Top Gear, Fifth Gear, Grand Tour en andere Car Shows, Deel 9

Pagina: 1 ... 29 ... 47 Laatste
Acties:

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11 14:04
Tokkes schreef op zondag 18 december 2016 @ 00:26:
[...]

Dat weten de producers ook ;-) . Die container was niet voor niets zo nadrukkelijk in beeld, recht boven de groep. Na 4 afleveringen weet je wat er gaat gebeuren en kijk je dus sowieso al naar hints van hoe het gaat gebeuren.... En dan gebeurt er iets totaal anders en is het weer grappig :D
Hoe grappig was het geweest, als het drietal zich omdraaide en verder deed met de show, en dat ding alsnog naar beneden viel >:)

(Leek me trouwens onwaarschijnlijk dat dat zou gebeuren, dat valt niet live zonder CGI te doen en kon ook niet aan het zicht onttrokken worden zoals met die jetski...)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:18
Krullebol.nl schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:37:
[...]
The 'murican was toen ook niet 'aanwezig'.
Wel is er (zoals hierboven besproken) veel meer content de revue gepasseerd (ook in hun conversation street, iets over een Bentley oid), maar heeft het de aflevering niet gehaald. Het stukje met de 'traffic cones' en andere koopjes duurde in mijn beleving ook een stuk langer.

Grappig detail was geloof ik toen JC slecht over Spijcker sprak, de geluidsman zijn stem heeft vervormd, wat nog tot een 'riot' heeft geleid (uiteraard allemaal gescript) met een kleine boze Hammond.. Heeft ook de uitzendig niet gehaald, of is bewust niet opgenomen
Zat de pauze niet precies halverwege de opname van het speeltjes gedeelte? Toen hebben ze die motor binnen in de tent gezet, dus misschien dat daarom de opname een stuk langer lijkt voor je gevoel.

Verwijderd

heuveltje schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:41:
[...]

Vraagje aan de mensen die in rotterdam aanwezig waren.
Werd er toen wel een ronde van "the american" geshowed ?

Vraag me af of dat er nu niet inzit vanwege de reacties daarop tot zover.
Even voor de duidelijkheid, ik was er niet bij hoor :)
Heb een tijdje bij een media/tvbedrijf gewerkt en die ervaring is genoeg om er mijn buik behoorlijk vol van te hebben.
Weet precies hoe alles werkt en tenzij ik er flink voor word betaald (vooraf) ben ik niet van plan om draaidagen mee te maken, als gratis klapvee te dienen of mij anderszins te laten gebruiken voor een productie.
Eigenlijk vond ik die Rotterdamse aflevering vreemd gemonteerd aangezien alle onderwerpen behalve de tent niks met Nederland te maken hadden.
Alsof er diverse items op de plank lagen die eventjes in Rotterdam aan elkaar gepraat moesten worden.
Ik hoop dat een volgende aflevering een wat samenhangender resultaat op gaat leveren want deze was idd behoorlijk tenenkrommend...
Toch vind ik TGT vaak wel leuk om te kijken qua Britse humor, flauwe grappen en mooie shots op exotische locaties.

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-10 23:18
Evil Cowman schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:09:
[...]

Zat de pauze niet precies halverwege de opname van het speeltjes gedeelte? Toen hebben ze die motor binnen in de tent gezet, dus misschien dat daarom de opname een stuk langer lijkt voor je gevoel.
Dat klopt inderdaad, maar geloof alsnog dat het nog langer duurde (kan ook gevoelsmatig zijn)..
Al is het natuurlijk al wel weer een paar maandjes terug onderhand :+

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:27:
[...]

=
Eigenlijk vond ik die Rotterdamse aflevering vreemd gemonteerd aangezien alle onderwerpen behalve de tent niks met Nederland te maken hadden.
Alsof er diverse items op de plank lagen die eventjes in Rotterdam aan elkaar gepraat moesten worden. =
Dat is volgens mij steeds zo?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:42:
[...]

Dat is volgens mij steeds zo?
Ja alleen was dit wel heel rommelig imho.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

asing schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:37:
Ik heb echt krom gelegen van het lachen. Should I stop ? YES! When? Now!!!!

Ik heb hier wel eens gelezen dat het studio-deel niet zo leuk werd gevonden. Na deze uitzending denk ik het antwoord te weten. Ik vermoed dat ze het studio deel aanpassen aan de lokatie. De aflevering zat vol met verwijzingen naar Nederland en die snappen we natuurlijk. Doe je hetzelfde voor bijvoorbeeld Zuid-Afrika, dan liggen die misschien krom van het lachen maar vinden wij het weer wat minder leuk.

Wat dat betreft enorm thumbs up dat TGT zo hun best heeft gedaan om tot dit vermakelijke stuk te komen.
Dát was grappig? Misschien de eerste keer toen ze die opmerking maakten, maar ze gaan net te lang door telkens.

Ik heb net nog even S22 van TG gekeken na GT, dat is niet aan te raden als je nog verder wil gaan met GT. Bij TG leek het toch (zelfs bij de gekke capriolen) meer te gaan om de auto's. Als ik Grand Tour zo bekijk, dan is het wel vermakelijk, maar je leert eigenlijk nauwelijks iets over de auto's in de aflevering.

En tja, moest dat zeeslagje met auto's nu? Een beetje het niveau wat je verwacht van een paar kinderen als je ze een zak met geld geeft. Van dit trio verwacht ik toch iets meer dan "we pakken een kraan en droppen auto's op andere auto's". Zelfde geldt voor dat "oh oops, we worden aangesproken omdat we dieren vermoord hebben en op een weegschaal hebben gelegd". Niet alleen voelde het geforceerd aan, maar het is ook nog eens gewoon smakeloos om zo met dieren om te gaan.

Nah, het grote budget en de ambitie hebben dingen mogelijk gemaakt met Grand Tour, maar Top Gear voelde gewoon beter aan. De dynamiek was leuker, grappen waren minder overdreven en er werd veel meer over de auto's verteld.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Jeroenneman schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:48:
[...]

En tja, moest dat zeeslagje met auto's nu? Een beetje het niveau wat je verwacht van een paar kinderen als je ze een zak met geld geeft.
Grappig dat je dat zegt. Dat is namelijk iets wat zó in een eerder seizoen van TG gepast had en dan had iedereen het niets anders dan hilarisch gevonden.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vond het wel leuke humor, ook zeeslag vond ik beetje old-school lekker aankloten, ze hadden imho iets betere grappen moeten zoeken voor Nederland, die 911 had het buitenland best grappig gevonden, ware het niet dat wij dat nummer nooit hebben gehad :P

De lol met die cones/opblaaspop, te ver gezocht.

Ik dacht initieel, als je de intro ziet, zie je 3 auto's over de Erasmus rijden, dat die 3 in de aflevering zouden zitten. Maar gezien de mix die ze doen met presentatie-locatie en 'item' locatie, die nog wel komt op een andere presentatie-locatie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:51:
[...]
Grappig dat je dat zegt. Dat is namelijk iets wat zó in een eerder seizoen van TG gepast had en dan had iedereen het niets anders dan hilarisch gevonden.
Het zal vast wel aan mij liggen, maar ik vond het ook hilarisch. :+

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
wesleytjuh schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:29:
Dat was ook juist mooi :). Dat soort momenten mogen er meer in imo.
Je snapt zeker wel dat als je een show moet maken met alles wat ongescript fout gaat, het een korte show wordt? Een manier om het ongescript fout te laten gaan is om het gescript zo uit te dagen dat het eigenlijk niet kan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

M a r c o schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:55:
[...]

Het zal vast wel aan mij liggen, maar ik vond het ook hilarisch. :+
Ja ik dus ook.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:46
asing schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:56:
[...]

Je snapt zeker wel dat als je een show moet maken met alles wat ongescript fout gaat, het een korte show wordt? Een manier om het ongescript fout te laten gaan is om het gescript zo uit te dagen dat het eigenlijk niet kan.
Zie Top Gear :). Zaten voor mij genoeg "toevallige, ongescripte" gebeurtenissen in.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

CyBeR schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:51:
[...]

Oh, het concept zeker wel. Maar deze uitvoering? Hammond en May die elke drie seconden een opmerking naar elkaar moeten maken?

Het maakt verder ook niet uit voor mij of het theoretisch in een vorig seizoen had gepast. Ik heb S22 en de laatste paar eps van GT na elkaar gekeken, en GT legt het simpelweg af voor mij, alhoewel ik de auto's van episode 4 wel leuk vond. In episode 2 was dan het geklungel met die ambassade weer leuk (alhoewel ook hier er wel sprake was van wat "scripted humor".

Maar "leuk" is niet wat ik normaal met die drie associeer. Kijk voor de grap eens de Patagonia Special terug. Dat was genieten. Drie oude bakken door Zuid-Amerika raggen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:55:
Vond het wel leuke humor, ook zeeslag vond ik beetje old-school lekker aankloten, ze hadden imho iets betere grappen moeten zoeken voor Nederland, die 911 had het buitenland best grappig gevonden, ware het niet dat wij dat nummer nooit hebben gehad :P

De lol met die cones/opblaaspop, te ver gezocht.

Ik dacht initieel, als je de intro ziet, zie je 3 auto's over de Erasmus rijden, dat die 3 in de aflevering zouden zitten. Maar gezien de mix die ze doen met presentatie-locatie en 'item' locatie, die nog wel komt op een andere presentatie-locatie.
Om de politie nou in een Autobianchi a 112 te laten rijden is ook weer zo wat... ;)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:43

Destruction

(ex-)Automonteur

ehm... Was het niet ook zo dat de TG studio ook op dat vliegveld zit?

Zo ja, bye bye TG?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:10:
[...]

Om de politie nou in een Autobianchi a 112 te laten rijden is ook weer zo wat... ;)
Die Porsche komt afaik uit de tijd dat het nog 0611 was :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:31
Jeroenneman schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:48:
Ik heb net nog even S22 van TG gekeken na GT, dat is niet aan te raden als je nog verder wil gaan met GT. Bij TG leek het toch (zelfs bij de gekke capriolen) meer te gaan om de auto's. Als ik Grand Tour zo bekijk, dan is het wel vermakelijk, maar je leert eigenlijk nauwelijks iets over de auto's in de aflevering.
Top Gear kijken om iets over auto's te weten komen? Dat is niet de insteek van het programma. Dat is entertainment, de auto's zijn slechts een hulpmiddel daar in.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:49:
[...]

Die Porsche komt afaik uit de tijd dat het nog 0611 was :P
Klopt en ten tijde van die Autobianchi belde je gewoon de politie in je dorp of stad (70's en 80's)

911 spreekt het overgrote Amazon USA kijkerspubliek natuurlijk meer aan, die weten dat Amsterdam de hoofdstad is van Copenhagen waar je mag blowen ;)

Vreemdgenoeg is blowen tegenwoordig in een flink aantal Amerikaanse staten stukken legaler dan in Nederland...

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Destruction schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:31:
[...]

ehm... Was het niet ook zo dat de TG studio ook op dat vliegveld zit?

Zo ja, bye bye TG?
Ja de studioloods was daar ook, maar dat is natuurlijk makkelijk te verplaatsen..
Een track is minder makkelijk te verplaatsen..

Lezen jullie trouwen de hoverover trivia van GT? soms best wel droog grappig :)

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 20-12-2016 13:26 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:59

steveman

Comfortabel ten onder

Ik vond dit de leukste denk ik :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ja deze vond ik ook wel heel goed, alhoewel dit ook wel een Ford special had kunnen zijn. Ze zullen de hele zwik ook wel gesponsord hebben.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04
How hard can it be? Na het GT logo, kinderachtig ja, maar ik lag wel in een deuk.

Daarna JM over de geschiedenis van de GT40 terwijl hij zelf in 1966 exemplaar over Le Mans scheurt en zegt "Let's make some noise." Hoezo het gaat niet over auto's.

Daarna het stuk over de concurrentie tussen Ford en Ferrari met al die fraaie beelden. Ja, voor mij een mooie aflevering.

[ Voor 20% gewijzigd door jeronimo op 23-12-2016 23:28 ]

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tweede goede aflevering op een rij! 't Wordt nog wat zo!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat is pijnlijke symboliek voor het oorspronkelijke Top Gear. Vraag me af hoe (en of) ze dat gaan oplossen bij de BBC.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Au! De heilige plaats van alle TG fans!

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Verwijderd

CapTVK schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:14:
[...]

Dat is pijnlijke symboliek voor het oorspronkelijke Top Gear. Vraag me af hoe (en of) ze dat gaan oplossen bij de BBC.
Oude vliegvelden zat in de UK en die vorm van de baan is ook niet echt iets speciaals, dat is tegen geringe kosten met wat asfalt overal te kopiëren, op die oude vliegvelden staan ook altijd wel wat loodsen.
Vraag mij alleen af of ze dat allemaal gaan investeren voor die paar afleveringen per jaar.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

^^ Dat, zeker na een seizoen dat tegenviel als het gaat om het trekken van kijkers.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:59
De Finland aflevering was leuk! Zeker de docu over Ford vs Ferrari. Mooie beelden, goede sfeer, ook leuk dat ze die oude coureur erbij hadden.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09
FoxLenny schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:25:
De Finland aflevering was leuk! Zeker de docu over Ford vs Ferrari. Mooie beelden, goede sfeer, ook leuk dat ze die oude coureur erbij hadden.
Dat wel maar zat weer een dikke all american saus over. Weer de mustang

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:48
Bij het Mustang vs Focus stuk viel bij de "achtervolging" ook enorm op dat ze elke keer hetzelfde stuk weg reden. Volgensmij hebben ze daar maar 1 (flauwe) bocht gebruikt, en die vaker in beide richtingen gereden. Ook de auto's op het rechte stuk die ze langs gingen waren steeds dezelfde. Dat gaf mij een erg "goedkope" indruk. Bij Top Gear is mij dat nooit zo opgevallen, en waren het volgensmij meestal/altijd gewoon echte stukken weg waar ze over reden (al dan niet afgezet). En niet zo goedkoop een stukje weg keer op keer af rijden in de andere richting en dat dan achter elkaar monteren alsof ze hele stukken gereden hebben.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je zag in de intro toch dat ze naar een speciale plek toe reden voor die scenes? Kwam keurig zo'n bordje voorbij.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• FoxLenny
Het race stuk vond ik ook wel erg amateuristisch overkomen. Aan de beelden te zien dacht ik dat ze ergens op een oude luchthaven/militair complex waren. Misschien wel hetzelfde als waar hun eigen track op ligt.....

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tsurany schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:34:
Je zag in de intro toch dat ze naar een speciale plek toe reden voor die scenes? Kwam keurig zo'n bordje voorbij.
Dat idee had ik ook, speciaal stuk weg voor zulke acties.

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Onderwerpen worden teveel uitgesponnen, mogelijk om maar zendtijd te vullen. Maar het haalt de spanning er af.

Heeft niemand anders de verwijzingen naar "Stairway to Heaven" opgemerkt?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:40

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:17:
Bij het Mustang vs Focus stuk viel bij de "achtervolging" ook enorm op dat ze elke keer hetzelfde stuk weg reden. Volgensmij hebben ze daar maar 1 (flauwe) bocht gebruikt, en die vaker in beide richtingen gereden. Ook de auto's op het rechte stuk die ze langs gingen waren steeds dezelfde. Dat gaf mij een erg "goedkope" indruk. Bij Top Gear is mij dat nooit zo opgevallen, en waren het volgensmij meestal/altijd gewoon echte stukken weg waar ze over reden (al dan niet afgezet). En niet zo goedkoop een stukje weg keer op keer af rijden in de andere richting en dat dan achter elkaar monteren alsof ze hele stukken gereden hebben.
Ze reden op een testcircuit. Dat kon je ook zien aan het stuk asfalt rechts naast de baan om schokbrekers te testen. Geen wonder dus dat je telkens dezelfde auto's en dingen voorbij zag komen.

"When you grow up your heart dies"

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
Obelink schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:04:
Heeft niemand anders de verwijzingen naar "Stairway to Heaven" opgemerkt?
Was dat er tussen de pure Ford reclame/sponsoring en puberale rolschaatsen onzin ook nog ja? Gemist :)

Nickname does not reflect reality

• Buzz_Fuzz
Tsurany schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:34:
? Het enige bord dat je ziet is "Welcome to the Arctic Circle"...

Leuke steek naar Top Gear trouwens, bij de Cenotaph :9

EDIT: oh, het bord met The British Institute of Car Chases? Alleen is dat volgens mij geen echt ding :p Dus nog altijd geen idee waar het hem afspeelde...

[ Voor 18% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 26-12-2016 14:51 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat bord ja, dan weet je op zich wel dat het fake is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Buzz_Fuzz
Hammond onder vuur voor "Ik eet geen ijs, ik ben hetero"-uitspraak

De politiek correcte azijnpissers hebben blijkbaar gevonden hoe ze moeten streamen....

[ Voor 19% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 27-12-2016 11:41 ]

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:40:
Hammond onder vuur voor "Ik eet geen ijs, ik ben hetero"-uitspraak

De politiek correcte azijnpissers hebben blijkbaar gevonden hoe ze moeten streamen....
Ik snap die mensen niet. Ze weten wat voor grappen die trio maken. Kijk dan gewoon niet -.- Iedereen daar ligt in een deuk, en snappen prima dat het een grap is, maar al die azijnpissers hebben echt een plaat voor hun kop...

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• LordSinclair
Precies, zo direct voelen de vrouwen zich gediscrimineerd omdat de heren geen merkkleding hadden met het vrouwelijke geslacht er op.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9VEPAQA.jpg

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Inderdaad zeg, kijk dan niet. Als dit nou een trio debutant-presentatoren was... Maar ze zijn al heel wat jaren met z'n 3en op de buis te zien, je weet gewoon dat je hier en daar wat op-het-randje opmerkingen kan verwachten.

Ik vind er overigens niks mis mee, het is gewoon een grap. Klaar.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Oh nee, door een presentator in een auto programma denk ik nu dat iedereen die ijs eet homo is. Stel je voor.
"#icecream #RichardHammond isn't it about time we got these 3 old farts off of our telly!"

Lol, je zet het zelf aan.

Last.fm | Code Talks

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

DarkSide

theres no place like ::1

Idd men moet niet zo zeuren. Krijg steeds meer en meer het idee dat we tegenwoordig niets meer mogen zeggen/doen of er is wel iemand die het zich veel te sterk aantrekt.
Er is, in mijn ogen, een heel groot verschil hoe je iets zegt.

Dit is gewoon in een satirisch programma vermeld en is gewoon niet kwetsend.
(net als vroeger waarin Mexico zich aangevallen voelt etc.).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

LordSinclair schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:48:
Precies, zo direct voelen de vrouwen zich gediscrimineerd omdat de heren geen merkkleding hadden met het vrouwelijke geslacht er op.

[afbeelding]
Dit is een erg flauwe grap. Sowieso zit de hele show vol met grapjes die Amerikanen en Britten kennelijk rooie oortjes bezorgen maar de rest van Europa echt niet hoor.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:49:
[...]

Dit is een erg flauwe grap. Sowieso zit de hele show vol met grapjes die Amerikanen en Britten kennelijk rooie oortjes bezorgen maar de rest van Europa echt niet hoor.
Dat is ook het "probleem" met TGT, de 4 heren willen een Britse show maken met britse humor, maar Amerikanen betalen het en hebben daarom ook invloed op het programma, zie bijvoorbeeld de coureur met z'n tenenkrommende pogingen om grappig te zijn. Like.. Dude, je bent coureur. Trap dat hok je circuit'je rond en houd verder je muil.

• asing
De Finland aflevering was weer heel vermakelijk, zeker met die oude Ford GT en Ferrari. Ze reden dus ook in het prototype wat niet op de weg wilde blijven. Met zulke beelden maak je me blij!

Iemand vroeg om de kerstspecial : wel, aankomende vrijdag "Namibian Adventure Part 1" en zaterdag "Part 2". :D

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:24

SomerenV

It's something!

Ik heb de laatste paar dagen een aantal oude Top Gear-afleveringen gekeken (vanaf seizoen 20) en die zitten toch wel echt een heel stuk beter in elkaar. Voelt een stuk minder gescript aan, circuit is veel beter, daadwerkelijke auto-feitjes tijdens het testen op het circuit, de veel leukere Stig, en gewoon alles net wat tandjes beter. The Grand Tour is ook leuk maar in mijn ogen nog allemaal veel te overdone en het ligt er allemaal te dik bovenop.

En laat The American nou eens z'n klep houden. Hij is gewoon niet grappig.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Verwijderd

De Finland aflevering was weer een leuke aflevering van 45 minuten, erg jammer dat ze daarmee een heel uur proberen te vullen...

• LordSinclair
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:56:
De Finland aflevering was weer een leuke aflevering van 45 minuten, erg jammer dat ze daarmee een heel uur proberen te vullen...
Dat is voor als Veronica er weer 45 minuten van maakt. Dan kunnen ze er veilig dingen uit knippen zonder dat je iets mist :X

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:00
SomerenV schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:01:
Ik heb de laatste paar dagen een aantal oude Top Gear-afleveringen gekeken (vanaf seizoen 20) en die zitten toch wel echt een heel stuk beter in elkaar. Voelt een stuk minder gescript aan, circuit is veel beter, daadwerkelijke auto-feitjes tijdens het testen op het circuit, de veel leukere Stig, en gewoon alles net wat tandjes beter. The Grand Tour is ook leuk maar in mijn ogen nog allemaal veel te overdone en het ligt er allemaal te dik bovenop.

En laat The American nou eens z'n klep houden. Hij is gewoon niet grappig.
Ik heb afgelopen maanden alles vanaf seizoen 4 opnieuw zitten kijken. En ik vind het juist langzaam steeds slechter worden aan het einde. Met als dieptepunt die jeugdsentiment hot-hatches die achtervolgt worden door de 'Top Gear Police'.

There is no place like 127.0.0.1

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:43
De insteek lijkt anders te zijn. Daar waar TG een autoprogramma was met vermaak lijkt TGT een entertainment programma met auto's. Ik moet zeggen dat ik de reviews van auto's bij TG beter vond maar als vermaak kan ik prima kijken naar TGT. Welliswaar lijkt het veel meer gescript te zijn dan TG maar nog steeds vermakelijk voor mij.

Ik vergelijk de drie heren met acteurs die je goed vindt. Acteurs spelen dan misschien wel steeds in dezelfde genres maar de films zijn niet hetzelfde. Zo zie ik de overstap van TG naar TGT iig.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het viel me gisteren op dat bij de BBC het programma Celebrity Mastermind loopt, zou Celibrity Brain Crash (als naam) daar een verwijzing naar zijn?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Dat vind ik wel ver gezocht. Zijn wel meer programma's met "Celebrity" in de naam, "Celebrity Death Match" vind ik dan eerder een verwijzing waard.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:05

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dannisi schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:50:
[...]

Ik heb afgelopen maanden alles vanaf seizoen 4 opnieuw zitten kijken. En ik vind het juist langzaam steeds slechter worden aan het einde. Met als dieptepunt die jeugdsentiment hot-hatches die achtervolgt worden door de 'Top Gear Police'.
Agree, ik vroeg me al tijden af wanneer top gear zou klappen... maar goed aflevering 3 en 5 waren best oke van Grand Tour.

Asus Zenbook i7 256gb

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat is ook een beetje het punt, natuurlijk was TopGear met die 3 idioten prachtig, maar dat zou toch hoe dan ook wel een keer geëindigd zijn. Natuurlijk zijn er voor achter de schermen handigere scenario's te verzinnen dan Clarkson die iemand voor z'n bakkes mept, maar eigenlijk is het goed geweest: Ze gingen weg bij TopGear en lieten een publiek achter dat meer wilde.

Ik hoop wel dat TGT nog iets beter gaat worden dan het nu is, ik verwacht dat ook eigenlijk wel. Nu zijn het de 3 idioten en Wilman, maar verder is er een totaal nieuwe crew die ook een beetje op elkaar ingespeeld moet raken. En hopelijk volgend jaar een andere coureur, of gewoon wel dezelfde, maar dan zonder zijn "grapjes". Dan heb ik liever dat-ie tijdens het rijden verteld wat hij van desbetreffende auto vind.

[ Voor 36% gewijzigd door Destruction op 28-12-2016 12:46 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-11 16:27
Gister aflevering 5 gekeken Van TGT, en heb me prima vermaakt. Bekijk het ook als een entertainment programma en niet als een info auto programma. Fifth gear was voor mij altijd het serieuze auto programma. Alhoewel ik daar niet veel naar keek. Dit moet gewoon luchtig zijn en niet te serieus. Lijstje met feitjes over auto's kijk wel op de websites.

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:07
asing schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:22:
De Finland aflevering was weer heel vermakelijk, zeker met die oude Ford GT en Ferrari. Ze reden dus ook in het prototype wat niet op de weg wilde blijven. Met zulke beelden maak je me blij!

Iemand vroeg om de kerstspecial : wel, aankomende vrijdag "Namibian Adventure Part 1" en zaterdag "Part 2". :D
2 afleveringen deze week? :o *O*

Ik vind TGT totzover best vermakelijk trouwens. :)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Zojuist aflevering 2 van TGT gezien. Vond er niet veel aan, het was vrij repetitief en uitermate absurd. Ook ging het niet over auto's, en dat is toch wel het onderwerp van het programma. Ik hoop dat het hierna beter wordt.

• Smultie
  • Niet online
Haribo112 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:25:
Zojuist aflevering 2 van TGT gezien. Vond er niet veel aan, het was vrij repetitief en uitermate absurd. Ook ging het niet over auto's, en dat is toch wel het onderwerp van het programma. Ik hoop dat het hierna beter wordt.
Dat wordt het absoluut.
De laatste 2 afleveringen waren dik op order, en van de Kerstspecial heb ik ook weer hoge verwachtingen!

Verwijderd

Ouderwets genoten van de TGT special, kan niet wachten op deel twee *O*

• WernerL
Ik kan niet wachten tot ik deel 1 kan kijken, eerst nog een uur werken en naar huis fietsen. Laatste paar afleveringen waren sowieso best vermakelijk. Af en toe wel overduidelijk scripted wat het soms een beetje tenenkrommend maakt, maar alsnog vind ik het prima kijkvoer voor een vrijdagavond. :-)

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58

Comgenie

Soms heb je dat

Het eerste deel van de special was zeker vermakelijk :) . Wel kort (44 min) en voor mijn gevoel niet heel erg veel gebeurd, maar over een paar uurtjes komt deel 2 gelukkig al meteen uit.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:57:
Ouderwets genoten van de TGT special, kan niet wachten op deel twee *O*
echt? Er gebeurde helemaal niets en iets te voorspelbaar dat ze weer op het strand eindigende.
Iets meer invloed van buitenaf is nodig om 45 min naar alleen naar deze drie te kijken.

Verwijderd

Jelte schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:38:
[...]
echt? Er gebeurde helemaal niets en iets te voorspelbaar dat ze weer op het strand eindigende.
Iets meer invloed van buitenaf is nodig om 45 min naar alleen naar deze drie te kijken.
Ik kan gewoon genieten van die drie mannen, en wederom mooie beelden en bantering zoals het altijd was.

Stop met met kijken als je gewoon er geen klik mee hebt.

Ja de reguliere TGT afleveringen zijn wat problematisch hier en daar, maar verder is het gewoon veel van hetzelfde, ik denk dat dat zich in de loop der tijd wel goed gaat komen :Y

Vooralsnog ik geniet er weer van.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:25:
[...]

Ik kan gewoon genieten van die drie mannen, en wederom mooie beelden en bantering zoals het altijd was.

Ja de reguliere TGT afleveringen zijn wat problematisch hier en daar, maar verder is het gewoon veel van hetzelfde, ik denk dat dat zich in de loop der tijd wel goed gaat komen :Y

Vooralsnog ik geniet er weer van.
Nou, ik ben het toch met Jeltel eens hoor. Het was echt heel veel van hetzelfde, maar zonder de edge die het bij TG had. De aflevering in Finland vond ik echt tenenkrommend slecht door het vele studio gebeuren. De stukjes met de Ford waren gewoon leuk, maar het is niet genoeg. Nee, ze mogen echt een stuk beter voor de dag komen in deel 2 van de special.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Doe mij ook zo'n beach buggy.....Geen druppel benzine nodig :-D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Net deel 1 van de special gekeken, maar het is een hele hoop niks om de tijd te vullen. Kijk voor de gein een van de Top Gear specials maar eens terug, die zitten echt vol met gebeurtenissen. In de TGT special zaten wel wat leuke momenten, maar dat waren vaak de momenten die volgens mij niet overmatig gescript waren, maar gewoon wat spontaner.

En dat is nog steeds mijn grootste ergernis bij The Grand Tour: het is helemaal kapot gescript met dingen die véél te overdreven zijn. Top Gear was ook voor een groot deel gescript, maar dat was voor mijn gevoel altijd een stuk echter, en meer spontane momentjes erin. Nu even afwachten op deel 2 van de special, maar de verwachtingen zijn hier redelijk laag.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Met Trevor, ik zou nu spontaan ook zo'n ding willen hebben. Met zo'n v8 erin (erachter :P) lijkt het me al helemaal cool :D

Nu wachten op deel 2, ik heb me prima vermaakt. Wel jammer dat ze niet eerst hadden verzameld met Beetle's en je kort even iets te zien kreeg van het ombouwen, zoals eerder bij TG wel gebeurde. Maar da's het enige puntje wat hooguit jammer is.

• WernerL
Was een leuke aflevering inderdaad, maar wel erg veel woestijn. Ze hadden van mij wel wat sneller in die stad terecht mogen komen. :P

• LordSinclair
Wanneer komt het commentaar dat er al bandensporen door het zand stonden en waarom ze die niet gewoon gevolgd hebben? 8)7

Je moet er niet te nuchter naar kijken. Misschien was het daarom wat beter als het wat later op de avond uitgezonden werd.

Het is niet het oude Top Gear meer en dat zal het ook niet meer worden. Het is een nieuw concept met drie dezelfde presentatoren gemaakt voor een andere (grotere) doelgroep dan alleen de UK waarvan de humor ons zo dicht bij het hart ligt. Het is een Amerikaanse serie en net als TG USA is dat anders.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ppff wat een matige aflevering zeg. Aan het begin dacht ik "He leuk een special" maar daar kwam ik snel van terug.

Het was voorspelbaar, herhalend en bovenal niet grappig.

Erg jammer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:25:
[...]

[...]
Gelukkig bepaal ik zelf wat ik kijk en waarover ik klaag op een online forum 8)

*O*

• SomerenV

SomerenV

It's something!

LordSinclair schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:10:
Wanneer komt het commentaar dat er al bandensporen door het zand stonden en waarom ze die niet gewoon gevolgd hebben? 8)7

Je moet er niet te nuchter naar kijken. Misschien was het daarom wat beter als het wat later op de avond uitgezonden werd.

Het is niet het oude Top Gear meer en dat zal het ook niet meer worden. Het is een nieuw concept met drie dezelfde presentatoren gemaakt voor een andere (grotere) doelgroep dan alleen de UK waarvan de humor ons zo dicht bij het hart ligt. Het is een Amerikaanse serie en net als TG USA is dat anders.
Het is niet het oude Top Gear maar ze doen wel erg hun best op het op het oude Top Gear te laten lijken. Daarbij was Top Gear UK naar mijn weten behoorlijk populair in de VS (overigens ook elders in de wereld). En misschien zijn het ook wel de Amerikaanse invloeden die mij niet aan staan. Amerikaanse comedians vind ik eerder slecht dan goed vanwege de humor. Hetzelfde met de Amerikaanse sitcoms die eigenlijk allemaal dezelfde formule en grappen gebruiken.

Top Gear was vaak wat herkenbaarder, subtieler en realistischer. The Grand Tour is tot nu toe wat meer overdreven.

Een goede video over de verschillen tussen Amerikaanse en Britse humor :)

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

voor de meeste mensen zal het wel niet in de buurt komen van de leukste topgear specials maar ik heb me prima vermaakt , veel beter als een normale aflevering , ik had echt weer even het oude gevoel terug , je kan wel blijven zoeken naar verbeteringen en hoe goed het vroeger wel niet was , maar hier zullen we het nu mee moeten doen en ik vind het vele malen beter als de huidige topgear _/-\o_

kingfriko

• Jelte
  • Niet online
Dat laatste weet ik dus nog niet. Welke van de twee ik leuker/beter vind.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:38

Tijntje

Hello?!

SomerenV schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:25:
[...]

Het is niet het oude Top Gear maar ze doen wel erg hun best op het op het oude Top Gear te laten lijken. Daarbij was Top Gear UK naar mijn weten behoorlijk populair in de VS (overigens ook elders in de wereld). En misschien zijn het ook wel de Amerikaanse invloeden die mij niet aan staan. Amerikaanse comedians vind ik eerder slecht dan goed vanwege de humor. Hetzelfde met de Amerikaanse sitcoms die eigenlijk allemaal dezelfde formule en grappen gebruiken.

Top Gear was vaak wat herkenbaarder, subtieler en realistischer. The Grand Tour is tot nu toe wat meer overdreven.

[video]

Een goede video over de verschillen tussen Amerikaanse en Britse humor :)
Is ook een geweldig YouTube kanaal met mooie analyses over alles wat met film te maken heeft.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• MrMonkE
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik ben alleen bang voor topgear The Grand Tour dat er op een gegeven moment toch een spastische morele spagaat wordt afgedwongen door Amazon om tegemoet te komen aan morrende fatsoensrakkers.

Verder vind ik alle afleveringen wel ok tot nu toe, op nivo zal ik maar zeggen.
De Topgear afleveringen met Clarkson, Hammond en May waren ook niet altijd even super.

Maar ik denk dat het wel goed zit daar.
Hopelijk blijft dat zo.

★ What does that mean? ★

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:20
Ik vind tGT wel vermakelijk tot nu toe. Er valt best te verbeteren, maar ik snap ook dat ze niet van de ene op de andere dag even een nieuw format uit hun mouw schudden wat net zo goed is als de oude Top Gear. Ook daar is jaren aan geslepen, en zaten soms elementen in die weer het veld ruimden omdat het niet leuk genoeg was of bleef. (Denk aan Top Gear Dog, of The Cool Wall).

Ik vind het ook wel weer grappig om te zien hoe ze juist ook wel weer de draak steken met de kenmerkende onderdelen die ze niet meer kunnen doen. Celebrity brain Crash in plaats van Star in a reasonably priced car bijvoorbeeld. Tsja natuurlijk was die eerste leuker, maar dat kan niet zonder de BBC op hun dak te krijgen. Dan maar de draak ermee steken... Of die dikke Amerikaan in plaats van The Stig. Op termijn verzinnen ze wel weer iets wat beter werkt, en wel kan zonder een rechtszaak aan hun broek te krijgen. Tot die tijd is het zo over the top dat het ook wel weer grappig is.

Kortom, ik zie het positief: Er is nog veel verbetering mogelijk, maar ik heb er ook wel vertrouwen in dat die verbetering wel komt in de volgende seizoenen. Het is in ieder geval niet zo tenenkrommend geforceerd als het afgelopen seizoen van Top Gear.

iRacing Profiel

Verwijderd

kingfriko schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:08:
voor de meeste mensen zal het wel niet in de buurt komen van de leukste topgear specials maar ik heb me prima vermaakt , veel beter als een normale aflevering , ik had echt weer even het oude gevoel terug , je kan wel blijven zoeken naar verbeteringen en hoe goed het vroeger wel niet was , maar hier zullen we het nu mee moeten doen en ik vind het vele malen beter als de huidige topgear _/-\o_
Ook de Top Gear specials waren veel beter dan de gemiddelde Top Gear aflevering. Dan pas kunnen ze een uur lang gebruik maken van het geweldige camerawerk en kunnen ze de grappen veel beter opbouwen.

Om eerlijk te zijn was het studiodeel bij Top Gear ook al tien jaar niet meer echt leuk.

• FoxLenny
Ik had ook wat meer verwacht van de special. 1 uur lang alleen maar shots van (bijna dezelfde) zandvlakte. Leuk voor even, maar na een tijdje gaat het toch vervelen. En bij de vorige specials had je vaak nog wel het idee dat ze het zonder crew zouden kunnen doen, maar hier was dat vrijwel onmogelijk (alleen al het feit dat ze nergens (zoet) water en benzine hadden).
Ook de repairs die ze doen zijn meestal van het type "smash it with a hammer and use ductape", bij deze was het overduidelijk dat een monteur was bezig geweest.
En zoals eerder vermeld, het is wel heel erg gescript, zoals het constant heen en weer rijden.

Verwijderd

Deel 2 van de TGT special was ook weer prima _O-

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:15:
Deel 2 van de TGT special was ook weer prima _O-
Dank je voor de tip. Dacht eigenlijk dat ik een week moest wachten :o

• Jelte
  • Niet online
Deel 2 was veel beter. Er gebeurde simpelweg meer. Dat eind strandje was wel beetje flauw, maar vooruit.

• asing
Alles bij elkaar was het een prima special! Ik heb ervan genoten!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:27

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik weet nog niet zo wat ik er van moet vinden. Het komt me allemaal net iets te geforceerd over, daar waar het eerst een stel slap auwehoerende pubers waren. Ik kijk nog steeds met plezier maar wel wat minder.

I am the great Cornholio!

• FoxLenny
Deel 2 vond ik toch een stuk beter dan deel 1, was weer ouderwets genieten 8)
Gewoon de 3 vrienden die lekker aan het klooien waren. Ik vond het allemaal net wat minder geforceerd over komen dan eerder en hoop dingen zijn gewoon van het oude Top Gear niveau. Zoals het uitzoeken van kampeerspullen in de winkel, elkaars auto verbouwen en op het einde het maken van een kabelbaan.
Zeer benieuwd naar het volgende seizoen. :)

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 14:15

mark-k

AKA markkNL

Ik vond deel 1 eigenlijk beter dan 2. Ja, er gebeurde niet veel, maar dat is juist een van deze issues die ik met the grand tour heb. Er gebeurt veel te veel over-the-top gedoe. Je kunt duidelijk zien dat ze een enorm budget hebben en dat echt alles ongeveer scripted is. De dynamiek tussen de 3 is weg. Deel 1 was lekker simpel, gewoon zeiken op elkaar. Deel 2 ging gewoon weer veel te ver in de onzin en het budget, zoals die tenten en de butler, het in de nacht neerschieten van hamster, en dan eerst die helikopter en dan dient kabelbaan...

• FoxLenny
Die helikopter was misschien wat overdreven ja, maar voor de rest vind ik het wel passen bij de vroegere specials. Bedoel, die brug in Cambodja (?) hebben ze natuurlijk ook niet zelfstandig gebouwd....

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 14:15

mark-k

AKA markkNL

Die brug was wel veel meer beunwerk, en ook het hele doel van de special. Hier was het opeens van, oei we kunnen niet ernaartoe rijden, laten weten in deze laatste 5 minuten van de aflevering even een kabelbaan van 500 meter maken...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:41
Helaas kijk ik onderhand minder uit naar een aflevering dan voorheen. De balans van goed presenteren, passie voor auto's en onderling oprecht leuk met elkaar bezig zijn is zoek. Nu zijn ze zo gefocussed op 'onderling leuk met elkaar bezig zijn' dat het vanwege de gekkigheid die ze voor ogen hebben op acteren is uitgelopen, en de heren zijn slechte acteurs.
Ik mis oprechte passie en emotie.

Je ziet het ook terug in de special van afgelopen weekeinde: amper interactie met de omgeving, geen passie voor de zielloze auto's waar ze in rijden en met name gericht op zoveel mogelijk grappen, die of over the top zijn of slecht geacteerd. De enige keer dat ik echte emotie zag was dat James al dat gehobbel op de weg als een marteling ervoer. Ik wil de heren zien lijden, momenten van uitzichtloosheid in hun ogen zien, onderling leedvermaak, oprecht plezier, kortom, echte mensen met echte emoties zien. Maar dat zit er niet meer in vrees ik.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Abbadon schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:30:
Helaas kijk ik onderhand minder uit naar een aflevering dan voorheen. De balans van goed presenteren, passie voor auto's en onderling oprecht leuk met elkaar bezig zijn is zoek. Nu zijn ze zo gefocussed op 'onderling leuk met elkaar bezig zijn' dat het vanwege de gekkigheid die ze voor ogen hebben op acteren is uitgelopen, en de heren zijn slechte acteurs.
Ik mis oprechte passie en emotie.

Je ziet het ook terug in de special van afgelopen weekeinde: amper interactie met de omgeving, geen passie voor de zielloze auto's waar ze in rijden en met name gericht op zoveel mogelijk grappen, die of over the top zijn of slecht geacteerd. De enige keer dat ik echte emotie zag was dat James al dat gehobbel op de weg als een marteling ervoer. Ik wil de heren zien lijden, momenten van uitzichtloosheid in hun ogen zien, onderling leedvermaak, oprecht plezier, kortom, echte mensen met echte emoties zien. Maar dat zit er niet meer in vrees ik.
de special was in mijn ogen ook niet zo special, dat hebben we van de trio wel anders gezien. maar ok, hun begintijd bij top-gear waren de specials ook niet zo geweldig als de latere afleveringen.
dus hierbij geef ik hun nog een kans voor een 2e special en geval van twijfel.

paar foto's van het oude topgear.
Afbeeldingslocatie: http://autostrada.tv/wp-content/uploads/2011/10/Top-Gear-Bolivia-Special.jpg
Afbeeldingslocatie: https://joewii.files.wordpress.com/2009/12/snapshot20091228181306.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/Top-Gear-Christmas-Special-2014-Snapshot-1.png

Afbeeldingslocatie: http://i3.mirror.co.uk/incoming/article158363.ece/ALTERNATES/s615/top-gear-india-special-274382999.jpg

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
De special was niet groots, kan zeker niet in de schaduw staan van de beste specials van TG, maar het kon er mee door. Er zijn tenslotte ook TG specials geweest die nauwelijk meer dan mwah waren.

Het enige wat ik echt slecht vond aan de eerste GT-special was de kabelbaan op het einde - een over de top geforceerde hindernis met een onzinnige onrealistische oplossing. En werd ook slecht gespeeld helaas.

Ipv die kabelbaan-onzin was wel wat realistischers en tegelijk leuker en spannenders te bedenken geweest lijkt mij.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

arsimo schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:09:
De special was niet groots, kan zeker niet in de schaduw staan van de beste specials van TG, maar het kon er mee door. Er zijn tenslotte ook TG specials geweest die nauwelijk meer dan mwah waren.

Het enige wat ik echt slecht vond aan de eerste GT-special was de kabelbaan op het einde - een over de top geforceerde hindernis met een onzinnige onrealistische oplossing. En werd ook slecht gespeeld helaas.

Ipv die kabelbaan-onzin was wel wat realistischers en tegelijk leuker en spannenders te bedenken geweest lijkt mij.
Zelfgemaakte Bootjes over een krokodil infested rivier lijkt me leuker :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vond hem erg tegenvallen op bepaalde punten. Je ziet direct dat het in de fik steken van May z'n auto gescript is, dat gebeurt iemand zoals hem gewoon niet per ongeluk. Ook het neerschieten van Hammod is overduidelijk gescript en dat voel je zelfs van verre aankomen.

Die kabelbaan is een leuk stukje techniek (ze geven gelukkig eerlijk toe dat hij niet zelf gebouwd is), jammer alleen dat er weer zo'n flauw grapje op het einde komt die overduidelijk gescript is.

Als ze nu de overdreven gescripte onderdelen er uit halen is het een prima show. Alleen het voelt alsof die special niet spannend genoeg was waardoor ze de spanning er in moesten scripten. Dat is anders dan toen ze het begin van de Nijl gingen zoeken, dat voelde veel beter en natuurlijker aan.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:38

The Legend

*Plop*

De buggy van Jeremy die om de mijl kookt leek dan weer niet gescript. Hij leek er ook oprecht de pest in te hebben. Dat soort dingen moeten er gewoon meer in :p

Ik ben toch malle pietje niet!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Trevor schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:42:
Doe mij ook zo'n beach buggy.....Geen druppel benzine nodig :-D
Grappig, dat zat ik ook al te denken bij EP1... en in EP2 had hij een range van 50km 8)7

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
SomerenV schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:58:
En dat is nog steeds mijn grootste ergernis bij The Grand Tour: het is helemaal kapot gescript met dingen die véél te overdreven zijn.
Op zich heb ik daar niet zo'n problemen mee. Wat ik wel vervelend vind, is dat het een soort losse sketches zijn geworden: ze zitten vast in het zachte talkpoeder-achtige zand, en de volgende scene rijden ze weer. Ik zou graag willen zien hoe ze loskomen, maar dat zal wel een sleepje van een Landrover zijn geweest, dus dat krijgen we niet te zien.

En natuurlijk is het gescript: je wil toch niet kijken naar 3 kerels van middelbare leeftijd die toevallig willekeurig door de woestijn rijden? Om iets vermakelijks tegen te komen moeten ze toch echt naar de juiste locatie rijden.

De laatste 2 afleveringen vond ik prima, de aflevering daarvoor daarentegen ging werkelijk nergens over.

[ Voor 22% gewijzigd door RemcoDelft op 03-01-2017 16:59 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 47 Laatste