Dagarkin schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:13:
[...]
Ja inderdaad en perfectie bestaat niet en als de serie mij vermaakt ben ik tevreden.
Zelf de Expanse nog niet volledig gekeken, lag op schema en toen wachten en wachten. Kan vermoed ik beter opnieuw beginnen. Ik heb de serie nadat netflix het heeft overgenomen nog niet gekeken.
Battlestar Galactica bedoel je dan de 2004 remake? Ik heb deze nog op mijn lijst staan. Idd volgens mij met een imdb van 8.7 de hoogste space scifi serie. Sowieso bedankt om deze weer voor mij op de radar te zetten.
Zelf altijd erg fan van star gate en dan met name SG-1(er doen geruchten dat er een reboot komt).
Ook vermaak ik mij momenteel met Star Trek Strange New Worlds.
Ja en toch bijzonder, aangezien je tegenwoordig de betere middelen hebt om cgi te produceren, wellicht toch een vorm van snelle productie ten koste van de kwaliteit.
Toch klaag ik niet met deze serie het oogt erg mooi allemaal.
Andor ook nog op de lijst. Dan wel met Disney hit en miss met de vele star wars spinoffs. Andor ga ik dan wel een kans geven.
Lol, ik keek ook naar SG als ik jonger was, een tijdje terug nog 's herbegonnen maar geraak er niet zo meer in... "indeed".
Klopt idd. dat ik het over de 2004 reboot heb van BS-G, ik vind dit één van de meest meeslepende series die ik ooit keek, al vanaf aflevering 1 kleefde ik aan m'n televisie. Briljante serie, ook qua sfeer en muziek... en binnenkort ga ik ze nog 's bingen denk ik...
Ik kan ze echt aanraden om te shortlisten, voor de komende donkere winter-avonden en nachten...
Als ik moet kiezen tussen de 2, zet ik BS-G op n°1 en The Expanse op n°2. Puur voor het beklemmende sfeertje dat BS-G wist neer te zetten, iets dat ik toch wat miste in The Expanse , die ik overigens ook geniaal vond... alleen een béétje minder sfeervol en minder beklemmend i.m.o. Ook de intriges tussen de personages zijn heel goed wegens er niet 1 slechte of zelfs matige acteur tussen zit.
En idd. als het lang geleden is dat je eender welke serie gezien hebt, is het altijd goed om nog 's van in het begin te kijken, dat doe ik toch ook steeds.
Dan helpt het wel als je nog niet zo ver zat want The Expanse heeft wel veel seizoenen, nu, elke seizoenspilot heeft wel een recap van het vorige seizoen dus dat helpt ook wel.
Andor is ook zeker een kans waard, al is het niet het typische Star Wars, het is... anders.

maar ik vond het wel top!
Ja en toch bijzonder, aangezien je tegenwoordig de betere middelen hebt om cgi te produceren, wellicht toch een vorm van snelle productie ten koste van de kwaliteit.
Klopt; markt-dynamiek om sneller iets matigs te produceren en te gokken dat er genoeg mensen naar kijken om winst te maken, dan om nog meer tijd en geld te steken voor hetzelfde risico (nl. dat hun gok op hoge kijkcijfers fout bleek te zijn)
[
Voor 10% gewijzigd door
PinusRigida op 27-08-2025 17:00
]