Iets van 3 miljoen Nederlanders zijn boven de 60. Dat noem ik bergen mensenCaptJackSparrow schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:51:
[...]
Bergen? Iedereen die 42 jaar of jonger is was nog niet geboren toen de zomertijd werd ingevoerd.
Laat me eens raden. In jouw wereld is iedereen boven de 60 dement en is niet meer in staat om na te denken?En hoe oud moet je geweest zijn om daar genoeg van ondervonden te hebben om daar bewust en gefundeerd iets over te kunnen vinden? Kan een 10-jarige dat al? En hoe betrouwbaar is zo'n herinnering dan nog? En hoe anders was het leven van die 10-jarige mensen toen vergeleken met nu om dat überhaupt nog relevant te doen zijn? Ze zijn wel 52 jaar oud nu.
Of kan men pas vanaf 20 jaar relevante ervaringen en herinneringen hebben? Die zijn dan ondertussen al 62 jaar oud.
Of hebben alleen deze mensen gestemd voor dit vraagstuk? Dan was er iets ernstig mis met dat onderzoek (er wás ook flink wat mis met dit 'onderzoek') en moet dat nodig over.
Het komt misschien als een verrassing voor je. Maar mensen die nu 60 zijn moeten gewoon tot hun 67ste werken en men gaat er van uit dat ze nog functioneren.
Voor mij (65) geldt in ieder geval dat ik me heel goed de overgang kan herinneren. En ik was ook ruim op tijd op de hoogte van het onderzoek. Maar ja, misschien komt dat omdat mensen onder de 40 niet goed de ins en outs van internet kennen en informatie niet kunnen vinden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato