Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

@The Third Man Ja, ik snap wat je bedoelt. Ik heb de term iets te losjes gebruikt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gundam Requiem for Vengeance (2024)Gundam Requiem for Vengeance (2024)
IMDb: n/a
Gundam nooit echt gekeken, hier en daar eens een stukje, maar grote robotpakken blijven mij toch boeien. Ik zag deze op Netflix staan en maar aangezet.

Nou, om eerlijk te zijn, best een verspilling van tijd. Het begint, er gebeuren dingen zonder echt de diepte in te gaan en we zijn weer klaar. Enorm oppervlakkig, geen diepgang in de karakters of verhaal. Ik dacht ook altijd dat de Gundam mobile suits de "goede" waren, maar nu lijken het de slechterikken.

De animatie is ook niet best, hier hadden ze zoveel meer mee kunnen doen.

Al met al, lekker laten gaan.
IMDb -- Gundam Requiem for Vengeance (2024) Zoek meer informatie over Gundam Requiem for Vengeance (2024) op Google Zoek trailer van Gundam Requiem for Vengeance (2024) via Google
Afbeeldingslocatie: https://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 13:37
Pietervs schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:31:
We were liars (2025)

Gebeurt niet vaak, maar ik heb deze serie gisteren in 1 ruk uitgekeken. Het zijn maar 8 afleveringen.

Het verhaal is eigenlijk simpel:
Meisje raakt na een incident haar geheugen kwijt en keert een jaar later terug naar de plaats waar het gebeurd is. Daar ziet ze haar familie weer en langzaamaan komt haar geheugen terug, waardoor duidelijk wordt wat dat incident was.

Eerste aflevering was wat vanilla: lief, leuk , aardig, introductie van de hoofdrolspelers. Maar vanaf de tweede zat ik er helemaal in.
En met name de ontknoping vond ik echt geweldig gedaan.

Daar stond dan wel tegenover dat de 8e aflevering gevoelsmatig te lang aan het doorsudderen was: we weten wie wat waar en waarom, dus afdruppelen, afknijpen en wegwezen. Maar nee, er moest nog even dit in beeld gebracht, daarna nog even dat, toen nog even zus, daarna weer zo… Beetje jammer.

Maar desondanks: echte aanrader, wat mij betreft.
Ik hoop eigenlijk niet dat er nog een tweede seizoen van komt, hoewel er wel een deurtje opengezet werd daar naar toe.
Sluit ik mij volledig bij aan. De eerste afleveringen is het allemaal wat zoetsappig maar hoe dichter bij het einde hoe heftiger het wordt. De ontknoping is mij niet in de koude kleren gaan zitten

Ik verwacht een deel twee en stiekem hoop ik er ook wel op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:44

Superkiwi

Hoi doei

Reacher (2022–)Reacher (2022–)
Tweakers: 4.1 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
'Tom Cruise' is voor deze serie zowel in de lengte als in de breedte opgerekt tot twee keer zijn formaat. Reacher is nu niet alleen een man om, gezien zijn staat van dienst, op papier bang van te worden, ook zijn fysieke verschijning schrikt nu behoorlijk af. En toch zijn er mensen die hem in de weg zitten; dat is natuurlijk vragen om problemen.

Het plot is simpel: Wanneer hij wordt opgepakt voor een moord die hij niet gepleegd heeft gaat hij samen met politieagent Roscoe en hoofddetective Finlay op zoek naar de waarheid, hier en daar ondersteund door zijn oude tech-maatje Neagley. Ondertussen krijgen ze te maken met corrupte agenten, ongure zakenmannen en ander gespuis. Gelukkig heeft Reacher zo zijn eigen manieren om dingen op te lossen, wat in de meeste gevallen neerkomt op schieten, botten breken en harde klappen uitdelen. Maak je echter geen zorgen, iedereen die als een hoopje pulp wordt achtergelaten heeft het verdiend.

Verwacht vooral veel actie, leuke chemie en conversaties tussen de hoofdpersonen en een flink aantal typische slechteriken. Dat laatste is niet echt een issue want met zijn militaire achtergrond is Reacher iedereen natuurlijk makkelijk de baas. En niet alleen qua vechten, ook als het op het brein aankomt is hij iedereen te slim af. Reacher weet namelijk álles en doet niks zonder eerst de situatie te analyseren. Daarom is het des te vreemder dat hij in
spoiler:
afl 7 behoorlijk wat klappen krijgt van een nietsnut wat hem bijna zijn leven kost en dat hij in afl 8, wanneer hij de mogelijkheid heeft om de laatst overgebleven slechterik zo neer te schieten, besluit als een neushoorn erop af te stormen waardoor hij wéér klappen krijgt en bijna het gevecht verliest. Dom en ondoordacht, helemaal niet des Reachers.

Maar goed, dat zijn smetjes op een verder prima te pruimen actieserie. Al duurt het verhaal wel nét even te lang, het had wel een paar afleveringen korter gekund.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ironheart (2025–)Ironheart (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 1 min | MPAA: N/A
Zo nu en dan kom je trailers tegen die echt slecht zijn. Je kijkt en denkt: got, wat een bordkartonnen karakters en wat een overbodige nonsens. Nou, the devil zit blijkbaar in the details, want na aflevering 1 is het eigenlijk wel een interessante serie te noemen.

Waar de trailer doet alsof het een generieke kloon van Iron-Man is met stereotype bad guy gaat zijn, blijkt de serie na de eerste aflevering opvallend het pad richting een soort "my AI and I" op te gaan. Hoewel het niet te diep gaat is de serie meer een soort moderne variant op Pinokkio dan wat de trailer leek te tonen met outtakes die niet de juiste sfeer tonen. Ook leuk is om sommige details te zien. Bepaalde zaken op de achtergrond die ik hier niet zal noemen, maar ook bijvoorbeeld de garage van "Gary" waarvan "Ga" uit de verlichting wegvalt zodra Riri "Ry" later naar binnen loopt.

Hoewel de pseudowetenschap en andere onlogische zaken enorm zwaar aanwezig zijn moet ik toegeven dat ik ondanks de foute vibes toch sneller door de afleveringen heen ben gegaan dan ik had verwacht. Het enthousiasme van o.a. de hoofdrolspelers heeft hier absoluut aan bijgedragen. Ga er niet in met het idee dat je een nieuwe WandaVision of Loki gaat zien, maar het is beter dan She-Hulk of Secret Invasion.

De vraag is echter: Disney heeft aangegeven dat series niet meer op deze manier (als een soort film in delen) gemaakt zullen worden en met het ontstaan van Ironheart in 2020 zou deze hierdoor wel eens een einde kunnen maken aan "het verhaal" (na het kijken van de serie begrijp je wat ik bedoel), dus wie heeft nu de touwtjes in handen?

En is het logisch dat een meisje uit een mindere omgeving
spoiler:
van een auto een Iron-Man pak maakt (haha, en dit schrijf ik dus binnen een spoiler... :+ ;()
? Nope, maar dat was ook niet geheel logisch in de films over Iron-Man dus daar mag ik niet over klagen. Datzelfde geldt voor de baddies. Zijn het de beste? Nope, maar kijkend naar het overkoepelende thema is dat niet per se het ergste.

Zolang de toekomst rondom een mogelijk vervolg blijft zweven blijft mijn score voor dit soort series het ook doen: een zes... en het vervolg krijgt vast ook een zes... en ik zou ervan opkijken als die daarna een zeven of hoger krijgt. Toch was het beter dan She-Hulk, dus that's something? :)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nog geen review, maar een observatie. Ik vlieg achterlijk veel en gebruik daarvoor series die je echt kan doorkijken. Friends (3x :p), Modern Family, West Wing (3x, wow wat goed) en nog vele andere.

Van de week las ik een stuk over Baantjer. Weet niet of het hier of elders was. Dus ik dacht die eens te proberen. Net op een vlucht naar WAW de eerste 4 gekeken.

Het eerste wat opvalt is het afgrijselijk slechte acteerwerk. Echt tenenkrommend, zeker van de "extra's". Maar ook (zeg ik als 45 jarige non-woke kerel): Wat een vrouwonvriendelijke serie :? Die Fledder had zelfs bij een garage in Zuid-Oost na 3 weken wel ontslag gekregen. Benieuwd wanneer dit verandert in de serie.

Positief: Heerlijke beelden uit Amsterdam van de jaren 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:25:
Het eerste wat opvalt is het afgrijselijk slechte acteerwerk. Echt tenenkrommend, zeker van de "extra's". Maar ook (zeg ik als 45 jarige non-woke kerel): Wat een vrouwonvriendelijke serie :? Die Fledder had zelfs bij een garage in Zuid-Oost na 3 weken wel ontslag gekregen. Benieuwd wanneer dit verandert in de serie.
Foreshadowing :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:32
Wikipedia: You (televisieserie)

You gisteren uitgekeken. Het laatste seizoen van You.....

Laatste seizoen sloot het mooi af. Vijf seizoenen in totaal. Rond je het af, ga je door? Ik vond het mooi hoe ze in seizoen 5 dingen van de vorige seizoenen lieten terug komen. Ik maak deze recensie zonder het te concreet te maken want ik wil niks spoilen.

Het is een thriller waarbij het soms wat langzaam gaat maar waar je toch geboeit kijkt hoe het verder gaat. Ik denk dat het wel een vrouwen thriller is maar dat hield mij niet weg. Het gaat heel erg om de relaties en het hoofdpersonage deelt vaak hoe hij alles beleeft.

You zal ik onthouden als creatief, onderscheidend. Gaat over een man in in eerste instantie New York die zich als white knight ziet en daarvoor dingen goed praat. Nu ik er aan denk, ik herken er hier en daar ook wel dingen van Dexter in. Beiden slim en sterk en moeten constant liegen.

Serie krijgt van mij een 9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:17

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

miicker schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:50:
Squid Game (2021–2025)[Afbeelding: Squid Game (2021–2025)]
Tweakers: 9 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Net klaar met seizoen 3. Na seizoen 1 gaat het enorm bergafwaarts. Seizoen 1 vond ik nog leuk, vernieuwend en interessant. Seizoen 2 en 3 (eigenlijk is het gewoon één seizoen, maar dat mag niet van Netflix blijkbaar) zijn over het algemeen gewoon onrealistisch, meet veel vreemde onrealistische keuzes.

De hoofdrolspeler (sorry ik kan echt al die Koreaanse namen niet onthouden) heeft in seizoen 3 lijkt het 2 standen: depressief en agressief. Hij heeft ook amper tekst. Maar goed, ik zal niets verder spoilen voor mensen die het nog willen bekijken, maar ik vond er niet veel meer aan.

Toch even het moment dat ik het meest tenenkrommend vond:
spoiler:
Op een gegeven moment zijn er geloof ik 8 of 9 mensen over. De vips besluiten om wat voor reden dan ook dat de baby ook een speler moet worden (wat überhaupt al nergens op slaat, maar goed). Voordat de spelers dit weten lijkt iedereen het er over eens: we stoppen met het spel. We delen het door 8, iedereen blij. Maar dan ineens, omdat de baby een speler wordt willen ze niet meer stoppen met het spel? Wat een bullshit is dat voor argument zeg? Oh we moeten het totaal bedrag nu door 9 delen in plaats van 8 en het is oneerlijk want de baby heeft er niets aan, dus we gaan door met de kans om dood te gaan... En zo zijn er zat idiote momenten, maar deze springt er wel een beetje uit.

Oh en vergeet de super slechte CGI hond en baby niet.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Heb ook alle seizoenen gezien nu en sluit mij wel aan bij jouw review. Vond het zeker vermakelijk hoor maar naarmate het seizoen vorderde daalde de kwaliteit zienderogen.

Meest lachwekkende, net als in S1, die VIPS. Wat zijn dat voor clichés brakende karikaturen? Echt zoò totaal overbodige beeldvulling, dat sloeg wederom nergens op.

Rest even in spoilertags
spoiler:
- Had graag meer gezien van die Noord Koreaanse nummer 11 on a rampage samen met die agent (Hwang ofzo) om nog een groot aantal van die driehoeken en rondjes uit te moorden on site. nu vertrokken ze met een enorme ferry (waar the fuck kwam die ineens vandaan? :P het was immers allemaal nogal verborgen en geheim)

- Vond de dood van 456 (Gi Hun?) wel okee maar te clichématig dat hij en 333 overbleven en 333, hoe slim ook, niet even op het idee komt om dat mes uit dat lichaam te halen. Of niet even 20 seconden langer de brug te bewaken maar direct naar de baby te gaan waardoor 456 alsnog naar de overkant komt.

- Het einde met the Frontmen in LA waarbij er een opening is voor een US seizoen was ook nergens voor nodig. Vond het wel tof dat Frontmen die dochter het geld overhandigde samen met het jasje van 456!

- Karakters maken/maakten bizarre keuzes gedurende het seizoen die eigenlijk nergens op sloegen.

- Die ontsnapte speler (248?) is met z'n speedboot al tijden onderweg. Toch blijkt hij vlakbij het eiland te varen op het moment dat hij wordt onderschept door die agent en z'n mattie.

- S3 was te veel gepraat, te weinig actie. Teveel weinig tot niets toevoegende verhaallijnen.

Verder prima vermaakt met Squid Game. S1 was overduidelijk het beste, S3 het minste. Het meest bizarre was zoals @miicker ook zegt was het laten meedoen van die baby. Sowieso: hoe overleeft die baby dit uberhaupt zonder voeding, verzorging maar goed. Een kniesoor die daar op let :+

Al met al geef ik Squid Game toch een 8 / 10 :)
Nee wacht, door die verschrikkelijke VIPS toch maar een 7

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43

Robtimus

me Robtimus no like you

Over Squid Game:
spoiler:
Ik vond het vooral achterlijk hoe ze op de 2e pilaar hebben gehandeld. Ze stonden er met 8 op (inclusief baby), maar elke logische gedachte is opeens weg.
  • Te vroeg starten zonder een goed plan hebben.
  • Speler 039 nu al in elkaar trappen zodat die ook meteen weet dat ie cannon-fodder is. Waarom zou die ook vrijwillig meegaan naar de volgende pilaar als hij er dan toch vanaf gegooid wordt?
  • 203 (?) die nu al probeert 456 te vermoorden met het mes. Waarom niet wachten tot de laatste pilaar?
  • Speler 100 naar beneden werken zodat daarna alleen 222 (de baby), 333 en 456 over zijn. Dat is echt erop gokken dat 456 jouw plan volgt.
Ze hadden met 5 tot 7 spelers (inclusief baby) naar de 3e pilaar kunnen gaan, dan alsnog wat mensen naar beneden gooien, en vervolgens met 3 tot 5 spelers kunnen winnen, laten we zeggen 222, 333 en 456.. Maar dan had het natuurlijk nooit tot dit dramatisch doch voorspelbaar eind kunnen komen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Boardwalk Empire (2010–2014)Boardwalk Empire (2010–2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA
Na vijf seizoenen ondergedompeld te zijn in de Prohibition Era is het tijd om de balans op te maken voor Boardwalk Empire, een serie die al langer op mijn kijklijstje stond maar waar ik een paar maanden terug via een podcast over de carriere van Al Capone eindelijk aan begonnen was. @Stukfruit heeft een prima review zojuist geschreven en spoiler alert, mijn eindoordeel is niet heel anders. Maar ik zal mijn review toch leesbaar proberen te houden door een wat andere insteek te kiezen.

Verhalen over gangsters zijn een populair genre. In veel van die gevallen worden gangsters geromantiseerd neergezet, meestal als flamboyante karakters met een uit een willekeurige Griekse tragedie geleende character arc. Beste voorbeeld is natuurlijk The Godfather. Vito Corleone is een man van statuur, iemand die respect inboezemt en voor wie familie alles is, maar toch kan hij niet voorkomen dat zijn familie hard geraakt wordt door de keuzes die hij gemaakt heeft. Dat wordt nog duidelijker in het weergaloze vervolg, The Godfather Part 2, wat mij betreft kandidaat voor de beste film ooit gemaakt. Vito’s zoon Michael neemt het imperium van zijn vader over, en zijn meedogenloze carriere wordt in flashbacks vergeleken met de opkomst van zijn vader. Het is een wat mij betreft onovertroffen verhaal van hoogmoed en neergang.

En daarmee laat ik ‘the cat out of the bag’ misschien. Boardwalk Empire deed mij zo vaak denken aan met name dat tweede deel van The Godfather trilogie dat het moeilijk was ze niet te vergelijken. Net als Michael Corleone is Enoch Thompson (Steve Buscemi) een tragisch karakter die alles om zich heen verwoest door zijn eigen ambitie. Dat is op zich niet erg, je kan dat verhaal op vele manieren vertellen en Boardwalk Empire slaagt daar grotendeels ook in. Maar ook deze prachtige serie bereikt niet het niveau van Coppola’s magnum opus. So there’s that. Maar het is, zelfs in de mindere momenten, een enorm boeiend verhaal.

Belangrijkste bijdrage daarin wordt geleverd niet door dat verhaal zelf, maar door Steve Buscemi. Ik heb Buscemi altijd een enorm sympathieke acteur gevonden. Geen idee waarom, zoveel films ken ik niet van hem maar er is iets in dat gezicht, zijn mimiek en in deze serie de combinatie van charme en gravitas die me enorm aanspreekt. Hij kreeg met Boardwalk Empire een starring role in een grote productie; niet iedereen zag hem passend in die rol maar ik vind het perfecte casting. Prachtig werk van een groot acteur. Hij laat een enorme range zien, wat tot veel mooie momenten leidt, en hij tilt de serie over de dode momenten heen

Die zijn er namelijk wel. Deels komt dat omdat de character arcs van een paar personen een beetje doodlopen naarmate de serie vordert. De seizoenen hebben wat ruikt naar een anthology aanpak, waarin elk seizoen een nieuw verhaal met een nieuwe antagonist krijgt die in dat seizoen met Nucky worstelt om boven te blijven. Dat werkt op zich wel aardig omdat er genoeg supporting characters zijn die doorlopen over de hele serie, maar voor juist die mensen is niet altijd een bevredigende arc te zien. Met name Kelly McDonald als Thompson’s vrouw verdwijnt na seizoen 3 helemaal naar de achtergrond. Erg jammer want door haar weg te schrijven wordt er ook een aspect van Nucky’s persoonlijkheid op slot gezet.

Waar het ook aan schort is het feit dat Boardwalk Empire ‘based on a true story’ is. Historical fiction dus, waarbij (interpretaties van) historische gebeurtenissen en karakters worden gecombineerd met fictieve. Het heeft tot gevolg dat je, als je enige achtergrond hebt, weet dat er een aantal zaken op rails lopen. Capone, Rothstein, Luciano, Lansky, hun lot is bekend en Boardwalk Empire wijkt daar niet van af. Thompson is zelf gebaseerd op een bestaande persoon en daarmee wordt veel meer vrijheid genomen, en er zijn natuurlijk veel andere fictieve karakters in de cirkel om hem heen. Maar de historische achtergrond maakt wel dat er een zekere voorspelbaarheid in het plot zit waardoor Boardwalk Empire nooit écht spannend wordt. Waarom zie je niet vaker series die een historische basis nemen met historische karakters maar een nieuw pad kiezen voor die mensen?

Het zijn elementen die Boardwalk Empire voor mij in de categorie ‘good but not great’ zetten. Maar er is veel ‘good’ om van te genieten en het blijft een van de betere series die ik ooit gezien heb. Sterk acteerwerk van de hele cast, met veel iconische grote en kleinere bijrollen (mijn favorieten zijn Arnold Rothstein en Mickey Doyle), genoeg humor tussen het geweld door en visueel… prachtig. De serie werkt vooral ook goed als een period piece, een stukje vroege 20ste eeuw in de VS die prachtig wordt neergezet. De misdaad, corruptie, seksuele moraal, racisme, muziek, sociale wrijvingen, alles komt aan bod. Erg mooi om te zien en je krijgt het gevoel echt meegenomen te worden in hoe het was om in die tijd te leven.

De bottom line voor Boardwalk Empire is dat dit een bijzonder waardige toevoeging is aan het gangster genre, die alleen al vanwege Steve Buscemi’s performance de moeite waard is om eens aan te beginnen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Dr. Strangelove:

Topreview! En ja, daar kan ik me eigenlijk wel in vinden :Y Eerder, rond S4, had ik de neiging om ook voor een lagere score te gaan, maar er zijn drie dingen die mij van mening deden veranderen:
  1. Eigenlijk is er weinig meer wat ik me kan herinneren van The Godfather(s) :P Te lang geleden.
  2. Juist dat het een soort anthologie was vond ik top. Dat voorkwam ook een te lang doorslepen van S4.
  3. Harrow. Matige acteur, maar het was een goed drama met een hoofdletter U.
En natuurlijk Buscemi met stip bovenaan.

Als S4 het laatste seizoen was geweest dan was ik waarschijnlijk ook uitgekomen op een 9 of 8.5. Maar het is sowieso een serie die je moet zien. Ook als je geen liefhebber bent van gangsters, zoals ondergetekende.

* Stukfruit mist z'n bijna dagelijkse portie Nucky

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Flabergasted

Prepare to die !

Landman (2024–)Landman (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Deze hele fijne serie in 10 delen speelt zich af in Texas en draait om de olie industrie.

Billy Bob Thornton is in top vorm als een geharde "Landman" die alle zaken betreffende oliewinning regelt.
Daarnaast spelen o.a. zaken als Mexicaanse drugscriminelen, zijn baas, naaste familie en ex-vrouw.
De dochter & ex zorgen bij mij soms wat ergernis door hun manier van doen, maar ik weet zeker dat deze mensen gewoon echt bestaan :)
Woke is hier godzijdank ver weg.

De serie kijkt vlot, er gebeurd altijd wat en is bovenal heerlijk Amerikaans.
Een aanrader !

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 21:37
MetalSonic schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:08:
Wikipedia: You (televisieserie)

You gisteren uitgekeken. Het laatste seizoen van You.....

Laatste seizoen sloot het mooi af. Vijf seizoenen in totaal. Rond je het af, ga je door? Ik vond het mooi hoe ze in seizoen 5 dingen van de vorige seizoenen lieten terug komen. Ik maak deze recensie zonder het te concreet te maken want ik wil niks spoilen.

Het is een thriller waarbij het soms wat langzaam gaat maar waar je toch geboeit kijkt hoe het verder gaat. Ik denk dat het wel een vrouwen thriller is maar dat hield mij niet weg. Het gaat heel erg om de relaties en het hoofdpersonage deelt vaak hoe hij alles beleeft.

You zal ik onthouden als creatief, onderscheidend. Gaat over een man in in eerste instantie New York die zich als white knight ziet en daarvoor dingen goed praat. Nu ik er aan denk, ik herken er hier en daar ook wel dingen van Dexter in. Beiden slim en sterk en moeten constant liegen.

Serie krijgt van mij een 9
Ik vond het begin van seizoen vijf te voorspelbaar, later nog maar eens verder kijken, de eerste vier seizoenen met plezier gekeken.

spoiler:
Wie had gedacht dat hij de verkeerde tweeling zou ontvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 09:56
Iemand die dit kan vinden in de UBB? Staat er niet tussen blijkbaar en de serie verdient de aandacht ;)

https://en.wikipedia.org/wiki/Space:_Above_and_Beyond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
IMDB: Space: Above and Beyond (TV Series 1995–1996)

Deze code invoeren in de generator:

tt0112173

[ Voor 102% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-07-2025 12:17 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb iets doms gedaan.

Drie dagen voor mijn vacantie de eerste aflevering van The Sopranos aangezet :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

OMD

Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:08:
Ik heb iets doms gedaan.

Ik zeg het niet snel en ik hoop dat je me kan vergeven maar sorry…. Jij bent echt oliedom…..

Succes komende 6 seizoenen :+ :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06

Vrijdag

De Zwarte

Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:08:
Ik heb iets doms gedaan.

Stuur je gezin op vakantie, kan jij mooi in die weken alle seizoenen kijken.

Iedereen wint 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Derbiss schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:07:
Iemand die dit kan vinden in de UBB? Staat er niet tussen blijkbaar en de serie verdient de aandacht ;)

https://en.wikipedia.org/wiki/Space:_Above_and_Beyond
Zo, dat is jeugdsentiment! Staat volgens mij op YouTube volledig ergens.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Murderbot (2025–)Murderbot (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Met het afsluiten van dit seizoen is de kop eraf: Murderbot is een opvallend leuke comedy over een robot "SecUnit" (eigenlijk een cyborg, want half robot + half organisch) die in de eerste aflevering zijn "governor module" weet te overschrijven en op reis moet met een groep afvalligen die weinig van de grote corporaties moeten hebben.

De geoefende Asimovian begrijpt uiteraard dat dit een recept voor problemen is. Robots die zonder controle rond kunnen rennen moeten we niet hebben. Maar wacht, dit is niet zomaar een robot met de looks van Alexander Skarsgård minus een aantal lichaamsdelen. En daar raakt hij niet gefrustreerd van, tenzij je zijn mogelijkheid afpakt om lekker rustig "The Rise and Fall of Sanctuary Moon" te kijken.

Als soap opera met John Cho, Clark Gregg, DeWanda Wise en Jack McBrayer speelt deze serie binnen een serie een grote rol bij het tot stand komen van een robot die het helemaal de moeite niet waard niet vindt om iemand om te leggen. Erger nog, hij heeft moeite met oogcontact.

Wel zijn er enige minpuntjes, zoals het feit dat de afleveringen enorm kort zijn en bijna iedere keer afsluiten met een cliffhanger. Maar de soap must go on, dus je wacht netjes een week. En nu helaas een jaar of meer, want seizoen 2 is al aangekondigd.

Grappige serie met cojones (tenzij je Murderbot bent) en afhankelijk van hoe verdere seizoenen aangepakt gaan worden een leuke kan zijn om te blijven volgen. Rode draad in het verhaal is "opportunistic corporate malevolence", dus het is ook weer eens een stukje meta-commentaar op waar we als mensheid naartoe aan het bewegen zijn.

Soms is een robot ook maar een persoon.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:25
@Stukfruit Ik sta wat minder positief in die serie. Er gebeurt werkelijk bizar weinig door de korte afleveringen. Effectief heb je iets van 18-20 minuten per aflevering omdat je de intro en aftiteling er nog af moet halen, ik weet zo niet meer of er ook nog een "previously in" bij zit, maar het zou me niet verbazen. Vervolgens heb je nog >75% banter tussen de groepsleden en scènes van die soap opera, om dan een schamele 3a4 minuten plot ontwikkeling te hebben.

Het is ook maar net wat je verwacht van een serie als deze, maar ik had wat meer verhaal verwacht. Ik vind het zelfs schandalig dat ze een seizoen van slechts 10 afleveringen durven uit te brengen met zo'n korte duur en zo weinig content. Het hele verhaal kun je volgens mij in 1 alinea opschrijven.

Best grappig om te zien wel, maar ik kan iedereen aanraden het hele seizoen op te sparen, om het dan in één avond, als een film te bekijken. Ben je 2 uur zoet.

[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 11-07-2025 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
PWM schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:25:
Nog geen review, maar een observatie. Ik vlieg achterlijk veel en gebruik daarvoor series die je echt kan doorkijken. Friends (3x :p), Modern Family, West Wing (3x, wow wat goed) en nog vele andere.

Van de week las ik een stuk over Baantjer. Weet niet of het hier of elders was. Dus ik dacht die eens te proberen. Net op een vlucht naar WAW de eerste 4 gekeken.

Positief: Heerlijke beelden uit Amsterdam van de jaren 90.
Ben je bekend met de serie How I Met Your Mother? Past mooi in dit rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
LA-384 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 07:16:
@Stukfruit Ik sta wat minder positief in die serie. Er gebeurt werkelijk bizar weinig door de korte afleveringen. Effectief heb je iets van 18-20 minuten per aflevering omdat je de intro en aftiteling er nog af moet halen, ik weet zo niet meer of er ook nog een "previously in" bij zit, maar het zou me niet verbazen. Vervolgens heb je nog >75% banter tussen de groepsleden en scènes van die soap opera, om dan een schamele 3a4 minuten plot ontwikkeling te hebben.

Het is ook maar net wat je verwacht van een serie als deze, maar ik had wat meer verhaal verwacht. Ik vind het zelfs schandalig dat ze een seizoen van slechts 10 afleveringen durven uit te brengen met zo'n korte duur en zo weinig content. Het hele verhaal kun je volgens mij in 1 alinea opschrijven.

Best grappig om te zien wel, maar ik kan iedereen aanraden het hele seizoen op te sparen, om het dan in één avond, als een film te bekijken. Ben je 2 uur zoet.
Het is inderdaad een soap opera :Y

En daarom dus die 7.5 ipv hoger.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 09:56
sig69 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:29:
[...]

Zo, dat is jeugdsentiment! Staat volgens mij op YouTube volledig ergens.
eindelijk nog iemand :)
Als jong ventje s'avonds altijd rond 11u op tv de afleveringen bekijken..
Ik heb die nog ergens op dvd liggen.
Pure nostalgie :)
Moesten ze deze eens remaken - instant succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Stukfruit schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:07:
@Dr. Strangelove:

Topreview! En ja, daar kan ik me eigenlijk wel in vinden :Y Eerder, rond S4, had ik de neiging om ook voor een lagere score te gaan, maar er zijn drie dingen die mij van mening deden veranderen:
  1. Eigenlijk is er weinig meer wat ik me kan herinneren van The Godfather(s) :P Te lang geleden.
  2. Juist dat het een soort anthologie was vond ik top. Dat voorkwam ook een te lang doorslepen van S4.
  3. Harrow. Matige acteur, maar het was een goed drama met een hoofdletter U.
En natuurlijk Buscemi met stip bovenaan.

Als S4 het laatste seizoen was geweest dan was ik waarschijnlijk ook uitgekomen op een 9 of 8.5. Maar het is sowieso een serie die je moet zien. Ook als je geen liefhebber bent van gangsters, zoals ondergetekende.

* Stukfruit mist z'n bijna dagelijkse portie Nucky
Ja hij is erg kijkbaar :) ik mis hem ook. Laatste aflevering was hij heel erg knuffelbaar :)

Wel wat issues met het einde. Eigenlijk wordt de clou daarvan al in S1 weggegeven. Een redemption angle was beter geweest vind ik.

Ik heb inmiddels ook begrepen dat S5 een rush job was, met een HBO die de tent wilde sluiten. Daarom ook maar 8 ipv 12 afleveringen. Niet zo dramatisch als ze Rome afgemaakt hebben (die was origineel gepland als vijf seizoenen) maar ja, het voelde net niet helemaal af.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-07-2025 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:32
Jron667 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:01:
[...]

Ik vond het begin van seizoen vijf te voorspelbaar, later nog maar eens verder kijken, de eerste vier seizoenen met plezier gekeken.

spoiler:
Wie had gedacht dat hij de verkeerde tweeling zou ontvoeren?
DIKKE SPOILERS hierin, niet lezen als je niet wil weten hoe het eindigt.
spoiler:
Dat hij de verkeerde van de tweeling koos was inderdaad behoorlijk slordig. Moet zeggen dat over sommige dingen van het laatste seizoen ik minder blij ben. Het is wat geforceerd allemaal. Aan het einde moest duidelijk worden dat hij zogenaamd de schurk is. Hij maakte meer fouten en hij was ook kwaadaardiger dan hiervoor. Ook vreemd dat zijn vrouw overal mee weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:40:
[...]

Ja hij is erg kijkbaar :) ik mis hem ook. Laatste aflevering was hij heel erg knuffelbaar :)

Wel wat issues met het einde. Eigenlijk wordt de clou daarvan al in S1 weggegeven. Een redemption angle was beter geweest vind ik.

Ik heb inmiddels ook begrepen dat S5 een rush job was, met een HBO die de tent wilde sluiten. Daarom ook maar 8 ipv 12 afleveringen. Niet zo dramatisch als ze Rome afgemaakt hebben (die was origineel gepland als vijf seizoenen) maar ja, het voelde net niet helemaal af.
Hmm, dat laatste maakt wel een en ander duidelijk.

Ik vond dat inderdaad wel een beetje opvallend omdat ze ook begonnen met een aantal nieuwe dingen.
spoiler:
Zoals de jeugd van de hoofdrolspelers die in sneltreinvaart voorbij kwam racen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43

Robtimus

me Robtimus no like you

Derbiss schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:25:
Moesten ze deze eens remaken - instant succes
Alleen als ze hem dit keer wel afmaken en niet op dezelfde manier eindigen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 23:25:
Voor de fans van 24, Countdown op Prime is best goed. Eerste drie aflveringen staan online.
Ik heb hier nu 5 afleveringen van gezien en vind het helaas niet echt lijken op 24. In laatstgenoemde zat spanning en adrenaline, deels door de klok en deels door de situaties, terwijl deze serie ook een vervolg had kunnen zijn op Reacher.

Daar lijkt het niet op omdat de hoofdrolspeler natuurlijk een andere is, maar het is net zo generiek :) Jammer genoeg heeft het ook niet de humor die Reacher heeft.

* Stukfruit twijfelt nog even of hij verder gaat kijken

En Jack Bauer zit er niet in dammit!

Maar wel bedankt voor de tip, want een nieuwe serie met Jensen Ackles is toch een soort jeugdsentiment :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 13-07-2025 14:10 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

LA-384 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:56:
[...]

Je linkt hier naar de film versie, maar je bedoelt ongetwijfeld de serie versie;
IMDB: Dragon Ball Kai: Doragon bôru kai (TV Series 2009–2015)
Nogmaals bedankt dat je dit aangaf, het is nu aangepast door @tweakduke d:)b

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:25
G_Dragon schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:09:
[...]

Nogmaals bedankt dat je dit aangaf, het is nu aangepast door @tweakduke d:)b
Ik heb me destijds overigens ook kostelijk vermaakt met dragonball z, kwam volgens mij op cartoon network destijds, elke keer rond etenstijd. Misschien dat ik ooit nog eens de beknoptere Kai versie ga kijken, ik kan me voorstellen dat ik weer dezelfde awesomeness ervaar.

Je hebt vast ook wel dbz abridged gezien, daar kijk ik vaker nog compilaties van. Vegeta, verslagen op de grond op het randje van de dood, nadat Goku met gemak elke aanval van Fieza tegenhield, behalve die richting vegeta, tegen Goku: "why didn't you block that one?!" "I thought you had it" "Noooooo" _O- :')

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 12-07-2025 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Zo. Ik loop een beetje achter met de series dus ik kijk er nu een van waar de eerste delen uit 2015 komen.
Maar ik moet wel zeggen een van de meest fantastische hakbijl scene's sinds....ehh....

Afbeeldingslocatie: https://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/mrrobot_shutdown.jpg

Dat was seizoen 3. Nog 13 afleveringen te gaan van seizoen 4....
Daarna krijgt het een cijfer. Maar ik vind het tof tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Doogie Howser, M.D. (1989–1993)Doogie Howser, M.D. (1989–1993)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Drama, Family | Runtime: 30 min | MPAA: TV-PG
Ergens kwam deze serie op en gaf ik mijn vrouw aan dat ik die vroeger wel eens heb bekeken toen ik nog jong was.
Met een jonge Neil Patrick Harris. Het is een prima serie, met voor huidige maatstaven zo lijkt het best pittige onderwerpen.
Voor zover 2 seizoenen, dus ook weer niet een gigantische show.
Prima om weg te kijken, uiteraard een giga plot hole (hij gaat naar school, maar daar zie je verder niets van buiten klasgenoten en zijn beste vriend, maar dat is dan ook het onderwerp niet).
Seks komt aan bod, liefde en alles nog meer. Eigenlijk wat vroeger prima op tv kon, maar we nu niet meer gewend zijn eigenlijk.

De imdb score is eigenlijk ook wel wat je deze serie kan geven.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11:25
Licht gerelateerd kijk ik voor de 2de keer House, blijf ik geniaal vinden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Stukfruit schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:03:
[...]

Ik heb hier nu 5 afleveringen van gezien en vind het helaas niet echt lijken op 24. In laatstgenoemde zat spanning en adrenaline, deels door de klok en deels door de situaties, terwijl deze serie ook een vervolg had kunnen zijn op Reacher.

Daar lijkt het niet op omdat de hoofdrolspeler natuurlijk een andere is, maar het is net zo generiek :) Jammer genoeg heeft het ook niet de humor die Reacher heeft.

* Stukfruit twijfelt nog even of hij verder gaat kijken

En Jack Bauer zit er niet in dammit!

Maar wel bedankt voor de tip, want een nieuwe serie met Jensen Ackles is toch een soort jeugdsentiment :Y
Ik heb even de series creator opgezocht: https://www.tvmaze.com/people/7527/derek-haas

Dat verleden verklaart een hoop :P de man heeft veel ervaring met generieke serials.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ballard (2025–)Ballard (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Ballard is Renee Ballard, een LA-politierechercheur die in ongenade is geraakt omdat ze een collega van aanranding heeft beschuldigd. Daarom hebben de boys in blue zich tegen haar gekeerd. Haar carrière is op een zijspoor gezet en ze leidt een cold caseteam (waarom zijn die toch altijd in de kelder?) van gepensioneerden en vrijwilligers. De serie speelt zich af in de wereld van Bosch. Het is een spin-off van Bosch Legacy en het heeft dezelfde gritty sfeer.

Ballard is intelligent, volhardend en stoïcijns. Haar lastige positie en feit dat ze geen allemansvriend is, maken haar tot een interessante underdog. Behalve de cold cases zijn er ook onfrisse verwikkelingen zoals een corruptieschandaal bij de LAPD zelf.
Harry Bosch verschijnt ook ten tonele, net als diverse bekende gezichten uit die serie. Ik zie ze graag samenwerken. Ik hoop dat dat zo blijft. Het lijkt me voor de acteur Titus Welliver wel even slikken dat hij eerst de hoofdpersoon van zijn eigen serie was en nu een bijrol speelt.
Schrijver Michael Connolly heeft Ballard gebaseerd op een daadwerkelijke rechercheur in LA: Mitzi Roberts.

Het verhaal zit goed in elkaar. Het tempo ligt hoog, met verrassende wendingen.
Ik heb het lekker gebinged :+ en ik heb goede hoop dat er een tweede seizoen komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:28
Elvhenk schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:21:
Het lijkt me voor de acteur Titus Welliver wel even slikken dat hij eerst de hoofdpersoon van zijn eigen serie was en nu een bijrol speelt.
Kan natuurlijk net zo goed zijn dat hij zelf niet meer wilde? Bosch + Legacy liep iets van 10 jaar? Kan me ook wel indenken dat het dan elk jaar een beetje als een verplicht nummer begint te voelen en juist door dus wisseling hij wat meer andere zaken kan doen (andere rollen spelen) terwijl die wel nog steeds ook "Bosch" is.

* RobertMe is vorige week aan Bosch begonnen, ook met het idee om meteen door te pakken (Bosch + Legacy en dan Ballard). En Bosch bevalt tot nu toe (seizoen 3 al :X) echt goed. Goed verhaal per seizoen (+ lijnen over de seizoenen) en degelijk uitgewerkt. Altijd "leuk" als een serie ook de tijd er voor neemt om bij nieuwe scenes even een "inleiding" te hebben. Bv iets als een aflevering waar een nieuwe scene begint en "Irving" thuis is met zijn vrouw, hij een opmerking maakt over vervangen lampen in de badkamer/..., daar wat zinnen over gaan, en vervolgens wordt aangebeld en het echte verhaal weer "oppikt" zeg maar. Of Bosch met zijn partner onderweg ergens naar toe en dat ze gewoon wat small talk hebben die soms ook echt nergens over gaat (niet over de case of zo), i.p.v. alleen maar "jumps" waarbij ze op plek A zeggen "we gaan naar B" en * plop * volgende keer zijn ze daar.

En wel weer eens leuk om Lance Reddick te zien (RIP). Beetje dezelfde rol als in The Wire (ook wat leidinggevende functie bij de politie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

RobertMe schreef op zondag 20 juli 2025 @ 21:56:
[...]

Kan natuurlijk net zo goed zijn dat hij zelf niet meer wilde? Bosch + Legacy liep iets van 10 jaar? Kan me ook wel indenken dat het dan elk jaar een beetje als een verplicht nummer begint te voelen en juist door dus wisseling hij wat meer andere zaken kan doen (andere rollen spelen) terwijl die wel nog steeds ook "Bosch" is.
Nee, ik heb gelezen dat hij zelf nog graag door had willen gaan, net als de rest van de cast. De serie zou gecancelled zijn uit financiële overwegingen. :? Misschien was ie te duur? :P
Want de nieuwe serie kan dus wel gewoon.
Michael Connolly heeft Bosch uitgefaseerd in de boeken omdat hij de personages correct ouder laat worden. Dus Bosch werd te oud. Vandaar Ballard, maar Titus had an sich nog best even meegekund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:43
Ik heb toch wat moeite met ballard. Vond haar als personage niet echt pakkend. Stoïcijns, of emotieloos op sommige momenten.
De stijl die hierboven beschreven wordt past ook perfect bij de boeken waarop de serie is gebaseerd. En juist dat sfeertje had ik bij Bosch en Legacy, net zoals de boeken, heel beschrijvend en inleidend, veel verhaal.
Het boek over ballard is een van de laatste die ik heb gelezen, maar heb van het boek meer genoten dan de serie.
Mijn vrouw daarentegen vond de serie geweldig en wilde deze bingen! Laten we het op smaak houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

We hadden even een hé? momentje in een “previously in” opening bij een interactie tussen Ballard en Bosch over de dossiers van vorige zaken. Blijkbaar zat dat in Bosch: Legacy.
Van Bosch hebben we S01 tm sowieso 05 gezien. S06 maar een stukje vanwege… weet ik niet meer. Werd het verhaal te ingewikkeld / onnavolgbaar? Werd het te zwaar in thematiek? Daar had Bosch wel een handje van. Het begint klein, maar daarna loopt er zoveel door elkaar heen dat je het eigenlijk wel in 2 dagen moet bingen omdat je anders de draad kwijt bent. Dat werd van S01 tm S05 ook steeds meer, als ik het me goed herinner.
B:L (daarom) helemaal overgeslagen.

Even vreesde ik dat Ballard ook die kant op ging, we hebben de laatste 3 afl. voor de zekerheid back-to-back gekeken, maar gelukkig viel het mee.
De verhaallijnen zijn toch wel redelijk standaard en hebben een verbinding met elkaar. Ballard is iets luchtiger dan Bosch, de karakters zijn best goed uitgewerkt en de achtergronden vallen mooi samen het het heden. Want: “The past is always present” ;)

Aanrader.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:06

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik heb Ballard ook gezien en was idd wat luchtiger dan Bosch. Een 7 wat mij betreft.
(Volgens mij was het trouwens 'The past is always present'.)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 21:37
GeeBee schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:34:

B:L (daarom) helemaal overgeslagen.
Bosch Legacy vond ik wat makkelijker te behappen dan Bosch, ik zou aanraden om het toch een keer te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Jron667 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:06:
[...]

Bosch Legacy vond ik wat makkelijker te behappen dan Bosch, ik zou aanraden om het toch een keer te kijken.
Mag ik dit nogmaals benadrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Dwarlorf schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:54:
Ik heb Ballard ook gezien en was idd wat luchtiger dan Bosch. Een 7 wat mij betreft.
Gecorrigeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Jron667 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:06:
[...]

Ok, ga ik doen.
Waarom opent de eerste aflevering meteen met Previously on Bosch: Legacy? Moet dat dan uit Bosch S06 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:06

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

GeeBee schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:28:
[...]

Ok, ga ik doen.
Waarom opent de eerste aflevering meteen met Previously on Bosch: Legacy? Moet dat dan uit Bosch S06 zijn?
Er zijn 3 seizoenen Bosch legacy. Mss dat je seizoen 2 of 3 te pakken hebt?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

GeeBee schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:28:
[...]

Ok, ga ik doen.
BL is een vervolg op B. Dus het gaat door waar hij als rechercheur geëindigd is. Zit nu nog in het laatste seizoen van BL, dus Ballard kan daarna meteen gekeken worden? Ik had niet in de gaten dat dit aan Bosch gerelateerd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Dwarlorf schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:45:
[...]

Er zijn 3 seizoenen Bosch legacy. Mss dat je seizoen 2 of 3 te pakken hebt?
Nee, bij mij start S01E01: The wrong side of goodbye met die terugblik.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 22-07-2025 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:29
Ik weet het niet met Ballard. Ik vond Bosch geweldig, Bosch Legacy ook een topper, maar Ballard...

Het voelde voor mij allemaal te snel/gerushed/niet compleet, take your pick. Sowieso ben ik geen fan van Maggie Q, maar ook als ik daar doorheen kijk vond ik het script een stuk minder aanspreken dan de eerder genoemde. Jammer, want in de boeken werkt het wel en heb ik wel een klik met Ballard.

To dare is to do

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Mr. Robot (2015–2019)Mr. Robot (2015–2019)
Tweakers: 8.8 | IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 49 min | MPAA: TV-MA
Ik ben een beetje een inhaalslag aan het maken met het kijken van series. Ik heb daarom Mr. Robot aangezet, ook vooral omdat mijn jiongste zoon er enthousiast over was. Ik was in de veronderstelling dat ik het eerste seizoen al gezien had. En ik kwam daar aan pas achter bij het laatste deel van seizoen 1. Ik was dus gewoon alles vergeten, of ik heb er op een heel andere manier naar gekeken dan deze keer dat kan ook. Anyway, Rami Malik ofwel Elliot de hoofdpersoon in deze serie vond ik bij de Queen film een irritant karikatuur vanzichzelf. En eigenlijk moest ik er bij deze serie ook wel even aan wennen. Dat is wel redelijk gelukt. Een fantastische rol voor hem. Elliot is briljant en verward, net als de wereld om hem heen. De grens tussen wie hij is en wie hij denkt te zijn? Vervaagt.

Goed het doel om het hele financiele bestaan van de groten der aarde, en gelijk dan maar even de hele bevolking daarin mee te nemen moet allemaal met vernuftige hacks gebeuren. Daar was ik een beetje bang voor dat het vooral onzin dingen zouden zijn die voorbij komen. Ik als echte tweaker heb natuurlijk enorm veel meer verstand van computers en hacken dan iemand die een serie maakt. Grapje natuurlijk want ook dat viel mij enorm mee. Een aantal keren wel even gedacht "oke wtf wat een onzin" of soms zelfs het MacGyver of A team melodietje die in mij hoofd voorbij kwam tijdens wat scene's.

De makers hebben enorm goed hun best gedaan om het allemaal interresant en nieuw te houden voor de kijker. Door alle seizoenen heen zitten leuke dingen verwerkt naar andere series of gebeurtenissen. Vooral in seizoen 4. Daar is bijna iedere aflevering een ander genre lijkt wel. Tof! de laatste afleveringen zijn ronduit vaag verwarrend verdrietig vermakelijk. Tijd om meer van Sam Esmail en Rami Malek te gaan bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7.8 / 10

Welke serie nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Hebben jullie trouwens Snowfall gezien? Ik heb die vorig jaar gekeken....

Ik ga er geen uitgebreide review over schrijven. Maar deze serie gaf mij een Breaking Bad gevoel.
Net niet zo goed meer heel dicht in de buurt....
'Snowfall' is een drama dat zich afspeelt in het begin van de crackepidemie in Los Angeles en gaat over de diepgaande impact ervan op de hedendaagse cultuur. In de serie worden enkele personages gevolgd die uiteindelijk gewelddadig met elkaar in aanraking komen, onder wie Franklin Saint, een jonge straatondernemer die macht wil, Gustavo 'El Oso' Zapata, een Mexicaanse worstelaar die verstrikt raakt in de machtsstrijd binnen een misdaadorganisatie, Teddy McDonald, een CIA-agent met een duister verleden die een geheime missie uitvoert om de Nicaraguaanse Contra’s te financieren, en Lucia Villanueva, de eigengereide dochter van een Mexicaanse drugsbaron. In 'Snowfall' draait alles om geld, macht en invloed in Los Angeles.
IMDb: Snowfall (TV Series 2017–2023)

YouTube: Snowfall | Season 1: Official Trailer | FX

s06 trailer

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

https://www.disneyplus.co...89-454d-bed4-b91ad2e0d6e6

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 22-07-2025 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 08:07

The Third Man

The Third Jellyfish

ppeterr schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:59:
Hebben jullie trouwens Snowfall gezien? Ik heb die vorig jaar gekeken....

Ik ga er geen uitgebreide review over schrijven. Maar deze serie gaf mij een Breaking Bad gevoel.
Net niet zo goed meer heel dicht in de buurt....
Goede serie inderdaad, maar naar mijn idee niet zo dicht in de buurt van Breaking Bad. Daar zit veel karikatuur en een ironische humor ondertoon in (eigenlijk laat het zien hoe de meeste criminelen klunzen zijn die nauwelijks weten wat ze doen, net als de meeste mensen in het normale leven). Snowfall is meer een aangrijpend drama maar wel wat serieuzer daardoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
The Third Man schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:04:
[...]
Goede serie inderdaad, maar naar mijn idee niet zo dicht in de buurt van Breaking Bad. Daar zit veel karikatuur en een ironische humor ondertoon in (eigenlijk laat het zien hoe de meeste criminelen klunzen zijn die nauwelijks weten wat ze doen, net als de meeste mensen in het normale leven). Snowfall is meer een aangrijpend drama maar wel wat serieuzer daardoor.
Ja misschien heb je gelijk, wellicht ga ik breaking bad nog een keer kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:29
Fubar seizoen 1 was geen topserie, maar meer dan vermalelijk. Ik heb ervan genoten.
Echter, seizoen 2 is uit en heb er ruim een aflevering van gezien, en in vind het bagger.
Ben ik de enige, moet ik de serie meer tijd gunnen, of is het echt veel slechter dan seizoen 1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

ikweethetbeter schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:02:
Fubar seizoen 1 was geen topserie, maar meer dan vermalelijk. Ik heb ervan genoten.
Echter, seizoen 2 is uit en heb er ruim een aflevering van gezien, en in vind het bagger.
Ben ik de enige, moet ik de serie meer tijd gunnen, of is het echt veel slechter dan seizoen 1?
Ik heb beide seizoenen gezien, en nee, ik vond het niet beter worden.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:21
Ach Bagger vond ik het niet, maar vond het nog steeds vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21
Het is zodanige bagger dat het leuk wordt. Maar dat was bij seizoen 1 ook al :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Untamed (2025–)Untamed (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Eric Bana(na) gaat op onderzoek uit in deze lange reclame voor Yosemite National Park. In de pilot valt een jonge vrouw van El Capitan naar beneden en sleept hier ongewild bijna twee bergbeklimmers in mee. De rest van het seizoen is een mysterie om te achterhalen hoe ze viel, waarom ze viel, waarover ze viel, of ze überhaupt viel en wanneer ze viel. En wat heeft dit te maken met het zoontje van de hoofdrolspeler die als agent onderzoek doet?

De tweede en derde hoofdrollen zijn weggelegd voor Lily Santiago (La Brea) en Sam Neill (Jurassic Park), waarbij laatstgenoemde op de automatische piloot lijkt te spelen. Bana geeft daarentegen zijn innerlijke Pedro Pascal vrij baan en lijkt deze serie te zien als een sollicitatiebrief voor deelname aan The Last of Us. Niet verkeerd. Helemaal niet verkeerd.

Wel enigszins verkeerd is de duidelijke setting die zich niet in Yosemite National Park bevindt, maar in Maple Ridge dat met een ingeplakte greenscreen-achtergrond van El Capitan dienst probeert te doen als het befaamde park vanwege de tax-breaks. Net zoals 868 andere films en TV-series. Het blijft Canada eh?

Qua verhaal komt het niet veel verder dan de gemiddelde film die vroeger op de woensdagavond werd uitgezonden. Het is net niet interessant genoeg om op te zetten en het is ook net niet slecht genoeg om het, mede dankzij de acteurs, af te zetten. Dat maakt het bingewaardig, weliswaar met in gedachten je huilende zelf die in een hoekje van de kamer zit te wenen omdat je voor de zoveelste keer hebt toegegeven aan het Netflix-algoritme dat niets beters wil produceren dan magere zesjes en ervoor gezorgd heeft dat je weer een hele zak met te zoute nootjes hebt opgegeten, al is er een kans dat het zout deze keer van de tranen komt.

Er gebeuren relatief veel dingen die je zou kunnen aanwijzen om aan te tonen waarom het script niet zo goed is. Zo probeert op een gegeven moment het karakter van Eric Bana een telefoon te unlocken. Dit werkt niet. Volgens de lijkschouwer omdat telefoons dit op basis van biologische processen doen. Dus hij pakt er wat formaldehyde bij om het gezicht van persoon op tafel wat bij te deppen, om hierna nog eens een poging te doen. Victory, de gezichtsherkenning op de telefoon werkt nu wel. De technologie staat voor niets. En tja, zulke dingen halen je toch uit het verhaal.

Om het nog erger te maken zal je later in het seizoen een speciale method actor voorbij zien komen die midden in the middle of nowhere promotie komt maken voor Foot Locker. Want ook in de bossen van Yosemite National Park kun je natuurlijk inblenden met de omgeving door het beruchte zwart-wit gestreepte shirt te dragen.

Het is geen Isla Nublar, maar het is wel Netflix. Dus om met de woorden van een groot acteur te spreken: "after careful consideration, I have decided not to endorse your park series".

Toch heb ik mede dankzij deze serie nu wel zin gekregen om Canada eens te bezoeken. Samen met mijn schoenen van Foot Locker, die ik na het schrijven van deze review even een factuur zal sturen voor het maken van reclame.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ach, daar heb je het al, het wordt nu uitgerekt van een "limited series" naar een tweede seizoen.

Het seizoen heeft een gesloten einde, maar:

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Sandman (2022–2025)The Sandman (2022–2025)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Nadat je 's avonds je ogen hebt gesloten komt iemand langs om er zand in te strooien. Sommigen noemen hem Klaas Vaak, Morpheus, Oneiros, Kai'ckul, of gewoon lekker ordinair The Sandman. In welke incarnatie dan ook, hij is dus de ellendeling die er iedere dag voor zorgt dat je je ogen moet ontdoen van de halve woestijn aan zandkorrels die vanuit je dromen zonder pardon weer naar buiten rollen na het ontwaken.

De versie in deze DC-verfilming, in de vorm van een TV-serie gegoten, legt de nadruk op de variant die in het begin is opgesloten door iemand die bedacht dat dromen bedrog horen te zijn. Zijn "totem" is afgepakt en het gevolg is een meer dan honderdjarige opsluiting. Het is de typische variant op phenomenal cosmic powers in een itty bitty living space en it's bigger on the inside.

Gelukkig voor hem wordt hij per ongeluk vrijgemaakt en kan hij terug naar "the Dreaming", een plaats met wilde kastelen, bruggen die in reusachtige handen liggen (en overigens echt bestaan in Vietnam) en een draak die samen met o.a. een eenhoorn zo'n kasteel beschermt. Ja, ik hoor je als lezer al zeggen: in your dreams. En dat klopt, want dit is een droomwereld waarin alles met een knip van de vinger ontstaat of tot zand vergaat.

Omdat mensen niet alleen dromen, is er ook een personificatie van Death (een opvallend vrolijke dame), Desire, Despair, Destruction en nog een paar, aangevuld door de "Corinthian" (een seriemoordenaar met tanden als ogen in de vorm van een levende nachtmerrie), goden zoals Thor, lieftallige feetjes met zwaarden en natuurlijk mevrouw Morningstar; de "bitch" from hell die eigenlijk best redelijk is. Tenslotte is er Johanna Constantine, wiens rol wordt opgepakt door Jenna Coleman. Haar aanwezigheid is niet de eerste, maar ook niet de laatste qua bekende acteurs uit Dr. Who.

In het eerste seizoen is de personificatie van abstracte concepten nog goed te doen. "Dream" (de Sandman onder een van zijn namen) is een zwaarwichtig karakter en vindt dat hij zijn taken absoluut moet vervullen. Het tweede seizoen is niet anders, hoewel dingen daar steeds dieper in de droomwereld blijven hangen. Wat echter ontbreekt in de meeste karakters, op een paar na, is diepte. Sommigen doen helaas niet veel meer op het scherm dan rondlopen met fratsen. En dat is jammer, want daarvoor bestaat nou net die personificatie. Je houdt dus voornamelijk de met zware stem sprekende Dream over.

Na het tweede seizoen volgt een laatste aflevering in de vorm van een seizoensspecial waarin Death een dagje uit heeft. Leuk om te benadrukken dat het om een personificatie gaat. Het hoort verder niet bij de twee seizoenen en staat geheel op zichzelf. Misschien is dat wel ontstaan uit het cancelen van deze show door Netflix toen bleek dat auteur Neil Gaiman is aangeklaagd door verschillende vrouwen. Diepe, diepe zucht. Het lijkt tegenwoordig moeilijk te zijn om met een beetje status niet per ongeluk je tong in iemands oor te steken.

Concluderend vond ik dit een serie van gemiddelden. Het dreunt te vaak zwaar door met semi-filosofisch werk en leunt voor mijn smaak ook te ver door richting fantasy. Ik denk dat de serie interessanter had kunnen zijn met minder fratsen en meer samenspel tussen de droom- en echte wereld. Misschien moet het ook gewoon een beetje je ding zijn.

Eerste seizoen een 7, tweede seizoen een 6, seizoensspecial een 7, maakt een score van 6.66.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.66 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

@Stukfruit Is 'tong in oor steken' een eufemisme tegenwoordig? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Elvhenk schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:27:
@Stukfruit Is 'tong in oor steken' een eufemisme tegenwoordig? :X
In dit geval is het een referentie naar een omschrijving in het artikel van de rollende steen:
When they arrived at the hotel lobby, Claire said he continued the unwanted advances and pressed her against the wall, kissed her, and put his tongue in her ear.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Stukfruit schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:31:
[...]

In dit geval is het een referentie naar een omschrijving in het artikel van de rollende steen:

[...]
Aha. Ik heb het artikel in Vulture gelezen en dat is een afgrijselijk verhaal over aanzienlijk meer abuse dan dat. Ik ga wel het tweede seizoen van Sandman kijken, want ik vond het eerste seizoen goed, maar met een bijsmaak. De man kan verhalen vertellen, maar verder zit hij in het steeds langer wordende rijtje van enge mannen waarvan je vroeger dacht dat ze oké waren.
:|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb Foundation nog niet voorzien van een review hier, maar seizoen 3 is weer van start. Ik zit er weer helemaal in. Wat een fantastische serie is dit. Zeker de moeite waard als je van sci-fi houdt. Goed verhaal en heel goed acteerwerk (ik vind vooral dat Lee Pace echt een bizar goed personage weet neer te zetten). Dus voor mensen die nog twijfelen over deze serie: gewoon gaan kijken!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
miicker schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:12:
Ik heb Foundation nog niet voorzien van een review hier, maar seizoen 3 is weer van start. Ik zit er weer helemaal in. Wat een fantastische serie is dit. Zeker de moeite waard als je van sci-fi houdt. Goed verhaal en heel goed acteerwerk (ik vind vooral dat Lee Pace echt een bizar goed personage weet neer te zetten). Dus voor mensen die nog twijfelen over deze serie: gewoon gaan kijken!
Moet zeggen lijkt er wel goed uit te zien, ik denk dat ik deze eens ge proberen eerst.
Ik ga wel denk ik eerst een aflevering elders kijken, voor ik besluit Appletv+ af te nemen. want de Appletv+ series kunnen mij niet boeien verder(En toch vaker gehad van nee vind het niks).
Ben op het moment even serieloos, afwachten op seizoenen die er compleet op staan. dus kan ik dit wel eens proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 01-08-2025 12:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:37:
[...]

Moet zeggen lijkt er wel goed uit te zien, ik denk dat ik deze eens ge proberen eerst.
Ik ga wel denk ik eerst een aflevering elders kijken, voor ik besluit Appletv+ af te nemen. want de Appletv+ series kunnen mij niet boeien verder(En toch vaker gehad van nee vind het niks).
Ben op het moment even serieloos, afwachten op seizoenen die er compleet op staan. dus kan ik dit wel eens proberen.
Mocht je toch Apple+ gaan nemen kan ik je ook zeker Severance aanraden. Dat vind ik echt een van de beste series van de afgelopen tijd.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:28
Carlos0_0 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:37:
Slow Horses? Shrinking? Severance? AppleTV heeft IMO juist wel een aantal echt goede series er tussen zitten. (Overigens gaat Slow Horses ik meen eind september weer verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
RobertMe schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:51:
[...]

Slow Horses? Shrinking? Severance? AppleTV heeft IMO juist wel een aantal echt goede series er tussen zitten. (Overigens gaat Slow Horses ik meen eind september weer verder).
Ik ken uiteraard niet elke serie, al maken ze er uiteraard niet zo super veel.
Severance heb ik wel eens na lopen kijken, maar nee niet echt wat voor mij.

Shrinking ziet er op zich geinig uit, niet geweldig. maar wel eens leuk om op te pakken/proberen.

Slow Horses: ziet er niet echt leuk uit, of ieder geval niet wat mij kan boeien om te kijken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:25

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Carlos0_0 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:05:
[...]

Ik ken uiteraard niet elke serie, al maken ze er uiteraard niet zo super veel.
Severance heb ik wel eens na lopen kijken, maar nee niet echt wat voor mij.

Shrinking ziet er op zich geinig uit, niet geweldig. maar wel eens leuk om op te pakken/proberen.

Slow Horses: ziet er niet echt leuk uit, of ieder geval niet wat mij kan boeien om te kijken.
Slow Horses is serieus een van de beste series van het laatste decennium en Gary Oldman is er fantastisch in. Ik raad deze zeker aan.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Carlos0_0 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:05:
[...]

De charme zit erin dat er meer achter schuilt dan op het oog lijkt. Het gaat, net als bij The Wire trouwens, over een afdeling klunzen en anders dysfunctionelen die toch hun talent kunnen toepassen om iets te bereiken wat niemand van ze had verwacht. Enorme aanrader, ook om het contrast met de reguliere crimefighting-series die over topteams of topduo's e.d. gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Zeror schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:32:
Ik heb deze gebinged deze week:

Gyeongseong Creature
IMDB: 7.3 | Koreaanse drama/horror

In Seoel onder koloniaal bewind inj het voorjaar van 1945 proberen een zakenman en twee speurders zijn op zoek naar vermiste mensen. Wanneer tijdens hun zoektocht stuiten op een monster, ontstaan uit onethische mensenproeven, moeten ze strijden om te overleven.

Serie is spannend en sleept je mee. Ik geniet hier heel erg van. De serie krijgt later dit jaar ook nog een tweede seizoen. Ik durf ook best te zeggen dat deze net als bijv. Squid Game bij de betere Koreaanse series hoort. Als de combi WWII en sci-fi/horror je aanspreken, zou ik deze zeker even checken als je ook koreaans niet erg vind natuurlijk.
Wij hebben seizoen 1 net gekeken en zijn aan S02 begonnen. Zeker een pareltje als je van Aziatische produkties houdt. Nog afgezien van verhaallijn en storytelling, haarscherp gefilmd en visueel een juweeltje. Wat mij betreft net zo'n verrassing als Alice in Borderland (Japans), waar in september een 3e seizoen van komt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
miicker schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:12:
In S3 soms wel met wat extra zeep op plekken waar dit niet nodig is, totdat Lee Pace weer eens langskomt: "do robots dream of wiping their own *sses?" :D :')

Het blijft een poëet die madeliefjes verspreidt.
Voor wie het niet ziet: zoek naar "pushing daisies" :P

Misschien is die extra zeep dan toch wel zo fris.

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 01-08-2025 20:41 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Voor de fans: Foundation begint sowieso een steeds meer Blade Runner-achtige sfeer te krijgen. I like :)

spoiler: Foundation, episode 4 van seizoen 3
Lee Pace die een robot belachelijk maakt terwijl ze even daarvoor hebben uitgelegd dat deze niet meer van "de generatie met 3 wetten" is... :X

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Gisteren de eerste twee episodes van Chief of War gezien. Over een Hawaïaanse oorlogsleider. Volledig in de Hawaïaanse taal gedaan wat het een stuk realistischer maakt. Veel actie, prachtige landschappen en erg spannend! Ik kijk uit naar episode 3 volgende week.

Chief of War (2025–)Chief of War (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: N/A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@dumbledore ^^^ Welk cijfer krijgt het tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
RoRoNL schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 01:40:
@dumbledore ^^^ Welk cijfer krijgt het tot nu toe?
Op IMDB staat het er nog niet bij :? . Waarschijnlijk nog niet geupdate. Ik geef het een 7.5 op basis van de eerste twee episodes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Virgin River (2019–)Virgin River (2019–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14
Zoals het mij betaamd heeft mijn vrouw deze serie zitten kijken en kijk ik uit interesse mee.
Het is een romantische serie, maar moet zeggen dat het wel goed in elkaar gezet is. Het einde van seizoen 6 is wel open, maar schijnbaar komt half 2026 seizoen 7 en is deze al gefilmd en komt daarna seizoen 8.

De shots zijn mooi, de karakters zijn interessant om naar te kijken. Naast de geijkte romantiek zit er van alles en nog wat in. Ruzies, intriges, noem maar op. Ik raad hem zeker wel aan.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:31

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Wij kijken veel series via NPO Plus. Britse series zij over het algemeen wel te doen. Goed verhaal en ook niet te lang qua afleveringen.
Out There is leuk wegkijken, heeft een beetje weg van Neerlands Hoop en Eigen Kweek. Komt een tweede seizoen van, volgens mij.
Vigil is wel spannend alleen het plot van beide seizoenen viel ons beetje tegen, helaas.
Nu het tweede seizoen van Kin aan het kijken.
Vooral Michael Kinsella is meedogenloos ondanks zijn problemen. De scène met zijn vader die hij onder schot houdt, pistool tegen zijn slaap, d:)b

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
Gisteravond begonnen aan seizoen 2 van ‘Twisted Metal’ (Amazon Prime). Hij is weer leuk en over the top! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Stukfruit schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 22:57:
Voor de fans: Foundation begint sowieso een steeds meer Blade Runner-achtige sfeer te krijgen. I like :)
Vraagje over de spoiler, maar ik moet nog aan S03 beginnen;
spoiler:
Er is in Foundation (in elk geval in de boeken) toch nog maar één robot over, namelijk R. Daneel Olivav (= Demerzel) en die had toch een regel 0: Een robot moet de mensheid beschermen? Dus die moet dan nog veiliger zijn?
Zie: Robots en Empire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Ik zit ondertussen in seizoen 2 van Boardwalk Empire.

Ja ik vind het wel oke...genoeg om te blijven kijken..... Maar ik betwijfel of ik er een hoge waardering aan geef....

IMDb: Boardwalk Empire (TV Series 2010–2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
GeeBee schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:28:
[...]

spoiler:
Er is in Foundation (in elk geval in de boeken) toch nog maar één robot over, namelijk R. Daneel Olivav (= Demerzel) en die had toch een regel 0: Een robot moet de mensheid beschermen? Dus die moet dan nog veiliger zijn?
spoiler:
Ik weet het even niet meer precies uit m'n hoofd, maar het was iets met een dilemma tussen het beschermen van Empire, wat ook moet, en die regels.

Om de mensheid te beschermen laat ze wel (beperkt) mensen sterven, wat wordt aangehaald als voorbeeld om mee aan te geven dat ze in principe door die regels bij elkaar een soort unieke vorm van "autonomie" zou hebben.

Maar dat wordt in S3 relatief uitgebreid uit de doeken gedaan :)

Niet de beste omschrijving omdat ik even onderweg zit te typen, maar zoiets in ieder geval.

[ Voor 16% gewijzigd door Stukfruit op 04-08-2025 13:38 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

ppeterr schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:35:
Ik zit ondertussen in seizoen 2 van Boardwalk Empire.

Ja ik vind het wel oke...genoeg om te blijven kijken..... Maar ik betwijfel of ik er een hoge waardering aan geef....

IMDb: Boardwalk Empire (TV Series 2010–2014)
Het wordt wel sterker vond ik, met name door de ontwikkeling van de andere personages zoals die gespeeld door Bobby Cannavale, Michael Kenneth Williams en Michael Stuhlbarg. Buscemi zelf heeft me nooit zo overtuigd maar de rest maakte het voor mij meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
GeeBee schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:28:
[...]

spoiler:
Gisteren Foundation geprobeerd 1ste 2 afleveringen, ik ben in slaap gevallen 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Carlos0_0 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 17:16:
[...]

Gisteren Foundation geprobeerd 1ste 2 afleveringen, ik ben in slaap gevallen 😂.
Ja het is geen Star Wars space opera, je moet het even tijd gunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Kin gisteravond uitgekeken.
Goede serie, en op de een of andere manier krijg je toch soort van sympathie voor sommige personages.
Al weet je dat het eigenlijk allemaal voor het eigen gewin is.

Alleen die vader, Brendan, wat een misselijk makende vent is dat. Die speelt verdeel en heers en als die zijn zin niet krijgt, ga je eraan. Wie praat, die gaat.
Mag van mij wel meer van dit soort series zijn.

spoiler:
Het einde van seizoen 2 is er een met een open einde. Veel verhaallijnen zijn losse eindjes aan het einde. Volgens de media hebben de acteurs wel zin in een derde seizoen, maar het geld is nog niet rond voor de productie.
Hoop wel dat het er komt

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Laatst online: 12-09 12:44
Net begonnen aan the crow girl op NPO start, best leuk. Een paar verhaallijnen door elkaar die vermoedelijk later bij elkaar komen, duister, doet een beetje aan scandi thrillers denken.

IMDb: The Crow Girl (TV Series 2025– )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

proatjeboksem schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:43:
Net begonnen aan the crow girl op NPO start, best leuk. Een paar verhaallijnen door elkaar die vermoedelijk later bij elkaar komen, duister, doet een beetje aan scandi thrillers denken.

IMDb: The Crow Girl (TV Series 2025– )
Klopt, deed ons er ook aan denken.

spoiler:
Einde seizoen, ook weer losse eindjes }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 22:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dwarlorf schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:54:
Eensch.

Bosch was zeker beter, en we vonden B:L ook echt wel leuk....maar Ballard moet het wel afleggen tegen deze 2.

Niettemin zeker nog steeds een aanrader AFAIC :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 20:59
Op advies van een paar vlaamse vakantievrienden deze week begonnen aan Nonkels (IMDB linkje). Tot dusver slechts 3 afleveringen gezien, maar de humor hierin is erg vermakelijk.

Beetje vergelijkbaar met eigen kweek (nog 'n linkje). Daar hebben wij toen ook enorm van genoten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:34:
The Residence (2025)[Afbeelding: The Residence (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Niemand nog? Mijn vrouw en ik hebben ons erg vermaakt met deze serie. Zoals het Netflix betaamd zitten er een aantal bekende namen in de cast. Het is een klassieke "who-dunnit" serie. waarbij in de eerste aflevering een lijk gevonden wordt en iedereen in het Witte Huis een verdachte is.

De serie is af en toe iets langzaam, niet vervelend. De laatste aflevering duurt 80 minuten, dat had wel even iets vlotter gekund. Maar verder genoten van de acteurs en de humor. En hoewel je een idee hebt wie het gedaan zou kunnen hebben, doet de serie goed zijn best om je continu te laten twijfelen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ook deze onlangs gekeken. Zeker vermakelijk! Mijn grootste probleem was de editing: Zo'n beetje elke opmerking/shot werd elke 5 minuten herhaald. Wellicht nodig voor TikTok generatie? Daarnaast zat er gewoon weinig vaart in. Als er twee afleveringen minder waren, was het ook prima (6 ipv 8 afleveringen). Dan blijft het verhaal vlot, interessant en hou je de aandacht erbij.

Met die twee aanpassingen is het ook leuker om erachter te komen wie het heeft gedaan, omdat je zelf kunt nadenken ipv dat je de hele tijd gestuurd wordt door de edit.

Als voorbeeld: De film Knives Out vertelt een vergelijkbaar verhaal in iets meer dan 2 uur! Past prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
GeeBee schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:56:
[...]

Ja het is geen Star Wars space opera, je moet het even tijd gunnen.
Nee als ik al 1,5 uur kijk de 1ste afleveringen, en het mij dan nog niet 1 moment kan boeien.
Dan ga ik ook niet door kijken, na 2 afleveringen moet je wel een klein beetje feeling hebben al.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 14:18

franssie

Save the albatross

Speciaal Netflix er weer even voor aangezet.

Wednesday. Eerste aflevering was weer erg Tim Burton, maar nu met duidelijk nog meer budget.

Eerste aflevering was goed.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
franssie schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:19:
Speciaal Netflix er weer even voor aangezet.

Wednesday. Eerste aflevering was weer erg Tim Burton, maar nu met duidelijk nog meer budget.

Eerste aflevering was goed.
Deze ga ik ook zeker weer kijken, maar eerst wachten tot het hele seizoen erop staat :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Grace (2021–)Grace (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 90 min | MPAA: TV-14
Een inmiddels 5 seizoenen tellende serie met in totaal 16 afleveringen over Roy Grace (John Simm), een DSI in Brighton (Engeland). Samen met DI Glenn Branson (Richie Campbell) en een aantal andere collega's tracht hij in iedere aflevering van ± 1½ uur een of meerdere moorden op te lossen, tussen wat privé perikelen van de hoofdrolspelers door.

Niet geheel onverwacht aangezien iedere titel van een aflevering net als bij de boeken het woord 'Dead' bevat. Hij is nogal onorthodox en volgt niet altijd even goed de regels en wetten, maar weet wel altijd succes te halen en dat helpt met de acceptatie. Geen overbodig geweld o.i.d., vooral detectivewerk.

De serie is geschreven naar de boeken van Peter James (inmiddels ruim 20 over Roy Grace) en de verhaallijn in de afleveringen volgt de boeken aardig goed. De afleveringen zijn los te kijken maar er zit wel wat rode draden in die chronologisch door de afleveringen lopen. De kwaliteit van de verschillende afleveringen schommelt wel wat qua plot, maar het acteerwerk is doorgaans prima. Niet heel complex maar het kijkt doorgaans wel lekker weg.

Als je de boeken kent zoals ik lijkt het soms wel wat afgeraffeld om het in anderhalf uur te persen, maar geen enkele serie/film gebaseerd op boeken volgen de plots altijd. Zie dat niet als bezwaar en zal zeker seizoen 6 volgend jaar bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Met John "The Master" Simm?

Dat klinkt eigenlijk wel goed.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ja, gelijk al in de plus als het met John Simm is. (y) Ik ben jaren geleden aan de boeken begonnen, maar daar ben ik halverwege in blijven steken. Maar serie is weer andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:37:
Wij hebben seizoen 1 net gekeken en zijn aan S02 begonnen. Zeker een pareltje als je van Aziatische produkties houdt. Nog afgezien van verhaallijn en storytelling, haarscherp gefilmd en visueel een juweeltje. Wat mij betreft net zo'n verrassing als Alice in Borderland (Japans), waar in september een 3e seizoen van komt :)
Een paar dagen geleden hebben we de S02 finale gekeken. Het moet je genre zijn natuurlijk, maar voor mij is dit toch wel een pareltje onder de Koreaanse sci-fi en dystopische series.

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 08-08-2025 19:07 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Bastien schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:19:
Grace (2021–)[Afbeelding: Grace (2021–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 90 min | MPAA: TV-14
Een inmiddels 5 seizoenen tellende serie met in totaal 16 afleveringen over Roy Grace (John Simm), een DSI in Brighton (Engeland). Samen met DI Glenn Branson (Richie Campbell) en een aantal andere collega's tracht hij in iedere aflevering van ± 1½ uur een of meerdere moorden op te lossen, tussen wat privé perikelen van de hoofdrolspelers door.

Niet geheel onverwacht aangezien iedere titel van een aflevering net als bij de boeken het woord 'Dead' bevat. Hij is nogal onorthodox en volgt niet altijd even goed de regels en wetten, maar weet wel altijd succes te halen en dat helpt met de acceptatie. Geen overbodig geweld o.i.d., vooral detectivewerk.

De serie is geschreven naar de boeken van Peter James (inmiddels ruim 20 over Roy Grace) en de verhaallijn in de afleveringen volgt de boeken aardig goed. De afleveringen zijn los te kijken maar er zit wel wat rode draden in die chronologisch door de afleveringen lopen. De kwaliteit van de verschillende afleveringen schommelt wel wat qua plot, maar het acteerwerk is doorgaans prima. Niet heel complex maar het kijkt doorgaans wel lekker weg.

Als je de boeken kent zoals ik lijkt het soms wel wat afgeraffeld om het in anderhalf uur te persen, maar geen enkele serie/film gebaseerd op boeken volgen de plots altijd. Zie dat niet als bezwaar en zal zeker seizoen 6 volgend jaar bekijken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Leuke serie, genoten van DS Norman, Craig Parkinson. Er moet altijd wel een onbehouwen agent inzitten. Maar wel een die het wil oplossen.

Wacht op nieuwe seizoenen.

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.