Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Als zij de hoogste kwaliteit zouden aanbieden zonder dat ik daar 4 schermen voor kreeg, dan zou ik niet de behoefte hebben om mijn wachtwoord aan familie te geven.

Nu vind ik het doodzonde om €13,99 te betalen voor in me uppie, alleen maar omdat ik in 4K wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tartarus schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:38:
Als zij de hoogste kwaliteit zouden aanbieden zonder dat ik daar 4 schermen voor kreeg, dan zou ik niet de behoefte hebben om mijn wachtwoord aan familie te geven.

Nu vind ik het doodzonde om €13,99 te betalen voor in me uppie, alleen maar omdat ik in 4K wil kijken.
Is ondertussen al 15,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Voor mij nog niet, gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:38
Stukfruit schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:13:
Dit zal vast geen populaire mening zijn, maar als dat voorkomt dat ik als normaal en volledig betalende abonnee straks weer een zoveelste prijsverhoging door m'n keel geduwd krijg omdat de extra inkomsten dan komen van mensen die dat eigenlijk sowieso al hadden moeten betalen dan vind ik het eigenlijk prima als ze dat gaan aanpakken.
Ik ben het helemaal met je eens, er wordt op een veel te grote schaal gedeeld.
Van mij mogen ze het morgen in NL invoeren!
Betaal ook voor het UHD met Dolby Atmos streamen ook alleen de hoofdprijs.
Schijnt al sprake van te zijn dat Netflix dit in Europa wil verhogen met 3 a 4 €. Komen we op ongeveer € 20 per maand uit.
Ze kunnen beter naast dit delen tegengaan ook gelijk in UHD abo in de markt zetten voor 2 apparaten per huishouden voor een flink lagere prijs, vergelijkbaar met Disney+ bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

dinandus schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 00:20:
[...]

Schijnt al sprake van te zijn dat Netflix dit in Europa wil verhogen met 3 a 4 €. Komen we op ongeveer € 20 per maand uit.
Ze kunnen beter naast dit delen tegengaan ook gelijk in UHD abo in de markt zetten voor 2 apparaten per huishouden voor een flink lagere prijs, vergelijkbaar met Disney+ bijvoorbeeld.
Zeker aangezien Netflix ook de laagste UHD-kwaliteit van alle diensten aanbiedt (voor niet HDR content).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:21
dinandus schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 00:20:
[...]

Ik begrijp alleen niet waarom deze maatregel delen tegen zou gaan. Wat zou mij ervan weerhouden om alsnog mijn inlog te delen met familie?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:42

OMD

Raem schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:57:
[...]

Ik begrijp alleen niet waarom deze maatregel delen tegen zou gaan. Wat zou mij ervan weerhouden om alsnog mijn inlog te delen met familie?
Neem aan iets met geotracking of apparaten aanmelden. Je mag dan bijvoorbeeld max 4 apparaten aanmelden ofzo, zoiets?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 07:10
Raem schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:57:
[...]

Het Variety artikel laat beter zien wat er gebeurd als je je account deelt in Chili, Costa Rica en Peru (want dit zijn de drie landen waar deze test plaatst vindt):
With the “add an extra member” feature, members with Netflix’s Standard and Premium plans will be able to add subsidiary accounts for up to two people they don’t live with, each with their own profile, personalized recommendations, login and password — for less than the cost of a separate Netflix plan.

With the “add an extra member” feature, members with Netflix’s Standard and Premium plans will be able to add subsidiary accounts for up to two people they don’t live with, each with their own profile, personalized recommendations, login and password — for less than the cost of a separate Netflix plan.

In the test countries, the cost for adding a sub-member is 2380 CLP in Chile, $2.99 USD in Costa Rica, and 7.9 PEN in Peru.

In addition, Netflix is testing out the ability to let subscribers transfer user profiles to new accounts, which would make it easier for password moochers to pay for their own plans. Members in the three test countries can allow people who share their account to transfer profile information either to a new account or an Extra Member sub account — preserving their viewing history, My List and personalized recommendations info.
Ofwel, het wordt herkend als je Netflix deelt buiten je eigen huishouden (wat dat ook mag betekenen) en dan krijg je dus de optie om profielen te verplaatsen als sub-account zodat die een eigen login heeft maar wel wordt afgerekend voor 3 dollar extra boven op de 13 of 16 dollar die je in Costa Rica betaald voor je Netflix-abonnement.

Je kan ook profielen verplaatsen naar een totaal eigen account zodat die persoon dus een eigen Netflix-abonnement neemt maar dat is dan toch duurder. Dit vind ik eigenlijk het meest interessant vanuit technisch oogpunt.

Ik zie het dan ook niet als een crackdown op accounts delen maar eerder, zoals anderen aangeven, dat de prijzen eerlijker zijn voor diegenen die geen accounts delen en het daadwerkelijk binnen het eigen huishouden gebruiken.

Mijn ouders zouden bijvoorbeeld niet zelf betalen voor Netflix maar door mijn premium abonnement te delen met hun en 6 euro er bij (want 2 x 3), wordt het abonnement in totaal 22 euro. Dit is dan voor hun interessanter dan een eigen Netflix abonnement van 12 of 16 euro per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door VirinR op 17-03-2022 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 07:10
Sorcerer8472 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 02:30:
[...]

Zeker aangezien Netflix ook de laagste UHD-kwaliteit van alle diensten aanbiedt (voor niet HDR content).
Dit blijft nog steeds een groot probleem bij mij. Op elk apparaat ziet 4K-content van Netflix zelf er niet uit met compressie artefacten en blokkerig, wazig beeld terwijl Suits met 1080p wel gewoon goed uitziet :?
Bij Disney+ en Apple TV+ is het 4K beeld wel gewoon scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:21
VirinR schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Het Variety artikel laat beter zien wat er gebeurd als je je account deelt in Chili, Costa Rica en Peru (want dit zijn de drie landen waar deze test plaatst vindt):

[...]

Ofwel, het wordt herkend als je Netflix deelt buiten je eigen huishouden (wat dat ook mag betekenen) en dan krijg je dus de optie om profielen te verplaatsen als sub-account zodat die een eigen login heeft maar wel wordt afgerekend voor 3 dollar extra boven op de 13 of 16 dollar die je in Costa Rica betaald voor je Netflix-abonnement.

Je kan ook profielen verplaatsen naar een totaal eigen account zodat die persoon dus een eigen Netflix-abonnement neemt maar dat is dan toch duurder. Dit vind ik eigenlijk het meest interessant vanuit technisch oogpunt.

Ik zie het dan ook niet als een crackdown op accounts delen maar eerder, zoals anderen aangeven, dat de prijzen eerlijker zijn voor diegenen die geen accounts delen en het daadwerkelijk binnen het eigen huishouden gebruiken.

Mijn ouders zouden bijvoorbeeld niet zelf betalen voor Netflix maar door mijn premium abonnement te delen met hun en 6 euro er bij (want 2 x 3), wordt het abonnement in totaal 22 euro. Dit is dan voor hun interessanter dan een eigen Netflix abonnement van 12 of 16 euro per maand.
Maar er wordt nergens over maatregelen gesproken als je blijft delen en niet een subaccount aanvraagt. Snap dat dit een testperiode is, dus wellicht dat ze het later nog over maatregelen gaan hebben.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Exocet schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:33:
[...]

Als dit niet meer kan, zeg ik direct op. Dan is het aanbod absoluut niet meer in verhouding met de prijs.
Bericht op tweakers (nieuws: Netflix test goedkopere subaccounts voor huishoudens die account delen) is een stuk positiever, je kan gewoon voor minder geld sub accounts bij kopen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Vikings: Valhalla gisteravond afgekeken. Was wat huiverig maar uiteindelijk toch weer goed kijkvoer geweest.

Aanrader dus voor de liefhebbers van Vikings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

VirinR schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:37:
[...]

De belangrijkste informatie staat er nog steeds niet. Krijg je dan ook meerdere streams? De reden dat ik mijn account deel is omdat ik 4 streams heb, waar ik er maar maximaal 2 van zal gebruiken in mijn eigen huishouden. Want ik wil wel 4K. Dus ik deel met m'n moeder, die er ook maar maximaal 2 zal gebruiken en die mij het verschil betaald. (tussen 2 en 4 streams)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:34
https://www.theverge.com/...ce-increase-us-plans-2022

Zou het bij ons ook weer duurder worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 19:49
https://www.nu.nl/film/61...en-seizoen-stopgezet.html

Balen, ik vond dit wel een leuke serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anitaatje12
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-05-2022
Ik vind het wel een goede maatregel hoor. Vooral als dan de abonnementsprijzen niet omhoog gaan. Vind het wel irritant overigens dat je tegenwoordig zoveel abonnementen nodig hebt om iets leuks te kijken. De kinderen willen disney plus, we hebben dan nog netflix en videoland en dan twijfelen we ook weer over HBO en amazon. Het is wat elke maand met die prijzen die telkens stijgen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zeker balen. Bij de volgende serie die zich met dit soort dingen bezighoudt maar eens wachten met kijken tot er een tweede of derde seizoen is, want The OA had bv. ook al zo'n bizar open einde waar nooit meer iets mee werd gedaan.

Want tja, gecancelled... Net als iedere andere afwijkende serie -O-

Dan kan dat gelijk gecombineerd worden met een paar maandjes minder betalen voor Netflix omdat je dan moet wachten :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Stukfruit schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:48:
[...]

Zeker balen. Bij de volgende serie die zich met dit soort dingen bezighoudt maar eens wachten met kijken tot er een tweede of derde seizoen is, want The OA had bv. ook al zo'n bizar open einde waar nooit meer iets mee werd gedaan.

Dan kan dat gelijk gecombineerd worden met een paar maandjes minder betalen voor Netflix omdat je dan moet wachten :P
Dat cancellen gebeurt mij ook iets te vaak voor(mij) leuke series. The OA inderdaad maar ook Dirk Gently bijvoorbeeld.
Nu is het een afvink lijstje geworden.
Girlpower, politie correct, woke, enz.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjantje72 op 26-03-2022 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Tja, uiteindelijk zullen ze echt wel goed onderzocht hebben hoeveel de prijs kan blijven stijgen totdat er een moment komt dat men door een hogere prijs minder winst gaat maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 19:49
[...]

Inderdaad, ik ga voortaan ook wachten tot het tweede seizoen er is, minimaal. Waardeloos dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:54
Als er meer mensen op seizoen 2 of 3 gaan wachten, trekt seizoen 1 nog minder kijkers wat de kans op cancellen weer groter maakt. Een self fulfilling prophecy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
agravain schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:19:
Als er meer mensen op seizoen 2 of 3 gaan wachten, trekt seizoen 1 nog minder kijkers wat de kans op cancellen weer groter maakt. Een self fulfilling prophecy.
Wat betekent dat contentmakers sneller gaan overstappen naar investeerders die het wel goed aanpakken omdat ze zo'n onbetrouwbare partner beu zijn ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 07:29:
[...]

Dat cancellen gebeurt mij ook iets te vaak voor(mij) leuke series. The OA inderdaad maar ook Dirk Gently bijvoorbeeld.
Nu is het een afvink lijstje geworden.
Girlpower, politie correct, woke, enz.
Woke / girl power vind ik niet eens zo erg. Grootste probleem is dat dat vaak het uitgangspunt is ipv een goed verhaal. Een beetje zoals Manifest dat zichzelf sci-fi noemt, om dat er maar weer eens in te gooien :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Manifest vond ik in seizoen 1 nog wel spannend maar seizoen 2 lijkt wel de laatste seizoenen van Lost, enorm vergezocht en wazig.

Maar echt jammer dat ze Archive 81 hebben gecanceld, die serie heeft zo ongeveer alles waar ik nachtmerries van krijg, keihard griezelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 09:46
Ondanks dat het maar 1 seizoen ga ik Archive 81 kijken, ben nieuwsgierug geworden na jullie berichten hier

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:34
Svennie schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:39:
Ondanks dat het maar 1 seizoen ga ik Archive 81 kijken, ben nieuwsgieruig geworden na jullie berichten hier
Ik geef zelf juist vaak de voorkeur aan series met 1-2 seizoenen, die zijn een stuk makkelijker uit te kijken dan een Star Trek of een Walking Dead :)
Open eindes van gecancelde series zijn helaas wel wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 17:27
Ik reis al een tijdje in Azië rond en ik heb daar de Amerikaanse serie Billions als suggestie gekregen. Gek genoeg komt deze niet naar voren in Nederland (met VPN) maar ik vind het een dijk van een serie. Staat vast ergens een trailertje van online. Ik zet hem in mijn top 10 in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

gws24

Thinking is hard!

Zie net dat je tegenwoordig bij de beoordeling ook een dubbel duimpje omhoog kan geven. Is dit recent of misschien een test van Netflix?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzJ3Em2GIspSbmdBEBxYSNC-glM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wc5jTkZhrgSFvt5PMXyDhlQw.png?f=user_large

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:02
@Joost.B geweldige serie, ik keek 'm toen ik een tijdelijk Ziggo Films & Series abo had. Helaas niet op Netflix in NL :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-09 16:11
Joost.B schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:19:
Ik reis al een tijdje in Azië rond en ik heb daar de Amerikaanse serie Billions als suggestie gekregen. Gek genoeg komt deze niet naar voren in Nederland (met VPN) maar ik vind het een dijk van een serie. Staat vast ergens een trailertje van online. Ik zet hem in mijn top 10 in ieder geval!
Wel nog steeds via het al genoemde Ziggo films & series te bekijken. Best aardige serie idd.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Laatst online: 15-09 17:27
Gaargod schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:14:
@Joost.B geweldige serie, ik keek 'm toen ik een tijdelijk Ziggo Films & Series abo had. Helaas niet op Netflix in NL :(
Ik weet niet of je een VPN hebt maar zet hem op Vietnam en je kan hem kijken! 😎

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

gws24 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 01:00:
Zie net dat je tegenwoordig bij de beoordeling ook een dubbel duimpje omhoog kan geven. Is dit recent of misschien een test van Netflix?
Nog even een paar extra duimpjes en ze zijn terug op het (wel bruikbare) oude systeem van sterren. Heeft slechts vijf jaar geduurd voor NF er achter komt dat alleen thumbs up en down zuigt :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 21:52

Robtimus

me Robtimus no like you

gws24 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 01:00:

[Afbeelding]
Kijk morgen nog maar eens, het zou me niet veel verbazen als dit een 1 april grap is.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Het 2e seizoen van The OA was dan ook wel heel erg slecht in vergelijking tot het sterke begin. Niet vreemd dat mensen afhaken en de kijkcijfers teruglopen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 21:52

Robtimus

me Robtimus no like you

Verrek, de "Vind ik geweldig" / "Love this" optie is er nog steeds. Blijkbaar geen grap.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Bor schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:02:
[...]

Het 2e seizoen van The OA was dan ook wel heel erg slecht in vergelijking tot het sterke begin. Niet vreemd dat mensen afhaken en de kijkcijfers teruglopen.
Eens. Maar The OA was sowieso erg afwisselend qua hoe goed het was. Het had enorme potentie maar was vaak gewoon te zweverig.

Wat Marvel nu goed laat zien dat je echt niet per se een wetenschappelijke / technische benadering moet hebben om er iets van te maken dat kijkers trekt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
F_J_K schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:02:
[...]

Nog even een paar extra duimpjes en ze zijn terug op het (wel bruikbare) oude systeem van sterren. Heeft slechts vijf jaar geduurd voor NF er achter komt dat alleen thumbs up en down zuigt :P
Probleem is dat zo'n systeem niet werkt omdat mensen dan hun eigen schaal aanhouden :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Stukfruit schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:45:
[...]
Probleem is dat zo'n systeem niet werkt omdat mensen dan hun eigen schaal aanhouden :)
Dat is bij duimpjes ook. Ik durf te beweren dat de schaal meer overeenkomt bij sterren dan duimen. Ik duim niet naar boven onder een rapportcijfer van 8 a 9, niet naar beneden boven de 4 of 5. Een ander duimt alles. Een derde duimt alles dat wordt afgekeken omhoog want voldoende.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Probleem met de implementatie van deze extra optie is wel dat titels die je echt geweldig vind nu nog steeds dat duimpje omhoog hebben en natuurlijk niet automatisch die nieuwe optie krijgen. Toevallig kwam Breaking Bad maar weer eens langs in lijst met aanbevolen series en de enkele duim maar veranderd naar een dubbele.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:17
Dit topic is een klein beetje doodgevallen, net als Netflix zelf. Ik heb mijn abonnement maar stopgezet. Er is al in geen tijden meer iets fatsoenlijks toegevoegd wat ik niet al ooit gezien heb, enkele uitzonderingen daargelaten. Dat is me de prijs niet waard.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 10:26

Tripl3 D

Brother in Arms

Pfff, al dat geklaag over Netflix.

Waar ik Netflix vooral sterk in vind is de non-Hollywood series. Ja, ik heb ook Disney+ en HBO Max en ik spuug ook zeker niet op Hollywoord-producties, maar kan series uit andere landen ook enorm waarderen, die anders nooit gekeken zou hebben, maar die echt wel de moeite van het kijken waard waren.

Italiaans: Gomorra, Suburra
Spaans: La Casa de Papel/Money Heist (met name de 1e 2 seizoenen), O Sabor das Margaridas/Bitter Daisies, El Inocente/The Innocent, Vis a Vis/Lock Up, El Desorden que Dejas/The Mess You Leave Behind, La Victima Numero 8/Victim Number 8
Fins: Karppi/Deadwind, Sorjonen/Bordertown
Noors: Wisting
Israelisch/Palestijns: Fauda
IJslands: Katla, Brot/The Valhalla Murders
Deens: Rita, Below the Surface, Kastanjemanden/The Chestnut Man
Koreaans: Squid Game
VK: Broadchurch, Bodyguard, Behind Her Eyes, Peaky Blinders, The Serpent, The Stranger
Iers: The Fall
Zweeds: Kalifat/Caliphate, Storst av Alt/Quicksand
Turks: Fatma
Australisch: Secret City, Stateless
Frans: The Spy

En daarnaast wel Hollywoord producties die volgens mij alleen op Netflix te zien zijn: Ozark, The Umbrella Academy, The Witcher, How to Get Away With Murder, The Last Kingdom, Maid, Mindhunter, The Queens Gambit, Seven Seconds, Unbelievable, Unorthodox, When They See Us

En dan mis ik vast nog een hele hoop.............

Disclaimer: Het zijn niet allemaal supergoede series, maar in mijn ogen wel kijkwaardig, maar daarin kunnen uiteraard de meningen verschillen

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
josh-hill schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:43:
Dit topic is een klein beetje doodgevallen, net als Netflix zelf. Ik heb mijn abonnement maar stopgezet. Er is al in geen tijden meer iets fatsoenlijks toegevoegd wat ik niet al ooit gezien heb, enkele uitzonderingen daargelaten. Dat is me de prijs niet waard.
Er komen de laatste tijd juist veel nieuwe series online! Genoeg om te kijken :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:17
DennusB schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:52:
[...]

Er komen de laatste tijd juist veel nieuwe series online! Genoeg om te kijken :)
Dat kan, maar ik kijk geen series (op een enkele uitzondering na). Zat de laatste tijd niets tussen dat me interesseerde. Alleen Drive To Survive dan, maar dat is nogal opgeklopt.

Ben het er trouwens mee eens dat er leuke non-Hollywood series tussen zitten, maar die me leuk leken heb ik inmiddels gezien.

Deze internationale series zijn toch een heel stuk interessanter dan de Amerikaanse series die ze (en anderen) aanbieden.

Vooral The Bridge, The Fall, La Treve (aanrader wat mij betreft), Gomorra, Caliphate zijn mij goed bevallen, net als de animatie series Steins;Gate, One Punch Man, Beastars, Devilman CryBaby.

De meeste andere series zijn me al redelijk snel gaan vervelen. Ben dan ook meer van de films. Al staan er ook wel enkele pareltjes op Netflix, zoals Marriage Story, The Ape, Windfall, Lola Vers La Mer en When I Saw You. Maar sinds ik nu op een andere streaming service bijna elke dag een goeie film kijk, heb ik gewoon even gehoefte aan Netflix, zeker omdat er qua films de laatste tijd bijna alleen maar content met een imdb rating van 5 uit 10 wordt toegevoegd. Ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit. Je moet echt heel hard zoeken om de pareltjes te vinden. Vooral ook omdat als je in lijstjes van "beste films op Netflix" kijkt je vooral Hollywood producties ziet en die heb ik dan meestal al gezien (en/of heb ik op blu-ray) en vind ik ook meestal minder interessant om nog te kijken.

[ Voor 67% gewijzigd door josh-hill op 07-04-2022 13:51 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Tripl3 D schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:50:
Pfff, al dat geklaag over Netflix.

Waar ik Netflix vooral sterk in vind is de non-Hollywood series. Ja, ik heb ook Disney+ en HBO Max en ik spuug ook zeker niet op Hollywoord-producties, maar kan series uit andere landen ook enorm waarderen, die anders nooit gekeken zou hebben, maar die echt wel de moeite van het kijken waard waren.

Italiaans: Gomorra, Suburra
Spaans: La Casa de Papel/Money Heist (met name de 1e 2 seizoenen), O Sabor das Margaridas/Bitter Daisies, El Inocente/The Innocent, Vis a Vis/Lock Up, El Desorden que Dejas/The Mess You Leave Behind, La Victima Numero 8/Victim Number 8
Fins: Karppi/Deadwind, Sorjonen/Bordertown
Noors: Wisting
Israelisch/Palestijns: Fauda
IJslands: Katla, Brot/The Valhalla Murders
Deens: Rita, Below the Surface, Kastanjemanden/The Chestnut Man
Koreaans: Squid Game
VK: Broadchurch, Bodyguard, Behind Her Eyes, Peaky Blinders, The Serpent, The Stranger
Iers: The Fall
Zweeds: Kalifat/Caliphate, Storst av Alt/Quicksand
Turks: Fatma
Australisch: Secret City, Stateless
Frans: The Spy

En daarnaast wel Hollywoord producties die volgens mij alleen op Netflix te zien zijn: Ozark, The Umbrella Academy, The Witcher, How to Get Away With Murder, The Last Kingdom, Maid, Mindhunter, The Queens Gambit, Seven Seconds, Unbelievable, Unorthodox, When They See Us

En dan mis ik vast nog een hele hoop.............

Disclaimer: Het zijn niet allemaal supergoede series, maar in mijn ogen wel kijkwaardig, maar daarin kunnen uiteraard de meningen verschillen
Inderdaad, ik heb zoveel series op Netflix om te kijken en geen tijd . Rita is een hartstikke leuke serie, en heb een toevoeging voor Zweedse series : Bonusfamiljen, een dramedy wat ook erg goed is.

Het enige wat ik mis op Netflix is goede comedy series , de enige die ik nog heb is Superstore, de rest zoals The Kominsky Method, Brooklyn Nine Nine, One day at the Time, Karlek & Anarki (ook een aanrader!) .

Vanavond ga ik beginnen met de Koreanse serie All of us are dead ( een zombie uitbraak op een school ) . Deze heeft ook goede cijfers.

[ Voor 8% gewijzigd door Rockvee2 op 07-04-2022 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@Rockvee2 heb je Master of None gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Die heb ik ook gezien. Was wel aardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik snap wat je bedoelt. Ik heb eigenlijk alleen nog Netflix voor het laatste seizoen van Ozark en dat van Better Call Saul, die over een week of wat online komen. Daarna gaat de stekker er hier ook uit, ik heb de afgelopen maand letterlijk niets gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

We kwamen laatst Back to the Future tegen, dus leuk, gezellig; BTTF is zo'n film wat ik altijd kan kijken.
Deel 2: niet te vinden :(
Deel 3: niet te vinden :(

En zo geldt dat niet alleen voor BTTF maar ook voor tig andere films.

Sowieso, denk je nou dat Netflix bij het kijken van een serie/film automatisch de suggestie geeft om deel 2 te kijken? Neen, je krijgt een boel andere opties om te kijken, maar niet deel 2 van hetgeen je hebt gekeken. Zo'n dom iets vind ik dat :N

Ik vind de categorien ook echt slecht: je komt altijd hetzelfde rondje tegen nadat je door 20 series/films heen gescrolld bent, en de suggesties die Netflix doet lijken nergens op gebaseerd.
Because you watched Jurassic Park, we suggest Shadow & Bone :?
Because you watched romantic comedies, we suggest Vikings :?
Netflix doet niet echt goed matchen met wat je gekeken hebt, maar Netflix lijkt eerder populaire series/films te suggesten.
Misschien dat het beter gaat als we alles zouden raten, maar we we willen gewoon kijken en niet altijd achteraf alles moeten raten.

Maar ik heb al gezien dat Disney+ niet veel beter is qua zoekfunctie/categorien, en ik heb me laten vertellen dat Marvel superhero movies + oude disneyfilms + nieuwe disney animaties = Disney+, maar goed, zij hebben dan wel 1 vaste prijs, zonder die premium 4K bullshit.

Ik weet ook niet zo goed wat te doen met Netflix. We zijn door wat series/films heen gegaan afgelopen tijd, het merendeel mijn vrouw:
- shadow & bone
- stranger things
- manifest
- locke & key
- sabrina
- shadowhunters
- bridgerton
- sandyton
- lucifer
- timeless
- travelers
- lost in space
- Viking
- iZombie
- Good Witch
- Cursed
- Sweet Magnolias
- Virgin River
- die films met Ryan Reynolds & Samuel L. Jackson
- kerstfilms

en we zijn nu eigenlijk aan het wachten op de vervolgseizoenen, maar we zijn sterk aan het overwegen om Netflix stop te zetten en een paar maandjes Disney+ te nemen....

We betalen 11,99 en ik ben nu precies 12 maanden aan het betalen en ik was me aan het bedenken of we wel "waar" voor ons geld kregen, maar dat lijkt toch wel het geval te zijn.

Dus we twijfelen nog over Netflix...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
Ik kijk zelf het meest naar de natuurdocu's op Netflix op het moment. Animal is een pareltje, wat een prachtige beelden. Binnenkort komt Our Great National Parks. Verder kijk ik zo af en toe nog een aflevering Moving Art, Our Planet of Earth terug.

Zag trouwens dat seizoen 2 van Russian Doll 20 April uit komt, eens kijken of ze daar iets van hebben weten te maken. Seizoen 1 vond ik vermakelijk. En binnenkort natuurlijk Better Call Saul, eindelijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vind Dirty Lines echt wel genieten. Geeft een heerlijk beeld van die jaren en gefilmd op zijn ouderwets Nederlands. Buiten het breken van de fourth wall, had dit ook eind jaren 80 geschoten kunnen zijn. En dat bedoel ik positief :p

Speciale aandacht voor Minne Koole die echt een geweldige prestatie neerzet als Frank en Chis Peters die zo uit jaren 80 Amsterdam lijkt te komen lopen. Leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 23:00
Ik ben onlangs begonnen met Elite, nu bij seizoen 2. Maar ik krijg allemaal meldingen dat seizoen 5 nu online staat en in de app moet ik echt afbeeldingen, thumbnails of de 'screensaver' ontwijken want je ziet daar allemaal oude en nieuwe karakters, dus dikke spoilers.. is dit ergens uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Nee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ballgame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-07 11:23
PWM schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:33:
Vind Dirty Lines echt wel genieten. Geeft een heerlijk beeld van die jaren en gefilmd op zijn ouderwets Nederlands.
Helemaal mee eens. Voor mij was dit memorylane, een geweldige terugblik op het einde van de jaren 80.
Goed gemaakt, hoog tempo, veel humor en bijzonder goede acteurs.
Waande mij weer even in Amsterdam van die tijd, inclusief de winst van het Nederlands elftal tijdens EK88.

Voor de liefhebbers van het Vintage audio apparatuur forum (Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2) is er ook genoeg te genieten. Hallo Nakamichi :)

Aanrader wat mij betreft maar verwacht niet al te veel diepgang :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ballgame schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:00:

Aanrader wat mij betreft maar verwacht niet al te veel diepgang :>
Vond wel het nadeel dat vanaf episode 4 de handrem erop ging. Ik kreeg ook pas in episode 6 door dat ze aan het toewerken waren naar een seizoen 2.

Ik begreep al niet hoe ze naar een einde toe gingen werken, maar dat gingen ze dus niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ballgame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-07 11:23
PWM schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:03:
[...]

Vond wel het nadeel dat vanaf episode 4 de handrem erop ging. Ik kreeg ook pas in episode 6 door dat ze aan het toewerken waren naar een seizoen 2.
Dat klopt...iets te veel relationeel geneuzel in die afleveringen. En een open einde inderdaad...klaar voor Seizoen 2.

Maar goed, we hebben Dirty Lines in een weekend verzwolgen en de eind indruk was positief. We konden eigenlijk niet wachten op seizoen 2...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel
  • Laatst online: 21:54

Spooksel

Spooksel!

Ik heb Dirty Lines in de afgelopen 2 avonden d'r doorheen gesjeesd, man man man. Dat was echt veel beter en leuker dan ik verwacht had eigenlijk! Gelukkig heeft Nederland de 'kwaliteit' van haar mediaproducties wel in dat tijdperk achter gelaten zeg.

Ik moet zeggen dat ik niet 100% fan ben van de manier waarop de '4th wall' gebroken wordt, maar het viel mee uiteindelijk met hoe storend (mening, geen feit) ik het vind eigenlijk.

Anyway, 'fun fact'. De 'suffe buurt' zogenaamd 5km buiten Amsterdam waar Marly vandaan komt is eigenlijk zo'n 30 kilometer. De scene's in en om het ouderlijk huis zijn in Woerden opgenomen vorig jaar.

https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i16384!8i8192

Het 4e huis in het rijtje is #23, het was gekozen omdat dat hele huis dus ook echt nog jaren 80 stijl was. Na de opnames is het verkocht en sindsdien behoorlijk verbouwt, haha.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 20:26

Honesty

kattenneus!

Spooksel schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 22:45:
Ik heb Dirty Lines in de afgelopen 2 avonden d'r doorheen gesjeesd, man man man. Dat was echt veel beter en leuker dan ik verwacht had eigenlijk! Gelukkig heeft Nederland de 'kwaliteit' van haar mediaproducties wel in dat tijdperk achter gelaten zeg.

Ik moet zeggen dat ik niet 100% fan ben van de manier waarop de '4th wall' gebroken wordt, maar het viel mee uiteindelijk met hoe storend (mening, geen feit) ik het vind eigenlijk.

Anyway, 'fun fact'. De 'suffe buurt' zogenaamd 5km buiten Amsterdam waar Marly vandaan komt is eigenlijk zo'n 30 kilometer. De scene's in en om het ouderlijk huis zijn in Woerden opgenomen vorig jaar.

https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i16384!8i8192

Het 4e huis in het rijtje is #23, het was gekozen omdat dat hele huis dus ook echt nog jaren 80 stijl was. Na de opnames is het verkocht en sindsdien behoorlijk verbouwt, haha.
Ik vond marly ook geen leuke verteller om eerlijk te zijn, het minst leuke personage gebruiken ze als verteller en dan ook nog met een houding van het buurmeisje waar ik met een boog omheen zou lopen. Terwijl er genoeg voorbeelden zijn van een verteller die wel meerwaarde heeft(daan schuurmans in mocro maffia).
Maar het was inderdaad lekker terug gaan naar de jaren 80, veel huisraad uit die tijd, zo'n hypermoderne b en o cd speler en ik denk dat voor mensen die die tijd niet hebben meegemaakt het goed de tijdsgeest neergeeft.
Jammer van het open einde en inderdaad dag er flink op de rem werd getrapt na aflevering 3.

Festina lente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
De eerste delen van seizoen 6 van Better Call Saul staan op Netflix.

Ook nog een tip voor liefhebbers van de serie Fargo: deel 4 staat op Videoland, je kunt (net als ik) twee weken op proef kijken, dat moet genoeg zijn om de serie te kijken. Ik ben nu halverwege en het is wederom een pareltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kreeg hier errors bij starten van nieuw seizoen BCS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Paulus07 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:49:
Kreeg hier errors bij starten van nieuw seizoen BCS :(
Wat voor errors op welk platform en hoe heb je het uiteindelijk opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 23:02
Een probleem waar ik al een tijdje tegenaan loop maar nu door bcs ineens weer top of mind is, doordat er soms wel een jaar tussen seizoenen zit en ik niet de tijd vrij kan maken om series opnieuw te kijken ben ik op zoek naar een goed YouTube kanaal waar ze recaps hebben van bekende series. Man of Recaps heb ik al gevonden maar is verre van compleet. Iemand aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Zojuist begonnen met het nieuwe Better Call Saul seizoen en dacht "yay, 4K!". Maar, dit bitrate is maar 2.08 Mbps? Terwijl er wel duidelijk 2160p bijstaat tijdens het afspelen.

Is dit de nieuwe standaard voor Netflix...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

zacht schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:06:
De eerste delen van seizoen 6 van Better Call Saul staan op Netflix.
Dat is onverwacht (voor mij toch :p ). Komt er per week een deel?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Marzman schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:11:
[...]

Dat is onverwacht (voor mij toch :p ). Komt er per week een deel?
De 2e aflevering is tegelijk met de eerste er op gezet maar de rest komt inderdaad per week op dinsdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:34
MailMan schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:31:
Zojuist begonnen met het nieuwe Better Call Saul seizoen en dacht "yay, 4K!". Maar, dit bitrate is maar 2.08 Mbps? Terwijl er wel duidelijk 2160p bijstaat tijdens het afspelen.

Is dit de nieuwe standaard voor Netflix...?
Ze gebruiken bij Netflix volgens mij een vrij geavanceerde manier van coderen, zonder dat dit verlies van kwaliteit oplevert. Vindt je het er minder uitzien als andere 4K Dolby Vision content met een hogere bitrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
DutchOwnage schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:48:
[...]

Ze gebruiken bij Netflix volgens mij een vrij geavanceerde manier van coderen, zonder dat dit verlies van kwaliteit oplevert. Vindt je het er minder uitzien als andere 4K Dolby Vision content met een hogere bitrate?
Verbaas me er vooral over dat BCS met 4K maar 2Mbps is en een andere 4K Dolby Vision serie 15Mbps.

Eigenlijk zie ik het verschil niet echt tussen 1080/4K, maar het is lastig vergelijken als je niet identiek materiaal bekijkt. Zit ook vrij ver dus dan valt het sowieso minder op.

Maar als ik een 4K Dolby Vision Youtube filmpje kijk dan is dat bijna jaw-dropping terwijl Netflix Dolby Vision “gewoon mooi” is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb bcs seizoen 6 even geprobeerd op mijn LG en zie daar 5 Mbps. Het is natuurlijk wel 'maar' 4k zonder DV.

(iemand die weet of en hoe ik die info kan krijgen met een chromecast met google tv?)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:18:
Ik heb bcs seizoen 6 even geprobeerd op mijn LG en zie daar 5 Mbps. Het is natuurlijk wel 'maar' 4k zonder DV.

(iemand die weet of en hoe ik die info kan krijgen met een chromecast met google tv?)
https://www.reddit.com/r/...te_of_netflix_on_the_new/

Volgens deze gebruiker moet je op F4 drukken .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het begint eindelijk weer een goede periode te worden voor een Netflix-abo. Better Call Saul, Ozark en sinds vandaag ook Russian Doll S2 *O*

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:23
Stukfruit schreef op donderdag 21 april 2022 @ 01:30:
Het begint eindelijk weer een goede periode te worden voor een Netflix-abo. Better Call Saul, Ozark en sinds vandaag ook Russian Doll S2 *O*
Ik hoop dat er meer aankomt want nog steeds vind ik het aanbod matig voor de prijs die we moeten betalen. Disney heeft een veel beter aanbod voor een gunstigere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

spijkerhoofd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:00:
[...]

Ik hoop dat er meer aankomt want nog steeds vind ik het aanbod matig voor de prijs die we moeten betalen. Disney heeft een veel beter aanbod voor een gunstigere prijs.
Het ligt er aan wat je kijkt, voor mijn vrouw heeft Disney een beter aanbod, maar ik heb toch liever Netflix. Verder zitten ze denk ik wel redelijk aan de max van wat ze kunnen vragen, maar volgens mij hebben ze dat zelf niet zo door (aangezien ze komen met mobiele games en nieuws om accountsharing tegen te gaan en dat soort dingen om hun cijfers weer beter te krijgen).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

Tja, niet dat je er wat aan hebt, maar dit is dus het lot van een dienst die geen onderliggende studio heeft.
Waar Disney+ kan putten uit diverse films en series die soms al genoeg hebben opgebracht en deze tegen veel minder kosten op het streamingplatform worden gezet, moet Netflix vrijwel al deze kosten terugverdienen via inkomsten uit de abonnees. Deels de reden waarom het zo'n dure dienst is.

Ik denk dan ook dat Netflix op termijn gaat verdwijnen, dan wel opgeslokt gaat worden door een concurrent.

[ Voor 7% gewijzigd door ed1703 op 21-04-2022 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:04
Stukfruit schreef op donderdag 21 april 2022 @ 01:30:
Yes! Van BCS had ik destijds al het eerste seizoen gekeken. Een paar weken geleden weer opgepakt, ik ben nu halverwege het vijfde seizoen. Straks lekker doorpakken.
spoiler:
Leuk dat de twee hoofdrolspelers uit BB ook een rolletje krijgen. https://delagarde.nl/bett...ton-en-aaron-paul-te-zien

Ozark ook top. Straks in juni het laatste seizoen van Peaky Blinders.
Russian Doll kende ik nog niet. Een score van 7,8 op IMDB is niet verkeerd. Straks even Google-en of er ook een derde seizoen komt. Ik wacht liever met series tot ik meer zekerheid heb en de serie niet opeens na 1 of 2 seizoenen geannuleerd wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik vraag me af wat er zou gebeuren met het sharen als ze 4k en dolby vision voor alle abonnementen zouden doen. Volgens mij wisselen dan veel mensen van abonnement, maar zou het sharen ook veel minder worden, plus dat er ook weer mensen terug zouden komen.
En toch zie je dat nergens benoemd worden door Netflix. Het zou mij echt niks verbazen als ze dan uiteindelijk nog veel meer binnen zouden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:23
ed1703 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:04:
[...]

Tja, niet dat je er wat aan hebt, maar dit is dus het lot van een dienst die geen onderliggende studio heeft.
Waar Disney+ kan putten uit diverse films en series die soms al genoeg hebben opgebracht en deze tegen veel minder kosten op het streamingplatform worden gezet, moet Netflix vrijwel al deze kosten terugverdienen via inkomsten uit de abonnees. Deels de reden waarom het zo'n dure dienst is.

Ik denk dan ook dat Netflix op termijn gaat verdwijnen, dan wel opgeslokt gaat worden door een concurrent.
Dat denk ik ook, of ze gaan misschien series en films maken voor andere studio's omdat ze daar nu ervaring in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

ArthurMorgan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:18:
Ik vraag me af wat er zou gebeuren met het sharen als ze 4k en dolby vision voor alle abonnementen zouden doen. Volgens mij wisselen dan veel mensen van abonnement, maar zou het sharen ook veel minder worden, plus dat er ook weer mensen terug zouden komen.
En toch zie je dat nergens benoemd worden door Netflix. Het zou mij echt niks verbazen als ze dan uiteindelijk nog veel meer binnen zouden halen.
Wij hebben gisteren al tegen elkaar gezegd dat als ze het sharen gaan aanpakken dat wij Netflix gaan opzeggen, want de laatste tijd is het schaars en betrappen we onszelf erop dat we nog amper op Netflix kijken.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Hier hetzelfde. Heb family account, en ja, mijn kinderen maken daar ook gebruik van. En nee, ze wonen niet thuis, maar ja, dat komt door de studie. En mocht dat worden aangepakt, dan gaat netflix er uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:34
ed1703 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:04:
[...]

En hierom snap ik heel goed dat ze het sharen op een of andere manier willen gaan aanpakken. Ze lopen 100.000.000 betalende klanten mis 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 21-04-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Niet dat Netflix doorgaans veel nieuwe dingen heeft die interessant zijn, maar om eerlijk te zijn biedt Disney+ nog steeds voornamelijk MCU-series en hier en daar een Mandalorian aan als nieuwe content. Oh en Pam & Tommy :p

De rest bestaat nog uit nutteloze documentaires, oude meuk of films die al in de bioscoop te zien zijn geweest. Misschien mis ik iets? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
ik denk dat er gaatje zit qua abonnementen waar ze iets mee kunnen: 1 toestel + UHD (en dan rond de 11/12 euro)

Dan is sharen zinloos (beetje vervelend als je niet kan kijken als je mede-sharer toevallig ook naar Netflix zit te kijken).
Lullig voor de families waar kinderen dan ook willen kijken op hun eigen kamer... je zal iets kunnen doen dat als hoofdaansluiter zit te kijken dat dan andere op hetzelfde IP-adres ook kunnen kijken? (er is van alles techisch mogelijk wat dat betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
ArthurMorgan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:18:

Huh, wat voor LG tv heb je en waar kijk jij voor deze info?

Ik heb een LG G1 en gebruik de WebOS Netflix app. Als ik dan op die drie rondjes knop druk en het Information menu open komt er echt maar 2.08Mbps te staan.

Zal wel bugged zijn bij mij, want episode 2 van Season 6 geeft 1.51Mbps aan en het vorige seizoen 2.28Mbps…

[ Voor 9% gewijzigd door MailMan op 21-04-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
C9 en ook gewoon in dat info scherm links boven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
LaFleche schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:27:
ik denk dat er gaatje zit qua abonnementen waar ze iets mee kunnen: 1 toestel + UHD (en dan rond de 11/12 euro)
of:

basis 720p
1 kijker : 8 euro
2 kijkers: 10 euro
4 kijkers: 12 euro

upgrade naar HD: 2 euro
upgrade naar 4k Dolby Vision: 4 euro

In de basis blijven de prijzen het hetzelfde alleen heb je iets meer speling in hoe je het verdeelt. Dat levert volgens mij zelfs eerder meer dan minder op. Ik heb nu nog premium maar ben van plan snel over te stappen naar alleen HD. Met bovenstaande optie zou ik voor 1 of 2 personen gaan met 4K/DV. Maar dan zou ik wel minder vaak tijdelijk opzeggen. Ik deel niet, mijn vrouw kijkt maar een heel enkele keer netflix, dan is 16 euro gewoon veel omdat je ook het gevoel hebt dta je vooral betaalt voor die extra streams.

[ Voor 42% gewijzigd door ArthurMorgan op 21-04-2022 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

G_Dragon schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:58:
[...]

Wij hebben gisteren al tegen elkaar gezegd dat als ze het sharen gaan aanpakken dat wij Netflix gaan opzeggen, want de laatste tijd is het schaars en betrappen we onszelf erop dat we nog amper op Netflix kijken.
Ik heb precies hetzelfde gesprek gehad, jij bent toch niet mijn zus? :+

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Marzman schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:14:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gesprek gehad, jij bent toch niet mijn zus? :+
Hahaha als het goed is niet :+

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Bijna klaar met Russian Doll. Met afleveringen van ongeveer 30 minuten ben je daar zo doorheen.

Het blijft een enorm vage serie :') Zeker in de laatste paar afleveringen. Donkere humor met Nolan en Being John Malkovich vibes :+

Volgens mij heeft de hoofdrolspeelster (en o.a. regisseuse) wel wat stevige substanties genomen om met dit verhaal te komen :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

maartend schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:19:
Hier hetzelfde. Heb family account, en ja, mijn kinderen maken daar ook gebruik van. En nee, ze wonen niet thuis, maar ja, dat komt door de studie. En mocht dat worden aangepakt, dan gaat netflix er uit.
Hier deel ik hem met mijn zus. Mn Moeder heeft ook toegang maar doet er (nog) niks mee behalve als de kleinkinderen (mijn kinderen) er zijn en Netlfix willen kijken.

Als ze echt op de rem gaan trappen qua sharing dan neemt mijn moeder zeker geen Netflix. Mijn zus misschien wel aangezien zij en haar vriend er regelmatig naar kijken en het financieel zouden kunnen missen.
Of ik het dan aanhoud is maar de vraag. Nu betaald mn zus de helft. Als ik volle pond moet betalen weet ik het nog niet. Heb ook Disney+, Amazon Prime, Viaplay en HBO Max. Zonder Viaplay (die heb ik eigenlijk alleen voor F1), zijn die andere 3 ruwweg even duur als Netflix.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Over die discussie over sharen: naar mijn bescheiden mening is Netflix duur en wordt het alleen maar duurder omdat de aandeelhouders oneindige groei willen zien.

Dus als ze sharing aanpakken, weet je dat je over 1-2 jaar erna ook nog prijsverhogingen mag zien.

Ze prijzen zichzelf de markt uit. Dat is dan toch een beetje het voordeel van de fragmentatie op de markt: concurrentie.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Motrax schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:50:
Over die discussie over sharen: naar mijn bescheiden mening is Netflix duur en wordt het alleen maar duurder omdat de aandeelhouders oneindige groei willen zien.

Dus als ze sharing aanpakken, weet je dat je over 1-2 jaar erna ook nog prijsverhogingen mag zien.

Ze prijzen zichzelf de markt uit. Dat is dan toch een beetje het voordeel van de fragmentatie op de markt: concurrentie.
Ze hebben nu voor het eerst een daling, maar dat is niet zo gek. Corona is voorbij (of maatschappelijk geaccepteerd :p ) en iedereen gaat weer naar buiten en de Russen zijn buiten gesloten.

Ik hoorde dat ze nu ook reclame overwegen om toe te voegen voor een goedkoper abo. Tja, misschien, ze kunnen ook gewoon normaal doen en dat goedkopere abo een betere kwaliteit geven en niet te veel energie stoppen in games.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 20:26

Honesty

kattenneus!

Stukfruit schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:10:
Bijna klaar met Russian Doll. Met afleveringen van ongeveer 30 minuten ben je daar zo doorheen.

Het blijft een enorm vage serie :') Zeker in de laatste paar afleveringen. Donkere humor met Nolan en Being John Malkovich vibes :+

Volgens mij heeft de hoofdrolspeelster (en o.a. regisseuse) wel wat stevige substanties genomen om met dit verhaal te komen :p
Met afgekeken en kijkt lekker weg ondanks dat het een vage serie is,maar dat was seizoen 1 ook al. Je bent er zo doorheen met 7 keer een half uur.
Ik hou wel van de humor en de muziek maar het moet je denk ik wel liggen, wel jammer dat bijna iedere serie nu terugpakt naar de jaren 80.
Daarvoor archive81 gezien, ook vaag maar vond ik ook sterk alleen daar geen humor in.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 09:46
Honesty schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:55:
[...]

Met afgekeken en kijkt lekker weg ondanks dat het een vage serie is,maar dat was seizoen 1 ook al. Je bent er zo doorheen met 7 keer een half uur.
Ik hou wel van de humor en de muziek maar het moet je denk ik wel liggen, wel jammer dat bijna iedere serie nu terugpakt naar de jaren 80.
Daarvoor archive81 gezien, ook vaag maar vond ik ook sterk alleen daar geen humor in.
Archive81 was wel leuk om te kijken, ik weet niet of ik seizoen 2 nog gekeken zou hebben als het er was maar leuk voor tussendoor.

ben benieuwd naar Russian Dolls, ook maar eens gaan kijken

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik had niet verwacht dat ze een tweede deel konden maken van de verhaallijn van Russian Doll (met dezelfde hoofdpersoon, hetzelfde verhaal met een andere hoofdpersoon is al vaker gedaan :p )

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:04
The Survivor verschijnt 3 mei op Netflix.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:16:
Ik had niet verwacht dat ze een tweede deel konden maken van de verhaallijn van Russian Doll (met dezelfde hoofdpersoon, hetzelfde verhaal met een andere hoofdpersoon is al vaker gedaan :p )
Na de eerste paar afleveringen moest ik zelfs even kijken of ik de juiste serie te pakken had :P

Wie Russian Doll heeft gezien en er al een tijdje uit was omdat het eerste seizoen in 2019 werd uitgezonden begrijpt wat ik bedoel.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-09 15:58
Afgelopen week begonnen met Palpito. (Colombiaans) 14 x 40 minuten.
Begon sterk met af en toe wat oscarwaardig acteerwerk. Intrigerend en luguber verhaal.
Helaas zakte het richting het einde allemaal erg inelkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
En we kunnen weer verder met Ozark *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Irritant prijsverhoging voor Netflix naar £10,99 vanaf ergens in Mei. Het is al prijzig vergeleken met Disney+ of iQiq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Meer mensen gekeken naar Worst Roommate Ever, bizar wel om te zien, zeker de aflevering met die ouwe vrouw.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Deathchant schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:02:
[...]

We kwamen laatst Back to the Future tegen, dus leuk, gezellig; BTTF is zo'n film wat ik altijd kan kijken.
Deel 2: niet te vinden :(
Deel 3: niet te vinden :(

En zo geldt dat niet alleen voor BTTF maar ook voor tig andere films.

Sowieso, denk je nou dat Netflix bij het kijken van een serie/film automatisch de suggestie geeft om deel 2 te kijken? Neen, je krijgt een boel andere opties om te kijken, maar niet deel 2 van hetgeen je hebt gekeken. Zo'n dom iets vind ik dat :N

Ik vind de categorien ook echt slecht: je komt altijd hetzelfde rondje tegen nadat je door 20 series/films heen gescrolld bent, en de suggesties die Netflix doet lijken nergens op gebaseerd.
Because you watched Jurassic Park, we suggest Shadow & Bone :?
Because you watched romantic comedies, we suggest Vikings :?
Netflix doet niet echt goed matchen met wat je gekeken hebt, maar Netflix lijkt eerder populaire series/films te suggesten.
Misschien dat het beter gaat als we alles zouden raten, maar we we willen gewoon kijken en niet altijd achteraf alles moeten raten.

Maar ik heb al gezien dat Disney+ niet veel beter is qua zoekfunctie/categorien, en ik heb me laten vertellen dat Marvel superhero movies + oude disneyfilms + nieuwe disney animaties = Disney+, maar goed, zij hebben dan wel 1 vaste prijs, zonder die premium 4K bullshit.

Ik weet ook niet zo goed wat te doen met Netflix. We zijn door wat series/films heen gegaan afgelopen tijd, het merendeel mijn vrouw:
- shadow & bone
- stranger things
- manifest
- locke & key
- sabrina
- shadowhunters
- bridgerton
- sandyton
- lucifer
- timeless
- travelers
- lost in space
- Viking
- iZombie
- Good Witch
- Cursed
- Sweet Magnolias
- Virgin River
- die films met Ryan Reynolds & Samuel L. Jackson
- kerstfilms

en we zijn nu eigenlijk aan het wachten op de vervolgseizoenen, maar we zijn sterk aan het overwegen om Netflix stop te zetten en een paar maandjes Disney+ te nemen....

We betalen 11,99 en ik ben nu precies 12 maanden aan het betalen en ik was me aan het bedenken of we wel "waar" voor ons geld kregen, maar dat lijkt toch wel het geval te zijn.

Dus we twijfelen nog over Netflix...
We hebben toch de knoop doorgehakt en Netflix stopgezet, mede om bovenstaande redenen.

In vergelijking met andere aanbieders is het eigenlijk wat duur, zeker als je eigenlijk een nóg duurder abonnement moet nemen voor 4K + HDR. Daarnaast heeft Netflix een beetje het issue dat er veel tijd zit tussen opeenvolgende seizoenen. The Witcher als voorbeeld...hoelang zat er tussen de seizoenen? Hetzelfde nu met shadow & bone; er is vooralsnog geen uitzicht op wanneer S02 eindelijk komt. En zo zijn er wel meerdere series waar je in invested bent en behoorlijk lang op moet wachten.
Dus die combinatie van de "mankementjes", de kosten die hoger zijn dan de overige streamingdiensten, en lange "wachttijden", zorgen er mijns inziens wel voor dat ze de abonnementhouders niet lang genoeg kunnen vasthouden.

Wij gaan nu even Disney+ proberen, en mocht in de tussentijd stranger things o.i.d. uitkomen, dan bekijk ik die wel via een niet-streaming manier, maar ik ga er niet meer op wachten.

Het stopzetten van Netflix ging overigens erg gemakkelijk. Ik heb nog nooit streamingdiensten gebruikt vóór Netflix, dus ik ga er vanuit dat de maandelijkse incasso ook gewoon automatisch eindigt?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat stopt gewoon. Net zoals bij Disney+.

Het is een van de laatste overgebleven features die hopelijk niet gaan verdwijnen: het stopzetten van je abo bij een streamingdienst kun je zien als een pauze.

Zodra je weer gaat betalen is het alsof je nooit bent gestopt.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 196 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.