En ze konden overduidelijk geen Ferrari- of Mercedes-coureur strikken voor dat onderwerp, dus nu moest een opgepompte Alfa Romeo sedan het op het circuit opnemen tegen een supercar. Hoe goed die Alfa ook is, kansloze missie natuurlijk. En ze deden ook duidelijk geen moeite om de keuze voor die Alfa te verklaren. Giovinazzi had er ook duidelijk minder zin in dan Norris...steveman schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:35:
Druppelde er opeens een nieuwe TG binnen...
Raar dat een kar van 400k sneller is dan die van 155 zeg
Wel een mooie tribute voor Kidd, waar ie zeker van genootEn jeej, motoren \o/
Maar denk er om, natuurkunde wint altijd.
Sterker nog, zo'n mooi item had niet gekund in de tijd van Clarkson, May en Hammond. Simpelweg omdat die na al die jaren nog steeds op het niveau van poep-en-piesgrappen zijn blijven steken.steveman schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:35:
Wel een mooie tribute voor Kidd, waar ie zeker van genootEn jeej, motoren \o/
Punctuality is the politeness of kings
Ik heb tg niet gezien, maar zeggen dat ze in de "oude" tijd geen eerbetoon konden maken is gewoon de grootste onzin.dreamscape schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:43:
[...]
Sterker nog, zo'n mooi item had niet gekund in de tijd van Clarkson, May en Hammond. Simpelweg omdat die na al die jaren nog steeds op het niveau van poep-en-piesgrappen zijn blijven steken.
Goed punt. Ik overdreef een beetje. De mannen hebben naast flauwe grappen van verjaardagsfeestjesniveau inderdaad af en toe best iets goeds gedaan.WEBGAMING schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:00:
[...]
Ik heb tg niet gezien, maar zeggen dat ze in de "oude" tijd geen eerbetoon konden maken is gewoon de grootste onzin.
[YouTube: Ayrton Senna | Top Gear Tribute]
Punctuality is the politeness of kings
Yep, een eerbetoon van een nog levend persoon, die in de uitzending halen en 'm niet te kakken zetten? Neh, dan is 't geen Clarkson-show meer hèdreamscape schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:18:
[...]
Goed punt. Ik overdreef een beetje. De mannen hebben naast flauwe grappen van verjaardagsfeestjesniveau inderdaad af en toe best iets goeds gedaan.

Nou vond ik 't ook wel een beetje cringy hoe McGuinness zichzelf steeds schouderklopjes zat te geven over hoe goed hij dit allemaal had geregeld.
Ik dacht, laat ik toch maar Discovery+ bekijken voor die nieuwe show van Hammond, natuurlijk weer niet in Nederland beschikbaar

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja dat is sowieso altijd het irritante bij die kerel, maar het maakte het item niet minder oprecht.B64 schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:45:
[...]
Yep, een eerbetoon van een nog levend persoon, die in de uitzending halen en 'm niet te kakken zetten? Neh, dan is 't geen Clarkson-show meer hè![]()
Nou vond ik 't ook wel een beetje cringy hoe McGuinness zichzelf steeds schouderklopjes zat te geven over hoe goed hij dit allemaal had geregeld.
Heel mooi gedaan.
Verder waren die 3 auto's niet echt boeiend. Had liever meer van die Porsche gezien. Stuk met de F1 coureurs maakte het nog leuk. Die hadden er alle drie ook lol in, GIO z'n Engels is alleen niet geweldig voor de interactie. Dat Harris maar 1 seconde achter Lando Donut zat, was wel een ok dan moment. Ik miste nog wel wat grappen over die Aston als het blijft een safetycar ofzo.
Ik zat vooral te wachten tot ze die GT3 RS er eens bij zouden halen met dit Stig achter het stuur ofzo. Met die auto begon het topic immers.sambalbaj schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 02:08:
[...]
Ja dat is sowieso altijd het irritante bij die kerel, maar het maakte het item niet minder oprecht.
Heel mooi gedaan.
Verder waren die 3 auto's niet echt boeiend. Had liever meer van die Porsche gezien. Stuk met de F1 coureurs maakte het nog leuk. Die hadden er alle drie ook lol in, GIO z'n Engels is alleen niet geweldig voor de interactie. Dat Harris maar 1 seconde achter Lando Donut zat, was wel een ok dan moment. Ik miste nog wel wat grappen over die Aston als het blijft een safetycar ofzo.
Verschil tussen Norris en Harris? Is dat dan niet gewoon de auto die niet meer wil/kan? Met alle veiligheidssystemen aan zit er een max aan wat je met zo'n auto kunt doen.
Niet dat ik daarmee de rijkunsten van Harris wil bagatelliseren, maar het verschil was nu wel heel klein.
Maar het was wel Norris zijn eerste keer in die auto. Vettel zei ook tegen Gio dat het opviel hoe zwaar het sturen was in vergelijking met een F1 wagen. Weet niet op weke dag dit gefilmt is, maar zou me niks verbazen dat als je een dag in een F1 wagen op de baan gereden hebt dat een 'gewone' auto ineens heel erg wennen is.B64 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:35:
[...]
...
Verschil tussen Norris en Harris? Is dat dan niet gewoon de auto die niet meer wil/kan? Met alle veiligheidssystemen aan zit er een max aan wat je met zo'n auto kunt doen.
Niet dat ik daarmee de rijkunsten van Harris wil bagatelliseren, maar het verschil was nu wel heel klein.
There is no place like 127.0.0.1
Onderschat Chris Harris niet, die heeft best een serieuze CV als coureur. Denk niet dat iemand als Harris de veiligheidssystemen nodig heeft. Daarnaast zijn die tegenwoordig op een dergelijk niveau dat het niet significant ten kosten van de snelheid gaat volgens mij.B64 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:35:
[...]
Ik zat vooral te wachten tot ze die GT3 RS er eens bij zouden halen met dit Stig achter het stuur ofzo. Met die auto begon het topic immers.
Ja viel me ook op hoe Vettel de auto van zijn sponsor af zat te kraken als zijnde zwaar en moeilijk sturend..Dannisi schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:56:
[...]
Maar het was wel Norris zijn eerste keer in die auto. Vettel zei ook tegen Gio dat het opviel hoe zwaar het sturen was in vergelijking met een F1 wagen. Weet niet op weke dag dit gefilmt is, maar zou me niks verbazen dat als je een dag in een F1 wagen op de baan gereden hebt dat een 'gewone' auto ineens heel erg wennen is.
Terwijl het juist de ultra light sportieve versie van die auto is.. niet echt tactisch van hem..
Maar snap het wel, vergeleken met een F1 auto rijd dat natuurlijk als een stadsbus..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
WEBGAMING schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:00:
[...]
Ik heb tg niet gezien, maar zeggen dat ze in de "oude" tijd geen eerbetoon konden maken is gewoon de grootste onzin.
Nog 2. En dan heb ik het alleen over mensen. Ze hebben er ook eentje gemaakt voor Saab, eentje voor de Engelse autobouwers en eentje voor alleen de 3,5 V8.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

25ste een nieuwe grand tour trailer! Staat links in het wolkje.
Haha, too obvious en keep looking.
Ik vond het jammer dat de halve aflevering er over leek te gaan. Ik heb het doorgespoeld en opeens was de aflevering ten einde. De eerste drie minuten kon het verhaal alle kanten op gaan en het leek mij totaal niet interessant om verder te kijken.B64 schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:45:
[...]
Yep, een eerbetoon van een nog levend persoon, die in de uitzending halen en 'm niet te kakken zetten? Neh, dan is 't geen Clarkson-show meer hè![]()
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Moet zeggen dat top gear seizoen me tot nu toe niet tegenvalt!
17 december komt de nieuwe grand tour aflevering genaamd "Carnage A Trois".
Trailer:
Trailer:
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
dat ziet er weer ouderwets uit maar mijn god wat worden ze oud en Jeremy dik, heel dik ...WernerL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:30:
Trailer:
[YouTube: The Grand Tour Presents: Carnage A Trois | Official Trailer]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Ziet er weer goed uit! Ik hoop alleen dat er meer humor in de aflevering zit dan ze nu al in de trailer hebben gestopt. Heb het gevoel dat ik nu 'alles' wel gezien heb.WernerL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:30:
Trailer:
Dat geldt voor mij ook. Tot nu toe erg leuk om te zien.Tortelli schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:16:
Moet zeggen dat top gear seizoen me tot nu toe niet tegenvalt!
*Kuch* Engelsen die commentaar hebben dat Franse auto's soms een beetje "weird" zijn...? *Kuch*WernerL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:30:
Trailer:
🤣
Gelukkig zijn Britse autos totaal niet "weird" 

Bij Top Gear merk je met het huidige trio gewoon dat ze goed met elkaar kunnen opschieten en gewoon heel veel lol hebben in het maken van het programma. Uiteindelijk is het gewoon een entertainment programma (toevallig met auto's), en het is inderdaad weer heel vermakelijk.rens-br schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:01:
[...]
Ziet er weer goed uit! Ik hoop alleen dat er meer humor in de aflevering zit dan ze nu al in de trailer hebben gestopt. Heb het gevoel dat ik nu 'alles' wel gezien heb.
[...]
Dat geldt voor mij ook. Tot nu toe erg leuk om te zien.
Bij The Grand Tour is dat ook nog steeds het geval, maar daar merk je wel dat de mannen oud worden...
Wat verwacht je dan? Eeuwige jeugd? Vergeet niet dat Clarkson Top Gear al deed voordat uberhaubt de helft (zeker) van de kijkers was geboren? Dat was in 1988, toen was hij al 28, bijna 35 jaar later doet hij het nog steeds.Wild Chocolate schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:44:
Bij The Grand Tour is dat ook nog steeds het geval, maar daar merk je wel dat de mannen oud worden...
Kijk nu via 'omweg' hammond's Smallest Cog, dacht eerst dat het knipoog principe was (zoals Clarkson met z'n boerderij, wat hij nu wel serieus heeft genomen), maar het is zeker leuk om te kijken.
[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2021 22:31 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Daar hebben ze dan ook al wat afleveringen aan gewijd.WernerL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:37:
Gelukkig zijn Britse autos totaal niet "weird"
[Afbeelding]
o.a.
en niet te vergeten
[ Voor 28% gewijzigd door LordSinclair op 26-11-2021 07:58 ]
Akkoord, maar de focus mag wel iets meer op de auto's liggen. In de vorige aflevering (met die elektrische auto's op kampeertrip) was an sich wel leuk, maar ik heb amper iets gezien van die wagens, of uitleg erover gekregen. Het stukje met die "Hot (Chili) Laps" was amusant, maar had perfect kunnen vervangen worden door een beetje uitleg over de wagens.Wild Chocolate schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:44:
[...]
Bij Top Gear merk je met het huidige trio gewoon dat ze goed met elkaar kunnen opschieten en gewoon heel veel lol hebben in het maken van het programma. Uiteindelijk is het gewoon een entertainment programma (toevallig met auto's), en het is inderdaad weer heel vermakelijk.
...
Dat ben ik met je eens. Vond dat stukje sowieso maar een beetje flauw.Mercatres schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:39:
Het stukje met die "Hot (Chili) Laps" was amusant, maar had perfect kunnen vervangen worden door een beetje uitleg over de wagens.
De "Challanges" hebben altijd een competitie element. Een rondje op een circuit, een dragrace etc. Dat elektrische auto's rap zijn weten we nu denk ik welMercatres schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:39:
[...]
Akkoord, maar de focus mag wel iets meer op de auto's liggen. In de vorige aflevering (met die elektrische auto's op kampeertrip) was an sich wel leuk, maar ik heb amper iets gezien van die wagens, of uitleg erover gekregen. Het stukje met die "Hot (Chili) Laps" was amusant, maar had perfect kunnen vervangen worden door een beetje uitleg over de wagens.
Aan de andere kant, de range test en het gefoeter op de Mercedes die amper range heeft is wel weer leuk
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Zij duidelijk nietrens-br schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:46:
[...]
Dat ben ik met je eens. Vond dat stukje sowieso maar een beetje flauw.

17 jarige knul tegen Freddie Flintoff: "Are you a cricket fan?"

Scripted? Of 't was deze, of zij moest aan Harris vragen of hij weleens op een circuit gereden had.Wild Chocolate schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:01:
17 jarige knul tegen Freddie Flintoff: "Are you a cricket fan?"
Het is vast geen toeval dat die knul supporter was van een club waar hij gespeeld had. En ze zullen die jongen vast ingefluisterd hebben dat Cricket een goed onderwerp was... De blik op Flintoffs gezicht was denk ik niet gespeeld, toen die jongen zei dat hij nog een baby was toen Freddie daar speelde 😁B64 schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:15:
[...]
Scripted? Of 't was deze, of zij moest aan Harris vragen of hij weleens op een circuit gereden had.
"Wilhomme" 
Was weer ouderwets automotive cocking about, heb ze toch wel een beetje gemist hoor!
Was weer ouderwets automotive cocking about, heb ze toch wel een beetje gemist hoor!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Jammer dat het maar 5 afleveringen waren, maar ik heb er in ieder geval weer enorm van genoten.
Nieuwe grand tour was weer erg vermakelijk 
Jeremy: Did Hammond crash again?
May: Yep
Jeremey: Anyway..

Jerome Clarkfilssteveman schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:20:
"Wilhomme"
Richard Jambonmond
Capitaine Lentement
Share and Enjoy!
Dat stuk met die propeller auto was idd wel leuk. De rest vond ik geregeld eigenlijk tegenvallen.WernerL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:46:
Nieuwe grand tour was weer erg vermakelijk
De gehele aflevering was ook korter dan normaal. Alsof dit even snel gemaakt moest worden.
De ideetjes die ze hebben gedan waren leuk maar persoonlijk heb ik het gevoel dat ze de ideetjes te snel hebben gedaan en ze wisselden teveel van ene naar andere. De route naar de berg bijvoorbeeld met de 3 auto's was leuk bedacht. Vervolgens doen ze eigenlijk maar een paar simpele dingen laten zien (kuil, water en zetjes geven). Waarbij eerder heel veel commentaar telkens was als er iets gebeurde was deze er nu eigenlijk niet. Ik en mijn vriendin hadden beide na afloop... hadden we hier op gewacht? Normaal doen ze een soort trip en doen ze dingen. Ik snap dat ze dat nu niet kunnen doen maar ja... dit is toch wel een heel stuk minder.
De ondertitels, die ik normaal uit zet, zijn ook wel grappig:
“rot op in een voortplantende manier” (tijdens de Peugeotjes race)
“rot op in een voortplantende manier” (tijdens de Peugeotjes race)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat gevoel kreeg ik er ook bij. De aflevering was voorbij en dacht echt.. Was dit het nou?Cave_Boy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:53:
[...]
Dat stuk met die propeller auto was idd wel leuk. De rest vond ik geregeld eigenlijk tegenvallen.
De gehele aflevering was ook korter dan normaal. Alsof dit even snel gemaakt moest worden.
De ideetjes die ze hebben gedan waren leuk maar persoonlijk heb ik het gevoel dat ze de ideetjes te snel hebben gedaan en ze wisselden teveel van ene naar andere. De route naar de berg bijvoorbeeld met de 3 auto's was leuk bedacht. Vervolgens doen ze eigenlijk maar een paar simpele dingen laten zien (kuil, water en zetjes geven). Waarbij eerder heel veel commentaar telkens was als er iets gebeurde was deze er nu eigenlijk niet. Ik en mijn vriendin hadden beide na afloop... hadden we hier op gewacht? Normaal doen ze een soort trip en doen ze dingen. Ik snap dat ze dat nu niet kunnen doen maar ja... dit is toch wel een heel stuk minder.
Richard Jambonmond

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Vanavond de nieuwe GT-special gekeken en deze was weer ouderwets leuk! Echt een aantal keren samen met de missus hardop moeten lachen. Met de auto's in het bos op weg naar de heuvel.
En met 69 minuten precies lang genoeg. De Lochdown-special duurde gewoon te lang en was redelijk saai, imho; daar viel ik halverwege in slaap tijdens het kijken.
En met 69 minuten precies lang genoeg. De Lochdown-special duurde gewoon te lang en was redelijk saai, imho; daar viel ik halverwege in slaap tijdens het kijken.
Ik vond wel dat er een goede lijn in het verhaal zat dat ze wilden overbrengen, namelijk van Fransen zijn kut en hun auto's zijn kut naar de auto's kunnen best goed zijn en voor de Franse manier van kijken naar een auto is ook wel wat te zeggen.Cave_Boy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:53:
[...]
Dat stuk met die propeller auto was idd wel leuk. De rest vond ik geregeld eigenlijk tegenvallen.
Wel had ik het nog leuk gevonden als er nog een modificatie stuk in had gezeten, een Franse auto beter maken oid.
Dat! Het "Tweakers gehalte" was een beetje afwezigBrilsmurfffje schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:41:
Wel had ik het nog leuk gevonden als er nog een modificatie stuk in had gezeten, een Franse auto beter maken oid.
Verder wel een leuke aflevering, maar niet eentje die in de top 10 terecht komt wat mij betreft. Toch nog steeds leuker dan het huidige trio, dus kom maar op met de volgende aflevering.
Ik heb me echt kostelijk vermaakt met de laatste special, veel gelachen.
Morgenavond om 21.30 een kerstspecial van Top Gear bij de BBC
Freddie, Chris and Paddy play `car secret Santa' for a festive road trip across Britain, transporting a giant Christmas tree as they head to Top Gear's very own winter wonderland.
Ik vond 'm maar "meh". Had me er op verheugd maar achteraf dacht ik, "was dat het nou?"vdtweak schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:33:
Ik heb me echt kostelijk vermaakt met de laatste special, veel gelachen.
Natuurlijk snap ik dat door corona die exotische-oorden-roadtrips niet echt kunnen, maar omdat de heren ook wat ouder worden vrees ik dat die heerlijke specials nooit meer terugkomen. Die waren altijd het leukst.
Het was een vermakelijke aflevering maar haalde het niveau van een special niet wat mij betreft. En ik heb al eerder gezegd in dit topic, ze waren voor de laatste seizoenen Top Gear al op hun hoogtepunt. Het verval is niet dramatisch maar wel merkbaar.Wildfire schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:58:
[...]
Ik vond 'm maar "meh". Had me er op verheugd maar achteraf dacht ik, "was dat het nou?"
Natuurlijk snap ik dat door corona die exotische-oorden-roadtrips niet echt kunnen, maar omdat de heren ook wat ouder worden vrees ik dat die heerlijke specials nooit meer terugkomen. Die waren altijd het leukst.
Wat ik echt bijzonder vond is dat de heren allemaal een Franse auto hadden uitgezocht maar die kwam voor de rest amper in de aflevering voor. Alleen bij May was het een soort comic relief maar voor de rest maar weinig aandacht aanbesteed, geen test, geen modificatie, geen roadtrip (door het VK kan je echt wel afstanden rijden en ook veel plekken met een Franse connectie).
Het was vermakelijk daar niet van maar niet dat ik hem snel nog een keer terug ga kijken (zoals de race naar de Noordpool, de reis door het midden oosten etc).
Na het vertrek van Clarkson & co heb ik Top Gear een tijd genegeerd.
Maar, afgelopen week heb ik er weer naar gekeken met Chris, Paddy en Freddie en ik moet toegeven dat ik het met dit trio wel weer vermakelijk vindt. Ik had in elk geval net zoveel kijkplezier als voorheen.
Maar, afgelopen week heb ik er weer naar gekeken met Chris, Paddy en Freddie en ik moet toegeven dat ik het met dit trio wel weer vermakelijk vindt. Ik had in elk geval net zoveel kijkplezier als voorheen.
De campertrip was gisteren best vermakelijk! Alleen de subtitles werkten niet, toch lastig met die accenten van ze.
En dan vanwege een potje frisbee op een parkeerplaats op krukken belanden
gave mensen doen dat met een highsider

gave mensen doen dat met een highsider

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik vond vooral de races erg leuk.
Die Swamp buggy, lol.
Tussenstukken waren me iets te gescript. Dat ze daar met die rv vast kwamen te zitten was gewoon bewust.
Maar bleef wel vermakelijk, wisselwerking tussen deze drie is gewoon goed.
Die Swamp buggy, lol.
Tussenstukken waren me iets te gescript. Dat ze daar met die rv vast kwamen te zitten was gewoon bewust.
Maar bleef wel vermakelijk, wisselwerking tussen deze drie is gewoon goed.
James May is terug met z’n reis programma “Our man in”….
Na Japan, nu in Italie.
Erg goed, zoals gewoonlijk (op Prime)
Na Japan, nu in Italie.
Erg goed, zoals gewoonlijk (op Prime)
[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 24-07-2022 20:29 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
James May schijnt gecrashed te zijn tijdens opnames in Noorwegen: https://www.dailymail.co....-crashing-wall-75mph.html
Had Hammond een dag vrij?
Ik zag al een tweet van 'm voorbij komen waar-ie min of meer z'n excuses aanbiedt voor 't vernielen van een auto
Ik zag al een tweet van 'm voorbij komen waar-ie min of meer z'n excuses aanbiedt voor 't vernielen van een auto
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Zijn er ook nog shows / documentaires over tuning / drifting etc.?
Ooit op netflix wel eens iets gezien over drift wedstrijden, dat was wel leuk. Maar 1 seizoen
Ooit op netflix wel eens iets gezien over drift wedstrijden, dat was wel leuk. Maar 1 seizoen
16 september, nieuwe aflevering! Scandinavië dit maal.
En deze is ondertussen ook te kijken.DoeEensGek schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:49:
[Embed: The Grand Tour Presents: A Scandi Flick | Official Trailer]
16 september, nieuwe aflevering! Scandinavië dit maal.
Aflevering duurt 100 minuten.
[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 16-09-2022 09:07 ]
Die klap van mr Slowly was een stuk echter dan Jezza's vlammenwerpers
En de rit van Hammond in z'n huis..steveman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:17:
En met May door het ijs bleef iedereen opvallend koel. Normaal zou er toch wel sneller iemand uit zo'n auto gehaald worden

Normaal hebben ze voor de meest zinloze dingen een helm op, maar nu niet?steveman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:17:
Die klapper van May zag er wel serieus uit...moet toch haast wel echt zijn?
Die was echt ja en zou die ook voor naar het ziekenhuis zijn geweest. Is een tijdje terug hier al langs gekomen omdat het in het nieuws was. Waarna May nog op social media heeft aangegeven dat hij in orde was / hersteld was en het ook al langer terug gebeurt was. Wat mij doet vermoeden dat ze het zelf gelekt hebben als soort van promotie. Als het echt gelekt was dan was het wel in de dagen erna naar buiten gekomen, en niet pas weken of maanden later.duderuud schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:44:
Die klapper van May zag er wel serieus uit...moet toch haast wel echt zijn?
Die klap deed me zeer; niet alleen omdat James May nou niet de beste bescherming aan had maar ook omdat de auto nogal, euh, bijzonder is. Wat me opviel (en daar zie je dan toch wel weer de voorbereiding of anderszins); het is bijna onmogelijk om "even" onderdelen voor een Evo 8 in huis te krijgen en al helemaal in Norwegistan West-Verlaten.
Wel erg vermaakt; zeker met die skiers op het ijs; echt wel iets waar je ballen voor nodig moet hebben.
:strip_exif()/f/image/ymB00KBjXvu2WjxeAO7ic3W4.jpg?f=fotoalbum_large)
^ mijn oude GSR...
Wel erg vermaakt; zeker met die skiers op het ijs; echt wel iets waar je ballen voor nodig moet hebben.
:strip_exif()/f/image/ymB00KBjXvu2WjxeAO7ic3W4.jpg?f=fotoalbum_large)
^ mijn oude GSR...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb een 2003 WRX, dus ik was blij dat die auto heel bleef
Maar dat was inderdaad flinke klap, was volgens mij in de clip waar May bij Hammond's Cog op bezoek ging waar dat ongeluk werd 'geplugged'.
Al had ik toch soms moeite met wat echt/nep was, vanaf die rode piste waren de buitenshots allemaal 'opmerkelijk' onmogelijk de coureur te zien, twijfel of dat zij waren, of gewoon stuntman.
Al had ik toch soms moeite met wat echt/nep was, vanaf die rode piste waren de buitenshots allemaal 'opmerkelijk' onmogelijk de coureur te zien, twijfel of dat zij waren, of gewoon stuntman.
Ook gezellig dat het Nederlandse mariniers waren in die onderzeebasis
Heb ze eerlijk gezegd lang verdedigd. Maar dit vond ik echt benedenmaats. Zelfs met een goede fles Franse wijn erbij. Knip en plakwerk, grappen die je van een kilometer aan ziet komen. Hoop echt dat de volgende beter gaat. Dit was zelfs als licht vermaak doorbijten.

Ja zal waarschijnlijk gelijk hebben maar tegelijkertijd heb ik de heren best hoog zitten qua rij-skills; de afgelopen decennia is er genoeg vertoond van wat ze wel durven/kunnen naast het asfalt.SinergyX schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:20:
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Volgens mij is het wel weer zo dat ze vroeger bij de echte reviews ook lang niet alles zelf deden. Als in: de beelden van buiten de auto over het circuit gaan, driftende door een bocht, etc etc zie je sowieso nooit wie er achter het stuur zit. Kan / kon dus zomaar zijn dat zij achter het stuur het verhaal vertellen en ze dan weer klaar zijn met de shoot. Terwijl vervolgens nog een stagiaire 10 rondjes rijdt voor de beelden van buiten de auto. En was het niet zo dat bij de specials de saaie ritten/stukken ook iemand anders achter het stuur zat? Al dan niet rijden in "ploegen" waarbij de presentatoren zelf bv 1 of 2 uur rijden en dan gewone medewerkers het over nemen voor een periode, etcMAX3400 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:45:
[...]
Ja zal waarschijnlijk gelijk hebben maar tegelijkertijd heb ik de heren best hoog zitten qua rij-skills; de afgelopen decennia is er genoeg vertoond van wat ze wel durven/kunnen naast het asfalt.
Op zich is een lege vlakte ook niet het meest uitdagende scenario. Het wordt pas vervelend als je uit de greppel moet blijven.MAX3400 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:45:
[...]
Ja zal waarschijnlijk gelijk hebben maar tegelijkertijd heb ik de heren best hoog zitten qua rij-skills; de afgelopen decennia is er genoeg vertoond van wat ze wel durven/kunnen naast het asfalt.
Net de special gezien. Leuke beelden, maar verder erg 'formulaic'.
Nothing 'special', imho.
Nothing 'special', imho.
Weer ouderwets genoten.
Het is toch duidelijk dat je het niet te serieus moet nemen. Volgens mij hadden ze 1 maal een aflevering wat er zou gebeuren als er geen script achter zou zitten.
Totale chaos, wat dan ook wel weer gescript zou zijn geweest;)
Het is TV.
Het is toch duidelijk dat je het niet te serieus moet nemen. Volgens mij hadden ze 1 maal een aflevering wat er zou gebeuren als er geen script achter zou zitten.
Totale chaos, wat dan ook wel weer gescript zou zijn geweest;)
Het is TV.
Hier ook prima genoten van de nieuwe aflevering. De vlammenwerpers hadden niet gehoeven (of doe iig wat beter je best met de CGI), maar verder zat er een leuke flow in. Mooie shots en fijne wagens.
Ik vond het ook een heerlijke aflevering. Echt genoten. Ook al is het grotendeels gescript, bij dat moment van Hammond met die skilift heb ik echt in een deuk gelegen.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Even een vraag in <spoiler> tags omdat ik het niet weg wil geven voor degenen die het nog niet gezien hebben:
spoiler:
Wat ik mij steeds afvraag is of Hammond echt in die hut lag toen die door Jeremy de piste afgeduwd werd. Lijkt me toch knap gevaarlijk om zo'n hut op ski's een piste af te duwen want je weet nooit waar die naartoe gaat (en met welke snelheid).
Nee, natuurlijk niet. Ze hebben gewoon eerst een tijdje de binnenkant gefilmd terwijl hij op een trailer ofzo heen en weer geschud werd. En vervolgens de beelden van buitenaf gemaakt. Ze lieten achteraf het ding nog van binnen zien, als hij daar in gezeten had, was hij er echt niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen.HeleBoel schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:30:
Even een vraag in <spoiler> tags omdat ik het niet weg wil geven voor degenen die het nog niet gezien hebben:
spoiler:Wat ik mij steeds afvraag is of Hammond echt in die hut lag toen die door Jeremy de piste afgeduwd werd. Lijkt me toch knap gevaarlijk om zo'n hut op ski's een piste af te duwen want je weet nooit waar die naartoe gaat (en met welke snelheid).
Overigens zijn spoilertags niet nodig, wanneer het over een aflevering gaat die al uitgezonden is. Mensen die de aflevering nog niet gezien hebben, kunnen het topic mijden. (Dat is anders wanneer je bijvoorbeeld in het Amazon-Prime topic zoiets post).
Dit was officieel de eerste van seizoen 5. Vond m beter dan die laatste paar die vaak te flauw waren en weinig auto.
De rally auto's waren erg tof, ook uit een tijd dat WRC echt veel groter was dan nu.
En de tocht en challenges zaten ook aardig in elkaar.
Alleen de voorspelbare caravanshow had van mij niet gehoeven, duurde ook te lang.
Die klap van May was behoorlijk serieus, meestal laten ze zo'n impact dan niet zien. Wel zonde van de auto.
Voor wie zich afvroeg wat die Nederlandse mariniers nou aan het doen waren;
https://marineschepen.nl/...onse-begonnen-120322.html
Alleen de heren zelf, die worden ondertussen toch wel echt oud.
De rally auto's waren erg tof, ook uit een tijd dat WRC echt veel groter was dan nu.
En de tocht en challenges zaten ook aardig in elkaar.
Alleen de voorspelbare caravanshow had van mij niet gehoeven, duurde ook te lang.
Die klap van May was behoorlijk serieus, meestal laten ze zo'n impact dan niet zien. Wel zonde van de auto.
Voor wie zich afvroeg wat die Nederlandse mariniers nou aan het doen waren;
https://marineschepen.nl/...onse-begonnen-120322.html
Alleen de heren zelf, die worden ondertussen toch wel echt oud.
Jammer dat de Rimac nog niet op het circuit mocht / kon rijden, was wel benieuwd geweest naar de laptijd. En wel goed dat deze niet in vlammen opging. Verder vermaak ik mij goed met dit drietal. Het accent ben ik nu redelijk aan gewend en de chemie word steeds beter.sambalbaj schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:46:
[YouTube: Top Gear - Series 33 | Trailer - BBC]
Ook weer begonnen.
Best aardig in Thailand met de pickups en ook een interessante Rimac.
En ik kijk ook haast bijna meer uit naar nieuwe afleveringen van Top Gear dan van de Grand Tour.
[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 03-11-2022 08:18 ]
Ik trek de accenten van die kerels nog altijd niet. En de chemie ook niet. Toevallig kwam ik bij het zappen gisteren (of eergisteren) op BBC een aflevering tegen. Na een minuut weer verder gezapt.
Het is het gewoon echt niet voor mij.
Signatures zijn voor boomers.
Helemaal eens! Ze hebben hun chemie gevonden. Dat die compleet anders is vergeleken met Clarkson, May en Hammond vind ik niet vreemd en ook helemaal niet erg. Je merkt ook dat iedereen z'n eigen plaats een beetje gevonden heeft inmiddels. Blijf het wel sterk vinden dat Fred echt tegen de regisseur sprak (bij die F1 stock cars), terwijl de twee anderen recht in de camera spreken - maar misschien was dat ook meer de spanning.rens-br schreef op donderdag 3 november 2022 @ 08:04:
[...]
Jammer dat de Rimac nog niet op het circuit mocht / kon rijden, was wel benieuwd geweest naar de laptijd. En wel goed dat deze niet in vlammen opging. Verder vermaak ik mij goed met dit drietal. Het accent ben ik nu redelijk aan gewend en de chemie word steeds beter.
En ik kijk ook haast bijna meer uit naar nieuwe afleveringen van Top Gear dan van de Grand Tour.
Er mag alsnog wel iets meer "review" in, nu gaat het vaak niet verder dan: "dit is de kleur, dit is de prijs en zo gaat 'ie door de bocht".
Maar ja, ik kijk hier ook naar uit - meer dan naar Grand Tour, zeker na Scandi Flik.
Echt een serieus autoprogramma is het natuurlijk nooit geweest. Maar met deze drie is het inderdaad nog minder serieus, laptimes worden niet meer gereden.Mercatres schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:47:
Er mag alsnog wel iets meer "review" in, nu gaat het vaak niet verder dan: "dit is de kleur, dit is de prijs en zo gaat 'ie door de bocht".
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 16-11-2022 08:28 ]
Ik heb precies hetzelfde. Jeremy, Richard en James zijn naar mening onvervangbaar. Vooral het sterke accent van die Paddy McGuinness kan ik slecht tegen. Klinkt heel erg plat en boers. Niet echt voor een TV presentator, vind ik.Maasluip schreef op maandag 14 november 2022 @ 07:58:
Ik trek de accenten van die kerels nog altijd niet. En de chemie ook niet. Toevallig kwam ik bij het zappen gisteren (of eergisteren) op BBC een aflevering tegen. Na een minuut weer verder gezapt.
Er zijn maar weinig programma's waarbij een acteur/actrice vervangen wordt door een andere en dat het nog leuk blijft. Zo kijk ik bijvoorbeeld veel oude, Amerikaanse sitcoms zoals Two and a Half Men, Everybody Loves Raymond en King of Queens. Bij Two and a Half Men werd op een gegeven moment Charlie Sheen vervangen door Ahton Kutcher, maar die vind ik geweldig en werkt ook uitstekend in de nieuwe rol, maar zo zijn er maar weinig. Ook ben ik grote fan van Vandaag Inside, maar ik zie niet in hoe iemand anders dan Wilfred, René en Johan dit zouden kunnen doen.
2.5 whoperchilds was echt morsdood na vertrek van Sheen, komop zeg 
Maar ontopic: echt handig die voorruit van die Peugeot, spiegelt als een gek als die cricketspeler niet aan het stuur zit
Maar ontopic: echt handig die voorruit van die Peugeot, spiegelt als een gek als die cricketspeler niet aan het stuur zit
steveman schreef op maandag 21 november 2022 @ 00:20:
2.5 whoperchilds was echt morsdood na vertrek van Sheen, komop zeg
offtopic:
Volgens mij heb je mensen die Ashton Kutcher als een goede acteur zien, en de rest van de wereld.
Volgens mij heb je mensen die Ashton Kutcher als een goede acteur zien, en de rest van de wereld.
Signatures zijn voor boomers.
Ach dat rondje voor de vorm.rens-br schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:26:
[...]
Echt een serieus autoprogramma is het natuurlijk nooit geweest. Maar met deze drie is het inderdaad nog minder serieus, laptimes worden niet meer gereden.
Ik kan me er prima in vinden dat dat niet meer gedaan wordt (de tijd werd nog wel eens genoemd).
Mag volgens mij ook vaak niet van de fabrikanten en controleerbaar was het ook niet.
Net als de gelukkig al lang geschrapte gasten, was het een onderdeel wat best een zapmoment was.
De balans auto vs entertainment is nog best prima. Al blijft het primair wel entertainment. De reviews van Harris in een auto gaan ook best nog wel op de inhoud in, ook als het niet gaat goed is. En zo'n onderdeel als de Driver Academy uit de laatste aflevering is weldegelijk een stuk achter de schermen van het racen zelf.
Ik denk dat de serieuze items eigenlijk juist een stuk serieuzer geworden zijn in de huidige opzet, maar dat je daarnaast ook de echte vermaak items houdt.
Volgens mij was het “oude” Top Gear grotendeels immuun voor dat soort eisen van de fabrikanten (die inderdaad vaak worden gesteld) omdat ze zo’n groot internationaal publiek hadden (en ook niet alleen autoliefhebbers). Zelfs een slechte review op Top Gear deed meer goeds voor de verkoop dan géén review op Top Gear.sambalbaj schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:12:
[...]
Mag volgens mij ook vaak niet van de fabrikanten en controleerbaar was het ook niet.
Kelso?Maasluip schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:52:
[...]
offtopic:
[/offtopic]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik volg sowieso enkel nog maar wat Youtubekanalen. Misschien leuk om dat hier ook met elkaar te delen. Hier een selectie:
https://www.youtube.com/@DonutMedia - Gewoon platte humor, hi-low-car is ook leuk. Gewoon niet te veel techniek verwachten ;-)
https://www.youtube.com/@HooviesGarage - Voel ik mezelf verbonden mee (ik handel ook in Exclusieve Auto's, haha) altijd mooi om te zien wat er nu weer stuk is.
https://www.youtube.com/@M539Restorations - Om aan je BMW-techniektrekken te komen, heeft fantastisch veel kennis en droge humor.
https://www.youtube.com/@Hagerty/videos - Hoge kwaliteit video's en doet me denken aan TopGear soms.
https://www.youtube.com/@MatArmstrongbmx - Tikkeltje te veel clickbait in de titels maar de videop's zijn wel aardig. Volg ik voor z'n bizarre Lambo rebuild.
https://www.youtube.com/@Drivetribe - Geen introductie nodig, Hammond's kanaal.
https://www.youtube.com/@ThrottleHouse - Autotests door twee gasten met behoorlijk droge humor.
Wie volgen jullie?
https://www.youtube.com/@DonutMedia - Gewoon platte humor, hi-low-car is ook leuk. Gewoon niet te veel techniek verwachten ;-)
https://www.youtube.com/@HooviesGarage - Voel ik mezelf verbonden mee (ik handel ook in Exclusieve Auto's, haha) altijd mooi om te zien wat er nu weer stuk is.
https://www.youtube.com/@M539Restorations - Om aan je BMW-techniektrekken te komen, heeft fantastisch veel kennis en droge humor.
https://www.youtube.com/@Hagerty/videos - Hoge kwaliteit video's en doet me denken aan TopGear soms.
https://www.youtube.com/@MatArmstrongbmx - Tikkeltje te veel clickbait in de titels maar de videop's zijn wel aardig. Volg ik voor z'n bizarre Lambo rebuild.
https://www.youtube.com/@ThrottleHouse - Autotests door twee gasten met behoorlijk droge humor.
Wie volgen jullie?
Iemand die hier weet waar ik alle afleveringen on-demand kan terugkijken van top gear zonder VPN?
Deze twee voornamelijk. De Hagerty-videos met Jason Camissa en Magnus Walker kan ik wel erg waarderen. En de Canadees-Britse combi van Throttle House vind ik ook wel vermakelijk.FiXeR.nl schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:01:
[..]
Wie volgen jullie?
Soms nog Jay Leno's garage om de bijzondere creaties die daarin voorbij komen.
En natuurlijk, sinds vandaag, de nieuwe Gymkhana met Travis Pastrana!
YouTube: [HOONIGAN] Gymkhana 2022: Travis Pastrana Goes Berserk in Florida in...
@FiXeR.nl https://www.youtube.com/@TheLateBrakeShow
Voormalig Fifth Gear presentator blijft vooral heel erg zijn eigen ding doen. Leuke afwisselende video's met wisselende soorten auto's. Oud en nieuw door elkaar.
Voormalig Fifth Gear presentator blijft vooral heel erg zijn eigen ding doen. Leuke afwisselende video's met wisselende soorten auto's. Oud en nieuw door elkaar.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Het nieuwe trio in TG heeft tenminste weer chemie. De post-Clarkson/May/Hammond tijd heeft genoeg trios gehad wat totaal niet boterde en ook niet grappig was. Ondanks de zware accenten heb je 3 man die gewoon lekker elkaar porren en opstoken, waar (scripted) valsspelen weer af en toe een rol van betekenis speelt en weer ouderwetse Engelse humor. Clarkson heeft TG gemaakt wat het geworden is, later met May en Hammond. Deze 3 nieuwe heren zijn in mijn ogen waardige opvolgers, maar hebben nog lang niet het nivo van de oude bezetting. Maar wat niet is, kan nog wel groeien.Mercatres schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:47:
[...]
Helemaal eens! Ze hebben hun chemie gevonden. Dat die compleet anders is vergeleken met Clarkson, May en Hammond vind ik niet vreemd en ook helemaal niet erg. Je merkt ook dat iedereen z'n eigen plaats een beetje gevonden heeft inmiddels. Blijf het wel sterk vinden dat Fred echt tegen de regisseur sprak (bij die F1 stock cars), terwijl de twee anderen recht in de camera spreken - maar misschien was dat ook meer de spanning.
Maar ja, ik kijk hier ook naar uit - meer dan naar Grand Tour, zeker na Scandi Flik.
TGT laat zien dat de oude bezetting van TG door leeftijd een andere dynamiek begint te krijgen. Niets mis mee, iedereen wordt ouder. Maar een andere dynamiek levert uiteindelijk ook een andere chemie op. Bepaalde zaken worden ze nu misschien wel een beetje te oud voor en de opzet in de eerste seizoenen met de tent waren ook niet je van het. Maar alleen specials vind ik ook weer overdreven. TGT gaat in mijn ogen een langzame dood sterven, omdat de heren gewoon ouder worden, het aantal afleveringen minder worden en daarmee ook de interesse van de kijker. Hoop het mis te hebben, want ik kan nog steeds genieten van de show. Maar het hoogtepunt is mijns inziens wel geweest.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
YouTube: Project Binky - Episode 1 - Austin Mini GT-Four - Turbo Charged 4WD...FiXeR.nl schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:01:
Ik volg sowieso enkel nog maar wat Youtubekanalen. Misschien leuk om dat hier ook met elkaar te delen. Hier een selectie:
Wie volgen jullie?
Project binky : 2 engelsen proberen met veel humor en problemen een enorme 2liter engine met 4wd drivetrain in een klassieke mini te proppen. (hoewel op dit punt feitelijk alles behalve het dak al vervangen is)
[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 08-12-2022 10:40 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
- Mastermilo (niet direct auto gerelateerd, maar toch)
- CarThrottle
- AutoAlex
- Drivetribe
- leodehaastv (gaat binnenkort weer video's maken zegt-ie, druk geweest met z'n boek)
- AutoWeek (klokje rond met name)
- Edd China
- Finnegan's Garage
o.a.
Beetje offtopic, maar vanaf 10 februari 2023 weer Clarksons farm. https://www.instagram.com/p/Cl3bAJeNGtQ/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Ik pak M538 ook mee, Sreten begon een Youtube kanaaltje maar doet het inmiddels fulltime met 385k subs.FiXeR.nl schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:01:
Wie volgen jullie?
Wat ik ook leuk vind voor de zondag is https://www.youtube.com/@I_Do_Cars. Het zegt al iets als hij een foto van zichzelf post met al zijn BMWs om zich heen waarbij hij een bordje "send help" omhoog houdt. Maar daar gaat het kanaal niet over.
Eric runt een autosloperij en demonteert motorblokken. Van een 1.1 uit een Chevy Spark tot 7 liter big blocks. The more carnage the better! Hij wordt helemaal blij van Piston McNuggets. Het demonteren gaat gepaard met droge humor.
Anyway, dit was wel een heel erg sterk staaltje "I know what I'm doing":
Seizoen 15 t/m 22 staan op Amazon Prime Video.Piet_Parkiet schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:39:
Iemand die hier weet waar ik alle afleveringen on-demand kan terugkijken van top gear zonder VPN?
Voor de rest kom je al gauw op oplossingen die we hier niet mogen bespreken.
hmm jammer, had de oudere seizoenen graag nog terug kunnen kijkenWild Chocolate schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:32:
[...]
Seizoen 15 t/m 22 staan op Amazon Prime Video.
Voor de rest kom je al gauw op oplossingen die we hier niet mogen bespreken.