Ik ben een fervet puzzelaar en sinds kort verslaafd aan de spellen van Kek Games. Op volgorde van release:
Rhomb (Play Store link)
Unpuzzle (Play Store link)
UnpuzzleR (Play Store link)
Allen vrij redelijk geprijst. Rhomb is al wat ouder, dat is ook wel te zien, maar speelt erg leuk. Is met reclame helemaal te spelen en zijn iets van 60 levels.
Unpuzzle en UnPuzzleR zijn al wat nieuwer. Ook reclame erin om de zoveel puzzels. Volgens mij heeft Unpuzzle iets van 150 levels. UnPuzzler heeft er 250.
Hoewel ze alle 3 verschillend zijn, is de progressie in moeilijkheid goed te doen. Met alle toevoegingen kom je op een aardig complex plaatje uit, zoals:

Maar doordat je er langzaam doorheen bent gegaan, ziet het er niet zo heel lastig uit. Het speelt erg rustig en is ideaal voor plaspauzes.
Ik zie ze trouwens ook op Armorgames staan (
https://armorgames.com/user/kekgame) dus daar kun je ook alvast kijken of je het leuk vind. In de app kun je dus premium aanschaffen om de reclame uit te schakelen (en er is een opt-out voor personalisatie van advertenties). Bij UnpuzzleR krijg je dan ook nog extra puzzels volgens mij, maar zo ver ben ik nog niet. Rhomb is redelijk snel uit te spelen, Unpuzzle ben je al wat langer bezig, maar met die nieuwste moet je dus wel even rustig kijken wat de bedoeling is, maar alsnog enorm interessant.
Ook een tip voor ouders trouwens, al is mijn moeder na Mahjong nu verslaafd aan
BlockSudo (Play Store link)
Maar dat is weer een ander verhaal. Ook wel aardig, maar hou niet zo van infinite puzzels.