Probeer het nog eens. Volgens mij zag ik gisteren iets langskomen dat je kon kiezen tussen podcasts en muziek (sorry, moest ook op de weg letten..)pven schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:20:
Als ik Spotify start met Android auto dan heb ik er geen podcasts tussen staan. Doe ik iets verkeerd, of zit dat er nog niet in?
Ik ben op zoek naar een manier om het minimale geluidsvolume van mijn Nokia 8.1 verder omlaag te krijgen bij het luisteren via een koptelefoon. Zeker 's avonds kan de laagste stand van 'media volume' voor mij nog te hard zijn. Wanneer ik in de play store zoek op 'volume limiter' en dat soort kreten, zie ik echter uitsluitend apps die het maximale volume begrenzen en dus niet doen wat ik wil.
Kent iemand iets wat wel zou werken? Voor een goedwerkende en reclamevrije app heb ik best een klein bedrag over.
Kent iemand iets wat wel zou werken? Voor een goedwerkende en reclamevrije app heb ik best een klein bedrag over.
@Stellar Blijkbaar kan het met Viper4Android FX, maar daar is wel root voor nodig.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Andere koptelefoon? Mijn kinderen gebruiken een koptelefoon met schuif-schakelaar voor het volume -werkt los van de apps.
Sometimes you need to plan for coincidence
De equalizer van deze app misschien? https://play.google.com/s....phascinate.precisevolumeStellar schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:47:
Ik ben op zoek naar een manier om het minimale geluidsvolume van mijn Nokia 8.1 verder omlaag te krijgen bij het luisteren via een koptelefoon. Zeker 's avonds kan de laagste stand van 'media volume' voor mij nog te hard zijn. Wanneer ik in de play store zoek op 'volume limiter' en dat soort kreten, zie ik echter uitsluitend apps die het maximale volume begrenzen en dus niet doen wat ik wil.
Is er een app die ALLEEN de agenda van mijn Outlook agenda kan synchroniseren? Dus geen mail, dan word ik gierend gek. Heb een lokale versie op mijn laptop die draait in een 365 omgeving.
elke app? gewoon in je account de mail sync uitzetten??
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Die ga ik eens proberen, dankjewel!barrymossel schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:47:
[...]
De equalizer van deze app misschien? https://play.google.com/s....phascinate.precisevolume
Ik zoek een app die MP3's die ik op mijn telefoon heb staan via Android Auto af kan spelen. Uiteraard heb ik gezocht, maar ik kan het domweg niet vinden of ik kijk er overheen. Iemand een idee of iets dergelijks bestaat?
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Android Auto werkt maar met enkele muziek-apps, waaronder Google Play Music of bijvoorbeeld Spotify.pven schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:48:
Ik zoek een app die MP3's die ik op mijn telefoon heb staan via Android Auto af kan spelen. Uiteraard heb ik gezocht, maar ik kan het domweg niet vinden of ik kijk er overheen. Iemand een idee of iets dergelijks bestaat?
Volstaat zoiets niet?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik gebruik al jaren Player pro en volgens de beschrijving heeft ie ook Android Auto, wel een betaalde app maar er is een gratis trail versie https://play.google.com/s...d=com.tbig.playerprotrialpven schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:48:
Power Amp doet dit bij mij prima.pven schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:48:
https://play.google.com/s...id=com.maxmpz.audioplayer
Thanks voor alle antwoorden! Ik duik er zo even verder in. 

Foobar is tegenwoordig ook onder Android beschikbaar dus kijk eens hoe ver je daarmee komtpven schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:48:

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik gebruik Skype op mijn OnePlus om contact te hebben met familie in Australië. Echter sinds 2 dagen als ik wil starten dan met hen dan sluit Skype gewoon af, dat is bij 1 contact persoon. Als ik iemand anders open dan werkt het normaal.
Ik kan echter niets geks vinden waarom dat nu plotseling zo is, als ik Skype gebruik op mijn laptop/desktop heb ik precies het zelfde bij die ene contactpersoon.
Hebben meer mensen dit wel eens gehad?
Probleem opgelost. Heb het gesprek in Skype verwijderd en toen werkte het weer normaal.
Ik kan echter niets geks vinden waarom dat nu plotseling zo is, als ik Skype gebruik op mijn laptop/desktop heb ik precies het zelfde bij die ene contactpersoon.
Hebben meer mensen dit wel eens gehad?
Probleem opgelost. Heb het gesprek in Skype verwijderd en toen werkte het weer normaal.
[Voor 9% gewijzigd door Pierre op 01-08-2019 18:48]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
@Pierre als je het met die ene persoon hebt, zou ik eerder kijken bij die ene persoon. Oudere versie daar misschien?
Hoe kan het dan dat ook de Skype cliënt op mijn laptop/desktop ook vast loopt.Arunia schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:13:
@Pierre als je het met die ene persoon hebt, zou ik eerder kijken bij die ene persoon. Oudere versie daar misschien?
[Voor 18% gewijzigd door Pierre op 31-07-2019 08:17]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Heb voor mijn nieuwe Huawei Mate 20 pro een paar laders aangeschaft, draadloos en bedraad.
Ik zoek een app waarbij ik kan uitlezen met hoeveel stroom er geladen wordt. Welke app is geschikt?
Ik zoek een app waarbij ik kan uitlezen met hoeveel stroom er geladen wordt. Welke app is geschikt?
Zelf gebruik ik deze: https://play.google.com/s...om.gombosdev.ampere&hl=nlgreatgonzo schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:57:
Heb voor mijn nieuwe Huawei Mate 20 pro een paar laders aangeschaft, draadloos en bedraad.
Geen app, maar een stukje hardware ertussen zetten!greatgonzo schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:57:
Zoiets : https://www.banggood.com/search/usb-ampere-meter.html
Zo'n app kan namelijk niet altijd betrouwbaar de boel uitlezen, omdat sommige telefoons snel/langzaam laden afhankelijk van of het scherm aan staat en dergelijke...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
gaat maar om een indicatie.. punt is dat ik een 8w lader heb gekocht.. en er gaat nog net 1% per 5 minuten bijnero355 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:54:
[...]
Geen app, maar een stukje hardware ertussen zetten!
Zoiets : https://www.banggood.com/search/usb-ampere-meter.html
Zo'n app kan namelijk niet altijd betrouwbaar de boel uitlezen, omdat sommige telefoons snel/langzaam laden afhankelijk van of het scherm aan staat en dergelijke...
Het is wel een handige app, kun je redelijk snel zien wat welke lader doet en wat voor verschil het maakt welke kabel je gebruikt.greatgonzo schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:00:
[...]
gaat maar om een indicatie.. punt is dat ik een 8w lader heb gekocht.. en er gaat nog net 1% per 5 minuten bij
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Wat is jullie favoriete Addblocker? Ik gebruik nu Adaway maar die eet toch wel wat batterij leeg.. (non root trouwens)
Blokadadbzfan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:26:
Wat is jullie favoriete Addblocker? Ik gebruik nu Adaway maar die eet toch wel wat batterij leeg.. (non root trouwens)
Misschien een CardDav server ergens draaien (bijv op je NAS) en dan een CardDav client?CaptJackSparrow schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:33:
Ik heb het al twee keer eerder geprobeerd met steeds een interval van ongeveer een jaar of drie.
Ik zoek nog steeds eens een app die niet gebruikt maakt van de contacts en calendar functie van Android, welke dus door andere apps uitgelezen kunnen worden en weet ik naar welke servers gestuurd kunnen worden, maar dat die persooons- en agendagegevens gewoon in een eigen database stopt waar verder niks en niemand bij komt en waar Android/Google niets mee kan doen. Dat ook niet (Android/Google) gesynct kan worden en zo. Gewoon keihard dichtgetimmerde privacy. Wel graag met eigen synchronisatiemogelijkheden met de PC (USB/WiFi) die door de gebruiker wel of niet toegestaan en gebruikt kan worden, bijv. met Outlook of met een eigen bijbehorend stukje software.
Als het dan niet mogelijk is om direct met telefoonnummers uit die contactsdatabase te bellen zonder dat Android daar dan toch bij kan dan zij dat maar zo.
Bestaat dat ondertussen?
Ik gebruik sinds een paar dagen nextdns.io. Bevalt me erg goed.dbzfan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:26:
Die in mijn signature i.c.m. een OpenVPN lijntje voor het geval je niet op je WiFi thuis zitdbzfan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:26:

weet niet of het het juiste topic is: maar sinds vandaag heeft Spotify hun Widget verwijderd in Android:
https://community.spotify...dget-Removal/td-p/4800301
Redelijk ambetant want werkte makkelijk en snel. Ipv naar beneden swipen.
Meer mensen bij wie gmail geen notificaties laat zien van nieuwe mails?
Batterij optimalisatie staat uit voor de gmail app, alle notificatiepermissies staan aan.
't betreft een S7, Android 8.0.0
Gmail versie 2019.06.09.254811277.release
Nou ja, app disable en weer enabled (wilde eigenlijk verwijderen en weer installeren) en nu lijkt het weer te werken.
Rare boel.
Batterij optimalisatie staat uit voor de gmail app, alle notificatiepermissies staan aan.
't betreft een S7, Android 8.0.0
Gmail versie 2019.06.09.254811277.release
Nou ja, app disable en weer enabled (wilde eigenlijk verwijderen en weer installeren) en nu lijkt het weer te werken.
Rare boel.
[Voor 21% gewijzigd door steveman op 13-08-2019 14:43]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Werkt vlc media player hier ook niet voor ? die hebben ook gewoon een AndroidAuto compatible appCLB schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:51:
[...]
Android Auto werkt maar met enkele muziek-apps, waaronder Google Play Music of bijvoorbeeld Spotify.
Volstaat zoiets niet?
Lijkt er inderdaad op. Toen ik je post zag werkte de widget bij mij nog. Uurtje geleden een update van Spotify geïnstalleerd en nu is het ook afgelopen met de widget.dotslasher schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:28:
weet niet of het het juiste topic is: maar sinds vandaag heeft Spotify hun Widget verwijderd in Android:
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Sinds gisteren heeft mijn vriendin een S10e, komend van een S6.
Bij het installeren van de Lightroom app wordt nu gevraagd om met een AdobeID in te loggen voordat ze de app kan gebruiken. We zijn terug geswitcht naar de S6 en daar kun je de app gewoon meteen gebruiken en dan zegt ie ook "not signed in".
Toen weer terug naar de S10e geswitched en je kunt de app gewoon niet gebruiken tenzij je inlogt met een AdobeID.
Waar heeft dit mee te maken?
Een ander issue: wanneer de NordVPN app aanstaat kan de Google Play Store geen apps downloaden. De VPN verbinding actief verbreken lost dit op. Ik heb alle settings (TCP/UDP, Custom DNS etc) geprobeerd maar ik krijg het niet aan praat dat de Play Store gewoon download mét de VPN aan. Op mijn HTC10 lukt het zonder issues, en ook op haar oude S6.
Iemand een idee?
Bij het installeren van de Lightroom app wordt nu gevraagd om met een AdobeID in te loggen voordat ze de app kan gebruiken. We zijn terug geswitcht naar de S6 en daar kun je de app gewoon meteen gebruiken en dan zegt ie ook "not signed in".
Toen weer terug naar de S10e geswitched en je kunt de app gewoon niet gebruiken tenzij je inlogt met een AdobeID.
Een ander issue: wanneer de NordVPN app aanstaat kan de Google Play Store geen apps downloaden. De VPN verbinding actief verbreken lost dit op. Ik heb alle settings (TCP/UDP, Custom DNS etc) geprobeerd maar ik krijg het niet aan praat dat de Play Store gewoon download mét de VPN aan. Op mijn HTC10 lukt het zonder issues, en ook op haar oude S6.
Iemand een idee?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Wat maken ze er toch een heerlijk potje van!dotslasher schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:28:

Je moet toch sowieso een Adobe CC account hebben daarvoor of heb ik wat gemistDeathchant schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:41:
Sinds gisteren heeft mijn vriendin een S10e, komend van een S6.

Ook dezelfde VPN Server waarmee je bent verbondenEen ander issue: wanneer de NordVPN app aanstaat kan de Google Play Store geen apps downloaden. De VPN verbinding actief verbreken lost dit op. Ik heb alle settings (TCP/UDP, Custom DNS etc) geprobeerd maar ik krijg het niet aan praat dat de Play Store gewoon download mét de VPN aan. Op mijn HTC10 lukt het zonder issues, en ook op haar oude S6.
Iemand een idee?

Verder zou ik willen zeggen : "Wie koopt er dan ook een Samsung!"

Ik kan op zowel mijn HTC one M8 als HTC10 gewoon de Lightroom app installeren en er gebruik van maken zonder in te loggen o.i.d. Ok, ik kan geen premium features gebruiken. Ook op de S6 kan ik het gewoon installeren en gebruiken.nero355 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:19:
Je moet toch sowieso een Adobe CC account hebben daarvoor of heb ik wat gemist
[...]
Ook dezelfde VPN Server waarmee je bent verbonden
Verder zou ik willen zeggen : "Wie koopt er dan ook een Samsung!"![]()
Maar op de S10e vraagt ie ineens naar inlog met adobeID...
De VPN: ja ik heb allemaal dezelfde servers geprobeerd.
Tja, ik heb nu nog steeds de HTC10, al 3,5 jaar nu, maar ik mag elke 2 jaar een telefoon uitzoeken waarbij ik een x-bedrag gesponsord krijg door mijn werkgever, maar ik moet me dan wel aan hun eigen assortiment houden, en laat dat nou nét Samsung, Apple of Huawei zijn (HTC, LG, Sony zijn ze mee gestopt helaas).
Maar mijn vriendin is Samsung gewend, die had de S3, toen de S6 en dan nu de S10e die we voor een prikkie konden krijgen.
Ikzelf ga op de Pixel4 en OnePlus 7T(pro) wachten. Als dát ook niks is, dan denk ik dat ook maar voor de S10e ga of de Pixel 3a. (Welke anders?

[Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 13-08-2019 19:48]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Waarom is dit een issue? Je kunt toch een gratis Adobe ID hebben?Deathchant schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:45:
[...]
Ik kan op zowel mijn HTC one M8 als HTC10 gewoon de Lightroom app installeren en er gebruik van maken zonder in te loggen o.i.d. Ok, ik kan geen premium features gebruiken. Ook op de S6 kan ik het gewoon installeren en gebruiken.
Maar op de S10e vraagt ie ineens naar inlog met adobeID...
En ik vermoed dat deze voorwaarde alleen in nieuwe versies van de app zit en dat die nieuwere versies niet ondersteund zijn voor de S6. Als dat het geval is, zou je kunnen zoeken naar een oudere versie wellicht. En dan dus niet updaten...
That's not the pointbarrymossel schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:05:
[...]
Waarom is dit een issue? Je kunt toch een gratis Adobe ID hebben?

Hou er rekening mee dat je ook van de Android versie afhankelijk bent voor sommige apps en ik durf te wedden dat de twee Samsungs niet dezelfde versie draaien ?!Deathchant schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:45:
That's not the pointJa tuurlijk een gratis adobeID hebben we. Het gaat zich erom dat je blijkbaar signed-in moet zijn om deze app te kunnen gebruiken, waar dat niet het geval is op een S6 en HTC10 waar ik exact dezelfde versie op heb zitten.
Zo heb ik geen bewegende stickers op een oude Android 5.0 telefoon, maar wel op mijn Android 8.1 telefoon en ze draaien beiden toch echt dezelfde Telegram versie

Je hebt gelijk. Mijn HTC10 en haar S6 = android 8. De S10e = Android 9. Zou 't em daaraan liggen?nero355 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:12:
[...]
Hou er rekening mee dat je ook van de Android versie afhankelijk bent voor sommige apps en ik durf te wedden dat de twee Samsungs niet dezelfde versie draaien ?!
Zo heb ik geen bewegende stickers op een oude Android 5.0 telefoon, maar wel op mijn Android 8.1 telefoon en ze draaien beiden toch echt dezelfde Telegram versie
Nou nog die NordVPN app dusdanig krijgen dat Google Play services gewoon kan downloaden en niet blijft hangen op "downloading....". Overigens de rest gaat wel gewoon goed (mail ophalen, internetten, youtube vanced etc).
Custom DNS had ik al uitgezet. En ook alleen op TCP of alleen op UDP. Geen verschil.
Ik gebruik geen NordVPN, maar Shadowsocks, maar ik heb een soortgelijk probleem.Deathchant schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:28:
[...]
...
Nou nog die NordVPN app dusdanig krijgen dat Google Play services gewoon kan downloaden en niet blijft hangen op "downloading....". Overigens de rest gaat wel gewoon goed (mail ophalen, internetten, youtube vanced etc).
Custom DNS had ik al uitgezet. En ook alleen op TCP of alleen op UDP. Geen verschil.
Als je updates stopt, de VPN disconnect en weer connect. Zie je dan een notificatie van de 'download manager' (volgens mij)? Ik heb sinds ik mijn OnePlus 7 heb hetzelfde probleem. Maar als ik dan op die notificatie klik is hij volgens mij een licentie van een betaalde app aan het updaten, wat 1 of andere reden niet lukt. Zodra ik die update stop beginnen mijn apps meteen te downloaden.
Mijn probleem is dat ik in China woon en dus een VPN nodig heb om überhaupt bij alles van Google te komen.
There is no place like 127.0.0.1
Ik zoek met je mee :-)CaptJackSparrow schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:33:
Ik heb het al twee keer eerder geprobeerd met steeds een interval van ongeveer een jaar of drie.
Ik zoek nog steeds eens een app die niet gebruikt maakt van de contacts en calendar functie van Android, welke dus door andere apps uitgelezen kunnen worden en weet ik naar welke servers gestuurd kunnen worden, maar dat die persooons- en agendagegevens gewoon in een eigen database stopt waar verder niks en niemand bij komt en waar Android/Google niets mee kan doen. Dat ook niet (Android/Google) gesynct kan worden en zo. Gewoon keihard dichtgetimmerde privacy. Wel graag met eigen synchronisatiemogelijkheden met de PC (USB/WiFi) die door de gebruiker wel of niet toegestaan en gebruikt kan worden, bijv. met Outlook of met een eigen bijbehorend stukje software.
Als het dan niet mogelijk is om direct met telefoonnummers uit die contactsdatabase te bellen zonder dat Android daar dan toch bij kan dan zij dat maar zo.
Bestaat dat ondertussen?
Jarenlang al gebruiker van Memento, maar ik vind de veiligheid niet voldoende (lees: niet open genoeg, geen idee wat er met de data gebeurt). Nu heeft Memento een hele goede GUI, maar wat er precies op de achtergrond gebeurt, heb je niet in de hand. Ik heb te maken met privacy-gevoelige data en wil daarom niet zo maar vertrouwen op een regeltje op een website 'dat het veilig is'.
Momenteel zit ik ook te kijken naar Ninox (Duits bedrijf, timmert al wat jaren aan de weg). Duitsers zijn vaak redelijk precies als het gaat om veiligheid en regels ;-) maar de data zet je nog steeds in de cloud.
Op zoek naar een
- database
- die data in eigen folder/cloud zet
Kom ik uit bij:
- Binders van Generism. Werkt iets anders (moet je even aan wennen), maar slaat alles op in 1 bestand. Sniffer aangezet, verstuurd verder helemaal geen data. Als je iets kleins voor privacy zoekt, zou ik hier eens kijken. Ook een client zodat je op Win/Lin en Mac bij de data kunt.
Nadeel: heeft wat moeite met veel data. Ik heb een bestand van een paar duizend regels en dat trekt'ie niet goed ;-)
- MobiDB heeft schijnbaar ook de mogelijkheid tot (eigen) cloudopslag + alleen Windows-client. Nu werk ik in Linux, dus ik kan helaas vanaf mijn Desktop niet bij de data komen.
- Portabase, werkt op verschillende platformen maar is een 1-tabel-database.
TL;DR - als iemand suggesties heeft voor database-achtige programma's die zowel op Android als Linux werken en waar de data-opslag in eigen beheer kan (folder, cloud), dan hoor ik dat graag!
[Voor 7% gewijzigd door Eusebius op 15-08-2019 18:02]
==
hoi
Weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen.
Wie weet er een goede "no nonsense" app voor een Kalender en Notities?
Aantal eisen zijn:
- Platform onafhankelijk
- Moet een .vcal bestand kunnen importeren/exporteren
- Notities kunnen importen/exporteren
- Liefst niet via de Cloud en Open Source
Op internet kom ik vele tegen, maar ik vraag het hier omdat ik graag ervaringen wil weten.
Indien wél via Cloud en/of Closed Source graag een toelichting betreft privacy.
Vragen met betrekking tot apps horen niet thuis in toestel topics, maar passen beter hier. Ik heb het dus verhuisd naar hier.
Wie weet er een goede "no nonsense" app voor een Kalender en Notities?
Aantal eisen zijn:
- Platform onafhankelijk
- Moet een .vcal bestand kunnen importeren/exporteren
- Notities kunnen importen/exporteren
- Liefst niet via de Cloud en Open Source
Op internet kom ik vele tegen, maar ik vraag het hier omdat ik graag ervaringen wil weten.
Indien wél via Cloud en/of Closed Source graag een toelichting betreft privacy.
Vragen met betrekking tot apps horen niet thuis in toestel topics, maar passen beter hier. Ik heb het dus verhuisd naar hier.
[Voor 12% gewijzigd door rens-br op 20-08-2019 15:46]
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Zeker net overgestapt van een iPhone? Goed dat je niet zomaar elke app download. Apple stelt harde eisen over welke apps in de app store mogen komen te staan, maar Google kan het niet zoveel schelen. Qua calender app vind ik Digical heel goed (er zit ook nog een nederlandse ontwikkelaar achter). Bij digical is synchronisatie wel mogelijk. Een alternatief waarbij dat niet mogelijk is, is simple calendar. Qua notities raad ik standard notes aan. Standard notes is open source en cloud synchronisatie is wel mogelijk. Andere open source notitie apps zonder synchronisatie zijn scarlet notes en omni notes.Wie weet er een goede "no nonsense" app voor een Kalender en Notities?
Hier even een overzichtje van enkele open source apps die ik persoonlijk zeer goed vind. Sterker nog, beter dan meeste closed source apps:
Fdroid, Adaway, Quick Bible, QKSMS, VLC om muziek af te speler (beetje aparte keuze inderdaad, maar ik vind het wel een prettige app), Uno calculator (port van de Windows 10 calculator), Simple keyboard, Fairmail, Simple gallery pro, Lawnchair V2, Standard notes, Newpipe (youtube app), Firefox browser
Verder vind ik deze closed source apps ook heel goed (en voor zover bekend redelijk privacy-vriendelijk):
Boost for reddit, Digical (calender app), Here WeGo (navigatie).
Voor meer info over de-google'en en open source apps, zie ook:
- subreddit fossdroid: https://www.reddit.com/r/fossdroid/
- subreddit microg: https://www.reddit.com/r/MicroG/
[Voor 9% gewijzigd door X-tiaan op 20-08-2019 15:45]
@X-tiaan Idd net overgestapt van een iPhone ja.
Notities exporteren was dus niet mogelijk, heb ik via OneNote moeten doen (alles copy paste...
)
Kalender exporteren was gelukkig goed te doen, maar ik wil het dus beide het liefst in een open source app zetten waar ik het (indien nodig) weer makkelijk kan exporten.
Digical heb ik al eens geprobeerd, maar die vond ik wat rommelig, maar wellicht is dat gewoon een beetje aanpassen en naar smaak tweaken.
Voor notities ga ik de genoemde eens proberen, enkele andere die je later benoemde heb ik al in gebruik en zijn zeker fijn!
Bedankt voor de reactie en ik ga er eens mee aan de slag.
Notities exporteren was dus niet mogelijk, heb ik via OneNote moeten doen (alles copy paste...

Kalender exporteren was gelukkig goed te doen, maar ik wil het dus beide het liefst in een open source app zetten waar ik het (indien nodig) weer makkelijk kan exporten.
Digical heb ik al eens geprobeerd, maar die vond ik wat rommelig, maar wellicht is dat gewoon een beetje aanpassen en naar smaak tweaken.
Voor notities ga ik de genoemde eens proberen, enkele andere die je later benoemde heb ik al in gebruik en zijn zeker fijn!
Bedankt voor de reactie en ik ga er eens mee aan de slag.
Deze is niet bij iedereen bekend, maar al meerderen hier op het forum blij mee gemaakt. Geen reclames of ander ongewenste pop ups. Kijk maar eens of het ook voor jou wat is
https://play.google.com/s...com.ninefolders.hd3&hl=nl
Ik heb deze app in een ver verleden ook ooit gebruikt. Echter werd de app daarna betaald (een bedrag per maand) en toen ben ik overgestapt naar fairemail. Die is open source.
En K-9 Mail voor email client? Wat zijn de bevindingen daar over? In veel artikelen lees ik dat die bijna altijd wordt verkozen als eerste.
EDIT: En waar kan ik die "Simple Keyboard" vinden? Of in ieder geval de goede?
Als ik in F-Droid "Simple Mobile Tools" intoets staat hij daar niet bij (wel andere "Simple-tools).
En bij bijvoorbeeld Yalpstore of Aptoide krijg ik tig hits...
EDIT: En waar kan ik die "Simple Keyboard" vinden? Of in ieder geval de goede?
Als ik in F-Droid "Simple Mobile Tools" intoets staat hij daar niet bij (wel andere "Simple-tools).
En bij bijvoorbeeld Yalpstore of Aptoide krijg ik tig hits...
[Voor 53% gewijzigd door Milo44 op 20-08-2019 21:32]
Nu is het een eenmalig te betalen bedrag, wmb zeker het geld waard. (Heb het ook.)X-tiaan schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:24:
[...]
Ik heb deze app in een ver verleden ook ooit gebruikt. Echter werd de app daarna betaald (een bedrag per maand) en toen ben ik overgestapt naar fairemail. Die is open source.
Ik gebruik Nine al een jaar of 6, eerst de beta (de huidige Play store listing gaat terug naar 2014). Die 10 euro meer dan waard.KrazyJay schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:20:
[...]
Nu is het een eenmalig te betalen bedrag, wmb zeker het geld waard. (Heb het ook.)
Edit: 15 euro inmiddels.
[Voor 14% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-08-2019 22:30]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Die app is echt overdreven duur voor een Android app. Echter heb ik bij mijn zoektocht naar een e-mail app ongeveer alle aanbevolen apps geprobeerd en die waren het toch allemaal net niet, terwijl Nine mij echt super beviel. Uiteindelijk over mijn hart gestreken en de app aangeschaft, tot op heden echt totaal geen spijt van. (Sterker nog, ik heb de app inmiddels 2 keer gekocht, ook voor mijn tablet)Aloysxda schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:36:
Deze is niet bij iedereen bekend, maar al meerderen hier op het forum blij mee gemaakt. Geen reclames of ander ongewenste pop ups. Kijk maar eens of het ook voor jou wat is
Voordelen voor mij: Scheduled syncs, dark theme, fijn uiterlijk, optie / account backup, ondersteuning voor Exchange.
Overigens mocht je deze overwegen, kan je beter een licentie kopen op de website in dollars. Omgerekend kost het je dan zo'n €13,50.
Ben op zoek naar een app die ALLEEN mijn calender synct met de Outlook 365 servers, dus absoluut geen mail e.d.; volgens onze IT man bestaat dat niet, heeft hij gelijk?
Als je je account toevoegt in je Android telefoon kan je toch gewoon bij accounts je synchronisatie uitzetten van bepaalde onderdelen? Of snap ik je vraag even niet?Sanction schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:12:
Ben op zoek naar een app die ALLEEN mijn calender synct met de Outlook 365 servers, dus absoluut geen mail e.d.; volgens onze IT man bestaat dat niet, heeft hij gelijk?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC
Kan dat niet met Business Calendar 2?Sanction schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:12:
Naar aanleiding van je avatar, moet ik het toch even doen: let's go Admirals, LET'S GO!

Sinds ik van iOS over ben gegaan naar Android ben ik al eventjes aan het sukkelen met een fijne agenda synchronisatie.
Ik heb mijn iCloud agenda ge-exporteert naar een .ics bestand en deze geïmporteerd in mijn Outlook agenda en nu wil ik deze weer laten synchroniseren met een kalender applicatie op mijn Android toestel.
Ik wil vanuit mijn agenda applicatie kunnen werken, hier een afspraak in aanmaken en dan moet deze online worden gesynchroniseerd met mijn Outlook.
De reden waarom ik wil dat het online gesynchroniseerd wordt is omdat als ik de overstap moet maken naar een nieuwe telefoon/OS, al mijn agenda afspraken nog online staan.
Ik wil dus niet de (interne) kalender optie gebruiken zoals je bij Outlook/BlueMail kan, maar echt alles in mijn (losse) agenda applicatie kunnen beheren en deze moet:
1. Een online agenda (Hotmail/Outlook) kunnen toevoegen/synchroniseren
of 2. Vanuit je email applicatie 1 vd emailadressen kunnen inzien en hiervan de agenda lokaal wegschrijven en vervolgens terug synchroniseren zodat het online zichtbaar is (voor backup).
Eventueel het liefst ook open source/niet afhankelijk zijn van Google Service Frameworks.
Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk verwoord heb en dat iemand suggesties heeft want ik zie door de bomen het bos niet meer
Ik heb mijn iCloud agenda ge-exporteert naar een .ics bestand en deze geïmporteerd in mijn Outlook agenda en nu wil ik deze weer laten synchroniseren met een kalender applicatie op mijn Android toestel.
Ik wil vanuit mijn agenda applicatie kunnen werken, hier een afspraak in aanmaken en dan moet deze online worden gesynchroniseerd met mijn Outlook.
De reden waarom ik wil dat het online gesynchroniseerd wordt is omdat als ik de overstap moet maken naar een nieuwe telefoon/OS, al mijn agenda afspraken nog online staan.
Ik wil dus niet de (interne) kalender optie gebruiken zoals je bij Outlook/BlueMail kan, maar echt alles in mijn (losse) agenda applicatie kunnen beheren en deze moet:
of 2. Vanuit je email applicatie 1 vd emailadressen kunnen inzien en hiervan de agenda lokaal wegschrijven en vervolgens terug synchroniseren zodat het online zichtbaar is (voor backup).
Eventueel het liefst ook open source/niet afhankelijk zijn van Google Service Frameworks.
Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk verwoord heb en dat iemand suggesties heeft want ik zie door de bomen het bos niet meer

Letterlijk één post boven je staat een optie genoemd, maar aangezien je met Hotmail/Outlook werkt zou ik de Outlook app eens proberen. Daar zit tegenwoordig naast mail ook een agenda in. Ik gebruik hem zelf niet, dus ik weet niet of het precies doet wat je beschrijft, maar normaalgesproken maakt een programma die synchroniseert ook een lokale kopie, en wordt de data gesynchroniseerd zodra je online bent. Dat lijkt me dus niet echt een issue. Ik weet niet welke mail-oplossing je nu gebruikt, maar aangezien de Outlook app ook mail kan verwerken zou ik daar ook je mail mee bekijken/beantwoorden.Milo44 schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:43:
Sinds ik van iOS over ben gegaan naar Android ben ik al eventjes aan het sukkelen met een fijne agenda synchronisatie.
Dank je wel voor je suggestie, BC2 doet niet wat ik wens helaas.gwystyl schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:16:
[...]
Letterlijk één post boven je staat een optie genoemd, maar aangezien je met Hotmail/Outlook werkt zou ik de Outlook app eens proberen. Daar zit tegenwoordig naast mail ook een agenda in. Ik gebruik hem zelf niet, dus ik weet niet of het precies doet wat je beschrijft, maar normaalgesproken maakt een programma die synchroniseert ook een lokale kopie, en wordt de data gesynchroniseerd zodra je online bent. Dat lijkt me dus niet echt een issue. Ik weet niet welke mail-oplossing je nu gebruikt, maar aangezien de Outlook app ook mail kan verwerken zou ik daar ook je mail mee bekijken/beantwoorden.
En de Outlook app gebruik ik nu voor mijn mail, dit werkt fantastisch.
Echter wil ik deze niet gebruiken voor mijn agenda want dan moet ik via de mail app mijn agenda beheren en dat wil ik niet.
Na nog een avondje ploeteren heb ik "OneCalender" gevonden, deze doet wat ik wil.
Dit is een losse kalender applicatie en hier kan ik een account toevoegen en daar wordt vervolgens de kalender van getoond.
Hier kan je afspraken wijzigen/aanmaken/verwijderen en deze worden dan ook gesynchroniseerd naar Outlook.
Nu nog eventjes een goede vervanging zoeken voor mijn toetsenbord app.
Gboard does the job, maar die wil ik niet gebruiken want; Google.
Heb de volgende apps al geprobeerd:
- SwiftKey: Prima app, maar kan hier niet scrollen tussen tekst met Spacebar.
- Simple Keyboard: Perfecte app voor mij, helaas geen auto correctie...
- Cheetah: Leuk, maar veel te veel poespas en reclame

- Chrooma: Ziet er veelbelovend uit, maar kon deze niet testen op mijn Mi 9T. Deze app laat mijn volledige interface spacen.
- Fleksy: Goede app ook, maar kan niet wennen aan deze keyboard layout, ik typ steeds mis op de Q,A, P, L.
- Go Keyboard: No-Go, vol met spam.
Morgen TouchPal eens ff proberen.
Mocht iemand nog een suggestie hebben voor een app zoals Simple Keyboard, maar dan met auto correctie hoor ik het graag!
@Milo44, zelf gebruik ik ook Touchpal (volgens mij heet die nu ABC keyboard? Ik krijg beide in ieder geval niet gevonden, mogelijk vanwege de inbreuk op reclame). Bij deze app komt er, zoals de link al doet vermoeden, ook een hoop spam mee. Daarom heb ik de app gewijgerd voor internettoegang.
Je kan bij SwiftKey onder het toetsenbord wel pijlen plaatsen die hetzelfde doen als scrollen met de spatiebalk.Milo44 schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:00:
[...]
- SwiftKey: Prima app, maar kan hier niet scrollen tussen tekst met Spacebar.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis
Jaa I know, maar dan veranderd het toetsenbord weer qua verhouding en dan zit ik ipv op de spatiebalk steeds op die pijltjes te drukkenl3art schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:15:
[...]
Je kan bij SwiftKey onder het toetsenbord wel pijlen plaatsen die hetzelfde doen als scrollen met de spatiebalk.

Haha, ik vind die extra rand juist heerlijk, hierdoor typ ik juist minder vaak fouten. Zet het toetsenbord zelfs nog ietsje omhoog.Milo44 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:40:
[...]
Jaa I know, maar dan veranderd het toetsenbord weer qua verhouding en dan zit ik ipv op het spatiebalk steeds op die pijltjes te drukken
[Voor 3% gewijzigd door 13art op 10-09-2019 10:38]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis
Wat minder bekend, maar werkt perfect. Gebruik deze zelf al een aantal jaren.
Kijk maar eens
https://www.nuance.com/nl...ations/swype/android.html
Kijk maar eens
https://www.nuance.com/nl...ations/swype/android.html
Die moet je ook Disablen/Uninstalleren meteen nadat je de telefoon binnen hebt!Milo44 schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:00:
Nu nog eventjes een goede vervanging zoeken voor mijn toetsenbord app.
Gboard does the job, maar die wil ik niet gebruiken want; Google.

Maar ehh...
Wat is er mis met het standaard Android AOSP keyboard

Je kan toch gewoon swipen in de tekst zelf- SwiftKey: Prima app, maar kan hier niet scrollen tussen tekst met Spacebar.

Of snap ik niet wat jij bedoelt ?
Dat zet ik ook altijd meteen uit!maar dan met auto correctie hoor ik het graag!

@Milo44 ik gebruik al jaren Swype, maar dat wordt blijkbaar niet verder ontwikkeld (kwam ik net achter toen ik het voor je probeerde te vinden in de Play Store). Misschien kan je nog wel ergens een apk vinden?
Ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt met scrollen tussen de tekst met spacebar? Wil je tekst selecteren, van taal wisselen of iets anders?
Ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt met scrollen tussen de tekst met spacebar? Wil je tekst selecteren, van taal wisselen of iets anders?
Is swype niet al jaren terug overgenomen door SwiftKey?gwystyl schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:51:
@Milo44 ik gebruik al jaren Swype, maar dat wordt blijkbaar niet verder ontwikkeld (kwam ik net achter toen ik het voor je probeerde te vinden in de Play Store). Misschien kan je nog wel ergens een apk vinden?
Nee Swiftkey is overgenomen door Microsoft in 2016.emil_406 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:39:
[...]
Is swype niet al jaren terug overgenomen door SwiftKey?
Swype staat trouwens nog wel in de Play Store, want hij wordt nog braaf geïnstalleerd als ik een nieuw toestel configureer. Via de zoekfunctie is hij echter niet meer te vinden, omdat de maker Nuance de ondersteuning gestopt heeft sinds februari 2018 en zich nu blijkbaar richt op andere dingen.
Ik vind het nog steeds het fijnste swipe-toetsenbord (heb Swiftkey en Gboard ook wel geprobeerd in het verleden), maar de laatste tijd kom ik wat irritante bugs tegen (voornamelijk met copy/paste en selecteren van stukjes tekst), dus misschien moet ik ook weer op zoek naar een alternatief.
https://www.callistics.com/
Ik heb die app jarenlang gebruikt, maar ontdekte bij het in gebruik nemen van mijn A3 dat deze niet meer in de play store staat. Heeft iemand een goed alternatief?
Voor het beeld: deze app liet keurig zien wat ik verbeld/verstookt had, en maakte daar mooier rapportjes van (statistieken FTW \o/).
Ik heb die app jarenlang gebruikt, maar ontdekte bij het in gebruik nemen van mijn A3 dat deze niet meer in de play store staat. Heeft iemand een goed alternatief?
Voor het beeld: deze app liet keurig zien wat ik verbeld/verstookt had, en maakte daar mooier rapportjes van (statistieken FTW \o/).
Welke android applicatie is batterij vriendelijk als ik een app 2x wil installeren? Wordt een beetje flauw van af en aan te melden met mijn zoontjes account. Ik kan wel de "account" functie van android gebruiken, maar dan kan ik ze niet naast elkaar draaien (split screen). Parallels space is een optie, maar niet zo batterij vriendelijk.
Welke optie is wel een beetje batterij vriendelijk. Het hoeft niet in de achtergrond mee te draaien, wat bij parallels wel het geval is.
Welke optie is wel een beetje batterij vriendelijk. Het hoeft niet in de achtergrond mee te draaien, wat bij parallels wel het geval is.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Island, draait wel op de achtergrond, maar kan uit wanneer je het niet gebruikt.Meneer iCy schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:37:
Top, ga ik die eens proberen. Bedankt in ieder geval!rens-br schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:39:
[...]
Island, draait wel op de achtergrond, maar kan uit wanneer je het niet gebruikt.
Edit: Zeer fijne app. Precies wat ik zocht. Benieuwen of ze in de toekomst reclame in zetten, dan maar een licentie er bij kopen. Nogmaals bedankt @rens-br.
Er zijn namelijk zoveel apps op de markt, maar je moet maar net degene uitzoeken die precies aan je behoefte voldoet.
Edit: Helaas kan dezelfde app niet in split screen. Zijn er bijna
[Voor 40% gewijzigd door Meneer iCy op 12-09-2019 12:28]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Voor data gebruik(te) ik altijd 3G Watchdog Pro, ooit gratis in de Amazon Appstore. Die kan wel mooie overzichtjes maken van gebruikte data, maar ik weet niet of hij ook belminuten registreert. Er is ook een gratis versie van.pven schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:26:
https://www.callistics.com/
Als je een Samsung hebt, kan je "veilige map" gebruiken om apps twee keer te installeren. Meestal kunnen ze dan ook in split screen, maar dan is één van de twee niet actief. Met NiceLock in combinatie met de module "Multistar" kan je forceren dat beide tegelijk actief zijn. Ik ben alleen bang dat je batterijvriendelijkheid er dan wel aan gaat.Meneer iCy schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:37:
Welke android applicatie is batterij vriendelijk als ik een app 2x wil installeren? Wordt een beetje flauw van af en aan te melden met mijn zoontjes account. Ik kan wel de "account" functie van android gebruiken, maar dan kan ik ze niet naast elkaar draaien (split screen). Parallels space is een optie, maar niet zo batterij vriendelijk.
Ter info, welke app(s) wil je naast elkaar gaan draaien? Ik draai Pokémon Go op deze manier dubbel, en dat is van zichzelf al geen zuinig programma natuurlijk. Bij meer tekstbased programma's (of iig minder GPU-intensief) zal het vast beter gaan.
Ah, dat is wel jammer. Daar had ik niet naar gekeken.Meneer iCy schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:44:
Edit: Zeer fijne app. Precies wat ik zocht. Benieuwen of ze in de toekomst reclame in zetten, dan maar een licentie er bij kopen. Nogmaals bedankt @rens-br.
Er zijn namelijk zoveel apps op de markt, maar je moet maar net degene uitzoeken die precies aan je behoefte voldoet.
Edit: Helaas kan dezelfde app niet in split screen. Zijn er bijna
Ik ben op zoek naar een browser voor Android die de adresbalk onderin het scherm heeft staan. Ik speel momenteel even met een Huawei Mate 20 X, lekker overdreven grote telefoon. En daar is het probleem van de adresbalk bovenin vrij schrijnend. Ik snap sowieso nog steeds niet dat interfaces niet meer gefocused zijn op "duimbereik" zoals (vloeken in de kerk) Windows Phone vroeger.
Maar goed, ik ben enigszins te lui om alle browsers te proberen. Tot dusver Chrome, Samsung Internet Browser, Brave, en Opera geprobeerd. Samsung Browser is tot dusver de prettigste met het menu en de toolbar onderin. Maar is er ook een browser met de adresbalk onderin?
Maar goed, ik ben enigszins te lui om alle browsers te proberen. Tot dusver Chrome, Samsung Internet Browser, Brave, en Opera geprobeerd. Samsung Browser is tot dusver de prettigste met het menu en de toolbar onderin. Maar is er ook een browser met de adresbalk onderin?
Chrome heeft daar toch gewoon een flag voor?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Zoals vermeld kun je dat aanpassen in Chome, op deze manier:Propane schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:10:
Ik ben op zoek naar een browser voor Android die de adresbalk onderin het scherm heeft staan. Ik speel momenteel even met een Huawei Mate 20 X, lekker overdreven grote telefoon. En daar is het probleem van de adresbalk bovenin vrij schrijnend. Ik snap sowieso nog steeds niet dat interfaces niet meer gefocused zijn op "duimbereik" zoals (vloeken in de kerk) Windows Phone vroeger.
https://mashtips.com/enable-chrome-home-move-address-bar/
Thanks! Die oude Chrome Home flag werkt blijkbaar niet meer en de nieuwe "Duet" interface is een beetje dubbelop maar beter dan niets.
https://play.google.com/s...rg.mozilla.fenix&hl=en_US Deze misschien?Propane schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:37:
Thanks! Die oude Chrome Home flag werkt blijkbaar niet meer en de nieuwe "Duet" interface is een beetje dubbelop maar beter dan niets.
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Mensen ervaringen met Rabo wallet icm Android 10? De betaling werkt wel maar de app laat geen pop up meer zien als ik de telefoon bij de pinautomaten houd..
Zelfde met m'n wekker app.. wekker gaat wel af maar lockscreen blijft actief.. dus moet dan telefoon unlocken, naar wekker app gaan en die vervolgens snoozen of uitzetten
Met android 9 had ik deze problemen niet.
Zelfde met m'n wekker app.. wekker gaat wel af maar lockscreen blijft actief.. dus moet dan telefoon unlocken, naar wekker app gaan en die vervolgens snoozen of uitzetten
Met android 9 had ik deze problemen niet.
[Voor 6% gewijzigd door dbzfan op 15-09-2019 19:22]
Zijn er meerderen hier die ook een Google play protect waarschuwing hebben gekregen voor de ZEDGE app.
Het schijnt malware en virussen op je toestel te kunnen plaatsen.
Maar ik gebruik deze app al jaren zonder problemen eigenlijk.
Is het waar of is Google een beetje aan het doorslaan?
Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94
Ik kreeg hem ook inderdaad, maar omdat ik hem toch nauwelijks gebruikte heb ik hem verwijderd.
Due to a bug we found, Zedge will not be available in the google play store for a short while. We are working to get it up and running as soon as possible. Apologies for the inconvenience!
— ZEDGE (@Zedge) 29 september 2019
Sometimes you need to plan for coincidence
ik zoek een kindvriendelijke MP3 speler app
- liefste met plaatjes, zodat ik bijvoorbeeld een nijntje plaatje kan koppelen aan een Nijntje MP3
- Liefst met schermvergrendeling, zodat ze alleen die app kunnen bedienen, en niet terug kunnen schakelen (onbewust) naar andere programma's
- liefste met plaatjes, zodat ik bijvoorbeeld een nijntje plaatje kan koppelen aan een Nijntje MP3
- Liefst met schermvergrendeling, zodat ze alleen die app kunnen bedienen, en niet terug kunnen schakelen (onbewust) naar andere programma's
En wat heb je zelf al gevonden? Op Tweakers is het niet de bedoeling om een boodschappenlijstje neer te dumpen en te verwachten dat wij het maar voor je regelen, zoals je ook kan lezen in de topicwarning.greatgonzo schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:29:
ik zoek een kindvriendelijke MP3 speler app
[Voor 3% gewijzigd door rens-br op 23-10-2019 08:59]
@greatgonzo Volledig andere benadering, maar als je een beetje open staat voor knutselen: JBS in "Deel je tofste Raspberry Pi-projecten hier!"
- nfc tags achter een printje met afbeelding
- nfc tags achter een printje met afbeelding
[Voor 3% gewijzigd door Arie- op 23-10-2019 09:18]
ik heb nog niets gevonden.. ja.. standalone MP3 spelers.. maar ik zoek dus een apprens-br schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:54:
[...]
[mbr]En wat heb je zelf al gevonden? Op Tweakers is het niet de bedoeling om een boodschappenlijstje neer te dumpen en te verwachten dat wij het maar voor je regelen, zoals je ook kan lezen in de topicwarning.[/]
Ik heb eindelijk afscheid genomen van Apex Launcher. Sinds de V4 update was hij grondig veranderd en langzaam omgetoverd naar een advertentie platvorm met onzinnige features.
De druppel die de emmer deed overlopen was dat hij de standaard browser heeft gekaapt en elke keer doorverwees naar de appstore 'privacybrowser'. geen enkele setting te vinden om het terug te zetten.
Ondanks dat ik al jaren pro gebruiker ben weten ze er toch advertenties in te stouwen...
Nu overgestapt naar Nova en die doet alles wat ik wil, zonder de onzin die apex erin heeft gestopt.
Ofwel, wie ooit nog een nieuwe Launcher zoekt. Laat apex lekker links liggen.
De druppel die de emmer deed overlopen was dat hij de standaard browser heeft gekaapt en elke keer doorverwees naar de appstore 'privacybrowser'. geen enkele setting te vinden om het terug te zetten.
Ondanks dat ik al jaren pro gebruiker ben weten ze er toch advertenties in te stouwen...
Nu overgestapt naar Nova en die doet alles wat ik wil, zonder de onzin die apex erin heeft gestopt.
Ofwel, wie ooit nog een nieuwe Launcher zoekt. Laat apex lekker links liggen.
Om dezelfde reden ben ik jaren geleden al overgestapt op Nova. Elke keer als ik een nieuwe telefoon krijg probeer ik eerst de meegeleverde launcher, dan kijk ik even wat er ook alweer nog meer beschikbaar was, en meestal zit ik binnen een week weer op Nova 

Dat is bij mij net 1 van de eerste dingen doe bij een nieuwe telefoon/tablet...eerst de updates installeren en direct daarna Novagwystyl schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:57:
Om dezelfde reden ben ik jaren geleden al overgestapt op Nova. Elke keer als ik een nieuwe telefoon krijg probeer ik eerst de meegeleverde launcher, dan kijk ik even wat er ook alweer nog meer beschikbaar was, en meestal zit ik binnen een week weer op Nova

Onlangs mijn Pixel C naar fabrieksinstellingen gezet voor mijn vrouw, maar wat is die kaal zonder Nova!
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - LG UltraGear 27GL850 | Samsung Tab S6 256GB LTE | Samsung Galaxy S21 256GB Phantom White | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF
Met een beetje geluk kan je straks ook weer Nova Launcher Pro aanschaffen voor € 0,50 tijdens de feestdagen!FunFair schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:35:
Nu overgestapt naar Nova en die doet alles wat ik wil

Hè jammer. Had al de volle nep betaald.nero355 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:34:
[...]
Met een beetje geluk kan je straks ook weer Nova Launcher Pro aanschaffen voor € 0,50 tijdens de feestdagen!

Maar scheelt dat ik die dingen koop met 'rewards'.
Geen weggegooid geld tot nu toe.

Wij gebruiken hier al jarenlang Cerberus. Een app waarmee je je telefoon kunt volgen, blokkeren, geheugen wissen, alarm kunt laten afgaan etc. etc.
Gelukkig hebben we dit nog nooit hoeven gebruiken.
In 2012 heb ik daarvoor (als ik het me goed herinner) een lifetime licentie voor gekocht.
Echter vanmorgen kreeg ik een email dat mijn account is verlopen en bij inloggen kan ik inderdaad niets meer beginnen (kon geen testbericht o.i.d. meer sturen naar mijn telefoon).
Een snelle Google search levert het volgende op:
https://www.androidpolice...etime-license-expiration/
https://www.reddit.com/r/...icenses_are_expiring_and/
Zoals je daar kunt lezen ging daar geen enkele waarschuwing aan vooraf; je account en app zijn plotseling niet meer te gebruiken. En dat is dus ook niet de eerste keer dat ze dat flikken.
Maar goed; nu eens kijken naar alternatieven. Zoals gezegd hebben we dit nooit hoeven gebruiken, maar wat is anno 2019 handig om te doen. Vinden jullie Android Device Manager tegenwoordig voldoende bieden voor dit scenario, of is iets als Prey beter om erbij te nemen of is er iets anders wat aan te raden valt?
In 2012 heb ik daarvoor (als ik het me goed herinner) een lifetime licentie voor gekocht.
Echter vanmorgen kreeg ik een email dat mijn account is verlopen en bij inloggen kan ik inderdaad niets meer beginnen (kon geen testbericht o.i.d. meer sturen naar mijn telefoon).
Zoals je daar kunt lezen ging daar geen enkele waarschuwing aan vooraf; je account en app zijn plotseling niet meer te gebruiken. En dat is dus ook niet de eerste keer dat ze dat flikken.
Maar goed; nu eens kijken naar alternatieven. Zoals gezegd hebben we dit nooit hoeven gebruiken, maar wat is anno 2019 handig om te doen. Vinden jullie Android Device Manager tegenwoordig voldoende bieden voor dit scenario, of is iets als Prey beter om erbij te nemen of is er iets anders wat aan te raden valt?
Ik heb er lang geleden een aantal getest, maar kwam toch stug op Lookout uit. Ik gebruik de gratis versie (die voor mij voldoet) en heb verder het scannen van data / virussen etc. uitgeschakeld, want daar zie ik het nut niet van in.Piet91 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:04:
Precies als hierboven, ik las met grote verbazing die mail. Ik lees even mee.Piet91 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:04:
Wij gebruiken hier al jarenlang Cerberus. Een app waarmee je je telefoon kunt volgen, blokkeren, geheugen wissen, alarm kunt laten afgaan etc. etc.
Bedankt voor de attentie. Log net in en zie dat mijn licentie over 1 dag verloopt. Wat een BSPiet91 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:04:

Ik ga ook naar alternatieven kijken.
Edit:
Verschillende anti-theft apps heb ik geprobeerd. Ik wilde graag een app waarmee ik remote de locatie kan opvragen, een foto kan maken en die bij het 3x (foutief) proberen de telefoon te unlocken een foto maakt. Evt. een abonnement afsluiten is geen probleem, mits de app alles kan wat ik wens.
Avast Mobile Security
Kan alles zoals gewenst, maar de app heeft teveel andere opties (antivirus, performance enhancer, etc.) en is erg spammerig en onoverzichtelijk - € 11,88/jaar.
https://play.google.com/s...st.android.mobilesecurity
https://www.avast.com/free-mobile-security
Bitdefender Mobile Security
Kan geen remote foto maken, de unlock en locatie werkt wel, maar verder niet veel opties t.o.v. Find My Device van Google zelf - € 9,99/jaar.
https://play.google.com/s...=com.bitdefender.security
https://www.bitdefender.c...ile-security-android.html
Lookout Personal
Volgens de omschrijving kan deze niet veel meer dan bijvoorbeeld Bitdefender, maar is wel erg duur - $29.99/jaar.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lookout
https://www.lookout.com/products/personal/android
ESET Mobile Security & Antivirus
Kan niet op commando de locatie opvragen en werkt alleen als je aangeeft dat de telefoon gestolen is. Dan wordt deze gelockt en rapporten aangemaakt (wel incl. foto's) - €9,99/jaar.
https://play.google.com/s...tails?id=com.eset.ems2.gp
https://www.eset.com/int/home/mobile-security-android/
Prey
App en de website zeer overzichtelijk, kan echter geen foto's maken op commando en bij mijn rapporten zaten ook geen foto's. Zonder premium verder genoeg opties (maar geen wipe en file retrieval).
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.prey
https://preyproject.com/
Android Lost
Veel opties, werkt goed, alleen de website is redelijk onoverzichtelijk. Het is een hobby project van één persoon, dus iets minder vertrouwen in de toekomst (alhoewel het project wel al lang bestaat). Zonder premium meer dan voldoende opties.
https://play.google.com/s...etails?id=com.androidlost
https://www.androidlost.com/
Where's My Droid
Deze heb ik nu in gebruik. Heeft alle opties die ik wenste en de website is overzichtelijk. De app zelf is minder modern, maar werkt prima. Ook de mogelijkheid om de app te camoufleren als je de app sideload - €8,99/jaar.
https://play.google.com/s...ienmanfc6.wheresmyandroid
https://wheresmydroid.com/
[Voor 45% gewijzigd door Ruzor op 21-12-2019 19:03]
Hier ook het vermelden waard:
karimmm in "Centraal aanbiedingen topic v2.0"
(Nova launcher in de aanbieding)
karimmm in "Centraal aanbiedingen topic v2.0"
(Nova launcher in de aanbieding)
Gebruik zelf KiWi browser, buiten de heerlijke Ad blocker ook 100% contrast mode voor Amoled schermen. Lekker voor je batterij. Aanrader!Propane schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:10:
Hier ook een account aangemaakt, maar de app is verdwenen in de Google Play Store, ook is er geen mogelijkheid aanschaf van Pro versie. En bij Elite krijg ik 'n foutmelding om te betalenRuzor schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:03:
Where's My Droid
Deze heb ik nu in gebruik. Heeft alle opties die ik wenste en de website is overzichtelijk. De app zelf is minder modern, maar werkt prima. Ook de mogelijkheid om de app te camoufleren als je de app sideload - €8,99/jaar.
https://play.google.com/s...ienmanfc6.wheresmyandroid
https://wheresmydroid.com/

Maar eens 'n mailtje sturen wat er aan de hand is, ziet er verder best prima uit.
Ik heb last van een update van Google Maps die niet uitgevoerd kan worden. Het is maar een kleine update van 160kb ofzo, maar kan niet voltooid worden. Play store afsluiten, gegevens wissen etc helpt ook niet. Andere updates worden niet weergeven....
Bijzonder vreemd en irritant... Meer mensen last van?
Samsung S10
Samsung S10
De pro versie bestaat volgens mij niet meer, maar wordt nog wel hier en daar vermeld. Je kunt de app ook vanaf hun website downloaden, daar zit de sms-functie, app verbergen, etc. nog wel in. Inmiddels is de app ook terug in de Play Store.Eric_Cantona schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:53:
[...]
Hier ook een account aangemaakt, maar de app is verdwenen in de Google Play Store, ook is er geen mogelijkheid aanschaf van Pro versie. En bij Elite krijg ik 'n foutmelding om te betalen
Maar eens 'n mailtje sturen wat er aan de hand is, ziet er verder best prima uit.
[Voor 4% gewijzigd door Ruzor op 29-12-2019 11:30]
Inmiddels reactie van ze en ook de betaling geluktRuzor schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:27:
[...]
De pro versie bestaat volgens mij niet meer, maar wordt nog wel hier en daar vermeld. Je kunt de app ook vanaf hun website downloaden, daar zit de sms-functie, app verbergen, etc. nog wel in. Inmiddels is de app ook terug in de Play Store.

Waarschijnlijk is een rogue ad network daar debet aan. Als je het de ontwikkelaars laat weten kunnen zij het aanpassen.diquan2001 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:57:
Zijn er meerderen hier die ook een Google play protect waarschuwing hebben gekregen voor de ZEDGE app.
Soms kan een reboot/soft reset helpen.Sleehond schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:08:
Ik heb last van een update van Google Maps die niet uitgevoerd kan worden. Het is maar een kleine update van 160kb ofzo, maar kan niet voltooid worden. Play store afsluiten, gegevens wissen etc helpt ook niet. Andere updates worden niet weergeven....
Samsung S10
Andere keren uninstall je de app en reinstall je hem.
Probeer eerst eens een reboot/soft reset > ik geloof vol down + power inhouden.
Let op:
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.
Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.
Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.
Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.
Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.