Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Nope. Wifi werkt geweldig en zonder problemen. IOS 6.0.1 of 6.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Manke schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:11:
Is er een manier om de scrollfriction te verlagen of om naar de bodem te gaan?? Slaat nergens op hoe apple dat heeft gemaakt
Iedereen tevreden dat veel apps geen flick momentum scrolling meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Smirnoff schreef op zondag 27 januari 2013 @ 08:55:
Ik heb al nagezocht op internet, maar een duidelijk antwoord kan ik niet vinden. Mijn net nieuwe iphone 5 heeft toch veel last van wifi problemen. En het rare is het ene moment wel, het andere moment niet.
Hij heeft verbinding, maar er komt geen data doorheen (overige appraten wel overigens). Schakel ik over op 3G, gewoon internet. Nu lees ik dat bij 6.0.2 deze problemen verholpen zouden moeten zijn, maar niets is minder waar. Regelmatig laat ik hem het netwerk vergeten, meld opnieuw aan. Vernieuw Lease etc. Heeft iemand van jullie een idee? of hebben jullie met de 5 ook nog dit probleem?
Brakke wifi module, apple gebruikt de goedkoopste onderdelen die er te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Manke schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:11:
[...]

Iedereen tevreden dat veel apps geen flick momentum scrolling meer hebben?
Ik heb werkelijk geen idee waar je op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
jasjenl schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:01:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee waar je op doelt.
Scrollen in bijv instellingen gaat soepel en blijf lang doorscrollen als je het scherm niet meer aanraakt (momentum) , in bv safari en chrome komt ie direct tot stilstand nadat je loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Manke schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:58:
[...]

Scrollen in bijv instellingen gaat soepel en blijf lang doorscrollen als je het scherm niet meer aanraakt (momentum) , in bv safari en chrome komt ie direct tot stilstand nadat je loslaat.
Ah, dat. Het was me nooit opgevallen dat daar verschil tussen zat, maar het is ook niet zo dat het in safari meteen stil staat, zoals jij hier stelt. Maar het scrollt in instellingen inderdaad wat langer door. Ik kan me er niet erg aan storen vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Is er een goto bottom functie? Net zoals goto top door op de tijdbalk te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Smirnoff schreef op zondag 27 januari 2013 @ 08:55:
Ik heb al nagezocht op internet, maar een duidelijk antwoord kan ik niet vinden. Mijn net nieuwe iphone 5 heeft toch veel last van wifi problemen. En het rare is het ene moment wel, het andere moment niet.
Hij heeft verbinding, maar er komt geen data doorheen (overige appraten wel overigens). Schakel ik over op 3G, gewoon internet. Nu lees ik dat bij 6.0.2 deze problemen verholpen zouden moeten zijn, maar niets is minder waar. Regelmatig laat ik hem het netwerk vergeten, meld opnieuw aan. Vernieuw Lease etc. Heeft iemand van jullie een idee? of hebben jullie met de 5 ook nog dit probleem?
Heb precies hetzelfde, nieuwe mocht niet baten. Brakke wifi chip, in die 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:22
Ik heb nooit problemen met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Manke schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:58:
[...]

Inderdaad, het was me al opgevallen dat het bijv. veel meer werk was om naar het einde van een pagina te gaan op GoT. Maar ik dacht dat mijn iPhone 4 gewoon trager geworden was met iOS 6. Maar ik zie nu wat je bedoelt als ik het vergelijk met 'instellingen'.

Wel jammer inderdaad, ik vond de oude manier makkelijker werken. Ik heb het vermoeden dat ze het gedaan hebben omdat je zo minder hard kan scrollen en ze dus niet veel content hoeven te pre-renderen zonder dat je de grijze blokjes gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
als je scrollt zal je zien dat de plek dat je aanraakt om te scrollen precies onder je vinger belandt, echt nutteloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Manke schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:15:
Is er een goto bottom functie? Net zoals goto top door op de tijdbalk te drukken?
Nee, maar die kun je zelf toevoegen door een bookmark te maken.
http://firozansari.com/20...croll-bottom-bookmarklet/

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:00
alwaysleft schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:33:
[...]

Ik heb er ook ontzettend vee last van.
Ligt ook misschien aan het netwerk, heb er naar mijn idee thuis meer last van dan op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:43
Mooi verhaal dus.... jammer dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand of je iOS 6.1 gewoon kan flashen zonder dat je UDID geregd is? Ik las dat hij geen speciale activatie nodig had

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:54

janklp

FortyTwo Capital

Je kan gewoon updaten. Zelf ook gedaan en werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Janusz schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:01:
Je kan gewoon updaten. Zelf ook gedaan en werkt prima :)
Thanks. Welke versie moet ik hebben? Want er zijn er 2 voor de iPhone 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
En waar haal je dan iOS 6.1 dan vandaan nu?

Ik wou het op mijn 3GS zetten, trouwens als ik een restore doe en het blijkt dat 6.1 niet stabiel genoeg is (of mij gewoon niet bevalt) dan kan ik toch terug retoren naar 6.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
alwaysleft schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:33:
[...]

Of software in combinatie met de chip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:53
Ik kan via instellingen > general > software update gewoon updaten. Ik denk niet dat je eenvoudig terug kunt gaan naar een vorige versie. Volgens mij heb je daar een jailbreak oid voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPMTSLR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-02-2023
wil graag de batterij in mijn iphone 4s vervangen. Heb op ifixit gezien dat het niet al te moeilijk is om zelf te doen. Kijkend voor een nieuwe batterij op ebay en dealextreme.com zie ik verschillen "originele' batterijen voorbijkomen. Iemand ervaring met het vervangen? En welke batterij is goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Gewoon originele batterij. Kost je 2 tientjes. En je telefoon houdt het weer bijna 2 dagen uit.
http://ifixed.nl/products...Apple-iPhone-4S-Accu.html

Kies dan ook een schroevendraaiertje erbij. Is met 10 minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:58
Ik heb al een tijdje een iPhone 4s waar ik erg tevreden over ben. Ik laadde deze tot voor kort met de originele lader + kabel op, dat ging prima totdat ik de kabel kwijtraakte. Ik heb vervolgens op eBay voor een paar dollar nieuwe neppe kabels gekocht. Het probleem met deze kabels is echter dat ze erg langzaam mijn iPhone laden. Na wat onderzoek komt dat omdat de draaddikte in deze neppe kabels erg laag is.
Hier meer uitleg: http://john.spade.cc/note...pad/28-ipad-slow-charging

Nu vind ik 22,- euro voor een simpel Apple kabeltje behoorlijk aan de prijs. Weet iemand waar ik goede en leuker geprijsde kabels kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Dotto schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:27:
Ik heb al een tijdje een iPhone 4s waar ik erg tevreden over ben. Ik laadde deze tot voor kort met de originele lader + kabel op, dat ging prima totdat ik de kabel kwijtraakte. Ik heb vervolgens op eBay voor een paar dollar nieuwe neppe kabels gekocht. Het probleem met deze kabels is echter dat ze erg langzaam mijn iPhone laden. Na wat onderzoek komt dat omdat de draaddikte in deze neppe kabels erg laag is.

Nu vind ik 22,- euro voor een simpel Apple kabeltje behoorlijk aan de prijs. Weet iemand waar ik goede en leuker geprijsde kabels kan vinden?
Gewoon die €22,- neerleggen of even op V&A rondkijken. Heb je tenminste de garantie dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 15:20
Niemand die na de update alle wekkers en alle pushnotificaties uithad? Ik heb de update gedaan via iTunes en zowel ik als mn compagnon hadden geen wekker meer staan vanochtend.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Dotto schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:27:

30pin to usb stekkertje kopen en dan een normale usb kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
JPMTSLR schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:50:
wil graag de batterij in mijn iphone 4s vervangen. Heb op ifixit gezien dat het niet al te moeilijk is om zelf te doen. Kijkend voor een nieuwe batterij op ebay en dealextreme.com zie ik verschillen "originele' batterijen voorbijkomen. Iemand ervaring met het vervangen? En welke batterij is goed?
Naar mijn ervaring allemaal nep, ook op de Nederlandse webshop, kan je onder andere zien aan de slechte printkwaliteit van de labels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Mizgala28 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:53:
En waar haal je dan iOS 6.1 dan vandaan nu?

Ik wou het op mijn 3GS zetten, trouwens als ik een restore doe en het blijkt dat 6.1 niet stabiel genoeg is (of mij gewoon niet bevalt) dan kan ik toch terug retoren naar 6.0.1?
Zou voor de zekerheid met tinyumbrella de blobs opslaan, dan kan het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Net even de voice recorder geprobeerd, valt me wel op dat er veel geruis op de achtergrond is seg.. De ipad heeft dit veel minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:10

NoTimeRemains

I know

Ik heb een iPhone 4 waar wss de Home-knop van defect is. Iemand enig idee hoe lang een reparatie duurt? Gekocht bij T-Mobile. Nog binnen de 2 jaar garantie. Evt. verzekert door ProAssist.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 23:54

janklp

FortyTwo Capital

1 week. Is al vaker gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:44:
Ik heb een iPhone 4 waar wss de Home-knop van defect is. Iemand enig idee hoe lang een reparatie duurt? Gekocht bij T-Mobile. Nog binnen de 2 jaar garantie. Evt. verzekert door ProAssist.
had die van mij gefixed met 70% alcohol, wat alcohol op de knop en blijven drukken, werkt weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:46

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 171% gewijzigd door JB op 31-01-2013 00:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
Vandaag een deal op groupdeal.nl.

Afbeeldingslocatie: http://www.groupdeal.nl/media/catalog/product/cache/1/image/430x350/0dc2d03fe217f8c83829496872af24a0/i/p/iphone-gratis-oplader-spits-hoofd_3.jpg

Adapter of Auto-adapter
+
30-pin of Lightningkabel

30 pin - 4,95
lightning - 5,95

Gewoon chinese namaak

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Ik heb een iPhone 4s hier liggen met 5.1.1 erop. Tevens heb ik ook een iPhone 5 met iOS 6.1, maar deze wil niet goed met mijn wifi connecten. Ik krijg wel verbinding, maar na een paar minuten switch die terug naar het 3G netwerk. Nu vroeg ik mij af of ik dit probleem ook met de 4s ga krijgen, als ik deze update naar iOS 6.1? Of is dit puur een iPhone 5 kwaaltje? De wifi werkt trouwens wel goed op de iPhone 4s onder 5.1.1. Het betreft een belkin router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mijn vriendin had eerder deze week dat de nieuwste IOS update automatisch werd geinstalleerd (iPhone 5). Na installatie meldt ie dan dat je nog een paar stappen moet doorlopen, en dan moet je een netwerk selecteren. Omdat ze op die locatie nergens een wifi netwerk had, kon je dus domweg niet verder gaan en kon ze lekker de rest van de dag niet bellen enz.

M.a.w. hoe schakel je de automatische IOS updates uit? Op mijn toestel heb ik het niet (niet eens een notificatie tenzij ik zelf laat zoeken op updates).

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:33:
Mijn vriendin had eerder deze week dat de nieuwste IOS update automatisch werd geinstalleerd (iPhone 5). Na installatie meldt ie dan dat je nog een paar stappen moet doorlopen, en dan moet je een netwerk selecteren. Omdat ze op die locatie nergens een wifi netwerk had, kon je dus domweg niet verder gaan en kon ze lekker de rest van de dag niet bellen enz.

M.a.w. hoe schakel je de automatische IOS updates uit? Op mijn toestel heb ik het niet (niet eens een notificatie tenzij ik zelf laat zoeken op updates).
apart dat die automatisch geinstalleerd werd... Ik probeerde het op kantoor te doen, maar werd gewaarschuwd dat de update 107 MB was en dat ik die alleen kon downloaden en uitvoeren als ik ook Wifi had..... dus hoe je vriendin dat klaar gespeeld heeft, weet ik niet.... maar bij mij was het onmogelijk totdat ik een Wifi verbinding had...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat weet ik dus ook niet. Ze pakt haar telefoon uit de tas en dat update scherm stond er toen al op (was dus al klaar met updaten). Maar dat wil ik dus uitzetten ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 21:25
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:58:
Dat weet ik dus ook niet. Ze pakt haar telefoon uit de tas en dat update scherm stond er toen al op (was dus al klaar met updaten). Maar dat wil ik dus uitzetten ergens.
gaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:33:

Ik weet verder niet hoe het zit met bedrijfsmanagementtools, maar standaard is het onmogelijk dat iOS automatisch wordt geüpdate op je iPhone. Heeft ze de telefoon van het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:03

FreakNL

Well do ya punk?

Ik kan me alleen maar bedenken dat de update gestart is toen ze nog thuis was of ergens anders waar er WiFi was... En dan nog is het vreemd, je moet toch altijd zelf op een knopje drukken om te updaten? Of gaat hij uiteindelijk toch gewoon eigenwijs updaten? Ik heb dat iig nog nooit gezien bij mijn iPhone of iPad...

Oplossing was trouwens (relatief) simpel, vraag aan iemand in de buurt of ze even een wifi hotspot openzetten op hun telefoon.. Weet niet of ze andere mensen/bekenden rond haar heen had, maar zo zou ik het doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Het moet altijd handmatig..

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik *dacht* het ook...

BeQuietAndDrive, hoe handig is jouw vriendin met elektronica? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Vandaag een nieuwe i4s voor mijn vader ingericht. Die kwam uit doos met ios6.0.1. Zodra hij verbinding had met wifi en aan een touwtje hing begon hij echt uitzichzelf te downloaden maar vroeg wel om hem te installeren. Had het zelf nog nooit gezien. Ik moet het echt met de hand doen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2022
@BeQuietAndDrive

Ik had daar gewoon de mogelijkheid om die stap te skippen trouwens, op een iPhone 4S.

XBOX One: Agonis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Best bizar. Ik ben ondertussen iOS zo zat dat ik m'n iPhone maar te koop heb gezet. Zonde, als Apple iets meer hun best had gedaan had ik hem graag gehouden. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
DennusB schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:01:
Best bizar. Ik ben ondertussen iOS zo zat dat ik m'n iPhone maar te koop heb gezet. Zonde, als Apple iets meer hun best had gedaan had ik hem graag gehouden. ;w
Wat is er aan de hand dan, want ik zie niets in dit topic staan van jou over iOS namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Zojuist een neppe Lightning-kabel ontvangen van DealExtreme, werkt prima :P. Kwaliteit van de kabel lijkt ook goed.

Deze had ik besteld: http://dx.com/p/usb-sync-...hone-5-white-100cm-163395

[ Voor 32% gewijzigd door MarcoC op 02-02-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
me_mrtn schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:08:
[...]

Wat is er aan de hand dan, want ik zie niets in dit topic staan van jou over iOS namelijk.
Ja niks, maar ze vernieuwen niet. Het is nou al jaren hetzelfde terwijl Android aan 1 stuk aan het innoveren is. Toch maar terug naar Android dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 14:03:
[...]

Ja niks, maar ze vernieuwen niet. Het is nou al jaren hetzelfde terwijl Android aan 1 stuk aan het innoveren is. Toch maar terug naar Android dus :P
Haha, ik snap je ergens wel. Ik vind ook wel dat ze weer eens wat mogen vernieuwen. Jammer dat de nadruk steeds ligt bij redelijk nutteloze features zoals Siri en passbook.

Ben echt nog wel blij met de telefoon, maar er mag weleens iets aan de user interface aangepast worden. En dan bedoel ik geen volumeknopjes.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
meer prijzen
02 februari 2013 - Volgens de geruchten beschikt de iPhone 5S over verbeterde camera's (sommigen beweren dat het toestel voorzien wordt van een 13-megapixel camera met een Sony-sensor) en meer geheugen. Mogelijk komt er - net als van de iPad 4 - een 128GB editie. Mogelijk krijgt de iPhone 5S ook een groter 4,8-inch display dan de huidge (4-inch) iPhone 5.

Anderen beweren echter dat de iPhone 5S helemaal geen geüpgrade editie van de huidige iPhone 5 is, maar juist een goedkopere uitvoering (tussen de $ 99 en $ 149) met een plastic behuizing en een minder helder scherm. Geruchten over een dergelijke, goedkopere 'iPhone mini' doen overigens al langer de ronde.

Uiteraard heeft Apple nog niets bevestigd, dus het is afwachten wat de iPhone 5S gaat bieden - als dit model daadwerkelijk dit jaar op de markt komt.

Ik was de iPhone ook een beetje zat maar als dit het gaat worden..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik snap jullie niet, na 4 jaar een iPhone gekocht te hebben verveeld het me nog steeds niet... :S

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
[...]

Wat dacht jij, ik heb geen 'probleem' dus ik verzin er gewoon één? ;)

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Banshee schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:21:
Vandaag een nieuwe i4s voor mijn vader ingericht. Die kwam uit doos met ios6.0.1. Zodra hij verbinding had met wifi en aan een touwtje hing begon hij echt uitzichzelf te downloaden maar vroeg wel om hem te installeren. Had het zelf nog nooit gezien. Ik moet het echt met de hand doen allemaal.
Dit zag ik van de week ook op mijn ipad mini was al gedownload hoefde alleen maar te installeren. Nieuw ofzo?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
BillSpaarbank schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 14:23:
nutteloze features zoals Siri en passbook.
Whoa, functies waarvan ik bijna dagelijks gebruik van maak. Sinds MyOrder ook Passbook ondersteuning heeft, is het helemaal geweldig. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

[...]

Het is maar wat je innoveren noemt.. Ik heb android gehad maar ik vind het een rommelig en inconsistent ecosysteem, iOS komt op mij veel strakker, netter en beter afgewerkt over. Ik snap niet waarom mensen een OS afrekenen op 'gebrek aan innovatie' als het gewoon goed werkt, vernieuwing is niet altijd verbetering. Liever iets dat al jaren goed en soepel werkt dan die instabiele rommelige zooi die android vaak is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vezel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 14:41
OT
Ik stond ook voor de keus abo loopt af. Heb toch zeer bewust voor iphone5 gekozen.
Ik heb ook een imac en ipad en wat me voornamelijk opvalt is dat het allemaal super samenwerkt.
Ik heb nl. ook een pc, Lumia 800 en een Acer W700 (alles zakelijk) en hier is yoch altijd wel wat mee, dan weer geen verbinding, slechte wifi drivers (W700) om nog maar te zwijgen over bediening op afstand (bij ms heel vaak de melding dat windows explorer niet meer werkt...niks van dit alles bij apple)

Ik heb al van alles geprobeerd skydrive & icloud, diverse synchronisatie methodes maar bij Apple werkt het altijd simpel & foutloos in tegenstelling tot Microsoft waar het eigenlijk altijd wel wat is. Ik begrijp wel dat Ios voor Tweakers minder leuk is dan windows software, maar ik heb de beslissing genomen om ook zakelijk afstand te nemen van microsoft en over te gaan op Apple.
Oh ja, ik ben/was geen apple fanboy maar wordt dat wel steeds meer....
OT

[ Voor 13% gewijzigd door vezel op 02-02-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Idem dito hier. Kom van een HTC Desire S af wat echt geen slechte telefoon was. Maar terwijl ik die HTC had kreeg ik een iPad 2 cadeau. Vond het toen wel grappig, zo'n tablet, maar meer ook niet.. Vond het ook overpriced. Hoewel ik dat nog steeds wel een beetje vind moet ik eerlijk zeggen dat het gebruikersgemak en ook de gebruikerservaring van IOS me echt gepakt heeft.

Later ook een Apple TV erbij gekocht en dan is de ervaring echt super.. Het werkt gewoon.. Toen een vriend van me na een avond stappen bleef slapen had hij in no-time zijn foto's van die avond op de TV vanaf zijn iPhone echt lachen.. Had toen zelf nog geen iPhone, maar die HTC werd wel brakker en brakker. Volgens mij heb ik er ook een virus op gehad, want op een gegeven moment was mijn batterij in 2 uur leeg. Een factory reset heeft dat overigens verholpen..

Later de iPad 2 naar mijn ouders gedaan en een 4 gekocht en nu ook een iPhone 5..

Het is niet zo dat Android niet werkt ofzo, en een beetje tweaker kan eventuele problemen best oplossen.. Kreeg ook verwijten -> "Ben jij nou een echt IT-er?" toen ik mijn iPhone kocht.. Maargoed, ik ben heel de dag al problemen op aan het lossen, dus ik wil eigenlijk gewoon dat het spul wat ik thuis heb "gewoon" werkt.. Misschien compleet off-topic, ik heb hetzelfde gehad met een zelf gebouwde HTPC (in 2003, toen waren er nog niet echt off-the-shelve oplossingen ;) ). Maar je blijft ermee sleutelen.. En als je eenmaal 40 uur werkt heb je dat gehannes wel gehad. Vandaar de HDX-1000. En als die het niet meer doet, komt de volgende mediaspeler... (ATV is nog iets te beperkt, imho) ;)

Ik vind het in ieder geval allemaal prima werken. Tja het is duur. Maar volgens mij zit het kwalitatief ook wel redelijk in elkaar. Misschien niet meer zo premium als vroeger, maar toch. En het ziet er ook gewoon echt goed uit, maar dat is natuurlijk persoonlijk...

Hoorde overigens een meisje in de trein aan een vriendin vertellen dat ze geen iPhone wilde (ze had momenteel een Blackberry waarvan het abbo afliep) omdat dat "allemaal zo ingewikkeld" is.. Wilde bijna inbreken in het gesprek :D Als er iets makkelijk te begrijpen is, is het IOS wel (imho)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:10
Om eventjes te reageren op wat er gezegd wordt over de iPhone/iPad/iMac... Ja, het werkt allemaal wel mooi, maar Apple is zeker niet heilig (ik heb een iphone 5, iMac, ipad 1, ipad 3 en een ATV3). Zo vind ik de stelling dat OSX gewoon werkt tov Windows gewoon kul. Ik heb jaaaaaren gewerkt met windows (nog steeds op mijn werk als sr. embedded firmware engineer) en nooit problemen mee gehad. Nooit blue-screens, virussen, trage computer, enz. Werkt gewoon goed en stabiel (wel logisch na (blijven) denken). Heb nu thuis dus OS X en deze had/heeft ook nukken (glitches in de graphics, wireless wat niet goed werkt, zwaar verouderd file-systeem, OS updates die verkeerd gaan, enz. Ook is networking en file management in OS X een stuk slechter dan in windows (mijn mening!). Uiteraard heeft OSX ook enkele (grote) voordelen tov Windows zoals preview, build-in support for RAW camera formaten/colormanagement, multi-desktop, Bonjour-protocol, Applicatie-management (install/de-install), etc. Het is gewoon een keuze en geen van beide staat boven de ander vind ikzelf.

Mijn iPhone 5 werkt zoals het hoort. Ben er op zich tevreden mee omdat Apple aan dingen denkt waar andere fabrikanten niet altijd aan denken; goede gespreks- en audiokwaliteit, goede en snelle afhandeling van streaming video, geluid wat dempt als een andere app geluid afspeelt (ipv stopt zoals met Android), schokvrije bediening, telefoongedeelte werkt snel, efficient en gewoon zoals het hoort, goed eco-systeem en goede integratie met andere Apple apparatuur. Maar, ook enkele nukken en in mijn ogen iets waar ze echt moeten innoveren of inhalen; geen multi-tasking (op enkele uitzonderingen na), facetime/airplay/etc alleen voor Apple, niet makkelijk delen van bestanden/info tussen apps zoals in Android (zwaar pluspunt voor Android), iOS te beperkt (kan veel uitgebreider en makkelijker zonder Widgets (overhypt) of iets dergelijks), arrogante houding van Apple en nog wel enkele zaken.

Vooral de bugs in icloud (mail-sync en notificatie-issues bv) en beperkte iOS zijn dingen die ik graag veranderd zou zien in iOS. Welke beperkingen?
- Geen default browser, mail, sms, etc app die je in kan stellen (altijd safari). Bah.
- Apps kunnen niet op de achtergrond draaien (uitzonderingen daargelaten). Grote mail met attachment verzenden via GMail-app gaat alleen als je deze open laat staan totdat de mail verzonden is. Zelfde met Dropbox foto-sync. Bah en nog eens bah.
- Icoontjes zijn static (behalve agenda-app). Iets van live-tiles achtig zou functionaliteit kunnen vergroten.
- Apple push service (verzorgt alle push berichten) is beperkt in de zin dat apps niet de berichten krijgen op het moment dat er een pushbericht binnenkomt. Je moet bv whatsapp of Skype opstarten om het actuele bericht op te halen van de whatsapp/skype server. Bah.
- Geen T9 dialer (vond ik erg handig in Android).
- Geen unified store (je hebt iTunes en app store).
- Notification center is zeer beperkt. Je kan niet zien in iOS of je een notificatie hebt (behalve op lock-screen). Manier van openen van notification center is onlogisch (helemaal omlaag scrollen om alles te zien itt Android). Met android gebruikte ik het veel, met iOS eigenlijk nooit wegens de beperkingen.
- Nog wel een paar maar ik ben al veel te lang aan het typen :).

Hoe dan ook, ben tevreden over i-producten maar ze zijn niet (altijd) 'beter' dan andere producten. Er valt nog meeeeer dan genoeg te verbeteren voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nou dat van Whatsapp klopt niet, ik krijg het gewoon meteen binnen.
Wat Skype betreft, het is ook de schuld van de app zelf dat deze het niet ondersteund, ik heb een ander chat programma genaamd Gadu-Gadu en daar kun je instellen dat je een chat bericht binnen krijgt ook al is de app uit.

En wat Windows betreft, hij wordt trager door alle zooi dat mensen erop installeren, daar heb ik VirtualBox voor, als die traag wordt installeer ik hem opnieuw.

Bij mac daartegen vind ik de toegang tot de harde schijf (bij Mountain Lion dan) te omslachtig, ik snap wel dat Mac OS X graag alles zelf voor je bepaald waar je muziek moet wezen of je foto's maar ik wil het zelf kunnen kiezen en dat kan wel bij Windows, echter vind ik de manier van verwijderen van programma's bij Mac OS X gewoonweg geweldig.

Maar ieder systeem heeft zo z'n voordelen en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Mizagala28: Nee, dat is niet waar. Je krijgt het Whatsapp berichtje niet meteen binnen als je je telefoon op standby hebt staan (maw, je ziet je berichtje op je lockscreen verschijnen). Het komt wel op je iPhone, maar je Whatsapp app weet er nog niks vanaf. Zelfde met alle andere soortgelijke apps. Zo werkt iOS nu eenmaal. Het is alleen een push notificatie van apple met inhoud van, in dit geval, whatsapp. Zodra je de app opstart, maakt deze contact met de Whatsapp server om het bericht 'echt' te downloaden (vanaf dat moment staat het bericht echt in Whatsapp). Kijk maar, het werkt echt zo. Ook bij Gadu-Gadu. Het is nu eenmaal de afweging van accu-verbruik en gebruikersgemak. Nu hoeft apple maar een service te laten draaien (van Apple zelf) ivm alle apps die notificaties moeten ontvangen. Scheelt een hoop aan verbruik.

Windows wordt net zo snel traag als OS X met geinstalleerde 'zooi'. OS X is helemaal niet sneller dan Windows (of andersom). Wel is/was OS X eenvoudiger vwb architectuur (Unix/BSD) waardoor je minder OS overhead hebt. Echter is met ML meer overhead erbij gekomen en volgens mij zit er nu nog weinig verschil tussen OS X en Windows 7.

Dat laatste, het verwijderen van apps op OS X, vind ik net als jij helemaal geweldig. Zoveel makkelijker en sneller dan in Windows.

Elk systeem heeft idd zijn voor- en nadelen...

[ Voor 5% gewijzigd door Anteros op 03-02-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Het komt wel op je iPhone, maar je Whatsapp app weet er nog niks vanaf.
Dat klopt, sorry mijn fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Op mijn oude iPhone deed ik eigenlijk niks meer dan apps installeren en weer verwijderen omdat ik er niks aan had. Apps van de muziekzenders zijn grafisch prachtig gemaakt. Maar een simpel excel bestand bewerken is er niet bij.

Nu heb ik een HTC 8X WP8 telefoon en ik doe niets anders dan toepassingen die nuttig zijn installeren en toepassen.

Er zal op de iPhone misschien net zoveel mogelijk zijn als op de WP8 telefoon maar ik heb het nooit ontdekt.

Oké, veel apps zijn nog niet op het niveau van de iPhone maar ik vind het niet eens erg om op updates te wachten. WhatsApp is nog lang niet op het niveau van iPhone, en Twitter is alleen in het engels beschikbaar.

In WP8 wordt veelvuldig om een locatie gevraagd, wil je dat niet, dan installeert de app simpelweg niet.
Vanavond de app BuitenBeter geïnstalleerd. Kun je in jouw gemeente meldingen doen van kapot straatmeubilair. En je hoeft niet in te geven waar je woont, of op dat moment bent, want dat weet de app al.

Als ik een app op de iPhone wil installeren moet ik een AppleID invoeren maar waarom is mij na 3 jaar iPhone 3Gs nog steeds niet duidelijk.

Nee, nooit meer een iPhone zoals het er nu uitziet. Na 3 jaar niets vernieuwends meegemaakt.

Met de WP8 heb ik er weer zin in. Toepassingen bedenken voor ons bedrijf ....leuk.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
jasjenl schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:33:
[...]

Het is maar wat je innoveren noemt.. Ik heb android gehad maar ik vind het een rommelig en inconsistent ecosysteem, iOS komt op mij veel strakker, netter en beter afgewerkt over. Ik snap niet waarom mensen een OS afrekenen op 'gebrek aan innovatie' als het gewoon goed werkt, vernieuwing is niet altijd verbetering. Liever iets dat al jaren goed en soepel werkt dan die instabiele rommelige zooi die android vaak is...
Snap niet wat je bedoelt. Mijn vriendin heeft een iPhone 4, we hebben samen een iPad 2 en ik heb een Galaxy S2, maar vind Android helemaal niet inconsistent. De apps van Google werken allemaal volgens de Holo-UI en werken erg prettig en consistent (mijn mening). Vergeet ook niet dat je eventueel een andere launcher kan gebruiken (bijvoorbeeld Apex) voor de standaard-look. Wat apps van derden doen, dat moeten de derden zelf weten, maar daar kan je Android niet op afrekenen.

Verder kan iOS ook inconsistent zijn met menu en back-knoppen vaak op andere plaatsen (strakke apps tegenover die faux-lederen apps in het geval van Apple-apps), maar nogmaals, dat is ook de app-makers aan te rekenen.

Al met al vind ik Android geavanceerder, laat veel meer innovatie zien en is, naar mijn persoonlijke en bescheiden mening, zelfs gebruiksvriendelijker omdat je niet voor IEDERE functie een andere app hoeft te gebruiken. De apps lijken meer samen te werken en dus bespaar je tijd bij een handeling. Aan de andere kant prefereer ik de apps binnen App-store (niet de lay-out van de store, dan vind ik Play weer beter) weer boven Google Play en ook vind ik de iPhone hardware best mooi. Uiteindelijk ieder z'n eigen mening, maar om Android nu inconsistente rommel te noemen.. daar doe je 70% van de wereld die een smartphone bezit toch tekort mee (of je hebt voor het laatst met versie 2.x gewerkt en dan kan ik je mening veel beter begrijpen) :)

[ Voor 3% gewijzigd door marhalm op 03-02-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
GerCor schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:24:
Op mijn oude iPhone deed ik eigenlijk niks meer dan apps installeren en weer verwijderen omdat ik er niks aan had. Apps van de muziekzenders zijn grafisch prachtig gemaakt. Maar een simpel excel bestand bewerken is er niet bij.
Lukraak apps installeren is ook nutteloos. Daarnaast zijn er tal van office applicaties. Het bedrijf waar ik momenteel bij werk (13.000 werknemers) doet dat juist voornamelijk (iPad).
In WP8 wordt veelvuldig om een locatie gevraagd, wil je dat niet, dan installeert de app simpelweg niet.
Vanavond de app BuitenBeter geïnstalleerd. Kun je in jouw gemeente meldingen doen van kapot straatmeubilair. En je hoeft niet in te geven waar je woont, of op dat moment bent, want dat weet de app al.

Als ik een app op de iPhone wil installeren moet ik een AppleID invoeren maar waarom is mij na 3 jaar iPhone 3Gs nog steeds niet duidelijk.
Wat is het verschil met geolocatie permissies per app? Veel handiger, dan weet je namelijk precies welke app welke permissies vraagt van je. Overigens is je wachtwoord er juist om je account te beschermen. Onbekend met het begrip phishing? Wat een moeite ook om je wachtwoord in te voeren zeg.

* me_mrtn mompelt over spijkers op laag water zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:28
funk-e schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:10:
Ik heb ook last van dat cameraprobleem:

Hier een voorbeeld (van het Apple-forum) hoe nasty het eruit ziet:
[afbeelding]
gisteren bezoekje Apple Store Amsterdam ivm afspraak Genius Bar.

De 6.1 update zou dit probleem verholpen moeten hebben volgens de medewerker die mij hielp. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik na de update naar 6.1 geen probleem meer heb ondervonden met de camera... Heb het afgelopen week toch vrij intensief uitgetest..

dus helaas geen nieuwe gekregen... maar wel een nog goed werkende iphone 5 zonder purple lines problemen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
GerCor schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:24:

Nu heb ik een HTC 8X WP8 telefoon en ik doe niets anders dan toepassingen die nuttig zijn installeren en toepassen.

Er zal op de iPhone misschien net zoveel mogelijk zijn als op de WP8 telefoon maar ik heb het nooit ontdekt.

Oké, veel apps zijn nog niet op het niveau van de iPhone maar ik vind het niet eens erg om op updates te wachten. WhatsApp is nog lang niet op het niveau van iPhone, en Twitter is alleen in het engels beschikbaar.

Nee, nooit meer een iPhone zoals het er nu uitziet. Na 3 jaar niets vernieuwends meegemaakt.

Met de WP8 heb ik er weer zin in. Toepassingen bedenken voor ons bedrijf ....leuk.
Apart, wat doe je dan met WP8 wat je niet met iOS kon? De app die je noemt bestaat ook voor Android en iOS namelijk, dus ik snap je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

me_mrtn schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:53:
[...]

Lukraak apps installeren is ook nutteloos. Daarnaast zijn er tal van office applicaties. Het bedrijf waar ik momenteel bij werk (13.000 werknemers) doet dat juist voornamelijk (iPad).

[...]

Wat is het verschil met geolocatie permissies per app? Veel handiger, dan weet je namelijk precies welke app welke permissies vraagt van je. Overigens is je wachtwoord er juist om je account te beschermen. Onbekend met het begrip phishing? Wat een moeite ook om je wachtwoord in te voeren zeg.

* me_mrtn mompelt over spijkers op laag water zoeken.
Je mompelt maar, het is alleen iets zinvoller als ik schrijf dat de app niet installeert als je geen toestemming geeft voor locatiebepaling, dat je dan ook begrijpt wat ik schrijf. Ik weet dus OOK precies aan welke apps ik toestemming heb gegeven.

Wat verder ook prettig is, is Skydrive. Maak ik een foto met mijn telefoon, staat deze ook in Skydrive en dus ook zichtbaar op mijn Xbox360. En ..... de hubs. Voeg ik een persoon toe in mijn telefoon, dan zie ik die persoon ook terug in Skype. Hoef ik niks voor te doen. Kan ik ook online doen, met Hotmail agenda. Daar een afspraak in maken, zie ik dat weer terug op mijn telefoon.

Nou had ik dat daar jaren geleden al ingevoerd ... ook een verjaardagkalender. Nieuwe telefoon 2013, live.id invoeren en alles stroomt als een raket automatisch mijn telefoon in. Ik hoef helemaal niet in e.o.a. exotische app aan te geven waar mijn bestanden staan en op welke manier ze moeten synchroniseren. Allemaal standaard. Facebook personen, Twitter personen, 1 keer aangeven dat het gekoppeld moet worden met mijn adressenboek, en daar staat ze al. In Skype hoef je helemaal niks aan te geven .... is ook Microsoft en pakt dat zelf op.

Allemaal uiterst simpel maar erg effectief.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 04-02-2013 00:23 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MarcoC schreef op maandag 04 februari 2013 @ 00:08:
[...]
Apart, wat doe je dan met WP8 wat je niet met iOS kon? De app die je noemt bestaat ook voor Android en iOS namelijk, dus ik snap je niet.
Nee, kijk. Ik schreef al dat het met iOS waarschijnlijk ook wel kan maar ik heb het nooit ontdekt. En in Windows zit het er automatisch in. Wij hebben ons kapot gezocht naar een manier om excelbestanden te wijzigen in bijvoorbeeld DropBox. En dat zit gewoon standaard in windows. Mijn collega gooit een excelbestand in Skydrive en ik open het excelbestand .... krijg ik een compleet excel menu voor mijn neus. Gratis ... standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
GerCor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 00:19:
[...]

Nee, kijk. Ik schreef al dat het met iOS waarschijnlijk ook wel kan maar ik heb het nooit ontdekt. En in Windows zit het er automatisch in. Wij hebben ons kapot gezocht naar een manier om excelbestanden te wijzigen in bijvoorbeeld DropBox. En dat zit gewoon standaard in windows. Mijn collega gooit een excelbestand in Skydrive en ik open het excelbestand .... krijg ik een compleet excel menu voor mijn neus. Gratis ... standaard.
Ja, WP8 heeft Office. iOS heeft dat (nog) niet, maar er zijn third party apps waarmee je Excel-bestanden kunt bewerken. Dus het enige verschil is vooralsnog dat WP8 native Office-bestanden kan bewerken. Ik vind het maar een gek verhaal van jouw kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Dat mis ik wel bij iOS: integratie met Dropbox.
Dropbox is super ingeintregeerd bij Android.

Foto's gemaakt met de camera komen op mijn dropbox terecht terwijl de camera op de achtergrond deze upload. Op iOS is dit helaas niet beschikbaar? Ik moet persé de app open laten staan om foto's te synchroniseren.

Zelfde geld voor foto's delen vanuit Dropbox?! Ik kan geen foto vanuit Dropbox selecteren en deze delen met Whatsapp contacten. Ik moet de foto eerst opslaan in de lokale bibliotheek.

Bovenstaande voorbeelden helpen niet bij gebruikersvriendelijkheid (acccesebility) en ik snap wel waarom mijn buurmeisjes van 16 voor een Android kiezen. ;)

Ik snap dat iOS misschien een andere denkwijze vereist (een App open laten om te synchroniseren), maar als je 3 jaar met Android werkt, en vrij simpele dingen (in mijn ogen) zoals een foto delen vanuit je Dropbox niet kan. Ai. :'(

Of mis ik iets? :)

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MarcoC schreef op maandag 04 februari 2013 @ 00:20:
[...]
Ja, WP8 heeft Office. iOS heeft dat (nog) niet, maar er zijn third party apps waarmee je Excel-bestanden kunt bewerken. Dus het enige verschil is vooralsnog dat WP8 native Office-bestanden kan bewerken. Ik vind het maar een gek verhaal van jouw kant.
Dat mag je vinden, het gaat MIJ om de totaalervaring. Ik kan die thirdparty apps niet vinden, en bij Windows hoef ik er niet naar te zoeken, want is standaard.

PC en telefoon en eventueel de XBox360, het werkt allemaal STANDAARD naadloos samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
GerCor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 00:28:
[...]

Dat mag je vinden, het gaat MIJ om de totaalervaring. Ik kan die thirdparty apps niet vinden, en bij Windows hoef ik er niet naar te zoeken, want is standaard.

PC en telefoon en eventueel de XBox360, het werkt allemaal STANDAARD naadloos samen.
Je verhaal raakt kant noch wal, met een iPhone werkt alles even naadloos samen (behalve de Xbox dan). Alles wat je tot nu toe zegt kan net zo makkelijk de op iPhone, alleen moet je voor Excel-bestanden een app downloaden. Erg overtuigend is je verhaal niet.

Is het je trouwens niet opgevallen dat je niet eens een pdf kan bekijken zonder een app te moeten downloaden? Of dat je notificaties niet bewaard worden? Dat multitasking brak werkt? Dat apps veel langzamer starten dan op iOS? Dat je geen .avi-bestanden kunt kijken zonder te converteren? Dat soort dingen vind ik veel ergerlijker dan een Excel-bestand niet kunnen bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Beta schreef op maandag 04 februari 2013 @ 00:27:
Dat mis ik wel bij iOS: integratie met Dropbox.
Dropbox is super ingeintregeerd bij Android.

Foto's gemaakt met de camera komen op mijn dropbox terecht terwijl de camera op de achtergrond deze upload. Op iOS is dit helaas niet beschikbaar? Ik moet persé de app open laten staan om foto's te synchroniseren.

Zelfde geld voor foto's delen vanuit Dropbox?! Ik kan geen foto vanuit Dropbox selecteren en deze delen met Whatsapp contacten. Ik moet de foto eerst opslaan in de lokale bibliotheek.

Bovenstaande voorbeelden helpen niet bij gebruikersvriendelijkheid (acccesebility) en ik snap wel waarom mijn buurmeisjes van 16 voor een Android kiezen. ;)

Ik snap dat iOS misschien een andere denkwijze vereist (een App open laten om te synchroniseren), maar als je 3 jaar met Android werkt, en vrij simpele dingen (in mijn ogen) zoals een foto delen vanuit je Dropbox niet kan. Ai. :'(

Of mis ik iets? :)
Je hebt helemaal gelijk en dat is dan ook voor mij het grootste gemis. Eigenlijk kan je het breder trekken; alles heeft te maken met multi-tasken. Wat jij beschrijft is bijna correct. Niet je fotoapp upload de foto, dat doet dropbox zelf. Deze draait altijd op de achtergrond en houdt in de gaten of je een foto gemaakt/opgeslagen hebt. Zodra dat het geval is, upload dropbox de foto. Dat principe kan dus voor elke app, zolang ze maar een service hebben draaien op Android.

Het delen tussen apps is in iOS erg, erg slecht geregeld. Met Android heb je intents welke aangeven wat ze kunnen. Android zoekt de goede intents bij elkaar -bv alle intents welke foto's kunnen bewerken/openen- en laat ze zien in een keuzelijst. Delen van bestanden/info tussen elke app is op Android dus een kleine moeite voor veel plezier. iOS aan de andere kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MarcoC schreef op maandag 04 februari 2013 @ 00:33:
[...]
Je verhaal raakt kant noch wal, met een iPhone werkt alles even naadloos samen (behalve de Xbox dan). Alles wat je tot nu toe zegt kan net zo makkelijk de op iPhone, alleen moet je voor Excel-bestanden een app downloaden. Erg overtuigend is je verhaal niet.

Is het je trouwens niet opgevallen dat je niet eens een pdf kan bekijken zonder een app te moeten downloaden? Of dat je notificaties niet bewaard worden? Dat multitasking brak werkt? Dat apps veel langzamer starten dan op iOS? Dat je geen .avi-bestanden kunt kijken zonder te converteren? Dat soort dingen vind ik veel ergerlijker dan een Excel-bestand niet kunnen bewerken.
Ja, dus jij gaat mij dus verwijten dat ik apps moet downloaden om iets gedaan te krijgen en in vrijwel dezelfde zin aangeeft dat je met iOS ook apps kunt downloaden om hetzelfde resultaat te bereiken als bij Windows.

De apps in WP8 openen razendsnel. Kijk, dat jij filmpjes kijken belangrijker vindt, is natuurlijk prima, maar ik gebruik excel voor mijn werk. Geen tijd voor avi.

Hoe dan ook, voor mij en ik denk voor heel veel mensen is Windows een heel stuk eenvoudiger dan iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
GerCor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 00:13:
[...]

Je mompelt maar, het is alleen iets zinvoller als ik schrijf dat de app niet installeert als je geen toestemming geeft voor locatiebepaling, dat je dan ook begrijpt wat ik schrijf. Ik weet dus OOK precies aan welke apps ik toestemming heb gegeven.

Wat verder ook prettig is, is Skydrive. Maak ik een foto met mijn telefoon, staat deze ook in Skydrive en dus ook zichtbaar op mijn Xbox360. En ..... de hubs. Voeg ik een persoon toe in mijn telefoon, dan zie ik die persoon ook terug in Skype. Hoef ik niks voor te doen. Kan ik ook online doen, met Hotmail agenda. Daar een afspraak in maken, zie ik dat weer terug op mijn telefoon.

Nou had ik dat daar jaren geleden al ingevoerd ... ook een verjaardagkalender. Nieuwe telefoon 2013, live.id invoeren en alles stroomt als een raket automatisch mijn telefoon in. Ik hoef helemaal niet in e.o.a. exotische app aan te geven waar mijn bestanden staan en op welke manier ze moeten synchroniseren. Allemaal standaard. Facebook personen, Twitter personen, 1 keer aangeven dat het gekoppeld moet worden met mijn adressenboek, en daar staat ze al. In Skype hoef je helemaal niks aan te geven .... is ook Microsoft en pakt dat zelf op.

Allemaal uiterst simpel maar erg effectief.
Dus de app installeert niet als je geolocatie gebruikt. Handig als je nu.nl dat niet wil laten doen. 8)7 Over agenda en gesynchroniseerde zaken? Inloggen met je iCloud of Google account en je bent klaar, wat is je punt? Apps kunnen gewoon je contacten gebruiken, keuze van de ontwikkelaar. Niets geen exotische apps voor nodig. Foto's die ik maak staan gelijk op m'n iCloud en dus op m'n Apple TV, iPad en Macs. Belangrijker is dat ze ook in iPhoto staan. Probeer dat maar met WP8. Leuk dat je al die zinloze argumenten probeert te verzinnen en prima dat je blij bent met WP. Maar hou het wel realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

me_mrtn schreef op maandag 04 februari 2013 @ 00:51:
[...]

Dus de app installeert niet als je geolocatie gebruikt. Handig als je nu.nl dat niet wil laten doen. 8)7 Over agenda en gesynchroniseerde zaken? Inloggen met je iCloud of Google account en je bent klaar, wat is je punt? Apps kunnen gewoon je contacten gebruiken, keuze van de ontwikkelaar. Niets geen exotische apps voor nodig. Foto's die ik maak staan gelijk op m'n iCloud en dus op m'n Apple TV, iPad en Macs. Belangrijker is dat ze ook in iPhoto staan. Probeer dat maar met WP8. Leuk dat je al die zinloze argumenten probeert te verzinnen en prima dat je blij bent met WP. Maar hou het wel realistisch.
Ik heb geen iCloud (dat moet je toch eerst installeren op je PC en iPhone). Ik heb geen Googleaccount (wil ik ook absoluut niet hebben). Nog nooit van iPhoto gehoord, ook al heb ik al 3 jaar een iPhone,

Ik heb 1 live.nl account voor alles.

Nogmaals, dat hele iPhone-Apple boeit mij niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Hiervoor mag je een topic report aanmaken.

[ Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 04-02-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En ook hiervoor gewoon een TR aanmaken.

[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 04-02-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
En vooral ook niet doorgaan :/

[ Voor 94% gewijzigd door Hoedje op 04-02-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ook niet de bedoeling...

[ Voor 95% gewijzigd door Hoedje op 04-02-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Leuk dat je foto's meteen op je op je Xbox staan. Die van mij staan meteen op mijn server en op mijn ipad en Apple tv. Wat is het verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

FreakNL schreef op maandag 04 februari 2013 @ 01:33:
Leuk dat je foto's meteen op je op je Xbox staan. Die van mij staan meteen op mijn server en op mijn ipad en Apple tv. Wat is het verschil dan?
Inderdaad, er is weinig verschil in functionaliteit. Ik heb ervaring met zowel Windows Phone als iOS en vind ze wat betreft gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit gelijkwaardig. Voor iOS is er iCloud met een Apple ID, voor WP SkyDrive met een Windows-account. De eerste is iets meer app-gericht, de tweede iets meer centraal.

De iCloud photostream zorgt ervoor dat foto's die je met een apparaat maakt direct beschikbaar zijn in andere applicaties op al je Apple-apparaten. Met SkyDrive foto-upload zijn ze beschikbaar op de centrale SkyDrive. Ik vind dat laatste iets gemakkelijker omdat SkyDrive (ook) als een bestandssysteem en via de browser te benaderen is, vergelijkbaar met Dropbox dus, maar toch met de integratie die niet onderdoet voor die van iCloud in apps op WP of Windows. Verder biedt Microsoft iOS-apps voor SkyDrive, terwijl ik nog geen iCloud-app heb gevonden voor WP.

Ik kan met beide systemen (of ecosystemen, zoals dat tegenwoordig wordt genoemd) prima overweg: heb een iOS-apparaat, een Mac, een WP-apparaat en een Windows-pc. Mensen die zeggen dat het ene véél gebruiksvriendelijker dan wel uitgebreider is dan het andere hebben gewoon niet goed naar het andere gekeken of zijn ernstig bevooroordeeld.

Zelf heb ik overigens geen uitgebreide eisen, als ik mijn contactpersonen, taken en agenda maar kan synchroniseren en als dat betekent dat ik die eenmalig moet importeren uit een ander systeem vind ik dat prima, maar uit interesse probeer ik wel alles uit. Ik vind dus dat ik hierover wel een evenwichtige en gefundeerde mening heb.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dat komt omdat iCloud een totaalervaring is voor Apple apparatuur, Skydrive is een opslagdienst om je data op te slaan en te delen, iCloud is een back-up en synchronisatie client voor Apple apparaten daarom is er geen iCloud app voor WP (je kan toch ook geen PS3 games op een Xbox360 spelen? juist omdat het daar niet voor bedoelt is, hetzelfde is met iCloud)

WP is leuk en aardig maar ik wil niet dat apps mij volgen, ik kan het locatiebepaling in Android en iOS uitzetten en ik kan nog steeds mijn apps gebruiken, dit kan niet met WP omdat die je dan de app niet laat gebruiken.

Trouwens, je had het over samenwerken van WP met Xbox360 en Windows (je benadrukt dat enorm) dus uit ervaring kan ik je zeggen dat je wel gelijk hebt maar nogmaals Apple kan dit ook en zelfs beter.

Als ik een liedje koop in iTunes (stel dat ik een hele Apple eco systeem heb, dus iMac, iTunes, ect ect), op mijn iMac, dan wordt het liedje meteen als ik een internet verbinding heb ook gedownload op mijn iPad, iPhone of iPod Touch en is meteen ter beschiking, datzelfde geldt voor films, apps, boeken en alles wat je via iTunes maar kan kopen, OOK in Windows en op Windows, dus als ik iTunes heb op een Windows PC dan wordt het ook daar gedownload en als ik het daar download of op een iPad, iPhone of iPod het synchroniseert allemaal met elkaar en is overal meteen beschikbaar.

Hetzelfde met iCloud als ik photostream gebruik en ik maak een foto met mijn iPhone ect dan wordt de foto meteen op het moment dat mijn computer aanstaat (of als hij al aanstaat) geüpload via photostream, het werkt naadloos samen en veel functies werken ook in Windows.

Ook als je een Apple TV hebt, het werkt gewoon samen met Windows en Mac en ik kan alles erop bekijken wat ik ook op mijn Mac of Windows PC ook kan.

En dan hebben we ook gimmicks als Remote app, waardoor ik via mijn Wi-Fi netwerk gewoon iTunes op Windows en Mac kan besturen met mijn iPad/iPhone/iPod Touch.

Het werkt veel beter samen dan Windows Phone, en het hele eco systeem werkt voor een groot gedeelte ook samen met Windows.

Nee ik heb geen Mac (geen geld ervoor) ik heb gewoon een Windows 7 laptop, WP telefoon heb ik niet omdat ik het niks voor mezelf vond (maar ik vind het wel een goed en stabiel smartphone OS dat zich tenminste onderscheidt qua interface van de concurrentie) ik heb wel een iPhone 3GS en ik gebruik iTunes.

Liever geen caps, maar gewoon een TR aanmaken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 04-02-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
marhalm schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:26:
Snap niet wat je bedoelt. Mijn vriendin heeft een iPhone 4, we hebben samen een iPad 2 en ik heb een Galaxy S2, maar vind Android helemaal niet inconsistent. De apps van Google werken allemaal volgens de Holo-UI en werken erg prettig en consistent (mijn mening). Vergeet ook niet dat je eventueel een andere launcher kan gebruiken (bijvoorbeeld Apex) voor de standaard-look. Wat apps van derden doen, dat moeten de derden zelf weten, maar daar kan je Android niet op afrekenen.
Android is meer inconsistent dan iOS als geheel - inclusief de apps. Bij iOS worden er volgens mij meer eisen gestelt aan de apps zelf wat betreft user interface, waardoor het geheel consistenter wordt. Precies dus het "dat moeten de derden zelf weten" ten opzichte van "derden moeten voldoen aan de eisen van Apple". iOS zal vast niet perfect daarin zijn, maar het uitgangspunt werkt wel.

Geen waardeoordeel verder, ik heb een jaar Android gebruikt en mis sommige dingen van Android, terwijl ik de stabiliteit en consistentie van iOS toch ook wel kan waarderen. Geen idee wat m'n volgende toestel gaat worden, voor beide OSsen valt wel wat te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Goed, nog 1 keer voor diegene die ontzettend slecht kunnen lezen: In Windows is het allemaal standaard, je hoeft er niets voor te doen. Je hoeft het ook niet te snappen, Windows snapt het al voor jou.

Ik heb iTunes nooit begrepen. Ik heb een iPhone, mijn dochter een iPod. Beide zijn zichtbaar (aangemeld) in iTunes. Mijn dochtertje vindt die spelletjes erg leuk op haar iPod. Prima toch? Maar nou start ik iTunes op ... sluit mijn iPhone aan en voordat ik het weet heb ik die spelletjes ook op mijn iPhone.

En omdat ik niks van iTunes snap ... begrijp ik ook niet waar het vandaan komt of hoe ik dat uit zet.
En, daarbij, eenmaal iTunes geïnstalleerd op je PC krijg je het er ook nooit meer van af. Dus, ik gebruik dat hele iTunes niet meer want ik heb geen idee wat dat programma ongevraagd allemaal gaat doen.

Nu was het zo, en ik weet niet of dat nog zo is, maar je kon/kunt je iPhone maar op 1 PC aanmelden bij iTunes.

Dus, voor de allerlaatste keer ... want ik heb het al 4 keer opgeschreven: IK denk dat wat ik met Windows (standaard) kan zal met iOS ook kunnen maar ..... voor de 4e keer .... ik heb het nooit kunnen vinden of begrepen.

En als ik dat na 3 jaar iPhone nog niet weet maar het binnen 2 dagen van Windows wel snap ... dan is voor mij iOS onduidelijke TROEP. (noem dat TROLLEN, ik vind het geen trollen).

Niemand hoeft voor mij over te stappen naar Windows, ik probeer alleen duidelijk te maken dat Windows VOOR MIJ ontzettend veel makkelijker te begrijpen is dan iOS.

PS.... niemand hoeft zich trouwens geroepen te voelen mij uit te leggen hoe ik kan voorkomen dat mijn iPhone volloopt met spelletjes van mijn dochter haar iPod, want de iPhone doet nu uitsluitend dienst als radio voor mijn soundbar. En, zoals al eerder gezegd .... de iPhone boeit mij niet meer.

Oja, tot slot. Ik kan me nog herinneren dat toen ik de iPhone kocht ik me eerst moest aanmelden bij iTunes ... anders deed de iPhone helemaal niks. En dat terwijl ik helemaal geen iTunes wil hebben en iTunes niet van de PC te verwijderen is.

Trollen is nergens voor nodig.

[ Voor 199% gewijzigd door Hoedje op 04-02-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:43
GerCor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:11:
Goed, nog 1 keer voor diegene die ontzettend slecht kunnen lezen: In Windows is het allemaal standaard, je hoeft er niets voor te doen. Je hoeft het ook niet te snappen, Windows snapt het al voor jou.
Ik snap je berichten volkomen maar je slaat de plank een paar keer gruwelijk mis. WP snapt helemaal niks. Jij als gebruiker stelt je eigen profiel samen: Je koppelt je facebook en twitter aan je MS account (oude live-id), daarna koppel netjes al je contacten. Eventueel doet WP een suggestie op basis van overeenkomende gegevens zoals naam of telefoonnummer. iOS doet precies hetzelfde sinds 6.x.
Ik heb iTunes nooit begrepen. Ik heb een iPhone, mijn dochter een iPod. Beide zijn zichtbaar (aangemeld) in iTunes. Mijn dochtertje vindt die spelletjes erg leuk op haar iPod. Prima toch? Maar nou start ik iTunes op ... sluit mijn iPhone aan en voordat ik het weet heb ik die spelletjes ook op mijn iPhone.

En omdat ik niks van iTunes snap ... begrijp ik ook niet waar het vandaan komt of hoe ik dat uit zet.
En, daarbij, eenmaal iTunes geïnstalleerd op je PC krijg je het er ook nooit meer van af. Dus, ik gebruik dat hele iTunes niet meer want ik heb geen idee wat dat programma ongevraagd allemaal gaat doen.

Nu was het zo, en ik weet niet of dat nog zo is, maar je kon/kunt je iPhone maar op 1 PC aanmelden bij iTunes.
En daar hebben we het hele pijnpunt, iTunes. Ik geeft gelijk grif toe dat het een draak van een programma is. Maar juist wat je hier aanhaalt kun je in iTunes wel degelijk uitzetten. Met behulp van Google neemt het letterlijk niet meer als 2 minuten van je tijd in beslag.

Dat je een iDevice maar op één iTunes installatie kan beheren klopt, net als WP7.x (ik heb verder geen ervaring met WP8) maar op één Zune installatie gekoppeld kan worden.
GerCor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:11:Dus, voor de allerlaatste keer ... want ik heb het al 4 keer opgeschreven: IK denk dat wat ik met Windows (standaard) kan zal met iOS ook kunnen maar ..... voor de 4e keer .... ik heb het nooit kunnen vinden of begrepen.
Ik hoop dat ik nu niet al te cru overkom, maar dit is eerder een beperking aan jouw inzet en/of kunde dan dat het een beperking is in iOS.
GerCor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:11:Oja, tot slot. Ik kan me nog herinneren dat toen ik de iPhone kocht ik me eerst moest aanmelden bij iTunes ... anders deed de iPhone helemaal niks. En dat terwijl ik helemaal geen iTunes wil hebben en iTunes niet van de PC te verwijderen is.
Soit, je eerste punt waarbij je onomstotelijk gelijk hebt.

Begrijp me niet verkeerd, WP heeft wel degelijk zijn pluspunten. En ik ben blij dat je een OS hebt wat aansluit bij jouw wensen. Voor mij heeft WP afgedaan, na het 7.8 debacle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online

Ik heb iTunes nooit begrepen. Ik heb een iPhone, mijn dochter een iPod. Beide zijn zichtbaar (aangemeld) in iTunes. Mijn dochtertje vindt die spelletjes erg leuk op haar iPod. Prima toch? Maar nou start ik iTunes op ... sluit mijn iPhone op en voordat ik het weet heb ik die spelletjes ook op mijn iPhone.

Dus, voor de allerlaatste keer ... want ik heb het al 4 keer opgeschreven: IK denk dat wat ik met Windows (standaard) kan zal met iOS ook kunnen maar ..... voor de 4e keer .... ik heb het nooit kunnen vinden of begrepen.

En als ik dat na 3 jaar iPhone nog niet weet maar het binnen 2 dagen van Windows wel snap ... dan is voor mij iOS onduidelijke TROEP. (noem dat TROLLEN, ik vind het geen trollen).

Niemand hoeft voor mij over te stappen naar Windows, ik probeer alleen duidelijk te maken dat Windows ontzettend veel makkelijker te begrijpen is dan iOS.

PS.... niemand hoeft zich trouwens geroepen te voelen mij uit te leggen hoe ik kan voorkomen dat mijn iPhone volloopt met spelletjes van mijn dochter haar iPod, want de iPhone doet nu uitsluitend dienst als radio voor mijn soundbar. En, zoals al eerder gezegd .... de iPhone boeit mij niet meer.

Oja, tot slot. Ik kan me nog herinneren dat toen ik de iPhone kocht ik me eerst moest aanmelden bij iTunes ... anders deed de iPhone helemaal niks. En dat terwijl ik helemaal geen iTunes wil hebben en iTunes niet van de PC te verwijderen is.
Itunes staat "gewoon" in de lijst Programs and features van windows om te uninstallen. App synchronisatie is uit te zetten door je iphone aan te sluiten en in het tabje apps dit uit te vinken, niet bepaald rocket science. Hoezo "onduidelijke troep", dit zijn echt dermate basale handelingen dat ik mij oprecht afvraag wat jij die 3 jaar met je iPhone gedaan hebt maar als jij blij bent met je Windows Phone dan is dat mooi voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
rockmanz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:47:
[...]

Itunes staat "gewoon" in de lijst Programs and features van windows om te uninstallen. App synchronisatie is uit te zetten door je iphone aan te sluiten en in het tabje apps dit uit te vinken, niet bepaald rocket science. Hoezo "onduidelijke troep", dit zijn echt dermate basale handelingen dat ik mij oprecht afvraag wat jij die 3 jaar met je iPhone gedaan hebt maar als jij blij bent met je Windows Phone dan is dat mooi voor jou :)
Ach laat hem lekker. Aan de rest van zijn reacties te zien is zijn niveau niet al te hoog.
Meer zo iemand die GoT gebruikt als helpdesk.

Maar mooi voor hem dat WP zo goed aansluit bij zijn wensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Heel simpel, installeer iTunes op je PC, activeer je iDevice en haal iTunes eraf en download een third party programma waardoor je iPhone op hetzelfde manier kan beheren als een WP of Android telefoon.

Hetzelfde geldt voor WP telefoon, je bent niet verplicht om iTunes of Zune te gebruiken, en sinds iOS 5 is iTunes niet eens meer nodig voor activatie van een iPhone, Wi-FI + Simkaart is genoeg en als die laatste niet compatible is met de apparaat dan heb je maar Wi-Fi nodig en desnoods een Apple-id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Aan beide. Ik heb mij inderdaad niet verdiept in iTunes OMDAT IK GEEN ITUNES WIL maar iTunes moest installeren om de iPhone te kunnen gebruiken. En ik heb nu 5 keer uitgelegd dat je je ook niet in WP8 hoeft te verdiepen .... dat heeft Windows al voor mij gedaan.

Natuurlijk staat iTunes bij uninstall maar daarmee verwijder je niet ALLES van iTunes. Er blijven bestanden op de computer staan.

Ik heb voor WP geen GoT nodig .... nu voor de 6e keer. (over niveau gesproken ... leer lezen)

En Zune bestaat niet in WP8.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 04-02-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
GerCor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:59:
maar iTunes moest installeren om de iPhone te kunnen gebruiken.
I lol'ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

FreakNL schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:06:
Ik *dacht* het ook...

BeQuietAndDrive, hoe handig is jouw vriendin met elektronica? ;-)
Als je googled dan vind je wel mogelijkheden om het uit te schakelen maar dat moet in iTunes, dus daar ga ik nog even naar kijken. Als het uit kan, kan het ook aan dus...

Maar wel belachelijk dat je het niet kunt afronden zonder Wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

*knip

[mbr]Trollen is nergens voor nodig.[/]
Je doet wel erg moeilijk moet ik zeggen... En het is je eigen fout. Op de doos van je iPhone (indertijd) stond namelijk dat je iTunes nodig hebt..

Dat jij dus niet kunt lezen is niet ons probleem... We willen het ons probleem graag maken, maar niet met jouw toon.

[ Voor 41% gewijzigd door World Citizen op 04-02-2013 12:57 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:59:
Aan beide. Ik heb mij inderdaad niet verdiept in iTunes OMDAT IK GEEN ITUNES WIL maar iTunes moest installeren om de iPhone te kunnen gebruiken. En ik heb nu 5 keer uitgelegd dat je je ook niet in WP8 hoeft te verdiepen .... dat heeft Windows al voor mij gedaan.

Natuurlijk staat iTunes bij uninstall maar daarmee verwijder je niet ALLES van iTunes. Er blijven bestanden op de computer staan.

Ik heb voor WP geen GoT nodig .... nu voor de 6e keer. (over niveau gesproken ... leer lezen)

En Zune bestaat niet in WP8.
Over niveau gesproken, bovenstaanden proberen gewoon een discussie te voeren. Als jij zelf aangeeft je niet te willen verdiepen in basic functies van iTunes en iOS dan snap ik ook niet waarom je het afkraakt, in het iPhone forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Allemaal weer onjuiste veronderstellingen. Ik heb destijds gelezen dat je iTunes nodig hebt om de iPhone te kunnen gebruiken want ik heb de iPhone 3 jaar lang gebruikt. Via een trucje aan de praat gekregen omdat je toen ook, eigenlijk, een creditcard moest gebruiken om een AppleID te kunnen maken. Maar, dat was dus te omzeilen.

Ik schrijf hier uitsluitend mijn ervaringen van 3 jaar iOS/iPhone 3Gs en vergelijk dat met WP8 van nu.

De iPhone en iTunes is voor mij al een maand EXIT.

En ik wens een ieder veel plezier met zijn Apple producten.

Ik volg ook de discussie van kopers van de HTC 8X, de Lumia 920 e.d., allemaal WP8 en die mensen zijn allemaal razend enthousiast ... net zoals jullie enthousiast zijn van Apple producten.

Mag toch?

Eindconclusie van mijn 3 jaar ervaring met de iPhone

iOS: gebruikersonvriendelijk (ik noem dat troep), alleen leuk voor mensen die zich er in willen verdiepen
WP8: Top, gebruikersvriendelijk en je hoeft je nergens in te verdiepen ... het werkt gewoon.

Dus, toedeloe met z'n allen.

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 04-02-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
GerCor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:48:
De iPhone en iTunes is voor mij al een maand EXIT.
Wat doe je hier dan nog in dit Apple-forum.

Niemand zit hier volgens mij te wachten op je irritante gewauwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Fusajiro schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:05:
[...]

Wat doe je hier dan nog in dit Apple-forum.

Niemand zit hier volgens mij te wachten op je irritante gewauwel.
OFFTOPIC

Volgens jou ... en dat boeit mij nou totaal niet. Ik heb jou toch ook niet om toestemming gevraagd hier mijn ervaringen met de iPhone te plaatsen. Volgens mij heb ik jouw toestemming ook helemaal niet nodig, mafkees.

IK vind dat gewauwel van jou ook uiterst irritant. Maar het is niet zo omdat jij (vermoedelijk) een iPhone hebt kunt bepalen wie wat hier schrijft.

Nog een tip: als het je niet interesseert wat ik schrijf, dan reageer je gewoon niet. Maar niet op de man spelen en denken de hoogmoed te moeten hebben iets over mij te vertellen te hebben. Want ik heb een bloedhekel aan mensen die denken te kunnen bepalen wat ik schrijf. Dan moet je moderator worden en anders smoel dicht.

Deze topic gaat over de iPhone en niet over mij.

ONTOPIC

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 04-02-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Jongens, deze vent heeft niets anders dan negatieve ervaringen. Prima, als hem dat ligt. Hij is nu blij met zijn Windows Phone, wat heus niet slecht is. Echter, het is duidelijk dat er niet fatsoenlijk te communiceren is en laat hem mooi gaan. Negeer hem verder, heb een TR aangemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

me_mrtn schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:51:
Jongens, deze vent heeft niets anders dan negatieve ervaringen. Prima, als hem dat ligt. Hij is nu blij met zijn Windows Phone, wat heus niet slecht is. Echter, het is duidelijk dat er niet fatsoenlijk te communiceren is en laat hem mooi gaan. Negeer hem verder, heb een TR aangemaakt. :)
OFFTOPIC

me_mrtn in "[iPhone] Ervaringen en Discussie - deel 38"

Je valt in herhaling .... iedereen beslist zelf wel of ze reageren, hebben ze jou niet voor nodig.

Nog iets te melden over jouw ervaring met de iPhone of wil je alleen nog maar over mij trollen?

ONTOPIC....

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 04-02-2013 12:09 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.