• Dhr.Maassen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 25-07 22:40
Beste,

Ik heb sinds 5 oktober een abbonement van Vodafone, alleen me bereik is zeer slecht op me Samsung Galaxy S en het ligt niet aan me telefoon aangezien ik met me kpn simkaart wel goed bereik had, nou wil ik een klachtenbrief sturen naar Vodafone, alleen heeft dit zin? Kan ik op één of andere manier me vodafone abbonement ontbinden? Want het is van essentieel belang dat ik bereikbaar ben aangezien ik in dienst ben bij defensie. Daarnaast zit ik in een vrije zware tijd als het gaat om gezondheidsproblemen in me familie.

Met Vriendelijke Groet,
S.Maassen

• Kalua
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:22
klanten service al gebeld?

Signature afgekeurd door Evanescent

• Freekers
  • Niet online

Freekers

VIP PLUS ELITE Organisme ⭐⭐⭐⭐⭐

Welkom aan boord: Je zit in precies hetzelfde schuit als ik.
Ook ik ben overgestapt van KPN naar Vodafone en ben sindsdien vrijwel mobiel onbereikbaar.
Het bereik van Vodafone is gewoonweg belabberd (t.o.v. dat van KPN). Om wat voorbeelden te noemen:
Centrum Eindhoven: Geen 3.5G/HDSPA, Vaak wel 3G met middelmatig bereik
Hartje Eindhoven: Geen 3.5G/HDSPA, Geen 3G, Wel GPRS met middelmatig tot slecht bereik
Centrum Maastricht: Geen 3.5G, Geen 3G, Wel GRPS met middelmatig tot slecht bereik
En ga zo maar door... De laatste keer dat ik 3.5G bereik had, was een paar weken terug, echt een uniek moment. Binnenshuis heb ik sowieso vaker geen bereik met Vodafone, terwijl hier in Eindhoven een steunpunt op 100m vogelvlucht van mij vandaan is ! Das toch om te huilen, of niet soms ?

Ik heb reeds meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice, maar die vertellen je steeds dat het aan je toestel ligt, ook al had je voorheen met hetzelfde toestel wel goed bereik op het netwerk van KPN...

Ik ben benieuwd: Vodafone krijgt volgens mij nog 'harde papieren' als ze eenmaal de iPhone 4 op hun netwerk hebben gelanceerd. Die heeft namelijk ook niet zo'n bijster goede ontvangst en ik neem niet aan dat Apple er blij me is veel klachten te ontvangen dat hun gebruikers vrijwel nooit 3G verbinding hebben en zo dus geen apps e.d. fatsoenlijk kunnen downloaden... Krijgen we vast zo'n perikelen als T-Mobile

[Voor 17% gewijzigd door Freekers op 03-11-2010 15:02]

PVOutput - 4550 Wp Oost-West (Growatt MIN 3600TL-XE + 10x Longi Solar LR4-72HPH-455)

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:05
Freekers schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:00:
Welkom aan boord: Je zit in precies hetzelfde schuit als ik.
Ook ik ben overgestapt van KPN naar Vodafone en ben sindsdien vrijwel mobiel onbereikbaar.
Het bereik van Vodafone is gewoonweg belabberd (t.o.v. dat van KPN). Om wat voorbeelden te noemen:
Centrum Eindhoven: Geen 3.5G/HDSPA, Vaak wel 3G met middelmatig bereik
Hartje Eindhoven: Geen 3.5G/HDSPA, Geen 3G, Wel GPRS met middelmatig tot slecht bereik
Centrum Maastricht: Geen 3.5G, Geen 3G, Wel GRPS met middelmatig tot slecht bereik
En ga zo maar door... De laatste keer dat ik 3.5G bereik had, was een paar weken terug, echt een uniek moment. Binnenshuis heb ik sowieso vaker geen bereik met Vodafone, terwijl hier in Eindhoven een steunpunt op 100m vogelvlucht van mij vandaan is ! Das toch om te huilen, of niet soms ?

Ik heb reeds meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice, maar die vertellen je steeds dat het aan je toestel ligt, ook al had je voorheen met hetzelfde toestel wel goed bereik op het netwerk van KPN...

Ik ben benieuwd: Vodafone krijgt volgens mij nog 'harde papieren' als ze eenmaal de iPhone 4 op hun netwerk hebben gelanceerd. Die heeft namelijk ook niet zo'n bijster goede ontvangst en ik neem niet aan dat Apple er blij me is veel klachten te ontvangen dat hun gebruikers vrijwel nooit 3G verbinding hebben en zo dus geen apps e.d. fatsoenlijk kunnen downloaden... Krijgen we vast zo'n perikelen als T-Mobile
Ja, maar dat wil toch niet zeggen dat het niet aan je toestel kan liggen? Centrum maastricht heb ik gewoon 3.5G met Vodafone.

• Jiriki
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 05-09 20:27
Centrum Eindhoven heb ik ook 3.5G ontvangst, ook vlak bij de Vodafone winkel op de Rechtestraat.

Ik heb zelf voor Vodafone gekozen omdat dat de enige provider is die ontvangst heeft bij mij thuis. Geen 3G, maar KPN en T-mobile hebben respectievelijk nauwelijks en geen ontvangst. Met Vodafone kan ik normaal thuis bellen zonder op een vaste plek met mijn hoofd tegen het raam aan te gaan hangen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Dhr.Maassen
Het ligt zeker weten niet aan de telefoon, want ik heb dus een samsung galaxy s en met kpn had ik zelfs thuis soms gewoon 3G terwijl ik nu tevreden mag zijn als ik één balkje heb van bereik. Ben de net gebeld door me verzekering over een belangrijke geldkwetsie, het gesprek is dus afgebroken omdat ik ze niet kon verstaan, en verbinding viel weg. Belachelijk dit. Maar het ergste is ze geven dus me telefoon de schuld, nou ik heb hem in me samsung jet geprobeerd en precies hetzelfde verhaal, zelfs nog minder bereik.

Hoe kan ik aan adresgegevens van vodafone komen? Op ze website kan ik helemaal niks vinden, alleen mail en telefoon.

• Kalua
  • Laatst online: 12:22

Signature afgekeurd door Evanescent

• Dhr.Maassen
Danku.

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

Jimster

A State of Trance

Ik denk dat dat bezoekadressen zijn en geen postadressen. Of wil TS langs gaan? Dan kan hij beter langs een Vodafone winkel.

Edit:
Hier is het postadres:
http://help.vodafone.nl/c...1&cat_lvl1=40&cat_lvl2=41

[Voor 33% gewijzigd door Jimster op 03-11-2010 15:56]

• Dhr.Maassen
Ja dat klopt, wou inderdaad een klachtenbrief sturen met het hele verhaal. Werkt dit niet ga ik toch maar eens verhaal halen bij één van hun hoofdkantoren, want het is te belachelijk voor woorden dat ik in deze tijd gewoon geen bereik heb met me telefoon.

Maar ik zag al op internet dat diverse mensen een belabberd antwoord terug kregen, klantenservice schijnt slecht te zijn van vodafone.

• swbr
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:39
Als het van essentieel belang is dat je bereikbaar bent, waarom vertrouw je dan uberhaupt op een mobiele telefoon?

Als tijdelijk lapmiddel zou ik als ik jou was een prepaid mobieltje kopen, en je vervolgens gaan melden bij een Vodafone winkel. Mijn ervaring is dat ze daar wel behulpzaam zijn.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Dhr.Maassen
Aangezien ik veel onderweg ben.

Is een goed alternatief inderdaad, maar het gaat voornamelijk om me nummer, ik kan wel een prepaid aanschaffen maar als ik een ander nummer heb, zal het veel te veel gedoe zijn om me nummer aan iedereen door te geven.

• swbr
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:39
Dhr.Maassen schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:30:
Aangezien ik veel onderweg ben.

Is een goed alternatief inderdaad, maar het gaat voornamelijk om me nummer, ik kan wel een prepaid aanschaffen maar als ik een ander nummer heb, zal het veel te veel gedoe zijn om me nummer aan iedereen door te geven.
Daarvoor is doorschakeling uitgevonden.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

Jimster

A State of Trance

Dhr.Maassen schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:04:
Ja dat klopt, wou inderdaad een klachtenbrief sturen met het hele verhaal. Werkt dit niet ga ik toch maar eens verhaal halen bij één van hun hoofdkantoren, want het is te belachelijk voor woorden dat ik in deze tijd gewoon geen bereik heb met me telefoon.

Maar ik zag al op internet dat diverse mensen een belabberd antwoord terug kregen, klantenservice schijnt slecht te zijn van vodafone.
Ik denk dat je niet verder komt dan de beveiliging, hooguit de receptie als je naar het hoofdkantoor gaat.

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik heb zelf volle bak 3G in het centrum van Eindhoven met Vodafone.

[Voor 20% gewijzigd door alwaysleft op 03-11-2010 18:00]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Phoolie schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:14:
Ja, maar dat wil toch niet zeggen dat het niet aan je toestel kan liggen? Centrum maastricht heb ik gewoon 3.5G met Vodafone.
De Nokia N97 Mini heeft over het algemeen inderdaad niet al te best bereik. Maar voorheen met KPN had ik wel goed bereik, dus waarom zou het nu opeens aan het toestel liggen ?
Jiriki schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:18:
Centrum Eindhoven heb ik ook 3.5G ontvangst, ook vlak bij de Vodafone winkel op de Rechtestraat.

Ik heb zelf voor Vodafone gekozen omdat dat de enige provider is die ontvangst heeft bij mij thuis. Geen 3G, maar KPN en T-mobile hebben respectievelijk nauwelijks en geen ontvangst. Met Vodafone kan ik normaal thuis bellen zonder op een vaste plek met mijn hoofd tegen het raam aan te gaan hangen.
Ik zal binnenkort eens testen welk bereik ik daar heb.

Helaas ervaar ik het omgedraaide. Nu moet ik mij juist in bochten wringen om thuis te kunnen bellen met vodafone terwijl dat eerder niet zo was met KPN
Antaresje schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:33:
[...]
Daarvoor is doorschakeling uitgevonden.
Niet alle providers ondersteunen dat. Tele2 bijvoorbeeld niet.
alwaysleft schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:58:
Ik heb zelf volle bak 3G in het centrum van Eindhoven met Vodafone.
3G is niet 3.5G/HDSPA. Al ben ik al blij met een fatsoenlijk 3G ontvangst.

Leuk, onbeperkt internet. Vooral als je de grootste tijd op GPRS snelheden zit te cruisen !

[Voor 4% gewijzigd door Freekers op 03-11-2010 21:10]

PVOutput - 4550 Wp Oost-West (Growatt MIN 3600TL-XE + 10x Longi Solar LR4-72HPH-455)

• Jamievanm
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 04-09 23:51
Ik doe met je mee.

Ik heb 5 dagen terug een abbo aangevraagd met toestel. Indien toestel onbeschadigd en headset in verpakking. Kun je hem ruilen voor een ander toestel.
Headset heb ik helaas al uitgepakt, maargoed een ander toestel wil ik ook niet.

Wel wil ik als dat nog kan dit contract geheel ontbinden en toestel retourneren.

Datalimiet is TE laag en bereik is echt veel te slecht, internet bijna onbruikbaar. Binnenshuis verplicht overschakelen op wifi. Nou nee bedankt!

Iemand die mij hier wat ovwer kan vertellen?! Ontbindingsvoorwaarden Vodafone?!

[Voor 7% gewijzigd door Jamievanm op 03-11-2010 23:23]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Ikzelf heb geen Datalimiet. Ik ben nog van de 'FUP' tijd..

Ik krijg binnenkort overigens een nieuw toestel. Eens kijken of het bereik inderdaad nu beter is en het dus daadwerkelijk aan het toetsel lag.

• Jamievanm
Freekers schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:52:
Ikzelf heb geen Datalimiet. Ik ben nog van de 'FUP' tijd..

Ik krijg binnenkort overigens een nieuw toestel. Eens kijken of het bereik inderdaad nu beter is en het dus daadwerkelijk aan het toetsel lag.
Mij werd verteld dat deze FUP slechts 250 MB bedrroeg. (In jou geval bedraagd)!
FUP verlengers krijgen nu overigens ook gewoon datalimiet, zover ik begreep. :) (Mag je blij mee zijn! :P)

1 gb voor mij = ongeveer 30 mb per dag. Nou de eerste paar dagen nu zit ik daar wel aan. Dit zonder youtube/radiostreams aan te raken. Beetje jammer!

[Voor 8% gewijzigd door Jamievanm op 04-11-2010 00:15]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Jamievanm schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:13:
[...]

Mij werd verteld dat deze FUP slechts 250 MB bedrroeg. (In jou geval bedraagd)!

1 gb voor mij = ongeveer 30 mb per dag. Nou de eerste paar dagen nu zit ik daar wel aan. Dit zonder youtube/radiostreams aan te raken. Beetje jammer!
Ik weet niet wat de FUP Is, maar ik hou me er ook niet echt aan op. Ik heb onbeperkt mobiel internet. Dat stond op de 'doos' dus dan vind ik ook dat dat 'erin' moet zitten.
Overigens nooit problemen gehad op het KPN netwerk met de FUP en daar toch flink wat getetherd (750MB/maand gemiddeld).
Ik begrijp dat het niet de bedoeling is dat ik gigabytes ga downloaden, maar ik vind 1GB/maand meer dan redelijk in het huidige smartphone tijdperk, zeker nu vodafone adverteert met 'apps downloaden, ons netwerk is er klaar voor'. Bij deze vodafone, mijn telefoon ook.
Overigens heb ik ook nog nooit last gehad dat ik de FUP zou hebben overtreden... maar wat wil je, ik heb toch nooit 3.5G. Moet wel toegeven dat als ik 3G heb ik vaker tethering gebruik, maar ook hier nooit wat over heb gehoord.

[Voor 5% gewijzigd door Freekers op 04-11-2010 00:18]

• Jamievanm
Nou eh, ik zit toch ckr aan de 30 mb per dag. Dit gaat niet goed komen. Dit zonder youtube enzo.

Anyways, contractsontbinding is binnen 48 uur.

Slecht bereik werd niet verholpen door een neiuwe simkaart. Klantenservice gebeld, zou hier wel redelijk bereik moeten hebben.
Najah niks aan te doen.
Als veel mensen hier klachten indienen zou er eventueel een hulpmast ofso geplaatst kunnen worden.

Dusja, 2 jaar lang aan een Datalimiet+ slechte verbinding!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Het ergste vind ik die dekkingskaart van Vodafone:
http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html
Die is volgens mij gewoon door www.random.org gegenereerd ofzo, want er klopt werkelijk geen barst van.
Op mijn thuisadres zou ik optimale dekking moeten hebben.. ja niet dus. Zelfs op straat (buiten ja, buiten) is de ontvangst erbarmelijk slecht, zo slecht zelfs, dat ik vaker geen bereik heb in de auto en als ik mijn AGPS wil gebruiken en eerst een stukje moet rijden... dat slaat toch nergens op.

Ook hier in Eindhoven geeft die kaart 1 grote groene vlek aan (optimaal), maar binnenshuis heb ik toch echt geen 3G.. Misschien als ik voor het raam ga staan, op m'n tenen.. dan wel.

• Jamievanm
Achja, der staat ook: 'De meeste huizen'.

Mocht ik ooit weer overstappen, bnnen 48 uur kan ik ontbinden. Dat onthoud ik wel even voor over 2 jaar. :)

• jelle11
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 06-04 18:06
Hoi!

Ik heb een soort gelijk probleem met vodafone.
Het ontvangst in mijn huis is slecht tot zeer slecht (kan alleen telefoneren bij m'n raam).
Het gekke is dat een vriend van mij ook vodafone heeft, en wel vol bereik heeft in mijn huis.

Weet iemand of het zo is of er diverse netwerken van vodafone zijn oid? (bijv. dat ik dus met bepaalde torens verbinding maak, en een vriend dus met andere, aangezien hij wel verbinding heeft waar ik het niet heb?)

Ik weet dat het niet aan mijn telefoon ligt. Heb nu een BB9700, en had ervoor een nokia 5800XM, en met allebei hetzelfde probleem.

Ik kon niets vinden op de vodafone site betreffend de torens en/of verbinding wat enigzinds op mijn probleem slaat.

als iemand iets weet, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

• Vonkie
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 26-11-2015
jelle11 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:46:
Hoi!

Het ontvangst in mijn huis is slecht tot zeer slecht (kan alleen telefoneren bij m'n raam).
Het gekke is dat een vriend van mij ook vodafone heeft, en wel vol bereik heeft in mijn huis.

Weet iemand of het zo is of er diverse netwerken van vodafone zijn oid? (bijv. dat ik dus met bepaalde torens verbinding maak, en een vriend dus met andere, aangezien hij wel verbinding heeft waar ik het niet heb?)

Ik weet dat het niet aan mijn telefoon ligt. Heb nu een BB9700, en had ervoor een nokia 5800XM, en met allebei hetzelfde probleem.

Ik kon niets vinden op de vodafone site betreffend de torens en/of verbinding wat enigzinds op mijn probleem slaat.

Alvast bedankt!
Probeer eens te switchen op je toestel tussen 2G (GPRS/GSM) en 3G.
Ook kan je eens aan die vriend vragen of je jouw sim in zijn toestel en andersom kan doen. Wellicht ligt het probleem aan je sim.

• ruud1234821
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 30-03-2016
Ook ik heb vergelijkbare problemen met Vodafone; bij mij thuis (Rotterdam hartje centrum) wordt bij vrijwel ieder gesprek de verbinding verbroken. Ook op andere plekken in Rotterdam is dit (in iets mindere mate) ook het geval of is de verbinding zo slecht dat de andere kant vrijwel niet te verstaan is.

Ik heb al alle mogelijk kruistesten gedaan (ander toestel, andere (prepaid VF) SIM-kaart, andere provider met zelfde toestel); alles wijst uit dat het probleem wordt veroorzaakt door het netwerk van Vodafone. De standaard reaktie van de helpdesk is 'het ligt aan je toestel' of 'het in stand houden van een kwalitatief hoogwaardig netwerk is een continu proces en kan beinvloed worden door bouwwerkzaamheden, drukte op het netwerk etc'. In ieder geval is het volgens hen geen reden om het contract te ontbinden.

Overigens geldt het bovenstaande alleen voor gesprekken via 3G; via 2G/GSM heb ik hier geen last van. Ik heb aan dat gegeven echter niets; ik ben juist naar VF overgestapt vanwege het snelle internet en heb geen zin om constant te wisselen tussen 2G en 3G (en dat kan ook niet als je door iemand anders gebeld wordt terwijl je aan het internetten bent).

Ik heb in ieder geval besloten om na afloop van mijn 1-jarig contract weer terug te gaan naar mijn T-Mobile Flex SO die ik gelukkig heb aangehouden.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-09 17:11
Wegvallende gesprekken heb ik ook last van. Echter, dit had ik ook met KPN, en met meerdere toestellen. Op drukke tijden van de dag is het duidelijk erger. Overigens merk ik qua 3G bijna geen verschil tussen KPN en Vodafone. Wat 2G betreft merk je wel dat KPN een wat betere dekking heeft, maar aangezien die bij Vodafone ook dik in orde is, vind ik het prima.

En met een HTC-telefoon lijkt het ook veel erger dan met m'n vorige Nokia; daar is volgens mij nog nooit een 3G-gesprek weggevallen :{

Het rare van die wegvallende 3G-gesprekken is dat het echt spontaan gebeurt. Geluidskwaliteit is perfect en ineens *plof* midden in een woord piept de telefoon dat de verbinding weg is :?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• brrrbaybay
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22-06 10:53
Om even wat positiefs over Vodafone te zeggen:
Ik ben een jaartje klant geweest bij KPN en ben vorige week weer teruggekomen bij Vodafone.
Ook KPN heeft z'n gebieden waar de dekking matig is, of waar je alleen maar GPRS hebt. Maar het ergste van alles:
De snelheid van het standaardabonnenement is zo traag als "dikke stront in een trechter". Zelfs als je bij KPN het "extra snel" abonnement afsluit, zit je nog op de helft van wat Vodafone standaard aanbiedt. Om maar te zwijgen over het beleid voor wanneer je de FUP overschrijdt...

Daarnaast heb ik niks dan slechte ervaring met de KPN klantenservice. Dit is een trage, logge, niet deskundige organisatie met héél veel kastjes en nog véél meer muren...

... Om maar even aan te geven dat het gras aan de overkant niet altijd groener is;)

By the way, Op mijn werk in Veldhoven (naast Eindhoven that is) heb ik wisselend 3G, HSDPA en GPRS.

• Jamievanm
brrrbaybay schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:32:
Om even wat positiefs over Vodafone te zeggen:
Ik ben een jaartje klant geweest bij KPN en ben vorige week weer teruggekomen bij Vodafone.
Ook KPN heeft z'n gebieden waar de dekking matig is, of waar je alleen maar GPRS hebt. Maar het ergste van alles:
De snelheid van het standaardabonnenement is zo traag als "dikke stront in een trechter". Zelfs als je bij KPN het "extra snel" abonnement afsluit, zit je nog op de helft van wat Vodafone standaard aanbiedt. Om maar te zwijgen over het beleid voor wanneer je de FUP overschrijdt...

Daarnaast heb ik niks dan slechte ervaring met de KPN klantenservice. Dit is een trage, logge, niet deskundige organisatie met héél veel kastjes en nog véél meer muren...

... Om maar even aan te geven dat het gras aan de overkant niet altijd groener is;)

By the way, Op mijn werk in Veldhoven (naast Eindhoven that is) heb ik wisselend 3G, HSDPA en GPRS.
Datalimieten KPN en Vodafone zijn momenteel gelijk.

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 22:28
jelle11 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:46:
Hoi!

Alvast bedankt!
Gaat om diverse factoren, wij weten helemaal niks over je situatie. Maar mijn ervaring is als je bij Vodafone klaagt dan moet je zeker geen T-mobile proberen :').

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Termi schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:34:
[...]

Gaat om diverse factoren, wij weten helemaal niks over je situatie. Maar mijn ervaring is als je bij Vodafone klaagt dan moet je zeker geen T-mobile proberen :').
Want als Vodafone ergens weinig antennes heeft staan dan heeft T-Mobile dat ook? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Sorcerer8472
MensionXL schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:53:
[...]

Want als Vodafone ergens weinig antennes heeft staan dan heeft T-Mobile dat ook? :)
Wat plaatjes van de situatie in Zoetermeer:
http://www.gsm-antennes.nl/
(klik links op Zoetermeer en klik dan op Plattegrond)

Echter zegt dat nog niet alles... :P

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sorcerer8472 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:15:
[...]

Wat plaatjes van de situatie in Zoetermeer:
http://www.gsm-antennes.nl/
(klik links op Zoetermeer en klik dan op Plattegrond)

Echter zegt dat nog niet alles... :P
Dat hoeft niet per se te kloppen natuurlijk. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Vonkie
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 26-11-2015
MensionXL schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:32:
[...]

Dat hoeft niet per se te kloppen natuurlijk. :)
T-Mobile heeft er zelfs meer dan Vodafone volgens die kaartjes (2G dan, 3G=gelijk)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Vonkie schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:41:
[...]

T-Mobile heeft er zelfs meer dan Vodafone volgens die kaartjes (2G dan, 3G=gelijk)
Dat is logisch, T-Mobile maakt gebruik van 1800MHz wat logischerwijs door het mindere bereik meer antennes nodig zal hebben. :) Ze hebben wel een 900MHz-frequentie in handen van Orange maar die is nog niet overal ingezet waardoor je denk ik in 95% van de gevallen er vanuit kan gaan dat je op een 1800MHz-mastje zit. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• mastermaikey
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 27-12-2018
ik heb al een tijd weinig bereik bij vodafone Z11 prepaid.. valt ook regelmatig weg enz....

ik heb het gemeld bij hun klanteservice en kreeg een dom antwoord dat ik niet op hun GPRS zit 8)7

terwijl ik de Iphone 3G gebruik en het 3G netwerk gebruik.

en om het nog leuker te maken ik heb mijn prepaid paket uitgebreid met een bonus (kan via my vodafone) maar ik kreeg vorige maand mijn bonus niet terwijl ik net had opgewadeerd.. |:(

ik vind het een slechte zaak van vodafone en ben van plan over te stappen

• eenenzestig
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16-06-2014
naja in Tilburg-Noord helemaal geen 3G masten van Vodafone.. Als je ze erover belt of twittert dan is het antwoord ¨dat er een probleem is met een antenne in Tilburg¨.. Dat betreft dan een antenne in Tilburg Centrum, wat dat dan heeft te maken met mijn 3G bereik in Tilburg-Noord (zo een groot rijkwijdte heeft een mast überhaupt niet), god knows.. En dan krijg je ook nog eens een sms met ¨We zien dat u uw internet niet gebruikt, kijk op onze website voor blabla¨.. Vind je het gek dat ik met gprs weinig kan internetten en dus ik WIFI moet aanzetten.. In Tilburg is T-Mobile beter en KPN de beste keus.

[Voor 4% gewijzigd door eenenzestig op 18-12-2012 20:12]

• Sorcerer8472
3G zuigt bij elke provider doordat het op 2100 MHz draait. Gaat volgend jaar veranderen hopelijk!

Ik heb trouwens bijna geen wegvallende gesprekken meer bij Vodafone nu, is echt verbeterd! Lijkt nu ook een stuk sneller te zijn geworden qua opstartlatency, juist wel iets trager qua downloadsnelheid als je een constante download doet trouwens, maar dit is voor mij wel beter nu!

Ben benieuwd naar hun LTE- en 3G900-plannen!

• derx666
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:55

derx666

mecker ende blaet

Ik ben nu sinds een maand overgestapt van Vodafone naar Telfort (KPN netwerk). Heerlijk. Geen wegvallende verbinding meer, overal bereik, als je 3g bereik hebt, dan is het ook snel, en retetraag net zoals VF. Ik ben van 2002 tot afgelopen november klant geweest bij VF, en terwijl het vroeger nog wel kon concurreren met KPN, kunnen ze dat tegenwoordig echt niet meer. Ik heb het netwerk echt de laatste 2-3 jaar dramatisch slechter zien worden. Grootste oorzaak daarvan is volgens mij dat het onderhoud op het netwerk compleet geoutsourced is, en die dus gewoon net genoeg doen om binnen de SLA's te blijven. Wegvallende verbindingen enzo vallen denk ik niet onder die SLA.
Ander leuk feit: vroeger werd er binnen VF een 24 uurs test gedaan, dwz er werd van het ene test toestel een gesprek opgebouwd naar een ander test toestel, en die verbinding werd 24 uur lang open gehouden, en gemonitord. Sinds een jaar of 2 - 3 wordt deze test niet meer gedaan omdat de verbinding het geen 24 uur meer uithoudt :)

My iRacing | My Simrig

• Sorcerer8472
Waar woon je eigenlijk derx666?

Wegvallende gesprekken had ik trouwens inderdaad minder bij KPN. Vodafone zit nogal strak tegen het plafond qua capaciteit, ook op 2G. Dus benieuwd hoe dat gaat met LTE straks!

• Cerberus_tm
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Heeft iemand ook traag 3G in Amsterdam-Centrum en omstreken? Ik heb in de buurt van de Nieuwmarkt en in Oud West getest, en krijg daar zowel binnen als buiten slechts 70 tot 300 Kb/s (dus 9 tot 40 KB/s). Ping varieert van 100 tot 200 ms. Ik gebruik normaliter Hollands Nieuwe, dat een dochter van Vodafone is. Met een pre-paid-kaartje van Vodafone krijg ik dezelfde lage snelheden, dus het moet aan het netwerk van Vodafone liggen. Het maakt niet uit of ik overdag of 's nachts test.

Het gekke is dat ik altijd 3 of 4 van de 4 streepjes heb op mijn Galaxy Nexus, met 3G of H. Dus het bereik is uitstekend.

Maar dat was een paar maanden geleden niet zo: toen kreeg ik altijd 3000 tot 4000 Kb/s (400 tot 500 KB/s). Op een zeker moment kreeg ik drastisch lagere snelheden. Heeft iemand anders bij Vodafone of Hollands Nieuwe dit ook in Amsterdam?

Het vreemde is dat ik buiten Amsterdam vaak wel hoge snelheden haal. Ik heb de dekkingskaart eens bekeken, en daar zitten wel een paar kleine vlekken in het Centrum met erg langzaam Internet, maar het grootste deel van het Centrum zou hoge snelheden moeten hebben. Die vlekken zitten volgens de kaart niet precies op mijn meetpunten.

• Merijn.
  • Laatst online: 20-05 16:38
Net nu ik erover zit te denken om van Hi over te stappen naar Vodafone (sim only) aangezien dat toch een heel stuk voordeliger is, zie ik dit topic.. :F
Als ik het dekkingskaartje van Vodafone bekijk, ziet dat er toch best heel redelijk uit, maar praktijk is dus toch anders? Zijn dit uitzonderingen / regio gebonden of ervaren meer mensen dit?

(Bevind me voornamelijk in het midden van het land)

• Cerberus_tm
  • Niet online
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik ga nog eens mijn SIM in iemand anders' telefoon stoppen, en de zijne in de mijne (okee klinkt fout), en dan nog eens testen, om heel zeker vast te stellen dat het niet aan mijn telefoon ligt. Het is ook mogelijk dat Vondafone sommige (nieuwere?) klanten wel afknijpt en oudere niet, als ze capaciteitsproblemen hebben. Heb je trouwens al een ge-Googled naar recente uitspraken over bereik bij Vodafone in de plaats(en) waar jij het meeste bent?

• Sorcerer8472
Ik ben van een Desire Z naar een SGS3 gegaan en ik moet zeggen dat ik nu veel betere 3G-ontvangst heb bij Vodafone! Reageert retesnel ook, dat netwerk, als je op H+ zit.

Overigens hebben zowel Vodafone als KPN extra capaciteit erbij gekregen voor 3G op 2100 MHz waardoor ze na het omgooien van wat frequenties makkelijk extra capaciteit kunnen inzetten in stadscentra. In januari/februari worden alle frequenties omgegooid in het hele land bij alle providers. Zou best kunnen dat dat een enorme verbetering tot gevolg heeft, dus even afwachten!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:24:
Ik ben van een Desire Z naar een SGS3 gegaan en ik moet zeggen dat ik nu veel betere 3G-ontvangst heb bij Vodafone! Reageert retesnel ook, dat netwerk, als je op H+ zit.

Overigens hebben zowel Vodafone als KPN extra capaciteit erbij gekregen voor 3G op 2100 MHz waardoor ze na het omgooien van wat frequenties makkelijk extra capaciteit kunnen inzetten in stadscentra. In januari/februari worden alle frequenties omgegooid in het hele land bij alle providers. Zou best kunnen dat dat een enorme verbetering tot gevolg heeft, dus even afwachten!
Dat is mooi; welke snelheid haalde je op de Desire? Ik haalde op mijn Windows Mobile van 2007 al iets van 2 Mb/s, maar het kan inderdaad zijn dat een betere antenne zorgt voor beter bereik. Maar ik heb 4 streepjes van de 4, en het was een paan maanden geleden nog prima, dus ik denk echt dat er iets veranderd is in het netwerk van Vodafone.

Dank voor de info, goed te weten dat ze nu ergens mee bezig zijn. Wel vreemd dat mijn snelheid rond november opeens omlaag ging, maar goed, laten we (of ik) hopen dat het tijdelijk is...

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:47
Merijn. schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:56:
Net nu ik erover zit te denken om van Hi over te stappen naar Vodafone (sim only) aangezien dat toch een heel stuk voordeliger is, zie ik dit topic.. :F
Als ik het dekkingskaartje van Vodafone bekijk, ziet dat er toch best heel redelijk uit, maar praktijk is dus toch anders? Zijn dit uitzonderingen / regio gebonden of ervaren meer mensen dit?

Gezien het feit dat dit topic in ruim 2 jaar nog maar zo weinig posts heeft, zou ik me over bereik niet al te veel zorgen maken. Als het meer dan uitzonderingen waren, dan was er al veel meer geklaagd.

• AppleMeneer
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 13:49
Cerberus_tm schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 02:26:
Heeft iemand ook traag 3G in Amsterdam-Centrum en omstreken? Ik heb in de buurt van de Nieuwmarkt en in Oud West getest, en krijg daar zowel binnen als buiten slechts 70 tot 300 Kb/s (dus 9 tot 40 KB/s). Ping varieert van 100 tot 200 ms. Ik gebruik normaliter Hollands Nieuwe, dat een dochter van Vodafone is. Met een pre-paid-kaartje van Vodafone krijg ik dezelfde lage snelheden, dus het moet aan het netwerk van Vodafone liggen. Het maakt niet uit of ik overdag of 's nachts test.

Het gekke is dat ik altijd 3 of 4 van de 4 streepjes heb op mijn Galaxy Nexus, met 3G of H. Dus het bereik is uitstekend.

Maar dat was een paar maanden geleden niet zo: toen kreeg ik altijd 3000 tot 4000 Kb/s (400 tot 500 KB/s). Op een zeker moment kreeg ik drastisch lagere snelheden. Heeft iemand anders bij Vodafone of Hollands Nieuwe dit ook in Amsterdam?

Het vreemde is dat ik buiten Amsterdam vaak wel hoge snelheden haal. Ik heb de dekkingskaart eens bekeken, en daar zitten wel een paar kleine vlekken in het Centrum met erg langzaam Internet, maar het grootste deel van het Centrum zou hoge snelheden moeten hebben. Die vlekken zitten volgens de kaart niet precies op mijn meetpunten.
Ik heb Hollandse Nieuwe en heb sinds enkele dagen wegvallende dekking, in Alphen aan den Rijn specifiek. :? Mijn Galaxy S Advance verbindt dan wel opnieuw als ik hem opnieuw inschakel maar daarna valt het weer weg. Erg vaag. Gisteren in Leiden en Utrecht geen problemen gehad.

MacBook Air M1 2020 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / MacBook Pro 13" 2012 / iPhone 12 mini

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anakha schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:10:
[...]

Gezien het feit dat dit topic in ruim 2 jaar nog maar zo weinig posts heeft, zou ik me over bereik niet al te veel zorgen maken. Als het meer dan uitzonderingen waren, dan was er al veel meer geklaagd.
Precies, de dekking is zó afhankelijk van waar je je bevindt dat je er eigenlijk weinig zinnigs over kunt zeggen. Check gewoon het aantal antennes in jouw gebied en dan kom je al een heel eind ;) KPN kan wel iets beter zijn maar als je daar de prijzen ziet dan schrik je je helemaal rot 8)7 Ik heb zelf eigenlijk nooit problemen met Vodafone, maar je moet ook wel beseffen dat geen enkele provider perfect is natuurlijk, overal zal wel een keer iets fout gaan :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Cerberus_tm
  • Niet online
RaydeJee schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:58:
[...]

Ik heb Hollandse Nieuwe en heb sinds enkele dagen wegvallende dekking, in Alphen aan den Rijn specifiek. :? Mijn Galaxy S Advance verbindt dan wel opnieuw als ik hem opnieuw inschakel maar daarna valt het weer weg. Erg vaag. Gisteren in Leiden en Utrecht geen problemen gehad.
Hmm wegvallende dekking, dan heb je dus weinig streepjes? Ik heb dat ook wel eens gehad op de hei, waar ik nauwelijks 1 of 2 streepjes had en alleen G (geen 3G of H): dan kon ik soms wel even heel langzaam internetten als mijn Galaxy Nexus net opgestart was, maar als het dan uitviel kreeg ik 0 streepjes (of in elk geval geen verbinding), totdat ik hem weer opnieuw opstartte. Ik denk dat dat iets met Android of met de telefoon te maken heeft. (Wat ik nu in Amsterdam-Centrum heb is dat ik gewoon 4 streepjes heb met H, maar slechts 1/10 van mijn normale 3G-snelheid, 0.05 tot 0.3 Mbits/s (wat neerkomt op 7 tot 40 Kbytes/s).

• Cerberus_tm
  • Niet online
MensionXL schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:19:
[...]

Precies, de dekking is zó afhankelijk van waar je je bevindt dat je er eigenlijk weinig zinnigs over kunt zeggen. Check gewoon het aantal antennes in jouw gebied en dan kom je al een heel eind ;) KPN kan wel iets beter zijn maar als je daar de prijzen ziet dan schrik je je helemaal rot 8)7 Ik heb zelf eigenlijk nooit problemen met Vodafone, maar je moet ook wel beseffen dat geen enkele provider perfect is natuurlijk, overal zal wel een keer iets fout gaan :)
Nou ja, volgens de dekkingskaart is Amsterdam-Centrum helemaal fantastisch, en ik heb ook 4 streepjes met H, maar toch is mijn internet sinds een paar maanden erg langzaam. Dus ervaring uitwisselen is wel degelijk handig. Op dit moment kan ik iedereen in Amsterdam afraden Vodafone te nemen: met T-Mobile had ik weliswaar op minder plaatsen in het land goede dekking, maar niet dit rare verhaal met langzaam Internet op 3G/H.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Cerberus_tm schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:41:
[...]

Nou ja, volgens de dekkingskaart is Amsterdam-Centrum helemaal fantastisch, en ik heb ook 4 streepjes met H, maar toch is mijn internet sinds een paar maanden erg langzaam. Dus ervaring uitwisselen is wel degelijk handig. Op dit moment kan ik iedereen in Amsterdam afraden Vodafone te nemen: met T-Mobile had ik weliswaar op minder plaatsen in het land goede dekking, maar niet dit rare verhaal met langzaam Internet op 3G/H.
Misschien zijn er een paar richtantennetjes uitgevallen waardoor de capaciteit op z'n donder heeft gekregen, dat kan aan zoveel dingen liggen :) Maar je bereik is in elk geval prima, en dat kun je redelijk goed inschatten met de antennes ;)

KPN heeft ook op sommige plekken z'n capaciteitsproblemen (vooral op stations) en T-Mobile presteert het zeer regelmatig om gesprekken direct naar de voicemail te sturen wegens te weinig capaciteit (dit heb ik veel gemerkt in Leiden en Den Haag), je internet werkt dan compleet niet en als je hebt afgesproken dan is dat toch vervelender dan je denkt, vooral als je haast hebt ;)

Het is dus vooral een momentopname, wat voor de een perfect werkt kan weer een ramp zijn voor de ander :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ja, het is complex...maar ik vind het toch vreemd dat Amsterdam-Centrum/West grotendeels de hoogste snelheid moet hebben, en dat ik toch op twee verschillende plaatsen, 2 km van elkaar, dezelfde lage snelheid heb, ondanks 4 streepjes en op beide plaatsen de beste dekking volgens de dekkingskaart...dat kan toch niet op één richtantenne zitten? Maar toen ik in de trein zat en door Amsterdam-Oost heenreed, had ik wel 4 Mb/s.

[Voor 13% gewijzigd door Cerberus_tm op 20-01-2013 05:09]

• Anakha
Ik werk in Amsterdam Centrum/West en heb daar geen problemen met de snelheid. Ik geloof dus niet dat jouw problemen voor iedereen van toepassing zijn.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Cerberus_tm schreef op zondag 20 januari 2013 @ 05:07:
Ja, het is complex...maar ik vind het toch vreemd dat Amsterdam-Centrum/West grotendeels de hoogste snelheid moet hebben, en dat ik toch op twee verschillende plaatsen, 2 km van elkaar, dezelfde lage snelheid heb, ondanks 4 streepjes en op beide plaatsen de beste dekking volgens de dekkingskaart...dat kan toch niet op één richtantenne zitten? Maar toen ik in de trein zat en door Amsterdam-Oost heenreed, had ik wel 4 Mb/s.
Een antenneopstelling bestaat 99 van de 100 keer uit een BTS met daaraan 3 antennes die elk 120 graden dekken, het is dus heel goed mogelijk dat je op dezelfde antenneopstelling bent aangemeld en dat je dataverkeer dus over hetzelfde punt loopt ;) Je bent alleen aangemeld op een ander antennetje. Wat ook nog eens zou kunnen is dat je wel op een andere antenneinstallatie bent aangemeld maar dat deze, net als je andere probleemlocatie, is verbonden met een centraal punt middels een richtantenne waarbij de capaciteit van dit centrale punt niet toereikend is, snap je? ;) Niet alle punten zijn direct via glasvezel met het netwerk verbonden :)

'Streepjes' zeggen alleen iets over hoe sterk het signaal is, niet hoeveel bandbreedte je krijgt natuurlijk.

[Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 20-01-2013 14:37]

Goedkoop bellen via VoIP

• Cerberus_tm
  • Niet online
Anakha schreef op zondag 20 januari 2013 @ 08:38:
Ik werk in Amsterdam Centrum/West en heb daar geen problemen met de snelheid. Ik geloof dus niet dat jouw problemen voor iedereen van toepassing zijn.
Oh OK, dank voor de info! Dan moet het iets softwarematigs in het Vodafone-netwerk zijn. Met Hollands Nieuwe (dochter van Vodafone) waren er ook altijd bepaalde aansluitingen van dingen last hadden, en andere niet. Blijkbaar ben ik naar de langzame categorie overgeplaatst met twee SIM's. Of anders kan ik het echt helemaal niet verklaren.

P.S. Hoeveel Mb/s krijg jij? Ik kreeg vroeger rond de 4 of zo op het Vodafone-netwerk?

• Cerberus_tm
  • Niet online
MensionXL schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:36:
[...]

Een antenneopstelling bestaat 99 van de 100 keer uit een BTS met daaraan 3 antennes die elk 120 graden dekken, het is dus heel goed mogelijk dat je op dezelfde antenneopstelling bent aangemeld en dat je dataverkeer dus over hetzelfde punt loopt ;) Je bent alleen aangemeld op een ander antennetje. Wat ook nog eens zou kunnen is dat je wel op een andere antenneinstallatie bent aangemeld maar dat deze, net als je andere probleemlocatie, is verbonden met een centraal punt middels een richtantenne waarbij de capaciteit van dit centrale punt niet toereikend is, snap je? ;) Niet alle punten zijn direct via glasvezel met het netwerk verbonden :)

'Streepjes' zeggen alleen iets over hoe sterk het signaal is, niet hoeveel bandbreedte je krijgt natuurlijk.
Tja, het kunnen allerlei dingen zijn...maar ik wist niet dat zo'n groot gebied via hetzelfde punt het netwerk zou kunnen bereiken, weer wat geleerd. Toch is het werk vreemd dat Anakha geen problemen heeft in Amsterdam-Centrum; dan zou je haast denken dat ze per SIM bepaalde instellingen hebben? Ik vraag me af wat ik hieraan zou kunnen doen, behalve mijn abonnement annuleren? Denk je dat het zin heeft om de helpdesk op te bellen, dat ze een knopje om kunnen zetten of zoiets? (Streepjes noemde ik alleen om oorzaak "slechte dekking" weg te nemen.)

• Sorcerer8472
Mijn normale VF-abo is maar 3.6M down en 384k up, dus da's niet veel veranderd met de Z. De SGS3 is wel merkbaar een stuk sneller qua opstartlatency.

Echter ik heb ook weleens bij VF dat het netwerk gewoon even traag is en dat het even duurt voordat hij naar HSPA gaat, of dat HSPA zelfs gewoon traag is, maar dat heeft elke provider wel, die plekken.

Ik ben vooral benieuwd wat er met 4G gaat gebeuren, mijn abo is afgelopen dus ik kan alle kanten op. Groot voordeel van VF blijf ik buitenland vinden, da's bij KPN/T-Mo toch echt duurder. Ik denk dat VF er nogal wat voordeel van heeft dat alle Verizon USA-klanten via Vodafone NL roamen (de ingebouwde sim in Verizon-toestellen is van VF NL :+)

Ook spannend trouwens: 26 februari gaan alle providers in Nederland hun 2G-frequenties omwisselen; ben heel erg benieuwd hoe lang de netwerken hier (deels) voor uit de lucht zullen zijn! 3G blijft wel gewoon in de lucht maar bijna alle 2G-spectrum wisselt van eigenaar waarbij ook de mogelijkheid bestaat dat direct 3G900 wordt ingeschakeld bij de overgang; heel tricky want KPN heeft evenveel 900-spectrum als voorheen en Vodafone zelfs een tikje minder... dus dat is echt heel precies plannen als ze dat willen doen! :o

[Voor 27% gewijzigd door Sorcerer8472 op 22-01-2013 18:59]

• Laca
  • Laatst online: 05-03-2018
Merijn. schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:56:

Mocht je de stad Utrecht bedoelen: ga regelmatig vanuit de richting amsterdam via hilversum naar utrecht met de trein. Tussen Weesp en Naarden-Bussum wisselt de verbinding af en toe, tussen Hollandse Rading en Overvecht is het ronduit prut met Vodafone: geen 3G, en half bakken gprs voor data (bellen en sms is een 50/50 gok tussen prima en wegvallen). De rest van de treinrit is prima over het algemeen.
Op Utrecht Centraal is bij Vodafone tijdens de spits 3G internet bij mij een slome bedoening, het lijkt alsof de capaciteit gewoon nét aan is op die momenten. Datzelfde geldt voor de binnenstad, waar het over het algemeen prima is qua gprs en 3G, wisselt een beetje tussen 'het houdt niet over' tot uitstekend.
Verder ken ik van Utrecht alleen de hoek van Rijnsweerd-de Uithof: daar zit af en toe een 'zwart gat' in de dekking bij Vodafone, maar iedere provider lijkt daar wel enkele 'gaten' te hebben. In gebouwen is het erg wisselend per provider, zo kon ik in een aantal gevallen gewoon bellen via Vodafone waar KPN en T-mobile geen verbinding boden, en omgekeerd.

Zou als ik jou was simpelweg een prepaid simmetje kopen van een tientje, die in een oud toestel doen en bijhouden gedurende een week oid op de plekken waar je veel bent, hoe de 'streepjes' er voor staan. Plekken als bijvoorbeeld werk en boodschappen zijn toch eigenlijk te specifiek voor één iemand, en kan je zo bezien eigenlijk alleen zelf bepalen.

• Cerberus_tm
  • Niet online
Bij het Naardermeer en bij Hollandse Rading had ik met T-Mobile ook nooit bereik.

Een pre-paid-kaartje van Vodafone kost via hin website maar iets van € 2,50. Zal bij andere providers ook el zoiets zijn.

• Anakha
Cerberus_tm schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:27:
[...]
Oh OK, dank voor de info! Dan moet het iets softwarematigs in het Vodafone-netwerk zijn. Met Hollands Nieuwe (dochter van Vodafone) waren er ook altijd bepaalde aansluitingen van dingen last hadden, en andere niet. Blijkbaar ben ik naar de langzame categorie overgeplaatst met twee SIM's. Of anders kan ik het echt helemaal niet verklaren.

P.S. Hoeveel Mb/s krijg jij? Ik kreeg vroeger rond de 4 of zo op het Vodafone-netwerk?
Volgens mij hangt de snelheid die je kunt halen voor een belangrijk deel af van je abonnement. Ik heb nog een abonnement van ruim 2 jaar geleden, weet even niet wat daar toen de max snelheid van was. Ik heb net even getest op mijn werk (omgeving Haarlemmerplein), ik haal hier nu 3 mbps.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik woon en werk in west,en zit regelmatig in het centrum. met mijn oude telefoon was het binnenshuis soms slecht gesteld en een klein gedeelte in geuzenveld (1 a 2 streepjes)

met mijn nieuwe lumia 920 heb ik nu zo goed als overal in amsterdam H+ wat geniaal snel aanvoelt (en ook is) mis alleen op dezelfde plekken nog steeds streepjes,maar minder erg dan eerst.krijg op die plekken tegenwoordig ook edge naar voren voor enkele momenten.

op mijn werk in de westpoort ben ik verwend met een vodafone mast hier op het terrein :P

Dit was bij mij op het balkon (is 3 streepjes denk ik)

[Voor 20% gewijzigd door mrsar op 23-01-2013 10:55]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Cerberus_tm
  • Niet online
Anakha schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:34:
[...]

Volgens mij hangt de snelheid die je kunt halen voor een belangrijk deel af van je abonnement. Ik heb nog een abonnement van ruim 2 jaar geleden, weet even niet wat daar toen de max snelheid van was. Ik heb net even getest op mijn werk (omgeving Haarlemmerplein), ik haal hier nu 3 mbps.
Dank voor de info! Dat is zo ongeveer wat ik tot voor kort ook haalde. Snelheden kunnen inderdaad variëren afhankelijk van je aansluiting, maar volgens mij heeft Vodafone al 5+ jaar geen snelheden onder de 2 Mb/s? Hollands Nieuwe (dochter van Vodafone) had in 2010 al 2 Mb/s, en nu geloof ik meer. En ik kreeg een paar maanden geleden met HN nog 3–4 Mb/s, en nu dus 0.05–0.3 Mb/s op zowel Vodafone als HN, dus er is iets vreemds aan de hand.

Kijk, hier word ik dus niet blij van (dit is HN). Tijdens het testen stond er overigens H, niet 3G.

[Voor 7% gewijzigd door Cerberus_tm op 23-01-2013 11:16]

• Cerberus_tm
  • Niet online
mrsar schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:47:
Ik woon en werk in west,en zit regelmatig in het centrum. met mijn oude telefoon was het binnenshuis soms slecht gesteld en een klein gedeelte in geuzenveld (1 a 2 streepjes)

met mijn nieuwe lumia 920 heb ik nu zo goed als overal in amsterdam H+ wat geniaal snel aanvoelt (en ook is) mis alleen op dezelfde plekken nog steeds streepjes,maar minder erg dan eerst.krijg op die plekken tegenwoordig ook edge naar voren voor enkele momenten.

op mijn werk in de westpoort ben ik verwend met een vodafone mast hier op het terrein :P

Dit was bij mij op het balkon (is 3 streepjes denk ik)
[afbeelding]
Kijk, dat is uitstekend, zulke snelheden had ik tot voor kort ook (alleen je upload is beetje langzaam, zal met 4 streepjes wel tegen de 1 Mb/s uitkomen?). Dank voor de info.

Nog eentje:

[Voor 3% gewijzigd door Cerberus_tm op 23-01-2013 11:17]

• mrsar

mrsar

mja moet het eigenlijk nog steeds op mijn werk testen.ben benieuwd met 4G straks :P ik ben er iig klaar voor ;)

hmm die snelheden zijn niet super nee. ben ik al een hele tijd niet tegen gekomen om eerlijk te zijn.

waar ben je nu? anders zal ik daar ook eens testen als ik daar in de buurt ben

[Voor 47% gewijzigd door mrsar op 23-01-2013 11:21]

• Merijn.
  • Laatst online: 20-05 16:38
Laca schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:48:
[...]

Mocht je de stad Utrecht bedoelen
...
Zou als ik jou was simpelweg een prepaid simmetje kopen van een tientje, die in een oud toestel doen en bijhouden gedurende een week oid op de plekken waar je veel bent, hoe de 'streepjes' er voor staan. Plekken als bijvoorbeeld werk en boodschappen zijn toch eigenlijk te specifiek voor één iemand, en kan je zo bezien eigenlijk alleen zelf bepalen.
Thnx voor de info! d:)b
Uiteindelijk heb je gelijk en zou ik het zelf moeten gaan testen, aangezien ieder zo zijn eigen routes/plaatsen heeft. Werkt in mijn geval niet handig, aangezien ik regelmatig van werkplek wissel (detachering), maar wel hoofdzakelijk centraal in het land zit. Vandaar de meer algemene vraag.

Maar ik ga ervanuit dat het inderdaad allemaal wel meevalt met Vodafone, is niet voor niets de nummer 2 van NL (dacht ik..)

• AppleMeneer
Cerberus_tm schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:38:
[...]

Hmm wegvallende dekking, dan heb je dus weinig streepjes? Ik heb dat ook wel eens gehad op de hei, waar ik nauwelijks 1 of 2 streepjes had en alleen G (geen 3G of H): dan kon ik soms wel even heel langzaam internetten als mijn Galaxy Nexus net opgestart was, maar als het dan uitviel kreeg ik 0 streepjes (of in elk geval geen verbinding), totdat ik hem weer opnieuw opstartte. Ik denk dat dat iets met Android of met de telefoon te maken heeft. (Wat ik nu in Amsterdam-Centrum heb is dat ik gewoon 4 streepjes heb met H, maar slechts 1/10 van mijn normale 3G-snelheid, 0.05 tot 0.3 Mbits/s (wat neerkomt op 7 tot 40 Kbytes/s).
Ik zie je reactie nu pas, had het topic niet echt meer gevolgd.

Ik heb dan alle streepjes, maar ineens doet niets het meer (bellen sms i-net) en dan vallen de streepjes langzaam weg. Bij een harde reset doet hij het weer even, en daarna is het meteen weer klaar. Het gekke is dat het echt alleen op mijn werk voorkomt, verder overal gewoon prima. Volgens Hollands Nieuwe is de dekking prima. En het werkte inderdaad ook gewoon tot voor kort.

MacBook Air M1 2020 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / MacBook Pro 13" 2012 / iPhone 12 mini

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:43
RaydeJee schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:20:
[...]

Ik heb dan alle streepjes, maar ineens doet niets het meer (bellen sms i-net) en dan vallen de streepjes langzaam weg. Bij een harde reset doet hij het weer even, en daarna is het meteen weer klaar. Het gekke is dat het echt alleen op mijn werk voorkomt, verder overal gewoon prima. Volgens Hollands Nieuwe is de dekking prima. En het werkte inderdaad ook gewoon tot voor kort.
Sinds wanneer heb je daar last van?

• AppleMeneer
Begin vorige week, dinsdag of woensdag. Weet het niet meer precies.

• Cerberus_tm
  • Niet online
mrsar schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:19:
mja moet het eigenlijk nog steeds op mijn werk testen.ben benieuwd met 4G straks :P ik ben er iig klaar voor ;)

hmm die snelheden zijn niet super nee. ben ik al een hele tijd niet tegen gekomen om eerlijk te zijn.

waar ben je nu? anders zal ik daar ook eens testen als ik daar in de buurt ben
Okee, waarschijnlijk heb ik gewoon enorm pech. Ik woon bij de Nieuwmarkt / Geldersekade, en daar heb ik baggersnelheden, ondanks H met volle streepjes. Ik werk in de buurt van het Wilhelminagasthuis (bij hoek 1e Helmerstraat / Nicolaas Beetsstraat), en daar heb ik dezelfde lage snelheden, zowel binnen als buiten. Iemand anders op mijn werk, die ook Vodafone heeft, heb ik Speedtest laten testen, en hij had ook extreem lage snelheden.

MAAR ik ben nu eens met de tram gegaan, en heb onderweg van de Nieuwezijds Kolk tot aan de Kinkerstraat/Ten Katestraat een paar Speedtests gedaan: overal uitstekende snelheden, meerdere Mbits. Wel geeft Speedtest (de applicatie) vaak connection errors tijdens de test, maar niet voordat de wijzer boven de 4 Mb/s staat. Pagina's laden ook snel, en Speedtest.nl in mijn browser gaf daar ook gewoon rond de 3–4 Mb/s.

Dus het lijkt een bijzonder locaal probleem te zijn. Mocht jij ook eens in die buurten komen, laat maar weten wat jouw snelheid is. Of als je ergens anders extreem lage snelheden tegenkomt.

Wat ik vooral vreemd vind is dat ik thuis ook gewoon 4 Mb/s had tot voor kort (op mijn werk weet ik niet meer), terwijl ik nu zowel overdag als 's nachts 0.05–0.3 heb. Hopelijk gaan ze dit fixen. Gelukkig heb ik er normaliter niet zo'n last van, omdat ik thuis en op mijn werk Wifi heb; maar als mijn vaste Internet het niet doet heb ik wel een probleem.

• Cerberus_tm
  • Niet online
RaydeJee schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:16:
Begin vorige week, dinsdag of woensdag. Weet het niet meer precies.
Hmm dat klinkt ook erg vreemd, vooral dat je van veel streepjes opeens naar niets gaat. Net zo vreemd als bij mij, maar dan anders, en extremer. Ik kan god dank altijd wel telefoneren en SMS'en. Je hebt mijn sympathie! Hoe vaak gebeurt dit? Heeft iemand anders op de werkt met Vodafone dit ook wel eens?

Misschien heeft dit alles te maken met Vodafone's uitgebreid netwerkonderhoud/vernieuweing, daar zijn nu nu al een aantal maanden mee bezig over het hele land, zo schijnt het. Op het Vodafone-forum posten ze de hele tijd "units vervangen in postcode 1111AA" en dergelijke.

• Sorcerer8472
RaydeJee schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:20:
[...]

Klinkt alsof het netwerk daar te druk is. Kan bijvoorbeeld gebeuren als een andere mast in de buurt uitvalt waardoor een hoop klanten op die ene mast terugvallen. Bij een druk netwerk moet het signaal van je telefoon sterker zijn dan bij een rustig netwerk, om boven de ruis (andere telefoons) uit te komen op 3G (cell breathing).

Welke telefoon gebruik je trouwens? Kan nog uitmaken!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Cerberus_tm schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 04:55:
[...]

Okee, waarschijnlijk heb ik gewoon enorm pech. Ik woon bij de Nieuwmarkt / Geldersekade, en daar heb ik baggersnelheden, ondanks H met volle streepjes. Ik werk in de buurt van het Wilhelminagasthuis (bij hoek 1e Helmerstraat / Nicolaas Beetsstraat), en daar heb ik dezelfde lage snelheden, zowel binnen als buiten. Iemand anders op mijn werk, die ook Vodafone heeft, heb ik Speedtest laten testen, en hij had ook extreem lage snelheden.

MAAR ik ben nu eens met de tram gegaan, en heb onderweg van de Nieuwezijds Kolk tot aan de Kinkerstraat/Ten Katestraat een paar Speedtests gedaan: overal uitstekende snelheden, meerdere Mbits. Wel geeft Speedtest (de applicatie) vaak connection errors tijdens de test, maar niet voordat de wijzer boven de 4 Mb/s staat. Pagina's laden ook snel, en Speedtest.nl in mijn browser gaf daar ook gewoon rond de 3–4 Mb/s.

Dus het lijkt een bijzonder locaal probleem te zijn. Mocht jij ook eens in die buurten komen, laat maar weten wat jouw snelheid is. Of als je ergens anders extreem lage snelheden tegenkomt.

Wat ik vooral vreemd vind is dat ik thuis ook gewoon 4 Mb/s had tot voor kort (op mijn werk weet ik niet meer), terwijl ik nu zowel overdag als 's nachts 0.05–0.3 heb. Hopelijk gaan ze dit fixen. Gelukkig heb ik er normaliter niet zo'n last van, omdat ik thuis en op mijn werk Wifi heb; maar als mijn vaste Internet het niet doet heb ik wel een probleem.
Het is maar mobiel internet heh, het is niet zo dat je opeens geen brood meer kan kopen daardoor en zal sterven ;) Met die 0.3-0.5Mbit/s is toch ook nog wel te werken voor een paar uurtjes als je internet thuis uitvalt? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Cerberus_tm
  • Niet online
MensionXL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:38:
[...]

Het is maar mobiel internet heh, het is niet zo dat je opeens geen brood meer kan kopen daardoor en zal sterven ;) Met die 0.3-0.5Mbit/s is toch ook nog wel te werken voor een paar uurtjes als je internet thuis uitvalt? ;)
Het voelt wel als sterven! Maar serieus, ik heb al een hele tijd problemen met mijn vaste Internet van Tele2. Als het een dag (of twee) uitvalt, dat is echt arelaxed. Het is nu gelukkig al een tijdje redelijk. Maar ik heb ook wel eens gehad dat het een paar dagen lang om de 5 minuten uitviel, en dat ik dan weer mijn modem moest resetten, wat 10 minuten duurt. Dan wilde ik tetheren, maar dat werkte dus ook niet!

En je las de snelheid verkeerd: het is 0.05–0.3 Mb/s, wat dus neerkomt op 7 tot 40 kB/s. En het is meestal rond de 0.12, zoals te zien in bovenstaande plaatjes, dat is dus 15 KB/s. Daar kun je echt nauwelijks mee browsen, laat staan dingen up- of downloaden. (Een ouderwets pre-ADSL telefoonmodem had 56 Kb/s, dat is dus 7 KB/s en ongeveer wat ik dus ook heb: kun je je nog herinneren hoe dat was? En het hele Internet is nu ingesteld op breedband, dus alle pagina's zijn veul groter.) Nee, Vodafone moet gewoon een enigszins aanvaardbare snelheid leveren in het Centrum van Amsterdam, zegge 1 Mb/s. Dat deden ze ook, tot voor kort. En de snelheid is nog steeds goed op veel plaatsen, alleen niet die paar plaatsen waar ik nou juist moet zijn.

[Voor 9% gewijzigd door Cerberus_tm op 24-01-2013 10:10]

• AppleMeneer
Cerberus_tm schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 05:01:
[...]

Hmm dat klinkt ook erg vreemd, vooral dat je van veel streepjes opeens naar niets gaat. Net zo vreemd als bij mij, maar dan anders, en extremer. Ik kan god dank altijd wel telefoneren en SMS'en. Je hebt mijn sympathie! Hoe vaak gebeurt dit? Heeft iemand anders op de werkt met Vodafone dit ook wel eens?
Dit is nu standaard het geval. Zodra ik op mijn werk kom, is het klaar. Misschien heeft het wel met de sneeuw te maken. :+
Sorcerer8472 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:45:
[...]

Klinkt alsof het netwerk daar te druk is. Kan bijvoorbeeld gebeuren als een andere mast in de buurt uitvalt waardoor een hoop klanten op die ene mast terugvallen. Bij een druk netwerk moet het signaal van je telefoon sterker zijn dan bij een rustig netwerk, om boven de ruis (andere telefoons) uit te komen op 3G (cell breathing).

Welke telefoon gebruik je trouwens? Kan nog uitmaken!
Te druk is het zeker niet, zit op een industrieterrein en het heeft altijd prima gewerkt. Bovendien heb ik een andere telefoon geprobeerd en die doet het wel. Het lijkt inderdaad met het toestel te maken te hebben, in combinatie met Hollandse Nieuwe. Ik heb een Samsung Galaxy S Advance en heb op andere sites van al meer mensen gelezen dat deze problemen er zijn. Dit zou steeds na een update gebeuren. 8)7

• Cerberus_tm
  • Niet online
Hmm vreemd...je zou het nog eens kunnen proberen met een pre-paid kaartje van Vodafone (kost iets van € 2), om te zien of het aan een combinatie van het netwerk met je telefoon ligt. Of eens iemand anders' SIM in jouw telefoon proberen.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Cerberus_tm schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:08:
[...]

Het voelt wel als sterven! Maar serieus, ik heb al een hele tijd problemen met mijn vaste Internet van Tele2. Als het een dag (of twee) uitvalt, dat is echt arelaxed. Het is nu gelukkig al een tijdje redelijk. Maar ik heb ook wel eens gehad dat het een paar dagen lang om de 5 minuten uitviel, en dat ik dan weer mijn modem moest resetten, wat 10 minuten duurt. Dan wilde ik tetheren, maar dat werkte dus ook niet!

En je las de snelheid verkeerd: het is 0.05–0.3 Mb/s, wat dus neerkomt op 7 tot 40 kB/s. En het is meestal rond de 0.12, zoals te zien in bovenstaande plaatjes, dat is dus 15 KB/s. Daar kun je echt nauwelijks mee browsen, laat staan dingen up- of downloaden. (Een ouderwets pre-ADSL telefoonmodem had 56 Kb/s, dat is dus 7 KB/s en ongeveer wat ik dus ook heb: kun je je nog herinneren hoe dat was? En het hele Internet is nu ingesteld op breedband, dus alle pagina's zijn veul groter.) Nee, Vodafone moet gewoon een enigszins aanvaardbare snelheid leveren in het Centrum van Amsterdam, zegge 1 Mb/s. Dat deden ze ook, tot voor kort. En de snelheid is nog steeds goed op veel plaatsen, alleen niet die paar plaatsen waar ik nou juist moet zijn.
Oops verkeerd gelezen inderdaad :$ Maar in dat geval snap ik het zeker dat je normaal wilt kunnen tetheren. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Cerberus_tm
  • Niet online
MensionXL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:37:
[...]

Oops verkeerd gelezen inderdaad :$ Maar in dat geval snap ik het zeker dat je normaal wilt kunnen tetheren. :)
Misschien moet ik mijn telefoon maar ergens op de Dam leggen aan een lange draad naar huis, dan zal ik wel een betere snelheid hebben.

• Laca
Merijn. schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:48:
[...]

Thnx voor de info! d:)b
Uiteindelijk heb je gelijk en zou ik het zelf moeten gaan testen, aangezien ieder zo zijn eigen routes/plaatsen heeft. Werkt in mijn geval niet handig, aangezien ik regelmatig van werkplek wissel (detachering), maar wel hoofdzakelijk centraal in het land zit. Vandaar de meer algemene vraag.

Maar ik ga ervanuit dat het inderdaad allemaal wel meevalt met Vodafone, is niet voor niets de nummer 2 van NL (dacht ik..)
Graag gedaan natuurlijk :) . Kan overigens, na bijna 9 jaar klant te zijn van hen, Vodafone nog steeds af en toe niet echt volgen. Enerzijds zijn er overdreven gezegd haast 'beruchte gaten' in de dekking (zoals rond station Hollandse Rading), maar anderzijds heeft Vodafone vlakbij mijn thuis in ieder geval (bij mijn weten) twee maal een zendmast opnieuw laten afstellen/inregelen voor een kleine wijk. Waar van die wijk een klein stuk minder tot slecht bereik had: oftewel voor waarschijnlijk enkele tientallen klanten van hen, die aangaven buitenshuis net voldoende bereik te hebben, maar binnen bijna niet, werd wel veel moeite gedaan.

• AppleMeneer
Cerberus_tm schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:55:
Hmm vreemd...je zou het nog eens kunnen proberen met een pre-paid kaartje van Vodafone (kost iets van € 2), om te zien of het aan een combinatie van het netwerk met je telefoon ligt. Of eens iemand anders' SIM in jouw telefoon proberen.
Ja dat gaan we maar eens proberen. Hollands Nieuwe verwijst me al naar de reparateur. Ik heb niet zo'n zin om mijn toestel weken kwijt te zijn. :/

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Cerberus_tm schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:31:
[...]

Misschien moet ik mijn telefoon maar ergens op de Dam leggen aan een lange draad naar huis, dan zal ik wel een betere snelheid hebben.
Haha, dan moet je Tele2 internet wel werken natuurlijk :+

Goedkoop bellen via VoIP

• Cerberus_tm
  • Niet online
MensionXL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:13:
[...]

Haha, dan moet je Tele2 internet wel werken natuurlijk :+
Nee, nee, ik tether gewoon vanaf de Dam, geen probleem.

• 218175
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2014
In het centrum van Leiden (2311) trek ik rond het middaguur maximaal 0,35Mbps over een verbinding van 3/5 3G. Aan de andere kant heb ik 's avonds in Santpoort en omstreken 9 tot 10 Mbps over 5/5 3G.

Over het algemeen ben ik tevredener over VF dan T-Mobile. Op het spoor tussen Schiphol en Leiden heeft T-M nauwelijks/geen 3G. Vodafone heeft op dit traject gedurende vijf streekproeven alleen maar 4/5 of 5/5 3G laten zien, zoals het hoort. :)

(Ter info: mijn abonnement ondersteunt maximaal 14,4Mbps)

• Cerberus_tm
  • Niet online
Timn schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:29:
In het centrum van Leiden (2311) trek ik rond het middaguur maximaal 0,35Mbps over een verbinding van 3/5 3G. Aan de andere kant heb ik 's avonds in Santpoort en omstreken 9 tot 10 Mbps over 5/5 3G.

Over het algemeen ben ik tevredener over VF dan T-Mobile. Op het spoor tussen Schiphol en Leiden heeft T-M nauwelijks/geen 3G. Vodafone heeft op dit traject gedurende vijf streekproeven alleen maar 4/5 of 5/5 3G laten zien, zoals het hoort. :)

(Ter info: mijn abonnement ondersteunt maximaal 14,4Mbps)
Hmm meet ook eens 's nachts als je in Leiden bent, het zou me niet verbazen als je dan ook lage snelheden hebt zoals ik. Met 3 streepjes zou je gemakkelijk meerdere Mb's moeten kunnen halen.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Cerberus_tm schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:10:
[...]

Hmm meet ook eens 's nachts als je in Leiden bent, het zou me niet verbazen als je dan ook lage snelheden hebt zoals ik. Met 3 streepjes zou je gemakkelijk meerdere Mb's moeten kunnen halen.
Behalve dat het aantal streepjes niets zegt over de kwaliteit van het signaal of de snelheid.

Als je op 1 toestel 3 streepjes hebt betekend dit gewoon dat het beter is dan 2 streepjes op hetzelfde toestel maar minder goed is dan 4 streepjes op hetzelfde toestel.

• Laca
Cerberus_tm schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:10:
[...]

Hm, met Deadsy. Volg het punt met de 3 streepjes niet helemaal, uiteraard is een stukje bereik noodzakelijk, maar op Utrecht CS bijv. haal je s ochtens in de spits op hsdpa met 5/6 of 6/6 bereik geregeld de 5 kb/sec nog niet.

Lijkt me een veel meer drukte gerelateerde zaak dan bereik, zolang je boven de basis qua bereik blijft, of interpreteer ik t niet helemaal zoals je bedoelt, Cerberus?

• Cerberus_tm
  • Niet online
Laca en Deadsy: Dat is niet helemaal zoals ik het bedoel, nee. Wat je uiteindelijke snelheid is hangt af van een aantal factoren. Een daarvan is volgens mij "bereik", wat gemeten wordt in streepjes. Dat is bij elke telefoon anders, maar 99 % van de moderne internettelefoons hebben volgens mij 4 tot 6 streepjes als maximum. In mijn ervaring is kun je met minimaal bereik maar wel 3G soms nog wel internetten, hoewel langzaam; en met meer dan 1 streepje *kun* je prima snelheden halen. Tim had het over 3 van de 5 streepjes.

Daaruit volgt dan, volgens mij, dat, als je met 3 streepjes 3G/H extreem lage snelheden haalt, het probleem niet zit in het basale "bereik": je staat dus niet toevallig in een ijzeren kooi of te ver van een antenne of in een dode hoek, en de bottleneck zit ergens in of voorbij de antenne, vanuit jouzelf gezien. Het slechte bereik dat ik sinds enige maanden op een beperkt aantal plaatsen heb voldoet aan deze voorwaarde. Als Tim zegt dat hij met 3 van de 5 streepjes 3G dezelfde lage snelheid haalt als ik, concludeer ik dat onze situaties heel goed vergelijkbaar kunnen zijn.

Dan zijn er nog andere factoren, zoals drukte. Dan neem ik aan dat de computers van Vodafone de snelheden locaal beperken, opdat iedereen tenminste enigszins kan internetten. Maar bij mij is het zowel 's nachts als overdag precies hetzelfde, dus dat is het ook niet.

Het kan ook nog aan je telefoon liggen; maar ik heb op een aantal vaststaande plaatsen extreem langzaam internet, altijd tussen 0,05 en 0,3 Mbps, en op veel andere plaatsen snel internet, 3+ Mbps. Verder heb ik het met twee kaartjes getest, één van Vodafone en één van Hollands Nieuwe, een dochter van Vodafone, met gelijk resultaat. Ook heb ik het door iemand anders laten testen, die een Iphone 4S heeft (ik heb een Galaxy Nexus), en hij had op zo'n vervloekte plaats ook extreem langzaam internet. Dus dat is het ook niet.

Ik denk dat Vodafone ofwel bepaalde locale antennes tijdelijk heeft vervangen door langzame exemplaren, ofwel iets softwarematigs in zijn netwerk heeft veranderd. Beide lijken me niet echt logisch, maar ja, wat is het anders? Het probleem moet bij Vodafone liggen, en ik weet dat ze al enkele maanden bezig zijn met grootscheepse verbouwingen in hun netwerk (zie hun forum/website). Either way, het is irritant! Ik ben bezig een kaartje te maken met waar ik goede en slechte snelheden haal in Amsterdam, want het is heel duidelijk ófwel prima ófwel slecht.

• Laca
Cerberus_tm schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:54:
Laca en Deadsy: Dat is niet helemaal zoals ik het bedoel, nee. Wat je uiteindelijke snelheid is hangt af van een aantal factoren. Een daarvan is volgens mij "bereik", wat gemeten wordt in streepjes. Dat is bij elke telefoon anders, maar 99 % van de moderne internettelefoons hebben volgens mij 4 tot 6 streepjes als maximum. In mijn ervaring is kun je met minimaal bereik maar wel 3G soms nog wel internetten, hoewel langzaam; en met meer dan 1 streepje *kun* je prima snelheden halen. Tim had het over 3 van de 5 streepjes.

Daaruit volgt dan, volgens mij, dat, als je met 3 streepjes 3G/H extreem lage snelheden haalt, het probleem niet zit in het basale "bereik": je staat dus niet toevallig in een ijzeren kooi of te ver van een antenne of in een dode hoek, en de bottleneck zit ergens in of voorbij de antenne, vanuit jouzelf gezien. Het slechte bereik dat ik sinds enige maanden op een beperkt aantal plaatsen heb voldoet aan deze voorwaarde. Als Tim zegt dat hij met 3 van de 5 streepjes 3G dezelfde lage snelheid haalt als ik, concludeer ik dat onze situaties heel goed vergelijkbaar kunnen zijn.

Dan zijn er nog andere factoren, zoals drukte. Dan neem ik aan dat de computers van Vodafone de snelheden locaal beperken, opdat iedereen tenminste enigszins kan internetten. Maar bij mij is het zowel 's nachts als overdag precies hetzelfde, dus dat is het ook niet.

Het kan ook nog aan je telefoon liggen; maar ik heb op een aantal vaststaande plaatsen extreem langzaam internet, altijd tussen 0,05 en 0,3 Mbps, en op veel andere plaatsen snel internet, 3+ Mbps. Verder heb ik het met twee kaartjes getest, één van Vodafone en één van Hollands Nieuwe, een dochter van Vodafone, met gelijk resultaat. Ook heb ik het door iemand anders laten testen, die een Iphone 4S heeft (ik heb een Galaxy Nexus), en hij had op zo'n vervloekte plaats ook extreem langzaam internet. Dus dat is het ook niet.

Ik denk dat Vodafone ofwel bepaalde locale antennes tijdelijk heeft vervangen door langzame exemplaren, ofwel iets softwarematigs in zijn netwerk heeft veranderd. Beide lijken me niet echt logisch, maar ja, wat is het anders? Het probleem moet bij Vodafone liggen, en ik weet dat ze al enkele maanden bezig zijn met grootscheepse verbouwingen in hun netwerk (zie hun forum/website). Either way, het is irritant! Ik ben bezig een kaartje te maken met waar ik goede en slechte snelheden haal in Amsterdam, want het is heel duidelijk ófwel prima ófwel slecht.
Ah, op die manier :) Opmerkelijk dat je op die plekken wel een redelijk-goed bereik hebt, maar lage snelheden. Zelf (ook Vodafone) maak ik af en toe hetzelfde mee zeer langzaam internet bij normaal bereik (late avond/nacht of 's ochtends voor zessen), maar dat lijkt haast wel in één lokale antenne te zitten, want meestal wil de verbinding best vooruit.

Succes met de kaart maken! (en houdt ons af en toe up-to-date als je wilt :) )

• Cerberus_tm
  • Niet online

De rode markers zijn snelheden onder 0,5 Mbps, de groene zijn boven de 2 Mbps. Geel zou ertussenin moeten worden, maar dat ben ik nog niet tegengekomen.

[Voor 8% gewijzigd door Cerberus_tm op 31-01-2013 18:39]

• Laca
@Cerberus, interessant om te zien dat op plekken waar je niet direct problemen zou verwachten die er toch zijn.
Dank je wel & blijf je in ieder geval volgen! :)

• Cerberus_tm
  • Niet online
Laca schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:56:
@Cerberus, interessant om te zien dat op plekken waar je niet direct problemen zou verwachten die er toch zijn.
Dank je wel & blijf je in ieder geval volgen! :)
Ja, ik zie er ook geen regelmaat in! Het zijn niet de drukste plaatsen die rood zijn, en ze zijn ook niet allemaal bij elkaar in de buurt. Verder zijn bijna alle punten 's middags gemeten, hoewel op verschillende dagen; alleen één of twee rode punten heb ik ook 's nachts gemeten, wat voor de snelheid nauwelijks verschil bleek te maken. Ik ga morgen misschien nog eens een rondje grachtengordel fietsen...maar mijn handen werden wel erg koud tijdens het speedtesten!

• mrsar

mrsar

Cerberus_tm schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 04:55:
[...]

was laatst bij kinker,dat was gewoon goed.nieuwezijds zover ik weet ook goed,met de tram kom ik langs nieuwezijds/dam,zal daar morgen een test doen als ik er aan denk :)

ik zie een rode marker staan volgens mij bij rembrandt/blauwe brug? klopt dat (slecht te zien) maar daar is mijn connectie altijd goed (ook in de kroegen ;) )

sowieso heb ik zover ik weet (dat ik bezig was op mobiel in de tram/bus(west=>sloterdijk,rembrandt of CS)) overal wel H+ op mijn lumia 920,is mij iig niet opgevallalen dat ik terug viel naar G oid

[Voor 9% gewijzigd door mrsar op 01-02-2013 01:52]

• Cerberus_tm
  • Niet online
mrsar schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:45:
[...]

was laatst bij kinker,dat was gewoon goed.nieuwezijds zover ik weet ook goed,met de tram kom ik langs nieuwezijds/dam,zal daar morgen een test doen als ik er aan denk :)

ik zie een rode marker staan volgens mij bij rembrandt/blauwe brug? klopt dat (slecht te zien) maar daar is mijn connectie altijd goed (ook in de kroegen ;) )

sowieso heb ik zover ik weet (dat ik bezig was op mobiel in de tram/bus(west=>sloterdijk,rembrandt of CS)) overal wel H+ op mijn lumia 920,is mij iig niet opgevallalen dat ik terug viel naar G oid
Nee, Rembrandtplein heb ik nog niet gemeten: wat je bedoelt is misschien de rode marker bij Albert Heijn aan de Jodenbree? Daar staat mijn GPS-pijl in het plaatje. Ben erg benieuwd of jouw meetwaarden afwijken van de mijne!

By the way, ik meet dus NIET streepjes of H+, maar ik doe daadwerkelijke speed-tests (op speedtest.nl, omdat de Android-applicatie van Speedtest.net voor mij vaak netwerk-errors geeft). Want het gaat erom dat ik meestal 4 streepjes en H heb, terwijl ik dan toch extreem lage snelheden meet. Bij bijna al die rode markers heb ik namelijk 4 streepjes en H.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee