Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Google Play & Androidapps - Deel 18 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 64 65 66 Laatste
Acties:

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:18

Geckoo

Good news everyone

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Aloysxda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-02 23:35
Google goggles is handig om een object, boek, etc te herkennen. Helaas werkt goggles al een tijdje niet meer. Heeft iemand al een alternatief gevonden ?

• Shiro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11:49

Shiro

Serenity

Misschien heb ik de verkeerde zoektermen gebruikt, maar ik gebruik nu Outlook als mail en kalender app.

De kalender is net aan qua functionaliteit, het mag wat overzichtelijker, maar wat ik echt mist is een widget om mijn Outlook agenda in te zien. Ik weet dat Outlook zelf ook een widget heeft, maar laten we eerlijk zijn. Het ziet er niet uit... Ik had gehoopt op iets meer fancy look zoals de widget Calander widget.

Is er zoiets? Of moet ik een compleet andere app gebruiken?

Ik had zonet DigiCal Calander agenda gebruikt, maar kreeg daar mijn live mail kalender niet gesynchroniseerd.

Ik gebruik qua mail:
Live mail en geen Gmail... Ik heb alleen een Gmail account voor mijn android account, de Gmail mailaccount zelf is niet bepaald actief, voor de rest nog twee mails/agenda's van werk, maar dat zijn exchange accounts, dus dat toevoegen is geen probleem

Tijdje geleden Google Calander gebruikt, maar had moeite met mijn live mail agenda daarop te krijgen.

Ik zag een paar pagina's ervoor wat suggesties, maar geen 1 ervan werkt met Outlook. Bij default toont het de Google calandar items ipv de Outlook agenda en geen manier om het in te stellen dat het outlook niet gebruiken ipv Google calendar

Shiro wijzigde deze reactie 09-02-2018 22:41 (11%)

D3 profile

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-02 22:37
quote:
Aloysxda schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:23:
Google goggles is handig om een object, boek, etc te herkennen. Helaas werkt goggles al een tijdje niet meer. Heeft iemand al een alternatief gevonden ?
Google Lens is de opvolgers als onderdeel van Assistant. Ik weet niet hoe het met de uitrol zit, maar het zit in ieder geval ook in Photos.

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

quote:
Shiro schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:38:
Misschien heb ik de verkeerde zoektermen gebruikt, maar ik gebruik nu Outlook als mail en kalender app.

De kalender is net aan qua functionaliteit, het mag wat overzichtelijker, maar wat ik echt mist is een widget om mijn Outlook agenda in te zien. Ik weet dat Outlook zelf ook een widget heeft, maar laten we eerlijk zijn. Het ziet er niet uit... Ik had gehoopt op iets meer fancy look zoals de widget Calander widget.

Is er zoiets? Of moet ik een compleet andere app gebruiken?

Ik had zonet DigiCal Calander agenda gebruikt, maar kreeg daar mijn live mail kalender niet gesynchroniseerd.

Ik gebruik qua mail:
Live mail en geen Gmail... Ik heb alleen een Gmail account voor mijn android account, de Gmail mailaccount zelf is niet bepaald actief, voor de rest nog twee mails/agenda's van werk, maar dat zijn exchange accounts, dus dat toevoegen is geen probleem

Tijdje geleden Google Calander gebruikt, maar had moeite met mijn live mail agenda daarop te krijgen.

Ik zag een paar pagina's ervoor wat suggesties, maar geen 1 ervan werkt met Outlook. Bij default toont het de Google calandar items ipv de Outlook agenda en geen manier om het in te stellen dat het outlook niet gebruiken ipv Google calendar
Ik kan je mijn oplossing melden,kijk of dit je wensen vult.

Ik gebruik outlook op exchange, in outlook op mijn laptop gebruikt is GSyncit (http://www.fieldstonsoftware.com/software/gsyncit5/) om de agenda naar Google Calendar te syncen.

Daar heb ik een speciale agenda aangemaakt voor mijn te syncen zaken en ik gebruik de app van google Calendar om mijn agenda te bekijken.

Bevalt me goed, enig nadeel is dat syncen alleen werkt als ik outlook aan heb staan, daarenetegen veranderd er niets in exchange als ik outlook niet gebruik,.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20-02 22:04
@Shiro ik gebruik Month.
Lekker transparant in te stellen.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Shiro

Shiro

Serenity

Thanks,

Month maar eens proberen. Ik heb nu alles via Gmail en Google Calander, met live account blijft dat eindeloos syncen, uiteindelijk live eruit gegooid en alles van Live via fw rule naar mijn Gmail mail. Voorlopig dat maar als patch middel en dan alle agenda items in mijn Gmail zetten en live niet meer daarvoor gebruiken.

Ongelooflijk dat het zo omslachtig moet...

Verbaasd me ook hoe karig de opties zijn van Calander/Gmail. Van de exchange accounts kan ik niet eens de kleuren aanpassen!

D3 profile

• ToyotaMR2
  • Laatst online: 20-02 22:04
Voorheen op mijn Windows Phone werkte alles perfect. Nu op Android heb ik de hoop allang opgegeven vwb kalenders.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

quote:
Shiro schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:36:

Verbaasd me ook hoe karig de opties zijn van Calander/Gmail. Van de exchange accounts kan ik niet eens de kleuren aanpassen!
Daar gebruik ik calendar colors voor.
Zo kan ik wel de kleur bepalen van mijn exchange calenders.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:41
Ik gebruik Nine Exchange. Kan ook gewoon kleuren per kalender aanpassen. Verder gebruik ik Samsung Calendar en voor de widget gebruik ik die van Samsung Calendar.

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 10-02-2018 14:53 (38%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Shiro

Shiro

Serenity

quote:
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:52:
Ik gebruik Nine Exchange. Kan ook gewoon kleuren per kalender aanpassen. Verder gebruik ik Samsung Calendar en voor de widget gebruik ik die van Samsung Calendar.
Nine ook geprobeerd gisteren. Tot dusver vind ik het een geweldig app. Zelfs de calendar widget is goed.

Ik had al betaald voor DigiCal, maar ik vind de Calander app van Nine minstens zo goed. De kleuren vind ik vaag in DigiCal en de widget oogt wat minder clean dan dat van Nine. Ik gebruik nu de widget van Nine en als Calander app gebruiken ik gewoon DigiCal.

Moet wel zeggen dat ik Nine vrij duur vind.. ff kijken of het zo goed blijft werken. 15 is het moeite waard als het allemaal makkelijker en georganiseerd erop wordt

Btw, ik merk wel dat als ik Nine een tijdje niet gebruikt en het weer opent, het lijkt alsof het opnieuw opgestart wordt ofzo en niet in het geheugen blijft? Ik heb een OP5T met 8GB, dus werkgeheugen lijkt mij niet zozeer een probleem. Is daar een optie voor? Niet heel erg storend overigens want het laad snel, maar lijkt mij overbodig

Shiro wijzigde deze reactie 11-02-2018 12:14 (17%)

D3 profile

• AllSeeyinEye
Ik heb destijds (jaren terug inmiddels) een tientje betaald voor Nine, zo ongeveer de best bestede play store gelden ooit als je het mij vraagt. Het splash screen zie je inderdaad bijna altijd, maar zeker als je je animation scale naar 0,5 zet in developer options heb je daar helemaal geen last van.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb ooit € 14 betaald voor Touchdown, omdat er toen nog geen fatsoenlijke exchange-ondersteuning van Android zelf was (Android 2.x). Bij de Galaxy S3 (t/m 4.1.3) heb ik hem nog gebruikt, maar bij de Blackberry Priv vond ik de ingebakken client wel prima. Laatst vroeg iemand me weer naar Touchdown, en toen heb ik het weer even geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat de standaard mail client van Samsung me beter bevalt dan dat.
Als kalender widget gebruik ik nu Calendar Widget, maar deze kan niet overweg met de kalender van Outlook. Ik heb niet geprobeerd om mijn hotmail account toe te voegen in de GMail of Samsung mail app, dus misschien werkt het daarmee wel. Verder is er vrij veel in te stellen; welke kalenders wil je weergegeven hebben (bij mij één exchange en 4 Google agenda's), uitlijning, aantal regels, tijd- en datumweergave etc.
Hiervoor gebruikte ik een widget die ook erg instelbaar was, maar ik kan niet meer op de naam komen en hij staat niet meer in mijn bibliotheek. Volgens mij heette die Business Calendar Widget Pro oid.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Dirtbiter
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-01 18:22
Ik gebruik GMail voor mijn privé e-mails (diverse IMAP en Hotmail) en Nine voor mijn zakelijke Exchange e-mail.

En dan Google Play: aCalendar - Android Kalender als kalender app. Dat werkt zo prima samen.

• Gines
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 20-02 19:08
Ik gebruik ook Gmail voor al mijn emailadressen, waarvan ook een Hotmail. Maar ik heb nu al jarenlang het probleem op verschillende telefoons dat wanneer ik een email verwijder met Gmail van mijn Hotmail-adres, dat deze nooit effectief wilt verwijderen.

Dus wanneer ik een email verwijder, wordt deze effectief verwijderd maar na 30sec krijg ik weer een melding dat ik een nieuwe email heb ontvangen, maar dit is dezelfde mail die ik net ervoor had verwijderd.

Nooit iemand met dit probleem gebotst?

• Shiro

Shiro

Serenity

Vraag over Tasker, er is namelijk ook geen demo versie en je moet gelijk 2,99 betalen.

Hoe werkt het eigenlijk? Als ik bijv een taak ofzo maak waarbij automatisch NFC aan gaat als ik mijn ABN Wallet open, gebeurt dat op de achtergrond allemaal of zie ik daadwerkelijk hoe NFC aangezet word?

Zelfde met VPN, ik wil mijn DNS66 automatisch aan en uit laten gaan a.d.h.v. als ik Chrome gebruik

Het zal wel niet heel veel besparen maar ik zie toch dat DNS66 heletijd batterij verbruikt. Op dag basis misschien maar 3%, maar ook in de kader van gewoon omdat het kan :p

D3 profile

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-02 00:09

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:17

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
Shiro schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:55:
Vraag over Tasker, er is namelijk ook geen demo versie en je moet gelijk 2,99 betalen.

Hoe werkt het eigenlijk? Als ik bijv een taak ofzo maak waarbij automatisch NFC aan gaat als ik mijn ABN Wallet open, gebeurt dat op de achtergrond allemaal of zie ik daadwerkelijk hoe NFC aangezet word?
De meeste dingen gebeuren gewoon op de achtergrond. Er zijn wel wat taken waarbij user input vereist is en hij simuleert deze dan, maar voor de meeste dingen is dat niet nodig.

Ik heb de volgende tasks ingesteld en dat gebeurd dan allemaal op de achtergrond.

• ard-e
  • Laatst online: 15-02 08:31
Vraag over Microsoft Outlook (android)?
Sinds de laatste update (8-2-2018) vreet deze ap mijn batterij leeg.
Ik kan hem stoppen, maar hij start in mum van tijd weer. En weggooien kan, maar dan ben ik bang dat ik de instellingen van mijn werk mail nooit meer goed erin krijg.

Zijn er meer mensen die merken dat batterij verbruik aanmerkelijk hoger is en waar meld ik dit (in Playstore inmiddels al geplaatst)

Ben hier dagelijks wel te vinden :-)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
ard-e schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:28:
Wellicht niet helemaal het antwoord wat je wilt hebben. Maar ik vind de Outlook app maar onhandig om te gebruiken. Zelf heb ik hele goede ervaringen met: Google Play: VMware Boxer of Google Play: Nine - Email & Calendar. (Kost 14,99)
quote:
En weggooien kan, maar dan ben ik bang dat ik de instellingen van mijn werk mail nooit meer goed erin krijg.
Op welke instellingen doel je hierop?
quote:
waar meld ik dit (in Playstore inmiddels al geplaatst)
In de reacties neem ik aan? Niet elke ontwikkelaar gaat alle reacties af, je kan Microsoft dus beter een e-mail sturen. De contactgegevens staan onderin vermeld: Google Play: Microsoft Outlook. (Al is maar de vraag of e-mail naar een noreply adres aankomt).

Overigens kan je ook even proberen om de cache te verwijderen van die app, er worden dan geen accounts verwijderd, maar het wil wel eens helpen.
En voor de volledigheid: Welke telefoon heb je en welke Android versie draait die?

• ard-e
quote:
rens-br schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:45:
[...]

Wellicht niet helemaal het antwoord wat je wilt hebben. Maar ik vind de Outlook app maar onhandig om te gebruiken. Zelf heb ik hele goede ervaringen met: Google Play: VMware Boxer of Google Play: Nine - Email & Calendar. (Kost 14,99)

[...]

domein e.d.

[...]

In de reacties neem ik aan? Niet elke ontwikkelaar gaat alle reacties af, je kan Microsoft dus beter een e-mail sturen. De contactgegevens staan onderin vermeld: Google Play: Microsoft Outlook. (Al is maar de vraag of e-mail naar een noreply adres aankomt).
ja een noreply adres... les 1, werkt niet!

Overigens kan je ook even proberen om de cache te verwijderen van die app, er worden dan geen accounts verwijderd, maar het wil wel eens helpen.
En voor de volledigheid: Welke telefoon heb je en welke Android versie draait die?

rens-br wijzigde deze reactie 14-02-2018 13:51 (161%)

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13-02 08:33
quote:
ard-e schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:28:
Bij mij pleef de app regelmatig vragen om opnieuw wachtwoorden van mijn accounts opnieuw in te voeren. dat irriteerde dusdanig dat ik de app niet meer gebruik, al was ik verder tevreden.

Wel moet ik zeggen dat de in app hulp mogelijkheden goed en snel werkten. Werd serieus en snel naar gekeken. helaas geen oplossing. Zou het proberen waard zijn?

• ard-e
quote:
GroeneThee schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:49:
[...]

Bij mij pleef de app regelmatig vragen om opnieuw wachtwoorden van mijn accounts opnieuw in te voeren. dat irriteerde dusdanig dat ik de app niet meer gebruik, al was ik verder tevreden.

Wel moet ik zeggen dat de in app hulp mogelijkheden goed en snel werkten. Werd serieus en snel naar gekeken. helaas geen oplossing. Zou het proberen waard zijn?
Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.

<noreply@microsoft.com>:
550: 5.4.1 [noreply@microsoft.com]: Recipient address rejected: Access denied [DM3NAM06FT008.Eop-nam06.prod.protection.outlook.com]

rens-br wijzigde deze reactie 14-02-2018 14:02 (0%)
Reden: Bold verwijderd

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Er gaat iets niet helemaal goed met quoten zo te zien.
quote:
Die worden als het goed is automatisch ingevuld, zo niet is het waarschijnlijk het volgende:
quote:
E-mailadres: e-mailadres
Domein: e-mailadres of leeg
Server: outlook.office365.com
Beveiligingstype: SSL/TLS
Poort: 443
Wil je de rest van mijn vragen ook nog even beantwoorden?

• ard-e
quote:
rens-br schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:45:
[...]

[...]

[...]

cache heb ik nu gewist, ik ga het even bijhouden! en toestel is Oneplus One, met Android 6.0.1. Tot voor kort geen probleem, maar nu zie ik bij batt. gebruik dat outlook in 4 uur, 30% gebruikt

Het is onnodig om je reactie volledig in bold te schrijven.

rens-br wijzigde deze reactie 14-02-2018 14:03 (2%)
Reden: Bold verwijderd

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
ard-e schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:55:
Cache heb ik nu gewist, ik ga het even bijhouden! en toestel is Oneplus One, met Android 6.0.1. Tot voor kort geen probleem, maar nu zie ik bij batt. gebruik dat outlook in 4 uur, 30% gebruikt
Ik kan mijn herinneren dat de Outlook app hetzelfde gedrag vertoonde hier, ook op mijn OPO, dat is alleen wel echt een hele tijd geleden.

• ard-e
Ai Ai...

mijn fout (italic is natuurlijk de volgende knop.... |:(
quote:
rens-br schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:04:
[...]

Ik kan mijn herinneren dat de Outlook app hetzelfde gedrag vertoonde hier, ook op mijn OPO, dat is alleen wel echt een hele tijd geleden.

• ard-e
quote:
ard-e schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:55:
[...]

cache heb ik nu gewist, ik ga het even bijhouden! en toestel is Oneplus One, met Android 6.0.1. Tot voor kort geen probleem, maar nu zie ik bij batt. gebruik dat outlook in 4 uur, 30% gebruikt

Het is onnodig om je reactie volledig in bold te schrijven.
Ik heb Boxer aan de praat gekregen, ik gooi outlook er uit!

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 14-02-2018 14:23 (11%)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
ard-e schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:21:
Ik heb Boxer aan de praat gekregen, ik gooi outlook er uit!
Als je bij Outlook wilt blijven, zou ik Outlook nog even aanhouden. Je kan dan kijken of het verwijderen van je cache geholpen heeft.

Zo niet, lekker Boxer gebruiken. Die heb heel lang gebruikt (kwam standaard op de OPO mee) en vond ik echt heel fijn werken.

rens-br wijzigde deze reactie 14-02-2018 14:25 (4%)

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Ik heb twee apps van Amazon erop staan: de appstore en Amazon drive. Voor de appstore gebruik ik mijn pven1-login, en voor drive mijn pven2-login. Helaas gaat dat niet samen. Als ik de appstore inlog met pven1, dan wordt drive ook met pven1 ingelogd en vice versa. Iemand een idee of hier iets aan te doen is? Ik heb al wat met Google Play: App Cloner geprobeerd, maar dat werkt niet.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale

• pven
  • Niet online
quote:
pven schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:09:
Ik heb twee apps van Amazon erop staan: de appstore en Amazon drive. Voor de appstore gebruik ik mijn pven1-login, en voor drive mijn pven2-login. Helaas gaat dat niet samen. Als ik de appstore inlog met pven1, dan wordt drive ook met pven1 ingelogd en vice versa. Iemand een idee of hier iets aan te doen is? Ik heb al wat met Google Play: App Cloner geprobeerd, maar dat werkt niet.
Iemand?

Nieuw probleem: ik heb een gezinsbibliotheek gemaakt, en heb daar mijn kinderen aan toe kunnen voegen. Mijn vrouw toevoegen lukt niet, want 'Can't invite the following because of an error'. En daar kan ik het dan mee doen. Iemand een idee waar ik dit aan kan kaarten? Overigens heb ik de cache van de diverse Google-apps al gecleared, dat lost het niet op.

pven wijzigde deze reactie 03-03-2018 08:56 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-02 18:56

TRaSH

Koffie ?

Weet niet of er een max van aantal personen is,
Misschien dat je daar naar kan kijken.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• pven
  • Niet online
quote:
TRaSH schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:58:
Weet niet of er een max van aantal personen is,
Misschien dat je daar naar kan kijken.
Ik mag er nu nog drie toevoegen, dat geeft ie aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-02 18:56

TRaSH

Koffie ?

Warning: When joining a new family group, once you’re removed or the group is deleted, you can’t join another one for 12 months.

Weet niet of dat van toepassing is.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• pven
  • Niet online
quote:
TRaSH schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:02:
Warning: When joining a new family group, once you’re removed or the group is deleted, you can’t join another one for 12 months.

Weet niet of dat van toepassing is.
Nee, dat is niet van toepassing. Daarbij verwacht ik dan een zinnige foutmelding.

• Lennart
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Kent iemand een reader waarbij je de startfolder om te openen kunt instellen?

Al jaar en dag gebruik ik Cool Reader. Stabiel, nightmode en werkt goed. O ja, en offline.

Wat ik mis, is een standaard locatie om bestanden (snel) te openen. In 99 van de 100 gevallen exporteer ik een document vanuit DropBox. Dat kan alleen (?) naar de /downloads-folder. Vanuit de CoolReader-app moet ik eerst een paar stappen doen om bij de Downloads-folder te komen. Dat moet sneller kunnen ..

En 2/, Cool Reader staat niet in het lijstje met 'openen met .. ' Ik krijg niet uitgevogeld waar ik dat kan instellen zonder alle instellingen te resetten. :| Misschien iemand een idee?

Mijn website
Desktop AMD Phenom II X6 @ 2,8GHZ + 8 GB RAM | Compaq CQ90 | beide Win 7
Camera (oa) Canon Eos 1ds mkiii | L-lenzen |

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

quote:
Lennart schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:39:
Kent iemand een reader waarbij je de startfolder om te openen kunt instellen?

Al jaar en dag gebruik ik Cool Reader. Stabiel, nightmode en werkt goed. O ja, en offline.

Wat ik mis, is een standaard locatie om bestanden (snel) te openen. In 99 van de 100 gevallen exporteer ik een document vanuit DropBox. Dat kan alleen (?) naar de /downloads-folder. Vanuit de CoolReader-app moet ik eerst een paar stappen doen om bij de Downloads-folder te komen. Dat moet sneller kunnen ..

En 2/, Cool Reader staat niet in het lijstje met 'openen met .. ' Ik krijg niet uitgevogeld waar ik dat kan instellen zonder alle instellingen te resetten. :| Misschien iemand een idee?
Werkt dit eventueel?

Google Play: Better Open With

En moeten ze ook direct geopend worden of gaat het erom dat ze überhaupt in de 'bibliotheek' opgenomen worden om later geopend te kunnen worden?

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-02 23:16

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Soms kom je een app tegen waarvan je niet wist dat je die nodig had : Thnx! :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:19
Voor degenen die niet op de hoogte zijn van het Android navigatie topic:
Lizard in "Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2"

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:45
Ik ben van plan om mijn Oukitel K6000 Plus door te schuiven/verkopen aan m'n vader.
Zou zijn eerste smartphone zijn. Niet omdat hij het wil, maar omdat het min of meer moet.
(Wegens whatsapp e.d.).
Moet nog even een goedkope sim-only erbij zien te regelen (Nu 100 min/sms voor €4 bij Simyo; denk eraan om over te gaan op Simpel; 2 jarig €2,50 p/maand voor 125 min, 1000 sms, 250MB).
En een google account voor hem aanmaken.

Maar anywho; nu wil ik de telefoon een beetje idiot proof maken; dus dat hij zo eenvoudig mogelijk kan bellen, sms'en, whatsapp kan gebruiken en foto's maken en dat hij niet zomaar ergens in de instellingen terecht komt o.i.d.
Misschien is een speciale launcher/skin wat, maar ik zie er verscheidene in de market staan, maar hebben jullie tips of ervaringen hiermee?

• AllSeeyinEye
quote:
Piet91 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:45:

Maar anywho; nu wil ik de telefoon een beetje idiot proof maken; dus dat hij zo eenvoudig mogelijk kan bellen, sms'en, whatsapp kan gebruiken en foto's maken en dat hij niet zomaar ergens in de instellingen terecht komt o.i.d.
Misschien is een speciale launcher/skin wat, maar ik zie er verscheidene in de market staan, maar hebben jullie tips of ervaringen hiermee?
Als ik in de Play Store hierop zoek dan vind ik bijvoorbeeld https://play.google.com/s...ils?id=com.necta.launcher.

Voor m'n eigen ouders heb ik Nova (Prime) enigszins gecustomized met grotere letters en icons en vervolgens het homescreen vergrendeld.

Ik ben weer eens bezig met het aanpassen van m'n toestel, maar kom er niet helemaal uit helaas. Was even stock Android gewend met daarbij notificaties bij elke applicatie in de vorm van een notificatiecounter'tje. Instagram, LinkedIn, WhatsApp, mails en het hele rataplan. Wilde ik nooit, maar toch best wel handig eigenlijk.

Nu heb ik weer Apex Launcher geïnstalleerd, waarbij die functionaliteit standaard ontbreekt? Je hebt echter wel weer de applicatie Apex Notifier, maar zeg ik het goed als dat slechts bij een paar apps werkt? Ik zie bij- voorbeeld geen keuze voor Instagram of WhatsApp? Toen dacht ik, okee dan gebruik ik Notifyer Unread wel voor die apps. Heb ik bij m'n moeder geïnstalleerd op der telefoon en die is daar uiterst tevreden mee. Probleem voor mij daarmee is weer dat ik ook gebruikmaak van een iconpack en omdat dit widgets zijn, is het uiterlijk van die icoontjes weer niet aan te passen op de homescreens. Betaald kan dit, dus overweeg ik.

TLDR: Iemand een idee hoe ik met Apex Launcher bij elke app een counter'tje kan fixen, terwijl ik daarbij ook nog eens een iconpack gebruik? Ik kom er deze ronde gratis dus even niet uit :) Misschien is er wel een soortgelijke app zoals Notifyer Unread, die ik niet ken en dit standaard kan bij iconpack-icoontjes. Thanks!

CLB wijzigde deze reactie 06-04-2018 22:25 (4%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!
Even gespeeld met Notifyer+ Unread Counter, maar elke keer dat ik een icoontje wilde aanpassen en op de gewenste iconpack klikte stopte de app met werken. Daarbij wordt de naam van de app / widget ook in het wit aangegeven en dat is nergens aan te passen, zodat het een match is met de non-widget-icons... Hmm jammer!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nova launcher (paid) heeft dit ook icm TeslaUnread. Daarbij kan je het uiterlijk en de vorm van de counter ook aardig aanpassen. Whatsapp pakt hij sowieso, instagram weet ik niet want dat gebruik ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Yes, genoeg andere launchers met soortgelijke opties, maar wil eigenlijk gewoon bij Apex Launcher blijven...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Apex Notifier is voor het laatst bijgewerkt in 2014. In de beschrijving lijkt het alsof er veel meer ondersteund wordt, maar het zou me niet verbazen als sommige apps sinds 2014 een andere manier van badges gebruiken.
Sowieso is het sinds Oreo wat anders geregeld vanuit Android, dus ik zou eigenlijk verwachten dat het nu makkelijker zou zijn geworden....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The-X
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-02 20:50
Ik ben opzoek naar een app waarmee ik mijn achtergrond automatisch kan veranderen. Nu zou je zeggen apps genoeg MAAR ik zou graag hebben dat deze app de benodigde foto's uit mijn Google foto's bibliotheek haalt.

Ik ben al aan de slag geweest met Muzei + Pluzei (oude plug-in) maar op de 1 of andere manier crashed deze constant of ververst mijn achtergrond na een paar foto's niet meer...

• flapdrol85
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online
quote:
The-X schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:27:
Ik ben opzoek naar een app waarmee ik mijn achtergrond automatisch kan veranderen. Nu zou je zeggen apps genoeg MAAR ik zou graag hebben dat deze app de benodigde foto's uit mijn Google foto's bibliotheek haalt.

Ik ben al aan de slag geweest met Muzei + Pluzei (oude plug-in) maar op de 1 of andere manier crashed deze constant of ververst mijn achtergrond na een paar foto's niet meer...
Wat dacht je van Google achtergronden? Die doet dat volgens mij.....

• The-X
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-02 20:50
quote:
Wat dacht je van Google achtergronden? Die doet dat volgens mij.....
Daarmee kan ik inderdaad foto's van mijn foto bibliotheek selecteren maar (volgens mij) nergens instellen dat hij na een bepaalde tijd automatisch een andere (random) foto uit mijn bibliotheek pakt.

Mocht je dit wel ergens in Google achtergronden in kunnen stellen dan hoor ik het graag!

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:06

nlboy

Alles kitz?

Ik ben op zoek naar een goede (adblocker & anti-tracking) browser voor mijn android telefoon.

Adblock Browser/Adblock Plus & Ghostery Privacy vertrouw ik niet helemaal vanwege het commercieel belang dat deze bedrijven hebben.

Helaas heeft uBlock en/of Privacy Badger nog geen browsers en Firefox Android met deze add-ons is zeer traag. Firefox Focus werkt prettig maar heeft geen tabbladen en DuckDuckGo Privacy vindt ik nog niet echt vlekkeloos werken.

Ik heb nu Cliqz, maar ik weet nog niet of ik er fan van ben...

Kortom wie heeft een goede suggestie? :*)

nlboy wijzigde deze reactie 13-04-2018 08:55 (8%)

• AllSeeyinEye
Samsung Browser met disconnect plugin?

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

quote:
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:56:
Samsung Browser met disconnect plugin?
Bedankt voor de suggestie.

Ik heb geen Samsung telefoon, maar ik neem aan dat de plugin ook voor Google Chrome beschikbaar is? :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AllSeeyinEye
quote:
nlboy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:03:
[...]
Bedankt voor de suggestie.

Ik heb geen Samsung telefoon, maar ik neem aan dat de plugin ook voor Google Chrome beschikbaar is? :)
Chrome for Android ondersteunt (nog) geen plugins... helaas...
Maar de Samsung Browser is een losse app in de Play Store die ook voor diverse niet-Samsung toestellen beschikbaar is ;)

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 13-04-2018 09:06 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

quote:
nlboy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:52:
Ik ben op zoek naar een goede (adblocker & anti-tracking) browser voor mijn android telefoon.

Adblock Browser/Adblock Plus & Ghostery Privacy vertrouw ik niet helemaal vanwege het commercieel belang dat deze bedrijven hebben.

Helaas heeft uBlock en/of Privacy Badger nog geen browsers en Firefox Android met deze add-ons is zeer traag. Firefox Focus werkt prettig maar heeft geen tabbladen en DuckDuckGo Privacy vindt ik nog niet echt vlekkeloos werken.

Ik heb nu Cliqz, maar ik weet nog niet of ik er fan van ben...

Wat bedoel je dat Firefox Focus geen tabbladen heeft?

In Firefox focus heb je meerdere pagina's open, alleen niet getoond in tabbladen maar met een icoon rechtsonderin.

https://www.androidlane.c...gnito-mode-gboard/102100/

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:18
Ik ben zelf aan het testen met Adguard. Deze blokt op telefoonniveau. Root is niet nodig.

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-02 00:09
Ghostery browser is ook een optie

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

quote:
Tukk schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:06:
[...]

Wat bedoel je dat Firefox Focus geen tabbladen heeft?

In Firefox focus heb je meerdere pagina's open, alleen niet getoond in tabbladen maar met een icoon rechtsonderin.

https://www.androidlane.c...gnito-mode-gboard/102100/
Ik zie alleen een prullenbak onderin...
quote:
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:05:
[...]

Chrome for Android ondersteunt (nog) geen plugins... helaas...
Maar de Samsung Browser is een losse app in de Play Store die ook voor diverse niet-Samsung toestellen beschikbaar is ;)
Top, ik ga dit even checken.
quote:
Zapato schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:11:
Ik ben zelf aan het testen met Adguard. Deze blokt op telefoonniveau. Root is niet nodig.
Merci ook dit ga ik even testen.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

quote:
nlboy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:18:
[...]
Ik zie alleen een prullenbak onderin...

[...]
Top, ik ga dit even checken.

[...]
Merci ook dit ga ik even testen.
Prullenbak is weggooien history, als je meerdere bladen open hebt dan kun je daar switchen tussen de tabbladen. Open maar eens een pagina en houdt een link lang vast. Open de pagina in een nieuw tabblad heb je dan als optie. Dan zie je bven de prullenbak de twee tabbladen.

Tukk wijzigde deze reactie 13-04-2018 09:34 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:41
quote:
Zapato schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:11:
Ik gebruik een soortgelijke app genaamd Blokada.
https://blokada.org/index.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-02 23:47
@nlboy Zelf ook enige tijd gezocht en gebruik inmiddels al een aantal maanden Brave Browser.
Is gebaseerd op Chrome maar is in staat om alle reclame/trackers en evt ook scripts te blokkeren.

Dus als je de Chrome browser an sich fijn vind om mee te werken is dit een aanrader. Overigens is er ook een desktop variant van.

-MD- wijzigde deze reactie 13-04-2018 11:04 (3%)

Steam: -MiDe- Uplay: MiDe- PSN: MiDe-- Origin: -8-MiDe-4-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-02 23:16

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
nlboy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:52:

IMHO de beste oplossing op het moment en ook nog eens voor alle apparaten op je netwerk :

https://pi-hole.net/

En als je nu zoiets hebt van "Ja, maar wat als ik op 4G zit ?!" dan kan je ook nog eens een VPN Server ermee combineren en die gebruiken via 4G ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

quote:
Tukk schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:34:
[...]

Prullenbak is weggooien history, als je meerdere bladen open hebt dan kun je daar switchen tussen de tabbladen. Open maar eens een pagina en houdt een link lang vast. Open de pagina in een nieuw tabblad heb je dan als optie. Dan zie je bven de prullenbak de twee tabbladen.
Ik zie het, maar ik kan dus niet vanaf het startscherm een nieuw tab openen?

En iedereen heel erg bedankt voor de suggesties. Ik ga er zeker naar kijken.

nlboy wijzigde deze reactie 14-04-2018 11:07 (7%)

• ye-roon
  • Laatst online: 07:03

ye-roon

knaak

Recentelijk heb ik een andere auto. Deze auto ondersteunt Android Auto. Nou ben ik een redelijk n00b daarmee, of met het gebruik van me telefoon voor andere toepassingen dan bellen, whatsapp, ideal en 2 factor authentication. Maar ik luister graag naar podcasts. Dus met de nieuwe Tweakers.net podcast dacht ik: woei! dit gaan we in de auto naar werk doen. (De meeste podcasts die ik "luister" doe ik nu nog via youtube).

Probleem is dat soundcloud wel soort van werkt. Althans, het geluid gaat over m'n speakers. Maar dat is nog niet te besturen via het touchscreen, echt super systeem van soundcloud tbh... /s

Anyway, ik zoek apps die dit wel kunnen. Ik begrijp dat spotify wel bediend kan worden, dus das best wel nice. Maar staan daar podcasts?(ik ben meer een radio luisteraar...) Of zijn er andere apps die dit beter doen? Plus voor de bonus vraag: zijn er apps die je 100% nodig hebt naast Android Auto?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• XWB
  • Niet online

XWB

That's quite an opportunity

Iemand een idee waar deze weer app te vinden is? Is als losse app op de P20 Pro geïnstalleerd maar niet in Google Play te vinden. Is ook geen onderdeel van Google News & Weather.

XWB wijzigde deze reactie 19-04-2018 13:01 (5%)

It takes two fools to argue.

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
quote:
XWB schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:00:
Iemand een idee waar deze weer app te vinden is? Is als losse app op de P20 Pro geïnstalleerd maar niet in Google Play te vinden. Is ook geen onderdeel van Google News & Weather.

[afbeelding]
Kan je die vraag niet beter in het P20 Pro topic stellen?

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09:44
quote:
XWB schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:00:

[afbeelding]
Standaard 'weer'-app van Huawei zelf, staat dus waarschijnlijk alleen op de telefoons van Huawei/Honor.

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Crosspost vanuit het S8 topic omdat dit volgens mij een algemeen android probleem is ipv alleen van Samsung:

Weet iemand ook of het menu dat je ziet als je bijvoorbeeld bij YouTube op "delen" drukt aan te passen is? Ik wil meestal een video naar mijn Raspberry Pi sturen (via yatse "afspelen op media-apparaat"), maar dat icoontje staat steeds ergens anders waardoor ik 20+ opties door moet scrollen waarvan ik de helft nooit gebruik.

Bij het sturen van plaatjes vanuit de galerij gaat het meestal wel goed, omdat Whatsapp blijkbaar voorrang krijgt oid. Ik zie dan altijd eerst een rijtje "meest recente contacten" van Whatsapp, met daaronder het gewone Whatsapp logo voor als je iemand anders wat wil sturen. Ik vermoed dus dat het wel aanpasbaar is, maar weet niet of dit probleem Android-gerelateerd of specifiek voor Samsung is.

Met wat zoeken kom ik o.a. hier uit: "how to edit and clean up Androids share menu". Dat artikel verwijst naar een app Andmade Share waarin je een extra optie in je deelmenu krijgt. Als je die als standaard instelt krijg je eigenlijk hetzelfde menu weer, maar die kan je dan wel naar wens aanpassen. Dit werkt alleen nog niet helemaal zoals ik het wil, dus als iemand nog een alternatief weet houd ik me aanbevolen. AppChooser doet hetzelfde en werkt imho ook niet prettig

Met wat verder zoeken vond ik dit artikeltje, waarin staat dat je het doel waarnaar je wil sturen iets langer kan indrukken om hem bovenaan je share-lijst te pinnen. Dat werkt inderdaad vanuit de galerij, maar niet vanuit Youtube, die blijkbaar een oudere implementatie van het deelmenu gebruikt? Quickpic heeft ook zijn eigen invulling aan het deelmenu gegeven, dus daar werkt het ook niet :(

gwystyl wijzigde deze reactie 25-04-2018 08:44 (18%)

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:25

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

quote:
gwystyl schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:28:
Crosspost vanuit het S8 topic omdat dit volgens mij een algemeen android probleem is ipv alleen van Samsung:

Weet iemand ook of het menu dat je ziet als je bijvoorbeeld bij YouTube op "delen" drukt aan te passen is? Ik wil meestal een video naar mijn Raspberry Pi sturen (via yatse "afspelen op media-apparaat"), maar dat icoontje staat steeds ergens anders waardoor ik 20+ opties door moet scrollen waarvan ik de helft nooit gebruik.

Bij het sturen van plaatjes vanuit de galerij gaat het meestal wel goed, omdat Whatsapp blijkbaar voorrang krijgt oid. Ik zie dan altijd eerst een rijtje "meest recente contacten" van Whatsapp, met daaronder het gewone Whatsapp logo voor als je iemand anders wat wil sturen. Ik vermoed dus dat het wel aanpasbaar is, maar weet niet of dit probleem Android-gerelateerd of specifiek voor Samsung is.

Met wat zoeken kom ik o.a. hier uit: "how to edit and clean up Androids share menu". Dat artikel verwijst naar een app Andmade Share waarin je een extra optie in je deelmenu krijgt. Als je die als standaard instelt krijg je eigenlijk hetzelfde menu weer, maar die kan je dan wel naar wens aanpassen. Dit werkt alleen nog niet helemaal zoals ik het wil, dus als iemand nog een alternatief weet houd ik me aanbevolen. AppChooser doet hetzelfde en werkt imho ook niet prettig

Met wat verder zoeken vond ik dit artikeltje, waarin staat dat je het doel waarnaar je wil sturen iets langer kan indrukken om hem bovenaan je share-lijst te pinnen. Dat werkt inderdaad vanuit de galerij, maar niet vanuit Youtube, die blijkbaar een oudere implementatie van het deelmenu gebruikt? Quickpic heeft ook zijn eigen invulling aan het deelmenu gegeven, dus daar werkt het ook niet :(
had dit antwoord ook in het s8 topic gezet om de discussie daar af te sluiten, het is inderdaad geen samsung issue, maar een algemeen youtube issue:
had ook nog dit gevonden:
https://android.gadgethac...u-no-root-needed-0182089/
maar helaas krijg ik geen "pin" optie bij een long press.

Maar het gekke is, als ik bv een link vanuit chrome wil delen, dan heb ik een ander menu, waarbij ik wel een long press kan doen om bv "Afspelen op Kodi" te pinnen, maar in dit menu staat de optie wel op een vaste plek...
YouTube gebruikt dus een afwijkend "delen via" menu.. (ook nog dumpert en netflix gechecked, maar deze gebruiken weer het standaard share menu...)

hier nog meer info:
https://www.reddit.com/r/...e_menu_needs_an_overhaul/
het zou dit kunnen zijn:
quote:
It's for analytics and seeing how people share certain things. The built-in method of sharing does not provide a way of knowing this, so we have to build our own solution all for the sake of analytics. Are people sharing our content with emails or texting more? Or maybe a different app? Are they just copying the link? It's all for analytics.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:48
@XWB Als ik zoek middels google op: huawei weather app apk 8.0.1.204
Dan kom ik alleen een 5.1.83 tegen van Huawei.
Wat kan is dat iemand zijn p20 geroot heeft en die apk er uit kan halen om aan je te zenden. Dan heb je hem ook. Of die werkt is een tweede natuurlijk. Maar er lijkt niets vindbaar te zijn.

Ook zoeken op het icoontje kwam niks uit.

Arunia wijzigde deze reactie 25-04-2018 08:52 (6%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Arunia @XWB Misschien hoeft diegene niet eens te rooten. Bij Total Commander kan je browsen naar "geinstalleerde apps", en vanaf daar je gewenste app/apk kopieren naar een andere map. Ik weet alleen niet of die Huawei weather app nog afhankelijkheden heeft die misschien niet ineens meegekopieerd worden....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:27
Is er iemand die mij kan helpen met het volgende:
Sinds 3 maanden wonen wij in Spanje en hebben internet en simkaarten van Movistar Spanje.

Ik wil de app downloaden om ons verbruik makkelijker in te zien. https://play.google.com/s...tar.android.mimovistar.es

Op mijn telefoon kom ik de app niet tegen in de playstore, als ik een link aanklik op hun website zegt de playstore dat deze app niet beschikbaar is in mijn land.

Het lijkt erop dat de playstore (of google) nog steeds denk dat ik in NL ben, maar ik heb natuurlijk gewoon Spaanse IP adressen.

Edit 1. Ik heb dual sim, en de NL sim ge-deactiveert maar geen zin
Edit 2. Mijn vrouw heeft een spaans aangekocht toestel, ook met vergelijkbare setup en hetzelfde
Edit 3. we zien wel movistar zuid-amirika apps.

Pinin wijzigde deze reactie 01-06-2018 09:12 (10%)

There is no such thing as too much coriander.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Pinin als alternatief kan je 3G watchdog of iets vergelijkbaars gebruiken. Die heeft niet precies dezelfde waarden als je provider, maar mijn ervaring met de telling van T-Mobile op de telefoon van mijn vrouw en die van 3G Watchdog is best goed. Meestal scheelt het een paar mb.

In android zelf kan je tegenwoordig ook wat makkelijker je gegevensgebruik bekijken en een limiet instellen als dat nodig is, maar bij 3G Watchdog kan je het gebruik per programma bekijken. Dat kan handig zijn als bijvoorbeeld Facebook in de achtergrond steeds probeert filmpjes te downloaden over de dataverbinding :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:21
En, als dat allemaal niet lukt, misschien hebben ze wel een goede mobiele site of een sms code?

Dat laatste gebruikte in op AT-T in Amerika: contactpersoon aangemaakt met die sms code, contactpersoon op mijn homescreen en klaar: zodra je hem aan klikt krijg je de sms resultaten. Het is een workaround en lost je probleem niet op, maar kan je wellicht voorlopig verder helpen.

Hmmbob wijzigde deze reactie 01-06-2018 11:24 (70%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
quote:
Thx, dat zal het zijn. Nogal rigoureus en ik weet niet wat het effect is op bestaande apps (of app updates).

De mobiele site werkt wel ok, maar je moet telkens inloggen.

3G watchdog beperkt zich helaas tot data.

Thx anyway

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

quote:
Pinin schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:09:
Edit 1. Ik heb dual sim, en de NL sim ge-deactiveert maar geen zin
Edit 2. Mijn vrouw heeft een spaans aangekocht toestel, ook met vergelijkbare setup en hetzelfde
Edit 3. we zien wel movistar zuid-amirika apps.
Gebruikt ze haar Nederlandse Google account op dat Spaanse toestel? Ik zou niet het land van je bestaande accounts veranderen maar gewoon een nieuw Google account aanmaken, om te beginnen op dat Spaanse toestel. Het was waarschijnlijk het zekerst geweest om dat als eerste op het Spaanse toestel met Spaanse sim te doen. Dan moet je zeker de Spaanse Play Store krijgen. Daarna kun je een volgend Google account op het toestel toevoegen. Ik neem aan dat dan niet de landkoppeling van een van beide accounts zal veranderen. Dat zou véél te ongevraagd ingrijpend zijn. Kunnen ze niet maken lijkt me.

Dan kun je in de Play Store van account wisselen als het goed is en dan zou ik verwachten dat je dan uit beide Play Stores kunt installeren. Heb je de app eenmaal dan is het ook simpel met vooral gratis apps om die naar een ander toestel over te zetten. Zelfs naar een toestel zonder Google account. Betaalde apps willen evt. een license check doen en daar moet het account voor aanwezig zijn (of Family account).

Ik gebruik al heel lang een appje dat de apk bestanden automatisch back-upt bij installatie en die stuur je zo over naar een ander toestel. Desnoods met Bluetooth. Duurt wat langer met grote apps en dan is Dukto ook wel handig. Gaat via WiFi als beide toestellen op hetzelfde netwerk zitten. Ik doe het ook wel via een hotspot van een derde toestel. Werkt prima. :)

https://play.google.com/s...s?id=mobi.usage.appbackup

https://play.google.com/store/apps/details?id=it.msec.dukto

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig een goede media player waar i.t.t. MX Player ondersteuning voor MPEG2 er niet uit gesloopt is?

De oplossing met de custom codec had ik al geprobeerd, werkt niet goed met de streams van TVHeadend. Als er al beeld verschijnt, kun je de frames zitten tellen :/ Heb MX Player daarna gedowngrade naar 1.8.17 (dan is de ondersteuning er nog wel), daar werkt het alleen met software decoder, maar ook dan kun je de frames zitten tellen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
VLC?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heel iets beter, maar de frames zijn nog te tellen :/
VLC doet echter niet moeilijk over het formaat :)

Raven wijzigde deze reactie 24-06-2018 19:36 (32%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:38

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik had altijd goede ervaringen met Archos video player of je kunt Xplayer proberen?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

VLC had hardware decodering standaard niet aan staan :? , die doet het nu prima :)

Oscar Wilde

• pven
  • Niet online
Mijn kindjes vinden https://play.google.com/s...ndly.kids.languages&hl=nl erg leuk. Maar ... dat kost 48 euro per jaar (en dan nog eigenliujk x2), dat vind ik net wat te veel voor iets waarvan ik vermoed dat ze het over een paar maanden weer beu zijn.

Heeft iemand tips voor taal-leer-apps voor kinderen? Ik heb last van de bomen en het bos. 8)7

• AllSeeyinEye
Mijn dochter heb ik op haar 8e aan DuoLingo gezet (en gebruik dat zelf ook)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinin
quote:
CaptJackSparrow schreef op zondag 3 juni 2018 @ 01:02:
[...]

Gebruikt ze haar Nederlandse Google account op dat Spaanse toestel? Ik zou niet het land van je bestaande accounts veranderen maar gewoon een nieuw Google account aanmaken, om te beginnen op dat Spaanse toestel. Het was waarschijnlijk het zekerst geweest om dat als eerste op het Spaanse toestel met Spaanse sim te doen. Dan moet je zeker de Spaanse Play Store krijgen. Daarna kun je een volgend Google account op het toestel toevoegen. Ik neem aan dat dan niet de landkoppeling van een van beide accounts zal veranderen. Dat zou véél te ongevraagd ingrijpend zijn. Kunnen ze niet maken lijkt me.

Dan kun je in de Play Store van account wisselen als het goed is en dan zou ik verwachten dat je dan uit beide Play Stores kunt installeren. Heb je de app eenmaal dan is het ook simpel met vooral gratis apps om die naar een ander toestel over te zetten. Zelfs naar een toestel zonder Google account. Betaalde apps willen evt. een license check doen en daar moet het account voor aanwezig zijn (of Family account).

Ik gebruik al heel lang een appje dat de apk bestanden automatisch back-upt bij installatie en die stuur je zo over naar een ander toestel. Desnoods met Bluetooth. Duurt wat langer met grote apps en dan is Dukto ook wel handig. Gaat via WiFi als beide toestellen op hetzelfde netwerk zitten. Ik doe het ook wel via een hotspot van een derde toestel. Werkt prima. :)

https://play.google.com/s...s?id=mobi.usage.appbackup

https://play.google.com/store/apps/details?id=it.msec.dukto
Sorry voor de late reactie, maar een ander account aanmaken ging prima, nu dus ook de juiste app. Bedankt.

• Pinin
Klopt het dat je met Google maps offline beperkingen heb qua grootte? Ik kan bijv. maar een relatief klein gebied in spanje downloaden ongeveer 300mb, maar wel heel NL van rond de 1000mb

In mijn gevoel was dat vroeger niet zo

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Pinin Ik weet niet of er een limiet aan het oppervlak of de hoeveelheid data zit, maar ik kan me voorstellen dat een gebied van 300 x 300 km in Spanje misschien maar één of twee grote steden en een boel buitengebied bevat, terwijl dat ongeveer heel dichtbevolkt Nederland is. Dat maakt nogal uit in de hoeveelheid data die je moet downloaden.
Als je zoveel kaartmateriaal wil hebben, zou ik zelf eerder kijken naar bijvoorbeeld Here WeGo voor navigatie of OSMdroid voor kaartmateriaal.

• Pinin
quote:
gwystyl schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:19:
@Pinin Ik weet niet of er een limiet aan het oppervlak of de hoeveelheid data zit, maar ik kan me voorstellen dat een gebied van 300 x 300 km in Spanje misschien maar één of twee grote steden en een boel buitengebied bevat, terwijl dat ongeveer heel dichtbevolkt Nederland is. Dat maakt nogal uit in de hoeveelheid data die je moet downloaden.
Als je zoveel kaartmateriaal wil hebben, zou ik zelf eerder kijken naar bijvoorbeeld Here WeGo voor navigatie of OSMdroid voor kaartmateriaal.
Thx, het gaat mij niet om data. Maar meer of er idd bijv. een oppervlakte beperking is.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig hoe je in de gewone Play Store kan zien of een willekeurige app beschikbaar is in de Android TV Play Store voor je een dergelijk apparaat aanschaft?

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:21
quote:
Pinin schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:35:
[...]

Thx, het gaat mij niet om data. Maar meer of er idd bijv. een oppervlakte beperking is.
Ja, die is er. Op een gegeven moment kon ik in de VS ook niet meer verder uitzoomen. Opgelost door meerdere offline maps naast elkaar / licht overlappend te downloaden.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Pinin
quote:
Hmmbob schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:32:
[...]

Ja, die is er. Op een gegeven moment kon ik in de VS ook niet meer verder uitzoomen. Opgelost door meerdere offline maps naast elkaar / licht overlappend te downloaden.
Ja, zo heb ik dat nu ook maar gedaan.

• Pinin
Op mijn telefoon (en laptop) gebruik ik voor gmail 2 accounts, je kan namelijk éénvoudig switchen tussen deze accounts in gmail zonder te hoeven inloggen als ander "persoon"

Mijn vraag, hoe kan ik mijn contactpersonen tussen deze 2 accounts laten syncen. Dus niet 'éénmalig maar continue. Als ik in account A een contact aanmaak moet deze even later ook beschikbaar zijn voor Account B

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:57
Ik gebruik al jaren de Instaweather Pro app. Eerst met WindowsPhone en nu met Android. Helaas werkt de app niet meer corect en is verwijderd uit Google Play. De opvolger, WeatherShot app vind ik niks, en de Pro versie is veel te duur.

Weet iemand een goede alternatief voor foto’s te delen met weerinformatie? Een app zonder flauwekul en reclame?

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Wat is nu de beste app om te proberen te achterhalen waarom je zoveel sirenes hoort?
Of waarom die heli steeds rondjes vliegt boven je wijk?

Heb een aantal van die 112 of P2000 apps geprobeerd, maar erg compleet lijken ze niet.

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:37

IkWilbert

Het is mij!

hjs schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:25:
Wat is nu de beste app om te proberen te achterhalen waarom je zoveel sirenes hoort?
Of waarom die heli steeds rondjes vliegt boven je wijk?

Heb een aantal van die 112 of P2000 apps geprobeerd, maar erg compleet lijken ze niet.
Ik gebruik de app alarmfase 1 of de site: https://monitor.p2kflex.nl

I intend to live forever. So far, so good.

• Piet91
Weet niet of het hier mag; maar even een korte vraag over Tikkie (heb er zelf nog nauwelijks ervaring mee namelijk)

Vanmorgen kreeg ik een notificatie van Tikkie app dat iemand mij had betaald.
Ik heb toen echter niet gelijk gekeken en nu staat zijn naam/betaling niet in het overzicht.
Persoon geeft aan dat hij betaalt heeft en ik kreeg dus ook gewoon een notificatie van.
Snap het niet helemaal; storing bij Tikkie misschien?

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:45
Piet91 schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:22:
Weet niet of het hier mag; maar even een korte vraag over Tikkie (heb er zelf nog nauwelijks ervaring mee namelijk)

Vanmorgen kreeg ik een notificatie van Tikkie app dat iemand mij had betaald.
Ik heb toen echter niet gelijk gekeken en nu staat zijn naam/betaling niet in het overzicht.
Persoon geeft aan dat hij betaalt heeft en ik kreeg dus ook gewoon een notificatie van.
Snap het niet helemaal; storing bij Tikkie misschien?
Kun je ook op je bankrekening checken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Piet91
icecreamfarmer schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:30:
Kun je ook op je bankrekening checken.
Klopt, maar daar stond het gisteren ook nog niet op.

Maar ik keek net nog eens en nu staat het wel op de bankrekening; maar het staat niet op de Tikkie app.
Niet erg handig op die manier.

• quizmaster
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:41
Piet91 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:08:
[...]

maar het staat niet op de Tikkie app.
Heb ik ook met de Tikkies die ik gisteren heb verzonden. Wellicht een storing oid.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:19
9 november was er een update van de Tikkie app. Wellicht is dat gerelateerd..

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• kraades
  • Laatst online: 09:23
Ik gebruik al tijden met plezier en zonder problemen de app Parallel Space om meerdere accounts om mijn telefoon te gebruiken. Bijvoorbeeld een tweede Whatsapp.

Nu wil ik graag een tweede Calendar app gebruiken in Parallel Space maar deze heeft geen toegang tot mijn kalender. De Calendar app geeft wel aan dat er onvoldoende permissies zijn, maar de normale vraag om toegang te verlenen verschijnt niet.

Normaal kun je via Settings, App Permissions dit expliciet aangeven. Alleen deze optie (Settings) is niet beschikbaar in Parallel Space (of ik kan de optie niet vinden).

Mijn vraag is: weet iemand waar ik de app permissions in de Parallel Space omgeving expliciet kan aangeven / instellen? Of waar dit wordt opgeslagen? (disk, database, ...)

N.B.
Parallel Space kopieert het gehele default file system naar een eigen locatie.

Donate ETH

Pagina: 1 ... 64 65 66 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True