Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:31

Elvhenk

/me hartje GO

Stukfruit schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 01:15:
The Sandman (2022–2025)[Afbeelding: The Sandman (2022–2025)]
Tweakers: 6.3 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Nadat je 's avonds je ogen hebt gesloten komt iemand langs om er zand in te strooien. Sommigen noemen hem Klaas Vaak, Morpheus, Oneiros, Kai'ckul, of gewoon lekker ordinair The Sandman. In welke incarnatie dan ook, hij is dus de ellendeling die er iedere dag voor zorgt dat je je ogen moet ontdoen van de halve woestijn aan zandkorrels die vanuit je dromen zonder pardon weer naar buiten rollen na het ontwaken.

De versie in deze DC-verfilming, in de vorm van een TV-serie gegoten, legt de nadruk op de variant die in het begin is opgesloten door iemand die bedacht dat dromen bedrog horen te zijn. Zijn "totem" is afgepakt en het gevolg is een meer dan honderdjarige opsluiting. Het is de typische variant op phenomenal cosmic powers in een itty bitty living space en it's bigger on the inside.

Gelukkig voor hem wordt hij per ongeluk vrijgemaakt en kan hij terug naar "the Dreaming", een plaats met wilde kastelen, bruggen die in reusachtige handen liggen (en overigens echt bestaan in Vietnam) en een draak die samen met o.a. een eenhoorn zo'n kasteel beschermt. Ja, ik hoor je als lezer al zeggen: in your dreams. En dat klopt, want dit is een droomwereld waarin alles met een knip van de vinger ontstaat of tot zand vergaat.

Omdat mensen niet alleen dromen, is er ook een personificatie van Death (een opvallend vrolijke dame), Desire, Despair, Destruction en nog een paar, aangevuld door de "Corinthian" (een seriemoordenaar met tanden als ogen in de vorm van een levende nachtmerrie), goden zoals Thor, lieftallige feetjes met zwaarden en natuurlijk mevrouw Morningstar; de "bitch" from hell die eigenlijk best redelijk is. Tenslotte is er Johanna Constantine, wiens rol wordt opgepakt door Jenna Coleman. Haar aanwezigheid is niet de eerste, maar ook niet de laatste qua bekende acteurs uit Dr. Who.

In het eerste seizoen is de personificatie van abstracte concepten nog goed te doen. "Dream" (de Sandman onder een van zijn namen) is een zwaarwichtig karakter en vindt dat hij zijn taken absoluut moet vervullen. Het tweede seizoen is niet anders, hoewel dingen daar steeds dieper in de droomwereld blijven hangen. Wat echter ontbreekt in de meeste karakters, op een paar na, is diepte. Sommigen doen helaas niet veel meer op het scherm dan rondlopen met fratsen. En dat is jammer, want daarvoor bestaat nou net die personificatie. Je houdt dus voornamelijk de met zware stem sprekende Dream over.

Na het tweede seizoen volgt een laatste aflevering in de vorm van een seizoensspecial waarin Death een dagje uit heeft. Leuk om te benadrukken dat het om een personificatie gaat. Het hoort verder niet bij de twee seizoenen en staat geheel op zichzelf. Misschien is dat wel ontstaan uit het cancelen van deze show door Netflix toen bleek dat auteur Neil Gaiman is aangeklaagd door verschillende vrouwen. Diepe, diepe zucht. Het lijkt tegenwoordig moeilijk te zijn om met een beetje status niet per ongeluk je tong in iemands oor te steken.

Concluderend vond ik dit een serie van gemiddelden. Het dreunt te vaak zwaar door met semi-filosofisch werk en leunt voor mijn smaak ook te ver door richting fantasy. Ik denk dat de serie interessanter had kunnen zijn met minder fratsen en meer samenspel tussen de droom- en echte wereld. Misschien moet het ook gewoon een beetje je ding zijn.

Eerste seizoen een 7, tweede seizoen een 6, seizoensspecial een 7, maakt een score van 6.66.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.66 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Sorry, ik vond het niet te pruimen (het tweede seizoen dus) en ben na twee afleveringen afgehaakt. Zoooo traag en de op zich interessante acteurs slaagden er niet in om het interessant te maken.. :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:11

dbzfan

Nee.

Dept. Q (2025–)Dept. Q (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Sterk onder de indruk van deze serie. Spannend,.soms wat complex en goed acteerwerk.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.2.png8.2 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 14:44
Stukfruit schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 02:21:
Untamed (2025–)[Afbeelding: Untamed (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Eric Bana(na) gaat op onderzoek uit in deze lange reclame voor Yosemite National Park. In de pilot valt een jonge vrouw van El Capitan naar beneden en sleept hier ongewild bijna twee bergbeklimmers in mee. De rest van het seizoen is een mysterie om te achterhalen hoe ze viel, waarom ze viel, waarover ze viel, of ze überhaupt viel en wanneer ze viel. En wat heeft dit te maken met het zoontje van de hoofdrolspeler die als agent onderzoek doet?

De tweede en derde hoofdrollen zijn weggelegd voor Lily Santiago (La Brea) en Sam Neill (Jurassic Park), waarbij laatstgenoemde op de automatische piloot lijkt te spelen. Bana geeft daarentegen zijn innerlijke Pedro Pascal vrij baan en lijkt deze serie te zien als een sollicitatiebrief voor deelname aan The Last of Us. Niet verkeerd. Helemaal niet verkeerd.

Wel enigszins verkeerd is de duidelijke setting die zich niet in Yosemite National Park bevindt, maar in Maple Ridge dat met een ingeplakte greenscreen-achtergrond van El Capitan dienst probeert te doen als het befaamde park vanwege de tax-breaks. Net zoals 868 andere films en TV-series. Het blijft Canada eh?

Qua verhaal komt het niet veel verder dan de gemiddelde film die vroeger op de woensdagavond werd uitgezonden. Het is net niet interessant genoeg om op te zetten en het is ook net niet slecht genoeg om het, mede dankzij de acteurs, af te zetten. Dat maakt het bingewaardig, weliswaar met in gedachten je huilende zelf die in een hoekje van de kamer zit te wenen omdat je voor de zoveelste keer hebt toegegeven aan het Netflix-algoritme dat niets beters wil produceren dan magere zesjes en ervoor gezorgd heeft dat je weer een hele zak met te zoute nootjes hebt opgegeten, al is er een kans dat het zout deze keer van de tranen komt.

Er gebeuren relatief veel dingen die je zou kunnen aanwijzen om aan te tonen waarom het script niet zo goed is. Zo probeert op een gegeven moment het karakter van Eric Bana een telefoon te unlocken. Dit werkt niet. Volgens de lijkschouwer omdat telefoons dit op basis van biologische processen doen. Dus hij pakt er wat formaldehyde bij om het gezicht van persoon op tafel wat bij te deppen, om hierna nog eens een poging te doen. Victory, de gezichtsherkenning op de telefoon werkt nu wel. De technologie staat voor niets. En tja, zulke dingen halen je toch uit het verhaal.

Om het nog erger te maken zal je later in het seizoen een speciale method actor voorbij zien komen die midden in the middle of nowhere promotie komt maken voor Foot Locker. Want ook in de bossen van Yosemite National Park kun je natuurlijk inblenden met de omgeving door het beruchte zwart-wit gestreepte shirt te dragen.

Het is geen Isla Nublar, maar het is wel Netflix. Dus om met de woorden van een groot acteur te spreken: "after careful consideration, I have decided not to endorse your park series".

Toch heb ik mede dankzij deze serie nu wel zin gekregen om Canada eens te bezoeken. Samen met mijn schoenen van Foot Locker, die ik na het schrijven van deze review even een factuur zal sturen voor het maken van reclame.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Ik zat iets hoger met mijn beoordeling, een 7+. Maar ik snap je bezwaren helemaal.
Zelf vond ik het jammer dat de scenes met wilde dieren (zijn er ook weer niet al te veel) overduidelijk CGI waren.

Verhaal en de meeste karakters vond ik wel goed uitgewerkt. Soms wat overbodig of te uitgebreid. De ranger met relatieproblemen was niet nodig voor haar verdere karakterontwikkeling, die was duidelijk genoeg. Soms is wat onduidelijkheid juist interessant. En ook de twist in de slotaflevering zag ik al vanaf de 2e aflevering aankomen.

Wel mooi dat het verhaal langzaam werd verteld, wat ook wel past bij een verhaal dat zich in een natuurgebied.
En erg jammer dat het niet echt in Yosemite is opgenomen, in het begin was ik nog op zoek naar herkenningspunten, maar al snel werd duidelijk dat El Capitan erin geshopt was. Niet dat ik het park zo goed ken, maar ik was wel benieuwd of ik wat zou herkennen van een vakantie een paar jaar terug.

Al met al heb ik me prima vermaakt en de 6 afleveringen in 1 weekend uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:20
dbzfan schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:05:
Sterk onder de indruk van deze serie. Spannend,.soms wat complex en goed acteerwerk.
Ga ik helemaal mee akkoord. Zeer goed gedaan.
Kreeg beetje Sherlock Holmes/Watson vibes bij de hoofdrolspelers. En de vrouwelijke detective deed me, qua uiterlijk, ook direct denken aan een andere actrice maar kan niet bedenken wie dat is.

Dept Q is volgens mij in ieder geval een aanrader

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-09 15:28
The Expanse: Expanded (2016)The Expanse: Expanded (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Short, Sci-Fi | Runtime: 19 min | MPAA: N/A
Ik had nog een DVD box van het eerste seizoen van The Expanse liggen, en was dit vorige week beginnen kijken.
In het verleden was ik de boekenserie beginnen lezen, en vond deze erg goed, vandaar dat ik de DVD box ooit eens had opgepikt.
Na het bekijken onmiddelijk de 6 seizoenen besteld, donderdag ontvangen, en dit week-end tot aan seizoen 3 geraakt.
Er zijn uiteraard aanpassingen tegenover de boeken, sommige volgens mij onnodig, maar de reeks staat op zich en vind ik best goed.
Enkel het personage van Bobby vind ik er niet zo goed uitkomen als in de boekenserie (zowel verhaalsgewijs als de actrice).
Als je fan bent van "hard" scifi zou ik deze zeker een kans geven.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png08 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Anastanax schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:44:
The Expanse: Expanded (2016)[Afbeelding: The Expanse: Expanded (2016)]
Ik had nog een DVD box van het eerste seizoen van The Expanse liggen, en was dit vorige week beginnen kijken.
In het verleden was ik de boekenserie beginnen lezen, en vond deze erg goed, vandaar dat ik de DVD box ooit eens had opgepikt.
Na het bekijken onmiddelijk de 6 seizoenen besteld, donderdag ontvangen, en dit week-end tot aan seizoen 3 geraakt.
Er zijn uiteraard aanpassingen tegenover de boeken, sommige volgens mij onnodig, maar de reeks staat op zich en vind ik best goed.
Enkel het personage van Bobby vind ik er niet zo goed uitkomen als in de boekenserie (zowel verhaalsgewijs als de actrice).
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]08 / 10
Ik ben niet zo'n fan van Expanded, wel de serie ansich!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Deze heb ik vorig jaar gekeken. Hele goede serie! Ik heb de boeken niet gelezen, staan nog wel op mijn lijstje. Ik vond het personage van Bobby in het begin ook bar slecht, later kon ik er wel aan wennen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-09 15:28
Joop34 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:56:
[...]

Deze heb ik vorig jaar gekeken. Hele goede serie! Ik heb de boeken niet gelezen, staan nog wel op mijn lijstje. Ik vond het personage van Bobby in het begin ook bar slecht, later kon ik er wel aan wenen. :)
In de boekenserie is ze meer gefocust. Een mentaal en fysiek sterke vrouw, iets wat in de serie minder goed aangebracht wordt.
Enerzijds vind ik de actrice fysiek te "soft" overkomen, anderzijds is het scenario ook aangepast tov de boeken natuurlijk, maar wat haar storyline betreft vind ik het wat jammer.
Ze hadden de actrice ook een lesje "drill" mogen geven, telkens ze vanuit plaats-rust zich omdraait met haar handen nog op haar rug krimpt mijn maag ineen...
Maar als ik dan andere details uit de serie zie, zaken die ik per toeval opmerk (op een scherm in de achtergrond staat een stuk tekst met betrekking op het verhaal), merk ik wel dat de makers fan zijn van de boekenserie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 21:39
Twee Zomers redelijk gebinged. In ongeveer één dag uitgekeken
Wikipedia: Twee Zomers

Een serie met acteurs die hun rollen geloofwaardig vervullen. Ze zorgen ervoor dat ik bleef kijken.

Enige minpunt vond ik (dikke spoiler!)
spoiler:
Einde laten ze open voor invulling, er komt geen rechterlijke uitspraak.....

Dat is bewust gedaan, een "design keuze" vond ik niet zo...

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:02
MetalSonic schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:05:
Twee Zomers redelijk gebinged. In ongeveer één dag uitgekeken
Wikipedia: Twee Zomers

Een serie met acteurs die hun rollen geloofwaardig vervullen. Ze zorgen ervoor dat ik bleef kijken.

Enige minpunt vond ik (dikke spoiler!)
spoiler:
Einde laten ze open voor invulling, er komt geen rechterlijke uitspraak.....

Dat is bewust gedaan, een "design keuze" vond ik niet zo...
Dat is inderdaad een toffe reeks, gemaakt door o.a. Tom Lenaerts, een bekende en schalkse tv-maker in Vlaanderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Aegir81 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:33:
[...]

Dat is inderdaad een toffe reeks, gemaakt door o.a. Tom Lenaerts, een bekende en schalkse tv-maker in Vlaanderen.
Ja mooi script, maar ook leuke acteurs. Ik heb ze ook al weer meerdere malen gezien in de afgelopen jaren in diverse series/ films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:58
Aegir81 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:33:
[...]

En één van de bedenkers van 'De Mol' ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Persoonlijk vond ik dit ook een waanzinnig gave serie _/-\o_

Ik zat echt op het puntje van mijn stoel hiermee :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aegir81
Fraggert schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:04:
[...]

Persoonlijk vond ik dit ook een waanzinnig gave serie _/-\o_

Ik zat echt op het puntje van mijn stoel hiermee :)
Het is inderdaad een topreeks, doodjammer dat ze na 6 seizoenen mee opgehouden zijn. Ik had de laatste 3 boeken ook graag verfilmd gezien.

Gelukkig zijn de boeken er nog, ik ben ze momenteel aan het herlezen. Ik vind ze nog steeds even goed als de eerste keer en bepaalde details vallen me nu pas op (omdat ik weet waar het verhaal heen gaat), het zit erg goed in elkaar en de ideeën worden erg goed uitgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Aegir81 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Het is inderdaad een topreeks, doodjammer dat ze na 6 seizoenen mee opgehouden zijn. Ik had de laatste 3 boeken ook graag verfilmd gezien.

Gelukkig zijn de boeken er nog, ik ben ze momenteel aan het herlezen. Ik vind ze nog steeds even goed als de eerste keer en bepaalde details vallen me nu pas op (omdat ik weet waar het verhaal heen gaat), het zit erg goed in elkaar en de ideeën worden erg goed uitgewerkt.
ik zocht daarstraks ook al even na de review door @Anastanax die boeken op.

nou ben ik geen grote lezer, maar zo nu en dan (vooral op vakantie) lees ik nog wel eens een boek. Deze serie gaat even op de shortlist in elk geval.

Bij de film The Martian had ik het wel braaf in de juiste volgorde gedaan door eerst het boek van Andy Weir te lezen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
Fraggert schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:24:
[...]

ik zocht daarstraks ook al even na de review door @Anastanax die boeken op.

nou ben ik geen grote lezer, maar zo nu en dan (vooral op vakantie) lees ik nog wel eens een boek. Deze serie gaat even op de shortlist in elk geval.

Bij de film The Martian had ik het wel braaf in de juiste volgorde gedaan door eerst het boek van Andy Weir te lezen :P
Het is een mooie leeslijst: https://www.goodreads.com/series/56399-the-expanse
De short novels zijn een aanvulling en uitdieping, maar niet noodzakelijk voor het hoofdverhaal. De reeks is wel absoluut de moeite waard :-D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Aegir81 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:28:
[...]

Het is een mooie leeslijst: https://www.goodreads.com/series/56399-the-expanse
De short novels zijn een aanvulling en uitdieping, maar niet noodzakelijk voor het hoofdverhaal. De reeks is wel absoluut de moeite waard :-D
Thanks, handig lijstje! Ik zet hem meteen op mijn SIntekerstverjaardag-lijst en ook Project Hail Mary, de laatste van Weir er bij als we toch bezig zijn :P )

Dan ben ik Ryan Gosling voor eer hij in die rol op het witte doek verschijnt net als Matt Damon. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:42

zeroday

There is no alternative!

Het heeft even geduurd maar vorige week begonnen aan

'Bad Monkey'

Leuke serie. Weet eigenlijk niet waarom ik deze in eerste instantie heb laten liggen...
Misschien dat de eerste aflevering niet goed genoeg was ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zeroday schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:42:
Het heeft even geduurd maar vorige week begonnen aan

'Bad Monkey'

[Video: Bad Monkey — Official Trailer | Apple TV+]

Leuke serie. Weet eigenlijk niet waarom ik deze in eerste instantie heb laten liggen...
Misschien dat de eerste aflevering niet goed genoeg was ;)
Ik moet vaker dat AppleTV aanslingeren merk ik :)

[sanity-check]
ik vind Vince Vaughn trouwens in series echt zoveel beter/leuker dan de meeste van zijn filmrollen.

Als laatste zag ik hem in die serie True Detective met al die andere bekende acteurs. Zal denk ik ook wel liggen aan het genre films denk ik.

ligt dat aan mij?
[/sanity-check]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

franssie schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:19:
Speciaal Netflix er weer even voor aangezet.

Wednesday. Eerste aflevering was weer erg Tim Burton, maar nu met duidelijk nog meer budget.

Eerste aflevering was goed.
Gisteren eps 2 gezien.
Met Meave uit Westworld! O+

Kreeg af en toe wel Hogwort Vibes...

Zien er weer op en top Burton uit (y)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schway
  • Niet online
Aegir81 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Misschien hoop ik een beetje dat ze alsnog een kans krijgen over een paar jaar.
Want dat past het ook wel een beetje bij de laatste 3 boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:04
Boardwalk Empire (2010–2014)Boardwalk Empire (2010–2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA
Ik heb zojuist het laatste deel van seizoen 2 van deze serie bekeken, en ik vind het wel een mooi moment om hier nu een kort stukje over te schrijven. Omdat ik waarschijnlijk toch niet verder ga kijken. Het is eigenlijk al heel wat, hoe lang ik het volgehouden heb. Het is totaal niet het genre wat ik tof vind. Ik heb ook nul interesse in de tijd waar het zich afspeelt. Ik houd het dus ook kort, want ik zie ook wel dat een boel dingen vast en zeker heel accuraat zijn, en kwa geschiedenis zal het allemaal wel kloppen. De sfeer die neergezet wordt geeft mij het gevoel geeft naar een toneelstukje te kijken. Zelfs Steve Buscemi maakt het er niet heel veel beter op. Het is traag, en saai op beeld gezet. Dus geen hoog cijfer van mij.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:48

Ypho

Allround Nerd

ppeterr schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:02:
Boardwalk Empire (2010–2014)[Afbeelding: Boardwalk Empire (2010–2014)]
Ik heb zojuist het laatste deel van seizoen 2 van deze serie bekeken, en ik vind het wel een mooi moment om hier nu een kort stukje over te schrijven. Omdat ik waarschijnlijk toch niet verder ga kijken. Het is eigenlijk al heel wat, hoe lang ik het volgehouden heb. Het is totaal niet het genre wat ik tof vind. Ik heb ook nul interesse in de tijd waar het zich afspeelt. Ik houd het dus ook kort, want ik zie ook wel dat een boel dingen vast en zeker heel accuraat zijn, en kwa geschiedenis zal het allemaal wel kloppen. De sfeer die neergezet wordt geeft mij het gevoel geeft naar een toneelstukje te kijken. Zelfs Steve Buscemi maakt het er niet heel veel beter op. Het is traag, en saai op beeld gezet. Dus geen hoog cijfer van mij.
Boardwalk Empire moet inderdaad je ding zijn. Ik vond het echt een super serie, in ieder geval de eerste paar seizoenen. Historisch accuraat is het in de zin van de namen / karakters, maar daar blijft het ook wel bij :)

Maar als je na 2 seizoenen al twijfelt, zou ik niet verder kijken, al zitten er hier en daar nog wel wat goeie afleveringen tussen.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Jammer, maar things happen :)

Sorry voor de invloed ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Stukfruit schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:09:
[...]

Jammer, maar things happen :)

Sorry voor de invloed ;)
In dit topic, en het film topic geef ik (bijna) alles een kans wat een 8 of hoger als waardering krijgt :)
En dat het dan niet aansluit op wat ik tof vind. Inderdaad jammer dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Ik had het hetzelfde: niet afgekeken. Weet niet meer waarom, maar het was ook zeker 10 jaar geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zolang jullie van de "oude" series Better Call Saul maar niet wegzetten met een 9- :p

Dat was een kunstwerkje.

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 15-08-2025 17:19 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Stukfruit schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:19:
Zolang jullie van de "oude" series Better Call Saul maar niet wegzetten met een 9- :p

Dat is een kunstwerkje.
Is er al een Pluribus topic dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
ppeterr schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:28:
[...]

Volgens mij nog niet :p

Tijd om er een te openen, lijkt me :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:56

Superkiwi

Hoi doei

The Sandman (2022–2025)The Sandman (2022–2025)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
In tegenstelling tot het andere @Stukfruit vindt dit stuk fruit The Sandman juist wél om te pruimen. Ik hou van fantasie en deze serie is zo fantasierijk dat ze prima in mijn straatje past.
Toegegeven, toen ik de eerste paar afleveringen gezien had wist ik nog niet wat ik van de vele kleurrijke, extravagante karakters moest denken maar ik begreep dat deze in de comics daadwerkelijk zo zijn en ze dus dichtbij het bronmateriaal zijn gebleven. Dat de karakters niet heel ver uitgediept worden heb ik niet zo'n problemen mee, het zou de serie alleen maar onnodig lang oprekken. Een flink aantal karakters kennen we al uit andere films/series/mythologieën en behoeven niet echt een introductie. Nu weten we van alle karakters eigenlijk precies genoeg.

De verschillende acteurs doen het goed, de enige die een beetje buiten de boot valt is Patton Oswald. Op een of andere manier past zijn stem niet bij de raaf. Sean Connery, om maar iemand te noemen, heeft een betere raaf-stem.
Tom Sturridge vond ik het beste uit de verf komen, hij vertolkt de rol van de intrigerende Morpheus, the King of Dreams uitstekend.
spoiler:
Zijn opvolger had nog niet 10% van zijn charisma en kwam dan ook zeer matig op mij over.

Grappige opvallendheid:
spoiler:
Tom Sturridge was een witte Dream, volledig in het zwart gekleed, waar Jacob Anderson een zwarte Dream was, volledig in het wit gekleed.

Zonde dat deze serie na 2 seizoenen teneinde is gekomen, ik had hier graag meer van willen zien.
Een 7,5 lijkt me hier wel een mooie.

*edit
De 'speciale aflevering' vond ik niet zo interessant en heb ik niet mee laten wegen in het cijfer.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Misschien dat het daar ook wel in zit voor mij. Geen liefhebber van fantasy :)

Zie je ook terug aan de laatste opmerking in m'n review. Dat heb ik geschreven zonder daar echt bij na te denken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Superkiwi schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:55:
spoiler:
Zijn opvolger had nog niet 10% van zijn charisma en kwam dan ook zeer matig op mij over.

Grappige opvallendheid:
spoiler:
Tom Sturridge was een witte Dream, volledig in het zwart gekleed, waar Jacob Anderson een zwarte Dream was, volledig in het wit gekleed.
Ik zou je spoiler iets eerder laten beginnen. Waar ik nu een spoiler van gemaakt heb, heb ik namelijk nog niet gezien :(

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:56

Superkiwi

Hoi doei

Excuus :$

En als ik nu zeg dat Tom Sturridge een gebroken hand heeft opgelopen tijdens de opnames en daardoor vervangen moest worden door een ander, dan is het geen verhaal-spoiler en is het wellicht iets minder erg ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Superkiwi op 15-08-2025 20:27 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 05:13
Stukfruit schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:19:

Dat was een kunstwerkje.
Dat zeg je goed, voor mij was het soms teveel een kunstwerkje. Overall vond ik het een een goede serie, ijzersterke karakters immers, maar wel heeeel erg traag (en dat zegt iemand die tegenwoordige series veel te snel vind). Ik zou het geen 9 willen geven, maar wellicht vergelijk ik het teveel met Breaking Bad.
ppeterr schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:28:
[...]

Een wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
DappereDodo schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:27:
[...]

Dat zeg je goed, voor mij was het soms teveel een kunstwerkje. Overall vond ik het een een goede serie, ijzersterke karakters immers, maar wel heeeel erg traag (en dat zegt iemand die tegenwoordige series veel te snel vind). Ik zou het geen 9 willen geven, maar wellicht vergelijk ik het teveel met Breaking Bad.
Nogmaals: shit happens :)

Bij mezelf merk ik dat sommige trage films of series prima kunnen terwijl het voor anderen een living hell is. Als jij kan duiden waar het door komt dan hoor ik het graag :P
Een wat?
IMDb: Pluribus (TV Series 2025– ) :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 05:13
Stukfruit schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:29:
[...]

Nogmaals: shit happens :)

Bij mezelf merk ik dat sommige trage films of series prima kunnen terwijl het voor anderen een living hell is. Als jij kan duiden waar het door komt dan hoor ik het graag :P
[...]
Dat is lastig te duiden, maar ik denk dat het gewoon teveel is. In een serie met veel afleveringen ging me dat gewoon irriteren. Het gevoel dat je zit te wachten op iets wat maar niet komt. Terwijl ik bv. No Country for Old Men geweldig vind.
Thanks, die kende ik nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Naam Serie: Feria the darkest light
IMDb: Feria: La luz más oscura (TV Series 2022)
Genre: Thriller
Cijfer: ik geef het een 7, net spannend genoeg om te blijven kijken
Thema: Sekte/ duivel/ demon

Korte samenvatting waar het over gaat(zo spoiler vrij mogelijk):
Een groep gaat een grot in. Begeleid door twee ouders van twee meiden die de hoofdrol daarna vervullen. Van de groep die de grot in gaat gaan de meesten dood. Wat is hier gebeurd? Niemand weet het. Veel dorpelingen uit een afgelegen (en zeer religieus) dorpje gaan dood. De meiden krijgen de schuld en zijn ineens een paria. Beiden verwerken de ellende op hun eigen manier wat er ook voor zorgt dat ze tijdens de serie elk hun eigen pad bewandelen.

Mening, meteen maar even de kritiek (hebben we dat gehad):
De serie duurt net één of twee afleveringen te lang. Het is dat ik graag tv kijk als ik eet en op meerdere momenten op een dag de ruimte heb om weer te kijken maar het duurt te lang. Er is net wat teveel aandacht voor de emotionele belevingen. Ook van personages die eigenlijk niet echt belangrijk zijn voor het hoofdverhaal. Je kan ook zeggen dat de "pace" de snelheid net een tikkie te langzaam is. Ik denk dat meerdere mensen hierdoor echt afhaken. Het is ook vervelend dat al bekend is dat er geen seizoen 2 hiervan is. De zoveelste Netflix serie die hiermee te maken heeft..... Alhoewel ik het bij deze serie wel begrijp.

Maar een 7, dus sommige dingen waren leuk/ gaaf?:
Ik heb een "zwak" voor series/ films waar demonen in voorkomen. Helemaal als het religieuze thema in de achtergrond speelt en je heel lang moet wachten voor je iets ziet dat niet bestaat. Het uistellen/ niet laten zien daarvan is sterk gedaan. Ik moest denken aan de 9th gate. Alhoewel die wel veel beter is qua niveau

(Wikipedia: The Ninth Gate)

Conclusie: ja leuke thriller om eens te kijken, verwacht er niet teveel van. Kijk je één keer maar daarna nooit meer. Ik denk ook dat ik deze serie redelijk vlot ga vergeten. Er zitten scenes bij die leuk waren maar het budget zal ook weer niet al te groot zijn geweest want wanneer special effects belangrijk worden dan is het bijna ongemakkelijk. Grootste minpunt is toch vooral dat het te lang duurt. Toen ik na een tijdje zag dat de "laatste aflevering" was begonnen was ik eigenlijk wel blij.

[ Voor 8% gewijzigd door MetalSonic op 17-08-2025 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Als ik zo die IMDb-score al zie dan geloof ik het wel :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Institute (2025–)The Institute (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Eigenlijk moet hier volgende week nog een laatste aflevering van komen, maar het is ondertussen duidelijk genoeg wat de score gaat worden voor deze nieuwe serie die gebaseerd is op een verhaal van Stephen King en o.a. geregisseerd door Jack Bender.

Mensen die al wat langer in de seriewereld meegaan kennen deze buigende man van regiewerk op series van Falcon Crest tot Lost, maar vooral ook van Alphas, Under the Dome en FROM. En buigen doet hij. Naar de kant van de matige kwaliteit.

Verhaal in een notendop: jongen gaat naar school, is blijkbaar een genie. Lijkt interessant te kunnen worden tot hij op een dag wakker wordt in zijn slaapkamer. Zodra hij naar buiten gaat ontdekt hij een gangenstelsel van een gebouw uit Sovjet-tijd ergens in een Amerikaans gehucht dat op instorten staat en waarschijnlijk het beste was wat de makers konden afhuren voor deze serie.

Hij blijkt ontvoerd te zijn. Met zijn geniale hersenen... nee, wacht. Zijn genialiteit helpt hem niet. De camera's ook niet. En de andere kinderen die op dezelfde locatie met nagemaakte slaapkamer terecht zijn gekomen blijkbaar ook niet. Eigenlijk heeft niemand in "the institute" enig nut.

Ze hebben abilities. Oké.

Alles in deze serie ziet er slecht uit. Als je dacht dat de grijzen gangen die door budgetbeperkingen in Agents of SHIELD berucht waren erg waren: gok nog een keer. Het kan erger. Het verhaal? Erger. Men krijgt een speelgoedlampje in het oor geknepen om getracked te worden. Alle effecten bestaan uit "weggepoetst touwtje" en wat suikerglas. Voor belichting werd geen budget goedgekeurd en als acteurs krijg je o.a. Mary-Louise Parker, Ben Barnes als afgekeurde superheld en ex-delinquent uit Westworld (bring back Westworld :'() en natuurlijk Julian Richings die na Supernatural minder dood bleek te zijn.

Om een lang verhaal zo kort mogelijk te maken: alleen kijken als je FROM opzet voor het verhaal en de arme koeien in Under the Dome hebt vergeven dat ze in de weg stonden.

Nee, nee, nee. Zelfs IGN is er negatief over. Blijkbaar niet genoeg betaald gekregen voor de promotie :+

7 wonderful weeks. Thanks Jack Stephen!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
Reacher (2019)Reacher (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Tot op heden een goede serie. Kijkt lekker door. Geen cgi bullshit etc.

Ik had dit op TikTok, shorts gezien paar afleveringen. Dacht ga maar eens kijken. Ben verbaasd. Dit is de eerste serie die ik ook echt doorzet om af te kijken. Top!! Paar dingen kunnen wel beter.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schway
  • Niet online
theduke1989 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:11:
Reacher (2019)[Afbeelding: Reacher (2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Tot op heden een goede serie. Kijkt lekker door. Geen cgi bullshit etc.

Ik had dit op TikTok, shorts gezien paar afleveringen. Dacht ga maar eens kijken. Ben verbaasd. Dit is de eerste serie die ik ook echt doorzet om af te kijken. Top!! Paar dingen kunnen wel beter.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Ik heb me prima vermaakt met het eerste seizoen, tweede ook nog wel, Derde begon gelijk in mijn irritatiezone dus daar mee gekapt. Het heeft wel een hoog on-ironisch "America, fuck yeah🦅" gehalte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
Schway schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:49:
[...]

Ik heb me prima vermaakt met het eerste seizoen, tweede ook nog wel, Derde begon gelijk in mijn irritatiezone dus daar mee gekapt. Het heeft wel een hoog on-ironisch "America, fuck yeah🦅" gehalte.
Begin dat nu ook te merken, seizoen twee is veel meer dat amerikaanse gedoe.
Alsof Captain America etc, grote beest dit dat.

Seizien 1 was echt netjes niet altijd geweld, verhaallijn was top! misschien dat ik mijn cijfer toch maar verander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Smoke (2025–)Smoke (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Deze serie heet Smoke maar gaat eigenlijk over het vuur waarmee de gebeurtenissen worden aangestoken en de rook verbergt de oorzaak.

Helaas wordt dat ook met het script gedaan, dat in de eerste afleveringen van een beetje een verwarrend verhaal plotseling overgaat naar een ander verhaal. Pas nadat ik mezelf begon in te lezen over de achtergrond van deze serie begreep ik waar ik naar zat te kijken: een soort verfilming van het werk van John Leonard Orr, via de "Firebug-podcast. Het is alleen geen exacte true crime omdat het er voornamelijk losjes op gebaseerd is. Er zijn daarom veel elementen bij verzonnen om het spannend te maken.

In het kort draait het verhaal om een rechercheur (Egerton) die samen met zijn collega (Smollett) een serie branden onderzoekt. Wie het verhaal achter Orr kent weet vast waar dit ongeveer op uit gaat lopen. Voor wie het niet kent: lees het verhaal met spoilers of kijk de serie.

Je zou wat zieke burns kunnen maken over de hete scènes, en die zijn er zeker, maar wat vooral blijft hangen is de gestoorde glimlach van een van de karakters. Helaas gaat men niet echt heel diep in op de motivatie voor de gebeurtenissen en is het vooral een "kijk alles eens mooi branden"-serie waarbij het vuur aan de schenen wordt gelegd bij de kijker die soms onnodig lang door te lange scènes heen moet kruipen terwijl de acteurs elkaar smachtend aanstaren tussen de vuurdeeltjes, brandend van verlangen om elkaars toekomst te doen ontsteken met een vurige blik.

Hot d*mn, nu doe ik het alsnog. Nuja, dat was te verwachten van een review die in rookdampen gehuld moet blijven om niet te veel te spoilen.

Eindconclusie: niet zo netjes als Black Bird, die andere serie van Egerton. Maar dat was dan ook geen firebird.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Superkiwi schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:55:
The Sandman (2022–2025)[Afbeelding: The Sandman (2022–2025)]
In tegenstelling tot het andere @Stukfruit vindt dit stuk fruit The Sandman juist wél om te pruimen. Ik hou van fantasie en deze serie is zo fantasierijk dat ze prima in mijn straatje past.
Toegegeven, toen ik de eerste paar afleveringen gezien had wist ik nog niet wat ik van de vele kleurrijke, extravagante karakters moest denken maar ik begreep dat deze in de comics daadwerkelijk zo zijn en ze dus dichtbij het bronmateriaal zijn gebleven. Dat de karakters niet heel ver uitgediept worden heb ik niet zo'n problemen mee, het zou de serie alleen maar onnodig lang oprekken. Een flink aantal karakters kennen we al uit andere films/series/mythologieën en behoeven niet echt een introductie. Nu weten we van alle karakters eigenlijk precies genoeg.

De verschillende acteurs doen het goed, de enige die een beetje buiten de boot valt is Patton Oswald. Op een of andere manier past zijn stem niet bij de raaf. Sean Connery, om maar iemand te noemen, heeft een betere raaf-stem.
Tom Sturridge vond ik het beste uit de verf komen, hij vertolkt de rol van de intrigerende Morpheus, the King of Dreams uitstekend.
spoiler:

Grappige opvallendheid:
spoiler:

Zonde dat deze serie na 2 seizoenen teneinde is gekomen, ik had hier graag meer van willen zien.
Een 7,5 lijkt me hier wel een mooie.

*edit
De 'speciale aflevering' vond ik niet zo interessant en heb ik niet mee laten wegen in het cijfer.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Eensch......grotendeels :P

ik vond juist Patton Oswald een leuke tegenhanger van Dream.....zeker omdat die af en toe wat lollig uit de hoek kwam met zijn opmerkingen vond ik het contrast wel passend.....maar net als met alles..iets met smaken en verschillen natuurlijk :)

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:42

zeroday

There is no alternative!

Stukfruit schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:22:
Als ik zo die IMDb-score al zie dan geloof ik het wel :P
Eens.. ik heb twee afleveringen gezien. Nu was ik al geen King fan (geen idee waarom niet omdat ik geen enkele boek van hem heb gelezen). Wellicht omwille van het 'genre'). Elke keer wel series proberen te kijken maar elke keer toch afgehaakt (of het moet The Outsider zijn geweest die ik wel ok vond).

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:52:
[...]

Eens.. ik heb twee afleveringen gezien. Nu was ik al geen King fan (geen idee waarom niet omdat ik geen enkele boek van hem heb gelezen). Wellicht omwille van het 'genre'). Elke keer wel series proberen te kijken maar elke keer toch afgehaakt (of het moet The Outsider zijn geweest die ik wel ok vond).
Van The Institute? :)

Ja, het begint een beetje jammer te worden. Je zou denken dat er na Under the Dome toch eens wat quality control geïntroduceerd had moeten worden :p

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Terminator Zero (2024–)Terminator Zero (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Omdat ik laatst na Little Fish zag dat Mattson Tomlin ook o.a. het schrijfwerk voor deze serie had gedaan was ik nieuwsgierig geworden. De film was namelijk niet geweldig, maar ook niet vervelend.

Ik denk dat deze uitspraak ook wel van toepassing is op Terminator Zero. Het is zoals de cola, maar zonder de suiker.

Jammer genoeg hou ik totaal niet van anime en een stijl als deze is voor mij moeilijk om doorheen te komen. Hoewel er soms wat leuke achtergrondjes tussen zaten en de beperkte 3d-modellen van een T-800 hier en daar nog wat sjeu gaven, valt het visueel gezien over het algemeen tegen.

Dat geldt eveneens voor het plot. Het is weinig meer dan de Japanse versie van exact hetzelfde verhaal of elementen uit T1 en T2, aangevuld met een hoop zweverig gefilosofeer waar weinig mee wordt gedaan omdat: zie eerste uitspraak hiervoor. Het is vooral allemaal hetzelfde.

Een paar elementen zijn iets anders maar werden al beter gedaan in een van de latere films die enorm gehaat werden. Conceptueel interessant, maar bouw daar dan een echte serie omheen ipv het als windowdressing te gebruiken.

Ik zal bij deze serie dus niet terugkomen voor een eventueel vervolg.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

I’ll not be back dus…

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07

Vrijdag

De Zwarte

Terminated 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

🔥👍🏼🔥

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:05
mefjoew schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:08:
[...]

Hier eindelijk (na acht jaar!) mijn vrouw zover gekregen dat ze Game of Thrones ook een kans heeft gegeven. En na drie afleveringen is ze behoorlijk enthousiast (duuuuuhh). Toch voelde ik me gisteren een beetje een slechte man toen ze op mijn vraag 'wie is je favoriete karakter?', 'die ene koning van het noorden' (ze bedoelt Ned Stark) antwoordde. Kan er niets aan doen, maar verheug me dus echt op hoe ze gaat reageren op wat in aflevering 9 gebeurt })
We zijn inmiddels aanbeland bij de laatste twee afleveringen van seizoen 8. Valt me eigenlijk nu pas op hoe matig dat seizoen in elkaar steekt. De eerste keer werd ik, mogelijk ook doordat ik vooral bezig was met 'hoe eindigt het allemaal', nog wel bevangen door alle actie en ontwikkelingen. Nu verbaas ik me over de hoeveelheid plotarmour, slechte dialogen, rare karakterontwikkelingen en gewoonweg bizarre acties (Dothraki en Theon bij The Long Night). De rewatch was tot en met seizoen 7 echt goud, maar nu begint het een beetje pijn te doen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
mefjoew schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:12:
[...]

We zijn inmiddels aanbeland bij de laatste twee afleveringen van seizoen 8. Valt me eigenlijk nu pas op hoe matig dat seizoen in elkaar steekt. De eerste keer werd ik, mogelijk ook doordat ik vooral bezig was met 'hoe eindigt het allemaal', nog wel bevangen door alle actie en ontwikkelingen. Nu verbaas ik me over de hoeveelheid plotarmour, slechte dialogen, rare karakterontwikkelingen en gewoonweg bizarre acties (Dothraki en Theon bij The Long Night). De rewatch was tot en met seizoen 7 echt goud, maar nu begint het een beetje pijn te doen :F
Bij de eerste keer kijken was de wereldwijde rel over hoe slecht seizoen 8 wel niet was aan je voorbij gegaan ;) ?

• Schway
  • Niet online
jeroenkb schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:38:
[...]

Bij de eerste keer kijken was de wereldwijde rel over hoe slecht seizoen 8 wel niet was aan je voorbij gegaan ;) ?
Het is mogelijk ook doordat hij vooral bezig was met 'hoe eindigt het allemaal', en bevangen door alle actie en ontwikkelingen!
Denk ik.
Ik kan niet eens de eerste aflevering zien omdat ik weet hoe 8 is.
En ik verwacht ook niet dat de boeken ooit afkomen met hoe het 'echt' zou moeten aflopen.

• RigolleM
breew schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:31:
[...]

Een van de beste afleveringen imho. De karakterontwikkeling van Richie is echt top!
Hij heeft niet voor niets een Emmy gewonnen voor deze episode (zijn tweede voor zijn rol in deze serie).

Even weer genieten…
YouTube: Richie Steps Up at the Michelin Star Restaurant - Scene | The Bear | FX

fun fact:

[...]
Zonet het 4de seizoen bekeken en het is wel terug op het nivo van S01 en S02 qua inzoomen op het karakter van de personages.

Ik ga niet veel verklappen, maar volgens mij zit er weer een Emmy award aflevering bij... :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:49
Alles in deze serie ziet er slecht uit. Als je dacht dat de grijzen gangen die door budgetbeperkingen in Agents of SHIELD berucht waren erg waren: gok nog een keer. Het kan erger. Het verhaal? Erger. Men krijgt een speelgoedlampje in het oor geknepen om getracked te worden. Alle effecten bestaan uit "weggepoetst touwtje" en wat suikerglas. Voor belichting werd geen budget goedgekeurd en als acteurs krijg je o.a. Mary-Louise Parker, Ben Barnes als afgekeurde superheld en ex-delinquent uit Westworld (bring back Westworld :'() en natuurlijk Julian Richings die na Supernatural minder dood bleek te zijn.
Ik vond Julian Richings juist leuk in Supernatural.

• Stukfruit
  • Niet online
Arjantje72 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:02:
[...]

Ik vond Julian Richings juist leuk in Supernatural.
Was hij ook, maar hier is het weinig soeps.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:05
Schway schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:41:
[...]

Het is mogelijk ook doordat hij vooral bezig was met 'hoe eindigt het allemaal', en bevangen door alle actie en ontwikkelingen!
Denk ik.
Ik kan niet eens de eerste aflevering zien omdat ik weet hoe 8 is.
En ik verwacht ook niet dat de boeken ooit afkomen met hoe het 'echt' zou moeten aflopen.
Dat inderdaad. Deze serie had zijn kwaliteit bewezen tot dat moment en ik was helemaal hyped richting elke volgende aflevering. The Long Night vond ik bijvoorbeeld oprecht spannend en toen Arya haar ding deed was ik opgelucht dat alles goed kwam. Daarentegen was ik geschokt door wat met Rhaegal gebeurde. Nu kijk ik met andere ogen en zie ik dat de hoek waaruit hij als laatste wordt geraakt onmogelijk is (of juist als eerste natuurlijk), nog even los van de kans dat je überhaupt een vliegende draak zo eenvoudig raakt.

Dus nee, @jeroenkb, de kritiek was me eerder niet ontgaan. Alleen was ik toen een naïeve fan 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 16:38

snmght

imho dan he

Wij zijn in huize snmght gisteren gestart met de rewatch van Stranger Things, in aanloop naar november. Voor seizoen 1 is het inmiddels de 4e keer dat ik het aanzet maar het blijft een serie die ontzettend goed in elkaar steekt zowel qua verhaal, spanningsboog, acteerwerk, camerawerk en geluid. 10/10, toch zeker voor seizoen 1. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

miicker schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:12:
Ik heb Foundation nog niet voorzien van een review hier, maar seizoen 3 is weer van start. Ik zit er weer helemaal in. Wat een fantastische serie is dit. Zeker de moeite waard als je van sci-fi houdt. Goed verhaal en heel goed acteerwerk (ik vind vooral dat Lee Pace echt een bizar goed personage weet neer te zetten). Dus voor mensen die nog twijfelen over deze serie: gewoon gaan kijken!
Is heb net S03E04 bekeken en brother Day begint steeds meer op The Dude te lijken. Inclusief haardos, mantel en gedrag :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:48
G_Dragon schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:47:
One Piece (2023–)[Afbeelding: One Piece (2023–)]
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Wij zijn ooit begonnen aan de anime maar kwamen er niet doorheen omdat mijn vriendin snel afhaakt door het geschreeuw en langdurige vechtscenes, hier loopt ze ook bij Dragon ball tegenaan dus laten we zeggen dat het gewoon niet iets voor haar is! Waardoor we dus na een seizoen zijn gestopt, maar hebben het tenminste wel de kans gegeven. Opeens kwam Netflix met een Live action serie van One Piece dus ach waarom niet nog een kans geven? Na het kijken van het volledige eerste seizoen zijn wij positief verrast en hebben we erg genoten, want wat zit dit toch ontzettend goed in elkaar wauw!

Je volgt als kijker het verhaal van Monkey D. Luffy en zijn bende van strohoeden. Luffy wil vanaf kind al graag een piraat worden maar werd steeds buiten de crew gesloten omdat hij nog een kind is, totdat hij het op een gegeven moment niet meer pikt en hij een mysterieus fruit opeet die hem magische krachten geeft. In de huidige tijd is Luffy opzoek naar een legendarische schat en begint hij aan zijn grootse avontuur om de volgende piratenkoning te worden, in dit groot avontuur krijgt Luffy langzaam vrienden maar ook vijanden erbij.

spoiler:
Ik vond het verhaal van Nami erg verrassend en heel droevig

Nu wachten op het tweede seizoen, maar tegen de tijd dat deze uit is gaan we gewoon weer bij het eerste seizoen beginnen _/-\o_
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Wat is dit een leuke serie zeg, ik had er nog nooit van gehoord. Slaat allemaal nergens op, maar prachtig gedaan. Hopelijk houden ze deze kwaliteit aan voor seizoen 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
Alien: Earth (2025–)Alien: Earth (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Gisteravond besloot ik Alien: Earth eens te proberen. Helaas heb ik E1 niet helemaal afgekeken – ik kwam tot zo’n 13 minuten voor het einde. Waarom? Omdat ik toen wel genoeg had gezien.

De start is eigenlijk veelbelovend. We maken kennis met de crew van de USCSS Maginot, en meteen is er atmosfeer, de toon wordt gezet. Je ziet dat de setbouwers, kostuumontwerpers en SFX-crew hun uiterste best hebben gedaan om de essentie van het bronmateriaal te vangen. Ook de snelle cuts en montage in het begin werkten goed: lekker dreigend, je voelt dat er elk moment iets mis kan gaan.

Maar dan… switcht de show naar de aarde. Daar zitten we ineens in een onderzoeksfaciliteit waar we kennis maken met Marcy / Wendy, een terminaal ziek meisje dat de eerste mens wordt wiens bewustzijn in een Synth terechtkomt. En daar haakte ik langzaam af. Het paste totaal niet bij de toon en de ‘pacing’ van het begin. Bovendien werden de nieuwe personages in no time irritant. Eerst is Marcy / Wendy nog een bang en onzeker kind, en ineens verandert ze in iemand die de baas speelt en bevelen uitdeelt. Huh? Daarbij vind ik volwassenen die kinderen spelen of zich zo gedragen ongemakkelijk om naar te kijken. Maar goed, vervolgens gaan we weer terug naar de Maginot, die uiteindelijk op aarde crasht, maar toen was mijn aandacht eigenlijk al weg.

En dan die Peter Pan-analogie. Wie heeft dat bedacht? En vooral: waarom? Uiteindelijk komen we terecht bij een groep Synth Babies, de Lost Boys, die samen een soort reddingsmissie op touw zetten om overlevenden van de Maginot te zoeken – en dan met name één persoon. Blijkbaar had ons hoofdpersonage Wendy een “reden” nodig om zich met de Maginot te bemoeien (spoiler: er zit een Alien aan boord).

Daar ben ik afgehaakt. Want ik had genoeg gezien. Deze serie had echt potentie, zeker als ze gewoon de verhaallijn van de crew hadden gevolgd. Maar in plaats daarvan proberen ze in de eerste aflevering al drie verschillende verhaallijnen te combineren. Dat doet de pacing en de sfeer geen enkel goed. Het voelt rommelig en inconsistent.

En serieus, The Lost Boys Rescue Team? Wat doen die hier? Het past totaal niet in de thematiek en voelt alsof het compleet uit de lucht is komen vallen. Net alsof een van de schrijvers dacht: “Er zat ooit een kind in een Alien-film, dus dat kunnen we wel verder uitwerken.” Nee.

Dus ja, Alien: Earth is je tijd niet waard. Het is opnieuw een voorbeeld van alles wat misgaat in Hollywood tegenwoordig. Of, zoals Producer Guy het zou zeggen: “It’s a show alright!”
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Gelukkig schrijf je er bij dat je aflevering 1 niet hebt afgekeken ;)

Aflevering 3 bevatte meer van wat jij waarschijnlijk wil zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 24-08-2025 12:03 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Stukfruit schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:45:
Gelukkig schrijf je er bij dat je aflevering 1 niet hebt afgekeken ;)

Aflevering 3 bevatte meer van wat jij waarschijnlijk wil zien.
Als de eerste aflevering al zo slecht is, in mijn optiek, dan hoef ik de rest niet eens te zien. Met dit soort bagger ga ik mijn tijd niet verspillen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat kan, maar als je "het is opnieuw een voorbeeld van alles wat misgaat in Hollywood tegenwoordig" zegt en dan meldt dat het uitgebreidere verhaal met de synths niet interessant is dan lijk je daarmee te zeggen dat je alleen horror en het afknallen van aliens (of juist andersom) wil zien en dat vond ik een vreemde combinatie :P

Een poging om een verhaal neer te zetten ipv alleen knallende (aan welke kant dan ook :P) aliens te tonen wegzetten als "dit is wat misgaat in Hollywood" vind ik daarom een beetje erg stevig aangezet, aangezien het juist mis gaat in Hollywood omdat men tegenwoordig amper nog wat nieuws probeert en vooral herhalingen en generieke derrie produceert. Toch?

Niet dat dit concept heel nieuw is, maar er lijkt in meer in te zitten dan "aaaahknallenknallenknallen#serioussammode2025overridealienfckyeah". Prima als je daar een probleem mee hebt, maar hoe is experimenteren met iets anders dat wat mis is met Hollywood?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Stukfruit schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:33:
Dat kan, maar als je "het is opnieuw een voorbeeld van alles wat misgaat in Hollywood tegenwoordig" zegt en dan meldt dat het uitgebreidere verhaal met de synths niet interessant is dan lijk je daarmee te zeggen dat je alleen horror en het afknallen van aliens (of juist andersom) wil zien en dat vond ik een vreemde combinatie :P

Een poging om een verhaal neer te zetten ipv alleen knallende (aan welke kant dan ook :P) aliens te tonen wegzetten als "dit is wat misgaat in Hollywood" vind ik daarom een beetje erg stevig aangezet, aangezien het juist mis gaat in Hollywood omdat men tegenwoordig amper nog wat nieuws probeert en vooral herhalingen en generieke derrie produceert. Toch?

Niet dat dit concept heel nieuw is, maar er lijkt in meer in te zitten dan "aaaahknallenknallenknallen#serioussammode2025overridealienfckyeah". Prima als je daar een probleem mee hebt, maar hoe is experimenteren met iets anders dat wat mis is met Hollywood?
Wat er, naar mijn idee, misgaat in Hollywood is dat men de laatste jaren vaker komt met nieuwe content en verhaallijnen rondom bestaande IP’s: ‘Hey, here’s a new show of that thing you love!’ - om vervolgens de plank volledig mis te slaan en aan te tonen het bronmateriaal totaal niet te begrijpen, daarbij (thematisch en stilistisch) aan te willen sluiten of zelfs aan te passen (retcon).

Disney is daar wel leider in en dat is een sentiment dat gedeeld wordt op het internet.

Nu is het vooral ‘IP boven creativiteit’. :Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Fair enough :)

Ik was trouwens wel een van de mensen die Prometheus juist interessanter vond vanwege de robot en niet vanwege de aliens, dus daar zal ook vast wel een verschil van mening in zitten :p

Dat heeft tegenwoordig volgens mij bijna een beetje de Star Wars vs Star Trek-status.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Kingdom op Netflix. Een Koreaanse serie over zombies die zich afspeelt in het Korea van de 16e eeuw.
Het is echt een hele geweldige serie.

Ik probeer minder Amerikaanse televisie te kijken en er zijn veel goede buitenlandse series op Netflix. Ze investeren echt goed geld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Silo (2023–)Silo (2023–)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Had hier al op oa tiktok short van voorbij zien komen en dit weekend toch maar eens gaan zitten en zo in anderhalve dag heel seizoen 1 gekeken.

De serie heeft mij positief verrast en ik wou zeker meer kijken. Bepaalde twists zag ik zelf ook niet direct aankomen. Zeker het einde van S1 niet.
spoiler:
Ik was hele tijd aan het wachten waarom ze de gezonde aarde verborgen hielden voor iedereen maar blijkt dus dat de gezonde aarde een illusie was om te zorgen dat men de lens schoon zou maken als ze naar buiten worden gezet.

Heel erg benieuwd naar S2. Hopelijk wat meer antwoorden over het hoe en waarom.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

emeralda schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:07:
Kingdom op Netflix. Een Koreaanse serie over zombies die zich afspeelt in het Korea van de 16e eeuw.
Thanks voor de tip.......alleen die omschrijving al _O-

Die gaat op de lijst om vrijdagavond even te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM

Ik probeer minder Amerikaanse televisie te kijken en er zijn veel goede buitenlandse series op Netflix. Ze investeren echt goed geld.
Idem dito.. momenteel naar The Makanai: Cooking for the Maiko House aan het kijken. We zijn deze zomer naar Japan en o.a. naar Kyoto geweest en daar de gheisa's zien rondlopen. De serie gaat dus over 2 maiko's (opleiding tot gheisa), 2 vriendinnen die deze opleiding volgen.. Beetje inkijk in de cultuur van Japan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:14:
[...]

Als de eerste aflevering al zo slecht is, in mijn optiek, dan hoef ik de rest niet eens te zien. Met dit soort bagger ga ik mijn tijd niet verspillen.
Er is misschien een reden waarom ep1 en ep2 meteen uit kwamen. En uiteraard mag jij een eigen mening hebben, graag zelfs. Alleen vind ik het een beetje vreemd dat je nog niet eens de helft van het aanbod kijkt, je kijkt ep1 al niet eens af, maar kraakt vervolgens wel de gehele serie af.

Alsof je een muziek album ter beoordeling krijgt, alleen het 1e nummer (de intro) luistert, en omdat die niet naar je zin is het hele album afkraakt. Terwijl je er verder niks van hebt geluisterd. Beetje vreemd toch?

Maar toch bedankt voor de moeite. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34
Yonix schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 07:25:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Alien: Earth (2025–)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: Alien: Earth (2025–)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
[justify]Gisteravond besloot ik Alien: Earth eens te proberen. Helaas heb ik E1 niet helemaal afgekeken – ik kwam tot zo’n 13 minuten voor het einde. Waarom? Omdat ik toen wel genoeg had gezien.
spoiler:
De sfeer in het begin zit er inderdaad goed in. Het synths deel is best interessant. Wat voor mij een verkeerde afslag was, is dat Wendy eigenhandig de alien een kopje kleiner maakt.
In alle films worden hele getrainde teams met het nodige wapentuig aan grot geholpen en nu lijkt de alien even zijn mojo kwijt te zijn om te vechten en wordt die te grazen genomen door een kind (zonder enige training)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
rvrbtcpt schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:36:
[...]

De sfeer in het begin zit er inderdaad goed in. Het synths deel is best interessant.
spoiler:
Wat voor mij een verkeerde afslag was, is dat Wendy eigenhandig de alien een kopje kleiner maakt.
In alle films worden hele getrainde teams met het nodige wapentuig aan grot geholpen en nu lijkt de alien even zijn mojo kwijt te zijn om te vechten en wordt die te grazen genomen door een kind (zonder enige training)
Zo fijn dat ik dankzij dit topic die hele serie Alien niet hoef te kijken, want ik lees hier wel hoe het verhaal gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34
jeroenkb schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:46:
[...]

Zo fijn dat ik dankzij dit topic die hele serie Alien niet hoef te kijken, want ik lees hier wel hoe het verhaal gaat 8)7
Gelukkig is er meer als 1, ik verwacht dat er nog wel wat lui sneuvelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
jeroenkb schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:46:
[...]

En dat de spoiler nu gewoon zichtbaar is 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:27:
[...]

Er is misschien een reden waarom ep1 en ep2 meteen uit kwamen. En uiteraard mag jij een eigen mening hebben, graag zelfs. Alleen vind ik het een beetje vreemd dat je nog niet eens de helft van het aanbod kijkt, je kijkt ep1 al niet eens af, maar kraakt vervolgens wel de gehele serie af.

Alsof je een muziek album ter beoordeling krijgt, alleen het 1e nummer (de intro) luistert, en omdat die niet naar je zin is het hele album afkraakt. Terwijl je er verder niks van hebt geluisterd. Beetje vreemd toch?

Maar toch bedankt voor de moeite. :P
First impressions en ja, daar kan ik een serie op beoordelen. Als het mij niet grijpt in het begin, dan stop ik met kijken / lezen of luisteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:31:
[...]

First impressions en ja, daar kan ik een serie op beoordelen. Als het mij niet grijpt in het begin, dan stop ik met kijken / lezen of luisteren.
First impressions snap ik. En dat het je niet grijpt, en dat je dan niet verder wil kijken ook. Maar dat je er dan wel een review over gaat schrijven en er een cijfer aan hangt, dat vind ik wel raar.
Want dat kan je gewoon niet doen als je niet alles hebt gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
Wellicht dat de Alien kijkers zich gewoon naar Alien Earth kunnen verplaatsen? Bijkomend voordeel is dat ze in een serie topic niet eens spoiler tags hoeven te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:42:
Wellicht dat de Alien kijkers zich gewoon naar Alien Earth kunnen verplaatsen? Bijkomend voordeel is dat ze in een serie topic niet eens spoiler tags hoeven te gebruiken.
Dat draadje kennen we hoor, wees niet ongerust. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:49:
[...]

Dat draadje kennen we hoor, wees niet ongerust. :)
Ik doelde dan ook meer op de reactie van @rvrbtcpt ;) In mijn ervaring worden spoilers (in spoiler tags) in dit topic weggehaald. Een reactie met alleen maar een spoiler tag hoort hier dus gewoon niet. En al helemaal niet gezien er een topic voor de serie is.

De discussie die jij hebt met @Yonix over of de serie wel/niet goed is etc past hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:57:
[...]

First impressions snap ik. En dat het je niet grijpt, en dat je dan niet verder wil kijken ook. Maar dat je er dan wel een review over gaat schrijven en er een cijfer aan hangt, dat vind ik wel raar.
Want dat kan je gewoon niet doen als je niet alles hebt gezien.
En jij mag dat raar vinden. Daarnaast blijf ik erbij dat ik, op basis van één aflevering, prima kan (be)oordelen of een serie geschikt is of niet.

Nogmaals, ik vind dat de eerste aflevering supersterk begon. Echter, werd vrij snel duidelijk dat er bepaalde keuzes gemaakt waren waarvan ik denk: als je dat de rest van het seizoen blijft doen, dan heb ik er een hard hoofd in.

Trouwens, om een vergelijking te maken met een andere sector binnen de media: gamejournalistiek. Ik denk dat het daar heel normaal is, en zeker niet vreemd, dat een game beoordeeld wordt op basis van een aantal uren speeltijd. En dat de journalist niet de completionist hoeft te zijn, die het spel voor 100% uitspeelt om er daarna pas een oordeel over te geven en er een cijfer aan te hangen. Dus ik vind dat ik in mijn recht sta om datzelfde te doen bij een serie.

Tegelijkertijd mag er best gezegd worden dat men in het achterhoofd moet houden dat het cijfer dat ik geef gebaseerd is op één aflevering.

Maar goed, dit is juist het mooie aan dit topic / forum: iedereen heeft er zijn eigen ideeën over. Als het waar zou zijn dat je een serie pas kan beoordelen nadat je álle seizoenen en afleveringen hebt gezien, dan wordt het wel heel lastig om dit soort gesprekken te voeren. Terwijl dit soort discussies juist gezond zijn op een forum als dit. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:08
Yonix schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:01:
[...]

En jij mag dat raar vinden. Daarnaast blijf ik erbij dat ik, op basis van één aflevering, prima kan (be)oordelen of een serie geschikt is of niet.

Nogmaals, ik vind dat de eerste aflevering supersterk begon. Echter, werd vrij snel duidelijk dat er bepaalde keuzes gemaakt waren waarvan ik denk: als je dat de rest van het seizoen blijft doen, dan heb ik er een hard hoofd in.

Trouwens, om een vergelijking te maken met een andere sector binnen de media: gamejournalistiek. Ik denk dat het daar heel normaal is, en zeker niet vreemd, dat een game beoordeeld wordt op basis van een aantal uren speeltijd. En dat de journalist niet de completionist hoeft te zijn, die het spel voor 100% uitspeelt om er daarna pas een oordeel over te geven en er een cijfer aan te hangen. Dus ik vind dat ik in mijn recht sta om datzelfde te doen bij een serie.

Tegelijkertijd mag er best gezegd worden dat men in het achterhoofd moet houden dat het cijfer dat ik geef gebaseerd is op één aflevering.

Maar goed, dit is juist het mooie aan dit topic / forum: iedereen heeft er zijn eigen ideeën over. Als het waar zou zijn dat je een serie pas kan beoordelen nadat je álle seizoenen en afleveringen hebt gezien, dan wordt het wel heel lastig om dit soort gesprekken te voeren. Terwijl dit soort discussies juist gezond zijn op een forum als dit. (y)
Ja ik vind het zelf wat dubbel met de topic titel.

Het is niet het grote serie aflevering topic.

Serie is voor mij pers wel minstens 1 seizoen

Als je het hele flauw met het film topic bekijkt, dan kan je een film recensie schrijven op basis van een paar minuten.

Was toch wel benieuwd waarom je de serie tot 13-14 minuten voor het eind hebt afgekeken. Wat was dan precies de druppel?

Als je de discussie waardeert had je toch ook kunnnen reageren in het alien topic. Beiden kanten is het mooi om toe te lichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Dagarkin schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:28:
[...]

Ja ik vind het zelf wat dubbel met de topic titel.

Het is niet het grote serie aflevering topic.

Serie is voor mij pers wel minstens 1 seizoen

Als je het hele flauw met het film topic bekijkt, dan kan je een film recensie schrijven op basis van een paar minuten.

Was toch wel benieuwd waarom je de serie tot 13-14 minuten voor het eind hebt afgekeken. Wat was dan precies de druppel?

Als je de discussie waardeert had je toch ook kunnnen reageren in het alien topic. Beiden kanten is het mooi om toe te lichten.
Wat voor mij het punt was om te stoppen? Het moment dat 'Team Lost Boy Rescue Squad' (ofwel kinderen in volwassen synth-lichamen) op pad wordt gestuurd naar het rampgebied, zonder enige vorm van training / voorbereiding o.i.d. Het shot van Wendy die het mes van een papiersnijder gebruikt als wapen, vond ik toch wel écht de druppel, dan neem je je publiek en core audience niet echt serieus. 8)7

En waarom ik niet in het 'Alien: Earth-topic' heb gepost? Hier ontstond de discussie, niet daar.

*knip*

[ Voor 26% gewijzigd door Orion84 op 26-08-2025 08:35 . Reden: Reactie op verwijderde post weggehaald ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Bear.

Geen volledige review omdat ik nog bezig ben met kijken. Het wordt me moeilijk gemaakt omdat de topkoks in deze keuken veel uien snijden.

"veel water gebruiken", zegt men dan. Maar goed, je wil met je tranen van het meehuilen ook niet het ontstaan van een meer veroorzaken waarin mensen kunnen drijven zonder te zwemmen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Stukfruit schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:59:
The Bear.

Geen volledige review omdat ik nog bezig ben met kijken. Het wordt me moeilijk gemaakt omdat de topkoks in deze keuken veel uien snijden.

"veel water gebruiken", zegt men dan. Maar goed, je wil met je tranen van het meehuilen ook niet het ontstaan van een meer veroorzaken waarin mensen kunnen drijven zonder te zwemmen.
* Elvhenk leest: het is om te huilen. :P
Ik vond het einde van seizoen 2 irritant, omdat iedereen z'n issues weer flink werden opgerakeld en opgeschud zodat ze seizoen 3 zouden kunnen vullen. Dus meh wat mij betreft, ik ga seizoen 3 niet kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:08
Yonix schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:52:
[...]

Wat voor mij het punt was om te stoppen? Het moment dat 'Team Lost Boy Rescue Squad' (ofwel kinderen in volwassen synth-lichamen) op pad wordt gestuurd naar het rampgebied, zonder enige vorm van training / voorbereiding o.i.d. Het shot van Wendy die het mes van een papiersnijder gebruikt als wapen, vond ik toch wel écht de druppel, dan neem je je publiek en core audience niet echt serieus. 8)7

En waarom ik niet in het 'Alien: Earth-topic' heb gepost? Hier ontstond de discussie, niet daar.
In komende afleveringen is er wel kritiek vanuit de serie zelf, waarom ze hun sturen. Daarnaast voorbereiding/training. Je weet het niet en ze kunnen niet alles tonen in een aflevering. Wel laten ze in een latere episode zien, dat ze extreem leervermogen hebben. Je bent de eerste die ik daar over hoor struikelen, maar goed bedankt voor het toelichten. Zelf geef ik een serie wel een paar afleveringen de kans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Elvhenk schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:33:
[...]

* Elvhenk leest: het is om te huilen. :P
Ik vond het einde van seizoen 2 irritant, omdat iedereen z'n issues weer flink werden opgerakeld en opgeschud zodat ze seizoen 3 zouden kunnen vullen. Dus meh wat mij betreft, ik ga seizoen 3 niet kijken.
Sommige delen van seizoen 2 zijn juist een huzarenstukje!

spoiler:
De chefs weten duidelijk hoe een kerstdiner in het echte leven doorgaans verloopt :+

Extra lang, extra pijnlijk en extra zest.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Even wat onvriendelijkheid opgeruimd, houd het netjes over en weer a..u.b :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:59
Yonix schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:01:
[...]

Gevoelsmatig heb je meer een beoordeling van een aflevering gemaakt dan van een serie. Er zijn meer dan genoeg series die juist na de eerste (of eerste twee) aflevering een scherpe bocht maken naar beter of slechter. Ook zijn er series of seizoenen die door de season finale helemaal gemaakt of gekraakt worden.

Dat je daarnaast de aanname doet dat er mogelijk een trend blijft bestaan gedurende de rest van het seizoen maakt het geheel niet veel beter.

Maargoed, dat is slechts wat ik er van denk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Tijntje

Hello?!

Fool Me Once (2024)Fool Me Once (2024)
Tweakers: 4.3 | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Maya Stern is trying to come to terms with the brutal murder of her husband Joe. When she installs a nanny-cam to keep an eye on her young daughter, she is shocked to see a man she recognizes in her house: Her husband, whom she thought was dead. Detective Sergeant Sami Kierce leads the homicide investigation into Joe's death while grappling with his own secrets. Meanwhile, Maya's niece and nephew, Abby and Daniel, are trying to find the truth about their mother's murder several months earlier. Are the two cases connected?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RDmp7aX.png

Eerlijk gezegd vraag ik me af waarom ik deze show uiteindelijk heb afgekeken. Na 1,5 aflevering zaten we elkaar al aan te kijken of we nog wel verder wilden. Het idee was: Harlan Coben, dus het zal vast wel goed in elkaar steken :F . Zonder mijn score nu al weg te geven, dat bleek dus niet waar.

Acteerwerk
Michelle Keegan kan simpelweg niet acteren en is totaal ongeloofwaardig in deze rol. Je gelooft geen moment dat deze oompa loompa (de helft minder foundation had geholpen) met opgeblazen lipjes ooit een gevechtshelikopter heeft bestuurd.
Ook de rest van de Burkett-familie doet het niet veel beter.

De enige twee acteurs die het niveau nog enigszins omhoog wisten te trekken waren:Adeel weet de wanhopige detective goed neer te zetten, die zijn leven ziet afbrokkelen door ziekte. Er is prima chemie met zijn partner Dino, die voor de nodige humor zorgt.

Het verhaal
Het verhaal heeft veel te veel onnodige verhaallijnen die nergens toe leiden behalve tijd rekken.
spoiler: Overbodige subplot
Bijvoorbeeld de hele halfbroer-verhaallijn van de familie Walker voegt niets toe. Als het er uit was gelaten, was de serie geen spat minder spannend geweest en het einde exact hetzelfde.

Een serie die zich presenteert als spannend en slim, maar vooral onnodig ingewikkeld is gemaakt. Met slecht acteerwerk en een hoop nutteloze zijpaden is dit een productie die ik niemand echt kan aanraden.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Tijntje

Hello?!

The Day of the Jackal (2024–)The Day of the Jackal (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
The Jackal is an elusive assassin who makes his living carrying out hits for the highest fee. He soon meets his match in a tenacious British intelligence officer who tracks him down in a thrilling cat-and-mouse chase across Europe.

Dit is een serie die ik lastig vind om te beoordelen. Aan de ene kant doet hij veel dingen enorm goed: de productie voelt bij momenten bijna filmisch aan, met name de intro die qua muziek en stijl zo uit een James Bond-film had kunnen komen.

Maar dan… het plot. Daar begint het te wringen. Een groot deel draait om de dreigende release van het softwarepakket River, waarmee Ulle Dag Charles (UDC voor vrienden), gespeeld door Khalid Abdalla, alle financiële transacties wereldwijd transparant wil maken. Op zich interessant, maar het idee dat dit systeem compleet afhankelijk is van zijn voortbestaan en anders zomaar van de aardbodem verdwijnt, voelt nogal kunstmatig en ongeloofwaardig.

De kern van de serie is natuurlijk de jacht op The Jackal, gespeeld door Eddie Redmayne. Hij zet een charismatische en ijzingwekkend koele huurmoordenaar neer, voor mijn gevoel was dit zijn stiekeme auditie om ooit James Bond te worden.

De tegenhanger is Bianca Pullman, vertolkt door Lashana Lynch. Vanaf haar eerste scène irriteerde haar personage me mateloos. Alles, van haar houding tot de manier waarop ze dialoog voert, zorgde ervoor dat ik zuchtend op de bank zat. Misschien precies de bedoeling, maar voor mij werkte het eerder averechts.

De MI6-verhaallijnen zijn degelijk en voldoen aan alle spionageclichés: plot twists, red herrings, geheime operaties, allemaal aanwezig, maar niets dat je nog niet eerder hebt gezien. De serie probeert spanning op te bouwen door te balanceren tussen politieke intrige en klassieke huurmoordenaarsthriller, maar slaagt daar niet altijd even goed in.

Al met al is *The Day of the Jackal* een serie die visueel indruk maakt met soms prachtige scenes en sterke acteurs kent, maar inhoudelijk vaak hapert.
IMDb geeft de serie een 8.1, dat vind ik persoonlijk veel te hoog.

Moet toegeven dat ik na de finale wel benieuwd ben naar seizoen 2 :D
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Tijntje:

Dus het is weer een generieke Netflix-serie?

Je weet wat men tegenwoordig over Netflix zegt he. Fool me once... :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Tijntje schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:57:
De tegenhanger is Bianca Pullman, vertolkt door Lashana Lynch. Vanaf haar eerste scène irriteerde haar personage me mateloos. Alles, van haar houding tot de manier waarop ze dialoog voert, zorgde ervoor dat ik zuchtend op de bank zat. Misschien precies de bedoeling, maar voor mij werkte het eerder averechts.
Dit. Ik vond het al geen hoogvlieger (6,5 - 7). Maar zij maakte er voor mij een onvoldoende van (5 - 6). Echt zo slecht geacteerd dat het niet om aan te gluren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Ik vond Kingdom ook geweldig: 9/10. Ik had niet verwacht dat met zo'n thema er zo'n pakkend verhaal en character ontwikkeling zou volgen. Daarna wat engelse series gekeken, zoals Topboy. Ook fantastisch en aangrijpend, goed geacteerd, sterke personages. 9/10. Daarna Giri/Haji. Ook heel sterk. Eigenlijk zijn engelse series gewoon beter dan amerikaanse :).

Qua missers sluit ik me aan bij Got8 (net seizoen 8 gezien, na seizoen 1/7 'live' gekeken te hebben. Niet 2/10, maar duidelijk stukken minder dan origineel. Een andere tegenvaller was seizoen 2 van The Last of Us. Waar ik seizoen 1 ijzersterk vond, is seizoen 2 misschien nog wel voldoende, maar val het enorm tegen in vergelijking met seizoen 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

karazz schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:46:
[...]

Gevoelsmatig heb je meer een beoordeling van een aflevering gemaakt dan van een serie. Er zijn meer dan genoeg series die juist na de eerste (of eerste twee) aflevering een scherpe bocht maken naar beter of slechter. Ook zijn er series of seizoenen die door de season finale helemaal gemaakt of gekraakt worden.

Dat je daarnaast de aanname doet dat er mogelijk een trend blijft bestaan gedurende de rest van het seizoen maakt het geheel niet veel beter.

Maargoed, dat is slechts wat ik er van denk. :)
En ik zie helaas wel vaker een trend om niet de moeite te doen om in een serie te komen. Eerste of eerste paar afleveringen niet leuk / begrijp het niet -> stoppen met kijken. Terwijl het goede of zelfs briljante ervan soms pas veel later komt. Ik had dat met The Wire en Succession heel sterk, de eerste keer snapte ik niet zo erg waar de heisa over gemaakt werd, later 'klikte' het opeens en vond ik het geweldig. Toen ben ik het ook opnieuw gaan kijken (recentelijk met The Wire weer begonnen :Y) ).

Game of Thrones was nog een voorbeeld, ben totaal geen fantasy fan (LOTR is ook niet aan mij besteed) maar er alsnog 'in' toen ik Ilja Leonard Pfeijffer in Zomergasten erover hoorde vertellen hoeveel meer het over politieke intriges e.d. ging waar ik wel fan van ben, maar dan in een fantasy-jasje. Toen ik heb de hele bende in een paar weken gebinged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:07

Ben verslaafd aan oosterse series en vaak de Koreaanse heerlijk om naar te kijken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Countdown (2025–)Countdown (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Omdat het aftellen naar de laatste aflevering is begonnen en er na de huidige 11 nog steeds niets is gebeurd denk ik dat het wel ok is om hier een review over te schrijven.

Wil je een serie zien waarin Jensen Ackles zijn innerlijke Jack Bauer probeert te manifesteren zonder de constante "g*ddamns"? This is it.

Wil je een serie zien waarin verschillende overkoepelende verhaallijnen met een terrorist naar voren worden geschoven zonder het spannend te maken? This is it.

Wil je een serie zien waarin wordt opgebouwd naar een verhaallijn die zomaar in 1 aflevering wordt afgehandeld zonder zichtbare of verhaaltechnische gevolgen? This is it.

Wil je een serie zien waarin men denkt 24 te zijn maar eigenlijk boomerleeftijd heeft bereikt en niet meer weet wat hip en cool is? This is it.

Zoek je naar een vervanger voor 24 zoals men voorzichtig probeert te communiceren? Dit is het niet.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Het lijkt de laatste jaren, als ik zo lees hier, met de series als met de films hetzelfde euvel : weinig goeds (?)
Volgens mij veel 13 in een dozijn producties. Dat gevoel krijg ik erbij tenminste.

Enfin zo nu en dan verschijnt er gelukkig toch nog iets goeds.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 27-08-2025 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Stukfruit schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:25:
Countdown (2025–)[Afbeelding: Countdown (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Omdat het aftellen naar de laatste aflevering is begonnen en er na de huidige 11 nog steeds niets is gebeurd denk ik dat het wel ok is om hier een review over te schrijven.

Wil je een serie zien waarin Jensen Ackles zijn innerlijke Jack Bauer probeert te manifesteren zonder de constante "g*ddamns"? This is it.

Wil je een serie zien waarin verschillende overkoepelende verhaallijnen met een terrorist naar voren worden geschoven zonder het spannend te maken? This is it.

Wil je een serie zien waarin wordt opgebouwd naar een verhaallijn die zomaar in 1 aflevering wordt afgehandeld zonder zichtbare of verhaaltechnische gevolgen? This is it.

Wil je een serie zien waarin men denkt 24 te zijn maar eigenlijk boomerleeftijd heeft bereikt en niet meer weet wat hip en cool is? This is it.

Zoek je naar een vervanger voor 24 zoals men voorzichtig probeert te communiceren? Dit is het niet.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Ik vind het een rare serie. Na aflevering 10 lijkt het verhaal ten einde en begint er een hele nieuwe verhaallijn alsof het siezoen 2 is. En de "bad boy" routine van Jensen Ackles begint me ook de keel uit te hangen. Hij kan maar een soort rol spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
"Even" in twee dagen On Call gekeken (8 afleveringen van om en nabij een half uur). rookie cop met zijn "TO" (trainings officer). Gevalletje "never a dull day in the life of a cop" waarbij ze vaak genoeg bij de ene gebeurtenis zijn en er weer een andere oproep is waar ze naar toe gaan. Veel gebeurtenissen staan op zichzelf, maar er is ook iets van een rode lijn.

Serie kijkt prima weg, geen hoogvlieger, ook niet slecht. Leuke "filler" om even te kijken totdat mijn Prima abo is "afgelopen". (2 maandjes waarvan nog ~1,5e week te gaan. Wil alleen nog Countdown kijken, maar als ik bovenstaande lees... :X)

Is door Amazon ook alweer cancelled (las wel iets dat mogelijk Paramount interesse heeft). Maar drukte voor mij de "pret" niet. De rode lijn is afgerond, en in de laatste EP is de evaluatie van de rookie (incl. "uitkomst"), waarna ze in de politie auto stappen en weer aan hun dienst beginnen. Geen cliffhanger dus richting een (mogelijk) volgend seizoen.

Edit:
Om er een cijfer aan te plakken. De 7,5 van IMDb is wellicht aan de hoge kant, maar een 7 is het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 27-08-2025 22:05 ]

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.