Top Gear, Fifth Gear, Grand Tour en andere Car Shows, Deel 9

Pagina: 1 ... 12 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
Knul schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:15:
Weet iemand waarom de drie heren met een speldje van de Chileense vlag rondliepen?

Ik vermoed dat het een verkapte "up yours Argentinië" is, maar misschien heb ik iets gemist :).
Clarkson zijn excusses over wat er gebeurd is in Argentinië was ook erg mooi :D

Verder had hij natuurlijk makkelijk kunnen winnen met zijn hover-van als hij gewoon rechtstreeks gevaren was. Zijn omweg kwam wel heel mooi uit zo. Ik vond het een mooie eerste aflevering :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Weet iemand waarom de drie heren met een speldje van de Chileense vlag rondliepen?

Ik vermoed dat het een verkapte "up yours Argentinië" is, maar misschien heb ik iets gemist :).
Oh doh, dat is de vlag van Chili... Ik vroeg me de hele tijd al af waarom ze met de Texaanse vlag rondliepen, dit is een stuk logischer :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:18:
[...]

Oh doh, dat is de vlag van Chili... Ik vroeg me de hele tijd al af waarom ze met de Texaanse vlag rondliepen, dit is een stuk logischer :P
Nou ja dat dacht ik dus ook :)
Nu ik erop Google lijken ze idd erg op elkaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 08:38
Heeft ook zo lekker veel zin in Nederland.. Zo goed als alle providers hebben BBC1 en BBC2 in het basispakket, al dan niet in HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

RadioAir schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:31:
Heeft ook zo lekker veel zin in Nederland.. Zo goed als alle providers hebben BBC1 en BBC2 in het basispakket, al dan niet in HD...
Dan kan je nog wel reclame ervoor maken, zodat meer mensen er ook echt naar gaan kijken ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

Die opmerking over de grootste vogel (we made a big mistake oid) was toch ook een dikke vinger naar al geneuzel om Argentinië heen.

Helaas voedt dat alleen maar weer het idee dat het kenteken wel met opzet zo gekozen was, of dat nu wel of niet zo was.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:52

steveman

Comfortabel ten onder

Uhm, "I fell off my bicycle at 22mph and all I GoT was this lousy T-shirt" ?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

steveman schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:44:
+1 _O-

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 10:31

kraats

Ik rol

steveman schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:44:
JAAAA!! Doen!! _/-\o_

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, haper de haper... Sneeuw op een satellietschotel ergens?

Have you tried turning it off and on again? :D

[ Voor 31% gewijzigd door steveman op 01-02-2015 21:03 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Australia O+

Mooie F* you Argentina _O-

[ Voor 55% gewijzigd door Ethirty op 01-02-2015 21:07 ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

Haha, die kentekengrappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

wtf.. meest ongeloofwaardige dragrace ooit.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Het bloedhete asfalt moet wel en factor zijn geweest... Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Lang geleden dat er zo'n lekker ding op de achtergrond (achter Jezza) stond :9

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Goed geraden. Kort samengevat: De Chilenen kozen tijdens de Falklands oorlog de kant van de Britten. In de Argentinië-special werd ook al gezegd dat de Chileense soevereiniteit over een paar eilanden daar in het zuiden door Argentinië bestreden wordt.

http://en.wikipedia.org/w...ct#The_Falklands_War_1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

Ethirty schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:24:
Lang geleden dat er zo'n lekker ding op de achtergrond (achter Jezza) stond :9
nee joh... die rechts achter Kiefer :9

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, remmen lukte nog wel erg prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mooie auto's, mooie aflevering.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:10
Een heerlijke tweede aflevering! :*) Dat stuk waarbij ze met de drie GT-bolides door de steengroeve mochten scheuren heeft voor mij wederom bewezen dat Top Gear een geweldig programma is, met even geweldig camerawerk; wat een mooie shots! _/-\o_

Tja, en de Bentley Continental GT is toch wel echt een dijk van een wagen! Dat werd mij al duidelijk toen de wagen het een aantal seizoenen geleden op mocht nemen tegen de Ferrari FF:

Afbeeldingslocatie: http://image.motortrend.com/f/roadtests/coupes/1402_2014_bentley_continental_gt_v8_s_first_drive/68037852+w644/2014-bentley-continental-gt-v8-s-front-three-quarters-02.jpg O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Ik had toch echt gedacht dat de Nissan wel de snelste zou zijn maar in ieder geval niet in deze episode. Net als Yonix hierboven vind ik de Bentley echt top. Ziet er goed uit, supersnel, fraai interieur waarin je het ook nog een tijdje kan uithouden. Goed geracet ook van Hammond! Fijne aflevering van TopGear.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Yonix schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:48:
Een heerlijke tweede aflevering! :*) Dat stuk waarbij ze met de drie GT-bolides door de steengroeve mochten scheuren heeft voor mij wederom bewezen dat Top Gear een geweldig programma is, met even geweldig camerawerk; wat een mooie shots!
Dat is de kracht van het programma: Mooie auto's en prachtig camerawerk. Dan is TG het sterkst. En TG is het zwakst in de roadtrips en de challenges waar de auto's op de achtergrond raken en de meligheid vaak de overhand krijgt.
Obelink schreef op maandag 02 februari 2015 @ 00:03:
Ik had toch echt gedacht dat de Nissan wel de snelste zou zijn maar in ieder geval niet in deze episode. Net als Yonix hierboven vind ik de Bentley echt top. Ziet er goed uit, supersnel, fraai interieur waarin je het ook nog een tijdje kan uithouden. Goed geracet ook van Hammond! Fijne aflevering van TopGear.
Wetend dat TG grotendeels gescript is, vraag ik me af of de uitkomst van hun races echt realistisch is, of dat de redactie gewoon bepaald wie er mag "winnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

downtime schreef op maandag 02 februari 2015 @ 00:07:
[...]

Wetend dat TG grotendeels gescript is, vraag ik me af of de uitkomst van hun races echt realistisch is, of dat de redactie gewoon bepaald wie er mag "winnen".
De GTR is het snelste weg van de streep maar mist wat power om de M6/Bentley bij te houden in het laatste stuk van de sprint. Althans, zo zie ik het.

Dat er meer dan 1 dik getunede GTR bestaat die bijna alles achter zich laat telt hier niet mee :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
Het was weer een mooie aflevering met een goede steek onder water met de kentekenplaten. Het valt mij dit seizoen vaker de camera crew in beeld is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Yonix schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:48:
Een heerlijke tweede aflevering! :*) Dat stuk waarbij ze met de drie GT-bolides door de steengroeve mochten scheuren heeft voor mij wederom bewezen dat Top Gear een geweldig programma is, met even geweldig camerawerk; wat een mooie shots! _/-\o_

Tja, en de Bentley Continental GT is toch wel echt een dijk van een wagen! Dat werd mij al duidelijk toen de wagen het een aantal seizoenen geleden op mocht nemen tegen de Ferrari FF:
[video]

[afbeelding] O+
Ik blijf dat echt zo'n ongelofelijk lelijke auto vinden... Nieuwe of oude model, het blijft gewoon een lelijk veel te groot hok in mijn ogen.
Obelink schreef op maandag 02 februari 2015 @ 00:03:
Zet ze maar eens op een bochtig circuit, dan zal die Nissan toch echt wel sneller zijn ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Metalfreak op 02-02-2015 08:53 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

GTR maakt in een echte dragrace gehakt van beide. Is veel sneller.

Op hoge snelheid zou de M6 / CGT sneller kunnen zijn maar das boven de 250 ofzo.
Race was niet helemaal realistisch. Of deGTR had een fors vermogens verlies vanwege de warmte (issue met Turbo motoren... Zie ook de race tussen de McLaren F1 en Veyron van jaren geleden).

Erg goeie aflevering!. Die race in die staalmijn was zeer vet!.

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 02-02-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

vooghel

Cunning linguist

Ethirty schreef op maandag 02 februari 2015 @ 00:53:
[...]

De GTR is het snelste weg van de streep maar mist wat power om de M6/Bentley bij te houden in het laatste stuk van de sprint. Althans, zo zie ik het.
Ze passen de races aan aan de capaciteiten/eigenschappen van de auto's, om die zo leuk mogelijk in beeld te brengen. Vandaar een 'off the mark' dragrace, een echte dragrace en het off-roaden in de mijn. Hierdoor kwamen de acceleratie van de GT-R, de snelheid van de BMW, en de verschillen in aandrijving (FWD/AWD) het beste naar voren.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Zo'n Continental GT is wel echt een beest. Was iig na de uitzending mijn favoriet. Vond het overigens wel grappig dat ze helm moesten ophouden tijdens de race in de mijn (wat een bizar zicht trouwens zo'n mijn). Erg fijne aflevering in ieder geval weer :)

Wel jammer dat we bij Delta geen BBC2 in HD doorkrijgen (BBC1 wel), dat maakt het toch allemaal net wat minder fraai.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien dat ze een helm opmoesten omdat ze niet zelf reden, maar ik heb niet zo opgelet op de shots.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:56
Mooie aflevering inderdaad!
En over die helm: in vrijwel elke mijn is het verplicht om helm, hesje en vaak ook veiligeidsschoenen en veiligheidsbril te dragen, of je nou in een voertuig zit of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

FoxLenny schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:57:
Mooie aflevering inderdaad!
En over die helm: in vrijwel elke mijn is het verplicht om helm, hesje en vaak ook veiligeidsschoenen en veiligheidsbril te dragen, of je nou in een voertuig zit of niet ;)
Niet eens alleen in mijnen, zo goed als elke bouwplaats ook in Nederland.

Verder wel genoten van de aflevering en inderdaad vooral in de mijn, wat een shots!

Wel jammer dat er geen snelle auto over het TopGear circuit item was en het einde vond ik wat abrupt.
Maar ik klaag niet. :+

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Marzman schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:29:
Misschien dat ze een helm opmoesten omdat ze niet zelf reden, maar ik heb niet zo opgelet op de shots.
Dat doen ze meestal door de gezichten te blurren en dat gebeurt vaker dan je wellicht zou denken.

Vorige week vrijdag was op Veronica die oude aflevering dat ze met vrachtwagens aan de gang moesten. Ineens viel me op dat bij een shot waarbij May de taart recht wil zetten in de laadbak zijn gezicht geblurred leek, maar op een manier dat ik 2x moest kijken voor het me echt opviel.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:25:
[...]

Dat doen ze meestal door de gezichten te blurren en dat gebeurt vaker dan je wellicht zou denken.

Vorige week vrijdag was op Veronica die oude aflevering dat ze met vrachtwagens aan de gang moesten. Ineens viel me op dat bij een shot waarbij May de taart recht wil zetten in de laadbak zijn gezicht geblurred leek, maar op een manier dat ik 2x moest kijken voor het me echt opviel.
Ja dat doen ze heel vaak idd. Of ze "blurren" de hele voorruit zodat het niet zo opvalt.

Het is me al regelmatig opgevallen in ieder geval. Ook op bergweggetjes waar het wat harder gaat dan normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kloppen dat ze telkens de knappe dames vooraan zetten en dat ze hun geld betalen om daar te staan? Ik kan me niet voorstellen dat die er voor de lol zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ze zijn er misschien wel voor de lol (ze bestaan hoor) maar ze worden sowieso, zoals bij bijna elk programma met publiek op de eerste rij gezet.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Er is een eis bij topgear die zegt dat je als mannelijke bezoeker alleen binnenkomt als je ook een vrouw meeneemt (een of andere homo beweging wou daartegen protesteren) om zo te voorkomen dat er alleen maar mannen staan.

Dus er zitten daar wel redelijk wat dames voor de lol (of om hun vriend een lol te doen :) )
Dan is het alleen een kwestie van de leukste eruit pikken en subtiel opstellen :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Donstil schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:49:
[...]

Ja dat doen ze heel vaak idd. Of ze "blurren" de hele voorruit zodat het niet zo opvalt.

Het is me al regelmatig opgevallen in ieder geval. Ook op bergweggetjes waar het wat harder gaat dan normal.
Het is mij eigenlijk nog nooit opgevallen maar het verbaast me ook helemaal niks. Lijkt me wel ontzettend tof werk om te doen :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
tdw schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:35:
[...]

Het is mij eigenlijk nog nooit opgevallen maar het verbaast me ook helemaal niks. Lijkt me wel ontzettend tof werk om te doen :+
Haha dat laatste zeker :)

Er is al eens eerder over gesproken hier trouwens. Het viel mij toen voor het eerst op en ik had screenshots geplaatst.
Donstil schreef op maandag 15 juli 2013 @ 01:10:
Nu wist ik wel dat alles scripted is bij Top Gear maar het valt me eigenlijk nu pas op dat de heren niet zelf rijden in bepaalde shots.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/x58qxe.png

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/o6jnn9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46
Dat mag denk ik wel een beetje oud nieuws heten. Als we in de laatste aflevering de 3 auto's door de mijn zien knallen, kun je er vergif op innemen dat de snelle shots gedaan zijn met een andere bestuurder. The stig stopt even, TG persoon stapt in en nog even een laatste shot.
Maar met deze gedachte wil ik geen aflevering bekijken. Ik wil niet bij elk shot nadenken wie er achter het stuur zat, maar gewoon genieten van de beelden en het geouwehoer van het trio.
En dat heb ik bij deze aflevering wel gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door jeronimo op 03-02-2015 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:57

Major_ton

Shoot!

Algemeen bekend dit dat het o.a. een centen kwestie is. Wanneer al het materiaal geschoten is waarbij de heren in beeld komen en hun zegje hebben gedaan, dan neemt de rest van het team het over om extra (of waar nodig vervangend) beeldmateriaal te schieten van de wagens in kwestie. Daarnaast heeft het ook nog een menselijkere reden en dat is dat meer crewleden dan alleen de bekende drie (4 incl.Stig) met de wagens mogen rijden en daarbij de camera's vaak door blijven rollen voor extra beeldmateriaal. Zo spannend is het dus allemaal niet.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fastestlaps.com stats:

Bentley Continental Supersport
0-60mph: 3.7 secs
0-100mph: 8.7 secs
1/4 mile: 12.0 secs

BMW M6 Gran Coupe
0-60mph: 3.5 secs
0-100mph: 7.9 secs
1/4 mile: 11.7 secs @ 124mph

Nissan GTR (2012) and not the track edition used on top gear
0-60mph: 2.7 secs
0-100mph: 6.8 secs
1/4 mile: 10.8 @ 124mph
Maar goed dat is puur power specs. Als het 40+ graden is heeft de GTR er meer last van (turbo) dan de M6. Verder hebben ze andere versnelling verhoudingen.

Die GTR launch control alleen >:) damn

[ Voor 22% gewijzigd door Viper® op 04-02-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Donstil schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:04:
[...]

Haha dat laatste zeker :)

Er is al eens eerder over gesproken hier trouwens. Het viel mij toen voor het eerst op en ik had screenshots geplaatst.
[...]
Dat is het enige nadeel van HD, in de jaren '80 hoefden we niks te blurren van snelle shots ;)

Lijkt me wel een toffe baan als je bij de televisie werkt om met dat programma mee te draaien. Op die ene keer na dan dat je vreest voor je leven.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:16:
[...]

Maar goed dat is puur power specs. Als het 40+ graden is heeft de GTR er meer last van (turbo) dan de M6. Verder hebben ze andere versnelling verhoudingen.

Die GTR launch control alleen >:) damn
Maar de M6 heeft ook Turbo's toch? Twee dacht ik?
Althans de M5 heeft dat wel en het blok is hetzelfde dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bijna alle snelle auto's zijn tegenwoordig al geblazen. Er zijn nog maar erg weinig atmosferische motoren over. Zelfs Ferrari gaat met zijn nieuwe 488 over op twin-turbo techniek.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Major_ton schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 01:01:
Algemeen bekend dit dat het o.a. een centen kwestie is. Wanneer al het materiaal geschoten is waarbij de heren in beeld komen en hun zegje hebben gedaan, dan neemt de rest van het team het over om extra (of waar nodig vervangend) beeldmateriaal te schieten van de wagens in kwestie. Daarnaast heeft het ook nog een menselijkere reden en dat is dat meer crewleden dan alleen de bekende drie (4 incl.Stig) met de wagens mogen rijden en daarbij de camera's vaak door blijven rollen voor extra beeldmateriaal. Zo spannend is het dus allemaal niet.
Klinkt best logisch idd, hoe meer mensen er in rijden, hoe beter ze er over kunnen schrijven in bijv. TG Magazine

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

ondanks dat de heren in best veel autos gereden hebben. Heel wat uurtjes achter het stuur gezeten hebben.Denk ik niet dat ze "echt goed" kunnen rijden. Als ik, vooral hammond, soms achter het stuur zie zitten met bijna gestrekte armen. Dat is echt geen goede race houding. Het is leuk om op een verlaten vliegveld te racen.Daar heb je veel ruimte om een foutje te maken.
Op bergweggetjes e.d is het volgens mij veel veiliger/beter om dat aan de echte profs over te laten.

Maar dat maakt het programma niet minder vermakelijk.
Tot nu toe vind ik dit een heel leuk seizoen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

tdw schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:01:
[...]

Klinkt best logisch idd, hoe meer mensen er in rijden, hoe beter ze er over kunnen schrijven in bijv. TG Magazine
Nee, je benaderd het nu verkeerd naar mijn idee. Voor bewegende beelden zijn vaak meerdere shots nodig voor het goed op film staat. Voor een deel van de shots gebruiken ze de sterren, voor de rest stand-ins/stuntmannen die veel goedkoper zijn.

Kijk bijvoorbeeld maar naar Hammond in de woestijn met die 6x6, je ziet al talloze sporen staan terwijl hij daar "voor het eerst" rijdt. Ook die enorme afdaling waar hij zit te gillen dat het zo steil is is al minstens 3x eerder gedaan. Kan me goed voorstellen dat ze daarvoor een local oid gebruiken die daar ervaring mee heeft.

Maar ik probeer daar nooit op te letten de eerste keer dat ik een aflevering zie, dan wil ik gewoon genieten van de beelden. Zoals die beelden vanuit de steengroeve, dat is gewoon puur genieten.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ethirty schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:47:
[...]

Nee, je benaderd het nu verkeerd naar mijn idee. Voor bewegende beelden zijn vaak meerdere shots nodig voor het goed op film staat. Voor een deel van de shots gebruiken ze de sterren, voor de rest stand-ins/stuntmannen die veel goedkoper zijn.

Kijk bijvoorbeeld maar naar Hammond in de woestijn met die 6x6, je ziet al talloze sporen staan terwijl hij daar "voor het eerst" rijdt. Ook die enorme afdaling waar hij zit te gillen dat het zo steil is is al minstens 3x eerder gedaan. Kan me goed voorstellen dat ze daarvoor een local oid gebruiken die daar ervaring mee heeft.

Maar ik probeer daar nooit op te letten de eerste keer dat ik een aflevering zie, dan wil ik gewoon genieten van de beelden. Zoals die beelden vanuit de steengroeve, dat is gewoon puur genieten.
Oh, op die fiets. Ja dat met die sporen was me al op meerdere plekken opgevallen inderdaad. Maargoed, ik kan dáar niet echt mee zitten. Zolang het maar grappig is :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Zo ziet de Gele bentley er uit na de vorige aflevering

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ethirty schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:25:
[...]

Dat het top gear trio niet altijd zelf in de auto zit lijkt me een publiek geheim. Ze maken er ook zelf grapjes over. Zoals de periode van vorige week in de outback waarin ze een race in een open mijn houden. Als James May aan de beurt is haalt hij de Stig achter uit de kofferbak die voor hem de race mag rijden. ;)

En ik denk ook niet dat James May tijdens die race omhoog in de kofferbak verstopt zit. :P

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CapTVK schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:58:
[...]

Dat het top gear trio niet altijd zelf in de auto zit lijkt me een publiek geheim. Ze maken er ook zelf grapjes over. Zoals de periode van vorige week in de outback waarin ze een race in een open mijn houden. Als James May aan de beurt is haalt hij de Stig achter uit de kofferbak die voor hem de race mag rijden. ;)

En ik denk ook niet dat James May tijdens die race omhoog in de kofferbak verstopt zit. :P
Ja maar dat is een ander verhaal. Daar laten ze opzettelijk merken dat hij niet zelf rijd.

Dat blurren doen ze in situaties dat er juist gesuggereerd word dat ze wel zelf aan het sturen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

DarkSide schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:22:
Zo ziet de Gele bentley er uit na de vorige aflevering
Wat een zeikpost, Bentley heeft miljoenen "fans" erbij, dan kunnen ze een nieuw bumpertje en laklaagje wel betalen hoor ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat ambulance los-systeem van Hamster zag ik ff niet aankomen _O- _O- _O-

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27
Toch grappig dat we in Nederland 2 ambulances hebben gehad die erg lijken op wat ze gekozen hebben.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

Ethirty schreef op zondag 08 februari 2015 @ 21:32:
Dat ambulance los-systeem van Hamster zag ik ff niet aankomen _O- _O- _O-
En aan het eind dan... Door het raam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Vreselijke kinderachtige en zinloze uitzending, maar da's imho :)

Enige leuke was blonde dame op de achtergrond. Verder :X

[ Voor 31% gewijzigd door Brad Pitt op 08-02-2015 21:58 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46
Ik ga deze aflevering voorlopig niet opnieuw bekijken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Leuke aflevering met onverwachte momenten. Ik moest erg denken aan die amerikaanse film met die nep arts in die nep ambulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Iedereen die Top Gear kijkt voor de auto's zal deze aflevering wel kut hebben gevonden, maar ik heb toch echt genoten. Meerdere malen dubbel gelegen :D

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Richh schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:44:
Iedereen die Top Gear kijkt voor de auto's zal deze aflevering wel kut hebben gevonden, maar ik heb toch echt genoten. Meerdere malen dubbel gelegen :D
Dat dus, heb echt een paar keer keihard zitten lachen :D

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ppff wat een ding zeg deze aflevering |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Alweer effe geleden dat ik zwaar hardop heb moeen lachen met TG... Deze ep was top! :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 12-09 16:54
Richh schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:44:
Inderdaad, wat een geniale aflevering _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Obelink schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:35:
Leuke aflevering met onverwachte momenten. Ik moest erg denken aan die amerikaanse film met die nep arts in die nep ambulance.
Canonball run. klassiekertje :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

What the F, sinds wanneer is het nodig een lichaamsdeel van een pop te censureren? :P Dacht even dat ik Top Gear US zat te kijken :+

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 09-02-2015 09:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

De verwijzingen naar Chili blijven toch ook een mooie steek richting Argentinië, nu weer die mokken op tafel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Raven schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:22:
What the F, sinds wanneer is het nodig een lichaamsdeel van een pop te censureren? :P Dacht even dat ik Top Gear US zat te kijken :+
Die scene vond ik wel geniaal.
"Trust in meeeee"

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Afvalzak schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:34:
[...]

Wat een zeikpost, Bentley heeft miljoenen "fans" erbij, dan kunnen ze een nieuw bumpertje en laklaagje wel betalen hoor ;)
Waarom noem je het nou weer een zeikpost? (hij is niet van mij, maar ik vind het wel leuk om te zien hoe die auto's er uit zien na die tests). Bentley klaagt niet, de auteur van dat artikel klaagt niet en de poster die je quote klaagt niet. En ja ik heb je smiley gezien.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Marzman schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:20:
[...]

Waarom noem je het nou weer een zeikpost? (hij is niet van mij, maar ik vind het wel leuk om te zien hoe die auto's er uit zien na die tests). Bentley klaagt niet, de auteur van dat artikel klaagt niet en de poster die je quote klaagt niet. En ja ik heb je smiley gezien.
Op mij komt die blog een beetje zeikerig over, zo van "Kijk is wat ze met deze zielige Bentley hebben gedaan, boehoe" maar het is net hoe je het leest misschien.

[ Voor 4% gewijzigd door Afvalzak op 09-02-2015 10:26 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als het geen nieuwe auto's waren hadden ze in de uitzending zelf de beschadigingen nog wel wat meer benadrukt, maar dat zal Bentley niet willen (om dezelfde reden als dat fabrikanten niet willen dat hun auto's beschadigd raken in games). Het levert mooiere beelden op.

Met die roadtrips met auto's die de BBC zelf koopt komt elke beschadiging of defect (uitvergroot en misschien zelfs scripted) in beeld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ondanks de soms wel erg flauwe grappen, toch wel weer een vermakelijke aflevering. Ik vond vooral de keuze van James erg goed. Je verwacht niet dat er een Cosworth motor in zo'n lijkwagen zit. Hij kon de Porsche ook aardig bijhouden tijdens de dragrace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Marzman schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:35:
Als het geen nieuwe auto's waren hadden ze in de uitzending zelf de beschadigingen nog wel wat meer benadrukt, maar dat zal Bentley niet willen (om dezelfde reden als dat fabrikanten niet willen dat hun auto's beschadigd raken in games). Het levert mooiere beelden op.

Met die roadtrips met auto's die de BBC zelf koopt komt elke beschadiging of defect (uitvergroot en misschien zelfs scripted) in beeld.
Het is lak schade, wat schieten ze daarmee op? Daar kan je als merk niets aan doen en dat krijg je nu eenmaal bij het rijden door een mijn.
Bij oude auto's leggen ze de nadruk erop omdat daar veel motorpech en gebreken door ouderdom voorkomt, dat is juist de charme van die roadtrips, met een oud barrel proberen toch door onmogelijk terrein te rijden.
Bij deze proef ging het niet erom óf ze het haalde (dat ging immers toch wel lukken) maar welke auto de meeste passie/snelheid/etc. in zich heeft.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik heb wel een paar keer moeten grinniken tijdens de aflevering, maar er was één moment dat ik echt bijna niet meer bij kwam. Dat was het moment dat Hammond voor het eerst zijn "patient delivery system" demonstreerde. Die kwam behoorlijk onverwachts voor mij. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vond ze alledrie wel leuk gevonden, ook die abrubte slipbeweging en die langzame takel van James.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Ik heb me wel weer vermaakt met de laatste aflevering. Wel mis ik de mooie reviews die er een aantal jaar terug vaker inzaten. Ze kunnen behoorlijke mooie shots maken en verwerken. Ik zou het tof vinden als dat in ieder geval in elke aflevering een vast item zou zijn, de specials uitgezonderd.

En ik hoop dat er weer een race in zit dit seizoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Er is altijd wel 1 aflevering in het seizoen waarin ze alleen maar kutten (pardon le french) met oude auto's en er erg weinig auto-review inzit met spectaculaire beelden. Volgende week is het vast weer meer pk's :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Denk het wel, als je Richard Hammonds tweets leest:

Well, we did warn you that tonight's TG was for younger viewers. Oh, did we not? Anyway, car fans, 'normal' service resumed next week.
Right, ok, not just for younger viewers it seems. Excellent. Really glad you liked it. See you next week when ..... oh you'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ook ik heb me vermaakt met deze aflevering (volgens mij ook het doel van TG).
Hoewel ik idd liever kijk naar wat PK's en sport auto's. Heb ik erg gelachen hoe jeremy achter in zijn ambulance zat. En idd hamond patient delivery system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang geleden dat ik zo heb dubbel gelegen bij een aflevering van Top Gear. Vooral die race op het TG circuit was hilarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Was wel errug lachen deze aflevering. Volgens mij hebben ze een paar keer moeten schieten voor het lukte zo mooi die pop+brancard dat raam in te laten vliegen.

Ook leek die Ricciardo echt heel erg blij toen die de snelste tijd had onder de F1 rijders. Wordt echt een soort prestigestrijd langzamerhand, leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leuke aflevering maar ik wacht met smart tot er ook nog supercars / normalere auto's gereviewed worden. Het lijkt zo wel erg op top gear US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik moest echt goed lachen met dat hamond patient uitlaad systeem ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

vooghel schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:15:
Denk het wel, als je Richard Hammonds tweets leest:

[...]

[...]
Gelijk duidelijk waarom er gepixeld werd :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:10
Ik heb de aflevering gisteravond gezien en vond hem zeer vermakelijk; gewoon drie jongens cocking about. _/-\o_ Ook mijn vriendin heeft heerlijk moeten lachen om Richard's ''Patient Delivery System''. :D

Wat ik mij nog wel afvraag: hoe betrouwbaar zijn de rondetijden van de F1-racers? Het valt wel op dat ze de beste man eerst de hemel in prijzen - vertellen hoe goed en awesome hij wel niet is - en dat meneer dan heel toevallig ook de snelste tijd neerzet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Die tijd is eerder die dag neergezet, dus ze kunnen de mate van prijzen aanpassen aan de tijd. Dat lijkt me logischer dan andersom :).

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34

Bob Popcorn

Plop!

Het is natuurlijk logisch dat je JC/JM/RH niet de hele productie laat rijden. Er zijn zat mogelijkheden waarbij een ander crewlid kan rijden. Dit kan zijn dat het initieel gevaarlijk is om een van de Stars te laten rijden, bijvoorbeeld op plaatsen zoals die tunnels onder het paleis van Ceausescu in Roemenië. Het kan ook zijn dat je bezig bent met de zogenaamde showcase shots, waarbij het belangrijk is dat bijvoorbeeld je camera netjes moet pannen/tilten/zoomen en dan kan het zijn dat de Stars zich daar simpelweg te goed voor voelen (of te duur voor zijn ;)), omdat een shot 30 keer opnieuw moet. Sowieso duurt een productie ontzettend lang en is het handiger om alleen te stukken met de Stars te filmen waar ze daadwerkelijk in beeld komen.

Bij TG valt het soms ook op dat sommige shots op andere tijdstippen zijn gemaakt (kun je zien aan de stand van de zon of de lengte van schaduwen) of dat de sequence totaal niet klopt (auto vies, shot van binnen, plakshot van buiten met schone auto, shot van binnen en daarna weer een shot van buiten met een vieze auto).

TG wordt internationaal enorm gewaardeerd om zijn hoge kwaliteit van productie, maar toch merk je wel dat de BBC een beetje in het budget probeert te prikken. :)

Overigens zijn de stuurkunsten van de drie heren gewoon bovengemiddeld. Ze bezitten zelf ook allemaal snelle auto's met zeer veel vermogen, en voor hun werk rijden ze er ook dagelijks in. Ze zijn het dus gewoon gewend. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yonix schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:40:

Wat ik mij nog wel afvraag: hoe betrouwbaar zijn de rondetijden van de F1-racers? Het valt wel op dat ze de beste man eerst de hemel in prijzen - vertellen hoe goed en awesome hij wel niet is - en dat meneer dan heel toevallig ook de snelste tijd neerzet. :?
Dat zal eerder aan die gasten liggen die het snelste rondje willen neerzetten en daar helemaal voor gaan (het is ook niet dat ze maar een rondje mogen rijden)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

niemand opgevallen dat er een beetje een montage foutje in de ambu scenes zat? Clarkson reed zijn voorbumper eraf en een scene erna zat hij er weer op, toen weer af, op, af etc..

Ik snap dat het natuurlijk niet in 1 shot realtime opgenomen word, maar did had de regiseur bij eindmontage wel moeten spotten lijkt me..

Verder een aflevering in de kutten met ouwe bakken stijl... niet helemaal mijn ding maar * ToolkiT is ook al 40+ ;)
Die F1 tijden geloof ik wel, als ze dat niet eerslijk doen krijgen ze nooit meer F1 rijders die mee doen lijkt me..

die 'staying alive' sirene is trouwens toepasselijker dan je denkt:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ILxjxfB4zNk]

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 13-02-2015 11:48 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bob Popcorn schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:40:
Ze bezitten zelf ook allemaal snelle auto's met zeer veel vermogen, en voor hun werk rijden ze er ook dagelijks in. Ze zijn het dus gewoon gewend. :)
Dit zegt imho bijzonder weinig. Zat mensen met dure auto's die 10% van het potentieel benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Brad Pitt schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:59:
[...]

Dit zegt imho bijzonder weinig. Zat mensen met dure auto's die 10% van het potentieel benutten.
Duur is nog even tot daar aan toe, maar als je dagelijks in verschillende auto's rijdt met 500+ PK weet je uiteindelijk heus wel hoe je dat moet beteugelen. :z Als ik zie wat voor powerdrifts die kerels maken met snelle wagens zie je heus wel dat ze gewoon goed kunnen rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-09 16:06
Noem je dat 'goed rijden'? Als ik wil weten of een sportwagen snel door een bocht kan, ga ik zeker niet TG kijken. Daar wordt gezellig wat gegooid en gesmeten en komen ze lekker driftend en rokend de bocht door zeilen. Ik snap dat dat coole tv oplevert, maar het zegt niets over of een auto strak stuurt en snel een bocht door kan.

Of zie je Formule 1-rijders ook driftend over het circuit vliegen? :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bob Popcorn schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:14:
[...]
Als ik zie wat voor powerdrifts die kerels maken met snelle wagens zie je heus wel dat ze gewoon goed kunnen rijden. :)
Als ik zie hoeveel van die powerslides gaan falen vanwege een te hoge drifthoek maar opeens het beeld weg gaat en als je weet hoeveel takes ze ervoor moeten maken voordat er eentje toonbaar op tv is kan ik dat ook :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

dreamscape schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:17:
Noem je dat 'goed rijden'? Als ik wil weten of een sportwagen snel door een bocht kan, ga ik zeker niet TG kijken. Daar wordt gezellig wat gegooid en gesmeten en komen ze lekker driftend en rokend de bocht door zeilen. Ik snap dat dat coole tv oplevert, maar het zegt niets over of een auto strak stuurt en snel een bocht door kan.

Of zie je Formule 1-rijders ook driftend over het circuit vliegen? :)
Het zal me jeuken of het coureurs zijn, weet je dat? Het is alleen zo makkelijk om te zeggen dat ze "niet kunnen rijden" terwijl ze gewoon dagelijks met dikke wagens aan het gooien en smijten zijn. Als ik dagelijks met een pijl en boog ga staan schieten kan ik het uiteindelijk ook bovengemiddeld. Vergeet niet dat JC en consorten dit werk al bijna 30 jaar doen he, die gasten hebben een bak ervaring waar je U tegen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-09 16:06
Bob Popcorn schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:28:
[...]

Het zal me jeuken of het coureurs zijn, weet je dat? Het is alleen zo makkelijk om te zeggen dat ze "niet kunnen rijden" terwijl ze gewoon dagelijks met dikke wagens aan het gooien en smijten zijn. Als ik dagelijks met een pijl en boog ga staan schieten kan ik het uiteindelijk ook bovengemiddeld. Vergeet niet dat JC en consorten dit werk al bijna 30 jaar doen he, die gasten hebben een bak ervaring waar je U tegen zegt.
Oh, ik ben ervan overtuigd dat die mannen echt wel kunnen rijden. Ze rijden mij vast en zeker helemaal zoek.

Alleen is in mijn boekje 'gooien en smijten' iets anders dan 'goed rijden'. Het is een beetje alsof je iemand een goeie timmerman noemt omdat hij hard kan beuken met een sloophamer.

Ik vind het een wat rare manier van auto's testen. Ik wil weten hoe strak zo'n ding de bocht door kan en niet hoe snel je nieuwe banden moet kopen door in iedere bocht dwars te gaan. Maar goed, TG is entertainment en geen informatief programma.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Een goede show wegzetten vereist ook bepaalde skills ;)

Bovendien op TV kan je amper zien of het strak door de bocht gaat, vaak moet je het ervaren.
Daarbij is het eigenlijk totaal niet interessant want zelf zal je die grens (bijna) nooit kunnen opzoeken. Elke moderne auto heeft voldoende wegligging om vlot van A naar B te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
dreamscape schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:49:
Ik vind het een wat rare manier van auto's testen. Ik wil weten hoe strak zo'n ding de bocht door kan en niet hoe snel je nieuwe banden moet kopen door in iedere bocht dwars te gaan. Maar goed, TG is entertainment en geen informatief programma.
Het gaat ook niet om auto's testen. Het gaat om spektakel. En dat lukt prima met een enorme rookpluim achter de auto aan, of wanneer de auto spint in een dikke rookwolk. Vooral als er bij geroepen wordt "POWER, POWER!" :P

En natuurlijk willen we dan aan het einde zien dat de banden tot op het canvas zijn versleten. Liever zien we de auto met rokende motor (of in de fik!) langs de kant van het circuit staan.

Het is inderdaad niet de snelste manier rond een circuit, daarom zie je het de Stig ook niet doen als hij rondetijden voor het 'laptimes' bord rijdt met een auto. Al moet je je afvragen hoe serieus dat is.

Maar het zal heel snel heel saai worden als ze auto's daadwerkelijk gaan testen op weggedrag. Totaal niet interessant welke auto het beste door de bocht gaat, want we kunnen de auto's die ze testen toch niet betalen, en al konden we het wel dan rijden we er niet mee op het circuit.

En auto's echt praktisch testen doen ze al jaren niet meer, dat vindt iedereen dodelijk saai. Heel soms grijpen ze nog eens terug en dan beginnen ze met een 'serieuze' test van een of andere normale auto, om dan toch weer in iets absurds te geraken.

TopGear is vermaak. Is geen serieus auto-test programma. Daar kijkt ook geen hond naar. Wie vind het nou interessant wat de beste middenklasser is, de Golf 1.2 of de Astra 1.4 ? Geen hond!
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:18:
[...]

Als ik zie hoeveel van die powerslides gaan falen vanwege een te hoge drifthoek maar opeens het beeld weg gaat en als je weet hoeveel takes ze ervoor moeten maken voordat er eentje toonbaar op tv is kan ik dat ook :z
Ja, want het is inderdaad ook zo makkelijk om in een willekeurige auto te gaan zitten en dan meteen te weten waar de grens ligt en prachtige gecontroleerde powerslides te doen precies op de limiet. Niet dus.

Zeker bij moderne sportwagens is dat verrekte lastig. Daarvan is de wegligging zo goed dat ze bijna niet meer uitbreken, maar als ze dan gaan is er heel weinig aan te houden.

Ik vind het in ieder geval wel knap dat een TV-presentator zo kan rijden. Hier in Nederland draaien we het om. Dan laten we een professioneel tourwagen coureur een auto-programma presenteren voor het geval dat er misschien een keer serieus gestuurd moet worden.

[ Voor 34% gewijzigd door FragDaddy op 13-02-2015 15:56 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

FragDaddy schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:46:
[...]

En auto's echt praktisch testen doen ze al jaren niet meer, dat vindt iedereen dodelijk saai. Heel soms grijpen ze nog eens terug en dan beginnen ze met een 'serieuze' test van een of andere normale auto, om dan toch weer in iets absurds te geraken.
So there you have it. The new scoda fabia great for milk runs, not so great for beach invasions :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
Het was heel lang zo dat de Stig (een van de oude Stigs dus) bovenaan stond op het F1 boord, en dat de rijders hem gewoon (net) niet konden verslaan.

Totdat er een een wat oudere ex-F1 coureur kwam die vervolgens gewoon alle jonge ventjes versloeg, en pas later was het Barichello (uit m'n hoofd) die uiteindelijk de Stig's tijd versloeg...

en toen kwam 'de huidige generatie rijders' (Vettel, Hamilton, Ricciardo) die er vervolgens hard onder gingen.

Dus de tijden zullen wel kloppen.. maar het zou me niks verbazen dat na wat reparatie werk aan de oude Suzuki en wat nieuwe banden (en wat onderhoud aan het circuit) er opeens 'de een na de andere' snellere tijden op het boord komen. Dus ze doen niet echt hun best (like usual) om het echt super officieel te maken...maar om te sjoemelen met de tijden voor PR dingen zie ik ze niet aan, juist omdat het een beetje for-the-fun-of-it is... en dat er dus vaak genoeg rijders waren die niet konden winnen :).
Pagina: 1 ... 12 ... 47 Laatste