WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Mesa so clumsyyyyyy!Jorgen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:56:
Vinden jullie deel 1 zo slecht en JarJar zo rot, of omdat iedereen dat lijkt te moeten vinden?
Ik vind deel 1 eigenlijk best heel leuk.
Niks mis met deel 1. Veel mensen zaten vastgeroest in deel 4, 5 en 6. Waar toch ook wel erg slechte comic-relief zaten.
Hoort nou eenmaal bij Star Wars.
Haha dat spel heb ik ook uitgespeeld! Erg leuk, best moeilijk op z'n tijd, maar erg sfeervol.Mick1990 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:01:
Tja, episode 1 is natuurlijk wel het saaist, maar ik vond hem op zich ook wel goed te doen. Mede dankzij:
[afbeelding]
Ik heb vorig jaar ook de complete serie voor het eerst gezien, en de Machete order beviel mij goed.
Geloof niets van al die verhalen: kijk 4,5,6, sla 1 en 2 over, kijk het laatste kwartier van 3, daarna 7.superbassie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:05:
Wat is, voor een Star Wars leek, volgens jullie de beste volgorde om te kijken?
Gewoon chronologisch of oudste eerst?
Kwam op internet ook de zogenaamde Machete Order tegen ( IV, V, II, III, VI,VII ). Film I wordt dan weggelaten.
wil je ze persé allemaal kijken dan: 1,2,3,4,5,6 en 7 (deze volgorde geeft de minste teleurstelling)
Is alleen NL blijkbaar ? Hier in BE is er nog geen enkele SW film te bespeuren.meesje schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:53:
Niet alleen deel 7 (per 16 augustus), maar alle Star Wars films op Netflix!
http://www.netflix-nederl...ars-collectie-op-netflix/
EDIT: nevermind, blijkbaar een probleem met de W10 app. Op mijn iPad vind ik de films wel.
Ik las trouwens ook dat Fifty Shades Of Grey er ook zou op staan, maar die kan ik ook niet vinden.
[ Voor 35% gewijzigd door Twixie op 15-08-2016 21:49 ]
Kijk ze gewoon in de chronologische volgorde zoals George Lucas het bedoeld heeft, dan mis je ook niks.
Edit: chronologisch dus 1,2,3,4,5,6,7
[ Voor 22% gewijzigd door yorroy op 16-08-2016 07:30 ]
Ik zie vandaag ook alleen de optie stereo i.c.m. de chromecast, terwijl als ik geconnect ben wel hd en 5.1 erbij staat??avotar schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:20:
Ik heb weer geluid inderdaad. Frappant wel dat ik nog alleen stereo heb nu en geen 5.1.
Wat goed is. Mijn cc dacht steeds dat mijn tv 5.1 aankon, niet dus. Dus bij elk programma wat ik startte moest ik dat weer wijzigen. Nu gewoon in 1 keer geluid
[ Voor 7% gewijzigd door Hellboy! op 15-08-2016 22:50 ]
Precies dit. Dat gezeur over welke volgorde je de films moet kijken zodat je het meeste er van mee krijgt. Als die volgorde zo belangrijk was had men de films wel in die volgorde gemaakt/uitgebracht.yorroy schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:45:
Het lijkt wel een Star Wars topic te worden, maar ik kan het niet laten: zo slecht was deel 1 nou ook weer niet. Vergeet niet dat er echt een fantastisch gevecht in zit tussen Obi Wan en Darth Maul.
Kijk ze gewoon in de chronologische volgorde zoals George Lucas het bedoeld heeft, dan mis je ook niks.
Chronologisch qua volgorde van uitkomen bedoel je dan? Dus 4, 5, 6, 1, 2, 3, 7? Dan is de vragensteller sowieso goed begonnen 🙂yorroy schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:45:
Het lijkt wel een Star Wars topic te worden, maar ik kan het niet laten: zo slecht was deel 1 nou ook weer niet. Vergeet niet dat er echt een fantastisch gevecht in zit tussen Obi Wan en Darth Maul.
Naar wat ik begreep waren de technisch (on)mogelijkheden uit die tijd een reden om bij het verhaal uit film 4 te beginnen.
Dit is dus precies wat ik ook heb.Hellboy! schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:52:
Ben met netflix helpcentrum aan het chatten, dat ik alleen stereo als optie heb. Kreeg al meer vragen van kennissen die het zelfde probleem hebben.
Hoewel ik er blij mee ben, aangezien mijn tv (blijkbaar) geen 5.1 ondersteunt.
Tenminste, ik heb Netflix nu ruim een jaar in combinatie met mijn chromecast en ik heb nog nooit geluid gehad met die optie.
En voor de duidelijkheid: mijn probleem op vrijdagavond was dat ik wel de 5.1 en stereo optie had (zoals altijd), maar dat beiden geen geluid output gaven op mijn televisie als ik castte via de app op zowel mijn telefoon als tablet.
Ik kom niet door 4 heen.D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:50:
[...]
Chronologisch qua volgorde van uitkomen bedoel je dan? Dus 4, 5, 6, 1, 2, 3, 7? Dan is de vragensteller sowieso goed begonnen 🙂
Naar wat ik begreep waren de technisch (on)mogelijkheden uit die tijd een reden om bij het verhaal uit film 4 te beginnen.
Ooit als jong ventje heb ik de originelen gezien, maar ik kan er niet meer naar kijken. Het is voor mij te oud en te traag.
Heb overigens hetzelfde met de originele Star Trek series en zelfs al lichtelijk met TNG.
Maar dat zal vast aan mij liggen. Slechte opvoeding en zo
[ Voor 32% gewijzigd door avotar op 16-08-2016 07:50 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Deel 1 was simpel doch vermakelijk met wat irritante punten. Verwend kutjoch Anakin was multi-irrant, het sloeg nergens op. Maar dat geldt ook voor de latere films. Jar Jar was gewoon het typische grappige karakter wat verplicht in een Hollywood film moet als kinderen moeten kijken, kan je je ook flink aan ergeren als je er geen zin in hebt..Jorgen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:56:
Vinden jullie deel 1 zo slecht en JarJar zo rot, of omdat iedereen dat lijkt te moeten vinden?
Ik vind deel 1 eigenlijk best heel leuk.
Als het geld en de technische mogelijkheden er waren geweest had hij dat ook gedaan.Webgnome schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:16:
Precies dit. Dat gezeur over welke volgorde je de films moet kijken zodat je het meeste er van mee krijgt. Als die volgorde zo belangrijk was had men de films wel in die volgorde gemaakt/uitgebracht.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"Op dit moment zijn er problemen met het geluid via een Chromecast waardoor er helemaal geen geluid wordt afgespeeld op sommige Chromecasts. Dit lijkt veroorzaakt te worden door de 5.1 audio, vandaar dat dit tijdelijk is uitgeschakeld."
"Ik heb doorgegeven dat je de optie voor 5.1 audio nog wel ziet, want het is natuurlijk vervelend dat het niet kan worden afgespeeld doordat wij momenteel bezig zijn met onderzoek naar dit probleem en het oplossen daarvan natuurlijk."
Het probleem lost zich uiteindelijk zelf op.
Dus even geduld. Heb ook aangegeven dat het handig is al er een storingspagina is.
Verwijderd
Dit is wel voer voor discussie omdat ze in deze volgorde zijn uitgebracht omdat de middelen er nog niet waren om het in een andere volgorde te makenWebgnome schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:16:
Als die volgorde zo belangrijk was had men de films wel in die volgorde gemaakt/uitgebracht.
Ik zou 4,5,6,1,2,3,7 kijken, zo hoort het, zo is het ontstaan en dat is de enige juiste volgorde. En films 4,5 en 6 zijn gewoon het beste.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 19:19 ]
Ik denk eerder dat het een inkomstenkwestie was, dan een kostenaspect.Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:38:
[...]
Als het geld en de technische mogelijkheden er waren geweest had hij dat ook gedaan.
Zou het verhaal zo lopen, was deel 1 werkelijk deel 1 geweest zijn.
Lijkt me niet dan ze in de jaren '70 dachten, "we maken deel 4 alvast, dan kijken we over 30 jaar wel naar het begin"
Waar heb je dit vandaan? Lucas besloot pas tot de huidige indeling aan het einde van "The Empire strikes Back" (deel V). Aan het einde van de Star Wars (deel IV) was het gewoon de bedoeling dat het de enige film zou worden. "The Empire strikes Back" was dus aanvankelijk gewoon deel II.D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:50:
[...]
Exact. Ik heb vroeger de videobanden nog gehad waar ook daadwerkelijk A New Hope Episode 1 heette. Na de eerste remasters werd het pas Episode 4.Tigertje schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:28:
[...]
Waar heb je dit vandaan? Lucas besloot pas tot de huidige indeling aan het einde van "The Empire strikes Back" (deel V). Aan het einde van de Star Wars (deel IV) was het gewoon de bedoeling dat het de enige film zou worden. "The Empire strikes Back" was dus aanvankelijk gewoon deel II.
In principe maakt de volgorde niet veel uit, zolang je de volgorde uit een trilogië maar aan blijft houden.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
En natuurlijk de Darth Jar Jar theorie in je achterhoofd houden!Mick1990 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:56:
In principe maakt de volgorde niet veel uit, zolang je de volgorde uit een trilogië maar aan blijft houden.
Verwijderd
Ik kwam er bij de aftiteling achter dat het een Kickstarter-project betrof. Ik had niet eerder iets vernomen over het project.
Iedereen denkt dat de laatste scene uit de Rogue One-trailer over Darth Vader gaat, maar stiekem gaat de hele film over Jar Jar.DaCoTa schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 00:50:
[...]
En natuurlijk de Darth Jar Jar theorie in je achterhoofd houden!
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
ronwiel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:11:
Kan het helaas in de recente berichtgeving niet vinden, maar weet iemand of er ook alle Star Trek films naar Netflix komen?
[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 20-08-2016 07:25 ]
Correctie: Wil het helaas niet vinden. Zoals al aangegeven als je simpelweg Star Trek intikt in de zoekbalk krijg je genoeg resultaten waar je even door heen moet lezen.ronwiel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:11:
Kan het helaas in de recente berichtgeving niet vinden, maar weet iemand of er ook alle Star Trek films naar Netflix komen?
Maar ok.. voor deze keer dan heb ik even gezocht
[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 19-08-2016 17:27 ]
Geen films dus.And every Star Trek TV show will be streaming there by the end of 2016
[ Voor 34% gewijzigd door Ronwiel op 19-08-2016 17:29 ]

Blijft alleen jammer dat er niet verteld wordt wanneer ze precies op Netflix komen. Elke ochtend check ik weer of ze er op staan, maar als ze nu gewoon zeggen dan en dan..ronwiel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:28:
Dat had ik uiteraard ook gedaan. Echter staan de films niet expliciet vermeld. Ook niet in het bericht van de redactie op de FP
. Maar goed, zoals The Verge schrijft:
[...]
Geen films dus.
And every Star Trek TV show will be streaming there by the end of 2016
Bekijk "Star Trek" op Netflix
http://www.netflix.com/title/70136140
Vooralsnog alleen TOS.
[ Voor 14% gewijzigd door DaFrenk op 20-08-2016 22:48 ]
Was van plan star wars te gaan kijken, en nu staan ze er op haha
Zal je altijd zien
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
als je nog een giro/bankrekening en ander emailadres hebt waarmee je netflix niet hebt gebruikt kan je daarop registreren en weer een maand gratis kijkenMars18 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:24:
Helaas heb ik Netflix al er afgehaald, te weinig nieuwe films.
Was van plan star wars te gaan kijken, en nu staan ze er op haha
Zal je altijd zien
[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 23-08-2016 09:18 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Wat is deze website?Jorgen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:04:
Ik zie op deze website dat naast Star Wars en Star Trek, binnenkort ook James Bond compleet op Netflix staat. Wat dat aangaat doe Netflix het wel goed.
Sorry, link vergeten. Hij staat er nu wel.
Precies, die was het.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Ik denk dat ze bedoelen dat alleen Star Trek binnenkort ook op Netflix staat en niet James Bond.
Er zijn ter wereld maar weinig films die over zo’n lange tijd zo populair zijn als Star Wars. James Bond en Star Trek, binnenkort ook volledig op Netflix, komen hier bij in de buurt.
Dat is op zich erg cool maar ik zie toch links en rechts genoeg van Netflix verdwijnen (laatst de film van Winnie de Poeh; niet dat ik die graag zag maar mijn 3-jarige keek er wel erg graag naar en die film is ouder dan ik, dus beetje sneu) waardoor ik denk dat ze beter kunnen inzetten op hun eigen series en producties. En dat doen ze wel goed. Maar als het gaat om content die niet van Netflix is heb ik de hoop een klein beetje opgegeven.Jorgen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:04:
Ik zie op deze website dat naast Star Wars en Star Trek, binnenkort ook James Bond compleet op Netflix staat. Wat dat aangaat doe Netflix het wel goed.
Saved by the buoyancy of citrus
bvd!
🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB
https://productforums.goo.../VRDWmYDDuxk/n-8f2BAuBAAJ
https://productforums.goo...xt-place=forum/chromecast
We zijn een week verder en het probleem is nog niet verholpen. Wel jammer, star wars met stereo geluid is niet zo mooi als met 5.1.
Als het zo door blijft gaan, ben ik misschien van plan om een roku streaming stick te kopen.
Iemand hier al ervaring mee?
Verwijderd
Bedankt, op amazon kan ik deze kopen zie ik. Volgens mij heeft deze wat meer opties dan de chromecast.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:31:
Roku werkt prima maar is lastig te koop hier. Ik zou gewoon even de fix afwachten. Scheelt je ook geld.
Maar ik wacht rustig af, heb nog geen haast.
Verwijderd
Heeft meer mooie opties zoals ds video als je een synology nas hebt, maar heel goedkoop zijn ze niet. En wat zonde bijna 100 euro uit te geven als het straks opgelost is door google.Hellboy! schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:39:
Bedankt, op amazon kan ik deze kopen zie ik. Volgens mij heeft deze wat meer opties dan de chromecast.
Maar ik wacht rustig af, heb nog geen haast.
hoe ga ik dat uitleggen :-)
Daar heb je gelijk in. Ik probeer vandaag of morgen mijn reserve/oude chromecast 1, of deze nog wel werkt.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:45:
[...]
Heeft meer mooie opties zoals ds video als je een synology nas hebt, maar heel goedkoop zijn ze niet. En wat zonde bijna 100 euro uit te geven als het straks opgelost is door google.
Het schijnt voornamelijk de chromecast 2 te zijn die problemen geeft.
Dat Pieter en Yakari vertrekken en dat iemand anders er voor in de plaats komtYarisken schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:12:
Damn ik zie juist dat Pieter konijn en Yakari gaan verdwijnen in september. Kinderen kijken daar wel is naar.
Idd ofwel is kijken of het op andere sites nog te zien is. ketnet.be heeft enkele afleveringen van pieter konijn maar geen yakari.Rockvee2 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:10:
[...]
Dat Pieter en Yakari vertrekken en dat iemand anders er voor in de plaats komt
Hebben jullie kezen soms kindersites waar je dit kan zien ?
Die Example Short bestaat m.i. gewoon ook op onze (BE of NL) Netflix. Heb die al vaak gebruikt in het verleden. Hij was echter inderdaad wel lastig te vinden. Had gewoon een directe link, zodat ik gewoon via de browser hem kon opstarten. Dan stopte ik hem, en daardoor kreeg ik hem eender waar dan als 'Verder Kijken' suggestie.Alexo schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:05:
Ik kon het zo gauw niet vinden, maar zijn op de Nederlandse Netflix-app (Android) ook filmpjes te vinden om je bitrate etc te testen (zoals Example Short 23.976 in US en El Fuente 60 MP10 in Canada)?
bvd!
EDIT: hmm, dat blijkt inderdaad niet te werken op de Android of IOS clients. De titel is niet te zien bij Verder Kijken. Is (of was) nochtans zeker wel het geval op mijn TV of PS3.
[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 24-08-2016 18:23 ]
Dit vind ik het grootste issue aan Netflix. Wat zou een jaar Pieter Konijn kosten voor hen, vast een schijntje..Yarisken schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:12:
Damn ik zie juist dat Pieter konijn en Yakari gaan verdwijnen in september. Kinderen kijken daar wel is naar.
Met het geluid in DD. Voornamelijk lijkt het iof het geluid flink gecomprimeerd is in bass
Ja maar... vroeger zag je ook een tekenfilm op TV maar 1x, en wist je als kind niet beter. Mischien later op VHS nog een keertje of zo. En dat is nu ineens niet meer uit te leggen? Denk wel dat hier een probleem groter gemaakt wordt dan het is. Disclaimer: komt van iemand die geen kinderen heeft, maar wel zelf ooit kind geweest isJoster schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:09:
[...]
Dit vind ik het grootste issue aan Netflix. Wat zou een jaar Pieter Konijn kosten voor hen, vast een schijntje..
Heeft wel met de bron te maken merk ik. Bij veel Netflix originals/moderne series is het wel in orde.Coldbullet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:38:
Wat vinden jullie van het geluids kwaliteit? Ik gebruik een apple tv4 (voorheen3) maar ik mis veel
Met het geluid in DD. Voornamelijk lijkt het iof het geluid flink gecomprimeerd is in bass
[ Voor 51% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 25-08-2016 10:41 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Nu keek ik vorige week transformers 1 maar vond het geluid slecht weinig surround. In actie kwam het geluid er niet echt overweldigend er uit.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:39:
[...]
Ja maar... vroeger zag je ook een tekenfilm op TV maar 1x, en wist je als kind niet beter. Mischien later op VHS nog een keertje of zo. En dat is nu ineens niet meer uit te leggen? Denk wel dat hier een probleem groter gemaakt wordt dan het is. Disclaimer: komt van iemand die geen kinderen heeft, maar wel zelf ooit kind geweest is
[...]
Heeft wel met de bron te maken merk ik. Bij veel Netflix originals/moderne series is het wel in orde.
Gisteren de nieuwe statwars gekeken het zelfde. Niet erg overtuigend in het geluid
Gebruik overigens een apple tv4 marantz 1501 en infinity modulus2 luidsprekers en bass
[ Voor 4% gewijzigd door Coldbullet op 25-08-2016 10:44 ]
Kinderen van nu zijn al helemaal gewend aan het nieuwe tv kijken: iets zien wat jij wil zien op het moment dat jij het wil. Die kennen het begrip tv gids en zaterdagochtend telekids met volgorde van programma a tm z echt niet meer.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:39:
[...]
Ja maar... vroeger zag je ook een tekenfilm op TV maar 1x, en wist je als kind niet beter. Mischien later op VHS nog een keertje of zo. En dat is nu ineens niet meer uit te leggen? Denk wel dat hier een probleem groter gemaakt wordt dan het is. Disclaimer: komt van iemand die geen kinderen heeft, maar wel zelf ooit kind geweest is
[...]
Gaf je receiver wel aan dat het signaal DD/DTS was? Vaak als ik iets hoor zoals jij het nu omschrijft, staat het ding op Dolby ProLogic ofzo.Coldbullet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:43:
[...]
Nu keek ik vorige week transformers 1 maar vond het geluid slecht weinig surround. In actie kwam het geluid er niet echt overweldigend er uit.
Gisteren de nieuwe statwars gekeken het zelfde. Niet erg overtuigend in het geluid
Gebruik overigens een apple tv4 marantz 1501 en infinity modulus2 luidsprekers en bass
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:39:
[...]
Gaf je receiver wel aan dat het signaal DD/DTS was? Vaak als ik iets hoor zoals jij het nu omschrijft, staat het ding op Dolby ProLogic ofzo.

Niet aan gedacht om daar op te kijken.. Ga ik vanavond is doen!
Of de film van Winnie de Poeh, die keek mijn dochter heel graag, maar die verdween ook ineens. Kijk als het gaat om iets duurs kan ik het me voorstellen maar een tekenfilm uit 1977... da's nog net niet 40 jaar oud. Als dat nog veel geld kost voor Netflix, dan is die industrie nog net zo kapot als ie altijd was.Joster schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:09:
[...]
Dit vind ik het grootste issue aan Netflix. Wat zou een jaar Pieter Konijn kosten voor hen, vast een schijntje..
Uit principe download ik dus alles wat ik vaker zal willen blijven zien maar gewoon weer op de oude manier naast m'n abonnement, fuck it. Hoewel ik de film van Winnie de Poeh op DVD heb gehaald intussen dus daar heb ik relatief goed voor betaald lijkt me.
Volgens mij is het probleem een beetje dat Netflix de rechten over het algemeen niet per film/serie verwerft, maar als package deal. Je zag dit ook bij BBC series. Op een gegeven moment waren o.a. Luther, Doctor Who, Top Gear etc allemaal tegelijk niet meer op Netflix aanwezig, een tijd daarna was de hele bups plotseling weer beschikbaar. Voor Netflix is het gewoon teveel werk om de rechten film voor film, serie voor serie te verwerven, ook als het goedkoop is.Cyphax schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:54:
[...]
Of de film van Winnie de Poeh, die keek mijn dochter heel graag, maar die verdween ook ineens. Kijk als het gaat om iets duurs kan ik het me voorstellen maar een tekenfilm uit 1977... da's nog net niet 40 jaar oud. Als dat nog veel geld kost voor Netflix, dan is die industrie nog net zo kapot als ie altijd was.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Het aanbod is alsnog groter dan wat ik ooit zal kunnen bekijken. Ik vind altijd wel wat leuks. Enige minpuntje is natuurlijk als die serie die je volgt, er ineens afgehaald wordt. Dat is dan jammer, maar wel echt een first world problem eigenlijk. Is in mijn geval trouwens pas 1x voor gekomen.
[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 25-08-2016 13:30 ]
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Dat denk ik ook, en het is soms ook zo dat het ineens weer terugkomt omdat er een nieuwe deal wordt gesloten, maar dat verandert niet zoveel aan mijn mening dat het een nadeel is van Netflix en dat dat soms gewoon heel jammer is. Dus hopelijk doen ze daar wat aan, want onder de streep wil ik gebruik maken van de dienst die Netflix aanbiedt.Spotmatic schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:49:
[...]
Volgens mij is het probleem een beetje dat Netflix de rechten over het algemeen niet per film/serie verwerft, maar als package deal. Je zag dit ook bij BBC series. Op een gegeven moment waren o.a. Luther, Doctor Who, Top Gear etc allemaal tegelijk niet meer op Netflix aanwezig, een tijd daarna was de hele bups plotseling weer beschikbaar. Voor Netflix is het gewoon teveel werk om de rechten film voor film, serie voor serie te verwerven, ook als het goedkoop is.
Het probleem is hier niet Netflix, maar de relatie van de content eigenaar met de andere content aanbieders in Nederland. Het kan best zo zijn dat de NPO de rechten op Winnie de Pooh koopt om uit te zenden. Dan kan het maar zo zijn dat deze niet via een ander platform aangeboden mag worden.Cyphax schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:54:
[...]
Of de film van Winnie de Poeh, die keek mijn dochter heel graag, maar die verdween ook ineens. Kijk als het gaat om iets duurs kan ik het me voorstellen maar een tekenfilm uit 1977... da's nog net niet 40 jaar oud.
Ook Videoland, Film1, HBO etc zijn allemaal partijen die achter content aan zitten en dat veelal op basis van exclusiviteit inkopen.
Netflix is er trouwens beroemd om, dat ze heel goed inschatten wat echt waarde heeft. Vandaar dat er bv zoveel kindercontent is. Ze weten dat ouders goed naar hun kinderen luisteren. Daarom zijn er tegenwoordig ook meer series dan films. Series zorgen voor herhaald gebruik en leveren al snel 10-20 uur kijkplezier een film is 2 uur.
Dat is wat ik eerder samenvatte met "kapotte industrie".Raindeer schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:48:
[...]
Het probleem is hier niet Netflix, maar de relatie van de content eigenaar met de andere content aanbieders in Nederland. Het kan best zo zijn dat de NPO de rechten op Winnie de Pooh koopt om uit te zenden. Dan kan het maar zo zijn dat deze niet via een ander platform aangeboden mag worden.
Netflix wordt bij ons thuis idd voornamelijk gebruikt door m'n kinderen.Netflix is er trouwens beroemd om, dat ze heel goed inschatten wat echt waarde heeft. Vandaar dat er bv zoveel kindercontent is. Ze weten dat ouders goed naar hun kinderen luisteren. Daarom zijn er tegenwoordig ook meer series dan films. Series zorgen voor herhaald gebruik en leveren al snel 10-20 uur kijkplezier een film is 2 uur.
Ik denk dat de tweede grote kracht van Netflix in hun eigen series zitten. Ik vind dat ze behoorlijk goede content maken en ik verwacht dat dat op bepaald moment de boventoon een beetje gaat voeren. Die content kunnen ze ook altijd laten staan.:)
Die twee kracht komt ook omdat ze in tegenstelling tot broadcast zich echt op niches kunnen richten. Orange is the New Black trekt een bepaalde groep vrouwen. Ze kunnen zich ook richten op horror liefhebbers etc. Ze zijn namelijk niet afhankelijk van een tijdstip.Cyphax schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:52:
Netflix wordt bij ons thuis idd voornamelijk gebruikt door m'n kinderen.
Ik denk dat de tweede grote kracht van Netflix in hun eigen series zitten. Ik vind dat ze behoorlijk goede content maken en ik verwacht dat dat op bepaald moment de boventoon een beetje gaat voeren. Die content kunnen ze ook altijd laten staan.:)
Een derde kracht is toch wel dat ze als Amerikaanse club in Amerika kunnen onderhandelen over wereldwijde distributie. Waarom zou je als contentaanbieder met Videoland in zee gaan als je ook een pan-Europees contract met Netflix kunt sluiten. Goed geld verdienen en weinig werken is toch wel fijn.
Netflix moet juist in ieder land afzonderlijk het gevecht over rechten aangaan. Ze hebben wel gezegd dat ze daar vanaf willen maar zover is het nog lang niet, daarom hebben ze ook in ieder land een ander aanbod. En alle rechten op content zijn tijdelijk dus na een bepaalde periode moeten ze over iedere serie of film gewoon weer opnieuw aan tafel, vandaar dat er zoveel verdwijnt.Raindeer schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:02:
[...]
Een derde kracht is toch wel dat ze als Amerikaanse club in Amerika kunnen onderhandelen over wereldwijde distributie. Waarom zou je als contentaanbieder met Videoland in zee gaan als je ook een pan-Europees contract met Netflix kunt sluiten. Goed geld verdienen en weinig werken is toch wel fijn.
Ik baal vooral van series die maar deels worden aangeboden. Van bv Falling Skies hebben de laatste 2 seizoenen zelfs nooit op Netflix NL gestaan voor zover ik weet maar inmiddels zijn de andere seizoenen er ook alweer een tijdje vanaf.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Als Netflix een serie incompleet heeft dan hebben ze inderdaad bijna altijd het eind niet, maar wel het hele begin. HBO daarentegen heeft dan vaak het eind wel, maar het begin niet... Dat is ook heel interessant want dan kan je dus niet een serie alsnog beginnen te kijken.SnoeiKoei schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:28:
Netflix moet juist in ieder land afzonderlijk het gevecht over rechten aangaan. Ze hebben wel gezegd dat ze daar vanaf willen maar zover is het nog lang niet, daarom hebben ze ook in ieder land een ander aanbod. En alle rechten op content zijn tijdelijk dus na een bepaalde periode moeten ze over iedere serie of film gewoon weer opnieuw aan tafel, vandaar dat er zoveel verdwijnt.
Ik baal vooral van series die maar deels worden aangeboden. Van bv Falling Skies hebben de laatste 2 seizoenen zelfs nooit op Netflix NL gestaan voor zover ik weet maar inmiddels zijn de andere seizoenen er ook alweer een tijdje vanaf.
Gelukkig staan series als Game of Thrones en Banshee wel volledig op HBO, maar het zou zomaar kunnen dat ze op een gegeven moment de rechten voor de oudere seizoenen verkopen aan een andere partij, zoals Netflix, waardoor die dan weer van HBO verdwijnen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Een paar maand terug had je van beide series alleen het laatste seizoen, het is waarschijnlijk een fout dat seizoen 1 etc. erop staatMx. Alba schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:21:
Gelukkig staan series als Game of Thrones en Banshee wel volledig op HBO, maar het zou zomaar kunnen dat ze op een gegeven moment de rechten voor de oudere seizoenen verkopen aan een andere partij, zoals Netflix, waardoor die dan weer van HBO verdwijnen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Waar gaat de serie over? Wat is er zo tof aan?Chaoss schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 02:46:
Afgelopen 2 dagen "The get down" s1 gekeken, erg toffe serie! Ik kijk al uit naar S2 in 2017
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat was de zwarte tegenhanger van Vinyl toch?Mx. Alba schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 07:06:
[...]
Waar gaat de serie over? Wat is er zo tof aan?
Ummm... Vinyl?Tleilaxu schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:47:
[...]
Dat was de zwarte tegenhanger van Vinyl toch?
Erg coole (helaas gecancelde) niet-Netflix serie over de muziek business in de jaren 70:
IMDB: Vinyl (TV Series 2016)
(Met Olivia Wilde

Het genoemde "The Get Down" is een serie over het begin van de hiphop eind jaren 70 volgens mij.
IMDB: The Get Down (TV Series 2016– )
Goeie sfeer, humor, wat wierde shit er in die grappig is, goeie acteurs. Zeker geen low budget productie. Met de intro van aflevering 1 twijfelde ik nog of het iets voor me was maar daarna had het me snel te pakken.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Heeft een lichtelijke toon van het bovennatuurlijke. Iedereen is eigenlijk maar raar in die serie maar dat maakt het wel erg vermakelijk in ieder geval! Aanrader
Wel opschieten, deze serie wordt per 31/8 verwijderd.Ossi schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:00:
Ik ben nu in seizoen 2 van Twin Peaks. Oude serie uit de jaren 90, maar tot nu toe erg raar en vermakelijk.
Heeft een lichtelijke toon van het bovennatuurlijke. Iedereen is eigenlijk maar raar in die serie maar dat maakt het wel erg vermakelijk in ieder geval! Aanrader
Zie: http://www.netflix-nederl...komt-weer-schoonmaak-aan/
Holy moly... opschieten inderdaadmeesje schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:26:
[...]
Wel opschieten, deze serie wordt per 31/8 verwijderd.

Dit weekend vast wel wat tijd voor
Deze heb ik gelukkig op dvd. Heel lang geleden gekocht, nog voor netflix en blu-rays... Series die ik heb, kijk ik niet op Netflix. Er is genoeg andere leuke series, vooral Originals.meesje schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:26:
[...]
Het was dan ook een tip voor Ossi.Olga2000 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:01:
[...]
Deze heb ik gelukkig op dvd. Heel lang geleden gekocht, nog voor netflix en blu-rays... Series die ik heb, kijk ik niet op Netflix. Er is genoeg andere leuke series, vooral Originals.
Voor HBO had het volgens mij de opvolger van GoT moeten worden. Niet qua thema natuurlijk maar op het gebied van populariteit.Tleilaxu schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:00:
[...]
Erg coole (helaas gecancelde) niet-Netflix serie over de muziek business in de jaren 70:
IMDB: Vinyl (TV Series 2016)
(Met Olivia Wilde)
Het genoemde "The Get Down" is een serie over het begin van de hiphop eind jaren 70 volgens mij.
IMDB: The Get Down (TV Series 2016– )
Er is erg veel geld ingestoken maar heeft in de ogen van HBO gefaald.
Bij HBO hebben ze er een handje van om de stekker uit (soms) bijzondere series te trekken (Carnivàle, Hello Ladies, Togetherness). Dus helemaal vreemd is het niet. Ze kijken wel degelijk naar de kijkcijfers.
En er komt na 20 jaar nu een vervolg aan. Ik weet alleen niet of we daar blij mee moeten zijn.Ossi schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:00:
Ik ben nu in seizoen 2 van Twin Peaks. Oude serie uit de jaren 90, maar tot nu toe erg raar en vermakelijk.
Mooie dames overigens in de serie
Het is dan natuurlijk ook van David Lynch. Als je die niet kent, en Twin Peaks leuk vindt, moet je zeker wat andere Lynch films ontdekken: Mulholland Drive, Blue Velvet...Ossi schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:00:
Ze mogen er zijn iddD-e-n schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:10:
[...]
En er komt na 20 jaar nu een vervolg aan. Ik weet alleen niet of we daar blij mee moeten zijn.
Mooie dames overigens in de serie
Kom er net achter dat seizoen 2, 3x zo lang duurt als seizoen 1. Gaat een lang weekend worden
Verwijderd
Hop, gewoon 11 afleveringen per dag kijkenOssi schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:00:
Kom er net achter dat seizoen 2, 3x zo lang duurt als seizoen 1. Gaat een lang weekend worden
Ik denk dat Westworld door HBO eerder als opvolger van GOT gezien wordt.Tigertje schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:52:
[...]
Voor HBO had het volgens mij de opvolger van GoT moeten worden. Niet qua thema natuurlijk maar op het gebied van populariteit.
Er is erg veel geld ingestoken maar heeft in de ogen van HBO gefaald.
Bij HBO hebben ze er een handje van om de stekker uit (soms) bijzondere series te trekken (Carnivàle, Hello Ladies, Togetherness). Dus helemaal vreemd is het niet. Ze kijken wel degelijk naar de kijkcijfers.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hier (België) staat er 12 september als verwijderdatum. De app op mijn samsung tv toont nu dus ook de verwijderdatum als je een aflevering begint te kijken.meesje schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:26:
[...]
Voor atv moet de standaard geluidstream (DD+ 192 kbps) weer geconverteerd worden naar standaard DD (384 kbps). Dus vanuit een lossy formaat op de laagst mogelijke bitrate naar een nog lossier... Dat komt de kwaliteit natuurlijk niet ten goede.Coldbullet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:38:
Wat vinden jullie van het geluids kwaliteit? Ik gebruik een apple tv4 (voorheen3) maar ik mis veel
Al is dat geen mooi overzicht, zal het wel het meest volledig en uptodate zijn.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat is helemaal geen volledig overzicht maar een set van selecties die ofwel standaard zijn (bvb 'nieuwe releases') of op basis van je kijkgeschiedenis. Dat is overigens dezelfde functionaliteit als in de apps. Heb eens 10 films uit die top 50 genomen waarvan ik me niet kan herinneren ze al tegengekomen te zijn op Netflix. Van die 10 zijn er 6 die ik helemaal niet tegengekomen ben in die Browse list, en dat zijn geen kleintjes: Das Boot, L.A. Confidential, Clockwork Orange...F_J_K schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:52:
Alle: https://www.netflix.com/browse
Al is dat geen mooi overzicht, zal het wel het meest volledig en uptodate zijn.
Eigenlijk zouden ze 1 van die categorieën gewoon een compleet random list moeten maken die dus telkens als je verder scrollt weer random titels toevoegt. Of natuurlijk gewoon ergens alfabetische lijsten, maar dan niet in de app, maar ergens gewoon in ASCII op de website.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
https://itunes.apple.com/...uide-pro/id896295904?mt=8
Hij kost wel 3 euro. Maar het werkt goed, wellicht zijn er ook gratis versies of alternatieven.
Een tip die ik wel eens gehoord heb maar niet zelf heb geprobeerd: maak een nieuwe account aan (een tweede dus).Twixie schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:49:
Is er eigenlijk een manier om door *alle* content te browsen ? Als ik dit lijstje zie: http://netflixinbelgie.be/top-50-beste-films-op-netflix/ , dan zie ik daar toch een hoop films waarvan ik niet wist dat ze op Netflix stonden.
Wel alles goed instellen natuurlijk (geen leeftijdlimiet enz) daarna zou je vrijwel alles te zien moeten krijgen (tijdelijk/aan het begin). En dan noooooit films/series beoordelen, dan wordt de selectie wel aangepast maar daadwerkelijk alleen op wat je hebt gekeken.
Wat voor spoiler?Bossie schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:10:
Nog even dan en is seizoen 2 van Narcos beschikbaar, helaas stond er gisteren een ontzettende spoiler in de headlines van nu.nl.
Het is gelukt hoor, zaterdag een "zware" dag met alleen maar Twin Peaks. Vind het tweede seizoen wel minder dan het eerste trouwens.Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:07:
[...]
Hop, gewoon 11 afleveringen per dag kijken
De serie werd steeds absurder eigenlijk een hoewel het nog wel leuke momenten had, was het leuke er wel af.
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.