Top Gear, Fifth Gear, Grand Tour en andere Car Shows, Deel 9

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste
Acties:

  • Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ome Ernst schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:29:
[...]

Ik ben net klaar met S01-22 (Arrrr). Dat is ongeveer 170 uur televisie, inclusief een paar specials die buiten de gewone programmering vallen. Ik heb daar wel een paar maanden over gedaan, en ik ben er ook achter gekomen dat ik een paar seizoenen niet eens live gezien heb. Op een gegeven moment spoelde ik ook wel door door de schijtlollige challenges, die de eerste keer wellicht wel leuk waren maar nu....(Ik kijk oa. naar jou, stockcar racen met dubbeldekkerbussen.)

Maar inderdaad leuk. Ook gaaf om te zien dat er een aantal voorspellingen gewoon uitkomen, 20 jaar later.
(De chinese autos bijvoorbeeld.)

Hammond ligt trouwens in scheiding, ik ben benieuwd of dit zijn weerslag gaat hebben op zijn programma.
Ondertussen ook alle Grand Tours gekeken inclusief welke ik nog niet had gezien. Viel me niet tegen! Seizoen 3 is met stip de beste.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.


  • Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Boeryepes schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:52:
[...]

Ondertussen ook alle Grand Tours gekeken inclusief welke ik nog niet had gezien. Viel me niet tegen! Seizoen 3 is met stip de beste.
Ik heb even een overdosis gehad van de drie heren, ik heb practisch niets anders gekeken dan hun.
TGT staat ook nog op de to do list, maar even een paar maanden detoxen met wat andere content.

Had wel even een stukje van de 1e aflevering van TGT gekeken en dat was wel een heel gaaf begin.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.


  • Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ome Ernst schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Ik heb even een overdosis gehad van de drie heren, ik heb practisch niets anders gekeken dan hun.
TGT staat ook nog op de to do list, maar even een paar maanden detoxen met wat andere content.

Had wel even een stukje van de 1e aflevering van TGT gekeken en dat was wel een heel gaaf begin.
Begrijpelijk. Ik zit aan de einde van een stint alleen en de 3 heren hebben de tijd helpen verdrijven 🤓

En dan is er nog Car SOS 🤪

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.


  • Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 13:07
Ome Ernst schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Ik heb even een overdosis gehad van de drie heren, ik heb practisch niets anders gekeken dan hun.
TGT staat ook nog op de to do list, maar even een paar maanden detoxen met wat andere content.

Had wel even een stukje van de 1e aflevering van TGT gekeken en dat was wel een heel gaaf begin.
Vergeet de DVD specials niet :+ Die zijn nooit uitgezonden als onderdeel van een seizoen, eigenlijk zijn het lange specials die direct als DVD zijn uitgebracht. The Perfect Road Trip 1 en 2 bijvoorbeeld.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.


  • Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Tom Paris schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:03:
[...]
Vergeet de DVD specials niet. The Perfect Road Trip 1 en 2 bijvoorbeeld.
Die ben ik zeker niet vergeten. ;)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.


  • KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Jeremy Clarkson, Richard Hammond, and James May ‘reunite’ just months after the ‘end’ of their partnership
The Not Very Grand Tour is set to be released next month (18 April 2025), according to an announcement by Prime Video. The British Board of Film Classification lists Clarkson, Hammond, and May as cast for the new project. It is directed by long-time collaborator, Phil Churchward, who has also worked on Top Gear and The Grand Tour.

Described as “a motoring comedy documentary series”, one episode titled “The Glory and The Power” is listed on the site. “In this episode, the team celebrate the combustion engine, with a look back at footage from past adventures and test drives,” reads a description.
Leuk! En we hoeven niet echt lang te wachten _/-\o_

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"


  • Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Heel leuk! Geweldig nieuws. :Y

  • Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.


  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

De eerste aflevering staat nu online.
Maar ik word er nog niet erg happy van. Het zijn gewoon repeats van voorgaande topgear/gt clips. Met wat heel korte, en erg flauwe en gescripte introducties van hammond and may.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d


  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Zit er nu naar te kijken. Voor nu voelt het een beetje als toen Hammond en May de laatste TopGear aflevering afsloten na het ontslag van Clarkson.

Verder is het natuurlijk een terugblik op hun TGT carrière. Ik vind het nog steeds jammer dat het interview dat ze hebben gegeven vlak voor (of na?) de laatste special (dat wel werd opgenomen) nooit is gepubliceerd. Ik denk dat dat interview als terugblik op hun carrière uitzenden een mooiere send off van het trio zou zijn geweest, dan deze terugblik waar Clarkson (iig nu) niet eens bij is.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Ja, zonder Clarkson is het tamelijk als een frietje zonder mayo. Je krijgt het wel weg, maar er ontbreekt heel erg iets.

  • Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 13:07
Tsja het is inderdaad gewoon een 'best of' die een beetje aan elkaar gepraat wordt. Dan kun je net zo goed wat oudere afleveringen kijken.

Op de Drivetribe en James May's Planet Gin YouTube kanalen zijn recent nog wel wat leuke dingen voorbij gekomen, bijv. May en Hammond die naar het oude 'production office' gaan en herinneringen ophalen:



En Hammond in een nostalgische bui:

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.


  • Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Tom Paris schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 00:06:
Dan kun je net zo goed wat oudere afleveringen kijken.
Na alle TG S01-22 te hebben gekeken, was tot ongeveer 2 maanden geleden TGT aan de beurt.
De behoefte om nu al weer precies hetzelfde te zien was niet aanwezig.
Dan kijk ik ook liever oude afleveringen. Het was een beetje een deceptie.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.


  • Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Na 12 jaar weer een race tussen Hamster en May Bellendicus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Humma Kavula op 07-05-2025 21:56 ]

Wear Sunscreen!


  • Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12:06
De helft van het nieuwe seizoen van Clarkson's Farm staat op Prime! De rest komt op 30 mei en 6 juni.

4800Wp - 225° ZW - 12°


  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Yep, eerste 2 afleveringen vond ik goed. Harriet is nog niet zo goed als Caleb, maar ze is verfrissend.

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Tommie12 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:56:
Yep, eerste 2 afleveringen vond ik goed. Harriet is nog niet zo goed als Caleb, maar ze is verfrissend.
Qua farming vind ik haar een topper: snel, efficiënt, deskundig, veel technische kennis (zij vond iets in de Lambo wat Jeremy en Kaleb niet was gelukt), dus ik zou niet weten waar ze minder goed in is. 8)

  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Elvhenk schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:50:
[...]


Qua farming vind ik haar een topper: snel, efficiënt, deskundig, veel technische kennis (zij vond iets in de Lambo wat Jeremy en Kaleb niet was gelukt), dus ik zou niet weten waar ze minder goed in is. 8)
Akkoord met wat je schrijft, maar ze is iets minder ‘authentiek’ dan Kaleb.

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Tommie12 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:03:
[...]

Akkoord met wat je schrijft, maar ze is iets minder ‘authentiek’ dan Kaleb.
LOL, omdat ze niet zo humeurig is? :P Ik weet niet hoe een authentieke boerin zou moeten zijn, maar ik weet ook niet meer precies hoe Kaleb was in zijn eerste afleveringen, want daar moet je het mee vergelijken. Misschien was hij ook wat houteriger.
Ik vond haar ieg net zo grappig niet onder de indruk van Jeremy als Kaleb gelijk vanaf het begin was, maar dan anders. Met een wenkbrauwschaartje.
8)7

  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Kaleb was nog nooit uit zijn dorp geweest, en was eigenwijzer, helemaal niet onder de indruk van een persoon als Jeremy.

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:27

steveman

Comfortabel ten onder

Richard Ham _O-

O+

spoiler:
Kaleb's castratieverhaal :X


Op een eindje fietsen van m'n huis zijn ook zulke varkens neergezet in een veldje, grappige knorbeesten :)

Was al bang dat het een extra korte serie was, maar er komt nog een tweede helft dus!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!


  • Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-06 12:37


:|

  • chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 04:06
Zag een serie voorbij komen en ik dacht een nieuwe show met een nieuwe presentator ofzo, maar bleek weinig met auto's te maken te hebben. :$

5 launches a new Grand Tour with Tom Read Wilson – of Celebs Go Dating fame

  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Tommie12 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:19:
Kaleb was nog nooit uit zijn dorp geweest, en was eigenwijzer, helemaal niet onder de indruk van een persoon als Jeremy.
Amazon zag Clarkson's Farm eerst helemaal niet zitten, zei Wilman recent in een podcast.

Maar toen kwamen Kaleb, Gerald en Charlie, die vooraf al werkzaam waren op die boerderij en die zijn precies zoals wij ze zien in de show, geen casting. Zulke types kun je ook niet casten zegt Wilman :)

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 03-01-2026 11:23 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Coming in 2026 :o

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 05-02-2026 18:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde


  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Eigenlijk wisten we dit al, toch? Ik denk dat ik de eerste aflevering een kans geef, en daarna kijk wat ik ervan denk. Het trio van Clarkson, Hammond en May is niet te vervangen maar als het leuk is...

Zo niet, dan houd ik Prime Video nog aan zolang Clarkson's Farm nog loopt en is 't daarna mooi geweest. Ik kijk verder geen TV, films of series.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Destruction schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:54:
Eigenlijk wisten we dit al, toch? Ik denk dat ik de eerste aflevering een kans geef, en daarna kijk wat ik ervan denk. Het trio van Clarkson, Hammond en May is niet te vervangen maar als het leuk is...

Zo niet, dan houd ik Prime Video nog aan zolang Clarkson's Farm nog loopt en is 't daarna mooi geweest. Ik kijk verder geen TV, films of series.
Ben benieuwd. Het nieuwe Top Gear had uiteindelijk na wat experimenteren ook een leuke nieuwe vorm gekregen, vond ik. Dus ben benieuwd of dat met de Grand Tour ook lukt.

  • sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:38:
[...]

Ben benieuwd. Het nieuwe Top Gear had uiteindelijk na wat experimenteren ook een leuke nieuwe vorm gekregen, vond ik. Dus ben benieuwd of dat met de Grand Tour ook lukt.
Ik hoopte meer dat Top Gear na een pauze alsnog verder ging.
Dat was uiteindelijk best weer prima.

Maar goed, ook hier zal het ook eerst wel heel vreemd zijn.
Ik weet niet hoe lang dit een kans gaat krijgen bij Amazon.

  • evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Noem het dan geen TG of TGT. Alsof Hans Teeuwen de Dik Voormekaar Show gaat doen. Met andere presentatoren is het gewoon een andere show.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:49
Destruction schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:54:
Zo niet, dan houd ik Prime Video nog aan zolang Clarkson's Farm nog loopt en is 't daarna mooi geweest. Ik kijk verder geen TV, films of series.
Je houd nu een jaar lang prime aan voor een aantal EPs van Clarkson's Farm en TGT? Oh boy :P

* RobertMe heeft afgelopen zomer 2 of 3 maanden Prime afgenomen (en toen o.a. Clarkson's Farm gekeken) en heeft het nu weer voor een maandje en kijkt hij weer wat zaken, en zegt weer op. En zowel vorig jaar de eerste maand / 30 dagen als free trial gehad en nu weer (gewoon op hetzelfde account etc). Dus ik betaal nu 2,99 voor ad free en that's it. (En ergens in de zomer / najaar pak ik dan weer 1 of 2 maanden voor een habbekrats).

  • DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-06 18:22

DikkeBMW

Live '25

Het gaat niet over het programma, of de inhoud. Nooit geweest. Het gaat over de magie van de 3 heren. Dát maakte het verschil tussen een leuk/goed autoprogramma, en een iconisch programma. Deze reboot gaat gewoon niet werken, netals de TG reboot op de BBC.

Ze hadden het een andere naam moetengeven, en niet proberen TGT/TG te kopiëren. Dan was het namelijk gewoon een interessant, nieuw autoprogramma geweest. Dan zou men er fris in gaan. Dit format zie ik helaas niet werken.

Tuurlijk, ik zal het een eerlijke kans geven. Hell, ik hoop dat ik ongelijk krijg. Maar ik betwijfel het.

fookin mad fer it


  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

RobertMe schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:50:
[...]

Je houd nu een jaar lang prime aan voor een aantal EPs van Clarkson's Farm en TGT? Oh boy :P
Het is 5 euro per maand, dat maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Maar inderdaad, ik heb begrepen dat na het volgende seizoen Clarkson's Farm even de ijskast in gaat en dat is dan wel het moment dat ik Prime op zeg. En dan is er inderdaad een kans dat ik TGT 2.0 niet ga zien omdat ik dan geen lid meer ben :+

In het verleden met TGT deed ik 't wel trouwens, als het seizoen uit was lid worden, kijken en dan weer opzeggen. Maar zomaar ff je abonnement opzeggen is (of was toen) niet ff in 5 minuten geregeld en dan zat ik weer een of andere klantenservice medewerker te stalken... Ook niet zo'n zin in eigenlijk. Als dat nu wel via de website te regelen is zou dat de zaak nog wel veranderen natuurlijk.

Maar ja, al met al werd ik Prime lid vanwege Clarkson, Hammond en May. Aangezien ik verder geen films of series kijk heb ik buiten die 3 eigenlijk geen reden om lid te zijn. Hammond heeft nu zijn show bij Discovery, May doet volgens mij ook niks meer voor Amazon en als Clarkson's Farm stopt is dat wmb ook het einde van een Prime lidmaatschap.

@RobertMe hieronder: Na het posten heb ik nog even gekeken, en je kunt nu inderdaad via de website opzeggen. CF seizoen 5 schijnt rond Mei uit te komen, dus ik ga dat nu nog niet doen. Die paar maandjes a 5 euro per stuk maakt voor mij niet uit. Maar na dit seizoen misschien nog wel 2 of 3 jaar lid blijven terwijl ik het dan niet gebruik is van een andere orde. Van 60 euro op jaarbasis kan ik de verzekering van mijn motorscooter bijna betalen. Ik bedoel maar :P

[ Voor 35% gewijzigd door Destruction op 05-02-2026 22:03 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:49
Destruction schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:51:
Maar zomaar ff je abonnement opzeggen is (of was toen) niet ff in 5 minuten geregeld en dan zat ik weer een of andere klantenservice medewerker te stalken... Ook niet zo'n zin in eigenlijk. Als dat nu wel via de website te regelen is zou dat de zaak nog wel veranderen natuurlijk.
offtopic:
Er is wetgeving die stelt dat je op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als dat je hebt afgesloten. Dus dat je per telefoon moet opzeggen kan/mag wettelijk alleen als je ook per telefoon klant bent geworden. En nouja..., de meest voor de hand liggende optie is dat je via de website klant bent geworden.
Maar ook daar zijn ze smerig in. Want ik bleek dus afgelopen jaar "niet" opgezegd te hebben. Ze vragen meermaals een "weet je het zeker?" => "maar echt heel zeker?" => "maar echt heel heel zeker?". En ik zal wel ergens zijn afgehaakt. (Maar IIRC geven ze wel nog steeds maximaal 1 maand restitutie als je in die maand geen gebruik hebt gemaakt van Prime).

  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:33:
voor de AutoAlex kijkers.. hij is net vader geworden :)
https://www.instagram.com/autoalex/?hl=en
Geen Brenda maar Amelia..
Wel grappig, ik was gisteren bij Wikipedia: Basildon Park
En zag deze camper:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6uoxxrsZygp5ePHNsZPK4YnVJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WzZEY9Wt3iiDKu3l8tbW2IA2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gl1kriFgIiSPC0y-cE6TwdoTLmA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/waP4j6ahMvTY3nIm9JIEfS97.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDvaLuszVOIYZfA3MjPjhRKxs34=/800x/filters:strip_exif()/f/image/46dwkOFo7uDUVdSDEswRVATz.png?f=fotoalbum_large

Dat is Betty van AutoAlex :)
Toen we naar binnen liepen kwam hij net met zijn gezin de andere kant op..
Wel grappig detail dat <his Wiiiife> zijn dochter een andere naam noemde.. dus Amelia is ook een codenaam :) snap ik ook wel ivm haar privacy..

Aangezien ik ook een T25/T3 heb, en die ook veel TLC nodig heeft en MrsT altijd denkt dat dat op een zaterdag middag voor een knaak en een tros bananen kan, vroeg ik hem was zijn restauratie ongeveer gekost heeft.. hij word natuurlijk gesponsord, dus hij wist het niet maar schatte £35k-£40K ,,

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven ziet net The Grand-ish Tour (TV Mini Series 2026– ) voorbij komen

Nog niet gezien, maar hadden we eerst niet The Not Very Grand Tour (TV Series 2025– ) :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde


  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Klopt, die was er eerst. Ik gok dat dit gewoon een hernieuwde poging is om die 3 samen voor de camera te krijgen :+

* Destruction zit 'm nu te kijken. Het begin is in ieder geval al wel leuk.

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 02-05-2026 21:45 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:42
Heb zelf gisteravond een stukje gekeken... Na ik schat 20 minuten was ik er wel klaar mee. Ik wil niet alleen maar oude beelden zien (die echt wel goed bedacht waren). Ik vind het ook niet leuk dat ze daar zitten en niks doen. Of dat andere moest nog komen? Voor mij is het nu nog geen voldoende.

  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cave_Boy schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:01:
Heb zelf gisteravond een stukje gekeken... Na ik schat 20 minuten was ik er wel klaar mee. Ik wil niet alleen maar oude beelden zien (die echt wel goed bedacht waren). Ik vind het ook niet leuk dat ze daar zitten en niks doen. Of dat andere moest nog komen? Voor mij is het nu nog geen voldoende.
voelt idd een beetje als een moneygrabbing exercise..

Daarom kijk ik tegenwoordig meer op YT.. kanalen zoals AutoAlex, TopDeadCentre en all the gear hebben vaak een leukere vibe dan de oude TG/GT rehashes..

Afgelopen zaterdag hadden ze zelfs een live event: https://shedfest.co.uk/about/
Op vrijdag avond kwam ik nog wat nederlanders in een groene Fabia VRS tegen en hebben stukje samen opgereden.. vast geen tweakers, maar zou grappig zijn als ze dat wel waren :)

Event was erg leuk, eigenlijk een car meet van 12k+ man met van alles en nog wat, van oude talbots, JDM spul, veel BMW, jaguars, en zelfs een lambo..

Leukste (voor mij) was alle project cars IRL te zien:
zoals de 'All the gear' log cabin pickup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwbve-2m3VRd-4TXKw4nd4FArys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tiO1R7z2dhMvom0v7L8h57zm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qyw9xtNhhV2vNfCDT-vGBhs2gdo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3Fhz7vJxBgd4POl3rKu2expM.png?f=fotoalbum_large

en de worlds smallest mobile pub:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25GN_hTlU93ADv62ItfaY8-TpYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WWoO8CIo99aCioOHRr7aFfE2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPv7j3aDndOTx2fLyATd_fv4CaA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/An5u60XUb5qgrrk8TRZdYfeV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psv_y_BDKAkMVvEcEHz4j8wNDAE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N21SHBBMaInwSq5KHu7Il3Eb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROTbITDfg1RyKQh2bTmtdaGrlQo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BxY0d7cwl7BqyW6icYHKuAnJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yUcY7DQlKpuDlC8ORNnXeYj-Pg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZEL7dW5KZLBSMucW1yYgXscx.png?f=fotoalbum_large
Niet echt geschikt voor nederlanders ;)

En wat meer normalere builds zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDyTjl0xdL-PVkJf04suyQybyDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AWFmSw2y2hgCffFWh4jkL77T.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcrGtDk_ICSRx0UmuPmjWYLsCfk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qR6EIV1WmwVBzGDVhth1pi8J.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6eF6hCQuecsrLU0gpeIuP4jcLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vSClU3Zoa6rLCCW1kgDN4f79.png?f=fotoalbum_large

Verder prijsuitrijken voor 'most likely to break down', 'best daily' etc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EaQ_OH5QiDoAcN5o2sNrGDww_lQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/81eSH2r3jJIWES9YtCHvaW7y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ot8_AGEQCtWV07S5wtzN0UceTGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IzxnGdx6yhLD4L9JZf0Evsvr.png?f=fotoalbum_large

En natuurlijk leuk om de presentators een IRL te spreken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NW9tLR_jdkYWyO7S5Aa-nYdcCJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ruCZNjomysK7a7EfR6KPWzJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcrniX7rzfjjOXwbtaT4m1097aQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uuqHST2bz6tv8E0MfcBhpNHu.png?f=fotoalbum_large
Edwin is trouwens half nederlands (vaders kant) en ze hebben laatst in NL een Lupo 3L gekocht omdat die nooit op de UK markt was..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Destruction schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 21:28:
Klopt, die was er eerst. Ik gok dat dit gewoon een hernieuwde poging is om die 3 samen voor de camera te krijgen :+

* Destruction zit 'm nu te kijken. Het begin is in ieder geval al wel leuk.
Net aflevering 1 gekeken, vond het wel vermakelijk, uiteraard weinig tot geen nieuwe beelden.

  • Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-06 13:15
Het hele AutoAlex "multiverse" is top, en een heel mooi alternatief voor wat Top Gear ooit was. Al moet ik zeggen: TDC en ATG zijn net wat leuker, de energie tussen de respectievelijke presentatoren is op-en-top. Bij Auto Alex is dat ook wel aanwezig, maar Alex is duidelijk meer bezig met het businessaspect van al zijn multiverse. Gelukkig wordt hij nog bijgestaan door Taylor met diens onmetelijk enthousiasme, wat bij momenten de hele aflevering draagt.
Ik merk ook hier op dat de productiekwaliteit de afgelopen jaren enorm is toegenomen. Het is natuurlijk niet het niveau van Top Gear, maar het zijn dan ook compleet andere budgetten.
Ik zal nooit een complete autofanaat zijn, maar waar deze mannen wel in slagen is goede - en enigszins inhoudelijke - content te brengen.

  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mercatres schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:29:
[...]

Het hele AutoAlex "multiverse" is top, en een heel mooi alternatief voor wat Top Gear ooit was. Al moet ik zeggen: TDC en ATG zijn net wat leuker, de energie tussen de respectievelijke presentatoren is op-en-top. Bij Auto Alex is dat ook wel aanwezig, maar Alex is duidelijk meer bezig met het businessaspect van al zijn multiverse. Gelukkig wordt hij nog bijgestaan door Taylor met diens onmetelijk enthousiasme, wat bij momenten de hele aflevering draagt.
Ik merk ook hier op dat de productiekwaliteit de afgelopen jaren enorm is toegenomen. Het is natuurlijk niet het niveau van Top Gear, maar het zijn dan ook compleet andere budgetten.
Ik zal nooit een complete autofanaat zijn, maar waar deze mannen wel in slagen is goede - en enigszins inhoudelijke - content te brengen.
helemaal mee eens :)

Taylor is nu fulltime in dienst bij AA, dus dat is wel mooi :)

En Rory is idd goed bezig met de productie.. en vergeet niet, early TG was ook best amateuristisch vergeleken met het eind..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik vond aflevering 1 het best leuk, maar vooral omdat ik de meeste flashbacks me niet meer zo goed herinnerde. Of alleen globaal. :P

Favoriete stukje: 'Oh, I've trodden on it.' _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Elvhenk op 08-05-2026 22:37 ]


  • Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Elvhenk Inmiddels is afl 2 er ook :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde


  • Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Eén per avond is even genoeg. :+ Ik denk dat ik me de latere seizoenen beter herinner omdat ik die deels heb ondertiteld.

  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Mercatres schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:29:
[...]

Het hele AutoAlex "multiverse" is top, en een heel mooi alternatief voor wat Top Gear ooit was. Al moet ik zeggen: TDC en ATG zijn net wat leuker, de energie tussen de respectievelijke presentatoren is op-en-top. Bij Auto Alex is dat ook wel aanwezig, maar Alex is duidelijk meer bezig met het businessaspect van al zijn multiverse. Gelukkig wordt hij nog bijgestaan door Taylor met diens onmetelijk enthousiasme, wat bij momenten de hele aflevering draagt.
Ik merk ook hier op dat de productiekwaliteit de afgelopen jaren enorm is toegenomen. Het is natuurlijk niet het niveau van Top Gear, maar het zijn dan ook compleet andere budgetten.
Ik zal nooit een complete autofanaat zijn, maar waar deze mannen wel in slagen is goede - en enigszins inhoudelijke - content te brengen.
Alex is bezig met het businessaspect? Rory is achter de schermen degene die dat doet, investeren in 2 nieuwe kanalen (TDC en ATG) was ook een idee van Rory :) Alex wilde vervolgens OVERDRIVE kopen, toen dat niet lukte (eigenaar wilde meer geld hebben van 't waard was) kwam hij in contact met Will en toen Alex vroeg met wie hij het liefst zou samenwerken was zijn antwoord Edwin, and that's how TDC was born :) Ik vind het wel tof dat de oude CT crew nu toch weer een soort van bij elkaar is. Nu nog vaker collab's tussen die kanalen organiseren.

Ieder zo z'n ding. Ik vind AutoAlex wat leuker dan ATG of TDC, maar ik volg ze allemaal. Wat AA zelf betreft, het zou nooit écht kunnen tippen aan TopGear (in ieder geval niet de versie van Clarkson&Co) maar soms heeft het wel TG vibes ja :)

ATG is een beetje van alles wat (soms auto's, maar vaak ook reizen), TDC is eigenlijk vooral auto's opknappen en AA zelf is een soort van TG kloon op YT met (meestal) 3 gasten die lol met elkaar hebben, waarbij auto's uiteraard een grote rol spelen. Hoofd presentatoren Alex en Taylor, Rory is er vaak bij maar die doet volgens mij ook met plezier een stap achteruit als bijvoorbeeld Tom Lenthal mee gaat. De vijftiger die zich er niet van laat weerhouden om een scheet te laten bij het oor van Alex die net op z'n knieën ergens naar zit te kijken :P
Niveau van 0,0, maar ik vind 't prachtig :+

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 08-05-2026 23:39 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Nu hebben Jeremy Clarkson en Richard Hammond al een tijd leuke spinoffs van hun eigen toko (Clarkson's Farm and Richard Hammond's Workshop, James May heeft inmiddels ook een eigen show: James May's Shed Load Of Ideas. Een vreemde mix van licht vermakelijk en boring as fuck dus past dan ook wel weer bij hem.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|


  • Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-06 13:15
Heb je jezelf kunnen spotten in hun Shedfest video? :P

  • squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:40
evilution schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:13:
Nu hebben Jeremy Clarkson en Richard Hammond al een tijd leuke spinoffs van hun eigen toko (Clarkson's Farm and Richard Hammond's Workshop, James May heeft inmiddels ook een eigen show: James May's Shed Load Of Ideas. Een vreemde mix van licht vermakelijk en boring as fuck dus past dan ook wel weer bij hem.
James May and the dull men is ook wel een leuke typische May serie

  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mercatres schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:15:
[...]

Heb je jezelf kunnen spotten in hun Shedfest video? :P
Nog niet gezien.. ik stond daar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfB6cgy8tFsSvcxnSm6VBwtRHvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SJ7pnXCUpbldsth42u1iZZVv.png?f=fotoalbum_large
Met een papaya shirt en een rood petje..

in dit shot moet ik staan, maar kan mezelf niet vinden...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_6DPWjcEUwJvDYHVgDeP14JzHo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Hn36KzldosZLEUxtonl8dJs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 18-05-2026 11:27 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:40
weet eigenlijk iemand wanneer in 2026 de nieuwe grand tour van start gaat?

  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gevonden!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ms9KqD8rTPbsrQxBU6JZ1HVbdlA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I7wxJZAeNFS71b9WiU5aSvLH.png?f=fotoalbum_large
@23:08

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:40
nieuwe variant van Where is Waldo? "Where was ToolkiT" :+

  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

squashedraven schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:34:
[...]

nieuwe variant van Where is Waldo? "Where was ToolkiT" :+
ik scoor al 2 punten! ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejnW9-F1cLJg6AmMaZKhpCKZM0A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rapP4v5VD9gF9ZK2wuM1BWl4.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

squashedraven schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:27:
weet eigenlijk iemand wanneer in 2026 de nieuwe grand tour van start gaat?
Gaat dat nog dit jaar gebeuren dan?

Ik was eigenlijk van plan om na het komende seizoen van Clarkson's Farm voorlopig m'n Prime abonnement op te zeggen. Ik werd klant vanwege Clarkson & Co en nu eigenlijk alleen nog vanwege Clarkson. Ik heb gelezen dat na dit seizoen er voorlopig niks meer komt dus dat is een mooi moment om op te zeggen.

Tenzij The New Tour al heel binnenkort begint natuurlijk, dan kan ik nog een aflevering mee pikken om te kijken wat ik ervan vind. Het zal sowieso nooit meer hetzelfde zijn natuurlijk.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:40
Destruction schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:49:
[...]


Gaat dat nog dit jaar gebeuren dan?

Ik was eigenlijk van plan om na het komende seizoen van Clarkson's Farm voorlopig m'n Prime abonnement op te zeggen. Ik werd klant vanwege Clarkson en nu eigenlijk alleen nog vanwege Clarkson. Ik heb gelezen dat na dit seizoen er voorlopig niks meer komt dus dat is een mooi moment om op te zeggen.

Tenzij The New Tour al heel binnenkort begint natuurlijk, dan kan ik nog een aflevering mee pikken om te kijken wat ik ervan vind. Het zal sowieso nooit meer hetzelfde zijn natuurlijk.
laatste wat ik hoorde is dat het in 2026 op prime zou komen. Ik hoop stiekem dat in ieder geval de eerste aflevering online komt vlak na de seizoensfinale van clarksons farm

  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
evilution schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:13:
Nu hebben Jeremy Clarkson en Richard Hammond al een tijd leuke spinoffs van hun eigen toko (Clarkson's Farm and Richard Hammond's Workshop, James May heeft inmiddels ook een eigen show: James May's Shed Load Of Ideas. Een vreemde mix van licht vermakelijk en boring as fuck dus past dan ook wel weer bij hem.
En waar kijk je naar Richard en James hun series?

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:40
Tommie12 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:32:
[...]

En waar kijk je naar Richard en James hun series?
James may geen idee (hij heeft wel oh cook! op amazon) maar Richard is te zien via HBO max. (of discovery channel op TV)

  • evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

May en Hammond zijn te zien waar alle has-beens naar toe vluchten: Discovery.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|


  • squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:40
evilution schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:53:
May en Hammond zijn te zien waar alle has-beens naar toe vluchten: Discovery.
Bijzondere uitspraak gezien Hammond al decennia dingen voor discovery doet. zelfs op/voor de hoogtijdagen van Top gear, denk aan: Brainiac, Hammonds BIG en Science of stupid.

  • Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12:06
Ondertussen staan de eerste 4 afleveringen van seizoen 5 van Clarkson's Farm op Prime. Volgende week woensdag de andere 4. Het is weer vermakelijk :D

4800Wp - 225° ZW - 12°


  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Slecht nieuws... :/

Jeremy Clarkson heeft agressieve vorm van kanker

Clarkson waarschuwde vd week al dat de laatste 2 afleveringen.... Niet leuk zouden zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 17-06-2026 08:17 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Destruction schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:14:
Slecht nieuws... :/

Jeremy Clarkson heeft agressieve vorm van kanker

Clarkson waarschuwde vd week al dat de laatste 2 afleveringen.... Niet leuk zouden zijn.
Nou ja, hij is er gelukkig nog steeds. Die info is van vorig jaar eind van de zomer.
En als je hem ziet in dit bericht van gisteren ziet hij er goed zoals altijd uit. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUXcPyVIfTdKV-iO5b5Y-IaezDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqttiAQzhMNhwxdt6rulJZsw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Elvhenk op 17-06-2026 08:36 ]


  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Elvhenk schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:27:
[...]


Nou ja, hij is er gelukkig nog steeds. Die info is van vorig jaar eind van de zomer.
En als je hem ziet in dit bericht van gisteren ziet hij er goed zoals altijd uit. :P

[Afbeelding]
Dat klopt ook, de laatste opnames van seizoen 5 zijn afgelopen september gemaakt, nu bijna een jaar geleden.

Helaas ken ik privé ook gevallen van prostaat kanker (Clarkson heeft daar een agressieve vorm van), één recent geval was eind mei klaar met de bestralingen en als ik het zo hoor weet deze persoon ook pas volgend jaar zeker of de behandeling wel of niet is geslaagd, dus dat Clarkson nu nog iets post zegt helaas niet zo heel veel :/ Iemand anders die ik kende is eraan overleden, nadat de behandelingen eerst heel goed aansloegen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Destruction schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:37:
[...]


Dat klopt ook, de laatste opnames van seizoen 5 zijn afgelopen september gemaakt, nu bijna een jaar geleden.

Helaas ken ik privé ook gevallen van prostaat kanker (Clarkson heeft daar een agressieve vorm van), één recent geval was eind mei klaar met de bestralingen en als ik het zo hoor weet deze persoon ook pas volgend jaar zeker of de behandeling wel of niet is geslaagd, dus dat Clarkson nu nog iets post zegt helaas niet zo heel veel :/ Iemand anders die ik kende is eraan overleden, nadat de behandelingen eerst heel goed aansloegen.
Voorspelbaarheid is altijd moeilijk. Wat ben je met een overlingskans van 90% als je bij de 10% hoort?

Hij beweert in de laatste aflevering dat het bij toeval ontdekt is, en dat zijn kansen goed zijn... we zullen het binnenkort wel weten. Als serie 6 er aan komt, dan moeten er nu al filmcrews te zien zijn in en rond Diddly Squat en The Farmers Dog. En Jeremy leeft nog...

Vond de laatste 2 afleveringen echt sterk, zowel door de emoties rond Jeremy, maar ook het ongelooflijk enhousiasme van Hannah (ik probeer niet te spoilen) maken het echt afleveringen waar ik helemaal mee getrokken werd.

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Tommie12 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:17:
[...]

Voorspelbaarheid is altijd moeilijk. Wat ben je met een overlingskans van 90% als je bij de 10% hoort?
Dat klopt ook hoor, en uiteraard hopen we op het beste :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14

Damian

Insane Obtrusion

Wat ik begrepen heb zijn ze season 6 al aan het filmen. Lijkt me ook logisch dat zolang hij nog leeft en normaal kan functioneren (geen pijn e.d.) het gewoon business as usual is.

Vergeet niet dat het commercie is he ;) Een zielig verhaal verkoopt goed en Amazon is heel goed is veel centjes verdienen waar Clarkson ook een goed deel van krijgt ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta


  • Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:37
Damian schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:16:
Wat ik begrepen heb zijn ze season 6 al aan het filmen. Lijkt me ook logisch dat zolang hij nog leeft en normaal kan functioneren (geen pijn e.d.) het gewoon business as usual is.

Vergeet niet dat het commercie is he ;) Een zielig verhaal verkoopt goed en Amazon is heel goed is veel centjes verdienen waar Clarkson ook een goed deel van krijgt ;)
Ik denk dat Clarkson genoeg geld verdiend heeft om zich meer zorgen over zijn gezondheid te maken, dan over een nieuw seizoen van zijn programma ;)

iRacing Profiel


  • Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14

Damian

Insane Obtrusion

Wild Chocolate schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:33:
[...]

Ik denk dat Clarkson genoeg geld verdiend heeft om zich meer zorgen over zijn gezondheid te maken, dan over een nieuw seizoen van zijn programma ;)
Kijk je de serie wel? Die boerderij en het hele gedoe eromheen kosten alleen maar geld ;) Ik denk dat Amazon daar een grote aanvulling in is. T'is ook niet dat ie heel veel doet nog naast Clarkson's Farm wat geld in het laatje brengt. Dus ik denk dat zolang ie nog kan ze het gewoon lekker door blijven filmen.

Clarkson's Farm is gewoon fantastische tv. Ik kijk het echt met heel veel plezier. Het komt heel natuurlijk en echt over allemaal, al moet ik zeggen dat toen ik zag hoeveel crew er rondliep tijdens een willekeurige wandeling van Jeremy en Kaleb in een weiland (ik denk wel een mannetje of 15) het toch allemaal meteen wat minder "natuurlijk" aanvoelde, maargoed ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta


  • Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:37
Damian schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:37:
[...]


Kijk je de serie wel? Die boerderij en het hele gedoe eromheen kosten alleen maar geld ;) Ik denk dat Amazon daar een grote aanvulling in is. T'is ook niet dat ie heel veel doet nog naast Clarkson's Farm wat geld in het laatje brengt. Dus ik denk dat zolang ie nog kan ze het gewoon lekker door blijven filmen.
Zodat hij nog wat extra miljoenen mee zijn graf in kan nemen?

Zijn gezondheid kan hij met al het geld in de wereld niet terugkrijgen. Als hij nog seizoenen aan het opnemen is, denk ik niet dat hij dat voor het geld doet / hoeft te doen.

iRacing Profiel


  • asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Damian schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:37:
[...]


Kijk je de serie wel? Die boerderij en het hele gedoe eromheen kosten alleen maar geld ;) Ik denk dat Amazon daar een grote aanvulling in is. T'is ook niet dat ie heel veel doet nog naast Clarkson's Farm wat geld in het laatje brengt. Dus ik denk dat zolang ie nog kan ze het gewoon lekker door blijven filmen.

Clarkson's Farm is gewoon fantastische tv.
Niet alleen dat. De boeren in de UK zitten in de verdrukking door wetten en regels (waar niet eigenlijk). Het "uithangbord" genaamd Clarkson zorgt ervoor dat dat op de kaart komt te staan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month


  • Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14

Damian

Insane Obtrusion

asing schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:35:
[...]

Niet alleen dat. De boeren in de UK zitten in de verdrukking door wetten en regels (waar niet eigenlijk). Het "uithangbord" genaamd Clarkson zorgt ervoor dat dat op de kaart komt te staan.
Dit ook inderdaad. Ik denk naast financiële redenen dat het ook gewoon een persoonlijk reden is dat hij de serie wil blijven doen totdat ie letterlijk omvalt. Hij is een mediapersoonlijkheid, dat is wat hij doet.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta


  • Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Wild Chocolate schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:40:
[...]

Zodat hij nog wat extra miljoenen mee zijn graf in kan nemen?

Zijn gezondheid kan hij met al het geld in de wereld niet terugkrijgen. Als hij nog seizoenen aan het opnemen is, denk ik niet dat hij dat voor het geld doet / hoeft te doen.
Hij zegt het letterlijk ergens in dit seizoen: 'Waarom heb ik mijn hele leven in auto's gescheurd in plaats van boer te zijn? O, ja, dat was zodat ik dit alles kon betalen.'

Hij doet dit voor de lol deels, en uit principe, omdat hij zich nu betrokken voelt bij de Britse boeren etc. En hij heeft natuurlijk die uitstraling etc waardoor al die mensen naar hem kijken.
Hoofd als een kruimige aardappel of niet. :D

  • SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Elvhenk schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:46:
[...]


Hij zegt het letterlijk ergens in dit seizoen: 'Waarom heb ik mijn hele leven in auto's gescheurd in plaats van boer te zijn? O, ja, dat was zodat ik dit alles kon betalen.'

Hij doet dit voor de lol deels, en uit principe, omdat hij zich nu betrokken voelt bij de Britse boeren etc. En hij heeft natuurlijk die uitstraling etc waardoor al die mensen naar hem kijken.
Hoofd als een kruimige aardappel of niet. :D
Ook zie je scenes waar hij echt gelukkig lijkt te zijn, zoals die kalveren die geboren worden, die varkens die wegmoeten (ok, niet gelukig), natuurlijk zit hij in de luxe dat hij een fuckup kan doen en zeker met die autonome wagens het geld heeft (die 2 merken krijgen wel giga aandacht zo), ik denk dat als Amazon er mee zou stoppen hij wel gewoon door zou zijn gegaan met z'n boerderij.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.


  • Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14

Damian

Insane Obtrusion

SinergyX schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:52:
[...]

Ook zie je scenes waar hij echt gelukkig lijkt te zijn, zoals die kalveren die geboren worden, die varkens die wegmoeten (ok, niet gelukig), natuurlijk zit hij in de luxe dat hij een fuckup kan doen en zeker met die autonome wagens het geld heeft (die 2 merken krijgen wel giga aandacht zo), ik denk dat als Amazon er mee zou stoppen hij wel gewoon door zou zijn gegaan met z'n boerderij.
Vooral Hawkestone heeft echt wel toekomst waarde. Dat merk is behoorlijk in opkomst. Steeds minder door "oh het is een biertje van Jeremy Clarkson, dus die moeten we proberen" maar steeds meer door "het is gewoon een verdomd lekker biertje dus die moet je kopen".

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta


  • Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Ja, de man is - in tegenstelling tot zijn imago - zeker een gewiekst zakenman. Dus kudos voor hem, want hij maakt er weer wat van.
Hawkstone had kennelijk een reclame tijdens het WK. Katsjing.

  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Damian schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:37:
[...]


Kijk je de serie wel? Die boerderij en het hele gedoe eromheen kosten alleen maar geld ;) Ik denk dat Amazon daar een grote aanvulling in is. T'is ook niet dat ie heel veel doet nog naast Clarkson's Farm wat geld in het laatje brengt. Dus ik denk dat zolang ie nog kan ze het gewoon lekker door blijven filmen.

Clarkson's Farm is gewoon fantastische tv. Ik kijk het echt met heel veel plezier. Het komt heel natuurlijk en echt over allemaal, al moet ik zeggen dat toen ik zag hoeveel crew er rondliep tijdens een willekeurige wandeling van Jeremy en Kaleb in een weiland (ik denk wel een mannetje of 15) het toch allemaal meteen wat minder "natuurlijk" aanvoelde, maargoed ;)
Clarkson heeft natuurlijk meerdere inkomsten bronnen..

“The farmer and author, made around £1million in 2025 according to accounts filed at Companies House this week.

Around £800,000 of that came from his media and TV work while £100,000 came from the sale of top quality meat via his Cooper Livestock Ltd products.

On top of this he made £60,000 from merchandise - selling rugby shorts, hoodies and shirts for prices ranging from £32 to £60 via K. Cooper Retail Ltd.

And another £85,000 came from his farming and contracting work, reports The Sun.”

En als je hem boekt voor een after dinner speech kost dat ook £20000 per keer..https://www.speakers.co.uk/speakers/jeremy-clarkson/
Buiten dat zal hij vast ook een ruime investment portfolio hebben van het geld uit de TopGear tijd..

Geld is zijn minste probleem denk ik.. maar ik denk dat hij gewoon door wil gaan omdat dat in zijn bloed zit en zijn ego graag gestreeld word met aandacht..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Elvhenk schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:58:
Ja, de man is - in tegenstelling tot zijn imago - zeker een gewiekst zakenman. Dus kudos voor hem, want hij maakt er weer wat van.
Hawkstone had kennelijk een reclame tijdens het WK. Katsjing.
ik zag die reclame hier op TV voor de england game.. dat zal niet goedkoop zijn geweest..
Hun bier was eerst alleen lokaal te koop maar nu zie ik het ook in de supermarkt, dus ze doen het idd goed..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Damian schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:54:
[...]


Vooral Hawkestone heeft echt wel toekomst waarde. Dat merk is behoorlijk in opkomst. Steeds minder door "oh het is een biertje van Jeremy Clarkson, dus die moeten we proberen" maar steeds meer door "het is gewoon een verdomd lekker biertje dus die moet je kopen".
Hawkstone wordt daarnaast gepromoot als "Made in Brittain", de grondstoffen om het te brouwen komen van lokale boeren. Ik moest een beetje denken aan de odes die Top Gear/TGT wel eens deed, zoals het item over de 3.5V6 die overal in zat, of het item wat er allemaal in de UK gebouwd wordt wat ze vervolgens door Londen paradeerden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month


  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Elvhenk schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:46:
[...]


Hij zegt het letterlijk ergens in dit seizoen: 'Waarom heb ik mijn hele leven in auto's gescheurd in plaats van boer te zijn? O, ja, dat was zodat ik dit alles kon betalen.'

Hij doet dit voor de lol deels, en uit principe, omdat hij zich nu betrokken voelt bij de Britse boeren etc. En hij heeft natuurlijk die uitstraling etc waardoor al die mensen naar hem kijken.
Hoofd als een kruimige aardappel of niet. :D
Zijn landbouwactiviteiten zijn ook grotendeels opgezet zodat ze geen geld opleveren.

30 of 50 ganzen houden, dat is gewoon niet doenbaar om daar geld mee te verdienen, hezelfde met een kleine kudde schapen of 10 koeien. Dat zijn rijkeluishobbies.

Er zijn echt andere redenen waarom hij dit doet. Hij wil in de media blijven, en dat levert goed geld op.

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Het lijkt in ieder geval duidelijk dat die boerderij het niet overleefd zou hebben als Clarkson geen andere bronnen van inkomsten had :P

Of zoals hij het zegt "I don't need an income from the farm. The farm needs an income from the farm."

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Destruction schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:38:
Het lijkt in ieder geval duidelijk dat die boerderij het niet overleefd zou hebben als Clarkson geen andere bronnen van inkomsten had :P

Of zoals hij het zegt "I don't need an income from the farm. The farm needs an income from the farm."
Met focus, en de juiste skills zeker wel, anders zouden alle boeren failliet gaan in UK.

Als hij zelf een deel van het gecontracteerde werk zou doen, en (veel) minder experimentjes zou doen, dan blijft er meer over.

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik zag deze vanavond:
TL;DW : Jeremy geeft aan dat hij gezond is.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month


  • HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
asing schreef op zondag 21 juni 2026 @ 00:43:
Ik zag deze vanavond:

[YouTube: Clarkson's Farm - Good News Message From Jeremy]

TL;DW : Jeremy geeft aan dat hij gezond is.
Ik heb begrepen dat je er heel vroeg bij moet zijn. Hopelijk gaan ze screening voor mannen jaarlijks verplichten.

  • NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Zou Jeremy generativity ervaren?

Of ist toch louter de pure aandacht & winst?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.


  • Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 13:07
Damian schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:37:
[...]


Kijk je de serie wel? Die boerderij en het hele gedoe eromheen kosten alleen maar geld ;) Ik denk dat Amazon daar een grote aanvulling in is. T'is ook niet dat ie heel veel doet nog naast Clarkson's Farm wat geld in het laatje brengt. Dus ik denk dat zolang ie nog kan ze het gewoon lekker door blijven filmen.
In het VK zijn er erg gunstige regels omtrent erfbelasting voor boerderijen. Daarom heeft hij een farm gekocht, zodat zijn erfgenamen minder erfrecht hoeven te betalen. Opvolgende regeringen hebben die belastingregels aan willen pakken, maar dat stuit op groot verzet (beetje zoals stikstof hier de boeren mobiliseert).

Clarkson doet zelf ook mee aan de demonstraties tegen die wetsvoorstellen. Dat wordt op TV als sympathiek voor de boeren gepresenteerd, maar feitelijk is het (zeker in zijn geval) een truc om minder belasting te hoeven betalen. Hij heeft daar redelijk wat kritiek op gekregen in het VK, zie bijv. hier: https://www.independent.co.uk/news/business/jeremy-clarkson-backpedals-on-previous-claim-he-bought-farm-for-tax-reasons-b2652493.html

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.


  • asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
HollowGamer schreef op zondag 21 juni 2026 @ 00:54:
[...]

Ik heb begrepen dat je er heel vroeg bij moet zijn. Hopelijk gaan ze screening voor mannen jaarlijks verplichten.
Met kanker hoog in de lijst doodsoorzaken zou je verwachten dat het op een gegeven moment in een programma wordt gestoken, net als het jaarlijkse uitstrijkje. Dat is overigens niet verplicht.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month


  • asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Tom Paris schreef op zondag 21 juni 2026 @ 02:33:
[...]

In het VK zijn er erg gunstige regels omtrent erfbelasting voor boerderijen. Daarom heeft hij een farm gekocht, zodat zijn erfgenamen minder erfrecht hoeven te betalen. Opvolgende regeringen hebben die belastingregels aan willen pakken, maar dat stuit op groot verzet (beetje zoals stikstof hier de boeren mobiliseert).

Clarkson doet zelf ook mee aan de demonstraties tegen die wetsvoorstellen. Dat wordt op TV als sympathiek voor de boeren gepresenteerd, maar feitelijk is het (zeker in zijn geval) een truc om minder belasting te hoeven betalen. Hij heeft daar redelijk wat kritiek op gekregen in het VK, zie bijv. hier: https://www.independent.co.uk/news/business/jeremy-clarkson-backpedals-on-previous-claim-he-bought-farm-for-tax-reasons-b2652493.html
Laten we even wel wezen, iedereen probeert minder belasting te betalen. Ieder jaar weer de berichten over aftrekposten in de krant. Iedereen probeert wel ergens te besparen. Zo steun ik een culturele ANBI. Kost alsnog geld, maar de helft van de donatie wordt opgehoest door de belastingdienst :*) . F1 coureurs wonen massaal in Monaco. Want belastingen. Bedrijven hebben hier in Nederland een brievenbusfirma. Want belastingen. En ga zo maar door.

Aan de andere kant, vermakelijke TV, de boerderij levert ook weer banen en hij doet veel voor de lokale economie. En dat terwijl hij aan alle kanten dwars wordt gezeten door de lokale politiek.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month


  • HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zondag 21 juni 2026 @ 01:07:
Of ist toch louter de pure aandacht & winst?
Gelukkig hebben al die linkse actievoerders zoals XR daar helemaal geen last van.

  • HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Tom Paris schreef op zondag 21 juni 2026 @ 02:33:
[...]

In het VK zijn er erg gunstige regels omtrent erfbelasting voor boerderijen. Daarom heeft hij een farm gekocht, zodat zijn erfgenamen minder erfrecht hoeven te betalen. Opvolgende regeringen hebben die belastingregels aan willen pakken, maar dat stuit op groot verzet (beetje zoals stikstof hier de boeren mobiliseert).

Clarkson doet zelf ook mee aan de demonstraties tegen die wetsvoorstellen. Dat wordt op TV als sympathiek voor de boeren gepresenteerd, maar feitelijk is het (zeker in zijn geval) een truc om minder belasting te hoeven betalen. Hij heeft daar redelijk wat kritiek op gekregen in het VK, zie bijv. hier: https://www.independent.co.uk/news/business/jeremy-clarkson-backpedals-on-previous-claim-he-bought-farm-for-tax-reasons-b2652493.html
Mij lijkt het niet slim om juist boer te zijn. Zoals hij in zijn programma ook laat zien, hebben heel veel geen inkomen bij regen, TBC, en allemaal regels die er zijn. Daarnaast experimenteert die ook om juist te kijken hoe je slimmer kan 'boeren'. Wat hij koopt, lijkt me niet goedkoop, en ik dacht dat hij niet super veel kreeg van Amazon (nog altijd veel, maar je kan er niet al die apparaten van betalen).

Ik heb niets tegen Clarkson, wel tegen de mega stallen, die wij hier hebben en duizend koeien en kippen elke keer bij om komen en worden verwaarloosd. Zover ik kan zien, is hij dat niet?

  • steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:27

steveman

Comfortabel ten onder

Top tip: neem geen medisch advies aan van een TV-boer. Iets met vals-positieven en Bayes en zo.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!


  • Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:32
asing schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:23:
[...]

Met kanker hoog in de lijst doodsoorzaken zou je verwachten dat het op een gegeven moment in een programma wordt gestoken, net als het jaarlijkse uitstrijkje. Dat is overigens niet verplicht.
Het uitstrijkje is één keer in de vijf jaar vanaf het 30ste levensjaar en vanaf het 40ste levensjaar één keer in de tien jaar.

  • NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

HollowGamer schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:20:
[...]

Gelukkig hebben al die linkse actievoerders zoals XR daar helemaal geen last van.
Ok top. :Y)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.


  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
asing schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:23:
[...]

Met kanker hoog in de lijst doodsoorzaken zou je verwachten dat het op een gegeven moment in een programma wordt gestoken, net als het jaarlijkse uitstrijkje. Dat is overigens niet verplicht.
Medische onderzoeken moet je nooit verplichten, tenzij bij pandemie gevaar.

Bij ons in België is het boven de 50 vrij standaard om jaarlijks een bloedonderzoek te doen van de standaard waarden als cholesterol, rode en witte bloedcellen, leverfuncties en nierfuncties.

De PSA marker, een indicator voor prostaatkanker, wordt bij mij elk jaar ook bepaald. Dat is niet direct een heel duur onderzoek, en wordt ook grotendeels terugbetaald. En het vermijdt dat ze je moeten ‘toucheren’, wat in elk geval minder nauwkeurig is.

Ik vermoed dat nu wel meer mensen die test gaan vragen als gevolg van het programma.

[ Voor 4% gewijzigd door Tommie12 op 21-06-2026 18:17 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat een bak azijn hier zeg...

Ja hij heeft makkelijk praten. Maar ik durf hem wel aan dat ie het nooit zo druk heeft gehad als de afgelopen jaren.

Denk dat velen van ons, mezelf incluis, niet echt een idee hadden hoe het er aan toe gaat op een boerderij. En hoewel er vast van alles op af te dingen is, en hij er misschien met andere intenties in ging, heeft clarkson m.i. zelf ook best een reis afgelegd.

Beetje credit mag wel.

[ Voor 43% gewijzigd door MikeyMan op 21-06-2026 18:34 ]


  • Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-06 00:19
Elvhenk schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:46:
[...]


Hij zegt het letterlijk ergens in dit seizoen: 'Waarom heb ik mijn hele leven in auto's gescheurd in plaats van boer te zijn? O, ja, dat was zodat ik dit alles kon betalen.'

Hij doet dit voor de lol deels, en uit principe, omdat hij zich nu betrokken voelt bij de Britse boeren etc. En hij heeft natuurlijk die uitstraling etc waardoor al die mensen naar hem kijken.
Hoofd als een kruimige aardappel of niet. :D
Laten we nou niet doen alsof Clarkson in eerste instantie boer is geworden vanuit een soort missie om op te komen voor boeren of om zelf te boeren. Die boerderij heet diddly squat omdat hij het ooit heeft gekocht met het specifieke doel om minder belasting te betalen. Letterlijk diddly squat.

Ik geloof best dat die sinds de serie is begonnen liefde voor het boerenleven heeft ontwikkeld. Maar dat is niet de reden dat die jarenlang tv programma's over auto's heeft gemaakt.

  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:31:
Wat een bak azijn hier zeg...

Ja hij heeft makkelijk praten. Maar ik durf hem wel aan dat ie het nooit zo druk heeft gehad als de afgelopen jaren.

Denk dat velen van ons, mezelf incluis, niet echt een idee hadden hoe het er aan toe gaat op een boerderij. En hoewel er vast van alles op af te dingen is, en hij er misschien met andere intenties in ging, heeft clarkson m.i. zelf ook best een reis afgelegd.

Beetje credit mag wel.
Ik zie geen azijn hoor.

En ik ben zelf geen boer, maar heb een paar familieleden in het vak.

Die zeggen heel duidelijk dat Clarkson een hobbyboer is. Ze respecteren dat hij met de serie een positief imago wil geven, en aantonen dat het allemaal niet zo makkelijk is.

Maar beetje spelen met 80 schapen, 10 koeien en een paar ganzen is hobby, en kan niet winstgevend zijn.

En in een kelder wat champignons kweken, of 50 plantjes wasabi….Dat is experimenteren. Natuurlijk mag dat, maar dat is spelen, en levert nooit echt geld op.

[ Voor 31% gewijzigd door Tommie12 op 21-06-2026 19:44 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Kist schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:37:
[...]

Laten we nou niet doen alsof Clarkson in eerste instantie boer is geworden vanuit een soort missie om op te komen voor boeren of om zelf te boeren. Die boerderij heet diddly squat omdat hij het ooit heeft gekocht met het specifieke doel om minder belasting te betalen. Letterlijk diddly squat.

Ik geloof best dat die sinds de serie is begonnen liefde voor het boerenleven heeft ontwikkeld. Maar dat is niet de reden dat die jarenlang tv programma's over auto's heeft gemaakt.
Sarcasm, do you speak it? :+

  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Kist schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:37:
[...]

Laten we nou niet doen alsof Clarkson in eerste instantie boer is geworden vanuit een soort missie om op te komen voor boeren of om zelf te boeren. Die boerderij heet diddly squat omdat hij het ooit heeft gekocht met het specifieke doel om minder belasting te betalen. Letterlijk diddly squat.
Misschien had je toch de serie even moeten kijken, die boerderij heet diddly squat omdat er letterlijk diddly squat te verdienen valt. En hoe dat in de UK werkt weet ik niet precies, maar het is vrij logisch dat je geen belasting betaald over geld dat je niet hebt.

Al die haat van mensen die doen alsof Clarkson die boerderij pas in 2020 kocht met puur en alleen het doel om belasting te ontduiken. Clarkson heeft die boerderij in 2008 gekocht en tot Clarkson er zelf aan het werk ging runde iemand anders die boerderij voor hem. Toen die aangaf met pensioen te gaan besloot Clarkson om het zelf te gaan doen, uiteraard met hulp.

Ik zou Clarkson's Farm seizoen 1 aflevering 1 aanzetten en vanaf daar beginnen met kijken.

Ja, Clarkson heeft echt wel e.e.a verdiend in z'n lange carrière, maar als hij die boerderij puur had gekocht om belasting te ontduiken dan zou hij er zelf niet aan zijn begonnen. Van boeren die ik ken weet ik ook dat het vaak hele lange dagen zijn en een nacht lekker slapen niet gegarandeerd is omdat het kan gebeuren dat snachts één van de dieren hulp nodig heeft, hetzij een kalf rukken (zo noemt men dat), hetzij iets medisch, whatever. Ik wil Clarkson alles behalve zielig noemen maar nogmaals, waarom zou hij zich op deze leeftijd nog zo druk maken terwijl zijn gezondheid duidelijk achteruit gaat, als hij gewoon een andere contractor die boerderij voor hem had kunnen laten runnen en zelf lekker rustig aan wat presenatie klusjes doen?

[ Voor 24% gewijzigd door Destruction op 22-06-2026 18:37 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat boeit het uberhaupt met welke reden dat ie het doet? Het is leuke tv (vind ik, vind je dat niet kijk je toch niet) een tegelijkertijd kan hij dingen op de agenda krijgen die een reguliere boer niet zo makkelijk onder de aandacht krijgt.
Pagina: 1 ... 47 48 Laatste