natuurlijk niet te roepen dat het clobbering time is. Het is broodjestijd. Broodje? Ja, broodje! Het treurige lot wil echter dat de mede-eigenaar van de zaak recent is overleden. De broer van Carmy en beste vriend van Richie: Michael "Mikey" Berzatto. Carmy de topchef liep er voor weg, maar heeft nu Ayo Edebiri als topchef Sydney Adamu aangenomen om de keukenfamilie uit te breiden en van de broodjeszaak een echt restaurant te maken. Onderweg doet men aannames over elkaars motivaties en voordat je het weet is het feest.

Feest is het in sommige afleveringen van deze serie zeker.
spoiler:
Waar je in Breaking Bad de beruchte "Fly"-episode had, heeft The Bear er ééntje (ik noem met opzet niet de naam van de aflevering om spoilers te voorkomen) met een totaal tegenovergesteld uitgangspunt: "wat zou er gebeuren als we eens niet een aflevering van ~30 minuten maken maar plotseling een uur lang doorgaan met een boel bekende gastacteurs, datzelfde verleden vol problemen en een gevoel alsof er een beer in je buik zit te graven?"
Boy, that escalated quickly. De ene kijker haat het, de andere kijker prijst de makers de lucht in vanwege het onnavolgbare gemak waarmee ze een familie in beeld brengen die onder de nagels heel wat bloed en tranen heeft zitten.

De rest van de serie volgt een beetje hetzelfde beeld. Hoewel het over een restaurant gaat is het eigenlijk ordinair smerige zeep. "If you can't stand the heat, get out of the kitchen!" is een beruchte uitspraak, maar wat als het buiten die keuken heter is?

Na seizoen twee zakt alles in met een wat opmerkelijk experimenteel derde seizoen, om vervolgens met seizoen vier weer terug in vorm te komen: de beer is back. En weet je? Soms is wat zeep ook weer niet zo erg. Zonder zeep(sop) heb je tenslotte geen schone vorken en wrijving is nodig om die ellendige strepen weg te krijgen. Ik vergeef het de makers.

Kijkbaar? Yes, chef!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:03
Mooi verwoord @Stukfruit, in grote lijnen ook mijn ervaring.
Seizoen 3 had inderdaad meerdere episodes die mijn aandacht niet konden vasthouden. Maar toch blijven kijken en onder de streep een uitstekende serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:46

Punkrocker

Mostly harmless

Punkrocker schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 23:18:
[...]

(quote)
@Witlof schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:47:
King And Conqueror gaat 28 augustus in première op HBO Max:
[YouTube: King & Conqueror | Trailer | HBO Max]
(/quote)

Net eps 1 gezien op de BBC.
Ziet er sowieso geweldig uit. Belooft een mooie serie te worden.

Jammer dat William een snor heeft en Harold niet. Voor de authenticiteit zou dat net andersom moeten :+
Ik was te enthousiast... Wellicht omdat ik blij was om weer eens een historisch spektakel te zien van de BBC.
Maar of dat nu door hun samenwerking met HBO komt of niet: Historisch klopt het, naast de haardacht, op wel meer punten niet helemaal. Jammer! Van de echte gebeurtenissen valt ook een mooie serie te maken. Hoeft niet opgeleukt te worden.
CGI is niet top maar op mijn TV stoor ik me daar niet zo aan. Wel storend is dat veel scenes in IJsland zijn opgenomen: zonde! In het VK zijn nog genoeg locaties die je als authentiek kan gebruiken hiervoor.

Er wordt volop in gevochten. Ik zie het maar als een leuke actieserie.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 03-10 14:49
Player1S schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:26:
Silo (2023–)[Afbeelding: Silo (2023–)]
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Had hier al op oa tiktok short van voorbij zien komen en dit weekend toch maar eens gaan zitten en zo in anderhalve dag heel seizoen 1 gekeken.

De serie heeft mij positief verrast en ik wou zeker meer kijken. Bepaalde twists zag ik zelf ook niet direct aankomen. Zeker het einde van S1 niet.
spoiler:
Ik was hele tijd aan het wachten waarom ze de gezonde aarde verborgen hielden voor iedereen maar blijkt dus dat de gezonde aarde een illusie was om te zorgen dat men de lens schoon zou maken als ze naar buiten worden gezet.

Heel erg benieuwd naar S2. Hopelijk wat meer antwoorden over het hoe en waarom.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Heb het boek gelezen, en vond het best goed.
Maar de serie was van Amazon afgehaald, hopelijk binnenkort terug te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:42
Anastanax schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:23:
[...]

Hij staat op AppleTV+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:02
Anastanax schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:23:
[...]

Silo is een AppleTV serie. Lijkt mij sterk dat het dan op Amazon heeft gestaan? Kan uiteraard wel, net zoals dat Paramount content ook regelmatig op Amazon staat en niet op SkyShowtime, of WarnerBross content op Amazon i.p.v. op HBO Max. Maar bij mijn weten komt dat bij AppleTV content niet voor (net zoals je Netflix originals nooit bij een ander vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
emeralda schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:07:
Kingdom op Netflix. Een Koreaanse serie over zombies die zich afspeelt in het Korea van de 16e eeuw.
Het is echt een hele geweldige serie.

Ik probeer minder Amerikaanse televisie te kijken en er zijn veel goede buitenlandse series op Netflix. Ze investeren echt goed geld.
Ik heb de eerste afleveringen bekeken.
Helaas moet mijn vrouw niks weten van zombies, want ik brand om de serie uit te kijken.
Het heeft niet de productiekwaliteit van een Game Of Thrones, maar het is voor mij voldoende van kwaliteit om het als "goed" te bestempellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
RobertMe schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:26:
[...]

Silo is een AppleTV serie. Lijkt mij sterk dat het dan op Amazon heeft gestaan? Kan uiteraard wel, net zoals dat Paramount content ook regelmatig op Amazon staat en niet op SkyShowtime, of WarnerBross content op Amazon i.p.v. op HBO Max. Maar bij mijn weten komt dat bij AppleTV content niet voor (net zoals je Netflix originals nooit bij een ander vind).
Dacht dat het erop had gestaan, maar ik durf er geen eed op zweren.
AppleTV hebben we niet.
Jammer, is wel iets wat ik graag zou zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Anastanax schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:28:
[...]

Dacht dat het erop had gestaan, maar ik durf er geen eed op zweren.
AppleTV hebben we niet.
Jammer, is wel iets wat ik graag zou zien.
AppleTV kun je natuurlijk wel afnemen, ook als je geen Apple apparaat hebt. Heeft gewoon een app voor, bv Android (TV).

En daarnaast is Silo vast ook op de zeven zeeën te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Poldark 2015 imdb

Hmm de ubb generators kreeg helaas de oude Poldark, vandaar op deze manier.
Plot
Na zijn terugkeer uit de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog probeert Ross Poldark zijn leven in Cornwall opnieuw op te bouwen. Terwijl hij een nieuwe onderneming start, komt hij voor uitdagingen te staan, ontmoet nieuwe mensen en ontdekt onverwachte kansen voor liefde en vriendschap. De serie volgt zijn strijd om succes en geluk te vinden in een tijd van sociale en politieke veranderingen.

Oordeel
Ik ben nu met seizoen 3 bezig en geniet erg van deze serie. De serie is gebaseerd op de boeken van Winston Graham. Het is van bbc en ik vind zelf de kwaliteit erg goed. Kijk ook altijd weer uit na de nieuwe afleveringen. Komt ook wel een beetje door Eleanor Tomlinson <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Laatst online: 18:42
Het kan wel dat het plaatje er op heeft gestaan je kan via Prime abo's afsluiten voor andere platformen ook AppleTV. Voor F1 staat er nu ook een koppeling op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Goed, ik heb de laatste aflevering van Countdown ook nog even gekeken.

De conclusie is dat er geen logische conclusie komt. Niet in de zin van "oh wat spannend ik wil meer zien", maar vooral "waarom zit ik naar een serie gebeurtenissen te kijken die nergens op slaan?"
spoiler:
En als je wegrent voor een kogel moet je altijd in een rechte lijn vooruit blijven rennen zodat de schutter beter kan richten.
Absoluut geen vervanger voor 24 :N Het is bijna ondenkbaar dat de makers hier een budget voor hebben gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 07-09-2025 21:18 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Ik hoorde vandaag op de radio dat Kiefer Sutherland HEEL graag het verhaal van Jack Bauer wil afmaken. Mijn zegen heeft ie. Lijkt me echt heel erg kicken en oldschool.

Er is al een script. Fingers crossed

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zou leuk zijn als het weer eens een kans wordt gegeven. Maar hij gaat er niet inhoudelijk op in, dammit :P

Na al het afgeven op Countdown moet ik trouwens ook even melden dat ik hoop dat dit niet persoonlijk wordt genomen door de originele tipgever (@loekf2) :) De tip was prima, de serie bleek alleen niet de belofte te vervullen die het deed.

Dus toch bedankt :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:18
Stukfruit schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:17:
Goed, ik heb de laatste aflevering van Countdown ook nog even gekeken.

De conclusie is dat er geen logische conclusie komt. Niet in de zin van "oh wat spannend ik wil meer zien", maar vooral "waarom zit ik naar een serie gebeurtenissen te kijken die nergens op slaan?"
spoiler:
En als je wegrent voor een kogel moet je altijd in een rechte lijn vooruit blijven rennen zodat de schutter beter kan richten.
Absoluut geen vervanger voor 24 :N Het is bijna ondenkbaar dat de makers hier een budget voor hebben gekregen.
Ik ben ook heel benieuwd of er een seizoen 2 komt. Het is bijzonder dat ze na het oplossen van de zaak in aflevering 10, ze in 11-13 met een nieuw verhaal beginnen, maar dat niet afronden. En Amazon Prime stil blijft over seizoen 2.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 15:46
Eindelijk Andor seizoen 2 kunnen kijken. Seizoen 1 is geweldig, maar seizoen 2 blaast het gewoon weg. Het is wel een investment: de eerste afleveringen gebeurd er weer niet zoveel, maar de pay off zit later. Mooi dat dit nog kan in deze tijden van alles moet snel en instant opleveren.
Spijtig dat de 4 seizoenen in 1 zijn geperst want er zijn backstories die ik wel had willen zien. Aan de andere kant: misschien hielp het ook wel. Less is more

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:29

Vrijdag

De Zwarte

Twisted Metal (2023–)Twisted Metal (2023–)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Net seizoen twee afgekeken. En net als seizoen 1 ben ik er nog steeds heel erg over te spreken. De serie heeft voor mij die zeldzame combinatie van snelheid, actie, humor, leuke karakters maar ook diepgang, serieuze momenten en worldbuilding.

Waar in seizoen 1 voornamelijk de belangrijkste karakters werden geïntroduceerd en de wereld werd opgebouwd, focust dit seizoen zich op de Big Bad en het daardwerkelijke "autovechten" zoals bekend uit de spellen. (ik heb die spellen nog steeds niet gespeeld, maar ik heb nu PS+ Premium dus moet er maar eens aan beginnen).Er is echter nog steeds balans tussen actie, comedy en serieuze momenten. De serie neemt zichzelf absoluut niet serieus maar de serieuze momenten wel. In tegenstelling tot de laatste superhelden zut hoeft niet elk moment gecomicreliefed te worden met een "grap" of snedige opmerking. Sommige karakters lijken op de eerste kennismaking absolute psychopaten en volkomen slechte mensen maar gaandeweg kom je meer over ze te weten en krijg je (of ik in elk geval) meer sympathie voor ze.

Dit seizoen speelt zich voornamelijk af in en rondom de arena, hoewel er enkele buitenshots zijn. Alles ziet er lekker desolaat en uitgewoond uit zoals je kan verwacht in een post-apocalyptische setting en de special effects en pyro zijn goed gedaan en komen niet budgetterig over. Je kan ook aan de acteurs merken dat ze de grootste lol gehad moeten hebben want iedereen speelt met veel enthousiasme.

Je kan je afvragen hoe je een spel wat draait om met auto's en wapens de tegenstander uitschakelen nu verfilmd/seried kan worden. Nou, zo dus. Het is alles behalve kinderachtig, heeft dus die mooie balans en de afleveringen zijn bizar kort (zo tussen de 20 en 40 minuten. Echter weten binnen die korte duur wél elke keer een verhaal te vertellen.

Echt, gaat dat zien!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Stukfruit schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:25:
Countdown (2025–)[Afbeelding: Countdown (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Omdat het aftellen naar de laatste aflevering is begonnen en er na de huidige 11 nog steeds niets is gebeurd denk ik dat het wel ok is om hier een review over te schrijven.

Wil je een serie zien waarin Jensen Ackles zijn innerlijke Jack Bauer probeert te manifesteren zonder de constante "g*ddamns"? This is it.

Wil je een serie zien waarin verschillende overkoepelende verhaallijnen met een terrorist naar voren worden geschoven zonder het spannend te maken? This is it.

Wil je een serie zien waarin wordt opgebouwd naar een verhaallijn die zomaar in 1 aflevering wordt afgehandeld zonder zichtbare of verhaaltechnische gevolgen? This is it.

Wil je een serie zien waarin men denkt 24 te zijn maar eigenlijk boomerleeftijd heeft bereikt en niet meer weet wat hip en cool is? This is it.

Zoek je naar een vervanger voor 24 zoals men voorzichtig probeert te communiceren? Dit is het niet.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Resumerend: This ain't it :+

Hij staat bij ons in de lijst want Supernatural gevolgd als licht vermaak en dat keek (met natuurlijk een paar missers als afleveringen in zo'n lange serie) en hij kwam tevoorschijn in The Boyz.

Maar dan weet ik in elk geval even waar ik op voorhand mee rekening kan houden, thanks :) .

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Alsjeblieft :Y

Dean Winchester blijft natuurlijk een legendarisch karakter.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Elvhenk schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:09:
Shrinking (2023–)[Afbeelding: Shrinking (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Hoofdpersoon van de serie is Jimmy, een therapeut die zijn vrouw verloren is bij een auto-ongeluk. Hij probeert zijn leven weer op te pakken, maar hij struikelt bewonderenswaardig alle kanten op. Hij werkt in een praktijk met twee andere therapeuten: Gaby en Paul (Harrison Ford). Daarnaast boft hij met een groot vangnet aan vrienden.
Het is een open en eerlijk verhaal over hoe je over de hobbels des levens heenkomt.

Ik vond het een hele leuke serie die als dramady wordt ingeschaald. Er zit inderdaad een lach en een traan in, maar de lach overheerst, terwijl het dramadeel toch ook substantieel is. Dit is vooral dankzij de leuke grappen en spitsvondigheden, iedereen is bijdehand. :p De seksgrappen zijn ook on-Amerikaans leuk.
De serie bestaat uit drie seizoenen. Daarmee is het eigenlijk afgelopen, maar er is sprake van een vierde seizoen. De sfeer doet een beetje aan Ted Lasso denken, maar dan zonder voetbal gelukkig. :+
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ben hem door deze review gaan kijken. Ik vind hem echt waanzinnig goed. De chemie tussen de acteurs is ongekend. De dialogen zijn continu verrassend. Je denkt dat je weet wat er gaat komen, maar opeens is het toch anders. En de af en toe emotionele drama scenes worden zo knap afgewisseld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

The Sandman (2022–2025)The Sandman (2022–2025)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Vandaag hebben we het tweede seizoen afgekeken. De serie wordt op een mooie manier afgesloten en er is daarna nog een extra speciale aflevering over het personage "Dood". Die voelt meer als een bonus dan als een echt einde, maar is wel leuk om mee te pakken.

Sandman is een avontuurlijke en erg leuke serie. In de hoofdrol zit Tom Sturridge als Dream, en die speelt zijn rol echt perfect. Hij weet de sfeer van de serie goed neer te zetten en het past hem gewoon precies. Het verhaal zit sterk in elkaar en je merkt dat ze er echt moeite in hebben gestoken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het is wel vreemd om Gwendoline Christie daarna direct in Wednesday te zien :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Stukfruit schreef op maandag 22 september 2025 @ 04:05:
Het is wel vreemd om Gwendoline Christie daarna direct in Wednesday te zien :P
Haha dat snap ik, wij gaan vandaag beginnen aan het tweede seizoen van Wednesday :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:06

Mickey77

Allround ICT-er

Het zal bekend zijn dat je op Netflix vrij snel in een bubble terecht komt, als je een bepaald genre kijkt. Ik ben al een tijd terug in de Koreaanse bubble terecht gekomen. Niet Kingdom (wat kennelijk over zombies gaat) maar meer in de richting van romcom. Kenmerkend voor Koreaanse romrom is dat het tempo laag is. Kun je dat hebben, dan is er veel moois te vinden. Irriteert een laag tempo, skip deze post dan maar!

Veel series zijn 16 afleveringen van ca. 50 minuten en natuurlijk weet je na de eerste aflevering al welke twee hoofdpersonen er bij elkaar (gaan) horen. Je moet dus wel geduld hebben (heb je dat deels dan zou je het tempo van afspelen op 1,25 kunnen zetten). Het duurt heel lang voor er gekust wordt, meer dan kussen is zeldzaam. Dus het is echt veel terughoudender dan Amerikaans/Europees.

Maar mede door mooie beelden en mooie muziek, kan het zijn dat je als je hier wel een schoonheid in vind. Of rust. Ik heb ooit wel een hele serie met Koreaanse spraak en gezien, maar daarna heb ik mijzelf beperkt tot series met Engelse spraak (doorgaans behoorlijk goed synchroon) en Nederlandse ondertiteling. Je krijgt dan wel de Koreaanse sfeer mee, maar het is iets ontspannender.

Series die ik mooi vond en Engels gesproken (op Netflix): Extraordinary Attorney Woo (jonge vrouw met autisme en voorliefde voor walvissen), Beyond Goodbye (harttransplantatie, deze is Japans), Chocolate. Voor nerds die ook wel een vleugje sci-fi of space waarderen: When The Starts Gossip (man en vrouw worden verliefd in de ruimte) en My Holo Love (vrouw wordt verliefd op een hologram).

Ik weet niet of er interesse is in reviews van de series die ik noem, maar indien gewenst zou ik het wel kunnen doen (ik wilde via deze post mensen die op zoek zijn naar rustige tv de suggestie doen deze bubbel eens te proberen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 18:25
Mickey77 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:54:
Het zal bekend zijn dat je op Netflix vrij snel in een bubble terecht komt, als je een bepaald genre kijkt. Ik ben al een tijd terug in de Koreaanse bubble terecht gekomen. Niet Kingdom (wat kennelijk over zombies gaat) maar meer in de richting van romcom. Kenmerkend voor Koreaanse romrom is dat het tempo laag is. Kun je dat hebben, dan is er veel moois te vinden. Irriteert een laag tempo, skip deze post dan maar!

Veel series zijn 16 afleveringen van ca. 50 minuten en natuurlijk weet je na de eerste aflevering al welke twee hoofdpersonen er bij elkaar (gaan) horen. Je moet dus wel geduld hebben (heb je dat deels dan zou je het tempo van afspelen op 1,25 kunnen zetten). Het duurt heel lang voor er gekust wordt, meer dan kussen is zeldzaam. Dus het is echt veel terughoudender dan Amerikaans/Europees.

Maar mede door mooie beelden en mooie muziek, kan het zijn dat je als je hier wel een schoonheid in vind. Of rust. Ik heb ooit wel een hele serie met Koreaanse spraak en gezien, maar daarna heb ik mijzelf beperkt tot series met Engelse spraak (doorgaans behoorlijk goed synchroon) en Nederlandse ondertiteling. Je krijgt dan wel de Koreaanse sfeer mee, maar het is iets ontspannender.

Series die ik mooi vond en Engels gesproken (op Netflix): Extraordinary Attorney Woo (jonge vrouw met autisme en voorliefde voor walvissen), Beyond Goodbye (harttransplantatie, deze is Japans), Chocolate. Voor nerds die ook wel een vleugje sci-fi of space waarderen: When The Starts Gossip (man en vrouw worden verliefd in de ruimte) en My Holo Love (vrouw wordt verliefd op een hologram).

Ik weet niet of er interesse is in reviews van de series die ik noem, maar indien gewenst zou ik het wel kunnen doen (ik wilde via deze post mensen die op zoek zijn naar rustige tv de suggestie doen deze bubbel eens te proberen).
Mr. Sunshine is ook een aanrader, vooral heel erg mooie beelden. Wij kijken hier ook met regelmaat Koreaanse series.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Party Down (2009–2023)Party Down (2009–2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 30 min | MPAA: TV-14
Ik ben pas goed en wel aan de serie begonnen, maar hij is hilarisch. Oké, de enige reden dat ik hem gevonden heb, is omdat ik na Severance keek wat Adam Scott nog meer had gedaan. En dat was dit dus onder andere.
Het gaat om een groepje gesjeesde/hoopvolle acteurs die bij een cateringservice werken. Ze zijn tussen wal en schip gevallen in Hollywood, maar zijn toch nog vol goede hoop dat ze een keer door gaan breken. In de tussentijd moet er wat geld verdiend worden, dus dan maar oberen.
Elke aflevering is een andere setting en feestgelegenheid, waar het altijd glorieus (en op creatieve wijze) misgaat. Er komen ook diverse top gastacteurs langs. Aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:16
CrystalViriS schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:02:
[...]

Mr. Sunshine is ook een aanrader, vooral heel erg mooie beelden. Wij kijken hier ook met regelmaat Koreaanse series.
"When life gives you tangerines" en "Hotel del Luna " zijn ook goed :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

CrystalViriS schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:02:
[...]

Ik zie de omschrijving van Mr Sunshine en dat is min of meer vergelijkbaar met Bon Appetit Your Majesty. In beide series schuift een van de twee hoofdpersonen terug in de tijd en valt voor een aristocraat/tiran. Alleen m/v omgedraaid O-)

Leuk dat hier meer fans zijn van dit genre. Misschien toch wel leuk om daar een of meer reviews voor te schrijven. Wanneer ik even tijd heb zal ik een start maken, met Attorney Woo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Elvhenk schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:27:
Party Down (2009–2023)[Afbeelding: Party Down (2009–2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 30 min | MPAA: TV-14
Ik ben pas goed en wel aan de serie begonnen, maar hij is hilarisch. Oké, de enige reden dat ik hem gevonden heb, is omdat ik na Severance keek wat Adam Scott nog meer had gedaan. En dat was dit dus onder andere.
Het gaat om een groepje gesjeesde/hoopvolle acteurs die bij een cateringservice werken. Ze zijn tussen wal en schip gevallen in Hollywood, maar zijn toch nog vol goede hoop dat ze een keer door gaan breken. In de tussentijd moet er wat geld verdiend worden, dus dan maar oberen.
Elke aflevering is een andere setting en feestgelegenheid, waar het altijd glorieus (en op creatieve wijze) misgaat. Er komen ook diverse top gastacteurs langs. Aanrader.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ja, die heb ik pas ook gekeken. Leuk om even te ontspannen, lekker luchtig.

• Dirk0s
  • Laatst online: 20:22
RoamingZombie schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:38:
[...]

Slow Horses is serieus een van de beste series van het laatste decennium en Gary Oldman is er fantastisch in. Ik raad deze zeker aan.
Ik zit te twijfelen om hier aan te beginnen, wat mij vooral niet trekt is als het meer een comedy is.
Ik ben vooral geïnteresseerd die spanning en beetje actie hebben, heeft slow horses dat? of is het vooral britse comedy?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Laatst online: 14:54

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Dirk0s schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:09:
[...]

Ik zit te twijfelen om hier aan te beginnen, wat mij vooral niet trekt is als het meer een comedy is.
Ik ben vooral geïnteresseerd die spanning en beetje actie hebben, heeft slow horses dat? of is het vooral britse comedy?
In het begin zou je denken dat het een comedy is maar de serie word heel snel best wel donker. Het gaat wel om een groepje misfits met bijzondere persoonlijkheden. Het plot is wel serieus met onderwerpen zoals terrorisme, en de serie schuwt niet om hoofdrolspelers dood te laten gaan. De seizoenen bouwen dus echt wel op naar spannende conclusies waarbij veel op het spel staat.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Dirk0s Absoluut geen comedy. Het is spionage thriller met genoeg actie en wat ik als zwarte humor zou omschrijven. Maar door af en toe rare / verrassende plot twists en een imperfect team is het ook niet een al te serieuze thriller.

Vooral proberen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:08

The Third Man

The Third Jellyfish

@Dirk0s ik zou het eerder om willen draaien: veel andere actieseries zijn zo over te top serieus vormgegeven dat elk personage een soort stoicijn is met hooguit wat psychische zwaktes. Bij SH zijn het juist normalere mensen en is hun afdeling een typisch vergaarbakje van misfits en gesjeesde types binnen de organisatie. Denk ook aan The Wire. Dat samen met het iets aandikken geeft weliswaar een komisch effect, maar dat speelt voor mij tenminste meer in de marge en maakt het simpelweg wat leuker om te kijken. Niet lachen gieren brullen of iets dergelijks. De interne spelletjes en intriges voeren wel duidelijk de boventoon waardoor het toch een spionnenthriller blijft.

[ Voor 9% gewijzigd door The Third Man op 24-09-2025 08:28 ]

• Meowzen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:35
Star Wars Skeleton Crew.

Ik had niet gedacht dat ik het meer dan een paar minuten zou kijken, maar ik ben nu met de laatste aflevering bezig.

Edit: En... In de laatste aflevering is iedereen net zo dom als in de Obi Wan Kenobi show. Wat doen ze daar toch bij Disney?!

[ Voor 67% gewijzigd door Meowzen op 24-09-2025 12:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07

Tijntje

Hello?!

The Gold (2023–2025)The Gold (2023–2025)
Tweakers: 9 | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Drama series inspired by true events surrounding the 1983 Brink's-Mat robbery and the remarkable story that followed.

Met alles wat er gaande is in de wereld probeer ik bewust keuzes te maken voor de media die ik consumeer. Daarbij probeer ik meer te diversifiëren en minder uitsluitend naar Amerikaanse series te kijken. Hierdoor komen er steeds meer Britse producties in mijn lijst terecht, soms een hit, soms een miss.

The Gold is voor mij absoluut een hit. Het eerste seizoen vertelt op meeslepende wijze hoe de beruchte Brink's-Mat goudroof van 1983 niet alleen de Britse misdaadgeschiedenis veranderde, maar ook bredere maatschappelijke sporen naliet. Het gaat hier om de helft (en dat detail is belangrijk ;) ) van het gestolen goud, en de nasleep daarvan.

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/images/ic/1920x1080/p0f2lw3y.jpg

De serie weet een sterke balans te vinden tussen spannende misdaadthriller en karakterstudie. De nadruk ligt niet alleen op de roof en de rechercheurs, maar ook op de sociale, politieke en morele gevolgen. Het laat zien hoe groot geld en macht doorwerken in alle lagen van de maatschappij, van de onderwereld tot het establishment.

Uitblinkers in de cast zijn:
  • Hugh Bonneville als Brian Boyce, hij zet zijn rol neer met gravitas en laat overtuigend zien hoe zwaar de druk van zo’n onderzoek weegt.
  • Tom Cullen als John Palmer, alias ‘Goldfinger’, die met charme en dreiging een fascinerende figuur neerzet.
  • Jack Lowden als Kenneth Noye, de berekenende spin in het web.
Wat mij ook aanspreekt is de productiewaarde: de serie oogt verzorgd, van kostuums tot locaties, en ademt echt de sfeer van het Londen uit de jaren ’80 (denk ik, ben er in die tijd nooit gweest). Het tempo is strak zonder gehaast te zijn.

Daarnaast komt een typisch Brits thema sterk naar voren: het klassenstelsel. De confrontatie tussen de gevestigde orde en de nieuwkomers die met crimineel geld hun weg omhoog proberen te vinden, geeft het verhaal extra diepgang. Interessant is dat in analyses rond de echte roof wordt gesuggereerd dat een deel van het witgewassen goudgeld uiteindelijk terechtkwam in vastgoedontwikkeling in Londen, waaronder de Docklands. Daarmee laat The Gold zien hoe verweven misdaad, geld en stedelijke vernieuwing soms kunnen raken.

Inmiddels ben ik begonnen aan seizoen 2. Daarin wordt niet langer de historische werkelijkheid gevolgd, maar geven de schrijvers hun eigen interpretatie van wat er met de andere helft van het goud gebeurd zou kunnen zijn. Dat voelt wat dubbel, maar ik ben benieuwd waar het heen gaat.

Zeker een aanrader voor iedereen die van Britse misdaadseries houdt, of gewoon eens iets anders wil zien dan de zoveelste Amerikaanse productie.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Alien: Earth (2025–)Alien: Earth (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een serie die uit het niets werd aangekondigd en waarvan niemand wist of het een grote flop zou gaan zijn of een succes. Maar persoonlijk vind ik het echt een hele toffe serie, die van begin tot eind erg goed is.

De serie speelt zich af voor de gebeurtenissen van de eerste Alien-film en volgt een groep mensen die vastzitten op een ruimtestation. Ze komen in aanraking met de Xenomorphs, de bekende buitenaardse wezens, en moeten vechten om te overleven. Het draait om spanning, overleven en de angst voor het onbekende, met de nodige schrikmomenten en benauwde situaties.

Wie van de originele Alien-films houdt, is dit zeker een aanrader om te kijken. Het is namelijk net zo rustig en scènes worden op dezelfde manieren in beeld gebracht. Voelt echt aan als de oude film met een nieuw verhaal dus als je het mij vraagt zeker een aanrader!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27
@Tijntje Leuk dat er inderdaad een tweede seizoen van The Gold is gekomen, ben benieuwd hoe je die waardeert. Ik vond het eerste seizoen ook prima kijkbaar inderdaad.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44
G_Dragon schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:49:
Alien: Earth (2025–)[Afbeelding: Alien: Earth (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een serie die uit het niets werd aangekondigd en waarvan niemand wist of het een grote flop zou gaan zijn of een succes. Maar persoonlijk vind ik het echt een hele toffe serie, die van begin tot eind erg goed is.

De serie speelt zich af voor de gebeurtenissen van de eerste Alien-film en volgt een groep mensen die vastzitten op een ruimtestation. Ze komen in aanraking met de Xenomorphs, de bekende buitenaardse wezens, en moeten vechten om te overleven. Het draait om spanning, overleven en de angst voor het onbekende, met de nodige schrikmomenten en benauwde situaties.

Wie van de originele Alien-films houdt, is dit zeker een aanrader om te kijken. Het is namelijk net zo rustig en scènes worden op dezelfde manieren in beeld gebracht. Voelt echt aan als de oude film met een nieuw verhaal dus als je het mij vraagt zeker een aanrader!
Staat ook nog op mijn lijstje om te kijken, mooi dat die jou ieder geval al bevalt :).
De Sandman was inderdaad ook leuk, waarvan je eerder al een stukje schreef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Carlos0_0 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:38:
[...]

Staat ook nog op mijn lijstje om te kijken, mooi dat die jou ieder geval al bevalt :).
De Sandman was inderdaad ook leuk, waarvan je eerder al een stukje schreef.
Ben benieuwd wat jij ervan vind! :)
Ik ga denk ik nu zelf verder met de nieuwe serie van Dexter, heb daar namelijk nog twee van te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44
G_Dragon schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:00:
[...]

Ben benieuwd wat jij ervan vind! :)
Ik ga denk ik nu zelf verder met de nieuwe serie van Dexter, heb daar namelijk nog twee van te kijken.
Ik ben net bezig met New Blood, ik dacht dat ik die gekeken had. maar schijnbaar nog niet :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Carlos0_0 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:31:
[...]

Ik ben net bezig met New Blood, ik dacht dat ik die gekeken had. maar schijnbaar nog niet :).
Die is tof! Hebben wij toen bij release gekeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:26

gws24

Thinking is hard!

De serie speelt zich af voor de gebeurtenissen van de eerste Alien-film en volgt een groep mensen die vastzitten op een ruimtestation.
Speelt zich toch op aarde af?

Zit zelf te twijfelen of ik hem wel ga kijken, lees overal dat er toch wel erg veel domme beslissingen gemaakt worden door de personages en dat de plot armor erg hoog is.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:30
gws24 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:32:
[...]

Zit zelf te twijfelen of ik hem wel ga kijken, lees overal dat er toch wel erg veel domme beslissingen gemaakt worden door de personages en dat de plot armor erg hoog is.
Dat kan je toch zelf beslissen?
Ikzelf ga nooit op reviews af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:28
Alien: Earth (2025–)[Afbeelding: Alien: Earth (2025–)]

Ugh, vond het echt een grote tegenvaller, iedere aflevering steeds meer cringe.
<< SPOILERS AHEAD >>

Van kinderachtige synths die niet weten wat ze met een facehugger aan moeten en gevaar amper herkennen tot een soort battle angel alita achtige synth die Xenomorphs up sliced alsof het niks is en tevens hun taal spreekt, nee helaas is er weinig goeds overgebleven van mijn geleifde franchise. Laten we het maar niet hebben over de verschrikkelijk slecht bedachte andere alien lifeforms... een wandelend oog dat schapen omtovert tot killer schapen...echt terrible.

• Stukfruit
  • Niet online
Alien: Earth (2025–)Alien: Earth (2025–)
"If I’m not human, what am I?"

Alien: Earth begint met aliens van een heel ander soort: synths. Oftewel; robots met de "geest" van een mens. De eerste in hun soort. Voor de eerste publieke test heeft men een aantal kinderen die door ziekte op het punten stonden om te overlijden gebruikt om de nieuwe soort robots menselijke eigenschappen mee te geven. In tech, no one can hear you scream.

Daarnaast begint de serie met de good old Xenomorph op een ruimteschip en een geheimzinnig karakter dat zonder blikken of blozen zijn reisgenoten achter zich laat. What's the deal with him? Om daar achter te komen zal je de serie moeten kijken. Want in space, no one can hear you scream.

Terug op aarde zijn overheden opgedoekt en wordt de wereld geregeerd door corporaties. Zoals het bekende Weyland-Yutani. Deze keer is er ook een Prodigy bij, van een jongen die zó intelligent is dat hij smacht naar een gesprek met een levensvorm die zijn mentale behoeftes kan vervullen. Opvallend genoeg zie je hem in deze serie alleen maar anderen opdragen wat ze moeten doen en komt eigenlijk nergens echt naar voren dat hij zelf ook iets doet. Dat geeft als kijker wel enige frustratie. In je woonkamer, no one can hear you scream.

Toch vond ik dat geen reden om de serie af te schrijven. De productiewaarde ligt hoog, het ziet er allemaal uit om te likken en er zijn duidelijke homages naar de originele Alien. Inclusief de karakters die stuk voor stuk nog dommer zijn dan de achterkant van een schaap. Een heel eng schaap. Het is zeg maar geen serie om voor het slapen te gaan kijken, want als je daarna nog schapen wil gaan tellen dan mag je aannemen dat je hier deze keer met een ander oog naar zal kijken.

Dus, tja, wat ik van de serie vond? Vermakelijk. Het is geen straf om naar te kijken. Het gebrek aan diepgang stoort daarentegen wel een beetje. Er zijn genoeg mogelijkheden, zelfs hints die gestrooid lijken te worden, maar de bal wordt nergens opgepakt en je zal nooit iemand kunnen betrappen op iets anders dan een actie die ondernomen wordt om het script voort te laten kabbelen. Dolores uit Westworld zou zich wel een beetje schamen voor zoveel plot armor dat verplicht wordt afgewerkt.

Bij elkaar opgeteld maakt dat een voorzichtige zeven, die vooral omhoog wordt geduwd door de vermaakwaarde. Het is mooi, maar ik hoop wel dat het volgende seizoen meer te brengen heeft en zich alsnog als een ware chestburster ontpopt tot het unieke drama dat het zou kunnen worden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Shrinking (2023–)Shrinking (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Woof...

How I Met Your Mother, maar dan met een vader. Jason Segel is er geknipt voor en speelt zoals altijd zichzelf. Harry Ford is de oude chagrijnige man met Parkinson.

Als een clubje psychologen hebben Jimmy (Segel), Paul (Ford) en Gaby (Jessica Williams) de handen vol aan hun patiënten. Voor een ieder is een eigen behandelmethode beschikbaar, behalve bij Paul. Paul is de stabiele factor: altijd grumpy en stiekem een goedzak met gouden hart.

Slippin' Jimmy opent de serie met een feestje dat diep in de nacht samen met twee escortdames bij zijn zwembad plaatsvindt. De buurvrouw spreekt 'm daar op aan en vanaf daar worden we het verhaal binnengehaald, waarin enige traan niet achterwege zal blijven.

Leuke coming-of-age waarin alle karakters flinke ontwikkelingen doormaken. En ondanks het feit dat Segel gewoon Segel speelt is hij hierin best leuk.

Dit is een serie die ik normaalgesproken zou overslaan, dus hierbij dank richting @Elvhenk en @PWM :Y Ik durf wel te stellen dat dit een soort How I Met Your Mother van deze tijd is.
spoiler: Einde van seizoen 2
En was dat Cobie Smulders? Ja, dat was Cobie :o Zou Ted ook nog terugkomen? :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vergeet deze vriend niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYizwfAjZrCLLHmWMSdgwD0q344=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D853X5VV3ICaXn6hdJQjiIa9.jpg?f=fotoalbum_large

Ken hem eigenlijk alleen van Married with Children, maar kan echt genieten van hem deze serie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Can't go wrong with a Derrick / Derek :Y

[ Voor 14% gewijzigd door Stukfruit op 24-09-2025 20:16 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ja, talk about blast from the past! :D

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:26

gws24

Thinking is hard!

Arjantje72 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:39:
[...]

Dat kan je toch zelf beslissen?
Ikzelf ga nooit op reviews af :)
Ben fan van Alien maar heb op het moment geen Disney+ en om nou voor één serie weer een abbo te nemen is me iets teveel van het goede. Daarnaast genoeg andere series te kijken ;)

edit: lol, na jouw post 2 reviews die mij niet overtuigen om alleen voor deze serie Disney+ te nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door gws24 op 24-09-2025 21:12 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Stukfruit
  • Niet online
Het is nog steeds een mooie serie hoor. Verwacht alleen geen Westworld :P

Dat zit wel Schnorr.

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:12
Mij erg vermaakt met Alien: Earth. Gecharmeerd geraakt van Sydney Chandler, dochter van Kyle Chandler (whut?!) ster van de show Early Edition. Boy wonder was heerlijk om te haten. En zelfs de pitiful Slightly heeft zich
spoiler:
ge'redeemed' met die heerlijke uithaal naar de
eveneens indrukwekkende Babou Ceesay die Morrow speelde.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
Mickey77 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:59:
[...]

Ik zie de omschrijving van Mr Sunshine en dat is min of meer vergelijkbaar met Bon Appetit Your Majesty. In beide series schuift een van de twee hoofdpersonen terug in de tijd en valt voor een aristocraat/tiran. Alleen m/v omgedraaid O-)

Leuk dat hier meer fans zijn van dit genre. Misschien toch wel leuk om daar een of meer reviews voor te schrijven. Wanneer ik even tijd heb zal ik een start maken, met Attorney Woo.
Ben inmiddels begonnen met Bon Appetit your Majesty. Om nog even terug te komen op een aantal andere Koreaanse series die ik de moeite wel waard vond en helemaal gezien heb in afgelopen maanden, (ik vergeet de titels vaak) dus heb ze even opnieuw moeten opzoeken:

Crash landing on you (persoonlijke favoriet).
Tastefully yours
Police university

:X Ik vind de titels alleen altijd zo ontzettend ..slecht. Waarschijnlijk letterlijk vertaald of zo? Op basis daarvan zou je zeggen; ik zet het niet aan. Ook al zijn veel series écht wel de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:07

Robtimus

me Robtimus no like you

PWM schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:09:
Vergeet deze vriend niet:

[Afbeelding]

Ken hem eigenlijk alleen van Married with Children, maar kan echt genieten van hem deze serie
Is dat Ted McGinley? Die is echt onherkenbaar geworden zeg.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51
Poker Face (2023–)Poker Face (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
We zijn nu net begonnen aan deze serie. Eerste aflevering gehad en ik moet zeggen. Hij is leuk!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/0.png0 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zo leuk dat je vergeet om een score in te vullen in je eigen generator? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:18
Stukfruit schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:46:
Zo leuk dat je vergeet om een score in te vullen in je eigen generator? :P
1 aflevering, wat moet ie dan doen?

Wilde Alien Earth doen, maar kon hem niet vinden.
Wel een dikke 3/10, wat een dialogen. Wel mooie beeldjes, dat maakt een hoop goed (naja niet heel veel)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Webgnome schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:09:
Poker Face (2023–)[Afbeelding: Poker Face (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
We zijn nu net begonnen aan deze serie. Eerste aflevering gehad en ik moet zeggen. Hij is leuk!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
Ik heb ze net alle 22(?) gezien. Kijkt prima weg, maar niet achter elkaar. Er is vrijwel geen rode draad en de opzet is elke keer hetzelfde. Dus op een gegeven moment "weet je het wel". (Uiteraard had ik ook de twee seizoenen apart kunnen kijken met nog iets anders ertussen, dan zal dat effect minder zijn).

Wel een leuke opzet overigens. Ter intro: Charlie heeft een "sixth sense" voor leugens (eerst "gebruikt" ze het gewoon als info, later krijgt ze meer een tik dat ze ongeremd "bullshit" roept). Waarbij ze ook nog eens rond trekt.
Elke aflevering begint met random mensen op een random plek. Vervolgens vind in dat verhaal de moord plaats etc, gewoon "in beeld". En dan "fade to black" en zie je Charlie, vaak ook op een semi random plek, waarna haar verhaal begint en ze vrij snel op de "plek des onheil" komt. Waarbij het dus "terug in de tijd" is en zij "bekend" was met de personen rond de moord. En daarom hier en daar wat vragen stelt / "eigen onderzoek" doet. Waarbij er in het eerste deel vaak wel "opvallende" dingen zitten die op de achtergrond gebeuren, en bij de flashback blijkt Charlie "daar iets mee te maken te hebben".
Als voorbeeld is er een EP met een band die wat rondtrekt en op een gegeven moment wordt er een nietapparaat naar ze toe gegooid. Bij de flashback/Charlies verhaal...
spoiler:
Blijkt dat zij meereist en merch verkoopt. Zij zit in een hoekje in de "zaal" en iemand trekt dat nietapparaat van haar bij de tafel.
Overigens blijkt achteraf...
spoiler:
Dat de laatste ~4EPs wel een soort van verhaal / rode draad hebben. En de laatste twee is sowieso een dubbele EP / 1 verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Bad Brains schreef op donderdag 25 september 2025 @ 23:00:
[...]

1 aflevering, wat moet ie dan doen?
Fair enough :P

Ik vond het vooral grappig dat zelfs de maker van de generator soms wel eens de score vergeet ;)
Of met opzet weggelaten omdat het als feature bedoeld is? :P
Wilde Alien Earth doen, maar kon hem niet vinden.
offtopic:
Zie "tt"-topicwarning :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@Stukfruit ik ben ook niet perfect. En in dit geval niet erg aangezien ik na 1 aflevering nog niets kan zeggen over de kwaliteit.

@RobertMe je post buiten de spoilers voelt toch wel als een dikke spoiler over de opzet van de serie....

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 15:40

Superkiwi

Hoi doei

Adolescence (2025)Adolescence (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een 13-jarige jongen (Jamie) wordt met grof geweld van zijn bed gelicht nadat hij verdacht wordt van de moord op een klasgenootje. In deze 4-delige miniserie volgen we een aantal personen die allen proberen de 'waarom?' vraag te beantwoorden. Om daar maar gelijk mee te beginnen:
(lichte) spoiler
spoiler:
We komen er niet achter. Elk van de personen (zijn ouders, zijn therapeute en de rechercheur) houden er elk hun eigen idee op na.
-De vrouwelijke detective lijkt het al vrij snel op 'toxic masculinity' te gooien, gezien haar verwijzingen naar vrouwenhater Andrew Tate;
-De therapeute ziet vooral een jongen die zich onzeker voelt en (online) gepest wordt, waarbij het een het gevolg kan zijn van het ander en vice versa. Deze onzekerheid uit zich in agressie, wat ze zelf aan den lijven ondervindt.
-De ouders leggen vooral de schuld bij zichzelf, zich afvragend of ze signalen niet eerder hadden moeten herkennen. Daarnaast rijst de vraag of ze wel goede ouders zijn geweest.

Twee dingen die opvallen:
1. Het acteerwerk.
Zowel Jamie als zijn vader leveren een buitengewone prestatie. De emoties die beiden doormaken en voor de camera tot uiting brengen zijn fenomenaal, anders kan ik het niet noemen.
2. De shots.
Elke aflevering bestaat uit slechts één shot. Knap? Zeker. Nodig? Niet overal. Waarom niet? Dat zal ik vertellen.
Tijdens de interviews en verhoren brengen de lange shots een mate van spanning met zich mee die de intensiteit naar grote hoogten stuwt. De momenten waarop je iemand langzaam ziet breken zijn ook uitermate geschikt voor lange shots.
Maar iemand die door een gang loopt, in een lift staat, van de auto naar binnen loopt en al dat soort dingen, daar hebben de één-take opnames echt nul meerwaarde naar mijn mening.

Wat vooral te prijzen is, is het acteerwerk in combinatie mét deze één-take shots. Alles moet in één keer goed en alles moet op het juiste moment. Daar verdient deze serie, ondanks dat het echt een aflevering of 1, 2 korter had gekund, wel een extra punt mee.

Er was een hoop te doen om deze serie en van wat ik me herinner ging het narratief al vrij snel van pesten in het algemeen richting schadelijke, zelfbenoemde alfa-mannetjes als Andrew Tate. Hetgeen prima past in de algemene concensus dat mannen slecht zijn.
Wat ik echter vooral zie in deze serie en niet onbelangrijk, in de aanloop naar zijn daad, is dat de onzekere Jamie (online) gepest wordt door voornamelijk vrouwelijke leeftijdsgenootjes. Het feit dat meisjes, vooral in groepjes, heel gemeen kunnen zijn tegen onzekere, eenzame jongens wordt al snel vergeten, ook al is het in dit geval een, zoniet dé reden dat Jamie zich wendt tot 'nonfluencers' als Andrew Tate.
Hoe dan ook, de boodschap die de serie wil overbrengen is duidelijk: pesten is niet ok. Niet fysiek, niet online, nooit niet. Of deze boodschap aankomt bij degenen die zich er schuldig aan maken, dat vraag ik me dan wel weer af. Maar dat is weer een hele andere discussie, ik dwaal teveel af.

Net als altijd is ook hier de hype rondom de serie weer veel te overdreven. Neemt niet weg dat dit gewoon een meer dan prima serie is die hopelijk wat mensen (ouders én pubers) aan het denken zet.
IMDB geeft een 8, ik vind dat een hele mooie.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:54

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Alien: Earth

Prima serie met originele alien vibes dat plaatsvindt binnen een klassiek alien set design.

Gaat eigenlijk vooral om menselijke arrogantie tov van andere species (daar schaar ik cyborgs, replicants en hybrids ook onder) maar vooral over de emancipatie en karakterverdieping van de hybrids in het algemeen en Wendy in het bijzonder.

Ook tof dat al die andere aliens ook gewoon predators zijn, moet ook wel als ze (naar ik aanneem) uit dezelfde environment komen.
spoiler:
Het intelligente oogmonster vind ik een goede toevoeging omdat dat een extra spanningslaag geeft naast de xenomorph die toch een beetje eendimensionaal is en waar we al zo bekend mee zijn.
Krijgt van mij een 7 omdat het toch ook wel bij tijd en wijle clichematig is en het toch wat spanning mist.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

gws24 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:32:
[...]

Ja het speelt op aarde af maar ook momenten in de ruimte, hoe ik dit precies bedoel ga ik niet uitleggen want dat zal je kijk ervaring verpesten. Ik zou hem gewoon lekker gaan kijken als ik jou was zodat jij je eigen mening erover kan geven :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Carlos0_0 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:31:
[...]

Ben dus een paar dagen geleden begonnen met Dexter: Original Sin, maar die is goeddd _/-\o_. Echt Precies zoals de orginele serie van Dexter, ben weer helemaal verslaafd haha :p

• Webgnome
@RobertMe als je niet door had bij ep2 dat er geen rode draad in het verhaal zit dan heb je niet op zitten letten trouwens. Het is vrij helder wat die rode draad is :)

Strava | AP | IP | AW

• RobertMe
Webgnome schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 07:30:
@RobertMe als je niet door had bij ep2 dat er geen rode draad in het verhaal zit dan heb je niet op zitten letten trouwens. Het is vrij helder wat die rode draad is :)
Dan kijk op IMDB maar eens naar de cast en in hoeveel afleveringen ze spelen ;) Dan blijft er van die rode draad meteen vrij weinig over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Stan Against Evil (2016–2018)Stan Against Evil (2016–2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 30 min | MPAA: TV-14
Deze serie heb ik een paar jaar geleden gezien, maar hij schoot me ineens te binnen. De hoofdpersoon is dus Stan (John C. McGinley), een sheriff op leeftijd in een stadje a la Smalltown USA, en hij moet het ineens opnemen tegen een horde demonen die zijn stad belaagt. Stan heeft helemaal geen zin in die flauwekul, maar ja, de demon horde blijft toch komen en een rotklap met de spa blijkt niet altijd afdoende te zijn. :+
Het verhaal gaat alle kanten op, op den duur is het allemaal niet meer zo sterk.
Maakt niet uit, het eerste seizoen is in elk geval een aanrader. Heerlijk lomp.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

Extraordinary Attorney Woo (2022)Extraordinary Attorney Woo (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Drama | Runtime: 1 min | MPAA: TV-14
Zoals ik al eerder schreef ben ik binnen Netflix in een Koreaanse bubble terecht gekomen. Ik ben liefhebber van feelgood en romcom (ik heb genoeg uitdaging in mijn leven dus kijk vooral tv om te ontspannen). Kenmerkend voor Koreaanse romrom is dat het tempo laag is. Het duurt soms een aantal afleveringen voor verhaal zich ontvouwt en karakters zich ontwikkelen. Als je geduld hebt, dan is er veel moois te vinden. Mooi qua beelden, qua muziek en ook qua sfeer.

Woo is een jonge vrouw met autisme (Aspergers). Cum laude afgestudeerd krijgt ze haar eerste baan bij een advocatenkantoor. Ze heeft moeite met sociale interactie. In het begin begrijpen collega’s haar niet, maar naarmate ze laat zien hoe goed ze is gaan ze haar als concurrent zien. Uiteraard is er een mannelijke tegenspeler – niet autistisch – die haar neemt zoals ze is. Zoals gebruikelijk in Koreaanse series duurt het erg lang voor er op romantisch vlak iets gebeurt…

Het is geen comedy, maar het heeft wel komische elementen. Zo heeft ze moeite om op het juiste moment in een draaideur te stappen. Ze is ook liefhebber van walvissen, regelmatig ziet ze een walvis door de lucht zwemmen. Dat is extra grappig voor wie de (niet-Koreaanse) serie ATypical kent (die gaat over een autistische jongen en hij is liefhebber van pinguins).

Maar ik vind deze en veel andere Koreaanse series een verademing met de oppervlakkige romrom films die je vind op Netflix (oude romrom kijk ik ook nog veel). De reden dat ik deze serie zo leuk vind is niet alleen het rustige tempo en het verhaal, maar ik wordt gewoon vrolijk als ik kijk naar Woo en hoe ze reageert op de ‘wereld’. Ondanks de druk die de omgeving haar geeft, blijft ze zichzelf.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Edit: @Wish Dank voor de tip om een onbekende serie te selecteren in de UBB generator.
Wellicht ook handig die bij de topicstart te zetten?

[ Voor 31% gewijzigd door Mickey77 op 30-09-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Laatst online: 18:37

Wish

ingwell

Mickey77 schreef op zondag 28 september 2025 @ 10:03:
Extraordinary Attorney Woo

Zoals ik al eerder schreef ben ik binnen Netflix in een Koreaanse bubble terecht gekomen. Ik ben liefhebber van feelgood en romcom (ik heb genoeg uitdaging in mijn leven dus kijk vooral tv om te ontspannen). Kenmerkend voor Koreaanse romrom is dat het tempo laag is. Het duurt soms een aantal afleveringen voor verhaal zich ontvouwt en karakters zich ontwikkelen. Als je geduld hebt, dan is er veel moois te vinden. Mooi qua beelden, qua muziek en ook qua sfeer.

Woo is een jonge vrouw met autisme (Aspergers). Cum laude afgestudeerd krijgt ze haar eerste baan bij een advocatenkantoor. Ze heeft moeite met sociale interactie. In het begin begrijpen collega’s haar niet, maar naarmate ze laat zien hoe goed ze is gaan ze haar als concurrent zien. Uiteraard is er een mannelijke tegenspeler – niet autistisch – die haar neemt zoals ze is. Zoals gebruikelijk in Koreaanse series duurt het erg lang voor er op romantisch vlak iets gebeurt…

Het is geen comedy, maar het heeft wel komische elementen. Zo heeft ze moeite om op het juiste moment in een draaideur te stappen. Ze is ook liefhebber van walvissen, regelmatig ziet ze een walvis door de lucht zwemmen. Dat is extra grappig voor wie de (niet-Koreaanse) serie ATypical kent (die gaat over een autistische jongen en hij is liefhebber van pinguins).

Maar ik vind deze en veel andere Koreaanse series een verademing met de oppervlakkige romrom films die je vind op Netflix (oude romrom kijk ik ook nog veel). De reden dat ik deze serie zo leuk vind is niet alleen het rustige tempo en het verhaal, maar ik wordt gewoon vrolijk als ik kijk naar Woo en hoe ze reageert op de ‘wereld’. Ondanks de druk die de omgeving haar geeft, blijft ze zichzelf.

[Afbeelding]

Netflix, IMDb 8.6/10, voor mij 9/10 (wordt niet gevonden in de UBB generator)
IMDb: Extraordinary Attorney Woo (TV Series 2022)?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

@Wish Ik weet niet wat je bedoelt met je vraagteken, maar dat is idd dezelfde serie (exact dezelfde afbeelding ook). Als je in een zoekmachine op de titel zoekt vind je uiteraard eenvoudig ook de wikipeda en IMDb etc. Ik heb de link naar IMDb maar even toegevoegd aan mijn post. Dat geeft anderen de kans om snel een trailer te bekijken.

Wat ik bedoelde met "(wordt niet gevonden in de UBB generator)" is dat ik probeerde om een review te maken met het template via Genereer je eigen UBB code review. Ik kan deze serie niet vinden via de search op die pagina. Dus vandaar handmatig een post geschreven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wish
  • Laatst online: 18:37

Wish

ingwell

Mickey77 schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:24:
@Wish Ik weet niet wat je bedoelt met je vraagteken, maar dat is idd dezelfde serie (exact dezelfde afbeelding ook). Als je in een zoekmachine op de titel zoekt vind je uiteraard eenvoudig ook de wikipeda en IMDb etc. Ik heb de link naar IMDb maar even toegevoegd aan mijn post. Dat geeft anderen de kans om snel een trailer te bekijken.

Wat ik bedoelde met "(wordt niet gevonden in de UBB generator)" is dat ik probeerde om een review te maken met het template via Genereer je eigen UBB code review. Ik kan deze serie niet vinden via de search op die pagina. Dus vandaar handmatig een post geschreven.
Als je kijkt naar de topicwarning onderaan de pagina , zie je dat je de ubb generator kunt vullen met een tt code. Die ik je hierboven heb gegeven. Dus die tt code inbrengen en je kan je review fraai afmaken.

No drama

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07

Tijntje

Hello?!

The Responder (2022–2024)The Responder (2022–2024)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
The Responder is zo’n serie die je echt moet liggen. Het voelt alsof je in ultraslow motion naar een ongeluk kijkt: je weet dat bijna iedereen de verkeerde keuzes maakt, keer op keer. De serie heeft een nachtmerrieachtige kwaliteit, soms wil je uitzetten om te ontsnappen aan de beklemming, maar er zit een momentum in dat je toch blijft doorkijken.

Martin Freeman zet een ijzersterke rol neer als Chris Carson, een politieagent die volledig opgebrand is en balanceert op, en soms over, de randjes van de wet. Hij is overtuigend, rauw en gebroken; een rol die hem perfect past.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/86AYwQl.png

Naast hem speelt Adelayo Adedayo als Rachel Hargreaves, die met de beste bedoelingen vaak tóch de verkeerde afslag neemt. Ook Emily Fairn (Casey) en Josh Finan (Marco) zorgen regelmatig voor frustrerende momenten waarop je tegen je scherm wil roepen: “Maak nu eens een keer de juiste keuze!” Verder zijn er sterke bijdragen van Adam Nagaitis (Franny) en Warren Brown (Raymond Mullen).
spoiler: Seizoen 1 & 2
In seizoen 1 zie je hoe diep Chris al in de problemen zit, en denk je dat hij nauwelijks meer onder druk kan komen te staan. Maar seizoen 2 draait de schroeven nóg verder aan: hij graaft zichzelf steeds dieper in terwijl hij gewoon een normaal bestaan probeert op te bouwen. Je slingert als kijker continu tussen medelijden en frustratie: soms voel je voor hem, soms is hij een onverbeterlijke klootzak die niets leert van zijn fouten. Casey en Marco blijven lang de ultieme voorbeelden van verkeerde keuzes, maar het einde van seizoen 2 geeft een sprankje hoop dat er tóch iets verandert.
Het plot is sterk, de sfeer intens, en bijna niemand is echt stabiel of “gezond”: iedereen bedriegt zichzelf of anderen, en elke verkeerde beslissing bouwt verder op de vorige. Het maakt The Responder tot een ongemakkelijke, maar enorm meeslepende serie die nog lang blijft hangen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

@Tijntje (y) :Y
Alle dingen die je omschrijft, zijn de redenen dat ik niet verder heb gekeken na de eerste 2 afleveringen.
Het leek me een goede serie, maar te depri voor mijn smaak.

[ Voor 19% gewijzigd door Elvhenk op 29-09-2025 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-10 16:00
Webgnome schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:09:
Poker Face (2023–)[Afbeelding: Poker Face (2023–)]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
Ik ben vooral benieuwd wat je er na een paar afleveringen van vindt. Ik heb er nu 5 gezien en vind ze allemaal wel heel erg op elkaar lijken. Ik denk dat ik er nog 1 of 2 kijk en als er niks verandert laat ik het daarbij. De verhalen zelf zijn wel leuk, maar als de opzet elke keer hetzelfde is gaat mij het snel vervelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Hiawatta schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:44:
[...]

Ik ben vooral benieuwd wat je er na een paar afleveringen van vindt. Ik heb er nu 5 gezien en vind ze allemaal wel heel erg op elkaar lijken. Ik denk dat ik er nog 1 of 2 kijk en als er niks verandert laat ik het daarbij. De verhalen zelf zijn wel leuk, maar als de opzet elke keer hetzelfde is gaat mij het snel vervelen.
Dat is wat ik in principe ook aangaf. Elke aflevering is dezelfde "formule" en puur het verhaaltje van de aflevering. Zeker het tweede seizoen was ik er dan ook een beetje klaar mee.
Kijk je ze allemaal wat verspreid en evt ook nog een andere serie of zo zal het wel meevallen. Maar elke dag 2, 3 EPs gaat toch wel "vervelen".

Terwijl de afleveringen allemaal eigenlijk wel prima zijn. Eerst een beetje het mysterie van "wie zal er dood gaan en hoe is Charlie erbij 'betrokken'" en vervolgens Charlie being Charlie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:06:
[...]

Dat is wat ik in principe ook aangaf. Elke aflevering is dezelfde "formule" en puur het verhaaltje van de aflevering. Zeker het tweede seizoen was ik er dan ook een beetje klaar mee.
Kijk je ze allemaal wat verspreid en evt ook nog een andere serie of zo zal het wel meevallen. Maar elke dag 2, 3 EPs gaat toch wel "vervelen".

Terwijl de afleveringen allemaal eigenlijk wel prima zijn. Eerst een beetje het mysterie van "wie zal er dood gaan en hoe is Charlie erbij 'betrokken'" en vervolgens Charlie being Charlie :+
Vond seizoen 1 met een (dunne) rode draad ook leuker. Maar het was in ieder geval een bewuste keuze om seizoen 2 anders in te schieten.

Van de maker van:
"But the thing that really makes the show work is this idea that you can watch any episode and it’ll be a complete meal and you don’t really need the context around it to enjoy it, which is how I grew up experiencing TV as a kid," Johnson continued. "I miss that form of storytelling. So it’s about focusing on that and also not wanting to have the show be a pattern where every season a different mob boss chasing her until the finale boss-Charlie confrontation, and wanting to break it up for the audience so that it feels like anything can actually happen in this show."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
jeroenkb schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:23:
[...]

Vond seizoen 1 met een (dunne) rode draad ook leuker. Maar het was in ieder geval een bewuste keuze om seizoen 2 anders in te schieten.

Van de maker van:

[...]
Met het einde van S02, dat een dubbele EP is, is het in ieder geval niet gelukt om elke aflevering zelfstandig kijkbaar te maken :p
spoiler:
Plus dat achteraf blijkt dat de 2 EPs daarvoor ook al opbouw waren naar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrystalViriS
Crash Landing on You. (2023)Crash Landing on You: Live in Seoul (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Musical, Romance | Runtime: 159 min | MPAA: N/A
Koreaanse tv-serie die te bekijken is op Netflix. Deze serie volgt het bekende "Koreaanse recept"; een vrouwelijk en mannelijk hoofdpersonage die gedurende het verhaal vordert verliefd worden op elkaar -ondanks- hun verschillende achtergronden en de moeilijke situaties waarin ze zich begeven. Maar er is veel meer dan dat cliché en er wordt veel tijd besteed aan het uitdiepen van de karakters en de wereld waarin ze leven. Het verhaal gaat wat langzaam zoals dat eigenlijk altijd is in Koreaanse tv-series, maar dat is zeker niet storend. Het is wel goed doordacht en geschreven en zoals altijd prachtig in beeld gebracht. Het plot van deze serie sprak me aan omdat het vrouwelijke personage (per ongeluk) in Noord-Korea terecht komt en de serie zich eigenlijk grotendeels (zogenaamd) ook in Noord-Korea afspeelt. Het zorgt wel voor wat bijzondere situaties rondom de hoofdpersonages en hun verschillende achtergronden. Voor mij als kijker vond ik het vooral ook bijzonder om te zien hoe ze Noord-Korea zouden neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:23

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik kijk nu Het Gouden Uur serie 2 op Npo. Waar ik het eerste seizoen wel okay vond is dit seizoen nogal cheesy. Het ligt er allemaal net te dik bovenop ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Hiawatta schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:44:
[...]

We hebben nu 8 afleveringen gekeken en inderdaad dit klopt. Het blijft echter een leuke serie om te kijken. Er zitten het genoeg twists in om het leuk te houden wat ons betreft
spoiler:
denk aan de aflevering over de races. Achteraf was het vrij duidelijk dat de dochter een grotere rol had dan verwacht, maar toch was het leuk om te kijken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:19
Elvhenk schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:46:
Stan Against Evil (2016–2018)[Afbeelding: Stan Against Evil (2016–2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 30 min | MPAA: TV-14
Deze serie heb ik een paar jaar geleden gezien, maar hij schoot me ineens te binnen. De hoofdpersoon is dus Stan (John C. McGinley), een sheriff op leeftijd in een stadje a la Smalltown USA, en hij moet het ineens opnemen tegen een horde demonen die zijn stad belaagt. Stan heeft helemaal geen zin in die flauwekul, maar ja, de demon horde blijft toch komen en een rotklap met de spa blijkt niet altijd afdoende te zijn. :+
Het verhaal gaat alle kanten op, op den duur is het allemaal niet meer zo sterk.
Maakt niet uit, het eerste seizoen is in elk geval een aanrader. Heerlijk lomp.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Klinkt cool, maar lijkt hier weer eens niet legaal te kijken. Nou ja, dan maar weer de zeven zeeën bevaren.

Knights of Guinevere (2025–)

Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Sci-Fi, Psychological Thriller, Animation | Runtime: 26 min (pilot)

Nu alleen de pilot aflevering nog uit is kan je dit eigenlijk geen review noemen, maar ik ben heel benieuwd waar dit heen gaat. De worldbuilding en atmosfeer zijn in ieder geval fantastisch, voor zover ik dat nu al kan beoordelen. De aflevering staat gewoon op YouTube (kennelijk zelfs met een NL dub nu).

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/84ed6a_5079fbffba554350b1d6b6f7d5ce1e62~mv2.png/v1/fill/w_1920,h_1080,al_c,q_95,enc_auto/84ed6a_5079fbffba554350b1d6b6f7d5ce1e62~mv2.png
Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/84ed6a_7a5c2ae256c740d9b98ef42741baf938~mv2.png/v1/fill/w_1920,h_1080,al_c,q_95,enc_auto/84ed6a_7a5c2ae256c740d9b98ef42741baf938~mv2.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Rubicon (2010)Rubicon (2010)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 47S min | MPAA: TV-14
Deze stond al een flinke periode op mijn lijstje te wachten om bekeken te worden, maar geheimzinnige redenen hebben er tot nu toe altijd voor gezorgd dat ik er geen tijd voor kon vinden. Tot afgelopen maand.

Het verhaal begint bij Will Travers; een analist in NYC die voor een bedrijf werkt dat "intelligence" verzamelt voor overheidsdiensten en wiens collega David Hadas in de eerste aflevering samen met 36 andere passagiers omkomt bij een treinongeluk vlak voor het moment waarop hij Travers zou gaan ontmoeten om iets belangrijks te bespreken. Dit zet de sfeer voor de rest van de serie: "something is off about this".

Well, he ain't wrong, want in deze "espionage gone wrong"-serie begint men weliswaar aan een soort "24" dat geschreven zou kunnen zijn door de makers achter The Wire, maar focust het uiteindelijk steeds meer op dat deel over de mogelijke "wrongs". Dat is tevens het sterkste punt van de serie. Op een gegeven moment is iedereen verdacht: de buurvrouw? Check. De collega? Check. De huiskat? Maybe. Ze hebben allemaal een motief. Is er überhaupt een kat?

Richting het einde wordt helaas wel duidelijk dat de makers wat creatieve meningsverschillen bleken te hebben. Naast de wat knullige weergave van technologie, er is letterlijk een man in een kelder met 1 server die nepSQL-commando's invoert en op basis van een paar woorden aan output dingen kan zeggen waar je normaalgesproken o.a. Google Maps voor moet hebben, lijkt het geheel zich te verschuiven van deep state-knulligheid naar kantoorproblemen. Nog steeds interessant hoor, maar het is niet wat je verwacht na een poster waarop James Badge Dale als hoofdpersoon een "crossing the rubicon" lijkt te doen: zodra je begint is er geen weg meer terug.

AMC bewees echter het tegendeel door de show te annuleren. Te lage kijkcijfers. Tuurlijk joh. We weten allemaal hoe de puntjes met elkaar verbonden zijn ;) *winkwink*

Conclusie: langzaam begin, pretvoer voor fans van 24 en The Wire, hier en daar wat domme dingen. Nee, je gaat niet via een "public" telefoonlijn bespreken waar je naartoe gaat als je weet dat de overheid je afluistert en je mogelijk wil ombrengen. Aangezien het aantal series dat de sfeer van een goede complottheorie kijkwaardig en met spanning overbrengt best beperkt is ben ik geneigd om de show toch minstens een zeven te geven.

Qua realisme worden de complotten tegenwoordig gewoon op Twitter besproken ipv in achterkamertjes, maar dat maakt het niet minder fijn om jezelf eens lekker onder te dompelen in geheimzinnig gedrag. Bovendien werd o.a. hier de basis gelegd voor het werk van acteur Michael Cristofer in het toekomstige Mr. Robot. Zie het als een stukje les in filmgeschiedenis.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

The Åre Murders (2025–)The Åre Murders (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Als je eens een typische Scandi krimi wilt kijken, dan is dit een van de meest typische.
Misdaden die opgelost moeten worden in de Zweedse kou en sneeuw. Hoofdpersoon Hannah is een politievrouw uit Stockholm en werkt tijdelijk op het platteland. De serie is gebaseerd op de boeken van Viveca Sten.
Ik probeer er iets van te vinden, maar het is lastig, want het is allemaal precies wat je verwacht. Het is ook niet slecht, maar ik denk niet dat het blijft hangen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Yes. :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pI_9--ZZ5mcCGQDJovQyzLAdD_I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PAb8n3r3ohtqVD1ViwmLyd4U.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:53

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

ManiacsHouse schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 00:42:
Ik kijk nu Het Gouden Uur serie 2 op Npo. Waar ik het eerste seizoen wel okay vond is dit seizoen nogal cheesy. Het ligt er allemaal net te dik bovenop ofzo.
Dan skip ik deze maar aangezien ik S1 al vrij matig en ongeloofwaardig vond eigenlijk

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 15:40

Superkiwi

Hoi doei

The Brothers Sun (2024)The Brothers Sun (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Nadat gangsterbaas 'Big Sun' in Taipei (Taiwan) door een assassin wordt neergeschoten vertrekt zijn zoon Charles naar Los Angeles om zijn moeder en broertje (Bruce) te beschermen. Bruce, die op zeer jonge leeftijd samen met zijn moeder uit Taipei vertrokken is heeft uiteraard geen enkel benul wie zijn familie écht is.

Al vanaf het begin wordt duidelijk dat we te maken hebben met een keiharde actieserie. Charles, bijgenaamd 'chair leg', is namelijk een meedogenloze moordmachine en veegt regelmatig de vloer aan met hordes vijanden. Met de vechtscènes zit het, zowel in kwantiteit als kwaliteit, wel goed, zeker omdat er soms ook een subtiele dosis humor bij komt kijken. Wat dat betreft doet de serie me heel erg denken aan Happy, maar dan zonder blauw konijn. En dat bedoel ik positief. De mix van snoeiharde actie, waarbij bloed niet geschuwd wordt, en subtiele humor werkt verrassend goed. Tevens vind ik de manier van filmen erg fijn kijken.

De acteerprestaties zijn voor een voor mij onbekende cast (de enige die me bekend voorkomt is Michelle Yeoh, hoofdrolspeelster in Everything, everywhere, all at once) ook grotendeels prima. Waarom zeg ik grotendeels? Omdat ik het acteerwerk van Sam Song Li, die de rol van Bruce vertolkt, niet heel sterk vindt. Het lijkt soms alsof hij zijn teksten nog aan het repeteren is. Aan de andere kant werkt het wel mee om zijn karakter een mate van sulligheid mee te geven waardoor het waarschijnlijk zo bedoeld is. Madison Hu, die Grace speelt, is ook niet heel overtuigend maar dat is waarschijnlijk ook bedoeld om ons om de tuin te leiden en zo haar ware identiteit te verhullen. Maar he, als iemand die vaker films en series kijkt weet ik ondertussen ook wel dat dit soort karakters er nooit voor de lol in zitten.

Dus, heb je zin in een luchtige doch snoeiharde actieserie dan is The Brothers Sun zeker aan te raden.
Na de laatste aftiteling mag je blijven zitten omdat we nog lekker gemaakt worden met een teaser voor seizoen 2 maar die lijkt er niet te gaan komen. Hoewel ik graag nog een tweede seizoen had gezien wordt seizoen 1 goed afgesloten waardoor we niet met een open einde blijven zitten dus het is ook wel goed zo.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:25

GeeBee

Oddball

Vanavond Foundation S03 afgekeken. Wat een goeie serie.
Gebaseerd op de boeken en met medewerking van de dochter van Isaac Asimov.

Er zijn best verschillen op te noemen als je de boeken kent, maar het fundament (pun intended) is gelijk. Daar bovenop staat een bouwwerk dat er toch wel anders uitziet.
spoiler:
Uiteraard de Cleon klonen (ik blijf het mooi gedaan vinden met de Brothers Daw, Day, Dusk en Darkness)
Het Muildier en Magnifico zijn 2 personen
Demerzel/ Daneel overleeft S03 niet
De Darkness die veel korter duurt
Het laatste shot van de maan en Aarde lijkt op het compleet overslaan van Hoeksteen en dus Gaia
Een aanrader als je van wel-doordachte SF houdt. Goede karakters, af en toe een korte space battle. En je moet een beetje goede maag hebben af en toe.
Vooral Pilou Asbæk met zijn maniakale grimas is perfect gecast :)

[ Voor 10% gewijzigd door GeeBee op 04-10-2025 01:16 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.