Top Gear, Fifth Gear, Grand Tour en andere Car Shows, Deel 9

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:10

TommyGun

Stik er maar in!

Wat een gare trieste bende die steden daar zeg.

Verder weinig aan, het keek makkelijk weg maar het concept is wel een beetje klaar wat mij betreft. Ik vind TG (het "huidige" trio - afwachten wat ze gaan doen met het format - is zeer vermakelijk) en Clarkson's Farm leuker tegenwoordig.

Moest eigenlijk alleen lachen om dat stuk met die Ferrero chocolaatjes.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 19-02-2024 21:25 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 13:10

TommyGun

Stik er maar in!

Touchdomex schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:00:
[Twitter]

We krijgen er dus nog eentje bij.
Kijkt iemand hier naar dit programma eigenlijk?

Inmiddels met seizoen 3 bezig, leuk om Hammond wat serieuzer te zien :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

TommyGun schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:23:
[...]

Kijkt iemand hier naar dit programma eigenlijk?

Inmiddels met seizoen 3 bezig, leuk om Hammond wat serieuzer te zien :)
Lijkt mij een leuke show, waar is dit te zien? Alleen op DiscoveryPlus?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
-tom-562 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:10:
[...]

Lijkt mij een leuke show, waar is dit te zien? Alleen op DiscoveryPlus?
Zal binnenkort ook wel op Discovery uitgezonden worden. Seizoen 1 en 2 zijn laatst nog herhaald. Voor komende week staat hij nog niet in de gids.

(Lang leve autotimer in mijn VuPlus ontvanger, "Hammond" op Discovery is daar één van de termen die hij automatisch opneemt. Als ik er aan denk zal ik hier nog wel ff een gil geven wanneer hij de eerste aflevering van S3 opgenomen heeft).

[ Voor 4% gewijzigd door Wild Chocolate op 02-03-2024 21:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Eindelijk ook GT afgekeken.
Vermakelijk ja, maar het duurde wel echt veel en veel te lang.
Maar liefst 2 uur en 16 minuten.
Na anderhalf uur was het echt wel klaar.

Vond de hommage aan de oude Dakar Rally wel mooi.
Liet wel goed zien hoe waardeloos dat tegenwoordig eigenlijk geworden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik vond hem leuk. Ze zijn oud, vergeet dat niet.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zaterdag even kijken wat er nu op het Top Gear track gebeurt:

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:32

Destruction

(ex-)Automonteur

Als ik het goed hoorde gaat DRIVETRIBE er binnenkort nog een rondje rijden. Maar was het niet de bedoeling dat Dunsfold zou verdwijnen voor woningbouw? Ik dacht een paar jaar geleden zoiets gelezen te hebben.

Wel jammer, echt het eind van een tijdperk. Dat was 't al een beetje toen TopGear verder ging zonder Clarkson, Hammond en May maar als de plek waar 't allemaal gebeurde straks ook verdwijnt is 't echt over zeg maar.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:15
Destruction schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:19:
Als ik het goed hoorde gaat DRIVETRIBE er binnenkort nog een rondje rijden. Maar was het niet de bedoeling dat Dunsfold zou verdwijnen voor woningbouw? Ik dacht een paar jaar geleden zoiets gelezen te hebben.

Wel jammer, echt het eind van een tijdperk. Dat was 't al een beetje toen TopGear verder ging zonder Clarkson, Hammond en May maar als de plek waar 't allemaal gebeurde straks ook verdwijnt is 't echt over zeg maar.
Chris evans, eddy jordan en matt leblanc vond ik nog wel aardig, al haalden die het natuurlijk ook niet bij clarkson, hammond en may. Maar toen flintoff en paddy erin kwamen ben ik afhaakt.... Er kwam toen zo'n zwaar accent (lancashire?) in het taalgebruik dat het amper nog te volgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Destruction schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:19:

Ze doen volgens mij nog track experience day (daarom ging ik ook langs, omdat ik dat wou boeken) en ik was wel benieuwd hoe dat eruit zag.. ik zag wel pionnen van wat vermoedelijk dat track is.. maar er is een nieuwe weg gebouwd, mogelijk voor die wijk..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9uxSfoajx14VDuD3qP_YIPdlds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EnQohZr4D7p8EEfnlIUBOTuV.png?f=fotoalbum_large
Maar snel boeken voor het track weg is dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:09

B64

ToolkiT schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:58:
[...]

Ze doen volgens mij nog track experience day (daarom ging ik ook langs, omdat ik dat wou boeken) en ik was wel benieuwd hoe dat eruit zag.. ik zag wel pionnen van wat vermoedelijk dat track is.. maar er is een nieuwe weg gebouwd, mogelijk voor die wijk..
[Afbeelding]
Maar snel boeken voor het track weg is dus..
Ze lopen al een paar jaar achter op de planning voor de nieuwe wijk. Volgens het tijdpad helemaal onderaan het Masterplan uit 2018 had die toegangsweg in de zomer van 2020 klaar moeten zijn, maar dat is januari 2024 geworden. Een up-to-date planning voor het project is op de site nergens terug te vinden.

Ondertussen is op de website van de aerodrome nog helemaal niks te vinden over eventuele sluiting, dus houdt je niet in als je nog een event wilt hosten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Destruction schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:11:
[...]

- Mastermilo (niet direct auto gerelateerd, maar toch)
- CarThrottle
- AutoAlex
- Drivetribe
- leodehaastv (gaat binnenkort weer video's maken zegt-ie, druk geweest met z'n boek)
- AutoWeek (klokje rond met name)
- Edd China
- Finnegan's Garage

o.a.
kijk eens wie ik vanochtend tegen kwam? (zijn unit is niet ver van mijn huis)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1bMrK4H1ZAiZtNDPmCP4m8IpQ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cxMoiyBGqQhAn7Wyvz04JpRf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nf9xftJTE1BAC_7f3zgM1UAsGYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IdLaqVzpFPxwDEalxSpSjpBO.png?f=fotoalbum_large

Even in zijn unit wezen kijken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hwr_63ta2sLSzO_nyQ-E-SA1T0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I5KPg1vyUfkAiIKivMxpgm0k.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfHrrehwCbIS46MC6n7Q3eadoaE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XSfhEcngRKERGNaGKkb1GplU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrIrig-x0j2_d-yjuojMrs7HC8E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i9kApATxXawhej9SvcztMTEu.png?f=fotoalbum_large
de 'studio':
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fOn_UBQka25BTJOd72l8ElYg6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9UxrN2VqvH61zg8fwirSR5Mp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHymdm8PS57xxpMTQOTsJ_UmyWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TZMtE8LKGBbWKqkT1bz1t1BB.png?f=fotoalbum_large

de TDC (Top Dead Centre, zuster kanaal) kei car stond er ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTyXO9WxtQMsQLvQwcdUKU8Y1p0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4XZaXUVg0mLhm0W5FadjGRQZ.png?f=fotoalbum_large

Hij is wel op zoek naar een andere unit, want deze begint te klein te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ToolkiT schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:06:
[...]

kijk eens wie ik vanochtend tegen kwam? (zijn unit is niet ver van mijn huis)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Even in zijn unit wezen kijken :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
de 'studio':
[Afbeelding]

[Afbeelding]

de TDC (Top Dead Centre, zuster kanaal) kei car stond er ook:
[Afbeelding]

Hij is wel op zoek naar een andere unit, want deze begint te klein te worden..
Dat klopt ja. Nu ook Ethan en Jack erbij met het kanaal All The Gear. Doet ie goed hoor :) Hopelijk gaan ze op de huidige voet door want persoonlijk vind ik dit soort content prachtig.

Grappig wel. Ik weet dat ie ergens in Reading zit maar het is te goed verstopt om er met een rondje Google maps achter te komen :+

Ik geef hem trouwens groot gelijk hoor. Niet iedereen komt met goede bedoelingen en/of begrijpt dat ze geen tijd zullen hebben om iedereen te begroeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 26-04-2024 14:46 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Destruction schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:35:
[...]

Dat klopt ja. Nu ook Ethan en Jack erbij met het kanaal All The Gear. Doet ie goed hoor :) Hopelijk gaan ze op de huidige voet door want persoonlijk vind ik dit soort content prachtig.

Grappig wel. Ik weet dat ie ergens in Reading zit maar het is te goed verstopt om er met een rondje Google maps achter te komen :+

Ik geef hem trouwens groot gelijk hoor. Niet iedereen komt met goede bedoelingen en/of begrijpt dat ze geen tijd zullen hebben om iedereen te begroeten.
het was heel makelijk te vinden hoor.. via de britse versie van kamer van koophandel..
https://find-and-update.c...e.gov.uk/company/14632298
Wel grappig.. ik dacht dat hij dual engels/duits was.. maar blijkbaar alleen duits..

Toevallig was er ook een andere kijker en Alex had alle tijd om te praten (terwijl hij trackbike uitlaadde).. ik heb het er met hem nog over gehad en hij was blij dat hij nog niet overal herkend word (maar bij car events wel).
Goeie kerel.. ik had hem al eens eerder ontmoet (op vliegveld bus toen we beide naar Muenchen vlogen).
What you see is what you get :)

[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 26-04-2024 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ToolkiT schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:57:
[...]

het was heel makelijk te vinden hoor.. via de britse versie van kamer van koophandel..
https://find-and-update.c...e.gov.uk/company/14632298
Wel grappig.. ik dacht dat hij dual engels/duits was.. maar blijkbaar alleen duits..

Toevallig was er ook een andere kijker en Alex had alle tijd om te praten (terwijl hij trackbike uitlaadde).. ik heb het er met hem nog over gehad en hij was blij dat hij nog niet overal herkend word (maar bij car events wel).
Goeie kerel.. ik had hem al eens eerder ontmoet (op vliegveld bus toen we beide naar Muenchen vlogen).
What you see is what you get :)
Kan dat altijd wel waarderen. Mastermilo is ook zoiemand. Blijft gewoon met beide voeten op de grond staan, zoals je 'm vanuit de video's "kent" zo is-ie in het echt ook :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:49
Over een week begint seizoen 3 van Clarkson's Farm ook weer:

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06:35
Hoe bevalt het nieuwe seizoen van Clarkson's Farm, net vorige maand mijn Prime abonnement opgezegd :F Staat het hele seizoen op Prime of per week een aflevering?

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Vorige week 4 afleveringen ofzo, en deze week de overige.
1e deel keek in elk geval weer lekker weg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 02:26
4 afleveringen vorige week en de andere 4 de 10e :)
Ik vond hem iniedergeval weer prima wegkijken, alles achter elkaar gekeken toen het beschikbaar was

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:28
Padje87 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:24:
Hoe bevalt het nieuwe seizoen van Clarkson's Farm, net vorige maand mijn Prime abonnement opgezegd :F Staat het hele seizoen op Prime of per week een aflevering?
Ik vind het top.
De man heeft zelfs emoties als het niet goed gaat met zijn varkens.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Goed begin van het seizoen inderdaad, voor de eerste keer dat ik het gevoel krijg dat hij echt serieus is met dit alles. Beetje gescript links/rechts, beetje 'add drama', maar zeker de biggetjes kwamen aardig hard binnen. Nu even wachten op de laatste 4 :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SinergyX schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:34:
Goed begin van het seizoen inderdaad, voor de eerste keer dat ik het gevoel krijg dat hij echt serieus is met dit alles. Beetje gescript links/rechts, beetje 'add drama', maar zeker de biggetjes kwamen aardig hard binnen. Nu even wachten op de laatste 4 :)
spoiler:
hij maakt dit jaar zelfs (een beetje) winst!..
Die meteen opgeslokt worden voor investeringen voor volgend jaar maar het was iig meer dan £10 van season 1 (inc subsidies)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tommie12 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Ik vind het top.
De man heeft zelfs emoties als het niet goed gaat met zijn varkens.
Die varkens aflevering was idd goed.. ik hield het ook niet droog..
Zelfs mijn vrouw die een hekel aan Clarkson heeft zei gisteren: zullen we nog een aflevering kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Totaal gemist dat S3 er al was, maar in twee dagen doorheen gejast :)

Dat zo'n c-ring nog niet bestond voor de pigloo zeg!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:D

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:34
Fantastisch. Beste serie van Clarkson. Zelfs m’n vrouw vind het geweldig.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit stuk blijft zo mooi en erg zielig, ja heeft niets met auto's te maken, maar wel stukje Clarkson.
YouTube: Jeremy & Lisa's Heartbreak | Clarkson's Farm | Prime Video

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 10:31
Is er niemand die Top Gear Australia gaat proberen te volgen?
Blair Joscelyne van MCM is 1 van de hosts. Heb het zelf verder nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:32:
Fantastisch. Beste serie van Clarkson. Zelfs m’n vrouw vind het geweldig.
Ik vind het lastig te vergelijken, want hoewel er Clarkson humor inzit is het natuurlijk een serie die onvergelijkbaar is met Top Gear. En als je naar de top van Top Gear kijkt, en dan denk ik aan de specials zoals de expeditie naar de Noordpool. Dat was ook gewoon enorm goed. In Clarkson's farm zit wel veel meer emotie en is het iets minder gescript (wat dat laatste betreft zo voelde de beste Top Gear afleveringen jaren geleden ook).

[ Voor 14% gewijzigd door PolarBear op 23-05-2024 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
ToolkiT schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:08:
[...]

Die varkens aflevering was idd goed.. ik hield het ook niet droog..
Zelfs mijn vrouw die een hekel aan Clarkson heeft zei gisteren: zullen we nog een aflevering kijken?
Ik was zo aan het vertellen over de serie tegen mijn vrouw dat we nu samen gewoon terug van serie 1 begonnen zijn. Zij heeft die nooit gezien en geeft toe dat het echt wel goed gemaakt is. Ze kende Jeremy ook niet van Top Gear...
Ik heb de indruk dat de 1ste serie meer gescript was dan de laatste. Er zitten te veel dingen in die te ver fout gaan om normaal te zijn...

En toen werd Charlie nog omschreven als 'cheerful Charlie' of 'his cheerfullness'.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

X-DraGoN schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:14:
Staat hier wel op het lijstje maar ben er nog niet aan toe gekomen eigenlijk :$

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:22

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

X-DraGoN schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:14:
Yep, de eerste 3 afleveringen gezien. Best vermakelijk, al moet je wel van -die enigszins lompe- Australische humor houden. Vond het wel leuk om te zien dat ze in 1 v/d afleveringen (ik geloof de 3e) een auto met NL kenteken gebruiken voor hun 'tests'.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Lol, ik zat op google maps te kijken in de regio Calais en kwam dit tegen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LVZxf16WuHMUWUnWCARpMOa8GA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ugNUouHqm5wT5NcuEUeJ9xjT.png?f=user_large
https://www.google.com/ma...92!2d50.9516038?entry=ttu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

p.s. vrijdag heb ik een track experience op het oude TG track in dunsfold (rondje met een Ferarri over het track 8) ), ik ben erg benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07
Vanavond ‘Sandwork’ gekeken en die was stiekem toch best vermakelijk. Het was, in ieder geval, één van de leukere specials van de afgelopen jaren - imho. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Over een paar jaar gaan we pas echt beseffen hoe goed en hoe leuk het allemaal gemaakt is.

Ze hebben de standaard zo hoog gelegd dat we zelfs hun aan die standaard houden en dan zijn niet alle afleveringen even leuk. Maar zeg nou eens eerlijk: welke andere serie komt ook maar in de buurt van wat dit stel al 25 jaar laat zien?

Gelukkig hebben we nu Clarkson's Farm en Hammond's workshop en ook de Netflix reisseries van May zijn het bekijken waard.

Gelukkig maar. Dit stel is al mijn hele volwassen leven een moment van stress en zorgen vergeten.

Ps. Car SOS vind ik ook een hele goede. Helaas ook al grijsgedraaid ...

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zoals gezegd, afgelopen vrijdag dus een track experience gehad op het Top Gear track :)
Eigenlijk beter gezegd op grootste deel van topgear track..

Je komt aan op de runway waar ze de quarter mile etc doen, en daar parkeer je je auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrT2fHpY_IterStFHrA9Ppg7sTg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vaa39gy4eO40srmwpoB4lAIC.png?f=fotoalbum_large

de track zeldf is wel andersom, dat is wel jammer.. je begint bij Bacharach, daarna met pionen een chicago en daarna de hammerhead. Dan via de buitenkant richting Gambon (met wat chicanes van pionnen,,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5rNJ3GZZ-aDscjZzhF3gIbIuqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ja8eo6hwOYGvJm5vC2wUojZA.png?f=fotoalbum_large

Ik heb een rit gemaakt met een Lambo Gallardo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9JjXFH5BBx7DD5xvPwNLTtdfOs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lOEvm16uIVGMksnbjQdP0RxV.png?f=fotoalbum_large
En een Ferrari 458:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAzacyUGuBd9XCLdF_fJ6uQTQHQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kWLBOp11SfQ4pcQMtHbTnsXb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0TLKDrwrJL9UQghZApfDHOBZxo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g8PYyV4qWlqjMT10B4byCAC6.png?f=fotoalbum_large

Mijn conclusie was dat de Lambo, ondanks dat het een 'instapmodel' is, boven verwachting goed was..
Het geluid is super en met de AWD kon je er makkelijker mee 'hoeken'..

Dit vertaalde zich ook in de rondetijden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmQbwqDn91UpsOs-w8utqAqrLck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l5m3WnuJ2kvQmzRLD9dEcR6Z.png?f=fotoalbum_large
Maar die tijden zijn wat subjectief want het hangt erg af van hoeveel mensen er in je weg rijden..
Je kan al vanaf 10 jaar een experience boeken, dus sommige reden als een slak rond..
Wat ook niet hielp is dat de instructeur wilde dat ik de 458 in 4e, 5e en 6e versnelling hield.. ander verlies je te gemakkelijk grip achter in een bocht.. een aantal keer heb ik 'perongenlijk' wel verder terug geschakeld, en toen voelde ik wel wat hij bedoelde.. boel prima onder controle kunnen houden maar voor een random n00b is dat wel vragen om problemen.

Ze zijn wel koning in de upsell technieken.. ik had een voucher voor 4 rondes in 1 auto, dan kan je voor £25 het iegen risico van £5000 afkopen.. voor £x upgraden naar een sneller model (van een California naar een 458), voor £y een extra auto voor 4 ronden.. in de auto vragen ze nog of je voor £20 een extra rondjes wil, en daarna voor £10 nog een rondje.. in enthousiasme doe je dat makkelijk (ik wel ;)
Al met al was het super leuk en de kosten vielen me nog mee.

Om af te ronden hebben we een soort van 'ringtaxi' rit gedaan met een Crysler 300CC in yellow cab livery.. die chauffeur ging full send driftend het track over, super gaaf.. ik was van te voren daar sceptisch over, maar absoluut de moeite waard!
filmpjes:
<in progress met uploaden>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

fimpjes:
Lambo:

Ferrari 458:

'taxi':

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
"So, for the last time. Here we go" ;( :

YouTube: The Grand Tour: One For The Road | Official Teaser

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

voor de AutoAlex kijkers.. hij is net vader geworden :)
https://www.instagram.com/autoalex/?hl=en
Geen Brenda maar Amelia..

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Heel eerlijk is het maar beter ook zo toch? Het format en de chemie was wel een beetje uitgewerkt.

James May is trouwens in de garage van Jay Leno langs geweest, wel een leuk stukje:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
PolarBear schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:39:
[...]

Heel eerlijk is het maar beter ook zo toch? Het format en de chemie was wel een beetje uitgewerkt.

James May is trouwens in de garage van Jay Leno langs geweest, wel een leuk stukje:
[YouTube: James May Visits Jay Leno's Garage]
Ik denk dat hammond en may nog wel een tijdje meekonden, maar dat clarkson langzaam wat breekbaar aan het worden is. Probleem is alleen dat als je clarkson eruit laat.... de chemie tussen het trio meteen weg is. Ach... we hebben er 10 tallen jaren van kunnen genieten. Ik denk dat ik wel een traantje ga laten met deze laatste aflevering.... Het is mooi geweest. One for the road :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

The end of an era... :-(

Natuurlijk houdt het een keer op, logisch dat die mannen het nu rustiger aan willen gaan doen en het doek dus valt voor TGT. Denk ook dat het verstandig is om (zoals Hammond het zegt) het vliegtuig te laten landen terwijl mensen nog graag hadden gewild dat ze bleven vliegen ipv dat het stopt omdat één van hen dood gaat of zo.

Stiekem hoop ik dan toch een beetje op DriveTribe, 1 keer per jaar ofzo die 3 met het nieuws zou best tof zijn :) IJdele hoop want Clarkson heeft geen zin in YT volgens mij, maar toch.

• stylezzz
Destruction schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:54:
[...]

The end of an era... :-(

Natuurlijk houdt het een keer op, logisch dat die mannen het nu rustiger aan willen gaan doen en het doek dus valt voor TGT. Denk ook dat het verstandig is om (zoals Hammond het zegt) het vliegtuig te laten landen terwijl mensen nog graag hadden gewild dat ze bleven vliegen ipv dat het stopt omdat één van hen dood gaat of zo.

Stiekem hoop ik dan toch een beetje op DriveTribe, 1 keer per jaar ofzo die 3 met het nieuws zou best tof zijn :) IJdele hoop want Clarkson heeft geen zin in YT volgens mij, maar toch.
Clarkson lijkt zich goed te vermaken met zijn boerderij. Kijkt ook wel lekker weg moet ik zeggen....

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

stylezzz schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:01:
[...]

Clarkson lijkt zich goed te vermaken met zijn boerderij. Kijkt ook wel lekker weg moet ik zeggen....
Oh absoluut. Zolang Clarkson's Farm nog doorgaat heb ik nog een reden om Prime Video aan te houden, laat ik het zo zeggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:48:
[...]

Ik denk dat hammond en may nog wel een tijdje meekonden, maar dat clarkson langzaam wat breekbaar aan het worden is. Probleem is alleen dat als je clarkson eruit laat.... de chemie tussen het trio meteen weg is. Ach... we hebben er 10 tallen jaren van kunnen genieten. Ik denk dat ik wel een traantje ga laten met deze laatste aflevering.... Het is mooi geweest. One for the road :)
Ik weet niet of James May er nog echt zin in had. En hoewel de meeste TGT best lekker wegkijken is het ook een herhaling van zetten. Maar dat had ik al met de laatste series van Top Gear. Top Gear maakte echt een ontwikkeling door sinds de herstart met Clarkson. In het begin nog erg studio gebaseerd met een aantal rapportages, de Cool Wall kwam, de Toyota Hillux die maar niet dood ging. Langzamerhand werden de challenges groter, vaker naar het buitenland, werden er specials gemaakt. Voor mij is de periode van de polar special tot de Burma special toch wel het mooist (seizoen S9 tot S21). Latere seizoenen met de Hovervan meh. En de Grand Tour was leuk, vermakelijk maar voelde wel als een herhaling van zetten en misschien ook wel daarom meer gescript. Misschien is het ook wel nostalgie omdat Top Gear (in die seizoenen) misschien wel het laatste programma was waarvoor ik nog echt de TV aanzette op de BBC.

Als ik nu Clarkson's farm zie is dat toch een stuk frisser. James May met zijn gin en Youtube video's idem. Hammond met zijn smallest cog ook.

Mooie dingen hebben nu eenmaal vaak een einde ;)

[quote]Destruction schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:04:
[...]

Oh absoluut. Zolang Clarkson's Farm nog doorgaat heb ik nog een reden om Prime Video aan te houden, laat ik het zo zeggen ;)
[/quote]
Prime video gaat wel weer aan als ik in een keer het seizoen kan bingen. Ga ik het niet het hele jaar voor aanhouden.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

PolarBear schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:48:
[...]
Prime video gaat wel weer aan als ik in een keer het seizoen kan bingen. Ga ik het niet het hele jaar voor aanhouden.
Zo deed ik dat eerst ook. Nu denk ik, ach voor die 5 euro per maand maakt 't niet zoveel uit. Heb er perongeluk ook wel eens een leuke film terug kunnen kijken waarvan ik 't bestaan eigenlijk al was vergeten :P

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:41
Destruction schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:02:
[...]

Zo deed ik dat eerst ook. Nu denk ik, ach voor die 5 euro per maand maakt 't niet zoveel uit. Heb er perongeluk ook wel eens een leuke film terug kunnen kijken waarvan ik 't bestaan eigenlijk al was vergeten :P
offtopic:
Dat had ik voor 3 euro. Na de prijsverhoging opgezegd. En morgen is mijn laatste dag met het abo dat ik vorige maand heb afgesloten. Extra leuk "maand gratis op proef". Dus in de gratis proefmaand o.a. Clarksons farm en (ontopic) TGT Sandjob gekeken, en nu weer lekker geannuleerd omdat ik toch niet dingen nog moet kijken. Niet dat er niks op staat, maar ik heb ook al andere abo's doorlopend (met 50% korting) die ik echt niet ga opzeggen en ook nog voldoende op staat. Prime komt wel weer een andere keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:18
Het is heel begrijpelijk, de magie was er ook echt wel een beetje vanaf. Al blijven hun (ongescrypte) interacties wel gewoon briljant.
Tegenwoordig ook iets te veel gescrypt vind ik, haalt de lol er ook een beetje uit.

En ze worden natuurlijk ouder. Op een gegeven moment ben je wel klaar met jezelf slopen in krotten op moeilijke locaties.

Toch zat ik met een beetje een droevig gevoel te kijken. Echt het einde van een tijdperk.

Zo te zien gaan ze het wel met een klapper afsluiten, en zo te zien ook gewoon favoriete autos gekozen. Zie een Alfa... Wie zou dat toch zijn? :+

En er is gelukkig nog heel veel van de heren te zien. Op streaming en op YouTube. En dat zijn ook 1 voor 1 top "programmas" als je het mij vraagt.

[ Voor 11% gewijzigd door WEBGAMING op 22-08-2024 21:46 ]

• Muse
  • Niet online
WEBGAMING schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:41:

Zo te zien gaan ze het wel met een klapper afsluiten, en zo te zien ook gewoon favoriete autos gekozen. Zie een Alfa... Wie zou dat toch zijn? :+
Ik zag geen Alfa. O-)

Wel een Lancia (Beta?) voor Clarkson.
En een Ford Escort en een Triumph (Stag?).

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:18
Wat een faal. :F zo te zien een Lancia beta idd, ik dacht dat het een GTV6 was.

Nouja, Alfa, Lancia... Zelfde toch? Qua betrouwbaarheid wel in ieder geval. :+

[ Voor 23% gewijzigd door WEBGAMING op 22-08-2024 22:12 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

Geen Dacia Sandero of Fiat Panda voor James May? Geen Ford GT of Mercedes Black Series voor Clarkson? Geen tractor of Amerikaanse pick-up voor Hammond? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Fiber

Fiber

Heeft Clarkson trouwens echt elke race gewonnen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wie gaat het droog houden de 13e?? :'(

Kan me de eerste afleveringen van Top Gear nog wel herinneren; en dan weet je dat je al meer dan 2 decennia naar een (briljant) concept kijkt waar de auto ondergeschikt was aan de presentatie. Overigens wel veel geleerd van ze; en daarmee ook mijn eigen interesse / auto-ownership aardig op orde gekregen tot nog toe.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Vrijdag de 13e zit ik voor de buis! En dan in het weekend nostalgisch doen met https://www.youtube.com/@TopGearClassic

Teaser voor de 13e
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvzxKWxs9Cpqxd7ZXnbziTXt8RQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fK1BMVnZLvARaTuq11hOltzI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
MAX3400 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 23:04:
[...]

Overigens wel veel geleerd van ze; en daarmee ook mijn eigen interesse / auto-ownership aardig op orde gekregen tot nog toe.
Je maakt me benieuwd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Aanrader, wel even voor gaan zitten!

https://www.thetimes.com/...son-hammond-may-tx9m9zrjm

Na 22 jaar samen te zijn geweest, hebben Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May hun eindbestemming bereikt. Ze kijken terug op domme stunts, bijna-doodervaringen, een onwaarschijnlijke tv-triomf en hun nog onwaarschijnlijkere vriendschap.

Blijkt dus dat veel van het TG formaat door Jeremy is bedacht v

*knip* Originele link hersteld.

[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 02-09-2024 09:29 . Reden: Originele link hersteld, ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nieuwe trailer:

Komt 13 september op Prime :)

[ Voor 46% gewijzigd door Kecin op 02-09-2024 13:34 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:46

Chris Harris over het einde van 'zijn' Top Gear en de crash van Freddie. Hij verteld vrij open over alles, meer dan ik er ooit van gehoord heb iig. Vanaf ~35 min het crash verhaal, maar persoonlijk vond ik de hele podcast interessant.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42
De allerlaatste

In hun laatste Grand Tour-avontuur ooit negeren Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May de instructies van Mr Wilman en gaan naar Zimbabwe in drie auto’s die ze altijd al hadden willen hebben, een Lancia Montecarlo, een Ford Capri 3 liter en een Triumph Stag, voor een geweldige reis door prachtig en soms uitdagend landschap met een emotioneel einde op een ergens bekend eiland.

Vanavond maar eens kijken!

[ Voor 61% gewijzigd door Theswitch op 13-09-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyRS
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12:51
Muse schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:01:
[...]

Ik zag geen Alfa. O-)

Wel een Lancia (Beta?) voor Clarkson.
En een Ford Escort en een Triumph (Stag?).
Geen capri ipv escort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Blijkbaar! En een Montecarlo ipv een Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dannisi schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:43:
[YouTube: Joe Rogan Experience #2199 - Chris Harris]

Chris Harris over het einde van 'zijn' Top Gear en de crash van Freddie. Hij verteld vrij open over alles, meer dan ik er ooit van gehoord heb iig. Vanaf ~35 min het crash verhaal, maar persoonlijk vond ik de hele podcast interessant.
hoe heet dat filmpje? link geeft unavailable voor me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

And with that...

Tja, zelf op avontuur gaan?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij was mooi ;(

May heeft toch wel het mooiste stukje.
I hope we've brought you a little bit of happiness
Einde was mooi gefilmd met de oude beelden erbij en Clarkson heeft wel een punt met de overgang naar EV's.. ik vraag me af of we over 30-40 jaar 'iconische' EV's zullen zien, zoals zij nu met zo'n beetje elke icoon van de afgelopen decennia's hebben gereden.

De 2 achtergelaten auto's had ik eerder al stukje van gezien, volgens mij was er een groep achter elke auto gegaan hoe ze vandaag de dag zouden zijn.

Hoop in ieder geval dat ze nog was anders shows blijven doen, ik mag die 3 wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:32
SinergyX schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:00:
Hoop in ieder geval dat ze nog was anders shows blijven doen, ik mag die 3 wel :)
We hebben iig Clacksons Farm (lompe humor zoals we gewend zijn van Jeremy) en The Smallest Cog (niet te vergelijken met TG/TGT maar een aanrader). May heeft nog niks gemaakt wat mij persoonlijk kon bekoren, tot nu toe iig.

Qua show was het een waardige afsluiter. Vooral de flashbacks naar de eerste Botswana special waren mooi gemonteerd, en daarnaast het uit elkaar rijden op de vlakte. En een van de drie die nog snel twee nummers wist uit zijn telefoon :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Domino schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:10:
[...]

We hebben iig Clacksons Farm (lompe humor zoals we gewend zijn van Jeremy) en The Smallest Cog (niet te vergelijken met TG/TGT maar een aanrader). May heeft nog niks gemaakt wat mij persoonlijk kon bekoren, tot nu toe iig.

Qua show was het een waardige afsluiter. Vooral de flashbacks naar de eerste Botswana special waren mooi gemonteerd, en daarnaast het uit elkaar rijden op de vlakte. En een van de drie die nog snel twee nummers wist uit zijn telefoon :D .
James May had leuke record pogingen met Lego en treintjes en zo geloof ik. Is al een tijdje geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Fiber schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:31:
[...]

James May had leuke record pogingen met Lego en treintjes en zo geloof ik. Is al een tijdje geleden.
Die treinbaan van het ene dorp naar het andere was fantastisch. Echt goed gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Later vanavond maar eens kijken. The end of an era...

Al hoorde ik dat Hammond gezegd zou hebben dat The Grand Tour wel verder gaat met nieuwe hosts. Wat denken we ervan, als dat waar is? Zou de geschiedenis zich herhalen, het TopGear effect?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Destruction schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:58:
Later vanavond maar eens kijken. The end of an era...

Al hoorde ik dat Hammond gezegd zou hebben dat The Grand Tour wel verder gaat met nieuwe hosts. Wat denken we ervan, als dat waar is? Zou de geschiedenis zich herhalen, het TopGear effect?
Nu er ook geen Top Gear meer is is er natuurlijk wel een gat in de markt.

Er zullen vast prima auto programma's zijn (TV / streaming / YouTube). Maar ik denk dat velen niet naar TG / TGT keken als zijnde een auto programma, ik in ieder geval niet. Waren gewoon drie man die wat "idiote" dingen deden toevallig rond het onderwerp auto's. Hetzelfde als dat een VI niet zo groot is geworden omdat het een geweldig voetbal programma is.
En IMO had Top Gear met het laatste trio (Chris, Fred & Paddy) ook weer iets van de oude chemie terug. Alleen is daar dus vroegtijdig een eind aan gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:30
Dat was een prima afscheid van de mannen. Weer mooie plaatjes, de bekende humor, lekker geklets over auto's, daar doe ik het voor.

Vreemd idee dat er na 22 jaar een einde komt aan de samenwerking van deze mannen (Nou ja, 21 jaar met May). Voor veel van ons is dat toch een significant deel van ons leven waarin we naar de uitspattingen van deze 3 grote kinderen hebben gekeken. Zoiets zie ik niet snel meer gebeuren. Juist omdat het zulke bijzondere figuren zijn die in de loop van de tijd steeds meer vrijheid kregen om te doen wat ze wilden.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Een mooie afsluiter die ik met gemende gevoelens heb zitten kijken. Als iemand mij ooit had gezegd dat ik ooit een tikje emotioneel zou zijn om het einde van een programma had ik je heel hard uitgelachen. Maar het tijdperk is definitief ten einde ;(

Mooi dat ze in Botswana nog bij de Lancia en Mercedes zijn geweest, al vermoed ik dat iemand dat even geregeld heeft want de Lancia en de Mercedes stonden niet heel dicht bij elkaar in de buurt. Prachtig hoe je ziet dat James op het einde de nummers van Clarkson en Hammond verwijderd :+ Ook enige emotie bij James toen hij zei te hopen dat iedereen ervan had genoten, kan me niet heugen dat ik eerder enige emotie bij 'm gezien heb (afgezien van de vele CLARKSON!!!!!!!) momenten :P

Als het waar is dat ze een nieuwe Grand Tour willen gaan maken met nieuwe hosts, dan ben ik bepaald niet jaloers op die nieuwe hosts. Ga het gouden trio maar even opvolgen... Dat gaat erg moeilijk worden. De chemie tussen die 3 was toch wel vrij uniek.

Gelukkig zijn ze nog niet helemaal weg, met Hammond's Workshop en Clarkson's Farm. Die laatste is voor mij nog een reden om Prime Video aan te houden.

* Destruction zal 't wel missen, al is er op youtube tegenwoordig ook veel car content te zien gelukkig, zoals autoalex waar soms die oude topgear vibes eens beetje boven komen :) TGT was goed maar ging toch eigenlijk nooit boven TG 2002-2015.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Laatst online: 13:18

Elvhenk

/me hartje GO

Ik vond 'm mooi en het was een passend einde! Getting too old for this shit klopt ook wel.
De eindbeelden met die van de BBC erbij vielen mij extra op, dat moet wel bijzondere coulance zijn geweest.

James May heeft mooie reisprogramma's gemaakt (Our Man In...) en een grappig kookprogramma Oh Cook. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Elvhenk op 14-09-2024 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:46
ToolkiT schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:52:
[...]

hoe heet dat filmpje? link geeft unavailable voor me..
Joe Rogan Experience #2199 - Chris Harris

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59
Ben ik de enige die gisteravond toch stiekem een traantje heeft weggepikt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Laatst online: 13:18

Elvhenk

/me hartje GO

Danielson schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 08:46:
Ben ik de enige die gisteravond toch stiekem een traantje heeft weggepikt?
Iedereen, hoor. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

TG was enige gescripte non-scripted TV-programma waar ik voor thuis bleef / naar huis scheurde.

niet tegen Jezza zeggen dat het op de motor was

Ik weet nog hoe ik de Afrika-special op maandag op m'n laptop keek in het practicumlokaal van de uni, omdat het op tv-kijken vanaf het begin net niet lukte.

En natuurlijk het moment dat ik op de wekkerradio hoorde van het ongeluk van Hammond.

En ja, het werd steeds minder de laatste seizoenen en toen TGT...

Maar nu het echt over is. Wel het einde van een tijdperk.

En dat je nostalgisch kunt doen over iets dat 22 jaar geleden begon, terwijl je al volwassen was, doet je ook even aan je eigen zandloper denken.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Toevallig gister begonnen aan de laatste aflevering (ook de eerste die ik zie van TGT :9 wel veel top gear gezien) maar het werd me duidelijk dat Clarkson wat tegen elektrisch rijden heeft ja dan houdt het een keer op. Tenzij je altijd de rammelbakken shows wil doen wat best vermakelijk is hoor :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Gunner schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 15:13:
Toevallig gister begonnen aan de laatste aflevering (ook de eerste die ik zie van TGT :9 wel veel top gear gezien) maar het werd me duidelijk dat Clarkson wat tegen elektrisch rijden heeft ja dan houdt het een keer op. Tenzij je altijd de rammelbakken shows wil doen wat best vermakelijk is hoor :)
Dat is deel van zijn imago. Natuurlijk basht hij electrische auto’s.
Je kan daar veel moeilijker een show rond verkopen, die zijn nogal klinisch, betrouwbaar en te recent.
Ik kijk graag eens F1, maar aan electrisch racen vind ik niks aan, zeker niet als ze met die speciale regels beginnen dat ze een boost krijgen als ze buitenkant bocht nemen of zo.

• Tommie12
Ik heb de aflevering ook bekeken. Beetje emo, maar ik had iets anders verwacht.

Ik kan fout zitten, maar de magie en misschien ook de verhouding tussen die 3 is er niet meer.
Ik had er een raar gevoel bij.

Clarkson heeft zijn farm en doet daar heel mooie dingen mee.
Maar Hammond en May hadden zeker nog iets kunnen doen, maar ik betwijfel of ze er nog zin in hebben.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Tommie12 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:15:
Ik heb de aflevering ook bekeken. Beetje emo, maar ik had iets anders verwacht.

Ik kan fout zitten, maar de magie en misschien ook de verhouding tussen die 3 is er niet meer.
Ik had er een raar gevoel bij.

Clarkson heeft zijn farm en doet daar heel mooie dingen mee.
Maar Hammond en May hadden zeker nog iets kunnen doen, maar ik betwijfel of ze er nog zin in hebben.
Wat bedoel je met dat ze 'iets hadden kunnen doen'..?

En sowieso heeft May ook meerdere eigen programma's, en Hammond zal vast ook niet heel stil hebben gezeten laatste maanden/jaren.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:22

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Hahn schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:50:
[...]

En sowieso heeft May ook meerdere eigen programma's, en Hammond zal vast ook niet heel stil hebben gezeten laatste maanden/jaren.
Richard Hammond's Workshop zit nu in het 4e seizoen, dus die is idd ook lekker bezig

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Tommie12
[...]

Ik bedoel vooral met samen iets doen.
Ik denk echt dat ze wat uit elkaar gegroeid zijn, en dat is niet abnormaal na 22 jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Tommie12 op 14-09-2024 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Tommie12 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:01:
[...]

Ik bedoel vooral met samen iets doen.
Ik denk echt dat ze wat uit elkaar gegroeid zijn, en dat is niet abnormaal na 22 jaar.
Je bedoelt dat Hammond en May na The Grand Tour nog samen een ander programma hadden kunnen doen?

Tja, alles kan, maar voor mij is The Grand Tour en Top Gear toch echt altijd 50% Clarkson, 30% Hammond en 20% May geweest qua vermaak. Als Clarkson niet meer mee zou doen, dan zou ik het dus maar half zo leuk vinden, en ik denk dat ik daar echt niet de enige in zal zijn :P

The devil is in the details.

• RobertMe
[...]

Zou sowieso ook raar zijn als ze ermee door zouden gaan met zijn tweeen, denk ik. Top Gear was toch Clarksons kindje. En toen Clarkson ontslagen was bij de BBC zijn zij collectief met hem "meegegaan". Nu zonder hem verder gaan zou dan waarschijnlijk ook raar zijn (ook al zou de chemie tussen de drie weg zijn). Daarnaast denk ik dat "Mr Wilman" ook een flinke vinger in de pap heeft? En ik meen dat die "bij Clarkson hoorde"? Dus als hij dan ook vertrekt moet er ook weer een nieuwe producent komen die het programma "hetzelfde" neer weet te zetten. Zou ook geen gemakkelijke klus zijn lijkt me zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Hahn schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:03:
Tja, alles kan, maar voor mij is The Grand Tour en Top Gear toch echt altijd 50% Clarkson, 30% Hammond en 20% May geweest qua vermaak. Als Clarkson niet meer mee zou doen, dan zou ik het dus maar half zo leuk vinden, en ik denk dat ik daar echt niet de enige in zal zijn :P
IMO was Top Gear op het eind met Chris Harris en Matt LeBlanc en daarna Chris Harris met Paddy & Freddy ook best wel te pruimen. Maar inderdaad, geen Clarkson :P

Overigens heeft James May blijkbaar de Tesla Cyer truck gereviewed zijn Gin gepromoot:

Zo voor een video ook best te pruimen. Vooral met SponsorBlock die hier en daar een stukje overslaat :)

• PolarBear
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:31:
[...]

Dat is al lang geleden en tijdens Top Gear. Hij heeft nu vooral zijn gin, z'n pub en doet op Youtube het een en ander.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:08

The Legend

*Plop*

Prima einde zo. Vond de beelden met de productie ook wel mooi. Zie je gelijk hoe een sfeer wordt gecreëerd van drie musketiers in the middle of nowhere, terwijl er gewoon continu een productie van 50 man rondhangt :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

steveman schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 11:16:

En dat je nostalgisch kunt doen over iets dat 22 jaar geleden begon, terwijl je al volwassen was, doet je ook even aan je eigen zandloper denken.
Het doet mij niet zozeer aan m'n eigen zandloper denken, maar wel aan het feit dat veel mensen waar ik toch een beetje tegenop kijk rond dezelfde leeftijd zitten als Clarkson en May (Hammond is iets jonger). Die zijn nu langzaamaan dus wel aan hun pensioen toe en je moet er rekening mee houden dat het misschien ook geen 30 jaar meer duurt voor je hoort dat ze uit de tijd gekomen zijn, zoals ze dat in twente omschrijven.

Goed, iemand als Alex Kersten is wel wat jonger (40) maar klaagt ook al over rigor mortis. Niet best :+

• asing
  • Laatst online: 11:07
Ik vond het ook een prima einde. Ik heb jaren genoten van het trio, en dat ze het dan zo op deze manier full circle weten te brengen is gewoon mooi. Een special met een serieuze ondertoon. Geen pranks onder elkaar.

Edit : getracht om de 2 oude auto's te geolocaten maar dat lukte niet. Ik kwam niet verder dan dat ze waarschijnlijk vanaf het zuiden de zoutvlakte op zijn gereden.

[ Voor 28% gewijzigd door asing op 15-09-2024 01:24 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Boeryepes schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:21:
Blijkt dus dat veel van het TG formaat door Jeremy is bedacht
1977 - 2001

Top Gear startte in 1977 op de Engelse televisie. Het programma werd destijds gepresenteerd door onder anderen Noel Edmonds, William Woollard, Peter Burgess en Chris Goffey. Het programma duurde in totaal een half uur.

Aanvankelijk werden in Top Gear alleen nieuwe auto's beoordeeld en werd er aandacht besteed aan veiligheid. In de jaren 90 werd het programma meer humoristisch en controversieel, mede door de inbreng in het programma van Jeremy Clarkson. Door critici werd Top Gear beschuldigd van het verheerlijken van slecht rijgedrag en het overdreven afkraken van auto's. Zo zei Clarkson over de Vauxhall Vectra: "Ik weet dat het een vervanging is van de Cavalier. Maar ik zeg je, het is gewoon een doos op wielen". Deze uitspraken zouden een effect hebben gehad op de verkoopcijfers van de Vectra. Kritiek op onder andere de Toyota Corolla had geen effect op de verkoopcijfers.

Na het vertrek van Clarkson bij het programma in 1999, daalden de kijkcijfers in Groot-Brittannië van zes miljoen tot onder de drie miljoen. Het seizoen van 2001 werd daarom niet uitgezonden door de BBC. In 2002 kocht Channel Five de formule van Top Gear op. De BBC wilde niet dat het programma op Channel Five ook Top Gear zou heten, waarna Channel Five noodgedwongen het programma hernoemde tot Fifth Gear.

2002 - 2015
In 2002 verzon Andy Wilman samen met Clarkson een nieuwe formule voor het programma. Er werden twee andere presentatoren geïntroduceerd, Richard Hammond en Jason Dawe. Dawe werd in het tweede seizoen opgevolgd door James May.

Bron : https://nl.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_(2002)

Edit : 2001 kan ik mij nog voor de geest halen. Balen dat het niet meer werd uitgezonden, maar
nog geen sprake van een nieuw seizoen, in ieder niet voor het grote publiek.
RobertMe schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:03:
Daarnaast denk ik dat "Mr Wilman" ook een flinke vinger in de pap heeft? En ik meen dat die "bij Clarkson hoorde"?
Wilman was een van de presentatoren van de serie 1977-2001, in zijn geval 1994-2001 en samen met Clarkson de bedenker van het nieuwe format.

[ Voor 21% gewijzigd door Ome Ernst op 15-09-2024 11:10 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:49
May is ook al een tijdje bezig met zijn 'zandloper':
"A very close friend of mine died a few weeks ago," he told the Radio Times last year.

"He retired early, because he’d always had this fear that his family isn’t very long-lived, and he wanted to swap possessions for experiences and knowledge."

"That’s what he started doing, but unfortunately he got cancer and it killed him.

"It was quite interesting thinking about that after he’d gone because it takes a certain amount of courage to say, 'No, I don’t want to telegraph my success and my sophistication.

"I simply want to have a nice life and contemplate the mystery and wonder of God’s creation'."

When asked if he’s considering selling his cars and retiring, he replied: "It’s something I’m quietly contemplating, and I suspect it’s not far off."
Ik heb het gevoel dat hij er wel het meest 'klaar' mee was van de drie, vanaf Scandi Flick eigenlijk al wel.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Tom Paris schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:41:
May is ook al een tijdje bezig met zijn 'zandloper':

[...]

Ik heb het gevoel dat hij er wel het meest 'klaar' mee was van de drie, vanaf Scandi Flick eigenlijk al wel.
Klopt denk ik wel. Je merkte ook dat hij soms overkwam als "het moet maar". Daarom was het ook heerlijk om nu te zien
spoiler:
dat zijn auto niet kapot ging
.
Toch was de laatste aflevering ook matig. Het was gewoon niet meer wat het echt ooit was. Ze dagen elkaar niet meer zo uit. Meeste plezier had ik eigenlijk met de iets minder geregisseerde specials. Maar ik snap het stoppen zeker wel. Ga ze ook echt missen, Dire Straits kwam even goed binnen. ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:18:
[...]
Toch was de laatste aflevering ook matig. Het was gewoon niet meer wat het echt ooit was. Ze dagen elkaar niet meer zo uit. Meeste plezier had ik eigenlijk met de iets minder geregisseerde specials. Maar ik snap het stoppen zeker wel. Ga ze ook echt missen, Dire Straits kwam even goed binnen. ;(
Het was niet de meest spannende special maar met een rit door Afrika, de auto op bootjes, de auto op rails en eindigen in Botswana is het toch we een van de beste laatste afleveringen die ze hadden kunnen maken. Ik heb al vaker gezegd dat ze eerder hadden moeten stoppen, maar dit was een prima eind had heel veel slechter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 10:31
Prachtig einde, meer kan ik niet zeggen, ik heb er van genoten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DoeEensGek schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:18:
[...]

Klopt denk ik wel. Je merkte ook dat hij soms overkwam als "het moet maar". Daarom was het ook heerlijk om nu te zien
spoiler:
dat zijn auto niet kapot ging
.
Toch uit interview recent had hij toch z'n beste momentje in laatste aflevering:
https://www.mensjournal.c...-grand-tour-series-finale

How about a superlative: favorite moment from filming The Grand Tour over the years?
There was a wonderful one in Namibia driving across the sand dunes. There’s a great one in the recent [Zimbabwe] special. We arrived at the campsite at night and it was cool and the stars were out. We were very knackered, but I knew there was a beer waiting for me. And that moment, which you don’t really see in the film, I had a moment of euphoria. One of those things where you think, “I’m actually doing this for a living, and this is fantastic, and it’s all been worth it.”

Hoop dat May en Hammond nog regelmatig bij elkaar te zien zijn, hun hebben toch iets andere 'liefde' voor klassieke auto's dan Clarkson, die ik toch meer in z'n element vind op die boerderij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik vond het wel een beetje ongemakkelijk (of triest) in hoeverre alcohol een thema lijkt te zijn in het leven van ze. Mooie afleveing verder, maar dat kon wel wat minder imho.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 11:07
Roamor schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:44:
Ik vond het wel een beetje ongemakkelijk (of triest) in hoeverre alcohol een thema lijkt te zijn in het leven van ze. Mooie afleveing verder, maar dat kon wel wat minder imho.
Ik trok tijdens het kijken ook een biertje open en ik gok dat ik lang niet de enige ben. Roken op TV is allang uitgebannen maar drinken op TV nog niet. Het is een manier om met de kijker te verbinden.

Daarnaast heeft James zijn eigen gin, en Jeremy heeft een pub en zijn eigen bier.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

asing schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:03:
[...]

Ik trok tijdens het kijken ook een biertje open en ik gok dat ik lang niet de enige ben. Roken op TV is allang uitgebannen maar drinken op TV nog niet. Het is een manier om met de kijker te verbinden.

Daarnaast heeft James zijn eigen gin, en Jeremy heeft een pub en zijn eigen bier.
Dit dus. Als ik al iets moet verzinnen om over te "klagen" dan is dat wel 't feit dat dit echt de allerlaatste was met Clarkson, Hammond en May. Of het feit dat er (kennelijk) een uitgebreid interview met de 3 is geweest in de TGT tent, dat vervolgens nergens is uitgezonden :/ Heb er wel fragmenten van gezien, maar that's it. Had dat ook nog wel graag willen zien. Een interview met alle 3 waar ze ingaan op hun carriere etc.. en dat niet uitzenden, teh f*ck :/

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 16-09-2024 23:35 ]

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste