Fiber schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:07:
Maar het voelt voor velen net zo oneerlijk om (veel) te moeten betalen voor iets wat je precies hetzelfde toch wel krijgt als je geen geld/huis/vermogen hebt, namelijk een kamertje in een stinkend bejaardenhuis waar je hooguit één keer in de week onder de douche wordt gezet... En dat gaat dus niet om heel rijke ouderen, dat is een ander verhaal, maar inderdaad om mensen die met hard werken precies hun huis hebben kunnen aflossen. Dan had je dus net zo goed je geld daarvoor al kunnen uitgeven aan 'leuke dingen voor de mensen'...
"Nou en"? Die mensen doen dat toch hun hele leven al? Ze betalen meer huur (als ze huren), veel meer belasting i.p.v. het krijgen van bijstand en toeslagen, etc. etc.
Het alternatief is om gedurende het werkende leven nog meer belasting te betalen, om het op je oude dag gratis te krijgen. Feit is: het geld is er allang niet meer, en de zorgvraag (nu al 1.4 miljoen werknemers) neemt alleen maar toe.
Lethalis schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:18:
Het is oneerlijk omdat je hetzelfde krijgt als mensen die geen eigen bijdrage leveren (zoals Fiber al aankaart).
Splits het dan op. Ik wil best meer betalen voor een betere verzorging dan iemand die zelf niks bijdraagt, maar het is belachelijk als ik een hoop geld moet betalen voor dezelfde zorg die iemand anders gewoon krijgt.
Reactie politiek: zorg alleen nog voor de rijken beschikbaar! Zie je mijn punt?
En terecht. Als ik mijn hele leven zuinig aandoe en geld spaar dan wil ik daar ook iets aan hebben.
Sparen wordt al heel lang bestraft. Simpelweg omdat de overheid het geld alleen kan halen waar het zit.
Zo ken ik mensen die 3 ipads in huis hebben, 6 iphones en 4 laptops, of mensen met 5 tv's, enzovoorts..
Het blijft een slecht voorbeeld, want je noemt nu slechts een paar duizend euro aan spullen op. Er zijn genoeg mensen die dat uitgeven aan 1 bankstel. Dat zijn niet de kosten die hard aanzetten als je daar zorg (80k per jaar?) voor moet kopen.
Ik heb het idee dat dit geld halen bij rijken alleen maar uitstel is van de werkelijke discussie, namelijk: hoeveel zorg willen we nog verlenen? Heeft het werkelijk nut om zwaar demente bejaarden nog 20 jaar lang kunstmatig in leven te houden? En zeer veel andere voorbeelden...
Om weer een klein beetje ontopic te gaan:
http://www.nu.nl/politiek...a-pakket-maatregelen.html :
De werkloosheid loopt in 2013 op tot 560.000 mensen en in 2014 tot 575.000 mensen. Dit komt in 2013 neer op 6,25 procent van de beroepsbevolking.
Minder mensen die werken betekent simpelweg minder productie in wat voor vorm dan ook.
Minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën liet daarop al weten dat het kabinet niet alleen wil bezuinigen, maar ook wil proberen de economie aan te jagen en te zorgen voor meer werkgelegenheid.
Volgens het CDA bevestigen de cijfers van het CPB de vrees die de partij al had "voor al die mensen die hun baan verliezen, de waarde van hun huis zien kelderen of hun pensioen zien dalen".
Het CDA geeft hierbij direct toe dat dure huizen hun doel zijn. Ik hoop dat ze nooit meer praten over de situatie van starters op de woningmarkt
Ik las ook over enkele honderden miljoenen euro's om de bouw te stimuleren, maar kan dat zo snel niet terugvinden.
[
Voor 18% gewijzigd door
RemcoDelft op 28-02-2013 10:47
]