Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een half jaar geleden mijn Iphone 4 ingeruild voor een Samsung Galaxy S3, omdat ik echt een groter scherm nodig had om mobiel te browsen en te lezen.

Wat een fout. Qua stabiliteit en gebruikers ervaring kan Android nog steeds niet in de schaduw van IoS staan, Veel Apps op de Android zijn minder en veel top apps zijn IoS only of komen pas heel veel later in een afgezwakte vorm op Android uit. Ik was zo verwend met mn apple dat ik me geeneeens realiseerde how goed hij wel was. Blijkbaar was ik al die jaren op het hardware onafhankelijke Windows mobile platform veel te snel vergeten.

En over de degelijkheid van de hardware hoeven we het al helemaal niet te hebben, Kan geen HTC en helemaal geen Samsung op tegen de bouwkwaliteit van Apple. Vraag me trouwens ook af hoe die iphone processor zo snel en zo zuinig kan zijn. de iphone met zn 1400 maH doet t 1,5 keer zo lang dan de galaxy S3 met zn 2100 batterij.

Ook in vergelijking met de Iphone 4 is de batterij performance veel toegenomen. Vanmiddag zat ik te tetheren waarbij ik de Iphone als modem voor mn ipad mini gebruikte en naar 3 uur stond de batterij nog steeds boven de 70%. Ongekend.

Wat grappig is dat ik van al die extra functionaliteiten in Android eigenlijk niks gebruikte. Uiteindelijk ook al die gekke widgets weggegooid om dat ze niks toevoegden.

Ben blij dat ik weer een iphone heb, De enige telefoon die altijd doet wat ie moet doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:11
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:23:
[...]

De mijne doet hetzelfde, lijkt mij normaal dus. Haal hem om 7 uur van de lader, en rond 1 uur 's nachts hang ik hem eraan en is die meestal rond de 20%. Dan heb ik de volgende dingen gedaan:
- Wifi aan
- Whatsapp
- Internetten (half uur?)
- Soms half uur muziek luisteren

Viel me pas geleden trouwens op dat de accu percentage naar 99% sprong toen de iPhone aan de lader hing. Had alleen Safari open, dus geen spelletjes ofzo waar ik het dan nog van zou kunnen begrijpen
Dat is een functie tegen overladen van de iPhone. Op het moment dat je accu vol is deload hij zich automatisch naar 99% zodat het niet uitmaakt hoe lang je hem aan de lader hangt.

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:48:
Een half jaar geleden mijn Iphone 4 ingeruild voor een Samsung Galaxy S3, omdat ik echt een groter scherm nodig had om mobiel te browsen en te lezen.
Grappig om je ervaring en motivatie te lezen, ik zat met de zelfde gedachten om voor een S3 te gaan na alleen maar iPhones gehad te hebben sinds 2007. Uit eindelijk ben ik toch bij de iPhone 5 gebleven juist omdat ik zo aan mijn apps gehecht ben en ik geen zin had om alles voor android opnieuw te kopen. Tuurlijk zou ik het niet erg vinden als het scherm nog wat groter was dan 4 inch maar ten opzichte van de 3,5 inch is het al een grote verbetering. Maar zo je ervaring te lezen ben ik blij dat ik toch weer een iPhone heb gehaald.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
Heb nu voor het eerst een iPhone en ik kan niet anders zeggen dat ik niet meer weg ga van iOS zoals het er nu uit ziet. M'n vriendin zegt het ook al: wat ze ook voor een nieuwe iPhone vragen, ik koop hem toch wel omdat het gewoon werkt. Iedereen die zeurt dat iOS niet open is en Android wel is niet de gebruiker waarop Apple mikt. En dan is er voor de iPhone nog zat te doen imo met een jailbreak. Apple zoekt de massa en dat is niet de 1% die graag z'n telefoon wil tweaken. Enige wat ik jammer aan iOS vind is dat je niet een ander thema kan doen zoals dat wel bij Android kan, maar ik mis het eigenlijk niet.

@Bachus: heb ook geen gebruik gemaakt van widgets toen ik android had, zag er inderdaad ook niet het nut van in. Misschien is het wel handig als je 1 pagina geheel wijdt aan je agenda, maar dat is ook het enige wat ik kan bedenken. En als je een bepaalde functionaliteit gebruikt van een widget ga je toch snel naar de app toe, dus dan dient de widget eigenlijk alleen maar als snelkoppeling.

[ Voor 5% gewijzigd door MJ23 op 07-01-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:39

FreakNL

Well do ya punk?

Sinds vrijdag de iPhone 5.. Tot nu toe geen problemen gehad en tevreden over het apparaat.. Maar sinds vandaag heb ik echt heeel traag tot geen internet (via 3g, geen wifi hier). Zelfs whatsapp doet het slechts bij vlagen.. Ik zit overigens bij Vodafone... Ik kan echter niets vinden over een storing of iets dergelijks..

Iemand nog een tip? Of zou dit gewoon aan Vodafone (of mijn nano sim) liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 22:02

janklp

FortyTwo Capital

Gewoon een dag afwachten, aan je sim ligt het niet lijkt me. Zal het netwerk zijn. Doe je wifi wel gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 15:27
Al een reboot geprobeerd?

Ik had gisteren overigens met vlagen een trage 3G verbinding. Ik zit ook op Vodafone. (heb er verder niks achter gezocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:39

FreakNL

Well do ya punk?

Reeds een reboot geprobeerd en de netwerk instellingen ook al een keer gereset. Helaas heb ik geen wifi op het werk.

Als ik het toestel op 2g only instel (of beter gezegd, 3g uitzet) dan doen Whatsapp en bijv. NOS teletekst (low data apps) het prima (wel traag)... Andere apps is geen doen...

Ik zal vanavond als ik thuiskom wifi testen (en ook 3g, aangezien ik dan in een heel ander gebied zit)..

Het viel me trouwens sowieso op dat ik bij mijn vriendin met mijn Desire S altijd problematisch internet had, en nu met de iPhone helemaal geen internet meer... Is de ontvangst dan toch minder met een iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Ik ervaar juist een veel stabielere verbinding via 3G en wifi dan mijn oude iphone (3g).
Zus heeft een HTC One en die hoor ik soms geregeld klagen over lichte vertragingen.

Wel moet je hem overal uit de buurt houden, gelijk in een case geplaatst maar zie nu al her en der lichte krasjes. Geen idee hoe die er op komen als deze ingepakt zit.

Verbaas mijzelf wel over de tijd dat de accu mee gaat.
Geeft nu 3 dagen, 15 uur standby tijd + bijna 5 uur gebruik en accu geeft aan nog 32% over te hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door solique op 08-01-2013 16:38 ]

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik heb mijn iPhone nu al een vrij lange tijd en heb nog geen enkele keer een hoes gebruikt. Ik heb de zwarte versie en zie, als ik goed kijk, dat er hier en daar een kleine beschadiging is. Maar daar moet ik toch wel goed en aandachtig voor kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Ervaar ook al vanaf het begin juist veel sneller wifi, maar ook problemen met 3G. Thuis helemaal geen 3G, maar iedereen klaagt hier over netwerkverbinding. Toch heb ik soms op plaatsen verdeeld over Brabant bijna 10mb/s op 3G, maar 10 min later op dezelfde plek 0,3mb/s. Dus vertrouw het ook niet helemaal. Wifi 48mb/s 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

ik heb een probleempje. Ik kan vanuit iPhone 4s / iOs6 geen panorama foto's kopriëren naar windows 7. Iemand hiermee ook problemen? Andere foto's, allemaal prima, pano's wil hij het kopiëren gewoon niet afsluiten en blijft hangen, ogenschijnlijk na het kopiëren. Heb al flink gegoogled, maar ik kom het nergens tegen...

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik zou niet weten waar dat aan kan liggen, maar je zou het kunnen omzeilen door foto's via dropbox te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Lekker dan, 4-5 weken oud, spotless telefoon, zie ik net ineens een spot op mijn camerasensor. Poetsen buitenkant helpt niet, is echt op de sensor, of in de lens. Vanmiddag nog vlekkeloos, nu ineens een dikke spot. Zucht, kan ik dus mee terug. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dit is ongetwijfeld al een keer langsgekomen, maar ik vraag het toch:
heb sinds een paar dagen een iphone4 en na een nacht was de batterij van 100% naar 25% gegaan, ok, kijken of het weer gebeurd, dat ding is 2e hands - maar hoe lang zou ie in stand-by moeten blijven zonder ermee te spelen voordat de batterij bijna leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hooguit een paar procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
En hoe lang zou het moeten duren voordat ie van 100% tot 10% is in stand-by?
de verkoper zei 2 dagen

dat bedoelde ik, maar niet goed geformuleerd blijkbaar :P

[ Voor 36% gewijzigd door Manke op 09-01-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
en nog iets: m'n lock knop is plat en kan niet ingedrukt worden, was zo toen ik em kocht, geen probleem, maar ik wil naar DFU mode voor een JB.
iemand ervaring hiermee (met een niet functionerende lock button)?

[ Voor 11% gewijzigd door Manke op 09-01-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Manke schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:54:
En hoe lang zou het moeten duren voordat ie van 100% tot 10% is in stand-by?
de verkoper zei 2 dagen

dat bedoelde ik, maar niet goed geformuleerd blijkbaar :P
Paar procent per nacht gaat eraf (ligt natuurlijk onder andere aan de hoeveelheid meldingen die binnenkomen en hoe vaak het scherm oplicht).

Van 100% in standby naar 10% in standby? Minstens twee weken, maar waarschijnlijk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Twee weken??! Minstens nog wel.
Wel met wifi aan? :) Zal eens kijken hoelang ie het dan uithoudt als het uitstaat.

spreek je uit ervaring of is dat volgens de specificaties?

edit:
hmm, om 14:00 uur was ie 100% en nu, 4,5 uur later is ie nog steeds 100%.

[ Voor 24% gewijzigd door Manke op 09-01-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Laatst online: 14-08 23:27
UltraSub schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:51:
Lekker dan, 4-5 weken oud, spotless telefoon, zie ik net ineens een spot op mijn camerasensor. Poetsen buitenkant helpt niet, is echt op de sensor, of in de lens. Vanmiddag nog vlekkeloos, nu ineens een dikke spot. Zucht, kan ik dus mee terug. :(
Stof? Of echt een beschadiging op de lens ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Stof. Niks te zien aan buitenkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
Manke schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:01:
Twee weken??! Minstens nog wel.
Wel met wifi aan? :) Zal eens kijken hoelang ie het dan uithoudt als het uitstaat.

spreek je uit ervaring of is dat volgens de specificaties?

edit:
hmm, om 14:00 uur was ie 100% en nu, 4,5 uur later is ie nog steeds 100%.
Om dan vervolgens bij het minste gebruik gelijk naar 90% te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
MJ23 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:45:
[...]

1 minuut bellen: 4% omlaag :P

ben nog een beetje huiverig voor smartphones, dit is mn eerste, had hiervoor een semi-smartphone, nokia E71 en die ging met wifi zo'n 4 tot 7 dagen mee.

En uitgerekend gaat een (mijn) iphone4 max 1 dag mee in standby, niet 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:08
Als je hem op airplane mode zet en verder niets doet gaat hij echt wel 2 weken mee. Niet dat het wat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Sinds ik een smartphone heb ben ik gewend om mijn telefoon dagelijks op te laden. Ik ben begonnen met Windows Mobile smartphones daarna iPhone 3G, iPhone 4 en nu iPhone 5.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het erg relaxed vinden dat ik een paar dagen kon doen op 1 lading. De realiteit is helaas anders en dat heb ik geaccepteerd. Ik heb meerdere laders: op mijn werk, op mijn nachtkastje, in de auto en naast mijn computer. Het komt dus praktisch nooit voor dat ik met een lege accu sta.

Ik denk dat we moeten wachten op nieuwe technologieën op dat gebied. Met de huidige technologie zullen we maar marginale stapjes maken. Als de nieuwe iPhone de accu-capaciteit met 50% verbetert, dan doe ik nog steeds maar anderhalve dag op 1 lading.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:55
Is er toevallig een app die 3G uitschakelt zodra je op WiFi zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Neen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Jammer. Zou best een battery saver kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:41

vooghel

Cunning linguist

Black-Death schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:05:
Dat doet het apparaat toch vanzelf?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
vooghel schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:58:
[...]

Maar 3G gaat toch niet volledig uit als je op WiFi zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:51
Black-Death schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:56:
Jammer. Zou best een battery saver kunnen zijn.
Daar zullen de lui bij Apple al over nagedacht hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon gebruiken die iPhone. Leeg? Opladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Trouwens, nog even een andere vraag, weet niet of dit mogelijk is. Ik kan het zo snel niet vinden namelijk..
Wat ik wil is dat Whatsapp op het schermpje als de iPhone gelocked is, per chat slechts 1x een nieuw bericht laat zien. Dus ook al heeft Pietje 3 berichten gestuurd en Jantje 2, wil ik er van Pietje maar 1 zien en van Jantje maar 1 zien. Zodat ik in dit scherm overzicht hebt.
Kan ik dat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Volgens mij niet -- Voor het notification centre is whatsapp één ding, zonder onderscheid tussen contactpersonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MJ23 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:45:
[...]

De iPhone berekent de percentage naar gelang van gebruik. Speel maar eens een intensief spelletje bijvoorbeeld. Dan kan het goed zijn dat tijdens het spelen de accu 80% heeft en na het afsluiten van het spelletje de percentage naar 83% (bijvorbeeld) springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:29:
[...]

De iPhone berekent de percentage naar gelang van gebruik. Speel maar eens een intensief spelletje bijvoorbeeld. Dan kan het goed zijn dat tijdens het spelen de accu 80% heeft en na het afsluiten van het spelletje de percentage naar 83% (bijvorbeeld) springt.
Wat is dat voor een onzin? iOS geeft gewoon aan wat er procentueel resterend is, niets meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
vooghel schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:58:
[...]

3G (of 2G afhankelijk van het bereik) blijft altijd actief. Dat moet ook wel. Zou het uitgeschakeld worden, dan ben je niet meer telefonisch bereikbaar.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Jeroen O schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:03:
[...]

3G (of 2G afhankelijk van het bereik) blijft altijd actief. Dat moet ook wel. Zou het uitgeschakeld worden, dan ben je niet meer telefonisch bereikbaar.
:? Mobiel internet is wat anders dan je telefoonverbinding. Hij bedoelt natuurlijk je mobiele internet uitschakelen als er wifi is, maar dat doet 'ie volgens mij al wel vanzelf.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:23:
Gewoon gebruiken die iPhone. Leeg? Opladen!
ja, heb alleen geen zin om niet te kunnen bellen of niet bereikbaar te zijn net wanneer de nood daar is, maar ben ook nieuw met smartphones.
leeg en dan pas opladen is ook niet verstandig, routinematig voor het slapen, maar dat bedoelde je ook ws. :)
bij welk percentage kan je een iphone het beste opladen?

Werkt push notifications zonder internet?
vast niet
heb geen 3g, ook (nog) geen behoefte aan, werkt het goed genoeg via het standaard mobiele netwerk van t-mobile? ervaringen?

[ Voor 16% gewijzigd door Manke op 10-01-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Black-Death schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:05:
tuurlijk wel, moet je wel jailbreaken

sbsettings icm sbprofiles denk ik

[ Voor 7% gewijzigd door Manke op 10-01-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Wel vet die notifications, zonder dat de app geladen is krijg je het bericht, maar ik wil geen notificaties van gmail in het lockscherm, het staat uit in instellingen onder berichtgeving.

n/m gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door Manke op 10-01-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Hahn schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:04:
[...]

:? Mobiel internet is wat anders dan je telefoonverbinding. Hij bedoelt natuurlijk je mobiele internet uitschakelen als er wifi is, maar dat doet 'ie volgens mij al wel vanzelf.
De telefoonverbinding loopt ook via 3G als je daarmee verbonden bent. Uiteraard wordt er geen data meer verbruikt via 3G als je met WiFi bent verbonden. Maar je hebt nog wel het stroomverbruik van de ontvanger en daar ging het volgens mij om. Ik denk dat er bedoelt wordt, dat bij gebruik van Wifi, het toestel omschakelt naar (het zuinigere) 2G. Dat doet de iPhone niet.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
me_mrtn schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:41:
[...]

Wat is dat voor een onzin? iOS geeft gewoon aan wat er procentueel resterend is, niets meer, niets minder.
Dit is geen onzin. Je kan toch ook nooit 100%-lading hebben? Op het moment dat je je telefoon van de lader afhaalt blijft-ie echter wel 100% aangeven - maar dat kan niet: want het scherm staat aan, en de antenne, en weet ik veel wat nog meer.

De batterij indicator geeft ook maar een ruwe inschatting. Daarom is het zo dat je soms wel twintig minuten lang op, ik zeg maar, wat 65% staat en dat-ie dan opeens in twee minuten naar 62% gaat.

Het kan ook zo zijn dat-ie in 20 minuten opeens met 20% omlaag gaat van 53% naar 33%, en dat-ie dan toch 'doorheeft' dat dit niet klopt en omhoog springt naar 40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
Al dat gezeik om een verandering in percentage. Je weet gewoon dat wanneer je je smartphone normaal gebruikt (onder normaal gebruik versta ik whatsapp, mailen, internetten, muziek luisteren en spelletje spelen) dat je batterij ongeveer 12/16 uur meegaat en dat je hem 's avonds weer in de lader moet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
12/16 uur actief gebruik excl stand-by?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
Nee was het maar zo. Laatste keer was bij mij 8 uur 28 minuten actief gebruik en 14 uur stand by sinds volledig opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Uniciteit schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:37:
[...]

Dit is geen onzin. Je kan toch ook nooit 100%-lading hebben? Op het moment dat je je telefoon van de lader afhaalt blijft-ie echter wel 100% aangeven - maar dat kan niet: want het scherm staat aan, en de antenne, en weet ik veel wat nog meer.

De batterij indicator geeft ook maar een ruwe inschatting. Daarom is het zo dat je soms wel twintig minuten lang op, ik zeg maar, wat 65% staat en dat-ie dan opeens in twee minuten naar 62% gaat.

Het kan ook zo zijn dat-ie in 20 minuten opeens met 20% omlaag gaat van 53% naar 33%, en dat-ie dan toch 'doorheeft' dat dit niet klopt en omhoog springt naar 40%.
Dat is simpelweg niet waar. Een iDevice geeft altijd aan wat resterend is, geen indicatie wat nog mogelijk is. Dat is toch ook niet logisch? Dat er op batterijpercentage van (bijvoorbeeld) 60% aanwezig is, dit niet klopt en opeens (bijvoorbeeld) 65% aanwezig zou zijn? Zo werkt OS X ook niet, behalve met resterende tijdsindicatie. Mocht dit wel zo zijn, dan heb je waarschijnlijk een probleem met de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
me_mrtn schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:18:
[...]

Dat is simpelweg niet waar. Een iDevice geeft altijd aan wat resterend is, geen indicatie wat nog mogelijk is. Dat is toch ook niet logisch? Dat er op batterijpercentage van (bijvoorbeeld) 60% aanwezig is, dit niet klopt en opeens (bijvoorbeeld) 65% aanwezig zou zijn? Zo werkt OS X ook niet, behalve met resterende tijdsindicatie. Mocht dit wel zo zijn, dan heb je waarschijnlijk een probleem met de accu.
Een iDevice geeft een schatting aan van hoeveel er nog resterend is. Deze schatting wordt door de software ingeschat en deze kan zich corrigeren. Of dit zich nou uit in: "Hé, mijn batterij percentage is wat hoger dan zojuist!" of "Hé, hij blijft wel erg lang op hetzelfde percentage staan" doet er niet toe. Het batterijpercentage wordt onder andere gebaseerd op je gebruik.

Nou zal het niet zo zijn dat je van 60 naar 65% gaat (dan krijg je namelijk een erg groot verschil), maar van 60 naar 62% zou prima kunnen.

Een simpele test om dit uit te proberen: laad je telefoon helemaal op. Als hij op 100% staat gebruik je hem totdat-ie op 98% staat. Herstart de telefoon. Software probeert opnieuw je batterij lading in te schatten: grote kans dat-ie op 100% komt te staan. Je telefoon probeert continue in te schatten hoelang je kan doen op één lading: en dat is het, een schatting.

Het is alsof ik aan jou een maatbeker gevuld met water liet zien en dat ik jou dan vraag in te schatten hoeveel water in centiliter erin zit, terwijl ik hevig met die beker aan het schudden ben. Onmogelijk dat je het op de centiliter precies weet.

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 11-01-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Ik heb bij mijn 3gs laatst gemerkt dat als ik van een donkere ruimte naar beter verlichte ruimte ga, de lichtsensor wel de verlichting wel hoger zet maar als ik terug ga naar een donkere ruimte de verlichting even fel blijft en dus niet terug naar donkerder gaat, omdat toch voor elkaar te krijgen moet ik eerst de iphone in sleep zetten en dan weer opnieuw op home button kliken en sliden.

Plus nog iets, de nabijheidssensor werkt ook niet meer, nu moet ik iedere keer onthouden om niet met mijn wang op het scherm te komen, maar die 3gs is nu ook al 3,5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Het is gewoon een niet al te nauwkeurig volt-metertje met ADC, ofzo :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Kan de speaker harder van de iphone 4? Ik hoor de ander amper :/

[ Voor 14% gewijzigd door Manke op 11-01-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Manke schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:48:
Kan de speaker harder van de iphone 4? Ik hoor de ander amper :/
Ja er zit een "+" knopje aan de linkerkant, druk die eens in? :+

Of, als je dat al hebt gedaan: Nee dan kan het niet harder.

Ik vind het trouwens altijd hard genoeg (soms zelfs te hard op de hardste stand), misschien is er iets mis met je speaker? Gelukkig zijn iPhone 4 onderdelen tegenwoordig erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Staat op z'n max :P

Goedkoop maar nogsteeds hoger dan wat apple betaalt, volgens mij is dat ding maar 50 euro aan onderdelen.
En je bent een halve dag kwijt om iets in zelf te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
iPhone bevalt prima, heb alleen problemen met WiFi: op de beneden verdieping perfect bereik en geen problemen. Ga ik een verdieping hoger dan schakelt die continu tussen 3g en WiFi. Met mijn HTC voorheen geen probleem.

Had met mijn iPhone 3GS ook problemen met WiFi maar niet zo erg als nu. Modem te zwak of iets mis met de iPhone?

Verder ben ik er nog erg tevreden mee, werkt goed en de accu gaat bijzonder lang mee!

[ Voor 26% gewijzigd door Yrck op 11-01-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Welke iphone heb jij?

Ik krijg steeds geen service en na een ppaar minute weer vol signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
is het verstandig om het scherm aan te laten tijdens opladen snachts om overladen te voorkomen, of maakt dat niet uit en is het al ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Manke schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:41:
Welke iphone heb jij?

Ik krijg steeds geen service en na een ppaar minute weer vol signaal
iPhone 5. 3G werkt wel goed en altijd wel signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Manke schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:42:
is het verstandig om het scherm aan te laten tijdens opladen snachts om overladen te voorkomen, of maakt dat niet uit en is het al ingebouwd?
Niet nodig, ik heb al 5 jaar elke nacht de hele nacht mijn iPhone aan de lader. Nooit wat mee mis gegaan.

Hij stopt gewoon met opladen als hij vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Vriendin heeft sinds deze week een SIII. Dat is pas huilen wat betreft batterijduur. Ruim binnen een dag loopt die leeg, zelfs als je hem nauwelijks gebruikt. Veel dingen uitgezet om het enigzins werkbaar te houden :x

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik kon zelf nergens een duidelijk antwoord vinden, maar met AVPlayer (is tegenwoordig ook i5 geoptimaliseerd) kan ik 720p mkv'tjes afdraaien vloeiend op een iPhone 5. Ik weet niet of het accu intensief is, zal vast wel zo zijn, maar ik heb het nog niet lang gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
denk dat je batterij zo leeg is
zoek eens een app die kijkt hoeveel een app verbruikt
ik gebruik battery doctor van kingsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Mijn eerste test, accu was 20%: ongeveer 18 minuten 720p video MKV gekeken en 48 minuten 480p MP4 gekeken. Nog even kort internet en accu was 3%. Op zich prima accu verbruik vind ik. Al snap ik de logica soms niet van de accu van de iPhone, soms gaat het heel snel, soms heel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Apple doet er alles aan om het zuinig te laten _lijken_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Uniciteit schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:58:
[...]

Een iDevice geeft een schatting aan van hoeveel er nog resterend is. Deze schatting wordt door de software ingeschat en deze kan zich corrigeren. Of dit zich nou uit in: "Hé, mijn batterij percentage is wat hoger dan zojuist!" of "Hé, hij blijft wel erg lang op hetzelfde percentage staan" doet er niet toe. Het batterijpercentage wordt onder andere gebaseerd op je gebruik.

Nou zal het niet zo zijn dat je van 60 naar 65% gaat (dan krijg je namelijk een erg groot verschil), maar van 60 naar 62% zou prima kunnen.

Een simpele test om dit uit te proberen: laad je telefoon helemaal op. Als hij op 100% staat gebruik je hem totdat-ie op 98% staat. Herstart de telefoon. Software probeert opnieuw je batterij lading in te schatten: grote kans dat-ie op 100% komt te staan. Je telefoon probeert continue in te schatten hoelang je kan doen op één lading: en dat is het, een schatting.

Het is alsof ik aan jou een maatbeker gevuld met water liet zien en dat ik jou dan vraag in te schatten hoeveel water in centiliter erin zit, terwijl ik hevig met die beker aan het schudden ben. Onmogelijk dat je het op de centiliter precies weet.
Ik zeg ook niet dat het op het procentpunt nauwkeurig zit en tussen het opnieuw opstarten (werkelijk, wie doet dat nou?) geen verschil kan zitten. Dan kalibreert iOS namelijk de accu, enfin. Voor de rest is het een flaw dat het percentage één of twee procentpunt kan verschillen naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:34

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

zo te lezen zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de accu mijne is al redelijk snel leeg ik zit veel op whatsapp zakelijk gebruiken en skype..

is er een app om goed te monitoren welke app veel gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
steppy schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:42:
zo te lezen zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de accu mijne is al redelijk snel leeg ik zit veel op whatsapp zakelijk gebruiken en skype..

is er een app om goed te monitoren welke app veel gebruikt..
Sinds ios 6 is dat blijkbaar
had battery doctor van kingsoft geprobeerd en het lijkt goed. Het laadt je batterij in 3 fasen, 'beter' zeggen ze, ook laat het zien (onder discharge rank laatste tab)hoeveel mAh/min elke app of service gebruikt. mail staat dus ook aan, ook al gebruikt je het niet en het gebruikt nog 3mAh/min, een processkiller voor JB kan het sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Welke processkiller is JB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
een processkiller voor jailbroken telefoons, zoals in sbsettings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Die zijn jammer genoeg dus niet te krijgen in de appstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
cydia :)
komt nog wel

zit eraan te denken om een samsung galaxy s advance te nemen, equivalent van de 4s, zelfde processor alleen met meer ram, batterij doet het ook goed. of xperia sola

[ Voor 4% gewijzigd door Manke op 14-01-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
1% per 3-4 minuten normaal browsen, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 22:52
Ja/nee/misschien..?

Pfff 8)7 . wat een vragen over de accuduur, probeer eens gewoon te genieten van de telefoon ipv zo te staren naar de procenten die sowieso minder worden bij gebruik...

De iPhone houdt het 1 dag vol bij normaal gebruik, als je geluk hebt 1,5-2 bij non-usage. Soms wat meer, soms wat minder. |:(

[ Voor 28% gewijzigd door keanu_ op 14-01-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

iPhone 3Gs de deur uit gedaan.... nu over op WP8. HTC 8X .... helemaal top. ;w ;w

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 14-01-2013 16:41 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ja, en dan moet je dringend bellen en dan valt dat apparaat uit omdat je even ervan genoot buiten de deur

[ Voor 7% gewijzigd door Manke op 14-01-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:45
Idd, wat een gez... over de accuduur. Het is allemaal zo afhankelijk van wat je met je telefoon doet. Ik gebruik hem af en toe en kan er daardoor makkelijk 3 dagen mee doen. Andere gebruiken hem meer en dan zal je hem vaker op moeten laden.

Je moet er gewoon een beetje rekening mee houden. Je bent zelf verantwoordelijk voor je accuverbruik en als je ervoor zorgt dat je 's avonds nog een procentje of 5 hebt, dan hoef je helemaal niet bang te zijn dat je een dringend telefoontje mist of niet kan plegen.

Veel mensen zijn ook in de gelegenheid om hem overdag op te laden, mocht dat nodig zijn. Dat is geen probleem en gewoon lekker doen. Geniet van je toestel ivm dat ding compleet over te analyseren....

En anders heb je nog gewoon een dumb-phone... mocht de accu echt belangrijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
ok
heb em pas, heb nog geen vertrouwen in smartphones, had idd een dumb-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Gaat je accu langer mee dan 3/4 uur? Dan heb je geen accuprobleem. Simpel als dat. Ja, bij het updaten kan er een of andere flunk voorkomen waardoor de accu binnen no-time wordt leeggetrokken; dan heb je een probleem. Er van uitgaande dat je de telefoon op dezelfde wijze gebruikt. Maar anders, nee, het is en blijft een smartphone met onnoemelijk veel processen op de achtergrond. Hoe ik mijn iPhone gebruik? Gewoon doen en niet op de accuduur letten; zodra ik kan laden hang ik hem altijd en overal aan de lader.

Ik kan gewoon naar Amsterdam treinen (twee uur) en weer terug, waarbij ik iBooks gebruik en muziek aan heb. Ondertussen gebruik ik nog wel even Safari, Twitter, Facebook en andere apps die data verbruiken. Eenmaal aangekomen in Amsterdam wil ik Apple Maps nog wel eens gebruiken (geen local hé ;) ), OV-apps gebruiken, Whatsappen, et cetera. Thuis gekomen hou ik nog minimaal 30% vol, nou, dat lijkt mij toch heel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
me_mrtn schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:09:
Gaat je accu langer mee dan 3/4 uur? Dan heb je geen accuprobleem. Simpel als dat. Ja, bij het updaten kan er een of andere flunk voorkomen waardoor de accu binnen no-time wordt leeggetrokken; dan heb je een probleem. Er van uitgaande dat je de telefoon op dezelfde wijze gebruikt. Maar anders, nee, het is en blijft een smartphone met onnoemelijk veel processen op de achtergrond. Hoe ik mijn iPhone gebruik? Gewoon doen en niet op de accuduur letten; zodra ik kan laden hang ik hem altijd en overal aan de lader.

Ik kan gewoon naar Amsterdam treinen (twee uur) en weer terug, waarbij ik iBooks gebruik en muziek aan heb. Ondertussen gebruik ik nog wel even Safari, Twitter, Facebook en andere apps die data verbruiken. Eenmaal aangekomen in Amsterdam wil ik Apple Maps nog wel eens gebruiken (geen local hé ;) ), OV-apps gebruiken, Whatsappen, et cetera. Thuis gekomen hou ik nog minimaal 30% vol, nou, dat lijkt mij toch heel redelijk.
Precies hetzelfde verhaal hier, alleen dan school ( 30 minuten naar roermond) einde van de dag nog meer dan genoeg over.

Als ik dan een luie dag heb en relatief weinig met mijn iphone doe dan haal ik al bijna 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 08:46
Sinds gisteren mijn 1e Iphone in gebruik (een 5). Na eerder al met veel plezier een ipad in gebruik genomen te hebben is ook dit een verademing! Alles werkt lekker snel en goed.

Ik heb alleen 1 uitdaging: snachts ligt mijn telefoon naast me en is in principe gewoon aan.... Alleen wil ik niet van elke email die binnenkomt wakker worden. Ik heb al aardig wat gegoogled maar het schijnt zonder JB niet mogelijk te zijn om dit aan te passen (mail synchronisatie schema's of zo), of zoek ik verkeerd?

Hoe doen andere Iphone gebruikers dit?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:51
miel schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:35:
Sinds gisteren mijn 1e Iphone in gebruik (een 5). Na eerder al met veel plezier een ipad in gebruik genomen te hebben is ook dit een verademing! Alles werkt lekker snel en goed.

Ik heb alleen 1 uitdaging: snachts ligt mijn telefoon naast me en is in principe gewoon aan.... Alleen wil ik niet van elke email die binnenkomt wakker worden. Ik heb al aardig wat gegoogled maar het schijnt zonder JB niet mogelijk te zijn om dit aan te passen (mail synchronisatie schema's of zo), of zoek ik verkeerd?

Hoe doen andere Iphone gebruikers dit?
Do not disturb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
DnD aanzetten?

* CyBeR heeft overigens idd geluid van mail uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
DND heb ik inderdaad vannacht aan gezet, maar ben "bang" dat eens te vergeten..... Geluid staat zowieso standaard uit, trilfunctie staat aan en ook voor nieuwe mail....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:26
Als je naar Instellingen > notificaties (onder DnD) gaat kan je daar een schema voor DnD instellen weet je iig zeker dat hij altijd om 8 uur weer aan staat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Tales schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:47:
Als je naar Instellingen > notificaties (onder DnD) gaat kan je daar een schema voor DnD instellen weet je iig zeker dat hij altijd om 8 uur weer aan staat bijvoorbeeld.
gedaan! Handig, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:31
Tales schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:47:
weet je iig zeker dat hij altijd om 8 uur weer aan staat bijvoorbeeld.
Tenzij Apple weer een mooie bug heeft zoals het gedoe omtrent de jaarwisseling uiteraard ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

't is jammer dat je (nog) geen meerdere schema's kan instellen, dus in weekeinde bv tot 10.00 en doordeweeks tot 8.00 stil, dat zou helemaal ideaal zijn.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Vraagje over de garantie die je bij Apple krijgt.

Ik heb in november 2011 via de online Apple store een iPhone 4S besteld, en nu na 1 jaar en 3 maanden is de aan/uit knop lam, je moet echt heel hard drukken voordat je via de knop linksboven de iphone uit kunt zetten.

Wat zijn jullie ervaringen met dit soort garantiegevallen? Volgens de apple serial check heb ik geen garantie meer. En de discussie is natuulijk of je 1 of 2 jaar garantie hebt. Apple heeft geen goede naam wat dat betreft.

Wat te doen?

Heb ik aan de hand van dit artikel recht op 2 jaar?

[ Voor 10% gewijzigd door Slasher op 15-01-2013 11:28 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Slasher schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:21:
Vraagje over de garantie die je bij Apple krijgt.

Ik heb in november 2011 via de online Apple store een iPhone 4S besteld, en nu na 1 jaar en 3 maanden is de aan/uit knop lam, je moet echt heel hard drukken voordat je via de knop linksboven de iphone uit kunt zetten.

Wat zijn jullie ervaringen met dit soort garantiegevallen? Volgens de apple serial check heb ik geen garantie meer. En de discussie is natuulijk of je 1 of 2 jaar garantie hebt. Apple heeft geen goede naam wat dat betreft.

Wat te doen?

Heb ik aan de hand van dit artikel recht op 2 jaar?
Apple heeft een prima naam, je belt gewoon even op met de klantenservice, legt netjes je verhaal uit en grote kans dat het allemaal netjes opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Slasher schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:21:
Apple heeft geen goede naam wat dat betreft.
Apple heeft een uitstekende naam wat dat betreft. Het zijn de resellers waar 't mis gaat.

Gewoon Apple bellen cq een afspraak met een genius maken in Amsterdam. Als ze zeggen dat je garantie verlopen is (dat is ook zo), kun je beginnen over de europese regels en dan krijg je een formulier wat je in moet vullen. (Let wel, dat kan alleen omdat je je telefoon bij Apple gekocht hebt; je krijgt van Apple 1 jaar garantie en daarna ben je overgeleverd aan de nonconformiteitswetgeving en daarmee heb je te maken met de verkopende partij. In jouw geval dus Apple zelf, maar dat is wat meestal mis gaat.)

Mijn iPhone 4 is na nét geen twee jaar netjes vervangen op bovenstaande manier omdat de home knop haperde.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 15-01-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:42:
[...]

Apple heeft een uitstekende naam wat dat betreft. Het zijn de resellers waar 't mis gaat.
Daar ben ik het niet mee eens. In de Verenigde Staten hebben ze een uitstekende naam, maar in Europa een veel slechtere naam. Naar mijn idee gaan resellers, zoals MediaMarkt, véél beter met garantie om als het aankomt op Apple producten, dan Apple zelf. Enig voorwaarden is dat je je Apple product wel bij die reseller moet hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dank voor de reactie, hoe groot is de kans dat je met een werkend toestel weer de Genius Bar uitloopt? Hoe coulant zijn zij met het omruilen? Het gaat zoals gezegd om een iPhone 4S.
CyBeR schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:42:
Mijn iPhone 4 is na nét geen twee jaar netjes vervangen op bovenstaande manier omdat de home knop haperde.
Heb jij dat via de Genius Bar gedaan?

[ Voor 41% gewijzigd door Slasher op 15-01-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Je zou ze eens kunnen bellen om je probleem voor te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Heb ik gedaan maar konden ze me niet zeggen omdat ze eerst het willen beoordelen, ik was dus op zoek naar ervaringen van Tweakers met hun bezoek aan de Genius Bar.

[ Voor 12% gewijzigd door Slasher op 15-01-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ah, vandaar. Ik heb zelf alleen ervaring met resellers en die is extreem slecht.
(Ze lieten mijn macbook pro vallen en zeiden dat ik hem zo ingeleverd had. Kosten: 600 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Uniciteit schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:11:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. In de Verenigde Staten hebben ze een uitstekende naam, maar in Europa een veel slechtere naam. Naar mijn idee gaan resellers, zoals MediaMarkt, véél beter met garantie om als het aankomt op Apple producten, dan Apple zelf. Enig voorwaarden is dat je je Apple product wel bij die reseller moet hebben gekocht.
Niet dus, maar alleen voor producten die bij Apple gekocht zijn. Ze hebben geen enkele plicht om, na het 1e jaar garantie, te voorzien in garantie van apparaten die niet direct bij hen gekocht zijn.

Men schrijft ze hier graag een slechte naam toe omdat men de nonconformiteitswetgeving niet begrijpt, maar Apple houdt zich daar perfect aan.
Slasher schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:13:
Dank voor de reactie, hoe groot is de kans dat je met een werkend toestel weer de Genius Bar uitloopt? Hoe coulant zijn zij met het omruilen? Het gaat zoals gezegd om een iPhone 4S.
[...]

Heb jij dat via de Genius Bar gedaan?
Ja. Gewoon binnengelopen (zonder afspraak zelfs, kon toevallig maar als je niet in hetzelfde postcodegebied woont zoals ik zou ik 't daar niet op wagen) en uitgelegd hoe en wat. In de eerste instantie stelde de jongen voor om 'm voor €150 te vervangen omdat 'ie buiten garantie was, wat klopte aangezien ik geen applecare had. Dat leek me niet zo'n goed plan dus toen begon ik over de europese regels en dan kreeg ik een formulier voor een claim onder die regels. Dat ingevuld en achtergelaten en een weekje of wat later kreeg ik een sms van de manager dat ze 'm kostenloos gingen vervangen en dat ik daar op elk mij gelegen moment voor langs mocht komen.

De iPhone 4 had ik overigens in de Apple Store in Parijs (Louvre) gekocht op launch day. Dat formulier heeft nul nut als je 'm bij T-Mobile gekocht hebt ofzo want hoewel dat wel een vraag is op het formulier heb je op dat moment dus niet met Apple te maken maar moet je bij T-Mobile aankloppen.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 15-01-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

CyBeR schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:57:
[...]
Ja. Gewoon binnengelopen (zonder afspraak zelfs, kon toevallig maar als je niet in hetzelfde postcodegebied woont zoals ik zou ik 't daar niet op wagen) en uitgelegd hoe en wat. In de eerste instantie stelde de jongen voor om 'm voor €150 te vervangen omdat 'ie buiten garantie was, wat klopte aangezien ik geen applecare had. Dat leek me niet zo'n goed plan dus toen begon ik over de europese regels en dan kreeg ik een formulier voor een claim onder die regels. Dat ingevuld en achtergelaten en een weekje of wat later kreeg ik een sms van de manager dat ze 'm kostenloos gingen vervangen en dat ik daar op elk mij gelegen moment voor langs mocht komen.
Okay, je moet dus 2x langs voordat ze hem omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35
Slasher schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:20:
[...]

Okay, je moet dus 2x langs voordat ze hem omruilen?
Nou je moet eerder geluk hebben denk ik :)
Een collega van mij ging met zn 1,5 jaar oude iPhone langs en die moest gewoon dokken (en heeft ook betaald).

Ik heb er een hekel aan als een organisatie uitzonderingen gaat maken op garantie op basis of een klant wel of niet zeurt.
Ik zou er gewoon naartoe gaan met het verhaal dat je iemand kent (Cyper) die _wel_ gratis een nieuwe meekreeg buiten de garantie. Kans dat het dan moet lukken en anders pech

Zelf heb ik 4 maanden geleden een refurbished toestel van Apple gekregen (Waar je 3 maanden garantie op krijgt). Na 4 maanden stopte mijn accu er opeens mee. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en ben niet de reis + discussie aangegaan en heb zelf maar het onderdeel vervangen...
De andere oplossing voor mij was om het via Vodafone te regelen (2 jaar garantie) maar die willen van tevoren geld zien als "borg" wat je kwijt bent zodra ze "waterschade" vinden.

Je wordt gewoon overal genaaid

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Je hebt wel garantie, maar desondanks ligt de bewijsplicht gewoon bij jezelf. Dat er veel bedrijven zijn die daardoor niet iets makkelijk omruilen, vind ik dan ook gewoon wetmatig correct. Daarnaast heb ik bij Apple een aantal garantiezaken gehad, die netjes werden opgelost. Zolang je als klant maar netjes blijft en geduld hebt, is er gewoon veel te bereiken. Bij Apple, maar ook bij andere bedrijven. Heb zelf een witte MacBook uit Washington D.C. gehad waarvan de HDD kapot ging (meerdere malen). Ik heb hierbij contact gehad met Apple waarna het gewoon werd vervangen.

Edit: maar zoals hierboven. Je bent, als je de telefoon via Vodafone hebt gekregen, gewoon verantwoordelijk bij Vodafone aan te kloppen en niet bij Apple.

[ Voor 12% gewijzigd door me_mrtn op 15-01-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:57:
[...]

Niet dus, maar alleen voor producten die bij Apple gekocht zijn. Ze hebben geen enkele plicht om, na het 1e jaar garantie, te voorzien in garantie van apparaten die niet direct bij hen gekocht zijn.
Met die laatste zin bedoelde ik: resellers zullen niet snel je Apple producten aannemen als je 'm ergens anders hetb gekocht. De voorwaarde is dus: je gaat met het product terug waar je hem hebt gekocht - zoals jijzelf ook al aangeeft (koop je 'm bij MediaMarkt: terug naar MediaMarkt, koop je 'm bij Dixons: terug naar Dixons, koop je 'm bij Apple: terug naar Apple).
Men schrijft ze hier graag een slechte naam toe omdat men de nonconformiteitswetgeving niet begrijpt, maar Apple houdt zich daar perfect aan.
Dan heeft Apple zich het afgelopen jaar daarin verbeterd, maar vóór 2012 deden ze véél moeilijker over garantie toekennen ná één jaar, terwijl de Europese consument redelijk gewend is aan twee jaar garantie.

Als je dat dan vergelijkt met de Amerikaanse situatie waarbij elk technologiebedrijf meestal maar één jaar garantie biedt dan is de service daar verder top. Apple winkels ruilen daar vaak nog direct toestellen om bij vage klachten die niet één, twee, drie te controleren zijn - je leest zelfs nog vaak verhalen dat Apple toestellen omruilt als het toestel, door eigen fout, kapot is gegaan (bijvoorbeeld water over het toestel heen, of op de grond laten vallen).

Als je je dan indenkt dat in Europa Apple voorheen consequent weigerde om consumenten twee jaar garantie te verlenen en zelfs in het eerste jaar nog wel eens moeilijk werd gedaan, dan is het niet verrassend dat de Europese service _ten opzichte van_ de Amerikaanse service bagger lijkt. Daarnaast hielp het niet dat er geen enkele echte winkel van Apple zelf was in Nederland tot begin vorig jaar en zelfs nu kunnen veel mensen er niet 'zomaar even' langs gaan.

Als ik jou moet geloven, is het nu een stuk beter geregeld maar het zou niemand moeten verbazen dat Apple's reputatie (wat betreft garantie) nog niet als "top" bekend staat, want een paar jaar geleden was naar mijn mening het algemene idee: "Apple's service/garantie is matig tot slecht". Misschien over een paar jaar wel, maar voorlopig nog niet.

Daarnaast vind ik het nog steeds niet echt sieren dat je als consument zélf over Europese richtlijnen en Nederlandse wetgevingen moet beginnen om überhaupt een beetje recht te krijgen op garantie. Grote bedrijven zoals Apple horen zonder zeiken dat tweede jaar aan te bieden. Zeker als je je bedenkt dat als je alle winst van Apple uit 2011 zou gebruiken om het Nederlandse begrotingstekort voor 2013 op te vullen, ze nog steeds miljarden euro's winst zouden maken.
Pagina: 1 ... 12 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.