Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:26
Safaci schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:03:
[...]

Camera en de Weer app.

Edit: ik heb de locatievoorziening uitgeschakeld. Batterij loopt nog steeds leeg. Wat ook opvalt: de telefoon is steeds warm. Iets gebruikt constant de CPU lijkt het.
En welke applicaties draaien in de achtergrond? Ook wel eens een softe reset gedaan(homeknop en powerknop indrukt houden)? En wat voor iOS staat erop? :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
En heb je een back-up van een oudere telefoon teruggezet of ben je vers begonnen? Vers beginnen kan namelijk erg veek schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muurtegel schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:51:
En heb je een back-up van een oudere telefoon teruggezet of ben je vers begonnen? Vers beginnen kan namelijk erg veek schelen.
En waar zit dit dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:24

janklp

FortyTwo Capital

Naar dat antwoord zoek ik ook al maanden. In mijn optiek zou het resetten van alle instellingen voldoende moeten zijn. Ik wil best mijn telefoon als nieuw instellen, echter hoor ik hier wisselende verhalen over. Bij sommige mensen scheelt het de wereld (op het forum van macrumors althans) en bij sommige mensen maakt het geen bal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik zou niet weten waar het door komt, het is iets wat ik op veel plekken op het internet lees.

Ik heb wel het idee dat het over het algemeen beter is om vers te beginnen dan om een backup van een oud systeem terug te zetten. Deed ik met mijn Android telefoon ook altijd. Ook met Windows en OSX merk ik een wereld van verschil als ik vers begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm, gevoelsmatig zeg ik dat het geen knoop uit mag maken, de backup of vers beginnen.

Neem niet weg dat ik toch maar de moeite neem om vers te starten en alleen de contacten over te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Vandaag is GTA Vice City overigens uitgekomen voor de iPhone. Meteen even gedownload en heel kort even gespeeld. Zo op het eerste gezicht ziet het er echt geweldig uit. Werkt ook perfect! Zometeen in de trein maar eens wat uitgebreider spelen.

Ik zag dat de nieuwe Modern Combat game vandaag ook uitgekomen is. Iemand deze al gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:00
Ik dacht even dat mijn batterij weer in orde was.. Totdat ik hem weer ging opladen. Hij is nog steeds 100% na 20 minuten en ik heb 10 minuten gebeld. Een soft reset zal wel noodzakelijk zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muurtegel schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:14:
Vandaag is GTA Vice City overigens uitgekomen voor de iPhone. Meteen even gedownload en heel kort even gespeeld. Zo op het eerste gezicht ziet het er echt geweldig uit. Werkt ook perfect! Zometeen in de trein maar eens wat uitgebreider spelen.

Ik zag dat de nieuwe Modern Combat game vandaag ook uitgekomen is. Iemand deze al gespeeld?
Heb deze nog op de PS2. Werk het touchscreen een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:12
Safaci schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:56:
Mijn batterij doet de laatste tijd raar. Ik heb mijn iPhone 4S 45 minuten geleden opgeladen en bij instellingen staat Stand-By 45 min (logisch) en Gebruik 45 min (minder logisch want ik gebruik mijn telefoon amper). Daarnaast is de batterij nu met 3% verlaagd terwijl ik dit typte.

Edit: batterij is trouwens nu 75% na 55 minuten.
Edit: 55% na 1 uur 36 min en ik doe niks :S alleen checken wat de batterij nu doet
Dit probleem heb ik ook gehad op mijn iPad 2. Standby tijd en gebruikerstijd gingen nagenoeg gelijk met elkaar op, in combinatie met het snel leeglopen van de batterij.

Oorzaak bleek uiteindelijk push-mail te zijn en het probleem heb ik sinds de installatie van iOS 6. Onder 5.1.1 nergens last van gehad.

Nu ik push mail uit heb staan, gaat het goed. Maar zodra ik het weer aan zet, gaat de batterij weer snel naar beneden. Ook onder iOS 6.0.1.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
@Jeroen O

Ik maak sinds het begin gebruik van push-mail en heb er nooit last van gehad. Heb dit probleem nu twee dagen. En het kwam beetje uit het niets. Ik zal kijken wat er gebeurt als ik push-mail uitzet. Anders straks even herstellen via iTunes. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Safaci op 06-12-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:33:
[...]

Heb deze nog op de PS2. Werk het touchscreen een beetje?
Draait ontzettend soepel op de iPhone 5. En de besturing is verrassend goed te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 12-09 19:17
Hebben jullie ook dat als je push uitzet, de inkomende mappen (postvak in van Gmail als exchange) toch op push blijft staan? Ik verdenk Wordfeud ook als grove verbruiker!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Safaci schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:56:
Mijn batterij doet de laatste tijd raar. Ik heb mijn iPhone 4S 45 minuten geleden opgeladen en bij instellingen staat Stand-By 45 min (logisch) en Gebruik 45 min (minder logisch want ik gebruik mijn telefoon amper). Daarnaast is de batterij nu met 3% verlaagd terwijl ik dit typte.

Edit: batterij is trouwens nu 75% na 55 minuten.
Edit: 55% na 1 uur 36 min en ik doe niks :S alleen checken wat de batterij nu doet
Schijnt een bekend probleem te zijn. Meer mensen hebben er last van.

https://discussions.apple.../3482928?start=0&tstart=0

Geknipte sim-kaarten kunnen blijkbaar ook voor batterij problemen zorgen:

http://www.electroyou.it/...-iphone-4s-battery-issues

Edit: Heb zonet al mijn instellingen gereset. Het lijkt vooralsnog te werken voor mij. Usage en Stand-By zijn niet meer gelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Safaci op 06-12-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:12
Wat bedoel je met gereset? In de zin van "Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in / Herstel alle instellingen"?

De apps blijven dan staan neem ik aan?

Ik zou ook wel graag het probleem willen verhelpen zodat ik push-mail weer aan kan zetten. Probleem met mijn iPad is echter, dat deze van de zaak is. Er staan apps op die niet gewist mogen worden.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Jeroen O schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:35:
Wat bedoel je met gereset? In de zin van "Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in / Herstel alle instellingen"?

De apps blijven dan staan neem ik aan?

Ik zou ook wel graag het probleem willen verhelpen zodat ik push-mail weer aan kan zetten. Probleem met mijn iPad is echter, dat deze van de zaak is. Er staan apps op die niet gewist mogen worden.
Yes, apps worden dan niet gewist. :) Tot nu werkt het. Maar ik zal kijken wat er gebeurt als ik mijn telefoon opnieuw oplaad. Misschien dat dan de problemen weer opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:00
Gisteren anderhalf uur heen gereden naar de Apple store vanuit België. Daar eerst de mensen nog eens aangesproken ivm met garantie in het buitenland. Ze vertelde me dat ik het beste Apple Care er ook bij nam aangezien ik niet echt zin had om voor een probleem weer 150km te rijden. In België zijn er geen service points daarmee dat Applecare dan handig was, ivm met replacement service etc.
Had hem ook aangekaart dat veel mensen op dit forum ook een replacement service kregen zonder applecare maar hij kon niet met zekerheid zeggen dat ik dat ook geregeld kreeg met een belgische online store als ik in nederland zou kopen.

Daarna een iphone gekregen, open gemaakt, geïnspecteerd, perfect! Daarna nog enkele vragen gesteld en wat ingesteld. Jammer genoeg wilde mijn telefoon niet meewerken toen we m'n gsmnummers wouden overzetten.

Heb ook met een gast 'persoonlijk' gepraat ivm met zijn vloeiend engels praten. Hij en vele andere komen blijkbaar uit de States om hier technisch support te leveren. En dan nog vloeiend nederlands spreken! :p

Vond het ook heel prettig aanvoelen dat ze je met naam aanspreken, zelf hun naam geven en je telkens een had geven. Nog nooit meegemaakt in een winkel. :)

[ Voor 6% gewijzigd door blubbers op 07-12-2012 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:08
Ik vraag me ook af of je bij de store langs moet als je Iphone beschadigingen heeft en je hem online gekocht hebt. Kun je hem dan niet gewoon online aanmelden en retour sturen om te ruilen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24826741/batterij.png

Mijn batterij issue lijkt te zijn verholpen. (even afkloppen) Alleen de instellingen herstellen lijkt gelukkig te helpen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
Ik heb hier trouwens wisselend succes met mijn Wifi.

De ene keer geeft mijn speedtest app gewoon 37mbps. De andere keer, terwijl ik de telefoon maar iets schuiner houd, komt hij niet verder dan 20mbps en soms haalt ie zelfs niet meer dan 8mbps.

Als ik naast de router sta is het standaard gewoon goed, maar zodra ik naar de zolder ga (de router staat 1 verdieping lager) heb ik dat wisselende gedoe..

Is dat niet een beetje vreemd? Of zou dit gewoon normaal moeten zijn?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtinction!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 08:07
Mijn vraag is ook ter betrekking op wifi. Is het normaal dat hij het wifi netwerk niet onthoud als hij tijdje op standby staat gaat hij ook van wifi netwerk thuis af en moet steeds wachtwoord opnieuw invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 11-09 23:10
xtinction! schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:41:
Mijn vraag is ook ter betrekking op wifi. Is het normaal dat hij het wifi netwerk niet onthoud als hij tijdje op standby staat gaat hij ook van wifi netwerk thuis af en moet steeds wachtwoord opnieuw invullen?
Nee dat is niet helemaal normaal.
Hij hoort het netwerk te onthouden, samen met het wachtwoord. Tenzij je gebruik maakt van een hotspot. Dan kan het zijn dat je opnieuw naar Safari o.i.d. moet gaan.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtinction!
Kuhr89 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:44:
[...]

Nee dat is niet helemaal normaal.
Hij hoort het netwerk te onthouden, samen met het wachtwoord. Tenzij je gebruik maakt van een hotspot. Dan kan het zijn dat je opnieuw naar Safari o.i.d. moet gaan.
Nee, maak niet gebruik van een hotspot. Heb de telefoon pas vanaf dinsdag of ik ga maar eens instellingen van router aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:59
Heb de iPhone 5 nu een aantal dagen. Toch jammer dat de batterij niet lang mee gaat

Tijd sinds volledig opladen: Gebruik 3,50 uur en standby tijd 6,50 uur en nog maar 25% procent batterij over..

Hoop dat de batterij nog 'beter' word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 23:12
xtinction! schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:41:
Ik heb datzelfde probleem met mijn Linksys WRT54G. Bij die router onthoudt hij het wachtwoord ook niet op een of andere manier. En hetzelfde geldt voor de iPad mini bij ons in huis. Andere iPads (de iPad 2 & 3) in huis werken wel weer zonder problemen.
Echter hebben de iPhone en iPad mini het probleem weer niet bij andere netwerken.
Dus waar het nou aan ligt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtinction!
Koploper schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:43:
[...]

Ik heb datzelfde probleem met mijn Linksys WRT54G. Bij die router onthoudt hij het wachtwoord ook niet op een of andere manier. En hetzelfde geldt voor de iPad mini bij ons in huis. Andere iPads (de iPad 2 & 3) in huis werken wel weer zonder problemen.
Echter hebben de iPhone en iPad mini het probleem weer niet bij andere netwerken.
Dus waar het nou aan ligt? :?
Laat ik nou juist net dezelfde router hier hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:55
Gangster93 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:37:
Heb de iPhone 5 nu een aantal dagen. Toch jammer dat de batterij niet lang mee gaat

Tijd sinds volledig opladen: Gebruik 3,50 uur en standby tijd 6,50 uur en nog maar 25% procent batterij over..

Hoop dat de batterij nog 'beter' word
Heb je je 3G mobiele datagebruik al eens gecheckt? 3G-internet is een batterijvreter bij intensief gebruik. Instellingen -> algemeen -> gebruik -> gebruik mobiele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Heb net mijn record even gehaald met intensief gebruik. Toch 2 dagen mee gewerkt en 1 nacht ertussen. Batterij net nog 20 min op 1% blijven staan na de foto. Ik geef wel toe dat ik vannacht mijn wifi mobiele data en 3G uit heb gezet gedurende 7 uur. Om even te kijken hoeveel ie dan zou verbruiken. (5-6% meen ik)
Foto spreekt voor zich. > de helft op 3G. Rest uit of wifi.

Ohw foto uploaden vanaf iPhone in dit bericht lukt schijnbaar niet?! (Hoe doe je dit?) 8)7 naja, 7.32 uur gebruikt, 1 dag en 11 uur standby. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Mijn i5 lijkt ook een 'losse' hoek te hebben aan het scherm. Het gaat om de links boven hoek die ik wat kan induwen. Ik hoor wel niets klikken oid. Lijkt me niet dat dit een probleem is. Met gwn aanraken buigt het scherm niet

Of denken jullie dat dit later voor meerdere problemen gaat geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik zou in dit geval wel om reparatie vragen. Ben niet snel geneigd om terug te gaan voor krasjes o.i.d., maar als je scherm los zit lijkt me dat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Zijn er nog bekende problemen bekend met de iphone 5 en wifi? Die van vriendin happert wel heel erg met de wifi, eventjes browsen en opeens loopt alles heel stroperig (appstore/browser). Gister netwerk instelling reset gedaan, heeft even geholpen maar hoor zonet dat het weer supertraag is. Ik vermoed hardware error. Zit laatste versie op. Op 3g geen enkel probleem behalve dat internet natuurlijk een stuk trager is

(wifi trouwens op meerdere locaties getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:59
Heb een zwarte iphone 5 (32GB) aangeschaft en kom van Android(versies 2.3.5 tot 4.0.4 meegemaakt, ook custom roms etc.) (o.a. SGS/SGSII en HTC 1S (grijze variant)). Ben niet echt een geek, maar vind het wel leuk om een beetje te proberen wat een toestel wel en niet kan. Zal even kort mijn ervaring delen van de iphone 5. (en mijn eerste iPhone)
  • Whatsapp berichten komen vaak veel later aan. Heb ipusher geprobeerd, maar die blijft ook staan op Please wait... Iemand suggesties? Daarnaast vergt het van het vergrendelscherm tot het bekijken van het bericht meer handelingen dan onder android (hij gaat namelijk niet automatisch naar het gesprek waar je een bericht binnen krijgt), persoonlijk vind ik dat erg jammer aangezien ik vrij veel whatsapp met verschillende mensen. Daarnaast moet je een apart toetsenbord instellen voor smileys (emoji, bij instellingen -> toestenbord). Hoezo iOS meer gebruikersvriendelijk? :P
  • Krasbestendigheid is lager dan mijn vorige toestellen (ook van het scherm). Na 2 dagen al 2 krassen op het scherm, waarvan 1 best diepe, terwijl ik er voor mijn doen voorzichtig mee om ben gegaan. Ook is er al een klein stukje op de schuine rand waar je de aluminium kleur naar boven ziet komen. Dit zit op een plek waar ik onmogelijk tegenaan gestoten kan hebben en vind ik dus best raar. Ben benieuwd hoe de rest van de coating zich houdt.
  • Wifi bereik is prima, maar als ik mijn hand bovenaan het toestel houdt valt het soms weg (antennagate anyone? :P). Dit had de HTC 1S ook, en dat was 1 van de redenen waarom dat toestel mij zo irriteerde.
  • Moet het toestel vaak herstarten om toegang te krijgen tot bepaalde functies van net geïnstalleerde apps (bv camera upload van dropbox). Dacht dat Steve er ooit zo trots op was dat je iMacs niet zo vaak opnieuw op hoefde te starten als dos-dozen? Nu is het eerder andersom, aangezien ik met android nooit een toestel opnieuw op hoefte te starten om toegang te krijgen tot functies van nieuwe apps.
  • Tjah, open deur misschien, maar er is nog geen jailbreak. Jammer vind ik persoonlijk. Root van bijv. SGS 3 of HTC 1S is wel beschikbaar. Ik weet dat root en jailbreak twee verschillende dingen zijn, maar geeft mijns inziens wel aan dat als je vrijheid wilt je beter voor android kunt gaan ;)
  • Batterijduur kan ik geen uitspraken over doen, omdat ik tijdelijk 3G uitgezet hebt ivm een tijdelijke prepaid abonnement. Bij mijn andere toestellen had ik wel altijd data verbinding aan had staan dus kan niet vergelijken momenteel.
  • Scherm is erg plezierig om naar te kijken. Niet dat de andere schermen slecht waren
  • Camera werkt prima (goed genoeg voor mij iig)
  • Snelheid van de telefoon is vergelijkbaar met de HTC 1S gevoelsmatig. Dus sneller dan de S2. Gevoelsmatig ook sneller dan de S3 van een kameraad. Kan ook best komen door de transitieanimaties of zo.
  • Qua berichten typen vind ik altijd nog de swype van de S2 de winnaar. Al moet ik zeggen dat het standaard toetsenbord van de iphone 5 ook begint te wennen.
  • Formaat en gewicht waren voor mij belangrijkste redenen om voor de iphone 5 te gaan, en dat is gewoon echt precies goed. Vooral het formaat vind ik belangrijk. De telefoon past gewoon een stuk beter in mijn broekzak dan de SGSII of HTC 1S.
  • Afwerking van de iphone 5 staat mij persoonlijk echt aan. Van de afgeronde randen tot de onderkant tot en met de symmetrische poort.
  • Het is vervelend dat de knoppen voor terug en wijzigingen/opties bovenaan het scherm staan. Ondanks dat ik best grote handen heb heb ik nog geen makkelijke manier gevonden om daar bij te komen zonder te rekken. Dit komt misschien ook omdat ik altijd mijn pink onder het toestel houdt om ervoor te zorgen dat deze niet uit de hand kan glijden (dit deed ik ook al met mijn vorige toestellen en is opzich onnodig - de iphone 5 behuizing is niet extreem glad of zo)

• Nog geen google maps beschikbaar. Dus nog geen (onbetaalde) mogelijkheid om kaarten in je cache te zetten volgens mij, aangezien de standaard kaarten app altijd internetverbinding vereist volgens mij (ik kan ernaast zitten).

• De telefoon laadt veel sneller op via de usb ingang van de pc dan bovenstaande toestellen. Hoe het kan weet ik niet, maar ik was echt verbluft over hoe snel het toestel oplaadde.

• De belkwaliteit is geweldig! Ik heb het idee dat ik mensen aan de andere kant van de lijn beter versta dan met bovenstaande toestellen, en geloof dat ze mij ook prima verstaan (dat laatste is niet getest).
Conclusie: net als elk toestel dat ik tot nu toe gehad heb zijn er verbeteringen mogelijk. Volgens mij zitten deze vooral in de software bij de iphone 5. Het toestel is gewoon echt heel degelijk en mooi gebouwd en ligt fijn in de hand. Het is ook een stukje kleiner dan de toestellen die ik hiervoor had, wat ik persoonlijk erg prettig vind. Zoek je echter vooral een whatsapp telefoon dan zijn er alternatieven die stukken gebruikersvriendelijker en makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
@gabn88

Je "review" is nogal subjectief aangezien je alles met een Android toestel vergelijkt.
Ik heb voor m'n iPhone 5 ook verschillende Android toestellen gehad, maar sommige vergelijkingen zie ik niet.

Bijvoorbeeld Whatsapp, ik had juist het probleem dat ik geen berichten binnenkreeg op m'n Android, nu met iPhone nooit last van gehad.

Krasbestendig. Tja, valt niet goed te testen zonder dat je 2 toestellen hebt waar krassen op mogen komen. Het kan net zijn dat er een paar korreltjes zand in je broekzak zaten deze week, en daarom je iPhone nu krassen heeft.

Wifi bereik is prima, ook als ik m'n hand boven op het toestel houdt. (Oke, ik zit wel 3 meter van accesspoint vandaan, plus dat ding straalt 250mW uit.)

Daarnaast ben ik het wel over sommige software dingen eens. iOS is verouderd helaas. Alle Apps en functies werken prima(beter dan bij Android) maar qua design en handelingen is het zeer verouderd.

Een paar punten wat ik vooral mis:

-Direct de App openen vanout lockscreen(ja is mogelijk, maar niet tot gespreksniveau)
-Multi-talen toetsenborden. Ik typ nogal veel in Engels en Nederlands, de heletijd switchen werkt niet goed. Daarnaast is het niet duidelijk wanneer een woord wordt onthouden mocht deze niet in het woordenboek staan.
-De "look" staat me totaal niet aan. Bijvoorbeeld de podcast app tegenover de Music app. Heel leuk zo'n tape speler look, maar het werkt niet. Doorspoelen is zeer moeilijk etc. Net zoals bij de Gamecenter ligt de nadruk te veel op het uiterlijk, en niet op de functionaliteit.
-Waarmee moet iets worden geopend? Links uit Twitter/Facebook worden allemaal geopend in de eigen app, wat een brakke browser opleverd. Laat mij dit eenmalig kiezen, bijvoorbeeld: Openen in Safari of in huidige App.
-Speaker zit niet op de juiste plaats imo. Als ik een game zoals GTA Vice City wil spelen, moet ik me iPhone in landscape mode houden, maar me rechterhand bedekt dan de speaker waardoor ik niets meer hoor. Oordopjes is ook niet echt een oplossing omdat de connector dan in de weg zit.

Verder is het een prima toestel, en natuurlijk kan niet alles perfect zijn.
Ik hoop wel voor iOS7 dan het echt totaal anders gaat worden. Even een frisse wind door de iPhone. Maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Zetten jullie eigenlijk HDR altijd aan? :) Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik zie geen verschil tussen een normale foto en HDR. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@gabn88; Ik heb 'm al 3 weken (met sleeve, waarbij hij thuis en op mijn werk vooral buiten de sleeve licht), en ik heb nog geen een kras. Eigen schuld dus, even lullig gezegd.
Remz schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:42:

-Speaker zit niet op de juiste plaats imo. Als ik een game zoals GTA Vice City wil spelen, moet ik me iPhone in landscape mode houden, maar me rechterhand bedekt dan de speaker waardoor ik niets meer hoor. Oordopjes is ook niet echt een oplossing omdat de connector dan in de weg zit.
Ja wat wil je nou, door je oordopjes luisteren of via de speaker?

Door je oordopjes luisteren: iPhone omdraaien zodat de connector links zit.

Door je speaker luisteren: iPhone wederom omdraaien zodat deze rechts zitten.

Beetje zeuren om niks dit, tenzij Vice City een van de weinige apps is die je niet "dubbelzijdig" kunt gebruiken. Dan heb ik niks gezegd. :)

Oh ja, en "me" is geen bezittelijk voornaamwoord.

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 10-12-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

gabn88 schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:36:
  • Moet het toestel vaak herstarten om toegang te krijgen tot bepaalde functies van net geïnstalleerde apps (bv camera upload van dropbox). Dacht dat Steve er ooit zo trots op was dat je iMacs niet zo vaak opnieuw op hoefde te starten als dos-dozen? Nu is het eerder andersom, aangezien ik met android nooit een toestel opnieuw op hoefte te starten om toegang te krijgen tot functies van nieuwe apps.
Dit heb ik nu echt nog nooit meegemaakt. Het gebeurd wel eens dat ik een app moet "killen", maar zelfs dat is echt uitzonderlijk. Maar een herstart van het toestel na het installeren van apps heb ik nog nooit moeten doen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Muurtegel schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:22:
Ik zie geen verschil tussen een normale foto en HDR. :S
Dan hoop ik dat je je opticiën niet al te veel betaald, want het verschil is megagroot. Maak maar eens van de lucht een HDR-foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:35
Iemand ook problemen met wifi en iphone 5?

Ik heb nu een paar weken mn iphone en heel content mee op 1 ding na en dat is het wifi probleem wat ik heb. De iphone is wel verbonden met mijn wifi maar hij krijgt geen data binnen ( of heel weinig) dit heb op op dit moment van schrijven. Dit is overigens niet met alleen mijn wifi ( op school/trein het zelfde liedje).
Het gebeurt naar mijn idea random, want vaak heb ik ook wel verbinding en komt er ook data binnen.

Iemand idea's ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 00:41
dokteronline schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:12:
Iemand ook problemen met wifi en iphone 5?

Ik heb nu een paar weken mn iphone en heel content mee op 1 ding na en dat is het wifi probleem wat ik heb. De iphone is wel verbonden met mijn wifi maar hij krijgt geen data binnen ( of heel weinig) dit heb op op dit moment van schrijven. Dit is overigens niet met alleen mijn wifi ( op school/trein het zelfde liedje).
Het gebeurt naar mijn idea random, want vaak heb ik ook wel verbinding en komt er ook data binnen.

Iemand idea's ??
Ik heb dit probleem ook maar dan met een Iphone4s. Tot 2 weken terug werkte het goed. Hij heeft moeite met downloaden van updates voor apps en podcasts. Vriendin heeft ook een 4s en die zit dan bijvoorbeeld naast me wel data op te halen via het zelfde wifi netwerk.
Wordt erg vervelend, 3 keer proberen voordat een pagina geopend wordt etc.
Denk dat het een ritje naar de APR wordt voor garantie... (heb hem al geprobeerd te restoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 12-09 19:17
-De "look" staat me totaal niet aan. Bijvoorbeeld de podcast app tegenover de Music app. Heel leuk zo'n tape speler look, maar het werkt niet. Doorspoelen is zeer moeilijk etc. Net zoals bij de Gamecenter ligt de nadruk te veel op het uiterlijk, en niet op de functionaliteit.
Wist je dat als je je vinger op de scrollbalk houdt na het drukken, en je beweegt deze omhoog (of naar beneden), dat je dan nauwkeuriger (met lagere snelheid) kan scrollen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
me_mrtn schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:19:
[...]

Dan hoop ik dat je je opticiën niet al te veel betaald, want het verschil is megagroot. Maak maar eens van de lucht een HDR-foto.
Dat blijkt toch aan de situatie te liggen. In sommige situaties is het verschil niet zo enorm groot. Ik had zelf ook nog geen HDR foto van de lucht gemaakt, maar nu zie ik het wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Muurtegel schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:08:
[...]

Dat blijkt toch aan de situatie te liggen. In sommige situaties is het verschil niet zo enorm groot. Ik had zelf ook nog geen HDR foto van de lucht gemaakt, maar nu zie ik het wel ja.
HDR-foto's zijn natuurlijk ook niet bedoeld voor elke situatie. Soms is het best geinig wat je er mee kunt krijgen voor zo'n softwarematig iets. Overal ben ik uitermate tevreden met de camera van de 5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Even een vraagje over wat ik net ontdek. De afgelopen week ontdekte ik dat ik met youtube via AirPlay en wifi video's en audio met mijn versterker kan afspelen. Dan staat het icoontje van AirPlay er en dan speelt ie het af. Sinds ergens deze week staat dat icoontje er niet meer. Nu viel het me bij nader inzien op dat het ervoor ook weleens niet mogelijk was. Hoe kan dit en hoe zet ik het weer aan?

En kan het ook via muziekspeler?! Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
opa_paul schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:40:
Even een vraagje over wat ik net ontdek. De afgelopen week ontdekte ik dat ik met youtube via AirPlay en wifi video's en audio met mijn versterker kan afspelen. Dan staat het icoontje van AirPlay er en dan speelt ie het af. Sinds ergens deze week staat dat icoontje er niet meer. Nu viel het me bij nader inzien op dat het ervoor ook weleens niet mogelijk was. Hoe kan dit en hoe zet ik het weer aan?

En kan het ook via muziekspeler?! Alvast bedankt
Dan is je versterker AirPlay-gecertificeerd. Dit werkt via het protocol Bonjour (ontdekking van devices in een netwerk). Voorwaarde daarvoor is dat je dus in het netwerk zit (WiFi). Via de multitaskbar en dan naar links swipen en je kunt AirPlay activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
me_mrtn schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:53:
[...]

Dan is je versterker AirPlay-gecertificeerd. Dit werkt via het protocol Bonjour (ontdekking van devices in een netwerk). Voorwaarde daarvoor is dat je dus in het netwerk zit (WiFi). Via de multitaskbar en dan naar links swipen en je kunt AirPlay activeren.
Bedankt! Maar vind niets over hetgeen wat je hierboven beschrijft wanneer ik 2x op de home knop druk. Dan komen alle Apps die open staan, en naar links eerst de muziek app en de play knop ed. En verder naar links de volume bar en automatisch beeld draaien. Dus waar vind ik dan hoe ik AirPlay uit of aan kan zetten?! it gewoon op eigen wifi.

Streenjjjj :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Ah een keer op opnieuw opstarten helpt ook! Maar snap nog steeds niet hoe het komt. Wellicht door wisselen van wifi/3G en intussen niet opnieuw opstarten? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
opa_paul schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:27:
Ah een keer op opnieuw opstarten helpt ook! Maar snap nog steeds niet hoe het komt. Wellicht door wisselen van wifi/3G en intussen niet opnieuw opstarten? Bedankt.
Twee keer links is het. Overigens werken niet alle combinaties van routers/Bonjour/AirPlay helemaal lekker. Moet zeggen dat ik hier thuis er nooit last van heb en zodra ik WiFi heb ook gelijk AirPlay aanspringt, zowel iOS als OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
me_mrtn schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:42:
[...]

Twee keer links is het. Overigens werken niet alle combinaties van routers/Bonjour/AirPlay helemaal lekker. Moet zeggen dat ik hier thuis er nooit last van heb en zodra ik WiFi heb ook gelijk AirPlay aanspringt, zowel iOS als OS X.
Ja helemaal ok. :P Het werkt wel prima via wifi hoor. Alleen ik snap niet hoe het icoontje voor het opstarten weg was en erna er weer stond. Naast de volumebalk in de multitaskbar. Probeer me te bedenken waarom en welke app dit 'stoort' of uitschakelt?! Maar goed. Ideeën zijn welkom. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Het zou er mee te maken kunnen hebben dat de youtube app is geupdate. Overigens kun je airplay ook inschakelen via het lockscreen door twee keer home te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Nope, is het m ook niet hoor. Want gisteravond deed hij het weer prima na opnieuw opstarten en nu na een (kort) nachtje doet hij het weer niet. De AirPlay functie staat dan gewoon niet naast de volumebalk. Maakt geen verbinding met versterker. Wel op wifi. Vreemd. Alle Apps even gekilled. Geen resultaat. Geen updates gehad.

Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Is er niet toevallig een ander apparaat verbonden met de versterker? Een Macbook of een iPhone van iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
@gabn88

-Direct de App openen vanout lockscreen(ja is mogelijk, maar niet tot gespreksniveau)
Dit is wel mogelijk indien de app dit ondersteund, bij o.a. iMessage werkt het gewoon.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zo dat ging makkelijk, iPhone 4 van mijn vrouw heeft een slechte homeknop, is al 1,5 jaar oud.
Gelukkig gekocht bij Apple zelf dus even contact opgenomen met apple en gewezen op consumentenrecht, geen probleem ze komen m gratis omruilen!

* itsme heeft goedkoop t vrouwtje weer blij gemaakt ;)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier of het mogelijk is om emails ook in je "startscherm" te krijgen? Elke keer bij gemiste oproep of sms/whatsapp dan krijg je die in je scherm te zien (daar waar je telefoon kan ontgrendelen), Kon dit nergens bij instellingen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:35:
Weet iemand hier of het mogelijk is om emails ook in je "startscherm" te krijgen? Elke keer bij gemiste oproep of sms/whatsapp dan krijg je die in je scherm te zien (daar waar je telefoon kan ontgrendelen), Kon dit nergens bij instellingen vinden
Instellingen -> Berichtgeving -> Mail

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 11:19

vooghel

Cunning linguist

Instellingen => Berichtgeving => Mail => [mailaccount] => en dan Op toegangsscherm aanzetten?

[ Voor 9% gewijzigd door vooghel op 12-12-2012 12:40 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes thanks :) Dat werkte.
Had nog een klein vraagje: tijdje terug eens bij de xenos een goedkoop dockingstation gehaald waar je je telefoon op kan zetten, dan maakt ie automatisch verbinding met itunes enzo. Maar wat ik mij nu afvraag, stel dat je gebeld wordt, kan je 'm dan zo uit dat ding trekken? Of moet je 'm per se eerst apparaat uitwerpen bij itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een iPhone 4S en heb een probleem dat hij meestal mijn whatsapp berichten niet pushed. Vaak ontvangt hij ze pas wanneer ik de app Whatsapp opstart. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:20:
Ik heb een iPhone 4S en heb een probleem dat hij meestal mijn whatsapp berichten niet pushed. Vaak ontvangt hij ze pas wanneer ik de app Whatsapp opstart. Iemand enig idee hoe dit kan?
Geen idee, maar ik ervaar hetzelfde.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 11:19

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:47:
Yes thanks :) Dat werkte.
Had nog een klein vraagje: tijdje terug eens bij de xenos een goedkoop dockingstation gehaald waar je je telefoon op kan zetten, dan maakt ie automatisch verbinding met itunes enzo. Maar wat ik mij nu afvraag, stel dat je gebeld wordt, kan je 'm dan zo uit dat ding trekken? Of moet je 'm per se eerst apparaat uitwerpen bij itunes?
Gewoon pakken, alleen als je aan het syncen bent geeft iTunes een foutmelding.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:20:
andere messenger nemen, whatsapp slurpt ook je batterij leeg tijdens gesprekken. Gelukkig nu Hike Messenger, veel beter en mooier. http://hike.in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
alwaysleft schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:39:
[...]

andere messenger nemen, whatsapp slurpt ook je batterij leeg tijdens gesprekken. Gelukkig nu Hike Messenger, veel beter en mooier. http://hike.in :)
Dan hoef ik alleen maar even al mijn vrienden te overtuigen om ook hike te installeren...

Zit ik niet echt op te wachten eigenlijk. Whatsapp heeft altijd goed gewerkt, maar nu is het opeens traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:04:
[...]

Dan hoef ik alleen maar even al mijn vrienden te overtuigen om ook hike te installeren...

Zit ik niet echt op te wachten eigenlijk. Whatsapp heeft altijd goed gewerkt, maar nu is het opeens traag.
De infra van Whatsapp is gewoon bagger, dat is wel te zien aan alle storingen ook.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Eens, maar de pest is dat de meeste dat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Staat Whatsapp bij berichtgeving netjes aangemeld met balken en meldingen ?
Daar is hij bij mij ook wel eens ineens verdwenen, en krijg ik de berichten alleen in-app.
Even opnieuw aanzetten zal het probleem moeten verhelpen.
BillSpaarbank schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:29:
[...]

Geen idee, maar ik ervaar hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Banshee schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:40:
Staat Whatsapp bij berichtgeving netjes aangemeld met balken en meldingen ?
Daar is hij bij mij ook wel eens ineens verdwenen, en krijg ik de berichten alleen in-app.
Even opnieuw aanzetten zal het probleem moeten verhelpen.

[...]
Yep,

Ik heb alleen de voorvertoning van berichten uitgezet in Whatsapp zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:04:
[...]

Yep,

Ik heb alleen de voorvertoning van berichten uitgezet in Whatsapp zelf.
Bij mij precies hetzelfde. Op de voorvertooning na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:42
Zijn er hier meer mensen die ervaren dat hun iPhone 5 scherm (veel) geler is dan dat van een 4s (geen vlekken zoals in geval van lijm, echt hele scherm)? Had ze vanmiddag naast elkaar en moet zeggen dat ik het scherm van m'n oude 4s eigenlijk een stuk mooier vind dan dat van m'n 5.

Tevens lijken de groene iconen (telefoon, sms, whatsapp etc.) wel neon groen in vergelijking met de 4s.

Jullie hier ook 'last' van? Denk dat ik morgen eens ga vergelijken met andere iPhones 5 bij de plaatselijke reseller.

[ Voor 5% gewijzigd door snep op 12-12-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hier geen last van

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
snep schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:42:
Zijn er hier meer mensen die ervaren dat hun iPhone 5 scherm (veel) geler is dan dat van een 4s (geen vlekken zoals in geval van lijm, echt hele scherm)? Had ze vanmiddag naast elkaar en moet zeggen dat ik het scherm van m'n oude 4s eigenlijk een stuk mooier vind dan dat van m'n 5.

Tevens lijken de groene iconen (telefoon, sms, whatsapp etc.) wel neon groen in vergelijking met de 4s.

Jullie hier ook 'last' van? Denk dat ik morgen eens ga vergelijken met andere iPhones 5 bij de plaatselijke reseller.
Zou je misschien een foto kunnen maken van beide schermen? Het liefst met een witte achtergrond. Ik heb het idee dat mijn scherm ook veel geler is dan die van mijn oude iPhone 4.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Dat 'neon' effect heb ik ook op de iPad (3). Dat komt door het uitgebreide kleurbereik, de kleuren zijn veel verzadigder en voor de primaire kleuren merk je dat het meest. Met rood (bijv. de badge rondjes die het aantal nieuwe emails aangeven) zie je ook dat het veel dieper rood is.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 13-12-2012 11:32 ]

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Iemand nog goede tips voor een passieve iphone houder, die geschikt is voor de iphone 4 EN voor de iphone 5?

• Safaci
GekkePrutser schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:31:
[...]

Dat 'neon' effect heb ik ook op de iPad (3). Dat komt door het uitgebreide kleurbereik, de kleuren zijn veel verzadigder en voor de primaire kleuren merk je dat het meest. Met rood (bijv. de badge rondjes die het aantal nieuwe emails aangeven) zie je ook dat het veel dieper rood is.
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt. Het kleurbereik is iets groter. Dat was bij de iPad 3 het geval en nu dus ook bij de iPhone 5 (iPod Touch gen. 5). Vind het beeld juist mooier bij de iPhone 5.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Nee, ik vind mijn 5 echt veel mooier dan mijn 4.

• blubbers
Net tien minuten radio gestreamd over 3G en zag dat de cpu constant tegen 50% werkte. GSM werd lekker warm. En 10mb op 10 minuten aan data weg.. :)

En merk ik net dat de volume knoppen niet meer indrukken als je drukt op het punt dat het dichts bij de achterkant van de gsm zit. Pas vanaf net onder het midden wordt de knop echt bediend..

[ Voor 39% gewijzigd door blubbers op 14-12-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik ben van plan zeer binnenkort een iPhone 5 los te gaan kopen, waar kan ik dat het beste doen?

De 3 jaar garantie bij Dixons bevalt me wel maar voor een prijs van €750 euro vind ik dat geen optie. Gewoon bij Apple bestellen voor €670? Of zijn er betere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:11

eisbaer

Zie signature

Als je een los toestel koopt dan is de apple store nog het voordeligste. Daar heb ik hem destijds besteld.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
Ik heb een raar probleem, sinds afgelopen week heb ik de iphone 5, hiervoor had ik altijd de 4, met ios 5.
Nu heb ik met Microsoft Exchange mijn google account toegevoegd. Dit gaat allemaal goed.
Alleen kan ik mijn gedeelde agendas niet zien. Ik heb bij google.com/calender/syncselect al de juiste agenda's aan gevinkt.
Als ik mijn account als caldav account toevoeg zie ik al mijn gedeelde agenda's wel
Iemand een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Heb je wel aangekruid dat agenda's moeten synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
Uniciteit schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 21:28:
Heb je wel aangekruid dat agenda's moeten synchroniseren?
Mijn hoofd agenda zie ik wel weer in de agenda's. Ik zie alleen mijn gedeelde agenda;s niet.
Het rare is, als ik hem instel via caldav ik ze wel allemaal zie. maar dan heb ik geen push..

Ik ben er uit. Het blijkt dat je de iphone weer moet aanmelden op m.google.com/sync/settings
Dit moet via de safari browser en google moet in de engelse taal worden ingesteld.

[ Voor 19% gewijzigd door Tito129 op 14-12-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 10:07
Hoe zit het nu met die veiling frequenties voor 4G LTE?
De iPhone 5 maakt straks toch automatisch verbinding met 4G (1800mhz) als deze beschikbaar is?
Of hebben onze telecomdieven daar wel weer wat op gevonden om ons extra geld afhandig te maken?

[ Voor 20% gewijzigd door aschja op 14-12-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
mikevdzanden schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:57:
Hoe zit het nu met die veiling frequenties voor 4G LTE?
De iPhone 5 maakt straks toch automatisch verbinding met 4G (1800mhz) als deze beschikbaar is?
Of hebben onze telecomdieven daar wel weer wat op gevonden om ons extra geld afhandig te maken?
Ik denk (maar ik ben geen expert) dat de uitrol van 4g in heel Nederland nog wel even op zich laat wachten. 2014 zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Talezz schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 23:04:
[...]

Ik denk (maar ik ben geen expert) dat de uitrol van 4g in heel Nederland nog wel even op zich laat wachten. 2014 zoiets?
Halverwege 2013 zou het al voor een groot gedeelte van Nederland beschikbaar moeten zijn. Halfjaartje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Kan iemand bevestigen dat de iPhone 5 die ik in de apple store gekocht heb 4G ondersteund? Kan hierover niks vinden in de instellingen van de iPhone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Gangster93 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:47:
Kan iemand bevestigen dat de iPhone 5 die ik in de apple store gekocht heb 4G ondersteund? Kan hierover niks vinden in de instellingen van de iPhone..
Wikipedia: iPhone 5

[iPhone] Ervaringen en Discussie - deel 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Ik doelde meer op. Kan de iPhone 5 in nederland met de 4G frequenties overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:54
Gangster93 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:28:
[...]

Ik doelde meer op. Kan de iPhone 5 in nederland met de 4G frequenties overweg?
Volgens mij is de 1800 MHZ frequentie geveild? De iPhone 5 ondersteunt lte op 1800Mhz (nieuws: KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 kopen 4g-frequenties) Verder weet ik het fijne er niet van trouwens. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door TheCrius op 15-12-2012 11:44 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Ongelofelijk dat batterij verbruik vd iPhone 5! Is gewoon echt top! Stond net op 6% toen ik de earpods aansloot een een cd'tje luisterde. Ondertussen wat gerommeld in huis met telefoon in me zak. Voor dat ik het wist was de cd afgelopen en had ik nog 3% over! WAT! ...?

Ps, zie wel de de WIFI verbinding wat minder wordt op het moment dat je de telefoon horizontaal houdt en met linker hand vast houdt. Dus tussen duim en wijsvinger. Dan verliest ie toch 1 tot 2 streepjes terwijl ik naast me router zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
opa_paul schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:48:
Ongelofelijk dat batterij verbruik vd iPhone 5! Is gewoon echt top! Stond net op 6% toen ik de earpods aansloot een een cd'tje luisterde. Ondertussen wat gerommeld in huis met telefoon in me zak. Voor dat ik het wist was de cd afgelopen en had ik nog 3% over! WAT! ...?
Het kan ook zo zijn dat de batterij indicator nog moet 'wennen'. Batterij indicatoren zijn namelijk nogal (vooral in het begin) erg onnauwkeurig. Wie weet had je in werkelijkheid nog 3%, merkte hij dit tijdens het afspelen van het liedje en sprong hij alsnog op 3%.

Dit zie je (nogmaals vooral in het begin) ook vaak als je 'm net hebt opgeladen: dan blijft hij soms heel lang op 100% en dan opeens gaat-ie vliegensvlug naar iets van 95%. Of juist omgekeerd: hij gaat heel snel naar 95% en blijft daar dan heel lang op omdat je eigenlijk meer hebt.

---------------
Oh ja, Vodafone carrier update 13.1 is uitgebracht. Iemand enig idee wat het verschil is?

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 15-12-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
@uniciteit

Bedoel juist dat ik heel mijn cd heb af kunnen luisteren. En daarmee heeft ie 3% verbruikt! Super dus. Helemaal tevreden over deze prestaties! Je kan me bericht idd verkeerd interpreteren. Onduidelijk geweest! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:35
Zo heel bijzonder is dat toch ook niet?

Dit zijn mijn statistieken:

Afbeeldingslocatie: http://www.maupa.nl/iphone/usage.png

Scoort mijn iphone/batterij dan zo goed?
Is overigens iOS 6.0.1 met zo goed als alle opties aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Domino schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:38:

[afbeelding]

Wel vrij goed ja. Heb 8 uur gebruik ook wel gehaald, maar dan is ie wel echt leeg hoor! Maar ik neem aan dat jouw display niet continu aan gestaan heeft. Dus gebruik qua bellen, muziek ed wrs of niet? Want met browsen en wat berichtjes sturen haal ik meestal maar 6,5 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

[afbeelding]

Je kan je iPhone ook in het Nederlands instellen! ;)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
iApp schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:41:
[...]

Of russisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

[afbeelding]

(moet dat plaatje nu echt zo groot ;) )
Ik had eergisteren 8:26 uur gebruik, 1 dag en 19 uur standby (batterij: 3%). Dat is wel het langste wat ik gezien heb bij mijn iPhone5.

Maar gisteren was het slechts 4uur gebruik en 16 uur standby (batterij: 7%). Verschil was dat ik gisteren belabberde 3G/GPRS verbinding had. Dat maakt toch wel enorm veel verschil.

Geen push mail aan en geen bluetooth, rest redelijk default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:35
opa_paul schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:38:
[...]

Wel vrij goed ja. Heb 8 uur gebruik ook wel gehaald, maar dan is ie wel echt leeg hoor! Maar ik neem aan dat jouw display niet continu aan gestaan heeft. Dus gebruik qua bellen, muziek ed wrs of niet? Want met browsen en wat berichtjes sturen haal ik meestal maar 6,5 uur
Eigenlijk wel, ik luister geen muziek op de iphone. Gebruik is dus ook daadwerkelijk gebruik.
iApp schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:41:
[...]

Bleh, gebruik alleen het nederlandse toetsenbord.
sverzijl schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:42:
[...]

(moet dat plaatje nu echt zo groot ;) )
Ik had eergisteren 8:26 uur gebruik, 1 dag en 19 uur standby (batterij: 3%). Dat is wel het langste wat ik gezien heb bij mijn iPhone5.

Maar gisteren was het slechts 4uur gebruik en 16 uur standby (batterij: 7%). Verschil was dat ik gisteren belabberde 3G/GPRS verbinding had. Dat maakt toch wel enorm veel verschil.

Geen push mail aan en geen bluetooth, rest redelijk default.
Ik doe veel met push. Drie mailboxen, prowler ed. Wireless en locatie staat ook altijd aan. Enige wat altijd uitstaat is bt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen mijn iPhone 5. Als ik rustig rammel, lijkt er iets los te zitten binnenin. Het is niet de camera (zoals mijn 4S) of de accu... echt een heel rustig geluidje.

Iemand enig idee? Wellicht de accelerometer?

Groetjes,

Tummie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:50:
Ik heb sinds een paar dagen mijn iPhone 5. Als ik rustig rammel, lijkt er iets los te zitten binnenin. Het is niet de camera (zoals mijn 4S) of de accu... echt een heel rustig geluidje.

Iemand enig idee? Wellicht de accelerometer?
Dat heb ik ook.
Het is de aan/uit knop. houd die maar eens vast, dan hoor je niets.

Ik vind het verder niet hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrijver schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:04:
[...]

Dat heb ik ook.
Het is de aan/uit knop. houd die maar eens vast, dan hoor je niets.

Ik vind het verder niet hinderlijk.
Bedankt voor je bericht.
Het is absoluut niet de aan/uit schakelaar. Het zit zo rond de sim kaart aansluiting lijkt het.

Als ik de aan/uit schakelaar inhou... hoor ik nog steeds hetzelfde..

Groetjes,

Tummie.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 16:16 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.