Top Gear, Fifth Gear, Grand Tour en andere Car Shows, Deel 9

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste
Acties:

  • Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:48
Damian schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:37:
[...]


Kijk je de serie wel? Die boerderij en het hele gedoe eromheen kosten alleen maar geld ;) Ik denk dat Amazon daar een grote aanvulling in is. T'is ook niet dat ie heel veel doet nog naast Clarkson's Farm wat geld in het laatje brengt. Dus ik denk dat zolang ie nog kan ze het gewoon lekker door blijven filmen.
Zodat hij nog wat extra miljoenen mee zijn graf in kan nemen?

Zijn gezondheid kan hij met al het geld in de wereld niet terugkrijgen. Als hij nog seizoenen aan het opnemen is, denk ik niet dat hij dat voor het geld doet / hoeft te doen.

iRacing Profiel


  • asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
Damian schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:37:
[...]


Kijk je de serie wel? Die boerderij en het hele gedoe eromheen kosten alleen maar geld ;) Ik denk dat Amazon daar een grote aanvulling in is. T'is ook niet dat ie heel veel doet nog naast Clarkson's Farm wat geld in het laatje brengt. Dus ik denk dat zolang ie nog kan ze het gewoon lekker door blijven filmen.

Clarkson's Farm is gewoon fantastische tv.
Niet alleen dat. De boeren in de UK zitten in de verdrukking door wetten en regels (waar niet eigenlijk). Het "uithangbord" genaamd Clarkson zorgt ervoor dat dat op de kaart komt te staan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month


  • Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 14:40

Damian

Insane Obtrusion

asing schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:35:
[...]

Niet alleen dat. De boeren in de UK zitten in de verdrukking door wetten en regels (waar niet eigenlijk). Het "uithangbord" genaamd Clarkson zorgt ervoor dat dat op de kaart komt te staan.
Dit ook inderdaad. Ik denk naast financiële redenen dat het ook gewoon een persoonlijk reden is dat hij de serie wil blijven doen totdat ie letterlijk omvalt. Hij is een mediapersoonlijkheid, dat is wat hij doet.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta


  • Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:20

Elvhenk

Madam Mikmak

Wild Chocolate schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:40:
[...]

Zodat hij nog wat extra miljoenen mee zijn graf in kan nemen?

Zijn gezondheid kan hij met al het geld in de wereld niet terugkrijgen. Als hij nog seizoenen aan het opnemen is, denk ik niet dat hij dat voor het geld doet / hoeft te doen.
Hij zegt het letterlijk ergens in dit seizoen: 'Waarom heb ik mijn hele leven in auto's gescheurd in plaats van boer te zijn? O, ja, dat was zodat ik dit alles kon betalen.'

Hij doet dit voor de lol deels, en uit principe, omdat hij zich nu betrokken voelt bij de Britse boeren etc. En hij heeft natuurlijk die uitstraling etc waardoor al die mensen naar hem kijken.
Hoofd als een kruimige aardappel of niet. :D

  • SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Elvhenk schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:46:
[...]


Hij zegt het letterlijk ergens in dit seizoen: 'Waarom heb ik mijn hele leven in auto's gescheurd in plaats van boer te zijn? O, ja, dat was zodat ik dit alles kon betalen.'

Hij doet dit voor de lol deels, en uit principe, omdat hij zich nu betrokken voelt bij de Britse boeren etc. En hij heeft natuurlijk die uitstraling etc waardoor al die mensen naar hem kijken.
Hoofd als een kruimige aardappel of niet. :D
Ook zie je scenes waar hij echt gelukkig lijkt te zijn, zoals die kalveren die geboren worden, die varkens die wegmoeten (ok, niet gelukig), natuurlijk zit hij in de luxe dat hij een fuckup kan doen en zeker met die autonome wagens het geld heeft (die 2 merken krijgen wel giga aandacht zo), ik denk dat als Amazon er mee zou stoppen hij wel gewoon door zou zijn gegaan met z'n boerderij.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.


  • Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 14:40

Damian

Insane Obtrusion

SinergyX schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:52:
[...]

Ook zie je scenes waar hij echt gelukkig lijkt te zijn, zoals die kalveren die geboren worden, die varkens die wegmoeten (ok, niet gelukig), natuurlijk zit hij in de luxe dat hij een fuckup kan doen en zeker met die autonome wagens het geld heeft (die 2 merken krijgen wel giga aandacht zo), ik denk dat als Amazon er mee zou stoppen hij wel gewoon door zou zijn gegaan met z'n boerderij.
Vooral Hawkestone heeft echt wel toekomst waarde. Dat merk is behoorlijk in opkomst. Steeds minder door "oh het is een biertje van Jeremy Clarkson, dus die moeten we proberen" maar steeds meer door "het is gewoon een verdomd lekker biertje dus die moet je kopen".

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta


  • Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:20

Elvhenk

Madam Mikmak

Ja, de man is - in tegenstelling tot zijn imago - zeker een gewiekst zakenman. Dus kudos voor hem, want hij maakt er weer wat van.
Hawkstone had kennelijk een reclame tijdens het WK. Katsjing.

  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Damian schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:37:
[...]


Kijk je de serie wel? Die boerderij en het hele gedoe eromheen kosten alleen maar geld ;) Ik denk dat Amazon daar een grote aanvulling in is. T'is ook niet dat ie heel veel doet nog naast Clarkson's Farm wat geld in het laatje brengt. Dus ik denk dat zolang ie nog kan ze het gewoon lekker door blijven filmen.

Clarkson's Farm is gewoon fantastische tv. Ik kijk het echt met heel veel plezier. Het komt heel natuurlijk en echt over allemaal, al moet ik zeggen dat toen ik zag hoeveel crew er rondliep tijdens een willekeurige wandeling van Jeremy en Kaleb in een weiland (ik denk wel een mannetje of 15) het toch allemaal meteen wat minder "natuurlijk" aanvoelde, maargoed ;)
Clarkson heeft natuurlijk meerdere inkomsten bronnen..

“The farmer and author, made around £1million in 2025 according to accounts filed at Companies House this week.

Around £800,000 of that came from his media and TV work while £100,000 came from the sale of top quality meat via his Cooper Livestock Ltd products.

On top of this he made £60,000 from merchandise - selling rugby shorts, hoodies and shirts for prices ranging from £32 to £60 via K. Cooper Retail Ltd.

And another £85,000 came from his farming and contracting work, reports The Sun.”

En als je hem boekt voor een after dinner speech kost dat ook £20000 per keer..https://www.speakers.co.uk/speakers/jeremy-clarkson/
Buiten dat zal hij vast ook een ruime investment portfolio hebben van het geld uit de TopGear tijd..

Geld is zijn minste probleem denk ik.. maar ik denk dat hij gewoon door wil gaan omdat dat in zijn bloed zit en zijn ego graag gestreeld word met aandacht..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Elvhenk schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:58:
Ja, de man is - in tegenstelling tot zijn imago - zeker een gewiekst zakenman. Dus kudos voor hem, want hij maakt er weer wat van.
Hawkstone had kennelijk een reclame tijdens het WK. Katsjing.
ik zag die reclame hier op TV voor de england game.. dat zal niet goedkoop zijn geweest..
Hun bier was eerst alleen lokaal te koop maar nu zie ik het ook in de supermarkt, dus ze doen het idd goed..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
Damian schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:54:
[...]


Vooral Hawkestone heeft echt wel toekomst waarde. Dat merk is behoorlijk in opkomst. Steeds minder door "oh het is een biertje van Jeremy Clarkson, dus die moeten we proberen" maar steeds meer door "het is gewoon een verdomd lekker biertje dus die moet je kopen".
Hawkstone wordt daarnaast gepromoot als "Made in Brittain", de grondstoffen om het te brouwen komen van lokale boeren. Ik moest een beetje denken aan de odes die Top Gear/TGT wel eens deed, zoals het item over de 3.5V6 die overal in zat, of het item wat er allemaal in de UK gebouwd wordt wat ze vervolgens door Londen paradeerden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month


  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:23
Elvhenk schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:46:
[...]


Hij zegt het letterlijk ergens in dit seizoen: 'Waarom heb ik mijn hele leven in auto's gescheurd in plaats van boer te zijn? O, ja, dat was zodat ik dit alles kon betalen.'

Hij doet dit voor de lol deels, en uit principe, omdat hij zich nu betrokken voelt bij de Britse boeren etc. En hij heeft natuurlijk die uitstraling etc waardoor al die mensen naar hem kijken.
Hoofd als een kruimige aardappel of niet. :D
Zijn landbouwactiviteiten zijn ook grotendeels opgezet zodat ze geen geld opleveren.

30 of 50 ganzen houden, dat is gewoon niet doenbaar om daar geld mee te verdienen, hezelfde met een kleine kudde schapen of 10 koeien. Dat zijn rijkeluishobbies.

Er zijn echt andere redenen waarom hij dit doet. Hij wil in de media blijven, en dat levert goed geld op.

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Het lijkt in ieder geval duidelijk dat die boerderij het niet overleefd zou hebben als Clarkson geen andere bronnen van inkomsten had :P

Of zoals hij het zegt "I don't need an income from the farm. The farm needs an income from the farm."

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:23
Destruction schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:38:
Het lijkt in ieder geval duidelijk dat die boerderij het niet overleefd zou hebben als Clarkson geen andere bronnen van inkomsten had :P

Of zoals hij het zegt "I don't need an income from the farm. The farm needs an income from the farm."
Met focus, en de juiste skills zeker wel, anders zouden alle boeren failliet gaan in UK.

Als hij zelf een deel van het gecontracteerde werk zou doen, en (veel) minder experimentjes zou doen, dan blijft er meer over.

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik zag deze vanavond:
TL;DW : Jeremy geeft aan dat hij gezond is.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month


  • HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
asing schreef op zondag 21 juni 2026 @ 00:43:
Ik zag deze vanavond:

[YouTube: Clarkson's Farm - Good News Message From Jeremy]

TL;DW : Jeremy geeft aan dat hij gezond is.
Ik heb begrepen dat je er heel vroeg bij moet zijn. Hopelijk gaan ze screening voor mannen jaarlijks verplichten.

  • NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Zou Jeremy generativity ervaren?

Of ist toch louter de pure aandacht & winst?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.


  • Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 13:07
Damian schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:37:
[...]


Kijk je de serie wel? Die boerderij en het hele gedoe eromheen kosten alleen maar geld ;) Ik denk dat Amazon daar een grote aanvulling in is. T'is ook niet dat ie heel veel doet nog naast Clarkson's Farm wat geld in het laatje brengt. Dus ik denk dat zolang ie nog kan ze het gewoon lekker door blijven filmen.
In het VK zijn er erg gunstige regels omtrent erfbelasting voor boerderijen. Daarom heeft hij een farm gekocht, zodat zijn erfgenamen minder erfrecht hoeven te betalen. Opvolgende regeringen hebben die belastingregels aan willen pakken, maar dat stuit op groot verzet (beetje zoals stikstof hier de boeren mobiliseert).

Clarkson doet zelf ook mee aan de demonstraties tegen die wetsvoorstellen. Dat wordt op TV als sympathiek voor de boeren gepresenteerd, maar feitelijk is het (zeker in zijn geval) een truc om minder belasting te hoeven betalen. Hij heeft daar redelijk wat kritiek op gekregen in het VK, zie bijv. hier: https://www.independent.co.uk/news/business/jeremy-clarkson-backpedals-on-previous-claim-he-bought-farm-for-tax-reasons-b2652493.html

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.


  • asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
HollowGamer schreef op zondag 21 juni 2026 @ 00:54:
[...]

Ik heb begrepen dat je er heel vroeg bij moet zijn. Hopelijk gaan ze screening voor mannen jaarlijks verplichten.
Met kanker hoog in de lijst doodsoorzaken zou je verwachten dat het op een gegeven moment in een programma wordt gestoken, net als het jaarlijkse uitstrijkje. Dat is overigens niet verplicht.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month


  • asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
Tom Paris schreef op zondag 21 juni 2026 @ 02:33:
[...]

In het VK zijn er erg gunstige regels omtrent erfbelasting voor boerderijen. Daarom heeft hij een farm gekocht, zodat zijn erfgenamen minder erfrecht hoeven te betalen. Opvolgende regeringen hebben die belastingregels aan willen pakken, maar dat stuit op groot verzet (beetje zoals stikstof hier de boeren mobiliseert).

Clarkson doet zelf ook mee aan de demonstraties tegen die wetsvoorstellen. Dat wordt op TV als sympathiek voor de boeren gepresenteerd, maar feitelijk is het (zeker in zijn geval) een truc om minder belasting te hoeven betalen. Hij heeft daar redelijk wat kritiek op gekregen in het VK, zie bijv. hier: https://www.independent.co.uk/news/business/jeremy-clarkson-backpedals-on-previous-claim-he-bought-farm-for-tax-reasons-b2652493.html
Laten we even wel wezen, iedereen probeert minder belasting te betalen. Ieder jaar weer de berichten over aftrekposten in de krant. Iedereen probeert wel ergens te besparen. Zo steun ik een culturele ANBI. Kost alsnog geld, maar de helft van de donatie wordt opgehoest door de belastingdienst :*) . F1 coureurs wonen massaal in Monaco. Want belastingen. Bedrijven hebben hier in Nederland een brievenbusfirma. Want belastingen. En ga zo maar door.

Aan de andere kant, vermakelijke TV, de boerderij levert ook weer banen en hij doet veel voor de lokale economie. En dat terwijl hij aan alle kanten dwars wordt gezeten door de lokale politiek.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month


  • HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zondag 21 juni 2026 @ 01:07:
Of ist toch louter de pure aandacht & winst?
Gelukkig hebben al die linkse actievoerders zoals XR daar helemaal geen last van.

  • HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Tom Paris schreef op zondag 21 juni 2026 @ 02:33:
[...]

In het VK zijn er erg gunstige regels omtrent erfbelasting voor boerderijen. Daarom heeft hij een farm gekocht, zodat zijn erfgenamen minder erfrecht hoeven te betalen. Opvolgende regeringen hebben die belastingregels aan willen pakken, maar dat stuit op groot verzet (beetje zoals stikstof hier de boeren mobiliseert).

Clarkson doet zelf ook mee aan de demonstraties tegen die wetsvoorstellen. Dat wordt op TV als sympathiek voor de boeren gepresenteerd, maar feitelijk is het (zeker in zijn geval) een truc om minder belasting te hoeven betalen. Hij heeft daar redelijk wat kritiek op gekregen in het VK, zie bijv. hier: https://www.independent.co.uk/news/business/jeremy-clarkson-backpedals-on-previous-claim-he-bought-farm-for-tax-reasons-b2652493.html
Mij lijkt het niet slim om juist boer te zijn. Zoals hij in zijn programma ook laat zien, hebben heel veel geen inkomen bij regen, TBC, en allemaal regels die er zijn. Daarnaast experimenteert die ook om juist te kijken hoe je slimmer kan 'boeren'. Wat hij koopt, lijkt me niet goedkoop, en ik dacht dat hij niet super veel kreeg van Amazon (nog altijd veel, maar je kan er niet al die apparaten van betalen).

Ik heb niets tegen Clarkson, wel tegen de mega stallen, die wij hier hebben en duizend koeien en kippen elke keer bij om komen en worden verwaarloosd. Zover ik kan zien, is hij dat niet?

  • steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Top tip: neem geen medisch advies aan van een TV-boer. Iets met vals-positieven en Bayes en zo.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!


  • Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:20
asing schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:23:
[...]

Met kanker hoog in de lijst doodsoorzaken zou je verwachten dat het op een gegeven moment in een programma wordt gestoken, net als het jaarlijkse uitstrijkje. Dat is overigens niet verplicht.
Het uitstrijkje is één keer in de vijf jaar vanaf het 30ste levensjaar en vanaf het 40ste levensjaar één keer in de tien jaar.

  • NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

HollowGamer schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:20:
[...]

Gelukkig hebben al die linkse actievoerders zoals XR daar helemaal geen last van.
Ok top. :Y)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.


  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:23
asing schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:23:
[...]

Met kanker hoog in de lijst doodsoorzaken zou je verwachten dat het op een gegeven moment in een programma wordt gestoken, net als het jaarlijkse uitstrijkje. Dat is overigens niet verplicht.
Medische onderzoeken moet je nooit verplichten, tenzij bij pandemie gevaar.

Bij ons in België is het boven de 50 vrij standaard om jaarlijks een bloedonderzoek te doen van de standaard waarden als cholesterol, rode en witte bloedcellen, leverfuncties en nierfuncties.

De PSA marker, een indicator voor prostaatkanker, wordt bij mij elk jaar ook bepaald. Dat is niet direct een heel duur onderzoek, en wordt ook grotendeels terugbetaald. En het vermijdt dat ze je moeten ‘toucheren’, wat in elk geval minder nauwkeurig is.

Ik vermoed dat nu wel meer mensen die test gaan vragen als gevolg van het programma.

[ Voor 4% gewijzigd door Tommie12 op 21-06-2026 18:17 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat een bak azijn hier zeg...

Ja hij heeft makkelijk praten. Maar ik durf hem wel aan dat ie het nooit zo druk heeft gehad als de afgelopen jaren.

Denk dat velen van ons, mezelf incluis, niet echt een idee hadden hoe het er aan toe gaat op een boerderij. En hoewel er vast van alles op af te dingen is, en hij er misschien met andere intenties in ging, heeft clarkson m.i. zelf ook best een reis afgelegd.

Beetje credit mag wel.

[ Voor 43% gewijzigd door MikeyMan op 21-06-2026 18:34 ]


  • Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 00:19
Elvhenk schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:46:
[...]


Hij zegt het letterlijk ergens in dit seizoen: 'Waarom heb ik mijn hele leven in auto's gescheurd in plaats van boer te zijn? O, ja, dat was zodat ik dit alles kon betalen.'

Hij doet dit voor de lol deels, en uit principe, omdat hij zich nu betrokken voelt bij de Britse boeren etc. En hij heeft natuurlijk die uitstraling etc waardoor al die mensen naar hem kijken.
Hoofd als een kruimige aardappel of niet. :D
Laten we nou niet doen alsof Clarkson in eerste instantie boer is geworden vanuit een soort missie om op te komen voor boeren of om zelf te boeren. Die boerderij heet diddly squat omdat hij het ooit heeft gekocht met het specifieke doel om minder belasting te betalen. Letterlijk diddly squat.

Ik geloof best dat die sinds de serie is begonnen liefde voor het boerenleven heeft ontwikkeld. Maar dat is niet de reden dat die jarenlang tv programma's over auto's heeft gemaakt.

  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:23
MikeyMan schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:31:
Wat een bak azijn hier zeg...

Ja hij heeft makkelijk praten. Maar ik durf hem wel aan dat ie het nooit zo druk heeft gehad als de afgelopen jaren.

Denk dat velen van ons, mezelf incluis, niet echt een idee hadden hoe het er aan toe gaat op een boerderij. En hoewel er vast van alles op af te dingen is, en hij er misschien met andere intenties in ging, heeft clarkson m.i. zelf ook best een reis afgelegd.

Beetje credit mag wel.
Ik zie geen azijn hoor.

En ik ben zelf geen boer, maar heb een paar familieleden in het vak.

Die zeggen heel duidelijk dat Clarkson een hobbyboer is. Ze respecteren dat hij met de serie een positief imago wil geven, en aantonen dat het allemaal niet zo makkelijk is.

Maar beetje spelen met 80 schapen, 10 koeien en een paar ganzen is hobby, en kan niet winstgevend zijn.

En in een kelder wat champignons kweken, of 50 plantjes wasabi….Dat is experimenteren. Natuurlijk mag dat, maar dat is spelen, en levert nooit echt geld op.

[ Voor 31% gewijzigd door Tommie12 op 21-06-2026 19:44 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:20

Elvhenk

Madam Mikmak

Kist schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:37:
[...]

Laten we nou niet doen alsof Clarkson in eerste instantie boer is geworden vanuit een soort missie om op te komen voor boeren of om zelf te boeren. Die boerderij heet diddly squat omdat hij het ooit heeft gekocht met het specifieke doel om minder belasting te betalen. Letterlijk diddly squat.

Ik geloof best dat die sinds de serie is begonnen liefde voor het boerenleven heeft ontwikkeld. Maar dat is niet de reden dat die jarenlang tv programma's over auto's heeft gemaakt.
Sarcasm, do you speak it? :+

  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Kist schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:37:
[...]

Laten we nou niet doen alsof Clarkson in eerste instantie boer is geworden vanuit een soort missie om op te komen voor boeren of om zelf te boeren. Die boerderij heet diddly squat omdat hij het ooit heeft gekocht met het specifieke doel om minder belasting te betalen. Letterlijk diddly squat.
Misschien had je toch de serie even moeten kijken, die boerderij heet diddly squat omdat er letterlijk diddly squat te verdienen valt. En hoe dat in de UK werkt weet ik niet precies, maar het is vrij logisch dat je geen belasting betaald over geld dat je niet hebt.

Al die haat van mensen die doen alsof Clarkson die boerderij pas in 2020 kocht met puur en alleen het doel om belasting te ontduiken. Clarkson heeft die boerderij in 2008 gekocht en tot Clarkson er zelf aan het werk ging runde iemand anders die boerderij voor hem. Toen die aangaf met pensioen te gaan besloot Clarkson om het zelf te gaan doen, uiteraard met hulp.

Ik zou Clarkson's Farm seizoen 1 aflevering 1 aanzetten en vanaf daar beginnen met kijken.

Ja, Clarkson heeft echt wel e.e.a verdiend in z'n lange carrière, maar als hij die boerderij puur had gekocht om belasting te ontduiken dan zou hij er zelf niet aan zijn begonnen. Van boeren die ik ken weet ik ook dat het vaak hele lange dagen zijn en een nacht lekker slapen niet gegarandeerd is omdat het kan gebeuren dat snachts één van de dieren hulp nodig heeft, hetzij een kalf rukken (zo noemt men dat), hetzij iets medisch, whatever. Ik wil Clarkson alles behalve zielig noemen maar nogmaals, waarom zou hij zich op deze leeftijd nog zo druk maken terwijl zijn gezondheid duidelijk achteruit gaat, als hij gewoon een andere contractor die boerderij voor hem had kunnen laten runnen en zelf lekker rustig aan wat presenatie klusjes doen?

[ Voor 24% gewijzigd door Destruction op 22-06-2026 18:37 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat boeit het uberhaupt met welke reden dat ie het doet? Het is leuke tv (vind ik, vind je dat niet kijk je toch niet) een tegelijkertijd kan hij dingen op de agenda krijgen die een reguliere boer niet zo makkelijk onder de aandacht krijgt.
Pagina: 1 ... 47 48 Laatste