Mick1990 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:34:
Vandaag precies een week geleden dat House zonder enige waarschuwing werd verwijderd. Ondanks alle boze reacties op social media blijft Netflix stil. Het enige dat een helpdeskmedewerker kan zeggen is "de licentie is verlopen". Ik snap dat er fouten worden gemaakt, maar pak dan gewoon je verlies als bedrijf en neem opnieuw een licentie. Al was het een mailtje geweest in de zin van "Licentie van House is verlopen, we hebben helaas een fout gemaakt waarvoor onze excuses" Dit is toch geen service zo?

Ja, laat ze even een licentie halen bij de winkel om de hoek..

Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat het iets lastiger ligt dan dat, zeker gezien de (al dan niet exclusieve) deals die er mogelijk zijn met andere partijen.
Ik begrijp dat het erg vervelend is dat de serie die jij aan het kijken bent ineens verdwijnt, maar het beste wat je daarvan kan hopen is dat het beter gecommuniceerd wordt. Want verdwijnende content zul je altijd mee te maken hebben, dit is waarschijnlijk ook geen fout maar eerder een bewuste keus of simpelweg een contentaanbieder die bij een andere partij een betere deal kan krijgen. En eerlijk gezegd ben ik blij dat er af en toe wat verdwijnt, zodat er wat roulatie in het aanbod blijft.
Met een dienst als Netflix kun je het nu eenmaal niet iedereen altijd naar de zin maken. Zoveel mensen zoveel smaken, en wat jij de beste serie ooit vind kan een ander de grootste bagger ooit vinden, en zij moeten nu eenmaal een tussenweg vinden die de grootste groep tevreden stelt.
Het enige wat absoluut beter zou moeten is de communicatie over verdwijnende content. Maar laten we ook eerlijk zijn, ook dan zullen mensen blijven klagen. Maar dan al voor de content daadwerkelijk verdwenen is.