Leuke 1e aflevering. Erg nep natuurlijk. Maar leuk om te zien toch
Ik vond het over the top gear. Dat item over die hot hatches begon leuk maar werd te veel uitgemolken en dat verhaal op die voormalige legerbasis sloeg weer nergens op. Dat kunnen ze toch echt beter.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Verwijderd
Lol nee toen nog niet nu heb ik hem wel gezien (de 4gb 1080i versie) en het was vrij teleurstellend. En de enige auto die ik echt kende was die golf en dat vind ik echt slappe auto's. Wat is een hot hatch zonder civic of zonder 205? Ik heb wel gelachen maar mijn verwachtingen lagen hoger.vooghel schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:51:
Heb je de aflevering van gisteren wel bekekenAlledrie een oude 'hot hatch' en dan vergelijken; dat is toch precies wat je wil?
Fiesta moest omdat UK. Die dingen werden daar gemaakt. Vauxhall omdat je er mooie grappen om kon maken en de Golf 2 omdat die niet duur is maar wel uit die periode.Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:25:
[...]
Lol nee toen nog niet nu heb ik hem wel gezien (de 4gb 1080i versie) en het was vrij teleurstellend. En de enige auto die ik echt kende was die golf en dat vind ik echt slappe auto's. Wat is een hot hatch zonder civic of zonder 205? Ik heb wel gelachen maar mijn verwachtingen lagen hoger.
Simpele verklaring en een franse Hot Hatch in een UK programma?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
lol ja eigenlijk heb ik ook niks met hot hatches daarom rij ik nu in een drift auto lol daar kan het ook an liggen
Clarkson die de drone bestuurt:

Kwam me meteen bekend voor: pricewatch: Thrustmaster T.Flight Stick X Zwart
Goeie smaak die Clarkson, heb em zelf ook!

Kwam me meteen bekend voor: pricewatch: Thrustmaster T.Flight Stick X Zwart
Goeie smaak die Clarkson, heb em zelf ook!
Sowieso een snelle leerder. Van niet kunnen taxiën naar volwaardige vlucht in een paar tellen
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dat Top Gear deels fake is wisten we al, maar het lijkt wel alsof ze het steeds erger willen maken.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Een Civic wordt in de UK echt als bejaardenauto gezien... Misschien nu niet meer zo, maar destijds was het niet bepaald een populaire auto bij de jeugdige generatie. De Vauxhall Nova (oftewel Opel Corsa) is volgens mij daar dan weer veel populairder geweest. En een Fiesta XR2i niet kennen? Die reden hier ook vrij veel rond, vrij snelle bakjes. De Golf GTi is dan toch wel een beetje de oer-hot hatch, met de Golf 1 GTi is dat segment wel een beetje begonnen, dus dat leek me een hele logische keuze.Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:25:
[...]
Lol nee toen nog niet nu heb ik hem wel gezien (de 4gb 1080i versie) en het was vrij teleurstellend. En de enige auto die ik echt kende was die golf en dat vind ik echt slappe auto's. Wat is een hot hatch zonder civic of zonder 205? Ik heb wel gelachen maar mijn verwachtingen lagen hoger.
Ik vond het weer een geweldige aflevering.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Verwijderd
Toch wel jammer hoor
, ik hou echt van die twee auto's en voor mij zijn ze ook veel belangrijker en sneller dan een corsa of fiesta. Ik bedoel de snelste was die golf 2 en dat was echt en log ding met maximaal 110pk dat kun je toch niet serieus nemen? Tegenwoordig kun je een golf al helemaal niet meer serieus nemen trouwens.
http://www.bbc.co.uk/programmes/p01rkccm
Ik zie: Jeremy in een McLaren, James in een Chinook, Richard in een Alfa en Jemery op een grappig jetski dingetje. Dat belooft veel goeds.
Ik zie: Jeremy in een McLaren, James in een Chinook, Richard in een Alfa en Jemery op een grappig jetski dingetje. Dat belooft veel goeds.
Ryzen 3600 - GTX1060
Veel betere aflevering in tegenstelling tot de vorige aflevering. Alleen in het midden zwakte het weer af... de P1 maakte het weer goed
[ Voor 5% gewijzigd door iPodKiller op 09-02-2014 22:06 ]
Weer een gave aflevering en die McLaren 
Maar minder cocking about en minder gelachen dan vorige week.
Maar minder cocking about en minder gelachen dan vorige week.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Alfa en de P1, geniale aflevering. Interview skip ik toch altijd
PhD i.o.
Leuke aflevering inderdaad. Top Gear is toch op z'n best als het echt over auto's gaat. De humor hoort erbij maar moet niet de overhand krijgen.
Dit was nou echt TopGear.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Verwijderd
goeie aflevering, maar van mij hoeft dat gezeur over die britse technologie helemaal niet. ze moeten altijd even hun eigen land promoten. wat is hun eiland dan toch ook klein dat ze er zo over denken.
2 prachtige auto's en het stuk over de oorlogsvoertuigen vond ik best boeiend
39
Lekkere aflevering weer en god wat een machine die P1.
Hier in de buurt rijd een Gele maar daar was ik niet zo van onder de indruk gek genoeg, totaal onterecht als je nu deze zwarte ziet. wat een beest.
Hier in de buurt rijd een Gele maar daar was ik niet zo van onder de indruk gek genoeg, totaal onterecht als je nu deze zwarte ziet. wat een beest.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wat een beest van een machine is die P1. En wat een prachtige auto is de 4C, maar misschien ben ik een beetje bevooroordeeld.
---RAWE CEEK!!!---
Hoezo? Heb je ze alle twee zelfNoFearCreations schreef op maandag 10 februari 2014 @ 00:22:, maar misschien ben ik een beetje bevooroordeeld.
Dat is gewoon hun trots en daar is, naar mijn mening, niets mis mee. Daarnaast vind ik het leuk als ze een uitstapje maken naar de minder conventionele voertuigen. Net zo amuserend en informatief als de 'normale' segmenten.Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 00:02:
goeie aflevering, maar van mij hoeft dat gezeur over die britse technologie helemaal niet. ze moeten altijd even hun eigen land promoten. wat is hun eiland dan toch ook klein dat ze er zo over denken.
Maar goed, het was weer een geslaagde aflevering met als hoogtepunt het item over de McLaren P1.
Ik had in december het artikel over de P1 al gelezen in Top Gear Magazine en was toen al helemaal verkocht, maar na de bewegende beelden van gisteravond weet ik het zeker: het is mijn nieuwe droomauto. De (organische) vormgeving, de kracht en de techniek. In één woord: wauw!
Voor de liefhebber is hier een verzameling bureaubladachtergronden te vinden van de McLaren P1. Je computer wordt er niet net zo snel van, maar het maakt hem wel mooier om naar te kijken.
[ Voor 8% gewijzigd door Yonix op 10-02-2014 09:01 ]
Ik word ook steeds enthousiaster van de P1. Vorig jaar op Goodwood voor het eerst gezien, toen nog niet echt onder de indruk, maar hoe meer ik er nu van zie, hoe beter hij wordt.
Voor de liefhebbers van P1 zou ik eens kijken op het youtubekanaal van Shmee150, die is momenteel een aantal filmpjes aan het maken van de P1 waar je ook mooie details ziet en veel informatie krijgt.
Voor de liefhebbers van P1 zou ik eens kijken op het youtubekanaal van Shmee150, die is momenteel een aantal filmpjes aan het maken van de P1 waar je ook mooie details ziet en veel informatie krijgt.
Zeer goede aflevering dit keer
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

May: He's not making that up, it says vagina on it

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 10-02-2014 11:57 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als ik twitter moet geloven dan komt binnenkort ook een filmpje van Chris Harris over de P1.Entity schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:09:
Ik word ook steeds enthousiaster van de P1. Vorig jaar op Goodwood voor het eerst gezien, toen nog niet echt onder de indruk, maar hoe meer ik er nu van zie, hoe beter hij wordt.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ben ik alleen in het feit dat ik de 4C niet super mooi vindt? Het is in mijn ogen een beetje een exclusieve Lotus kloon, maar op een of andere manier spreken de verhoudingen me minder aan. Te breed en kort ofzo. Ik zou in die categorie eerder voor een Exige S gaan.
#team_UTC+1
Vloeken in de kerk maar lang niet alle Alfa's zien er goed uit. De 4C heeft wat vreemde proporties, in mijn ogen niet heel interessant. Liever een goed uitgevoerde MiTo dan een 4C.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ben er ook niet zo kapot van hoor, vorig jaar van dichtbij gezien maar wordt er niet zo hebberig van, terwijl ik dat wel wordt van een Elise/Exige inderdaad.Ethirty schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:59:
Ben ik alleen in het feit dat ik de 4C niet super mooi vindt? Het is in mijn ogen een beetje een exclusieve Lotus kloon, maar op een of andere manier spreken de verhoudingen me minder aan. Te breed en kort ofzo. Ik zou in die categorie eerder voor een Exige S gaan.
Verwijderd
De meeste mensen zullen inderdaad een Lotus of Mazda kopen, of misschien wel BMW Z serie of Nissan 350z etc........
Die auto's hebben uiteindelijk toch betere performance voor een lagere prijs, en meer gefabriceerde upgrade's enzovoort. Of uiterlijk echt uitmaakt in de klasse van lichte snelle auto's weet ik niet, maar ik vind grote auto's per definitie mooier.
Die auto's hebben uiteindelijk toch betere performance voor een lagere prijs, en meer gefabriceerde upgrade's enzovoort. Of uiterlijk echt uitmaakt in de klasse van lichte snelle auto's weet ik niet, maar ik vind grote auto's per definitie mooier.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 14:52 ]
Verwijderd
Cocking about met auto's heeft nog niet genoeg overhand.downtime schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:36:
Leuke aflevering inderdaad. Top Gear is toch op z'n best als het echt over auto's gaat. De humor hoort erbij maar moet niet de overhand krijgen.
Ben het er ook mee eens dat de 4C iets teveel wordt opgehemeld, alleen maar omdat het een Alfa is. Wat uiterlijk betreft vind ik z'n grote broer ook vele malen mooier. Wel hoop ik dat Alfa de gedachte van een zo licht en simpel mogelijke auto vasthoud voor hun nieuwe generatie. Daar valt denk ik heel wat mee te behalen als je het tegenover de zware/volgepakte Duitsers zet.
BTW, aflevering 2 was top!
BTW, aflevering 2 was top!
Verwijderd
Mwah.Tsurany schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:07:
Vloeken in de kerk maar lang niet alle Alfa's zien er goed uit. De 4C heeft wat vreemde proporties, in mijn ogen niet heel interessant. Liever een goed uitgevoerde MiTo dan een 4C.
Ik vind geen enkele Alfa mooi.
Bovendien schijnen naast dingen als ruitenwissers, een radio en gps dingen als roest en problemen met electronica een vast onderdeel te zijn van de featureset. Net zoals de Fyra eigenlijk.
Mito vind ik overigens een typische vrouwenauto, dat daar nog zo veel gasten in rondpruttelen verbaast me redelijk.
Ik heb de hele hype rond Alfa ook nooit zo begrepen, vooral vroeger waren ze gewoon niet zo goed.
Ik zou dan ook nooit een 4c aanschaffen, vind hem simpelweg niet mooi en hij lijkt me heel krap.
Dat super goed sturen merk je toch niet in het dagelijkse verkeerd, dan maar wat meer gewicht en vermogen zoals in een BMW Z4 of een 370Z
Ik zou dan ook nooit een 4c aanschaffen, vind hem simpelweg niet mooi en hij lijkt me heel krap.
Dat super goed sturen merk je toch niet in het dagelijkse verkeerd, dan maar wat meer gewicht en vermogen zoals in een BMW Z4 of een 370Z
Het is niet voor niets een keer homo-auto van het jaar gewordenVerwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:14:
[...]
Mito vind ik overigens een typische vrouwenauto, dat daar nog zo veel gasten in rondpruttelen verbaast me redelijk.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Superaflevering! \o/
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
+1 inderdaad een superaflevering! Dit is precies hoe Top Gear hoort te zijnsteveman schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:31:
Superaflevering! \o/
Zo ben ik die slechte eerste aflevering weer snel vergeten.
Wel apart dat ze een positieve review hebben over een hybride
Verwijderd
Denk ook niet dat hybride anzich het probleem is maar meer het feit dat je eigenlijk best wel een sandalendragende hippy moet zijn om in eco dozen als die lelijke Prius of die full-electric dingen met een actieradius niet groter dan de gemiddelde postzegel voor lief te nemen.RocketKoen schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:23:
Wel apart dat ze een positieve review hebben over een hybride
Die P1 doet doet erg veel om dat slome stoffige imago weg te schoppen, en als je het mij vraagt is dat precies hoe die auto's moeten werken.
Als het zin heeft electrisch gaan rijden en dan zonder dat hele pretentieuze imago er aan vast maar gewoon als mooie slee.
Die tijd is wel voorbij hoor, al een tijdje niet op de snelweg geweest zeker?Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:34:
[...]
Denk ook niet dat hybride anzich het probleem is maar meer het feit dat je eigenlijk best wel een sandalendragende hippy moet zijn om in eco dozen als die lelijke Prius of die full-electric dingen met een actieradius niet groter dan de gemiddelde postzegel voor lief te nemen.
Auto's als de Ampera, outlander PHEV, Volvo S60/40 Plug-in of Model S doen het erg goed en zijn helemaal niet voor de "Sandalendragende hippy".
Daarom zie je ook steeds meer Tesla's op de weg verschijnen. Elektrisch, praktisch en mooi gaan wel samen, maar dat moet je niet aan bestaande fabrikanten over laten.Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:34:
[...]
Als het zin heeft electrisch gaan rijden en dan zonder dat hele pretentieuze imago er aan vast maar gewoon als mooie slee.
#team_UTC+1
Meer voor de leaserijder die een dikke bak wil zonder dikke bijtellingDonstil schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:43:
[...]
Die tijd is wel voorbij hoor, al een tijdje niet op de snelweg geweest zeker?
Auto's als de Ampera, outlander PHEV, Volvo S60/40 Plug-in of Model S doen het erg goed en zijn helemaal niet voor de "Sandalendragende hippy".
P1 had ik al gezien bij Jay
(herken het circuit
)
Sowieso leuk youtube kanaal vindt ik.
De 4C komt eigenlijk helemaal niet lekker uit de verf, mooi item maar ga eens lekker knallen op een stuk afgezet weg in de Alpen oid.
Verder wel leuke aflevering.
(herken het circuit
Sowieso leuk youtube kanaal vindt ik.
De 4C komt eigenlijk helemaal niet lekker uit de verf, mooi item maar ga eens lekker knallen op een stuk afgezet weg in de Alpen oid.
Verder wel leuke aflevering.
[ Voor 4% gewijzigd door Gutteguttegut op 11-02-2014 12:06 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Vooral als je direct vol koppel ter beschikking hebtDonstil schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:43:
[...]
Maar zeker in het concept zoals de Ampera (weet alleen niet hoe dat ding rijdt) met een benzinemotor als generator zie ik wel heil. Toch elektrisch (en zeker full electric in stedelijk gebied!), zonder de nadelen van een dure accu.
Elektrisch rijden is een hele aparte manier van rijden. Als je daar eenmaal een beetje aan gewend bent lijkt het me super fijn. De ritten die ik elektrisch heb mogen maken hebben me in ieder geval super positief verrast.GENETX schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:44:
[...]
Vooral als je direct vol koppel ter beschikking hebt. Ooit een testritje mogen doen in een full electric BMW testauto. Één keer achter het stuur van zo'n volledig elektrische auto en je wil niet anders meer. Helaas heb ik het geld niet
![]()
Maar zeker in het concept zoals de Ampera (weet alleen niet hoe dat ding rijdt) met een benzinemotor als generator zie ik wel heil. Toch elektrisch (en zeker full electric in stedelijk gebied!), zonder de nadelen van een dure accu.
Toen ik een keer schade had met mijn eigen auto heb ik een weekje in een Prius3 moeten/mogen rijden, daar was ik de eerste km's helemaal zo blij niet mee maar na een weekje was ik toch wel echt gewend geraakt aan de manier van rijden en is het best relaxed.
Ik wacht alleen nog even op de kans een Model S te rijden, dat schijnt fantastisch te zijn.
(En met het Tesla laad traject rij je straks van Amsterdam naar Barcelona of Berlijn gewoon elektrisch. Ondanks dat ik nooit met de auto op vakantie ga is dat toch wel erg vaak het grote scherm punt van de benzine fanaten)
Ja precies, tegenwoordig kan je voor weinig bijtelling toch wat leuks rijden.RocketKoen schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 01:21:
[...]
Meer voor de leaserijder die een dikke bak wil zonder dikke bijtelling
Bv die Volvo S60 (40) Plug-in is daar een leuk voorbeeld van.
Of de Tesla Model S natuurlijk, die zie ik best regelmatig rijden en lijkt een behoorlijke "hit"
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 11-02-2014 22:26 ]
Hmms die Zenvo had ook zomaar nieuwe Noble kunnen zijn.
edit: sterkte aan het bedrijf die hem maakt
edit: sterkte aan het bedrijf die hem maakt
[ Voor 31% gewijzigd door DDX op 16-02-2014 21:10 ]
Oef, daar konden ze wel eens een heel zware dobber aan hebben. 800k pond

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Paar vlammen op de auto maakt het een stuk agresiefer...
Volgens mij kan je beter die Focus ST kopen en laten tunen voor een ton of twee om net zoveel power te hebben 
Wel een machtig mooie bak. Echt supercar materiaal als ze hun zaken op orde kunnen krijgen.
Die test was wel weer een mooi stukje TG op zijn best.
Wel een machtig mooie bak. Echt supercar materiaal als ze hun zaken op orde kunnen krijgen.
Die test was wel weer een mooi stukje TG op zijn best.
#team_UTC+1
Verwijderd
Ze waren in Pripyat, niet Chernobyl, maar dat terzijde. Zal wel gedaan zijn omdat de naam beter bekend is. Chernobyl is iets van 20 kilometer naar beneden.
Des al niet te min, veel te weinig beeldmateriaal.
Denk dat ik daar de hele dag wel had willen rondrijden. Watjes zijn het.
Des al niet te min, veel te weinig beeldmateriaal.
Denk dat ik daar de hele dag wel had willen rondrijden. Watjes zijn het.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 23:58 ]
@Hierboven.
Pripyat is het stadje waar de werkers woonde toch?
De plant heet wel Chernobyl power plant (vrij vertaald) dacht ik.
Zou daar ook graag eens heen willen, is niet eens zo heel moeilijk heb ik wel eens begrepen.
Je kunt er gewoon met een gids heen,
Vroeger deed ik best veel aan Urbex fotografie, vooral in belgie is daar veel voor te vinden.
Dit lijkt me daar de overtreffende trap van.
Zou daar ook graag eens heen willen, is niet eens zo heel moeilijk heb ik wel eens begrepen.
Vroeger deed ik best veel aan Urbex fotografie, vooral in belgie is daar veel voor te vinden.
Die waarschuwing heeft echt een serieuze betekenis. Het is bedoeld voor mensen die op snelheid uit de quad/waterscooter gaan hangen -in het water. Een krachtige stroom water kan werkelijk binnendringen in het lichaam en letsel veroorzaken. In Duitsland zijn vrouwen en meisjes gewond geraakt terwijl ze van een reuze waterglijbaan in het water gleden. Ze gingen zo snel dat water binnendrong en schade veroorzaakte.Raven schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:55:
[afbeelding]
May: He's not making that up, it says vagina on it
Terug naar vandaag, of gisteren alweer. Weer top aflevering van TopGear. Zo moet het.
Die heet zo omdat Chernobyl (stad) enigszins in de buurt ligt. In werkelijkheid heet 't daar inderdaad Pripyat.Donstil schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:44:
@Hierboven.
Ik vond 't een prima aflevering overigens, maar inderdaad ik zou er ook weinig problemen mee hebben om in Pripyat rond te karren een dagje. Ik denk dat ze dat wat verdramatiseerd hebben.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Het was maar een weinig spannende road trip, er gebeurde daadwerkelijk niks. Alleen het eindpunt was interessant maar daar zag je dan weinig van. Verder was het wel een leuke gast voor de verandering en een mooie test met de Zenvo.
Was weer een mooie aflevering! Maar vond het wel jammer dat James Blunt alweer te gast was, hij is al een keer eerder geweest (S10E08). Toevallig was die oude aflevering afgelopen vrijdag in de herhaling op Veronica.
Hoewel er ruim vijf jaar tussen zit vind ik het toch jammer dat er iemand is die al een keer eerder is geweest. Ook al zijn er al heel veel langsgeweest, er is toch vast nog wel een bekend iemand die wil/kan en nog niet eerder is geweest?
Hoewel er ruim vijf jaar tussen zit vind ik het toch jammer dat er iemand is die al een keer eerder is geweest. Ook al zijn er al heel veel langsgeweest, er is toch vast nog wel een bekend iemand die wil/kan en nog niet eerder is geweest?
Zodra er een SIARPC autowissel is geweest zie je vaker dat gasten weer terug komen. Ach, gelukkig was het in dit geval ook een bekende voor iedereen buiten de UK
Ze waren ook in Chernobyl, ze reden zo ongeveer letterlijk langs de kerncentrale.Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:55:
Ze waren in Pripyat, niet Chernobyl, maar dat terzijde.
De kerncentrale Chernobyl ligt in Prypyat, de stad Chernobyl ligt 30 kilometer verder opWildfire schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:03:
[...]
Ze waren ook in Chernobyl, ze reden zo ongeveer letterlijk langs de kerncentrale.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Donstil schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:44:
@Hierboven.
Pripyat is het stadje waar de werkers primair wonen, en tevens de stad waar de reactor 4 staat. De centrale heet dan de centrale van Chernobyl en de ramp dus ook de ramp van Chernobyl maar het ligt toch een flink eind buiten de stad Chernobyl. Bijna alle reportages die je zit en leest gaan over Pripyat, zo ook deze. Maar niemand kent Pripyat en iedereen kent Chernobyl dus dan is het makkelijker om het Chenobyl te noemen, hoewel onjuist. In principe.SnowDude schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:07:
[...]
De kerncentrale Chernobyl ligt in Prypyat, de stad Chernobyl ligt 30 kilometer verder op
Volgens mij kan je makkelijk een paar dagen ronddolen daar, en zelfs al binnen die 30km "exclusion zone" wonen. Er zijn mensen teruggetrokken na de evacuatie en die worden ook gewoon oud. Je moet alleen geen fruit eten en hier en daar wel opletten wat je waar doet. Geloof dat dingen als het rode bos nog best wel linke soep is.CyBeR schreef op maandag 17 februari 2014 @ 03:45:
[...]
Die heet zo omdat Chernobyl (stad) enigszins in de buurt ligt. In werkelijkheid heet 't daar inderdaad Pripyat.
Ik vond 't een prima aflevering overigens, maar inderdaad ik zou er ook weinig problemen mee hebben om in Pripyat rond te karren een dagje. Ik denk dat ze dat wat verdramatiseerd hebben.
Naar mijn weten is de afzetting er primair om te voorkomen dat mensen achter dat uranium/plutonium/whatever aan gaan wat er nog gewoon ligt. Terroristen bijvoorbeeld.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 11:55 ]
Beetje saaie aflevering dit keer. Die orange auto was best grappig. Jammer dat het weer eens nat was op de top gear track. En die roadtrip sloeg ook nergens op. Opdrachten waren niet eens leuk

Tja ik vind dit leuker en interessanter dan die eerste aflevering die was compleet over the top (ik heb de tweede nog niet gezien overigens)Dacuuu schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:54:
Beetje saaie aflevering dit keer. Die orange auto was best grappig. Jammer dat het weer eens nat was op de top gear track. En die roadtrip sloeg ook nergens op. Opdrachten waren niet eens leuk
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Met Extreme fishing(volgens mij) kreeg de presentator ook een metertje mee die het totaal aan radioactieve energie waarmee je in aanraking bent gekomen bijhoudt en gaat piepen als het gevaarlijk wordt (dus niet alleen als je langs een "piek" zone rijdt) maar als je gedurende langere tijd aan kleine hoeveelheiden bent exposed gaat hij ook piepen.)Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:46:
[...]
[...]
Pripyat is het stadje waar de werkers primair wonen, en tevens de stad waar de reactor 4 staat. De centrale heet dan de centrale van Chernobyl en de ramp dus ook de ramp van Chernobyl maar het ligt toch een flink eind buiten de stad Chernobyl. Bijna alle reportages die je zit en leest gaan over Pripyat, zo ook deze. Maar niemand kent Pripyat en iedereen kent Chernobyl dus dan is het makkelijker om het Chenobyl te noemen, hoewel onjuist. In principe.
[...]
Volgens mij kan je makkelijk een paar dagen ronddolen daar, en zelfs al binnen die 30km "exclusion zone" wonen. Er zijn mensen teruggetrokken na de evacuatie en die worden ook gewoon oud. Je moet alleen geen fruit eten en hier en daar wel opletten wat je waar doet. Geloof dat dingen als het rode bos nog best wel linke soep is.
Naar mijn weten is de afzetting er primair om te voorkomen dat mensen achter dat uranium/plutonium/whatever aan gaan wat er nog gewoon ligt. Terroristen bijvoorbeeld.
Hij kon er geen dag rond lopen, tot de meter vol zat
Het probleem met radioactiviteit is dat het gevaarlijk is maar het is niet precies bekend hoe gevaarlijk omdat er weinig onderzoek naar gedaan wordt. Daarom liggen de grenzen voor toegelaten exposure "voor alle zekerheid" heel erg laag. Daarom kunnen er ook mensen leven in die exclusion zone hoewel ze stralingsdoses krijgen die ver boven de toegelaten waardes liggen.Afvalzak schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:59:
Hij kon er geen dag rond lopen, tot de meter vol zat
Verwijderd
Ik vond het zo knap dat zelfs met die enorme storm de Astra er nogsteeds zo saai uit zag!SnowDude schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:05:
[...]
Tja ik vind dit leuker en interessanter dan die eerste aflevering die was compleet over the top (ik heb de tweede nog niet gezien overigens)
Ja klopt idd, een dagje rondlopen kan verder weinig kwaad als je het niet te lang maakt.Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:46:
Volgens mij kan je makkelijk een paar dagen ronddolen daar, en zelfs al binnen die 30km "exclusion zone" wonen. Er zijn mensen teruggetrokken na de evacuatie en die worden ook gewoon oud. Je moet alleen geen fruit eten en hier en daar wel opletten wat je waar doet. Geloof dat dingen als het rode bos nog best wel linke soep is.
Ik ben er eens een tijdje mee bezig geweest maar een maatje van me wilde toch niet (helaas).
Op zachte ondergrond lopen schijnt wel "gevaarlijk" te zijn, ook mag je niet in de gebouwen en mag je vrijwel niets aanraken.
Dat bos is idd verboden terein, daar mag niemand in.
Onlang zijn ze er met 3opReis nog geweest trouwens.
vet om te zien, zou er in 2011 ook heen gaan maar het was toen tijdelijk afgesloten. als vervanging kregen we een reis naar de raketbasis die eerder in de aflevering te zien is aangeboden.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Erg mooie bak die Deense, mooier dan de meeste andere supercars.
En ook dat Pripyat/Chernobyl is heel mooi om te zien, alhoewel de gevaarlijkheid vast wel overdreven werd (net zoals alles bij Top Gear).
En ook dat Pripyat/Chernobyl is heel mooi om te zien, alhoewel de gevaarlijkheid vast wel overdreven werd (net zoals alles bij Top Gear).
Aangezien hij zijn verloofde meenam vond ik dat helemaal geen probleemTankiej schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:10:
Was weer een mooie aflevering! Maar vond het wel jammer dat James Blunt alweer te gast was, hij is al een keer eerder geweest (S10E08). Toevallig was die oude aflevering afgelopen vrijdag in de herhaling op Veronica.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Komt wel vaker voor dat er oude gasten terug komen, bijna altijd Brits en evt ook iets met bbc? of F1 coureurs. Sowieso Jamiroquai, Jimmy Carr, Jenson Button, Lewis Hamilton, Mark Webber.
I served in a company of heroes.
Een dag achter elkaar is niet aan te raden zonder speciale maatregelen, maar een paar uur kan wel. Ik was er in najaar 2005 en heb er toen ook veel foto's gemaakt. Een show/testcase heb ik toen hier op tweakers geplaatst en is nog steeds te zien: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1080763. Daar heb ik er ook veel uitleg bij geschreven die nog zo goed als helemaal actueel is.Donstil schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:15:
[...]
Ja klopt idd, een dagje rondlopen kan verder weinig kwaad als je het niet te lang maakt.
Ik ben er eens een tijdje mee bezig geweest maar een maatje van me wilde toch niet (helaas).
Op zachte ondergrond lopen schijnt wel "gevaarlijk" te zijn, ook mag je niet in de gebouwen en mag je vrijwel niets aanraken.
Dat bos is idd verboden terein, daar mag niemand in.
Onlang zijn ze er met 3opReis nog geweest trouwens.
Om ook hier iets te verduidelijken: Tsjernobyl is (was) een stadje van zo'n 15000 inwoners die al circa 1000 jaar bestond toen de kernreactoren op zo'n 15 kilometer afstand daarvan werden gebouwd begin jaren 70 - vandaar dat de nuclear power plant er naar vernoemd is. Tegelijkertijd werd er een gloednieuwe stad op 2 km van de centrales gebouwd en die werd genoemd naar een (zij)rivier aldaar, Pripjat. Daar woonden circa 40.000 mensen en - dat is wel vreemd als je er over nadenkt - is nu langer verlaten dan het ooit bewoond was. Zie voor meer info mijn fotoverslag.
Overigens keek ik niet alleen vanwege Tsjernobyl met veel belangstelling uit naar deze roadtrip. Ze begonnen op de Krim en daar ken ik het - maar lichtjes overdreven - als mijn broekzak. Ik kom daar sinds 2001 zo'n 2 keer per jaar. Alles wat ze toonden heb ik ook in het echt gezien, inclusief die ondergrondse onderzeeersinstallatie - die oude torpedo's en raketten waar ze langs reden staan daar normaal gesproken niet zo uitgestald trouwens, die liggen dan in een aparte museumruimte aldaar. Ook in Oekraine trekken ze alles uit de kast voor TG blijkbaar.
Ook de wegen waar ze overheen reden en de bekende shots maaktem met elkaar inhalen etc kende ik allemaal. Grappig is dat ik daardoor kon zien dat zo'n montage echt grotendeels fake & onzin is. TG suggereert met hun shots dat het fragmenten zijn uit een echte trip van A naar B maar het waren voordat ze echt het hele vlakke land ingingen bijna allemaal shots op dezelfde 2 a 3 wegen die ze zelfs allebei de richtingen op en af reden om hun beelden te maken. Ongetwijfeld doen ze dat ook op hun andere buitenlandse avonturen maar dan zie ik het uiteraard niet.
De rit naar Kiev zullen ze wel echt gemaakt hebben en zeker de eerste 200 a 300 km zijn dan inderdaad vlak en allesbehalve opwindend. Met de auto heb ik die zelf nog niet gereden maar wel vele malen met de trein doorkruist. Het is soms net Nederland dan maar dan x-tig jaar geleden en zonder slootjes. Het is ook een heel vruchtbaar landbouwgebied.
Het bezoek aan Tsjenobyl was wat overtrokken gepresenteerd, maar wel echt. Meest bijzonder is dat ze met hun eigen auto's er in mochten. In regel mag dat niet en moet er sowieso een gids/begeleider in de (groeps)auto bij zitten. Bovendien viel de duisternis in en dan mag je zeker Pripjat niet in. Dat is namelijk gevaarlijk omdat de straatverlichting het uiteraard niet meer doet en o.a. grote putdeksels hier en daar ontbreken en dan kan je met de auto of lopend zo enkele meters naar beneden schieten. Wil je niet meemaken in het echt.
De hand van TG is machtig (en/of rijk) blijkt maar weer uit dat ze zo om de normale regels heen konden.
Samengevat, de Ukraine road trip was wel leuk maar zeker geen topper tussen de velen die ze maakten. Voor een Oekraine-"fan" als ik wel extra aardig natuurlijk.
Dat kan ik bevestigen. Ik heb een paar jaar geleden hun San Francisco - Bonneville trip gevolgd en daar klopte ook weinig van.arsimo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:12:
Ongetwijfeld doen ze dat ook op hun andere buitenlandse avonturen maar dan zie ik het uiteraard niet.
Niet om jullie te desillusioneren maar zo werkt dat bij letterlijk (letterlijk) alle TV-programma's.downtime schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:54:
[...]
Dat kan ik bevestigen. Ik heb een paar jaar geleden hun San Francisco - Bonneville trip gevolgd en daar klopte ook weinig van.
Een van de best bekeken programma's ter wereld met een organisatie als de BBC achter zich. Dan kom je heel ver denk ik. Budget genoeg om alle voorzorgsmaatregelen te nemen en populariteit genoeg dat autoriteiten wel mee willen werken.arsimo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:12:
De hand van TG is machtig (en/of rijk) blijkt maar weer uit dat ze zo om de normale regels heen konden.
Tof man dat verslag ga ik zeker even lezen een deze dagen. Thnx.arsimo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:12:
[...]
Een dag achter elkaar is niet aan te raden zonder speciale maatregelen, maar een paar uur kan wel. Ik was er in najaar 2005 en heb er toen ook veel foto's gemaakt. Een show/testcase heb ik toen hier op tweakers geplaatst en is nog steeds te zien: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1080763. Daar heb ik er ook veel uitleg bij geschreven die nog zo goed als helemaal actueel is.
Om ook hier iets te verduidelijken: Tsjernobyl is (was) een stadje van zo'n 15000 inwoners die al circa 1000 jaar bestond toen de kernreactoren op zo'n 15 kilometer afstand daarvan werden gebouwd begin jaren 70 - vandaar dat de nuclear power plant er naar vernoemd is. Tegelijkertijd werd er een gloednieuwe stad op 2 km van de centrales gebouwd en die werd genoemd naar een (zij)rivier aldaar, Pripjat. Daar woonden circa 40.000 mensen en - dat is wel vreemd als je er over nadenkt - is nu langer verlaten dan het ooit bewoond was. Zie voor meer info mijn fotoverslag.
Overigens keek ik niet alleen vanwege Tsjernobyl met veel belangstelling uit naar deze roadtrip. Ze begonnen op de Krim en daar ken ik het - maar lichtjes overdreven - als mijn broekzak. Ik kom daar sinds 2001 zo'n 2 keer per jaar. Alles wat ze toonden heb ik ook in het echt gezien, inclusief die ondergrondse onderzeeersinstallatie - die oude torpedo's en raketten waar ze langs reden staan daar normaal gesproken niet zo uitgestald trouwens, die liggen dan in een aparte museumruimte aldaar. Ook in Oekraine trekken ze alles uit de kast voor TG blijkbaar.
Ook de wegen waar ze overheen reden en de bekende shots maaktem met elkaar inhalen etc kende ik allemaal. Grappig is dat ik daardoor kon zien dat zo'n montage echt grotendeels fake & onzin is. TG suggereert met hun shots dat het fragmenten zijn uit een echte trip van A naar B maar het waren voordat ze echt het hele vlakke land ingingen bijna allemaal shots op dezelfde 2 a 3 wegen die ze zelfs allebei de richtingen op en af reden om hun beelden te maken. Ongetwijfeld doen ze dat ook op hun andere buitenlandse avonturen maar dan zie ik het uiteraard niet.
De rit naar Kiev zullen ze wel echt gemaakt hebben en zeker de eerste 200 a 300 km zijn dan inderdaad vlak en allesbehalve opwindend. Met de auto heb ik die zelf nog niet gereden maar wel vele malen met de trein doorkruist. Het is soms net Nederland dan maar dan x-tig jaar geleden en zonder slootjes. Het is ook een heel vruchtbaar landbouwgebied.
Het bezoek aan Tsjenobyl was wat overtrokken gepresenteerd, maar wel echt. Meest bijzonder is dat ze met hun eigen auto's er in mochten. In regel mag dat niet en moet er sowieso een gids/begeleider in de (groeps)auto bij zitten. Bovendien viel de duisternis in en dan mag je zeker Pripjat niet in. Dat is namelijk gevaarlijk omdat de straatverlichting het uiteraard niet meer doet en o.a. grote putdeksels hier en daar ontbreken en dan kan je met de auto of lopend zo enkele meters naar beneden schieten. Wil je niet meemaken in het echt.
Samengevat, de Ukraine road trip was wel leuk maar zeker geen topper tussen de velen die ze maakten. Voor een Oekraine-"fan" als ik wel extra aardig natuurlijk.
Verwijderd
Met de challange naar Noorwegen reed Clarkson ook de afsluitdijk door Nederland twee kanten op. De zee was niet altijd aan de goede kant.arsimo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:12:
Ongetwijfeld doen ze dat ook op hun andere buitenlandse avonturen maar dan zie ik het uiteraard niet.
En de aflevering met de autocaravantrein reden ze ook ene keer links en de andere keer rechts op het spoor.
Te laat. Ik ben de illusie al een paar jaar kwijt. En die roadtrip leverde wel weer een leuke uitdaging op: Achterhalen waar ze dan wel gefilmd hebben en dan de echte route rijden. Is me redelijk gelukt.CyBeR schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:00:
Niet om jullie te desillusioneren maar zo werkt dat bij letterlijk (letterlijk) alle TV-programma's.
Dat was met de SLR toch? Daar rijdt hij op een bepaald moment ook langs tulpenvelden. Lijkt me niet dat je tijdens zo'n challenge van de snelweg af gaatVerwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:02:
[...]
Met de challange naar Noorwegen reed Clarkson ook de afsluitdijk door Nederland twee kanten op. De zee was niet altijd aan de goede kant.
En de aflevering met de autocaravantrein reden ze ook ene keer links en de andere keer rechts op het spoor.
I served in a company of heroes.
En op het moment dat hij dat deed werd er gezegd dat hij in België zat als ik me goed herinnerVuvuzela schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:32:
[...]
Dat was met de SLR toch? Daar rijdt hij op een bepaald moment ook langs tulpenvelden. Lijkt me niet dat je tijdens zo'n challenge van de snelweg af gaat
#team_UTC+1
Tuurlijk, maar normaal valt het niet zo op als ze het vakkundig doen. En als je de Krim niet (goed) kent zal dat ook bij deze niet het geval zijn. Alleen indien wel dan was het overduidelijk. Net als blijkbaar eerdere stukken die ooit in Nederland zijn opgenomen (die ik me niet kan herinneren, maar ik heb hiaten in mijn TG kijkervaring - al zijn het er niet heel veel meer)CyBeR schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:00:
[...]
Niet om jullie te desillusioneren maar zo werkt dat bij letterlijk (letterlijk) alle TV-programma's.
En het is ook helemaal niet erg dat het fake is, zolang er maar een mooi verhaal gebracht wordt en het niet te opvallend is. Storender vind ik het gek genoeg als het in speelfilms niet klopt.
Het best wel aardige was van afgelopen TG-aflevering was, maar daarvoor moet je wel wat van deze specifieke geschiedenis weten, is dat ze met kleine zaken behoorlijk vaak ingingen op de speciale band die Engeland met de Krim heeft n.a.v. de Krim oorlogen. Dat ze bijvoorbeeld een deel van de The Charge Of The Light Brigade konden citeren klopt wel bijvoorbeeld - dat hoeft niet eens gereperteerd te zijn geweest. Sowieso is de Krim een extreme plek wat historie betreft, maar goed, da's hier te off topic.
Dat is ook het idee. Bijna niemand kent die omgeving, dus dat soort truuken kunnen ze uithalen omwille van een beter eindproduct. Ze doen 't prima vakkundig (ik had niks door), alleen jij prikt er nu doorheen omdat je die omgeving kent.arsimo schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 02:04:
[...]
Tuurlijk, maar normaal valt het niet zo op als ze het vakkundig doen. En als je de Krim niet (goed) kent zal dat ook bij deze niet het geval zijn. Alleen indien wel dan was het overduidelijk.
Het mooie van opgenomen TV en film is dat wat niet op band staat, niet bestaat. Dus kun je eindeloos zaken opnieuw doen en doen alsof 't in een keer goed ging, knippen en plakken alsof het een lieve lust is en zolang je een beetje weet wat je doet heeft vrijwel niemand dat door.
[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 19-02-2014 02:25 ]
Volgens mij heeft Clarkson zelf ook een keer gezegd in een interview oid dat ze bij dat soort challenges (als het op tijd is) de route twee (of vaker) keer rijden. Eén keer om de tijd neer te zetten, vervolgens terug om alle beelden te maken van de omgeving, buiten de auto etc.Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:02:
[...]
Met de challange naar Noorwegen reed Clarkson ook de afsluitdijk door Nederland twee kanten op. De zee was niet altijd aan de goede kant.
Geloof dr niks van. Waarom in vredesnaam een tijd neerzetten? Om die tijd vervolgens nooit in beeld te brengen? Het is entertainment, geen raceTankiej schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:09:
[...]
Volgens mij heeft Clarkson zelf ook een keer gezegd in een interview oid dat ze bij dat soort challenges (als het op tijd is) de route twee (of vaker) keer rijden. Eén keer om de tijd neer te zetten, vervolgens terug om alle beelden te maken van de omgeving, buiten de auto etc.
Omdat ze wel een echte race willen? Als het om een challenge van auto versus andere vorm van transport gaat kan ik me voorstellen dat ze eerst de race houden en dan de mooie stukjes opnemen.
Ze zetten niet precies de tijd op de seconde af in beeld nee, maar ze laten wel zien wie de race gewonnen heeftDacuuu schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:12:
[...]
Geloof dr niks van. Waarom in vredesnaam een tijd neerzetten? Om die tijd vervolgens nooit in beeld te brengen? Het is entertainment, geen race
Ze pakken een supersnelle sportwagen en gaan dan "racen". Knap dat die filmende Range Rover het gewoon kan bijhouden. En zelfs nog steeds de sportwagen kan inhalen en weer nieuwe shotjes maken.
Topgear = vermaak. Geen feiten. Gast is er om zijn album/film te pluggen. Engels product wint altijd de challenge. En vaak is het erg vermakelijk.
Topgear = vermaak. Geen feiten. Gast is er om zijn album/film te pluggen. Engels product wint altijd de challenge. En vaak is het erg vermakelijk.
This footer is intentionally left blank
Voor die film shots maken ze dus een tweede run. Daarnaast moeten ze zich houden aan de snelheidslimieten dus als de Range Rover dat ook doet houd hij de presentator gewoon bij.
Je hebt te maken met wetten en regels hèajhaverkamp schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:24:
Ze pakken een supersnelle sportwagen en gaan dan "racen". Knap dat die filmende Range Rover het gewoon kan bijhouden. En zelfs nog steeds de sportwagen kan inhalen en weer nieuwe shotjes maken.
Daarnaast als je een tocht van 2000km maakt, dan ga je niet volcontinue 300km/h rijden. Auto's als een SLR houden dat vaak maar 45 minuten oid vol, voordat de tank leeg is.
#team_UTC+1
Kwam ook nog terug in een race door Duitsland. Snelheid versus fuel consumption op die wegen zonder restrictie.
Veyron: 12 minuten.Ethirty schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:48:
[...]
Auto's als een SLR houden dat vaak maar 45 minuten oid vol, voordat de tank leeg is.

Bij 350km/h is dat dus maar 70km, met daarna weer minimaal 10 minuten tanken. Dat geeft een vrij lage gemiddelde snelheid

#team_UTC+1
Met 8 minuten tanken is dat nog steeds gemiddeld 210km/u. Afgezien van dat je banden na 15minuten op zijn met die snelheid.Ethirty schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:04:
Bij 350km/h is dat dus maar 70km, met daarna weer minimaal 10 minuten tanken. Dat geeft een vrij lage gemiddelde snelheid
Dan doe je wel erg lang over het tanken. Dat is bij mij toch echt ruim binnen de vijf minuten gedaan.
Maar jouw auto heeft waarschijnlijk een 40-50L tank, dat soort exoten gaat vaak iets van 100-120L in 
Elke 2 tankjes een nieuw setje banden is anders ook niet goed voor je gemiddelde snelheid hoor-DG- schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:19:
[...]
Met 8 minuten tanken is dat nog steeds gemiddeld 210km/u. Afgezien van dat je banden na 15minuten op zijn met die snelheid.
#team_UTC+1

Geinig
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::