Zoals gezegd, afgelopen vrijdag dus een track experience gehad op het Top Gear track

Eigenlijk beter gezegd op grootste deel van topgear track..
Je komt aan op de runway waar ze de quarter mile etc doen, en daar parkeer je je auto:
de track zeldf is wel andersom, dat is wel jammer.. je begint bij Bacharach, daarna met pionen een chicago en daarna de hammerhead. Dan via de buitenkant richting Gambon (met wat chicanes van pionnen,,
Ik heb een rit gemaakt met een Lambo Gallardo:
/f/image/lOEvm16uIVGMksnbjQdP0RxV.png?f=fotoalbum_large)
En een Ferrari 458:
Mijn conclusie was dat de Lambo, ondanks dat het een 'instapmodel' is, boven verwachting goed was..
Het geluid is super en met de AWD kon je er makkelijker mee 'hoeken'..
Dit vertaalde zich ook in de rondetijden:
/f/image/l5m3WnuJ2kvQmzRLD9dEcR6Z.png?f=fotoalbum_large)
Maar die tijden zijn wat subjectief want het hangt erg af van hoeveel mensen er in je weg rijden..
Je kan al vanaf 10 jaar een experience boeken, dus sommige reden als een slak rond..
Wat ook niet hielp is dat de instructeur wilde dat ik de 458 in 4e, 5e en 6e versnelling hield.. ander verlies je te gemakkelijk grip achter in een bocht.. een aantal keer heb ik 'perongenlijk' wel verder terug geschakeld, en toen voelde ik wel wat hij bedoelde.. boel prima onder controle kunnen houden maar voor een random n00b is dat wel vragen om problemen.
Ze zijn wel koning in de upsell technieken.. ik had een voucher voor 4 rondes in 1 auto, dan kan je voor £25 het iegen risico van £5000 afkopen.. voor £x upgraden naar een sneller model (van een California naar een 458), voor £y een extra auto voor 4 ronden.. in de auto vragen ze nog of je voor £20 een extra rondjes wil, en daarna voor £10 nog een rondje.. in enthousiasme doe je dat makkelijk (ik wel

Al met al was het super leuk en de kosten vielen me nog mee.
Om af te ronden hebben we een soort van 'ringtaxi' rit gedaan met een Crysler 300CC in yellow cab livery.. die chauffeur ging full send driftend het track over, super gaaf.. ik was van te voren daar sceptisch over, maar absoluut de moeite waard!
filmpjes:
<in progress met uploaden>