Ik weet niet of James May er nog echt zin in had. En hoewel de meeste TGT best lekker wegkijken is het ook een herhaling van zetten. Maar dat had ik al met de laatste series van Top Gear. Top Gear maakte echt een ontwikkeling door sinds de herstart met Clarkson. In het begin nog erg studio gebaseerd met een aantal rapportages, de Cool Wall kwam, de Toyota Hillux die maar niet dood ging. Langzamerhand werden de challenges groter, vaker naar het buitenland, werden er specials gemaakt. Voor mij is de periode van de polar special tot de Burma special toch wel het mooist (seizoen S9 tot S21). Latere seizoenen met de Hovervan meh. En de Grand Tour was leuk, vermakelijk maar voelde wel als een herhaling van zetten en misschien ook wel daarom meer gescript. Misschien is het ook wel nostalgie omdat Top Gear (in die seizoenen) misschien wel het laatste programma was waarvoor ik nog echt de TV aanzette op de BBC.stylezzz schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:48:
[...]
Ik denk dat hammond en may nog wel een tijdje meekonden, maar dat clarkson langzaam wat breekbaar aan het worden is. Probleem is alleen dat als je clarkson eruit laat.... de chemie tussen het trio meteen weg is. Ach... we hebben er 10 tallen jaren van kunnen genieten. Ik denk dat ik wel een traantje ga laten met deze laatste aflevering.... Het is mooi geweest. One for the road
Als ik nu Clarkson's farm zie is dat toch een stuk frisser. James May met zijn gin en Youtube video's idem. Hammond met zijn smallest cog ook.
Mooie dingen hebben nu eenmaal vaak een einde
[quote]Destruction schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:04:
[...]
Oh absoluut. Zolang Clarkson's Farm nog doorgaat heb ik nog een reden om Prime Video aan te houden, laat ik het zo zeggen
[/quote]
Prime video gaat wel weer aan als ik in een keer het seizoen kan bingen. Ga ik het niet het hele jaar voor aanhouden.