Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 07:35
Ik las laatst berichten dat films en series van bijvoorbeeld FOX, ABC en FX zal verdwijnen van Netflix. En dat HBO Max (WB) en Paramount+ onderweg zouden zijn, zij hun content ook van Netflix zouden halen in de toekomst.

In hoeverre is dit ongeveer waar?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-06 08:55
RobinNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:38:
Ik las laatst berichten dat films en series van bijvoorbeeld FOX, ABC en FX zal verdwijnen van Netflix. En dat HBO Max (WB) en Paramount+ onderweg zouden zijn, zij hun content ook van Netflix zouden halen in de toekomst.

Korte antwoord: Ja op lange termijn wel, dit zien we al met de komst van Star op Disney+.

Lang antwoord: HBO Max en Paramount+ (op dit moment CBS All Access) zijn vooralsnog alleen in de VS beschikbaar dus daar hoeven we in NL geen zorgen over te maken.
Daarnaast kan je op nu alleen bij Ziggo HBO-series kijken en de films van WB zijn verspreid onder verschillende diensten. Hetzelfde geldt voor series van CBS All Access, zo staat Star Trek Discovery op Netflix, terwijl Picard en Lower Decks op Prime staan.

Op de lange termijn komen deze diensten wel naar Europa. HBO Max komt in juni naar Zuid-Amerika en later dit jaar worden bestaande HBO-streamingdiensten in Midden-Europa omgezet naar HBO Max.
Paramount+ komt deze maart naar Zuid-Amerika en Scandinavië. Later dit jaar komt Paramount+ ook naar Australië. Daarnaast heeft NBCUniversal streamingdienst Peacock maar zij hebben nog geen internationale uitbreiding bekendgemaakt.

Een betere voorbeeld is Disney+. Met de komst van Disney+ zijn allerlei Disney-films (Disney, Pixar, Marvel, Star Wars) van Netflix gehaald. Al die films en series waren te streamen op Disney+ zodra die dienst werd gelanceerd.
Je haalt Fox, ABC en FX aan als voorbeelden. ABC en FX zijn eigendom van Disney maar de zender Fox is na de overname van Disney onafhankelijk geworden, maar de zogeheten ‘library content’ en de productiemaatschappijen zijn wel overgenomen door Disney. Dat is de reden dat The Simpsons op Disney+ beschikbaar is.
Volgende week komt Disney+ met Star, een hub met volwassen series en films. Dan zijn onder andere Scandal, Grey’s Anatomy, American Horror Story, Sons of Anarchy, The Walking Dead, Family Guy, 24, Scrubs en Modern Family beschikbaar op Disney+.
Een aantal series staan nu op Netflix of Prime maar andere weer niet. Of deze series uiteindelijk weggaan zullen we met loop van tijd zien, er zijn namelijk nog geen aanwijzingen gevonden dat deze series weg zullen gaan.

Edit: En Netflix zag een aantal jaar terug al dat bestaande mediabedrijven hun competitie wordt. Daarom stopt Netflix miljarden in de productie van series en films.

[ Voor 3% gewijzigd door VirinR op 17-02-2021 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-06 07:16
Mocht je je vervelen en hele slechte horror film willen bekijken, kijk dan nu 'Follow Me' op Netflix. Een bioscoop film die vorig jaar op het witte doek te zien was, een plot dat je na enkele minuten al door hebt en gewoon heel slecht in elkaar gezet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:04

snmght

imho dan he

@itzmxtch je maakt in elk geval goede reclame er voor, ik zet het meteen in mijn lijst! :+

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

itzmxtch schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:52:
Mocht je je vervelen en hele slechte horror film willen bekijken, kijk dan nu 'Follow Me' op Netflix. Een bioscoop film die vorig jaar op het witte doek te zien was, een plot dat je na enkele minuten al door hebt en gewoon heel slecht in elkaar gezet.
Bedankt voor de tip, zin in :+

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
RobinNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:38:

Ja helaas je hebt straks 10 abonnementen nodig om films en series te kunnen zien :(

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
HereIsTom schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:56:
[...]

Ja helaas je hebt straks 10 abonnementen nodig om films en series te kunnen zien :(
Nee hoor 1 “nieuwsgroepen” :+

Waardeloos de manier hoe de film wereld met dit omgaat.
De muziek wereld doet dit een stuk beter.
Helaas ook wel meer gecompliceerd dan muziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46
Mektheb schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Nee hoor 1 “nieuwsgroepen” :+

Waardeloos de manier hoe de film wereld met dit omgaat.
De muziek wereld doet dit een stuk beter.
Helaas ook wel meer gecompliceerd dan muziek.
Vanuit oogpunt van consument wel, maar volgens mij heeft Spotify nog nooit winst gemaakt in tegenstelling tot die versnipperde videomarkt. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
HereIsTom schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:56:
[...]
Waarom? Je hoeft toch niet alles van alle diensten tegelijk te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sempy schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:21:
[...]

Vanuit oogpunt van consument wel, maar volgens mij heeft Spotify nog nooit winst gemaakt in tegenstelling tot die versnipperde videomarkt. ;)
Misschien dit jaar? Volgens mij hebben ze halverwege vorig jaar een omslagpunt bereikt en winst gemaakt in Q3 en Q4.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
jongetje schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:45:
[...]

Waarom? Je hoeft toch niet alles van alle diensten tegelijk te kijken?
Tja iedere maand overstappen is handig en als je langer wacht, zijn sommige films of series alweer verdwenen!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
HereIsTom schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:46:
[...]

Tja iedere maand overstappen is handig en als je langer wacht, zijn sommige films of series alweer verdwenen!
Dat valt ook wel mee. Als dat het geval is stap je na die maand over naar de dienst die het dan heeft. En sommige series, zoals bijv. Homeland kun je nu op Netflix en videoland kijken dus is niet zo zwart/wit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat vinden jullie van Tribes of Europe?

https://www.netflix.com/nl-en/title/81002769

Ik heb net 2 afleveringen gezien en tot nu toe best wel boeiend.
Op zich het bekende verhaal van een toekomst waar alles naar de klote is en een verhaal waarbij de held probeert nog een lichtpuntje in de duistere wereld te zijn.
Maar toch; het blijft imho best wel kijkwaardig. Altijd interessant om te zien hoe de schrijvers/regiseur zo'n verhaal neerzet.

https://www.tagesspiegel....gegeben-hat/26929472.html
https://www.swr.de/swr2/f...taaten-zerfallen-100.html

Van dezelfde producers als Dark.
Produktionsfirma Wiedemann & Berg

Leuk detail; er speelt ook een Nederlandse acteur mee; Matteo van der Grijn.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Heb Tribes of Europa afgelopen weekend afgekeken. Laat ik voorop stellen dat ik niet echt een Sci-Fi fan ben, dus mijn referentiekader is vrij beperkt.

Ik vond het wel een aardige serie, maar niet van super hoogstaand niveau. Het verhaal mist wat diepgang. Ze laten ook constant in het midden waarom Europa uiteen is gevallen in 'Tribes.' Ik weet niet of dit in het vervolg van deze serie nog verder wordt uitgediept, maar tot nu toe is het te vaag.

Het schakelen tussen Duits en Engels vond ik wel vrij irritant. Ook dat ze binnen tribes zelf ook nog tussen talen switchen vind ik merkwaardig. Lijkt me toch dat je daar in zo'n scenario meteen afspraken over maakt, wat de voertaal gaat zijn binnen een tribe.

Ander irritatiepuntje zijn de tegenstrijdigheden qua tijdsbeeld. In een bepaalde scene wordt er over 2032 gesproken, alsof het een tijd geleden is. Daarna is er een scene in een dorp waarin verwoeste auto's (zie trailer) staan die goed bouwjaar 1998 zouden kunnen hebben. Pleur er dan een paar uitgebrande Teslas neer ofzo :+

Al met al, vrij vaag maar boeiend genoeg om te blijven kijken om erachter te komen waar het nu eigenlijk over gaat en hoe het afloopt. Aangezien het nu maar 6 delen zijn, vermoed ik dat het weer zo'n in tweeën gedeeld seizoen is a la La Casa del Papel en Lupin. Althans, dat mag ik hopen. Als het echt maar 6 afleveringen per seizoen zijn en je moet dan meer dan 1 jaar wachten op het vervolg, dan zou ik wel afhaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Tigerblood op 22-02-2021 17:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 13:23

Tripl3 D

Brother in Arms

Lekkere miniserie hoor dat Behind Her Eyes.
Paar lekkere onverwachte twists (inclusief het einde).
Wat mij betreft mogen er nog vele zoals deze serie volgen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 08:23

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Niet nieuw, maar nog slechts 5 dagen op Netflix te zien (28 feb voor het laatst) en wat mij betreft een 'hidden gem' is de documentaire LA 92 (https://www.netflix.com/title/80184131).

Het is een documentaire die volledig aan de hand van archiefbeelden het verhaal vertelt van de rellen in Los Angeles in 1992 n.a.v. het politiegeweld tegen Rodney King. Dus geen vertelstem of 'hedendaagse' interviews met de mensen van toen, alleen TV beelden die op een dusdanige manier zijn gemonteerd dat het verhaal zichzelf vertelt:

Ik zat zelf in die tijd net op de middelbare school en in 1992 was nog wat pre-internet, dus heb ik nooit veel meegekregen van wat daar gebeurd is. Rodney King is wel een bekende naam maar het was vooral een klok en klepel verhaal. De beelden zijn net zo indrukwekkend als de gebeurtenissen, en het is nog leerzaam ook. Misschien wat anders dan een toffe serie, maar wat mij betreft een aanrader voor een ieder die ook maar remotely in dit soort dingen geinteresseerd is.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 13:18
Tsjipmanz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:09:
Niet nieuw, maar nog slechts 5 dagen op Netflix te zien (28 feb voor het laatst) en wat mij betreft een 'hidden gem' is de documentaire LA 92 (https://www.netflix.com/title/80184131).

Het is een documentaire die volledig aan de hand van archiefbeelden het verhaal vertelt van de rellen in Los Angeles in 1992 n.a.v. het politiegeweld tegen Rodney King. Dus geen vertelstem of 'hedendaagse' interviews met de mensen van toen, alleen TV beelden die op een dusdanige manier zijn gemonteerd dat het verhaal zichzelf vertelt:

[YouTube: LA 92 - Official Film Trailer | National Geographic]

Ik zat zelf in die tijd net op de middelbare school en in 1992 was nog wat pre-internet, dus heb ik nooit veel meegekregen van wat daar gebeurd is. Rodney King is wel een bekende naam maar het was vooral een klok en klepel verhaal. De beelden zijn net zo indrukwekkend als de gebeurtenissen, en het is nog leerzaam ook. Misschien wat anders dan een toffe serie, maar wat mij betreft een aanrader voor een ieder die ook maar remotely in dit soort dingen geinteresseerd is.
Toffe tip! Ken dit verhaal met name vanuit de Harry Bosch-serie (boeken, niet op tv) dus lijkt me enorm interessant. Ga na werktijd direct ervoor zitten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik dacht dat Tribes of Europe echt gaaf zou zijn maar ik heb het na een kwartier alweer afgezet.
Ik vind dat er het laatste jaar maar weinig quality content bij is gekomen op netflix. Het is dat het maar 15 euro oid kost anders had ik ermee gestopt.

Wat ik het leukst vond:

Star trek disc
Dark S2
Ragnarok (die vond ik ECHT gaaf)

Laatst ook even "plex" geprobeerd. Daar is alles gratis en dat is te zien lol. Try it out!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 12:51
Ik heb echt genoten van de serie ''Behind Her Eyes''. Het is een mini-serie van 6 afleveringen, ondanks dat het een mini-serie betreft gaat het verhaal niet te snel en is er voldoende aandacht gegeven om het verhaal rustig op te bouwen. Hier en daar wat flashbacks. Je vraagt je de hele serie af waar het naar toe gaat. Zitten leuke plot twists in het verhaal. Kijk nu al uit naar seizoen 2. Het was ook een genot om naar Eve Hewson (Adele) te kijken, dat helpt ook wel mee. :)
Edit: Die Eve Hewson schijnt de dochter van Bono te zijn. :o

[ Voor 15% gewijzigd door Cheezborger op 25-02-2021 11:07 ]

• Tripl3 D
  • Laatst online: 18-06 13:23

Tripl3 D

Brother in Arms

Cheezborger schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:53:
Ik heb echt genoten van de serie ''Behind Her Eyes''. Het is een mini-serie van 6 afleveringen, ondanks dat het een mini-serie betreft gaat het verhaal niet te snel en is er voldoende aandacht gegeven om het verhaal rustig op te bouwen. Hier en daar wat flashbacks. Je vraagt je de hele serie af waar het naar toe gaat. Zitten leuke plot twists in het verhaal. Kijk nu al uit naar seizoen 2. Het was ook een genot om naar Eve Hewson (Adele) te kijken, dat helpt ook wel mee. :)
Er komt geen 2e seizoen. Het is niet voor niets een miniserie zoals je zelf al aangeeft.
Komt er een Behind Her Eyes seizoen 2 op Netflix?
Komt er een Behind Her Eyes seizoen 2 op Netflix? Helaas slecht nieuws voor wie uitkijkt naar een tweede seizoen van Behind Her Eyes. Het ziet er namelijk niet naar uit dat we in de toekomst aan de slag kunnen met een vervolg. De serie is tenslotte gebaseerd op de bestseller van Sarah Pinborough. Het verhaal uit het boek is inmiddels afgerond.

Daarnaast heeft Netflix de serie aangeprezen als miniserie. Van dergelijke series verschijnen bij de streamingdienst vaak niet meer dan één seizoen. Gelukkig staan op Netflix wel soortgelijke series. Denk bijvoorbeeld aan de psychologische thriller Gypsy met Naomi Watts in de hoofdrol. Ook daarvan verscheen toentertijd maar één seizoen.
bron (o.a.): https://www.netflix-neder...yes-seizoen-2-op-netflix/

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zo... die kwam onverwacht.
Zat een aflevering van Tribes of Europa te kijken en dacht net, hé, nu wordt het interessant(er), is het al afgelopen!? :?
ik had idd niet goed gekeken hoeveel afleveringen het waren

Ik kreeg steeds meer het idee dat ik naar een soort van spannende jeugdserie voor volwassenen zat te kijken. Op zich prima te doen. Niet al te hoogdravend; wat flauwe humor d'rin, maar op zich wel een verhaallijn. En qua decor aardig in elkaar gezet.
Tenminste niet zo ingewikkeld als Dark. ;)

note to self: we zijn niet gauw tevreden meer tegenwoordig. :N
Het verhaal moet helemaal kloppen, er mogen geen details 'fout' zijn. De CGI mot perfect. De acteurs moeten allemaal tot de top 10 v.d. wereld behoren. Alle onlogische zaken moeten eruit gefilterd zijn. En de verhaallijn moet van voor tot achter, van links to rechts, kloppen en tijdlijnbestendig zijn. :+

Blijkbaar is het nogal vaag of er een S2, laat staan een S3 komt.
https://www.inverse.com/e...ate-trailer-plot-spoilers
https://screenrant.com/tr...son-2-release-date-story/

Moet haast wel, tenzij de recensies TE negatief worden/zijn, want het verhaal is pas net begonnen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Na House miste ik eigenlijk wel een goede ziekenhuisserie waarbij de hoofdrolspelers niet om de haverklap met elkaar in bed duiken, maar behoorlijk serieus is. Zo ben ik dus gisteren maar eens begonnen aan New Amsterdam.

Ik moet bekennen dat het me zeker niet tegenvalt. Maar desalniettemin is het ook een behoorlijk idealistisch beeld wat geschetst wordt, ik kan me tijdens het kijken dan ook niet aan de indruk onttrekken dat dit ook een zekere hoop uitspreekt over hoe de ziekenhuiszorg in de VS beter kan, de discrepantie tussen het geld en de geleverde zorg is een rode draad in de serie, zij het onderhuids. Dat spanningsveld is altijd op de achtergrond aanwezig, wat dat betreft wel goed gedaan maar tegelijkertijd ook cliché. Tekenend voorbeeld daarvan was de aflevering met de liefdadigheidsavond, vond ik.

Al met al goede serie maar niet zo goed als op IMDB gesteld wordt. Echter heeft dat wellicht ook te maken met het verschil in toegankelijkheid en betaalbaarheid van de zorg in Nederland en de VS, daar zit nogal een grote kloof tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-06 16:53
ehtweak schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:23:
Wat vinden jullie van Tribes of Europe?

https://www.netflix.com/nl-en/title/81002769

Ik heb net 2 afleveringen gezien en tot nu toe best wel boeiend.
Op zich het bekende verhaal van een toekomst waar alles naar de klote is en een verhaal waarbij de held probeert nog een lichtpuntje in de duistere wereld te zijn.
Maar toch; het blijft imho best wel kijkwaardig. Altijd interessant om te zien hoe de schrijvers/regiseur zo'n verhaal neerzet.

https://www.tagesspiegel....gegeben-hat/26929472.html
https://www.swr.de/swr2/f...taaten-zerfallen-100.html

Van dezelfde producers als Dark.
Produktionsfirma Wiedemann & Berg

[YouTube: Tribes of Europa | Official Trailer | Netflix]

Leuk detail; er speelt ook een Nederlandse acteur mee; Matteo van der Grijn.
Ik vond serie erg vermakkelijk. Ik heb het met plezier gekeken. Soms te veel geweld. Maar ook weer anders dan bij Amerikaanse series. Jammer dat er maar 6 afleveringen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

dawg schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:11:
Na House miste ik eigenlijk wel een goede ziekenhuisserie waarbij de hoofdrolspelers niet om de haverklap met elkaar in bed duiken, maar behoorlijk serieus is.
Het is inderdaad wachten tot ER weer eens ergens te streamen valt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-06 11:12
Tsjipmanz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:09:

[YouTube: LA 92 - Official Film Trailer | National Geographic]

Helaas net te laat voor Netflix. Na de trailer wilde ik hem toch graag zien. Staat ook op Youtube.

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-05 09:44
Meer mensen last van een storing op Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wulfric92 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:29:
Meer mensen last van een storing op Netflix?
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:14

Bloodclot

Jawier!

Ik wou binnenkort the documentaire "They shall not grow old" kijken, maar nu zie ik deze niet meer op netflix staan? Als ik google, dan krijg ik wel een directe link naar netflix, maar als ik deze volg kom ik nergens, ook als ik binnen netflix zoek is deze niet meer te vinden. Ben ik te laat?

Op amazon is deze voor 3€ te streamen en videoland heeft deze helaas niet.

Voor de geïnteresseerden:
YouTube: They Shall Not Grow Old – New Trailer – Now Playing In Theaters

"The acclaimed documentary is an extraordinary look at the soldiers and events of the Great War, using film footage captured at the time, now presented as the world has never seen. By utilizing state-of-the-art restoration, colorization and 3D technologies, and pulling from 600 hours of BBC archival interviews, Jackson puts forth an intensely gripping, immersive and authentic experience through the eyes and voices of the British soldiers who lived it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Bloodclot schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:41:
Ik wou binnenkort the documentaire "They shall not grow old" kijken, maar nu zie ik deze niet meer op netflix staan? Als ik google, dan krijg ik wel een directe link naar netflix, maar als ik deze volg kom ik nergens, ook als ik binnen netflix zoek is deze niet meer te vinden. Ben ik te laat?

"The acclaimed documentary is an extraordinary look at the soldiers and events of the Great War, using film footage captured at the time, now presented as the world has never seen. By utilizing state-of-the-art restoration, colorization and 3D technologies, and pulling from 600 hours of BBC archival interviews, Jackson puts forth an intensely gripping, immersive and authentic experience through the eyes and voices of the British soldiers who lived it."
Is ook gewoon een must see. Enorm tof project en erg goed uitgevoerd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:59
Bloodclot schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:41:

Heeft die ooit op de NL Netflix gestaan? :?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

Spotmatic

Ken sent me

Malfunctions schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:20:
[...]

Nee, nooit. Dat weet ik omdat ik er vaak naar heb gezocht.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:14

Bloodclot

Jawier!

Spotmatic schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:50:
[...]

Nee, nooit. Dat weet ik omdat ik er vaak naar heb gezocht.
Ik dacht dat ik hem er op zag staan bij trending een tijdje. Of ik ben in de war met amazon. Daar is hij wel te streamen voor 3€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Malfunctions schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:20:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nou bereid je maar alvast voor...

https://androidworld.nl/e...n-accounts-moet-aanpakken
Nu is er een afbeelding van een bericht van Netflix op Twitter gedeeld waarin de ontvanger het volgende wordt aanbevolen: 'Start je eigen Netflix vandaag gratis. Als je niet bij de eigenaar van dit account woont, heb je je eigen account nodig om te blijven kijken.' Dit is overigens opgenomen in de gebruiksvoorwaarden van Netflix. Om te kunnen blijven Netflixen, moeten deze mensen hun account verifiëren met een e-mail of code. Ze kunnen ook een nieuw account maken met een gratis proefperiode van 30 dagen. Meerdere websites geven aan dat een kleine groep Netflix-kijkers dit bericht hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:09
Als Netflix zoveel problemen heeft dat mensen hun account delen met familie en vrienden die niet tot dezelfde huishouden behoren, dan moeten ze misschien het aantal accounts beperken dat je kunt hebben op een abonnement, ipv zulke draconische maatregelen te nemen. Daarbij genomen heeft Netflix een recordomzet verdiend in de coronacrisis, dus ze komen op mij over als een stel centenschrapers a la Dagobert Duck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:44
P-Rock schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:27:
Als Netflix zoveel problemen heeft dat mensen hun account delen met familie en vrienden die niet tot dezelfde huishouden behoren, dan moeten ze misschien het aantal accounts beperken dat je kunt hebben op een abonnement, ipv zulke draconische maatregelen te nemen. Daarbij genomen heeft Netflix een recordomzet verdiend in de coronacrisis, dus ze komen op mij over als een stel centenschrapers a la Dagobert Duck.
Het gaat niet om het aantal accounts, maar om profielen binnen hetzelfde account. Wij hebben het zelf nog niet, omdat de kids te jong zijn. Maar ik kan me voorstellen dat binnen menig gezin gebruik gemaakt wordt van meerdere profielen. Zo zitten de gezinsleden niet elkaars kijkvoortgang in de weg, heeft ieder een eigen watchlist en krijgt ieder eigen suggesties. Dus profielen terugschroeven zal geen optie zijn.

Verder vind ik de laatste opmerking totaal niet steekhoudend. Er wordt iets gedoogd (account sharing), maar nu het in extreme mate wordt misbruikt, gaan ze maatregelen inrichten. Tja, dit is m.i. een logische ontwikkeling. We kunnen er wel verbolgen over zijn, maar ja we weten allemaal wel wat er wel/niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 23:01
Tja ik doe het zelf ook, mijn zusje deelt haar account met haar vriend, mijn moeder, mijn zusje die in Zweden woont, en mij. We maken allemaal 2,80 per maand aan m'n zusje over.

Ben erg benieuwd of ze gaan filteren op publiek IP adres of dat er alleen bij de eerste login op een nieuw apparaat een verificatie per mail/sms gaat plaatsvinden (om specifiek dit tegen te gaan)

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 12-03-2021 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:09
meesje schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:42:
[...]

Het gaat niet om het aantal accounts, maar om profielen binnen hetzelfde account.
Dat bedoelde ik ook.

Is het misbruik als ze het zelf toelaten dat mensen 5 profielen per account kunnen aanmaken? Is het misbruik als je arme moeder profiteert van een account van een familielid die het wel kan betalen?

Als Netflix wil mierenneuken dan moeten ze de overige profielen opheffen. Eén profiel per huishouden.

[ Voor 42% gewijzigd door P-Rock op 12-03-2021 22:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10
P-Rock schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Dat bedoelde ik ook.

Is het misbruik als ze het zelf toelaten dat mensen 5 profielen per account kunnen aanmaken?
Ja, de regel is dat het per huishouden is, en als niet al die mensen daar aan voldoen, dan is dat misbruik inderdaad.
Is het misbruik als je arme moeder profiteert van een account van een familielid die het wel kan betalen?
Ja, wel als je moeder niet bij jou in woont. Of je moeder nou arm is of niet, doet er niet toe.
Als Netflix wil mierenneuken dan moeten ze de overige profielen opheffen. Eén profiel per huishouden.
Waarom moeten ze dat?

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 12-03-2021 23:13 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
P-Rock schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Dat bedoelde ik ook.

Is het misbruik als ze het zelf toelaten dat mensen 5 profielen per account kunnen aanmaken? Is het misbruik als je arme moeder profiteert van een account van een familielid die het wel kan betalen?

Hoe zie je dat voor je met een vader, moeder en 2 puberkids met profiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Een belangrijke reden van het bestaan van profielen is het kunnen scheiden van aanbevelingen, je watchlist, je continue watching-lijst, etc.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik gebruik voor mijzelf alleen al 2 profielen. 1 voor normale content en 1 voor dolby vision. Bij DV is de standaardondertiteling veel te fel vind ik, dus daar heb ik nu een transparantere versie. (die is weer te donker voor normaal.)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hahn schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:11:
[...]

Ja, de regel is dat het per huishouden is, en als niet al die mensen daar aan voldoen, dan is dat misbruik inderdaad.

[...]

Ja, wel als je moeder niet bij jou in woont. Of je moeder nou arm is of niet, doet er niet toe.

[...]

Waarom moeten ze dat?
Geen speld tussen te krijgen. Einde discussie. Hoop ik tenminste. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:20

gws24

Thinking is hard!

ArthurMorgan schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:47:
Ik gebruik voor mijzelf alleen al 2 profielen. 1 voor normale content en 1 voor dolby vision. Bij DV is de standaardondertiteling veel te fel vind ik, dus daar heb ik nu een transparantere versie. (die is weer te donker voor normaal.)
Ik gebruik er één om nieuwe series uit te proberen. Blijven ze tenminste niet staan in mijn verder kijken balk en hebben ze ook geen effect op mijn aanbevelingen als ik ze prut vind.

Ik weet dat je films en series kunt wissen uit je kijkgeschiedenis maar dat is erg omslachtig en duurt altijd een paar dagen dus ik vind deze manier makkelijker.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, ik begrijp dat ook echt niet. Netflix heeft duidelijke aanleverspecs voor de lichtsterkte van titels in content (in nits) maar haar apps houden zich daar totaal niet aan qua equivalente lichtsterkte voor captions.

Zelf neem ik genoegen met dat de transparante subtitles bij non-HDR content moeilijker te lezen zijn :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42
Ik gebruik een 2e profiel om mobiel te kijken, met lagere bandbreedte.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik had een tweede profiel met andere taal instellingen, maar daar ben ik mee gestopt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marzman schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:15:
Ik had een tweede profiel met andere taal instellingen (= andere films), maar daar ben ik mee gestopt.

[ Voor 0% gewijzigd door Marzman op 14-03-2021 12:18 . Reden: Oeps, had wijzig moeten zijn ipv quote ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 00:06

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Haha dit is best wel erg maar start net Netflix op en zie dat The Blacklist Seizoen 7 erop staat, hoever kunnen ze achterlopen...... Want heb seizoen 7 al maanden geleden uitgekeken via Videoland en daar is Seizoen 8 al een tijdje te kijken..

_O-

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:29

MeNTaL_TO

The future is not set

G_Dragon schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:13:
Haha dit is best wel erg maar start net Netflix op en zie dat The Blacklist Seizoen 7 erop staat, hoever kunnen ze achterlopen...... Want heb seizoen 7 al maanden geleden uitgekeken via Videoland en daar is Seizoen 8 al een tijdje te kijken..

_O-
You're point being? Netflix moet nu eenmaal de rechten ook kopen en als RTL afdwingt dat zij dit eerder mogen laten zien dan Netflix.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:13:

_O-
Heeft met rechten te maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dit is al seizoenen lang de manier waarop het gaat ook. Netflix krijgt de rechten voor het een na laatste seizoen op het moment dat Videoland de rechten op het nieuwste seizoen heeft. Ik weet niet of het nog zo is, maar Videoland heeft in het verleden ook dan de rechten verloren op de eerdere seizoenen. Je kon toen dus alleen dat laatste seizoen (of misschien 2) kijken. (Even snel gekeken op justwatch, maar dat schijnt nog steeds zo te zijn. https://www.justwatch.com...es/the-blacklist/season-6 )

Edit: overigens is dat tijdje dat seizoen 8 er op staat daar volgens al mijn info 1 dag. ;)

https://www.streamwijzer.nl/blacklist-seizoen-8-videoland/

[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-03-2021 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

P-Rock schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:27:
Nee, want overal om hun heen komen nieuwe streamingdiensten.
Ze zijn aan het consolideren.

En daarbij, het is vanaf het begin af aan heel duidelijk geweest hoe ze er in stonden, al dwongen ze het nooit af.
Dat ze dat op een gegeven moment wel gaan, is toch helemaal zo raar niet? 8)7

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen69
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 22:42
Zijn er nog meer mensen die geen Netflix kunnen casten naar de TV via de Chromecast vandaag?
Gisteren werkte het nog maar vandaag wil het niet. Zeker een of andere storing. Andere streaming diensten werken prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jurgen69 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:55:
Zijn er nog meer mensen die geen Netflix kunnen casten naar de TV via de Chromecast vandaag?
Gisteren werkte het nog maar vandaag wil het niet. Zeker een of andere storing. Andere streaming diensten werken prima
Bij mij werkte het casten prima, alleen vloog de verbinding 1 keer eruit. Net of iemand handmatig de verbinding verbrak, terwijl ik niks deed.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

avotar schreef op maandag 15 maart 2021 @ 07:45:
[...]

Nee, want overal om hun heen komen nieuwe streamingdiensten.
Ze zijn aan het consolideren.

En daarbij, het is vanaf het begin af aan heel duidelijk geweest hoe ze er in stonden, al dwongen ze het nooit af.
Dat ze dat op een gegeven moment wel gaan, is toch helemaal zo raar niet? 8)7
In het verleden hebben ze wel eens een opmerking gemaakt dat hun users er maar aan moesten wennen het wachtwoord te delen. Dus helemaal duidelijk is het niet eigenlijk (wat ze er zelf van vinden bedoel ik dan).

Dat het een keer veranderd is niet zo raar nee. Het is nooit officieel toegestaan geweest en ook de contentindustrie zal het liever niet hebben. Of dat echt nu gaat veranderen is ook niet duidelijk, het is immers een test.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mystic_Jack schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 06:20:
[...]

Bij mij werkte het casten prima, alleen vloog de verbinding 1 keer eruit. Net of iemand handmatig de verbinding verbrak, terwijl ik niks deed.
Soms werkt bij mij casten niet heel lekker (op een Android TV, netflix heeft dan trouwens wel een eigen app dus die cast ik ook niet zo vaak), maar dan kan ik wel een tabblad of een heel bureaublad casten (omdat die optie er altijd is in Chrome, dat chromecast icoontje in een video kan wel eens verdwijnen). Een heel bureaublad gisteren nog gebruikt om een dvd af te spelen, dat was makkelijker dan een dvd-speler en kabels zoeken en aansluiten. De eerste keer dat ik die functie nodig gehad heb maar het werkt vrij goed.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryanbabel
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-01 20:29
Ik kijk nu Undercover op netflix. Valt mij op dat het beeld echt bedroevend is. Veel artifacts etc. Meer mensen hier last van? Ik kijk op een LG B6. Valt mij eigenlijk bij steeds meer series op Netflix op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Bryanbabel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:15:
Ik kijk nu Undercover op netflix. Valt mij op dat het beeld echt bedroevend is. Veel artifacts etc. Meer mensen hier last van? Ik kijk op een LG B6. Valt mij eigenlijk bij steeds meer series op Netflix op.
Hoe is je bitrate ?

Ik heb op een oudere tv er geen last van ( Samsung UE48HU7500L)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:01
Het weekend ff het nieuwe seizoen van drive to survive kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rockvee2 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:32:
[...]

Hoe is je bitrate ?

Ik heb op een oudere tv er geen last van ( Samsung UE48HU7500L)
Ik heb er ook geen last van, maar heb ook een oudere tv (Sony Bravia), ook in de browser kijk ik wel eens en zelfs op de mobiel (op de hometrainer).

Mijn eisen zijn ook niet superhoog, maar artifacts zouden wel op moeten vallen lijkt me :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bryanbabel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:15:
Men is hier intern bij Netflix mee bezig. Het lijkt vooral goed te zien op grote nieuwe (oled) tv's als je HD-content kijkt op een 4K-tv. De ene scène is heel mooi, de andere is weer een blokkendoos. Is dat ook een beetje wat jij ervaart?

Bij oled-tv's is het contrast hoger/crisper waardoor je macroblocking die een laag contrast heeft makkelijker kunt zien. Daarnaast zijn sommige mensen veel gevoeliger ervoor. Mensen in het algemeen zullen trouwens wel een lager punt vragen als je ze naar de beeldkwaliteit vraagt in een statistisch onderzoek. Ze "voelen" dan dat het minder goed is maar kunnen niet altijd aanwijzen waarom. (bron: publicaties/praatjes van Netflix)

[ Voor 28% gewijzigd door Sorcerer8472 op 19-03-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik zat als man Riverdale te kijken. Vond het eigenlijk best prima. Maar eind 2e seizoen wel af gaan haken. Erg uitrekken alles en ongeloofwaardig verhaal.
Nu the one aan het kijken. Maar twijfel nog.
Altijd lastig iets nieuws zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik heb in ferbuari eens in mijn instellingen de talen eens goed gezet;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaw4ndgRH09Wn9Yq5L5VqRy5NZI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WUodzYddQfSB6NA5Gj4swEGs.png?f=user_large
na een maand , het duurde echt even, viel me op dat ik opeens HEEL VEEL meer series kreeg die geen nederlandse ondertiteling hadden (vooral koreaans drama veel).

Ook als je exotischer talen kent is het zeker de moeite waard eens naar de taal settings van je netflix te gaan

/Edit: inderdaad weinig series enzo waarvoor je extra zou betalen, maar je krijgt het gratis als je ff naar de instellingen gaat .

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 22-03-2021 14:57 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:46
leuk_he schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:44:
[Afbeelding]
na een maand , het duurde echt even, viel me op dat ik opeens HEEL VEEL meer series kreeg die geen nederlandse ondertiteling hadden (vooral koreaans drama veel).

Ook als je exotischer talen kent is het zeker de moeite waard eens naar de taal settings van je netflix te gaan.
Yup, sinds we even in America hebben gewoond en de voorkeur van de kids ook heel snel naar engels en engels ondertiteld is gegaan is de lijst een heel stuk langer geworden. Veel voegt inderdaad niet zo heel veel toe, maar er zitten af en toe wel leuke dingen bij.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

leuk_he schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:44:
[Afbeelding]

Ook als je exotischer talen kent is het zeker de moeite waard eens naar de taal settings van je netflix te gaan

/Edit: inderdaad weinig series enzo waarvoor je extra zou betalen, maar je krijgt het gratis als je ff naar de instellingen gaat .
Is dat nieuw? Ik heb mijn hele Netflix op Engels gezet om extra films te krijgen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 12:06
Ik heb sinds een tijdje dat netflix ongeveer een minuut voor het einde van de aflevering van meerdere series al de volgende aflevering start, iemand enig idee hoe ik dat kan stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hiawatta schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:20:
Ik heb sinds een tijdje dat netflix ongeveer een minuut voor het einde van de aflevering van meerdere series al de volgende aflevering start, iemand enig idee hoe ik dat kan stoppen?
Ja hier ook. Zeer irritant. Mis je net de laatste minuut van de aflevering.

Ook sinds kort het probleem dat de preview van een serie of film als je door het aanbod bladert echt maar 3 seconden duurt.

Beide problemen zijn niet bij alle series en lijkt wel willekeurig. Wij kijken via de Ziggo Next box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
Bij de instellingen kun je uitzetten dat de volgende aflevering automatisch start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij sommige series is dat, die hebben niet echt een aflevering maar lopen door en het algoritme van Netflix snapt dat niet.

Ik heb zelf uit staan dat automatisch de volgende aflevering moet starten, dan wordt het alleen aangekondigd (wel op een iritante manier de aflevering wordt dan soms een tumbnail, maar je kan terug en het geluid speelt door).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Marzman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:58:
[...]

Is dat nieuw? Ik heb mijn hele Netflix op Engels gezet om extra films te krijgen.
Weet ik niet. Onder account -> profiel, en dan de taal,

staat bovenin de taal van interface en kun je eronder extra talen (zie boven) selecteren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Laatst online: 18-06 08:15
Net het eerste seizoen van Alice in Borderland uitgekeken. Zeer interessant en origineel concept, en best goed uitgewerkt met wat vaart erin. Maar er zijn een paar dingen die me storen. Ik knap af op de soms overdreven sentimentaliteit - de aflevering met de harten 8 bv. En ook sommige wel zeer karikaturale karakters zoals Niragi. De combinatie van deze aspecten met het geweld en de gore doet vreemd aan. Heeft dat met de Japanse cultuur te maken?

Vorige week nog een Snatch gekeken (beschikbaar tot morgen als ik me niet vergis). Wel vreemd dat ik hem niet kon vinden in mijn account, maar wel onder de user van mijn vrouw. Lock, Stock staat dan weer gewoon bij mijn aanbevelingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 12:51
Ik heb de recent gepubliceerde documentaire Seaspiracy (tegenhanger van Cowspiracy?) gezien op Netflix. Toch wel een eye-opener en inhoudelijk sterke documentaire over de overbevissing van de oceanen. Kan hem zeker aanraden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gisteren de laatste twee afleveringen van S2 van Snowpiercer gekeken.
spoiler:
Eindelijk eens een beetje actie! 8)

Op zich jammer van de dood (?) van één van hoofdpersonen. En voldoende ruimte in het verhaal om al dan niet een vervolg te maken.

spoiler:
As for what happened to Melanie, Jennifer Connelly has been confirmed to be appearing in Snowpiercer Season 3. How exactly she will return, however, has not been revealed.

https://screenrant.com/sn...-release-date-story-cast/
https://www.newsweek.com/...-date-tnt-netflix-1579746

Maar dat zal wel 2022 worden voordat we die gaan zien...

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 07-04-2021 10:51 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@ehtweak Niet zo netjes om alvast iets te verklappen, zet het dan even tussen spoiler tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:27
Nu kijk ik het niet via een legale manier. Maar ik zag dat de laatste twee afleveringen een TNT logo bevatte rechtsonder in het scherm.

Netflix originals zijn toch exclusief voor Netflix? Of heeft dit te maken met het feit dat ze niet de volledige rechten bezitten van de 'Snowpiercer' Trademark ivm met de eerder uitgekomen film?

@ehtweak Ik zou ook het schuingedrukte in een spoiler tag gooien. Kijkers weten niet of het een open/closed case is als ze de laatste twee afleveringen niet hebben gezien.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

RazorMaron schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:26:

@ehtweak Ik zou ook het schuingedrukte in een spoiler tag gooien. Kijkers weten niet of het een open/closed case is als ze de laatste twee afleveringen niet hebben gezien.
Ehh? Waarom is dat ook al een probleem? :?
Het was gewoon een citaat van een willekeurige tv show/review site. Niks meer, niks minder.

Enne, pas maar op, melden dat je illegaal kijkt... mag dat dan wel? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 01-04-2021 10:30 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
ehtweak schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:29:
[...]

Ehh? Waarom is dat ook al een probleem? :?
Het was gewoon een citaat van een willekeurige tv show/review site. Niks meer, niks minder.
Persoonlijk zou ik het niet leuk vinden om van te voren al te weten dat een probleem etc in een serie wel of niet wordt opgelost in de aankomende twee afleveringen. Dan houd ik dat al in mijn achterhoofd en verwacht ik het al.

Kort voorbeeldje, zelf bedacht dus geen spoilers:

Random Transformers serie bestaande uit 30 afleveringen. Optimus Prime is zwaar beschadigd uit een gevecht gekomen en het is onzeker voor de kijker of deze het gaat halen. De kijker zit in aflevering 24.

Als iemand alle 30 afleveringen heeft gekeken en al mededeelt dat Optimus Prime niet in het volgende seizoen zit, dan is de keuze relatief snel getrokken wat er ergens in de laatste 6 afleveringen plaats gaat vinden.

Nu is jou bericht iets minder obvious als mijn voorbeeld, maar je snapt wel wat ik bedoel.

Edit: Hopelijk schaad ik niet iemands kijkplezier door dat te vermelden, mocht dat wel zo zijn geweest. Mijn excuus. :+

[ Voor 5% gewijzigd door RazorMaron op 01-04-2021 10:38 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@RazorMaron Tja... zo kun je alles wel als een spoiler zien... ;)
spoiler:
Er stond slechts dat het een vraag was of er iets dramatisch had plaatsgevonden.
Juist dat, is één van de grote vraagtekens.

Dat zou mij juist aansporen om te gaan kijken; om dat mysterie te ontrafelen.
Wat dus niet lukt, omdat het zo onzeker is...

Kortom; da's juist een teaser! 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RazorMaron schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:26:
Nu kijk ik het niet via een legale manier. Maar ik zag dat de laatste twee afleveringen een TNT logo bevatte rechtsonder in het scherm.

Netflix originals zijn toch exclusief voor Netflix? Of heeft dit te maken met het feit dat ze niet de volledige rechten bezitten van de 'Snowpiercer' Trademark ivm met de eerder uitgekomen film?

Klopt Snowpiercer is niet van Netflix maar van TNT (vandaar het niveau ook :P ).
Netflix heeft alleen de rechten om het buiten de VS uit te zenden.

Edit: Gek genoeg mogen ze dat dan wel "Netflix Original" noemen, dat gebeurd wel vaker maar heb ik nooit echt begrepen. Misschien dat ze wat mee betalen oid.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 01-04-2021 11:11 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

spoiler:
Wij hebben gisteren en vandaag in één ruk:

https://www.netflix.com/nl/title/80244630

Behind Her Eyes

spoiler:
gekeken. En ik moet zeggen, dat uiteindelijke einde hadden we toch niet zien aankomen! 8) d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 07-04-2021 10:49 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:59
Wij zijn op zoek naar een nieuwe comedyserie op Netflix. Iemand goede tips?
Wat hebben we gezien en vonden we leuk:
- New Girl
- How I Met Your Mother
- Friends From College
- Sex Education
- Atypical

Friends hebben we vroegah al via de tv gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:58
@Roodey

Heel je lijstje heb ik ook gezien. Uit mijn reeds gekeken lijst:

Unbreakable Kimmy Schmidt
Kominsky Method
Community
Jane the Virgin
One day at a time
The good Place
The Ranch

Als je niet bang bent voor Frans:
Dix pour Cent
Au service de la France

Brits:
After life

Duits:
Das letzte Wort

Scandinavisch:
Rita
Kärlek & Anarki

Ik kan voor mij zelf niks meer vinden ;)

Arrested Development wordt ook hoog gewaardeerd, maar wekte bij mij alleen maar irritatie op.

[ Voor 70% gewijzigd door guido66 op 04-04-2021 09:45 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 15:48
Gisteren de eerste aflevering van The Serpent gekeken, trailertje hier: YouTube: The Serpent | Official Trailer | Netflix

Heerlijk sfeertje, goede eerste indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:09
Roodey schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:27:
Wij zijn op zoek naar een nieuwe comedyserie op Netflix. Iemand goede tips?
Wat hebben we gezien en vonden we leuk:
- New Girl
- How I Met Your Mother
- Friends From College
- Sex Education
- Atypical

Friends hebben we vroegah al via de tv gekeken.
Even in m’n history gekeken, al best aardig wat comedy gekeken blijkt :) degenen die jij noemt ook gezien, behalve friends from college.

Master of none
Norsemen
Happy
Brooklyn nine-nine
Arrested development
Modern family
The Good Place
The IT crowd
The Big Bang Theory
Dead to me
Lilyhammer
Space force (mwah)
Russian doll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Transformers: War for Cybertron seizoen 2 gekeken. Erg leuk, vond de laatste paar afleveringen wel een beetje een clusterfuck. Als het goed is is deze serie een prequel van de Transformers Prime continuity, maar dat gaat een beetje in het niet als er verschillende continuities aan bod komen. Als je G1 + The Movie + Headmasters etc hebt gezien dan krijg je soms wel storingen in je hoofd. Soms zijn er wel vergelijkingen met die continuity te maken. Maar heel veel karakters die daarin voorkwamen worden nu op een heel andere manier door elkaar heen geïntroduceerd, erg triggering haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 20:23
ehtweak schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:51:
gekeken. En ik moet zeggen, dat uiteindelijke einde hadden we toch niet zien aankomen! 8) d:)b
Het zou heel fijn zijn als men dit soort vervelende mini-spoilertjes, over eindes eens achterwege zou kunnen laten in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 23:52
Het is me opgevallen dat er van de laatste paar films en series geen Engelse ondertitels meer zijn, die er voorheen wel waren,
is dit een nieuw beleid van Netflix ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Gaargod schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:43:
Gisteren de eerste aflevering van The Serpent gekeken, trailertje hier: YouTube: The Serpent | Official Trailer | Netflix

Heerlijk sfeertje, goede eerste indruk.
Gisteren helemaal afgekeken. Was een toffe serie. Aanrader :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PLAE schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:42:
[...]

Het zou heel fijn zijn als men dit soort vervelende mini-spoilertjes, over eindes eens achterwege zou kunnen laten in dit topic.
Pardon?
Is dat ook al een spoiler,
spoiler:
dat het spannend en onverwacht was? 8)7

Nou, dan moet je ook geen trailers meer kijken en/of reviews lezen... :+
Of nog beter; skip heel dit soort topics dan maar.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
ehtweak schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:38:
[...]

Pardon?
Is dat ook al een spoiler, dat het spannend en onverwacht was? 8)7

Haha, ik had jouw opmerking ook niet als spoiler gezien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Straks mag je niet eens meer zeggen of iets een goede of slechte film is :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:47
Toen ik de opmerking las dacht ik al dat iemand er over zou kunnen vallen. Het kan suggereren dat er na het einde nóg een einde zit. Aan de andere kant: het einde is pas het einde als het het einde is.
En ik las ook ergens hier dat een film een Hollywood einde had. Dát is pas echt een spoiler :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
[...]

Pardon?

Jij bent wel elke keer het haasje hahahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
[...]

Pardon?

Of je probeert er een beetje rekening mee te houden. Maar dat is wel een heel groot offer zo te lezen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
marcelmg2 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:46:
Het kan suggereren dat er na het einde nóg een einde zit.
Precies.

En het voegt niks toe IMO.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@PLAE Ik zal het wel niet begrijpen... 8)7

Maar dat is toch echt geen spoiler hoor... Hooguit een teaser, zo van dit is spannend, dit is onverwachts.
Dat spoort toch alleen maar aan tot kijken? Wekt nieuwsgierigheid op?
Wat is daar nou mis mee?

En nee, het verklapt helemaal niks! Want als je het niet gezien heb, heb je nog steeds geen idee wat er gaat gebeuren. ;)

Juist enthousiaste reacties van anderen, kunnen je doen besluiten om iets te gaan kijken, toch?
of niet, als je niet van onverwachte plotwendingen houdt

Als uiterste redmiddel stel ik dan het volgende sjabloon voor om een nieuwe film/serie te gaan kijken:
spoiler:
[center][Nietszeggende titel][/center]

Dit is uitgebracht op [streaming dienst unknown]
Let op; dit programma kan saai/spannend/comisch/horror/sexy/thriller/onbestemd zijn.

Het verhaal heeft een begin en een einde. En daartussen zit het midden.
Er spelen de volgende [niet nader te benoemen] acteurs en actrices mee.
De verhaallijn is [censuur][mag niet genoemd worden]
Plot is [onbestemd]
Het zit filmisch niet [.....] in elkaar.
De gebruikte muziek is van een [....] niveau.
Na afloop weet je niet wat je gezien hebt, want dat is top secret en mag niet doorverteld worden.

Zoiets? :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
PLAE schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:27:
[...]

Of je probeert er een beetje rekening mee te houden. Maar dat is wel een heel groot offer zo te lezen. Jammer.
Gezien de voorgaande reacties sta je denk ik alleen hierin.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 20-04-2021 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10
ehtweak schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:38:
@PLAE Ik zal het wel niet begrijpen... 8)7

Maar dat is toch echt geen spoiler hoor... Hooguit een teaser, zo van dit is spannend, dit is onverwachts.
Dat spoort toch alleen maar aan tot kijken? Wekt nieuwsgierigheid op?
Wat is daar nou mis mee?

En nee, het verklapt helemaal niks! Want als je het niet gezien heb, heb je nog steeds geen idee wat er gaat gebeuren. ;)

Juist enthousiaste reacties van anderen, kunnen je doen besluiten om iets te gaan kijken, toch?
of niet, als je niet van onverwachte plotwendingen houdt

Als uiterste redmiddel stel ik dan het volgende sjabloon voor om een nieuwe film/serie te gaan kijken:

[Nietszeggende titel]

Dit is uitgebracht op [streaming dienst unknown]
Let op; dit programma kan saai/spannend/comisch/horror/sexy/thriller/onbestemd zijn.

Het verhaal heeft een begin en een einde. En daartussen zit het midden.
Er spelen de volgende [niet nader te benoemen] acteurs en actrices mee.
De verhaallijn is [censuur][mag niet genoemd worden]
Plot is [onbestemd]
Het zit filmisch niet [.....] in elkaar.
De gebruikte muziek is van een [....] niveau.
Na afloop weet je niet wat je gezien hebt, want dat is top secret en mag niet doorverteld worden.

Zoiets? :+
Je kan er flauw over doen, maar zeggen dat iets een plot twist aan het einde heeft kan letterlijk het verschil zijn tussen het écht niet aan hebben zien komen (want je wist er niet van), tegenover niet precies weten wat er gaat gebeuren, maar wel weten dát er iets verrassends gaat gebeuren. Dat kan dus nogal een verschil maken in hoe je het beleeft.

Waarmee ik niet per se zeg dat ik er grote problemen mee heb, en al was het in het films- en series-review topic geweest, dan was het al helemaal geen probleem natuurlijk. Maar in dit topic kan ik me wel wat voorstellen bij z'n reactie.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Iets niet aanzien komen is zo persoonlijk. Ik heb zo vaak dat ik iets wel of niet zie aankomen en dat mijn vrouw het precies andersom heeft. Zo een opmerking valt volgens mij echt niet binnen dat begrip. Ook in reviews van film websites zie je dit soort opmerkingen gewoon benoemd worden.

Pagina: 1 ... 186 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.