Top Gear, Fifth Gear, Grand Tour en andere Car Shows, Deel 9

Pagina: 1 ... 45 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:56
Freddie Flintoff is gewond geraakt bij een ongeluk op de TG test-track:
Presentator Andrew 'Freddie' Flintoff is dinsdag tijdens opnames van Top Gear gewond geraakt. Op de testbaan van het Britse autoprogramma in Surrey raakte hij betrokken bij een ongeluk, meldt BBC News. Zijn verwondingen zijn niet levensbedreigend.
(...)
Flintoff is ter plekke behandeld en vervolgens naar het ziekenhuis gebracht voor verdere behandeling.
It is not the first accident Flintoff has suffered since he first began presenting the show.

The former England cricketer, who is a father of four, crashed into a market stall in Mansfield, Nottinghamshire in February 2019.

In September of the same year, he crashed during a drag race while he was filming at Elvington Airfield in Yorkshire, but walked away unharmed.

[ Voor 35% gewijzigd door Wild Chocolate op 14-12-2022 14:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:43
Hij kwam weleens voor in de bekende autoshows en deed veel youtu.be filmjes, maar Ken Block is overleden.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/u7dlfgp6pq9a1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[Embed: https://variety.com/2023/tv/global/jeremy-clarkson-amazon-grand-tour-canceled-1235490701/]

Misschien beter dat ze beter zelfstandig verder gaan met hun YT-kanaal? :)

[ Voor 34% gewijzigd door HollowGamer op 16-01-2023 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Ja, wel bijzonder. Het is niet alsof Clarkson van onbesproken gedrag was voordat ze hem aannamen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:41
Wild Chocolate schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:11:
Ja, wel bijzonder. Het is niet alsof Clarkson van onbesproken gedrag was voordat ze hem aannamen...
Ik vind het persoonlijk nog bijzonderder dat ze de lopende zaken af maken. Tot 2024, 2025 dus. Het is nu januari 2023 en het gaat om iets dat hij geschreven heeft in december 2022. Hij "komt dus nog 2 jaar op de buis". Zo erg "cancellen" (als in: cancel culture) vind ik dat dan ook weer niet. Kans lijkt mij groter dat dit gewoon wordt gezegd om de boel te sussen, en volgend jaar is iedereen het alweer vergeten en gaan ze vrolijk verder met The Grand Tour en komt er een S04 van Clarksons farm.

Hetzelfde als een Johan Derksen / VI dat al tich keer van de buis is gehaald en als de gemoederen bedaard zijn ineens weer terug komt, al dan niet met weer eens een nieuwe naam of andere opzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
RobertMe schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:39:
[...]

Ik vind het persoonlijk nog bijzonderder dat ze de lopende zaken af maken. Tot 2024, 2025 dus. Het is nu januari 2023 en het gaat om iets dat hij geschreven heeft in december 2022. Hij "komt dus nog 2 jaar op de buis". Zo erg "cancellen" (als in: cancel culture) vind ik dat dan ook weer niet. Kans lijkt mij groter dat dit gewoon wordt gezegd om de boel te sussen, en volgend jaar is iedereen het alweer vergeten en gaan ze vrolijk verder met The Grand Tour en komt er een S04 van Clarksons farm.

Hetzelfde als een Johan Derksen / VI dat al tich keer van de buis is gehaald en als de gemoederen bedaard zijn ineens weer terug komt, al dan niet met weer eens een nieuwe naam of andere opzet.
Zou kunnen. Zou me ook niet verbazen als Clarkson zachtjes aan van zijn pensioen gaat genieten. Qua inkomen heeft hij tenslotte altijd zijn boerderij nog :+

En misschien komt seizoen 2 van Harry en Meghan's reality serie dan wel bij Amazon Prime 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Wild Chocolate op 16-01-2023 22:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:20
Vooralsnog enkel suggestief en heeft Amazon nog niets laten weten.

Gezien de suggestie dat ze niet per direct cancellen maar pas over een jaar of 2 stoppen met de samenwerking is er nog tijd zat om dat te herzien en er samen uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:48:
Vooralsnog enkel suggestief en heeft Amazon nog niets laten weten.

Gezien de suggestie dat ze niet per direct cancellen maar pas over een jaar of 2 stoppen met de samenwerking is er nog tijd zat om dat te herzien en er samen uit te komen.
Dat is waar, maar zijn ze nog wel blij met de deal?
Zo weinig TGT-afleveringen is toch eigenlijk niet normaal, ze hebben er wel dik voor betaald.

Het is jammer, ook dat ze enkel specials maken, vond die cheap-car challenges wel altijd leuk om te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:46

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik verwacht eigenlijk niet dat er nog een nieuwe deal komt. Al is het maar omdat James toch al een hele tijd nadenkt over z'n pensioen. Ik vermoed dat hij in '24 gaat zeggen dat het mooi is geweest zo. End of an era, ik zou het jammer vinden als 't trio verdwijnt, maar ik denk toch dat de specials een farewell tour zijn.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-05 00:35
Gisteravond zond Channel 5 een documentaire uit ¨Jeremy Clarkson: King of Controversy" waarin alles wat Clarkson, Top Gear en The Grand Tour aangaat nog eens onder de loep gelegd en in verband met elkaar gebracht word. De toon die ten aanzien van Clarkson gezet word is uiterst negatief.

Het programma is ook enigszins komisch omdat het format dat is waarbij allerhande televisie/bekende(?) persoonlijkheden in steeds korte fragmentjes vanuit hun zodanige autoriteit hun licht laten schijnen over de persoon Clarkson en de gebeurtenissen. Dat is gewoon maf.

https://www.telegraph.co....nnel-5-review-even-meghan
https://www.independent.c...morgan-feud-b2271716.html

Er bestaat zelfs al een Wikipedia pagina over Top Gear controversies.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:55
Clarkson's farm seizoen 2 staat op Prime!

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:58
Padje87 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:57:
Clarkson's farm seizoen 2 staat op Prime!
In één ruk afgekeken. Wat wordt die man tegengewerkt zeg! |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 07:59

NoFearCreations

3DPrint the world!

HeleBoel schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:36:
[...]

In één ruk afgekeken. Wat wordt die man tegengewerkt zeg! |:(
Bizar, restaurant zou zijn eigen boerderij en alle om hem heen gigantisch geholpen hebben. Belachelijk ook dat het een half mill kost om the procederen bij de staat.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24
Wat heeft een serie met een onbehouwen gast en zijn boerderij te maken met autoshows?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:49
dreamscape schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:09:
Wat heeft een serie met een onbehouwen gast en zijn boerderij te maken met autoshows?
In beide speelt dezelfde persoon mee. En in een van de afleveringen rijden ze in een Lambo... otherwise? Niks ;)

[ Voor 19% gewijzigd door stylezzz op 14-02-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 15:15
Top Gear komt mogelijk nooit meer terug op tv omdat Flintoff te getraumatiseerd is na zijn laatste crash. En anders komt er mogelijk een korter seizoen om de show af te kunnen sluiten.
Top Gear future in doubt after Freddie Flintoff crash
Insiders say presenter is too traumatised to play daredevil role any longer

Insiders confirmed that Flintoff, 45, is quitting as co-presenter after the crash in December, which required him to be airlifted to hospital.
[...]
“Freddie has been seriously emotionally and physically affected by the crash,” a source said. “He is a daredevil, that’s what he does, and he doesn’t feel like he is able to continue to play that role on the show.”

The BBC confirmed that it had abandoned filming of the current series after a health and safety investigation into the accident, which “regrettably injured” Flintoff.
[...]
“We will continue to support Freddie with his recovery,” a spokesman said. “Under the circumstances, we feel it would be inappropriate to resume making series 34 of Top Gear at this time.
“We understand this will be disappointing for fans, but it is the right thing to do and we’ll make a judgment about how best to continue later this year. This has also impacted the production team, who we continue to support.”
[...]
The Times understands that no decision has been made about whether the 34th series of the show will ever be broadcast, although there are hopes that a shortened run can be aired.
Bron

Als je ziet in wat voor auto hij en iemand van productie zaten toen ze omsloegen, kan ik het mij goed begrijpen dat hij getraumatiseerd is. De Morgan Super 3 heeft namelijk nou niet echt goede hoofd bescherming als ik zo naar plaatje er van kijk en als je dan mee neemt hoe hard zij meestal rijden zal dat een beste impact geweest zijn.
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/prfyzuybgggl_800.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Pompi op 24-03-2023 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Pompi schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:39:
Top Gear komt mogelijk nooit meer terug op tv omdat Flintoff te getraumatiseerd is na zijn laatste crash. En anders komt er mogelijk een korter seizoen om de show af te kunnen sluiten.
Nooit? Dat klinkt nogal dramatisch. Ze hebben toch wel vaker crew members vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 15:15
downtime schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:44:
[...]

Nooit? Dat klinkt nogal dramatisch. Ze hebben toch wel vaker crew members vervangen?
Naja je zag hoeveel moeite ze al hadden nadat Clarkson, May en Hammond vertrokken om een vergelijkbare klik in hun presentatoren te vinden. Als ze dat nu weer moeten doen is het maar de vraag of het lukt en of de BBC de kans op meer ongelukken in de toekomst wil blijven nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Pompi schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:48:
[...]

Naja je zag hoeveel moeite ze al hadden nadat Clarkson, May en Hammond vertrokken om een vergelijkbare klik in hun presentatoren te vinden. Als ze dat nu weer moeten doen is het maar de vraag of het lukt en of de BBC de kans op meer ongelukken in de toekomst wil blijven nemen.
Het programma heeft wel heel wat ongelukken meegemaakt. Vroeg of laat moet er wel eens iemand met permanente schade (of dood) uit zo'n ongeluk komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Pompi schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:48:
[...]

Dit denk ik..
TG was een langzame dood aan het sterven toen C,M en H weg waren.. het bleef altijd maar een schaduw van het origineel ... GT trouwens ook helaas..
Dus dit was misschien een goed excuus om de stekker er uit te trekken..
Bij de BBC zit trouwens een nieuwe baas (een eikel IMHO maar dat is een andere discussie) die de hele boel aan het omgooien is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ToolkiT schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:14:
[...]

TG was een langzame dood aan het sterven toen C,M en H weg waren.. het bleef altijd maar een schaduw van het origineel ... GT trouwens ook helaas.
Die langzame dood van TG begon al in de laatste jaren dat Clarkson, May en Hammond het nog deden. De chemie was er nog wel maar de ideeën waren al meerdere seizoenen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

In de laatste paar seasons zat het toch wel snor met de nieuwe, vaste lineup van Harris, Flintoff en McGuinness. Mensen blijven met een nostalgische bril terugkijken hoe Top Gear vroeger was, maar die is ook doorheen de jaren veranderd. Ik vond de laatste paar seasons van Top Gear zeker zo goed als de laatste paar seasons met de oude garde, want de soms geforceerde formules om maar iets nieuws te doen trok ook niet op veel interessants. Hoofdstuk voorbij, omslaan en verder.

Harris heeft zijn plaats ook goed verdiend bij Top Gear, ik hoop vooral meer van hem te kunnen zien na dit hoofdstuk.

[ Voor 15% gewijzigd door Phuncz op 25-03-2023 07:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 03:09
Phuncz schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:46:
In de laatste paar seasons zat het toch wel snor met de nieuwe, vaste lineup van Harris, Flintoff en McGuinness. Mensen blijven met een nostalgische bril terugkijken hoe Top Gear vroeger was, maar die is ook doorheen de jaren veranderd. Ik vond de laatste paar seasons van Top Gear zeker zo goed als de laatste paar seasons met de oude garde, want de soms geforceerde formules om maar iets nieuws te doen trok ook niet op veel interessants. Hoofdstuk voorbij, omslaan en verder.

Harris heeft zijn plaats ook goed verdiend bij Top Gear, ik hoop vooral meer van hem te kunnen zien na dit hoofdstuk.
Sorry maar die accenten zijn niet te harden en echt een afknapper, kan er echt niet naar kijken/luisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Arjantje72 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:46:
[...]

Sorry maar die accenten zijn niet te harden en echt een afknapper, kan er echt niet naar kijken/luisteren.
Daar heb ik dan weer totaal geen moeite mee, weer eens wat anders dan the King's English... In Nederland hoeven er van mij ook niet alleen maar Gooise R-etjes op tv. Het scheelt misschien dat ik een goede zakenrelatie uit Manchester heb, die een vergelijkbaar accent bezigt, maar dan platter. Kan het dus prima volgen.

Overigens @ToolkiT @downtime met betrekking tot langzame dood, de kijkcijfers van de laatste 7 seizoenen zijn redelijk vergelijkbaar met die van de eerste 8 seizoenen (waarbij die destijds 2 keer zoveel afleveringen bevatten), met 4 tot 6 miljoen kijkers. Destijds was dat ook voldoende om het te blijven maken. Natuurlijk heeft het tussendoor het dubbele aangetikt, maar het is toch wel weer beduidend beter dan het dieptepunt met Matt Leblanc op 2,35 miljoen gemiddeld.
En dat dan in het licht dat het aantal tv-kijkers in de afgelopen 10 jaar toch echt wel minder geworden zal zijn, doen ze het echt zo slecht nog niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verkeerde topic .

[ Voor 96% gewijzigd door ToolkiT op 25-03-2023 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:43
Arjantje72 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:46:
[...]

Voor mij geldt hetzelfde. Jeremy, Richard en James zijn onvervangbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Wildfire

Joy to the world!

The Grand Tour: Euro Crash

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:02

steveman

Comfortabel ten onder

Mooi hoe ze die handengrap uit het begin helemaal door hebben getrokken tot aan May's ritje in die supercar :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Vandaag gaat Harry Metcalf, bekend van het blad EVO en van zijn youtube kanaal Harry's garage
(erg de moeite waard trouwens, mocht je het niet kennen), even bij een ons bekende vriend langs,
om te praten over "De beste Range Rover".

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:39
Laatst 'Euro Crash' gekeken, maar ook deze 'special' van The Grand Tour halverwege stopgezet.

Het verloop van zo'n aflevering kun je tegenwoordig raden, kent weinig creativiteit en is simpelweg niet meer vermakend.

Ik kijk dan met veel meer plezier naar 'Clarkson's Farm'. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Gisteren ook de special aangezet. Ja, het was inderdaad weer weinig origineel qua opzet, maar ik had nooit het gevoel dat het saai werd en de bijna 2 uur dat het duurde waren zo voorbij. Je weet dat alles gescript is en er wordt ook geen enkele moeite meer gedaan om dat te verbergen. Ik stoor me er niet aan en geniet verder van het mooie camerawerk en soms toch wel goede grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Er werd sinds ongeveer seizoen 15 of zo van Top Gear geen moeite meer gedaan om te verbergen dat het scripted was. En ooit lag het er nog veel dikker op dan nu, bijna alsof ze de cue cards aflazen.

Dat het scripted is weet je op voorhand, en ofwel trek je het of trek je het niet. Mij maakt het niet uit. Ik kijk geen top gear of grand tour omdat het hoogwaardige documentaires of reality tv is. Het is gewoon fun, en de chemistry onderling blijft gewoon goed, ongeacht het script.

Vermoedelijk zijn de grote lijnen hard scripted, maar krijgen ze wel wat vrijheid voor het onderling heen en weer prikken dat ze zo vaak doen. Bvb Nigel Manson stelen was duidelijk scripted. De comedy errond lijkt me wel spontaan (accent nadoen, beetje lullen)

Als echte TG fan, had ik het veel moeilijker ergens rond seizoen 16-17 (als ik het me goed herinner). Dat was echt geforceerd en niet fijn om te zien. In elk geval een dieptepunt. Nu weten ze een goede mix/evenwicht aan te houden.

Vond het een vermakelijke aflevering, en meer hoeft dat op een warme zomeravond niet te zijn. Kost waarschijnlijk enorm veel om te maken, en je merkt het er niet altijd meer aan (de road trips worden ook een stuk minder spectaculair omdat ze stilletjes aan naar pensioenleeftijd toe gaan), maar het is niet mijn geld, dus boeiend…

Ik heb al lang geen echte TG meer gezien, misschien daar eens terug in springen. Chris Harris is een fantastische auto journalist. Veel gevoel, veel expressie, goede takes (anti SUV ;) ), goede rijder ook, veel charisma. Die andere twee beroepslullen zijn er te veel aan, maar voor Chris Harris maak ik een uitzondering. Ook online op het TG channel erg leuke kortere impressions, meer in de oorspronkelijke TG stijl. Wellicht de fast forward knop inzetten dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
V.w.b. het scripted deel. Ze hebben bij TGT toch ook eens een (scripted) "unscripted" aflevering gemaakt. Doodlopende straat (/wegwerkzaamheden?) inrijden, naar een vliegveld gaan voor een dragrace waar ze vervolgens natuurlijk niet terecht kunnen, ....

Dus ja, natuurlijk is veel scripted v.w.b. grote lijnen. Maar had toch ook het idee dat de lolletjes (met Mansell) unscripted waren (behalve dan weer het stelen, de schans af gaan, ...).
En ja, de dingen die ze doen zijn natuurlijk gepland (naar Jezus beeld gaan, die gevangenis incl. tour, dat ze met die pijlen beschoten worden, die race (Formula East of wat was het?, ...). Maar ik had ook niet het idee dat elke gebeurtenis helemaal was uitgewerkt. Sure, dat ongeluk bij de race, natuurlijk, wel, incl James' ambulance. Maar veel dus gewoon oprecht lol hebben.
En het serieuze is toch al lang van het programma af (alleen met die oude Skoda en die andere superauto zag je nog een beetje review/"oude Top Gear" in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Amos_x schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:30:

Als echte TG fan, had ik het veel moeilijker ergens rond seizoen 16-17 (als ik het me goed herinner). Dat was echt geforceerd en niet fijn om te zien. In elk geval een dieptepunt. Nu weten ze een goede mix/evenwicht aan te houden.
16 was nog ok, Albanië, de drie BMW 325 cabrio's, de combine als sneeuwploeg. Daarna hadden ze een paar mindere jaren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:14

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Yonix schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:10:
Laatst 'Euro Crash' gekeken, maar ook deze 'special' van The Grand Tour halverwege stopgezet.

Het verloop van zo'n aflevering kun je tegenwoordig raden, kent weinig creativiteit en is simpelweg niet meer vermakend.

Ik kijk dan met veel meer plezier naar 'Clarkson's Farm'. :)
Ik vermoed dat je met een veel te serieuze blik naar TGT kijkt. Ik heb me in elk geval rotgelachen, zelfs al zaten er -zoals gewoonlijk- supervoorspelbare stukken in.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weet niet of ik het niet meer zo leuk vind of dat de heren over het hoogtepunt heen zijn maar mij deed deze laatste aflevering niet zoveel meer. Geen 1x echt gelachen eigenlijk.

Ook viel mij een schoonheidsfoutje in de edit op en daardoor kon ik de "roadtrip" gelijk niet echt meer serieus nemen. De auto waarin Clarkson zit waren er minimaal 3 van namelijk (eentje met origineel interieur, eentje met race stoelen en eentje met racestoelen met blauwe logo's op de hoofdsteun). Nu snap ik wel dat ze er niet heenvliegen en het in 3 dagen filmen maar zo haalde het er mij wel uit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Maasluip schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:20:
[...]

16 was nog ok, Albanië, de drie BMW 325 cabrio's, de combine als sneeuwploeg. Daarna hadden ze een paar mindere jaren.
17-18 dan. Ik herinner me zo'n stuk met die zelfbouw politiewagens (uitrolbare spikestrips, ...) en ook vaag wel iets met zo'n zelfbouw amfibie ding op een rustig stuk van de Thames of zo met een nogal hoog clown gehalte en veel overlast voor derden. Zeer cringe allemaal. Er hing zo'n heel sfeertje van "we failed again" aan, weet niet meer precies hoe ze het formuleerden. "we did something"

Dat hebben ze gelukkig nadien wat terug geschroefd.

Met scripting heb ik geen probleem, maar met 'forceren' wel.

@Donstil , zouden ze niet gewoon telkens andere stoelen erin gezet hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 22-06-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Amos_x schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:40:
@Donstil , zouden ze niet gewoon telkens andere stoelen erin gezet hebben?
Ja kan wel maar waarom is dan de vraag?
Je zag nu een stuk op de snelweg met Stoel 1, dan shot later vanaf de andere kant met stoel 2 enz.

Edit: Los daarvan maakt het voor mijn punt niet zoveel uit of ze van auto of van stoel wisselen overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 22-06-2023 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Donstil schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:42:
[...]

Edit: Los daarvan maakt het voor mijn punt niet zoveel uit of ze van auto of van stoel wisselen overigens.
Nee inderdaad, ik kon me alleen niet voorstellen dat ze drie van die misbaksels hadden gevonden in dezelfde kleur. :D

edit: ook dat nachtelijke sabotage werk is echt niet het werk van 1 persoon :P Daar kruipt een heel team in die wagen. Die koeienprint bekleding op het dak netjes over de zonnekleppen, dat doet James echt niet zelf.

Kleine aanpassingen wil ik nog wel geloven maar dan met hulp :)

[ Voor 29% gewijzigd door Amos_x op 22-06-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Vraag is natuurlijk ook of het een "shot" was. Of dat ze beelden van het begin van de trip hebben afgewisseld met het eind van de trip en die aan het eind van de trip een andere stoel had. Die kans is natuurlijk ook aanwezig. Ook gezien de auto sowieso opnieuw bekleed was. Wellicht dat ze daarbij ook die andere stoel hebben geplaatst en met editten gewoon domweg soms andere/"verkeerde" beelden van buiten de auto gebruikt hebben (dus bv beelden van eind trip gebruikt als afwisseling van beelden in de auto van het begin van de trip).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Amos_x schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:48:
edit: ook dat nachtelijke sabotage werk is echt niet het werk van 1 persoon :P Daar kruipt een heel team in die wagen. Die koeienprint bekleding op het dak netjes over de zonnekleppen, dat doet James echt niet zelf.
"Scripted" ;) Alsof James ook al de hele tijd die koeienhuid bij zich had of dat die avond even bij de lokale winkel is gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
RobertMe schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:54:
[...]

"Scripted" ;) Alsof James ook al de hele tijd die koeienhuid bij zich had of dat die avond even bij de lokale winkel is gaan halen.
En al die transformaties in de jungle in bolivia, of zimbabwe, vietnam, enz.. Op een nachtje tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:53:
Vraag is natuurlijk ook of het een "shot" was. Of dat ze beelden van het begin van de trip hebben afgewisseld met het eind van de trip en die aan het eind van de trip een andere stoel had. Die kans is natuurlijk ook aanwezig. Ook gezien de auto sowieso opnieuw bekleed was. Wellicht dat ze daarbij ook die andere stoel hebben geplaatst en met editten gewoon domweg soms andere/"verkeerde" beelden van buiten de auto gebruikt hebben (dus bv beelden van eind trip gebruikt als afwisseling van beelden in de auto van het begin van de trip).
Nee dat kan in dit voorbeeld helaas niet, want een gedeelte van de deur is ook zichtbaar :)
Dus er zijn minimaal 3 interieurs geweest en daarbovenop komt dan het koeien interieur, of het koeien interieur is over de andere heen gegaan maar dan was dat na de "foutjes" waar ik het over had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Amos_x schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:40:
[...]

17-18 dan. Ik herinner me zo'n stuk met die zelfbouw politiewagens (uitrolbare spikestrips, ...) en ook vaag wel iets met zo'n zelfbouw amfibie ding op een rustig stuk van de Thames of zo met een nogal hoog clown gehalte en veel overlast voor derden. Zeer cringe allemaal. Er hing zo'n heel sfeertje van "we failed again" aan, weet niet meer precies hoe ze het formuleerden. "we did something"
Politiewagens (Lexus, Barchetta met "Boudicca" wielen en "The Police" van Hamster) was seizoen 11.
De Hovervan was seizoen 20 op de Avon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Maasluip schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:54:
[...]

Politiewagens (Lexus, Barchetta met "Boudicca" wielen en "The Police" van Hamster) was seizoen 11.
De Hovervan was seizoen 20 op de Avon.
Falend geheugen hier, duidelijk ;) Laat ons het erop houden dat er hier en daar toch ‘cringe’ tussen zat.

De hoogdagen vond ik toch die eerste ‘races’, met de Aston naar Zuid Frankrijk, Mercedes SLR naar Noorwegen, Nissan GTR in Japan, Ferrari … naar Zwitsersland. Ik vergeet er nog denk ik.

En dan ook de specials, pool expeditie, Zimbabwe, Amerika, Vietnam, …

Op een bepaald moment moest het telkens gekker en ridiculer, wat gewoon niet goed paste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Amos_x schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:59:
[...]

Falend geheugen hier, duidelijk ;) Laat ons het erop houden dat er hier en daar toch ‘cringe’ tussen zat.

De hoogdagen vond ik toch die eerste ‘races’, met de Aston naar Zuid Frankrijk, Mercedes SLR naar Noorwegen, Nissan GTR in Japan, Ferrari … naar Zwitsersland. Ik vergeet er nog denk ik.

En dan ook de specials, pool expeditie, Zimbabwe, Amerika, Vietnam, …

Op een bepaald moment moest het telkens gekker en ridiculer, wat gewoon niet goed paste
Het verschil in kijkplezier is, denk ik, dat de dingen die jij de "hoogdagen" noemt, bij mij ook al vooral als entertainment geconsumeerd werden. Vooral om lachen en niet te serieus nemen >:) Ik heb altijd al gevonden dat je niet naar Top Gear (of nu TGT) kijkt om iets over auto's te weten te komen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Wild Chocolate schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:43:
[...]

Het verschil in kijkplezier is, denk ik, dat de dingen die jij de "hoogdagen" noemt, bij mij ook al vooral als entertainment geconsumeerd werden. Vooral om lachen en niet te serieus nemen >:) Ik heb altijd al gevonden dat je niet naar Top Gear (of nu TGT) kijkt om iets over auto's te weten te komen...
Tuurlijk niet, dat weet ik ook wel 8)7 Die races zijn ook gewoon entertainment met auto's in de hoofdrol. Het voelde toen wel een stuk authentieker, en sprak ook meer tot de verbeelding dan vele andere nogal debiele vergezochte challenges die ze soms deden in latere periodes. En altijd veel humor ook.

Auto-info haal ik inderdaad wel ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Amos_x schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:52:
[...]

Tuurlijk niet, dat weet ik ook wel 8)7 Die races zijn ook gewoon entertainment met auto's in de hoofdrol. Het voelde toen wel een stuk authentieker, en sprak ook meer tot de verbeelding dan vele andere nogal debiele vergezochte challenges die ze soms deden in latere periodes. En altijd veel humor ook.

Auto-info haal ik inderdaad wel ergens anders.
Ja, ze deden toen inderdaad wel meer moeite om het echt te laten lijken, ja...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Vond m eigenlijk zeer behoorlijk. Eerste uur was echt prima, stuk met die Oostblok F1 zelfs nog behoorlijk informatief.
Laatste half uur moest ik wel doorheen ploegen, daar zat geen enkele originaliteit meer in met als dieptepunt die hotrod van de skipiste af (ze konden nog net geen caravan vinden om te slopen). Oftewel het duurde eigenlijk wat te lang en nu is het een 7,5.

Die drie kunnen elkaar echt allang niet meer pruimen. Doen ook geen enkele moeite meer. En ze worden toch al echt oud, de houdbaarheidsdatum nadert echt voor deze drie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
sambalbaj schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 00:49:

Die drie kunnen elkaar echt allang niet meer pruimen. Doen ook geen enkele moeite meer. En ze worden toch al echt oud, de houdbaarheidsdatum nadert echt voor deze drie.
Waarom denk je dat? Dat haal ik er toch echt niet uit. Er zijn in het verleden wel spanningen geweest, vooral met May, en vooral in die cringe periode waar alles zo geforceerd moest.

Maar nu ze allemaal inderdaad wat ouder zijn, en allemaal zowat hun eigen projecten hebben (farm, pub, auto's restaureren, ...) zijn we een stuk gemoedelijker. Het 'hoeft' allemaal niet meer zo, en hun relaties lijken me ook gewoon goed. Op het scherm merk je niets, vind ik.

Dat ze oud zijn klopt, maar TG en TGT moest het vooral steeds hebben van dat Britse cynisme en flegma. En als het kopje het toelaat, kan dat op latere leeftijd nog steeds.

Ik volg ze ook wel op hun zijprojecten, en vind ze nog steeds steengoede vertellers en televisiemakers. Clarkson heeft vroeger nog zo'n paar history documentaries voor dummies gemaakt. May met z'n 'toys', en 'man in Japan', ...

Ik blijf nog steeds fan, ze hebben me zoveel plezier verschaft... Er is een periode geweest waar ik de meeste afleveringen van TG meerdere keren (*schaam*) heb gezien... :X

Omdat ik gisteren terug aan die races herinnerd werd... Ik begrijp sowieso wel dat dit ook scripted was. Het traject werd in elk geval zo specifiek gekozen dat aan de kant van publiek transport redelijk wat tijd nodig was om op een afgelegen locatie te komen. Zodat ze via de weg en via vliegtuig/trein ongeveer gelijktijdig zouden toekomen.

Wat ik me wel afvraag is of het einde van zo'n race ook scripted was. Of ze steeds de auto laten 'winnen'. Soms kwamen ze met minuten verschil aan, zoiets kan je bijna niet in scene zetten denk ik. In het andere geval zijn het uitstekende acteurs... Maar ik haalde er niet uit dat het einde van zo'n race steeds volledig in scene gezet zou zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door Amos_x op 23-06-2023 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Amos_x schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:38:
[...]

Wat ik me wel afvraag is of het einde van zo'n race ook scripted was. Of ze steeds de auto laten 'winnen'. Soms kwamen ze met minuten verschil aan, zoiets kan je bijna niet in scene zetten denk ik. In het andere geval zijn het uitstekende acteurs... Maar ik haalde er niet uit dat het einde van zo'n race steeds volledig in scene gezet zou zijn...
Tuurlijk kan dat. Zoveel gaps in continuity. Ik zeg niet dat het gedaan wordt, maar het is zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Ik vond hem heel vermakelijk! Ik heb me krom gelachen en het voelde gewoon weer ouderwets. Er zijn betere afleveringen en specials, maar ook heel veel slechtere.

Deze aflevering is ook een einde van een thema op TV. Na wederom een uitglijder van Clarkson in een column was ook voor Amazon Prime de maat vol en werd het contract niet verlengd. Dit was de laatste die ze zouden maken. Normaal eindigt Jeremy met "See you next time" oid maar dat was dit keer niet.

Het andere programma, Top Gear, staat na het ongeluk van Flintoff ook op losse schroeven. Fifth gear is nu volledig elektrisch geworden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 23:33
Heb de Grand Tour net gekeken en hij eindigde toch echt met See you next time.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:08
Hij is ook al een jaar geleden opgenomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
VincentG schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:15:
Heb de Grand Tour net gekeken en hij eindigde toch echt met See you next time.
Het lijkt erop dat er inderdaad een nieuwe Grand Tour komt:

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Vanaf 20 oktober op Veronica te zien, maar ik denk dat het re-runs zijn. Vanaf aflevering 1 dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Is er eigenlijk meer informatie over wat er met die Flintoff is gebeurd? Onlangs is een foto opgedoken, eerste in een jaar tijd, waar die na een jaar er nog steeds erg gehavend uit zag.

Dat moet een beste klap zijn geweest.

Vind het wel frustrerend ergens, omdat het toch een publieke show met publieke figuren is, dat er zo weinig informatie wordt vrijgegeven.

Was het een gevalletje van steeds meer en steeds sneller opnames maken, steeds wat verder want het moet steeds in overtreffende trap? Dan helpt het ook niet als je er voor de show een vloot ambulances en brandweer naast parkeert. Want dat kan het incident niet vermijden...

Als ik het voertuig zie waarmee het ongeval is gebeurd, vraag ik me af of het echt nodig was om een presentator in zo'n ding te zetten. Ik dacht dat we dat met Hammond al hadden begrepen. Laat dat soort experimenteel gedoe aan mensen die de risico's en de machinerie goed kennen.

Zijn er eigenlijk nog afleveringen geweest sinds dat incident? Ik volg TG niet meer zo, eigenlijk. Genoeg andere goede content tegenwoordig op youtube (hagerty, driver61, dat soort, ...)

[ Voor 6% gewijzigd door Amos_x op 29-09-2023 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Amos_x schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:02:
Is er eigenlijk meer informatie over wat er met die Flintoff is gebeurd? Onlangs is een foto opgedoken, eerste in een jaar tijd, waar die na een jaar er nog steeds erg gehavend uit zag.

Vind het wel frustrerend ergens, omdat het toch een publieke show met publieke figuren is, dat er zo weinig informatie wordt vrijgegeven.

Was het een gevalletje van steeds meer en steeds sneller opnames maken, steeds wat verder want het moet steeds in overtreffende trap? Dan helpt het ook niet als je er voor de show een vloot ambulances en brandweer naast parkeert. Want dat kan het incident niet vermijden...

Als ik het voertuig zie waarmee het ongeval is gebeurd, vraag ik me af of het echt nodig was om een presentator in zo'n ding te zetten. Ik dacht dat we dat met Hammond al hadden begrepen. Laat dat soort experimenteel gedoe aan mensen die de risico's en de machinerie goed kennen.

Zijn er eigenlijk nog afleveringen geweest sinds dat incident? Ik volg TG niet meer zo, eigenlijk. Genoeg andere goede content tegenwoordig op youtube (hagerty, driver61, dat soort, ...)
ik zag laatst op de voorpagina van de tabloids dat hij bij de cricket voor het eerst weer openbaar was.. zijn gezicht was behoorlijk gehavend..
En ik las laast dat hij binnenkort weer aan het werk ging..
Maar ik vrees dat hij nooit meer een prettyboy zal zijn..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ToolkiT schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:07:
[...]

ik zag laatst op de voorpagina van de tabloids dat hij bij de cricket voor het eerst weer openbaar was.. zijn gezicht was behoorlijk gehavend..
Volgens deze foto is hij inderdaad niet meer de knapste en ziet hij er behoorlijk gehavend uit. Lees in ieder geval ook hier dat de opnames voorlopig stil liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 29-09-2023 11:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:53

B64

Amos_x schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:02:

[...]
Dit zal vermoedelijk alles te maken hebben met juridische kwesties, aansprakelijkheid enzo. De BBC is sowieso een heel erg gesloten organisatie - ook van andere shows is het vrijwel onmogelijk om ergens te vinden wanneer een nieuwe serie start, totdat er trailers op zender verschijnen of uitzenddata op de showpage (zoals bbc.co.uk/topgear).

Dus dat er over dit ongeval weinig of geen info beschikbaar is, of wat dit betekent voor opnames en toekomstige series, is niet zo vreemd. En Flintoff kon toch al moeilijk omgaan met media-aandacht (buiten de show om), dus dat die niet heel veel info naar buiten brengt mag niet verbazingwekkend zijn.

En... zijn het publieke figuren? Dat maken allerlei media er wel van. Maar voor mij zijn het gewoon drie mannen die een autogerelateerd programma presenteren. Dat is hun baan, als ze als onderdeel van dat programma iets vertellen over persoonlijke situaties is dat uiteraard prima en meestal best vermakelijk, maar ik ben het niet eens met de stelling dat ze publieke figuren zijn. Je mag het frustrerend vinden, maar je hebt geen recht op de hoed en de rand...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Ok, publieke figuren misschien niet. Al kan je argumenteren dat iedereen die Bekende Brit is, een sportfiguur, een 'publiek figuur' is. Net zoals dat voor Bekende Nederlanders zou kunnen gelden.

Persoonlijk interesseert de man me niet. Ik kende hem niet voor TG, en volg cricket niet.

Maar ik had graag wat meer details gehad over wat er precies mis ging bij het filmen. Voorbereiding? Mechanisch? Risico's verkeerd ingeschat? Te roekeloos? Ding gebouwd in een schuur door een stel zatte Britten?

Pure nieuwsgierigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
rens-br schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:16:
[...]

Volgens deze foto is hij inderdaad niet meer de knapste en ziet hij er behoorlijk gehavend uit. Lees in ieder geval ook hier dat de opnames voorlopig stil liggen.
Kan zo door voor Mason Verger in de volgende Hannibal. :+

*knip*
Tja, hier heb ik geen medelijden mee. Ook met Hammond niet. Dat is het risico van het vak. You play with the bull, you get the horns!

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 29-09-2023 23:02 . Reden: Het bashen gaat wel heel ver en ongepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Amos_x schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:54:
Ok, publieke figuren misschien niet. Al kan je argumenteren dat iedereen die Bekende Brit is, een sportfiguur, een 'publiek figuur' is. Net zoals dat voor Bekende Nederlanders zou kunnen gelden.

Persoonlijk interesseert de man me niet. Ik kende hem niet voor TG, en volg cricket niet.

Maar ik had graag wat meer details gehad over wat er precies mis ging bij het filmen. Voorbereiding? Mechanisch? Risico's verkeerd ingeschat? Te roekeloos? Ding gebouwd in een schuur door een stel zatte Britten?

Pure nieuwsgierigheid...
De omstandigheden van het ongeval zullen zeker niet naar buiten gebracht worden voordat alle verzekeringskwesties zijn afgerond, en het zou ook best zo kunnen zijn dat die als uitkomst van de diverse schadeclaims nooit publiekelijk zullen worden gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B64

B64

chim0 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:19:
[...]
Tja, hier heb ik geen medelijden mee. Ook met Hammond niet. Dat is het risico van het vak. You play with the bull, you get the horns!
Risico van 't vak - daarin ga ik met je mee. Maar enige vorm van empathie kan geen kwaad lijkt me. Ik vind niet dat mensen bereid moeten zijn zich zo te laten toetakelen, zodat een paar miljoen mannetjes op zondagavond een uurtje vermaakt kunnen worden. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
B64 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:00:
[...]

Risico van 't vak - daarin ga ik met je mee. Maar enige vorm van empathie kan geen kwaad lijkt me. Ik vind niet dat mensen bereid moeten zijn zich zo te laten toetakelen, zodat een paar miljoen mannetjes op zondagavond een uurtje vermaakt kunnen worden. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Natuurlijk, ik vind het vreselijk voor die man. Dit wens je niemand toe. Ik begrijp wat je bedoelt, alleen denk ik dat je je verkeerd verwoord want niemand is bereid zichzelf toe te takelen voor andermans plezier. Hij heeft het niet expres gedaan.

Overigens kijk ik Top Gear niet meer sinds het traditionele trio Clarkson, Hammond en May gestopt zijn. Veel van mijn favoriete programma's, zoals sommige sitcoms, waarbij de cast of een deel van de cast vervangen is, kan ik nog behappen, maar deze drie raken mij totaal niet. In het geval van Top Gear zijn Clarkson, Hammond en May voor mij iig onvervangbaar. Vooral die ene met dat sterke accent is tenenkrommend om naar te luisteren. Hele sterke accenten op televisie kan ik sowieso slecht tegen, ook in het Nederlands. Op televisie moet je gewoon ABN spreken, vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
chim0 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:17:
[...]

Overigens kijk ik Top Gear niet meer sinds het traditionele trio Clarkson, Hammond en May gestopt zijn. Veel van mijn favoriete programma's, zoals sommige sitcoms, waarbij de cast of een deel van de cast vervangen zijn kan ik nog behappen, maar deze drie raken mij totaal niet. In het geval van Top Gear zijn Clarkson, Hammond en May voor mij iig onvervangbaar. Vooral die ene met dat sterke accent is tenenkrommend om naar te luisteren. Hele sterke accenten op televisie kan ik sowieso slecht tegen, ook in het Nederlands. Op televisie moet je gewoon ABN spreken, vind ik.
Ik vind Chris Harris wel echt zeer goed, kijk ik met plezier naar. Nog uit z'n youtube dagen, maar ook vooral z'n solo stukjes op het youtube Top Gear kanaal.

Nee, met Chris Harris was het niet het absolute circus of de ridicule toestanden van de Clarkson periode, maar z'n liefde voor auto's, en de manier waarop hij dat gevoel kan overbrengen, zijn ongeëvenaard. Hij doet me, ook qua skills (duidelijk een stap hoger dan de gemiddelde autojournalist) wel wat denken aan Tiff Needel. Of recenter Jason Camissa van het Hagerty channel op youtube (z'n icons series zijn _/-\o_ )

Wat die cricketer en die stand-up comedian in TG te zoeken hadden, was me niet duidelijk. Flintoff kon nog wel eens grappig zijn, of een kinderlijk en eerlijk enthousiasme overbrengen vanuit de wagens, maar die andere kon ik ook moeilijk hebben.

Ik vind trouwens ook dat je moeilijk van de 'risico's van het vak kan praten' met die laatste twee presentators. Zijn ze opgeleid als stuntdrivers? Als race drivers? Speciale cursussen? Safety training? Risico analyse? Ergens iets dat ze geschikt maakt voor zotte stunts en challenges in krachtige machinerie?

Denk het niet, en dan komt de verantwoordelijkheid van de omkadering toch wel kijken. Ja, je kan de finale verantwoordelijk schuiven in de schoenen van hij die uiteindelijk in die wagen stapt (Flintoff). "Niemand forceert je". Maar je kan wel buitensporige druk ervaren, halve informatie meekrijgen, of niet voldoende onderlegd zijn om het allemaal maar te snappen. Vooral als je als een soort bekende performer in die wereld gegooid wordt. Aap op een eenwieler bij manier van spreken (zonder beledigend te willen zijn).

Ik vond deze oplijsting die ik elders zag wel tot nadenken stemmen. Waardoor ik ook eerder geneigd ben om wat empathie te tonen met Flintoff, en niet zozeer "eigen schuld dikke bult"...

‘Top Gear’ Presenter “Voiced Concerns About Safety” On Same Day As Horror Crash

En uit de comment sectie:

He was a one-time cricket player.

What racing experience outside of the show does he have or had?

What stunt driving experience outside of the show does he have or had?

Is any experience just from the show itself enough to qualify him to make a reasonable determination all was good to go or not?

Did he ever take any kind of racing instruction/courses on his own or at the request of the show?

Did he ever take any kind of stunt driving instruction/courses on his own or at the request of the show?

Did the show have any professional racing and/or stunt consultants? Was Chris Harris there?

What, exactly, was being required of him to do?

What, exactly, was the condition of the track? Rain? Grease?

What penalties, if any, would be imposed on him if he refused despite possible assurances by producers/consultants/professional it was OK? Would he have been suspended or fired?

It’s more likely there is irresponsibility to go around, but inexperience, and even gullibility, are a factor against him maybe being taken advantage of by “the production staff” whoever they were.

Could, or should, he have quit particularly over safety that was, technically, in doubt or being contradicted by his concerns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:09
chim0 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:19:
[...]

chim0 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:17:
[...]

Natuurlijk, ik vind het vreselijk voor die man. Dit wens je niemand toe. Ik begrijp wat je bedoelt, alleen denk ik dat je je verkeerd verwoord want niemand is bereid zichzelf toe te takelen voor andermans plezier. Hij heeft het niet expres gedaan.
Ik denk eigenlijk dat jij je verkeerd verwoord. Want als ik je eerste reactie lees geef je er echt geen fuck om. Geen medelijden is letterlijk wat je zegt.

Als je het (gelukkig) vreselijk vind, dan heb je er toch wel medelijden mee dus.

En natuurlijk is het ook een beetje risico van het vak inderdaad. Maar dit verdient hij natuurlijk niet.
Valt me toch ook wel op dat het wel heel vaak raak is bij BBC.
ToolkiT schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:07:
[...]

En ik las laast dat hij binnenkort weer aan het werk ging..
Maar ik vrees dat hij nooit meer een prettyboy zal zijn..
Onderschat moderne plastische chirurgie niet. Zal nu denk ik nog moeten helen, maar ik denk dat ze dit prima op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:48
BBC en Top Gear-presentator akkoord over miljoenencompensatie na crash https://www.nu.nl/media/6...compensatie-na-crash.html

Is er überhaupt iets bekend qua wat er is gebeurd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Eerste keer dat ik er van hoorde, maar blijkbaar is hij met 200 km/h over het einde van de startbaan geschoten op een of andere ligmotor.
Ik gok dat hij nu geen stunts meer mag doen.

YouTube: [Watch] Top Gear Presenter Freddie Flintoff Crash | Andrew Flintoff ...
Beetje clickbait video dus ik embed hem niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Maasluip op 15-10-2023 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maasluip schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:16:
Eerste keer dat ik er van hoorde, maar blijkbaar is hij met 200 km/h over het einde van de startbaan geschoten op een of andere ligmotor.
Ik gok dat hij nu geen stunts meer mag doen.

YouTube: [Watch] Top Gear Presenter Freddie Flintoff Crash | Andrew Flintoff ...
Beetje clickbait video dus ik embed hem niet.
Zag vooral berichten langs komen dat het bij 22mph in een morgan three is gebeurd.

https://www.lbc.co.uk/new...off-top-gear-crash-22mph/

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 15-10-2023 13:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B64

B64

Eindelijk een officieel statement van de BBC over de toekomst van Top Gear.
BBC flagship show will not return for 'foreseeable future'
Lijkt me dat we die dus niet meer terugzien...
https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-67333907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Klinkt eigenlijk vooral als een risico- en aansprakelijkheidsanalyse.
Het moest op een gegeven moment ook wel steeds extremer.

Als ze aan het format gaan sleutelen dan gaat er tzt heus wel weer een car show uitkomen.
De naam is ook te groot om daar niet meer op terug te vallen. Niet meer met deze drie dan waarschijnlijk, jammer want er was eindelijk weer een goed vast trio.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
En ook aan The Grand Tour komt een einde - de laatste is inmiddels opgenomen. Toch wel het einde van een tijdperk.

[ Voor 3% gewijzigd door LAD93 op 30-11-2023 17:00 ]

per aspera ad astra

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat zou begrijpelijk maar ook heel jammer zijn. Vraag me af of dat ook een reden is waarom we Hammond steeds vaker zien in DriveTribe video's, waar je op dat kanaal eerder vooral Mike heel vaak zag.

Mocht het echt waar blijken dan hoop ik wel dat er een mooi afscheid komt, en niet alleen die laatste special eindigen met een "houdoe en bedankt". Die 3 zouden toch niet met stille trom 't pensioen in moeten lopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 30-11-2023 17:09 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
rens-br schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:52:
[...]

Zal dan ook wellicht de laatste Grand Tour zijn. End of a ara.
De een na laatste. Daarna wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
dutchgio schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:36:
[...]

De een na laatste. Daarna wel ja.
Bron? Volgens de berichten is dit de laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
asing schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:54:
[...]

Ik heb het ook ergens gelezen, kan het zo snel niet terugvinden. Op IMDB staat ook nog een vierde aflevering in seizoen 5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzE0bJgvk0tCzQU9eTH3RD590X8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Qpo9xQdJ7BOZGs9gINMUKwe1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:53

WCA

[...]

Overal staat "Penultimate"

Dat betekent op één na laatste :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

Zie bijvoorbeeld:
https://www.radiotimes.co...-release-date-newsupdate/

De laatste aflevering is dus wel al gefilmd maar dat is niet de Sand Job aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:43:
[...]

Zie bijvoorbeeld:
https://www.radiotimes.co...-release-date-newsupdate/

De laatste aflevering is dus wel al gefilmd maar dat is niet de Sand Job aflevering.
Klopt:

Grand Tour: Sand Job --- > Afrika. Zimbabwe
Volgens:
https://www.rtlnieuws.nl/...gramma-om-dik-en-oud-lijf
Is er opgenomen in: Mauritanië en Zimbabwe
Ofwel Mauritanië moet nog komen, lijkt het dus op.

Behoorlijk vaag... (Elke site vermeld wat anders of kwa opname bla bla.)
Maar Goh wat fijn om weer op mega scherp beeld van een aflevering van the grand tour te mogen zien.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:55
Sand job staat nu op Prime, het is in Mauritanië.

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Gisteravond gekeken, ik vond het wel weer mooi eigenlijk :) Maar het idee dat dit de op één na laatste is... Logisch dat die gasten na 300 jaar werken een keer rustig aan willen gaan doen, maar het is absoluut het eind van een tijdperk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:09
De magie is toch wel een beetje van het concept af voor mij. Ze worden gewoon te oud voor dit soort grappen en grollen, en dat kun je ze ook niet kwalijk nemen. Maar dit was imo geen 'challenge' meer zoals vroeger. Vietnam, Burma, Bolivia, 'Source of the Nile', Mongolië... dat was afzien, en dat maakte mooie TV.

spoiler:
Maar dit leek niet een heel uitdagende reis, niemand kwam in de problemen, dat stukje de heuvel af voelde als een verplicht nummertje om er toch wat van te maken... De auto's bleven wonderwel heel (op Hammond's ECU reset na...), wéér een rivier oversteken, maar dit keer waren de pontons 'ineens' klaar...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Vandaag ook zitten kijken. Ik heb me weer goed vermaakt, maar ben het met @Tom Paris eens. Echt spannende zaken gebeuren er inderdaad niet. Het is verder wel prima vermaakt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Clarkson is 63 en May 61. Dan mag het ook wel wat rustiger.

Ik vond het een leuke aflevering. Ben sinds kort weer alle GT afleveringen aan het kijken en ik moet zeggen dat ze me goed bevallen. Beter dan toen ik ze in het begin zag.

Net aan seizoen 3 begonnen met de Colombia special. Ook erg leuk.

Het is geen Top Gear maar meer dan goed genoeg. Jammer dat ze stoppen.

[ Voor 72% gewijzigd door Boeryepes op 17-02-2024 19:19 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Laatst online: 07-06 22:37

SilentSimon

Have you been hopped?

Idd, desondanks kijkt het altijd lekker weg met die 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:14
Tom Paris schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:50:
spoiler:
Maar dit leek niet een heel uitdagende reis, niemand kwam in de problemen, dat stukje de heuvel af voelde als een verplicht nummertje om er toch wat van te maken... De auto's bleven wonderwel heel (op Hammond's ECU reset na...), wéér een rivier oversteken, maar dit keer waren de pontons 'ineens' klaar...
spoiler:
Met een tanker auto die eerst door de tunnels en mijnenvelden sjeest om vervolgens boven op de berg te staan en via een kabel naar beneden moet worden laten gezakt :z
Ik dacht al meteen, die machines zijn daar ook via een pad/weg gekomen :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vond hem wel leuk maar ik denk dat vroege de charme ook deels kwam omdat ze een goedkope auto moesten kopen. Halverwege de trip gingen ze de autos vervolgens ombouwen. Het avontuur leek voor ons als kijker ook haalbaar omdat t goedkope autos waren.
Nu kopen ze autos die voor ons buiten bereik liggen waardoor het iets minder avontuurlijk is en er dus ook minder misgaat met de autos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
Het lijkt allemaal een beetje op de automatische piloot en dat maakt het een stuk minder interessant vind ik.
Nog steeds vermakelijk hoor, maar niet meer zo speciaal als het ooit was.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Brilsmurfffje schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:42:
Ik vond hem wel leuk maar ik denk dat vroege de charme ook deels kwam omdat ze een goedkope auto moesten kopen. Halverwege de trip gingen ze de autos vervolgens ombouwen. Het avontuur leek voor ons als kijker ook haalbaar omdat t goedkope autos waren.
Nu kopen ze autos die voor ons buiten bereik liggen waardoor het iets minder avontuurlijk is en er dus ook minder misgaat met de autos
Ik hoorde 20k pond. 25k euro zoiets? Onbetaalbaar? Nou nou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 21:50

Metalfreak

Hoije woh!

Amos_x schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:55:
[...]

Ja, maar dan zie je wat diezelfde auto's hier kosten... :'(

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Metalfreak schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:01:
[...]

Ja, maar dan zie je wat diezelfde auto's hier kosten... :'(
Daar kunnen zij weinig aan doen natuurlijk. Ik kan me best inbeelden dat die eerste generaties 'ford' astons ginder vrij goedkoop verkocht worden

[ Voor 18% gewijzigd door Amos_x op 18-02-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 03:09
[...]

Ja dat is heel duur voor mijn portemonnee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Wel voor dit doel, in afrika hadden ze autos van 1500 pond. Dat kan ik ook uitgeven aan een vakantie barrel om daar een mooi avontuur mee te beleven. Zeker omdat je weet dat die auto niet heel gaat thuiskomen. Als ik een Jaguar voor 25k koop ben ik er voorzichtig mee..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Eens dat dit met oude goedkope barrels veel meer een avontuur zo zijn geworden. Maar misschien is het toch de leeftijd waardoor dat voor de 3 toch net te ver gaat oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Was gezellig, mooie beelden.

Geen problemen met het uitgemolken format hier, vind het eigenlijk wel logisch/fijn dat ze hun leven niet meer wagen. (hoewel extreme uitdroging (gaat snel op die temperaturen) ook wel extreem serieuze gevolgen kan hebben op die leeftijd.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben wel heel benieuwd

spoiler:
hoe ze in het echt weer terug gegaan zijn. Of dat die rellen van andere datum waren dan dat zij er waren.

Vermaak me er nog altijd prima mee. Maar er is natuurlijk enorm veel scripted, ben gewoon benieuwd naar wat er echt fout ging waar ze zich niet echt op voorbereid hadden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-02-2024 06:49 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
(Bevat spoilers)
Zoals de vorige Grand Tour specials weer vermakelijk, maar niet veel meer dan dat. Toch blijft het wel leuk om bizarre locaties te zien, zoals dat vliegveld wat door een stad is opgeslokt, auto's die niet meer herkenbaar zijn, zoveel er aan gesleuteld is, en de algehele chaos in zo'n stad.

Over het budget voor de auto's van 20k. Ja het is misschien veel, maar de vergelijking werd gemaakt met een Huracán Sterrato. Als je het tegen zo'n auto afzet valt het ook wel weer mee. Wat ik wel mis is wat meer diepgang in de aanpassingen die gedaan worden. Een behind the scenes met het bouwen zou ik een mooie toevoeging vinden. Ook al doen de heren dit niet zelf.
Pagina: 1 ... 45 ... 47 Laatste