Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:17

Alien: Earth — Discussietopic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_9ErxIm02yJaP5tTlo45eu65po=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j2hhYNfyhjx4577enXMUs7g7.webp?f=fotoalbum_large

Welkom in het discussietopic voor Alien: Earth!

IMDb: IMDb: Alien: Earth (TV Series 2025– )
  • De eerste live-action tv-serie in het Alien-universum.
  • Gecreëerd door Noah Hawley, geproduceerd door Ridley Scott.
  • Speelt zich af in 2120, net vóór de originele Alien (1979).
  • Te zien via Disney+ (NL/BE).

Nederlandse Uitzenddata op Disney+ —Woensdagen
  1. Aflevering 1 “Neverland” – 13 augustus 2025
  2. Aflevering 2 “Mr. October” – 13 augustus 2025
  3. Aflevering 3 “Metamorphosis” – 20 augustus 2025
  4. Aflevering 4 “Observation” – 27 augustus 2025
  5. Aflevering 5 “In Space, No One...” – 3 september 2025
  6. Aflevering 6 “The Fly” – 10 september 2025
  7. Aflevering 7 “In Space, No One” – 17 september 2025
  8. Aflevering 8 (finale) – 24 september 2025

Extra officiële podcast icm afleveringen
https://www.fxnetworks.com/shows/alien-earth/podcast

Tijdlijn in het Alien-universum
(chronologische volgorde van films en series)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V37hvPssNMJRazYG2d0AWeerTDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBHf3r23xxacili5R0qlFmmK.jpg?f=fotoalbum_large

Regels:
  1. Gebruik
    spoiler:
    bij inhoud uit latere afleveringen.
  2. Houd het respectvol en on-topic.

[ Voor 50% gewijzigd door Dagarkin op 19-08-2025 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Zelf een topic gestart ironisch met behulp van chatgpt(gezien thema), maar ook vanwege dat vrije tijd vaak tweakers via een ipad bezoek en dan een hele pagina coderen erg tijdrovend is.

Mocht iemand mede ts willen zijn stuur gerust een pm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Mooie ts! :)

Om de discussie gelijk aan te slingeren: in de reactie van @Verwijderd werden een aantal zaken aangehaald, waaronder de eieren van David.

Maar als je gaat uitrekenen hoe ver weg die eieren nog waren tijdens Prometheus dan zou het niet mogelijk moeten zijn dat die nu op aarde liggen vanwege de bijkomende reistijd.

Ik zit nu mobiel dus heb even geen middelen voor verdere uitleg, maar ik heb het ook al verschillende keren van anderen voorbij zien komen dus ik was zeker niet de enige die het dacht.

Dus waar komen ze dan vandaan en gaan ze überhaupt nog een rol spelen? :p

Want met de synths erbij als mogelijk verbindend puntje begrijp ik wel dat mensen die gedachte hebben...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Stukfruit schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 18:34:
Mooie ts! :)

Om de discussie gelijk aan te slingeren: in de reactie van @Verwijderd werden een aantal zaken aangehaald, waaronder de eieren van David.

Maar als je gaat uitrekenen hoe ver weg die eieren nog waren tijdens Prometheus dan zou het niet mogelijk moeten zijn dat die nu op aarde liggen vanwege de bijkomende reistijd.

Ik zit nu mobiel dus heb even geen middelen voor verdere uitleg, maar ik heb het ook al verschillende keren van anderen voorbij zien komen dus ik was zeker niet de enige die het dacht.

Dus waar komen ze dan vandaan en gaan ze überhaupt nog een rol spelen? :p

Want met de synths erbij als mogelijk verbindend puntje begrijp ik wel dat mensen die gedachte hebben...
Moet zelf eerlijk bekennen dat de films erg lang geleden zijn en de orginele films, destijds te jong erg spannend vond en wellicht deze binnenkort eens een nieuwe kans geef en de meeste recente prometheus en convenant opnieuw kijken.

Zijn het dezelfde eieren? En ff snel gezocht, maar sneller dan licht is mogelijk toch in het Alien universum,wellicht als de wiskunde niet klopt.

Ander puntje kwam zonet ook een referentie tegen voor de zekerheid in spoilers, maar deze was mij totaal niet opgevallen.

https://gathering.tweaker...message/83179844#83179844
@Robtimus
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:11:
[...]

Hoe bedoel je dit eigenlijk precies?
De serie speelt zich af 'ver' na Prometheus, tussen Covenant en Alien (1e deel).
Het enigste wat je vreemd zou kunnen vinden, is: Als de aarde in de serie al contact maakt met Xenomorphs, waarom zijn ze later in de tijdlijn (in de 1e Alien film) dan nog zo onbekend?
Soort censuur, wellicht ver in de toekomst is de informatie veel makkelijker te beheersen, waaronder je ook informatie kunt verbergen/verwijderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Dagarkin op 17-08-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagarkin schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:45:
Soort censuur, wellicht ver in de toekomst is de informatie veel makkelijker te beheersen, waaronder je ook informatie kunt verbergen/verwijderen.
Ik zit het eens even uit te pluizen...

Alien Earth speelt zich af in het jaar 2120.
In ditzelfde jaar, en waarschijnlijk voor deze gebeurtenissen, vertrekt de Nostromo (schip uit Alien met Ripley aan boord) vanaf de Aarde naar Neptune, en later nog naar Thedus.
Om uiteindelijk, op 3 juni 2122, aan te komen op LV-426.
LV-426 ligt 39 lichtjaren weg van de Aarde, dus ze konden ultrasnel reizen, want die afstand leg je normaal niet in 2 jaar tijd af.

De bemanning van de Nostromo heeft dus blijkbaar nooit iets meegekregen van de toestand op Aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dagarkin schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:45:
[...]

Moet zelf eerlijk bekennen dat de films erg lang geleden zijn en de orginele films, destijds te jong erg spannend vond en wellicht deze binnenkort eens een nieuwe kans geef en de meeste recente prometheus en convenant opnieuw kijken.

Zijn het dezelfde eieren? En ff snel gezocht, maar sneller dan licht is mogelijk toch in het Alien universum,wellicht als de wiskunde niet klopt.
Zo ver zit ik helaas ook niet in de Alien-wereld :)
Ander puntje kwam zonet ook een referentie tegen voor de zekerheid in spoilers, maar deze was mij totaal niet opgevallen.
Dit is me zeker opgevallen. De projectie op het plafond gaf al een redelijk goede introductie volgens mij? :P

Daarom heb ik ook hoop op meer van deze serie. Als het alleen maar aliens zijn die elkaar de kast uit vechten, ei of geen ei, dan hoeft het van mij niet zo.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Stukfruit schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:12:
[...]

Zo ver zit ik helaas ook niet in de Alien-wereld :)

[...]

Dit is me zeker opgevallen. De projectie op het plafond gaf al een redelijk goede introductie volgens mij? :P

Daarom heb ik ook hoop op meer van deze serie. Als het alleen maar aliens zijn die elkaar de kast uit vechten, ei of geen ei, dan hoeft het van mij niet zo.
Haha ja achteraf was het idd weinig subtiel, ook de namen etc, maar had die hele link niet gemaakt, totaal andere focus, aangezien ze zelf ook allemaal vernoemd zijn. Ook de titel van de aflevering ironisch never land :P

Ja gelukkig wel, op dit moment meerdere grote bedrijven en ook het intro wat bewust de verschillen soorten noemt, cyborgs, sythes and hybrides en de race naar onstervelijkheid.

Nu ondertussen legion weer gestart met aflevering 1 en dan woensdag weer lekker nieuwe episode van Alien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben heel benieuwd naar deze serie. Wel moet ik zeggen dat ik Alien Romulus nog moet afkijken, een keer aan begonnen, maar ik kreeg het niet voor elkaar om het af te kijken.

Ik vond deze nog, misschien handig voor in de TS.
Afbeeldingslocatie: https://i1.ruliweb.com/img/24/09/04/191ba207789211e76.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Mad-Matt op 18-08-2025 08:58 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-Matt schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:41:
Ik vond deze nog, misschien handig voor in de TS.
[Afbeelding]
Deze tijdlijn klopt niet. Alien Earth speelt zich af tussen Covenant en Alien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Tijdlijn toegevoegd.

Volgens mij klopt deze zo.

Ik neem aan dat de Alien vs films niet bij de officiële canon horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:17:
[...]

Deze tijdlijn klopt niet. Alien Earth speelt zich af tussen Covenant en Alien.
Lekker dan, je kan ook niets vertrouwen op internet 8)7

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagarkin schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:15:
Ik neem aan dat de Alien vs films niet bij de officiële canon horen.
Dat is wel een dingetje....In de Predator films worden wel hints gegeven naar Aliens, en andersom ook.
In de Alien Earth offical teaser hoor je ook duidelijk dezelfde klikgeluiden als in de Predator films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 12:16:
[...]

Dat is wel een dingetje....In de Predator films worden wel hints gegeven naar Aliens, en andersom ook.
In de Alien Earth offical teaser hoor je ook duidelijk dezelfde klikgeluiden als in de Predator films.

[YouTube: Alien: Earth | Official Trailer | FX]
https://www.indiewire.com...ott-interview-1235143929/
Where Does “Alien: Earth” Fit Into the Larger Mythology?
There have been a lot of “Alien” movies over the decades, many of which selectively try to erase parts of each other’s lore. Hawley explained that the only two films his show acknowledges as canon are “Alien” and “Aliens,” and he’s not racing to make direct connections with either of them.

Why “Prometheus” Doesn’t Exist in This Universe
That means that Scott’s prequels “Prometheus” and “Alien: Covenant” don’t factor into Hawley’s plans, largely due to changes they made to the Xenomorph mythology.

“I think that for me, other than the shark in ‘Jaws,’ this is the most iconic monster in all of film history. And I lived for whatever, 28 years of my life believing that this creature was the perfect organism that had evolved over millions of years,” he said. “And then Ridley made ‘Prometheus’ and engaged with another idea in terms of the origin of these creatures, that it wasn’t part of my DNA of what these movies were to me. And so I chose not to engage with that part of the story and to just sort of speak to the alien that I had encoded.”
Als dit waar is dan vermoedelijk geen predators en spelen prometheus en convenant ook geen rol.

[ Voor 27% gewijzigd door Dagarkin op 18-08-2025 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Misschien leuk voor de startpost:

https://www.fxnetworks.com/shows/alien-earth/podcast

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Toegevoegd.

Heb je deze zelf ook al beluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dagarkin schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:35:
[...]

Toegevoegd.

Heb je deze zelf ook al beluisterd?
Ondertussen wel. Het is niet onmisbaar en je moet soms door de "it was so great"-stukjes heen, maar de belangrijkste personen (regisseur, de actrice voor Wendy, enz) komen allemaal aan het woord en soms zeggen ze wel wat informatiefs.

Het lijkt er in ieder geval op dat er wel meer gedaan gaat worden met bv. het verschil tussen "normale robots" (zoals het karakter van Olyphant) en de "kinderrobots" die nu plotseling in een volwassen wereld worden gegooid.

Wat ook duidelijk wordt is dat ze niet weer alleen hetzelfde lijstje met standaard aliens willen afvinken volgend Hawley. Nouja, dat zag je zelfs in de trailer al.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

Tot nu toe (aflevering 2) valt hij tegen. Er gebeuren imho steeds erg onlogische dingen. Volgens de review wordt het vanaf 3 beter dus daar hoop ik maar op.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Stukfruit schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:36:
[...]

Ondertussen wel. Het is niet onmisbaar en je moet soms door de "it was so great"-stukjes heen, maar de belangrijkste personen (regisseur, de actrice voor Wendy, enz) komen allemaal aan het woord en soms zeggen ze wel wat informatiefs.

Het lijkt er in ieder geval op dat er wel meer gedaan gaat worden met bv. het verschil tussen "normale robots" (zoals het karakter van Olyphant) en de "kinderrobots" die nu plotseling in een volwassen wereld worden gegooid.

Wat ook duidelijk wordt is dat ze niet weer alleen hetzelfde lijstje met standaard aliens willen afvinken volgend Hawley. Nouja, dat zag je zelfs in de trailer al.
Top klinkt goed.

Beetje vergelijkbaar met onderstaande interview?

Uit deze video kwamen ze ook met bv game of thrones, dat het ook een verhaal is zonder the white walkers.
De eerste opzet was dus een verhaal maken de basis goed en vervolgens de monsters toevoegen. Het alien monster zelf is ook op micro niveau aangepast. Zo bespreken ook nog het horror element. Wel interessant.

Het is bijna weer zover hopelijk nieuwe antwoorden en vragen morgen :)
BCC schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:40:
Tot nu toe (aflevering 2) valt hij tegen. Er gebeuren imho steeds erg onlogische dingen. Volgens de review wordt het vanaf 3 beter dus daar hoop ik maar op.
Wel benieuwd waarom en wat jij als onlogisch bestempeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Dagarkin op 19-08-2025 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zoiets inderdaad.

Levert nog steeds niet gegarandeerd iets goeds op, maar of het dat is weten we 23 september pas.

Morgen in ieder geval de volgende aflevering!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Dagarkin schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:01:
[...]

Top klinkt goed.

Beetje vergelijkbaar met onderstaande interview?
[YouTube: Alien: Earth | Interview with Showrunner Noah Hawley]

[...]

Wel benieuwd waarom en wat jij als onlogisch bestempeld.
Waarom ga je als je nog maar 4 maanden moet nog een keer hibernaten? Dan ben je al in het zonnestelsel. Waarom als de cargo zo belangrijk is geen rendez-vous maar een landing ? Search en rescue met wapens, nou vooruit want het is een vijandig schip, waarom lopen ze dan zonder achterhoede. En waarom is iedereen in gear, behalve de medic? Die heeft niet eens een helm op in een instortend gebouw ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:53

rammes

koekebakker 1e klas

Zojuist aflevering drie gezien, de eerste twee afleveringen vond ik al erg lekker, deze is wat mij betreft nog wat beter. zoveel vragen, zoveel nieuwe dingen. Heerlijke serie om te volgen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel paar dagen in München, dus kan pas weer verder kijken in het weekend.

Offtopic: ik heb alleen de nieuwe Dexter serie meegenomen, voor de eenzame avonduurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
BCC schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:23:
[...]

Waarom ga je als je nog maar 4 maanden moet nog een keer hibernaten? Dan ben je al in het zonnestelsel. Waarom als de cargo zo belangrijk is geen rendez-vous maar een landing ? Search en rescue met wapens, nou vooruit want het is een vijandig schip, waarom lopen ze dan zonder achterhoede. En waarom is iedereen in gear, behalve de medic? Die heeft niet eens een helm op in een instortend gebouw ?
Wellicht met hibernaten, dat dit ook je veroudering vertraagd en sowieso qua voedsel scheelt dit veel. Overige wie weet wordt dit nog beantwoord( was mij bewust niet opgevallen) sowieso qua crash en wat er fout ging zijn er nog genoeg vragen.

Als je volgens mij een science fiction zoekt die vrij accuraat en doordacht inelkaar steeks zou ik je de expanse kunnen aanraden.
rammes schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:29:
Zojuist aflevering drie gezien, de eerste twee afleveringen vond ik al erg lekker, deze is wat mij betreft nog wat beter. zoveel vragen, zoveel nieuwe dingen. Heerlijke serie om te volgen.
Ja idd erg genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ja expanse is top, maar gezien het budget vindt ik dit redelijke beginnersfouten 🤷 vanavond maar aflevering 3 kijken :)

[ Voor 17% gewijzigd door BCC op 20-08-2025 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
Ondanks dat het vooralsnog geen meesterwerk is (ep. 1 en 2 gezien) kan ik wel erg genieten van deze serie. Voor mij zitten er geen echt storende elementen in en zitten er genoeg vraagstukken in waar ik benieuwd naar ben naar mate de serie zich verder ontwikkeld of je daar antwoorden op krijgt. Cyborg Morrow is echt wel intrigerend maar ook de andere cargo (bewust ivm spoilers) ben ik benieuwd naar hoe zich dat verder tot het verhaal verhoudt.

Acteerwerk is tot nu toe okayish waarbij ik de character Kirsh er tot nu toe boven de rest uit vindt springen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BCC

BCC

Episode 3 is echt veeeel beter! Heeft de stagiair bij Disney marketing de pilot lopen aanpassen ofzo? Alleen de muziek al en de scenes en het verhaal zijn 10x beter.

[ Voor 4% gewijzigd door BCC op 21-08-2025 21:47 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Nou, het is in ieder geval duidelijk waar dat ene vandaan was gekomen :Y

spoiler:
De eieren.

[ Voor 15% gewijzigd door Stukfruit op 21-08-2025 04:16 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
het einde van aflevering 3 snapte ik niet helemaal. iemand?

spoiler:
de long en het eitje? waar sloeg dat op? van wie was die long?

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 22-08-2025 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagarkin
Farabi schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:54:
het einde van aflevering 3 snapte ik niet helemaal. iemand?

spoiler:
de long en het eitje? waar sloeg dat op? van wie was die long?
spoiler:
Meende broer van Wendy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Dagarkin schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:29:
[...]

spoiler:
Meende broer van Wendy
spoiler:
waarom wendy zo op de grond kreunde gaan we nog zien dus? dat is nog niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Farabi schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:34:
[...]

spoiler:
waarom wendy zo op de grond kreunde gaan we nog zien dus? dat is nog niet bekend?
Ja dat is voor mij ook nog niet duidelijk, maar ook in aflevering 1 was het net of zij als enige de xenomorph hoorde, wellicht heeft dit verband met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zoals in de podcast te horen was is ze ook de enige die haar eigen naam heeft gekozen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Stukfruit schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:59:
Zoals in de podcast te horen was is ze ook de enige die haar eigen naam heeft gekozen.
Klopt, maar volgens mij wordt dit ook in de serie zelf benoemd. Meende dat 1 van de kinderen hiervan een opmerking maakte.

Hier nog wel allemaal easter eggs voor aflevering 3.

https://www.superherohype...-3-easter-eggs-references

spoiler:
nu nog steeds benieuwd of predators wel of niet erin voorkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Klopt, maar dat stukje ging er over dat Wendy sowieso anders is :)

Waarom, hoe en wat ben ik verder even kwijt omdat ik maar half luisterde.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

Van het weekend de eerste 3 afleveringen gekeken. Inderdaad moet je er even in komen maar nu wil ik eigenlijk wel meer.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Dagarkin schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 23:05:
spoiler:
nu nog steeds benieuwd of predators wel of niet erin voorkomen
spoiler:
Bladerunners :Y Ze hinten toch al de hele tijd in de Alien films en ook een beetje in deze serie dat ze in dezelfde filmwereld afspelen.

Verder wel jammer dat New Siam er zo generiek uitziet. The Creator heeft al laten zien dat scifi en Zuidoost-Azië er cool uit kan zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Gundogan op 25-08-2025 23:55 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Gundogan schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:20:
[...]

spoiler:
Bladerunners :Y Ze hinten toch al de hele tijd in de Alien films en ook een beetje in deze serie dat ze in dezelfde filmwereld afspelen.
Die referentie kende ik nog niet, qua canon is het afwachten, wat we allemaal te zien krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagarkin
Nieuwe aflevering erg genoten.

Het is een trage opbouw, maar kijk nu al weer uit naar volgende week.

Hoe het nu is opgezet is het ook leuk om zelf te voorspellen, wanneer het precies misgaat, maar door de opzet tonen ze al meerdere wegen die kunnen worden ingeslagen.

Las ook dat dit seizoen een soort proof of concept. Hopelijk een succes, aangezien ik naast de monsters ook het concept van mens en machine super interessant vind. Hebben die hybriden daadwerkelijk een bewustzijn of is een simpel een machine.

De allereerste aflevering begint hiermee wel het intro de zoektocht naar onstervelijkheid, wellicht dat dit het hoofdthema is.

Betreft proof of concept en evt meerdere seizoenen.
Showrunner Noah Hawley has described the first season of Alien: Earth as a “proof of concept”, with future seasons a possibility if the show proves a hit with viewers.

“Season one is the proof of concept,” Hawley told Variety. “And if it works commercially, then season two is about building a model upon which we can envision making a season three, four, five.”

He went onto describe Alien: Earth as being built as a “recurring series”, adding: “I don’t know how many seasons that would be. I believe that endings are what give a story meaning, so I have a sense of where I’m going with it.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Dagarkin schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:04:

Betreft proof of concept en evt meerdere seizoenen.

[...]
Wel kijk, dat hoop ik i.i.g.
Vind het helemaal niet slecht als nogal kritische kijker (moet afl. 04 vanavond nog zien).
Ik ergerde me ook aan al wat dingen maar dat doe ik in nagenoeg alle series.

Zelfs in The Expanse waren er wat dingetjes, al was 'ergernis aan dingetjes' hier wel het minimaalste dat ik ooit had en dan nog in een serie met 62 afleveringen, sterk. Ook niet voor niks dat dit dé Sci-Fi serie is die door iedereen aangeraden wordt.

...maar ik denk vooral dat als je als SciFi -fan The Expanse, Battlestar Galactica etc. gezien hebt, dat je verwachtingen voor series die vandaag de dag airen, sowieso hoog liggen, daar moet je rekening mee houden.

De kwaliteit van die 2 series specifiek ligt nu eenmaal op een ander niveau als wat we gewoon zijn vandaag de dag.

Het kàn nog wel, dat bewees seizoen 1 van Andor (i.m.h.o.) S2 moet ik nog zien...
...maar al bij al vind ik Alien: Earth best vermakelijk tot nu toe en hoop wel op meer seizoenen.

[ Voor 7% gewijzigd door PinusRigida op 27-08-2025 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
PinusRigida schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:30:
[...]

Wel kijk, dat hoop ik i.i.g.
Vind het helemaal niet slecht als nogal kritische kijker (moet afl. 04 vanavond nog zien).
Ik ergerde me ook aan al wat dingen maar dat doe ik in nagenoeg alle series.

Zelfs in The Expanse waren er wat dingetjes, al was 'ergernis aan dingetjes' hier wel het minimaalste dat ik ooit had en dan nog in een serie met 62 afleveringen, sterk. Ook niet voor niks dat dit dé Sci-Fi serie is die door iedereen aangeraden wordt.

...maar ik denk vooral dat als je als SciFi -fan The Expanse, Battlestar Galactica etc. gezien hebt, dat je verwachtingen voor series die vandaag de dag airen, sowieso hoog liggen, daar moet je rekening mee houden.

De kwaliteit van die 2 series specifiek ligt nu eenmaal op een ander niveau als wat we gewoon zijn vandaag de dag.

Het kàn nog wel, dat bewees seizoen 1 van Andor (i.m.h.o.) S2 moet ik nog zien...
...maar al bij al vind ik Alien: Earth best vermakelijk tot nu toe en hoop wel op meer seizoenen.
Ja inderdaad en perfectie bestaat niet en als de serie mij vermaakt ben ik tevreden.

Zelf de Expanse nog niet volledig gekeken, lag op schema en toen wachten en wachten. Kan vermoed ik beter opnieuw beginnen. Ik heb de serie nadat netflix het heeft overgenomen nog niet gekeken.
Battlestar Galactica bedoel je dan de 2004 remake? Ik heb deze nog op mijn lijst staan. Idd volgens mij met een imdb van 8.7 de hoogste space scifi serie. Sowieso bedankt om deze weer voor mij op de radar te zetten.

Zelf altijd erg fan van star gate en dan met name SG-1(er doen geruchten dat er een reboot komt).

Ook vermaak ik mij momenteel met Star Trek Strange New Worlds.

Ja en toch bijzonder, aangezien je tegenwoordig de betere middelen hebt om cgi te produceren, wellicht toch een vorm van snelle productie ten koste van de kwaliteit.

Toch klaag ik niet met deze serie het oogt erg mooi allemaal.

Andor ook nog op de lijst. Dan wel met Disney hit en miss met de vele star wars spinoffs. Andor ga ik dan wel een kans geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Dagarkin schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:13:
[...]

Ja inderdaad en perfectie bestaat niet en als de serie mij vermaakt ben ik tevreden.

Zelf de Expanse nog niet volledig gekeken, lag op schema en toen wachten en wachten. Kan vermoed ik beter opnieuw beginnen. Ik heb de serie nadat netflix het heeft overgenomen nog niet gekeken.
Battlestar Galactica bedoel je dan de 2004 remake? Ik heb deze nog op mijn lijst staan. Idd volgens mij met een imdb van 8.7 de hoogste space scifi serie. Sowieso bedankt om deze weer voor mij op de radar te zetten.

Zelf altijd erg fan van star gate en dan met name SG-1(er doen geruchten dat er een reboot komt).

Ook vermaak ik mij momenteel met Star Trek Strange New Worlds.

Ja en toch bijzonder, aangezien je tegenwoordig de betere middelen hebt om cgi te produceren, wellicht toch een vorm van snelle productie ten koste van de kwaliteit.

Toch klaag ik niet met deze serie het oogt erg mooi allemaal.

Andor ook nog op de lijst. Dan wel met Disney hit en miss met de vele star wars spinoffs. Andor ga ik dan wel een kans geven.
Lol, ik keek ook naar SG als ik jonger was, een tijdje terug nog 's herbegonnen maar geraak er niet zo meer in... "indeed". :D

Klopt idd. dat ik het over de 2004 reboot heb van BS-G, ik vind dit één van de meest meeslepende series die ik ooit keek, al vanaf aflevering 1 kleefde ik aan m'n televisie. Briljante serie, ook qua sfeer en muziek... en binnenkort ga ik ze nog 's bingen denk ik...
Ik kan ze echt aanraden om te shortlisten, voor de komende donkere winter-avonden en nachten...

Als ik moet kiezen tussen de 2, zet ik BS-G op n°1 en The Expanse op n°2. Puur voor het beklemmende sfeertje dat BS-G wist neer te zetten, iets dat ik toch wat miste in The Expanse , die ik overigens ook geniaal vond... alleen een béétje minder sfeervol en minder beklemmend i.m.o. Ook de intriges tussen de personages zijn heel goed wegens er niet 1 slechte of zelfs matige acteur tussen zit.

En idd. als het lang geleden is dat je eender welke serie gezien hebt, is het altijd goed om nog 's van in het begin te kijken, dat doe ik toch ook steeds.
Dan helpt het wel als je nog niet zo ver zat want The Expanse heeft wel veel seizoenen, nu, elke seizoenspilot heeft wel een recap van het vorige seizoen dus dat helpt ook wel.

Andor is ook zeker een kans waard, al is het niet het typische Star Wars, het is... anders. :D maar ik vond het wel top!
Klopt; markt-dynamiek om sneller iets matigs te produceren en te gokken dat er genoeg mensen naar kijken om winst te maken, dan om nog meer tijd en geld te steken voor hetzelfde risico (nl. dat hun gok op hoge kijkcijfers fout bleek te zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door PinusRigida op 27-08-2025 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Zonder al teveel te verklappen. Voor mij is aflevering 4 tot nu toe de beste aflevering. Diep, donker en rauw in al zijn vormen. De serie lijkt steeds beter te worden :)

• Dagarkin
Miki schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:46:
Zonder al teveel te verklappen. Voor mij is aflevering 4 tot nu toe de beste aflevering. Diep, donker en rauw in al zijn vormen. De serie lijkt steeds beter te worden :)
Ja ook begint het nu te lopen en erg benieuwd welke wegen er gaan worden bewandeld.

Betreft spoilers volgens mij kunnen we vandaag sowieso wel de laatste aflevering bespreking, aangezien gisteren de laatste aflevering was, wellicht volgende week, dat we dan woensdag ook de laatste aflevering bespreking en met spoilers zonder spoilertags. De uitzenddata is volgens mij wereldwijd gelijk.

Nu eerst weer aan het werk en vanavond kijk ik weer ff in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Als slachtoffer van het Westworld-drama vond ik ep #4 prima :Y

Vanavond even de podcast opzetten.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 23:51
Ook maar begonnen aan de serie. En omg! Dit is wel echt heel erg slecht. Praktisch op alle vlakken. 3 afleveringen in en het wordt steeds dommer en slechter. Misschien schrijf ik later wel een uitgebreider stukje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:27

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik denk, ik geef het nog een kans. Maar ik zit inmiddels op het punt dat het me zwaar begint te irriteren: werkelijk ieder shot wordt gevuld met knipperende lichten en/of lasvonken
Dan een alien die zuur lekt wat dwars door de vloer van een ruimteschip gaat maar even later ligt te lekken op het gezicht van een jongen die daar hoegenaamd niks geen last van heeft.
Ik weet niet of ik de volgende aflevering nog op ga zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ja, dat vraag ik me ook nog steeds wel een beetje af. Wel een long kwijt, maar geen gezicht :X

Plot armor in actie, zullen we maar zeggen ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
GurbY{nl} schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:17:
Ik denk, ik geef het nog een kans. Maar ik zit inmiddels op het punt dat het me zwaar begint te irriteren: werkelijk ieder shot wordt gevuld met knipperende lichten en/of lasvonken
Dan een alien die zuur lekt wat dwars door de vloer van een ruimteschip gaat maar even later ligt te lekken op het gezicht van een jongen die daar hoegenaamd niks geen last van heeft.
Ik weet niet of ik de volgende aflevering nog op ga zetten...
Het zogenaamde bloed van de Xenomorph is zuur maar het kwijl weer niet. Als je op de details let moet je hier ook scherp op zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:27

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Miki schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:53:
[...]

Het zogenaamde bloed van de Xenomorph is zuur maar het kwijl weer niet. Als je op de details let moet je hier ook scherp op zijn ;)
Oh dus toen was ie niet meer gewond en was het bloeden al gestopt...ok..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:34

TTLCrazy

Listen to Frankie

Gisteren de 3e aflevering gezien en mijn eerste pessimisme slaat langzaam toch wel om. Ik vind bepaalde dingen nog steeds slecht geacteerd/uitgewerkt maar er zit wel verbetering in.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Aflevering vijf is wel een flashback zeg. Ik kan waarschijnlijk beter eerst even naar de podcast luisteren, want ik zit nu met heel veel vragen :P
spoiler:
Want: waarom rennen mensen sneller dan een Xeno? Waarom doet men aan operaties zonder beschermende spullen? Waarom eet men in een ruimte met aliens?

Het zal vast met opzet gedaan zijn, gezien de uitspraken die ze eerder in dezelfde aflevering deden, maar ik zie even niet het grotere plaatje achter deze keuze omdat het verder ook niet heel duidelijk alientongue-in-cheek oid was.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
De volgende aflevering heet trouwens The Fly :+

Mensen die Breaking Bad hebben gezien zullen hier vast naar uitkijken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Aflevering 5 kon makkelijk een hoogstaande film zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Stukfruit schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:05:
spoiler:
Waarom eet men in een ruimte met aliens?
spoiler:
Een suffe reden, maar desalniettemin een reden: omdat ze in de keuken/mess zaten te roken. En het is natuurlijk wel een beetje de rode draad door de serie: aantal foutjes, onderschatten van het gevaar, en wat toevaligheden. Ze hebben geen idee hoe gevaarlijk de wezens zijn waar ze mee werken. Tel daarbij op dat het bedrijf de mensen allemaal als 'expendable' ziet en dat is dan het recept voor hetgeen er gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Stukfruit schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:05:
Aflevering vijf is wel een flashback zeg. Ik kan waarschijnlijk beter eerst even naar de podcast luisteren, want ik zit nu met heel veel vragen :P
spoiler:
Want: waarom rennen mensen sneller dan een Xeno? Waarom doet men aan operaties zonder beschermende spullen? Waarom eet men in een ruimte met aliens?

Het zal vast met opzet gedaan zijn, gezien de uitspraken die ze eerder in dezelfde aflevering deden, maar ik zie even niet het grotere plaatje achter deze keuze omdat het verder ook niet heel duidelijk alientongue-in-cheek oid was.
Ja vond die Xeno wel apart bewegen, maar ook de traagheid dit kwam ten goede voor de dreiging en natuurlijk het camera perspectief vanuit de xeno. Deed mij ook wel beetje aan de doom film denken met een fps view.

Volgens mij draaien alle series wel op het punt, dat mensen fouten maken. Met die reddingsactie werd nog wel geroepen doe het niet.

Zelf had ik liever geen flashback aflevering gehad, had liever dat dit bv aflevering 1 was en op chronologische volgorde.

Edit al podcast geluisterd en duidelijkheid hierover?
Stukfruit schreef op woensdag 3 september 2025 @ 23:00:
De volgende aflevering heet trouwens The Fly :+

Mensen die Breaking Bad hebben gezien zullen hier vast naar uitkijken.
Haha ja dat zou niet verkeerd zijn. Zolang het maar geen referentie is naar de film de fly, deze zelf nooit gekeken lijkt me gruwelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

De Xeno was dit keer echt slecht vond ik, echt een man in een pak die je aan het besluipen is. Dat ding hoort in twee springen aan het plafond te hangen en je aan te vallen niet achter je aan sluipen. Hij zei nog niet geen BOE.

Ik zou het doen!

• Stukfruit
  • Niet online
NLxAROSA schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:17:
[...]
spoiler:
Een suffe reden, maar desalniettemin een reden: omdat ze in de keuken/mess zaten te roken. En het is natuurlijk wel een beetje de rode draad door de serie: aantal foutjes, onderschatten van het gevaar, en wat toevaligheden. Ze hebben geen idee hoe gevaarlijk de wezens zijn waar ze mee werken. Tel daarbij op dat het bedrijf de mensen allemaal als 'expendable' ziet en dat is dan het recept voor hetgeen er gebeurt.
Dat was inderdaad duidelijk, maar dit kwam qua script heel erg over als een B-film.

Mensen zijn (in de serie dus) dom, en ze zullen vast willen laten zien dat het in de toekomst onder leiding van corporaties ipv natiestaten nog veel erger wordt. Alleen het lijkt verder geen achterliggende reden te hebben en er wordt ook niets mee gedaan. Het is meer plot armor dan logica.

Daardoor was de aflevering wel heerlijk pijnlijk :p Ik vraag me alleen af of het de bedoeling was dat het pijnlijk zou worden door het script ipv door wat te zien was.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dagarkin schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:36:
[...]

Edit al podcast geluisterd en duidelijkheid hierover?
Ze hebben er met geen woord over gesproken. Het was alleen maar hosanna over Morrow en hoe bijzonder en menselijk zijn verleden was, zonder ergens dieper op in te gaan. Het bleef oppervlakkig.

Het is niet echt waar ik zelf de focus op gelegd zou hebben. Blijkbaar verwacht ik toch te veel.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik volg al een tijdje dit Youtube kanaal van iemand die echt mooie analyses maakt over alles Alien. Elke week een nieuwe video over de afgelopen aflevering:

[Video: https://www.youtube.com/@AlienTheory/videos]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kavalier en morrow vind ik erg goed spelen. ik bewonder vooral de alien (1979) cinematografie.

[ Voor 43% gewijzigd door Farabi op 04-09-2025 16:50 ]

• Miki
Ik vond het zelf een hele interessante aflevering. De flashback viel voor mij precies goed doordat bepaalde verhaallijnen verder werden uitgediept kreeg het meer en meer een plekje. De vroege link van Boy Kavelier had even niet zien aankomen maar geeft wel een verklaring voor waarom hij zo makkelijk een onervaren team van synth’s het ruimte schip laat betreden in de eerste afleveringen. Dat maakt de serie in mijn ogen sterk door steeds net wat meer inzicht te geven waar eea vandaan komt of hoe het heeft kunnen gebeuren.

Wat betreft acteerwerk is het niveau verschil wel groot. Morrow, Kish en Boy genius springen eruit. De rest zakt ver door de ondergrens en dat maakt het wel jammer.

Oh en T Ocellus _/-\o_

• Stukfruit
  • Niet online
De acteur voor Morrow had volgens de podcast o.a. Heath Ledger in gedachten bij het uitwerken van de aanpak voor de rol :)

Hij wilde eenzelfde effect bereiken door bv. na te denken over hoe het karakter zich (letterlijk) beweegt temidden van bepaalde situaties.

Over het script voor deze aflevering heb ik genoeg te klagen, ik beloof dat ik nog even wacht tot het einde van het seizoen voordat ik losga :p, maar het acteertalent is er vanuit o.a. zijn kant zeker wel.

Dat zit wel Schnorr.

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:58
Een xenomorph die bang is zien we niet zo vaak. :)

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:56
Maar zag ik het goed? Is die Oogctopus alien vriendelijk? :D

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Farabi
  • Niet online
Remy!!!! schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:39:
nee, kent geen vriend en vijand. elimineert gewoon alles wat leeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:56
Farabi schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:07:
[...]

nee, kent geen vriend en vijand. elimineert gewoon alles wat leeft.
Naar mijn idee probeert hij/zij/het de mensen we te waarschuwen omtrent de Xenomorph.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik denk dat hij een oogje op haar had!

Edit: overigens vond ik 'm soms wel een beetje te cartoony :P Je zou bijna denken dat Disney er een knuffel van wil maken om te verkopen in de speelgoedwinkel.

[ Voor 68% gewijzigd door Stukfruit op 04-09-2025 23:30 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:58
Stukfruit schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:30:

Edit: overigens vond ik 'm soms wel een beetje te cartoony :P Je zou bijna denken dat Disney er een knuffel van wil maken om te verkopen in de speelgoedwinkel.
Het kan ook afleiding zijn zodat ze makkelijker kan ontsnappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Remy!!!! schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:39:
Remy!!!! schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:08:
[...]

Naar mijn idee probeert hij/zij/het de mensen we te waarschuwen omtrent de Xenomorph.
In het lab toen die ontsnapping van het vreemde insekt leek hij haar te willen waarschuwen. Hij klopte nog op het raam. Ben idd nu wel meer benieuwd naar de motieven van deze soort.
Stukfruit schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:30:

De transformers slogan is ook wel ironisch more than meets the eye. Ondanks wat het kan kwam het in mijn ogen niet erg monsterlijk over, wellicht icm bovenstaande wat ik schreef, het leek ook mensen te waarschuwen/helpen.
Superman schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 05:23:
[...]

Het kan ook afleiding zijn zodat ze makkelijker kan ontsnappen
Wellicht, maar die hoek evt van niet 100% slecht en evt een wezen wat ook empathie heeft zou ook wel een interesante wending zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dagarkin schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:59:
[...]

De transformers slogan is ook wel ironisch more than meets the eye. Ondanks wat het kan kwam het in mijn ogen niet erg monsterlijk over, wellicht icm bovenstaande wat ik schreef, het leek ook mensen te waarschuwen/helpen.
Toegeven, ze geven opvallend veel hints dat het geen minder intelligent wezen is. De opmerkingen bij het schaap, de onderzoeksruimte... en natuurlijk de aanval op de Xeno die door het oog van de naald moest kruipen :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:14
Omgekeerd ging die oogbal vol voor Nibs, een friendly zou ik hem precies toch ook niet noemen. Ik denk dat het waarschuwen eerder was in de hoop van later zelf de mens als host te kunnen gebruiken ipv die teek haar te laten vermoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Lph4Num3r1c
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 23:52
Aflevering 5 toch wel de beste aflevering tot nu toe. Vervelend nu weer te moeten wachten op de volgende afleveringen.

Gelukkig staat aflevering 6 voor morgen op de rol. The Fly.....

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Aight!

'A toy robot...'

Jezus wat een onprofessionele debielen zijn het bij elkaar bij prodigy!

Je zou toch verwachten dat bij een research facilty dat er constante bewaking zou zijn bij van deze gevaarlijke soorten.

Man man man haha.

Maar goed ik vond hem wel weer spannend!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het begint er ook op te lijken dat het niet alleen maar kinderen waren omdat die het "best zouden passen".

Ze werken niet aan het onderzoek. Ze zijn het onderzoek. Dat zet het domme gedrag ook weer in een ander perspectief. Vannacht maar even de podcast beluisteren met de hoop dat ze het daar eindelijk eens over gaan hebben :P

* Stukfruit gaat vannacht geen schapen tellen omdat hij dan helemaal niet meer in slaap komt :+ :X

Dat zit wel Schnorr.

• Miki
Aflevering 6 was weer genieten. Er gebeurde veel, heel veel zelfs (hoop side plots) en ja ondanks de voorspelbare titel had ik deze vlieg niet zien aankomen en tot wat het in staat bleek te zijn.

T Ocellus die in het schaap zit blijft fascinerend :)
Echt meesterlijk hoe ze dit hebben weten neer te zetten.

• Stukfruit
  • Niet online
Dat eerste is ook nog wel een ding ja. Tot nu toe werden de synths neergezet als redelijk onverwoestbaar. Even een schoonheidsslaapje en je bent weer terug.

In a cage, no one can hear you scream.

Dat zit wel Schnorr.

• Farabi
  • Niet online
De filosofische insteek en de dialogen daarover, gecombineerd met het buitenaards leven dat in beeld wordt gebracht tilt de serie naar een ander niveau. Volgens mij hebben we dit niet eerder gezien in een sci-fi productie. Dat maakt het uniek.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 11-09-2025 11:26 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Mwah, het blijft op sommige vlakken toch een beetje plot armor ;)

Zoals het feit dat Boy K. tot nu toe helemaal niet zo intelligent is overgekomen. Kennis, ja. Intelligentie... ehm, nouja, als dat lab opzettelijk zo slecht is ingericht dan zou het evengoed nog een mogelijkheid kunnen zijn. De rest besteedt hij alleen maar uit.

In de podcast is er in ieder geval weer weinig over gesproken. Daarin komen vooral uitspraken over de beleving voorbij. Leuk om te horen dat de acteurs met facehuggers gewoon door kunnen ademen in hun uren met dat masker op, maar dat is niet de diepgang waar ik op hoopte.

Gelukkig blijft het wel vermakelijk en durf ik nu weer drie dagen niet te slapen dus de serie doet wat het moet doen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 11-09-2025 12:58 ]

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1