Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik zag dat hij al eens terloops genoemd was en niet heel positief, maar ik wil toch echt even een lans breken voor de serie Tyrant. Spannend, weet je steeds op het puntje van je stoel te houden, mooi gefilmd, op enkele momenten na redelijk tot goed geacteerd, redelijk geloofwaardig.

Ik ben normaal geen fan van politieke series, maar deze is toch wel errug goed!

Jammer dat enkel seizoen 1 op Netflix staat, en er volgens mij absoluut niet bekend is of, en zo ja, wanneer seizoen 2 en 3 op Netflix beschikbaar komen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:43
Ik merk bij sommige netflix stream dat ik een ruis krijg uit mijn surround speakers. Ik heb mijn chromecast aangesloten op mijn denon receiver. In 2014 heeft denon hier al een patch uitgebracht, maar merk dat ik het nu soms weer heb. Andere merken receiver hebben hier toen ook een patch voor gekregen.

Hebben er nog meer deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Ossi schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Het is gelukt hoor, zaterdag een "zware" dag met alleen maar Twin Peaks. Vind het tweede seizoen wel minder dan het eerste trouwens.
De serie werd steeds absurder eigenlijk een hoewel het nog wel leuke momenten had, was het leuke er wel af.
Ja, dat is herkenbaar voor velen. En als je leest waarom, is het wel spijtig en onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 06:46
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:33:
voor de ipad gebruik ik deze app, werkelijk fantastisch, je kan alles zien en ook op categorie en subcategorie selecteren. Voorheen was het een handige app omdat je netflix usa en dergelijke ook kon selecteren voor het overzicht, maar nu dat neit meer echt handig werkt met dns servers heb ik alleen netflix nederland aangevinkt:

https://itunes.apple.com/...uide-pro/id896295904?mt=8

Hij kost wel 3 euro. Maar het werkt goed, wellicht zijn er ook gratis versies of alternatieven.
OMG Thanks!
Waarom OMG ? Omdat ik die app blijkbaar in een ver verleden al eens gekocht had, en die eigenlijk totaal vergeten was 8)7 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:54:
OMG Thanks!
Waarom OMG ? Omdat ik die app blijkbaar in een ver verleden al eens gekocht had, en die eigenlijk totaal vergeten was 8)7 8)7 .
Hij is volgens mij 2 keer van naam veranderd, dus dat kan het ook zijn, ik meen dat hij eerst netflix in de naam had en ik denk dat dat niet mocht.

Ik vind het een fijne app om even snel te zien wat er in een bepaald genre is, plaatje zit er altijd bij en ik vind altijd wel wat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Tigertje schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:23:
[...]

Ja, dat is herkenbaar voor velen. En als je leest waarom, is het wel spijtig en onnodig.
Dat zal ik morgen even moeten opzoeken. Je bedoelt dan de reden dat het steeds absurder werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Vandaag begonnen aan de serie Manhattan op Netflix. Gaat over het gelijknamige Manhattan project voor de ontwikkeling van de eerste kernbom. Fijne sfeer en tot nu toe erg boeiend. Aanrader dus om eens te gaan kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ossi schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:59:
Vandaag begonnen aan de serie Manhattan op Netflix. Gaat over het gelijknamige Manhattan project voor de ontwikkeling van de eerste kernbom. Fijne sfeer en tot nu toe erg boeiend. Aanrader dus om eens te gaan kijken!
Vooral afkijken, wat een heerlijke serie! Overigens heeft het ook een Nederlands tintje: http://www.imdb.com/name/nm1126156/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Ossi schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:56:
[...]

Dat zal ik morgen even moeten opzoeken. Je bedoelt dan de reden dat het steeds absurder werd?
Ja en nee, het lijkt erop dat ABC druk uitoefende op de makers, Lynch and Frost, om de oplossing en daarmee het onthullen van de dader naar voren te schuiven omdat kijkers begonnen af te haken.
Toen moesten ze dus nog 10 afleveringen maken. Die werden uiteindelijk vreemd en obscuur. ABC wilde laatste 5 of 6 niet eens uitzenden, geloof ik, maar dat had ook weer met de kijkcijfers te maken.

Einde van seizoen 2 heeft wel een stevige cliff hanger en een verwijzing naar 25 jaar later, meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Tigertje schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:33:
[...]

Ja en nee, het lijkt erop dat ABC druk uitoefende op de makers, Lynch and Frost, om de oplossing en daarmee het onthullen van de dader naar voren te schuiven omdat kijkers begonnen af te haken.
Toen moesten ze dus nog 10 afleveringen maken. Die werden uiteindelijk vreemd en obscuur. ABC wilde laatste 5 of 6 niet eens uitzenden, geloof ik, maar dat had ik weer met de kijkcijfers te maken.

Einde van seizoen 2 heeft wel een stevige cliff hanger en een verwijzing naar 25 jaar later, meen ik me te herinneren.
Ja ik vond het ook raar dat de onthulling zo vroeg in het seizoen viel. Ze hadden daar ook gewoon moeten eindigen imho.

En inderdaad, er wordt een verwijzing gedaan naar 25 jaar later. Dat is dus nu, vandaar dat ze nu bezig zijn met seizoen 3. Zal het waarschijnlijk wel kijken, maar kijk er nog niet heel erg naar uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk momenteel cosmos, had hm aleens gedownload, maar weer gewist. Nu aan het kijken en het past wel mooi bij de military sf boeken die ik nu lees, daarin klopt vaak net als in de serie alles, dus dat sluit wel leuk aan. Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van de hd beelden. Geen idee of dat door de upgrade naar de chromecast 2 komt (had versie 1), maar het ziet er echt goed uit. Net of de kwaliteit van netflix beter is geworden (zit 2 meter van de router af en heb verder geen wifi netwerken in de buurt, dus dat zou het niet moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Poulske schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:22:
[...]

Wat voor spoiler?

spoiler:
Dat Pablo Escobar dood gaat? Want dat is toch algemeen bekend.
Inderdaad, echter was het toch nog niet bekend of dat in dit seizoen al zou gebeuren of dat ze het over meerdere seizoenen gingen uitspreiden toch ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:49
Bossie schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 01:08:
[...]

Inderdaad, echter was het toch nog niet bekend of dat in dit seizoen al zou gebeuren of dat ze het over meerdere seizoenen gingen uitspreiden toch ?
Jawel, want dit wordt het laatste seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:11:
Ik kijk momenteel cosmos, had hm aleens gedownload, maar weer gewist. Nu aan het kijken en het past wel mooi bij de military sf boeken die ik nu lees, daarin klopt vaak net als in de serie alles, dus dat sluit wel leuk aan. Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van de hd beelden. Geen idee of dat door de upgrade naar de chromecast 2 komt (had versie 1), maar het ziet er echt goed uit. Net of de kwaliteit van netflix beter is geworden (zit 2 meter van de router af en heb verder geen wifi netwerken in de buurt, dus dat zou het niet moeten zijn)
Cosmos is inderdaad een erg boeiende serie! Leuk verteld en leerzaam. Hoewel ik ze soms wel erg kort door bocht vind gaan. Dat roept bij mij vaak meer vragen op dan dat er beantwoord zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Poulske schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:44:
[...]

Jawel, want dit wordt het laatste seizoen.
Niet als het aan de producent ligt!
http://www.nu.nl/film/431...ks-dood-hoofdpersoon.html

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 22:01
Ossi schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

Cosmos is inderdaad een erg boeiende serie! Leuk verteld en leerzaam. Hoewel ik ze soms wel erg kort door bocht vind gaan. Dat roept bij mij vaak meer vragen op dan dat er beantwoord zijn :)
Idd maar de beelden zijn ongelooflijk. Als ik wil relaxen dan zet ik zo'n aflevering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:49
Hoop het niet, Narcos zonder Pablo Escobar is geen Narcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Poulske schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

Ik kan me prima in die mening vinden maar hoe het uitpakt zal natuurlijk nog moeten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Narcos was nooit bedoeld om enkel over Escobar te gaan. Het idee was, net als True Detective, verschillende narco verhalen te behandelen. Mexico met kartels stond geloof ik ook hoog op het lijstje van de producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:11:
Mij viel juist bij deze serie op dat de transfer die ze gebruiken van een zeer slechte kwaliteit is. Het zwartniveau klopt niet waardoor het contrast erg slecht is. Ik heb even de beeldkwaliteit vergeleken met de blu-ray en daar is zwart echt zwart, terwijl bij de Netflix-versie het zwart grijs oplicht. Op een LCD tv zal dit misschien niet zo opvallen maar op mijn plasma ziet deze serie op Netflix er echt minder goed uit als de blu-ray. Bij ander materiaal is mij dit nog niet zo opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:07

YellowCube

Wait...what?

Ik was aan Cosmos begonnen maar was na 10 minuten helemaal klaar met de continue semi-dramatische achtergrondmuziek.
Gaat dat de hele tijd zo door of is het een kwestie van even doorzetten en wordt het daarna rustiger?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 22:01
YellowCube schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:31:
Ik was aan Cosmos begonnen maar was na 10 minuten helemaal klaar met de continue semi-dramatische achtergrondmuziek.
Gaat dat de hele tijd zo door of is het een kwestie van even doorzetten en wordt het daarna rustiger?
Best eerst een joint roken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:39:
[...]
Ja maar... vroeger zag je ook een tekenfilm op TV maar 1x, en wist je als kind niet beter. Mischien later op VHS nog een keertje of zo. En dat is nu ineens niet meer uit te leggen? Denk wel dat hier een probleem groter gemaakt wordt dan het is. Disclaimer: komt van iemand die geen kinderen heeft, maar wel zelf ooit kind geweest is ;)
Ook ooit kind geweest, maar mijn eigen ervaring van vroeger is toch net iets anders. Een bepaalde period werden Disney films me enige regelmaat in de bioscoop bezocht en de meest enerverende lagen dan op enig moment in de zak van Sinterklaas. De VHS banden werden grijs gedraaid, ook al had ik de films al 10 keer gezien. Ook tekenfilms van andere series keek ik graag.

Disclaimer: Dat was vaak in de koude periode van het jaar. Zodra het maar enigszins redelijk weer was, was ik buiten te vinden.
Joster schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:34:
[...]
Kinderen van nu zijn al helemaal gewend aan het nieuwe tv kijken: iets zien wat jij wil zien op het moment dat jij het wil. Die kennen het begrip tv gids en zaterdagochtend telekids met volgorde van programma a tm z echt niet meer.
Klopt, maar wij gaan hier ook wel snel in mee. Van het VHS tijdperk alles veelvuldig bekijken en gewoon het aanbod via tv volgen via DVD/Blu Ray alles in huis kunnen halen naar alles streamen op elk gewenst moment. Het is jammer dat tv-zenders een erg traditionele insteek blijven houden. Ik neem series op de commerciële zenders op en speel ze daarna af waarbij ik die lange reclameblokken skip. Ik snap dat de content ergens van betaald moet worden, maar door gewenning aan diensten als Netflix en HBO merk ik gewoonweg dat het ook anders kan.
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:29:
Ik vind het niet gek, zelfs wel prettig, dat Netflix zijn aanbod regelmatig ververst. Dat daar aan de andere kant wat content voor moet wijken, begrijp ik wel. Natuurlijk is dat jammer, maar het kost ook maar een tientje per maand. Vroeger gaf ik een veel-veel-veelvoud van dat bedrag uit aan DVD en Blu Ray.
Same here. Netflix is voor mij een forse besparing in mijn uitgavenpatroon. Ik koop nu alleen nog maar hetgeen wat ik echt graag wil hebben dan wel wil complementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:10

Cyphax

Moderator LNX
YellowCube schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:31:
Wat ik me van Cosmos het meest herinner is dat het vrij consistent is; het is niet tussendoor van format of uiterlijk gewisseld. Als je de eerste afleveringen niks vindt vermoed ik dat dat zo blijft.
Misschien is de originele serie, waar dit een soort vervolg of remake van (en deels zelfs een ode aan, waardoor ik het erg mooi vond, naast informatie) is, met Carl Sagan, een aanrader?
Die wil ik zelf ook nog een keer zien. Er zijn ook Youtube-kanalen als PBS Spacetime die over deze onderwerpen gaan. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitbull schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:00:
Op een LCD tv zal dit misschien niet zo opvallen maar op mijn plasma ziet deze serie op Netflix er echt minder goed uit als de blu-ray. Bij ander materiaal is mij dit nog niet zo opgevallen.
Bij mij is het wel zwart op een LCD tv, tv is 42 inch en hangt ook 6 meter van ons bed (lang leve het instellen van de grootte van de ondertitels!), maar op die afstand is het werkelijk fantastisch beeld. Maar serie bevat wel veel dramatische muziek en dat ruimteschip waarin ze zitten bevalt me ook niet, maar verder is het wel leuk om te zien als je er interesse in hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:44
YESSSSSSSSSSS
YouTube: Stranger Things 2 | Netflix

season 2 net bevestigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mooi :) Zo te zien dus een direct vervolg op de gebeurtenissen van seizoen 1 en geen nieuw verhaal? Had het opzicht wel leuk gevonden als het een op zichzelf staand verhaal zou zijn met andere hoofdrolspelers maar wel in dezelfde universe.

Oh en ik hoop op een iets hoger cgi budget voor seizoen 2. Dat was voor mij in elk geval wel een beetje immersion breaking.

[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 31-08-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh yes, fantastisch, een van de mooiste shows die ik in jaren gezien heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zo, ik ben sinds deze maand volledig over op Netflix. Gebruikte het al een tijd samen i.c.m. torrents via mijn NAS, maar op een gegeven moment had ik er zodanig veel series op staan dat ik die toch niet allemaal zou kunnen kijken. Heel veel van de series die ik over de jaren verzameld had staan zijn bijna allemaal via Netflix te bekijken. Tegenwoordig lopen de meeste series hooguit een jaar achter en dat vind ik niet zo erg. Toch was het wel een raar gevoel om zomaar alles te verwijderen :o Maar heerlijk om geen gedoe meer te hebben met ondertiteling, propers en sync problemen!

The 4400 helemaal afgekeken en ben nu bezig met Mad Men. Twee series waar ik echt nooit van gehoord had en ook nooit gedownload zou hebben. Dat vind ik vooral ook leuk aan Netflix: je aanpassen aan de content en niet het oneindige aanbod op torrents. Maar ook je vooral laten verrassen i.p.v. mee te gaan met al die hypes over series. Vind vooral Mad Men op een of andere manier erg goed! Het is totaal niet spannend, maar wel ontzettend boeiend en daardoor een totale mindfuck >:)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Mick1990 schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:56:
...... nu bezig met Mad Men. Twee series waar ik echt nooit van gehoord had en ook nooit gedownload zou hebben. Dat vind ik vooral ook leuk aan Netflix: je aanpassen aan de content en niet het oneindige aanbod op torrents. Maar ook je vooral laten verrassen i.p.v. mee te gaan met al die hypes over series. Vind vooral Mad Men op een of andere manier erg goed! Het is totaal niet spannend, maar wel ontzettend boeiend en daardoor een totale mindfuck >:)
Goed bezig!!

Mad Men is toch een vrij bekende serie die best veel prijzen heeft gewonnen, https://en.m.wikipedia.or...tions_received_by_Mad_Men even uit mijn hoofd meerdere Golden Globes waaronder voor oa beste drama serie. Veel kijkplezier in ieder geval! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:23:
Hier sluit ik mij volmondig bij aan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Cosmos vind ik tegenvallen, niet genoeg pace en een hoop nietszeggende cgi. Het lijkt ook meer gericht op jonge kids.

Een alternatief voor Cosmos op netflix is The Code, zeer interessante docu over de wiskunde in de natuur. Leerzame shit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Spoiler tag voor het Narco's verhaal/vervolg waren wel op zijn plaats geweest hier... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij heeft niemand 't over Narcos gehad hier?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
CyBeR schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:46:
Volgens mij heeft niemand 't over Narcos gehad hier?
Toch wel ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah dat. Dat was al voordat 't uitgebracht werd toch? (Afaik was dat afgelopen vrijdag?)

Maar Narcos is gebaseerd op het echte leven van Pablo Escobar, waarvan wel redelijk lang al bekend is dat 'ie doodgeschoten wordt en wanneer dat dan was. Dat kan geen verrassing geweest zijn… De vraag is hoogstens wanneer in de serie het precies gebeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 05-09-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
CyBeR schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:51:
Ah dat. Dat was al voordat 't uitgebracht werd toch? (Afaik was dat afgelopen vrijdag?)

Maar Narcos is gebaseerd op het echte leven van Pablo Escobar, waarvan wel redelijk lang al bekend is dat 'ie doodgeschoten wordt en wanneer dat dan was. Dat kan geen verrassing geweest zijn… De vraag is hoogstens wanneer in de serie het precies gebeurt.
en of dat uberhaubt in s2 gebeurd...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat dat in seizoen twee zou gebeuren was volgens mij al heel lang bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CyBeR schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:51:
Niet iedereen heeft genoeg historische kennis van die regio om de serie te kunnen voorspellen. In dat geval is het een aardige spoiler. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Ik weet helemaal niks van Pablo Escobar, dus bedankt voor de spoiler idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Fijn dat ik nu de schuld krijg van dikke spoilers terwijl ik alleen reageer op berichten waar die spoiler al gewoon in staat. De enige nieuwe info die je uit mijn post kunt halen is dat er waarschijnlijk gewoon nog meer seizoenen van Narcos komen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja, het algemene beleid hier is ook dat informatie uit reeds beschikbare afleveringen niet gespoilerd hoeft te worden dus als ik wil vertellen dat escobar in aflevering 3 omgelegd wordt is dat gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:23:
Tis een leuke serie, maar één van de leukste shows? Of kijk je niet zo veel? :)

Vond vooral het einde behoorlijk kort door de bocht het seizoen hadden wat mij betreft wel 13 i.p.v. 8 afleveringen mogen hebben. Wat een beetje voor een anticlimax zorgde en een bittere nasmaak van de serie.

Hoop inderdaad dat ze seizoen 2 net zo interessant kunnen maken als seizoen 1.

[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 05-09-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 10:58
Poulske schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

Echt wel, de ondergang van Pablo betekende de opkomst van het Calikartel. Dat is net zo interessant. En 3 jaar alter wqaren die ook weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:51:
Tsja, het algemene beleid hier is ook dat informatie uit reeds beschikbare afleveringen niet gespoilerd hoeft te worden dus als ik wil vertellen dat escobar in aflevering 3 omgelegd wordt is dat gewoon prima.
Welk algemeen beleid? In het film topic mogen ook geen spoilers worden geplaatst. Dit is toch het Netflix topic, niet het Narcos topic. Voor diepgaande discussies inclusief het bespreken van reeds uitgezonden afleveringen over een bepaalde serie zijn toch juist die aparte topics voor in leven geblazen? Volgens mij is dat juist het 'algemene beleid', om in aparte topics te spoileren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Niet zeiken, gewoon kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Slurpie Blauw schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:01:
Cosmos vind ik tegenvallen, niet genoeg pace en een hoop nietszeggende cgi. Het lijkt ook meer gericht op jonge kids.

Een alternatief voor Cosmos op netflix is The Code, zeer interessante docu over de wiskunde in de natuur. Leerzame shit!
Kijk dan vooral eens naar Wikipedia: Wonders of the Solar System en Wikipedia: Wonders of the Universe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga met de cosmos reacties aan de gang, bedankt
grote_oever schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:54:
Tis een leuke serie, maar één van de leukste shows? Of kijk je niet zo veel? :)

Vond vooral het einde behoorlijk kort door de bocht het seizoen hadden wat mij betreft wel 13 i.p.v. 8 afleveringen mogen hebben. Wat een beetje voor een anticlimax zorgde en een bittere nasmaak van de serie.

Hoop inderdaad dat ze seizoen 2 net zo interessant kunnen maken als seizoen 1.
Een leuke show is imderdaad een betere keuze, ik was wat enthousiast :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Die docu's van Brian Cox zijn zeer goed inderdaad. Helaas niet op netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:51:
Maar niet waar :P , want het gebeurd pas in de laatste tien minuten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het valt mij op dat de kwaliteit van Narcos in 4K ook echt stukken beter is dan andere netflix series in 4K.
Lijkt wel of er veel minder compressie overheen zit. Normaal zag ik altijd wel wat van ruis op andere 4K series , maar bij Narcos lijkt dat minder of gewoon helemaal weg te zijn.
Kan aan mij liggen , maar ben benieuwd of andere dit ook ervaren. Dan is Netflix aardig op de goede weg :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook wel benieuwd naar de 4k ervaringen. Ik zag gisteren toevallig een filmpje van bright wat voor tv je nu het beste kan kopen en dat was een 4k lcd tv omdat netflix haar 4k aanbod flink aan het groeien gaat. Dus die staat bij mij ook op de verlanglijst.

kan je trowens gewoon 4k kijken met een chromecast in de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 09:24
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:34:
kan je trowens gewoon 4k kijken met een chromecast in de tv?
Niet met de huidige generaties. Maar schijnbaar komt er binnenkort misschien een 4k chromecast op de markt:

http://www.androidpolice....vr-viewer-on-october-4th/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is wel jammer dat je voor 4k het duurdere netflix abo moet hebben. Op zich zou ik het leuk vinden om 4k content te kijken, maar het beperkte aanbod & het kwaliteitsverschil rechtvaardigen voor mij de hogere prijs niet, tevens heb ik ook niet meer streams nodig.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blauwschaap schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:38:
Niet met de huidige generaties. Maar schijnbaar komt er binnenkort misschien een 4k chromecast op de markt:

http://www.androidpolice....vr-viewer-on-october-4th/
Interessant. Ben benieuwd. Ik ben nog niet toe aan een nieuwe tv, maar wellicht volgend jaar en dan zou dit wel een mooie combi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:48:
Het is wel jammer dat je voor 4k het duurdere netflix abo moet hebben. Op zich zou ik het leuk vinden om 4k content te kijken, maar het beperkte aanbod & het kwaliteitsverschil rechtvaardigen voor mij de hogere prijs niet, tevens heb ik ook niet meer streams nodig.
Ik had ook niet meer streams nodig. Maar we hebben nu van 2 netflix ( mijn ouders & ik) accounts 1 account gemaakt. Zo is de prijs eigenlijk zelfs gezakt nu we de kosten delen , en heb ik 4K content

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
degroot schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:03:
Het valt mij op dat de kwaliteit van Narcos in 4K ook echt stukken beter is dan andere netflix series in 4K.
Lijkt wel of er veel minder compressie overheen zit. Normaal zag ik altijd wel wat van ruis op andere 4K series , maar bij Narcos lijkt dat minder of gewoon helemaal weg te zijn.
Kan aan mij liggen , maar ben benieuwd of andere dit ook ervaren. Dan is Netflix aardig op de goede weg :)
Dat komt omdat andere Netflix series gemonteerd zijn in een lagere resolutie. In ieder geval house of Cards was in 2K gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Hebben nog meer mensem problemen met Netflix? Bij mij blijft de app bij het eerste laadscherm hangen, zowel op de PS4 als op de TV.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De afgelopen paar dagen duurt het op alleen mijn (LG) TV-app een tijd voordat een aflevering begint. Het hapert dan een of twee minuten lang. Als het eenmaal begint is er niets aan de hand. Ook op de iPad geen probleem.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F_J_K schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:59:
De afgelopen paar dagen duurt het op alleen mijn (LG) TV-app een tijd voordat een aflevering begint. Het hapert dan een of twee minuten lang. Als het eenmaal begint is er niets aan de hand. Ook op de iPad geen probleem.
Bevestiging daarvan. Voorheen heel snel met laden en snel in 4k kwaliteit. Sinds enkele dagen loopt ie naar 25%, blijft daar even op hangen. Loopt daarna door en start dan meestal in 480p en daarna langzaam naar 2160p. Internet snelheid op tv via de app die daarvoor beschikbaar is voor de LG tv, geeft een veelvoud aan snelheid die nodig zou zijn voor Netflix 4k. Mijn dochter met een LG merkte het ook op. Wij wonen zo'n 100km van elkaar af maar provider van beiden is Ziggo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

hardware-lover schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:18:
[...]

Bevestiging daarvan. Voorheen heel snel met laden en snel in 4k kwaliteit. Sinds enkele dagen loopt ie naar 25%, blijft daar even op hangen. Loopt daarna door en start dan meestal in 480p en daarna langzaam naar 2160p. Internet snelheid op tv via de app die daarvoor beschikbaar is voor de LG tv, geeft een veelvoud aan snelheid die nodig zou zijn voor Netflix 4k. Mijn dochter met een LG merkte het ook op. Wij wonen zo'n 100km van elkaar af maar provider van beiden is Ziggo.
Ook bevestiging hier. Ziggo+LG+netflix.

Ik zal ff met de apple tv testen, kijken of dat veel verschil maakt....

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aanvulling: hier ook Ziggo.. Een test op de iPhone geeft ook problemen, terwijl een speedtest op dezelfde locatie met dezelfde foon 100Mbit/S laat zien.

[ Voor 67% gewijzigd door F_J_K op 06-09-2016 23:58 . Reden: problemen heeft een r ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 23:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ziggo en Sony tv geven hier geen problemen, althans niet met snelheid/bufferen. Ik wordt wel af en toe uit de app gegooid.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 11:07
Chaoss schreef op woensdag 07 september 2016 @ 00:05:
Ziggo en Sony tv geven hier geen problemen, althans niet met snelheid/bufferen. Ik wordt wel af en toe uit de app gegooid.
Hier ook Ziggo/Sony. Exact hetzelfde, best vreemd. Lijkt ook volledig random te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Raem schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:53:
Hebben nog meer mensem problemen met Netflix? Bij mij blijft de app bij het eerste laadscherm hangen, zowel op de PS4 als op de TV.
Vorige week heb ik dit een paar dagen lang gehad. Ziggo, zowel Philips smart-tv als Samsung BluRay met smart hub hadden dit. Ik kon nog wel Netflix zien op telefoon en tablet, via wifi, maar dus niet op de tv. Sinds vrijdag ofzo werkt alles weer zoals het hoort, precies op tijd voor Narcos (bazenserie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:12
F_J_K schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:59:
Met Tweak/LG geen problemen ( ik heb geen 4k abbo.), wel wordt ik er soms uitgegooid tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Hier op Ziggo en Samsung Smart TV zelfde issue. Loopt naar 25% , blijft daar even hangen ( zal geen halve minuut zijn ) en springt daarna door.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
degroot schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:49:
Hier op Ziggo en Samsung Smart TV zelfde issue. Loopt naar 25% , blijft daar even hangen ( zal geen halve minuut zijn ) en springt daarna door.
dat had ik gisteren (PS4 & Ziggo) ook, cancel, weer opnieuw starten en dan gaat het meestal goed.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 19:26

burgt

Starbass

Star Trek the original series staat er nu ook op, gisteren de eerste twee afleveringen gekeken, het is de remasterde versie en ziet er dus wel goed uit.
Ik zag de andere star trek series er nog niet op staan.

From Dusk till Dawn is ook weer begonnen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:01
Star Trek TOS stond er al een paar weken op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 19:26

burgt

Starbass

ah, ik had hem nog niet gezien :D, maar hij staat er nu nog steeds op ;)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 19:32
Zit echt op DS9 te wachten. Heb de hele serie op DVD maar geen DVD speler meer. Ooit S1-6 weer gekeken, maar begin gewoon weer lekker bij het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 22-09 06:46
Ik dacht overigens dat ze aangekondigd hadden dat tegen het einde van het jaar alles van Star Trek erop zou staan. Vind het dan ook raar dat Insurrection blijkbaar verdwijnt in september : http://netflixinbelgie.be...rsopruiming-begint-vroeg/ . Sowieso wel een hoop content die ik nog wou zien :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Alle series van Star Trek komen er eind van het jaar op te staan (TOS staat er nu al), dit betreft dus niet de films.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Hebben anderen hier ook last van dat titels ineens uit 'verder kijken' lijst zijn verdwenen? Ik had ook bij één serie dat Netflix was vergeten welke afleveringen al bekeken waren. Raarrrr.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
Het is vast wel een (paar) keer gezegd, maar waar kan ik nou vinden welke films/shows ze allemaal in Nederland aanbieden? Als ik er op Google kom ik een paar vage blogs tegen..

Verwijderd

Munki schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:02:
Het is vast wel een (paar) keer gezegd, maar waar kan ik nou vinden welke films/shows ze allemaal in Nederland aanbieden? Als ik er op Google kom ik een paar vage blogs tegen..
http://unogs.com/
Moet je alleen Nederland aanvinken.

• absrnd
  • Laatst online: 13:45
Gisteravond de presentatie gezien van de PS4 slim en Pro,
die krijgen een nieuwe Netflix app update om 4K te kunnen streamen, en er werd ook verteld dat aan het eind van het jaar er een groter aanbod gaat komen van 4K content.

Het lijkt er op dat Netfix steeds meer voor 4K gaat, wat op zich een goed plan is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Een zeer slecht plan zelfs. 99% van de mensen boeit 4K niet, maar het drijft wel de kosten op. Liever meer content in HD dan meer pixels in minder content. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gonadan schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:26:
Een zeer slecht plan zelfs. 99% van de mensen boeit 4K niet, maar het drijft wel de kosten op. Liever meer content in HD dan meer pixels in minder content. ;)
Amen! Kijk eens voor de grap hoeveel mensen 1. een 4K TV in huis hebben, en 2. daar dusdanig dichtbij zitten dat het verschil met 1080 ook echt zichtbaar is.

Nomen nescio

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

F_J_K schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:39:
Vooralsnog houd ik dus ook redelijk mijn strategie vol van het niet kijken van Netflix originals.(Ik heb zelfs het nieuwe House of Cards-seizoen nog niet gezien :X )
Ik heb de afgelopen week gezondigd :$ Want heb ondanks dat mijn lijst nog vol staat met niet-Originals (die ik nog niet bekijk omdat de andere content eerder weg zal zijn), toch Strange things gekeken. Erg een aanrader d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 08-09-2016 09:43 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
F_J_K schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:42:
[...]

Ik heb de afgelopen week gezondigd :$ Want heb ondanks dat mijn lijst nog vol staat met niet-Originals (die ik nog niet bekijk omdat de andere content eerder weg zal zijn), toch Strange things gekeken. Erg een aanrader d:)b
Herkenbaar. Een paar weken geleden toch maar S4 van HoC gekeken. Verder inderdaad zoveel mogelijk niet-originals.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Gewoon inloggen bij Netflix zelf? Als je nog geen account hebt is dat ook geen reden, je kan de eerste maand gratis proberen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Het is inderdaad wel eerder langs gekomen, dus check even de posts van afgelopen maand in dit topic ;)

• Tigerblood
Bra-Jo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:30:
[...]

Amen! Kijk eens voor de grap hoeveel mensen 1. een 4K TV in huis hebben, en 2. daar dusdanig dichtbij zitten dat het verschil met 1080 ook echt zichtbaar is.
Zo redeneerde ik zelf eerst ook, maar het is een kromme redenering, want 1. Hoeveel mensen zaten dicht genoeg bij hun TV om verschil tussen 1080 en 720 te zien? en 2. merk je ondanks dat je niet 100% van de 4K pixels waarneemt niet een zichtbaar verschil als je net iets te ver weg zit?

Mij lijkt het dat als je een 50 inch HDTV en een 4K TV naast elkaar zet en je gaat er een halve meter te ver vanaf zitten om alle 4K pixels te kunnen waarnemen, je nog steeds kunt zien dat de 4K TV een meer gedatailleerd beeld geeft.

Sowieso ben je natuurlijk vrij dom bezig als je nu nog een HDTV koopt als je voor hetzelfde geld een 4K TV kunt kopen met een vergelijkbare beeldkwaliteit.

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 23:13
Dat blijft een kip en ei probleem natuurlijk. Ik heb 2 jaar geleden geïnvesteerd in een UHD tv (ik moest er toen toch een kopen, dus waarom nog FHD als tweaker zijnde :+). Nu blijkt natuurlijk dat die tv geen hdcp 2.2 ondersteunt, dus uiteindelijk kan ik alleen 4K kijken via netflix |:(.

Imo is het een goeie zaak dat netflix zo aan de kar trekt. Hopelijk volgen er nog aanbieders, zeker nu de UHD tv's zowat op het prijsniveau van een FHD model een jaar of 3-4 geleden zitten.

Dat het voor het merendeel van de kijkers nu nog geen voordeel biedt vind ik geen goed argument. Als je zo redeneert zouden we nu nog naar analoge zwart/wit tv kijken. Om te vernieuwen moet iemand als eerste de stap durven zetten, blij dat netflix dat (al een tijdje) doet.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:16
lordfragger schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:52:
Dat blijft een kip en ei probleem natuurlijk. Ik heb 2 jaar geleden geïnvesteerd in een UHD tv (ik moest er toen toch een kopen, dus waarom nog FHD als tweaker zijnde :+). Nu blijkt natuurlijk dat die tv geen hdcp 2.2 ondersteunt, dus uiteindelijk kan ik alleen 4K kijken via netflix |:(.

Imo is het een goeie zaak dat netflix zo aan de kar trekt. Hopelijk volgen er nog aanbieders, zeker nu de UHD tv's zowat op het prijsniveau van een FHD model een jaar of 3-4 geleden zitten.

Dat het voor het merendeel van de kijkers nu nog geen voordeel biedt vind ik geen goed argument. Als je zo redeneert zouden we nu nog naar analoge zwart/wit tv kijken. Om te vernieuwen moet iemand als eerste de stap durven zetten, blij dat netflix dat (al een tijdje) doet.
Mooi dat Neflix het doet. Alleen een redelijke goeie 4k tv heb je niet onder de 1500,-
Tigerblood schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:12:
[...]

Zo redeneerde ik zelf eerst ook, maar het is een kromme redenering, want 1. Hoeveel mensen zaten dicht genoeg bij hun TV om verschil tussen 1080 en 720 te zien? en 2. merk je ondanks dat je niet 100% van de 4K pixels waarneemt niet een zichtbaar verschil als je net iets te ver weg zit?

Mij lijkt het dat als je een 50 inch HDTV en een 4K TV naast elkaar zet en je gaat er een halve meter te ver vanaf zitten om alle 4K pixels te kunnen waarnemen, je nog steeds kunt zien dat de 4K TV een meer gedatailleerd beeld geeft.

Sowieso ben je natuurlijk vrij dom bezig als je nu nog een HDTV koopt als je voor hetzelfde geld een 4K TV kunt kopen met een vergelijkbare beeldkwaliteit.
Wij hebben pas geleden extra geen 4k tv gekocht maar een fhd oled (910V) . Beeld was in mijn ogen stukken beter dan een 4k lcd in dezelfde prijsklasse. Echt zwart en veel meer contrast. Vooral de kijkafstand van 3m heeft dan geen zin bij 55". Er zijn genoeg fhd tv's beter dan 4k tv's. Resolutie is niet alles ;)

[ Voor 35% gewijzigd door DeBaroN op 08-09-2016 18:01 ]

Verwijderd

Voor wie een tv zoekt, hier een hulpvideo van Bright van een paar dagen terug:

YouTube: Op zoek naar een nieuwe tv? Hier moet je op letten (uit Bright TV)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tigerblood schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:12:
1. De meeste mensen onderhand wel, met name door de groei in beeldschermformaat.
2. Hangt van de afstand af. Veel van de vergelijkingen gaan dan ook niet over pixels tellen maar over daadwerkelijk meerwaarde kunnen zien.

Natuurlijk zullen schermen nog kunnen groeien, maar er is wel een punt waar het niet meer bruikbaar is in een huiskamer. In mijn optiek zitten we al in die richting, dus gaat 4K heel veel minder toevoegen dan HD gedaan heeft. Ik zet mijn geld op andere technieken die het beeld kunnen verbeteren zoals hdr achter zaken.
Wat een onzin. Dan hadden de omroepen ook allang HD uitgezonden voordat het de standaard werd. Nee, het is prima om de optie te bieden maar als standaard is het nog lang niet geschikt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Bra-Jo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:30:
[...]

Denk dat je je hier misschien nog wel in vergist..
Als ik naar de vriendengroep kijk kan ik er 'al' vier opnoemen (inclusief mijzelf) die een 4K tv hebben. En dan is de helft nog aan het studeren, leeftijd varieert van 21 tot 25.

Zal mij niets verbazen als er al een redelijk groep 4K heeft óf binnen een jaar er een koopt.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• DeBaroN
Famous schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:24:
[...]

Als ik naar de vriendengroep kijk kan ik er 'al' vier opnoemen (inclusief mijzelf) die een 4K tv hebben. En dan is de helft nog aan het studeren, leeftijd varieert van 21 tot 25.

Zal mij niets verbazen als er al een redelijk groep 4K heeft óf binnen een jaar er een koopt.
Je wordt er ook mee dood gegooid, 4k. Maar je hebt 4k en 4k tv's. Tot 1000,- is het allemaal niet best. Koop dan een goeie fhd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

baronruud schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:30:
[...]

Je wordt er ook mee dood gegooid, 4k. Maar je hebt 4k en 4k tv's. Tot 1000,- is het allemaal niet best. Koop dan een goeie fhd.
Mijn Panasonic 50CX720 was ook onder de 1000,- en werkt anders meer dan prima ;)
O.a. Tweakers hebben hem ook redelijk hoog beoordeeld.

• Tigerblood
baronruud schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:56:
Wij hebben pas geleden extra geen 4k tv gekocht maar een fhd oled (910V) . Beeld was in mijn ogen stukken beter dan een 4k lcd in dezelfde prijsklasse. Echt zwart en veel meer contrast. Vooral de kijkafstand van 3m heeft dan geen zin bij 55". Er zijn genoeg fhd tv's beter dan 4k tv's. Resolutie is niet alles ;)
Iedereen staat natuurlijk vrij om te kopen wat hij/zij het beste aanstaat. Ik beweerde ook niet dat resolutie alles is, maar de prijsverschillen tussen FHD en 4K lopen steeds verder terug. Ik kan me niet voorstellen dat je rond de 900-1200 geen mooie 4K TV kan aanschaffen.

Je keuze voor OLED snap ik dan weer niet echt. Aan de ene kant vind je 4K niet een vooruitgang waarin je nu wil investeren, maar een techniek zoals OLED (die nog in de kinderschoenen staat) vind je dan weer wél een goed argument om voor een bepaalde TV te kiezen. De levensduur van OLED is op dit moment nog erg in het ongewis en de ontwikkeling is nog lang niet op een volwassen niveau. Je bent nu als het ware een 1st generation beta tester. Bij 4K zitten we nu toch wel aan de 2e of 3e generatie en is de ontwikkeling verder uit gekristalliseerd.

Nu zit je over 2-3 jaar met én een verouderde resolutie én met een 1st generation OLED paneel.
Dit bedoel ik dus. Stap je in tijdens de eerste generatie van een nieuwe techniek dan loop je binnen de kortste keren tegen bepaalde beperkingen aan. Wacht je 1-2 jaar op een meer volwassen generatie dan heb je én de nieuwe techniek én een overall beter product.

[ Voor 19% gewijzigd door Tigerblood op 08-09-2016 18:39 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Buiten steeds meer 4K wordt er door Netflix ook mondjesmaat Dolby Vision/HDR aangeboden, en de combinatie full HD TV en HDR/Dolby Vision is er op dit moment niet als ik het juist heb?

Much of the current hype around televisions focuses on 4K resolution, but as far as Netflix is concerned, HDR is much more important. “I think HDR is more visibly different than 4K,” Netflix chief product office Neil Hunt told Digital Trends in February. “Over the past 15 years, we have had plenty of increments of pixels on the screen, and from what we saw with digital cameras, pixel count eventually stopped being interesting.”

http://www.digitaltrends....sion-interview-neil-hunt/

OLED vs. LCD

The type of TV you own can also affect the difference HDR makes.

Hunt notes that an LCD TV in a room with average indoor lighting would ideally need to produce 2,000 nits of brightness to reproduce the brightest brights our eyes can perceive. The problem is, the best LCD TVs on the market right now max out at about 1,000 nits. In contrast (pun intended): While sitting in the dark, the maximum brightness necessary would be much lower, but the TV’s blackest output would also need to drop to compensate for the eye’s increased sensitivity to darkness. For this reason, OLED display technology is a more compelling choice because of its near-perfect blacks.

“If you’re going to engineer a viewing room that’s dark with no reflections, then OLED is a powerful technology because your eyes are going to adapt to the darkness and the picture is going to look great,” he says. “If you want to view in a room with lots of windows during the daytime, then an OLED TV is not going to be as compelling and an LED-LCD will be better. Basically, you have to pick and choose. I think we’ll see over the next few years, HDR technology will advance by leaps and bounds and we’ll see it delivered in more and more compelling ways.”

[ Voor 109% gewijzigd door hardware-lover op 08-09-2016 18:51 ]

Testing, one, two ...

• DeBaroN
Tigerblood schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:37:
[...]

Iedereen staat natuurlijk vrij om te kopen wat hij/zij het beste aanstaat. Ik beweerde ook niet dat resolutie alles is, maar de prijsverschillen tussen FHD en 4K lopen steeds verder terug. Ik kan me niet voorstellen dat je rond de 900-1200 geen mooie 4K TV kan aanschaffen.

Je keuze voor OLED snap ik dan weer niet echt. Aan de ene kant vind je 4K niet een vooruitgang waarin je nu wil investeren, maar een techniek zoals OLED (die nog in de kinderschoenen staat) vind je dan weer wél een goed argument om voor een bepaalde TV te kiezen. De levensduur van OLED is op dit moment nog erg in het ongewis en de ontwikkeling is nog lang niet op een volwassen niveau. Je bent nu als het ware een 1st generation beta tester. Bij 4K zitten we nu toch wel aan de 2e of 3e generatie en is de ontwikkeling verder uit gekristalliseerd.

Nu zit je over 2-3 jaar met én een verouderde resolutie én met een 1st generation OLED paneel.
Heel simpel, verschil tussen fhd en 4k op 3m waar wij zitten, zie je niet. En oled is gewoon op moment beste beeldkwaliteit. Dat is door genoeg reviews wel bewezen. En over 5 jaar staat de volgende tv er alweer. Elk jaar komt er wel wat beters uit, dan kun je beter nooit wat kopen, maar blijven wachten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 08-09-2016 18:44 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Famous schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:24:

Dan noem je wel net een groep die gevoelig is voor dat soort dingen. Die hebben vaak wel geld over voor gadgets en bier.

De oudere generaties hadden net hun videobanden voor dvd's ingewisseld en hebben na lange tijd eigenlijk een HD TV en een handvol blurays. Denk je nu echt dat die allemaal binnen een (of enkele) jaar wéér gaan upgraden?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Famous

Famous

R 400+

Gonadan schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:43:
[...]

Dan noem je wel net een groep die gevoelig is voor dat soort dingen. Die hebben vaak wel geld over voor gadgets en bier.

De oudere generaties hadden net hun videobanden voor dvd's ingewisseld en hebben na lange tijd eigenlijk een HD TV en een handvol blurays. Denk je nu echt dat die allemaal binnen een (of enkele) jaar wéér gaan upgraden?
Studenten geven zomaar 1000,- uit aan een TV? Ik heb toch een ander beeld over studenten.
Een doelgroep boven mij (30-40/45) zouden deze uitgaves eerder doen. Ik hoor dan ook juist vaak van deze mensen dat ze wel willen gaan upgraden. Zij zullen ook eerder het geld beschikbaar hebben dan een student.

• Tigerblood
baronruud schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:41:
[...]

Heel simpel, verschil tussen fhd en 4k op 3m waar wij zitten, zie je niet. En oled is gewoon op moment beste beeldkwaliteit. Dat is door genoeg reviews wel bewezen. En over 5 jaar staat de volgende tv er alweer. Elk jaar komt er wel wat beters uit, dan kun je beter nooit wat kopen, maar blijven wachten ;)
Zoals ik al zei, ieder z'n meug. Heb die 910V nog even opgezocht. Mooi ding. Maar ik was dan voor toch voor deze Samsung 4K TV gegaan pricewatch: Samsung UE55KS8000 Zwart. 8,5 in de Tweakers review. Niet mis.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

OLED is onbetwist een betere keuze om te upgraden. Maar je hebt gelijk dat het nog jong is, daarom hoop ik dat mijn huidige HD het nog even uit houdt. :P
Famous schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:53:
Studenten geven zomaar 1000,- uit aan een TV? Ik heb toch een ander beeld over studenten.
Een doelgroep boven mij (30-40/45) zouden deze uitgaves eerder doen. Ik hoor dan ook juist vaak van deze mensen dat ze wel willen gaan upgraden. Zij zullen ook eerder het geld beschikbaar hebben dan een student.
Ze zijn ook voor minder te krijgen hoor, maar inderdaad, het uitgavenpatroon van studenten is soms wat vreemd. Geen eten, wel een TV en bier. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 08-09-2016 19:00 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DeBaroN
Tigerblood schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:54:
[...]

Zoals ik al zei, ieder z'n meug. Heb die 910V nog even opgezocht. Mooi ding. Maar ik was dan voor toch voor deze Samsung 4K TV gegaan pricewatch: Samsung UE55KS8000 Zwart. 8,5 in de Tweakers review. Niet mis.
Ik heb de 910v voor 1499, - gekocht. Dat was een mooie aanbieding destijds. Op dat moment waren de 4k voor die prijs niet mooier kwa beeld. De 910v is de opvolger van de 930, die een 9 kreeg

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 08-09-2016 19:03 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.