Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EverGreen1979
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik gebruik een Pixel 5 met 2 SIM kaarten (eSim & fysieke) voor werk en privé. Voor mijn werk word ik veel gebeld door klanten uit de hele wereld, dus ook in andere tijdzones. Is het mogelijk om automatisch op bepaalde tijden (wanneer ik niet werk / vakantie) telefoontjes naar alleen mijn werk SIM kaart te blokkeren? In de Android 'do not disturb' settings kun je geen onderscheid maken naar SIM kaart voor zover ik weet.

Ik zet mijn werk SIM kaart nu handmatig uit, maar vergeet dit vaak weer aan te zetten en dat is vrij onhandig. Ook kan ik dan geen data gebruiken van m'n werk SIM kaart. Ik heb gekeken naar een app als Tasker maar die kreeg ik niet werkend. Een andere app die ik gevonden had was Truecaller. Alleen daar lees ik veel slechte reviews over dat al je contacten worden geüpload naar hun servers en vervolgens gebruikt voor reclame doeleinden. Dat vond ik ook een minder goed idee.

Wellicht iemand een tip?

[Voor 5% gewijzigd door EverGreen1979 op 14-06-2021 10:04]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@EverGreen1979 ik had in Android 10 een manier gevonden om de gehele simkaart uit te schakelen via ADB en Tasker, maar voor Android 11 heb ik nog geen methode gevonden om dat te doen.

Nu is het blokkeren van bellers wellicht iets eenvoudiger.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:45
Ik heb op een ander forum de app "Hush - Call & notification blocker" wel eens voorbij zien komen bij vragen over vergelijkbare situaties. Zelf heb ik twee toestellen; één voor werk en één voor privé, dus DND staat op dat werktoestel al vroeg aan.

[Voor 7% gewijzigd door Groentjuh op 14-06-2021 09:31]

• EverGreen1979
thnx, Hush ziet er veel belovend uit. Zal die app eens proberen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:51
Ik heb Hush gebouwd, samen met een bevriende UX designer.

Lange tijd sleepte ik overal 2 smartphones heen maar vond dit op gegeven moment toch te onhandig. Eind vorig jaar ben ik overgestapt naar dual SIM. De niet storen functie van Android was voor mij te beperkt om werk en privé goed te scheiden op 1 telefoon. Zo is het idee voor Hush ontstaan. Waarschijnlijk zullen veel meer mensen dit probleem wel herkennen.

Alle vragen en feedback zijn welkom! Enjoy the Hush :)

Ontspan.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Magnolia
@rens-br Stuurde me per DM een vraag over hoe je Hush moet instellen. Ik zet het antwoord even hier neer zodat andere gebruikers er wellicht ook wat aan hebben.

Vraag: Hoe stel je in dat naast het hele weekend (vrijdag 17.00u tot maandag 08.00u) ook elke werkdag van 17.00 tot de volgende werkdag 08.00 een 'rule' actief is?

Antwoord: Zie screenshot hieronder. Vanaf versie 1.4 kun je ook een omgekeerd tijdschema instellen met de nieuwe optie 'Allow on'. Alle berichten en telefoontjes buiten dat tijdsschema worden geblokkeerd en weer zichtbaar als het schema weer begint.

Dus als je alleen berichten wilt ontvangen tijdens werkuren(maandag-vrijdag tussen 09.00-17.00) en je ontvangt een bericht om vrijdag 18.00 dan wordt deze weer zichtbaar maandag 09.00. Als je een bericht ontvangt op dinsdag 06.00 dan wordt deze weer zichtbaar dezelfde dinsdag om 09.00.

[Voor 84% gewijzigd door Magnolia op 28-06-2021 11:17. Reden: Versie 1.4 uitleg]

Ontspan.

• EverGreen1979
@Magnolia Ik draai nu een klein weekje Hush en de app werkt perfect. Alle oproepen naar mijn werk SIM worden netjes geblokkeerd. En het apps blokkeren is ook handig. Verder ziet de app er gelikt uit en is instellen heel eenvoudig. Dit in tegenstelling tot bijv. Tasker waarbij ik na 3 Youtube tutorials er nog steeds niet echt goed uit kwam..

Goed werk! Ik weet niet of je ook feature requests aanneemt maar wat misschien nog een mooie toevoeging zou zijn is dat je ook een custom groep van bellers kunt blokkeren. Je kunt nu al kiezen of je alle privé nummers en/of niet-contacten wilt blokkeren, maar nog niet bijvoorbeeld alle nummers met netcode +86.

Zou voor mij voor ideaal zijn om mijn Aziatische klanten (bellers uit China/Taiwan/Thailand) te blokkeren in het weekend. Zo kunnen mijn Nederlands collega's (die toch in dezelfde tijdszone zitten) mij wel bereiken. Zij bellen ook alleen als het echt spoed is.

Ik ben er iig echt blij mee. Heb daarom ook meteen een licensie genomen :)

• Magnolia
@EverGreen1979 bedankt voor de support en leuk om te horen dat Hush voor jou een uitkomst is. Het blokkeren van custom groep bellers staat nog op ons 'to do' lijstje. Die functie zal waarschijnlijk op korte termijn worden toegevoegd, dus hou de updates in de gaten.

Ontspan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magnolia
@rens-br zie mijn aangepaste reactie hierboven. Sinds versie 1.4 kun je ook een omgekeerd tijdschema instellen met de nieuwe optie 'Allow on'. Alle berichten en telefoontjes buiten dat tijdsschema worden geblokkeerd.

@EverGreen1979 in versie 1.5 komt de optie om een custom groep bellers te blokkeren.

Ontspan.

• Magnolia
Hush: Apps & nummers blokkeren versie 1.7.0 is inmiddels beschikbaar in de Google Play store. Je kunt nu ook een groep nummers blokkeren.

Bijvoorbeeld alle nummers uit een bepaald land (+91 - India), stad (+31 20 - Amsterdam) of een specifieke organisatie (+31 10 [bedrijfsnummer]). Wellicht voor jou een uitkomst @EverGreen1979. Kan daarnaast ook handig zijn als je last hebt van (buitenlandse) spam-calls, telemarketers of een irritante afdeling binnen jouw bedrijf :P.

[Voor 10% gewijzigd door Magnolia op 26-08-2021 11:17]

Ontspan.

• EverGreen1979
Super, bedankt voor de support @Magnolia! Ga het uittesten met m'n Aziatische klanten.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:11

Eric_Cantona

"Au Revoir"

@Magnolia je app klinkt als een uitkomst voor mijn "uitdaging"!

Ik heb onregelmatige werktijden en maak gebruik van dual sim. Wat ik graag wil is dat ik onder werktijd niet gestoord wordt door meldingen van bepaalde apps. Echter, is dat lastig in een tijdschema vast te zetten, dus ik zou dat graag met een toggle widget willen doen op m'n homescherm.

Dus bij aanvang dienst schakel ik DND in middels de toggle en einde dienst schakel ik het weer uit om meldingen van die apps te ontvangen.

Dit kan ik later nog uitbreiden om buiten werktijd geen belletjes of mails van werk te ontvangen, maar punt 1 is voor mij het belangrijkste :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Mocht je in de toekomst ooit een ander nummer nemen kan vamo (vast mobiel integratie) mogelijk een optie zijn, dat kan ook met twee 06 nummers (mits bij dezelfde provider). KPN en Vodafone bieden dat in ieder geval aan maar mogelijk ook anderen.

Je hebt dan gewoon 1 sim met daaraan 2 (of meer) nummers welke je via een app en/of website kan beheren. Ik gebruik dit al enige tijd en als je zakelijk/privé wilt scheiden is dit een hele fijne optie. Het fijne is dat met een duo sim en voip oplossing (softclient, of vast toestel etc) dit ook gewoon werkt omdat de nummers in de centrale gekoppeld wordt aan de aansluiting(en). Bij terug bellen moet je alleen even opletten welk nummer je gebruikt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Magnolia
Eric_Cantona schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:16:
@Magnolia je app klinkt als een uitkomst voor mijn "uitdaging"!

Ik heb onregelmatige werktijden en maak gebruik van dual sim. Wat ik graag wil is dat ik onder werktijd niet gestoord wordt door meldingen van bepaalde apps. Echter, is dat lastig in een tijdschema vast te zetten, dus ik zou dat graag met een toggle widget willen doen op m'n homescherm.

Dus bij aanvang dienst schakel ik DND in middels de toggle en einde dienst schakel ik het weer uit om meldingen van die apps te ontvangen.

Dit kan ik later nog uitbreiden om buiten werktijd geen belletjes of mails van werk te ontvangen, maar punt 1 is voor mij het belangrijkste :)
Over punt 1: Hush ondersteunt op dit moment inderdaad alleen 'statische' regels gebaseerd op dag en tijd. In de volgende grote release willen we ook dynamische regels gaan ondersteunen. Op basis van WiFi en Bluetooth verbinding.

Een regel wordt dan geactiveerd zodra je bijvoorbeeld verbinding maakt met je WiFi netwerk op kantoor. Dan gaan bijvoorbeeld je WhatsApp en Social Media uit. En als je weer thuis komt en verbinding maakt met je WiFi thuis netwerk gaan al je werk apps uit. Of als je in de auto stapt en verbinding maakt met je bluetooth carkit blokkeer je al je apps. Wordt Veilig Verkeer Nederland ook blij van.

Met zulke dynamische regels hoef je geen vaste tijden meer op te geven maar volgen de regels je onregelmatige werktijden. Wellicht sluit dat beter aan bij jouw usecase.

Je kunt in de app zelf al met 1 klik op het pulserende groene icoontje een regel aan/uit zetten. Dus zodra je dienst begint zet je de regel aan, is je dienst klaar dan zet je regel uit en komen je notificaties weer te voorschijn. Zolang je de app niet afsluit is dat bijna net zo snel als een widget. Misschien dat we later nog een widget toevoegen. Alleen in Android 12 zijn die weer veranderd dus is dat wel wat uitzoek werk.

Ontspan.

• Magnolia
Hush versie 2.0 is vanaf vandaag beschikbaar in de Google Play Store. Je kunt nu ook regels op basis van Wi-Fi verbinding instellen, wellicht sluit dat beter aan op jouw use case @Eric_Cantona

Ontspan.

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Magnolia schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:23:
Hush versie 2.0 is vanaf vandaag beschikbaar in de Google Play Store. Je kunt nu ook regels op basis van Wi-Fi verbinding instellen, wellicht sluit dat beter aan op jouw use case @Eric_Cantona

[Afbeelding]
Fijn dat je aan me denkt, maar helaas ben ik voor m'n werk ook vaak onderweg en dus gaat op basis van wifi m'n dnd tijd niet lukken :/

• Magnolia
Wat zou voor jou wel een handige regel zijn? Op basis van agenda afspraken of bluetooth?

Ontspan.

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Magnolia schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:52:
Wat zou voor jou wel een handige regel zijn? Op basis van agenda afspraken of bluetooth?
Nee ook niet. M'n werk is zo divers, in de auto, op kantoor, onregelmatig. Geen enkele vastigheid in te bekennen :D

Vandaar ook mijn verzoek om een toggle, dan kan ik 'm bij aanvang dienst aanzetten

• Magnolia
Helder, een widget komt ook nog wel in de toekomst maar is niet de hoogste prioriteit. Als je de app niet afsluit en het 'regels' scherm openhoudt kun je door Hush aan te klikken ook binnen 2 seconden een regel aan/uit zetten (via groene checkmark icoontje).

Een widget zou dat slechts iets sneller/makkelijker maken. Is alleen veel werk om te bouwen omdat je dan data buiten je app proces moet gaan synchroniseren. Ook als je veel regels hebt kun je die niet allemaal kwijt in 1 widget dus qua UI/design moeten we daar ook over nadenken hoe je dat goed inricht. Misschien een soort carousel net zoals Android sinds versie 11 heeft voor media apps (Spotify, Youtube etc)

Anyway als er een widget is zal ik je sws laten weten :)

[Voor 7% gewijzigd door Magnolia op 22-10-2021 21:28]

Ontspan.

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Thanks!

• Magnolia
@Eric_Cantona vanwege vele verzoeken zit in versie 2.2 een widget om regels van je home scherm te bedienen. Deze zal morgen beschikbaar zijn in de Play Store. Veel plezier ermee!

[Voor 12% gewijzigd door Magnolia op 07-11-2021 18:04]

Ontspan.

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

*O*

• evertd
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09-2022
Hoi Magnolia, ben nieuwe gebruiker van je app en het ziet er duidelijk uit en werkt goed.
Ik gebruik het voor mijn dual sim van het werk. ben één dag in de twee weken vrij en wil dan mijn werk uitzetten, liefst niet handmatig. Is het tijdsschema niet uit te breiden over even en oneven weken?

• Magnolia
Even / oneven weken is nog wel een aardige suggestie. Zal eens kijken of dat makkelijk is in te bouwen.

Wat je nu kunt doen is 1 regel aanmaken 'blokkeer werk vrije dag' en die met de widget aanzetten op de dag voor je vrije dag, en weer uit week erop. Automatisch kan het nog niet, tenzij je op kantoor werkt en daar verbindt met het WiFi netwerk.

Maar dat zal wel niet met het thuiswerk advies :)

[Voor 59% gewijzigd door Magnolia op 17-11-2021 14:13]

Ontspan.

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik ben in ieder geval blij met de widget! De app werkt ook goed, er komt niets door op m'n telefoon :)

Echter ..

Geen idee of dit op te lossen valt met de app, maar de meldingen komen nog wel door op m'n horloge. Die is via bluetooth verbonden en dat wil ik ook zo houden. Waarom? Nou ik werk in de zorg en als ik met een handeling bezig ben kan ik snel via m'n telefoon zien wie er belt en het telefoontje evt muten. Echter komen de gedempte meldingen via Hush op de telefoon wel via m'n horloge binnen. Enig idee of je dat kunt blocken zonder BT uit te zetten of die meldingen voor altijd uit te zetten?

Sorry, kritische gebruiker :D

• Magnolia
Niet vanuit Hush. Zou je moeten kijken in de instellingen van je wearable app.

Ontspan.

• Magnolia
evertd schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:47:
Hoi Magnolia, ben nieuwe gebruiker van je app en het ziet er duidelijk uit en werkt goed.
Ik gebruik het voor mijn dual sim van het werk. ben één dag in de twee weken vrij en wil dan mijn werk uitzetten, liefst niet handmatig. Is het tijdsschema niet uit te breiden over even en oneven weken?
Hush versie 3.0 is inmiddels beschikbaar in de Play Store en heeft onder meer ondersteuning voor even/oneven weken. Ook kun je nu blokkeren op een specifieke datums en kun je SMS'jes naar slechts 1 SIM kaart blokkeren. Dit op verzoek van verschillende users. Veel plezier ermee @evertd.

Ontspan.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Magnolia schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:03:
[...]

Hush versie 3.0 is inmiddels beschikbaar in de Play Store en heeft onder meer ondersteuning voor even/oneven weken. Ook kun je nu blokkeren op een specifieke datums en kun je SMS'jes naar slechts 1 SIM kaart blokkeren. Dit op verzoek van verschillende users. Veel plezier ermee @evertd.

[Afbeelding]
Weer een mooie update! Dat blokkeren van SMS per simkaart werkt alleen niet met alle berichten apps, klopt dat?

Ik gebruik 'Berichten' (com.android.messaging) en daar zie ik die optie niet en Textra en daar zie ik dat ook niet.

Ik draai versie 3.0.3.

• Magnolia
We ondersteunen vooralsnog de 2 grootste SMS apps: Messages van Google (package name: com.google.android.apps.messaging, 1+ miljard downloads) en de standaard SMS app van Samsung (package name: com.samsung.android.messaging). Deze app staat niet in de Play store maar is wel te vinden op alle Samsung toestellen en te downloaden via Galaxy Store / APK mirror.

Misschien dat we later nog meer SMS apps toevoegen. Er bestaat geen SMS screening API in Android (voor inkomende oproepen is die er wel). Dus we moeten per app logica schrijven om te differentiëren tussen SMSjes naar SIM 1 of SIM 2. Als je een andere SMS app gebruikt kun je switchen naar de Google SMS app, die is vrij verkrijgbaar in de Play Store.

De optie is ook alleen zichtbaar voor de standaard SMS app, niet voor andere SMS apps.

[Voor 15% gewijzigd door Magnolia op 07-01-2022 11:39]

Ontspan.

• EverGreen1979
Hi @Magnolia ik gebruik al ruim een jaar Hush en ben er nog steeds heel blij mee! Loopt als een zonnetje *O*

Zijn jullie nog bezig met nieuwe features atm? GPS locatie regels zou ook een mooie toevoeging zijn wat mij betreft. Ik ben nu tijdelijk gedetacheerd en werk op veel verschillende plekken, vandaar.

• Magnolia
@EverGreen1979 Bedankt voor de feedback. Er zit een poll in de app waarbij gebruikers gevraagd worden welke nieuwe feature ze in de app zouden willen zien. GPS locatie regels worden daarbij niet vaak genoemd. De meeste verzoeken zijn SMS auto reply (staat Google niet toe voor non-default SMS apps ivm mogelijk misbruik) of agenda regels (is wel mogelijk).

Dus GPS regels zullen waarschijnlijk niet als eerste komen in de volgende versie. Het is namelijk technisch ingewikkeld om dit op een (batterij vriendelijke) manier te bouwen. Ook vanwege strenge permissies eisen (Hush moet dan ten alle tijden je locatie in de gaten houden).

Agenda regels is wellicht ook een oplossing voor je, zodat je dynamische afspraken kunt koppelen aan regels.

Ontspan.

• EverGreen1979
Een feature verzoek indienen is idd een stuk makkelijk dan bouwen lijkt me :+

Agenda regels zou ook kunnen werken voor mijn situatie, ik hou de updates in de gaten :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee