Half 4 of nog vroeger in de ochtend licht in de zomer wel goed dan?SomerenV schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:14:
Ik ben ook wel voorstander van het afschaffen van de zomertijd. Met het verzetten van de klok ben ik altijd wel een week of twee even 'van slag' zeg maar, al moet ik zeggen dat ik sowieso best gevoelig ben voor verstoringen van m'n eigen ritme. Maar nu we een kleine hebben merken we dat hij ook enorm moest wennen aan het verzetten van de klok. Op de opvang hoorde we vervolgens dat het een bekend issue is.
Altijd wintertijd is gewoon prima. Nou zou ik liever in de winter wat langer licht hebben, maar dat de zon dan pas rond half 10 in de ochtend op komt is wat heftigDan maar een uurtje minder lang licht in de zomer. Al zou GMT nóg beter zijn, kijkende naar de biologische klok. Dan is het dus nog een uur eerder donker, en een uur eerder licht, maar dat vind ik persoonlijk wat heftig (ik ben overigens ook totaal geen ochtendmens).
Hopelijk gaat het balletje weer wat rollen als Trump het er in de VS doorheen krijgt.
Ik zou juist in de winter ook graag zomertijd hebben. Om 17uur als je kantoor uitstapt toch nog éven een sprankje licht te kunnen zien.. Bovendien maken mensen meer gebruik van een uurtje later licht dan een uurtje eerder.
In de zomer op de camping of achter huis na een BBQ nog wat langer buiten zitten, 's avonds sporten. Kinderen 's avonds buiten spelen. In de ochtend wordt er toch echt een stuk minder gedaan.
Het heeft imo geen enkele zin om 'de logische tijd' te volgen als niemand volgens dat systeem leeft.
Het midden van de dag zou 12u moeten zijn volgens dat idee, nou, ik denk dat voor velen dat nog best wel aan het begin van de dag valt.. Tenzij onze kantoortijden ook letterlijk gaan wijzigen van 9-5 naar 7-3 en we om 16u al aan ons avondeten beginnen te denken
Maar als we dat doen, wat was dan precies het praktisch nut? Alleen een paar uren schuiven zodat 'het biologisch klopt'? Wat een verspilling van resources, wijzigingen aan openingstijdenbordjes etc etc is het dan geweest
[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 15-12-2024 00:05 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west