Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Waarlijk prachtige beelden en een goed inzicht in het "Big Brother is watching you" systeem aldaar griezelig aanwezig in het verkeer.
Het stuk over Jim Clark was wel interessant maar hadden ze beter een speciale docu over kunnen maken, leek nu meer als opvulling.
Toch weer een aanrader deze aflevering.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik vond het Noorwegen stuk wel vermakelijk. Zinloze opdrachten in geile auto'sOme Ernst schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:19:
[...]
Nog geen wow gevoel. Stoorde me een beetje aan het te gemaakte gelach van zo'n beetje de hele cast.
Studio gast sprak me ook niet aan. Wel een nette ronde van hem.
Volgende week beter ?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Super aflevering, vooral die ferrari
smaken verschillen blijkbaar , dat was 1 van de interesantste stukken in tijdenWildfire schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:46:
[...]
Nou, toen die "brief history lesson" kwam ben ik gaan spoelen. Tot aan het eind! Die "korte geschiedenisles" duurde 20 minuten. Mooi geskipped, dat vond ik dus echt niet interessant...
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Belangrijkste verschil: de auto's stonden centraal.
Uiteraard over de top in Noorwegen met die Porsche en Ferrari, maar wel auto gerelateerde opdrachten. Leukste vond ik met die Suzuki Ignis off road en die heuvel op. Enkel de gast was vrij irritant, maar z'n rondje prima.
Dacht alleen dat de presentatie weer over hoop zou gaan, maar blijkbaar nu nog niet.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
De GTV6 was wel een plaatje met 24K miles op de klok en die heeft Jeremy dan ook zelf gehouden.
Moest wel lachen om de kapotte trillingsdemper van de cardanas want exact hetzelfde euvel heb ik destijds gehad in mijn Giulia Nuova Super eind jaren '70 en dan moet je na vervanging idd de cardanas laten balanceren.
En bij de GTV6 is het alleen maar erger als die niet goed gebalanceerd is want die draait daar met motortoerental want de versnellingsbak zit daar samengebouwd met het differentieel aan de achteras constructie vanwege de gewichtsverdeling.
Vermakelijke aflevering dus.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Hoe was de aflevering? Er is ook al een tweede uit zo te zien.B64 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:14:
Reminder vanavond om 21:00 op BBC2: Top Gear series 26 episode 1
IMDB is niet echt betrouwbaar, daar vielen de reviews echt flink tegen.
Fantastisch ja. Ook geweldig, die Alpina en M5 zo naast elkaar. Ik vond dit misschien wel de beste TGT aflevering tot nu toe.Ome Ernst schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 23:07:
TGT s03e07 Well aged Scoth. Genoten van deze aflevering. Weer eens een ultimate driving road. Zeer goed om aan te zien.
fookin mad fer it
Die M5 maakt ook zijn debuut in de TG van gisteravond (toeval?) ook komen daar tuk tuks om de hoek kijken (toeval?). Wel een leuke aflevering weer.DikkeBMW schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:54:
[...]
Fantastisch ja. Ook geweldig, die Alpina en M5 zo naast elkaar. Ik vond dit misschien wel de beste TGT aflevering tot nu toe.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik hoop van harte dat 't 'n steen was en geen ketser van bij de buren, de Pro Gun Cliub, zoals te zien is op de bergen
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Dat was natuurlijk in scene gezet, anders waren ze echt niet zo rustig door gaan filmen.dodge_911 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:01:
En die ricochet van Hammond
Ik hoop van harte dat 't 'n steen was en geen ketser van bij de buren, de Pro Gun Cliub, zoals te zien is op de bergen
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
No shit, SherlockTsurany schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:02:
[...]
Dat was natuurlijk in scene gezet, anders waren ze echt niet zo rustig door gaan filmen.
Tsurany schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:02:
[...]
Dat was natuurlijk in scene gezet, anders waren ze echt niet zo rustig door gaan filmen.
Hoezo ? er word behoorlijk wat in scene gezet, maar dit leek mij echt gewoon dat er een steen naar binnen ketste. Hammond was ook echt aangedaan.
Ook bepaald niet onlogisch als je op zon baan rondcrost zonder ramen.
En daarna viel de race ook stil, je hoorde may nog afvragen of ie de versnellingsbak gemold had.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik doelde erop dat als het een verdwaald projectiel van bij de buren zou geweest zijn dat het wel in scene was gezet. Maar dus nu met die steen niet. Vond het gewoon grappig met de reclame van die schietstand op de achtergrond en dan Hammo's woordkeuze.heuveltje schreef op zondag 3 maart 2019 @ 01:18:
[...]
[...]
Hoezo ? er word behoorlijk wat in scene gezet, maar dit leek mij echt gewoon dat er een steen naar binnen ketste. Hammond was ook echt aangedaan.
Ook bepaald niet onlogisch als je op zon baan rondcrost zonder ramen.
En daarna viel de race ook stil, je hoorde may nog afvragen of ie de versnellingsbak gemold had.
Hele aflevering gekeken en vind TGT toch wel mijlen beter dan TG.
[ Voor 24% gewijzigd door Ome Ernst op 08-03-2019 10:38 ]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ik zit er ook over te denken om TG niet meer te gaan kijken.Major_ton schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:46:
De laatste aflevering van TG was echt tenenkrommend kinderachtig.
Zegt iemand die bijna elke aflevering sinds 1990 heeft gezien....
En een Citroën die tijdens een achtervolging het ene moment vies is en het andere moment weer schoon en dan weer vies en dan etc etc.Ome Ernst schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:52:
Epische Conversation Street in de aflevering van TGT: Aston, Astronauts and Angelina’s Children.
Hele aflevering gekeken en vind TGT toch wel mijlen beter dan TG.
[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 08-03-2019 22:23 ]
Dat stuk is zo gescript as fuck natuurlijk en puur voor de fun. Ik heb er om gelachen. "I will now deploy my skills".LordSinclair schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 22:22:
[...]
En een Citroën die tijdens een achtervolging het ene moment vies is en het andere moment weer schoon en dan weer vies en dan etc etc.
Dat stuk met de aircross was zo gescript als wat, en ik zat gewoon te wachten tot het ding stuk ging. Wat overigens niet gebeurde. De eigenaar van de DeTomaso moet even zijn blok reviseren, dat ding zuipt olie

De items waren leuk, en Conversation Street wordt met het seizoen beter. kennelijk moet iedereen de mobiel op stil zetten en iemand was dat vergeten

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Precies wat ik dacht (loop iets achterDikkeBMW schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:54:
[...]
Fantastisch ja. Ook geweldig, die Alpina en M5 zo naast elkaar. Ik vond dit misschien wel de beste TGT aflevering tot nu toe.
Ik heb die nieuwe M5 overigens gehad en ben het eens met Clarkson: Veel teveel mogelijkheden. Veel teveel kermis, terwijl dat ding gewoon voor Woon-Werk gebruikt word.
Dat neemt niet weg dat het technisch gezien 1 van de meest indrukwekkende auto's is die je kan kopen, zeker voor dat geld.
[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 09-03-2019 18:11 ]
Zo'n auto rijden en dan nog klagenPWM schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:08:
[...]
Precies wat ik dacht (loop iets achter). Die M5 tegen die Alpina was old-school Clarkson. Heerlijk.
Ik heb die nieuwe M5 overigens gehad en ben het eens met Clarkson: Veel teveel mogelijkheden. Veel teveel kermis, terwijl dat ding gewoon voor Woon-Werk gebruikt word.
Dat neemt niet weg dat het technisch gezien 1 van de meest indrukwekkende auto's is die je kan kopen, zeker voor dat geld.
fookin mad fer it
Staat er inderdaad was meer bezitterig
Vond dat stuk over dat glas gewoon briljant, zeker met die opmerking van Hammond, dat leek bijna niet gescript te zijnasing schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:57:
De items waren leuk, en Conversation Street wordt met het seizoen beter. kennelijk moet iedereen de mobiel op stil zetten en iemand was dat vergeten. Dat je dan even ter plekke geroosterd wordt door Jeremy en Richard, prachtig!
Maar stuk met May in die Corvette, volgens mij was die 'genuine impressed' toen die in die auto reed.
Heb het idee dat ze alle 3 nu beetje op hun 'eigen ding' zijn gezet, Hammond doet altijd goed met verhaaltjes rond nieuwe auto's, May stukje historie en info, Clarkson de humor/idiote dingen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Vet mooie beelden.
Iets minder was het stuk over de citroen maar was ook met een knipoog bedoeld.
Ja met May was echt een mooi stuk, ik was echt onder de indruk, en volgens mij hij oprecht ook.SinergyX schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:54:
[...]
Maar stuk met May in die Corvette, volgens mij was die 'genuine impressed' toen die in die auto reed.
Heb het idee dat ze alle 3 nu beetje op hun 'eigen ding' zijn gezet, Hammond doet altijd goed met verhaaltjes rond nieuwe auto's, May stukje historie en info, Clarkson de humor/idiote dingen.
En met je eens, het 3e seizoen voelt weer echt 'oud en vertrouwd' aan, waar ik het 1e seizoen nog wat kunstmatig of geforceerd grappig vondt. Tweede seizoen was iets beter, maar nu zitten ze er weer echt lekker in. Tuurlijk, het blijft allemaal hoogst voorspelbaar, maar qua amusementswaarde blijft het voor mij een show om naar uit te kijken.
Uiteraard, en dat heeft Clarkson ook vaak genoeg in de oude TG gedaan. Zoals die ene waar hij heel de wereld over gaat... Australië, Cariben, etc... Welke auto was dat ook alweer?snah001 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:11:
Echt een leuke aflevering en een mooi stuk over Kennedy Spacecenter en de Corvette van Neil Amstrong.
Vet mooie beelden.
Iets minder was het stuk over de citroen maar was ook met een knipoog bedoeld.
Was dat niet in een item over de BMW X6?Póg mo Thóin schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:51:
[...]
Uiteraard, en dat heeft Clarkson ook vaak genoeg in de oude TG gedaan. Zoals die ene waar hij heel de wereld over gaat... Australië, Cariben, etc... Welke auto was dat ook alweer?
Staat me iets van bij dat het verhaal was dat ze op het budget moesten letten. Wat natuurlijk sarcastisch was, omdat Clarkson naar Australië ging om te kijken of daar het handschoenenkastje 'down-under' ook normaal open ging

Aflevering met vooral veel Clarkson en May zijn leuk! Daar mag er meer van komen!
Helemaal mee eens. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de TG van gisteravond. Niet om aan te zien en alleen maar over the top gegier en gebrul van het lachen. Zeer ongepastr vond ik ook het gebruik van de Sandero.xAn52 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:01:
May in de Corvette deed me een beetje denken aan May in de U2. Hij maakt sentimentele beleef TV. Ik houd ervan.
Dat is iets van May en dat moet je niet jatten.
TG probeer leuk te doen.
TGT is leuk.
[ Voor 13% gewijzigd door Ome Ernst op 11-03-2019 17:52 ]
Niet mee eens. TGT is in mijn ogen helemaal kapot gescript en de écht authentieke momenten zijn zeldzaam. Het moet allemaal maar steeds meer over the top. Dat werkte in Top Gear maar die magie is er van af wat mij betreft. Het enige wat me nog trekt zijn de stukjes zoals over die F1-coureur of in de laatste aflevering het segment over de astronauten.
Top Gear lijkt een stuk 'echter' ook al is de insteek vaak grappig bedoeld. De chemie tussen de presentatoren is gewoon prima en dat merk je. Top Gear is een stuk meer down to earth waar The Grand Tour vooral bombastisch probeert te zijn.
De gescripte delen (die verhalen over alfa, aldrins corvette etc.) Zijn echt mooi.SomerenV schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:39:
[...]
Niet mee eens. TGT is in mijn ogen helemaal kapot gescript en de écht authentieke momenten zijn zeldzaam. Het moet allemaal maar steeds meer over the top. Dat werkte in Top Gear maar die magie is er van af wat mij betreft. Het enige wat me nog trekt zijn de stukjes zoals over die F1-coureur of in de laatste aflevering het segment over de astronauten.
Top Gear lijkt een stuk 'echter' ook al is de insteek vaak grappig bedoeld. De chemie tussen de presentatoren is gewoon prima en dat merk je. Top Gear is een stuk meer down to earth waar The Grand Tour vooral bombastisch probeert te zijn.
De ongescript (aanvoellenden) stukken in TGT zijn ook prima.
Maar die worden steeds zeldzamer, en het meeste voelt voor mij steeds meer aan een slecht uitgeschreven comedie met wat karikturen.
De eerste 2 a 3 afleveringen van TG voelen wat dat betreft veel beter aan, ejoey Matt en Harris vullen elkaar prima aan, zonder dat het zo geforceerd aanvoelt.
[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 14-03-2019 13:00 ]
Bij The Grand Tour trouwens ook, behalve bij het stuk van Jeremy, wat een onzin. Maar het bekende persoon stuk in Top Gear sla ik ook over.
:-D
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Laatst in een oude TG was de vertaling "hete hatchback"ArthurMorgan schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:16:
gave hatchback

[ Voor 9% gewijzigd door Ome Ernst op 15-03-2019 18:14 ]
Dat stuk met de hatchbacks begon leuk maar ze verzanden in oeverloos gedoe om de Millenials aan te spreken. Wel weer leuk is dat James May uiteindelijk won met zijn unboxing video.
Top Gear recyclede zondag de aflevering met de Alfa's die het oude trio eerder maakte in een TG aflevering.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
TGT was gelukkig weer een mooie aflevering met 2 iconische wagens.
Het was al aangekondigd dat dit het laatste seizoen van Matthew zou zijn. Ik heb er met gemengde gevoelens naar gekeken.Phuncz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:32:
Ik vond de laatste TG wel één van hun beste dit seizoen. Maar in de laatste minuut zie je ook alweer dat er alweer een nieuwe teamsamenstelling op til staat. Juist nu deze een beetje zijn draai heeft gevonden...
Jammer dat er in TGT en TG veel dezelfde auto's langs komen, het aanbod van de fabrikanten lijkt erg laag te zijn daardoor. De Aston Martin had ik al gezien en zo ook de Ford Fiesta ST.
Vind niks aan die hele zender, maar liever oude TG dan 90% wat er anders op de tv komt.
Weet niet of meer mensen het via de tv hebben gekeken, maar het valt mij echt op dat de ondertiteling daar echt wel wat beter kan. Het Engels is toch niet de moeilijkste taal om te vertalen, maar het bevatte gewoon grove onjuistheden. Heel apart.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Voor mij is het ook wel duidelijk, het nieuwe TG kan ik nog geen 10 minuten naar kijken.snah001 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:23:
TG probeert helaas een (slechte) kopie te ziijn van de TG tijden van het illustere trio en dat lukt gewoon niet en de BBC is bang om het een ander format te geven. Lijkt of je af en toe naar een slechte herhaling van een oude aflevering zit te kijken en dat zie je ook terug aan de kijkcijfers van TG want die halen net 40% van de cijfers die het illustere trio constant haalde.
TGT was gelukkig weer een mooie aflevering met 2 iconische wagens.
Neem nu als voorbeeld de review van Matt en ?Harris? over de Bentley Continental GT die ik laatst voorgeschoteld kreeg op Spike (geniaal trouwens dat er letterlijk de hele dag oude Top Gear op die zender is
TGT is over the top af en toe, maar dat verveelt mij geen minuut. Moet eerlijk bekennen dat ik de 'Star in a reasonably priced car' rubriek vooral op nog wat jongere leeftijd niet echt kon waarderen. De TGT tegenhanger heb ik in het eerste seizoen ook vaak overgeslagen, maar nu ben ik bijna klaar met seizoen 2 en kijk Celebrity Face-off iedere keer. Coversation Street wordt iedere keer grappiger.. Is echt leuk gedaan.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Vandaag besloten dat ik stop met TG. Na 30+ jaar, kan het me niet meer bekoren. Hoe mooi het ook gefilmt is.Kuusj schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:24:
Voor mij is het ook wel duidelijk, het nieuwe TG kan ik nog geen 10 minuten naar kijken.
Gelukkig is TGT er nog
En wat is dat Aston Martin stuur lelijk. Je zult daar maar altijd naar moeten kijken.
Die vond ik ook mooi, maar ik lag helemaal dubbel bij die "plas plek" van Jeremy na die race.

Over voorspelbaar en gescript gesproken...Louw Post schreef op maandag 25 maart 2019 @ 07:12:
[...]
Die vond ik ook mooi, maar ik lag helemaal dubbel bij die "plas plek" van Jeremy na die race.
Ja genoeg lachmomenten deze aflevering, maar dat zag ik al van verre aankomen.
Het hele punt was nu net dat het geen rus maar een georgier wasRoamor schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:59:
Waren ze die Rus nu vergeten te vertalen?
En wat is dat Aston Martin stuur lelijk. Je zult daar maar altijd naar moeten kijken.
Maar je moest de ondertiteling op NL zetten om de vertaling te krijgen. Dat soort iritante dingen heeft netflix/prime wel vaker
Eindelijk ook eens Abby Eaton in een bijrol gezien [...].....
Niet vergeten dat ze ongeveer de snelste vrouw is die er rondrijdt en bij de selectie voor de testrijder voor TGT was ze veruit sneller als alle mannelijke en vrouwelijke kandidaten en jammer dat ze niet gaat voor hogere race klassen dan waar ze tot nog toe in gereden heeft (met veel succes).
Mod edit: seksistische opmerkingen verwijderd.
[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 05-04-2019 12:34 ]
Wel een coole tattoo.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik was al vergeten dat het twijfelen was tussen 12 of 13 afleveringen
[ Voor 58% gewijzigd door steveman op 29-03-2019 21:00 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Erg leuke aflevering vond ik, geen achterlijk over-the-bovenkant-toestanden, dat maakt al een hoop goed
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hier staat aflevering 14 ook nog in het schema.
There is no place like 127.0.0.1
De heren hebben inderdaad een zeer druk reisschema. Daar waar TG al jaren tussen de 6 en 9 afleveringenDannisi schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 07:26:
Hier staat aflevering 14 ook nog in het schema
schommelt, zit TGT tussen de 11 en de 14. Een behoorlijk zware belasting op mens en priveleven, maar
daar is dan de salariëring ook naar.
Ik ben in ieder geval blij met meer afleveringen.
Tenzij ze de betaalde reizen gewoon ontzettend leuk vinden.Ome Ernst schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:38:
[...]
De heren hebben inderdaad een zeer druk reisschema. Daar waar TG al jaren tussen de 6 en 9 afleveringen
schommelt, zit TGT tussen de 11 en de 14. Een behoorlijk zware belasting op mens en priveleven, maar
daar is dan de salariëring ook naar.
Van moeten is geen sprake, aangezien ze alle drie al ruim genoeg geld moeten hebben om zelf te kiezen wat ze willen doen, aangezien ze dit bewust kiezen mogen zij zeker niet zeuren.
Hoewel Clarkson wel gelijk heeft over vliegvelden waar je belachelijk lang moet rondhangen voordat je mag vliegen.
Zeker grote vliegvelden zijn absurd, ik woon in de buurt van A`dam ZuidOost en van huis tot opstijgen vanuit Eindhoven kost maar 15-20 minuten extra dan vanuit Schiphol.
Het zou wat dat betreft beter zijn als we meer kleine (1 baans) vliegvelden hebben ipv 1 grote.
How do you save a random generator ?
Moet dat nou

Wel weer een hele toffe aflevering afgelopen vrijdag! Het is heerlijk je weekend beginnen met de heren
Waar seizoen 1 en 2 niet altijd even sterk waren moet ik zeggen dat seizoen 3 heel prima aan te gluren is
[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 05-04-2019 12:35 ]
Je kan zelfs zeggen dat die oude beter gan rijden dan die jonge snaak die hij inhaalde.Loev schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:56:
Het Porsche 917 stuk was erg goed, die ouwe kan nog rijden! Volgende week de laatste aflevering helaas alweer
Sequentiele bak, 0.0 rijondersteuning en hulpmiddeljes.
Kleinste foutje wordt genadeloos afgestraft wat in moderne wagens stukken minder is...1000 systemen die de wagen controleren, waaronder tractie controle....niks aan
Takes balls om in die 917 volluit te gaan...
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Weegt de helft, ongeveer net zo veel vermogen.
De 911 heeft modernere banden, maar waarschijnlijk gewoon wegbanden.
De 917 heeft oude banden, maar wel racebanden.
Natuurlijk is de 917 een stuk ouder, maar zo veel vooruitgang is er nou ook weer niet geboekt.
Moderne auto's zijn makkelijker te rijden, maar niet altijd sneller.
Maar goed, het was dan ook geen echte eerlijke race, en natuurlijk entertainment.
Maar ik heb wel een vermoeden dat de 911 vooraan moest eindigen.
Vind dit seizoen trouwens ook wel erg goed. Het is weer een beetje zoals vanouds.
[ Voor 25% gewijzigd door WEBGAMING op 01-04-2019 13:04 ]

Tot nu toe prachtige special in Mongolië.
Ja mee eens, fantastische aflevering. Staat ook bij mij nog hoog op de bucketlist.Ome Ernst schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:31:
Captain OCD....![]()
![]()
Tot nu toe prachtige special in Mongolië.
Kaart in LoTR stijl trouwens...
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Eindelijk weer een aflevering zoals ik ze verwacht van de 3 heren. Leuke interactie, weinig van dat nep gezeik en gepest op elkaar, weinig scripted onzin, en tering wat heb ik krom gelegen van de humor. Dat stukje dat ze terug gaan naar de studio en Hammond zit te breien. Ik lag echt helemaal krom. Ook in dat huis van Stalin, "I've broken Stalins house" echt heerlijk...
Zo mogen ze ze vaker maken.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik heb hem net helemaal af gekeken. Een van de beste specials ever. En de chemie tussen de heren isloekf2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:55:
[...]
Ja mee eens, fantastische aflevering. Staat ook bij mij nog hoog op de bucketlist.
Kaart in LoTR stijl trouwens...
ongeëvenaard.
Weet iemand of er wellicht andere series zijn die een rondreis in beeld brengen en dan met name de natuur? Ik heb bijvoorbeeld The Long Way Round, The Long Way Down en Tough Rides al gezien, maar er zal vast wel meer zijn. Vind het altijd mooi verschillende omgevingen te zien.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Jammer, altijd leuk om dat na te gaan.
En ja, toffe aflevering waarbij ze echt samen het deden. Moest ook wel. En zelfs Jeremy had goede ingevingen hier.
*hebben alle 3 de ritsen niet maximaal dicht... en Hammond had m'n zelfs half open
Maar vond hem wel erg leuk... Vooral toen John voor het eerst zo begon te stuiteren
Maar die stenen die zogenaamd in de weg lagen achter de wielen... k'mop zeg, houd een ander voor de gek.
Lijkt me ook wel leuk om te doen, ding in elkaar zetten en proberen wat te rijden
Misschien zelfs als wedstrijd tussen 2 teams. Moet toch te doen zijn, bij een flinke schroothoop of zo, eerst spullen bij elkaar zoeken, eventueel onder begeleiding van een roulerende specialist, dan bouwen en een opdracht uitvoeren. Ik noem het ... "Schroothoopuitdaging" !
Bowser gebaart iets in onbekend duikersgebarenjargon...
[ Voor 56% gewijzigd door steveman op 06-04-2019 10:28 ]
Je zou naar Epic Drives kunnen kijken van Motor Trend:wontcachme schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:04:
Goede aflevering. Mongolië is ook een erg mooi land zo te zien. En gelukkig wordt seizoen 4 meer in de specials stijl en niet meer in een tent
Weet iemand of er wellicht andere series zijn die een rondreis in beeld brengen en dan met name de natuur? Ik heb bijvoorbeeld The Long Way Round, The Long Way Down en Tough Rides al gezien, maar er zal vast wel meer zijn. Vind het altijd mooi verschillende omgevingen te zien.
YouTube: The Search for New Luxury: 2017 Genesis G90 in the Pacific Northwest...
There is no place like 127.0.0.1
Ik kan het meeste wel vinden, alleen het terrein van de startlocatie is moeilijk te rijmen, en het laatste stuk door de bergen.Jelte schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:26:
Ik kan Mörön wel vinden. Maar de rest van de zaken is niet te doen op Google maps.
Jammer, altijd leuk om dat na te gaan.
En ja, toffe aflevering waarbij ze echt samen het deden. Moest ook wel. En zelfs Jeremy had goede ingevingen hier.
Globaal gezien zijn ze van iets linksboven Yaroo begonnen rechtdoor naar Numrug gereden en daarna in een ongeveer rechte lijn naar Murun gereden.
https://www.google.com/ma....1771896!2d49.6428895!3e2
maw het was wel bijna 100% een echte challenge alsin ze hebben zich aan de continuiteit gehouden,
tenminste niet zo erg als Top Gear een aantal afleveringen geleden toen ze in Noorwegen waren waar ze een race challenge deden wie het eerst bij een meer was en 1 van de twee de weg naar boven nam onder/langs de bobslee track, die volgens de kaart niet verder leidt dan naar het startpunt voor de bobslee.
[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 06-04-2019 12:18 ]
Al met al vermaak waar Top Gear niet meer aan kan tippen.
Jij had nog een Conversation-Street-Mongorian-Style verwacht ?Loev schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:10:
Heerlijke special! Super mooie shots, wat een mooi land Mongolië. Het einde viel wel even tegen, het was opeens afgelopen, erg jammer.
Ik vond het ook vrij abrubt, en had nog wel een shot van de mannen met een biertje aan de bar verwacht, dat gunde ik ze ook echt aan het eind van de aflevering...enchion schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 23:19:
[...]
Jij had nog een Conversation-Street-Mongorian-Style verwacht ?
Hammond laten rijden kan nooit goed zijn voor de premie van je verzekering.LordSinclair schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:26:
Het was een mooie special in Mongolië. Jammer dat Hammond niet mocht rijden, al zal dat een andere reden zijn geweest dan ze aangaven. Waarschijnlijk omdat het een fixed bank was was hij te klein om te kunnen rijden. Je moet wel altijd kunnen remmen natuurlijk.
Of misschien hebben de andere 2 in hun contact staan dat ze niet in een auto hoeven te zitten die door Hammond wordt bestuurd
Maar ze duiken wel onder de achterwielen als Hammond achter het stuur zit? En waarom nemen ze hem dan überhaupt mee met zo'n toer? Of was de bediening van de auto te zwaar voor zijn beschadigde knie?RocketKoen schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:41:
[...]
Hammond laten rijden kan nooit goed zijn voor de premie van je verzekering.
Of misschien hebben de andere 2 in hun contact staan dat ze niet in een auto hoeven te zitten die door Hammond wordt bestuurd
[ Voor 6% gewijzigd door LordSinclair op 07-04-2019 19:51 ]
James zei nog iets over een bordje met "finish"..upje schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:55:
Je kan er ook teveel achter zoeken natuurlijk. Dat Hammond niet mocht rijden was gewoon de running gag van deze aflevering, meer niet.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.