Ik gebruik een Pixel 5 met 2 SIM kaarten (eSim & fysieke) voor werk en privé. Voor mijn werk word ik veel gebeld door klanten uit de hele wereld, dus ook in andere tijdzones. Is het mogelijk om automatisch op bepaalde tijden (wanneer ik niet werk / vakantie) telefoontjes naar alleen mijn werk SIM kaart te blokkeren? In de Android 'do not disturb' settings kun je geen onderscheid maken naar SIM kaart voor zover ik weet.
Ik zet mijn werk SIM kaart nu handmatig uit, maar vergeet dit vaak weer aan te zetten en dat is vrij onhandig. Ook kan ik dan geen data gebruiken van m'n werk SIM kaart. Ik heb gekeken naar een app als Tasker maar die kreeg ik niet werkend. Een andere app die ik gevonden had was Truecaller. Alleen daar lees ik veel slechte reviews over dat al je contacten worden geüpload naar hun servers en vervolgens gebruikt voor reclame doeleinden. Dat vond ik ook een minder goed idee.
Wellicht iemand een tip?
Ik zet mijn werk SIM kaart nu handmatig uit, maar vergeet dit vaak weer aan te zetten en dat is vrij onhandig. Ook kan ik dan geen data gebruiken van m'n werk SIM kaart. Ik heb gekeken naar een app als Tasker maar die kreeg ik niet werkend. Een andere app die ik gevonden had was Truecaller. Alleen daar lees ik veel slechte reviews over dat al je contacten worden geüpload naar hun servers en vervolgens gebruikt voor reclame doeleinden. Dat vond ik ook een minder goed idee.
Wellicht iemand een tip?
[Voor 5% gewijzigd door EverGreen1979 op 14-06-2021 10:04]