Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb mn iphone5 nu een aantal maanden. Op zich werkt alles goed (behalve batterij die wat snel leeg is) met uitzondering van de bluetooth. Ik heb (en lees) vooral problemen met oude BT2.1 device(s). Bij mij gaat het vooral om het niet goed koppelen met mijn volkswagen passat BT touch adapter. Hij pairt wel maar vervolgens komt er geen audio door. Als ik naar mijn voicemail bel dan hoor ik wel audio maar wel met een enorme storing op de lijn. Deze carkit werkt perfect met een iPhone 4 en iPhone 4S.

Nu heb ik wat zitten neuzen in de BT specificaties van de iPhone5. Er zit een andere BT chip in dan de iPhone 4/4S, namelijk de broadcom BCM4334 chip. Het lijkt mij dat er iets niet goed gaat in de BT stack die met deze chip moet praten :? . Dit probleem ook inmiddels gemeld bij Apple - 2nd line. Die zouden het verder naar engineering brengen maar goed...dat is een lange termijns oplossing.

Wat zijn de ervaringen van de mensen hier? Zijn er bekende worksarounds om het toch te laten werken?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Uniciteit schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:51:
Daarnaast vind ik het nog steeds niet echt sieren dat je als consument zélf over Europese richtlijnen en Nederlandse wetgevingen moet beginnen om überhaupt een beetje recht te krijgen op garantie. Grote bedrijven zoals Apple horen zonder zeiken dat tweede jaar aan te bieden. Zeker als je je bedenkt dat als je alle winst van Apple uit 2011 zou gebruiken om het Nederlandse begrotingstekort voor 2013 op te vullen, ze nog steeds miljarden euro's winst zouden maken.
Met dank aan de Nederlandse wetgeving die, ondanks de Europese, sterk afwijkt ten nadele daarvan. De Nederlandse wetgeving heeft het over een bruikbaarheidstermijn (dat is al punt één) en ten tweede moet het product deugdelijk zijn (dat is punt twee). Over beide punten kan zowel leverancier (bijvoorbeeld Apple) als de consument discusseren. Echter, je hebt in Nederland zes maanden consumentengarantie waarbij de leverancier verantwoordelijk is. Daarna (!) ligt de bewijslast bij de consument en daar zijn bedrijven dus gewoon gehaaid op. In plaats van bij bedrijven te klagen (die volgens de wet opereren) ga dus bij de Nederlandse wetgever klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Uniciteit schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:51:
[...]

Daarnaast vind ik het nog steeds niet echt sieren dat je als consument zélf over Europese richtlijnen en Nederlandse wetgevingen moet beginnen om überhaupt een beetje recht te krijgen op garantie. Grote bedrijven zoals Apple horen zonder zeiken dat tweede jaar aan te bieden.
Dat klopt, want toen ik vandaag belde met de online apple store zeggen ze eerst doodleuk dat je geen garantie hebt, en als je de europese regelgeving noemt, maken ze een "uitzondering" dat je wel 2 jaar garantie hebt.

Het wordt trouwens nog mooier, ik werd toenet gebeld door de Apple store medewerker en toen ik vertelde dat ik naar de Genius Bar wou, vertelde hij mij dat de "uitzondering" niet geldig was in de Apple Store in Amsterdam. Toen ik antwoorde dat ik dit wel vreemd vond was hij het ook met mij eens.

O ja, en de "uitzondering" was ook maar een maand geldig.

Dus ik ben met je eens dat het bij Apple nog niet zo is zoals het zou moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 15-01-2013 17:46 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Slasher schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:43:
[...]

Dat klopt, want toen ik vandaag belde met de online apple store zeggen ze eerst doodleuk dat je geen garantie hebt, en als je de europese regelgeving noemt, maken ze een "uitzondering" dat je wel 2 jaar garantie hebt.

Het wordt trouwens nog mooier, ik werd toenet gebeld door de Apple store medewerker en toen ik vertelde dat ik naar de Genius Bar wou, vertelde hij mij dat de "uitzondering" niet geldig was in de Apple Store in Amsterdam. Toen ik antwoorde dat ik dit wel vreemd vond was hij het ook met mij eens.

O ja, en de "uitzondering" was ook maar een maand geldig.

Dus ik ben met je eens dat het bij Apple nog niet zo is zoals het zou moeten zijn.
Je hebt ook geen garantie na dat 1e jaar (of wat je uitbreidt middels AppleCare). Dit gaat om nonconformiteit. Dat is verschillend :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
kijken of ze mn iphone4 met kapotte lock knop willen omruilen, ding is bijna 2 jaar oud volgens de imei check

alcohol doet trouwens wonderen met een slechte home knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Oke dit is lekker raar. Heb mijn iPhone 5 sinds de releasedag via Vodafone.nl. Vandaag valt hij opeens 4 keer uit? Net starte hij 4/5 keer achter elkaar opnieuw op. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Misschien een slechte batterij, de software krijg je toch niet stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
me_mrtn schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:35:
[...]

Met dank aan de Nederlandse wetgeving die, ondanks de Europese, sterk afwijkt ten nadele daarvan. De Nederlandse wetgeving heeft het over een bruikbaarheidstermijn (dat is al punt één) en ten tweede moet het product deugdelijk zijn (dat is punt twee). Over beide punten kan zowel leverancier (bijvoorbeeld Apple) als de consument discusseren. Echter, je hebt in Nederland zes maanden consumentengarantie waarbij de leverancier verantwoordelijk is. Daarna (!) ligt de bewijslast bij de consument en daar zijn bedrijven dus gewoon gehaaid op. In plaats van bij bedrijven te klagen (die volgens de wet opereren) ga dus bij de Nederlandse wetgever klagen. :)
Dat verandert niks aan het feit dat heel veel bedrijven in Nederland beter omgaan met garantie (of in ieder geval in zo'n mate, dat Apple er een stuk slechter mee om lijkt te gaan).

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 15-01-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mwah dat wil ik niet zeggen hoor. Ik had een knik in m'n iPhone 5 (zie een paar pagina's terug) en die hebben ze ook gewoon vervangen. MacBook Pro met een lamme headphone jack deden ze ook niet moeilijk over. Third-party mDP->HDMI dongel met draadbreuk werd ter plekke vervangen.

* CyBeR is uiterst tevreden over Apple's service.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 15-01-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Uniciteit schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:50:
[...]

Dat verandert niks aan het feit dat heel veel bedrijven in Nederland beter omgaan met garantie (of in ieder geval in zo'n mate, dat Apple er een stuk slechter mee om lijkt te gaan).
Heb je er persoonlijke ervaringen mee dan? Ik wel namelijk en die zijn uitstekend. Veel beter dan sommige bedrijven waar ik dan weer een slechte ervaring mee heb (MediaMarkt, Azerty éénmalig, om over Philips maar niet te zwijgen). Witte MacBook? Geheel nieuwe onderkant ivm slijtage binnen twee werkdagen binnen gekregen; iPod Nano 2G? Wereldwijd. Verder de HDD's die ik hierboven al aangaf, eerste generatie iPad die bij mij die uit een batch kwam met brakke CPU's binnen een week verholpen, iPhone 4 die niet een egale band had zonder problemen verwisseld, iPhone 4 met brakke homeknop verholpen, iPhone 5 die een lamme locknop had. Nee, Apple is echt niet de beroerdste, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

En als bedrijven beter omgaan met garantie, waarom niet? Juich ik ook toe, maar ze zijn het niet verplicht. En ook Apple doet het vaker beter dan wettelijk hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door me_mrtn op 15-01-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Moet je je nagaan wat een kwaliteit, volgens mij haalt apple hun componenten ook van ebay en dealextreme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:21

NSG

Je weet niks!

Valt me zojuist op dat een iPhone 5 los in de pricewatch duurder is als bij Apple zelf, heeft dit een reden? ZIjn er nadelen met het kopen vanaf de apple website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Enes_81 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:39:
Valt me zojuist op dat een iPhone 5 los in de pricewatch duurder is als bij Apple zelf, heeft dit een reden? ZIjn er nadelen met het kopen vanaf de apple website?
Neen. Sterker nog, met bovenstaand garantieverhaal in het achterhoofd is 't wat mij betreft juist een voordeel.

Mocht er iets mis zijn namelijk: Apple vervangt. De andere toko's sturen op naar zo'n reparatiecentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Manke schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:48:
Misschien een slechte batterij, de software krijg je toch niet stuk.
Hij was nog op ruim 60% op dat moment :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik leende een iPhone 4S te spelen rond en ik heb geprobeerd om het terrein in google maps te activeren, zoals ze hier zeggen. Maar nadat ik voeg de rpetri.ch / repo / adres, als ik ga terug naar de app de Google Earth link is er nog steeds. Niets is vervangen. Enig idee of ik doe het verkeerd?

Bedankt voor uw hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Awoodentree schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:51:
[...]

Hij was nog op ruim 60% op dat moment :/
Maakt niet uit, kan stuk zijn, kan. :)
Heb een 3gs die uitvalt op 40%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik heb net even zitten googlen op een goede manier om de iPhone 5 schoon te maken. Kan er eigenlijk geen goede manier voor vinden. Vooral de achterkant durf ik niet echt makkelijk schoon te maken. Komen van die soort 'watervlekken' en vet en vingerafdrukken op. Mag dit gewoon met een vochtige microvezeldoek?
En de screenprotector wil ik nog weleens met een brillenpoetsdoekje schoonmaken. Dit werkt super, maar schijnt ook niet te mogen. (het is maar een screenprotector toch?!)
Adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyPSC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 08:09
Laatst mijn 4S van een meter hoog laten vallen, niks aan de hand :o schrok me wel kapot want hij viel precies op het scherm, dus hij lag op het scherm op de grond, was toch wel even spannend :P Heb nu wel dat mijn iPhone steeds vaker bij de 20% spontaan uitvalt.. iemand hier ervaring mee?

Moet wel even bekennen dat ik spijt heb van IOS 6.01 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
JordyPSC schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:19:
Laatst mijn 4S van een meter hoog laten vallen, niks aan de hand :o schrok me wel kapot want hij viel precies op het scherm, dus hij lag op het scherm op de grond, was toch wel even spannend :P Heb nu wel dat mijn iPhone steeds vaker bij de 20% spontaan uitvalt.. iemand hier ervaring mee?

Alleen met de kou heb ik ervaring met het uitvallen bij 20%. Rond het vriespunt heb ik het een keer of 4 meegemaakt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:11
opa_paul schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:06:
Ik heb net even zitten googlen op een goede manier om de iPhone 5 schoon te maken. Kan er eigenlijk geen goede manier voor vinden. Vooral de achterkant durf ik niet echt makkelijk schoon te maken. Komen van die soort 'watervlekken' en vet en vingerafdrukken op. Mag dit gewoon met een vochtige microvezeldoek?
En de screenprotector wil ik nog weleens met een brillenpoetsdoekje schoonmaken. Dit werkt super, maar schijnt ook niet te mogen. (het is maar een screenprotector toch?!)
Adviezen?
Tuurlijk, dat kan echt geen kwaad hoor. Maak de achterkant ook altijd schoon door er gewoon met een vochtig tshirt of microvezeldoek overheen te wrijven.
En waar heb je gelezen dat je een screenprotector niet mag schoonmaken? 8)7

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:03
LI-ION accu's hebben een constante spanning welke bijna niet zakt over tijd en gebruik. Als de accu bijna leeg is, dan zakt plots vrij snel de uitgangsspanning.

Het is daarom niet mogelijk om de resterende capaciteit van de accu te meten. Om die reden berekenen allerlei telefoons de resterende capaciteit middels een vrij complexe formule (aging, temperatuur, huidig stroomverbruik, enz).

Het kan dus goed zijn dat de iPhone er naast zit met de berekening bij lage temperaturen of bij een glitch in de software. Hij meent dan nog bv 20% capaciteit over te hebben maar dat hoeft dan niet zo te zijn. De uitgansspanning van de accu zou dan vervolgens plots kunnen zakken (door de kou) waardoor de telefoon spontaan uitvalt.

Maw, zoiets kan dus goed een SW foutje zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:50
Ik ben daar eent ijd terug mee naar de Apple store in A'dam geweest: de batterij van mijn 4s ging erg snel leeg en viel geregeld uit bij 20-30%. Ze hebben er meteen toen een nieuwe batterij ingezet waarna hij nooit meer is uitgevallen. Wel gaat hij naar mijn mening toch nog te snel leeg, maar veel minder snel dan voorheen. Mijn garantie is hiervoor nog 3 maanden verlengd. Er werd gezegd dat als dit het niet oploste, het dan waarschijnlijk aan het moederbord ligt. Wanneer ik terug zou komen moest ik dan back ups maken, ik maak daar uit op dat ik dan een ander toestel zou krijgen, want een moederbord vervangen zullen ze wel niet aan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
AntraXxX schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:07:
[...]

Tuurlijk, dat kan echt geen kwaad hoor. Maak de achterkant ook altijd schoon door er gewoon met een vochtig tshirt of microvezeldoek overheen te wrijven.
En waar heb je gelezen dat je een screenprotector niet mag schoonmaken? 8)7
Had het over brillenpoetsdoekjes... Dat is te agressief voor de screenprotectors en beschadigt de randen van de telefoon. Niet alles wordt namelijk beschermd door de screenprotector. Deed het bij mijn galaxy altijd zo en die zag er nog prima uit na twee jaar.
Maar goed. Microvezeldoekjes dus; beetje vochtig. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
opa_paul schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 00:44:
[...]

Had het over brillenpoetsdoekjes... Dat is te agressief voor de screenprotectors en beschadigt de randen van de telefoon. Niet alles wordt namelijk beschermd door de screenprotector. Deed het bij mijn galaxy altijd zo en die zag er nog prima uit na twee jaar.
Maar goed. Microvezeldoekjes dus; beetje vochtig. Bedankt.
Ah vandaar. Had ook geen idee van hoe agressief die doekjes zijn en een screenprotector beschermt inderdaad niet de randen.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
JordyPSC schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:19:

Ik laat mijn 3GS regelmatig vallen (helaas, waarschijnlijk komt het omdat ik overdreven mee voorzichtig wil zijn) en op paar scheurtjes na en een kapotte nabijheidsensor doet hij het wel normaal (ik gebruik een hoesje maar daar glijdt hij steeds uit, zo valt hij dus).

Trouwens, weet iemand een goede data app? ik heb t-mobile maar de app van hun werkt de huidige overgebleven data langzaam bij (soms na 1 dag zelfs) dus als ik over mijn bundel ben krijg ik wel de sms, maar ik wil wel normaal direct zien of ik bv. nog 200mb over heb of dat het ondertussen nog 30mb blijkt te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 17-01-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Mizgala28 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:39:
[...]

Ik laat mijn 3GS regelmatig vallen (helaas, waarschijnlijk komt het omdat ik overdreven mee voorzichtig wil zijn) en op paar scheurtjes na en een kapotte nabijheidsensor doet hij het wel normaal (ik gebruik een hoesje maar daar glijdt hij steeds uit, zo valt hij dus).

Trouwens, weet iemand een goede data app? ik heb t-mobile maar de app van hun werkt de huidige overgebleven data langzaam bij (soms na 1 dag zelfs) dus als ik over mijn bundel ben krijg ik wel de sms, maar ik wil wel normaal direct zien of ik bv. nog 200mb over heb of dat het ondertussen nog 30mb blijkt te zijn.
Denk dat de beste in cydia zitten (ff googlen), je hebt een 3gs, dus geen probleem om te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Manke schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:50:
[...]

Denk dat de beste in cydia zitten (ff googlen), je hebt een 3gs, dus geen probleem om te jailbreaken.
Ik weet dat je met een jailbreake dat kan doen, maar ik heb daar geen zin in, mijn 3GS blijkt een allergie te hebben voor jaibreakes en iedere keer als ik eentje erop doe dan is dat hele ding ongelofelijk traag en de batterij is zo heet dat het net een kachel lijkt.

Dus dat zit er helaas niet in, ik vind het wel dom want bij Android heb je dat wel en Apple zou dat makkelijk kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Dan zou ik het ook niet doen, maar je kan processen checken met sbsettings en gebruik per proces met bijvoorbeeld battery doctor (van kingsoft, in de appstore).

een iphone is eigenlijk niks voor een tweaker or nerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Manke schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:18:
Dan zou ik het ook niet doen, maar je kan processen checken met sbsettings en gebruik per proces met bijvoorbeeld battery doctor (van kingsoft, in de appstore).

een iphone is eigenlijk niks voor een tweaker or nerd :P
Klopt maar ik heb bewust gekozen voor een iPhone, ik vind iOS veel fijner dan Android (al is die vrijheid van Android heel erg verleidelijk).

Dus, in bed in slaap gevallen, met iPhone en die is natuurlijk weer zonder hoesje (hij zat in de valetta hoesje maar gleed natuurlijk weer uit, de siliconen hoesje is stuk zoals gewoonlijk) op de grond gedonderd, momenteel valt mijn iPhone (met en zonder hoesje) gemiddeld 3 a 4 keer in de week, nu is het plastic tussen de chromen rand en de headphone jack bijna kapot (ik denk dat 1 keer vallen genoeg is om het helemaal af te breken).

Ligt het gewoon aan mij of laten jullie je iPhone ook "redelijk" vaak vallen? ik probeer zo voorzichtig mee om te gaan maar het lijkt wel alsof hij express iedere keer valt, ik heb genoeg goedkopere telefoons gehad en daar ging ik niet zo voorzichtig mee om en die vielen bijna nooit (2 a 3 keer PER JAAR).

Lijkt wel alsof die iPhone niet voor mij bestemd is en gewoon stuk wilt gaan.... zucht

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 18-01-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 09:55
virofi schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:10:
[...]

Tenzij Apple weer een mooie bug heeft zoals het gedoe omtrent de jaarwisseling uiteraard ;-)
Is dat de reden dat mijn DnD schema compleet verneukt raakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:24
Is er een manier om smsjes van een bepaalde afzender een apart geluid te geven wat in alle gevallen (ook als de telefoon op stil staat) toch een alert te laten geven?

Ik ben lid van AEDalert, waarbij je een smsje krijgt als er in de buurt een reanimatie is waarbij je moet assisteren.... en dan is dat toch wel handig dat je dat Smsje meteen opmerkt.... voor Android is er een app die alarmbox heet, maar voor IOS kon ik niks vinden...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Black-Death schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:56:
[...]

Is dat de reden dat mijn DnD schema compleet verneukt raakte?
Ik geloof dat 'ie de eerste week van 2013 niet meer automatisch uit ging.
miel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:13:
Is er een manier om smsjes van een bepaalde afzender een apart geluid te geven wat in alle gevallen (ook als de telefoon op stil staat) toch een alert te laten geven?

Ik ben lid van AEDalert, waarbij je een smsje krijgt als er in de buurt een reanimatie is waarbij je moet assisteren.... en dan is dat toch wel handig dat je dat Smsje meteen opmerkt.... voor Android is er een app die alarmbox heet, maar voor IOS kon ik niks vinden...
Neen, dat is er wel voor de DnD-functie maar niet voor gewoon op stil staan.

[ Voor 54% gewijzigd door CyBeR op 18-01-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 15:27
Als ik het goed begrepen heb werd de bug veroorzaakt door een verkeerde berekening van de week tijdens de eerste week van januari. I.p.v. dat het gezien werd als week 1 van 2013, werd het gezien als week 53 van 2012. Of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 09:55
Hm vreemd. Er klopte in elk geval niets van bij mij. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik de functie overdag een uurtje had gebruikt en dat daardoor het schema in de war was, maar het leek me al onwaarschijnlijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
miel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:13:

Heb ff gegoogled, blijkbaar kan het standaard
http://www.appletips.nl/i...ms-en-beltonen-aanpassen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:38:
[...]

Klopt maar ik heb bewust gekozen voor een iPhone, ik vind iOS veel fijner dan Android (al is die vrijheid van Android heel erg verleidelijk).

Dus, in bed in slaap gevallen, met iPhone en die is natuurlijk weer zonder hoesje (hij zat in de valetta hoesje maar gleed natuurlijk weer uit, de siliconen hoesje is stuk zoals gewoonlijk) op de grond gedonderd, momenteel valt mijn iPhone (met en zonder hoesje) gemiddeld 3 a 4 keer in de week, nu is het plastic tussen de chromen rand en de headphone jack bijna kapot (ik denk dat 1 keer vallen genoeg is om het helemaal af te breken).

Ligt het gewoon aan mij of laten jullie je iPhone ook "redelijk" vaak vallen? ik probeer zo voorzichtig mee om te gaan maar het lijkt wel alsof hij express iedere keer valt, ik heb genoeg goedkopere telefoons gehad en daar ging ik niet zo voorzichtig mee om en die vielen bijna nooit (2 a 3 keer PER JAAR).

Lijkt wel alsof die iPhone niet voor mij bestemd is en gewoon stuk wilt gaan.... zucht
Android heeft te veel nutteloze toeters en bellen (widgets bijvoorbeeld), maar is wel goedkoper voor de zelfde hardware.

Ken het val probleem, heb al niet al te goede handen, heb daarvoor een griffin survivor gekocht, alleen hebben ze me opgelicht met een hong kong imitatie,kon ik verwachten voor dat geld, maar ze hadden beloofd dat het een echte was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Klopt, alleen werkt dat niet "door de stille stand" heen.... Als je zoals ik meestal het geluid uit hebt staan, dan werkt dit nog niet helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling dat bepaalde ringtones wel door de stille stand heen gaan. Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Nah hij bedoelt dus dat het sms'je van AEDalert door de stille modus heen gaat. Het gaat dan immers om een noodzaak en dan lijkt het me wel handig dat je die altijd kan horen, ook al heb je (perongeluk) de stille modus erop zitten.
Krijgt hij een normaal smsje van een vriend dan wil hij natuurlijk geen geluid horen als hij op stille modus staat.

Maar of en hoe dat kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ah, mijn excuses. Heb dat gedeelte over het hoofd gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
miel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:43:
[...]

Klopt, alleen werkt dat niet "door de stille stand" heen.... Als je zoals ik meestal het geluid uit hebt staan, dan werkt dit nog niet helaas...
had dat over het hoofd gelezen
ga naar berichtgeving en kies "niet storen", daar kan je instellen "sta oproepen toe van",
geen idee of het ook voor sms werkt, try it, moet je het nummer van aedalert eerst in je favorieten zetten.

Hiermee kan je een groep maken om door de dnd heen te komen:
https://itunes.apple.com/us/app/groups/id407855546?mt=8

[ Voor 10% gewijzigd door Manke op 19-01-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders problemen met de infrarood sensor van de iPhone 5? In het donker zie ik duidelijk een rood lichtje links van de luidspreker (ik denk niet dat het de bedoeling is dat je infrarood kan zien), en soms gaat het scherm niet uit als ik aan het bellen ben en de telefoon tegen mijn oor houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:50:
Heeft iemand anders problemen met de infrarood sensor van de iPhone 5? In het donker zie ik duidelijk een rood lichtje links van de luidspreker (ik denk niet dat het de bedoeling is dat je infrarood kan zien), en soms gaat het scherm niet uit als ik aan het bellen ben en de telefoon tegen mijn oor houd.
IR leds zie je altijd een beetje. Omdat ze niet alleen IR maar ook een beetje gewoon rood licht maken. Het verschil is dat sinds de iPhone 4S het ledje altijd aan is terwijl het scherm aan is, bij de iPhone 4 was dat alleen tijdens een gesprek. Dit is vanwege Siri. Dan weet die wanneer je hem aan je hoofd houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:58:
[...]

IR leds zie je altijd een beetje. Omdat ze niet alleen IR maar ook een beetje gewoon rood licht maken. Het verschil is dat sinds de iPhone 4S het ledje altijd aan is terwijl het scherm aan is, bij de iPhone 4 was dat alleen tijdens een gesprek. Dit is vanwege Siri. Dan weet die wanneer je hem aan je hoofd houdt.
Ik maak geen gebruik van Siri, maar de sensor staat toch altijd aan (of ik zie rood licht iig) wanneer het scherm aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:35:
[...]
Ik maak geen gebruik van Siri, maar de sensor staat toch altijd aan (of ik zie rood licht iig) wanneer het scherm aan staat.
Klopt, ze hebben het veranderd omdat Siri toegevoegd werd, maar ook als je het uit zet blijft die sensor aan terwijl het scherm aan is. Dat hadden ze inderdaad wel kunnen koppelen.

Edit: op de iPhone 4 zie je hem trouwens ook rood oplichten in het donker, maar dan alleen tijdens een gesprek.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 19-01-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Manke schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:47:
[...]

had dat over het hoofd gelezen
ga naar berichtgeving en kies "niet storen", daar kan je instellen "sta oproepen toe van",
geen idee of het ook voor sms werkt, try it, moet je het nummer van aedalert eerst in je favorieten zetten.

Hiermee kan je een groep maken om door de dnd heen te komen:
https://itunes.apple.com/us/app/groups/id407855546?mt=8
Door DND heen is geen probleem, het probleem is het hard "overriden" van de stille stand.... en dat is blijkbaar nog niet mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:23
Ik heb van KPN business center mn nieuwe 5 van week 52 (refurbished?), geen scuff of wat dan ook. Superservice!

Oh... Wacht... Pa heeft een 16 GB meegekregen voor mij ter vervanging ipv een 32 GB.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Iemand die een oplossing heeft voor de tergend trage youtube functionaliteit op de iPhone 5? Zowel de app als de mobiele site blijven bij mij continue in de buffer hangen. Echt heel irritant. Zowel op wi-fi als 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

bram1984 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:12:
Iemand die een oplossing heeft voor de tergend trage youtube functionaliteit op de iPhone 5? Zowel de app als de mobiele site blijven bij mij continue in de buffetrhangen. Echt heel irritant. Zowel op wi-fi als 3g.
Probeer de App Foxtube eens die is echt goed!

En cache'd de video's gelijk en dan kan je ze ook opslaan in je gallerij :)!

PS: Staat ie dan HQ?

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja beide. Wil wel gewoon HQ kijken. Moet toch geen probleem zijn op 3 meter van de router af. Ik ga foxtube ff checken, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

bram1984 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:21:
Ja beide. Wil wel gewoon HQ kijken. Moet toch geen probleem zijn op 3 meter van de router af. Ik ga foxtube ff checken, thanks.
Anders even je router resetten, die dingen zijn soms wel eens de weg kwijt ;)!

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Helaas, op 720p nog steeds bufferen, ook met foxtube na een router reset. Grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
bram1984 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:12:
Iemand die een oplossing heeft voor de tergend trage youtube functionaliteit op de iPhone 5? Zowel de app als de mobiele site blijven bij mij continue in de buffer hangen. Echt heel irritant. Zowel op wi-fi als 3g.
WAT? Traag? Die van mij buffert al voordat ik überhaupt met mijn ogen geknipperd heb. Zowel op WIFI als 3G. (45mb/s gem, 10mb/s gem) Vliegt erdoor. Vind YouTube app geweldig op iPhone 5 ios 6.

Alleen mijn 3G blijft regelmatig storen. Sommige plaatsen amper bereik en traag, 10 meter verder weer super bereik. En helaas trekt mijn 3G in de broekzak op het werk heel mijn batterij leeg. Wellicht slecht bereik, maar alsnog wel snelle verbinding. Trekt dan 70% batterij leeg in 9 uur. Meer mensen die dit herkennen? Kan VF hier nog iets aan doen? Instellingen veranderen/opnieuw instellen? Nieuwe sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Waardeloze app is YouTube, althans die van Google zelf. Google weet het te presteren om zo'n beetje alle eigen apps een eigen UI mee te geven, functionaliteit te breken en daardoor haast apps te brengen die opereren als eilandjes op zich. Maar in jouw geval zal het meer met de verbinding te maken, al dan niet op de iPhone als een blokkade ergens in de modem/router. Probeer je netwerkinstellingen eens te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

opa_paul schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:07:
[...]

WAT? Traag? Die van mij buffert al voordat ik überhaupt met mijn ogen geknipperd heb. Zowel op WIFI als 3G. (45mb/s gem, 10mb/s gem) Vliegt erdoor. Vind YouTube app geweldig op iPhone 5 ios 6.

Alleen mijn 3G blijft regelmatig storen. Sommige plaatsen amper bereik en traag, 10 meter verder weer super bereik. En helaas trekt mijn 3G in de broekzak op het werk heel mijn batterij leeg. Wellicht slecht bereik, maar alsnog wel snelle verbinding. Trekt dan 70% batterij leeg in 9 uur. Meer mensen die dit herkennen? Kan VF hier nog iets aan doen? Instellingen veranderen/opnieuw instellen? Nieuwe sim?
Dat zou ik ook wel willen weten. Mijn 4S trekt ook de batterij leeg met 3G geactiveerd, zelfs zonder actief gebruik... Niet bij VF trouwens, Mobistar in mijn geval (BE)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Als ik net wat harder druk op m'n scherm dan krijg ik rare kleuren op de plaats waar ik druk, is dit normaal? Bij m'n vorige gsm moest ik veel harder drukken dan men iphone 5, om deze kleuren te krijgen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:03
@blubbers: Ja, dat is normaal en ik zou niet adviseren om dat te (blijven) doen. Je oude telefoon had waarschijnlijk een apart laagje glas ter bescherming van de LCD. De iPhone 4s/5 heeft alles geintegreerd en verlijmd zodat de boel lekker dun kan blijven. Echter zal het LCD scherm dan wel sneller buigen als je er op drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
vloeibare kristallen display :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Anteros schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:01:
@blubbers: Ja, dat is normaal en ik zou niet adviseren om dat te (blijven) doen. Je oude telefoon had waarschijnlijk een apart laagje glas ter bescherming van de LCD. De iPhone 4s/5 heeft alles geintegreerd en verlijmd zodat de boel lekker dun kan blijven. Echter zal het LCD scherm dan wel sneller buigen als je er op drukt.
Ik hoef er echt niet hard op te drukken om het te krijgen, maar net iets harder dan gwn typen en het komt al voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Dat lijkt me niet echt normaal nee. Dan kun je er misschien beter mee terug gaan, want de kans dat het scherm daar beschadigd van raakt lijkt mij vrij aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
Als ik hard druk gebeurt er niks. Is niet normaal imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Darkstar schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:30:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten. Mijn 4S trekt ook de batterij leeg met 3G geactiveerd, zelfs zonder actief gebruik... Niet bij VF trouwens, Mobistar in mijn geval (BE)
Aansluitend op mijn vorig bericht mbt batterij en 3G heb ik vandaag op het werk WIFI aan laten staan. Slechte verbinding via hotspot en beetje irritant maar in dezelfde 9 uur had ie nou slechts 4-5% verbruikt! In tegenstelling tot 60-70% met 3G. Dit is toch belachelijk of niet? 3G zuigt m gewoon zienderogen leeg! ;w 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 16-09 12:07
opa_paul schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:31:
[...]

Aansluitend op mijn vorig bericht mbt batterij en 3G heb ik vandaag op het werk WIFI aan laten staan. Slechte verbinding via hotspot en beetje irritant maar in dezelfde 9 uur had ie nou slechts 4-5% verbruikt! In tegenstelling tot 60-70% met 3G. Dit is toch belachelijk of niet? 3G zuigt m gewoon zienderogen leeg! ;w 8)7
Ik weet niet of dat abnormaal is. Ik weet verder ook niet wat je met je telefoon doet in die 9 uur. Bij mij weet ik namelijk zeker dat als hij standbye 9 uur ligt, zonder de oplader dan werkt de telefoon sowieso op 3G, maar dan gaat er vrees ik wel meer dan 5% af. Door allerlei push berichten en checken voor nieuwe data.

Ik weet niet of jij verder slecht bereik hebt met de telefoon? Want als de telefoon constant zoekt, of maar een paar streepjes bereik heeft, dan heeft de telefoon een drang om beter bereik te zoeken.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Kuhr89 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:50:
[...]

Ik weet niet of dat abnormaal is. Ik weet verder ook niet wat je met je telefoon doet in die 9 uur. Bij mij weet ik namelijk zeker dat als hij standbye 9 uur ligt, zonder de oplader dan werkt de telefoon sowieso op 3G, maar dan gaat er vrees ik wel meer dan 5% af. Door allerlei push berichten en checken voor nieuwe data.

Ik weet niet of jij verder slecht bereik hebt met de telefoon? Want als de telefoon constant zoekt, of maar een paar streepjes bereik heeft, dan heeft de telefoon een drang om beter bereik te zoeken.
Heb een paar filmpjes gekeken op YouTube. Wat Facebook, beetje safari. Weinig mee gedaan. Maar 5% op WIFI met wat pushen en bovenstaande tegenover hetzelfde op 3G met 60-70% verbruik is toch niet normaal! Had nu mobiele data uit gezet zodat ie niet steeds blijft wisselen tussen 3G en WIFI. Daar zit het grote verbruik. Nu bleef ie vandaag gewoon op WIFI staan zodat ie niet zoveel verbruikte!

Heb wel regelmatig slecht bereik. Zelfs nu op WIFI 2 meter van modem maar 2-3 streepjes. Op het werk op 3G en WIFI beide ook maar 1-2 streepjes. Zou er wellicht iets mis zijn met mijn telefoon anders? Qua modem/ze der/ontvanger?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
vreet een normale dataverbinding ook veel energie? niet 3g maar gprs

hebben android telefoons dat probleem ook?

[ Voor 25% gewijzigd door Manke op 21-01-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

opa_paul schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:31:
[...]

Mijn 4S doet dat zelfs als ik een "perfecte" WiFi ontvangst heb. 3G aan = battery drain, ongeacht of WiFi gebruikt wordt.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allen,

Ik heb sinds 4 dagen een iPhone 5 in het bezit. Nu is het volgende het geval.
Bij instellingen "helderheid en achtergrond" kun je de helderheid dmv de slider instellen. Verder zit daar ook de button "pas automatisch aan". Als je die aanzet dan zou de iPhone de helderheid dus auto moeten aanpassen aan z'n omgevings licht. (tenminste dat deed mijn iPhone 4 met ios 5 wel) Mijn nieuwe dus mooi niet!! Als ik helderheid voluit zet en vervolgens in een donkere kamer ga staan zou hij de helderheid dus moeten verlagen met de button aan. Maar dat gebeurt dus niet....... Komt dit soms door ios 6?
Weten jullie of dit een bekend probleem is??
De vent van de Apple helpdesk zegt dat ik de Phone even moet herstellen via iTunes en dan geen reserve kopie moet terug zetten. Maar ja dan heb ik weer een hels karwei om alles weer terug te zetten.
Heeft iemand hier hetzelfde probleem en een eventuele oplossing?
Thanx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Probeer dit: in een kamer met veel licht zet op hoge helderheid.
Vervolgens telefoon in stand-by. Zet telefoon in kamer met weinig/geen licht de helderheid op z'n laatste stand.

Volgens mij heeft-ie dan geleerd: bij weinig licht schermlicht omlaag, bij veel omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:53:
Hallo Allen,

Ik heb sinds 4 dagen een iPhone 5 in het bezit. Nu is het volgende het geval.
Bij instellingen "helderheid en achtergrond" kun je de helderheid dmv de slider instellen. Verder zit daar ook de button "pas automatisch aan". Als je die aanzet dan zou de iPhone de helderheid dus auto moeten aanpassen aan z'n omgevings licht. (tenminste dat deed mijn iPhone 4 met ios 5 wel) Mijn nieuwe dus mooi niet!! Als ik helderheid voluit zet en vervolgens in een donkere kamer ga staan zou hij de helderheid dus moeten verlagen met de button aan. Maar dat gebeurt dus niet....... Komt dit soms door ios 6?
Weten jullie of dit een bekend probleem is??
De vent van de Apple helpdesk zegt dat ik de Phone even moet herstellen via iTunes en dan geen reserve kopie moet terug zetten. Maar ja dan heb ik weer een hels karwei om alles weer terug te zetten.
Heeft iemand hier hetzelfde probleem en een eventuele oplossing?
Thanx alvast.
Ik heb een soorgelijk probleem met mijn 3GS, alleen met het verschil dat van een ruimte met minder licht hij wel feller wordt als ik naar een ruimte ga met meer licht, maar andersom niet helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:06:
Vervolgens telefoon in stand-by. Zet telefoon in kamer met weinig/geen licht de helderheid op z'n laatste stand.

Volgens mij heeft-ie dan geleerd: bij weinig licht schermlicht omlaag, bij veel omhoog.
Yeahhh, Thanx man!! Dit deed het hem inderdaad. Nu zie ik de slider verschuiven wanneer veel of weinig licht is.
Mijn dank is groot......... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28

Ook net geprobeerd, maar mijn 3GS is dus zo te zien "achterlijk" en doet het zoals hij dat zelf wil, wel onhoog maar niet weer omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online

Bij mij beweegt de slider helemaal niet op auto
ff googlen dan maar

[ Voor 199% gewijzigd door Manke op 23-01-2013 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
Ook mijn iPhone 5 heeft last van een accu die zeer snel leegloopt. Gisteravond bij 80% de accu aan de lader gehangen, zojuist (9 uur later) van de stroom gehaald en nu staat de indicator op 99%. De stekkers zaten goed, geen stroomonderbreking gehad. Dit heb ik niet eerder meegemaakt. Ik heb wel zeer slecht bereik met Vodafone, maar eind deze week ga ik over op T-Mobile, dus dat zal wel iets helpen. Maar een hele nacht opladen en dan op 99% uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

pietr schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 07:25:
Ook mijn iPhone 5 heeft last van een accu die zeer snel leegloopt. Gisteravond bij 80% de accu aan de lader gehangen, zojuist (9 uur later) van de stroom gehaald en nu staat de indicator op 99%. De stekkers zaten goed, geen stroomonderbreking gehad. Dit heb ik niet eerder meegemaakt. Ik heb wel zeer slecht bereik met Vodafone, maar eind deze week ga ik over op T-Mobile, dus dat zal wel iets helpen. Maar een hele nacht opladen en dan op 99% uitkomen?
En als je het toestel nu opnieuw opstart, zal je zien dat ie op 100% staat?!

Ik had enkele weken geleden ook zoiets, na 2 uur was de accu gezakt naar 94% opnieuw opgestart en stond ie weer op 100% :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Laatst online: 22:57
ronaldm3 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 07:58:
[...]

En als je het toestel nu opnieuw opstart, zal je zien dat ie op 100% staat?!

Ik had enkele weken geleden ook zoiets, na 2 uur was de accu gezakt naar 94% opnieuw opgestart en stond ie weer op 100% :)
Krijg nou wat: uitgezet, aangezet, accu geeft 100% aan 8)7.

Kom er net achter dat ik speling heb op het scherm. Als ik rechtsboven op het scherm druk, hoor ik gekraak en voel een zeer lichte invering. Linksboven en onder zit het scherm gewoon vast. Toestel heb ik sinds 19-1 (5 dagen dus). Naar Apple bellen, of kan ik naar een iCentre, of moet ik naar de telecomzaak waar ik hem
gekocht heb?

Edit: scherm is in te duwen over bijna de hele rechterzijkant (dus ook boven simkaartslot).

Edit 2: toestel geruild. Apple helpdesk zou het toestel zonder meer willen ruilen tegen een refurbished. Kreeg de tip om eerst naar de winkel te gaan. Dat laatste heb ik gedaan. Uiteindelijk in de winkel kunnen ruilen.

[ Voor 17% gewijzigd door pietr op 23-01-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
pietr schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 07:25:
Dat hij op 99% staat gebeurt bij mijn iPhone 4S ook al zolang als ik me kan herinneren. Dit is gewoon normaal gedrag en ik zou me er niet druk om maken. Als je de batterij een keer op 3 % heb gehad, is het weer een tijdje over en zul je netjes weer de 100% zien. Wat hierboven ook gezegd wordt, na een reboot kan het percentage ook weer verschillen.

Ik heb dat percentage gewoon niet meer zichtbaar in de bovenste balk. Ik betrapte mezelf erop dat je iedere keer kijkt na een paar minuten internetten en dan denkt "damn, weer 4% eraf". Ik haal met mijn gebruik makkelijk de dag, dus dat percentage kan me gestolen worden. Daarnaast piept hij vanzelf als hij op 20% staat :) Zorgt alleen maar voor onrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 09:43
Dat de accu terug gaat naar 99% zie ik vaker. Volgens mij is dit gewoon een cicle zodra hij 100% vol is dat de lader tijdelijk wordt uitgeschakeld om vervolgens 1% te gebruiken van de accu en deze weer op te laden naar 100%.

Met mijn iPhone5 haal ik ongeveer anderhalve dag soms 2 dagen afhankelijk wat ik doe door de dag heen (telefoongesprekken/sms en whatsapp/mail check/beetje internetten). Kortom over de accu duur ben ik zeer te vreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:42
iemand bekend met dit probleem: https://discussions.apple.../4364833?start=0&tstart=0

Ik heb al een aantal keren paarse lijnen gehad wanneer ik de camera gebruik.. heel vreemd.. wat kan dit zijn?

Gewoon afspraak maken met Genius Bar in Amsterdam??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Worden programmas eigenlijk gesuspend? Ik sluit altijd alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
dkawa schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:02:
iemand bekend met dit probleem: https://discussions.apple.../4364833?start=0&tstart=0

Ik heb al een aantal keren paarse lijnen gehad wanneer ik de camera gebruik.. heel vreemd.. wat kan dit zijn?

Schijnt aan de lens van iPhone 5 te liggen.

Nou vandaag met een vriend bij Apple Store geweest, maar eerst het verhaal.

Dus hij kocht vorig jaar in juni een iPhone 3GS 8GB bij iCenter A'dam, de iPhone werkte perfect totdat hij in september op het scherm strepen vertoonde, hij ging dus netjes naar iCenter en daar zeiden ze dat een restore helpt natuurlijk is dat onzin en de probleem bleef.

Die oplossing bleef hij maar aanhoren tot hij het zat werd en eiste dat ze hem maken, dus ze namen hem in in oktober en na 1,5 week kreeg hij hem terug met hetzelfde probleem.

Na 3 keer in totaal probeerde hij iets, hij plakte een screen protector erop, ik weet niet waarom hij die idee kreeg maar achteraf toen hij de iPhone terugkreeg met nog steeds hetzelfde probleem kwam hij erachter dat de protector er nog op zit, toen werd het duidelijk.

In januari dit jaar ging hij razend naar iCenter, die boden hem een korting van (let op) 30 euro op een iPhone 4 als hij zijn 3GS inlevert, of ze repareren hem voor een onbekend bedrag, daar ging hij niet op in en maakte maandag een afsprak bij Apple Store.

Dus als volgt, het hele verhaal uitgelegd en ze waren best wel geschrokken van het verhaal bij Apple Store, dus de medewerker belde naar iCenter en tot zijn schrik zeiden ze (niet letterlijk, wel met de bedoeling) dat hij maar moet "oprotten", wij luisterden mee en eigenlijk was ik zeer verbaast hoe iCenter met z'n klanten omgaat.

Dus omdat de iPhone 3GS niet meer verkocht wordt, boden ze hem de perfecte oplossing, 150 euro korting voor een 4s 16Gb of 100 euro korting voor een 5 16GB, of gewoon mocht hij hem kosteloos inruilen voor een 8GB iPhone 4, dat heeft hij gedaan en deze werkt gelukkig wel perfect.

Natuurlijk heeft hij opnieuw 1 jaar Apple Care erop, maar ik ben nog steeds enorm verbaast hoe vaak ik (niet alleen over die in A'Dam) klachten hoor van mensen over de brutale service van iCenter, ze schaden de naam van Apple vind ik en de service is echt onder de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Manke schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:47:
Worden programmas eigenlijk gesuspend? Ik sluit altijd alles af.
Als je op de home-knop gaan ze in een soort 'stand-by' stand. Apps gebruiken dan bijna geen energie, maar - omdat de app niet volledig wordt afgesloten - zijn wel meteen beschikbaar.

Apps die in 'stand-by' modus zitten, gebruiken eigenlijk alleen RAM geheugen. Als de huidige app die je gebruikt, of het besturingssysteem te weinig RAM heeft, dan zorgt het besturingssysteem ervoor dat er ruimte wordt vrijgemaakt door de laatste app (dus als in: die helemaal achteraan staat, niet de meest recente dus) die je hebt gebruikt volledig af te sluiten.

Apps handmatig afsluiten is eigenlijk alleen nuttig voor apps die daadwerkelijk blijven doordraaien: dit zijn apps zoals radio (538 bijvoorbeeld), GPS (Maps, TomTom), upload (Dropbox), etc.

De meeste apps, zoals Whatsapp, gaan dus in een stand-by modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
dkawa schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:02:

Heeft te maken met een bepaalde hoek van lichtbronnen. Is een vaker voorkomend fenomeen bij een aantal camera's, N97 had er ook licht last van bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 25-07 13:07
KappeNou schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:58:
Nou net applecar aan de telefoon gehad i.v.m. mijn probleem met de microfoon met het bellen.
Omdat ik niet binnen 14 dagen dit kenbaar heb gemaakt (omdat ik zelf eerst onderzoek heb gedaan, schijnbaar niet slim) heb ik nu de volgende opties:

1. Laten ophalen en repareren. Iphone 6 dagen kwijt en geen vervangend toestel. Dit betekend niet bereikbaar door de fantastische nano sim. Dit is absoluut geen optie.
2. €30,- betalen om een nieuw toestel te krijgen. Ook geen optie als ik €800 betaal voor een telefoon welke net 2,5 week oud is.

Enige andere optie volgens hun is om de applestore amsterdam te bellen en kijken wat ze daar kunnen regelen.
Maar er is geen optie om daar langs te gaan. Dan ben ik meer aan reis en parkeer kosten kwijt dat de optie 2 van applecare 8)7

ff serieus. Is dit normaal?

[edit] ik denk dat ik het opgelost heb. Blijft nog steeds een vreemd verhaal hierboven.
Vorige week toch eens tijd gehad om even langs te gaan bij de applestore in Amsterdam. Probleem daar ook uitgelegd en ik kreeg vervolgens een nieuwe iPhone.
Opzich wel relaxt, maar toch irritant dat je weer met de auto de binnenstad van Amsterdam in moet.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
me_mrtn schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:56:
[...]

Heeft te maken met een bepaalde hoek van lichtbronnen. Is een vaker voorkomend fenomeen bij een aantal camera's, N97 had er ook licht last van bijvoorbeeld.
Nee, deze strepen toch niet? Het gaat om de strepen he, niet om de paarse gloed tijdens het nemen van een foto!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
dkawa schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:18:
[...]

Nee, deze strepen toch niet? Het gaat om de strepen he, niet om de paarse gloed tijdens het nemen van een foto!!
Ho, mijn fout. Moet in het vervolg iets beter lezen. :P Nee, dat is niet de gloed, maar lijkt mij te gaan om een brakke sensor o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
Mizgala28 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:50:
[...]

Schijnt aan de lens van iPhone 5 te liggen.
Heb je alleen het woord "paars" gelezen en de rest zelf ingevuld? Dat is namelijk absoluut niet het het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik heb ook last van dat cameraprobleem:

Hier een voorbeeld (van het Apple-forum) hoe nasty het eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://discussions.apple.com/servlet/JiveServlet/showImage/2-20351374-176576/IMG_0452.jpg

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Uniciteit schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:55:
[...]

Als je op de home-knop gaan ze in een soort 'stand-by' stand. Apps gebruiken dan bijna geen energie, maar - omdat de app niet volledig wordt afgesloten - zijn wel meteen beschikbaar.

Apps die in 'stand-by' modus zitten, gebruiken eigenlijk alleen RAM geheugen. Als de huidige app die je gebruikt, of het besturingssysteem te weinig RAM heeft, dan zorgt het besturingssysteem ervoor dat er ruimte wordt vrijgemaakt door de laatste app (dus als in: die helemaal achteraan staat, niet de meest recente dus) die je hebt gebruikt volledig af te sluiten.

Apps handmatig afsluiten is eigenlijk alleen nuttig voor apps die daadwerkelijk blijven doordraaien: dit zijn apps zoals radio (538 bijvoorbeeld), GPS (Maps, TomTom), upload (Dropbox), etc.

De meeste apps, zoals Whatsapp, gaan dus in een stand-by modus.
hmm oke dan, thanks
dit merkte ik al met transmission torrent, hij deed niks als het niet op de voorgrond was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Laatst online: 20-08 21:49
KappeNou schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:33:
[...]

Vorige week toch eens tijd gehad om even langs te gaan bij de applestore in Amsterdam. Probleem daar ook uitgelegd en ik kreeg vervolgens een nieuwe iPhone.
Opzich wel relaxt, maar toch irritant dat je weer met de auto de binnenstad van Amsterdam in moet.
Doe jij dat vaker, spijkers op laag water zoeken? |:(

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

nicow101 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:55:
[...]

Doe jij dat vaker, spijkers op laag water zoeken? |:(
Kan jij vinden, maar ik vind dat hij een punt heeft. Waarom kan een reseller niet gewoon dezelfde garantie geven als Apple zelf? Zeker in deze prijsklasse en bij zeer recent aangekochte toestellen mag de service wel wat beter zijn.

De service van Apple zelf is dan wat mij betreft bovenmaats. Probleem aankaarten en buitenwandelen met een nieuw toestel, er zijn niet veel plaatsen waar je dat geregeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
funk-e schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:10:
Ik heb ook last van dat cameraprobleem:

Hier een voorbeeld (van het Apple-forum) hoe nasty het eruit ziet:
[afbeelding]
zo erg heb ik het niet, iets minder paars.. heb meer lijnen gehad.. laatste tijd niet meer... maar schrok toch wel toen ik het voor de eerste keer zag...

is dit een gevalletje Genuis Bar en vragen om een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Blijf problemen houden met 3G. Soms wel maximale snelheid 10-11mb/s maar meestal 0.35mb/s! Dit op veel plaatsen in Brabant. Zeer vervelend; bij mij thuis bijna geen verbinding. (Niemand overigens. Ook bezoek heeft daar bijna geen verbinding)
Toch vraag ik me af of hier iets aan te doen is!? Mobiele data gegevens opnieuw instellen? VF bellen?! Nieuwe sim?! Moet toch kunnen? Daarbij verbruikt 3G ook nog eens veeeeel meer batterij bij deze slechte verbindingen.

VF reageert via Twitter dat ze niet overal 3G hebben en dat het dus idd soms slechter is. Veel plaatsen 2G en ze schrikken niet van 0.35mb/s. Dat kan toch niet als je betaalt voor 40x zo snel internet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Is er een manier om de scrollfriction te verlagen of om naar de bodem te gaan?? Slaat nergens op hoe apple dat heeft gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist mijn iPhone 5 uit de seal gehaald en in gebruik genomen. Heb er nog geen minuut mee gebeld, maar de iPhone zegt een gesprekstijd te hebben gehad van totaal 13 uur?? Heb hem van Vodafone dus niet particulier. Is dit een foutje in de software??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:40:
Heb zojuist mijn iPhone 5 uit de seal gehaald en in gebruik genomen. Heb er nog geen minuut mee gebeld, maar de iPhone zegt een gesprekstijd te hebben gehad van totaal 13 uur?? Heb hem van Vodafone dus niet particulier. Is dit een foutje in de software??
Waar vind je de gesprekstijd? Ik kan deze optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Instellingen
Gebruik
Gebruik mobiele netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
opa_paul schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:30:
Blijf problemen houden met 3G. Soms wel maximale snelheid 10-11mb/s maar meestal 0.35mb/s! Dit op veel plaatsen in Brabant. Zeer vervelend; bij mij thuis bijna geen verbinding. (Niemand overigens. Ook bezoek heeft daar bijna geen verbinding)
Toch vraag ik me af of hier iets aan te doen is!? Mobiele data gegevens opnieuw instellen? VF bellen?! Nieuwe sim?! Moet toch kunnen? Daarbij verbruikt 3G ook nog eens veeeeel meer batterij bij deze slechte verbindingen.

VF reageert via Twitter dat ze niet overal 3G hebben en dat het dus idd soms slechter is. Veel plaatsen 2G en ze schrikken niet van 0.35mb/s. Dat kan toch niet als je betaalt voor 40x zo snel internet?!
Heeft weinig met de iPhone te maken, maar meer met Vodafone. Kijk hier eens bijvoorbeeld: Slechte bereik Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
me_mrtn schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:24:
[...]

Heeft weinig met de iPhone te maken, maar meer met Vodafone. Kijk hier eens bijvoorbeeld: Slechte bereik Vodafone
Heb ik gezien. Maar denk niet dat het hieraan ligt. Zit nu naast mensen die ook Vodafone hebben en een slechtere ABO en telefoon. Drukken op Google en wat afbeeldingen en hop daar is ie! Ik probeer hetzelfde maar duurt een eeuwigheid! Alleen 2G en geen 3G. Ik boos en start me telefoon opnieuw op en hoppa... 3G en 5mb/s. Hoe kan dit nou toch?! Hij hoort toch meteen bij te stellen.

Wat gebeurt er overigens als ik mobiele data gegevens opnieuw instel?! Gaat die dan terug naar normale basis instellingen?! Bedoel mobiel netwerk en mobiele data netwerk gegevens opnieuw instellen... Via VF site gegevens voor iPhone 5 instellen werkt steeds niet! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben pas overgestapt van Hi/KPN naar Vodafone. KPN netwerk was net wat beter en stabieler. Maar Vodafone doet t ook nog prima waar ik me tot nu toe heb bevonden. Ook is de snelheid van mijn abbo nu veel sneller als bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:40
Ik heb al nagezocht op internet, maar een duidelijk antwoord kan ik niet vinden. Mijn net nieuwe iphone 5 heeft toch veel last van wifi problemen. En het rare is het ene moment wel, het andere moment niet.
Hij heeft verbinding, maar er komt geen data doorheen (overige appraten wel overigens). Schakel ik over op 3G, gewoon internet. Nu lees ik dat bij 6.0.2 deze problemen verholpen zouden moeten zijn, maar niets is minder waar. Regelmatig laat ik hem het netwerk vergeten, meld opnieuw aan. Vernieuw Lease etc. Heeft iemand van jullie een idee? of hebben jullie met de 5 ook nog dit probleem?
Pagina: 1 ... 13 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.