dreamscape schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:49:
Ik vind het een wat rare manier van auto's testen. Ik wil weten hoe strak zo'n ding de bocht door kan en niet hoe snel je nieuwe banden moet kopen door in iedere bocht dwars te gaan. Maar goed, TG is entertainment en geen informatief programma.
Het gaat ook niet om auto's testen. Het gaat om spektakel. En dat lukt prima met een enorme rookpluim achter de auto aan, of wanneer de auto spint in een dikke rookwolk. Vooral als er bij geroepen wordt "POWER, POWER!"
En natuurlijk willen we dan aan het einde zien dat de banden tot op het canvas zijn versleten. Liever zien we de auto met rokende motor (of in de fik!) langs de kant van het circuit staan.
Het is inderdaad niet de snelste manier rond een circuit, daarom zie je het de Stig ook niet doen als hij rondetijden voor het 'laptimes' bord rijdt met een auto. Al moet je je afvragen hoe serieus dat is.
Maar het zal heel snel heel saai worden als ze auto's daadwerkelijk gaan testen op weggedrag. Totaal niet interessant welke auto het beste door de bocht gaat, want we kunnen de auto's die ze testen toch niet betalen, en al konden we het wel dan rijden we er niet mee op het circuit.
En auto's echt praktisch testen doen ze al jaren niet meer, dat vindt iedereen dodelijk saai. Heel soms grijpen ze nog eens terug en dan beginnen ze met een 'serieuze' test van een of andere normale auto, om dan toch weer in iets absurds te geraken.
TopGear is vermaak. Is geen serieus auto-test programma. Daar kijkt ook geen hond naar. Wie vind het nou interessant wat de beste middenklasser is, de Golf 1.2 of de Astra 1.4 ? Geen hond!
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:18:
[...]
Als ik zie hoeveel van die powerslides gaan falen vanwege een te hoge drifthoek maar opeens het beeld weg gaat en als je weet hoeveel takes ze ervoor moeten maken voordat er eentje toonbaar op tv is kan ik dat ook

Ja, want het is inderdaad ook zo makkelijk om in een willekeurige auto te gaan zitten en dan meteen te weten waar de grens ligt en prachtige gecontroleerde powerslides te doen precies op de limiet. Niet dus.
Zeker bij moderne sportwagens is dat verrekte lastig. Daarvan is de wegligging zo goed dat ze bijna niet meer uitbreken, maar als ze dan gaan is er heel weinig aan te houden.
Ik vind het in ieder geval wel knap dat een TV-presentator zo kan rijden. Hier in Nederland draaien we het om. Dan laten we een professioneel tourwagen coureur een auto-programma presenteren voor het geval dat er misschien een keer serieus gestuurd moet worden.
[
Voor 34% gewijzigd door
FragDaddy op 13-02-2015 15:56
]