Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Malfunctions schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:35:
[...]

Lupin idd gaaf verhaal, maar wat mij (ons) betreft een super onbevredigend einde. Geen greintje closure. :(
Ze hebben helaas s1 in 2 delen geknipt
As with other shows, like The Chilling Adventures of Sabrina, Netflix has decided to break up the release of Lupin‘s first season into two parts. This presumably means that the production filmed 10 episodes of the show, and they have been divided into “Part 1” and “Part 2” for release. If this is the case, this is very good news for Lupin fans as we won’t have to wait for Netflix to write, film, and post-produce new episodes of Lupin, all in the midst of an ongoing pandemic that makes production that much harder. Instead, the next five episodes of Lupin “Part 2” have likely already been written and filmed. It’s unclear if they have already gone through the post-production process, but, either way, they are already well on their way to being ready for public consumption.
bron: https://www.denofgeek.com...ase-what-is-netflix-plan/

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Honesty

kattenneus!

Malfunctions schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:35:
[...]

Lupin idd gaaf verhaal, maar wat mij (ons) betreft een super onbevredigend einde. Geen greintje closure. :(
Geen eind nderdaad maar dat is wel iets wat je vaker ziet op netflix op sommige uitzonderingen na. Maar leuke korte serie die je in een avond afkijkt. Wel met een korrel zout kijken want het is niet allemaal even realistisch maar zitten wel kleine grappige momenten aan.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Veertien14 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:50:
Zou leuk zijn als er volgend jaar een echt 4K abonnement komt. Als in: stuk hogere bitrates en resoluties voor geluid en beeld. Ik zou er zo meer voor betalen.
Jeetje.. ik kijk vrij weinig Netflix, maar mijn vriendin maakt er graag gebruik van. Kom ik er vandaag bij zitten op de bank, valt het mij wel enorm op dat de beeldkwaliteit enorm slecht is. 1080p of 4K, alles heeft enorm veel artifacts/compressie/en ziet er wazig uit.

Ik weet dat ik enkele weken geleden (toen keek mijn vriendin Friends) nog zag dat het aanzienlijk scherper was dan de oude dvd boxset. Nu ziet het er even wazig, soms slechter uit dan die boxset..

Ook films in 4K laten hele stukken met compressieartifacts zien (zeker met wat wisselend contrast).

Meteen de internetlijn gecheckt: 100+Mbit, geen probleem. Ligt het aan de Shield? Ik check boven op een 1080p tv met ingebouwde app en ook daar is dezelfde compressie/lagere bitrate zichtbaar. Een krappe 1.7/1.8mbps voor een 1080p stream.. tjonge! Ook op mijn mobiel via 4g merk ik een slechtere beeldkwaliteit..

Ik weet dat Netflix afgelopen najaar begon met een nieuwe compressietechniek, maar dit is 10 jaar terug in de tijd.. :( Meer mensen die dit herkennen?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier gisteren ook de laatste Alice in Borderland aflevering gekeken.

spoiler:
En zoals iemand anders het hier zei, vind ik het ook wel jammer dat 'het strand' er op deze manier was met zijn politiek. De laatste paar afleveringen waren compleet anders dan de eerste paar. Seizoen twee zag je natuurlijk al mijlenver aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
@Michael Knight geinig, ik had juist het tegenovergestelde. Van het weekend een aflevering van Our Planet gekeken, en gisteren de Machu Picchu aflevering van Moving Art. Beiden in Dolby Vision. Kwam nog net niet m'n tv uit zo gaaf. Vorige week nog de film Rogue City zitten kijken, 4k. Zag er ook top uit! Mss verschilt het ook per film / serie oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@Michael Knight Wat heb je in het profiel voor kwaliteits instellingen staan? Zet deze eens op "Hoog" om te kijken of het dan beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Grindtegel schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:23:
Ik vind Lupin ook niet veel, met name om de de manier waarop Lupin problemen oplost en met "slimmigheidjes" komt die iedere idioot van mijlen ver aan ziet komen of niet lukken. Lupin is geniaal, de rest een stelletje dommeriken. Ik krijg er een beetje een casa de papel gevoel bij. Oftewel: luie schrijvers die niet echt iets slims kunnen verzinnen en zo de meeste sterke dingen rechtbreien om maar uit het verhaal te komen.

Ik kan mijn verstand redelijk op nul zetten maar dit gaat me te ver en is gewoon lazy writing.
spoiler:
Hij lijkt inderdaad overal aan te denken, maar dan niet even een kopietje maken van die videoband om alsnog via Twitter te verspreiden 8)7

Maar heb me er verder opzich wel mee vermaakt. Lekkere simpele serie, verstand op nul.

Gister ook nog Outside the Wire gekeken. Die valt in dezelfde categorie van verstand op nul en kijken maar. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Grindtegel schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:23:
Ik vind Lupin ook niet veel, met name om de de manier waarop Lupin problemen oplost en met "slimmigheidjes" komt die iedere idioot van mijlen ver aan ziet komen of niet lukken. Lupin is geniaal, de rest een stelletje dommeriken. Ik krijg er een beetje een casa de papel gevoel bij. Oftewel: luie schrijvers die niet echt iets slims kunnen verzinnen en zo de meeste sterke dingen rechtbreien om maar uit het verhaal te komen.

Ik kan mijn verstand redelijk op nul zetten maar dit gaat me te ver en is gewoon lazy writing.
Casa de palel vond ik wel tof, Lupin nog niet geprobeerd. Ik dacht dat die vanwege Wallonie hoog stond in Belgie (het is franstalig toch?).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:27
Raem schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:04:
[...]

spoiler:
Hij lijkt inderdaad overal aan te denken, maar dan niet even een kopietje maken van die videoband om alsnog via Twitter te verspreiden 8)7
Dat was ook het eerste wat wij dachten. Hoe kan je daar in godsnaam het origineel afgeven, zonder een kopie te hebben gemaakt. :?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malfunctions schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Dat was ook het eerste wat wij dachten. Hoe kan je daar in godsnaam het origineel afgeven, zonder een kopie te hebben gemaakt. :?
spoiler:
Ja wel een hele domme plotfout, snapte ook echt niet hoe dat opeens de grote counter van Pellegrini kon zijn en je dat bestand niet gewoon digitaal beschikbaar hebt.

Enige 'logische' reden die ik kan bedenken is dat het hele moment nu weg is en als je het origineel inbrengt dat als deep fake bestempelt wordt, omdat de valse versie als eerste uitgezonden is. Dan is het woord tegen woord en heb je nog niks. Maar soit, dat zijn dingen die moet je maar vergeten.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 18-01-2021 10:56 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

jongetje schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:44:
@Michael Knight Wat heb je in het profiel voor kwaliteits instellingen staan? Zet deze eens op "Hoog" om te kijken of het dan beter is.
Ik zal vanavond nog eens kijken, maar we hebben sowieso nooit iets veranderd aan de instellingen op de tv.. :? Gek dat het op andere plekken dan ook slecht is. Disney+ knalde overigens prachtig uit de tv in 4K..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 22:47
Malfunctions schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:28:
[...]

de enige reden is: omdat het de schrijvers van het verhaal beter uitkomt. Lupin denkt overal aan en weet alles, maar zoiets "vergeet" ie dan... gaat er bij mij niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:49
Michael Knight schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:56:
[...]

Jeetje.. ik kijk vrij weinig Netflix, maar mijn vriendin maakt er graag gebruik van. Kom ik er vandaag bij zitten op de bank, valt het mij wel enorm op dat de beeldkwaliteit enorm slecht is. 1080p of 4K, alles heeft enorm veel artifacts/compressie/en ziet er wazig uit.

Ik weet dat ik enkele weken geleden (toen keek mijn vriendin Friends) nog zag dat het aanzienlijk scherper was dan de oude dvd boxset. Nu ziet het er even wazig, soms slechter uit dan die boxset..

Ook films in 4K laten hele stukken met compressieartifacts zien (zeker met wat wisselend contrast).

Meteen de internetlijn gecheckt: 100+Mbit, geen probleem. Ligt het aan de Shield? Ik check boven op een 1080p tv met ingebouwde app en ook daar is dezelfde compressie/lagere bitrate zichtbaar. Een krappe 1.7/1.8mbps voor een 1080p stream.. tjonge! Ook op mijn mobiel via 4g merk ik een slechtere beeldkwaliteit..

Ik weet dat Netflix afgelopen najaar begon met een nieuwe compressietechniek, maar dit is 10 jaar terug in de tijd.. :( Meer mensen die dit herkennen?
Ik heb dit ook eerder aangekaart in dit topic. Ook een 4K-abonnement met een Apple TV 4K en 700Mbit via LAN aangesloten en vooral zichtbaar bij Netflix Originals. Ik vond het duidelijk te zien bij The Crown. Bij de laatste seizoenen van Modern Family en Archer had ik hier geen last van maar dat was 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
@Michael Knight Om mijzelf even te quoten:
VirinR schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:28:
Overigens begin ik wel meer te irriteren aan Netflix, zowel op content en de streams zelf.

Eergisteren heb ik naar alle afleveringen van het zesde seizoen van Grace & Frankie gekeken. Hoewel het bij de eerste afleveringen niet duidelijk was, was het bij de twaalfde aflevering duidelijk dat de beeldkwaliteit niet scherp was. De rode pantsuit van Jane Fonda was blokkerig en ook het haar van de acteurs was niet scherp. Ik heb een 4K-abonnement en ik keek op een Apple TV 4K met een glasvezelverbinding (700 Mbit up/down) via een ethernetkabel.
Met Apple TV+, Disney+ en Amazon Prime is de beeldkwaliteit wel scherp dus het is spijtig dat Netflix dit niet op orde heeft. (Hoewel Apple TV+ weer veel scherper is dan de andere diensten)

En, zoals @PatrickC al aangeeft, cancelt Netflix veel sneller series dan voorheen. De tijd dat een Netflix-serie meer dan drie seizoenen krijgt lijkt voorbij nu de meeste Netflix-series al na één seizoen stoppen. Het klinkt stom maar ik begin tegenwoordig alleen aan een Netflix-serie als ik fan ben van de acteurs/producers achter de serie, zoals Mindy Kaling (Never Have I Ever), Steve Carrell (Space Force), Kenya Barris (#BlackAF) en Nick Kroll (Big Mouth). De tijd dat ik door Netflix scroll en spontaan een serie uitkies is inmiddels wel voorbij want anders blijft de serie hangen met een cliffhanger (dit was namelijk het geval met Santa Clarita Diet).

Nu gebruik ik Netflix vooral voor de wat oudere series en films. De films van Sony Pictures komen relatief snel op Netflix dus die kijk ik altijd thuis (Little Women en A Beautiful Day in the Neighborhood komen in november) en er zijn genoeg oudere films op Netflix die ik nog wil zien.
Mijn probleem met Netflix de laatste tijd zijn echt dat series te snel gecanceld worden. Ervaren jullie dit ook zo?

* VirinR is klaar met zijn Netflix-rant :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Duidelijk verhaal.. overigens was Netflix in die periode wel bewust aan het cappen ivm bovengemiddeld dataverkeer als gevolg van Corona. Dat werd later weer teruggezet, maar nu is het wel sneu.. en dan in maart de prijzen omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Michael Knight schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Duidelijk verhaal.. overigens was Netflix in die periode wel bewust aan het cappen ivm bovengemiddeld dataverkeer als gevolg van Corona. Dat werd later weer teruggezet, maar nu is het wel sneu.. en dan in maart de prijzen omhoog.
In mei/juni werd er inderdaad gecapt (nieuws: Netflix lijkt te zijn begonnen met herstellen streamingkwaliteit in E...) maar mijn quote is van oktober. De kwaliteit was in oktober lang niet zo erg als in mei/juni maar in 2021 is alsnog niet zoals het eerst was.
Overigens zie ik geen bericht van een prijsverhoging in NL, wel van de UK. Heb je een bron hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

VirinR schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:00:
[...]

In mei/juni werd er inderdaad gecapt (nieuws: Netflix lijkt te zijn begonnen met herstellen streamingkwaliteit in E...) maar mijn quote is van oktober. De kwaliteit was in oktober lang niet zo erg als in mei/juni maar in 2021 is alsnog niet zoals het eerst was.
Overigens zie ik geen bericht van een prijsverhoging in NL, wel van de UK. Heb je een bron hiervoor?
Ahja, ik had het idee dat het hier veel langer duurde voordat de bitrates weer als vanouds waren :)

Er is (nog) geen officiele bevestiging van een prijsverhoging in NL, maar als andere landen daadwerkelijk omhoog gaan, dan zal het hier op den duur ook wel gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:11
Ik word een beetje verdrietig van het huidige filmaanbod op Netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

P-Rock schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:08:
:(:)

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

VirinR schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:00:
[...]

Netflix heeft ongeveer tegelijkertijd met de kwaliteitsverlaging ook per-shot encoding geïntroduceerd. De bitrate varieert dan per shot (dus soms echt per paar seconden). Daar zijn wat foutjes bij gemaakt waardoor sommige scenes een te lage bitrate hebben maar nieuwere content lijkt veel beter te zijn getranscodeerd en oudere content wordt mogelijk later nog een keer opnieuw omgezet.

Voor HDR-content doet men dit vooralsnog nog niet en wordt ongeveer 6 Mbps voor SD en 15 Mbps voor UHD aangehouden. Dit is per-title waarbij settings worden aangepast aan de content, maar wel met gelijkblijvende bitrate ladders.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Michael Knight schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:37:
[...]

Ahja, ik had het idee dat het hier veel langer duurde voordat de bitrates weer als vanouds waren :)

Er is (nog) geen officiele bevestiging van een prijsverhoging in NL, maar als andere landen daadwerkelijk omhoog gaan, dan zal het hier op den duur ook wel gebeuren.
Als ik mijn account niet deelde was ik al gestopt met de vorige prijsverhoging en had ik het af en toe nog genomen. Momenteel ben ik bijvoorbeeld alle Starwarsfilms en andere Starwarsmeuk aan het kijken op Disney+. Weinig tijd voor Netflix.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 15:05
P-Rock schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:08:
Het filmaanbod wereldwijd is sowieso de laatste tijd om te janken. Heel veel producties worden pas uitgebracht als de corona crisis voorbij is, waardoor er automatisch minder (nieuwe) films verschijnen op de streaming platformen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

PEBKAC schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:53:
[...]

Het filmaanbod wereldwijd is sowieso de laatste tijd om te janken. Heel veel producties worden pas uitgebracht als de corona crisis voorbij is, waardoor er automatisch minder (nieuwe) films verschijnen op de streaming platformen..
De meeste films (uitgezonderd netflix eigen producties) duren toch wel zeker een jaar voor ze op Netflix komen (dat zou heel snel zijn). Dus eigenlijk zou dat niet hoeven.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mbt films heb ik bij diensten als netflix, primevideo etc altijd beetje mwah. Of het zijn films die al zo oud zijn dat je ze niet meer wil zien of al 10x gezien hebt. Of het zijn van die films waar je geen 1,5 uur aan wil verspillen :P
(of zoals primevideo die niet eens dolby audio via windows 10 app aanbieden...... dus die trail ook maar weer gestopt :P)

Maar soms komen er dan wel weer goede tussendoor zoals laats met "Mosul" https://www.netflix.com/title/81041495

Was aardig verrast. Goed filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Is er 'n mogelijkheid om te zien welke series / films je al gezien hebt (en bijv. niet afgekeken hebt?) "Verder kijken" laat bij mij echt maar een klein deel zien van de dingen waar ik aan begonnen ben.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:12
Ik vond Tully wel een goede film (eergisteren toegevoegd). Maar verder is het nogal karig de laatste tijd.

Mosul was idd wel aardig.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ardana schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:17:
Is er 'n mogelijkheid om te zien welke series / films je al gezien hebt (en bijv. niet afgekeken hebt?) "Verder kijken" laat bij mij echt maar een klein deel zien van de dingen waar ik aan begonnen ben.
https://www.netflix.com/settings/viewed/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:11
Paulus07 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:36:
Mbt films heb ik bij diensten als netflix, primevideo etc altijd beetje mwah. Of het zijn films die al zo oud zijn dat je ze niet meer wil zien of al 10x gezien hebt. Of het zijn van die films waar je geen 1,5 uur aan wil verspillen :P
Vooral dit. Serieliefhebbers komen wel aan hun trekken, maar als je als filmliefhebber van de wat minder populaire films houdt dan ben je bij Netflix Nederland duidelijk aan het verkeerde adres. Ik denk dat ik wel redelijk in de buurt zit als ik zeg dat 75% van mijn collectie niet op Netflix staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Er heerst een pandemie en veel filmproducties zijn gestaakt dus nieuwe films uit 2020 zal je niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 23:48
Ardana schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:17:
Zelf doet ik dit via de mobiele app, daarin is het ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
Rockvee2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:43:
Er heerst een pandemie en veel filmproducties zijn gestaakt dus nieuwe films uit 2020 zal je niet zien.
Maar de wat oudere films dan?
Bijvoorbeeld Avengers Endgame komt uit 2019, maar is nog niet op Netflix geweest.
Die andere marvel films zijn er vziw ook niet (meer).

Maar dat is nu ook een beetje Netflix eigen; het gemis van high quality content.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

SPee schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:37:
[...]

Maar de wat oudere films dan?
Bijvoorbeeld Avengers Endgame komt uit 2019, maar is nog niet op Netflix geweest.
Die andere marvel films zijn er vziw ook niet (meer).
Marvel is van Disney dus dat gaat allemaal voorgoed naar Disney+ ;)
Maar dat is nu ook een beetje Netflix eigen; het gemis van high quality content.
Klopt, bij de series zijn er af en toe pareltjes maar qua films is het erg matig. Komt natuurlijk ook doordat er steeds meer concurrentie is voor Netflix (Disney+, Prime, AppleTV etc) dus echte topfilms krijgen ze niet zo makkelijk meer of helemaal niet en dus zie je ook dat Netflix steeds meer films zelf produceert met grote sterren. Helaas is de kwaliteit daarvan tot nu toe vrij matig ondanks af en toe zeer hoge budgetten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 15:05
Marzman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:13:
[...]

De meeste films (uitgezonderd netflix eigen producties) duren toch wel zeker een jaar voor ze op Netflix komen (dat zou heel snel zijn). Dus eigenlijk zou dat niet hoeven.
Dat is waar, maar soms komen films redelijk snel na de release op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Qua films: ik ben opgegroeid met TV en VHS-banden en iemand in de buurt die op zondagavond illegaal films via de ether uitzond dus mijn verwachtingspatroon is erg laag, maar.. 'Gewoon' niet illegaal downloaden en wanneer dan ook de film ooit op Netflix komt, is het dan een nieuwe film voor je... Maar inderdaad, de goede films zijn in de regel 10-20-30 jaar oud.

Is Netflix ooit wel the place to be geweest voor films die je niet al hebt gezien? Volgens mij niet, ik heb het altijd gehad voor vooral de series en incidenteel een film is bijvangst. En het Kids-kanaal voor af en toe rust :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Ik vind het leuk om zo af en toe eens een klassieker aan te slingeren, zoals Se7en, Collateral of The Green Mile. Die staan er dan soms weer even op, zoals nu. Zo is laatst ook Zoolander (weer) toegevoegd, die staat dan ook zeker weer in mijn lijst.

Re. beeldkwaliteit: gisteren begonnen met de serie La Mante, en daarin is best veel ruis te zien. Verschilt veel van scene tot scene, vooral donkere scenes zien er echt niet fris uit. Jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

OMD

Ik vind het supertof dat Backdraft op Netflix staat. Mag ik dat even kwijt? Wat voor de één een superclassic is, is voor de ander een meh film...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:44
Net tweede seizoen van Lost in space afgekeken. Ik weet het niet zo. Het kijkt goed weg. Heeft soms hele sterke punten maar soms ook onthutsend zwak .
Er gaan een derde seizoen komen maar denk niet dat ik die ga kijken.
Geef het
6/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 23:50

odan

The dark side is within all!

jaydenjarno schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:46:
Net tweede seizoen van Lost in space afgekeken. Ik weet het niet zo. Het kijkt goed weg. Heeft soms hele sterke punten maar soms ook onthutsend zwak .
Geef het
6/10
3e wordt ook het laatste seizoen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:58
jaydenjarno schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:46:
Geef het
6/10
Ik kijk juist wel uit naar het laatste seizoen eigenlijk. De serie is misschien niet briljant, maar het heeft een aantal aardige concepten en het kijkt vooral heel lekker weg.

Wel ben ik benieuwd of de kinderen inmiddels niet te oud zijn geworden. Ze zijn pas net klaar met filmen... Ach, misschien doen ze er wel een kleine timeskip in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:51
P-Rock schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:57:
[...]

Vooral dit. Serieliefhebbers komen wel aan hun trekken, maar als je als filmliefhebber van de wat minder populaire films houdt dan ben je bij Netflix Nederland duidelijk aan het verkeerde adres. Ik denk dat ik wel redelijk in de buurt zit als ik zeg dat 75% van mijn collectie niet op Netflix staat.
Films kijk ik ook vrijwel nooit op Netflix. Maar moet ook zeggen dat films me de laatste jaren sowieso steeds minder interesseren. Doe mij maar een goede serie die ik over meerdere dagen/weken kan bingewatchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Gisteren de nieuwe Netflix film The White Tiger zitten kijken, dat was prima te doen zeg. Wil geen spoilers plaatsen, wel een imdb linkje ;) IMDB: The White Tiger (2021)

Op 17 Februari komt de Netflix serie Behind her Eyes uit, naar het gelijknamgie boek van Sarah Pinborough. Ik heb het boek toevallig net uit (Nederlandse vertaling: Wat jij niet ziet), ben erg benieuwd of ze er een goede serie van weten te maken. Absolute aanrader als je houdt van een goede mindf*ck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik kijk toch ook wel films op Netflix. Het is een beetje afhankelijk van hoe veel tijd ik heb en wat ik wil zien.

Maar ik heb nog de manier van zoals vroeger in de videotheek, je kijkt een beetje in de schappen wat er is en daar kies je uit. Mijn vrouw komt steeds met een film die ze wil zien en die er dan natuurlijk niet is

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:01
Marzman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:05:
Ik kijk toch ook wel films op Netflix. Het is een beetje afhankelijk van hoe veel tijd ik heb en wat ik wil zien.

Maar ik heb nog de manier van zoals vroeger in de videotheek, je kijkt een beetje in de schappen wat er is en daar kies je uit. Mijn vrouw komt steeds met een film die ze wil zien en die er dan natuurlijk niet is
En dan heel perongeluk bij het schap met de adult content terecht komen natuurlijk :+. Dat was ik als jochie bij de Videoland ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DutchOwnage schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:09:
[...]

En dan heel perongeluk bij het schap met de adult content terecht komen natuurlijk :+. Dat was ik als jochie bij de Videoland ;)
Het adultschap stond pal in de gang tussen de ingang en de counter (een hele vreemde plaats eigenlijk, maar in de '80 en '90 stelde niemand daar vragen over :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hmmm... dat was een tegenvaller.
Niet qua inhoud, want die vonden we best wel oké; Lupin op Netflix. d:)b

We keken vanavond weer een aflevering,
spoiler:
is net de zoon van de hoofdrolspeler ontvoerd, komt de enige snuggere politieman aanlopen en zeg "Lupin?"
En dan is het afgelopen...WTF... :-(

Dit is toch wel een teleurstelling; slechts 5 afleveringen... Gelukkig werd er wel gemeld dat er nog meer komt.

Leuk achter de schermen filmpje:

Zo te zien is de tweede reeks van 5 afleveringen al klaar:
https://www.oprahmag.com/...2-release-date-cast-news/

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 26-01-2021 12:46 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Er komt een nieuwe Netflix film over het Formule 1-paddock

Nieuwe Netflix-thriller in de maak over Formule 1

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind die korte series wel tof eigenlijk. 13 seizoenen van 20 afleveringen is vaak toch net wat te lang ;)

Lupin vond ik ook wel tof, een beetje casa de papel. Verder niet te veel bij nadenken. De tweede reeks staat al klaar omdat ze meer dan 5 afleveringen hebben opgenomen ;)

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@ehtweak Misschien niet meteen het einde hier gaan posten van een serie. Beetje lullig voor mensen die deze nog willen kijken, zet er even spoiler tags omheen.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 26-01-2021 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Eindelijk Dark afgekeken. Seizoen 3 was zeer matig en onnodig gecompliceerd. Jammer, seizoen 1 was wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@jongetje Oké, maar waarom mag je hier geen zinnetje plaatsen over het verloop van een serie, die al is uitgezonden/compleet beschikbaar versus dat in een specific topic over een serie (Discovery, Expanse, e.d.) het geen enkel probleem is om de meest recente aflevering te bespreken?

Wat is de logika daar achter? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
pro_6or schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:48:
Bridgerton zie ik hier helemaal niet besproken worden. vond ik een hele leuke soap (met iewat matige CGI maar wel een heel geinig zwaar over the top kleuren palet, pun intended) met een superschattige hoofdrolspeelster. De alternatieve realiteit vond ik zelf heel goed te pruimen en ook een duidelijk punt maken. Of is deze serie ueberhaupt niet tweakers genoeg? Ik kijk ook heel graag naar dit soort series en ik heb niet eens een vriendin (dat is op zich wel heel tweakerig). Nou, ik ga weer verder met mijn kamille thee, Groetjes het kattenmannetje.
Ik ben het nu ook aan het kijken en ik vind het wel heel leuk.
Dat alternatieve realiteit vind ik een heel leuke insteek in series die zich in het verleden afspelen. Zo is ook Dickinson (AppleTV+) een aanrader als je van het genre houdt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

ehtweak schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:39:
@jongetje Oké, maar waarom mag je hier geen zinnetje plaatsen over het verloop van een serie, die al is uitgezonden/compleet beschikbaar versus dat in een specific topic over een serie (Discovery, Expanse, e.d.) het geen enkel probleem is om de meest recente aflevering te bespreken?

Wat is de logica daar achter? :?
offtopic:
Omdat je in een Expanse-topic kunt verwachten dat het alleen gaat over de tot dan toe uitgezonden afleveringen van The Expanse. En kan je dus wegblijven uit het topic tot je die laatste aflevering hebt gezien.
In een Netflix-topic kan je niet verwachten dat iedereen wegblijft tot ze alles wat op Netflix staat hebben gezien. Waar ik van een serie al zes seizoenen heb gebingewatched, is een ander net bij de pilot. Bij een andere serie is het net andersom (ongeacht de leeftijd van de serie).
En dan is spoileren dus niet aardig, die ander kan niet kiezen weg te blijven tot alles is gezien.
/mening die verder misschien beter past in Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic

Case in point: in ben vorige week (5 jaar na uitkomst) begonnen met Narco's. Erg goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Net Fate the Winx saga gekeken.
Erg goede serie. Snel verhaal, goed magie en geen enkel moment over de top. Ook goed dat het 6 afleveringen zijn zodat er geen onnodig rekken zit.

8,5/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jaydenjarno schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:43:
Erg goede serie. Snel verhaal, goed magie en geen enkel moment over de top. Ook goed dat het 6 afleveringen zijn zodat er geen onnodig rekken zit.

8,5/10
Ik ben er aan begonnen omat die op 1 staat (in Belgie toch), ik ben nog niet helemaal overtuigd. De eerste 1,5 aflevering gebeurd er nog niet zo veel. Het is een beetje harry potter 2021 stijl heb ik het idee.

Maar jij zegt doorkijken dan :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Ik zeg zeker door kijken. Op de 1 of andere manier heeft het gewoon wat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid
  • Laatst online: 17-09 22:10
Het 2e seizoen van Snowpiercer is begonnen. De strijd lijkt gelijkaardig op die van seizoen 1, maar nu met Mr Wilford als tegenstander. Een langere trailer van het seizoen is ook vrijgegeven (elke dinsdag 1 episode):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

algalid schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:42:
Het 2e seizoen van Snowpiercer is begonnen. De strijd lijkt gelijkaardig op die van seizoen 1, maar nu met Mr Wilford als tegenstander.
Dank voor de reminder! Gelijk maar weer S2E1 gekeken.
Maar om nou te zeggen dat het op S1 lijkt... mwah; nu is de 'snowpiercer' aardig eensgezind (voor zolang het duurt) en gaat de strijd tegen 'big alice'.
Er zullen ongetwijfeld nog de nodige intriges en duistere geheimen boven water komen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

jaydenjarno schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:43:
Erg goede serie. Snel verhaal, goed magie en geen enkel moment over de top.
Tja. 'erg goed' wil ik het niet noemen. 't Is natuurlijk wel heel veel teen-drama (wat bij menige andere serie weer verguisd wordt). Voor de rest leuk en vlot fantasy/avontuur/drama.

Wel weer typerend voor deze tijd; het moet en zal weer per se all-inclusive qua personen en gedragingen zijn. Het zal wel een soort van standaard recept voor scriptschrijvers/producers zijn.
Ik stoor me er niet aan, maar het valt wel op. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

algalid schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:42:
Het 2e seizoen van Snowpiercer is begonnen. De strijd lijkt gelijkaardig op die van seizoen 1, maar nu met Mr Wilford als tegenstander. Een langere trailer van het seizoen is ook vrijgegeven (elke dinsdag 1 episode):
[YouTube: Snowpiercer 2x02 Promo "Smolder to Life" (HD) This Season On Trailer]
Is de serie leuk? :)
Ik heb toen ooit die film ervan op Netflix gekeken en vond het uiteindelijk weggegooide uren.
Een film met een erg vaag verhaal :o

[ Voor 28% gewijzigd door G_Dragon op 28-01-2021 11:02 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

'Leuk' is denk ik niet het juiste woord...
Eerder intrigerend en spannend.

Maar je kunt natuurlijk altijd ff de trailers bekeken.
Of je begint met S2E1 en kijkt de samenvatting van S1 (daar begint het mee). Maar dan krijg je wel gelijk allerlei spoilers te zien. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

ehtweak schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:15:
[...]

'Leuk' is denk ik niet het juiste woord...
Eerder intrigerend en spannend.

Maar je kunt natuurlijk altijd ff de trailers bekeken.
Of je begint met S2E1 en kijkt de samenvatting van S1 (daar begint het mee). Maar dan krijg je wel gelijk allerlei spoilers te zien. ;)
Ik zal thuis wel even de trailer bekijken van Seizoen 1.
Is het net zoals de film of compleet anders? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

G_Dragon schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:16:
[...]
Is het net zoals de film of compleet anders? :o
Geen idee. Ik heb de film nooit gezien.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Laatst online: 17-09 22:10
De serie Snowpiercer is anders dan de film en eigenlijk kan je de twee niet echt vergelijken omdat ze anders zijn opgezet. De film is een cynische kijk op de klassenmaatschappij. De serie vind ik iets te serieus en is ook wat cheesy voor cable tv kijkers, dan zit je soms wat met je ogen te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ehtweak schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:45:
[...]

Tja. 'erg goed' wil ik het niet noemen. 't Is natuurlijk wel heel veel teen-drama (wat bij menige andere serie weer verguisd wordt). Voor de rest leuk en vlot fantasy/avontuur/drama.
Misschien komt het doordat ik op mijn telefoon steeds korte stukjes kijk maar ik heb heel de tijd geen idee wat ze aan het doen zijn :p Het tienergehalte is inderdaad vrij hoog (Harry Potter heeft dat niet, terwijl dat ook tieners zijn).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zo afgelopen week Cobra Kai gekeken, vond het erg vermakelijk! Erg benieuwd naar S4 :)
Ga nu alle originele Karate Kids ook nog eens kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VirinR
Voor de fans van Lupin: deel 2 van Lupin komt deze zomer uit
https://deadline.com/2021...r-this-summer-1234682447/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:17
Onlangs heb ik de Japanse serie Alice in Borderland bekeken. Het verhaal begon goed en intrigeerde me zeker wel. Maar het probleem van deze serie is dat ze 2, hooguit 3, afleveringen hebben gemaakt die dat niveau halen. De rest van de afleveringen intrigeert niet en ze proberen dan de aandacht vast te houden met jumpscares en gore.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:21
Lasmibalsingh schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:56:
Onlangs heb ik de Japanse serie Alice in Borderland bekeken. Het verhaal begon goed en intrigeerde me zeker wel. Maar het probleem van deze serie is dat ze 2, hooguit 3, afleveringen hebben gemaakt die dat niveau halen. De rest van de afleveringen intrigeert niet en ze proberen dan de aandacht vast te houden met jumpscares en gore.
Ben ik niet helemaal met je eens. Het wordt zeker anders, maar gaat meer richting de politiek/machtsstrijd. Ik vond ze wel intrigerend. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Grr...
Nieuwe Poster maar geen release datum :p
Just release it!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILoa_qV9TG4flxdkgsgSEpdEUfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q79Ewb87vInizMfOjTgLFxJF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:37:
Zo afgelopen week Cobra Kai gekeken, vond het erg vermakelijk! Erg benieuwd naar S4 :)
Ga nu alle originele Karate Kids ook nog eens kijken.
Hele tijd geleden S1 gezien, nu pas begonnen aan S2. Heerlijk die nostalgie. En las net dat Elisabeth Shue ook terugkomt in S3. * sverzijl like!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb pas Starwars op Disney+ allemaal zitten kijken, nu zag ik op Netflix dat ze alles van Startrek hebben. Ook eens aan begonnen, maar wat is dat oud zeg (Starwars ziet er dan al een stuk beter uit). Je ziet te duidelijk dat het decor nep is en de achtergond een poster. Maar de verhalen zijn eigenlijk best wel tof, de eerste aflevering in elk geval. Ze werden gevangen genomen door een veel inteligentere levensvorm die speelde met hun gedachten. Het zou ook een blackmirror aflevering kunnen zijn geweest.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Vandaag heb ikj de volgende e-mail gekregen:

Werk je betalingsgegevens bij
Beste ,

Het lukt ons niet om je huidige betaalmiddel te gebruiken. We proberen het opnieuw, maar in de tussentijd kun je misschien je betalingsgegevens bijwerken.
ACCOUNT BIJWERKEN
Als je hulp nodig hebt, kun je meer informatie vinden in het Helpcentrum of direct contact met ons opnemen.
Het Netflix-team
Mijn ICS mastercard gegevens kloppen en navraag bij ICS leert mij dat ze Netflix geblokkeerd hebben omdat Netflix geen 2FA heeft geïmplementeerd. Netflix geeft desgevraagd aan hier niets aan te kunnen doen en adviseert om met cadeaubonnen te betalen....

Heeft iemand anders ook dit probleem en wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Schweino schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:12:
Vandaag heb ikj de volgende e-mail gekregen:

Werk je betalingsgegevens bij

[...]

Mijn ICS mastercard gegevens kloppen en navraag bij ICS leert mij dat ze Netflix geblokkeerd hebben omdat Netflix geen 2FA heeft geïmplementeerd. Netflix geeft desgevraagd aan hier niets aan te kunnen doen en adviseert om met cadeaubonnen te betalen....

Heeft iemand anders ook dit probleem en wellicht een oplossing?
Niet per se een oplossing, maar ik heb mijn Netflix abonnement via de AppStore afgesloten.
Betaling verloopt daarom via Apple.

Maar waarom zou je niet willen betalen met cadeaubonnen dan? Die kan je zelfs in de supermarkt verkrijgen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:22

Martinspire

Awesomeness

Marzman schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:53:
Ik heb pas Starwars op Disney+ allemaal zitten kijken, nu zag ik op Netflix dat ze alles van Startrek hebben. Ook eens aan begonnen, maar wat is dat oud zeg (Starwars ziet er dan al een stuk beter uit). Je ziet te duidelijk dat het decor nep is en de achtergond een poster. Maar de verhalen zijn eigenlijk best wel tof, de eerste aflevering in elk geval. Ze werden gevangen genomen door een veel inteligentere levensvorm die speelde met hun gedachten. Het zou ook een blackmirror aflevering kunnen zijn geweest.
Bedoel je de Original Series of TNG of de nieuwere ook? Als je de allereerste bedoelt, tja, het is simpelweg al erg oud en het was een TV-show ipv een filmserie. Dan heb je gewoon wat minder budget ter beschikking (en dat was destijds nog best ruim). TNG is imo al best te doen, ze hebben de remastered versie erop staan met wat verbeterde CGI. Het is niet meer zo enorm slecht daardoor. En eigenlijk best vermakelijk. TNG met 25/26 afleveringen per seizoen en dan DS6 gevolgd door VOY doe je wel even mee. Ik heb die in de eerste lockdown gekeken en was pas in juni of zo klaar haha. ENT heb ik nog redelijk recent gezien dus die hoefde ik niet nog een keer, maar ik vind het zeker wel prima te kijken. Sommige afleveringen zijn ondertussen wel cliché, maar dat komt omdat Star Trek zo'n hoge standaard had neergezet destijds.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Martinspire schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Bedoel je de Original Series of TNG of de nieuwere ook? Als je de allereerste bedoelt, tja, het is simpelweg al erg oud en het was een TV-show ipv een filmserie. Dan heb je gewoon wat minder budget ter beschikking (en dat was destijds nog best ruim).
Ja, ik ben begonnen met de originele. De verhalen zijn nog steeds leuk eigenlijk. En een paar afleveringen in de serie lijkt het decor wel iets beter (of ik ben er aan gewend geraakt :p )

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:56:
[...]

Ja, ik ben begonnen met de originele. De verhalen zijn nog steeds leuk eigenlijk. En een paar afleveringen in de serie lijkt het decor wel iets beter (of ik ben er aan gewend geraakt :p )
Dat is een show uit de midden jaren 60 ;)
In die tijd keek men sowieso op heel kleine TV's in zwart wit met veelal heel veel ruis. Het had in die tijd ook nog helemaal geen nut om echt te investeren in echt goede decorbouw.
(Al waren de mogelijkheden ook niet super, kijk maar naar films uit die periode.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ArthurMorgan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Dat is een show uit de midden jaren 60 ;)
In die tijd keek men sowieso op heel kleine TV's in zwart wit met veelal heel veel ruis. Het had in die tijd ook nog helemaal geen nut om echt te investeren in echt goede decorbouw.
(Al waren de mogelijkheden ook niet super, kijk maar naar films uit die periode.)
Bij Spock zie je ook vrij duidelijk waar zijn echte oren ophouden, maar dat zal inderdaad op de tvtjes uit die tijd anders zijn geweest (het verschilt ook een beetje per aflevering hoe duidelijk je het ziet)

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

To the Lake op Netflix vind ik echt een aanrader! 8)
https://www.netflix.com/nl-en/title/81302258

Hoe de makers de mistroostige ellende uitbeelden en het wanhopige en vaak hysterische gedrag laten zien. Schitterend gedaan gewoon. Af en toe lekker vervreemdend met de groothoeklens vlak boven op iemands gezicht. ;)

Aan de andere kant, wel verbazingwekkend dat in zo'n korte tijd de hele maatschappij aldaar naar de klote zou gaan. Binnen enkele dagen zowat een dystopie. :-(

Interessante weetjes over het maken van To the Lake:
IMDB: Epidemiya (TV Series 2019) - Trivia

Wel gedurfd om in een land als Rusland, het rotte van de maatschappij en de overheid zo wreed in beeld te brengen. d:)b

Net de laatste aflevering bekeken. Petje af voor de makers. _/-\o_
Zo denk je dat alles nog (enigszins) goed komt, aan het einde. En dan...

Ik gok er op dat een S2 iets van 'From the Lake' gaat heten. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 03-02-2021 14:00 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Wat ik me afvroeg. Nu vind ik bij toeval dat het 2e deel van seizoen acht van Suits op Netflix staat. Is er een manier om een alert te krijgen als er een nieuw (deel van een) seizoen op Netflix staat? Dat lijkt me veel handiger dan alle series regelmatig in de gaten houden of er iets nieuws staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@jongetje mogelijk in de Netflix app onder 'coming soon'? Ik scroll daar eens in de zoveel tijd even doorheen om op de hoogte te blijven, en je kunt dan ook reminders instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:40:
Wat ik me afvroeg. Nu vind ik bij toeval dat het 2e deel van seizoen acht van Suits op Netflix staat. Is er een manier om een alert te krijgen als er een nieuw (deel van een) seizoen op Netflix staat? Dat lijkt me veel handiger dan alle series regelmatig in de gaten houden of er iets nieuws staat.
Deze website is makkelijk: https://www.netflix-nederland.nl/aanbod-netflix-nederland/

En als je je niet te veel ergert aan medegebruikers, is dit ook een heel fijn topic:
https://forum.fok.nl/topic/2590168/1/50#p197523022

wordt dagelijks bijgewerkt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Kon eerlijk gezegd geen topic vinden waar deze trailer wel thuishoorde, hopelijk is het oke dat ik hem hier post? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:33:
Kon eerlijk gezegd geen topic vinden waar deze trailer wel thuishoorde, hopelijk is het oke dat ik hem hier post? :)

[YouTube: FAST AND FURIOUS 9 Super Bowl Trailer (2021)]
Volgens mij heb ik deze film al gezien :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 23:50

odan

The dark side is within all!

Het grote movie trailers topic!

[ Voor 3% gewijzigd door odan op 09-02-2021 12:01 ]

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:15

snmght

imho dan he

ehtweak schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:48:
To the Lake op Netflix vind ik echt een aanrader! 8)
https://www.netflix.com/nl-en/title/81302258

Hoe de makers de mistroostige ellende uitbeelden en het wanhopige en vaak hysterische gedrag laten zien. Schitterend gedaan gewoon. Af en toe lekker vervreemdend met de groothoeklens vlak boven op iemands gezicht. ;)

Aan de andere kant, wel verbazingwekkend dat in zo'n korte tijd de hele maatschappij aldaar naar de klote zou gaan. Binnen enkele dagen zowat een dystopie. :-(

Interessante weetjes over het maken van To the Lake:
IMDB: Epidemiya (TV Series 2019) - Trivia

Wel gedurfd om in een land als Rusland, het rotte van de maatschappij en de overheid zo wreed in beeld te brengen. d:)b

Net de laatste aflevering bekeken. Petje af voor de makers. _/-\o_
Zo denk je dat alles nog (enigszins) goed komt, aan het einde. En dan...

Ik gok er op dat een S2 iets van 'From the Lake' gaat heten. ;)
Thanks ook aan begonnen, het is een beetje vreemd maar ook wel mooie shots, muziek, setting en het is tot dusverre gewoon boeiend (2 afleveringen gekeken).

Gisteren aflevering 2 gekeken met de lichten uit en gordijnen open, heb een vrij fors raam naast de bank: heul veel sneeuw in mijn ooghoeken bij het kijken. Paste prima in het sfeertje. :D

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:49

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Je hebt geen toegang tot dit forum
Het topic dat je op hebt gevraagd bevindt zich momenteel in een voor jou afgesloten forum.
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)

Wut? Zijn er afgesloten fora hier?

[ Voor 3% gewijzigd door beschuit op 09-02-2021 22:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Orphan Black, al een oudje, maar staat nog steeds op Netflix.
Een aanrader voor wie deze serie nog niet heeft gezien.

https://www.netflix.com/nl/title/70276033

[ Voor 21% gewijzigd door HereIsTom op 09-02-2021 19:33 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
HereIsTom schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:31:
Orphan Black, al een oudje, maar staat nog steeds op Netflix.
Een aanrader voor wie deze serie nog niet heeft gezien.

https://www.netflix.com/nl/title/70276033
Wow thanks exact op het moment dat ik een nieuwe serie zoek en nog aan het twijfelen waaraan ik moest beginnen de (ook al is het nog maar na aflevering 1) een mooie tip.

Ik kijk altijd series tijdens mijn 40 minuten crosstrainer activiteit (een sport naam mag het niet dragen, maar goed dat is een andere discussie). Dat gaat heerlijk met een serie waarbij de afleveringen ook rond die tijd zijn. Daarnaast is een beetje actie lekker meegenomen.

Aflevering 1 heeft inmiddels mijn nieuwsgierigheid na aflevering 2 wel getrokken. Zeer benieuwd hoe dit verder gaat en met het einde wil je daar niet te lang mee wachten.

LOETKE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd; wow voor Orphan Black. 8)

Vooral de actrice (Tatiana Maslany) die zoveel rollen speelt. Petje af daarvoor. _/-\o_
Wikipedia: Tatiana Maslany

Wij hebben 'm nu al een paar jaar geleden compleet gekeken. Echt een goed verhaal.

[ Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 09-02-2021 21:50 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik neem aan dat die niet meteen op Netflix komt dus dan niet hier :)

De oudere F&F films worden binnenkort verwijderd van Netflix, dus als je die nog een keer wilt zien moet je snel zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ehtweak schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:47:
Idd; wow voor Orphan Black. 8)

Vooral de actrice (Tatiana Maslany) die zoveel rollen speelt. Petje af daarvoor. _/-\o_
Wikipedia: Tatiana Maslany

Wij hebben 'm nu al een paar jaar geleden compleet gekeken. Echt een goed verhaal.
Is dat een afgerond goed verhaal? Ik dacht dat dit net zoiets was als the blacklist maar die wordt eindeloos gerekt.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Marzman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:33:
[...]

Is dat een afgerond goed verhaal? Ik dacht dat dit net zoiets was als the blacklist maar die wordt eindeloos gerekt.
Ja Orphan Black is een goed afgerond verhaal :Y

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Altered Carbon:

Uitstekend bedachte serie, goed acteerwerk, ziet er goed uit, goede personages. Alleen de laatste paar afleveringen van seizoen 2 vond ik minder, namelijk wanneer ze met die Elder aan de gang gaan. Ook die mannelijke AI is een vervelend ventje.
In het begin in het 2e seizoen heb je die aziatische zangeres die er vervolgens niet meer in voorkomt, erg jammer want het was een boeiend personage.

De serie gaat over de toekomst wanneer de mensheid de technologie heeft ontwikkeld om het bewustzijn in technologie op te slaan en waarmee je dus eeuwig kunt leven, een concept wat wel vaker is langsgekomen. Een goed science fiction onderwerp waar sommige mensen in geloven. Ook wordt het morele verval van al die langlevende pipo's goed beschreven: als ze zo lang leven proberen ze steeds verder te gaan in hun bevrediging met allerlei vulgariteiten tot gevolg. De serie geeft dan ook prima aan waarom het goed is dat de mensheid geen toegang meer heeft tot 'de boom des levens': eeuwig leven, laten we dat maar niet doen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:49

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

De boeken zijn fantastisch, maar er zijn er maar drie, helaas. En de serie is ook gestopt, het blijven 2 seizoenen. Jammer hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 07:32
Afgelopen dagen waren wij netflix aan het kijken naar vis a vis (wonen in belgie met telenet) maar sinds gisteren is vis a vis van netflix verdwenen. Als ik op mijn telefoon kijk via 4G staat hij er nog wel tussen. Heb al VPN geprobeerd naar nederland en spanje dat helpt niet. Als ik laptop via 4G hotsspot verbind doet hij het wel. Iemand een idee wat dat kan zijn of hebben er ook last van ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
beschuit schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:08:
[...]

Je hebt geen toegang tot dit forum
Het topic dat je op hebt gevraagd bevindt zich momenteel in een voor jou afgesloten forum.
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)

Wut? Zijn er afgesloten fora hier?
Die staat in 'de huiskamer', die is inderdaad standaard niet toegankelijk voor nieuwe leden. Maar je mist niet zoveel hoor, HK is voor 99,9% de vergaarbak voor allerlei totale onzin.

Was al lang vergeten dat je hier expliciet toegang toe moest aanvragen (is al zo lang geleden voor mij), maar hier staat hoe je dat kan doen : Forum FAQ #hktoegang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier al meer dan 10 jaar en heb ook geen HK toegang hoor. Ik stel me iets voor van het niveau Fok. Bedroevend laag dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:33:
Ik zit hier al meer dan 10 jaar en heb ook geen HK toegang hoor. Ik stel me iets voor van het niveau Fok. Bedroevend laag dus.
Als je nooit gevraagd hebt om toegang dan zal je die ook niet krijgen nee. Ik heb het ooit gedaan, maar kijk er nooit in. Fok ken ik verder ook niet.
gws24 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:27:
Die eerste zin leest voor mij heel anders dan je hem bedoeld denk ik want als je toegang vraagt krijg je die meestal gewoon tenzij je stout bent geweest.
Ja, dat zeg en bedoel ik ook :) Maar goed, gaat teveel offtopic nu

[ Voor 30% gewijzigd door sverzijl op 16-02-2021 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:33:
Het blijft tweakers dus ondanks dat het een ot forumdeel is blijft het niveau normaal gesproken echt wel hoger dan Fok. Maar waarom vraag je geen toegang en oordeel je zelf niet in plaats van je iets voor te stellen? Het is niet alsof het je ook maar iets zou kosten behalve 1 minuut om een post te maken en bevalt het niet dan kijk je er niet in.
sverzijl schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:48:
[...]

Als je nooit gevraagd hebt om toegang dan zal je die ook niet krijgen nee. Ik heb het ooit gedaan, maar kijk er nooit in. Fok ken ik verder ook niet.
Die eerste zin leest voor mij heel anders dan je hem bedoeld denk ik want als je toegang vraagt krijg je die meestal gewoon tenzij je stout bent geweest.

EDIT: ik zie nu dat dit in het Netflix topic is en dus eigenlijk compleet offtopic is.

[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 16-02-2021 17:29 ]

Pagina: 1 ... 185 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.