asing schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:37:
Ik heb echt krom gelegen van het lachen. Should I stop ? YES! When? Now!!!!
Ik heb hier wel eens gelezen dat het studio-deel niet zo leuk werd gevonden. Na deze uitzending denk ik het antwoord te weten. Ik vermoed dat ze het studio deel aanpassen aan de lokatie. De aflevering zat vol met verwijzingen naar Nederland en die snappen we natuurlijk. Doe je hetzelfde voor bijvoorbeeld Zuid-Afrika, dan liggen die misschien krom van het lachen maar vinden wij het weer wat minder leuk.
Wat dat betreft enorm thumbs up dat TGT zo hun best heeft gedaan om tot dit vermakelijke stuk te komen.
Dát was grappig? Misschien de eerste keer toen ze die opmerking maakten, maar ze gaan net te lang door telkens.
Ik heb net nog even S22 van TG gekeken na GT, dat is niet aan te raden als je nog verder wil gaan met GT. Bij TG leek het toch (zelfs bij de gekke capriolen) meer te gaan om de auto's. Als ik Grand Tour zo bekijk, dan is het wel vermakelijk, maar je leert eigenlijk nauwelijks iets over de auto's in de aflevering.
En tja, moest dat zeeslagje met auto's nu? Een beetje het niveau wat je verwacht van een paar kinderen als je ze een zak met geld geeft. Van dit trio verwacht ik toch iets meer dan "we pakken een kraan en droppen auto's op andere auto's". Zelfde geldt voor dat "oh oops, we worden aangesproken omdat we dieren vermoord hebben en op een weegschaal hebben gelegd". Niet alleen voelde het geforceerd aan, maar het is ook nog eens gewoon smakeloos om zo met dieren om te gaan.
Nah, het grote budget en de ambitie hebben dingen mogelijk gemaakt met Grand Tour, maar Top Gear voelde gewoon beter aan. De dynamiek was leuker, grappen waren minder overdreven en er werd veel meer over de auto's verteld.