Vreemd, de accelerometer is het denk ik ook niet want daar zitten geen bewegende onderdelen in, het is gewoon een chipje. Tenzij het printplaatje waar die op zit, los zit.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:16:
Ik heb sinds een paar dagen mijn iPhone 5. Als ik rustig rammel, lijkt er iets los te zitten binnenin. Het is niet de camera (zoals mijn 4S) of de accu... echt een heel rustig geluidje.
Iemand enig idee? Wellicht de accelerometer?
Ik heb ineens de behoefte om heel impulsief rtfm te roepen 
Edit:
Tot 10 geteld. Daar zit idd 1 vd 3 microfoons. Rechts van de lightning port is de speaker.
Edit:
Tot 10 geteld. Daar zit idd 1 vd 3 microfoons. Rechts van de lightning port is de speaker.
[ Voor 45% gewijzigd door _Brake_ op 17-12-2012 22:20 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Jup, alle iPhones hebben slechts één speaker (de kleine speaker voor het bellen niet meegeteld uiteraard).monnick schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:06:
Klopt het dat het linker raster aan de onderkant geen speaker is bij de iPhone 5? Er komt hier bij mij in ieder geval nooit geluid uit. Is het een microfoon?
[afbeelding]
Zo, net een reclame voor de iPhone 5 gezien... op de Nederlandse tv... in het Nederland. Het was geen de "Cheese" reclame met Nederlandse voice-over.
Heb nu ook een tijdje de iphone 5 en bevalt prima. Lees hier veel over de batterij en eventuele problemen. Op zich ben ik verrast door de standby tijd. Die is bij mij tussen de 3 en 4 dagen! En dan staat data en wifi altijd aan. Gebuik is dan ergens rond de 6 uur, wat bestaat uit wat bellen, paar smsjes, paar whatsappjes, beetje tweakers app en soms wat surfen. Licht gebruik dus.
Wat me echt tegenvalt is de batterij bij zwaar gebruik. Gebruikte navigatie (navignon) op de batterij en de batterij die liep echt leeg als een gek, ik denk dat hij geen anderhalf uur haalt dan ?? En dat ivgt de ipad 2 die echt makkelijk 10u zwaar gebruik haalt ...
Maar goed, niet zo'n probleem om tijdens navigeren kabeltje aan te sluiten...
Wat me echt tegenvalt is de batterij bij zwaar gebruik. Gebruikte navigatie (navignon) op de batterij en de batterij die liep echt leeg als een gek, ik denk dat hij geen anderhalf uur haalt dan ?? En dat ivgt de ipad 2 die echt makkelijk 10u zwaar gebruik haalt ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Bij mij trekt de batterij alleen snel leeg als ik het zware gebruik combineer met slecht bereik. Gisteren speelde ik een 3D MMORPG via 3G terwijl ik in de trein zat. Combinatie van die dingen zorgde er voor dat de batterij wel hard ging.
Op dit moment gebruik één push email account. De vraag is of ik er op batterij op voorruit ga als ik deze via imap voortaan per half uur of heel uur laat 'pullen'.
Ik denk het niet. Volgens mij is push in deze zuiniger.
Probeer het eens zou ik zeggenronwiel schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:13:
Op dit moment gebruik één push email account. De vraag is of ik er op batterij op voorruit ga als ik deze via imap voortaan per half uur of heel uur laat 'pullen'.
Ik vraag me af of het veel uitmaakt. Als je iCloud gebruikt is hij toch al de hele tijd een push verbinding open aan het houden. En als hij pusht doet hij niet zo veel, met IMAP moet hij elk half uur/uur een hele sync doen.
Ik gebruik ook IMAP pulling, ik heb een mailserver die alleen IMAP kan, geen exchange protocol dus pushen kan niet (en iCloud werkt nog steeds niet met een eigen domein, grmbl)
Dat komt dan door Navigon. Ik haal dezelfde standby tijd bij zo'n 10 uur gebruik. Als ik navigeer gebruik ik die Apple ingebouwde app daarvoor. Je kunt het scherm uitzetten en dan blijft hij op de achtergrond draaien. Laatst van Arnhem naar Rotterdam genavigeerd en dan is er nog geen 10% accu af in vijf kwartier tijd.-SaveMe- schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:47:
Heb nu ook een tijdje de iphone 5 en bevalt prima. Lees hier veel over de batterij en eventuele problemen. Op zich ben ik verrast door de standby tijd. Die is bij mij tussen de 3 en 4 dagen! En dan staat data en wifi altijd aan. Gebuik is dan ergens rond de 6 uur, wat bestaat uit wat bellen, paar smsjes, paar whatsappjes, beetje tweakers app en soms wat surfen. Licht gebruik dus.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
De lichtsensor in de iPhone 5 werkt bij mij niet goed.
Als ik in de instellingen de helderheid helemaal omhoog zet en daarnaast vinkje automatisch aanzet gebeurd er niks.
Als ik de helderheid helemaal naar beneden zet en het vinkje aanzet gaat het schuifje wat hoger maar daarna ook niks meer.. Stel dat ik dan in de felle zon sta dan blijft de helderheid hetzelfde..
Iemand hier ook problemen mee?
Als ik in de instellingen de helderheid helemaal omhoog zet en daarnaast vinkje automatisch aanzet gebeurd er niks.
Als ik de helderheid helemaal naar beneden zet en het vinkje aanzet gaat het schuifje wat hoger maar daarna ook niks meer.. Stel dat ik dan in de felle zon sta dan blijft de helderheid hetzelfde..
Iemand hier ook problemen mee?
Scherm wil ik natuurlijk wel aanhouden, wil de route ook zien. Maar ms is het ook wel omdat navigon ook nog data probeert te gebruiken (verkeer ofzo). Zal wel eens kijken. Vind buiten navigatie overigens wel dat de batterij snel gaat bij 'zwaar' gebruik. Maar apps enzo doe ik meestal op de ipad 2, dus dat scheelt ...BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:38:
[...]
Dat komt dan door Navigon. Ik haal dezelfde standby tijd bij zo'n 10 uur gebruik. Als ik navigeer gebruik ik die Apple ingebouwde app daarvoor. Je kunt het scherm uitzetten en dan blijft hij op de achtergrond draaien. Laatst van Arnhem naar Rotterdam genavigeerd en dan is er nog geen 10% accu af in vijf kwartier tijd.
Servers bij Apple zullen wel weer overbelast zijn. Zelf lijkt me dit een vrij saaie update, met alleen wat piepkleine bugfixes, dus mijn strategie is om gewoon paar dagen te wachten.
[edit] Zie nu pas dat de update alleen voor iPhone 5 en iPad Mini is. Blijkbaar hebben die een specifieke Wi-Fi-chipset, want dat is de enige bug die gefixt wordt.
[edit] Zie nu pas dat de update alleen voor iPhone 5 en iPad Mini is. Blijkbaar hebben die een specifieke Wi-Fi-chipset, want dat is de enige bug die gefixt wordt.
[ Voor 31% gewijzigd door Keypunchie op 18-12-2012 20:28 ]
4 dagen standby met 3G aan?! Dat haal ik zeker niet!-SaveMe- schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:47:
Toen ik hem net had ook niet. Vervolgens aan de lader gehangen en echt uren laten liggen toen hij al 100% was. batterij helemaal leeg gebruikt en deze twee stappen nogmaals gedaan. Sindsdien haal ik die lange standby tijd ...blubbers schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:12:
[...]
4 dagen standby met 3G aan?! Dat haal ik zeker niet!
Maar belangrijker is natuurlijk hoe lang je hem kunt gebruiken, dat ga ik nog wat beter in de gaten houden ...
[ Voor 12% gewijzigd door -SaveMe- op 18-12-2012 21:46 ]
Ja, heb 'm binnen op mijn iPhone 5. Ik merk vooralsnog geen verschil, maar ik had dan ook geen issues met de iPhoneMmarkM schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:31:
Iemand al de nieuwe iOS (6.0.2) binnen? Krijg hier een fout met zoeken naar updates!
Hier idem. Ze geven aan dat er zaken mbt wifi worden opgelost, maar wat ze dan oplossen laten ze een beetje in het midden. Lekker vaag weer Apple.jasjenl schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:25:
[...]
Ja, heb 'm binnen op mijn iPhone 5. Ik merk vooralsnog geen verschil, maar ik had dan ook geen issues met de iPhone
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Nou ja, als je de komende 40/50 km geen enkele instructie hebt kan het scherm makkelijk uit he. Zodra de eerstvolgende instructie komt geeft hij eerst op 10km even een seintje en bij 4km (geloof ik) gaat hij automatisch weer navigeren voor je.-SaveMe- schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:58:
[...]
Scherm wil ik natuurlijk wel aanhouden, wil de route ook zien. Maar ms is het ook wel omdat navigon ook nog data probeert te gebruiken (verkeer ofzo). Zal wel eens kijken. Vind buiten navigatie overigens wel dat de batterij snel gaat bij 'zwaar' gebruik. Maar apps enzo doe ik meestal op de ipad 2, dus dat scheelt ...
Veranderd ie iets aan je instellingen als je de nieuwe iOS 6.0.2 erop zet? Bedoel vooral of dat ik iets opnieuw moet instellen of dat het gewoon een 'stukje van een taart' is!
En iemand al door wat er beter wordt of verandert? Ben iemand die liever niets verandert zolang er geen problemen zijn...
Ik heb tot nu toe niets van de update gemerkt, maar had (volgens mij) ook geen WiFi problemen.
Edit:
Kwam toevallig dit net tegen op de site van KPN, word ik niet vrolijk van
http://www.kpn.com/prive/4G.htm
Edit:
Kwam toevallig dit net tegen op de site van KPN, word ik niet vrolijk van

http://www.kpn.com/prive/4G.htm
Kan ik ook 4G van KPN op mijn iPhone 5 krijgen?
De iphone 5 is nog niet geoptimaliseerd voor alle frequenties waarop in Nederland mobiel internet wordt aangeboden. Zo is de huidige iPhone5 niet bruikbaar op Europese 800 MHz frequentie waarop KPN vanaf februari grootschalig 4G zal uitrollen. De verwachting is dat Apple binnen afzienbare tijd zijn aanbod geschikt zal maken voor deze frequenties.
[ Voor 74% gewijzigd door _Brake_ op 19-12-2012 14:05 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
En dan gaan mensen net zo over zeuren als nu het geval is bij Windows 8...Ik hoop wel voor iOS7 dan het echt totaal anders gaat worden. Even een frisse wind door de iPhone. Maar ik betwijfel het.
Ik zet mijn 3GS vaak aan de lader, eigenlijk is het zo dat iedere keer dat ik de kans krijg om hem aan de lader te hangen, ik dat ook doe en hem dan ook gebruik (vorige week een nieuwe batterij erin gezet).
Maar standby, wi-fi en 3g uit, bluetooth uit en ik haal max met intensief muziek luisteren maar 2 dagen, en dan heb ik nog 11% over.
Als ik wi-fi gebruik is hij binnen 1 dag leeg.
Als ik naar school ga (ongeveer 1 uur onderweg) en alles staat uit en ik wissen niet van muziek, dan is hij van 100% op 97%.
Maar dit is wel de 3GS

Wifi problemen hier op de iPhone 5 nog niet opgelost hoor met 6.0.2.
Ik kom net van mijn vriendin vandaan, en daar werkt WIFI met een hotspot. Ik kom hier thuis in Nederland waar Wifi gewoon via een normale router gaat en hij maakt totaal geen verbinding meer. Hij zegt wel dat hij internet heeft, maar kan vervolgens niks downloaden.. Ik moet dan mn telefoon opnieuw opstarten voordat hij het weer doet...
Dat is toch vreemd?
Ik kom net van mijn vriendin vandaan, en daar werkt WIFI met een hotspot. Ik kom hier thuis in Nederland waar Wifi gewoon via een normale router gaat en hij maakt totaal geen verbinding meer. Hij zegt wel dat hij internet heeft, maar kan vervolgens niks downloaden.. Ik moet dan mn telefoon opnieuw opstarten voordat hij het weer doet...
Dat is toch vreemd?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ik ben nu in de US
1). In de Apple store verkopen ze 2 unlocked versies van de iphone 5
De eerste de a1428 versie, deze ondersteunt geen LTE IN NL las ik op forums.
De tweede de a1429. Er staat op de doos niet bij of deze de cdma versie is...
Alleen model: A1429 aan de achterkant van de doos. De verkoopster zei; de cdma versoe, de gsm versie wordt niet verkocht?!
Kan ik de a1429 aanschaffen voor gebruik in NL en kan ik deze ook voor LTE gebruiken in de toekomst?
Ik heb telfort (kpn als provider tegenwoordig)
Klopt alles wat ik opgesomd heb?
Dank
1). In de Apple store verkopen ze 2 unlocked versies van de iphone 5
De eerste de a1428 versie, deze ondersteunt geen LTE IN NL las ik op forums.
De tweede de a1429. Er staat op de doos niet bij of deze de cdma versie is...
Alleen model: A1429 aan de achterkant van de doos. De verkoopster zei; de cdma versoe, de gsm versie wordt niet verkocht?!
Kan ik de a1429 aanschaffen voor gebruik in NL en kan ik deze ook voor LTE gebruiken in de toekomst?
Ik heb telfort (kpn als provider tegenwoordig)
Klopt alles wat ik opgesomd heb?
Dank
Op http://www.apple.com/iphone/LTE/ kun je zien hoe het zit; de A1428 is een GSM die LTE ondersteunt op de AWS-band en de 700b MHz-band. Deze is alleen in de VS en Canada bruikbaar. De A1429 is in CMDA en GSM leverbaar. De eerste is in Nederland niet te gebruiken. De GSM-versie (die dus volgens de verkoopster door hen niet verkocht wordt) is de in NL verkrijgbare versie. Deze ondersteunt de LTE 2100 MHz, 1800 MHz en 850 MHz-banden. KPN gaat LTE uitrollen op de 800MHz-band (zie: http://www.kpn.com/prive/4G.htm), en dus zal de iPhone daar niet op werken.
Zie ook _Brake_ in "[iPhone] Ervaringen en Discussie - deel 38"
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Ik heb een leuke app gevonden, Action Movie, kan je allemaal special effects in je filmpjea plakken.
Leuk maar je moet veel effecten kopen, weet iemand een gratis alternatief?
Ook op deze forum staat dat je de CDMA versie WEL in NL kan gebruiken.vooghel schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:46:
Op http://www.apple.com/iphone/LTE/ kun je zien hoe het zit; de A1428 is een GSM die LTE ondersteunt op de AWS-band en de 700b MHz-band. Deze is alleen in de VS en Canada bruikbaar. De A1429 is in CMDA en GSM leverbaar. De eerste is in Nederland niet te gebruiken. De GSM-versie (die dus volgens de verkoopster door hen niet verkocht wordt) is de in NL verkrijgbare versie. Deze ondersteunt de LTE 2100 MHz, 1800 MHz en 850 MHz-banden. KPN gaat LTE uitrollen op de 800MHz-band (zie: http://www.kpn.com/prive/4G.htm), en dus zal de iPhone daar niet op werken.
Ik ben het spoor nu bijster...
Kan iemand die dit kan bevestigen svp reageren.
Waar staat dan dat je de CDMA-versie wel in Nederland kunt gebruiken? Het is in dat geval niet meer dan een dure iPod touch, want bellen en mobiel internetten kun je er in ieder geval niet mee - er is geen CDMA-netwerk in Nederland.
Misschien iemand in dit topic? [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie #2Zspirit schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:47:
Ik heb een leuke app gevonden, Action Movie, kan je allemaal special effects in je filmpjea plakken.
Dat staat er volgens mij ook nietvooghel schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:39:
Waar staat dan dat je de CDMA-versie wel in Nederland kunt gebruiken? Het is in dat geval niet meer dan een dure iPod touch, want bellen en mobiel internetten kun je er in ieder geval niet mee - er is geen CDMA-netwerk in Nederland.
Ik bedoel op meerdere forums zoals iphoneclub en macrumors[list=1]
[ Voor 11% gewijzigd door mobile625 op 19-12-2012 17:52 ]
CDMA is gewoonweg een hele andere techniek als GSM. Het is ook niet compatible met elkaar.
CDMA gebruikt codes (Code Division Multiple Access) om verschillende audio streams uit elkaar te houden. GSM gebruikt TDMA oftwel time slots (Time Division Multiple Access).
Wellicht ben je in de war met WCDMA? Dat is je 3G signaal.
CDMA gebruikt codes (Code Division Multiple Access) om verschillende audio streams uit elkaar te houden. GSM gebruikt TDMA oftwel time slots (Time Division Multiple Access).
Wellicht ben je in de war met WCDMA? Dat is je 3G signaal.
Thanks!vooghel schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:41:
[...]
Misschien iemand in dit topic? [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie #2
Dom, inderdaad verkeerde topic, excuus.
De CDMA versie kan je gewoon in nederland gebruiken, aangezien dit model ook GSM en UMTS ondersteunt.mobile625 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:06:
[...]
Ook op deze forum staat dat je de CDMA versie WEL in NL kan gebruiken.
Ik ben het spoor nu bijster...
Kan iemand die dit kan bevestigen svp reageren.
CDMA zelf wordt in nederland inderdaad niet gebruikt.
Bron: http://www.apple.com/iphone/specs.html
•GSM model A1428*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 4 and 17)
•CDMA model A1429*: CDMA EV-DO Rev. A and Rev. B (800, 1900, 2100 MHz); UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 3, 5, 13, 25)
•GSM model A1429*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 3, 5)
•802.11a/b/g/n Wi-Fi (802.11n 2.4GHz and 5GHz)
•Bluetooth 4.0 wireless technology
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen O op 19-12-2012 19:30 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Als ik me niet vergis is dit het model dat in Nederland (en andere Europese landen) wordt verkocht:
•GSM model A1429*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 3, 5)
Geen CDMA dus.
Geen CDMA dus.
Raar iTunes en mijn iPhone 3gs laat zien dat ik de nieuwste iOS heb en dat is toch wel gewoon de 6.0.1 versie, dus ik kan de 6.0.2 nog niet binnenhalen.
Heb je gelijk in, de CDMA versie wordt niet in nederland verkocht. De vraagsteller (mobile625) is echter in de VS en wil daar een iPhone kopen. Het europese model wordt daar niet verkocht, dus vandaar de vraag of het CDMA model in nederland bruikbaar is.
iOS 6.0.2 is alleen voor de iPhone 5 en de iPad mini. Deze is dus niet voor de 3GS beschikbaar.Mizgala28 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:04:
Raar iTunes en mijn iPhone 3gs laat zien dat ik de nieuwste iOS heb en dat is toch wel gewoon de 6.0.1 versie, dus ik kan de 6.0.2 nog niet binnenhalen.
Jij denkt dus dat het CDMA model 1429 geschikt is voor het GSM netwerk in europa?Jeroen O schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:05:
Heb je gelijk in, de CDMA versie wordt niet in nederland verkocht. De vraagsteller (mobile625) is echter in de VS en wil daar een iPhone kopen. Het europese model wordt daar niet verkocht, dus vandaar de vraag of het CDMA model in nederland bruikbaar is.
Ik denk dat de toevoeging GSM/Edge alleen betrekking heeft op data.
Nu zal er in NL een hoop over data gaan (lees VoIP), maar als je de data verbinding uit zet niet teruggevallen worden op puur GSM. Ik denk dat ie dat domweg niet kan. Ander moet ie haast twee radio's aan boord hebben.
Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de nieuwe Wi-Fi chip die tot 150 Mbps ondersteunt.Jeroen O schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:07:
[...]
iOS 6.0.2 is alleen voor de iPhone 5 en de iPad mini. Deze is dus niet voor de 3GS beschikbaar.
Dat denk ik wel ja. Ik weet het uiteraard niet zeker, aangezien ik niet over een dergelijk toestel beschik, maar aan de specificaties te zien ondersteunt hij het gewoon. Bovendien heb ik op iphoneclub gelezen dat het gewoon werkt. Zie http://www.iphoneclub.nl/...geschikt-voor-europeanen/Domino schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:41:
[...]
Jij denkt dus dat het CDMA model 1429 geschikt is voor het GSM netwerk in europa?
Nu zal er in NL een hoop over data gaan (lees VoIP), maar als je de data verbinding uit zet niet teruggevallen worden op puur GSM. Ik denk dat ie dat domweg niet kan. Ander moet ie haast twee radio's aan boord hebben.
Lijkt me sterk dat ie wel GSM data ondersteunt maar geen spraak. Meerdere radio's heeft ie toch wel en de iPhone 4S ondersteunt ook zowel GSM als CDMA.
[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 19-12-2012 23:09 ]
Hmmm, weer wat batterij duur bij heavy use geprobeerd. navigatie. Heenweg anderhalf uur met Navigon, 50% accuduur weg. Terug met Google Maps 41% accuduur weg. Dus maximaal 3 uur op een volle batterij, dat valt me toch wel vies tegen.
Maar het is niet anders, ik doe navigatie wel aangesloten op de lader ...
Dat is toch niet vreemd-SaveMe- schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:27:
Hmmm, weer wat batterij duur bij heavy use geprobeerd. navigatie. Heenweg anderhalf uur met Navigon, 50% accuduur weg. Terug met Google Maps 41% accuduur weg. Dus maximaal 3 uur op een volle batterij, dat valt me toch wel vies tegen.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik heb sinds vandaag een iPhone 5, alles bevalt tot nu toe erg goed. Ik zit echter met één dingetje: als ik de home-button wat harder indruk, dan hoor ik van binnen een soort "extra" klik. Is dit bij jullie exemplaar ook zo? Mijn iPhone 4 heeft dit namelijk niet.
Heb er harder op gedrukt dan me lief was, geen extra klik!
Hmmm, mja, mss ben ik verwend door de ipad 2 ? Daar kan ik met gemak 10 uur heavy use uit halen ...BillSpaarbank schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:41:
[...]
Dat is toch niet vreemdKan me herinneren dat een TomTom One Go die ik ooit had ook maar max 3,5 op een batterijlading kon navigeren.
Verwijderd
Het CDMA model heeft geen sim gleuf, waar wil je je simkaartje in doen.... Lightning poort?Domino schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:41:
[...]
Jij denkt dus dat het CDMA model 1429 geschikt is voor het GSM netwerk in europa?

Niet op het 3g model terwijl je navigeert-SaveMe- schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:20:
[...]
Hmmm, mja, mss ben ik verwend door de ipad 2 ? Daar kan ik met gemak 10 uur heavy use uit halen ...
Volgende keer ga ik 3g uitzetten en kijken hoeveel dat scheelt. Had al wel in de apps zoveel mogelijk de opties die mogelijk 3g zouden gebruiken uitgezet ...reinsaddict schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 09:05:
[...]
Niet op het 3g model terwijl je navigeert. Enfin, appels en peren natuurlijk. Er is geen smartphone die het echt lang uithoudt op zijn accu tijdens navigeren met scherm aan.
Tis ook geen groot probleem, maar ik ben er wel benieuwd naar ...
Hoe kom je erbij dat het CDMA-model geen sim tray heeft?Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 03:15:
[...]
Het CDMA model heeft geen sim gleuf, waar wil je je simkaartje in doen.... Lightning poort?
Hij is in de war met de CDMA versie van de iPhone 4. Deze ondersteunt inderdaad geen GSM en heeft ook geen simkaart slot.
De iPhone 4S en de IPhone 5 CDMA ondersteunen wel GSM en CDMA en hebben gewoon een simkaart slot.
De iPhone 4S en de IPhone 5 CDMA ondersteunen wel GSM en CDMA en hebben gewoon een simkaart slot.
De nieuwe iPhone 5 is veel minder robuust dan de 4 en 4S
Zijn er hier ook al gebruikers die dit hebben of ervan hebben gehoord?
Volgens mij kom jij onder een steen vandaancatt4u schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:50:
De nieuwe iPhone 5 is veel minder robuust dan de 4 en 4S![]()
Nog geen last van gehad. Bij normaal gebruik lijkt me ook niet dat je hier snel last van zult hebben (of je moet hem in je achterzak opbergen en er vervolgens op gaan zitten?). Beetje zoeken naar spijkers op laag water als je het mij vraagt.catt4u schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:50:
De nieuwe iPhone 5 is veel minder robuust dan de 4 en 4S![]()
Was dat nou echt nodig ?Scrtz schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:59:
[...]
Volgens mij kom jij onder een steen vandaan
[ Voor 13% gewijzigd door sverzijl op 26-12-2012 12:20 ]
Scrtz schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:59:
[...]
Volgens mij kom jij onder een steen vandaan
Het artikel met de foto's is toch duidelijk of als je het liever in het Frans leest moet je ff op source klikken onder aan het Engelse artikel.

Dit is wat mijn iPhone 3GS bij normaal verbruik en bij intensief verbruikt volhoudt, echter heb ik van iemand gehoord dat dit erg middelmatig is en dat ik beter een nieuwe batterij kan kopen.
In mijn ogen is dit echter prima, maar wat vinden jullie ervan?
Niks mis mee lijkt me!
Ik heb m'n iPhone 3,4,4s en 5 nog nooit langer dan 2 dagen kunnen gebruiken (normaliter hangt ie dan ook iedere dag aan de oplader). Niets mis mee dus lijkt me.
Al vanaf het begin zijn er dit soort berichten over de iphone 5, m.a.w. dit is oud nieuws. Vandaar die wat lompe opmerkingen over een steen, waarschijnlijkcatt4u schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:21:
[...]
Omdat?
Het artikel met de foto's is toch duidelijk of als je het liever in het Frans leest moet je ff op source klikken onder aan het Engelse artikel.
Daarnaast staat er in het artikel dat het bij een paar mensen is gebeurd die op hun telefoon gingen zitten en ik kan me daarbij inbeelden dat je dan nog een aardig gewicht moet hebben.
Daarnaast doe ik nooit mijn telefoon in m'n achterbroekzak en ga er dan op zitten.
Daarnaast doe ik nooit mijn telefoon in m'n achterbroekzak en ga er dan op zitten.
Als je zelf al vindt dat het prima is, waarom zou je je dan druk maken om iets wat een ander verteld??Mizgala28 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 13:29:
[afbeelding] [afbeelding]
Dit is wat mijn iPhone 3GS bij normaal verbruik en bij intensief verbruikt volhoudt, echter heb ik van iemand gehoord dat dit erg middelmatig is en dat ik beter een nieuwe batterij kan kopen.
In mijn ogen is dit echter prima, maar wat vinden jullie ervan?
Die ander heeft zeker geen iPhone / smartphone??

Maar het lijkt mij ook prima hoor. Ik zou me geen zorgen maken.
Have Fun Funske
Tot mijn grote verbazing is er 90 euro van mijn rekening afgeschreven door Vodafone, terwijl ik een Sim Only abbo heb met 1gb data voor 15 euro per maand. Het is 2e kerstdag en kan ze niet erover bellen. heb even heel snel mijn online rekening doorgespit en wtf: mijn iphone 5 stuurt stukken data in de nacht terwijl ik slaap. Dit is vrij recent en in het begin deed hij dit niet. Hierbij een aantal voorbeelden:
25.11.2012 02:45 38.836 KB
26.11.2012 04:30 56.073 KB
27.11.2012 01:15 28. 450 KB
28.11.2012 02:45 57.933 KB
29.11.2012 20:05 77.813 KB
30.11.2012 00:00 75.171 KB
Dat is gewoon 300 MB weg in 5 dagen waar ik niets van heb gemerkt =S Wie heeft hetzelfde probleem en hoe kan dit verholpen worden?
Alles van iCloud staat uit behalve zoek mijn iphone. Bij mobiele instellingen staat alleen Facetime aangevinkt. Dit slaat werkelijk nergens op =S
Dat is gewoon 300 MB weg in 5 dagen waar ik niets van heb gemerkt =S Wie heeft hetzelfde probleem en hoe kan dit verholpen worden?
Alles van iCloud staat uit behalve zoek mijn iphone. Bij mobiele instellingen staat alleen Facetime aangevinkt. Dit slaat werkelijk nergens op =S
Erg vaag maar je bent niet de eerste die deze probleem heeft.
Ik ken iemand die dit had met zijn iPhone 4S, wat de oorzaak was is gewoon onbekend, maar een volledige herinstallatie van zijn iPhone heeft wel geholpen, alle andere dingen faalden ook een restore vanuit een oude herstel punt hielp niet.
Ik ken iemand die dit had met zijn iPhone 4S, wat de oorzaak was is gewoon onbekend, maar een volledige herinstallatie van zijn iPhone heeft wel geholpen, alle andere dingen faalden ook een restore vanuit een oude herstel punt hielp niet.
Wellicht hetzelfde mail probleem?! Dat je iPhone een mail blijft verzenden zonder dat die aankomt. Hij blijft dan de data berekenen! Maak eens een screenshot van je mobiele data?!
Ik heb mijn data gegevens nooit gereset, dus daar heb je niets aan. Ben nu bezig mijn iPhone te herstellen en heb de app My Data Monitor gedownload. Morgen ga ik even een fijn gesprekje met vodafone voeren over waarom zij mij geen sms sturen als ik over mijn datalimitiet heen ben.
Iemand ook een idee hoe ik een case hierover bij Apple kan aanmaken?
Iemand ook een idee hoe ik een case hierover bij Apple kan aanmaken?
Je zou eventueel ook 's nachts je mobiel internet kunnen uitzetten en wifi aanlaten als het goed is blijft die dan wel verbonden met wifi! Als je 3G aan laten staan en je scherm uitzet pakt die automatisch na een x aantal seconde weer mobiel internet..Silversin schreef op woensdag 26 december 2012 @ 16:34:
Tot mijn grote verbazing is er 90 euro van mijn rekening afgeschreven door Vodafone, terwijl ik een Sim Only abbo heb met 1gb data voor 15 euro per maand. Het is 2e kerstdag en kan ze niet erover bellen. heb even heel snel mijn online rekening doorgespit en wtf: mijn iphone 5 stuurt stukken data in de nacht terwijl ik slaap. Dit is vrij recent en in het begin deed hij dit niet. Hierbij een aantal voorbeelden:
Dat heb ik nooit gesnapt dat mensen de telefoon in de achterbroekzak doen... Je zit er dan toch compleet op..?Uniciteit schreef op woensdag 26 december 2012 @ 13:50:
Daarnaast staat er in het artikel dat het bij een paar mensen is gebeurd die op hun telefoon gingen zitten en ik kan me daarbij inbeelden dat je dan nog een aardig gewicht moet hebben.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Dank je wel, dat heb ik afgelopen nacht gedaan. Werd me net ook al aangeraden door Vodafone. Mydata app liet vanochtend zien dat er weer 126mb is getrokken via wifiGangster93 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:38:
[...]
Je zou eventueel ook 's nachts je mobiel internet kunnen uitzetten en wifi aanlaten als het goed is blijft die dan wel verbonden met wifi! Als je 3G aan laten staan en je scherm uitzet pakt die automatisch na een x aantal seconde weer mobiel internet..
Hallo,
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe telefoon te kopen en zit te twijfelen tussen de iPhone en de Samsung SIII. Ik neig meer naar de iPhone maar wat ik me afvroeg was de telefoon wordt steeds sneller,dunner,beter enzovoort. Maar is het os niet een beetje verouderd en merk je daar veel van? En zijn er geruchten dat er in 2013 een heel nieuw os op komt?
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe telefoon te kopen en zit te twijfelen tussen de iPhone en de Samsung SIII. Ik neig meer naar de iPhone maar wat ik me afvroeg was de telefoon wordt steeds sneller,dunner,beter enzovoort. Maar is het os niet een beetje verouderd en merk je daar veel van? En zijn er geruchten dat er in 2013 een heel nieuw os op komt?
Will it Bend???Erulezz schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:51:
[...]
Dat heb ik nooit gesnapt dat mensen de telefoon in de achterbroekzak doen... Je zit er dan toch compleet op..?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ach verouderd of beproeft?TweakerRecordzz schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:34:
Hallo,
En indien er in '13 met iOS 7 een geheel nieuwe UI komt krijgen alle recente toestellen die update gratis.
Hebben er meer mensen last van het steeds wisselen tussen GPRS en 3G? Bij mij valt op meerdere plekken regelmatig het signaal weg van 3G. Dan gaat ie over op GPRS terwijl anderen dan soms wel 3G hebben. Daarnaast vind ik sowieso dat ik maar op 50% vd plekken waar ik kom 3G heb.
Heb er ook last van dat ik soms op dezelfde plek in 10 min van 0,30 mb/s naar 2,90 mb/s en weer terug kan gaan. Op de echte betere plaatsen kan ik wel 11mb/s hebben met 3G! Vreemd toch?
Heb er ook last van dat ik soms op dezelfde plek in 10 min van 0,30 mb/s naar 2,90 mb/s en weer terug kan gaan. Op de echte betere plaatsen kan ik wel 11mb/s hebben met 3G! Vreemd toch?
Ben erg tevreden over m'n witte iphone 5. Maar ... de laatste tijd heb ik af en toe last van een groene 'gloed' aan de randen van het scherm als ik toestel aanzet. Ik heb het idee dat dit vooral gebeurt als het toestel wat kouder is. Deze gloed verdwijnt vervolgens wel weer. Heb al een vraag bij vodafone ingediend; zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Dit ligt waarschijnlijk gewoon aan de dekking van je provider.opa_paul schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:59:
Hebben er meer mensen last van het steeds wisselen tussen GPRS en 3G? Bij mij valt op meerdere plekken regelmatig het signaal weg van 3G. Dan gaat ie over op GPRS terwijl anderen dan soms wel 3G hebben. Daarnaast vind ik sowieso dat ik maar op 50% vd plekken waar ik kom 3G heb.
Verouderd? Ik denk eerder dat de klacht is dat het er nog relatief hetzelfde uitziet als een aantal jaar geleden. Het heeft echter wel gewoon nieuwe functionaliteiten (denk aan Twitter en Facebook integratie, bijvoorbeeld).TweakerRecordzz schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:34:
Hallo,
Daarnaast krijg je lang software ondersteuning. Elke zomer wordt er een nieuwe versie van iOS aangekondigd en alle recente modellen kunnen daar gratis naar upgraden.
iOS ziet er misschien verouderd uit maar het werkt wel zoals het hoort, ik ben er tevreden mee want het "werkt" zoals het moet.
Ik vraag mij af of iPhone 3GS ook iOS 7 krijgt, ik was al verbaast dat er iOS 6 op uitkwam maar ik denk dat het nu einde spel zal zijn helaas, en dat terwijl hij prima werkt onder iOS 6.
Ik vraag mij af of iPhone 3GS ook iOS 7 krijgt, ik was al verbaast dat er iOS 6 op uitkwam maar ik denk dat het nu einde spel zal zijn helaas, en dat terwijl hij prima werkt onder iOS 6.
Tja, aangezien ze de iPhone 3GS nu niet meer verkopen denk ik niet dat er nog een update naar iOS 7 komt. Apple's "filosofie" is meestal: zolang het toestel wordt verkocht, komen er software-update's voor.Mizgala28 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:24:
iOS ziet er misschien verouderd uit maar het werkt wel zoals het hoort, ik ben er tevreden mee want het "werkt" zoals het moet.
Ik verwacht dat de iPad 2 dus ook nog een update naar iOS 7 krijgt en de iPad 3, ondanks dat deze niet meer wordt verkocht, ook (omdat het een nieuwer model is dan de iPad 2).
De iPhone 4 wordt ook nog verkocht en ik verwacht dan ook dat de iPhone 4 ook nog een update krijgt naar iOS 7, maar aan de andere kant: iPhone 5, iPhone 4S, iPad 2, iPad 3, iPad 4, iPad mini hebben allen een dual-core CPU. De iPhone 4 zou, samen met de $199 iPod touch, dan het enige apparaat zijn met een single-core CPU.
[ Voor 16% gewijzigd door Uniciteit op 27-12-2012 13:38 ]
Ik heb het soms ook, zou totaal niet weten wat het is.monkel schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:02:
Ben erg tevreden over m'n witte iphone 5. Maar ... de laatste tijd heb ik af en toe last van een groene 'gloed' aan de randen van het scherm als ik toestel aanzet. Ik heb het idee dat dit vooral gebeurt als het toestel wat kouder is. Deze gloed verdwijnt vervolgens wel weer. Heb al een vraag bij vodafone ingediend; zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Volgens mij is m'n ene speaker gaar. Dek ik de ene af, komt er bij de andere goed geluid uit. Doe ik het andersom, dan is het gedempt en komt er bij die andere - voor zover ik dat horen kan - geen geluid uit. Meer mensen last van? Ding is nog maar maandje oud, kan ik hiermee terug gaan?
x
De iPhone heeft maar één speaker. Die andere 'speaker' is de microfoon.
[ Voor 36% gewijzigd door Jeroen O op 27-12-2012 19:11 ]
Verwijderd
Na lang wikken en wegen ben ik er eindelijk uit, ik mag volgende week mijn abonnement verlengen en neem een iPhone 4S (heb nu een Samsung Galaxy Ace). Nu weet ik niet goed of ik een 16 of 32GB moet kiezen? Ik heb een iPod touch 8GB (jaartje of 3 oud nu) en heb behoorlijk wat muziek, video's en apps op staan en ik heb nog geheugen over. Ik ben geneigd voor de 16GB te kiezen, kan iemand mij mss adviseren hierover, is de 16GB voldoende?
Alvast bedankt!
ps: mocht je mij de iPhone 5 aanraden: ga je gang, vertel me waarom ik voor een 5 zou moeten kiezen ipv de 4S (wie weet ben ik met de juiste argumenten over te halen ;-)
Alvast bedankt!
ps: mocht je mij de iPhone 5 aanraden: ga je gang, vertel me waarom ik voor een 5 zou moeten kiezen ipv de 4S (wie weet ben ik met de juiste argumenten over te halen ;-)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 20:36 ]
16GB is voor mij genoeg. Ik heb een abonnement met 10GB internet genomen en probeer zo veel mogelijk te streamen. Dus ik heb genoeg ruimte over voor apps en foto's. Als je een 8GB iPod touch hebt zou je toch makkelijk in moeten kunnen schatten hoeveel ruimte je nodig hebt. De iPhone heeft niet veel meer nodig dan de iPod touch lijkt mij.
Verwijderd
Dankjewel Muurtegel! Ik had die vergelijking inderdaad ook zo gemaakt maar wilde het even checken bij de experts hier, thanks dus!
Ik heb mijn iPhone nog niet heel lang, ik zie mezelf dus niet echt als expert. Misschien dat er anderen zijn die er een andere mening over hebben..
Langzaam maar zeker is mijn lockbutton aan het overlijden
Waar hij het eerder deze week 1 op de 10 x niet werkte, is het nu al zeker naar 3/5 van de 10 keer gegaan.
Ik heb hem destijds los gekocht bij een KPN business center. Raden jullie mij aan om het toestel daarheen te brengen, of kan ik beter contact opnemen met Apple hierover?
Ik heb hem destijds los gekocht bij een KPN business center. Raden jullie mij aan om het toestel daarheen te brengen, of kan ik beter contact opnemen met Apple hierover?
16 GB > Hou je effectief iets van 13 á 14 GB van over. De rest gaat naar het besturingssysteem.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:32:
Na lang wikken en wegen ben ik er eindelijk uit, ik mag volgende week mijn abonnement verlengen en neem een iPhone 4S (heb nu een Samsung Galaxy Ace). Nu weet ik niet goed of ik een 16 of 32GB moet kiezen? Ik heb een iPod touch 8GB (jaartje of 3 oud nu) en heb behoorlijk wat muziek, video's en apps op staan en ik heb nog geheugen over. Ik ben geneigd voor de 16GB te kiezen, kan iemand mij mss adviseren hierover, is de 16GB voldoende?
Alvast bedankt!
Wat betreft je iPod touch: ik neem aan dat deze hooguit op iOS 5 (of misschien zelfs iOS 4) draait. Als het apparaat drie jaar oud is, dan komt-ie uit 2009 (dus nog vóór het "Retina"-tijdperk). Ondertussen hebben iPhones en iPod touches veel hogere resoluties en nemen apps meer ruimte in beslag (onder andere omdat ze meer geavanceerd worden, maar ook omdat de apps simpelweg groter moeten zijn omdat de resoluties hoger zijn).
Ik weet niet of het, ten opzichte van je iPod touch, veel extra ruimte in beslag zal nemen. Je zult er waarschijnlijk wel hogere kwaliteit video's opzetten, dus dat zal wel extra vreten. Daarnaast ga je van géén enkele camera, naar een 8 megapixel camera met 1080p HD video recording. Als je veel foto's neemt en video's schiet, kan dat ook aardig aantikken.
In het algemeen zou ik dus zeggen: neem een 32 GB model, ook met het oog naar de toekomst. Je kunt niet je capaciteit achteraf nog verhogen.
Als je nog opzoek bent naar argumenten voor de iPhone 5:
- 4-inch scherm, groter scherm, minder reflecties, betere kleuren (en het lijkt me dat ontwikkelaars zich steeds meer zullen richten op het nieuwe 4-inch scherm i.p.v. het 3.5" scherm)
- GPU: krachtiger, mooiere, betere games en betere performance
- CPU: alhoewel de iPhone 4S niet sloom is, is een twee keer zo snelle CPU misschien wel fijn voor toekomstige iOS updates
- RAM: 1 GB, betere multitasking, apps draaien beter
- Lightning connector: ik weet niet hoe ver je in het Apple eco-systeem zit, maar als je nog amper iets hebt, is de connector iets om rekening mee te houden. Mocht je bijvoorbeeld ooit nog een ander iDevice kopen, zoals een iPad, dan zal deze ook de Lightning connector hebben.
- Camera: beter in low light
- Betere front facing camera < de vraag is hoeveel waarde je daaraan hecht
- Software updates: zoals aangegeven; 2x meer RAM, 2x zo krachtige CPU, 2x zo krachtige GPU. Nieuwe iOS updates zullen in ieder geval beter draaien op een iPhone 5 dan op een iPhone 4S.
Nja, dat waren de argumenten die ik zo één, twee, drie voor de iPhone 5 kon verzinnen. Mocht je toch voor een iPhone 4S gaan: dat is ook nog steeds een heel mooi apparaat!
Contact opnemen met de winkel waar je 'm hebt gekocht. Als zij je doorverwijzen, dan zij het zo, maar houd er rekening mee dat winkels vaak 2 tot 3 jaar garantie bieden, terwijl Apple maar één jaar biedt. Als je, buiten de winkel om, van je garantie gebruikmaakt via Apple, dan kunnen ze daar later misschien nog moeilijk om doen._Brake_ schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:48:
Langzaam maar zeker is mijn lockbutton aan het overlijdenWaar hij het eerder deze week 1 op de 10 x niet werkte, is het nu al zeker naar 3/5 van de 10 keer gegaan.
Daarnaast wordt de customer service van Apple in Europa niet echt geprezen (in de VS juist, schijnbaar, wel).
Apps zijn op de iphone 5 niet groter dan op oudere systemen. Normale en retina graphics zitten beide ingebakken, dus daardoor zal de app niet groter worden.
Foto en video is inderdaad wel een goed argument. Als je veel foto's en video's schiet heb je meer ruimte nodig. Maar als je regelmatig een backup maakt is dit ook geen probleem. Dit kan iTunes automatisch draadloos voor je doen. Zelf gebruik ik dropbox hiervoor.
Ik denk dat je voor 32GB of hoger moet gaan als je een dikke muziekbibliotheek bij je draagt of films op je iphone gaat kijken.
Foto en video is inderdaad wel een goed argument. Als je veel foto's en video's schiet heb je meer ruimte nodig. Maar als je regelmatig een backup maakt is dit ook geen probleem. Dit kan iTunes automatisch draadloos voor je doen. Zelf gebruik ik dropbox hiervoor.
Ik denk dat je voor 32GB of hoger moet gaan als je een dikke muziekbibliotheek bij je draagt of films op je iphone gaat kijken.
Yep, maar aangezien het om een derde generatie iPod touch gaat is hij dus sowieso al niet meer verder gekomen dan iOS 5. Genoeg apps die in de tussentijd groter zijn geworden (onder andere door de iPhone 5).Muurtegel schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:40:
Apps zijn op de iphone 5 niet groter dan op oudere systemen. Normale en retina graphics zitten beide ingebakken, dus daardoor zal de app niet groter worden.
Daarnaast nog een voorbeeld: de iPhone 5 neemt video's op die ongeveer 17 Mbps in beslag nemen. De iPhone tot wel 24 Mbps!
Gister de vergissing gemaakt om te upgraden naar een iPhone 5, maar ik ben alles behalve tevreden.
Mijn grootste ergernissen zijn de beschadigingen die uit de doos al op het toestel zitten. Het scherm sluit niet goed aan op de behuizing aan de bovenzijde en je kan zo de behuizing inkijken. Daarnaast is de belkwaliteit in mijn beleving een stuk slechter dan bij mijn iPhone 4s.
Ik ga ervan uit dat ik een maandagmorgen model te pakken heb, maar deze gaat in ieder geval terug.
Het scherm is wel een berg mooier. En het toestel heeft ook een veel mooier uiterlijk vind ik. Erg jammer, maar ik blijf voorlopig bij mijn 4s.
Mijn grootste ergernissen zijn de beschadigingen die uit de doos al op het toestel zitten. Het scherm sluit niet goed aan op de behuizing aan de bovenzijde en je kan zo de behuizing inkijken. Daarnaast is de belkwaliteit in mijn beleving een stuk slechter dan bij mijn iPhone 4s.
Ik ga ervan uit dat ik een maandagmorgen model te pakken heb, maar deze gaat in ieder geval terug.
Het scherm is wel een berg mooier. En het toestel heeft ook een veel mooier uiterlijk vind ik. Erg jammer, maar ik blijf voorlopig bij mijn 4s.
Hier geen beschadigingen, scherm sluit prima aan; een erg mooi ontwerp.BillSpaarbank schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:11:
Gister de vergissing gemaakt om te upgraden naar een iPhone 5, maar ik ben alles behalve tevreden.
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Gewoon garantie, waar heb je hem gekocht?BillSpaarbank schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:11:
Vodafone. Inderdaad garantie, maar het is al het derde exemplaar. De twee eerdere iPhone 5's die ik in de winkel had uitgepakt hadden beide mankementen. De eerste had een kras van een centimeter of 5 over de display lopen. De 2e had beschadigingen over de gehele zijkant. De derde leek in de winkel in orde.Uniciteit schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:21:
[...]
Gewoon garantie, waar heb je hem gekocht?
Maar daar is dus echt bijna niet mee te bellen door het geruis en gekraak. Het waren overigens allemaal keurig gesealde doosjes. Ik kan nog een keer proberen te ruilen, maar eigenlijk heb ik er weinig vertrouwen in.
Grappige is dat ik naar aanleiding van jouw review de keuze heb gemaaktUniciteit schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:53:
Dan heb je wel erg veel pech.

Ik geef het nog wel 1 kans
En ja pech. Misschien ben ik te kritisch...
[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 28-12-2012 13:56 ]
Oh, haha. Nou ja, je moet sowieso geen beschadigingen accepteren als je 'm nieuw uit de doos haalt en al helemaal niet als het om het scherm gaat. De mijne werkt in ieder geval nog prima en ziet er nog goed uit (en ik gebruik 'm altijd "naakt" dus zonder case of iets dergelijks).BillSpaarbank schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:56:
[...]
Grappige is dat ik naar aanleiding van jouw review de keuze heb gemaakt
Ik geef het nog wel 1 kans
En ja pech. Misschien ben ik te kritisch...
Ik hoop echt voor je dat je dit keer een goed model krijgt. Het lijkt wel of die Vodafone winkel een slechte batch heeft ontvangen (of gewoon heel onzorgvuldig met de iPhones zijn omgegaan).
Verwijderd
Dankjewel!! Klopt mijn iPod touch draait op IOS 4. Ik zet eigenlijk nooit video's op mijn telefoon (nu Samsung Galaxy Ace 1) en foto's gooi ik gelijk naar Dropbox, dus dat zal meevallen qua geheugen, maar ik neem de 32gb mee in mijn overweging, dankjewel!Uniciteit schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:52:
[...]
16 GB > Hou je effectief iets van 13 á 14 GB van over. De rest gaat naar het besturingssysteem.
Wat betreft je iPod touch: ik neem aan dat deze hooguit op iOS 5 (of misschien zelfs iOS 4) draait. Als het apparaat drie jaar oud is, dan komt-ie uit 2009 (dus nog vóór het "Retina"-tijdperk). Ondertussen hebben iPhones en iPod touches veel hogere resoluties en nemen apps meer ruimte in beslag (onder andere omdat ze meer geavanceerd worden, maar ook omdat de apps simpelweg groter moeten zijn omdat de resoluties hoger zijn).
Ik weet niet of het, ten opzichte van je iPod touch, veel extra ruimte in beslag zal nemen. Je zult er waarschijnlijk wel hogere kwaliteit video's opzetten, dus dat zal wel extra vreten. Daarnaast ga je van géén enkele camera, naar een 8 megapixel camera met 1080p HD video recording. Als je veel foto's neemt en video's schiet, kan dat ook aardig aantikken.
In het algemeen zou ik dus zeggen: neem een 32 GB model, ook met het oog naar de toekomst. Je kunt niet je capaciteit achteraf nog verhogen.
Stuk voor stuk goede argumenten, dankjewel!Als je nog opzoek bent naar argumenten voor de iPhone 5:
- 4-inch scherm, groter scherm, minder reflecties, betere kleuren (en het lijkt me dat ontwikkelaars zich steeds meer zullen richten op het nieuwe 4-inch scherm i.p.v. het 3.5" scherm)
- GPU: krachtiger, mooiere, betere games en betere performance
- CPU: alhoewel de iPhone 4S niet sloom is, is een twee keer zo snelle CPU misschien wel fijn voor toekomstige iOS updates
- RAM: 1 GB, betere multitasking, apps draaien beter
- Lightning connector: ik weet niet hoe ver je in het Apple eco-systeem zit, maar als je nog amper iets hebt, is de connector iets om rekening mee te houden. Mocht je bijvoorbeeld ooit nog een ander iDevice kopen, zoals een iPad, dan zal deze ook de Lightning connector hebben.
- Camera: beter in low light
- Betere front facing camera < de vraag is hoeveel waarde je daaraan hecht
- Software updates: zoals aangegeven; 2x meer RAM, 2x zo krachtige CPU, 2x zo krachtige GPU. Nieuwe iOS updates zullen in ieder geval beter draaien op een iPhone 5 dan op een iPhone 4S.
Nja, dat waren de argumenten die ik zo één, twee, drie voor de iPhone 5 kon verzinnen. Mocht je toch voor een iPhone 4S gaan: dat is ook nog steeds een heel mooi apparaat!
Goed om te weten dat iTunes dit automatisch kan doen, dank voor de tip! Nah ik heb op zich weinig muziek op mijn iPod staan, ik sluit hem regelmatig aan op iTunes en wissel dan de muziek voor andere muziek. Ik ben zo'n type dat weken lang naar dezelfde cd luistertMuurtegel schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:40:
Een kennis van mij werkt bij media markt, echt waar hij kan het soms haast niet aanzien hoe er met bepaalde producten mee wordt omgegaan.Uniciteit schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:45:
[...]
Oh, haha. Nou ja, je moet sowieso geen beschadigingen accepteren als je 'm nieuw uit de doos haalt en al helemaal niet als het om het scherm gaat. De mijne werkt in ieder geval nog prima en ziet er nog goed uit (en ik gebruik 'm altijd "naakt" dus zonder case of iets dergelijks).
Ik hoop echt voor je dat je dit keer een goed model krijgt. Het lijkt wel of die Vodafone winkel een slechte batch heeft ontvangen (of gewoon heel onzorgvuldig met de iPhones zijn omgegaan).
Nooit, maar dan echt nooit iets duurs (zoals een ipod) uit een mand kopen, die dingen flikkeren (letterlijk) ze gewoon in de mand, vaak valt het buiten of knalt het tegen iets of nog beter ze gaan ermee overgooien.
Dat zou op youtube moeten komen, want de manager/direcite zeggen er niks van, ze doen het vaak met die kleine dingen als telefoons, ipod enz, laptops, tv's daar gebeurt het niet mee.
Tja, dan kan een winkel automatisch hogere "return rates" verwachten. Op een gegeven moment merken ze wel dat zoiets alleen maar geld kost. 
Trouwens nog iets opvallends: bij 95% al volledig opgeladen!
Trouwens nog iets opvallends: bij 95% al volledig opgeladen!

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.